Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jeugdklootzakjes zijn de baas in Amersfoort

amersfuckt.jpgAmersfoort verloedert sneller dan een heroïnehoertje met anorexia. Jeugdoverlast wordt steeds meer een trending topic in wat ooit één van de meest leefbare gemeentes van Nederland was. Tussen 2003 en 2009 is het aantal meldingen van jeugdoverlast namelijk gestegen met 82 procent naar 1268 per jaar. Toe maar. Stukje demografie: "Amersfoort telt 144.858 inwoners van wie meer dan de helft jonger is dan 40 jaar. (...) De stad groeit nog steeds. (...) Waar de totale bevolking de afgelopen 14 jaar steeg met 27 procent, nam het aantal niet-Westerse allochtonen met 93 procent toe. Daarbij gaat het vooral om vluchtelingen uit Iran, Irak, Somalië en Afghanistan." Natuurlijk suggeren we geenszins een direct verband tussen de explosieve toename van niet-Westerse allochtonen en de explosieve toename van jeugdoverlast in grofweg dezelfde periode. Jeugdoverlast zoals massale vechtpartijen, brandstichting en een compleet vertokkificeerde wijk. Oplossingsgericht denken dan maar. Wat gaan we er aan doen? Amersfoort gaat een complexe mix van diverse onderzoeken opzetten, maar ongeacht de uitkomst worden er vijf wijken geselecteerd die extra aandacht krijgen. Dus niet afhankelijk van het onderzoek vier, of zes, of tien wijken, maar vijf. Juist. En dan hopen dat er nog geld over is om de problematiek aan te pakken. Tot die tijd kunnen de diverse losgeslagen jeugdgroepen de stad meer en meer in hun grip krijgen. Hebben ze geen onderzoeksbureaus, budgettaire vergaderingen of externe adviseurs bij nodig, kunnen ze helemaal zelf. Voorsprong op de instanties vasthouden en uitbouwen, dat is alles. Als we de insiders moeten geloven, gaat ze dat wel lukken. Terrorjeugd heerst!

Reaguursels

Inloggen

Nemen we groene of rooibos thee, Job?

Kan Jees de Jager? | 28-01-11 | 11:13

Sinds ik vertrokken ben uit Amersfoort is het niets meer.

Armageddon | 28-01-11 | 11:13

Hoezo jeugd? aan de foto te zien mag je pas Amersfoort in als je 50 bent

Che_cuevara | 28-01-11 | 11:13

Shit zeg, ik woon in die "compleet vertokkificeerde wijk".
*funda openen doet*

mrfreeze | 28-01-11 | 11:14

Ach,geef die jeugd een feestje dat houd ze van de straat.

1%biker | 28-01-11 | 11:15

suggereren hoef ook niet, het staat er gewoon...
"De straatcoaches houden zich extra bezig met de MAROKKAANS-Nederlandse jongeren tussen de 12 en 24 jaar die in buurten rondhangen en zorgen voor incidenten, overlast of kleine criminaliteit."

vip33 | 28-01-11 | 11:15

Jeugd belonen als ze niets meer doen en het dan toch toe laten ... dat is de oplossing

veuve-clicquot | 28-01-11 | 11:15

op de berg noemen we het 'terreurjeugd'.
maar als we nu gewoon de berg de berg laten en de rest weghalen houden we een pracht gemeente over.

two ball cane | 28-01-11 | 11:16

Verband is er dus wel... Source: www.stadamersfoort.nl/page/Plaatsnamen...
"De politie geeft aan dat de meeste overlastgevende jeugdgroepen en de criminele jeugdgroep in Centrum/Zuid zitten. Vanaf 2010 worden straatcoaches ingezet om de jeugdoverlast aan te pakken. Het gaat hier om toezichthouders en handhavers van de afdeling Handhaving Openbare Ruimte die samenwerken met de politie en het jongerenwerk. De straatcoaches houden zich extra bezig met de Marokkaans-Nederlandse jongeren tussen de 12 en 24 jaar die in buurten rondhangen en zorgen voor incidenten, overlast of kleine criminaliteit. "

brunz | 28-01-11 | 11:17

Wat we nodig hebben:
- Buurthuizen
- Straatcoaches
- Speelpleintjes
- Gratis karten
- Gratis vuurwerk
- Conversatie-avonden om de cultuur beter te begrijpen
- Thee, heel veel thee
- Nog meer thee
- Als er nog niet genoeg thee was, dan graag nog wat thee erbij
- Een koekje voor bij de thee

Want dat lost alle problemen op.

Heau even | 28-01-11 | 11:18

Overal waar je teveel moslims bij elkaar zet of het nu een land, vereniging of buurt is daalt de leefbaarheid tot ver onder het nulpunt. Feit. Zet ze bij elkaar in Wassenaar en ze maken daar een klerezooi van.

Randy McRanderson | 28-01-11 | 11:18

@vip33 | 28-01-11 | 11:15 @brunz | 28-01-11 | 11:17
Niets nieuws onder de zon ...

veuve-clicquot | 28-01-11 | 11:19

je gelooft het niet, maar ik gooide de streetview er op een willekeurige plaats in, en dan is het best opmerkelijk dat je dan dit ziet, in Nederland: maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q...

manmanman | 28-01-11 | 11:19

Ach , wat is nieuw? In 2008 zagen we deze: www.youtube.com/watch?v=Je_tl49c9p0 al verschijnen vanuit Amersfoort. Waar de heren rappen over wie ze gaan 'poppen' die week. Een aantal van de hoofdpersonen deden een collabo met de ronduit schokkende Eindhovense bontkraagjes van Kamal cum suis: www.youtube.com/watch?v=cRZWu34zMHE. Maar de burgemeester van Amersfoort ziet niets vanuit de Rotaryclub (dochter speelt hockey, ziet dus ook niets). Een snelle zoekopdracht op het nl gangstervergaarbak www.kankerhard.nl/ zou voor de notabelen al hebben volstaan. Maar weet de elite veel...

rannie | 28-01-11 | 11:19

Onlangs stond ik buiten voor Amersfoort CS te wachten. Opzij, bij het busstation, stond een zootje ongeregeld waar de honden geen brood van lustten. Ze bespuwden mensen die op de bussen wachtten, smeten ze half-lege blikjes naar het hoofd en scholden ze zonder enige aanleiding uit. Geen politie te zien, natuurlijk, terwijl dit gedoe daar blijkbaar geregeld voorkomt. En ja, het waren lichtgetinte en ook wat donkergetinte 'medelanders'.

Morgan le Fay | 28-01-11 | 11:20

Heau even | 28-01-11 | 11:18 zo is het!!!! Laten we vooral kado's uitdelen en heel veel praten dat schept duidelijkheid en daarmee veranderen we de mentaliteit vanzelf. Ik zei het al eens eerder een hond train je ook anders vreet ie je bankstel op! tik op zijn neus en een schop voor zijn ballen als dat beest het te bont maakt, dat gaat ook prima bij mensen toch?

praatjepoepofzo | 28-01-11 | 11:20

rofl @ "maar het is geen exclusief Marokkaans probleem", nee want er zijn ook nog vluchtelingen uit Iran, Irak, Somalië en Afghanistan.
samen vormen ze een heerlijke multiculturele cocktail die zoveel meer is, durf verder te kijken dan de overlast en kosten, tis een verrijking voor onze cultuur
*kots*

vip33 | 28-01-11 | 11:20

@Heau even | 28-01-11 | 11:18
Kassa voor Ella Vogelaar en haar re-integratie bedrijfje - www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/11/...

veuve-clicquot | 28-01-11 | 11:21

Prachtig zoals onderaan het artikel staat dat de gemeente en de politie de zelfredzaamheid van de burger wil verhogen. Dat lijkt me bureaukratiaans voor kanonnenvlees klaarstomen om de klappen op te vangen en zelf achter je bureau blijven zitten tot de storm gaat liggen.
Ze spreken overigens van 162 overlast veroorzakende "kinderen". Lijkt me dus dat ze heel goed de namen en rugnummers van de belhamels hebben. Wellicht is het verstandig deze 162 personen voor een half jaar uit het Amersfoortse milieu te verwijderen? Wordt het rustiger, heb je de oorzaak van het probleem gevonden.

FrankVeer | 28-01-11 | 11:22

two ball cane | 28-01-11 | 11:16
Op 'de berg' wonen naast VVD-stemmende sjookerdragers ook vast heel veel PvdA stemmende medemensen die net wat te weinig centjes hadden veur de Amsterdamse grachtengordel. En die, lieve lezers, die zorgen ervoor dat de problemen op een ordentelijke manier onder het tapijt worden verstopt om zo de soesidie door te sluizen naar jongerencentra, verdachte uitzendbureaus en andere uitwerpselen van de sielighemenschenindustrie

brunz | 28-01-11 | 11:23

En dan nog zijn er Nederlanders die 't gek vinden dat sommige mensen bewust op zoek (zijn ge)gaan naar een plekje onder de Vaderlandse zon waar het percentage NWA's niet hoger dan een paar procent is.

*bulderlachend en tevreden proost op zijn verhuizing jongstleden van een wijk met rond de 70% NWA's naar een wijk met naar boven afgerond 1% NWA's*

widtvoet ® | 28-01-11 | 11:24

Heau even | 28-01-11

je vergeet "respect" (repsect)

Worstjes | 28-01-11 | 11:24

*Amesfoort op rijtje plaatsen zet waar ondergetekende niet wil dood gevonden wilt worden*

Wim-Lex | 28-01-11 | 11:24

STRONTZIEK van die jeugd.
Hoe komt dit toch dat er zoveel ontspoorde jongeren rondlopen.
Soms iets te maken met het feit dat ieder inteelt-echtpaar zomaar een kind kan nemen.

joemiejas | 28-01-11 | 11:25

Muur en wachttorens eromheen en concentratiekamp voor al het tuig uit Nederland van maken. Lekker centraal gelegen en een spoorknooppunt.
Wordt het een zelfoplossend probleem.

Superior Bastard | 28-01-11 | 11:25

"Dat blijkt uit het Integraal Veiligheidsprogramma 2011-2014 van deze zogeheten Marokkanengemeente. ‘We hebben een probleem met Amersfoortse jongeren, die voor een deel Marokkaans zijn, maar het is geen exclusief Marokkaans probleem"

Geen exclusief Marokkanen probleem; wederom een mooi poging om het alleen maar groter wordende Marokkanen probleem te bagatelliseren. Bravo Herman Wiersema!
Met pijn en moeite het beestje bij de naam noemen om er snel achteraan te vermelden dat het geen 'exclusief probleem' is.
Eens, heeft meerdere oorzaken.
Maar dat Marokkanen veel problemen veroorzaken in geheel Nederland is absoluut een feit. Dus terugsturen naar het Rifgebergte lost een hoop problemen direct op. Harde maatregel, maar met economische stimulansen in dat Rifgebergte voor de huidige bewoners en remigranten aldaar een betere oplossing waar iedereen baat bij heeft.

[email protected] | 28-01-11 | 11:25

Niks nieuws, dat gezeik in A'foort. Ik werkte begin jaren '90 voor een evenementenbureau en er werden toen (jawel, in De Koppel) met oud & nieuw anti-vandalisme-party's gehouden om het gajes daar naartoe te lokken. Zodat ze niet de stad verbouwden. Dus ziehier het succes van het Nederlandse subsidieputje. De tering.

Spinal Fap | 28-01-11 | 11:25

@manmanman | 28-01-11 | 11:19
die rode vlag is uitgegeven ter viering van het 750 jaar stadsrechten van amersfoort.
diegene die hem uit hebben hangen weten wat er speelt in de stad.

two ball cane | 28-01-11 | 11:25

Maar we hebben wel gratis koek & zopie.

mrfreeze | 28-01-11 | 11:26

dit zijn niet mijn kinderen vriend ... aldus de burgermeester

veuve-clicquot | 28-01-11 | 11:26

Dit is echt geen probleem van deze tijd, dit is al langer zo.
Ter illustratie een nummer van De Strangers, een Antwerpse groep die in het Antwerps dialect nummers maakt op bestaande hits van die tijd.
Dit nummer gaat over een wijk in Antwerpen (Borgerhout) die door Antwerpenaars
Borgerokko wordt genoemd.
Het nummer is uit de jaren 70 maar kan zo naar deze tijd verplaatst worden.
Je moet wel een beetje je talen kennen (Vlaams)

www.youtube.com/watch?v=BMkcfufwBv4&am...

Che_cuevara | 28-01-11 | 11:26

Prachtige integratie ook:

maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q...

Drs. Ing. Xforce | 28-01-11 | 11:26

Stuur Leen erheen.

E.Colli | 28-01-11 | 11:26

joemiejas | 28-01-11 | 11:25
dat heb je nu te danken aan de kabinetten door de jaren heen, allemaal besluiteloos een ballen en grote angst....daarom alles nuanceren en hopen dat met wat gepraat het probleem oplost.....alleen zo werkt het niet dat wist met 30 jaar geleden ook wel

praatjepoepofzo | 28-01-11 | 11:26

... waar het aandeel NWA's niet hoger...

widtvoet ® | 28-01-11 | 11:26

widtvoet ® | 28-01-11 | 11:24
Ik gun het je. Maar, die percentages gaan vanzelf stijgen. Heb jij d'r geen last van, dan gaan je koters het straks wel merken.

brunz | 28-01-11 | 11:26

Spinal Fap | 28-01-11 | 11:25
Hebben ze dit jaar ook weer gedaan bij de Meridiaan. En ze organiseren met O&N ook kickboksgala's voor de lieve jeugd. Da's educatief natuurlijk heel verantwoord. Steken ze alleen maar goede dingen van op.

mrfreeze | 28-01-11 | 11:27

Mijn lijstje van te vermijden op Funda:
Kruiskamp, Koppel, Liendert, Schothorst Zuid, Soesterkwartier, Randerbroek, De Driehoek, De Ganskuil.
Yep, groeten va 3818 :)
3817 en 3828 zijn ook leuk btw

ps, sorry: no offence @ bewoners van bovenstaande, eerder een tip

libero | 28-01-11 | 11:28

@mrfreeze | 28-01-11 | 11:27
Regilio zal wel weer vrijwillig geholpen hebben ....

veuve-clicquot | 28-01-11 | 11:29

widtvoet ® | 28-01-11 | 11:24
Hail to that. Leve mijn jaren '30 wijk met koopwoningen. Ik ben een steeds groter voorstander van vrijwillige ghettovorming. 'Wij" willen niet met "hen" samenwonen en "hullie" niet met "ons". Ik zie het probleem niet. Dus laten we in dit achterlijke nivelleringsland nou eens ophouden met die farce genaamd integratie. Vroeger woonden de paupers tussen de paupers, de joden tussen de joden en de rijken tussen de rijken. Niks mis mee.

Spinal Fap | 28-01-11 | 11:30

libero | 28-01-11 | 11:28
En toch, ik woon nu 3 jaar midden in De Koppel en ik heb echt nog nooit ergens last van gehad. Dus je kunt geluk hebben :)

mrfreeze | 28-01-11 | 11:30

widtvoet ® | 28-01-11 | 11:24
Hier is afronden naar boven onmogelijk zonder de grondbeginselen van de wiskunde geweld aan te doen.
*Meeproost en grijnst om Widvoets bulderlach*

Superior Bastard | 28-01-11 | 11:30

Nog geen keien door de ramen, dus valt het wel mee.

blaasbaan | 28-01-11 | 11:30

Frank die 162 jongeren kun je niet oppakken want Teeve sluit 5 jeugdgevangenissen.

mierus | 28-01-11 | 11:31

Past prima in de doofpot.

Problemen met allochtonen? Nee joh, hoe kom je erbij?!

Type-P-ositive | 28-01-11 | 11:31

Dat die vier landen niet-westers zijn heeft er niks mee te maken. Hoe verschillend ook, ze hebben een ding gemeen; de verschrikkelijke achterlijke geweldsgodsdienst Islam. Met niet-westerse jeugdige chinezen, koreanen en maleisiers is in Amersfoort niks mis, die werken netjes mee in toko's en restaurants. Moslims zien geweld en diefstal tegen Kafirs niet als haram omdat ongelovigen geen bezit hebben; de hele wereld is immers van allah en zijn gelovigen. Die blanke hollandse varkens hadden hun flatscreen alleen in bruikleen. De islam is hier het probleem; niet het feit dat die landen 'niet-westers' zijn.

fietskettingslot | 28-01-11 | 11:31

@brunz | 28-01-11 | 11:23
veel GL, geen pvda. (maar of het nu een daadwerkelijk verschil is?)
en ik heb nooit meegemaakt dat mensen het over amsterdam/utrecht hadden. eerder het gooi waar ze liever hadden gewoond. maar je hebt ook mensen die een provinciestadje gewoon 'leuk' vinden.

two ball cane | 28-01-11 | 11:31

Als reden hiervoor voeren ze op tv altijd aan dat die marokkanen/afghanen in achterstandswijken wonen en daardoor op het verkeerde pad raken. Maar dat is oorzaak en gevolg omdraaien. Deze mensen zijn juist de OORZAAK dat buurten in onleefbare achterstandswijken veranderen. Zet ze bij elkaar in een villawijk en ze maken daar in no time een onleefbare negatieve klerezooi van. De problemen met deze mensen zullen nooit opgelost worden. Nederland is het meest softe, tolerante land wat bestaat en nog kunnen die islamitische zwervers niet meekomen en zoeken ze hun heil in de criminaliteit. Een verloren zaak dit volk. Ze kunnen niet functioneren in een beschaafd land wat zich wel ontwikkeld heeft sinds de middeleeuwen.

Randy McRanderson | 28-01-11 | 11:32

Amersfoort telt 144.858 inwoners van wie meer dan de helft jonger is dan 40 jaar.

Er is te weinig te doen in amersfoort geen club geen discotheek een paar kroegen wel. ik ben zelf ook een jongere uit amersfoort en begreep van veel andere jongeren ( die gewoon werken of school doen) dat ze ''kloten'' uit verveling. Ik en andere vrienden en jongeren hebben dit vaker bij de gemeente en jongerenwerkers aangekaart en dan spreek ik over een paar jaar geleden nu de jongere generatie ook ouder word loopt de gemeente achter de feite aan denk ik

1ManKartel | 28-01-11 | 11:33

Even los van dit alles, maar ook de Nederlands pratende allochtoon zonder bontkraag spoort niet altijd. zo heeft mijn zoontje van 7 een marokaans kindje in de klas, das verder allemaal prima maar op de vraag aan die pa of dat menneke bij ons mocht komen spelen kreeg deze papa te horen nee ik wil dat mijn kinderen alleen met Moslim kinderen om gaan! Waarop mijn antwoord was wat doe je hier dan stuur 'm godverdomme dan in Marokko op een school...........intergratie fail als je het mij vraagt

praatjepoepofzo | 28-01-11 | 11:33

@Drs. Ing. Xforce | 28-01-11 | 11:26
is de vlag van 750 jaar stadsrechten. heel goed geintegreerd dus. (als het buitenlanders zijn. kunnen ook gewoon nederlandse tokkies zijn)

two ball cane | 28-01-11 | 11:36

@brunz 11:26

Stijgen zal dat percentage tzt. ongetwijfeld maar met een geleidelijk groter aandeel geintegreerde nieuwkomers heb ik geen enkel probleem (en integreren daar doen en zullen ze!), het gaat pas werkelijk mis wanneer er binnen een gemeenschap in korte tijd een hele nieuwe onderlaag ingeschoven wordt.

widtvoet ® | 28-01-11 | 11:37

Dat van die laatse 14 jaar klopt compleet. Toen ik tussen de 17 en 20 was en geregeld uitging in de stad was de sfeer aanzienlijk beter. Nu kom ik af entoe s'nachts nog in het centrum en wat een verandering. Over al rond hangend intimiderend licht getint straat tuig. Die gasten gaan ook niet lekker een biertje drinken in de kroeg maar mensejn lastig vallen op straat.

Keyzer_Soze | 28-01-11 | 11:37

Kudt zeg..., op Urk mag je ook al niet meer strippen volgels de televaag.
Maar ja..., de stippenkaart gaat er toch uit.

Harry de Slijter | 28-01-11 | 11:37

1ManKartel | 28-01-11 | 11:33
Wat een gelul. Het feit dat er zogenaamd niks te doen is (disco, kroeg, club) is namelijk NOOIT een legitimatie om het leven en de buurt van anderen te versjteren. NOOIT. Kloten is kloten. Als mijn kinderen het in hun hagses zouden halen om te gaan kloten op straat, dan krijgen ze met mij te maken. Het Ouderlijk Gezag. Je gaat godverdomme maar op voetbal, naar de bibliotheek of de handwerkclub. Maar je gaat NIET op mij lopen spugen bij de ingang van het winkelcentrum. En ook niet op mijn buren.

Spinal Fap | 28-01-11 | 11:37

@mrfreeze | 28-01-11 | 11:30

Tweelingen? Voerman? Steenbok?
De overlast die je daar hebt gehad was waarschijnlijk van harde muziek tijdens feestjes. Sorry, ik moedig de DJ's weleens aan. :)

libero | 28-01-11 | 11:38

two ball cane | 28-01-11 | 11:36
Wilde net hetzelfde gaan zeggen. Hulde voor de mensen die mee hebben gefeest.

bezemkast 1919 | 28-01-11 | 11:41

Spinal Fap | 28-01-11 | 11:37
Kijk een wijs man want zo is het wel, wij hadden vroeger ook geen buurthuizen en speelde op straat, bietje voetballen en ja wij haalde ook wel kwaad belletjelellen dat soort dingen, wij hadden geen grote bek en als je dat nu wel eens had moest je er ook niet gek van staan te kijken als je een lel kreeg.....moet je nu eens doen

praatjepoepofzo | 28-01-11 | 11:41

two ball cane | 28-01-11 | 11:36
Yep, die zijn er ook.
Ik denk dat de 'criminele groepering' gaat over:
maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q...
Dat zijn geen nl-tokkies. Die wonen voornamelijk in t Soesterkwartier en in sociale woningen in Nieuwland en Vathorst.

libero | 28-01-11 | 11:44

@1ManKartel | 28-01-11 | 11:33
Dus het is de schuld van de gemeente dat de jongeren zich vervelen?
De jeugd van tegenwoordig is gewoon te verwend.

veuve-clicquot | 28-01-11 | 11:45

@two ball cane | 28-01-11 | 11:25
oh, echt? ik dacht de turkse vlag te zien. dan niks gezegd.

manmanman | 28-01-11 | 11:46

Keyzer_Soze | 28-01-11 | 11:37
Die lui hangen overdag (onder werktijd) ook rond in 't centrum. Ik kom ze (op sporadische vrije dagen) steeds tegen. Hebben die lui geen school/werk/tijdsbesteding achter de computer?? Kansloos.

bezemkast 1919 | 28-01-11 | 11:46

libero | 28-01-11 | 11:38
Haha nee, woon op de Meridiaan. Tuurlijk hangt er wel jeugd rond en is het niet stil op straat, maar ik heb 't persoonlijk nog nooit als 'overlast' ervaren.
En tja, mijn muziek staat ook wel 's flink hard.
*hmm, zou de wijk soms getokkificeerd zijn sinds ik er woon?*

mrfreeze | 28-01-11 | 11:46

@Spinal Fap 11:30

Spreek zelf liever van "gelijkgestemden" (lekker neutraal) maar soit. En wat je zegt, een wijk met slechts koopwoningen en dan ook nog eens zonder uitzondering in een bepaald segment van de markt biedt iig. voorlopig een redelijke garantie verstoken te blijven van straattuig en overig gespuis.

Turken, Antillianen en Marokkanen houden blijkbaar niet van onze wijk. Tja... dán moeten ze het zelf maar weten. Zeggen wij hier in de wijk.

widtvoet ® | 28-01-11 | 11:47

@1ManKartel | 28-01-11
Moet ik dit zien als excuus of zo? De jeugd heeft alle faciliteiten die de ouderen niet hadden, die hadden het te druk met allerlei zaken en haalden het niet in hun kop om iets raars te doen. De jeugd van nu lijkt zich niet meer te kunnen beheersen, als er zo'n joch om 1 of andere reden mij of mijn gezin aan zou vallen kom ik terug met gepaste maatregelen. Liever zitten dan een lafaard. Niettemin is het niet alleen in Amersfoort zo, heel NL is verandert sinds de jaren '70 en voor een groot deel zal het wel aan de nieuwe NL-ers liggen maar ook aan de autochtone jochies. En dit gaat grote vormen aannemen let maar op mijn woorden.

Implant | 28-01-11 | 11:47

libero | 28-01-11 | 11:44
Sociale woningen? Ik zie al mijn buren overdag niet thuis zijn, omdat de hypotheek alleen met 2 salarissen te bekostigen is!

bezemkast 1919 | 28-01-11 | 11:48

Vroegu was Ma altijd thuis als je uit school kwam,had je geen sleutel om je nek en zag je pa niet meteen na het werk zijn trainingspakkie aanschieten en plankgas richting cluppie racen,ouders namen nog tijd voor je.Sinds de tweeverdieners is de jeugd opgegroeid in het kinderdagverblijf.....

mierus | 28-01-11 | 11:48

@ 1ManKartel | 28-01-11 | 11:33
tief toch even een tering eind op. Ik ben 15 jaar geleden in Amersfoort opgegroeid. toen was er nog minder te doen en ik verveelde me ook de pleuris.
Zo erg dat ik een tijd nonstop op aan het blowen was. Maar mensen lastig vallen of aan hun eigendommen komen heb ik nooit gedaan. Ik vind het zo'n tering slap excuus dat je loopt te kloten om dat er niks te doen is. Als je overlast veroorzaakt heb je gewoon een kut karakter en een tering mentaliteit die je snel dient te veranderen.

Keyzer_Soze | 28-01-11 | 11:48

Zouden de brandstichtingen bij Eemfors niet een heel andere insteek hebben dan 'gewone' criminaliteit en vernielingen? Zo doelbewust branden stichten bij panden en huizen van medewerkers van Eemfors (een rieten dak brandt altijd goed) heeft weinig met 'random' brandstichten te maken...

Danny722 | 28-01-11 | 11:50

Moeten ze daar gewoon meer moskeeën bouwen. Nu kunnen die gasten zich niet verder geestelijk ontplooien. Hebben ze daar geen VU of zo? Die kan toch onderzoeken wat hier mogelijk is? Die mensen studeren niet voor niets en door hun parate kennis lijken dit mij de meest aangewezen personen bij uitstek om hiervoor suggesties te leveren, als men kijkt naar het potentieel van de reeds aanwezige kennis en expertise aangaande de materie waarover we hier spreken en waarover de diverse faculteiten vandaag de dag dus beschikken. Dat moge duidelijk zijn.

guppert | 28-01-11 | 11:51

Wij hadden twee Nederlandse tv-zenders. Wij hadden geen mobieltjes, geen PS3 of X-Box en geen tv op onze kamer. Geen computer, laptop of smartphone. Er was 1 lame disco. En een paar kroegen. En sportclubs, een parkje om te foebele (niet slopen, maar foebele) en af en toe wat kattekwaad uit te halen in de vorm van vissers pesten of klieren in een maisveld. Hutten bouwen in de struiken.

Toch ben ik nooit de boel gaan terroriseren. Ik kon een schop onder mijn hol krijgen en drie weken huisarrest wanneer ik later thuiskwam dan het afgesproken tijdstip. Ik had een bijbaantje bij de HEMA om een brommertje van de bekostigen en de biertjes van te betalen.

Het handophoud-gedrag dat "de overheid, de maatschappij en de anderen" moeten zorgen dat het rustig, rein en veilig is... daar herken ik mij niet in.

Spinal Fap | 28-01-11 | 11:52

@Superior Bastard 11:30

Recht heb je maar dat houd je toch met Alfa's als ondergetekende: kunnen niet zo goed rekenen. Gelukkig gaat tellen doorgaans prima.

*nieuw vat aanslaan doet*

widtvoet ® | 28-01-11 | 11:52

@Implant | 28-01-11 | 11:47
een spijker op de kop! de jaren 70 waren ook de jaren dat men in ene de deur op slot draaide voordat ze naar hun nest gingen....geloof het of niet maar voor die tijd kon je nog bij iedereen binnen wandelen te pas en te onpas, en in de jaren 70 ging dat fout toen nam men ook maar de inboedel mee van in plaats gezellig een bak koffie te doen en te ouwehoeren over dat het brood van 10 cent naar 30 is gegaan.
Ik denk dat de jaren 70 een mooie periode is om eens terug te bekijken daar zal het antwoord liggen waarom het nu zo gigantisch fout gaat

praatjepoepofzo | 28-01-11 | 11:52

Woon me hele leven (38) hiero, tis alleen maar saaier geworden, vroeger kon je hier nog spontaan bouwketen in de fik steken op een rustige maandagavond, we hebben nu ook een burgemeester die voor een trouwe amersfoorter (heeesters) (die man kan zingen als een kanon van de atlantic-wal) voortijdig de zaal verlaat, h Bolsius (PVDA)

Arendje777 | 28-01-11 | 11:52

Spinal Fap | 28-01-11 | 11:52
Jij was blijkbaar netjes, maar had je destijds geen kansloze leeftijdsgenootjes? Met verslaafde ouders of geweldadige familie?

bezemkast 1919 | 28-01-11 | 11:54

van TE bekostigen, duslektiese hond @mezelf

Spinal Fap | 28-01-11 | 11:54

Amersfoort is een compleet overbodige stad. Daar zit de kern van het probleem.

Bakito | 28-01-11 | 11:54

libero | 28-01-11 | 11:44
Sociale woningen? Ik zie al mijn buren overdag niet thuis zijn, omdat de hypotheek alleen met 2 salarissen te bekostigen is!
bezemkast 1919 | 28-01-11 | 11:48

Ja, dan geld het niet voor jouw straat.
Ik zeg ook dat t gaat over de sociale woningbouw, niet over de hele wijk.
Toen nieuwland net gebouwd werd was er een exodus va het soesterkwartier.

libero | 28-01-11 | 11:55

Bakito | 28-01-11 | 11:54
Ik ruik een nieuw poll-onderwerp...

bezemkast 1919 | 28-01-11 | 11:55

libero | 28-01-11 | 11:38
Haha nee, woon op de Meridiaan. Tuurlijk hangt er wel jeugd rond en is het niet stil op straat, maar ik heb 't persoonlijk nog nooit als 'overlast' ervaren.
En tja, mijn muziek staat ook wel 's flink hard.
*hmm, zou de wijk soms getokkificeerd zijn sinds ik er woon?*
mrfreeze | 28-01-11 | 11:46

Nee hoor.. dat was al. Kan jij niks an doen

libero | 28-01-11 | 11:57

Vroegah in Hardenberg veegde de ME gewoon een wijk schoon als het teveel werd. Iedereen die binnen bereik van de knuppel kwam kreeg een klap.
Cafébazen hadden een pistool met rubber kogels klaarliggen. Wilde je niet weg uit het café, dan werd je van point blank beschoten en kegelde 4 gasten je wel op de klinkers.
En je klaagde niet. Hoort erbij.

Ik denk dat het weer eens tijd wordt om wat wijken schoon te vegen. 's Avonds tussen 22.00 en 4.00 gewoon vegen die zooi.

BeunDeHaas | 28-01-11 | 11:58

libero | 28-01-11 | 11:55
Sociale woningen? Ik zie al mijn buren overdag niet thuis zijn, omdat de hypotheek alleen met 2 salarissen te bekostigen is!

En hoe komt dat? Men wil te veel, vooral kijken naar de buren want die hebben het altijd beter, dikke auto dan moet er gelijk ook een dikke auto komen, plasma dan wij ook een plasma.....Stel je eisen bij dan kan je op 1 salaris de boel draaiende houden....i am living proof of that!

praatjepoepofzo | 28-01-11 | 11:58

"Amersfoort verloedert sneller dan een heroïnehoertje met anorexia."

Dan bellen we Rob 'kut marokkanen' Oudkerk toch om de stad kapodt te neuqen?

Links Handig | 28-01-11 | 11:58

Begin eerst eens met pepperspray en taseren. Als dat nog niet werkt de druk en de pijn steeds verder opvoeren tot het wel werkt.

Bolle Wim | 28-01-11 | 11:59

@ BeunDeHaas | 28-01-11 | 11:58

Dat is zóóó Noord-Afrikaans. En zelfs daar werkt het niet meer.

Links Handig | 28-01-11 | 11:59

@bezemkast 1919 | 28-01-11 | 11:54
volgens mij is het een keuze. Je hebt altijd een keuze. Je maakt ZELF de keuze om narigheid uit te broeden, elke dag jonko's te paffen met je losermaatjes, of juist iets zinnigs te gaan doen.
Ik heb vrienden die uit een gebroken gezin met verslavingsachtergrond komen maar op karakter een universitaire studie hebben gedaan. Ik geloof dat we in dit rare land vergeten zijn dat er ook nog zoiets bestaat als eigen verantwoordelijkheid. Ik kom zelf uit een gegoed milieu, maar heb juist niks cadeau gekregen. Als ik iets wilde, moest ik er maar voor werken. Wisselen van studie was prima, maar ik mocht het zelf gaan betalen. Ik ben dit jaar (na 20 jaar) eindelijk klaar met afbetalen van mijn studieschuld, woon in een bovenmodaal koophuis met twee auto's voor de deur. Daarvan heb ik niks gekregen door mijn hand op te houden.

Spinal Fap | 28-01-11 | 12:00

widtvoet ® | 28-01-11 | 11:52
Ik doelde eigenlijk op het aantal buut'nlaanders dat zich hier in mijn omgeving bevindt. Ze hebben allemaal een Drentse bijnaam gekregen zoals Afghaanse Appie, Neger Nico en Blauwe Bertus integreren prima en leren ons weer wat over hun vaderland en cultuur.

*Brutaal ééntje intapt*

Superior Bastard | 28-01-11 | 12:00

@ bezemkast 1919 | 28-01-11 | 11:48

Dat het proletariaat alleen met z'n tweeën een hypotheek krijgt, maakt het nog geen 'goede' buurt. Hoeveel witte tuinstoelen telt u? Dáár gaat het om!

Links Handig | 28-01-11 | 12:01

@ Links Handig | 28-01-11 | 11:59
Wat willen die bontkraagjes doen dan? Volgens mij werkt nog maar één ding: straten schoonvegen en NIKS geen aangifte doen van mishandeling. Wat deed je daar anders? Veenendaal, Amersfoort, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Arnhem, en noem maar op. Veel tuig, weinig oplossingen.

BeunDeHaas | 28-01-11 | 12:02

Neem aan dat er meer buurt bewoners zijn dan straat terroristen. Gewoon met een groepje van 10 man duidelijk maken dat je niet gediend bent van overlast in je straat.

nieuwisanders | 28-01-11 | 12:03

@ nieuwisanders | 28-01-11 | 12:03
Waar is De Neus als je hem nodig hebt! Knokploegen erheen!

BeunDeHaas | 28-01-11 | 12:03

BeunDeHaas | 28-01-11 | 11:58
Juustem, zo ging en gaat het hier ook. En zo zou het overal moeten gaan.

Superior Bastard | 28-01-11 | 12:04

Al de problemen met deze woestijnvolkeren zijn nog tot daar aan toe maar het feit dat je het beestje anno 2011 nog steeds niet bij de naam mag noemen word ik kotsmisselijk van. In de media gaat het altijd over "groepen jongeren", getinte dit, getinte dat. We hebben in dit land een moslimprobleem, marokkanen zijn zo crimineel als de pest en we zouden beter af zijn zonder hun. Punt.

Randy McRanderson | 28-01-11 | 12:04

"In de periode 2003-2099 nam het aantal woninginbraken juist af"
Oh, nog even geduld dus...

Daff | 28-01-11 | 12:05

Amersfoort gaat dus Vogelaarwijken doen, daarbij geenszins gehinderd door de enorme faal van diezelfde wijken op landelijk niveau. Waarom zou je ook leren van fouten in het verleden? Is toch niet jouw geld, vriend.

ViagraFalls | 28-01-11 | 12:06

@Danny722 | 28-01-11 | 11:50
Eemfors doet WSW-werk. Waarschijnlijk een ontevreden ex-werknemer. Zo een die gedwongen via de sociale dienst binnenkwam, de boel verziekte, daardoor ontslagen werd, en dus een strafkorting op z'n uitkering kreeg.

rara | 28-01-11 | 12:06

@ BeunDeHaas | 28-01-11 | 12:02

Dan krijg je rellen in de banlieus. Of zelfontbrandingen, maar dat is minder erg.

Links Handig | 28-01-11 | 12:08

Twee woorden:

Ferry klonen.

An die ARBEIT | 28-01-11 | 12:10

@ Links Handig | 28-01-11 | 12:08
Dat kan ook nog...besprenkel een groep overlastgevers met benzine, vlug een aansteker erbij, problem solved. Wel uit laten branden en geen zand erover. Hoogstens een beetje zout in de wonden strooien.

BeunDeHaas | 28-01-11 | 12:11

Je kan het beste wel wonen in een getokkiseerde buurt, veiliger kan gewoon niet, niemand maakt de was vuil in zijn eigen buurt ,buurjongens (marokaans) van mij gaan altijd in een buurt inbreken waar wat te halen valt (bergkwartier en vathorst), niemand die in zijn eigen bed piest.

Arendje777 | 28-01-11 | 12:11

Enfin, zolang de betrokken partijen niet met elkaar rond de tafel gaan, zullen de problemen niet worden opgelost. Mijn zou een werkgroep kunnen installeren om de knelpunten in kaart te brengen. Vervolgens een plan tot verbetering en tenslotte de vertaalslag naar de praktijk.

Elkaar voor rotte vis uitmaken is natuurlijk nooit de juiste manier.

Bakito | 28-01-11 | 12:12

Jaa ik heb een tijd gehad dat ik kloten leuk/stoer vond daarna ben ik ook gaan blowen met maatjes en heb er veel de verkeerde kant op zien gaan ( coffeshops worden nu ook allemaal gesloten hier) criminaliteit,verslaafd enz... zeker geen excuus misschien is het dan een indirecte oorzaak. En verwend ofniet daar gaat het niet om het gaat om het contact met elkaar want je hebt gewoon bepaalde groepen waar het allemaal goeie jongens/meiden zijn maar al een stmepel hebben en dan denken van ja waarom niet dan

1ManKartel | 28-01-11 | 12:12

what te fuck een onderzoek starten voor veel geld terwijl al vast staat dat er 5 wijken geholpen dienen te worden, mij lijkt, geen onderzoek instellen en van dat geld dat je uitspaart een of twee wijken die ook bekend staan als niet zo jolig helpen. Maar nee, altijd moet een of andere klootzak er een schep geld aan verdienen.
In kaart brengen, lijkt verdomme de politie wel

boost | 28-01-11 | 12:12

Bakito | 28-01-11 | 12:12
Lol, vooral die vertaalslag naar de praktijk :)

Daff | 28-01-11 | 12:13

Bakito | 28-01-11 | 12:12
Haha, studie sociale wetenschappen jaar 1.

Superior Bastard | 28-01-11 | 12:15

Ok, alle kloodtzakjes het land uitzetten gaat dus (kennelijk) niet. En hard aanpakken (kennelijk) ook niet. Maar kunnen we ze dan niet gewoon allemaal verbannen naar de meest ongeliefde provincie van Nederland : Flevoland (bron: Stijlloze Poll). Kunnen ze daar fijn met zijn allen tegen elkaar aan zieken en de rest van Nederland met rust laten.
Oh ja. het het om dat eiland natuurlijk niet vergeten. Met road-blocks. Dat ies zowieso Arabische kultoer!

VanDattum | 28-01-11 | 12:15

Gelukkig hebben ze de scooters wél onder controle...
www.destadamersfoort.nl/page/Lokaal/Re...

Even de prioriteiten duiden...

Max1272 | 28-01-11 | 12:15

@ Arendje777 | 28-01-11 | 12:11
Dat is wel waar. Doet me denken aan een tante van mijn vader in Apeldoorn. Man overleden, die werd begraven. Het was alleen naast een hoop Maria kapelletjes enzo. Dan weet je genoeg: Kampers.
Ze was als de dood. Maar iedereen weet ook: als een kamper ergens goed voor zorgt, is het het graf van een dierbare. En als iemand het graf aanraakt, of iets stukmaakt, dan zoeken ze hem op en maken zijn gebit stuk.
Kans was dus klein dat er iets zou gebeuren, en ze hoefde maar in de vingers te knippen of ze werd geholpen.
Die mensen hebben soms nog wel enige normen en waarden.
Een kamper overleden, en weegt 140 kilo? Loop maar even naar binnen, vraag of iemand kan helpen om hem in de rouwauto te krijgen, en er staan 4 beren van kerels klaar om het varkentje (gniffel) te wassen, in de rouwauto te zetten, en desnoods rijden ze je nog.
Dat Allochtonentuig mag er een voorbeeld aan nemen wat dat betreft.

BeunDeHaas | 28-01-11 | 12:15

1ManKartel | 28-01-11 | 12:12
Kutexcuus om je maar te misdragen omdat je 'toch al die stempel hebt'. Een blowtje roken staat zeker niet gelijk aan criminaliteit, verslaafd zijn en daarom de boel maar verkloten. Dat doe je nog altijd zelf.

Daff | 28-01-11 | 12:17

@BeunDeHaas | 28-01-11 | 11:58
Inderdaad, zo moeilijk is het niet.
Echter, bij zo'n actie krijgen we vervolgens een tsunami aan aangiften tegen de ME wegens 'mishandeling'. Vervolgens haken Job en Peggold er op in wegens 'buitensporig geweld' jegens de zieligen (ongeacht tuig of niet) met als gevolg dat linkse rechters zich gaan buigen over het gebeuren.
Dan weten we de uitkomst ook; juichend tuig op straat wegens vrijspraak en de helft van het desbetreffende ME-korps wordt geschorst zoniet ontslagen.

[email protected] | 28-01-11 | 12:17

@ [email protected] | 28-01-11 | 12:17
Welkom in Nederland anno 2011.

BeunDeHaas | 28-01-11 | 12:19

@Spinal Fap | 28-01-11 | 12:00
Hulde voor jou comment! En ik ben het er helemaal mee eens.
Ik kom uit wat tegenwoordig een prachtwijk is en heb ondanks een vrij armoedige jeugd in een gezin van negen, geen neigingen gehad om te terroriseren net zo min als mijn 6 broers.
En geloof me toen was er meer fatsoen onder jongeren dan tegenwoordig.
Alles ging mis toen de grote instroom van kansarme met een andere mentaliteit z'n opmars deed, en de autochtone gezinnen genegeerd werden en vertrokken.

deraderendraaien | 28-01-11 | 12:19

@Bakito | 28-01-11 | 12:12
Dit doen ze toch al jaren, niks nieuws onder de zon.

* ow ja, het helpt niet echt*

Che_cuevara | 28-01-11 | 12:21

@[email protected] | 28-01-11 | 12:20
Moet je FF nemen, die doet het wel goed

Che_cuevara | 28-01-11 | 12:22

@praatjepoepofzo | 28-01-11 | 11:33
Dat komt bekent voor, hier in amsterdam hetzelfde.
Vriendinnetje van dochter(8 jaar toen) wil bij ons thuis komen spelen,mocht niet van de moeder van dat marokkaanse meisje.
Zijn gewoon bang dat je ze varken voert ofzo.
Maar mijn dochtertje mocht wel bij hun komen spelen, nou, dat hoeft van mij dan dus ook niet meer.

prince | 28-01-11 | 12:23

.. bah. Het vraagt bijna een streng justitiesysteem dat gericht is tegen de oorspronkelijke bevolking om het gemor over de multikul de kop in te drukken.

Jan Passant mk2 | 28-01-11 | 12:23

@ rannie | 28-01-11 | 11:19: even op die site gekeken, loopt dat allemaal in NL rond? Wordt er bang van. Zo creatief ook, gelukkig doen ze wat voor hun subsidie.

Ook een pareltje dit:
'Stop hem diep in jouw reet,
Deze positieve rap
Fok de Telegraaf,
Fok GeenStijl.'

www.youtube.com/watch?v=pVv5OeJrtUE
Penn Connection - Represaille December 2010

Max1272 | 28-01-11 | 12:25

Zucht, waarom is de dienstplicht afgeschaft dom dom dom. We hadden heel wat problemen kunnen voorkomen als deze nog zou bestaan. Maar met vooruitxziende blik heeft destijds links er voor gezord dat het afgeschaft werd, niet voor ons nederlanders maar om de moslims die hier naar toe kwamen al vast niet in het vaarwater te lopen.
Dienstplicht voor vrouwen en mannen moet zo snel mogelijk weer worden ingevoerd. Moet je kijken hoeveel moslims er dan nog naar nederland willen

boost | 28-01-11 | 12:26

@ boost | 28-01-11 | 12:26
Dienstplicht is niet afgeschaft. Het is opgeschort, dus ze kunnen het zo weer invoeren.

BeunDeHaas | 28-01-11 | 12:28

033:
1/4 kamp
1/4 rif of soortgelijk
1/2 normaal werkend volk
Deze laatste groep woont vooral in de Vinex in Noord.
Ik ook, dus laten we dat alstublieft zo houden, prima toeven hier.

Cummie de Swappert | 28-01-11 | 12:29

Sommige woonplaatsen/wijken zijn zo mistroostig, daar word je vanzelf vervelend van. Grijs beton veroorzaakt veel frustratie. De kleur groen en ronde vormen zouden al veel ellende kunnen voorkomen.

Bakito | 28-01-11 | 12:31

@Superior Bastard 12:00

Ah juist, worstelde al even met dat "hier" maar verder: ook mijn ervaring. Heb voor mijn tijd hier in 3036 (van beginnend student tot nu) grotendeels in wat kleinere gemeenten onder de rook van Rotterdam gewoond. Prima te doen. Leefden en werkten ook tal van (NW) "allochtonen" maar hel, die gingen volledig op in de gemeenschap. Deelden onverkort de meest basale lokale mores -inklusief grappig accent- en vielen eigenlijk op geen enkele wijze buiten de boot. Zetten zichzelf niet buiten de samenleving en werden daar ook niet door anderen buiten geplaatst. Eigenlijk nooit wat van een wij vs. zij gevoel gemerkt.

Hoe anders de situatie in (dit gedeelte van) Rotterdam. Ben uiteindelijk tot de konklusie gekomen dat ík het leven hier iig. niet meer vrolijk trek. Damn, ipv. verbetering heb ik 't de afgelopen jaren eigenlijk alleen maar verder zien afzakken. Gaan we onze kinderen (deo volente) niet van jongs af aan mee lastigvallen. Dan toch maar liever redelijk extreem de andere kant op. Beter praten ze het damhertje, de egel en de bunzing dan met een agressieve importjunk. Beter luisteren ze naar het gesis van een zelfgevangen kreeft dan naar het gesis van een aangewaaide bontkraag. Beter rennen ze door het bos achter een wilde kat aan dan voor een roedel haatlijers uit etc. etc.

*dozijn zilte lekkernijen uit de koeling trekt en oestermes ter hand nemen doet*

widtvoet ® | 28-01-11 | 12:32

@Bakito | 28-01-11 | 12:31
Daar heb je gelijk in.
Omgevingsfactoren zijn van invloed op het gedrag of geven impulsen af.
Zo heeft men in NY eens de leefbaarheid van een wijk bevorderd puur en alleen door de wijk te verfraaien en sporen van criminaliteit te verwijderen. Continu.
En met resultaat
(gelezen in 'The Tipping Point')

[email protected] | 28-01-11 | 12:35

020 = wegwezen (en zo snel mogelijk)

tokelau | 28-01-11 | 12:36

pardon: 0031 (en 020 natuurlijk ook)

tokelau | 28-01-11 | 12:36

Bakito | 28-01-11 | 12:31
Ik zie liever vleeskleurige ronde vormen.

Bolle Wim | 28-01-11 | 12:37

BeunDeHaas | 28-01-11 | 12:2
wat was dat spreekwoord ook weer ohja van uitstel komt afstel, probeer het maar weer eens in te voeren het is niet als met gedogen na een aantal jaren is het een ongeschreven wet.
Maar oke als het dan zo makkelijk is waarom dan niet weer terug ingesteld

boost | 28-01-11 | 12:38

@[email protected] | 28-01-11 | 12:35
Graffiti is niet voor niets ontstaan. Het is een reactie op de vierkante en kleurloze leefomgeving.

Bakito | 28-01-11 | 12:40

@rannie @bakito dat is wat ik wil duidelijk maken

1ManKartel | 28-01-11 | 12:41


BeunDeHaas | 28-01-11 | 12:28
jaja het wordt alleen weer ingevoerd als wij in oorlog zijn, maar dat was altijd al zo.
Het geld dat een dienstplicht op zou leveren is vele malen hoger dan dat het kost

boost | 28-01-11 | 12:44

Zo jammer hé, dat ze dat tuig niet gewoon kei en kei hard kunnen aanpakken.

Supahted | 28-01-11 | 12:45

Bakito | 28-01-11 | 12:31
Groen en ronde vormen veranderd snel in verpauperd beton in zulke wijken, met bergen zwerfvuil onder de openingen van de door de mensch aangelegde grotten.

Jan Passant mk2 | 28-01-11 | 12:48

Typisch dat ook in Amersfoort dezelfde problematiek aan de orde is als in de rest van de Randstad . Alsof ze het hebben afgesproken.

Bakito | 28-01-11 | 12:48

Supahted | 28-01-11 | 12:45
Dat kan wel er zijn tal van mogelijkheden binnen de kaders van de wetgeving, maar men wil niet en durft niet.....ik denk even aan het samenscholingsverbod dat is een mogelijkheid die de gemeente kan opleggen en waarbij een controle taak voor de politie is weggelegd ach en zo zijn er zat andere artikelen die in kleine of grote vorm toepasbaar zijn! Waarom dat niet wordt toegepast ik heb geen idee

praatjepoepofzo | 28-01-11 | 12:55

Ik kom zelf uit Amersfoort. Schreeuw dit al jaren, ondanks dat de wijk waarin ik opgegroeid ben (soesterkwartier, pauper/tokkiewijk) over de jaren heen verminderd is. Maar over heel Amersfoort is het toegenomen. Politie wordt tegengewerkt door burgers en kunnen eigenlijk niks uitvoeren omdat nederland te beschaaft is wat betreft politie. Woon nu in Delft voor mijn studie maar vind het wel jammer dat Amersfoort verpaupert, zou er graag naar terugwillen als het niet totaal verpaupert is tegen die tijd.

Raarventje | 28-01-11 | 12:56

praatjepoepofzo | 28-01-11 | 12:55
Buiten de binnenstad is er (in ieder geval in het soesterkwartier) een samenscholings verbod. Of dat moet inmiddels verandert zijn.

Raarventje | 28-01-11 | 12:58

@ [email protected] | 28-01-11 | 12:35
Ik raad u het boek freakonomics aan. een groot deel van de
daling van de misdaad in New York in de door u aanghaalde periode
had niks te maken met beleid, maar vooral met een grote demografische verschuiving. een daling in inwoners de leeftijd 15/25 zorgt voor een enrome afname van criminialiteit.

Keyzer_Soze | 28-01-11 | 13:07

Brandstichting, (ernstige) mishandelingen, bedreigingen en zo meer van dit soort misdrijven "overlast" noemen is als de brand in Moerdijk een kampvuurtje noemen. Scheefpraterij en nog schevere oplossingen. Hoe krom wil je het hebben?

Sliptong | 28-01-11 | 13:12

maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q...

mensen, dit is de vlag van Amersfoort 750 jaar! Die hing alleen bij echte Amersfoorters die trots zijn op zo een prachtstad!

Aki_NL | 28-01-11 | 13:21

Klinkt alsof hier ook een politie missie voor nodig is!
GroenLinks kom der maar in..

MeneerJoost | 28-01-11 | 13:24


Ach, ik roep het al 30 jaar: kijk naar de USA en wij volgen in alles maar dan tien jaar later. Zoöok als het om bendes gaat. Let op mijn woorden: het gaat hier helemaal de klauwen uitlopen. Er is uiteindelijk maar één oplossing en dat is dat tuig voor jaren op te sluiten.

Op dit moment zit één procent (laat dat getal maar eens goed op u inwerken!) van de Amerikanen in de bak. Hupsakee. Moet je maar luisteren. Hier in Nederland nog geen tiende deel daarvan.

We gaan als we dat prachtige Amerikaanse voorbeeld niet volgen compleet failliet aan onze drang om in elke crimineel een mogelijk succesvolle perfect geïntegreerde buitenlander te zien....

Willianus Wortelus | 28-01-11 | 13:25

.... gaan we nog eens compleet......

Willianus Wortelus | 28-01-11 | 13:26

@two ball cane | 28-01-11 | 11:16
@ op de berg noemen we het 'terreurjeugd'.
Stelletje Kakkers daar op de Berg, die van een afstand toekijken en maar boter op de kop smeren ! Allemaal PvdA stemmers die iedereen maar over de grens halen zolang ze er niet naast hoeven te wonen !
Alle Finnen op De Berg plaatsen, dan is A'foort weer een hele mooie , gezellige stad !

Hondekont | 28-01-11 | 13:30

Knokploegen.
Knokploegen!
Knokploegen!!!

Aardappeleter | 28-01-11 | 13:37

true, Amersfoort vercraict steeds meer.

Cork | 28-01-11 | 13:38

Die hele smoes van integreren geloof ik al lang niet meer. En multicultureel is onze samenleving alleen op papier. Er hangen rondom de Meridiaan van die mooie Multiculti posters: Enige wat ik er op zie zijn buitenlandse (lees moslimse) invloeden. Het komt meer over als een soort van (waarschuwings)reclamebord.

Wat betreft multiculturele samenleving: Naast onze eigen cultuur is er gewoon een sub-cultuur onstaan voor de moslimse medelander. Zij hoeven helemaal niets meer buiten hun eigen kringen om (eigen supermarkt, slager enz). De noodzaak om te integreren is dus helemaal weg. En vervolgens maar klagen over Sinterklaas, omdat hij een kruis op z'n mijter heeft en dat zwarte piet discriminerend is. Ze weten er dus niets van, laat staan dat ze zich er in willen verdiepen.

@mr.freeze: ik woon er zelf ook. Maar ik ervaar het wel degelijk als overlast. Tuig dat zo onbeschoft is, dat begint te spugen en schelden als je de deur uit loopt, tuig dat boos wordt, omdat hun fiets omvalt die ze tegen je eigen voordeur hebben gezet (natuurlijk valt die fiets als ik de deur open doe).

mr.unfreeze | 28-01-11 | 13:39

stuur ze allemaal naar een opvoedkamp zijn we er van af. en gewoon al die marokaantjes terug sturen naar waar ze vandaan kwamen. En niet aleen de marokaantjes maar ook andere buitenlanders die zich niet gedragen hier in Nederland. En de Nederlandse jongeren naar opvoedkampen sturen dan zijn we klaar.

eendje. | 28-01-11 | 13:43

mijn gevoel voor de turkse/marokkaanse medemens is inmiddels gereduceerd tot 0. Het is kapot of zo want het lukt me gewoon niet meer. Misschien moet ik daarvoor eens naar de dokter. Geef me in de tussentijd maar een indonesier, chinees, japanner, surinamer of antilliaan als buurman. Dat gaat prima.

sufkut | 28-01-11 | 13:48

mr.unfreeze | 28-01-11 | 13:39
Tja, dat zou ik uiteraard ook als overlast ervaren. Maar dat heb ik zelf in elk geval nog nooit meegemaakt. Misschien woon ik net aan de goede kant :)
Heb je nou echt speciaal om op mij te reageren een account aangemaakt?

mrfreeze | 28-01-11 | 14:07

Stelletje Kakkers daar op de Berg, die van een afstand toekijken en maar boter op de kop smeren ! Allemaal PvdA stemmers die iedereen maar over de grens halen zolang ze er niet naast hoeven te wonen !
Alle Finnen op De Berg plaatsen, dan is A'foort weer een hele mooie , gezellige stad !
Hondekont | 28-01-11 | 13:30

Lul niet zo dom.
liefs vanaf de berg.

libero | 28-01-11 | 14:08

Een verhaal van een Amersfoortse inwoner! De plekken die je moet vermijden zijn de Meridiaantunnel en het deel van Schothorst Zuid dat onder het valleikanaal ligt. Zo fietste ik eens op een zaterdagmiddag vanuit het centrum via de Meridiaantunnel in de richting van het Farel College, stond er een groepje meisjes op de stoep van zo'n 12 jaar oud. Ééntje had een kettinkje vast en terwijl ik langsfietste sloeg ze mij daarmee op m'n arm, als een soort zweep. Wat de hell? Ook fietste ik laatst in tegenovergestelde richting richting het centrum, aan de overkant van de straat. Stond er op dezelfde stoep een groepje jongens die een meisje van een jaar of veertien tegenhielden en intimiderend om haar heen gingen staan. Ik en een andere man zagen dit en stapten van onze fiets af en liepen er op af. Jongens weggevlucht, meisje kon weer veilig verder.

Overigens, toen in in Amersfoort kwam wonen, januari 1995, ging ik op een zaterdag voor het eerst zelf een stukje fietsen richting de basisschool waar ik die maandag zou beginnen. Ik fietste een rondje over het schoolplein totdat ik twee meiden van een paar jaar ouder op mij af zag komen. Ze grepen mij bij m'n keel en dreigden mij iets te doen als ik weer terug zou komen. Lekkere binnenkomer!

Weet je, ik woon hier met plezier. Amersfoort is een fijne, vernieuwende stad. Maar er zijn brandhaarden waar het voor sommige doelgroepen niet veilig is. Voor mij is er nu niets aan de hand, ik ben een blanke jongen van midden twintig, niemand die mij ook maar duft aan te spreken. Maar toch, als je een gepensioneerde bent of een jong meisje, kan het hier gevaarlijk zijn.

evaQ8 | 28-01-11 | 14:14

libero | 28-01-11 | 14:08

Ik ben lid van de PvdA :)

Groetjes uit 3813.

evaQ8 | 28-01-11 | 14:14

Aki_NL | 28-01-11 | 13:21

Fucking foute lui, die daar wonen. Kan er niet snel genoeg voorbijfietsen!

evaQ8 | 28-01-11 | 14:16

evaQ8 | 28-01-11 | 14:14

Hi Eva, je weet dat ik een quote van Hondenkot plaatste en dat het PVDA commentaar van hem kwam?
Groetjes van een VVD'er, maar dat was ik 2 postcodes geleden ook al.
vorige 3811 btw

libero | 28-01-11 | 14:19

libero | 28-01-11 | 14:19

Ik zag het ja. Ach ja, zolang onze mini-PVV, de BPA, niet weet wat ze met zichzelf aanmoet, gaat het goed.

evaQ8 | 28-01-11 | 14:20

evaQ8 | 28-01-11 | 14:14
Zelfs bij de Meridiaantunnel heb ik nog nooit iets meegemaakt. Terwijl ik er toch zeker 2x per dag doorheen fiets en vaak ook 's avonds laat.
Wil de problemen niet bagatelliseren hoor, want ook ik ken de verhalen. Ik wil alleen aangeven dat het wel mogelijk is - ook in De Koppel, zelfs op de Meridiaan - om redelijk ongestoord te wonen.

mrfreeze | 28-01-11 | 14:22

mrfreeze | 28-01-11 | 14:22

M'n moeder fietste twee jaar geleden rond tien uur 's avonds door de Meridiaantunnel, werd ze tegengehouden door drie finnen. Of ze dr tasje even wilde overhandigen. Weet je wat ze doet? Mept één van die gasten op z'n smoel, fietst hard door en schreeuwt "Denk je dat ik bang voor jullie ben, vieze Mocro's??" Episch.

evaQ8 | 28-01-11 | 14:25

evaQ8 | 28-01-11 | 14:25
Daarom zeg ik ook niet dat er niks gebeurt. Maar door een topic als deze en de reacties daarop lijkt het er soms op alsof alle Amersfoorters zich dagelijks doodsbang door de stad zouden moeten begeven. Ik woon hier nu bijna 3 jaar en heb gewoon echt nog nooit iets noemenswaardigs meegemaakt.

mrfreeze | 28-01-11 | 14:29

@ evaQ8
Voor Amerfoort moeten we denk ik eerder kijken naar oplossingen die landelijk ingevoerd dienen te worden. Ik spreek nog weleens mensen werkzaam in de sociale hulpverlening, ZMOK scholen ed. Die kunnen de instroom van nieuwe gevallen nooit aan als er niet structureel wordt ingegrepen.

In dat opzicht maakt het nauwelijks uit welke partijen er lokaal regeren, als er maar kundige mensen zitten.
Een kruispuntje dat een rotonde wordt of een paar zaalvoetbaltournooien voor probleemjeugd meer of minder maakt denk ik niet heel veel uit.
Wel denk ik dat het helpt als probleemjeugd niet tussen 'normale' jeugd geplaatst wordt. Voornamelijk omdat ik de 'normale' jeugd niet wil belasten met geweld en intimidatie, zo eerlijk ben ik dan ook wel weer.

props voor je mutti!

libero | 28-01-11 | 14:30

libero | 28-01-11 | 14:30

Denk dat je daar gelijk in hebt. Mensen zetten zich niet meer tegen elkaar af zodra ze in elkaar groep worden opgenomen. En dat kan alleen als men zich met elkaar mengt. Maar ja, dat soort plannen moeten wel vorm krijgen. Anders gebeurt er niets. Laat Den Haag zich maar bezighouden met de echte financiën, daar zijn ze momenteel waarschijnlijk goed in.

evaQ8 | 28-01-11 | 14:35

Verpauperde wijken Amersfoort: Schothorst, Liendert, Koppel, Schuilenburg, Ganskuijl, Zielhorst, Rustenburg, Kruiskamp, Randenbroek.

De Lavendelstraat schijnt in de weekenden 's avonds ook vaak erg gezellig te zijn...

Groetjes vanaf de berg,

SQDRA-DI-BIRRA | 28-01-11 | 14:37

Overdrijven is ook een kunst zie ik :P

Betreft die vechtpartij weet de politie ook nog niet eens hoe of wat.

Kijk ik dan bijv. even waar die Waterdreef ligt in Amo en je ziet dat je bijna OP de A1 staat; waarschijnlijk Amsterdammers die op of voor ze de A1 ergens opgingen ruzie kregen met Rotterdammers (of andersom), gaan vervolgens bij Amersfoort Noord de afslag af en besluiten daar het uit te ruzien aan randje Amersfoort. Een aantal mensen uit de buurt besluit mee te doen of de boel te proberen te sussen, zie daar: ook nog Amersfoorters erbij :o

Vindt toevallig plaats in Amo die vechtpartij tussen / met R'dam en A'dam, en hier trekt GS de conlusie dat dat dan maar 1 van de voorbeelden van DE Jeugd in Amo moet zijn? :S

Volgens mij gebakken lucht en conclusies trekken uit nix GS. Get your facts straight. Die cijfers die jullie noemen kun je over de meeste steden die niet op het platteland liggen wel heentrekken trouwens; denk dat je bij die andere steden precies hetzelfde gaat constateren.

Ps. Best "frappant" trouwens dat DE (volks-)wijk in Amo waar velen van zeggen dat er zoveel loos is (S'kwartier) praktisch nooit genoemd wordt in alle web- en krantenartikels over probleemwijken/-jeugd in Amersfoort. Ook hier heeft men het niet over S'kwartier, maar over De Koppel? Hoor ik nooooit wat over.

Thanoz | 28-01-11 | 14:40

Thanoz | 28-01-11 | 14:40
In sommige delen van Nieuwland en Vathorst is weldegelijk wat aan de hand kan ik je vertellen. Zijn denk ik wel Amersfoorters. Etniciteit durf ik niet te zeggen, kunnen ook tokkies zijn

libero | 28-01-11 | 14:44

Ik woon +-20 jaar in Amersfoort in een van die zogenaamde wijken en ik heb weinig last van ze moet ik zeggen. Maarja het kan ook "een kat schijt niet in z'n eigen tuin" principe zijn natuurlijk.
En denk alsjeblieft niet dat een PVV dit soort gezeik op kan lossen, die mensen denken ook eerst aan hun politieke carriëre voordat ze aan het volk denken, geld is machtig mensen.

Typo-R | 28-01-11 | 14:44

SQDRA-DI-BIRRA | 28-01-11 | 14:37

De lavendelstraat is op een goede zaterdagavond het decor van Ambulances en hun bestuurders die worden geschopt en geslagen...

Het enige verpauperde aan mijn wijk zijn de schreeuwende, rommel makende scholieren die richting de supermarkt lopen. Dan valt het toch wel mee? :P

evaQ8 | 28-01-11 | 14:44

Thanoz | 28-01-11 | 14:40

Acht, Soesterkwartier is gewoon een wijk waar men met de hond naast zich in de voortuin van een barbecuetje en een biertje geniet, zittend in de Blokker-klapstoel.

Wel een beetje krappe bedoeling, die Noorderwierweg.

evaQ8 | 28-01-11 | 14:46

Wat in het S'kwartier gebeurd wordt niet altijd in de statistieken opgenomen, maar ga er es naar de supermarkt. Dan kan je je voorstellen dat er weleens op straat geknokt wordt door mensen die aangifte doen waarschijnlijk niet als eerbaar ervaren.

libero | 28-01-11 | 14:46

Typo-R | 28-01-11 | 14:44
Dat principe gaat niet altijd op.
Ik ken mensen die op hun balkon gespot waren met hun laptop, daarna werd de deur ingetrapt door gemaskerde jochies die de bewoners kort en klein sloegen en alle mooie spulletjes meenamen. (schuilenburg)

libero | 28-01-11 | 14:49

libero | 28-01-11 | 14:49

Gelukkig is de helft van de wijk op 21 december jl. uit hun huis gezet omdat de wijk met de grond gelijk wordt gemaakt.

evaQ8 | 28-01-11 | 14:51

Wat is nieuw? Deze stad verloedert al jaren. (zie je op meer plekken in Nederland)De oorzaak is niet de inwoners, dat is gevolg. Al dit kansloze tuig/ nieuwe Nederlanders zijn nml. binnengehaald door de stadsbestuurders die heel slecht de stad besturen en dikke vette poep heeft aan haar inwoners. Kortom ik ben boos op kansloos tuig in A'foort, maar nog veel bozer op de stadsbestuurders van A'foort. Dat zijn de ECHTE CRIMINELEN!

KimmyHead | 28-01-11 | 14:52

evaQ8 | 28-01-11 | 14:35
Tja, maar je kan niet iedereen in je groep opnemen.

Meeste van de probleemjochies zijn door- en door verwend/verpest, nooit gecorrigeerd.
Denken dat ze de koning zijn en vinden het gebruik van geweld om hun gebreken geaccepteerd te krijgen (lees 'respect' afdwingen) normaal.

Ik heb het weleens geprobeerd. Hoop problemen van gekomen.

libero | 28-01-11 | 14:53

KimmyHead | 28-01-11 | 14:52

Als je weet wat ze anders zouden moeten doen, vertel het ons. Of vertel het aan:
twitter.com/#!/lucasbolsius

libero | 28-01-11 | 14:55

evaQ8 | 28-01-11 | 14:44

Kwam een aantal jaar geleden met uitgaan regelmatig in de lavendelstraat.
tegenwoordig vermijd ik die straat liever, elke week is het inderdaad raak.
Op zowat elke hoek staan groepen gekleurde jongeren met hun mooie glimmende jassen...
Die gasten staan daar de hele nacht buiten mensen te bespugen en lastig te vallen, Het surveillance team op de fiets doet er helaas nauwelijks iets aan.

SQDRA-DI-BIRRA | 28-01-11 | 14:57

@ 1ManKartel Inderdaad doet de gemeente voor zo'n grote stad veeeel te weinig voor de jeugd. Heel af en toe is er wat leuks in De Kelder, en je hebt wat kroegen ja, voor de rest kan de jeugd nergens terecht en gaan veelal rondhangen of thuis bij iemand zuipen of zo (met mogelijke gevolgen van dien).

Gemeente Amo get you head out of your ass en ga eens wat sport, vertier en ander tijdsverdrijf verzinnen voor de jeugd!

Thanoz | 28-01-11 | 14:58

SQDRA-DI-BIRRA | 28-01-11 | 14:57

Klopt, ben in een aangeschoten bui uit m'n slof geschoten doordat Finnen vonden dat ze geen ruimte hoefden te maken voor iemand die naar huis wil fietsen. Werd gelukkig tegengehouden door wat vrienden. Maar goed, tegenwoordig heb ik echt 0 last van die lui. Ik denk dat ze milder worden, serieus.

evaQ8 | 28-01-11 | 15:06

Thanoz | 28-01-11 | 14:58

Hoewel ik het onzin vind om overlast te veroorzaken tenzij iemand anders voor je vermaak zorgt ken ik het verschijnsel. Gebeurde ook waar ik ben opgegroeid.
Werd gedaan door jongens die nu allemaal keurig bezig zijn.

Maar wat stel je voor dan? Moet 'de Gemeente' dat maar verzinnen?
Zie jij een projectgroep ambtenaren met iets komen waar je blij van wordt?

Je kan gewoon uitzoeken welke wethouder erover gaat, wat let je?
En je kan ook gewoon zelf wat organiseren.

Idd, ik heb wat aan te merken op de gedachte: "dat moet de overheid maar oplossen"

libero | 28-01-11 | 15:09

Rechtvaardig, eerlijk, serviceverlenend, handhavend besturen. Geen kansloze buitenlanders meer toelaten, die A'foort vanuit de kern verkankeren. Niet de witte-boorden criminelen de handen boven het hoofd houden, maar aanpakken. Ook Geurt een bon geven als hij fout parkeert. Niet de burgers het gevoel geven dat zij mede-verantwoordelijk zijn voor 'de grote brand.' Parkeerservice opheffen en parkeren direct vanuit het stadsbestuur regelen. Verstandiger omgaan met belastinggeld, ook als er geen crises is. Ook in het centrum van A'foort opkomen voor de bewoners en niet zoals nu het geval is dat je een flink aantal keren p/jr niet eens je eigen straat uit kan rijden om naar je werk te gaan. (wordt ook niet of veeel te laat doorgegeven dat het afgesloten wordt) etc. etc. etc.

KimmyHead | 28-01-11 | 15:09

Beste Johnny, de titel van jouw topic had eigenlijk moeten zijn:

Jeugdklootzakjes zijn de baas in Nederland!

Wat in onze keistad gebeurt is een landelijk probleem en geen bakkie thee dat ons nog kan redden helaas.

INH.30CL | 28-01-11 | 15:11

Laat ik nou net jongerenwerker zijn in Amersfoort, herken/erken een hoop van de problematiek. Zijn een aantal plekken waar veel jeugd woont en relatief weinig aanbod is. Denk door jongeren te activeren waar mogelijk dat de "belevingsoverlast" van velen goed in te dammen is. Daarbij wel even aangeven dat de mooie rode vlaggen die steeds opduiken in googlemaps hierboven toch echt de vlag is van 750 jaar Amersfoort die de trotse keientrekkers vorig jaar hadden hangen. Woon al bijna mijn hele leven (in diverse wijken van) Amersfoort en nog steeds een trotse 033-er!!

jeomaineenbakfiets | 28-01-11 | 15:13

KimmyHead | 28-01-11 | 15:09

Nu snijd je een ander belangrijk punt aan: autovrije binnenstad. Ik ben vóór, mits de bewoners van de binnenstad de mogelijkheid hebben om een privéparkeerplaats te krijgen vlak buiten de binnenstad.

evaQ8 | 28-01-11 | 15:13

KimmyHead | 28-01-11 | 15:09

over de rest van je plempsel moet ik nog even nadenken, maar
"Ook Geurt een bon geven als hij fout parkeert." Roos?
Ja, dat zou mooi zijn. Maar heb je Geurt weleens boos gezien? Ik zou als agent alleen met getrokken pistool met hem willen praten. Of met heel veel collega's.

libero | 28-01-11 | 15:18

Ik ken hem niet persoonlijk, wel mensen uit zijn directe omgeving en het is inderdaad een tiran. Die mazzel heeft dat ik geen agent ben in A'foort, want ik zou hem wel aanpakken. Je wordt toch agent voor de burgers en niet om criminelen de handen boven het hoofd te houden. Ik snap wel dat het gevaarlijk is, maar ja ga dan lekker op kantoor werken. Copieren ofzo.

KimmyHead | 28-01-11 | 15:23

Nee, niet speciaal om op jou te reageren. Maar überhaupt een reactie. Alleen viel me niets beters in om snel ff wat te verzinnen qua naam :)

Wat betreft ongestoord wonen: Ja dat kan er heel goed. Ook in de tunnel heb ik zelf nooit last. Alleen erger ik me wel aan het type dat overlast veroorzaakt. Maar dat maakt me niet uit of dat bij mij in de buurt is, of elders. De jeugd van tegenwoordig gedraagt zich in het geheel heeel anders dan vroeger. Waar "wij" na schooltijd een potje voetbal gingen spelen, gaan ze nu massaal hangen op straat. En dat tot 's avonds laat. Of zou het dan toch ook aan de ouders liggen? Een 12jarige laat je toch niet tot 10 uur 's avonds buiten??

mr.unfreeze | 28-01-11 | 15:25

KimmyHead | 28-01-11 | 15:09
Nu snijd je een ander belangrijk punt aan: autovrije binnenstad. Ik ben vóór, mits de bewoners van de binnenstad de mogelijkheid hebben om een privéparkeerplaats te krijgen vlak buiten de binnenstad.
evaQ8 | 28-01-11 | 15:13

Weet je wat dat dat kost?
Parkeergarages draaien vaak ook op subsidie, zijn vaak niet rendabel.

Als mijn partner en ik fatsoenlijk konden parkeren in de stad woonden we er nog, maar we hebben allebei een auto nodig. (naar klanten toe enzo)
Altijd 15 min rondrijden op zoek naar een plekje, elke maand een nieuwe kras of deuk.
Ik werd er gek van. Nee, een plekje huren ergens was financieel niet aantrekkelijk. Kan je beter om het jaar je auto laten uitdeuken en overspuiten.

Ik ben tegen autovrij idd.
Je auto is ook wel handig als net wat groots gekocht hebt, een tv ofzo.
Voor de ondernemers is het helemaal lastig als ze niet even eerst naar hun zaak kunnen rijden om wat voorraad aan te vullen.

Overigens vind ik dat er geluisterd moet worden naar de ondernemers en bewoners van de binnenstad. Als zij autovrij willen, prima.

libero | 28-01-11 | 15:28

Ik ken hem niet persoonlijk, wel mensen uit zijn directe omgeving en het is inderdaad een tiran. Die mazzel heeft dat ik geen agent ben in A'foort, want ik zou hem wel aanpakken. Je wordt toch agent voor de burgers en niet om criminelen de handen boven het hoofd te houden. Ik snap wel dat het gevaarlijk is, maar ja ga dan lekker op kantoor werken. Copieren ofzo.
KimmyHead | 28-01-11 | 15:23

Mooi!
:-)

libero | 28-01-11 | 15:32

Rechtvaardig, eerlijk, serviceverlenend, handhavend besturen. Geen kansloze buitenlanders meer toelaten, die A'foort vanuit de kern verkankeren. Niet de witte-boorden criminelen de handen boven het hoofd houden, maar aanpakken. Ook Geurt een bon geven als hij fout parkeert. Niet de burgers het gevoel geven dat zij mede-verantwoordelijk zijn voor 'de grote brand.' Parkeerservice opheffen en parkeren direct vanuit het stadsbestuur regelen. Verstandiger omgaan met belastinggeld, ook als er geen crises is. Ook in het centrum van A'foort opkomen voor de bewoners en niet zoals nu het geval is dat je een flink aantal keren p/jr niet eens je eigen straat uit kan rijden om naar je werk te gaan. (wordt ook niet of veeel te laat doorgegeven dat het afgesloten wordt) etc. etc. etc.
KimmyHead | 28-01-11 | 15:09

Zo, nu even over de rest van je plempsel;
Ik zie niet helemaal in hoe dit verklaard waarom de stadsbestuurders de echte criminelen zijn.
Als je wil dat er wat veranderd moet je meer doen dan alleen hier je ongenoegen ongenuanceerd uiten denk ik. (Dat is geen mening, het is mijn conclusie)

libero | 28-01-11 | 15:40

kudt

pim033 | 28-01-11 | 15:45

Woon inmiddels al een paar jaar in het Soesterkwartier en nog nooit ergens last van gehad. Schuilenburg, Schothorst Zuid en de koppel zijn de slechtste wijken.
Na de grote vier zijn nu alle middelgrote steden aan de buurt.
Overal waar de makaak zijn ranzige kwartier maakt krijg je dit.
Leer er maar mee leven, er is geen weg terug.

de veteraan | 28-01-11 | 15:46

Nog nooit probelemen gehad in Amersfoort, woon er al mijn hele leven.
Onze oude binnenstad is altijd gezellig.

Vodka-7 | 28-01-11 | 15:46

@Libero
Onze bestuurders zijn dom, arrogant en incompetent. Lees je b.v. maar eens in over de affaire Smink. Het verkeerscirculatieplan was er in het verleden ook zo een, stond GVD om 2 uur 's nachts nog in de file op de stadsring.

de veteraan | 28-01-11 | 15:53

de veteraan | 28-01-11 | 15:53

Ik ben bekend met Smink, maar niet tot in de puntjes.
Voordat ik daar wat over kan zeggen zou ik eigenlijk eerst onderstaande moeten weten:
Wat waren de motieven destijds?
Zijn dat nog dezelfde bestuurders? Zaten ze toen allemaal te slapen? Waren er ook tegengeluiden? Waren dat überhaupt dezelfde partijen als nu (college)
Was er sprake van druk vanuit landelijke politiek, provinciaal misschien? Wa

Ik neem aan dat jij dat allemaal wel weet aangezien je een mening hebt kunnen vormen, dus praat me bij ajb.

libero | 28-01-11 | 15:58

libero | 28-01-11 | 15:40
Omdat zij de stad A'foort met een toekomst opzadelen die er wat mij betreft minder Rooskleurig uitziet dan mogelijk was geweest. Door de import van duizenden kanslozen die wèl veel overlast geven, wat mijn ervaringen betreft. En doordat zij een orgaan/bestuur is die veel te lomp is, en log en inefficient werkt. Omdat diverse crimelen (waarvan men weet of had kunnen weten dat het crimelen zijn) SUBSIDIES verstrekt. Dat alles vind ik crimineel. Waar is de eer?

KimmyHead | 28-01-11 | 15:59

Ik zou wel wat Marokkanen van hier willen ruilen met die Afghanen enzo die daar zijn.
PS: Wat zijn somaliers toch gore mensen zeg, niet te geloven. (allemaal)

rsd87-- | 28-01-11 | 15:59

rsd87-- | 28-01-11 | 15:59

Wat betreft Marokkanen, die zie ik de laatste jaren een inhaalslag maken. Zelfs de mannen!
En inderdaad, de Somaliers zijn nog niet helemaal geintergreerd. (Hoe houd ik mijn pen vast is de eerste cursus voor de gemiddelde Somalier)
Blijkbaar zijn wij een land vol leraren want we vinden het maar wat fijn om mensen met een TOTAAL andere cultuur bij te schaven naar de onze.

KimmyHead | 28-01-11 | 16:09

libero | 28-01-11 | 15:40
Omdat zij de stad A'foort met een toekomst opzadelen die er wat mij betreft minder Rooskleurig uitziet dan mogelijk was geweest. Door de import van duizenden kanslozen die wèl veel overlast geven, wat mijn ervaringen betreft. En doordat zij een orgaan/bestuur is die veel te lomp is, en log en inefficient werkt. Omdat diverse crimelen (waarvan men weet of had kunnen weten dat het crimelen zijn) SUBSIDIES verstrekt. Dat alles vind ik crimineel. Waar is de eer?
KimmyHead | 28-01-11 | 15:59

Stadsbestuurders hebben volgens mij weinig te zeggen over de 'import van werklozen'.
Dat de uitvoerende organisatie log is kun je een willekeurige bestuurder moeilijk verwijten, het kost jaren om te verbeteren. Het heeft ook jaren gekost om het zo te krijgen.
Ken je ook specifieke gevallen van gesubsidieerde criminelen?

Laat ik het anders zeggen, ik kan me niet voorstellen dat een bestuurder jouw input kan omzetten in beleid.
Als je commentaar hebt op het beleid moet je het denk ik specifieker verwoorden en preciezer richten op de verantwoordelijken.

Maar! Je hebt het volste recht om ontevreden te zijn wanneer jou dat blieft.
Hoop niet dat je denkt dat ik vind dat je je bek moet houden omdat je niet in staat lijkt een constructieve bijdrage te leveren. Wou alleen even zeggen dat je er zo niks mee bereikt.

libero | 28-01-11 | 16:10

Maar goed, ik ga me maar weer 's een weg banen door het levensgevaarlijke centrum van Amersfoort, via de Meridiaantunnel, om vervolgens een lekker koud biertje te drinken in mijn vertokkificeerde appartement :) Cheers!

mrfreeze | 28-01-11 | 16:22

mrfreeze | 28-01-11 | 16:22

Neem je smartphone mee, als je niet binnen 15 min een nieuw reaguursel plempt starten we een zoekactie!
Succes!

libero | 28-01-11 | 16:26

Wel godnondeju! Ik heb jullie verdomme een jaar terug!!! al laten weten dat het hier de spuigaten uitloopt in 033! (Zie ook www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/06/...)

Dit is de mooiste stad van het land, maar het is hier onder de leiding van tot voor kort D66 Burgervrouwe Huppeldepup compleet uit de hand gelopen. www.google.nl/search?hl=nl&source=... Mensen worden overvallen, met wapens bedreigd om pas en kloppende pincode af te geven, bestolen, geïntimideerd en inbraken zijn aan de orde van de dag (53 inbraken in 1 wijk in 2 maanden tijd!) Homo's worden op straat nagejoeld en met stenen bekogeld.

En het ergste is nog: de politie wéét wie het zijn, maar wegens gebrek aan bewijzen zoeken ze ook maar niet verder en loopt het tuigh nog steeds vrij rond. De politie SCHIJT in haar broek voor die fucking Finnen en overige bontkraagjes. ZIJ hebben het voor het zeggen in De Koppel en verder, niet de door de belastingbetaler gesubsidiëerde Hermandad. Lokale debatten leveren de volgende jankquotes op: "Die jongens vervelen zich." "Ze zoeken naar hun eigen identiteit." en: "We moeten leuke activiteiten voor ze gaan organiseren en wat vriendelijker tegen ze zijn."

Ik heb nog nooit ingebroken, iemand bedreigd, iemand bestolen of anderszins in de privacy aangetast. Ook niet als ik me verveelde. Ik ben een paar maanden terug van pure ellende verhuisd uit de Koppel. WEG! Amersfoort zal ik nooit verlaten, maar in 1 jaar tijd een inbraak, beroofd en bedreigd worden maakte dat ik mij niet meer echt veilig voelde. Bovendien weiger ik ook om mijn zoontje met dat pleuristuigh buiten te laten spelen.

www.google.nl/search?q=schietpartij+Am...
www.rtvutrecht.nl/nieuws/233456
www.google.nl/search?hl=nl&q=inbra...
www.misdaadkaart.nl/Amersfoort/Overval...

En ik kan er -helaas- nog veel meer bedenken.

Robin Hood | 28-01-11 | 16:28

libero | 28-01-11 | 16:10

Over de import van werklozen hebben we het hier niet. Wel over het binnenlaten van duizenden mensen die geen potlood kunnen vasthouden. Volgens mij kan het stadsbestuur, eventueel in samenwerking met woningstichtingen, wèl invloed uitoefenen op de vestiging van duidelijk kanslozen. Rotterdam en Den Haag gaan hier al vrij ver in. Namen ga ik hier niet noemen, voor zover dat al mag op GS. Lijkt me ook niet nodig. En inderdaad, commentaar leveren doe je makkelijker dan een constructieve bijdrage leveren. Ben ook geen politicus, en zal het waarschijnlijk ook nooit worden, maar ondernemer.

KimmyHead | 28-01-11 | 16:28

Oh ja, wellicht heeft het gebrek aan gezag in De Koppel iets te maken met de GL of PvdA stemmende look-a-like van Krista van Velzen als wijkagente. Bij mij voor de deur staan als ik tijdens de verkiezingen (2006) een PVV-poster voor het raam heb hangen en eisen dat ik hem weghaal (mooi niet dus), goedpraten wanneer mijn homo-buurman stevig gewond raakte toen hij met bakstenen bekogeld werd om de hoek ("Gewoon een beetje baldadigheid") en het 'onderzoek' naar al die 53 inbraken zo snel mogelijk staken 'wegens gebrek aan bewijs'.

Robin Hood | 28-01-11 | 16:32

libero | 28-01-11 | 16:26
Het is gelukt! Maar bedankt voor je goede zorgen :)

mrfreeze | 28-01-11 | 16:39

Het is gelukt! Maar bedankt voor je goede zorgen :)
mrfreeze | 28-01-11 | 16:3

Pak van mn hart! Laat het weten wanneer je weer vertrekt.
GS reaguurders veiligthuiskomservice FTW

libero | 28-01-11 | 16:42

@Libero
Is al weer lang geleden, maar ik weet iig zeker dat een groot deel van de bestuurders nog dezelfde zijn.
Voor zover ik me kan herinneren heeft niemand destijds aan de bel getrokken.
vathorst.weekbladamersfoort.nl/?nr=339...
Uiteindelijk is Smink voor tientallen miljoenen Euro's schadeloos gesteld zonder dat voor de hele affaire ook maar iemand ter verantwoording is geroepen.
De motivatie was waarschijnlijk het kunnen binnenslepen van rijkssubsidies die werden afgegeven voor het faciliteren van een baggerstort.

de veteraan | 28-01-11 | 16:45

Verrijking!

starry | 28-01-11 | 17:01

@ Robin Hood 16:32 :

Ja en dan hebben we ook nog een linksch stuk VU kots die je ook nog dood wil laten schieten omdat je PVVer bent.
Al ben ik al 14 dagen dood en begraven wil ik opgegraven worden om met enige hulp toch in maart a.s. op de enige partij die ons van der totale untergang te redden, de PVV, te stemmen.

The eimer | 28-01-11 | 17:47

Dit is de rekening als je PVDA stemt. hard optreden is vies blijkbaar. Gedogen is mode blijkbaar. Andere kant opkijken helpt blijkbaar. Hoe het socialisme in 40 jaar tijd een fatsoenlijk land naar de klote kon helpen. Tja.

Tutanchamon | 28-01-11 | 18:55

En de bedoelde klootzakjes heten echt geen Piet, Jan of Kees!

Zandspoor | 28-01-11 | 19:08

@[email protected] | 28-01-11 | 12:20
Heb je de aller, aller laatste? De voorlaatste miste een 'unlimited storage' instelling, waardoor dat soort problemen in sommige extreme gevallen kon voorkomen..

atm0s | 28-01-11 | 19:48

Ik beleef bij het lezen van alle bovenstaande responses zoveel discriminatoire gepreoccupeerdheid met onze allochtone medeburger dat ik - als tegenwicht - de behoefte gevoel een stukje positiviteit te ventileren. Zullen we daar onder het genot van een kopje thee, met een nader, democratisch (uiteraard!) te formeren praatgroep, eens verder over communiceren, zodat we dan mogelijk tot een voorlopig stappenplan kunnen komen teneinde mogelijk een eerste aanzet te geven die dan eventueel tot plenair overleg met een in (ik doe nu een voorlopige schatting) 2030 via diverse klankbordgroepen en uiteraard via voortgangsrapportages, ingediend bij terzake verantwoordelijke bestuurders...
Tot zover mijn voorlopig concept-voorstel.
Over enige maanden al(!) kunt u mijn vervolg-conceptplan inzake onderhavige problematiek, tegemoet zien.
Met vriendelijke groet,

Jaap Cuperus | 28-01-11 | 22:15

Niks extra aandacht geven! Hoog hek er omheen, waakhonden en guards en no exit voor bewoners! Behalve de zielige overgebleven minderheid (autochtonen)... die mogen een enkele reis naar buiten (mogen eindelijk ontsnappen na jarenlange de ellendige gevolgen, waaronder terreur, van linkse politiek te hebben ondergaan). Wilde ongetemde beesten en primaten houd je nou eenmaal binnen de hekken. Die laat je niet los over straat lopen.

doenormaal! | 29-01-11 | 01:14

@manmanman | 28-01-11 | 11:19
Ach joh, dat zie je steeds vaker. Op de rondweg A10 (Amsterdam) zag ik laatst een auto rijden met zo'n wapperende vlag uit het raam. Duidelijk signaal lijkt me. Dergelijke provocateurs direct het land uitzetten! Die spugen niet alleen op Nederland en Nederlanders, die laten zelfs openlijk hun disrespect zien. Wat doen zulke mensen hier?? Huis uitzetten en oprotten!!!! Zij voelen zich superieur en kraaien victorie. Het zijn haatbaarden van de eerste orde die zoiets doen. (ook als ze geen baard hebben). Ze tonen openlijk hoeveel schijt ze hebben aan Nederland. Zij tonen hiermee een voorbode op de verovering van Nederland die zij voor ogen hebben. In hun idee is het huis waarin zij wonen al veroverd en hebben de Turkse Moslim bewoners dat stukje grond al veroverd en ingewijd als Moslim gewijde grond. Islam rules! is hun boodschap. Zelfde geldt voor hun moskeeën.

doenormaal! | 29-01-11 | 01:34

Gemeente en politie willen vooral de zelfredzaamheid van de bewoners vergroten om onveiligheid aan te pakken. Bewoners krijgen bijvoorbeeld tips om hun eigen veiligheid te bevorderen en elkaar aan te spreken op vormen van ongewenst gedrag. Ook zijn er initiatieven waarbij inwoners worden ingeschakeld om een oogje in het zeil te houden, zoals Burgernet.

Briljant! De overheid zet de sluizen open en u mag dweilen. De gore lafheid, het complete falen, de valse woordkeus: het beeld is duidelijk: u wordt bedonderd en u betaalt ervoor

Ed71886710 | 29-01-11 | 02:24

Thee drinken, karten en gratis vuurwerk dan maar. De oplossing is simpel.

Een plas, een glas en... *zucht*

GSpot | 29-01-11 | 08:45

Na een Jarenlang Beleg is Amersfoort Ingenomen door de Taleban.
Wie volgt?
Op het station te Deventer is de voorhoede van onduidelijke lichtgetinte bontkraagjes op scooters door mij al gesignaleerd.
Van west naar oost rolt de golf.
De Duitse taal heeft daar een hele mooie uitdrukking voor.
"Bürgerkriegsähnliche Zustände".

Methusalem III | 29-01-11 | 09:11

@[email protected] | 28-01-11 | 21:07
Open even het controlpanel met \ toets, check de filters en zet 'extra performance' even uit, ik ga het uitzoeken.. cheers -atm0s

atm0s | 29-01-11 | 09:50

Binnenkort krijgt dit land er miljoenen immigranten bij uit Tunesie, Marokko en uiteraard Egypte... moet kunnen!

meneer Q | 29-01-11 | 10:44

mensen het zijn inderdaad de marrokanen met name gister was ik gister in de wijk er stonden aantal ''nederlandse'' jongens te roken en bier drinken ik schat 14 jaar.
er kwam een survialance van de politie langs en ze vertrokken al zonder enige waarschuwing.
vaak gebeurt het ook met marrokaanse jongeren anders in deze situatie deze beginnen uit het niets om stoer misschien omdat ze wat dichter bij de apen afstammen, te schelden om zich te bewijzen.
persoonlijk trek ik er me niet teveel van aan in deze wijk omdat ik weet dat je zo het meest respect afdwingt dus neem een voorbeeld en ga niet lullig via internet schelden enzo begroet ze ook eens als mensen en niet als kut turken.

rubs | 29-01-11 | 12:40

Robin Hood | 28-01-11 | 16:28.
met dank aan vies smerig tering links.
en het wordt nog veel erger als er niks aan gedaan wordt.
over die finnen en al dat soort ken je boeken over schrijven.

mamma5506 | 29-01-11 | 13:04

-weggejorist-

bigfuck | 29-01-11 | 15:53

REAGEER OOK