Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eindelijk goede service in taxi's 020

snordertaxi.jpg U en wij weten het al jaren: hoofdstad 020 (sociaal-liberaal, hard & grimmig, toeristentrekker) is de taxihel op aarde. Dat komt allemaal door de liberalisering destijds van de taximarkt, ingezet door minister Tineke Tolpoort. Dat is nu, 10 jaar later, net zo'n succes als de OV-chipkaart. Maar daar gaat verandering in komen want de Amsterdamse taxichauffeurs hebben de handen ineen geslagen om de toerist en de hardwerkende Amsterdammer voortaan een onvergetelijke taxi-ervaring te bieden middels een unieke service: de coke-taxi. De coke-taxi, inmiddels een begrip onder 3 op de 8 Amsterdamse taxi-chauffeurs, is een ideale manier om aan uw dosis favoriete harddrugs te komen. Lekker veilig en warm een bolletje scoren in de luxe Mercedes terwijl u onderweg bent naar uw afspraak of uitgaansgelegenheid. En het komt niet op de BTW-bon dus u krijgt achteraf geen problemen met declareren bij de baas. Desgewenst wordt het bedrag voor een bolletje wit gewoon op de meter gezet zodat uw baas per declaratie zowel uw rit als uw dagelijkse neuspoeder kan vergoeden. Mooi toch? Zo ziet u maar dat positief en progressief ingesteld zijn altijd weer loont, ook al duurt dat soms 10 jaar. En u mag meer service verwachten want ook wapens, vrouwen, bouwkartelafspraken, verblijfsvergunningen en voetbalclubseizoenskaarten zijn binnenkort gewoon te koop bij de Amsterdamse taxichauffeur. Een liberale taximarkt, Amsterdam is er klaar voor!

Reaguursels

Inloggen

Amsterdam is klaar met discriminatie ..... wahahahahahahahaha

Fred Janssen | 27-01-11 | 02:21

Weer zo'n onzinnige PVV hobby?

Frankasd | 27-01-11 | 01:46

15 jaar geleden belde ik al de wiettaxi in de coolste provincie van Nederland. Dus, what's new...?

TisNieZoMoeilijk | 26-01-11 | 20:04

-weggejorist-

BerendD | 26-01-11 | 16:23

LOL Amsterdamse taxichauffeur.
"I know nothing, i'am from Cassablanca"

Kamervraag | 26-01-11 | 15:52

Als ze ook wiet gaan leveren; in 1 woord ge-wel-dig! Moet ook zo snel mogelijk worden ingevoerd in mijn woonplaats.

*mijmert terug naar de 90ies toen je nog Wiet-Brommers had...*

TM | 26-01-11 | 15:35

guttegut, geenstijl wordt ook eens wakker. goedemorgen heren! kopje koffie om op gang te komen?

Snerpe Schede | 26-01-11 | 15:16

Mooi verhaal wel. Alleen jammer dat dit 10 jaar (en langer) geleden ook al aan de orde van de dag was..

Demonische Eend | 26-01-11 | 15:08

Als het waar is dat zoveel taxis coke aan boord hebben, is het voor de politie toch appeltje eitje om dat snel op te rollen. Tenminste, als iemand zoals ik daar de baas was.

Koos Knak | 26-01-11 | 14:34

Heau even | 26-01-11 | 09:14

goed dat je het weet.
Doe er wat aan zou ik zeggen..

HAHA

Ik ben zelf in Nederland geboren mn ouders komen wel uit het buitenland en zulke opmerkingen word ik altijd blij van.. :-) het laat maar weer eens zien hoe de gemiddelde reaguurder in elkaar zit.. Muchas Gracias senior

Fa2br3k3r | 26-01-11 | 14:33

Maar dit is geen nieuws... Volgens mij dealt bijna iedere crimilooking chauffeur in drugs of what ever...

Doc Damage | 26-01-11 | 13:02

Nou ja zeg! Als je nou straks je coke niet meer kan krijgen bij de taxi chauffeur dan is er echt geen reden meer om met de taxi te gaan. Maakt ook niet uit. Ik heb m'n eigen snorder: top service, lage prijs en goeie coke.

Jippie | 26-01-11 | 12:52

Jeuzus, oud nieuws dit... vaker de stad in met zn allen! Het is in ieder geval beter dan dat gehossel in een steeg, en de chauffeur is vaak ook lekker wakker en scherp.

B1982 | 26-01-11 | 12:47

-weggejorist-

pieris | 26-01-11 | 12:21

De politie in Amsterdam heeft het te druk met blinde muzikanten en fout geparkeerde scootmobielen te bekeuren,maar zijn ze wel eens op het idee gekomen om met een hasjhond langs de taxistandplaatsen te lopen,denk dat de helft gelijk wegrijdt als ze eraan komen.

fleurtje | 26-01-11 | 12:05

j van l | 26-01-11 | 11:25

Wat let je, Geef hem aan bij de centrale en hij kan zijn spullen inleveren en ophoepelen... Zelfde geldt voor de oud en nieuw chauffeurs. Nummer op daklicht onthouden en je helpt ons nette chauffeurs om de boel te reinigen.

Taxiamsterdam | 26-01-11 | 11:44

Service heet dat...

da wizard | 26-01-11 | 11:37

@Taxiamsterdam TCA wel fatsoenlijk? Mijn cokedealer is een TCA chauffeur. Daarnaast ben ik meermalen afgezet door TCA chauffeurs, doordat ze fixed price ipv meter gebruiken (m.n. tijdens oud & nieuw e.d.).

j van l | 26-01-11 | 11:25

Tjeezes, eerst dat gezeik over die OV-chipcard, dan weer over coke-taxi's. Dit is niet nieuw of uniek voor NL, hoor. Dit gebeurd al tijden lang over de hele wereld. Who cares?!

Woods | 26-01-11 | 11:12

Bigi Bana Boy | 26-01-11 | 10:40
Privatiseringen EN liberaliseringen. Dat laatste vergat ik even te typen.

Bolle Wim | 26-01-11 | 11:10

Bigi Bana Boy | 26-01-11 | 10:40
De privatiseringen zijn vooral haarlemmerolie gebleken voor de schatkisten van de overheden en - last but not least - de persoonlijke knip van hun ijverig graaiende vrindjes.

Bolle Wim | 26-01-11 | 11:09

Gelukkig hebben we hier in 030 geen last van verpauperde taxicoureurs, die voor een meerprijs een crackslet kunnen aanbevelen. Nee, onze chauffers zijn oplettende dames en heren, die altijd op de afgesproken tijd netjes aankomen en oudere dames die graag met de taxi naar de bingo willen,keurig met rollator en al de Mercedes ingeholpen worden. Nee, als je bij ons coke wilt hebben of een lekkere goedkope trottoir-prostitueé moet je jezelf even melden bij de straatnieuwsverkoper bij de lokale buurt-super, die verkoopt meer dan alleen het krantje. Gemaakt vóór en dóór uw buurtjunk.

bah-bah | 26-01-11 | 10:55

Is er toch nog een lijn te vinden in het amsterdamse taxibeleid

Jeukende Kneut | 26-01-11 | 10:51

Arrabinekoeterine | 26-01-11 | 10:45

Jorritsma het bedacht en netelenbos doorgedrukt.

De al door haar voorgangster Jorritsma geïnitieerde Taxiwet van 2000, bedoeld om door liberalisering van het taxivervoer meer concurrentie teweeg te brengen en daardoor de consument van lagere tarieven en betere service te verzekeren, leidde tot chaos, verloedering en onderlinge strijd tussen taxi-ondernemers.

Taxiamsterdam | 26-01-11 | 10:48

"Tineke Tolpoort": voor zover ik weet was het Neelie Smit-Kroes.

Arrabinekoeterine | 26-01-11 | 10:45

Che_cuevara | 26-01-11 | 09:49
Bovendien zijn die nog voor rede vatbaar. Dat kun je van het merdendeel van de allochtone taxi's niet zeggen. Ik denk dat ik dan een dubbele aangifte had moeten doen; 1- voor schade toebrengen aan auto, 2- mishandeling en bedreiging.

doenormaal! | 26-01-11 | 10:42

Maar liberaliseren was toch goed ? Dat was toch de Haarlemmerolie voor al uw maatschappelijke problemen, ok al had u die problemen helemaal niet ? En welke zegeningen heeft het niet allemaal gebracht ?

Bigi Bana Boy | 26-01-11 | 10:40

doenormaal! | 26-01-11 | 10:35

Helemaal mee eens, En dan had ik het nog niet eens over de beveiligingskosten van het leidseplein op vrijdag en zaterdag avond. Allemaal uit de bijstand getrokken en op de taxi met subsidie gegooid. Ik als Nederlander heb geen stuiver gekregen hoor. Als je nu naar het arbeidsbureau gaat krijg je te horen wordt maar taxichauffeur, en dan vinden ze het gek dat er ook zoveel gespuis tussen zit.

Met dank aan uw overheid.

Was trouwens een tijd terug voor een bespreking over de taximarkt in amsterdam uitgenodigd. Daar zaten de bobos die over het amsterdamse taxibeleid gaan. Eerste wat ik vroeg is hoe vaak gaat u zelf met de taxi. Doodsestilte, toen wist ik al waar ik mee te doen had. Wilde plannen hadden ze, maar uitvoerbaar ho maar.

Taxiamsterdam | 26-01-11 | 10:40

@Che_cuevara | 26-01-11 | 09:49
Het was een autochtone chaufeur. Bij mijn weten hebben die nog nooit een klant of omstander vermoord.

doenormaal! | 26-01-11 | 10:38

@Taxiamsterdam | 26-01-11 | 10:13
Het is zowiezo te zot voor woorden dat er politie en beveiliging aan te pas moet komen om de agressie van de allochtone chaufeurs in bedwang te houden. Die kosten zijn overigens waarschijnlijk niet eens meegeteld in het rapport Nyfer (kosten immigratie). Misschien moet er ook maar eens een rapport "Overlast en negatieve effecten immigratie komen". Wordt dat ook gelijk inzichtelijk. Belangrijker nog dan de kosten omdat het gaat over het leefklimaat.

doenormaal! | 26-01-11 | 10:35

@BeunDeHaas | 26-01-11 | 10:19
In Kenia schuift de hele achtekant van de auto over de wielas heen in de bochten (1 mjn. km. op de teller). Maar wel super vriendelijk en gezellig. In Marokko zijn ze waarschijnlijk vriendelijker omdat de politie daar niet je beste vriend is en de gemiddelde Marokkaan daar niet zo gefrustreerd is als de Marokkanen hier. Bovendien heerst het gezag van de koning daar nogal in de sfeer op straat. Die duikt met enige regelmaat op in het verkeer en dan wordt alles even stilgelegd. Grappig om te zien.

doenormaal! | 26-01-11 | 10:29

Einde van de Domheid | 26-01-11 | 10:22

True, De centrale is zich alleen maar beter gaan ontwikkelen.

Ps auto's mogen maximaal 7 jaar oud zijn bij de centrale. Op leidseplein gemiddelde leeftijd:15 jaar

Taxiamsterdam | 26-01-11 | 10:27

krijgen senioren ook korting op de sosa?

vincent S. | 26-01-11 | 10:26

Taxiamsterdam | 26-01-11 | 10:15
maar nog bedankt voor die rit van OW (destijds) binnen 5 minuten! naar CS!
Er moest iets gebeuren met de TCA kongsie, maar Netelenbos heeft de illusie gehad dat marktwerking de service sou verbeteren. WEL kan worden opgemerkt dat TCA zich servicerijker is gaan opstellen. (Op die snor na dan met zijn Amerikaan 'ook een caballerootje' die meteen begint te roken....)

Einde van de Domheid | 26-01-11 | 10:22

@ doenormaal! | 26-01-11 | 10:07
In Marokko rijden roestbakken met de gaten in de vloer...
Maar wel gastvrij en vriendelijk.
Wel even afdingen, anders ben je het haasje.

BeunDeHaas | 26-01-11 | 10:19

Einde van de Domheid | 26-01-11 | 10:12

Vast en zeker, geloof ik gelijk ! maar dat zijn altijd nog uitzonderingen op het grote geheel geweest. Zelfde als dat de voormalige directeur grijping altijd maar in het nieuws komt als EX TCA directeur... Die kerel heeft verdomme als rechercheur bij de politie jarenlang gewerkt, Dat is natuurlijk niet sensationeel.

Taxiamsterdam | 26-01-11 | 10:15

@Biff Eagleburger | 26-01-11 | 09:17

Hear hear, kreeg ook al groot "hebben jullie je hele leven onder een steen geleefd?" gevoel bij dit artikel.
Gebeurt in alle grote steden.

Rest In Privacy | 26-01-11 | 10:14

doenormaal! | 26-01-11 | 10:07

Precies en met jou vele andere, Zelfde als dat er laatst hier wat stond over klachten die online waren gekomen via de centrale. Al die klachten zijn uitgezocht en geen 1 bleek over een TCA chauffeur te gaan.

Om maar een voorbeeld te noemen, De TCA rijd tegenwoordig exclusief voor de RAI en heeft sindsdien geen 1 klacht binnen gekregen op zeker 100.000 man die vervoerd is vorig jaar.

Dat zegt toch genoeg dan. Owja nog een leuke: Er staat op CS (waar ik niet kom als nette chauffeur) een GASTHEER en beveiliging die de klanten naar de taxi begeleiden. Kosten : €1.000.000 per jaar. zodra ze in de auto zitten worden ze alsnog opgelicht voor bijv €30 naar de dam terwijl dit €7,50 is.

Taxiamsterdam | 26-01-11 | 10:13

Taxiamsterdam | 26-01-11 | 09:58
Het was niet altijd kwaliteit.
Heb ook wel eens gezien hoe een dronken klant in elkaar werd gerost en zijn sleutels in de gracht gegooid omdat hij geen geld bijhad.

Einde van de Domheid | 26-01-11 | 10:12

@Taxiamsterdam | 26-01-11 | 09:25
Wees gerust. Ik neem altijd een taxi van TCA. Zit toch een heel stuk gemakkelijker en prettiger. Hoef je niet te vrezen voor je leven ook en je komt, zonder geplukt te worden, zonder in aanraking te hoeven komen met een agressieve of onbetamelijke of ongemanierde chaufeur die bovendien ook de weg niet weet gewoon op een relaxte en betrouwbare manier thuis.
Weet men trouwens dat in de reisgids Lonely Planet over de Amsterdamse taxi's wordt gezegd dat zij de slechtste van de wereld zijn? Kun je nagaan, zelfs in Marokko of Sudaan zit je nog beter...

doenormaal! | 26-01-11 | 10:07

Taxiamsterdam | 26-01-11 | 09:58
Het zal allemaal wel. Het gehele Nederlandse MKB zucht, piept en kraakt onder de moordende concurrentiedruk vanuit de Aziatische slavernijgebieden.
Wees dus maar als een kind zo blij dat de Chinezen nog geen containers met taxichauffeurs naar Amsterdam hebben gestuurd. Dan zou het feestje helemaal afgelopen zijn.

Bolle Wim | 26-01-11 | 10:04

@ Taxiamsterdam | 26-01-11 | 09:58
Ach, we hebben zoveel te danken aan pennenlikkers die ineens iets verzinnen, al dan niet onder het genot van de 8e bak koffie op een dag.
NS geprivatiseerd, taximarkt liberaliseren, Balkenende, you name it.

BeunDeHaas | 26-01-11 | 10:03

Ik wist dat je speciale taxi's kon bellen voor ommetje en een grammetje maar dat het tegenwoordig aangeboden wordt tijdens een rit lijkt me een beetje dom van de desbetreffende taxichauffeurs.
-
Misschien moet men toch maar eens gaan denken aan legaliseren van drugs. Nu krijg je allemaal domme politici die weer achterlijk beleid gaan bedenken wat de belastingbetaler weer miljarden kost in verzinnen en handhaven van wetten, oppakken en opsluiten van mensen enzovoort. Dat is gewoonweg niet praktisch.
-
Het is overigens geen nieuw concept, vroeger was er al zoiets als de paddo-tax, die kwam bij je op bezoek met een koffertje met daarin een assortiment paddo's, wiet, diverse pretsigaretten en nieuwe uitvindingen. Goede service en goede voorlichting voor een goede prijs. Marktwerking rules ! More rules suck !

Warren G. Harding | 26-01-11 | 10:03

@Prutsert3368 | 26-01-11 | 09:56
Volgens mij neemt Eberhart zelf ook best vaak een taxi

Che_cuevara | 26-01-11 | 10:02

Tante Kaatje | 26-01-11 | 09:51
LOL.

ecologiste | 26-01-11 | 10:01

Wat de PVV grappig zal vinden is dat taxichauffeurs van Islamitische komaf best graag loterij-loten willen verkopen. Als je dan zegt: 'Maar dat mag toch van jullie geloof' dan reageren ze sussend, 'er mag zoveel niet'. Tot zover de real-time observatie over bangmakerij uno.

Einde van de Domheid | 26-01-11 | 09:59

Valt het de PVV een beetje moeilijk om te praten over een missie die islamisering en terrorisme aan de bron stopt?

Einde van de Domheid | 26-01-11 | 09:58

zeg maar jansen | 26-01-11 | 09:43

Het is een film he ;) waarheid ligt een tikkeltje anders. Hoe zou jij het vinden als mevrouw Tolpoort tegen jou zegt je vergunning is niks meer waard zeg maar dag tegen je investering van €100.000 en dus je pensioen.

Maar goed, voor de duidelijkheid: Het is niet allemaal kommer en kwel in de taximarkt. Meeste amsterdammers die dit lezen weten zelf ook wel dat je het beste een TCA taxi kan nemen en dat het dan gewoon goed zit. De regels van de TCA zijn strenger dan de wettelijke regels.

TCA heeft eigen kwaliteitsbeheer en een eigen sanctielijst. Bij omrijden krijg je al een week afsluiting van de centrale laat staan als je iemand bedreigt dan kan je meteen ophoepelen en je spullen inleveren.

Ik blijf erbij: Dit heeft u te danken aan idioten achter/voor een bureautje die dachten het ei van columbus gevonden te hebben en de taximarkt open te gooien.

PS mevrouw Tolpoort is beloond voor het verwoesten van 100den levens met een burgermeesterspost in haarlemmermeer. Riep iemand daar linkse pluche ???

Taxiamsterdam | 26-01-11 | 09:58

@deministerpresident | 26-01-11 | 09:15
Dat is nou net het probleem. Het aanbod is al veel te groot. De chaufeurs gaan letterlijk vechtend over straat. Het lijkt hier wat dat betreft wel een derde wereldland. Maar ja dat is natuurlijk ook logisch als je de derde wereld hier in grote getalen toelaat.

doenormaal! | 26-01-11 | 09:57

hahaha, typisch Amsterdam... lekker verder dromen met Eberhart..

Prutsert3368 | 26-01-11 | 09:56

@Superior Bastard | 26-01-11 | 09:10
En Lodon zal vast London moeten zijn.
Deze man is "a few letters short of a full keyboard" (vrij naar: a few bricks short of a full load)

Tante Kaatje | 26-01-11 | 09:51

@D.K.Dent | 26-01-11 | 09:48
Ik stem er voor dat je terug naar school gaat

Che_cuevara | 26-01-11 | 09:50

Alsof de drugstaxi's onbekend waren voor de GS redactie. Stelletje hypocrieten! Zijn jullie nu ook al overal tegen?!

VictorvanZuydewijn | 26-01-11 | 09:49

@doenormaal! | 26-01-11 | 09:41
Wat ik vooral verbazingwekkend vindt is dat je het nog na kunt vertellen

Che_cuevara | 26-01-11 | 09:49

De Revu, vakliteratuur van Richard de Mos. En het is weer een PVVer dus die zal wel weer wat willen verbieden? Inderdaad.

mokum4all | 26-01-11 | 09:49

Ik zeg laten we de taxi's in amsterdam afschaffen... de ov-chipkaart kan ook weg.. en vervolgens een grote hek om amsterdam bouwen zodat er ook niets bijkomt wat gebruik wil maken van taxi en/of OV. Kunnen wij alles lekker fietsen!
Ik stem voor!!!!

D.K.Dent | 26-01-11 | 09:48

@ doenormaal! | 26-01-11 | 09:41
Mag je nog blij zijn dat hij niet je fiets kapot wilde rijden en er alsnog vandoor ging. Dat is wel heel netjes van hem.

BeunDeHaas | 26-01-11 | 09:46

Zo gek is het anders nog niet. Of je nu een paar euro verdient op een stadsritje of een paar tienen op een grammetje, die keus is makkelijk gemaakt. In dit geval combineren ze het gewoon, een win-win-win-win situatie. Totdat je wordt aangehouden natuurlijk.

Betweetert | 26-01-11 | 09:45

Ach bij de shoarma-dealer hebben ze ook goedspul hoor.

1%biker | 26-01-11 | 09:43

Taxiamsterdam | 26-01-11 | 09:25 Nette en TCA in één zin. Kan.Niet.
TCA, dat is toch die club waar 'Nachtrit' op gebaseerd is?

zeg maar jansen | 26-01-11 | 09:43

@Einde van de Domheid | 26-01-11 | 09:30
Grappig dat je een stereotype verbeelding tot algemene waarheid bombardeert. Als iets als meme of topos fungeert, dan betekent dat nog niet dat het de waarheid is.

Petrus de Rewa | 26-01-11 | 09:42

Je mag zelfs betalen in natura! Tip: zet niet je voet op de weg als er een taxi aan komt scheuren tenzij je over een goede reactiesnelheid beschikt. En zin in een stukje racen? Het kan allemaal. Toen ik een in het centrum van de stad veel te hard rijdende chaufeur vroeg of hij soms van racen hield en toevallig een raceauto had (aan zijn rijgedrag te oordelen) beaamde hij dat... Zorg ook dat je over een goede topgrafische kennis beschikt want de chaufeurs beschikken daar niet over. Enig incasseringsvermogen om de slechte manieren en het geklaag te incasseren zijn ook niet weg. Dit geldt overrigens (mijn persoonlijke ervaring) niet voor de chaufeurs van de Schipholtaxi en TCA.
Zin om vechtende chaufeurs te zien? Neem een kijkje bij de standplaats op Amsterdam Centraal of wanneer er een evenement is in de RAI, bij de standplaats daar. Gelukkig staan er dan wel drie politieagenten om de boel te sussen. Helaas betreffen de meeste negatieve ervaringen en slechte manieren (op de raceauto na) onze landverrijkers. Laten we wel eerlijk zijn. Behalve deze nog: een chaufeur die de zijspiegel van een toerist af rijdt en door wil rijden. Helaas zette ik mijn fiets voor zijn auto en wees hem erop dat ik zijn kenteken had geregistreerd en dat het misschien wel netjes zou zijn om het even netjes af te handelen... Ik kreeg welliswaar een enorme scheldkannonade over me heen maar hij heeft het wel gedaan. Dat is toch gewoon fatsoen of niet soms! Toch lijkt dat fatsoen (in zijn algemeenheid) steeds meer te verdwijnen. Ik vraag me wel eens af waarom?

doenormaal! | 26-01-11 | 09:41

@ Superioe Bastard; lol!!! Whahaha.

Dat zal trouwens wel een zakje met beste kwaliteit zijn, die je daar scoort. Voor 95% versneden met paracetamol zeker. Garantie totaan de stoep en ze hebben daar geen stoep :-)

Betweetert | 26-01-11 | 09:39

@necrosis | 26-01-11 | 09:25

De 300 is gebaseerd op de oudere E-serie...

Biff Eagleburger | 26-01-11 | 09:39

"Dat komt allemaal door de liberalisering". Bertje Bertje. Woon je nog niet zo lang in Amsterdam? Is het allemaal nog wat nieuw voor je? Let op: ook voor Tineke Tolpoort en Annemarrie Aanbesteden was de taxisector een bende. Het was haar naïve idee dat liberaliseren dat zou oplossen. En dat deed het niet. Nu maar hopen dat we niet gaan geloven dat ontliberaliseren de probleempjes allemaal weer oplost.

Ecdysis | 26-01-11 | 09:34

De PVV durft. Eerst Iran, nu de taxichauffeurs.

Charles Swietert | 26-01-11 | 09:34

@ Taxiamsterdam | 26-01-11 | 09:25
Is dat niet bij alles zo? Hoeveel echte (vechtende) hooligans lopen er onder voetbalsupporters? Oke. Bij polen is het een ander verhaal; polen zijn tuig. Allemaal!

Wim-Lex | 26-01-11 | 09:32

@Kundera | 26-01-11 | 09:29
En ga jij binnen een paar jaar hun zorg betalen?

Che_cuevara | 26-01-11 | 09:31

Che_cuevara | 26-01-11 | 09:21
Je hebt gelijk. Als de beruchte chauffeurs Gerrit Zalm of Boele Staal je vanaf Schiphol meenemen voor een ritje Amsterdam Centrum kun je bij aankomst gelijk de schuldsanering in. Dan ben je alles kwijt. En klagen heeft geen enkele zin aangezien deze chauffeurs beschikken over officiele Kapersbrieven van de Nederlandse overheid.

Bolle Wim | 26-01-11 | 09:30

Kijk eens naar een willekeurige film of TV serie waar een taxi in zit. Het is overal op de wereld hetzelfde.
Maar dat de Pim Fortuyn marktwerking-waan nog niet tot een einde is gekomen blijft verbazingwekkend.

Einde van de Domheid | 26-01-11 | 09:30

@Taxiamsterdam | 26-01-11 | 09:25
Reclame-uitzending tijdens een BertBrussen topic?
*naar voorhoofd wijzen doet*

necrosis | 26-01-11 | 09:30

@Taxiamsterdam | 26-01-11 | 09:25
Als die 30 vrouwen het overleeft hebben werkt het toch

Che_cuevara | 26-01-11 | 09:30

@Taxiamsterdam | 26-01-11 | 09:25
Goed stuk!
Dat nuanceert de overtrokkenheid van de berichtgeving over cocaïnehandel in de taxibranche.

wakkere_nederlander | 26-01-11 | 09:29

Een ideetje: het eindelijk eens legaliseren. Dan ben je waarschijnlijk van al die onzin af. Of tenminste van een groot gedeelte. Daarbij kun je het geld en personeel voor andere, meer belangrijke zaken gebruiken. Als iemand wil snuiven een taxichauffeur zorgt daarvoor, doen ze er toch niemand kwaad mee? Ik mis de heer Bolkestein.

Kundera | 26-01-11 | 09:29

Laatst ook nog een flesje coke gekocht in een taxi, had hij gewoon in zijn koelbox

Che_cuevara | 26-01-11 | 09:29

@maraboe | 26-01-11 | 09:17
Het serviceniveau wordt teruggebracht tot het minimaal noodzakelijke tegen maximale kosten. Kijk bij het gros van de politici welke bijbaantjes ze hebben, welke bedrijven altijd vooraan zitten bij aanbestedingen en je weet dat 'de positieve kanten van marktwerking' slechts bestaan in het script van de propagandisten. Zou de Televaag icm de andere media er een maand lang elke dag aandacht aan besteden, dan komt zelfs ons makke onderdanige volk in opstand. Dat dat tot nog toe niet gebeurd is bewijst helaas hoe geolied de propagandamachine loopt.
De Nederlander ligt als een pissend hondje op zijn rug te kijken hoe hij doodgeschopt wordt door mediagenieke politici, beter wordt het niet.

koolteer | 26-01-11 | 09:26

Gaat Richard zelf, vermomd, spioneren?

Zeeschuimer | 26-01-11 | 09:26

Quote: Drie op de acht Amsterdamse taxi’s bleken naast een taximeter ook zakjes coke in de auto te hebben, zo bleek uit een reportage in het tijdschrift Nieuwe Revu.

Dat lijkt mij rijkelijk veel. Ik vind ook dat coke in taxi's niet moet kunnen, maar wordt het probleem niet weer te groot opgeblazen?

Graaf Tel 1978 | 26-01-11 | 09:26

Altijd leuk,

Is ook een lekker reeël onderzoek, 8 taxi's pakken vanaf het leidseplein. Is hetzelfde als een nachtcreme die op tv wordt aangeprezen om dat onderzoek uitwijst dat het werkt en dat er dan in kleine letters staat: getest door 30 vrouwen. Ja dat is echt representatief.

Maar goed, blijf het herhalen:Met dank aan uw overheid hoor, Dat krijg je als je ze uit de bijstand trekt, subsidie verleend en ze op de taxi gooit. Het wordt ze toch ook makkelijk gemaakt op die manier.

Ik zelf rij in 3 delig pak in een keurige mercedes e klasse w211 en heb nog NOOIT van dat poedersuiker in mn handen gehad. En met mij nog 2000 andere chauffeurs. Misschien hadden ze ipv van op de gazastrook (Leidseplein, CS) in te stappen het eens moeten proberen op de standplaatsen: Haarlemmerplein, Amstel, Frederiksplein,Westermarkt,Elandsgracht,Janpieterheiestraat,mercatorplein,osdorpplein,jan van galenstraat, zuidas, Novotel, Okurahotel, Louwesweg,Ferdinandbolstraat,Vrijheidslaan,Olvg ziekenhuis, Javaplein etc etc

O NATUURLIJK niet want daar staan gewoon nette TCA chauffeurs die niet aan die ongein mee doen.

Te makkelijk scoren dit.......

@taxiamsterdam

Taxiamsterdam | 26-01-11 | 09:25

Man wil een taxirit van A'dam naar Utrecht en vraagt aan een chauffeur wat dat kost.
"200" zegt de chauffeur. Man: "100 en een pijpbeurt ook goed?". Chauffeur : "Rot op vuile flikker".
Dit herhaalt zich bij de volgende taxi in de rij en bij de volgende.
Bij de vierde taxi aangekomen vraagt de man opnieuw wat een ritje Utrecht kost.
"175" zegt de chauffeur. Man: "Ik geef je 200 maar dan moet je wel even toeteren en naar je 3 collega's zwaaien"

Superior Bastard | 26-01-11 | 09:25

Kortom: taxiservice gaat nog kudter worden

rintelman | 26-01-11 | 09:25

Een lijntje in een luxe Mercedes....
Een echte chauffeur rijdt in een Chrysler 300.

necrosis | 26-01-11 | 09:25

De brabos, weet je wel top 7 innovatieregios ter wereld, hebben het als eerste uitgevonden: de SRV-taxi markt voor de vrije jongens:
www.youtube.com/watch?v=No23fEo21Vs

ecologiste | 26-01-11 | 09:24

@Petrus de Rewa | 26-01-11 | 09:18
Maar die dact dat het Yen's waren en dat is maar 4,01 euro

Che_cuevara | 26-01-11 | 09:24

-weggejorist-

superprincepeach | 26-01-11 | 09:24

De Amsterdamse taxibranche was in de jaren 70 en 80 van grote klasse. Wij kennen
de taxichauffeur nog als echt beroep. Klantvriendelijk, representatief, net gekleed
in colbert met overhemd en das. Hij had een uitstekende straten kennis. Kortom
door de Hollandse chauffeur werd je graag naar huis gebracht.

Maar dit mooie nostalgische plaatje van destijds is verleden tijd. Wat hier voor
in de plaats is gekomen mag u zelf raden. Vraag is alleen hoe een trotse, mooie
branche van goede kwaliteit om zeep is geholpen. Zoals zoveel in dit eens zo mooie landje kapot is gemaakt.

strikdewepstroper01 | 26-01-11 | 09:23

Er zit trouwens WEL coke in Coke! Maar cocaïne-vrije coke dan.
Het 'geheime ingredient' van coca cola komt wel degelijk van de coca plant.

"Er wordt gebruikgemaakt van Peruaanse cocabladeren na extractie van de cocaïne Voor The Coca-Cola Company is een uitzondering onderhandeld op het VN-handelsverbod op de handel in cocabladeren. De geextraheerde cocaïne wordt dan doorverkocht voor gebruik als lokaal anestheticum door KNO-artsen"

Best wel heftig, vind ik!

nl.wikipedia.org/wiki/Coca-Cola

wakkere_nederlander | 26-01-11 | 09:23

@Bolle Wim | 26-01-11 | 09:15
Alleen bankiers verdienen er meer aan

Che_cuevara | 26-01-11 | 09:21

@zeg maar jansen | 26-01-11 | 09:15
Ben je wel je coke kwijt

Che_cuevara | 26-01-11 | 09:21

Een echte ondernemert past zich aan.

Manny Calavera | 26-01-11 | 09:20

Nee, puinhoop op taximarkt heeft niets met liberalisatie te maken; is uitsluitend te wijten aan laffe overheid/politie die de regels niet handhaaft.

très cool | 26-01-11 | 09:19

@maraboe 09:15
Als de postbodes ook zakjes coke bezorgden, dan was de liberalisering van de postmarkt heus wel gelukt hoor. Buschaufeurs en trambestuurders zouden ook wel eens een beetje marktgerichter kunnen gaan nadenken.

tipo | 26-01-11 | 09:18

@polt | 26-01-11 | 09:16
Een Amsterdamse taxi voor 450 euro naar Nijmegen? Een Japanse toerist van CS op weg naar de Dam betaalt meer, heb ik begrepen.

Petrus de Rewa | 26-01-11 | 09:18

Biff Eagleburger | 26-01-11 | 09:17 Voor een goedkope snol kun je op dezelfde adressen terecht. Het zijn de mensen die de straathandel kennen.

zeg maar jansen | 26-01-11 | 09:18

@Superior Bastard | 26-01-11 | 09:10
Hij was dus niet zo "gründlich"

Che_cuevara | 26-01-11 | 09:17

De zo gewenste marktwerking is een farce!

maraboe | 26-01-11 | 09:17

Is de Mos soms opgevoed door wolven? IIEDEREEN weet dat je voor dope en hoeren bij de volgende mensen moet aankloppen:
-Taxisjoofs
-Hotelportiers
-Hotelbarbarmannen
Dit is al zo, sinds ongeveer 1536.

Biff Eagleburger | 26-01-11 | 09:17

Neusje poederen in de spiegel van de taxi krijgt zo een heel nieuwe betekenis.

Petrus de Rewa | 26-01-11 | 09:17

Kunnen ze cocaïne niet gewoon weer in de cola doen, net zoals vroeger? #cocacola

wakkere_nederlander | 26-01-11 | 09:16

Bottomline: alle privatisering in Nederland is gewoon mislukt. Leest u mee politici?
Nutsbedrijven zijn verkocht aan het buitenland en het is niet goedkoper geworden, de NS is een bende en wordt ook alleen maar duurder en er is geen concurrentie op het spoor, de post is er straks niet meer (alle postkantoren zijn al dicht) buslijnen worden afgestoten enz enz

maraboe | 26-01-11 | 09:15

Gewoon alle overtollige ambtenaren in Amsterdam als chauffeur inzetten, dan wordt het aanbod zo groot dat de prijzen naar beneden kunnen.

deministerpresident | 26-01-11 | 09:15

Taxichauffeurs zijn ondertussen al bijna net zo crimineel als bankiers.

Bolle Wim | 26-01-11 | 09:15

De PVV heeft anders mysterieuze gasten genoeg in eigen huis die bovendien de ervaringskennis hebben.

Coke afgeven of een kopstoot krijgen.

zeg maar jansen | 26-01-11 | 09:15

Deze wereld gaat KAPODT aan taxi's en allochtonen.
Dat is een feit.

Heau even | 26-01-11 | 09:14

@Grundlickgeit | 26-01-11 | 09:08
Als dat het enige grammatische foutje was...
Maar altijd leuk om te zien hoe de reaguurders over elkaar heen struikelen om als eerste een comment te plempen bij het ochtendtopic :-)
(including me)

wakkere_nederlander | 26-01-11 | 09:12

De kamerleden als beste klant??

Braakbal | 26-01-11 | 09:12

Binnenkort dus lokjunkies in de taxi's. Geen probleem A'dam heeft er genoeg. Pauperstad.

Superior Bastard | 26-01-11 | 09:12

Wanner grijpt de politiek nou eens echt in? Gewoon volgende week alle taxi\s een week van de straat in Amsterdam

maraboe | 26-01-11 | 09:12

Ach... bij de laatste kon ik zijn zusje kopen, een Glock, een gram coke voor vrijwel nop en het ritje van CS naar de Nassaukade, grotendeels over het trottoir, was nog geen 80 Euro.

Teruggeven van 100 kon hij niet, maar voor die 20 Euro leerde ik wel weer meteen een hele hoop nieuwe woorden.

Amsterdamse taxichauffeurs: je neemt er wat van mee.

vraagstaart | 26-01-11 | 09:11

-weggejorist-

Kutsnob | 26-01-11 | 09:11

Grundlickgeit | 26-01-11 | 09:07
En knowlege is knowledge.

Superior Bastard | 26-01-11 | 09:10

Dat verklaart het opgefokte rijgedrag van de taxichauffeurs in 020.

wakkere_nederlander | 26-01-11 | 09:09

Ha, Richard heeft weer een project voor zichzelf verzonnen. Go Richard!

Zeeschuimer | 26-01-11 | 09:08

@mezelf
lodon=london

Grundlickgeit | 26-01-11 | 09:08

Ach, Amsterdamse taxicoureurs hebben al jaren de naam door-en-door verrot te zijn dus deze extra service komt echt niet als een donderslag bij heldere hemel.

Dat nog even afgezien van de demografische samenstelling van het chauffeurscorps.

Reinaert | 26-01-11 | 09:07

om die taxibranche opte schonen te verbeteren denk ik dat ze eens in Lodon moeten gaan kijken hoe ze het daar aanpakken.
zag er laatst wat van op discovery en das geen kattepis "The Knowlege" zoals het daar heet moet je kunnen/hebben anders krijg je geen vergunning om taxi te rijden

Grundlickgeit | 26-01-11 | 09:07

Zo heren, ook de Revu gelezen?

Just my opinion | 26-01-11 | 09:07

Multitaskende taxichauffeurs, alweer een teken dat de integratie best redelijk verloopt.

Superior Bastard | 26-01-11 | 09:07

Hoort bij de narcostaat die Nederland is: drugs hoort altijd en overal beschikbaar te zijn.

Bos Hout | 26-01-11 | 09:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl