Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE: Oorlog in de straten van Caïro

kairokairo477.jpg Totale anarchie straatdemocratie in Caïro. Pro-Mubarak (salaris: 100 Egyptische pond p.p.) versus anti-Mubarak slaat elkaar momenteel verrot in de straten rondom het Tahrir-plein. Rellen per kameel en een schier oneindig lijkende voorraad stenen om te gooien. Vanaf daken wordt er gevuurd op demonstranten. Ook journalisten moeten rennen voor hun leven. RTL-verslaggever Roel Geeraedts had een close call in een achterafstraatje. Diverse buitenlandse media melden gewonden. Dat wordt nog poosje een noodtoestand. Livestreams vindt u bij Al-Jazeera en FoxNews. Update: De dames bikken dus de keitjes uit het plein, de jongens gooien. Raak.

Reaguursels

Inloggen

Wordt een gevalletje van 2 honden vechten om een been en de derde gaat ermee hee. (moslimbroeders)

hele wereld kijkt toe maar grijpt niet zichtbaar in, koewit had toen olie en moest dus snel bevrijd worden. suez kanaal is van belang voor europa maar omvaren kan alijd nog. en volgens mij is het suezkanaal niet dicht. dus wordt er gespeculeerd

egypte heeft alleen all inclusive arrangemente en heeft verder geen goederen van waarde behalve wat dingen die op de unesco lijst staan.

dolffie | 03-02-11 | 10:39

Komt allen naar Holland... daar is het mooi en rustig.

meneer Q | 03-02-11 | 10:20

Inmiddels staat zelfs al gewoon in dagblad Trouw dat die zogenaamde Moebarak aanhangers gewoon betaalde zwervers en politie in burger zijn. Dezelfde methode dus die in Nederland wordt gebruikt om studentendemonstraties in een kwaad daglicht te stellen door politie in burger te laten mengen en vervolgens rellen te schoppen.

thispissesmeoff | 03-02-11 | 07:54

En ja hoor. Ook de National Review volgt de denklijn van Huntington: Egypte gaat hoe dan ook islamiseren. De vraag is enkel of dat via een revolutie en dus heel snel gebeuren gaat, dan wel via het overnemen van de democratie - het Turkse model dus. www.nationalreview.com/corner/258406/s...

vraagstaart | 03-02-11 | 05:05

De dames die daar de ammunitie uit de straat staan te bikken zijn aan hun kleding te zien representatief voor de nieuwe, bevrijdende, vooruitstrevende, democratische heilstaat die het Egypte van na Mubarak moet gaan worden.

azoturie | 02-02-11 | 22:56

Gezellige boel daaro.

begrip | 02-02-11 | 22:54

Schiet me net te binnen... is dit nu een *flash*mob?

Nghtshdr | 02-02-11 | 22:47

Kleine benzinebommetjes tussen de mensen... :(

Nghtshdr | 02-02-11 | 22:46

@Oome Gijs | 02-02-11 | 22:40
Het laat maar weer eens zien dat het steunen van de dit soort regimes uiteindelijk niet tot een stabielere situatie leidt (zie ook het steunen van de Sjah). En als het Westen dan ook nog eens deze landen oproept tot meer democratie dan moet je niet gek staan te kijken dat een keer de vlam in de pan slaat.
Waarschijnlijk leert het Westen helemaal niets van het verleden en zal de veranderingen aan hun lot overlaten, met inderdaad als gevolg radicalisering.

Lafayette | 02-02-11 | 22:43

Ik keek net naar de livestream van Al Jazeera, een van de pro-Mubarak demonstranten faalde bij het gooien van een molov coctail en goot de brandende inhoud daarvan over zichzelf heen. Wist niet dat Egyptenaren zo snel konden rennen.

toiletpot | 02-02-11 | 22:41

Der moet zijn snel orde komen ik verwacht een peking charge

poetsnoet | 02-02-11 | 22:41

Mubarak weg. Fijn. En dan? Dan wordt het allah akbar. De moslimbroederschap aan de macht. Okay, het volk heeft het recht zijn eigen leiders te kiezen. Tuurlijk. Maar die door de Amerikanen gesteunde dictators die nu van hun voetstukken vallen, houden niet alleen de moslimradicalen in eigen huis onder de duim, maar zorgen er ook voor dat in Europa de Arabische wereld nog een redelijk seculiere indruk maakte (voorzover mogelijk). Dat valt straks weg. En dat zal de verhoudingen tussen moslims en europeanen er niet makkelijker op maken.

Oome Gijs | 02-02-11 | 22:40

-weggejorist-

JoeDaPlumbert | 02-02-11 | 21:13

Net in het nieuws, in Marokko is ook al een demonstratie gepland, net als in Algerije.
Niettemin een drama dat de historisch schatten niet veilig meer zijn, hoezo opkomen voor je recht? Stomme idioten die voor hun gelijk de voorouders verloochenen hoe bizar kun je worden. Toet, doe d'r wat aan.

Implant | 02-02-11 | 20:57

Was te verwachten, Mubarak heeft al het tuig van Egypte verzameld en ingehuurd als reactionairen

Bukoswski | 02-02-11 | 19:56

idopane | 02-02-11 | 18:54
Nu al teveel whiskey op? Zo vroeg op de avond al?
Best triest eigenlijk.

Krachtmeester | 02-02-11 | 19:04

Wat staat daar nu nog op dat pleintje?
Een paar honderd 'mensen', zo laf als de neten.
Zelfs de NL-Politie zou ze nog aankunnen

Fonnzie6 | 02-02-11 | 18:56

Krachtmeester | 02-02-11 | 18:26
Zo linkse kwartiermeester de ene mag revolutie maken en de andere moet z'n bek houden.

idopane | 02-02-11 | 18:54

Ik hoorde een Egyptenaar nog zeggen dat ze 7000 jaar beschaving hadden....

wirbel010 | 02-02-11 | 18:46

Volgens historici is het NU de tijd om voor weinig een volledige wand van gouden beelden ter waarde van miljoenen op de kop te tikken.

Sjoishet | 02-02-11 | 18:41

Juffrouw Samual onderwijst ons op 1 vandaag in de linkse politicologie: In Saudie Arabie zijn de leiders gehaat. Ja ja dat is duidelijk voor iedereen te zien alleen klopt er geen reet van. Dag schatje ik ben niet geinteresseerd in linkse koffiedik maar in de werkelijkheid.

idopane | 02-02-11 | 18:37

En mensen, al dit geweld vindt alleen maar plaats omdat een zich onsterfelijk wanende fopfarao en zijn doorgefokte dikke worstenkinderen geen millimeter macht willen delen.
Niveautje schoolplein, groep 1. Dat is het denkraam van Cartman Mubarak.

Krachtmeester | 02-02-11 | 18:26

Arabieren en vreedzaam protesteren was al ongeloofwaardig.

aartbeijen | 02-02-11 | 18:24

Schijnt, lijken, zou kunnen, misschien de Nederlandse journalistiek bedient zich weer van uitstekende bronnen. The Party is over

idopane | 02-02-11 | 18:23

@frisenfruitig
Dit gaat niet uitlopen op een burgeroorlog, Mubarak huurt arme sloebers en hooligans gewoon in om wat stennis te schoppen zodat hij weer legitimiteit krijgt om met politie keihard in te grijpen. Deze zo genaamde Mubarak supporters zijn niet te onderscheiden van de andere demonstranten zodat het leger niet goed kan ingrijpen het is gewoon een list om verwarring te scheppen en zelf zijn handen er vanaf te kunnen trekken.

Jaimy Fox | 02-02-11 | 18:14

Die flapkut van de NOS die al niet snapte wat kleine kinderen bij die promubarak protest nou weten of ze van de president Mubarak houden staat hier naast een opname van het journaal van gisteren waar een zelfde klein kind door papa wordt voor gezegd dat Mubarak moet oprotten werd door de NOS journalist met graagte opgenomen als teken dat iedereen tegen Mubarak was. Links noemt dat geengageerde journalistiek ik noem dat ideologisch boerenbedrog. Plak overal een etiket op en de chaos wordt ineens linksoverzichtelijk.

idopane | 02-02-11 | 18:11

Lafayette | 02-02-11 | 18:01
Herstel: Al Jarretel, hertennetwerk bij uitstek.

Krachtmeester | 02-02-11 | 18:02

Aljazeera heeft een paar mooie Arabische dames als reporter. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

Lafayette | 02-02-11 | 18:01

Tragisch dat dit zal uitmonden een burgeroorlog. Het verbaast mij niet want mensen in die regio kennen alleen onderdrukking en geen democratie. Ik vind het in ieder geval niet kies om hier grappen over te maken. Heel erg voor alle onschuldige slachtoffers.

frisenfruitig | 02-02-11 | 18:00

Nou lekkere zet van Mohbarak, nou krijgen we natuurlijk een hevige reactie van de Mohbarakhaters op vrijdag, na het stofbuigen.
Ik hoop maar dat het radicale islamitische tuig de macht niet grijpt, maar daar is bijna iedereen het wel over eens.

ZSU-23-4 | 02-02-11 | 18:00

vincent S. | 02-02-11 | 17:54
Kan iemand die geblondeerde troel met die oekbi van het scherm halen. Mubarak heeft de chaos gecreerd. Lachwekkende linkse journalistiek terwijl Kupershoek zich niet laten verleiden.

idopane | 02-02-11 | 17:57

Stuur de Damschreeuwert naar dat plein en Mubarak druipt af!

Fonnzie6 | 02-02-11 | 17:55

Zou de topambtenaar uit de VS Mubarak dit scenario in z'n oor gefluisterd hebben?

vincent S. | 02-02-11 | 17:54

eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 17:13

Ik ben er van op de hoogte dat mijn beheersing van de Nederlandse taal bij lange na niet perfect is.

mitflow | 02-02-11 | 17:52

Tsja, de haatbaarden gaan nu geweld gebruiken en de macht grijpen. Binnen 2 jaar is heel Noord Africa een fundementalistisch bolwerk. De booslims staan klaar.
Het alternatief is slechter dan Moebarak. De armoe, de honger zal niet verdwijnen. Er zal een machtsvacuum ontstaan waar de inteeltallahhakbar schreeuwers gebruik van gaan maken. Het is een arm, streng religieus volk. Een ideale bodem, net zoals in heel Noord Africa, voor een islamitische staat.

neworder | 02-02-11 | 17:51

Burn like a Egyptian

Haagse-Geertje | 02-02-11 | 17:44

aN

nl2dav | 02-02-11 | 17:50

vraagstaart | 02-02-11 | 17:29
per jaar 500.000? Per maand 100.000, per jaar 1.200.000 mensen erbij.
www.google.com/publicdata?ds=wb-wdi&am...
Tunesië is 'slechts' verdubbeld in 50 jaar, al die andere landen waar nu mot is en komt zijn verdrievoudigd of zelfs verzesvoudigd.
Dat ligt ten grondslag aan de onvrede in de armere landen, ze hebben geen werk en het eten wordt te duur.
Het gaat altijd om geld, altijd.
Het maakt geen moer uit dat ze nu zogenaamd een 'democratie' willen of de sharia gaan invoeren, het ligt ineens aan de 'dictator' of de 'farao', maar het komt simpelweg voort uit onvrede over hun financiële omstandigheden.
En dat is een gevolg van de religietjes, want je moet je vooral voortplanten.

Causa Sui | 02-02-11 | 17:49

idopane | 02-02-11 | 17:43
Obama weet dondersgoed dat alle politiek binnenlandse politiek is, inclusief de buitenlandse. Deze week nog zal de binnenlandse politieke druk (vanuit alle politieke partijen en vanuit de media) hem doen besluiten om die ranzige dictator en zijn bavianenkliek te laten vallen.
Bovendien is de positie van Amerika nu wereldwijd in het geding.
Als dit slecht afloopt voor de basale vrijheden van burgers in Egypte, trapt er nooit meer iemand in het Amerikaanse vrijheidsverhaal.

Krachtmeester | 02-02-11 | 17:48

het lijkt erop dat de pro-mubarak demonstranten hebben gewonnen, ze klimmen al de tanks op met overwinningsvlaggetjes.

cumshaft | 02-02-11 | 17:48

@koenradius | 02-02-11 | 17:37
*zucht* zo krijg ik echt problemen met moeders koen. Maar: ja, vanaf Gilimanuk tot aan pakweg Singaraja is het islam, en vrij agressief - ook omdat ze bezig zijn Bali te proberen te islamiseren vanaf die kant. De brultorens in bijvoorbeeld Ubud en Tuban (kuta) horen daar ook bij.

In Jogja valt het idd mee, maar ga naar bijvoorbeeld Solo of de koran-belt in Sunda en je bek valt open. Daar moet je vrouw ook geen blote schouders tonen als ze geen boze blikkenof erger wil.

BTW in Jeddah zijn protesten. Google maar eens. De enige waarik blij van ben.

*AU!! Mam!*

vraagstaart | 02-02-11 | 17:47

Burn like a Egyptian

Haagse-Geertje | 02-02-11 | 17:44

Krachtmeester | 02-02-11 | 17:24
Ga deze wikileakslink over Obama maar even bekijken
www.volkskrant.nl/vk/nl/3884/WikiLeaks...
caudillo | 02-02-11 | 17:21
Je haalt me de woorden uit mijn mond

idopane | 02-02-11 | 17:43

En terwijl de oplossing zo simpel is:
1. Pak het vliegtuig naar Zwitserland
2. Vind de villa van Mubarak. Ontvoer em.
3. Maak een mooie Taliban achtige youtube filmpje, dreig met zijn kop eraf te snijden (wordt erg gewaardeerd in die contreien).
4. ????
5. Profit!

ROGL | 02-02-11 | 17:41

Dit is wel heel leuk om live op tv te zien, maar om nu op straat te lopen is bloed link. Ik zag ouders met babies naar de protesten gaan, dan ben je toch niet zo goed in je hoofd.

1 steen kan je al veranderen tot een kastplantje of zelfs doden.

Sabroso | 02-02-11 | 17:40

@vraagstaart | 02-02-11 | 17:38
u is de zoon van Teun ?

veuve-clicquot | 02-02-11 | 17:39

@veuve-clicquot | 02-02-11 | 17:36
*langs het tuinpad van zijn vader naar bed lopen doet*

vraagstaart | 02-02-11 | 17:38

@Vraagstaart: Bent u ook wel eens in het noorden van Bali geweest ? Permuteran, Lovina etc? Zeg dan nog maar eens dat je op Bali weinig van de Islam merkt, wat een gemekker komt daar de hele dag uit de moskeemegafoon. Niet alleen oproep tot gebed, nee je krijgt het hele gebed er gratis bij. In Yogyakarta (Java) heb je er minder last van dan op Noord-Bali. Ons werd ook verteld dat de burgemeester van Ubud nu het geblaat de moskee zelfs verboden heeft.

On topic: Hoe Egypte uit deze 'revolutie' komt is voor ons allemaal koffiedik kijken. Moslimbroederschap is denk ik een gegronde angst van de westerse wereld, maar eigenlijk heb ik er niet genoeg verstand van om er een mening over te hebben. Het doet ook niks af aan de legitimiteit van deze protesten. Ik kan mij heel goed verplaatsen in Egyptische bevolking die nu een lijn trekt - tot hier en niet verder. Wel zal het westen moeten 'sturen' hoe dit zich gaat verder ontwikkelen om geen 2e Iran te krijgen. Ik denk trouwens ook dat Tunesie en Egypte pas het begin zijn. Ik zou niet gek staan de kijken als Saoudie Arabie, Jemen, Syrie en Libie in rap tempo gaan volgen.

koenradius | 02-02-11 | 17:37

@vraagstaart | 02-02-11 | 17:33
is sesamstraat al afgelopen?

veuve-clicquot | 02-02-11 | 17:36

Als ze elkaar de tanden uit de mond gooien, scheelt dat wel in de voedselopname, hoeven ze minder te kopen en besparen ze ook nog wat.
Voelen ze die prijsstijging van 17% toch wat minder in de portemonnee.

Causa Sui | 02-02-11 | 17:33

[email protected]

Kinderbedtijd hier, mijn moeder staat boos te kijken

*out*

vraagstaart | 02-02-11 | 17:33

Ben ik blij dat ik nog bier en chips in huis heb :)

Haagse-Geertje | 02-02-11 | 17:33

@Alph Bolkenstein | 02-02-11 | 17:26
LOL

veuve-clicquot | 02-02-11 | 17:32

@Fonnzie6 | 02-02-11 | 17:25
Duh...
Er was eens een man in Caïro
Die stuurde zijn sperma per giro
Zijn vrouw in Milaan
Die vond daar niets aan
En mailde "kom jij maar eens hiero"

vraagstaart | 02-02-11 | 17:32

Jaimy Fox | 02-02-11 | 17:30
Hear hear!
Mubarak = Mugabe.
Down with dictators!

Krachtmeester | 02-02-11 | 17:31

seven | 02-02-11 | 17:27

Tot nu toe heeft het westen altijd ingegrepen en vooral Amerika ,maar
dit keer moet je het vuur gewoon laten uitbranden.

Eurotokkie | 02-02-11 | 17:30

Dit is altijd al de tactiek geweest van Mubarak om knokploegen in te zetten. Wie nu nog vol blijft houden dat het beter is om hem te laten zitten moet toch nog eens achter zijn oren krabben.

Jaimy Fox | 02-02-11 | 17:30

@caudillo | 02-02-11 | 17:21
In Egypte is een bevolking van 84 miljoen mensen veroordeeld te wonen op een klein stukje Nijldelta,
De helft van de bevolking is ver onder de 40.
Per jaar stijgt de beroepsbevolking met 500.000 mensen (lees: jonge mannen), waarvoor geen banen zijn.
Frustratie + testosteron = agressie

Samuel Huntington voorspelde het al decennia geleden in zijn meesterwerk "Clash of Civilizations": mijoenen laag opgeleide jonge moslims zullen de oorlog verklaren aan de omringende culturen. Niet omdat ze slecht zijn, maar omdat er geen uitweg is.

Maar Fukuyama was leuker leesvoer, lekker veilig. Voor ons. Toen.

vraagstaart | 02-02-11 | 17:29

Michelos | 02-02-11 | 17:08
Newsnight BBC schijnbaar niet gezien zij spraken over 3/4 miljoen dat scheelt effe 3,25 miljoen waarheidsvinding, Slaap lekker verder

idopane | 02-02-11 | 17:28

@Kookviool | 02-02-11 | 17:08
Kunnen jullie die prive-oorlog niet op hyves uitvechten ofzeau..

reageerbuis | 02-02-11 | 17:28

Alph Bolkenstein | 02-02-11 | 17:26
Niet te volgen?
De pro-M's zijn dik, oud en hebben politiepassen, traangas en molotovcocktails, de anti-M's zijn arm, jong en hebben een ruggegraat.

Krachtmeester | 02-02-11 | 17:27

Laten we de ene dictatuur tegengaan door alvast te kiezen voor een andere dictator, politics of fear mensen. Zo nam EHB ook al onze burgerrechten af.

seven | 02-02-11 | 17:27

stinkvis | 02-02-11 | 17:23

Zo is dat , eerst nog even tanken en dan een broodje shoarma halen.

Eurotokkie | 02-02-11 | 17:26

Het wordt trouwens wel tijd dat ze eens shirtjes uitdelen aan de beide partijen, zo is het voor niemand meer te volgen.

Alph Bolkenstein | 02-02-11 | 17:26

De 'koning' van Egypte
had een ding dat wipte
tussen zijn benen en zijn gat
ra ra... wat is dat?

Fonnzie6 | 02-02-11 | 17:25

Obama moet vanavond nog een 'this will not stand'-rede houden en de powers that be de wacht aanzeggen, anders gaat deze nachtmerrie nog ja-ren duren.
Dit is geen tijd voor halve maatregelen.

Krachtmeester | 02-02-11 | 17:24

Op dit moment kunnen we nog maar een ding doen *met biertje op bank voor tv zitten gaat*

stinkvis | 02-02-11 | 17:23

caudillo | 02-02-11 | 17:21
Op een of andere manier is dit het commentaar dat alleen kan komen van iemand die ver van dit k*tland woont. No offence, maar ik vraag me af of je hetzelfde zou zeggen als het je eigen land betrof.

mokum4all | 02-02-11 | 17:23

@eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 17:16
Bali is een uitzondering. Dat is een hindoe- eiland en buiten de absurde prijzen die ze vragen voor alcohol (want dat wordt vanuit Jakarta geregeld) merk je weinig van de islam.

Komt onder andere omdat de Porn Law, die het mogelijk maakt dat mensen die zich ergeren aan het feit dat jij de hand van je vrouw vastpakt je kunnen laten arresteren, op Bali niet geldt. De gouverneur van het eiland heeft in 2008 gedreigd de zelfstandigheid uit te roepen als die wet van kracht werd.

Toen kreeg Bali een uitzonderingspositie....

vraagstaart | 02-02-11 | 17:23

@Alph Bolkenstein | 02-02-11 | 17:21
De Chinezen zitten daar voor de grondstoffen, maakt niet uit hoe wie of wat ze daarvoor moeten steunen ... als de grondstoffen maar in China komen.

veuve-clicquot | 02-02-11 | 17:22

De Sjah van Perzië?
Wat te denken van Batista?
Slechte, slechte dictator. Afschuwelijke man. Moest nodig weg. Daarom was heel de wereld voor Fidel Castro. Tot de Amerikanen toe. (En die waren toen tenminste nog meestal Realpolitik-adepten met heel de bijbehorende cyniek. Maar Batista was erg hoor, héél erg!)
Hm.
-
En mensen maar debatteren over hoeveel procent van de Gyptenaren nou helemaal voor of tegen de sharia is.
Volslagen irrelevant.
Als er echt iets van "democratie" gaat komen, dan zal blijken dat de gelovige club, met z'n moskeeënnetwerk en hechte samenhang, de macht vrij snel aan zich zal weten te trekken.
-
Omdat de geest moeilijk terug in de fles gaat (tandpastageest in flestube), is onze beste hoop een militaire junta die zich anti-Mubarak uitspreekt, maar vervolgens, al reorganiserende en hervormende, eindeloos aan de macht blijft.
-
Dat vinden de "idealisten" van links natuurlijk een slecht idee, en sinds tegenwoordig zelfs in de USA een soort vrijheid-gelijkheid-broederschap-prediker aan de macht is, zijn de vooruitzichten somber.
-
Mubarak was een redelijk heerser. Waar die Egyptenaren van balen is vooral armoe. Die zal, als Mubarak weg is, niet in rijkdom veranderen.
-
Overigens, lieve optimistjes, graag zou ik ongelijk hebben. Mocht hier wèl iets goeds van komen, dan zal ik mijn wereldbeeld wijzigen.
Maar ja, ...

caudillo | 02-02-11 | 17:21

vraagstaart | 02-02-11 | 17:19 Juist ja. Helaas zijn er nog veel meer voorbeelden van dat soort landen het laatste decenium. En as we speak wordt Afrika verdeeld tussen haatbaarden en Chinezen.

Alph Bolkenstein | 02-02-11 | 17:21

De anti-regeringsbetogers lieten de politiepassen zien van de aanvallers die ze hadden overmeersterd. Niet echt verrassend, de pro-M-meute gooit met traangas, da's ook een aardige hint van waar dit geweld vandaan komt.

mokum4all | 02-02-11 | 17:20

met de wijsheid achteraf had ik 30 jaar geleden al moeten aftreden.......................................

ITEACHYOU | 02-02-11 | 17:19

CNN-camera wordt as we speak van het balkon gestuurd.
Opzet 'geslaagd', plein wordt vanavond schoongeveegd,
Intimidatie werkt!
Een hart onder de riem voor elke dictatoriale perverseling.
Een schande voor de internationale gemeenschap, als hier geen lijn wordt getrokken.

Krachtmeester | 02-02-11 | 17:19

@rara | 02-02-11 | 17:11 Hij wakkert ze niet alleen aan, hij is actief aan het voorbereiden geweest. Het is geen geheim dat hij de invloed van de VS wil beperken in die regio en Egypte is voor de VS een hele belangrijke speler.

In dat kader kun je de ongelooflijke uitglijder van Joe Biden ook plaatsen. Paniek.

vraagstaart | 02-02-11 | 17:19

NFC | 02-02-11 | 17:16

Veel te gevaarlijk. Ze denken direkt dat dat giebelkontje met lang blond haar een wijf is...

eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 17:18

Kookviool | 02-02-11 | 17:08
koenradius | 02-02-11 | 17:13
Breek me de bek niet op man. Gelijkheid, vrijheid, m'n reet. Allemaal luchtfietserij voor onwetenden.

trench_energy | 02-02-11 | 17:18

@NFC | 02-02-11 | 17:16
die probeert nog steeds de gay-alert-lijn te bereiken ...

veuve-clicquot | 02-02-11 | 17:17

Flodder | 02-02-11 | 17:05
Ik trek geen conclusies als ik de feiten niet ken. Ik ga af op de geschiedenis dat is onze ervarin. En die ervaring die het meest hierop lijkt is Iran. Ik beschuldig de demonstranten van het beginnen van een revolutie en dat onderschrijven ze zelf maar ik ga geen conclusies trekken over gepeupel en betaalde demonstranten dat zijn snelle conclusies die niet met bewijzen kunnen worden onderbouwd dat is het verschil.

idopane | 02-02-11 | 17:16

vraagstaart | 02-02-11 | 17:14

Dat is mij te lang vliegen. Een collega van mijn vrouw zit nu op Bali aan het strand, the lucky bastard. Zal hem eens vragen hoe zijn ervaringen daar waren met de hoofddoekjes en zeau. Ja, was dat land nog maar van ons...

eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 17:16

@Kookviool : "wij in Nederland hebben het recht om op straat te gaan en boe te roepen zonder dat er 10 duizend miljoen doden vallen. Egypte heeft dat recht niet en daar strijden ze onder andere voor op dit moment. Meningsuiting, demonstratierecht, gelijkheid, kansenverbeteringen jongeren etc. Of zowel ze strijden voor vrijheid, iets wat wij als normaal beschouwen."

Misschien is dat wat ze zouden willen (hoewel ik me afvraag of die mensen daar een zo concreet beeld bij hebben, ik denk dat ze, heel generiek, verandering willen). Het zielige is alleen, dat ze met de haatbaardenbroederschap van de regen in de drup gaan komen. Dus niemand hoeft zijn mond te spoelen, behalve degenen die klakkeloos voor de anti-mubarak aanhangers zijn. Waarschijnlijk zijn ze daar het beste af met een vervanger voor Mubarak vanuit dezelfde hoek.

Alph Bolkenstein | 02-02-11 | 17:16

er was eens een wijffie in Gizeh

die zei valt er hier iets te kiezen ?

ze pakte een kei
en gaf die aan mij

want zij had toch niets te verliezen

TAHYA MASR !!

HorselessRider | 02-02-11 | 17:16

vraagstaart | 02-02-11 | 17:11
We aint see nothing yet! Die 8% koopkrachtverlies gaat nog veel meer worden. Zolang de hollandse sukkelaars het allemaal best blijven vinden zullen onze politici en aanverwante graaaiers het proces van uitbenen alleen maar verder opvoeren. Het kan en mag allemaal dus ze doen het.

Bolle Wim | 02-02-11 | 17:16

@Eurotokkie | 02-02-11 | 17:03 Het is erop of eronder. Deze jaren zijn bepalend. Als de protesten in Saudi aanhouden, wordt het nog leuk. Geestig dat je daar in NL nergens wat over leest, trouwens. Hoe komt dat? Vrije pers, toch?

vraagstaart | 02-02-11 | 17:16

Is Rutger al op het plein?

NFC | 02-02-11 | 17:16

@Alph Bolkenstein | 02-02-11 | 17:10 Indonesië. Waar je als westerse toeriste tien jaar geleden nog in bikini aan het hotelzwembad kon liggen.

vraagstaart | 02-02-11 | 17:14

trench_energy | 02-02-11 | 17:00: Het leek ergens op en toen kwam je laatste zin, ik weet in ieder geval genoeg, en je post was dan dus ook niet cynisch zoals kookviool nog wilde geloven.

Ik zal omdat ik een nette vent ben nog op je reageren ook, maar dan is naast de 1e ook gelijk de laatste keer. Nee, ik heb nog nooit van mijn leven gedemonstreerd en zie daar ook geen reden toe. Ik heb het namelijk goed en niks te klagen. Waar wij in Nederland de straat voor opgaan is bijzaak, onbelangrijk en in de marge. Waar ze in Egypte de straat voor opgaan is om iets veel fundamentelers, namelijk vrijheid. Iets waar jij (en ik ook) ons niks bij voor kunnen stellen omdat we simpelweg nog nooit in onze vrijheid beperkt bent. Als je mensen, die decenia lang geen vrijheid hebben gekend omdat ze onder een dictator leven ratten willen noemen die bij het minste of geringste boeroepen, be my guest maar ik neem je dan niet meer echt serieus.

koenradius | 02-02-11 | 17:13

Jeetje, wat een toeval allemaal zeg, dat er PAS NA ZEVEN DAGEN *kuch* plotseling, *hoest* zomaar, *rochel* héél toevallig pro-Mubarak demonstranten OP KAMELEN EN PAARDEN en MET MOLOTOVCOCKTAILS gaan lopen rellen.
En het zou natuurlijk nog toevalliger zijn als een paar perverse toldyouso-machthebfamilies daar achter zouden zitten.
Maar mensen, dit zijn slechts aannames hoor, verder niks.

Krachtmeester | 02-02-11 | 17:13

mitflow | 02-02-11 | 17:02

Het is tig-keer. In de zin van dertig, veertig, vijftig en zeau. Snappunu?

eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 17:13

@vraagstaart | 02-02-11 | 17:06
En de weg naar die onsterfelijkheid loopt voor hem niet via Egypte, op dit moment. Ahmadinejad wil nu slechts de onlusten aanwakkeren, in de hoop dat de moslimbroeders daarvan kunnen profiteren.

rara | 02-02-11 | 17:11

@Flodder | 02-02-11 | 17:01
Het gebeurt nu toch ook in Nederland? Jullie koopkracht is met 8% afgenomen, maar zolang Wellink blijft liegen dat het wel meevalt, blijft iedereen rustig zitten.

Een levende kikker kook je heel voorzichtig. Dan wordt-ie pas wakker als het te laat is.

vraagstaart | 02-02-11 | 17:11

vraagstaart | 02-02-11 | 17:00

Ben er ook bang voor, maar als individu kun je niet zo heel veel doen. Behalve dan niet op Cohen en aanverwante mongolen stemmen bij de volgende verkiezingen... Zit hier op mijn terpwoning nog vrij safe, maar dat is natuurlijk ook maar tijdelijk!

eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 17:11

@vraagstaart: waar zit je dan?

Alph Bolkenstein | 02-02-11 | 17:10

In Pamplona jagen ze dieren door overvolle straten.

CoffeePatch | 02-02-11 | 17:10

@dandaan

Het zou wel handig zijn als je comment enige informatieve waarde had over wat jij denkt van mijn post of over de inhoud hiervan. Maar ik denk dat ik wel snap wat je met weinig woorden probeert te vertellen.

mitflow | 02-02-11 | 17:09

In het leidinggeven is het nl zo dat als je zegt dat je weg gaat, je al weg bent.

Ribero | 02-02-11 | 17:09

@rara | 02-02-11 | 16:58
De verschillen tussen Sunna en Shi'a zijn niet belangrijk nu. Ahmadinejad wil Jerusalem en Egypte heeft hij daarvoor nodig. Als hij als overwinnaar bij de Al Aqsa staat, staat hij ook bij Allah. De uitrol van de Shi'a komt daarna wel.

Deze man wil onsterfelijkheid.

vraagstaart | 02-02-11 | 17:09

@idopane

Gisteren 4 miljoen mensen die vredig demonstreren. Vandaag enkele tienduizden promubarak gevangenen losgelaten op hen om te rellen. Verschil is vrij obvious slimmerik. En ja, pliesie is aangevallen omdat hen het universele recht op demonstreren werd ontzegt. Please niet dom lullen en de zaak omdraaien.

Michelos | 02-02-11 | 17:08

Een fors deel van die kameelcavalerie zijn inderdaad paarden. Een van die dieren ligt op de grond en zijn baas tracht te verhinderen dat een opstandeling met serieuze stok, zijn gevallen rijdier ernstig gaat mishandelen.
Lange leve die baas en het wordt tijd voor noodtoestand, ordeherstel en hervatting van orde vd dag. En of Hosni nu opdondert of in september, maakt verder geen bal uit.

Ribero | 02-02-11 | 17:08

koenradius | 02-02-11 | 17:00
Nou ja ik zie er wel enig cynisme in terug zoiets als: 'Iedereen heeft het wel altijd over die Joden, maar die Duitsers waren ook geen lieverdjes'. Zag hem toevallig ergens staan vandaag.
trench_energy | 02-02-11 | 17:00
Maar blijkbaar meent hij het echt, dus is hier geen vorm van cynisme. Gewoon een tokkie inderdaad. Regrets to Koenradius.
@trench_energy wij in Nederland hebben het recht om op straat te gaan en boe te roepen zonder dat er 10 duizend miljoen doden vallen. Egypte heeft dat recht niet en daar strijden ze onder andere voor op dit moment. Meningsuiting, demonstratierecht, gelijkheid, kansenverbeteringen jongeren etc. Of zowel ze strijden voor vrijheid, iets wat wij als normaal beschouwen. Dus ga je mond us spoelen met zeep tokkie

Kookviool | 02-02-11 | 17:08

vraagstaart | 02-02-11 | 16:57
Om te weten wie de zaak daar wil kapen hoef je alleen maar de frutsels van Anja te lezen. Afshin Ellian inmiddels door haar uitgemaakt voor hufter.

CoffeePatch | 02-02-11 | 17:07

OT
Australie : Storm is at maximum on strength scale

veuve-clicquot | 02-02-11 | 17:07

@rara | 02-02-11 | 16:58 Sunna en Shia, natuurlijk - maar hier gaat het over iets veel belangrijkers. Ahmadinejad is niet geïnteresseerd is de Shi'a voor Egypte. hij wil Israel van de kaart, en als overwinnaar naar Jerusalem. Dat brengt hem naast Allah. En daarna komt de uitrol van de Shi'a wel.

De man streeft naar onsterfelijkheid.

vraagstaart | 02-02-11 | 17:06

@mitflow | 02-02-11 | 17:02
Moet ik er iets over zeggen,.... laat maar. *zucht*

dandaan | 02-02-11 | 17:05

@vraagstaart | 02-02-11 | 16:57
Mee eens. De gewone man voegt zich eenvoudig in welke dictatoriaal regime het overneemt, ook als dat een Islamitische is. 30-jaar Mubarak heeft dat dus wel aangetoond. Als je een vrome moslim moet zijn om iets van een leven te hebben, dan wordt de gewone man gewoon een vrome moslim.

Lafayette | 02-02-11 | 17:05

idopane | 02-02-11 | 17:00
Niet te snel conclusies trekken de andere kant op is misschien ook een goed idee voor jou.

Flodder | 02-02-11 | 17:05

@vraagstaart | 02-02-11 | 17:00
zeg dat maar eens tegen Job C. en zijn kamaraden ...

veuve-clicquot | 02-02-11 | 17:03

vraagstaart | 02-02-11 | 17:00

De Islam maakt zich zelf kapot van binnenuit dus geen paniek.

Eurotokkie | 02-02-11 | 17:03

@cumshaft | 02-02-11 | 16:59
idd, Wouter zit veilig binnen en heeft een hele grote duim ...

veuve-clicquot | 02-02-11 | 17:02

Geenstijl kon natuurlijk niet wegblijven bij dit Historische moment. Maar heeft natuurlijk niets nuttigs te melden. Zoals gewoonlijk staat het nuttige deel in de comments zoals in 100% van de gevallen het geval is. Want daar gaat Geenstijl niet over iets met nieuwswaarde plaatsen.

Het verbaast me nog steeds dat mensen met een beetje kennis van wat hier nu gebeurt in Egypte en de geschiedenis waarin het zelfde gebeurde hier nog reageren. Dit is heel erg wat er nu gebeurt. Waarom? omdat het al TICH keer is gebeurd, weer en weer en weer. Het is de eeuwen oude methode van "divide en conquer" Niemand ziet het aankomen, ze zijn zo sluw en het werkt elke keer.

Het grote plaatje is dat er ten alle tijden mensen zijn die proberen de macht over de gehele wereld te krijgen. Dit is geen alluhoedje verhaal maar de keiharde waarheid. Egypte krijgt een nieuwe leider , en die is vast de volgende stap voor de complete overgave van Egypte aan het zogenaamde regime van die gene met de meeste macht.

mitflow | 02-02-11 | 17:02

@Pa Cartwright | 02-02-11 | 16:55 Thailand? Of Urk, omdat de drugs daar het goedkoopst zijn?

vraagstaart | 02-02-11 | 17:02

vraagstaart | 02-02-11 | 16:57
'Die gemiddelde behoorlijk westerse Egyptenaar zal buigen voor terreur, juist omdat hij zijn verworvenheden wil behouden.'
.
Zoals inkomsten door toerisme. Niet echt het geval met een islamitisch regime a la Iran.

Flodder | 02-02-11 | 17:01

@eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 16:51
Ik zit er midden in. Het is kanker. Een ander woord heb ik er niet voor. En in Nederland zitten nog steeds een aantal dwazen te roepen dat het wel meevalt, dat ieder recht heeft op zijn eigen geloof etc. etc.

De islam is een totalitaire, agressieve oorlogs-ideologie en levensgevaarlijk voor Europa. Kijk naar de beelden op CNN en bereid je voor. Over hoogstens 20 jaar zijn jullie aan de beurt in Nederland.

Als je niet NU iets doet, dat is.

vraagstaart | 02-02-11 | 17:00

koenradius | 02-02-11 | 16:52
Heb je ook argumenten of kun je alleen maar schelden? Wie loopt er hier nou dom te schreeuwen? Mubarak ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd, die kan nog wel een aantal jaartjes mee hoor. Jij bent zeker ook zo'n rat die bij het minste of geringste de straat op gaat om boe te roepen.

trench_energy | 02-02-11 | 17:00

Deel de analyse van vraagstaart. Met de toevoeging dat mij de naïviteit van de NL media mij blijft verbazen. Als het naïviteit is ...

Alph Bolkenstein | 02-02-11 | 17:00

Michelos | 02-02-11 | 16:53
Ach god waar zij die wapens dan en wie zijn de rellen in Cairo begonnen en die gevechten tegen de politie. Beide kanten gebruiken geweld. En promubarak is ineens gepeupel en de demonstranten. Of zoals een van de weinige goede journalisten Wouter Kurpershoek bij de NOS die Mosco troel uitlegd dat je niet bij voorbaat conclusies moet trekken alsof dat allemaal betaalde protesters zijn

idopane | 02-02-11 | 17:00

koenradius | 02-02-11 | 16:52
Kunnen jullie niet van zwitsals wisselen. Sarcasme/Cynisme is een veelgebruikte vorm van reaguren op GS.

Kookviool | 02-02-11 | 16:57

Help mij lieverd. Als je sarcasme niet weet uit te drukken kun je het beter laten. Maar aangezien u het allemaal wel zo goed kan zien dat het sarcasme/ cynisme is, help mij.

koenradius | 02-02-11 | 17:00

lol, wouter kurpershoek: 'er zitten ook ambtenaren bij de pro-mubarak demonstranten, die zijn allemaal bang voor hun baan'.

cumshaft | 02-02-11 | 16:59

Wouter Kurpershoek doet goed verslag op ned1 nu. Niet snel conclusies trekken en gewoon de situatie beschrijven. Nice job.

Flodder | 02-02-11 | 16:58

@vraagstaart | 02-02-11 | 16:52
Dat zal pas lukken als de Moslimbroeders de macht grijpen, en dan duurt het nog een paar jaar voor het zover is dat ze normaal met elkaar omgaan. Het verschil tussen Soenna en Shia is echt enorm.

rara | 02-02-11 | 16:58

Er was eens een vrouw in Cairo,
Die bikte er keitjes uit Tahriro,
Haar man, naast haar staand,
heeft haar toen gemaand,
Geef mij maar die dingen gauw hiero.

en zoow ies 't chekome . . .

baba4oog | 02-02-11 | 16:58

Wat een kutlanden zijn het toch.... leve de Cote d' Azur *naar vakantie uitkijkend*

Hammer | 02-02-11 | 16:57

@blaster | 02-02-11 | 16:44 Ik volg je helemaal. Alleen zijn het de kleine agressieve kernen die gebruik maken van de gedweeheid van de grote massa. ik plemp hier nu al een paar dagen dat we het scenario kunnen tegemoet zien van iran, waar een kleine minderheid de grote massa met terreur wist te onderwerpen in '79, gebruik makend van de principes van hun religie.

Die gemiddelde behoorlijk westerse Egyptenaar zal buigen voor terreur, juist omdat hij zijn verworvenheden wil behouden. Zoals die Duitsers (Godwin alert) die andere groep aan de macht hielpen en hielden. ik heb hier geen illusies over, Egypte gaat onder het juk.

En nogmaals: de afgelopen jaren zijn er daar al zoveel mensen, schrijvers met afwijkende meningen etc. vermoord als prelude, dat we veilig kunnen aannemen dat hier geen sprake is van een spontane opstand, maar van een geregisseerde actie.

vraagstaart | 02-02-11 | 16:57

koenradius | 02-02-11 | 16:52
Kunnen jullie niet van zwitsals wisselen. Sarcasme/Cynisme is een veelgebruikte vorm van reaguren op GS.

Kookviool | 02-02-11 | 16:57

@Alph Bolkenstein | 02-02-11 | 16:55
spannunt

veuve-clicquot | 02-02-11 | 16:56

Morgen weer een dag om te demonsteren!

eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 16:56

Als ik baarden wil zien vechten, kijk ik wel naar Kimbo Slice.

Die man heeft in z'n eentje vier baarden.

An die ARBEIT | 02-02-11 | 16:56

@ganzo | 02-02-11 | 16:51
Het is daar al sinds 1948 onrustig, da's dus niets nieuws.

rara | 02-02-11 | 16:56

@ vraagstaart | 02-02-11 | 16:42
Aha. En waarheen denk jij dat al die popelende vakantiegangertjes dan nu vertrekken? De Canarische Eilanden om betaalbaar te zuipen in de zon en in het Caraïbisch gebied om te duiken.

Pa Cartwright | 02-02-11 | 16:55

Wat een drukte zeg op dat plein! *not* De Dam op een maandagmorgen is drukker.

wakkere_nederlander | 02-02-11 | 16:55

Gebeurt niet zoveel meer. Zeker gebed zo. *gaat weer naar draaiende wasmachine kijken*

Alph Bolkenstein | 02-02-11 | 16:55

Eurotokkie | 02-02-11 | 16:53

Mooi, maar wel erg lang en het is vanavond arbeidersneuqavond. Dus weet waar je aan begint!

eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 16:54

@idopane

Yo Einstein met je linkse nos gelul, dat promubarak gepeupel kwam met wapens, kamelen en stokken dat plein bestormen en ging dat protestvolk te lijf. Even wat anders dan vredig je protest uitten. Mongol.

Michelos | 02-02-11 | 16:53

@eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 16:44
okay, maar twee keer zo snel is nog steeds de helft !!!!

veuve-clicquot | 02-02-11 | 16:53

* gaat Lawrence of Arabia kijken *

Eurotokkie | 02-02-11 | 16:53

Stelletje smeerlappen. Natuurlijk wordt het een zootje. Ik snap niet dat Mubarak dat volk niet eerder heeft aangepakt. Als je een paar ratten laat kamperen heb je binnen no time een plaag.
trench_energy | 02-02-11 | 16:21

Wat zou u er van denken om uzelf eens te jorissen oppertokkie.

Kan iemand mij vertellen waar al die domme zwitsals vandaan komen? Zelden zo'n dom commentaar gelezen. Nergens verstand van hebben maar wel als hardste lopen te schreeuwen

koenradius | 02-02-11 | 16:52

'Straatoorlog helpt op weg naar democratie',zal Mubarak gedacht hebben...

lichtpunt | 02-02-11 | 16:52

blaster | 02-02-11 | 16:44
Ik denk dat je het mis hebt. Uit opinieonderzoek blijkt dat islamisten op steun van 59% van de bevolking kunnen rekenen.

82% van de Egyptenaren is voor steniging bij overspel
77% is voor het afhakken van handen bij diefstal of roof
84% is voor de doodstraf bij geloofsafval
pewglobal.org/2010/12/02/muslims-aroun...

Flashheart | 02-02-11 | 16:52

veuve-clicquot | 02-02-11 | 16:48

Drie minuten lijkt me nu niet echt het gemiddelde hier ten lande...

eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 16:52

@rara | 02-02-11 | 16:44 Welnee. Strategie komt eerst. Ahmedinejad wil Jerusalem. Daar gaat het uiteindelijk om. Egypte heeft hij nodig en hij is hier al erg lang mee bezig.

vraagstaart | 02-02-11 | 16:52

idopane | 02-02-11 | 16:48
Doen die anderhalve hersencel op overwerk nu erg veel pijn, stakkertje? Of is ergens over schreeuwen zonder de achtergronden echt te kennen, anders dan van linkse of rechtse omroepen, nu echt jouw 'ding'. Zo echt 100% NL.. Sukkel!

blaster | 02-02-11 | 16:52

Diny in Bikini | 02-02-11 | 16:48 Volgende maand weer mooi Egyptisch antiek in "Tussen Kunst en Kitsch", ik kijk er nu al naar uit!

zeg maar jansen | 02-02-11 | 16:51

@De Stramme Kabouter | 02-02-11 | 16:29
Heaumeauhaat, kon ie verwachten.

Prof. D.A.H. Vintik | 02-02-11 | 16:51

in de gaza-strook is het ook al sinds zaterdag onrustig maar daar hoor je niks van.

ganzo | 02-02-11 | 16:51

Poeh poeh! Dodelijk vermoeiend om naar te kijken dit. Ik kijk vanavond wel de samenvatting op PowNews. Nee beter nog, ik koop later de film wel.

wakkere_nederlander | 02-02-11 | 16:51

vraagstaart | 02-02-11 | 16:48

Ja, dat verhaal van Libanon ken ik. Heb wat relaties in het buitenland waar ik regelmatig mee telefoneer. Zo ook iemand in India die vertelde hoe in sommige gebieden waar moslims zich vestigen deze gebieden na verloop van tijd worden geislamiseerd tot er inderdaad niemand met een ander geloof het nog kan uitharden... In dit komt in meer landen van de wereld voor helaas!

eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 16:51

idopane | 02-02-11 | 16:40

¿Qué ves? Ik denk dat dit een uitgestippelde tactiek is van EL Hosni om niet in te grijpen en de groepen juist te laten clashen, dat wilde ik duidelijk maken. Als u wat beters weet laat het horen, we zijn benieuwd...

Baby Rasta | 02-02-11 | 16:50

@Faust1 | 02-02-11 | 16:34
Niemals, maar het was dan ook slechts grappig bedoeld....

An die ARBEIT | 02-02-11 | 16:49

Egypte is soennitisch, Iran sjihitisch. Ongeveer dezelfde 'liefdeverhouding' als artikel 18 gereformeerden en Limburgse pastoors.. Oftwel, de eerste driehonderd jaar schieten ze elkaar liever overhoop dan dat ze met elkaar praten. Irak is soennitisch, Iran sjihitisch. De grote kladderatsj tussen Iran en Irak toen was voor 100% gebaseerd op deze tegenstellingen en haatverhoudingen. Nu nog!

blaster | 02-02-11 | 16:48

blaster | 02-02-11 | 16:35
Ga huilen met je lulargumenten bij ome joop.nl. Daar hebben ze een kliniek en hulpgroep voor onnozele salon revolutionairen. Als je Mubarak d.m.v. een demonstratie uitdaagt moet je niet staan te janken als de andere kant van dezelfde tacktiek gebruik maakt. Dat jij van zo'n demonstratie een dikke stijve linkse lul krijgt wil nog niet zeggen dat je daar alle dictators uit het verleden bij hoeft te halen om alsnog je gelijk te krijgen.

idopane | 02-02-11 | 16:48

trench_energy | 02-02-11 | 16:46
Ik vrees ook dat het museum het niet overleeft.
Afgebrand en geplunderd.. Let's hope for the best.

Diny in Bikini | 02-02-11 | 16:48

*terugdenken doet aan goede pr0n movie met Cleopatra VII Philopator*

God... Leefde wij nog maar in die tijd.

DijenkletserT | 02-02-11 | 16:48

@blaster | 02-02-11 | 16:44
Ik geloof je, zeker omdat je er gewoond hebt. Echter, Iran was ook helemaal niet zo gelovig. De Perzen waren voor de revolutie bijzonder gematigd als het om geloof ging. Maar na de revolutie had je niet veel keuze meer.
Vergeet niet dat de communisten tijdens de Russische revolutie in eerste instantie ook maar een kleine groep waren.

Lafayette | 02-02-11 | 16:48

@eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 16:44
Daar zal uw vrouw/vriendin niet echt blij mee zijn : klaarkomen in 1,5 minuten ipv 3 ... uw vrouw/vriendin zal dan niet veel genieten en is dan eigenlijk alleen nog maar een opvangdoos voor uw DNA.

veuve-clicquot | 02-02-11 | 16:48

Geef het volk brood en spelen, als dat er niet komt krijg je deze ellende...

eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 16:48

@eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 16:43
Een groot probleem maar short lived. Het worden moslims of ze gaan dood. En emigreren met een noodgang kan ook nog, tenslotte hebben ze dat ook gedaan in Libanon.

Was ooit een christelijk land, 40 jaar terug. Libanon.

vraagstaart | 02-02-11 | 16:48

-wakkere_nederlander aangeeft bij de dierenpolitie van Graus-

brutus68 | 02-02-11 | 16:47

@blaster | 02-02-11 | 16:44, ik hoop dat je gelijk krijgt.

gentle giant | 02-02-11 | 16:47

veuve-clicquot | 02-02-11 | 16:44
Ja dat staat nog op het netvlies. Maar we moeten nog even geduld hebben voor het luchtdoelgeschut.

trench_energy | 02-02-11 | 16:47

Het lijkt wel Red Alert.

1st Male Lesbian | 02-02-11 | 16:46

Ach een kleine burgeroorlog is aan de gang meer niet .

Eurotokkie | 02-02-11 | 16:46

Rode mieren bedoel ik....

wakkere_nederlander | 02-02-11 | 16:46

Dat hele museum gaat in de fik.

trench_energy | 02-02-11 | 16:46

@vraagstaart | 02-02-11 | 16:44
Nope ...
* plop - televisie aanzet en nog maar een fles champagne opent *

veuve-clicquot | 02-02-11 | 16:45

Dat deden we vroeger bij de verkennerij: een nest vol zwarte mieren en een nest vol zwarte mieren bij elkaar gooien en dat kijken hoe ze elkaar te lijf gaan. Dat was lachen. Daar doen me deze beelden een beetje aan denken al ziet dit er wat primitiever uit.

wakkere_nederlander | 02-02-11 | 16:45

Harry Hamas van Bommel kan tevreden zijn. Heerlijk toch als het volk haar zin krijgt?

LJBrinkhorst | 02-02-11 | 16:44

vraagstaart | 02-02-11 | 16:38
Waag het te betwijfelen. heb er jaren gewoond en gewerkt en ik kan je echt zeggen dat de Egyptenaar (mengelmoes van blank Turks, via Arabisch tot roetzwart) echt geen enkele hoop heeft op de sharia. Integendeel, men is echt wars van orthodoxe islam. Op een paar heethoofden in een dorpje aan de Nijl na, die na een aanslag op een toeristenboot op de Nijl met Duitsers ongeveer 10-12 jaar terug, door Mubarak vakkundig zijn 'ausradiert'.
Maar de gemiddelde Egyptenaar is behoorlijk westers, houdt van bourgondisch leven (en zeketr ook van mooie vrouwen) en laat zich niet zo snel de wet voorschrijven door schriftgeleerden. Of ik heb het al die jaren volkomen mis gehad, na nog wat jaartjes in andere islamitische landen.

blaster | 02-02-11 | 16:44

veuve-clicquot | 02-02-11 | 16:41

Is niet nodig, ik denk/lees/werk/neuq ongeveer twee keer zo snel als de gemiddelde Nederlander...

eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 16:44

@vraagstaart | 02-02-11 | 16:40
Iran is Sjiitisch, Egypte in meerderheid Soennitisch. Dat betekent concreet dat ze elkaar als ketters beschouwen. Ik zie niet snel een goede samenwerking ontstaan, daarvoor is het verschil nu nog te groot.

rara | 02-02-11 | 16:44

@trench_energy | 02-02-11 | 16:42
gaf tijdens desert storm anders wel een leuk effect ...

veuve-clicquot | 02-02-11 | 16:44

@veuve-clicquot | 02-02-11 | 16:41 Nog iets van TvhT gehoord, lately?

vraagstaart | 02-02-11 | 16:44

Wat gebeurd er nou als het straks weer tijd is om te bidden?
Zullen beide groepen dan netjes stoppen en op de kleedjes gaan! of...
wie het weet mag het zeggen.

deraderendraaien | 02-02-11 | 16:44

vraagstaart | 02-02-11 | 16:38

Ik plempte hetzelfd al een paar dagen geleden in iets andere vorm... Ben er helaas ook bang voor. Krijgen we een exodus van pak hem beet een dikke 8 miljoen christenen die er nu nog leven. Israel zal er wel een aantal willen toelaten, maar geen 8 miljoen denk ik. Dat wordt nog een groot probleem aldaar.

eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 16:43

@rara | 02-02-11 | 16:39
Ghehe.

Maar ook dat schiet niet op natuurlijk.

Art Vandelay Ultor | 02-02-11 | 16:43

Zou Rob Geus (smaakpolitie) de lokale shoarma tenten aan het checken zijn? Zou ik ook agressief van worden. (1 kebab graag)

dandaan | 02-02-11 | 16:42

Fuck het wordt donker.

trench_energy | 02-02-11 | 16:42

@Pa Cartwright | 02-02-11 | 16:38 Nee, en ik denk in Australië ook wat minder.

Nederland gidsland, dat blijkt maar weer.

vraagstaart | 02-02-11 | 16:42

Er is ook een theorie die stelt dat de revolutie tegen US puppet Mubarak (die op het laatst beetje teveel z'n eigen gang ging en bv te aardig werd voor Iran www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-1... ) door de US wordt georkestreerd waarna US puppet 2 het stokje overneemt en het volk werkelijk denkt dat er change is gekomen. /Redelijk briljante maar o zo foute machtspolitiek.

seven | 02-02-11 | 16:42

@eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 16:36
@eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 16:39
uw hersenen draaien blijkbaar overuren

veuve-clicquot | 02-02-11 | 16:41

-weggejorist-

H. Drievuldigheid | 02-02-11 | 16:41

Jackanders | 02-02-11 | 16:37

juist, een oude leeuw blijft nog gevaarlijk,ook als hij al lang geveld is.

Baby Rasta | 02-02-11 | 16:41

@wakkere_nederlander | 02-02-11 | 16:36
Als de pro's voor een groot deel uit politie bestaat dan maken de anti's geen schijn van kans. De pro's hebben leiding, ervaring en gevechtstraing. Zonder rules of engagement zijn die gasten veel sterker dan die vrouwen op dat plein.

Lafayette | 02-02-11 | 16:40

@blaster | 02-02-11 | 16:35
Niet Al Qaeda. Iran. En de democratie wordt verkracht, naast enige honderden vrouwen vannacht.

vraagstaart | 02-02-11 | 16:40

Baby Rasta | 02-02-11 | 16:36
Eerst roepen dat ie op moet rotten en als andere demonstranten arriveren met dezelfde tacktiek huili huili doen en hem verwijten maken dat hij niet ingrijpt ik weet niet waar jij je logica vandaan haalt.

idopane | 02-02-11 | 16:40

gozahtje | 02-02-11 | 16:37

Echt geen idee waarom, maar wellicht is het wishfull thinking van mij hopende dat er niets ergs met Teun is geschied!

eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 16:39

Zou men op die Canarische Eilanden en in het Caraïbisch gebied ook zo meeleven?

Pa Cartwright | 02-02-11 | 16:38

Kortom: hier konden we op wachten. Achmetwieofwat was heel duidelijk in zijn bedoelingen en Iran speelt het spel volkomen zoals te verwachten was. Egypte krijgt nu even te maken met wat frische und fröhliche terreur, waarbij ofwel de Mubarak factie ofwel die van Iran wint.

ik gok op de laatste, want Anerika is weer eens veel te laat. Egypte wordt de volgende islamitische republiek.

vraagstaart | 02-02-11 | 16:38

eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 16:36
Teun van nick veranderd? Maar waarom?

gozahtje | 02-02-11 | 16:37

Dit is precies wat Mubarak hoopte te bereiken met zijn praatje.

Jackanders | 02-02-11 | 16:37

@Alph Bolkestein 16.14u. Exact! Een uitgelezen mogelijkheid voor het haatbaardenbroederschap. Op religieuspeil.net staat het onderzoek naar wat de gemiddelde Egyptenaar graag zou willen. Daarin zie je ook dat men eigenlijk helemaal geen vrijheid wil, maar dat juist deze haatclub gouden tijden tegemoet gaat.

rien6139 | 02-02-11 | 16:37

@Flodder | 02-02-11 | 16:32
Hoogstens hasjiesj, maar daar ga je niet harder van vechten of meer stenen van gooien.

I am disappoint.

Art Vandelay Ultor | 02-02-11 | 16:37

cumshaft | 02-02-11 | 16:24
Ik deel je optimisme niet.
Recent onderzoek van het gerespecteerde Pew Research Center:

82% van de Egyptenaren is voor steniging bij overspel
77% is voor het afhakken van handen bij diefstal of roof
84% is voor de doodstraf bij geloofsafval

Op de vraag wie de respondenten steunen zei slecht 27% modernisten en 59% islamisten.
pewglobal.org/2010/12/02/muslims-aroun...

Flashheart | 02-02-11 | 16:37

veuve-clicquot | 02-02-11 | 16:32
Voortdurend in de achteruitkijkspiegel spiedend naar radarinstallaties van de vijand

idopane | 02-02-11 | 16:37

wat een clown, het zijn de peaceful demonstrators self die aan t attacken zijn.

Causa Sui | 02-02-11 | 16:36

Puur strategisch moeten de anti-Mubarak demonstranten, die in ruime meerderheid zijn met z'n allen tegelijk de pro-demonstranten bestormen. Dan hebben ze geen schijn van kans.

wakkere_nederlander | 02-02-11 | 16:36

veuve-clicquot | 02-02-11 | 16:30

Zie je wel! Je bent gewoon Teun zelf... Ik wist het!

eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 16:36

CNN meldt dat er geen politie en leger is op het plein,althans die doen niks. Wellicht tactiek van EL Hosni, laat ze maar verrekken en elkaar afslachten?

Baby Rasta | 02-02-11 | 16:36

zo ging het in Peking ook toch in 1989? Die zijn nu een wereldmacht, dus er is nog hoop voor deze mensen in 2031...

hoevenpe | 02-02-11 | 16:36

@An die ARBEIT | 02-02-11 | 16:34
Het was enkel bedoelt om het poepgaatje van Aleid op te rekken ...

veuve-clicquot | 02-02-11 | 16:36

Weloverwogen strategie van Mubarak. Laat contrabetogers rellen organiseren en de beer is los. Kan je altijd de media bewerken en de oppositie de schuld geven. Gaaaaaaapppp!!! Deed Stalin al, deed Mao tse Tung al, deed Chausesku al, deed Hitler al (Marinus vd Lubbe), deed Kim il Yun in Korea al, deed Franco al, deed het Kolonelsbewind in Griekenland al, deden de Argentijnse generaals al, deed Marcos al op de Philipijnen, deed Nero al (maar stak de stad maar gelijk in brand), deed Pontius Pilatus al (en waste zijn handen in onschuld. Kortom zooooooo doorzichtig. Trap er alleen niet te hard in, mensen. Want voro je het weet heb je Al Qaida met hulptroepen. En dat is nu precies wat Egypte niet wil, wat wij niet willen en niet moeten willen..

blaster | 02-02-11 | 16:35

Alph Bolkenstein | 02-02-11 | 16:08

Nou, die is origineel zeg!

eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 16:35

Kan Van Halst niet even met pijltjes aangeven wie pro of anti is? En aangeven wat er allemaal gebeurt? Beetje chaotisch zo. Oorlog in de straten en op de daken van gebouwen.

Harpert Debuisonje | 02-02-11 | 16:34

An die ARBEIT | 02-02-11 | 16:34
ooit in de witte woestijn geweest??

Faust1 | 02-02-11 | 16:34

@fietskettingslot | 02-02-11 | 16:33
En dan te weten dat Omar Shariff vlak naast dit plein woont. Hij zit vast te kijken vanaf zijn balkon.

Lafayette | 02-02-11 | 16:34

SeriousBusiness | 02-02-11 | 16:27
Das vreemd hoor net die troel van Mos zeggen dat er vrouwen en kinderen bij waren. Zover ik weet komen die niet uit de bajes

idopane | 02-02-11 | 16:34

@veuve-clicquot | 02-02-11 | 16:28
Kom op man, die piramide's zijn het enige mooie wat ze daar nog hebben.

An die ARBEIT | 02-02-11 | 16:34

idopane | 02-02-11 | 16:30
Ja, want jij weet precies hoe het zit.

Flodder | 02-02-11 | 16:34

@ecologiste | 02-02-11 | 16:19
Over de streken van Arafat moeten we het nog maar eens hebben. Laat ik het er op houden dat hij goed heeft geluisterd naar zijn oom en mentor, de Grootmufti van Jerusalem die in Auschwitz zo genoten heeft van de industriële vernietiging van joden daar.

En van de shah het volgende citaat (zonder link, ivm GS shit list):

”Er zijn negen maanden verstreken sinds ik Iran heb verlaten […] Iedere dag is er nieuws binnengekomen over moorden, bloedvergieten en massale executies en geen woord van de kant van Amerikaanse mensenrechtenactivisten, die tot alles bereid waren toen het er om ging om mijn ”tiranniek” regime aan de kaak te stellen.

Het is een behoorlijk droevige ervaring, dat de VS en überhaupt de meeste westerse landen een dubbele morele maatstaf voor internationale betrekkingen hanteren. […] Ik weigerde destijds het westen te bekritiseren en doet dit vandaag met de grootst mogelijke terughouding. Ik vraag me echter af of er ooit een ander doel in de politiek van het westen tegenover Iran heeft bestaan dan mij en mijn land te vernietigen.

De hand van de Britten had gedurende het grootste deel van deze eeuw zwaar op het land gedrukt. Dat veranderde ook niet na de intocht van de Amerikanen. Het westen had mijn regering alleen dan ondersteund als het ook genoeg controle over haar kon uitoefenen”.

einde citaat.

Dit wordt de toekomst van Egypte.

vraagstaart | 02-02-11 | 16:33

Dat met die kamelen en zwepen was wel hilarisch. Ze waren compleet met Arabische oorlogsdecoratie uitgedost. Deed me denken aan Lawrence of Arabia.

fietskettingslot | 02-02-11 | 16:33

@idopane | 02-02-11 | 16:30
voorruit-schreidend inzicht : u reaguurt blijkbaar vanuit de auto?

veuve-clicquot | 02-02-11 | 16:32

Art Vandelay Ultor | 02-02-11 | 16:28
Meer van dittem!

Abelardus | 02-02-11 | 16:32

Art Vandelay Ultor | 02-02-11 | 16:28
Zouden ze daar geen relluhpoeihur hebben?

Flodder | 02-02-11 | 16:32

@SODEP | 02-02-11 | 16:29
Yep... teun vh tuinpad... verkneukelt zich.

dandaan | 02-02-11 | 16:31

@Update - en Teun levert de keitjes graag

veuve-clicquot | 02-02-11 | 16:30

Wat andere reaguurders al opmerkten: Teheran revisited. Ik vrees 't ergste. Straks ontstaat een machtsvacuum dat wordt opgevuld door een tussenpaus die later door een volksopstand uit de weg wordt geruimd en wordt opgevolgd door de islamitische heilstaat.

Murrrphy | 02-02-11 | 16:30

uitgelezen klusje voor de buurtvaders, die kunnen vanavond zorgen dat iedereen gewoon in zijn bedje ligt

causto foppi | 02-02-11 | 16:30

Saaie boel. Ze staan stenen te verzamelen, anticiperend op de invoering van de sharia. Hup Mubarak!

Alph Bolkenstein | 02-02-11 | 16:30

CNN en Anderson Cooper is helemaal aan het doordraaien, hun illusie lijkt volkomen in elkaar te zakken. Nu is het wachten op die 80 miljoen -750.000 anti Mubarakprotesters. En maar huili huili overdat het leger niet ingrijpt waar ze 3 dagen geleden precies het tegenovergestelde beweerden. Jaja het is geen picknik zoals die slome salon socialisten hoopten. Tijd voor hun voorruitschreidend inzicht. En terwijl de blonde troel van Moscovicz zoals al die socialistische idioten speculeert over wie er achter dit alles zit is de geschiedenisvervalsing weer in volle gang begonnen.

idopane | 02-02-11 | 16:30

SeriousBusiness | 02-02-11 | 16:27
Je bedoelt soldaten...

Kookviool | 02-02-11 | 16:29

Stratenmakers hebben in ieder geval straks weer volop werk.

SODEP | 02-02-11 | 16:29

@veuve-clicquot | 02-02-11 | 16:22
maar toen was er geen oorlog tussen demonstranten, maar tussen de demonstranten en chinese regering.

cumshaft | 02-02-11 | 16:29

@Prof. D.A.H. Vintik | 02-02-11 | 16:17
Leidde, of leed?

rara | 02-02-11 | 16:29

De pro Mubarak demonstranten worden kennelijk per legertruck van elders aangevoerd. img163.imageshack.us/img163/46/egypten... en daarna is zo'n truck leeg ook erg handig om in een demonstratie te rijden of als tactische roadblock te dienen.

seven | 02-02-11 | 16:28

Als die muzelmannen nou geweaun mochten zuipen, dan zou er wat meer spektabel zijn.

Nu zijn ze allemaal nuchter en calculeren ze risico's in enzo.

Art Vandelay Ultor | 02-02-11 | 16:28

@An die ARBEIT | 02-02-11 | 16:24
Aleid Wolfsen boven op de punten zetten met zijn dikke draaikont?

veuve-clicquot | 02-02-11 | 16:28

@Lafayette | 02-02-11 | 16:26
Ja, alvast aan het oefenen voor als Feyenoord degradeert.

Prof. D.A.H. Vintik | 02-02-11 | 16:28

Lafayette | 02-02-11 | 16:24
Ja, ze kiezen in ieder geval geen kant tegen Mubarak, lijkt het. Maar of ze daarmee nu de kant van Mubarak kiezen? Ik weet het niet. Denk dat je hiervoor in de kamer moet zitten waar de legerleiding zich bevindt.

Flodder | 02-02-11 | 16:27

@Superior Bastard | 02-02-11 | 16:15
Ik gok er op dat Moebarak een dezer dagen door het leger het land uitgezet wordt. Dat is uiteindelijk de eis waar alles mee begon, en het is ook de roep van de mensen op straat. Zodra hij weg is heeft het leger ook een goede reden om desnoods met geweld de rust te herstellen; er is tenslotte geluisterd naar het volk. Er is dan alle gelegenheid voor de overgebleven politici om de beloofde hervormingen door te voeren. Het leger kan nu nog niet ingrijpen omdat er dan echte chaos uitbreekt, compleet met meestrijdende privelegertjes van de verschillende groepen zoals bijvoorbeeld de Moslim Broederschap.

rara | 02-02-11 | 16:27

Dit gaat echt vreselijk uit de hand lopen.

Iraanse overheid heeft hetzelfde gedaan, mensen geld geven om te protesteren VOOR hun. Stelletje eikels, 'pro mubarak' supporters? Gewoon criminelen uit de gevangenis gehaald om te rellen voor de overheid, fucking triest dit.

SeriousBusiness | 02-02-11 | 16:27

Mmm... zag ik daar Regilio Tuur tussen de stenengooiers?

Lafayette | 02-02-11 | 16:26

Pro-Muburak demo's zijn waarschijnlijk politie in burger die betaald worden om te rellen! Helemaal los daar, kom er maar in Feyenoord en Ajax hoolies!

Marcel_ | 02-02-11 | 16:26

Dit is aangestuurd door mubarak om het leger in beweging te krijgen tegen de eigen bevolking. ben benieuwd hoe de legerleiding hier op gaat reageren.

deraderendraaien | 02-02-11 | 16:26

-weggejorist-

Sir Taki | 02-02-11 | 16:25

Die Mubarak toch tsss tsss...
Snapt hij het nu nog niet!
Hij moet gewoon de magische woorden zeggen:
"Dit moeten we niet willen met z'n allen"

wakkere_nederlander | 02-02-11 | 16:25

Loopt heulemaal uit de klauwen... *bier en chips pakt*.

dandaan | 02-02-11 | 16:25

Dus nu moet het leger wel ingrijpen. Kunnen ze tevens de algehele macht weer in handen nemen. Zeg maar doei democratie.

SODEP | 02-02-11 | 16:25

@kneuterzak zijn de stenen dan groter?

blackstah | 02-02-11 | 16:25

@Flashheart | 02-02-11 | 16:21
hou toch op, in egypte moeten ze echt niks hebben van het salafisme of sjiisme.

cumshaft | 02-02-11 | 16:24

@Flodder | 02-02-11 | 16:22
Het leger heeft al lang gekozen. Ze hebben een manier gevonden om niets verweten te worden. Ze kunnen nu volhouden niet op de anti's geschoten te hebben en tegelijkertijd hun baas Mubarak te blijven dienen.

Lafayette | 02-02-11 | 16:24

Ja, daar zit je dan, met je piramide's....

An die ARBEIT | 02-02-11 | 16:24

@ Bajé | 02-02-11 | 16:19
Thanks, 107 cm breedbeeld kijkt toch net wat beter.

kneuterzak | 02-02-11 | 16:24

Voor wie ben jij?

Ha die pa | 02-02-11 | 16:24

En wat doet de rest van de wereld: we stonden erbij en we keken ernaar.
Natuurlijk weet ik ook wel dat die pyramides niets opleveren vergeleken met olie, maar kan VS en vooral Europa niet meer druk uitoefenen op het regime te Cairo? Lekkere situatie in ieder geval, vooral voor buitenlandse journalisten/toeristen.
*Verwarming hoger zet en nog een cup a soupje klaarmaakt*

Kookviool | 02-02-11 | 16:23

@vraagstaart | 02-02-11 | 16:11
In welke democratische vorm niet dan? Het hoogste doel van democratie is gelegitimeerde macht over individuen. Mooier kan ik het niet maken.

CoJoNes | 02-02-11 | 16:23

Balsaq | 02-02-11 | 16:16
Dit wordt internationaal nog bijzonder interessant. Al deze onrust kan het Westen niet gebruiken, zo rond het kanaal. Mocht het echt mis gaan, dan zal binnen no-time een invasie plaatsvinden om in elk geval de rust rond het kanaal te herstellen.

Heau even | 02-02-11 | 16:23

Zoals ik al eerder plempte Moubarak heeft z'n paard van troje ingezet.
Er zullen helaas veel mensen omkomen, hun vrijheid zal zwaar bevochten worden.

deraderendraaien | 02-02-11 | 16:22

Elbaradei roept leger om in te grijpen. Hij wordt nu naar voren geschoven als leider om einde aan de patstelling te maken. De VS zullen wel flink aan het onderhandelen zijn. Benieuwd wanneer het Egyptische leger eens kant kiest.

Flodder | 02-02-11 | 16:22

@cumshaft | 02-02-11 | 16:20
Hebben ze in 1989 in China op het plein van de hemelse vrede ook eens geprobeerd ...

veuve-clicquot | 02-02-11 | 16:22

Moest even denken aan Tianman square...

Lafayette | 02-02-11 | 16:22

"we all feed on tragedy. It's like Blood to a vampire. vicariously, I live while the whole world dies. much better you than i."

mosselim | 02-02-11 | 16:21

Ik zeg: To know what ‘human’ is, is to see the perfect being of God ‘as the exact, perfect reality of one’s own human being which paradoxically we cannot ourselves possess.’ Maar ik zeg wel meer natuurlijk.

Abelardus | 02-02-11 | 16:21

-weggejorist-

trench_energy | 02-02-11 | 16:21

Teun is vast bezig een paar duizend BK's klaar te zetten om te exporteren naar Egypte ...

veuve-clicquot | 02-02-11 | 16:20

het leger kan de mensen toch uit elkaar halen, waar wachten ze op. gewoon een muur van tanks maken.

cumshaft | 02-02-11 | 16:20

@vraagstaart | 02-02-11 | 16:16
Zo gaat dat inderdaad. De afloop staat al vast. Het wordt er niet beter op.

Lafayette | 02-02-11 | 16:20

En terwijl Flix op P&W herhaling in zijn droomwereld letterlijk wordt ingehaald door de werkelijkheid gaat het NOS verder met het demoniseren van de tegendemonstranten die natuurlijk allemaal door het regime en de CIA wordt betaald. Bekende linkse propaganda zender draait weer op volle toeren. Deze demonstranten hebben natuurlijk geen vergunning om hun menig te uiten. Zo werkt dat bij links alleen gelijk gestemden krijgen gelijk. De andere zijn dus betaalde huurlingen van het grootkapitaal. Iran revisited. Geprovoceerd noemt juffrouw ooievaar dat. JaJa en die andere provoceerden niet. Sorry schat maar revolutie is gebaseerd op provocatie van het gezag dan kan je provocatie terug verwachten.

idopane | 02-02-11 | 16:20

NOS zit er boven op, betere kwaliteit beelden dan crappy livestreams, Inschakelen op Ned.1 !

Bajé | 02-02-11 | 16:19

Ze hebben dan geen e-mail meer, maar beschikken gelukkig nog wel over k-mail.

Mgr. Denwop | 02-02-11 | 16:19

vraagstaart | 02-02-11 | 16:08
Resultaten behaald in het verleden zijn geen garantie in de toekomst.
Ik vond destijds niet zo gek dat de sjah eruit werd gemikt, maar wist nog niet waartoe het zou leiden. Ik hoop heel erg dat het met Egypte niet dezelfde kant opgaat want dan is de islamisering een feit. Tsjonge ik vond het zeer erg dat de seculiere Arafat telkens met lege handen kwam te staan door de onbuigzaamheid van het westen en dat daardoor Hamas het voor het zeggen kreeg.
Armoede kan tot communisme maar ook tot islam leiden. Brrrrrrr. Graaierigheid heeft zijn grenzen goedverdoemme.

ecologiste | 02-02-11 | 16:19

Ik zeg: dikke vette HOAX!

Abelardus | 02-02-11 | 16:18

"No Police Presence in Tahrir Square" .... zouden ze daar ook aan het flitsen zijn ?
veuve-clicquot | 02-02-11 | 16:16
Die zijn nou aan het vechten in hun burgerkloffie voor Mubarak.

Flodder | 02-02-11 | 16:18

@Alph Bolkenstein | 02-02-11 | 16:14
Alsof ik nog niet genoeg leidde onder je tegel van 16:08.

Prof. D.A.H. Vintik | 02-02-11 | 16:17

Christus te paard, mensen op paarden en kamelen die de anti-Mubarak menigte omver rammen.....

Heau even | 02-02-11 | 16:17

-weggejorist-

loser | 02-02-11 | 16:17

@Heau even | 02-02-11 | 16:13:

Maar natuurlijk. Enige dagen geleden werden er toch ook al bussen met gevangenen gewapend met stokken e.d. uitgeladen.

Hosni heeft het nog niet helemaal begrepen.

Dat komt nog wel.

Balsaq | 02-02-11 | 16:16

Meer Altamont dan Pink Pop.

noly | 02-02-11 | 16:16

@Lafayette | 02-02-11 | 16:13
Ja. Jammer dat in dit soort democratische processen altijd diegenen winnen met de minste scrupules.

vraagstaart | 02-02-11 | 16:16

"No Police Presence in Tahrir Square" .... zouden ze daar ook aan het flitsen zijn ?

veuve-clicquot | 02-02-11 | 16:16

Superior Bastard | 02-02-11 | 16:12
Aanvulling:
Er is vast wel iemand die van onbeschreven gedrag is en door het overgrote deel van de Egyptenaren gepruimd wordt, die het stokje van Mubarak kan overnemen. Voor mijn part een acteur, zanger of voetballer. Als hij maar bindt.

Superior Bastard | 02-02-11 | 16:15

Pff echt niet leuk meer.. zit ook alweer meer dan een uur te kijken op aljazeera.. Ik vrees dat de Anti Mubarrak aanhang dit gaat verliezen als ik kijk naar het aantal mensen dat ze hebben vechten..

ex-KpL | 02-02-11 | 16:15

Heau even | 02-02-11 | 16:13
Tuurlijk. Ze hebben ook geen protestborden, maar gewoon messen en machetes..

Diny in Bikini | 02-02-11 | 16:15

Balkenende geeft ook al commentaar op joop.nl: "Zo gaan we niet met elkaar om!"

Mgr. Denwop | 02-02-11 | 16:15

Maar even wat anders. In tegenstelling tot wat de NL TV ons wil doen geloven, zijn er dus wel degelijk aanhangers van Mubarak. En waarschijnlijk zal in de toekomst blijken dat die gelijk hebben. Want als Mubarak weggaat, is de haatbaardenbroederschap de enige partij die voldoende georganiseerd is om in het machtsvacuuum te stappen. En we hebben aan Iran gezien waar dat toe lijdt.

Alph Bolkenstein | 02-02-11 | 16:14

Verdeel en heers, dat is wat hier gebeurd.

gentle giant | 02-02-11 | 16:14

@Flodder | 02-02-11 | 16:11
verbaasd dat het gedoogkabinet geen vliegtuig beschikbaar stelt

veuve-clicquot | 02-02-11 | 16:13

Alle pro-Mubarak aanhangers schijnen nogal georganiseerd naar dat plein te zijn gebracht.

Opzet, iemand?

Heau even | 02-02-11 | 16:13

er wordt naar daken gevuurd met stenen

zeefert | 02-02-11 | 16:13

En het was zo'n gezellig gemoedelijk sfeertje? Dit had ik niet verwacht.

Mgr. Denwop | 02-02-11 | 16:13

de verslaggever op straat jankt. ze is echt bang

Faust1 | 02-02-11 | 16:13

Grote paniek verslaggevert. veul gewonden,

kneuterzak | 02-02-11 | 16:13

De ver van mijn bed show.

joemiejas | 02-02-11 | 16:13

@vraagstaart | 02-02-11 | 16:08
De Iraanse revolutie kan ik me nog goed herinneren, dat we nu een revolutie live zien, bijna als een soort voetbaloorlog is echt uniek.

Lafayette | 02-02-11 | 16:13

Poep gaat behoorlijk richting de ventilator nu. Randje burgeroorlog?

Dafman | 02-02-11 | 16:13

Als de wetten wegvallen veranderen mensen in beesten. Overal. Het wordt tijd dat het leger ingrijpt, de straten schoonveegt en Oom Hosni uit zijn ambt trapt.

Superior Bastard | 02-02-11 | 16:12

Zou de NOS verslaggever vanavond in Tunesie staan ?

veuve-clicquot | 02-02-11 | 16:12

King Kermis | 02-02-11 | 16:09
We hebben het hier 'slechts' over één stad, er zijn vele steden waar massaal gedemonstreerd wordt.
Daarnaast, hoevelen zou u op straat verwachten hier in Nederland, van de 16 miljoen, bij massale demonstraties? Ondanks dat velen de demonstraties daar in Egypte zullen steunen, zullen velen binnen blijven uit angst om gewond te raken of erger. Dat is niet meer dan logisch.

Heau even | 02-02-11 | 16:12

@ meneer Q | 02-02-11 | 16:09
Zal het westen de geldkraan naar Egypte dichtdraaien? Alleen de VS al geeft jaarlijks 1 miljard (!) aan ontwikkelingshulp aan Egypte.

Wim-Lex | 02-02-11 | 16:12

Verslaggeeftser op straat wordt nu echt helemaal gek.

Diny in Bikini | 02-02-11 | 16:12

Vanaf daken wordt gevuurd? Uuuuh, stenen gegooid ja.

kloodtzakje | 02-02-11 | 16:12

Denk dat menig Ajax- of Feyenoordhoolie met afgunst naar CNN zit te kijken.

Flodder | 02-02-11 | 16:11

Al aan het kijken vanaf half 3, niet best. Het gaat ook gewoon de hele tijd op en neer. Ook rond een uur of 3 een verslaggever waar ze contact mee hadden volledig in paniek. Ook in andere straten schijnt het een zootje te zijn. Mooie boel daar.

tagliatelle | 02-02-11 | 16:11

[email protected] | 02-02-11 | 16:08

En in deze democratische vorm geldt het recht van de sterkste. insh'allah.

vraagstaart | 02-02-11 | 16:11

Wie schiet er dan? De mensen?

koekjesbakker1 | 02-02-11 | 16:10

Niet zo onder de indruk hier, een land van 80 miljoen en er waren slechts enkele 100.000 man op straat.

King Kermis | 02-02-11 | 16:09

Ziet er gaaf uit!

K91 | 02-02-11 | 16:09

Ik mag van mijn geloof niet kijken naar Al - Jazeera!
*keppeltje nogmaals in de droger gooiT*

eerstneukendanpraten | 02-02-11 | 16:09

Omdat Egyptenaren leven van geld uit het Westen (niemand werkt daar) zullen ze er wel gauw mee stoppen. Of als er totale chaos ontstaat massaal naar de EU en Holland toe vluchten. Moet kunnen... het zijn er maar 80 miljoen.

meneer Q | 02-02-11 | 16:09

Het gaat pas echt mis als de anti's de militairen gaan aanvallen omdat die dus eigenlijk partij voor Mubarak kiezen door niets te doen. Het leger zit dadelijk in het midden en zal hoe dan ook involved raken.

Lafayette | 02-02-11 | 16:09

Waarom verbaast me dit niet?

Herinneringen aan Teheran in '79 ophalen gaat*

vraagstaart | 02-02-11 | 16:08

Die trucks, hè, het gaat om die trucks.

Ze zijn nu al een paar uuw bezig om over en weer die trucks te veroveren. Niks revolutie, het is geweaun een spelletje.

Art Vandelay Ultor | 02-02-11 | 16:08

Ik zie nog steeds geen bommenwerper op de livestream, jammer.

uclul | 02-02-11 | 16:08

-weggejorist en opgerot-

Alph Bolkenstein | 02-02-11 | 16:08

Dit is geen anarchie, beste Brusselmans, maar het volstrekt tegenovergestelde. ~Groepen zijn aan het vechten om te bepalen wie er macht over de andere groep mag uitoefenen. Democratie op straatniveau. Anarchie is een individu dat leeft voor zijn individuele rechten, dit is een democratisch proces zonder etiquette.

CoJoNes | 02-02-11 | 16:08

Mensen op kamelen en paarden op Tahrir Square.

Diny in Bikini | 02-02-11 | 16:07

Worden jullie onderdrukt?
*piew piew*

feudeu | 02-02-11 | 16:07

Dit zijn geen rellen. Mensen zijn vast begonnen met de sharia. Allemaal overspeligen die elkaar stenigen.

Flodder | 02-02-11 | 16:07

Stoelen en stenen worden van daken gegooit, mensen rennen heen en weer, man struikelt en wordt in elkaar gemept, veel gewonden en doden, verslaggeeftser net in paniek. Ja, best explosief.

Diny in Bikini | 02-02-11 | 16:06

Mubaraks toespraak was idd niet hoopgevend.
Wat nu?

Einde van de Domheid | 02-02-11 | 16:05

Rutger zit al in het vliegtuig neem ik aan?

Pasta-saus | 02-02-11 | 16:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken