Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NVJ: 'Niet naar Egypte gaan, journaille, is eng!'

nvjisbang.jpgDe Nederlandse Vereniging van Journalisten is een collectie incontinente mietjes. Een verzameling natte winden. Angstiger dan een spastische aquafoob tijdens zijn eerste zwemles. Ja, we zeggen het. De NVJ zijn next level bedplassers en dat is een feit. Ze raden namelijk journalisten af om naar Egypte af te reizen. Doe maar niet verslag uit brengen van het grootste nieuwsverhaal uit die regio sinds die oorlog in Irak. Ga maar niet ter plaatse aan nieuwsgaring doen, wordt maar gewoon afhankelijk van wat andere partijen roepen, brullen en persberichten over de situatie. In Egypte worden journalisten, ook van die keurige Nederlandse varianten, bijna gelyncht en door geheime Mubarakpliesie vastgezet als de mogelijkheid zich voor doet. Supereng dus blijf maar lekker thuis! Dan ben je dus de NVJ en geef je even openlijk toe dat je totaal niet begrijpt wat de essentie van journalistiek is. Nieuws communiceren, juist zodat we niet met zijn allen hoeven te kijken bij volksopstanden, veldslagen en chemische inferno's. Dat doen journalisten dan, die voor het vak gekozen hebben en zelf besluiten of ze wel of niet gevaarlijke gebieden intrekken om het onderste uit de actualiteit kan te halen. Twitter napraten kan iedereen. Moet een fijn gevoel geven, dat je eigen vereniging de ruggengraat van een mossel blijkt te hebben en wegduikt zodra het echt ergens over gaat. Een belediging voor iedere correspondent in conflictzones. Angsthazen.

Reaguursels

Inloggen

Enge oogjes filter is wel populair zo te zien

Wortel_13 | 04-02-11 | 10:12

Makkelijk lullen.

mowgli | 04-02-11 | 00:59

moet die bericht inmiddels ook anders worden gelezen in het licht van de updates onder het topic "LIVE: Stenen koppen op het Tahrir-plein"?

Pon | 03-02-11 | 17:42

Makkelijk praten als je geen journalist in Egypte hebt zitten.

rickuhmja | 03-02-11 | 16:48

Uit een topic van jullie vriendjes op Fok!nieuws:
Update 13.58 uur
Naast alle reacties internationaal van verschillende politici, begint de journalistiek ook statements vrij te geven. Zo heeft de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) al haar leden afgeraden om af te reizen naar het land. GeenStijl heeft hier afwijzend op gereageerd, maar onbekend is of zij wel een verslaggever naar Egypte hebben gestuurd.
.
Moest stiekum toch een beetje lachen...

De waard zijn gast | 03-02-11 | 16:47

kan ik uit deze post concluderen dat er vanavond beelden uit cairo in het pownews verschijnen met een van jullie reporters?
of gaat weesnie zelf de held uit hangen in iedjipt?

john-m | 03-02-11 | 16:34

Tja, er is een groot verschil tussen journalistje spelen en journalist zijn. Zolang je deze Links-kerkelijke predikers op kosten van de belastingbetaler whiskey's laat zuipen in 5-sterren hotels is het makkelijk. Deze devote gelovigen weten inmiddels echt wel welke waarheid de Linkse Kerk de wereld in wil hebben. Die kunnen hun propaganda ook vanuit hilversum uitkotsen.

Je voelde gisteren bij Wouter Kurpershoek gewoon de diaree lopen.... Ga maar vlug je hotel weer in, Woutertje!

Ales | 03-02-11 | 16:22

Idd stelletje mietjes, lekker vanuit je bureau dit typen.. helden op sokken.
Ga er zelf heen en dan pas heb je mijn/ons respect.
Oja en het argument dat GS 'slechts' een weblog is slaat natuurlijk ook helemaal nergens op.

appelsientje78 | 03-02-11 | 16:11

-weggejorist-

Erikkz | 03-02-11 | 15:21

Ga dan zelf, is men bang om sensatie te brengen vanaf daadwerkelijk interessante locaties ipv te rellen op het binnenhof?

Erikkz | 03-02-11 | 15:21

Ik wacht met genoegen op het moment dat R. Castricum die kant op wordt gestuurd.....

laardepul | 03-02-11 | 15:15

@annefleur canteclaer | 03-02-11 | 13:28
Ik heb het niet over Pownes, daar kom ik amper. Ik ben hier.

En om nou hier commentaar te leveren op Pownews is misplaatst, volg de uberroze gloed zou ik zeggen.

Dit is vrij duidelijk GS ( staat ook bovenaan de pagina, check die shit ) en GS werkt zover ik het weet niet met correspondenten in het buitenland. Johnny kan dus mekkeren wat ie wil, zonder hypocriet te zijn.

Kous-af

An die ARBEIT | 03-02-11 | 15:08

De vraag rest nog steeds; wanneer gaat Quid die kant op? Als hij het zo goed weet?

[]D*[]*[]V[]*[]D | 03-02-11 | 15:06

bweh.kritiek of sjonnie wordt door het apparatski gecensureerd.

Elmer Fudd | 03-02-11 | 14:30

Nee, Johnny Quid dan. Deze stoere beeldbuis-guerilla heeft al menig tour of duty op zijn naam staan, de ANP slaaf.

DonJohnson | 03-02-11 | 14:16

ja,. verdomme ik heb ook nog geld betaald voor powned !
vervolgens niet eens willen na gazastrook 2.0
vervolgens ook nog gaan mekkeren dat het afgeraden word door NVJ

J.T | 03-02-11 | 14:12

- laat

despecialist | 03-02-11 | 14:09

Hehe, Rutger laat staat al 3 straten verderop als z'n cameraman een klap dreigt te krijgen. Deze is wel heul hypocriet, jongens ;)

despecialist | 03-02-11 | 14:02

Ho, ho, word ik opgeroepen?
Waar ben ik nodig?

laffe haas | 03-02-11 | 14:01

nou ik zie geenstijl /powned anders er ook niemand er heen sturen ??

watjes.

J.T | 03-02-11 | 13:59

Nvj is zo stoer als rutger tegen mo was de eerste keer???

sikk | 03-02-11 | 13:51

* geen nieuws site? Waarom gaat het dan veelal over nieuws en over dit onderwerp?

Rutger succes jongen. En vergeet niet Johnny Quid te bedanken voor de mogelijkheid.

bombast | 03-02-11 | 13:39

"Inderdaad, want HET zijn hier GEEN journalisten!

Het is geen nieuwssite, het is een weblog".

@An die ARBEIT | 03-02-11 | 12:22
==========
Dan moeten ze ook niet zo'n grote mond opzetten. PowNews is wel degelijk een nieuwsprogramma, overigens, getuige alleen al de naam.

annefleur canteclaer | 03-02-11 | 13:28

-weggejorist-

3 hoog in Mexico | 03-02-11 | 13:17

*nu al trots op Jorutgerke in Caïro is*

Jaap de Paap | 03-02-11 | 13:10

-weggejorist-

Montgomery Burns | 03-02-11 | 13:08

@Che_cuevara | 03-02-11 | 11:23,
Yep.

Joost Maghetweten | 03-02-11 | 12:59

De mannen worden van de jongetjes gescheiden. De jongetjes schrijven stijlloze stukjes en de mannen (kunnen ook vrouwen zijn) zitten waar het nieuws zit.

spooky | 03-02-11 | 12:37

Ik vind het van gezond verstand getuigen als journalisten wordt afgeraden zich naar een gebied te begeven waar reeds honderden andere journalisten zijn.
Dat geldt voor alle hypes

wouter het bos in | 03-02-11 | 12:34

@annefleur canteclaer | 03-02-11 | 12:19
Inderdaad, want HET zijn hier GEEN journalisten!

Het is geen nieuwssite, het is een weblog.

An die ARBEIT | 03-02-11 | 12:22

@Petrus de Rewa | 03-02-11 | 12:12
Eensch. Maar dat maakt het voor mij zo moeilijk om al die berichten die de msm (en de politiek) de ether in slingeren serieus te nemen. Maar gelukkig weetwakkere_nederlander | 03-02-11 | 12:17 precies hoe het zit.

Niemands Knegt | 03-02-11 | 12:21

@[]D*[]*[]V[]*[]D | 03-02-11 | 12:19
Ja, dat zegt inderdaad veel.

Over het niveau hier vandaag.

An die ARBEIT | 03-02-11 | 12:20

-weggejorist-

Elmer Fudd | 03-02-11 | 12:19

Ik moet de eerste 'journalist' van Geenstijl of Powned nog zien gaan naar Egypte.

annefleur canteclaer | 03-02-11 | 12:19

@ an die arbeit, de smiley is bedoelt zodat mijn bericht niet wordt weggejorist.

Wel opvallend dat iedereen het er bijna over eens is dat dhr Quid maar eens buiten Europa moet reizen

[]D*[]*[]V[]*[]D | 03-02-11 | 12:19

Heel jammer dat Nederlandse en internationale media bericht over 'pro Mubarak demonstranten' en 'anti Mubarak demonstranten'.
Dat is namelijk het lulverhaaltje dat Mubarak via de Egyptische staats TV de wereld in stuurt.

De waarheid is overduidelijk. Je hebt:
-Demonstranten die al dagenlang op een vreedzame manier het aftreden van Mubarak eisen.
-Een agressieve bewapende knokploeg die betaald wordt door Mubarak om angst en verdeeldheid te zaaien onder de ongewapende demonstranten.

wakkere_nederlander | 03-02-11 | 12:17

Als je geen angst hebt als je daar herkenbaar als journalist rondloopt dan ben je waarschijnlijk in een toeristisch oord terecht gekomen. Op het ogenblik lijkt intimidatie aan de orde van de dag. Kan morgen weer anders zijn.

Simon_GS | 03-02-11 | 12:17

moest lezen, Angsthazen, ALLEMAAL

poli | 03-02-11 | 12:16

wie is er namens powned?

Pon | 03-02-11 | 12:16

@Niemands Knegt | 03-02-11 | 11:28
Eensch. Maar dat geldt voor vele, vele regimes gedurende een aantal eeuwen.

Petrus de Rewa | 03-02-11 | 12:12

@deraderendraaien | 03-02-11 | 12:03

Ga ik mee. Alleen al om ooit eens een Volvobusje te zien. En z'n 4 vrouwen natuurlijk.

Biff Eagleburger | 03-02-11 | 12:10

Zou de Nederlandse Vereniging van Journalisten gewoon weten welk journaille ze in de kuip heeft?

Hölzenbein | 03-02-11 | 12:10

Was Conny Mus er nog maar....
Die had tenminste ballen.
Niet dat ik't niet begrijp, situatie is redelijk kudt daar op het moment, maar toch.

Capy | 03-02-11 | 12:06

@[]D*[]*[]V[]*[]D | 03-02-11 | 12:02
Oh, je zet er een smiley achter?

Nee, dan is het inderdaad ineens niet meer een belachelijke opmerking.

An die ARBEIT | 03-02-11 | 12:06

Bestaat er geen drone-journalist onderhand?

Causa Sui | 03-02-11 | 12:06

Volgens de Egyptische staatstv worden de anti mubarak demonstranten gesteund door zowel hamas als Israel als amerika. Dus officieel is Egypte in vrede met Israel en bevriend met Amerika. Onofficieel speelt Mubarak onder andere de anti-semitische en anti-amerikaanse kaart: een gestoord, schizofreen en ziek dubbelspel waarmee hij juist zijn vijand de moslimbroeders in de kaart speelt.

Hier is een razend interessante weblog van anti mubarak demonstrant: Sandmonkey:

www.sandmonkey.org/2011/02/03/egypt-ri...

dark light | 03-02-11 | 12:05

Een klap op je kop is één, maar een glas modderig Nijlwater moeten opdrinken, wat een gekidnapte Belgische journalist over kwam, met de mededeling; "Nu krijg je diarree!!" is wel erger... yuk.. aangezien de diarree nog het minste gevolg kan zijn van zo'n slokje microbenkweeksel.

Causa Sui | 03-02-11 | 12:04

is best eng brrr

Scylar | 03-02-11 | 12:04

@Biff Eagleburger | 03-02-11 | 11:55
Mijn Egyptische buur man gaat er morgen heen met z'n vier vrouwen en twaalf kinderen. Ze gaan met hun volvo busje uit 1976, jij past er vast nog wel bij, alleen een poosje je knietjes intrekken.

deraderendraaien | 03-02-11 | 12:03

Stuur dan zelf een journalist die kant op! Met jullie grote bek!!!!! :)

[]D*[]*[]V[]*[]D | 03-02-11 | 12:02

NVJ is het soort dat het leger in gaat wanneer er niks aan het handje is. Breekt er ergens een oorlog uit dan beroepen ze zich op gewetensbezwaren ivm hun PSP (groenlinksch) verleden.
Zie ik het beeld voor me van Conny Mus op RTL terwijl de raketten achter hem insloegen: 'Oprotten met die reclame,ik ben de reclame'. _O_ voor Conny de stijlloze reporter vanuit het Midden-Oosten.

lichtpunt | 03-02-11 | 12:02

@deraderendraaien | 03-02-11 | 11:55

Goeie vraag, ieder z'n eigen.

An die ARBEIT | 03-02-11 | 12:00

Prima, dan gaan ze toch lekker naar Jemen.

SODEP | 03-02-11 | 11:59

De NVJ had moeten waarschuwen voor gevaarlijk situaties, maar niet afraden naar Egypte te gaan. Wat een faalhazen! Goed stuk Johnny!

wakkere_nederlander | 03-02-11 | 11:57

Voor een day rate van $10000 ga ik trouwens zelf wel. Als ik maar geen roze plopkap hoef te gebruiken en niet met de KLM hoef te vliegen.

Biff Eagleburger | 03-02-11 | 11:55

@An die ARBEIT | 03-02-11 | 11:49
En hij zit nu wel in Egypte ?

deraderendraaien | 03-02-11 | 11:55

Terecht.
Voor die 1500 netto per maand ga je natuurlijk niet met je leven spelen.

Bolle Wim | 03-02-11 | 11:55

An die ARBEIT | 03-02-11 | 11:49
Ja, Hahahaha. Want de één zijn dood is de ander zijn quote ...

Superior Bastard | 03-02-11 | 11:53

het=met :S

An die ARBEIT | 03-02-11 | 11:49

@deraderendraaien | 03-02-11 | 11:46
Die gast, die de baan van Conny kreeg, toen hij overleed...

Die werd blij gemaakt het een dooie mus.....

/seth

An die ARBEIT | 03-02-11 | 11:49

Bij de opstand in Tunesie deed de NOS een stand-upje vanuit Egypte toch?
Er is nu vast ook wel weer een woestijnstad te vinden waar het rustig is. Hoewel.. alleen Saoedi-arabie nog geloof ik.

nogeentjedan | 03-02-11 | 11:48

@rara | 03-02-11 | 11:44
Maar ik heb nooit beweert dat ik een held was.

* al is dat natuurlijk wel zo maar da's duidelijk*

Che_cuevara | 03-02-11 | 11:48

@De Geus | 03-02-11 | 11:42
Wat heeft Rutger, of wie dan ook van GS daar te zoeken? Rutger verslaat nationaal nieuws, geen kamelenrellen.

An die ARBEIT | 03-02-11 | 11:48

@rara | 03-02-11 | 11:44
rara hoe kan dat?

Che_cuevara | 03-02-11 | 11:47

@Real Opperprutser | 03-02-11 | 11:36
*Met groot respect terug denkt aan Conny Mus.*

deraderendraaien | 03-02-11 | 11:46

Quid, held, koning, stoer man! Wanneer ga je? Wat is je twitteraccount, ik ga je volgen!

plaklul | 03-02-11 | 11:46

@Che_cuevara | 03-02-11 | 11:34
Held hoor, vanachter je toetsenbord iets roepen over hanz71.

rara | 03-02-11 | 11:44

@gozahtje | 03-02-11 | 11:41
Als ik plaatsten als Egypte op dit moment bekijk, ben ik liever een leeuwentemmer dan een correspondent :)

An die ARBEIT | 03-02-11 | 11:43

OK, Rutger die kant op. En dan onverveerd een paar cynische vragen stellen aan zo'n baardaap op een kameel. Toe dan, laptophelden.

De Geus | 03-02-11 | 11:42

Ene Ken Silverstein schreef in 2008 over de teloorgang van undercoverjournalistiek: "The decline can be traced in part to the transformation of journalism from a profession for cynical, underpaid gumshoe reporters into... a highbrow occupation for opinion-mongers, Sunday talk show yakkers and social climbers."

Waar is de tijd gebleven dat Gijs Wanders zich op het nippertje wist te redden van een Middenamerikaans executiepeleton?

Giraf01 | 03-02-11 | 11:42

@Real Opperprutser | 03-02-11 | 11:37
Dat is inderdaad een veel betere metafoor, ik zat er even langs.

Ach, het is maar een advies natuurlijk. Maar de achterliggende gedachte, daar snap ik dan weer niks van. Een reporter trekt zich hier toch niks van aan zou je zeggen?

An die ARBEIT | 03-02-11 | 11:41

An die ARBEIT | 03-02-11 | 11:35
Nou vind ik de vergelijking tussen journailist en leeuwentemmer wel erg ver gaan, maar uw punt is duidelijk!

gozahtje | 03-02-11 | 11:41

Verder, Quid en consorten. Gaan jullie dan zelf als jullie het zo goed weten. Eens kijken hoe lang die bijgoochem van een Rutger bijdehand blijft doen met een machete op z'n strot. Hier in Nederland de getapte jongen uithangen is pas makkelijk.

Bigi Bana Boy | 03-02-11 | 11:40

@An die ARBEIT maar de raad van circus directeuren die een leeuwentemmer aanraden om niet de kooi in te stappen omdat het eng en gevaarlijk kan zijn is niet grappig.

Real Opperprutser | 03-02-11 | 11:37

@Che_cuevara | 03-02-11 | 11:30

Als we haar cameltoe moeten opofferen voor het algemeen belang, dan moet dat maar en heb ik daar vrede mee.

Biff Eagleburger | 03-02-11 | 11:37

't Is dat ik niet vloeibaar Koptisch spreek, anders......

fuckje | 03-02-11 | 11:37

Je kan als journalist kiezen om dit soort nieuws te willen verslaan en het is niet aan de NVJ om ze dit te ontraden. Dan zijn het terecht zoals Johnny Quid meld angsthazen en dunne poepbroekproducenten.

Real Opperprutser | 03-02-11 | 11:36

@Che_cuevara | 03-02-11 | 11:28
Het lijkt me sterk dat alleen rechtse politici bedreigd worden, toch?
@gozahtje | 03-02-11 | 11:29
Nou, als dat al niet meer mag, kan men nog waar schrijven hier op GS. Ik vind het gewoon logisch. Een leeuwentemmer die bang is voor leeuwen en de kooi niet indurft, da's toch ook grappig?

An die ARBEIT | 03-02-11 | 11:35

@ChivasRegal | 03-02-11 | 11:32
Alweer één! Gisteren Eric Feyten al. Wie is het nu weer? [/SC]

Prof. D.A.H. Vintik | 03-02-11 | 11:35

Hoe is het eigenlijk met de GS correspondent in de regio? Volgens Fokke & Sukke zou Rutger het probleem Mubarak zo kunnen oplossen, maar die is tegenwoordig Powned.

TheStef | 03-02-11 | 11:34

@hanz71 | 03-02-11 | 11:30
Held hoor, vanachter je toetsenbord iets roepen over helden

Che_cuevara | 03-02-11 | 11:34

@Niemands Knegt | 03-02-11 | 11:28
Volgens mij begrijp jij het verkeerd. Die beelden zijn de festiviteiten ter gelegenheid van het 30-jarige regeringsjubileum van Mubarak.
Zeg maar een soort koninginnen dag

Che_cuevara | 03-02-11 | 11:33

Ze zijn er wel, de echte oorlogsjournalisten, maar ik meen dat het toch een minderheid is. Ik heb al lange tijd geleden gelezen dat veel van die gasten nauwelijks echte aktie zien en vaak in van die typische pershotels rondhangen en meer informatie van elkaar overschrijven dan dat ze werkelijk in de frontlinie staan. Niet dat ik de moed had omdat te gaan doen en we moeten anderzijds ook toegeven dat er jaarlijks helaas veel journalisten tijdens het uitoefenen van hun beroep omkomen. verder geen slecht woord over Harald Doornbos graag. Ik geloof werkelijk dat deze man dapper en oprecht is-

Bigi Bana Boy | 03-02-11 | 11:32

Wanneer gaat Rutger naar Egypte ?

Boomschade | 03-02-11 | 11:32

hans laroes, je weet wel, die man van de NOS, twitter net dat er in Cairo een camera man van NOS is opgepakt. alles in beslag genomen en al even geen contact met. risico van het vak zullen we maar zeggen?

ChivasRegal | 03-02-11 | 11:32

@quantum | 03-02-11 | 11:28
Zag hem gisteren op de beelden van al-jazeera,
Sindsdien niets meer van vernomen

Che_cuevara | 03-02-11 | 11:31

held hoor, vanachter je blogje iets roepen over angsthazen

hanz71 | 03-02-11 | 11:30

@Biff Eagleburger | 03-02-11 | 11:25
Maar als ze terugkomt is ze "uitgewoond"

Ow.... foutje

Che_cuevara | 03-02-11 | 11:30

An die ARBEIT | 03-02-11 | 11:26
Tuurlijk snap ik dat. Ik vond het alleen wat overdreven om ze bedplassers e.d. te noemen als jezelf ook droog en veilig zit.
rara | 03-02-11 | 11:24
daar heeft u een goed punt.

gozahtje | 03-02-11 | 11:29

@An die ARBEIT | 03-02-11 | 11:23
Correctie, "Rechtse" politicus

Che_cuevara | 03-02-11 | 11:28

Dertig jaar horen wij helemaal niets over Egypte en nu rollen ze (politiek en media) over elkaar heen om het dertig jarige bewind te bekritiseren. Waar waren ze de afgelopen dertig jaar? De NVJ journalisten zijn dus al dertig jaar incontinente mietjes.

Niemands Knegt | 03-02-11 | 11:28

Is Rutger al gearriveerd daar of niet¿

quantum | 03-02-11 | 11:28

-weggejorist-

johan den twidde | 03-02-11 | 11:28

@subsidistan | 03-02-11 | 11:20
Dus om journalist te worden in Nederland moet je alleen een F5-diploma hebben.

Che_cuevara | 03-02-11 | 11:27

Zal wel iets te maken hebben met aansprakelijkheid, verzekeringen en juridische dingutjes.

zovoklets | 03-02-11 | 11:26

An die ARBEIT | 03-02-11 | 11:23
Ja, politicus worden is in deze tijd erg gevaarlijk, tenzij je een windvaan bent natuurlijk!

gozahtje | 03-02-11 | 11:26

@gozahtje | 03-02-11 | 11:21
Waarom niet??

Ik wil daar niet heen, ik ben dan ook geen journalist, een journalist moet op locatie raport uit gaan brengen. Ik hoor kachels te verhuren, dat is mijn vak, dus dat doe ik. Een reporter hoort te reporten, anders had 'ie een andere baan moeten kiezen!

Snap je, gozah?

An die ARBEIT | 03-02-11 | 11:26

Ruktor met zijn dikke buik op dat plein graag.

McNasty Filth | 03-02-11 | 11:26

Ik stel voor dat we Kim Holland sturen. Die krijgt wel wat uit zo'n gheyle haihaihaatkameel en, bijkomstig voordeel, ze is niet cameraschuw.

Biff Eagleburger | 03-02-11 | 11:25

@gozahtje | 03-02-11 | 11:21
"hij moet niet stoer praten vanachter z'n laptopje als hij er zelf ook niet heen gaat"

Als dat het nieuwe criterium op GS wordt dan houden we hier geen enkele reaguurder meer over...

rara | 03-02-11 | 11:24

@gozahtje | 03-02-11 | 11:17
Wat een bull. Johnny is niet voor niks bij GS gaan werken, die is veel te angstig voor dit soort meuk.

En terecht! Als hij zichzelf in levensgevaar wou stellen was hij wel politicus geworden...

An die ARBEIT | 03-02-11 | 11:23

@Joost Maghetweten | 03-02-11 | 11:17
Bang om zelf te gaan?

Che_cuevara | 03-02-11 | 11:23

@veuve-clicquot | 03-02-11 | 11:19
Fijn toch dat we er alles aan doen om te integreren in een zandbakcultuur, dat is tenslotte waar het integratiebeleid jarenlang voor gestreden heeft.

koolteer | 03-02-11 | 11:22

@blinde kip | 03-02-11 | 11:13
en da's best ook gevaarlijk.

Che_cuevara | 03-02-11 | 11:22

En wanneer kunnen we de eerste repo van Rutger in Cairo zien?

SantaX | 03-02-11 | 11:22

Nicole le Fever journalistiek kan wel eens heel groot gaan worden in 2011.

Real Opperprutser | 03-02-11 | 11:21

Superior Bastard | 03-02-11 | 11:19
Snap ik, maar hij moet niet stoer praten vanachter z'n laptopje als hij er zelf ook niet heen gaat!

gozahtje | 03-02-11 | 11:21

Dan kijken we toch gewoon lekker naar de BBC en CNN. Dat doen Nederlandse journalisten al jaren. Die vergaren zelf geen nieuws meer en zitten de hele dag de F5-en om te kijken of er in de wereld nog iets gebeurt.

subsidistan | 03-02-11 | 11:20

Typerende houding van Nederland in oorlogstijd.
Aquafobische narcolepsie.

Ratzing. | 03-02-11 | 11:20

gozahtje | 03-02-11 | 11:17
Quid is geen journalist, maar een blogger. Iemand die het nieuws gebracht door journalisten duidt vanuit zijn eigen opinie.
Daarom erkent GS de RvJ ook niet.

Superior Bastard | 03-02-11 | 11:19

-weggejorist-

veuve-clicquot | 03-02-11 | 11:19

Nou GS, zelfs met jullie Dacia Logan budget moet het kunnen:
lijnvluchten.cheaptickets.nl/transpor...
*Dumpert f-5en gaat en wacht op Johnny & Rutger tussen de biddende meute*

koolteer | 03-02-11 | 11:18

Klopt helemaal. De echte die-hards, dezelfden die unembedded verslag deden vanuit Afghanistan, gaan toch wel. De rest heeft daar ook niets te zoeken momenteel, die kunnen wel stand-upjes vanuit A'dam Zuidoost gaan maken.

Superior Bastard | 03-02-11 | 11:18

Ligt het aan mij of is dit een copy-paste bericht van een eerdere situatie? Lijkt er wel verdomd veel op, waarschijnlijk wéér terecht

Maaier | 03-02-11 | 11:18

De NVJ zijn toch de jongens die gaan voor vrije nieuwsgaring en vrijheid van menings uiting ...
* iets mompelt met doofpot *

veuve-clicquot | 03-02-11 | 11:17

@ Johnny Quid
Ga er zelf dan heen, Held!

gozahtje | 03-02-11 | 11:17

@veuve-clicquot | 03-02-11 | 11:15,
Zullen we beginnen met de zwitsals te sturen? Zie het maar als een soort van ontgroening...

Joost Maghetweten | 03-02-11 | 11:17

SuperieurBasterd is geen mietje ... dus kunnen we hem wel sturen.

veuve-clicquot | 03-02-11 | 11:15

Lijkt me hoog tijd voor een PowNews verslaggever om die kant op te reizen en een mooie sfeerreportage te brengen. Ook niet vergeten om de angsten van het concullega-journaille mooi in beeld te brengen.

Raketman | 03-02-11 | 11:15

live verslagje van GS of Rutger vanaf Tahrirsquare graag

ladida | 03-02-11 | 11:14

Nou Johnny, wanneer ga je?

Joost Maghetweten | 03-02-11 | 11:14

Ik begrijp dat GS linea recta een mannetje richting bruisend Cairo heeft gestuurd? Dat werd tijd, zeg.

Moenafiek | 03-02-11 | 11:14

Eerste linkje werkt niet Johnny.

Prof. D.A.H. Vintik | 03-02-11 | 11:14

Dus is er iemand van PowNed wel op weg naar Egypte?

Zyprexa20mg | 03-02-11 | 11:13

Ze hebben het al druk genoeg. Er wacht hier ook de belangrijke taak de verrechtsing bloot te leggen en te veroordelen.

blinde kip | 03-02-11 | 11:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken