
Man, je zult maar hangjongere zijn in Hoogeveen. Dan heb je het echt goed. Je relt wat, je spuit wat graffiti, je scheldt wat bejaarden uit en je sloopt eens een vuilnisbak. Altijd buiten, doen wat je wilt en schijt hebben aan de rest. Problemen krijg je er niet van, want van overlastgevers aanpakken hebben ze in Hoogeveen nog nooit gehoord. Nee, die worden daar netjes zoetgehouden door de angstige faalhazen in het gemeentehuis. Zo wordt er rond de jaarwisseling gratis
vuurwerk verstrekt aan de minderjarige relschoppers. Moeten ze wel zweren niet aan vreugdevuren te doen, terwijl de gemeente vervolgens wel
vergunningen afgeeft voor vreugdevuren. En er alsnog van alles in de fik gaat. Juist. Maar er is meer. Zo is afgelopen zomer in het Steenbergerpark de opera Die Fledermaus gegeven. Stukje openbaar stadscultuur, altijd geinig. Maar niet als hangjongeren er door heen gaan schreeuwen en een precisiebombardement van groente en fruit afvuren op het toneel. Oplossing? In Hoogeveen geef je de reljeugd dan gewoon een middagje
KARTEN cadeau. Want zo rolt men in Hoogeveen. Slecht gedrag beloon je met gratis vuurwerk en gratis karten. Tja, je bent een relschoppersparadijs of niet, natuurlijk. Hoogeveen is de Hof van Eden voor hangjeugd. Falen met jongerenbeleid, in Hoogeveen zitten ze er op. Lutsers.
Reaguursels
Inloggen@Sndr
Ik kom zelf uit Hoogeveen maar als die hangjongeren uit De Weide een hangplek krijgen een "job" genoemt dacht ik steken ze hem in de fik. Dat is al vaker gebeurd, je kan wel zeggen dat alle hangjongeren uit de oude bouw komen maar dat is compleet onzin.
Dat tuig dat in De Weide zit kan zich niet gedragen, met die rellen bij de rotonde waren meer mensen uit De Weide dan uit de oude bouw, volgens mij was er niet eens 1 iemand uit de oude bouw.
Dat de Politie langs komt is toch niks mis mee? Of doen ze dingen die niet door de beugel kunnen? ...
Mensen,
Hoogeveen is geen hangjongeren paradijs. Ik kom zelf uit Hoogeveen, en er is gewoon NERGENS een normale plek waar je rustig met je vrienden kan gaan zitten. Overal waar je gaat zitten komt de Politie wel even een bezoekje brengen, zolang ze je maar even lekker kunnen afzeiken of je ergens weg kunnen sturen.
- Het vuurwerk gedeelte geld alleen voor de zo geheten buurt: "De oude bouw".
Daar komen de meeste onrust stokertjes weg. Dus NIET HEEL Hoogeveen.
- Het karten.
Niks van gehoord.
--------------------
Als mensen zoon hekel aan hangjeugd hebben laten ze dan GVD plekken maken waar ze rustig kunnen zitten en niemand last van ze heeft. IPV ELKE keer maar de politie erop af te sturen.
"Hangjongeren"? Misschien moeten we de galg weer invoeren.
-weggejorist-
Vanaf nu stop ik met werken en ga ik lekker stelen, beroven en rellen.
Misschien ga ik dan ook op vakantie naar Hawaii ofzo!
Het schijnt dat misdaad beter loont dan hard werken en krom liggen.
Ik woon zelf in Hoogeveen en ben het er mee eens dat wat van dat hang tuig aangepakt moet worden. Dit doet Hoogeveen dan weer verkeerd door ze een middag te laten karten of dergelijke!
Hoogeveen sowieso -1 vies boeren gat!
Laat maar....... te erg voor woorden.
Hoogeveen, tss... Terug geven aan de natuur moeten ze het!
www.regenboogweb.nl/news-menu-wk2010-v... dit zijn de lieverdjes.....
onze hangjeugd die bomen omtrek met de scooters, kreeg een overdekt hanghok op de zelfde locatie. Karten was denk ik te duur.
Gratis vuurwerk, de voor tienduizenden euro's kostende politie inzet tijdens het afgelopen wk voetbal, en nu weer gratis karten, wat doe ik dan verkeerd......
wat zijn dat voor achterlijke figuren daar in hoogeveen ,niks gratis karten niks gratis ,de lange lat erover .
en dat bestuur de laan uit en wel zo vlug mogelijk.zonder wachtgeld,zal wel weer links tering volk voor gezorgd hebben.
@Prince
Je hebt het vast moeilijk nu met de keuze tussen:
- voor je dochter zorgen
- mij bashen
...
KARTEN???
Ontspoorde en verveelde hangjongeren met gescheiden ouders die allebei héél hard werken om met hun individuele reet in een auto te kunnen zitten, geef je toch gewoon een gratis cusus kickboksen, tegenwoordig?
Toch?
Of begrijp ik helemáál niets meer van het leven in Nederland anno nu?
@Eurotokkie | 22-01-11 | 17:58
Dan moet er maar genoeg ruimte gecreëerd worden in een strenge heropvoed kelder voor de hangjeugd. Lijkt me een logischer oplossing. Ik las vandaag dat men het leger wil inzetten bij rampen. Dit lijkt me toch wel een flinke ramp...
Prima beleid. Ik zal een afschriftje sturen naar de lokale krantjes, dan motiveer je het lokale tuig wellicht om daar te gaan wonen. Je kan als gemeentebestuur wel succesvol zijn en je gemeente laten groeien... kwestie van goede marketing van Hoogeveen naar je doelgroep toe!
Detlev Tarnowitz | 22-01-11 | 17:20 en Antigoog | 22-01-11 | 21:56
Tja, zo rolt die Quid nu eenmaal... Mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen want dat zijn niet mijn zinnen vrienden...
TeMeijer | 22-01-11 | 21:49
nee, bij lange niet. Ik vond (je?) het gedichtje gewoon mooi...
Als 's morgens vroeg de zon opkomt en de leeuwerik begroet, die hoog in
de lucht het landvolk bezingt, dat vrolijk lachend aan het werk slaat,
terwijl de ruisende waterval het dal voedt waarin de herderinnetjes in hun
kleurige klederdrachten de geurigste kruiden zoeken voor het
avondmaal, dan ligt 1200 kilometer verderop de stad Hoogeveen.
Ik ben ook hangjongere. Waar kan ik de kaartjes bestellen ?
Detlev Tarnowitz | 22-01-11 | 17:20
Wat Detlev zegt. Word helemaal gestoord van de 'want zo rolt' van Quid.
Petrus Poortwachter | 22-01-11 | 21:29
Kom jij uit Hoogeveen weg dan?
TeMeijer | 22-01-11 | 18:59
Ik vond hem zo mooi dat ik hem bewaar....
Als ik het goed lees in bepaalde reacties, was Hoogeveen een soort proefmodel voor het latere Almere.
Deze gemeenteraadsleden dienen hun biezen te pakken als ze de problemen niet durven aanpakken. Misschien iets voor dit kabinet?
Waarom heb ik het gevoel in dit land dat hard werken en er zelf iets van proberen te maken niet loont? Typische pvda oplossingen, waar men de A tegenwoordig kan aanvullen met Allochton of Aso
Normpje | 22-01-11 | 19:36
Hahaha +veel voor je positivisme
Hoogeveen is 1 en al gezelligheid......
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/06/...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/05/...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/12/...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/10/...
Ach, bij jongeren die hun plekje in de samenleving nog niet hebben gevonden mag er best wat goede wil gekweekt worden door ipv repressie toe te passen wat positieve maatregelen te nemen.
Je moet niet uit het oog verliezen wat je precies wilt bereiken en ik denk dat je zo meer bereikt dan door ze te behandelen als criminelen.
Door mensen te vroeg af te schrijven gebeurt doorgaans het omgekeerde van wat eigenlijk de bedoeling is en vergeet niet dat repressie ook een hoop centjes kost. (Nachtje cel = 100 euro)
Neemt allemaal niet weg dat de resultaten van dit soort acties altijd goed onderzocht moeten worden om te voorkomen dat er geld weggegooid wordt in bodemloze putten, maar om dit soort maatregelen bij voorbaat als nutteloos te bestempelen is onzin.
Bekijk het op een zakelijke manier zonder wraakgevoelens jegens overtreders van de wet: 'Kost ons nu bedrag X, levert bedrag Y op in de toekomst'.
@KeurMeester | 22-01-11 | 19:50
En hunnebed headbangers, en ook tuig en zo
Alle Drentenaren zijn Turfstekers! Allemaal!
Normpje | 22-01-11 | 19:46
Zie je wel !!!!!! Veenlucht is schadelijk voor het menselijk brein!!!!!!
brutus68,
ik vind je liev.
Werkt deze kartdeal ook met terugwerkende kracht?
Groet uut 'noorden
Normpje | 22-01-11 | 19:36
Veenlucht doet gekke dingen met mensen, als ik je comment zo lees.
Stop de persen! Ik ben oud-Hoogevener en zo slecht als hierboven geopperd is het niet. PvdA burgemeester is interim en de vervelende jeugd komt alleen uit de buurt 'de Weide'. Drenthe is zowiezo de fijnste provincie om te wonen. Weinig bontkragen en veel frisse lucht. De VVD houdt de wacht. Cascaderun rules.
*schade probeert te beperken en lofzang houdt*
30 jaar geleden woonde het gespuis 20 km buiten Hoogeveen en durfde nauwelijks naar Hoogeveen komen. Welk een brutaliteit. Wie/wat heeft ze zo wild gemaakt?
Als student heb ik een paar maanden in Zuidwolde gewoond. Heb een paar keer geprobeerd uit te gaan in Hoogeveen op een donderdag avond. Rondhangen is echt de enige optie in dat kutoord.
@necrosis | 22-01-11 | 19:17
Jij wel. Mag jij de onschuldige bijstandsvrouwtjes doen, it's a dirty job, but someone has to do it. Veeg ik de dorpskroegen en dito koffiehuizen wel leeg.
En bij de weg: size doesn't matter. In deze situatie althans niet.
-weggejorist-
berend botje000 | 22-01-11 | 17:40
@brutus68 | 22-01-11 | 19:13
Geen nood, berend en Joris kennen elkaar al.
@Reinaert | 22-01-11 | 19:09
Ik heb slechts maat 43 (wél met stalen neuzen), mag ik op sollicitatiegesprek?
Qua taakstraf is het dan wel weer bijna origineel, dat karten. Bijna dan...
-weggejorist-
berend botje000 | 22-01-11 | 19:09
Ik denk dat jij zo kennis gaat maken met Joris, makker.
@berend botje000 | 22-01-11 | 19:09
Blijf jij bezig?
*tapdansen gaat*
@berend botje000 | 22-01-11 | 19:09
Mirror maakt en doei zegt
@necrosis | 22-01-11 | 19:01
Denk het wel.
-weggejorist-
@necrosis | 22-01-11 | 19:01
Als je die brief "handmatig" komt bezorgen dan komt de boodschap op enig moment wel over. Zeker als je maat-zesenveertig-met-stalen-neus gebruikt om de ontvanger met de "neus" op de feiten te drukken.
Lijkt me een gat in de markt trouwens. Wellicht iets voor TPG-Kotst?
necrosis | 22-01-11 | 18:20
Tapdansen... was een groot vermaak in dezelfde periode!
necrosis | 22-01-11 | 19:01
Nou díe kant op zal het wel niet helpen. Maar misschien wel wanneer alle belastingbetalers overal lezen en horen waar ze allemaal voor betalen. Dus bijv. Sahar en familie mag blijven op kosten van de belastingbetalers. Brandon mag uit zijn tuigje met 5 uitsmijters de hele dag naast zich, op kosten van de belastingbetalers. WimLex en Maxima zijn in Argentinië op vakantie op kosten van de belastingbetalers. Etc.
Benieuwd hoe "tolerant" de gemiddelde belastingbetaler dan nog is na een maandje of 2 non-stop dit soort berichten.
-weggejorist-
landelijke avondklok voor jongeren instellen. het is leuk geweest. en die jongeren die klagen dat er niets te doen is in de avond, gewoon een keer huiswerk laten maken. of is dat teveel gevraagd?
@Soy yo | 22-01-11 | 18:55
Ik zal het haar graag leren.
*jawel... grinnik*
veuve-clicquot | 22-01-11 | 18:22
Er zijn meer juristen die dat zeggen. Maar de enige advocaat die jij kent is Brammetje vanwege zijn beroemdheid, door RTL Boulevard?
Burgemeester:
2010 - heden Margreeth de Boer (wnd) PvdA
-
Zegt meer dan genoeg
@Soy yo | 22-01-11 | 18:52
Eerst wilde ik *grinnik* posten maar je hebt wel degelijk een punt, beroepswerkelozen en andere onrendabelen zouden maandelijks een brief moeten krijgen die niet ondertekend wordt door de plaatselijke baas van het UWV maar met het onderschrift "dit wordt mede mogelijk gemaakt door burgers die wél hun nest uitkomen om te werken"
Of het helpt durf ik te betwijfelen....
Nee nee dat ook niet. Amersfoort lijkt me n.l. minimaal zo erg als Hoogeveen, zo vlak bij, ja waar eigenlijk, nou ja alles dan maar.
t Ogeveine Ik voel me er zo ver van huis,
dat ik me wel een brief zou willen schrijven.
Hoe gaat het met me, daar? Eerlijk gezegd
niet goed. Het blijft voor mij een soort
van België - snel wil je er weer uit
op weg naar waar het echt gebeuren moet.
Tussen de spoordijken volkstuintjes in de regen.
Uit het asiel waait altijd akelig geblaf.
Stoplichten, zeven, springen, tweemaal elke dag
op slag op rood als ik kom aangefietst.
Krokussen op het Beukemaplein in het vroege voorjaar
en in het Huis met de Duivengaten en de Tamboerslager,
lang gras tussen de rails naar Beilen.
en bij De Cascade onder de rook van Hollandscheveld,
dat moest ik maar eens tot mijn zegeningen
gaan tellen. Want dan schreef ik me niet meer.
KeurMeester | 22-01-11 | 18:52
Opmerkelijk is ook dat ze pas vanaf vandaag reaguren?!
En webman geen newbee is.
#ambtenaren
@voordeoorlog | 22-01-11 | 18:40
Hoe is dit mogelijk ... sorry maar als je dit denkt EN schrijft ben je echt geestensziek. Dat je dit iemand kan toewensen ???
necrosis | 22-01-11 | 18:50
Die snapt nog niet dat ze moet F5en ;)
@Brutus68: tja,dat was nu weer niet helemaal wat ik bedoelde maar goed dan
necrosis | 22-01-11 | 18:50
Denk samen met @a_webman terug in hun hol.
necrosis | 22-01-11 | 18:41
Ja, zou leuk zijn als voortaan overal het woord gratis vervangen wordt door "op kosten van de belastingbetaler".
@gigi gorgonzola | 22-01-11 | 18:41
Amersfoort? Woont U daar soms, nee toch.
Waar is Susan112 gebleven?
*112 bellen doet*
voordeoorlog | 22-01-11 | 18:40
Bewijzen dat de SP niet fris is waren er al genoeg, maar dit is wel weer een treffend voorbeeld.
gigi gorgonzola | 22-01-11 | 18:41
Drenthe is het Polen van Nederland. De beschaving stopt ten oosten van Amersfoort.
Wonen inderdaad te veel tokkies in hoogeveen, woon er zelf paar kilometer naast.. maar als je ziet wat daar over straat loopt, werkloze tokkies met IQ van 62..
voordeoorlog | 22-01-11 | 18:40
Dat twiet-twiet vanuit gesloten afdelingen in GGZ-instellingen zou verboden moeten worden.
@gigi gorgonzola | 22-01-11 | 18:41
Plaatsjes die in Polen horen te liggen zijn tuigh!
@veuve-clicquot | 22-01-11 | 18:18
Het probleem van het woord "gratis" is, dat mensen denken dat het niets kost.
Wel eens in Hoogeveen geweest? Niemand? Houden zo. Dit plaatsje hoort n.l. in Polen te liggen... te erg.
-weggejorist-
a_webman | 22-01-11 | 18:19
Dat moet een lekker gevoel zijn.... zo simpel zijn.
#dikkesukkel
@a_webman | 22-01-11 | 18:19
1- het is "reaguurder"!
2- het betrof een reactie achteraf op vermeende "hangjeugdomkoopschandalen", reacties zijn doorgaans later dan de acties.
Susan112 | 22-01-11 | 18:05
U is uit Hoogeveen?? Lezen is daar nog niet helemaal ontwikkeld begrijp ik? Begrijpend lezen in dit geval #FAIL
Bestuurders Hoogeveen: gratis woonruimte aanbieden in de Schilderswijk in Den Haag, ook Cohen daar maar gelijk bij inkwartieren.
Kijken na een jaar hoe ze er uit zien.
a_webman | 22-01-11 | 18:19
-door het stof kruipt, je hebt gelijk- De Boer is waarnemend..... Haar voorganger was van CDA-huize....
Jammer van de opera, dat wel, maar zo hebben zij toch ook lol.
Dit moet landelijk beleid worden, gratis vuurwerk en karten, en met de brandweer op afstand wat openbaarpyromaanschap met de jaarwisseling.
Een bioscoopbezoekje kan er ook nog bij voor deze gasten.
www.youtube.com/watch?v=Z-zRtT5jPLA
@TeMeijer | 22-01-11 | 18:12
en wat geeft jongeren die nog nooit iets nuttigs gedaan hebben dit recht ... zoals Bram Moszkowicz zou zeggen ... u bent pas schuldig als u veroordeeld wordt.
@TeMeijer | 22-01-11 | 18:12
Doe eens uitleggen voordat ik ga tapdansen op je [!].
@TeMeijer | 22-01-11 | 18:12
Uw opmerking is "Zum kotzen"
Nog een vreemdere reactie is: "onder het goedkeurend en toeziend oog van burgemeester Margreeth de Boer (PvdA)
Dikke sukkel, het festival was op 5 juni terwijl Margreeth de Boer (PvdA) pas op 15 augustus aangesteld werd als waarnemend burgemeester!
Getuigt wel van de intelligentie van de gemiddelde reageerder!
Operettes zouden overigens sowieso verboden moeten worden. Net als musicals.
*** Even uit is, voedertijd ***
nl.wikipedia.org/wiki/Margreeth_de_Boe...
Joh, Pvda?
@necrosis | 22-01-11 | 18:15
Idd ... net zoals gratis schoolboeken ... ze weten nog steeds niet dat de werkende burger er voor moet betalen.
Ik ben veel te laat geboren. Ik had recht op een hoop hangrelpresentjes gehad.
@Susan112 | 22-01-11 | 18:05
Gratis operette?
Ooit gehoord van subsidie?
Enne... lees deze quote even:
Volgens waarnemend burgemeester Margreeth de Boer is het kartuitje niet georganiseerd met het doel om hangjongeren buiten te park te houden. "Het was de reguliere seizoensafsluiting van jongerenruimte Hang Out in De Weide", sprak De Boer.
Om het risico op verstoring van de parkopera te verkleinen is er volgens De Boer wel voor gekozen om de slotactiviteit van de jongeren parallel te laten lopen met de uitvoering van Die Fledermaus. "Het voorkomen van overlast was dus geen primair doel, maar het kwam wel goed uit."
www.hoogeveen.nl/bis/Bestuur_en_Organi...
Het staat er even niet bij vermeld, maar het moge duidelijk zijn dat de waarnemend burgemeester lid is van de PvdA. Deze mededeling ten overvloede.
@Susan112
Je echte naam is waarschijnlijk Margreeth de Boer, veel plezier met uw kameraad op Joop.nl
Susan112 | 22-01-11 | 18:05
U bent ambtenaar ?
TeMeijer | 22-01-11 | 18:12
Die generatie is zo langzamerhand dood, vriend, op een enkeling na. Even bij de les blijven....
Karten is 2 heats van 12 minuten met cola en friet in de pauze, en, een printje met je rondetijden.
Tevens ben je daarna helemaal verrot met hier en daar een blauwe plek.
Ach, zo kan je elke dag wel iets over een plaats schrijven,
Had je het al gehoord?
Het uitstapje van het bejaardentehuis in Emmen was op de zelfde dag dat er een multi cultureel festival in het centrum was.
Dit om te voorkomen dat de oudjes met hun rollators de kraampjes niet ondersteboven konden rijden of hun pruimtabak in in de wokken zouden kunnen spugen...
Schandalig eigenlijk hé...!!!!!
-weggejorist-
1%biker | 22-01-11 | 18:02
Alsof deze regering er iets aan gaat veranderen , ik sta soms met verbazing te kijken hoe verwend deze gasten zijn , iedere maand
een ander mobieltje en ze rijden op scooters die ik vroeger niet van mijn krantenwijk kon betalen .
Ik wil niet zeggen dat iedereen zo is maar het straatbeeld geeft aan
dat er iets goed mis is .
@Susan112
Lezen is niet je grote kracht he..
en dat alles onder het goedkeurend en toeziend oog van burgemeester Margreeth de Boer (PvdA)
Susan112 | 22-01-11 | 18:05
Hoi Susan, welkom op GS. Verdwaald?
Met verbazing heb ik bovenstaand stuk gelezen. Ik was zelf aanwezig bij de operette Die Fledermaus, en begrijp werkelijk waar niet waar dit artikel over gaat. Hangjongeren die er doorheen schreeuwen? Voorwerpen die op het podium werden gegooid? Ik zat zelf op de derde rij voor het podium, had ik toch moeten merken lijkt me. Tevens heb ik met veel mensen gesproken die bij deze gratis operette aanwezig waren en iedereen was laaiend enthousiast. Dus hangjongeren die de sfeer verpesten? Misschien toch eens wat beter onderzoek doen. Hoewel dat natuurlijk niet zo'n heerlijk smeuïg bash stukje opleverd :)
@brutus68 | 22-01-11 | 18:03
Dan geen karten. Simpel.
Art Vandelay Ultor | 22-01-11 | 17:57
Die hebben waarschijnlijk een uitkering, dus dat schiet niet op.
Gezelligheid kent geen tijd.
Maar de pvda heeft [gelukkig]zijn beste tijd gehad.
doenormaal! | 22-01-11 | 17:52
Mooie gedachte ,maar ik weet niet of er genoeg ruimte is in de schuilkelder voor alle bestuurders.
a_webman | 22-01-11 | 17:54
Wat is een commentaarstuk? Is dat Hoogeveens voor een topic ofzo?
@st3fan07 | 22-01-11 | 17:56
Als die ouders dat betalen wel, ja.
WEet je waarom ze die hangjongeren een kartavondje aanbieden? Zodat ze niet op straat rondhangen... dat doen meerdere gemeentes.. Aanbiedingen aan jongeren geven zodat ze van straat afblijven.
Goede tactiek toch?
Het domste commentaarstuk ooit geschreven.
Een jongerencentrum welke hun normale jaarlijkse uitstapje op de datum van het overigens fantastische en aanbevelingswaardige muziekevenement heeft gezet en je krijgt zo´n reactie..... puur belachelijk.
En er waren vlak bij de ingang van het concert overigens enkele tientallen hangjongeren waar niets mee aan de hand was, niet iedereen gaat naar een jongeren centrum.
Dat is niet mijn gemeente. Misscjhien tijd om wat pedagogisch advies in te winnen? Liever niet van een PvdA, D66 of GL stemmend persoon want die zal ook zeggen: Ach ze zijn zo zielig laat ze de boel maar afbreken en verzieken want ze kunnen er immers niets aan doen.... Het is niet hun schuld.
Dat arme bejaarden en god mag weten wie nog meer allemaal moeten leven in een verziekte gemeente is van ondergeschikt belang. Die hebben daar toch allemaal ook wel begrip voor zeker!? Dat ze de straat niet meer op durven is niet belangrijk. Belangrijk is dat die jongeren lekker door kunnen gaan met de boel verkloten. Dat begrijpt iedereen heus wel hoor... Streng straffen is natuurlijk geen oplossing. Belonen wel. (s.v.p. lezen met sarcastische en spottende intonatie) *gelooft zoveel domheid gewoon niet* Of luisteren ze soms naar die hersenloze jeugd die hun vertelt dat ze zich dan wel zullen gedragen... *proest* Dan hebben de regenten daar echt wel heeel erg weinig hersens. Nog minder dan die hangjeugd blijkbaar. Want wie moet er nou eigenlijk naar wie luisteren?? Voor het geval de gemeenteambtenaren het even niet meer weten is hier het antwoord: naar de bestuurders, de verantwoordelijke mensen die staan voor een leefbare gemeente. Toch? *faaal*
Stoppenkast | 22-01-11 | 17:46
Hoogeveen denkt daar anders over , geef ze alles waarom ze vragen en ze voelen zich thuis.
kan best ik keer voorkomen dat deze kinderen niet hun zin krijgen en gaan janken maar dit risico nemen ze graag.
Volgende week: discobowlen
En gezellig een avondje in Hoogeveen naar de kroeg gaan zit er ook al niet meer in met al die door gesnoven speedkiddo's. Echt goed bezig daar, wat ben ik bij dat ik iig een paar kilometer verderop woon.
De Zwitsalgeneratie ten voeten uit... en oh oh oh klagen maar als ze later geen 'kansen' meer hebben. Dan hebben de babyboomerts het weer gedaan.
ben zelf hoogevener, en inderdaad alles wat krom is, is in de ogen van de gemeente recht.
Als je ze niet op iets heterdaad kunt betrappen, mag je niet zomaar om hun ID-kaart vragen. Op deze manier kunnen ze precies alle namen van al die crimineeltjes krijgen die zich inschrijven. Het blijft natuurlijk wel een grote geldverslindende faalactie.
Godsammekraken | 22-01-11 | 17:31
Ik merk dat blank tuig bezig is met een inhaalrace .
Ik zeg: bind alle jongeren die zich schuldig maken aan het verstoren van het theater tijdens een volgend optreden vast aan een stoeltje en stop ze een prop in de mond zodat ze gedwongen moeten luisteren. Schaadt niemand, misschien pakken ze per ongeluk nog wat cultuur mee ook.
Dunnepoep | 22-01-11 | 17:42
Van jouw reactie krijg in nou dunnepeop.
Kan niet iemand effe een nep Twieter twitser ofzo dingetje maken waarin 1 van de de gemeenteraadsleden van Hoogeveen zijn/haar aftreden bekendmaakt.
Vinden mensen ook altijd leuk als het over de PVV gaat .
En alles zou anders worden met deze regering , Ja Wilders wakker worden.
@brutus68 | 22-01-11 | 17:39
Dat die eikels die statistieken rechts dan aanpassen.
-weggejorist-
@Art Vandelay Ultor 17:32
Ironisch genoeg het CDA.. nl.wikipedia.org/wiki/Hoogeveen Grappig trouwens, ze hebben een Nieuw Moskou daar.....
minder geld naar cultuur, meer naar de onderkant van de samenleving. het werkt!
Dat krijg je ervan, te bang om dat kudtvolk aan te pakken.. In plaats daarvan deelt men snoepreisjes uit aan de criminele hangjongeren die elk weekend de bende vernielen en op de kop zetten... En hard ingrijpen van de Politie is er niet bij... Eens een keer met een bataljon schietgrage militairen een oefening houden daar..
Wethouder van de PvdA?
Kom kinders, jas aan schoenen capuchon op aan, we gaan naar Hoogeveen.
Dan gaan jullie vandaag graties leuke dingen doen die pappa in zijn jeugd ook altijd deed maar daarvoor altijd door opa en of de pliesie helemaal verrot geslagen werd.
Hè, die vervelende VVD ook weer. Had oud-ministertje van PVDA huize Margreeth de Boer het allemaal zo netjes en creatief opgelost, komen die VVD-ers weer over de centen zeiken!
Zo kunnen ze mooi de groepen in kaart brengen. De 'leiders' eruit halen. Eventueel wat telefoonnummers ritselen. Hebben ze voortaan namen en gezichten. Hebben ze voortaan contact met de ouders. Kunnen ze overhalen zich beter te gedragen en anders optreden.
No niet helemaal slecht plan mits het niet alleen een snoepreisje is.
Hoogeveen is een heel wreed grapje van God... Wat een verspilling van landschap!
Welke partij zou daar toch het grootst zijn? Hmmm, I wonder.
gentle giant | 22-01-11 | 17:29
Vaker dat soort uitjes. En wel nu.
Topic is een kwartier oud en nog steeds geen bevestiging dat het finnen waren?
WTF!?!?!?!
Volgende keer ook naar NY?
Karten en hangjongeren?
Mmmhhh ......
www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/artic...
Karten, dat zal ze leren!
Maar als het nou de bedoeling is dat ze zichzelf verongelukken, dan is dit toch een uitgelezen mogelijkheid?
Ergens daar in de buurt ligt ook een gat genaamd Nieuw-Amsterdam. Zal er ongetwijfeld iets mee te maken hebben.
Het geld van gemeente Hoogeveen zit in die website van ze. Welke gemeente in 0031 heeft in Wodan's Naam een portal? Owjah, de kans dat je als ordeverstoorder wordt opgepakt, neemt recht evenredig toe na het passeren van de 24-jarige leeftijd. Maar dan moet je wel eerst verslaafd geworden zijn. Anders kan de pliesie je waarschijnlijk nòg niet te pakken krijgen! "Tijdelijk gebiedsverbod uitgaanscentrum Hoogeveen
21 januari 2011 - De burgemeester van Hoogeveen heeft een 25-jarige man uit Nieuweroord verboden de komende acht weekenden in het uitgaansgebied van Hoogeveen te komen vanwege misdragingen. De burgemeester is op basis van de Gemeentewet bevoegd om ordeverstoorders tijdelijk de toegang tot een aangewezen gebied te ontzeggen. Als de man in gesprek gaat met Verslavingszorg Noord-Nederland (VNN) kan zijn gebiedsontzegging met twee weken worden verminderd. De 25-jarige man was agressief op straat. Hij heeft onder andere geprobeerd om een kopstoot uit te delen aan een agent."
Wie bracht ze veilig naar de kartbaan en weer naar huis?
De operazangers zeker, bij wijze van verontschuldiging?
Ze kunnen die jongeren beter een dagje mee laten lopen bij defensie lekker kruipen door de modder!
Want zo rolt Johnny. Schrijf es een stukje zonder 'want zo rolt', kun je dat?
Hoogeveen.... je zou er nog niet dood aangetroffen willen worden.
Levend trouwens al helemaal niet. Zelfs niet hersendood of met IQ van een garnaal.
Ik ben van zijn levensdagen nog nooit in Hoogeveen geweest en ik ben ook niet van plan er ooit te komen. Laat de werkelozen dus maar lekker aanmodderen daar.
*wil ook karten op jullie kosten, iemand geld?
Hoogeveen, ik ben er ooit eens geweest. Niet mijn plek, gast.
Is dit neit het beleid van heel Nederland? Oh nee, ze hebben problemen. Zielige kindjes. Misschien moeten we ze eens wat leuks aanbieden. Ondertussen vallen de mensen die het écht nodig hebben om een middagje te ontspannen buiten de boot omdat die geen problemen veroorzaken/ Waar zijn wij mee bezig?
Handig, al die "zoethoudertjes".
Gerda*
Gerdij Dijksman, kom d'r maar in.
Incidentjescultuur leeft voort...
REAGEER OOK