Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rob Weinberg <s>vuile antisemiet</s> toffe peer!

robweinberg.jpg De zeer bejubelde omstreden stukjesbakker hoofdredacteur Rob Wijnberg van de succesvolle tabloid het parochieblaadje voor zichzelf superieur wanende confettiejeugd heeft een behoorlijk debiel zeer duidend artikel getikt over het complexe geopolitieke probleem in het midden-oosten die vuile pleurisjoden in Israël. In het epistel verhaaltje dat gelardeerd is met grappige streepjes een stijlmiddel met de meeste interpretaties denkbaar geeft Weinberg blijk hoe simpel de wereld in elkaar zit van de briljante filosofische topideeën die uit zijn brein ontspruiten. Zo is Barack Obama volgens Rob de president van de Verenigde Staten woordvoerder van de joodse lobby die kinderlijkjes leegdrinkt stiekem in het geheim overal aan de touwtjes trekt. Humor! WTF!? Dat soort Sam & Moos grollen dubieuze conspiracies lees je meestal op rechts-extremistische haatfora humor.startpagina.nl. Of bij Amerikaanse rechtse gekkies Henk & Ingrids die eveneens menen dat Obama een moslimfundamentalist Saddam Hoessein is. Het contraproductieve hilarisch onbedoelde resultaat van het commentaar is dat alle aandacht nu gaat naar het mislukte LOL-stukje van Weinberg in plaats van naar zijn poepsaaie uiterst leesbare artikel over context & duiding grappen & grollen. Inhoudelijke discussie ranten tot de 1000 comments in 3, 2 en 1... Ook bemoeit de sympathieke vakjournalist invloedrijke geheime Mossad-agent Bas Paternotte van de HP/De Tijd De Jodenhatert er zich tegen aan. Alsmede het infantiele neukertje van Sarah Palin de gerenommeerde conservatieve politiek analist Joshua Livestro die zeker een stukje op De Dagelijkse Pogrom Standaard zal publiceren over de kwestie. Zo houden we elkaar van de door de joden gecontroleerde media lekker bezig. Wij zijn een even een klomp goud smelten broodje eten.

Reaguursels

Inloggen

geenstijl heeft ernstig tekort aan inhoud inmiddels. T wordt een beetje de pisvlek van t internet. Veel onbeholpen gezeik waar alleen infantielen geïntrigeerd door kunnen raken.

dododood | 09-02-11 | 14:38

Ha, daar is Rob Wijnberg - ik zeg wel eens hallo tegen een bagagesjouwer - weer! Zelfverklaard intellectueel, maar helaas nooit de pubertijd ontgroeit. Blijkt ook weer uit dit zg lollige stukje. Heeft-ie die streepjestecniek nou echt van GS gejat?

medusa324 | 09-02-11 | 10:39

LOL whatever. Next is niet mijn krant, maar wat kan GeenStijl toch Volkskrantiaans-zuur en kinderachtig om zich heen trappen. Die Wijnberg heeft waarschijnlijk een hoger IQ en groter analytisch vermogen dan de halve GS-redactie bij elkaar. En vaak een originele invalshoek/analyse. Met dat laatste is GS toch ook groot geworden? Trouwens, jullie Bert Brussen, heeft toch ook een blauwe maandag filosofie gestudeerd? Maar nooit (wat) afgemaakt, toch? Doch wel lekker kankeren op HBO's en de NRC... En u meneer Van Vliet? Waar kunnen we uw cv vinden? ... Al die spastische reacties als er ergens ook maar één kritische noot over Israël gekraakt wordt... Of het afdoen met de über dooddoener "antisemiet" (niet zozeer GeenStijl) - eigenlijk een soort mega-Godwin. Misschien kan GS anders ook eens het "Amerikaanse rechtse gekkie" John Mearsheimer fileren... Tegenlicht heeft nog een prachtige aflevering online staan over 'de' Joodse Lobby met o.a. Judt en Mearsheimer: www.youtube.com/user/VPROinternational... (Tegenlicht, zo'n 'walgelijk links programma' van die 'walgelijk linkse publieke VPRO', waarover de meeste GS'ers de loftrompet zouden blazen als er een BBC-logootje bovenin de hoek zou staan.) En GS'ers/reaguurders die hier met betrekking tot Wijnberg klagen over Wijnbergs “geldingsdrang” dan wel klagen over het door sommigen hier aan hem toegeschreven “direct en altijd dezelfde schuldige aanwijzen” zijn als de pot die de ketel verwijt dunkt me, want is GS juist niet beroemd en berucht geworden met die nodeloze geldingsdrang en altijd direct (dezelfde, al dan niet 'linkse') schuldigen aanwijzen?

mygfisbrazilian | 09-02-11 | 00:26

Hahaha, Andre Rieu die van Leon de Winter te horen heeft gekregen dat het NRC een kutkrant is en daarin heeft ie natuurlijk gelijk.

frisenfruitig | 09-02-11 | 00:23

To continue, Noam Chomsky (quote):

"Furthermore, Egypt cooperates in the crushing of Gaza. That terrible free election in January 2006 not only frightened the U.S. and Israel -- they didn't like the outcome, so turned instantly to punishing the Palestinians -- but the same in Egypt. The victor in the election was Hamas, which is an offshoot of the Muslim Brotherhood. That was very much feared by the Egyptian dictatorship, because if they ever allowed anything like a free election, the Muslim Brotherhood would no doubt make out quite well, maybe not a majority, but it would be a substantial political force. And they don't want that, so therefore they cooperate. Egypt, under Mubarak, cooperates with Israel in crushing [Gaza], built a huge fence on the Egyptian border, with U.S. engineering help, and it sort of monitors the flow of goods in and out of Gaza on the Egyptian side. It essentially completes the siege that the U.S. and Israel have imposed. Well, all of that could erode if there was a democratic movement that gained influence in Egypt, just as it did in Palestine. "

Rafapaz | 08-02-11 | 23:50

Beste stervelingen, listen to someone who actually understands the issue...
Noam Chomsky:

"Saudi Arabia is an interesting case. Saudi Arabia -- the king of Saudi Arabia has been, along with Israel, the strongest supporter, most outspoken supporter of Mubarak. And the Saudi Arabian case should remind us of something about the regular commentary on this issue. The standard line and commentary is that, of course, we love democracy, but for pragmatic reasons we must sometimes reluctantly oppose it, in this case because of the threat of radical Islamists, the Muslim Brotherhood. Well, you know, there's maybe some -- whatever one thinks of that. Take a look at Saudi Arabia. That's the leading center of radical Islamist ideology. That's been the source of it for years. The United States has -- it's also the support of Islamic terror, the source for Islamic terror or the ideology that supports it. That's the leading U.S. ally, and has been for a long, long time. The U.S. supported -- U.S. relations, close relations, with Israel, incidentally, after the 1967 war, escalated because Israel had struck a serious blow against secular Arab nationalism, the real enemy, Nasser's Egypt, and in defense of radical Islam, Saudi Arabia. Saudi Arabia and Egypt had been in a proxy war just before that, and there was a major conflict. And that's quite typical."

Rafapaz | 08-02-11 | 23:22

"Joodse lobby"... auw. Intussen is het wel bekend dat links Nederland enge ondebuikgevoelens koestert tav joden (die in hun "gastland" zich buitengewoon goed gedragen, een stuk beter dan de gemiddelde burger en ook nog eens succesvoller zijn), maar het is wel hard om het zo zwart op wit te lezen.

seamonkey | 08-02-11 | 22:45

Nee. De parodie is minder dan het origineel.

Chartreuse | 08-02-11 | 22:45

Robbie had gewoon een punt, een aantal eigenlijk.

Wat snap je niet? | 08-02-11 | 22:29

Rob Wijnberg, dat is waar antisemitisme ophoud en nazisme begint.

me,myself and IK | 08-02-11 | 22:25

Als we nu eerst eens zouden ophouden met dat hele rassengedoe? We zijn mensen. Sommige mensen doen goed, anderen doen minder. Het hele gedoe met -ik ben dit of dat- komt uit het brein dat betoverd is door de wereld. We zijn niet meer dan dieren met zelfbewustzijn die even op deze aarde mogen vertoeven. Vrije wil bestaat (bijna) niet en de mens liegt gewoonlijk 10x per dag. Men zou zichzelf moeten verlichten tot een werkelijk volwassen mens. Dan ziet men dat gewoon in. Gezeik altijd. En die politici doen er lekker aan mee, al eeuwen lang. Jammer. Want het ego is de grootste vijand van de mens als men hem niet begrijpt. Zonder ware zelfkennis is er geen kennis en is het dweilen met de kraan open.

AntiSoof | 08-02-11 | 21:21

Zo, ik schrok me rot:
In de V.K NU:Rosenthal nodigd Abbas uit in Nedelrand.
Staat daar echt : Nedelrand.
Dacht even dat die stronthoop naar Nederland kwam.
Pfff!

The eimer | 08-02-11 | 21:16

Leest inderdaad irritant, maar waarom is kritiek op Israëlische politiek inherent aan antisemitisme.
Ik heb veel Joodse/Israelische vrienden, en respecteer het mooie land, maar er zitten wel wat puntjes in hun politiek. (en dan doel ik niet op die haatbaardburen van ze)
Ook de VS is een mooi land, met hartelijke inwoners, maar hun coorporate politics zuigt aan alle kanten, en moet oprotten, en zeker hier niet worden overgenomen. (waar het er wel naar uitziet als we zo lame blijven)

mothersfinest | 08-02-11 | 20:54

cultheld | 08-02-11 | 20:23
Wijnberg is een rotjood! Hoe werkt dat doorstrepen eigenlijk?

sjaakdeslinksesul | 08-02-11 | 20:47

Demokrasie en zandstofheilige allah-groeperingen gaan niet samen, of hebben we dan niets van Afghanistan c.q. Irak geleerd? Daytime true believers, wat nou intellectuelen. Zelf niet eens meer de indoctrinatie door. Wie heeft er weleens last van Joden als 'ie door das Zentrum loopt? Met dit soort 'slimme mensen' kunnen we ons land wel afschrijven he, waren al goed op weg, Pim dood, Theo dood... en als bedankje van de pollietiesie wederom een grootse Baardjurkhok op je grond. En daarbij mot zoals gewoonlijk de eerste klap terug nog weer eens gegeven worden - mag nie he, dan ben ju net zow fout bezug. En de grijze babyboomende kliek keek het deemoedig aan en zag dat het goed was, want hoe het ook zij, het zal hun tijd wel duren. Uwe toekomst is het Moeder Theresa dom, een immer ja en amen zeggend, zeikerig kudtvolk vrijpleitend en braaf belasting betalen voor de nobele vluchtelingen-kleurlingen. Koop nog een overpriced huis in een nieuwbouwwijk en krijg de welstand over de vloer als je schutting een centimeter uit het loot slaat. Wordt extragraties genaaid door de gemeente met je goeie gedrag. Nee, van onze intullektoeweeltjes moeten we het hebben. Alles komt goed heur, stil maar wacht maar.

Auweyida | 08-02-11 | 20:42

Rob Wijnberg is inderdaad een vuilak. Historicus Yehuda Bauer zou de vloer aanvegen met deze decadente pisvlek.

cultheld | 08-02-11 | 20:23

Probleem is dat wij hier daar en al helemaal in het 'weldenkende' en 'intellectuele' deel van de bevolking compleet alle diepgang kwijt zijn, alles is oppervlakkig, ingebakken in hetzelfde sosjaaldemokratiese en belerende kader. Met altijd weer dezelfde sjembekken die hun kop breed uitgemeten moeten zijn bij hun zogenaamd hoogstaande stukken zogenaamd weldoordachte literaire schepselen, of het nu die website of het - zum kotzen - filosososoffffiiiee magazine betreft. Je mag je hoofd met je fijn gekamde haar pontificaal door de drukpers geborstklopt zien als je maar wat Franse 'denkers' napraat dat "wai als soepjekt aigunluk niet bustaaaaan"... en dan jezelf een hele 'men' verder geldingsdrangen op het intellectuelenforum ToewitterT.
.
Ongezien de tyfus voor ze allemaal. Pleurt die hele zooi met hun grijsgedraaide massagravende revolusie en misplaatste pseudo-marxistische en rel-igieknuffelende nijlpaardenrevolte op kamelen de woestijn in, samen met hun dadelvretende baardjurk 'vrinden'. Opzouten.

Auweyida | 08-02-11 | 20:12

Ik krijg een slappe van al dat anti-semiet gezeur elke keer...
Geenstijl solliciteert naar de titel Thora 2.0 ofzo.

Baziz | 08-02-11 | 19:45

Zat je er een beetje door vandaag Brusselmans? Man man, niet te doen. Een boek van je naamgenoot leest lekkerder.

gigi gorgonzola | 08-02-11 | 19:06

Het begint lichtelijk vermoeiend te worden dit liefdevol geprik tussen menneke Wijnberg en Geenstijl. Jullie besteden zoveel aandacht aan elkaar. Als we nog op de lagere school hadden gezeten had ik gedacht dat het ware liefde zou zijn.

Om in de termen van Wijnberg te blijven. NEXT.

Jeen | 08-02-11 | 18:41

Flodder | 08-02-11 | 17:52
Deze revolutie, als het er al een is, is geïnstigeerd door jongeren die hun buik vol hebben van de dictatuur en heeft inderdaad weing of niks te maken met de Islam. Maar volgens mij was dat in de nadagen van het bewind van Pahlavi niet veel anders. Men had tabak van de Sjah, van de corruptie en van de invloed van de VS. Maar het pakte anders uit. Die Moslimbroederschap zit nu lekker op de achterhand, terwijl de VS probeert om met bluf het pokerspel te winnen. Als twee honden vechten om een been...
Als het iets tegenzit dan worden die jongeren binnenkort door de Moslimbroederschap netjes bedankt voor het voorwerk en mogen ze verder hun mond houden.
Hier het zoveelste voorbeeldje van de wijze waarop Ramadan ons in slaap prpbeert te sussen. De interviewer begint over de Moslimbroederschap, en binnen no time heeft-ie het gesprek volledig omgegooid naar een kritiek op de bekrompenheid van het westerse dualistische denken.
www.youtube.com/watch?v=RlJLaP5tpl4

Schoorsteenveger | 08-02-11 | 18:37

-weggejorist-

xyzQQQ777 | 08-02-11 | 18:32

Wel een slimme kerel, die Wijnberg. Beetje gezapig figuur wel, maar niet zo naïef als hij eruit ziet, en inhoudelijk heeft hij altijd op zijn minst een kern van waarheid.

Free4Fall | 08-02-11 | 18:15

Schoorsteenveger | 08-02-11 | 17:34
Ik heb het idee dat deze revolutie een veel minder islamitisch karakter heeft, maar het bagatelliseren van het fundamentalisme van de moslimbroederschap is zeker ergerlijk. Hopelijk houden de Egyptenaren vast aan vrijheid en wordt er geen sfeer gecreëerd van haat jegens externe vijanden en als enige oplossing voor alle problemen de islam.

Flodder | 08-02-11 | 17:52

Sorry, het woordje 'gaat' was even gegaan.

BSE rundfunk | 08-02-11 | 17:48

Het gaat niet om joden, het om ultra rechtse zionisten. Dat is een groot verschil.

BSE rundfunk | 08-02-11 | 17:47

Flodder | 08-02-11 | 17:12
De geschiedenis herhaal zich, als we niet erg oppassen.
Khomeini is destijds ook als Sinterklaas in Perzië binnengehaald nadat-ie tijdenlang 'in ballingschap' in Parijs bivakkeerde alwaar hij door de linkse intelligentsia werd bewonderd en vereerd.
Nog even en de leiders der Moslimbroederschap worden als heiligen beschouwd.

Schoorsteenveger | 08-02-11 | 17:34

Kortom, wellicht overtrekt Wijnberg de situatie ten gunste van zijn column en lezertjes, in de kern heeft hij natuurlijk gelijk. M.i.

rombox | 08-02-11 | 17:22

Ja er bestaat een Joodse lobby (nou en? elke belangengroep heeft een lobby) en ja het Westen is als de dood dat energie duurder (voorraad, aanvoer) of schaarser wordt. Het probleem is dat men dat niet eerlijk toegeeft en onder het mom van democratisering etc. haar jasje links of rechtsom laat waaien, al naar gelang de wind uit het oosten of het westen waait. Is de hele goegemeente/publieke opinie tegen Mubarak, dan steunen wij de revolutie! Maar uiteraard wel op een zodanige manier dat onze belangen niet al te veel worden geschaad. Wanneer vallen de schellen nou eens van de ogen: op het wereldtoneel wordt enkel machtspolitiek bedreven. Zulks komt voort uit de aard van ons economische systeem van wederzijdse afhankelijkheid en de zoektocht naar bondgenoten en afzetmarkten.

rombox | 08-02-11 | 17:20

Nee. Sorry. Ik vind deze manier van artikeltje tikken geen succes.

Reckneya | 08-02-11 | 17:15

Vond gisteren nog een NRC.Next in de trein met een artikel met 'context' over de moslimbroederschap en andere islamitische organisaties. Er stond letterlijk de moslimbroederschap is als de sgp. Daar moest ik toch wel even van fronzen. Nooit geweten dat de SGP extra belasting wil invoeren voor ongelovigen of moslims of andere leuke sharia-dingetjes. Eventjes gemist. Maar met de context van Wijnberg weet ik nu beter. Net als ik nu weet dat Obama een marionet van de Joodse lobby is.

Flodder | 08-02-11 | 17:12

Rob Weinberg +1000

Braakbal | 08-02-11 | 17:12

Iedereen die maar wat zegt over Israel wat niet Positief is is een Antisemiet

Braakbal | 08-02-11 | 17:10

'Dat zei Hitler ook', lul toch op. Ben ik nou ook een nazi als ik zeg 'ik moet poepen', omdat Hitler dat ook zei?

Überkopf | 08-02-11 | 17:08

Ik ben het eigenlijk wel met Weinberg eens. Zijn die streepjes soms iets wat alleen GS mag doen?

5ensis | 08-02-11 | 17:04

Weer een gemakkelijk stukje van Brusselmans.
Wie is er nu tegenwoordig niet een anti-antisemiet.
Mischien is hij zelf wel van joodsche afkomst, moet hij dan hierop www.masada2000.org/selfhate.html ?

feddepetje | 08-02-11 | 16:46

Dank voor de tip. Heel duidelijk en goed geschreven stuk van Weinberg.

WirMachenMusik | 08-02-11 | 16:44

Ad Hominem | 08-02-11 | 16:34
Toch wel, zoals de voorbeelden ook duidelijk illustreren. Als de *letterlijke* betekenis geen tegenstelling illustreert/suggereert, zal het ook nooit een oxymoron kunnen zijn. Vice versa ligt dat uiteraard anders.

MacReady | 08-02-11 | 16:43

seven | 08-02-11 | 16:20
Ik snap je intentie wel, maar het geeft aan dat je de toepassing van het woord oxymoron niet begrijpt. Het gaat daarbij altijd om de letterlijke betekenis van woorden, niet de subjectieve interpretatie (van bijv. betrokkenen, de "linksen" in dit geval).

MacReady | 08-02-11 | 16:26

MacReady | 08-02-11 | 16:07
En ik vaak toevoegen om niet alle linkse denkers over een kam te scheren.
Enfin Ramadan is een fundamentalist van de moslimbroederschap. (link naar 15-04-09 | 13:14 www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/04/...

seven | 08-02-11 | 16:20

GS heeft niets te melden dan dit irrantant, onleesbaar stuk?
Wat boeit deze kritiek op NRCnext???
Schrijven en laat schrijven...

relmotta | 08-02-11 | 16:14

Dat hele gedoe daar in Egypte en de reacties van de VS daarop louter toeval en dus onvoorspelbaar:
"... In door WikiLeaks gelekt materiaal uit 2008 noemde David Hacham, een adviseur van het Israëlische ministerie van Defensie, Suleiman een serieuze kandidaat om Mubarak op te volgen als president van Egypte. Hacham stelde dat een presidentschap van Suleiman voor Israël gunstig zou zijn..."
www.volkskrant.nl/vk/nl/4936/VK-Dossie...

WirMachenMusik | 08-02-11 | 16:11

Ad Hominem | 08-02-11 | 16:04
Snijbonen uit Egypte.

Schoorsteenveger | 08-02-11 | 16:08

seven | 08-02-11 | 15:57
Iets is of een Oxymoron, of niet, daar past geen vaak in.

MacReady | 08-02-11 | 16:07

Voor mensen met licht autistische afwijkingen zijn dergelijke stukjes in de eerste plaats alleen maar verwarrend.

Frdnnd | 08-02-11 | 16:07

Strikethrough is niet uitgevonden door GeenStijl en een filosoof die d/t fouten maakt hoort wat mij betreft niet automatisch thuis in het rijtje Kant, Nietzsche en Kierkegaard. Dat je het even weet. Wat eten we vanavond?

Ad Hominem | 08-02-11 | 16:04

Einde van de Domheid | 08-02-11 | 15:49
Goed geraden. Er wordt wat gefeest door al die islamofobe white trash, dat wil je niet weten.

Schoorsteenveger | 08-02-11 | 16:00

MacReady | 08-02-11 | 15:50
Dan zullen we wel niet vanuit eenzelfde context tot ons inzicht zijn gekomen.

Schoorsteenveger | 08-02-11 | 15:58

Dat gedweep met intellectualisme door zelfbenoemd 'elitair' links en het zichzelf en de eigen groep als intellectueel af te schilderen is vooral ongegronde opschepperij om de eigen domheid en intellectuele armoede te verhullen. Helder redeneren en links is vaak een oxymoron. Sterker, het wordt vaak gebruikt om niet meer na te denken en blind achter zichzelf intellectueel noemende figuren aan te lopen. Net zoals de mensen in het sprookje over de nieuwe kleren van de keizer.

seven | 08-02-11 | 15:57

seven | 08-02-11 | 15:42
Hij is veel en veel gevaarlijker dan al die lui met bomgordels bij mekaar. Die jongens en meisjes moeten eerst dood en verderf zaaien, hij heeft een nauwkeurig plan liggen om vervolgens te gaan oogsten.
Ik vind het verbijsterend dat nog steeds vele intellectuelen, mensen van wie je zou mogen verwachten dat ze na kunnen denken, kritisch kunnen zijn, afstand kunnen nemen, hem op handen dragen als de grote bruggenbouwer.
Leg zijn huidige toespraken richting niet-moslims naast zijn huidige toespraken richting moslims en je schrikt je nog steeds dood.
Ik vind het ook ongelooflijk dat zijn 'The Quest for Meaning' niet met de grond gelijk gemaakt is en ontmaskerd als een oproep tot het wereldwijd invoeren van Sharia, hoe hij het westers universalisme op doortrapte wijze gelijklegt met de 'universaliteit' van Sharia, hoe hij niet ophoudt om het westerse denken te veroordelen en te verwerpen en systematisch weigert de Islam kritisch te ondervragen. Men is ziende blind.
Leg de vierkante en botte ideologie van de Moslimbroederschap naast de schaamteloze maar uiterst subtiel geformuleerde aanvallen van Ramadan, en er ontstaat een genuanceerd beeld van wat het aanvalsplan van die lui is.

Schoorsteenveger | 08-02-11 | 15:55

HonderdEnEen | 08-02-11 | 15:42

Dus als je de propaganda van de overheid en media niet gelooft ben je Stalinist? Weet je uberhaupt waar je het over hebt? Ik denk het niet.

Xandrino | 08-02-11 | 15:55

Schoorsteenveger | 08-02-11 | 15:44
Ik denk dat die gestelde twijfel perceptueel is want ik zie het niet.

MacReady | 08-02-11 | 15:50

Schoorsteenveger | 08-02-11 | 15:24
Ik kan me niet voorstellen dat je ueberhaupt fut zou hebben voor nog meer feestjes :-)

Einde van de Domheid | 08-02-11 | 15:49

pius | 08-02-11 | 15:36
Er is nog een subtiel verschil tussen twijfel en systematische twijfel volgens mij. Rob twijfelt hier welk moreel standpunt hij in moet nemen, of in elk geval welk moreel standpunt hij via zijn vehikel uit moet dragen. Ik heb een beetje met hem te doen eigenlijk. Hij zou zo graag, op basis van zijn inzichten, eens lekker los gaan, ongenuanceerd doen, voor het eerst in zijn leven écht elitair zijn, maar hij durft niet.

Schoorsteenveger | 08-02-11 | 15:44

Schoorsteenveger | 08-02-11 | 15:30
Ramadan is feilloos ontmaskerd door een Franse journaliste en in een debat @ Erasmus Uni met Bolkestein. Toch blijven sommige hem een podium geven, absurd, dat hij niet met een bomgordel loopt wil nog niet zeggen dat hij erop uit is om het westen en de vrijheid te sparen.

seven | 08-02-11 | 15:42

Rob Wijnberg vind islamitische terreur dreigingen dus fake. En de VS een joodse lobby. Het gaat goed daar met het intellect in de uiterst linkse stalinistische kant [strike]van Kant[/strike].

HonderdEnEen | 08-02-11 | 15:42

Ik vind het een prima stukje, alleen een beetje gejat, dat strepen, verder staat er niet zo veel tendentieus in.

Vredige libertariër | 08-02-11 | 15:36

Schoorsteenveger | 08-02-11 | 15:23

Dus is hij een filosoof;)

pius | 08-02-11 | 15:36

Voor iedereen die even tijd heeft. Zeer zeker de moeite waard. Het sluit mooi aan bij dit stukje. En geeft een mooie inkijk in de gedachten van islam als ideologie en waarom moslims over het algemeen zo'n hekel aan Joden hebben en zo'n moeite hebben om mee te komen in een moderne samenleving.

koenraadelst.bharatvani.org/articles/d...

Mokum Kosher | 08-02-11 | 15:34

Bokko | 08-02-11 | 15:29
Ook een manier om te relativeren. Mooi.

Superior Bastard | 08-02-11 | 15:33

seven | 08-02-11 | 15:23
Thx voor de info weer. Ik begrijp dat er nu van ons verwacht wordt om in te zien dat moslimextremisme een illusie is en het tegenstrijdige beeld dat hierover bestaat in de westerse samenleving de schuld is van de joden.
Haha. Heb ik zowaar alweer gelachen vandaag. Topdag.

Soy yo | 08-02-11 | 15:32

GS doet huilie over een GS parodie. Hihi.

MacReady | 08-02-11 | 15:32

seven | 08-02-11 | 15:23
Ramadan is weer lekker bezig de laatste tijd. Richt zijn giftige pijlen inmiddels op de traditionele westerse politiek, met name de middenpartijen, die de ideeën van de 'extreem-rechtse' partijen al te gemakkelijk zouden overnemen. Nog even en álle westerlingen deugen niet volgens meneer de professor die altijd zijn mond vo heeft over de verderfelijkheid van het wij-zij-denken.
www.tariqramadan.com/The-Second-Propos...

Schoorsteenveger | 08-02-11 | 15:30

Als je in het buitenland eigen scholen, eigen ziekenhuizen, eigen bejaardentehuizen, eigen (rituele martel) slachthuizen mag hebben, mag je ook best een eigen lobby hebben.

Bokko | 08-02-11 | 15:29

@jabir | 08-02-11 | 15:11: LOL.. hahahaha..

Mokum Kosher | 08-02-11 | 15:29

Beter je belangen beschermen door middel van een lobby dan door geweld, bommen, onderdrukking en terreur.

Mokum Kosher | 08-02-11 | 15:28

is een jood die de joodse lobby benoemd een antisemiet?

dododood | 08-02-11 | 15:28

@zeg maar jansen | 08-02-11 | 15:24
Ooh zo! Dat heb ik wel meegekregen inderdaad.

Ach, huisjes en kruisjes. Zelfs de billen van Doutzen zullen wel ergens een puistje verbergen, niks aan te doen.

An die ARBEIT | 08-02-11 | 15:27

Einde van de Domheid | 08-02-11 | 15:21
Je vindt het zeker niet erg als ik niet op het feestje kom?

Schoorsteenveger | 08-02-11 | 15:24

An die ARBEIT | 08-02-11 | 15:19 Gisteren heeft die houtenpoot laten weten dat ie in Limburg woont.

zeg maar jansen | 08-02-11 | 15:24

jabir | 08-02-11 | 15:05
Nee, ik wil niet beweren dat GeenStijl dat uitgevonden heeft, ik betwijfel zelfs of GeenStijl úberhaupt ooit iets uitgevonden heeft. En je hebt gelijk, hij past het op een nogal warrige manier toe. Zal wel te maken hebben met de achterliggende intentie. Gemeenlijk wordt het truukje gebruikt om te zeggen "men beweert a, maar eigenlijk weten we allemaal dat b het geval is". Maar Rob lijkt te twijfelen en a en b niet een vaste volgorde te willen geven, alsof hij niet kan kiezen tussen "eigenlijk wil ik a beweren, maar ik zeg b" en "ik zeg gewoon a waar ik altijd geneigd was b te zeggen". Hij wil politiek correct zijn door politiek incorrect te doen, maar tegelijkertijd politiek oncorrect zijn door politiek correct te doen. Rob is een twijfelaar.

Schoorsteenveger | 08-02-11 | 15:23

ps Tariq Ramadan zoals weergeven op Sargasso:
"Al die bangmakerij over radicaal islamisme dat zometeen overhand zal krijgen is projectie (..) Het is voor een goed deel propaganda vanuit zionistische hoek."

seven | 08-02-11 | 15:23

Als je tussen de regels doortypt wordt het -------------- onleesbaar.

Chapellmoor | 08-02-11 | 15:23

@ PTX | 08-02-11 | 15:21
Onaangekondigde oefening.

verraad van links | 08-02-11 | 15:22

weet iemand wat er op het binnenhof aan de hand is?

PTX | 08-02-11 | 15:21

Schoorsteenveger | 08-02-11 | 15:07
Nee, maar een Nederlander wiens naam wij kennen die niet dom en blond en ook nog eens jong is, dat moet gevierd worden!

Einde van de Domheid | 08-02-11 | 15:21

@zeg maar jansen | 08-02-11 | 15:16
Dat heb ik even gemist. Ik zie jullie van de zomer wel weer, in de bungalowparken hier in de buurt.

An die ARBEIT | 08-02-11 | 15:19

K.Zwellever | 08-02-11 | 15:14

Het lijkt me logisch dat er een joodse lobby is. En gerechtvaardigd ook nog. Een volk dat door de geschiedenis heen meer geleden heeft als elk ander volk heeft het recht de eigen belangen te beschermen. Per lobby of wat dan ook. En dat die belangen het meest gediend zijn met een rechtvaardige vrede met de Palestijnen. Dat vind ik dan ook weer. Zo werkt dat nu eenmaal met Nuance. Zou jij ook eens moeten proberen.

pius | 08-02-11 | 15:18

Ondertussen is de Nos opeens druk bezig om de moslimbroederschap mooier af te schilderen dan ze zijn.
"Moslimbroederschap: conservatief, geweldloos en slecht begrepen" nos.nl/artikel/217236-moslimbroedersch...
(en zelfs Sarg sargasso.nl/archief/2011/02/06/ramadan... die banden heeft met de publieke omroep noemt Tariq Ramadan opeens een 'prominente intellectueel'. *kuch* we zijn verraden. )

In realiteit is de moslimbroederschap zeer fundamentalistisch en Tariq Ramadan een leugenachtige frontman. Zie tig comments van mij over Tariq. search-geenstijl.thruhere.net/#seven%2...)

seven | 08-02-11 | 15:17

@Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 15:14
Ik heb me een kooi van Faraday besteld op www.aluworld.com.

Die shit is gecovered.

An die ARBEIT | 08-02-11 | 15:17

An die ARBEIT | 08-02-11 | 15:15 Nee, het gaat over Limburg. Sinds gisteren.

zeg maar jansen | 08-02-11 | 15:16

@zeg maar jansen | 08-02-11 | 15:12
En terecht, al die boel, Spanje, Portugal, Italië, Griekenland....

Afstoten voor ze ons meeslepen. Europa is een zieke hond wiens achterpoten moeten worden afgezet, voor de necrosis zich verder verspreidt.

An die ARBEIT | 08-02-11 | 15:15

@Mokum Kosher | 08-02-11 | 15:10
Dan vrees ik met grote vrezen voor ons varkens...

Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 15:15

Sliptong | 08-02-11 | 15:08
Culemborg?

Schoorsteenveger | 08-02-11 | 15:15

@An die ARBEIT | 08-02-11 | 15:11
Die verzen verdwijnen dan, ja.

Worden vervangen door alumuniumfolie. Om hoedjes van te vouwen.

Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 15:14

Niets mis met dat stukje,wel leuk dat de joodse lobby al weer druk bezig is met het ontkennen van het bestaan van die joodse lobby.

K.Zwellever | 08-02-11 | 15:14

@ Superior Bastard | 08-02-11 | 15:12

Oei, scherpzinnig van je!

PTX | 08-02-11 | 15:14

NoMinister | 08-02-11 | 15:01

"Grootste probleem is echter het aantal Arabieren in Israel zelf. Ik begrijp nog steeds niet hoe men dat gaat oplossen. Een keer een verkeerde regering en in de democratie ben je kansloos."

Verpakte Godwin.

Superior Bastard | 08-02-11 | 15:12

@koerbagh | 08-02-11 | 14:55
En dat voor zo'n grote denker.... Socrates zou z'n ballen plat meppen met een kleitablet als hij pagina 3 van NRC next zou kunnen lezen.

Sliptong | 08-02-11 | 15:12

An die ARBEIT | 08-02-11 | 15:11 Zo kijken wij naar het zuiden. Sinds gisteren.

zeg maar jansen | 08-02-11 | 15:12

@Salah1984 | 08-02-11 | 15:07
Dus als wij Israël stoppen te steunen, worden de verzen uit de Koran waarin wordt gesproken over een wereldwijde Islamstaat geschrapt? Want dat is namelijk het enige dat de verhoudingen enigszins kan verbeteren, lijkt me. Zolang de Arabische wereld naar het westen blijft kijken als inferieur, gebeurt er helemaal NIKS.

An die ARBEIT | 08-02-11 | 15:11

@Sliptong | 08-02-11 | 15:10
Dat zou ik dan weer wel vrij geniaal vinden.

Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 15:10

@Soy yo | 08-02-11 | 15:01
LOL

veuve-clicquot | 08-02-11 | 15:10

@Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 14:50: De vrouwen die meedoen aan Boer Zoekt Vrouw zijn allemaal Jodinnen. Hierdoor krijgen Joden op den duur de gehele agrarische sector van Nederland in handen. "All your Milk Are Belong to Us!"

Mokum Kosher | 08-02-11 | 15:10

Salah1984 | 08-02-11 | 15:07
Wij moeten wakker worden terwijl jij het hebt over de grootste illusie aller tijden, genaamd de wereldvrede? Haha. Toch nog gelachen vandaag.

Soy yo | 08-02-11 | 15:10

@Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 14:50
5,1 miljoen (doorstrepen) zielepoten, kijkers die via subliminale boodschappen tot vrienden van Israël gemaakt worden?

Sliptong | 08-02-11 | 15:10

Het antisemitisme van Thomas von der Dunk was al een indicatie dat links weer op oorlogspad is. Het is ronduit verbijsterend dat nu ook NRC al openlijk antisemitisme preekt.

Hansopje | 08-02-11 | 15:09

Salah1984 | 08-02-11 | 15:07

Moet ik dat allemaal lezen... Heb toch meer symphatie voor Israel dan voor de Arabische wereld!

eerstneukendanpraten | 08-02-11 | 15:09

@Einde van de Domheid | 08-02-11 | 14:57
Geer en Goor mode off

veuve-clicquot | 08-02-11 | 15:09

Dooieboom journaille zou niet moeten twitteren, dat zou een hele hoop gedoe schelen.

zeg maar jansen | 08-02-11 | 15:09

@Schoorsteenveger | 08-02-11 | 14:49
+ een boel. En ben je al gevraagd voor Culemborg....?

Sliptong | 08-02-11 | 15:08

@Mokum Kosher | 08-02-11 | 14:4

Ik geef gewoon de schuld aan Leon de Winter.

Biff Eagleburger | 08-02-11 | 15:07

Einde van de Domheid | 08-02-11 | 15:02
Doe jij aan astrologie odf zo?

Schoorsteenveger | 08-02-11 | 15:07

-weggejorist-

Moederneuk | 08-02-11 | 15:07

-weggejorist-

Salah1984 | 08-02-11 | 15:07

@ Iedereen die Wijnberg slim/intellectueel noemt

Waarom is Wijnberg intellectueel? Hij neemt deel aan het maatschappelijk debat, dat is 1 punt, maar verder hoor ik graag jullie nadere invulling van het begrip. Argumenten, namen en rugnummers graag!

PTX | 08-02-11 | 15:07

dosis | 08-02-11 | 15:03

Ik vond het ook een goed stukkie. Ook je Mubarakheorie heeft mijn steun. En over lullen gesproken, lullig dat je dit niet opgepikt hebt, had me een tegeltje gespaard;)

pius | 08-02-11 | 15:06

@Che_cuevara
Dat is ook niet lief.

drinktgoedweg | 08-02-11 | 15:06

Het komische is dat sommige NRC lezers bij enige vorm van kritiek op hun blaadje het roze weplok GS vrijwel meteen beschuldigen van PVV-propaganda.

We weten allemaal dat niets minder waar is.

Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 15:05

@schoorsteenveger

Je wilde toch niet met droge ogen beweren dat geenstijl de uitvinder van de doorhaling als stijlmiddel is? En waarom kan je zoiets nou niet als een compliment opvatten? Ik vind het zelf ook leuk om te doen troebelwater.nl/24/1/2011/ouweneel-all...

Maar volgens mij had ik dat van Retecool afgekeken en zag ik het al heel lang daarvoor op Amerikaanse sites. Wat ik vreemd vind aan de manier waarop Rob het inzet, is dat het soms wat willekeurig lijkt wat hij wel en niet doorhaalt. Dan verziek je het itempje denk ik in plaats van dat je er een dimensie aan toevoegt. Dat werkt alleen als het contrast consistent is, anders wordt het 'lang nat'.

jabir | 08-02-11 | 15:05

-weggejorist-

Moederneuk | 08-02-11 | 15:05

pius | 08-02-11 | 14:44
Hmmm, ik vond het eigenlijk wel een aardig stukje. Goed geschreven, lekker vlot. Smaak is betwistbaar uiteraard.
En laat die Egyptenaren maar los gaan op Hosni en zijn vrinden. Groot gelijk hebben ze. Ik vraag me alleen af hoe ze de nieuwe structuur gaan neerzetten, want als je alle ouwe lullen weghaalt uit de politiek, hou je alleen jonge lullen over.

dosis | 08-02-11 | 15:03

Het goede aan Wijnberg is dat het geen boomer is, zelfs geen x-er en dat moet voldoende zijn om hem op handen te dragen.

Einde van de Domheid | 08-02-11 | 15:02

Goed stuk van dhr. Wijnberg. Laffe reactie van anti-intellecteel PVV-promomeisjesblog. GeenStijl is GeenStijl niet meer als hypocrisie aan de kaak stellen ondergeschikt wordt gesteld aan slimme mensen bashen.

srojSjors | 08-02-11 | 15:01

@ KayCee | 08-02-11 | 14:52
Ja. Een paar jaar geleden. En bij enkele passages kon ik mij niet aan de indruk ontrekken dat hij Michel Onfray plagieerde.

Pa Cartwright | 08-02-11 | 15:01

Mokum Kosher | 08-02-11 | 14:47

De Joden wonen er prima en zijn een aanwinst voor de gehele omgeving. Jammer van die buren. De familie Tokkie is er een eiland van beschaving, mens- en vredelievendheid bij.

Grootste probleem is echter het aantal Arabieren in Israel zelf. Ik begrijp nog steeds niet hoe men dat gaat oplossen. Een keer een verkeerde regering en in de democratie ben je kansloos.

Maar we zullen zien. Eerlijk gezegd zie ik niet zoveel verschil tussen de positie van de Joden en die van niet-Joodse Westerlingen. De gevaren zijn hetzelfde alleen minder acuut.

NoMinister | 08-02-11 | 15:01

De regel "3 strikes = out" zou ook in het stukjes-tikken-spel moeten worden ingevoerd. Dit leest te kudt.

Soy yo | 08-02-11 | 15:01

Joshua Livestro. Hoe kon ik hem vergeten. Het schrijvende en orerende bewijs dat er ook onder rechts genoeg idioten te vinden zijn.

Nu mogen Sarah Palin adepten wat mij betreft een enkeltje Afghanistan krijgen om daar hun bekrompen wereldbeeld in concrete zin vorm te geven.

Maar daar zijn ze natuurlijk te laf voor voor want feitelijk zijn het nauwgeestige bedplassers met een grote bek en een heel klein hartje.

Over context gesproken. Zo duid je die dus.

pius | 08-02-11 | 15:00

Angst voor intelectuelen.
Moederneuk | 08-02-11 | 14:57

Dit wilde ik even quoten. Omdat het kan.

Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 14:59

KayCee | 08-02-11 | 14:52
Jaja, Rob vindt dat de PVV ressentiment oproept en sleept er dan Nietzsche bij om te suggereren dat hij als geen ander weet waar hij over praat. Doet-ie in navolging van Tariq Ramadan die ook zo graag laat weten ooit een paar bladzijden Nietzsche te hebben begrepen.

Schoorsteenveger | 08-02-11 | 14:58

-weggejorist-

Moederneuk | 08-02-11 | 14:57

On-ge-loof-lijk hi-la-risch!
Complimenten!

Einde van de Domheid | 08-02-11 | 14:57

@KayCee | 08-02-11 | 14:52
Ik heb Wijnberg nog nooit op 1 originele gedachte kunnen betrappen.

koerbagh | 08-02-11 | 14:55

Wijnberg heeft anders meer intellect in zijn kleine vinger dan Brusselmans in het geheel. Ik vraag me af of iemand uberhaupt zijn boeken heeft gelezen.

KayCee | 08-02-11 | 14:52

[email protected] | 08-02-11 | 14:49
Je bedoelt robstipatie.

Prof. D.A.H. Vintik | 08-02-11 | 14:52

@ Mokum Kosher
Dat PSV en Twente geen kampioen worden is overigens ook de schuld van de joden...
Eens met je opvatting omtrent de stumperigheid.

Geniale Wratten | 08-02-11 | 14:51

Laten we ons nu eens richten op een ander willekeurig land dat zich al jaren misdraagt en VN-resoluties negeert.... neem, bijvoorbeeld...... Marokko!

Alle ingrediënten zijn, een echte muur met mijnenveld, een vuile oorlog, genocide, onderdrukking en het negeren van VN-resoluties. [http://nl.wikipedia.org/wiki/Marokkaanse_barrière of nl.wikipedia.org/wiki/Westelijke_Sahar...

Je zou bijna denken dat onze vaderlandse media iets tegen joden heeft, zo selectief als ze zijn in hun verontwaardiging.

PTX | 08-02-11 | 14:50

@Mokum Kosher | 08-02-11 | 14:47
Wat ik niet begrijp, is welke heil de Joodse lobby in Boer Zoekt Vrouw ziet.

Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 14:50

En zo zien wij hoe Rob Wijnberg enerzijds de stijlfiguurtjes en grafische truukjes overneemt van die kopiërende en op senstatie beluste opkloppertjes zoals GeenStijl, anderzijds suggereert de context te willen komen brengen waar die kopiërende sensatiebrengers deze zouden laten liggen. Hoe Rob Wijnberg krampachtig naar een vorm zoekt om zijn geesteskind bestand te laten zijn tegen de tand des tijds die knaagt aan de o, zo nodige en o zo verrijkende verdieping en verbreding.
NRC.Next, zo is Rob's natte droom, gaat brengen wat wij allen node missen, context. Niet zomaar een kadertje of wat achtergrondinformatie, nee, context, dé context, opdat zijn lezertjes, eigenlijk enkel op zoek naar sensatie, naar heet-van-de naald, naar sexy, naar cool, naar hapklare brokken, even verteerbaar als dat lekkere gemalen spul uit de tapas-bar, en ook even gemakkelijk weg te spoelen met zo'n lekker Stellenbosch-wijntje, sneller en beter in staat zullen zijn het juiste antwoord te kunnen formuleren op de prangende vraag die ons allen bezighoudt: wat moeten wij hier nú weer van denken?
Want het wonder is geschied. Op slechts één velletje papier, pagina drie van de Wonderkrant, vindt de lezer dé context, dé digestief die hem in staat stelt die kleine hapklare brokjes optimaal te verteren. Geen tijdverlies meer, geen dikke boeken meer of langdradige documentaires, laat staan een lezing of voordracht, niets meer dat tot opstipatie zou kunnen leiden, Rob brengt ons op één compacte pagina álle context die wij nodig hebben om te kunnen overleven en ons hoger en beter te voelen dan al die zielepoten om ons heen die genoegen lijken te nemen met al dat tendentieuze oppervlakkige gedoe.
Rob maakt van de krant wat de broertjes Meester van de filosofie denken te kunnen maken, hapklare brokken verpakt als haute cuisine. Rob maakt de context licht verteerbaar.

Schoorsteenveger | 08-02-11 | 14:49

Zionisme is een gevolg van de eeuwenlange vervolging van Joden in de islamitische wereld. Linksdenkers zeggen dat het alleen door de holocaust is dat de staat Israël is uitgeroepen. Dat is natuurlijk peaup. Het heeft bijgedragen, maar allang voor de holocaust bestond het zionisme en was er de wens van een eigen staat. Dit alles voortkomend uit de eeuwenlange vervolgingen en onderdrukkingen door moslims. Grappig eigenlijk. Het land dat moslims het meest verfoeien, is mede dankzij hun zelf gesticht. Lekker puh! IK heb ook schoon genoeg van al die mensen die in het verleden blijven leven en de Joden van alles de schuld geven. Egypte? Het is de schuld van Israël. Mubarak? Het is de schuld van de Joden. Slecht toerisme? De schuld van de Joden. Barbarisme in Pakistan en Afghanistan? Joden! En zelfs het NRC doet er lekker aan mee. Hoe stumperig toch eigenlijk.

Mokum Kosher | 08-02-11 | 14:47

pius | 08-02-11 | 14:44

Aan voor daaraan wegstreept

pius | 08-02-11 | 14:46

Volgens mij blijft de strikethrough hangen... Onbegrijpelijk, onduidelijk, beetje verwarrend (op zijn zachst uitgedrukt) dus... NEEEEEEEEXT!

Hölzenbein | 08-02-11 | 14:46

@Reinaert | 08-02-11 | 14:35
Een gat in de markt. Ik zeg, Doen

Che_cuevara | 08-02-11 | 14:46

@brusselmans
Ik snap ook wel dat je op enig moment door de bomen het bos niet meer ziet met al die doorhalingen, maar die laatste zin is toch echt ongrammaticaal. svp de eerste 'een' uit de laatste zin ook doorhalen. Anders krijg ik eczeem.

jabir | 08-02-11 | 14:46

@drinktgoedweg | 08-02-11 | 14:34
Jou niet in ieder geval

Che_cuevara | 08-02-11 | 14:45

Triest geval die Rob Wijnberg. Enorme geldingsdrang, maar relatief weinig gezond verstand.

Korreltje Zout | 08-02-11 | 14:45

Overdreven commotie over een stuk waar de ironie vanaf druipt. En los van het Joodse, wat men er maar al te graag bijsleept om verdeling te zaaien, niet zo slim Wijnberg, Is de moraal van dit verhaal het gebrek aan daaraan van het Westen rondom de revolutie in Egypte. Het Westen dat met de mond superieure waarden als Democratie en vrijheid belijd maar in daden cynische machtspolitiek voert. En als ze dat nou eens gewoon toe zouden geven. Dan hoefde Rob dit stukkie niet te pennen.

pius | 08-02-11 | 14:44

@Superior Bastard | 08-02-11 | 14:33
Ik dacht al, praat hij nou met zichzelf?
Maar nu is het duidelijk

Che_cuevara | 08-02-11 | 14:43

Derek Zoolander is ook van Wijnbergs favoriete role model.

Cabaret Voltaire | 08-02-11 | 14:43

NRC'tje leef je nog?

Mokum Kosher | 08-02-11 | 14:43

@eerstneukendanpraten | 08-02-11 | 14:32
Poes aaien moet jij toch alles van weten?

Che_cuevara | 08-02-11 | 14:42

De holocaust ontkenners gaan lekker los in de reacties bij de NRC. Het lijkt de Azijnbode wel.

BroodenSpelen | 08-02-11 | 14:40

@Rafapaz | 08-02-11 | 14:37
Net zoals Livestro Wijnberg niet helemaal snapt, zo snapt u Brusselmans niet.

Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 14:39

Ik denk dat ik het nu eindelijk begrijp. Er is een groep jongeren, van de leeftijd van Rob Wijnberg en jonger, die zijn opgevoed en geïndoctrineerd met haat jegens alles wat joods of Amerikaans is. De leraren en docenten die deze groep had/heeft bestond/bestaat uit linkse PABO-nitwits en activistische 68-ers. De jongere generaties zaten/zitten in de klas met dominerend en agressief islamitische kansentuig. Geen wonder dat o.a. antisemitisme en b.v. homohaat ook bij de jongere autochtone jeugd hoogtij viert.

Napolejong | 08-02-11 | 14:37

@ Che_cuevara | 08-02-11 | 14:23
Bedankt. Dat maakt het eea duidelijk.

Wim-Lex | 08-02-11 | 14:37

Gaan we hier nu elke dag alleen nog maar praten over hoe slecht moslims zijn en hoe goed joden zijn? Geenstijl verpauperd, het heeft er alle schijn van dat Wilders en consorten hier een diepte-investering hebben gedaan zo voor de Provinciale verkiezingen.. Goeie zet Geert, de schaapjes volgen elkaar klakkeloos over de dam*..

*zie onder

Rafapaz | 08-02-11 | 14:37

doen

Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 14:37

@Niccolò_Machiavelli | 08-02-11 | 14:33
Nee, moeten ze niet doet.

Het houdt hun stijl (het gebrek aan stijl) juist puur on ongecorrumpeerd.

Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 14:37

Lol, iemand die de Joodse lobby bekritiseert is een antisemiet? Heeft ome Geert soms de account van Brusselmans gehackt?

Bulloch | 08-02-11 | 14:37

scherp hoor b-mans. doe zelf maar beter stukje schrijven dan. nrc gast heeft trouwens groot gelijk. joodse hobby, pardon lobby misschien wat overdreven, maar daar is het een (kuch) journalist voor. mag nu JQ weer?

somersault | 08-02-11 | 14:37

Niet te lezen, maar erg vermakelijk.

Ben de Lid | 08-02-11 | 14:36

@ Biff Eagleburger | 08-02-11 | 14:28
* Plop *

Pa Cartwright | 08-02-11 | 14:36

Livestro heeft gelijk, dit soort onzin is bijna identiek aan wat die extremisten roepen. Als Geert zoiets zegt heet het uitsluiting, discriminatie en haatzaaien. Roept Weinberg het, is het hoofdredactioneel commentaar.

De Kampsjeng | 08-02-11 | 14:36

Zit best wel wat in, in driekwart van dat stukje van Wijnberg. Vind ik.

Woerd | 08-02-11 | 14:35

Met een is zonder spatie. Dat dan weer wel.

*** Slimme editfunctiedinges verzinnen gaat..... ***

Reinaert | 08-02-11 | 14:35

Die foto,lijkt wel met een computerprogramma te zijn bewerkt .

goodray | 08-02-11 | 14:34

Sorry, ik viel in slaap. Wat heb ik gemist?

drinktgoedweg | 08-02-11 | 14:34

Ja, Linda MIL Palin! Die zou ik ook wel eens willen doen! Maar ze praat volgens mij wel erg veel...

eerstneukendanpraten | 08-02-11 | 14:33

Gelukkig kan het altijd erger.
De semi politiek filosoof Martin Bosma (politicologie aan de UvA) is recent ontspoort in totale waanideeën over politiek en ethiek.
Zo is hij bereid de vrijheid van alle Nederlands in te perken om zijn bekrompen te kort komende iederéén over de samenleving in te voeren. Het gevaar in zijn pratend op de waarheid is een samenleving in onderdrukking. bla bla.
-
Het zou inderdaad wenselijk zijn als ze hier bij geenstijl eens wat filosofen zouden lezen.

Niccolò_Machiavelli | 08-02-11 | 14:33

Superior Bastard | 08-02-11 | 14:31

Verder vond ik het een uitstekende column.
Kan alleen die streepjes niet vinden, vandaar dit tweede comment.

Superior Bastard | 08-02-11 | 14:33

Ik heb sowieso dikke pe0p aan die Weintraub. Sorry, Wijnberg it is. Al was het maar omdat ik hier zelf niet zonder meer van die kekke doorhaaldingetjes kan genereren.

En bovendien heb ik toch al een Godsgruwelijke hekel aan lieden die iedere keer hetzelfde verhaal componeren en daarbij de schuldige direct weten aan te wijzen. Vooral als het iedere keer dezelfde schuldige is natuurlijk.

Weintraub, sorry, Wijnberg, mot maar een paar jaartjes speciaal correspondent in Iran worden. Kan 'ie met een het verschil tussen Iranie en ironie leren.

Reinaert | 08-02-11 | 14:33

En erg veel moeite voor hun interviews doen ze ook niet.

Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 14:33

Che_cuevara | 08-02-11 | 14:31

Oh ja, is ook zeau...

eerstneukendanpraten | 08-02-11 | 14:32

Is Kouwes weer terug, maar nu met leestekens, en nu irritant doen met streepjes?

BeunDeHaas | 08-02-11 | 14:31

Ik wilde inhoudelijk sterk commentaar op je artikel geven, Brusselmans, maar het is te irritant om te lezen..
Dus ik hou het maar bij "Eet smakelijk"

Canarie | 08-02-11 | 14:31

@eerstneukendanpraten | 08-02-11 | 14:27
Nee, poesaai = poes aaien
en poepzaai = poep zaaien.

Che_cuevara | 08-02-11 | 14:31

Ik heb vanmorgen een poging gedaan om het stukje te lezen. Ben na 3 zinnen afgehaakt en heb mijn abo op Next maar weer eens opgezegd, omdat ik wist dat GS er een topique over zou schrijven.

Superior Bastard | 08-02-11 | 14:31

-weggejorist-

Zuitschuip | 08-02-11 | 14:31

Robbie doet een Jud Suss 2.nulletje, wat een belhamel toch

Tobi | 08-02-11 | 14:30

Alhoewel ik de stijl haat, vind ik het heel erg grappig hoe de joodse voorvechters zich direct in een hoek geplaatst voelen door één opmerkingen over een joodse lobby. Terwijl de opmerking, door de gebruikte stijl, makkelijk juist ook gelezen kan worden als een belachelijke opinie in dit onderwerp.

Als ik het stuk van NRC.Next lees, zie ik toch vooral iemand die in één stukje alle tegenstrijdige (en vaak niet onderbouwde) opinies omtrent één onderwerp aan het licht brengt en op die manier de schrijfstijl zeer meesterlijk gebruikt.

En GS: nadoen is het grootste compliment dat iemand je kan geven!

Devlonir | 08-02-11 | 14:29

Prima stuk van Wijnberg, los van de stijl... (GeenStijl)
Heeft duidelijk geen HBO-opleiding aan InHolland genoten.

Geniale Wratten | 08-02-11 | 14:29

ben in de war met lange- en kippenei

aGoeroe | 08-02-11 | 14:29

@Pa Cartwright | 08-02-11 | 14:22

Comic sans gaat heel goed samen met anigif ballonetjes en de tekst: "een dag niet gelaggen is een dag niet geleeft!"

Verder nog even een dikke luluitmebroekrofl voor Brusselmans. Dat mag ook wel eens geduid worden. Me duid. Dunkt. Godver.

Biff Eagleburger | 08-02-11 | 14:28

Ik word zo moe van al die jaloezie. Rob is koning!

Kachelpijp | 08-02-11 | 14:28

Ik lees een taalvaut. Poesaai moet zijn peopzaai... Tog?

eerstneukendanpraten | 08-02-11 | 14:27

stukje zet aan tot denken

Teeth | 08-02-11 | 14:27

Waarom moeten die Jeaden er nu weer bijgehaald worden goddomme...?

eerstneukendanpraten | 08-02-11 | 14:26

moet er geen streepje door de neus van Wijnberg?

Don Knieschot | 08-02-11 | 14:26

Strikethrough, de moderne variant van ironie. Staat het al in de schoolboekjes?

Blauwe reiger | 08-02-11 | 14:25

@Victorvan...

Ik denk niet dat je Rob kan betichten van enige vorm van intellect.

wsc981 | 08-02-11 | 14:25

@VictorvanZuydewijn | 08-02-11 | 14:21
Is dit een intelectueel?
Daarom snap ik het natuurlijk niet.

Che_cuevara | 08-02-11 | 14:24

Joris mij dan ook maar weg.

Charles Swietert | 08-02-11 | 14:24

Apart dat Brusselmans niet begrijpt wat hiermee bedoelt wordt. Ik dacht juist dat GS een site was die hypocrisie aan de kaak stelde. Vinden ze daar eindelijk eens een medestander in gaan ze hem aflopen zeiken! Onbegrijpelijk!

VictorvanZuydewijn | 08-02-11 | 14:24

epistel en verhaaltje moeten omgekeerd

Don Knieschot | 08-02-11 | 14:24

@VictorvanZuydewijn | 08-02-11 | 14:21
Rob Wijnberg een intellectueel noemen is hetzelfde als beweren dat een koetjesreep chocolade is.

koerbagh | 08-02-11 | 14:24

@Wim-Lex | 08-02-11 | 14:20
Ja . .
Dat was het

Che_cuevara | 08-02-11 | 14:23

Ik begrijp het niet, gaat dit stuk over antisemitische joden?

sparkler_dynamo | 08-02-11 | 14:23

Iedereen is een complot! Behalve me eigen. Dat lijkt me duidenlijk.

Biff Eagleburger | 08-02-11 | 14:23

Nu nog wat onderkast vervangen door caps her&der, Comic Sans d'r overheen, en ik ruk die fles Chablis open – ander krijgt ie misschien kurk.

Pa Cartwright | 08-02-11 | 14:22

@Geile Markeerstift | 08-02-11 | 14:18
Als het nou op papier was gedrukt had je er nog wat aan

Che_cuevara | 08-02-11 | 14:22

Goh, daar had ik zin in zeg. Een bitchfight tussen zich "journalist" noemende confettikneusjes uit 020.

Symmachus | 08-02-11 | 14:22

@VictorvanZuydewijn | 08-02-11 | 14:21
Alsof intellectuele mensen per definitie slim zijn.

Art Vandelay Ultor | 08-02-11 | 14:21

En hoera! Geenstijl gaat weer achter een intellectueel aan! Waar komt die afschuw tegen slimme mensen toch vandaan? Angst? Waarom wordt er wantrouwen tegen intellectuelen aangewakkerd? Ik niet begrijpen.

VictorvanZuydewijn | 08-02-11 | 14:21

Leest een beetje lastig

Dick Johnson | 08-02-11 | 14:20

Niet te lezen.

De ouwe rukbeer | 08-02-11 | 14:20

Kan iemand een samenvatting zonder streepjes geven?

Wim-Lex | 08-02-11 | 14:20

Wat een irritant stuk om te lezen zeg.

Stoppenkast | 08-02-11 | 14:19

ik moet altijd gigantisch poepen van dit soort stukjes. zowel door de inhoud als door de stijl.

Geile Markeerstift | 08-02-11 | 14:18

Zo'n kerel als hoofdredacteur is toch al niet serieus te nemen? Neen

Pasta-saus | 08-02-11 | 14:18

strikethrough is net zo erg als schreeuwen ... helaas onleesbaar stukje.

veuve-clicquot | 08-02-11 | 14:17

*Dit topic is 2 minuten te laat*

koerbagh | 08-02-11 | 14:17

Een hoop streepjes..

muzeak | 08-02-11 | 14:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken