Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gezocht: Kostenbesparingen NPO

npopix.jpg Meedenktopic. De Nederlandse publieke omroep dient zoals bekend keihard te bezuinigen. Tussen de 50 en 200 miljoen euro moet er bespaard te worden. Nu heeft de NPO zelf blijkbaar geen idee op welke onderdelen er minder taxpoet uitgegeven kan worden. De volledige bezuinigingsronde gaat namelijk via uitbesteding. Leest u mee? Beschrijving/voorwerp van de opdracht: Onderzoek naar kostenbesparingen binnen de landelijke publieke omroep. Wie dus meent een paar slimme ideeën te hebben om de NPO minder duur te maken is van harte welkom. De vraag stellen is het antwoord geven: U als GS-reaguurder bent toevallig expert in het doorstrepen van dure, vervelende, niemand boeiende egomaniakale televisieprojectjes. Waar mogen de vetranden er af? Natuurlijk kunnen wij roepen dat Bloed Bloed subiet van de buis moet. Dat iedere reallifesoap uit Volendam dood mag. Dat Op Zoek Naar Zorro een zwaard tussen zijn ribben hoort te krijgen. Dat ze bij KoffieMax een gloeiend hete kan oploskoffie over hun schoot verdienen. Maar wellicht denkt u daar heel anders over. PowNed mag natuurlijk voorlopig even blijven want die hebben haatmeneer gevonden. Voor de rest is alles een optie. Openbare inschrijving sluit op 26 januari om 4 uur 's middags. Voldoende tijd dus nog voor een brainstormsessie in de comments. Succes!

Reaguursels

Inloggen

en wij denken dat dit gelezen wordt en seriues wordt genomen nee iedereen blijft zitten meer gergalingen meer straati interviews plattere tv

dolffie | 21-01-11 | 10:21

o en kan ochtendspits ook weg, krijg ik braakneigingen van, evenals van haatmeneer Joost Eerdmans!

babybolleke | 21-01-11 | 10:17

voetbal verbieden, herhalingen verbieden, paul de leeuw eruit en 1 net minder !

babybolleke | 21-01-11 | 10:15

Radio 1:
- In het ochtend radio-1-journaal Lara Rensen dumpen. Voegt niets toe, zo dom als het achter end van een koe en is irritant aanwezig.
- Alle sport op radio 1 schrappen. Kan BNR prima doen.

lauwebal | 20-01-11 | 23:28

De NTR afschaffen, de Jurgen Raaijmannetjes kunnen naar rtl of achter de geraniums. P&W kan weer terug naar haar baarmoeder namelijk de VARA!, wil je oud-linkse programma's maken doe dat dan gewoon waar het hoort. Buitenhof kan ook gewoon naar de VARA!.
Probleem opgelost.

Onderbuik | 20-01-11 | 22:41

NL3 opdoeken
H'sum 1 t/m 3, 5 en 6 opdoeken. Daar zijn zat vervangers voor of er luistert niemand naar.
Shows opdoeken, genoeg van op de commerciëlen.
Allerlei websites van tv programma's meteen weg ermee. Is ook zat vervanging voor + er kijkt toch niemand naar.
Reclames op de publieke omroep meteen afschaffen. Daar is ook al meeeeeer dan genoeg van bij de commerciëlen.
Ik zeg "lean and mean"!

watergeus | 20-01-11 | 22:19

Paul de Leeuw, Matthijs van Nieuwkerk dumpen misschien? ........

Hobbykip | 20-01-11 | 20:03

Alle programma's die driekeer achter elkaar minder dan 500.000 kijkers halen zeer kritisch bekijken en de meeste ervan schrappen want daar kijken dan te weinig mensen naar. omdat het niet interessant genoeg is. Deze programma's aan de commerciele aanbieden als zij er tenminste brood in zien.

bijtertje | 20-01-11 | 18:20

- Reclameblokken een minuutje langer
- Reli-omroepen zonder leden maar gelijk vermoordem (RKK, Boeddhistische omroep, ZvK etc.)
- Fusies van overige omroepen, zoals NPS, RVU en Tealeac al gedaan hebben.
- Minder hogere salarisen voor mensen als Van Nieuwkerk en De Leeuw.

Diny in Bikini | 20-01-11 | 17:33

Ehm, herhalen dan maar van wat er al meerdere keren genoemd wordt:
De hele NPO opdoeken en dan nog maar 1 zender ala BBC. Ow ja en dat geldt ook voor de radio...

5UCK MY D1CK | 20-01-11 | 16:55

'Bloed Bloed'?
Is dat weer zo'n bloederig operatieprogramma van de EO?

*het woord 'gruwelijk' sinds Terry de Taalpimp onbruikbaar vind*

Prof. D.A.H. Vintik | 20-01-11 | 16:14

Andere programmering invoeren: Nederland 1 heteroporno, Nederland 2 lesboporno en Nederland 3 homoporno. De acteurs mogen niet meer verdienen dan de Balkenendenorm (zijn we gelijk van Matthijs van Nieuwkerk en Paul de Leeuw af). Als ze dat doen, ga ik ook weer naar de publieke zenders kijken.

Spasshose | 20-01-11 | 15:37

Tommygunner lijstje

- geen herlaing liever beeld op zwart overdag dan herhalingen. kan eventueel via uitzending gemist

Vlaams en nederlandse zenders samenvoegen hebben groter taalgebied betere programma's en minder mensen nodig.

alle praatprogramma's terg naar de radio.

dolffie | 20-01-11 | 15:33

Geen uitzendrechten voor sportevenenmenten (vooral die van de FIFA en UEFA) meer meer kopen. Zo. Dat is al 50%.

Plaatwerker | 20-01-11 | 15:20

Alles in Nederland opnemen. Dus niet meer met de tour-de-france een ware volksverhuizing richting Frankrijk. Ook niet voor voetbal enz. Een wedstrijd voorzien van commentaar kan prima vanuit Nederland. Gasten ontvangen kan prima in Nederland.

Geen dure uitzendrechten van wat-dan-ook kopen. Dat is voor de commecielen.

zeg nou zelluf | 20-01-11 | 15:19

Kerkdiensten op TV schrappen, daar in de plaats voor sport/entertainment/powned. De reclame brengt weer geld in het laatje..

Alcoholic | 20-01-11 | 15:13

Omroepen zijn hufters, allemaal!

Plaatwerker | 20-01-11 | 15:08

En hoeveel gaan we besteden aan de inhuur van een dergelijke externe deskundige?

zuichkragt | 20-01-11 | 14:45

Subsidie afschaffen, vd NPO abonnee-tv maken en daarna aandelen NPO verkopen op de beurs.

seven | 20-01-11 | 14:16

Exit omroepen, exit sport (lees bierdrinkende couchpotatos die naar sport kijken), exit amusement, intro bbc model.

seven | 20-01-11 | 14:09

PowNed moet eens de verspilling op het mediapark in beeld brengen. Breng de villa's van de zenderbaasjes eens in beeld en laat hun kantoren zien. Ontwar de 'fraude' met tv rechten waarbij met taxpoet iets wordt ontwikkeld, maar bij succes de winsten naar een privé bv gaan.
'Hé Hilversum, we gaan je slopen' Remember? Dat was de belofte, Powned zou de npo slopen.

seven | 20-01-11 | 14:04

Simpel: minder zendtijd vullen. De zendtijd die dan niet gebruikt wordt kan dan verkocht worden aan commerciele zenders. Snijdt het mes aan 2 kanten: kostenbesparing en inkomsten genereren.

Jippie | 20-01-11 | 13:40

Zoals het lijstje van Tommygunner (een van de eerste comments), plús alle omroepdirecteurtjes ontslaan en dan gewoon 1 centrale Publieke Omroep-directeur, en 1 programmadirecteur voor Ned. 1 en Ned. 2. Klaar.

Daverz | 20-01-11 | 13:18

Een TV en een Radio net is meer dan voldoende. Voor herhalingen, sport, spelletjes en onnoemelijk veel andere zeik is Internet voor TV/radio verslaafden een goed alternatief.

Quuick & Dirty | 20-01-11 | 12:56

Het hele godganse weekeinde met live Lange afstandsschaatsen waar geen hond op de tribune zit en waarschijndelijk niemand naar kijkt maar waar wel tientalle medewerkers en apparatuur voor nodig is.

mierus | 20-01-11 | 12:52

Programma's schrappen of minder netten is niet de oplossing. Echt geld besparen doe je door gewoon alle omroepen op te heffen en 1 publieke omroep te creëren. Bovendien hoef je dan niet in de leveren op kwaliteit.

Ik heet geen Nick | 20-01-11 | 12:50

Alles wat geen directe nieuwswaarde heeft een verbod opleggen om op locatie te filmen: Tour de Frans, EK, WK, BNN op reis, etc.

Of gewoon de geldkraan voor 50% dichtdraaien bij ALLES. Zoeken ze zelf maar uit wat het geld nog waard is. Misschien dat ze dan ook voortaan zelf hun boterhammen mee naar het werk nemen, ipv. letterlijk de staatsruif leeg vreten met de complete crew.

Fommie | 20-01-11 | 12:36

stap 1 : van 3 zenders terug naar 1 zender
stap 2 : alle huidige programma's schrappen m.u.v. Little Britain en Studio Sport
stap 3 : dagelijks herhalingen van Little Britain en deze aanvullen met alle afleveringen van Married with Children

schwalbenkonig | 20-01-11 | 12:31

ecologiste | 20-01-11 | 12:07

Ergo, een Marokkaans gezin met 8 kinderen betaalt in NL 1500 euro per jaar aan staatstv terwijl een soortgelijk gezin in B slechts 500 euro betaalt. Nou geef mij dan maar Urbanus ipv Paul de Leeuw.

ecologiste | 20-01-11 | 12:26

1. Alle overschatte presentatoren weg (blijft er niet veel over)
2. Zogenaamde "op-locatie"-items in vakantie-oorden afschaffen (ik hoef hun vakantie niet te betalen.)
3. 1 publiek net die voor iedereen programma's uitzendt, van nieuws t/m zwaar opera en levenslied
4. Alle stars ontslaan, kunnen ze heel de dag voor hun eigen spiegel kijken hoe goed zer wel niet zijn.

Iwmac | 20-01-11 | 12:13

Criteria vastleggen over een minimum kijkersaantal, net als commerciële zenders dat doen. Weinig kijkers = weinig draagvlak.

4851 | 20-01-11 | 12:09

voldemort | 20-01-11 | 11:33
Omgerekdn moet elke NL-er 150 euro per jaar betalen voor de NL staatstv terwijl de Belg slechts 50 euro betaalt. Dus er kan sowieso 66% procent meteen worden afgebouwd.

ecologiste | 20-01-11 | 12:07

Ik heb nog een leuke besparingstip voor mijnheer Roel Lips, Netmanager van Nederland 3!
Trek met onmiddellijke ingang dat wanstaltige en onooglijke en geldverslindende programma van die jong bejaarde de Leeuw van de buis af.
Ik bedoel dus dan gedrogt wat madiwodo vrijdagshow heet!

kippevlees | 20-01-11 | 11:57

Gewoon, stekker uit de hele publieke linkse hobby-tv.

Maar om een serieus plan te bedenken; geen belachelijke internationale snoepreisjes voor uitegrangeerde BN'ers die hun laatste minute of fame nog op de NPO slijten (Wie is.. het duurste?!). Weg met de MaDiWoDoHopeloossjow, stekker uit NL 3 en zoals @veuve-clicquot | 20-01-11 | 09:07; herhalingen er uit en er is nog maar zendtijd voor 2 zenders.

Balkenende norm zonder uitzonderingen toepassen (dan vertrekken ze toch fijn naar RTL? wat is het probleem? Publieke omroep is om mensen te bieden wat ze anders niet krijgen; als Paul de Leeuw overstapt naar RTL, dan krijgt de kijker toch nog steeds die pulp als die dat wil?

Stoppen met zoveel verschillende publieke omroepen; elke omroep heeft weer zijn eigen directie.. Alleen daarnaartoe gaat al onnodig veel belastinggeld!

DEhomo | 20-01-11 | 11:54

Verbied de VARA

joey_boey15 | 20-01-11 | 11:43

@dreamalert | 20-01-11 | 11:32
Klopt, maar dit lijkt me goed genoeg om te beginnen.

LiebeMan | 20-01-11 | 11:42

Hier mijn rapport. Ik moet alleen nog even een voorwoord schrijven, wie wil dit doen?

Stekker eruit.

Mag ik even e300.000 vangen voor dit rapport?

henkstubbe | 20-01-11 | 11:34

@zeg maar jansen | 20-01-11 | 09:09
Bedoel je 6,5 ton die de liften op het mediapark elk jaar moeten versjouwen met Paul de Leeuw aan boord?
Dat zal inderdaad een flinke elektriciteitsrekening zijn.

Professor Superhirn | 20-01-11 | 11:33

Het budget van BBC4 is ook maar 50 miljoen pond en daar zie ik toch interessantere dingen voorbij komen dan op de Nederlandse zenders.

Maar eerst eens de bezem door alles wat chef of manager is.

voldemort | 20-01-11 | 11:33

@ LiebeMan | 20-01-11 | 11:30
Voor journaal geldt toch ook vraag en aanbod?
De aanpak van het NOS journaal kan door elke commerciele zeker worden aangeboden.

dreamalert | 20-01-11 | 11:32

Mijn idee: Ned 2 en Ned 3 afschaffen, en Ned 1 gebruiken voor het verkoop van zendtijd per uur. Zodat kleine programmamakers en experimentele tv programma's een kans krijgen. Zoiets als TVLAB, maar dan moeten ze uren inkopen.
Quitte draaien is dan de doelstelling van deze zender.

dreamalert | 20-01-11 | 11:31

Nederland 2&3 afschaffen. Jammer maar het zal maar moeten. Als er echt behoefte is aan die programmas zal de (onvolprezen) vrije markt daar wel op inspelen en programmas aanbieden. Op ned 1 dan ook slechts journaals en dergelijke aanbieden.

LiebeMan | 20-01-11 | 11:30

Iedereen eruit schoppen bij de omroep die een hoger inkomen heeft dan ik. Dat ruimt lekker op.

Helter Skelter | 20-01-11 | 11:30

NoMinister | 20-01-11 | 11:03

Ik kan het wel met u eens zijn. Het is die nomenklatoera die het publieke naar zich toegetrokken heeft en het naar eigen inkomsten manipuleerd, zie mijn tegel richting bb 10:38.
Precies zoals u schrijft "Zouden ze werkelijk objectief zijn, dus niet verpest door politieke denkbeelden en door de mentaliteit die met gratis geld gepaard gaat, dan was het anders. Op basis van die foutieve hypothese wordt de PO echter steeds beschouwd. Onterecht".
Ik deel uw analyse. Dus hier kunnen we ieder jaar opnieuw minimaal 1 miljard uitgaven besparen.

ecologiste | 20-01-11 | 11:24

Als ik zo kijk naar de programmering van Ned.3 www.nederland3.nl/gids kijk, dan kan die er in z'n geheel wel uit. Wereld draait door kan vast wel een plekje krijgen op 1 of 2. De rest van de "programma's "zijn voor een beperkte doelgroep. Die op 1 of 2 ook wel terecht kunnen. Mislukte concepten, zoals die van de Leeuw, stoppen.Voor de rest is het grotendeels herhalingen en/of oude docu's, die kan men ook online bekijken.

KeurMeester | 20-01-11 | 11:22

@ Borrelende Boris | 20-01-11 | 10:38
Je kunt je inderdaad afvragen of televisie sowieso nog een medium is waar de toekomst ligt. Dat 'hele commerciële gedoe, is de doodsteek voor de beschaving' zoals je stelt komt m.i. vooral omdat de overheid zelf haar rol steeds meer privatiseerd of beter transformeert naar een kleine club nomenklatoera die zelf vercommercialiseerd is. Het is de diefstal van onze gemeenschappelijke bronnen en daarom is er die controle drift van de overheid. Ze hebben een kwaad geweten en zij bang ontmaskerd te worden. Inderdaad George Orwell zat er toch niet zo gek ver naast. Het medium tv is bij uitstek een middel om de publieke ruimte te manipuleren. De man in de straat bestaat eigenlijk niet meer, hij is verworden tot de man in de file en achter de buis. Daar kun je hem manipuleren. En nu wordt die tv langzamerhand vervangen door de pc. Dus verschuift de overheid haar controle terein ook. Immers de 60-pussers kijken vooral nog tv maar de jongeren zitten veel mer achter de pc. oo dat is trouwens ee punt laat die 60-plssers maar betalen voor de tv shit die er nu gaande s.

ecologiste | 20-01-11 | 11:20

Maatregel 1 van het kabinet Pislink 1: afschaffen publieke omroep. Totaal achterhaalde, zelfoverschattende, hypocriete bende. Niemand gaat dood, niets belangrijks wordt afgeschaft en programma's die genoeg publiek trekken kunnen moeiteloos worden overgenomen door de commerciële omroep. Ingewikkelde linkse of religieuze programma's kunnen moeiteloos naar internet en voila, de pluriformiteit is ook nog gewaarborgd!

pislink | 20-01-11 | 11:13

@kiwivogelbeest | 20-01-11 | 10:51

Met 10 zenders ala SBS6 is de lol snel van het TV kijken af, vrees ik.

Biff Eagleburger | 20-01-11 | 11:10

ecologiste | 20-01-11 | 09:20

Ik vind 1 zender wel genoeg. Zelfs dan vraag ik me af wat ze daarop moeten uitzenden wat de commerciele omroepen niet zouden kunnen.

Dat uitzenden van internationaal nieuws is wel een goede. Maar ook dat kunnen de commercielen.

Nee, ik denk dat er niets is dat ze beter kunnen. Ik kan het in ieder geval niet bedenken.

Zouden ze werkelijk objectief zijn, dus niet verpest door politieke denkbeelden en door de mentaliteit die met gratis geld gepaard gaat, dan was het anders. Op basis van die foutieve hypothese wordt de PO echter steeds beschouwd. Onterecht.

NoMinister | 20-01-11 | 11:03

BNN kan wat mij betreft opgeheven worden.
Als ze tegenwoordig al programma's van John de Mol, met altijd inbegrepen zijn zoontje Sjonnie, moeten aankopen om zendtijd te vullen, is het tijd om op te doeken.
Lodiers en consorten hebben hun zakken gevuld en Sophie is hard op weg om van een lekker wijf te shapeshiften naar een zure tofuknauwster.
Bart zou zich omdraaien in zijn graf als hij niet dood zou zijn.

Cuyahoga | 20-01-11 | 10:58

Lijkt me makkelijk.
Alle programmasoorten (noem maar op) die ook door de commerciele zenders gemaakt worden of gemaakt kunnen worden kunnen weg bij de publieke omroepen. (De levering van voeding is ook geen overheidszaak.)
Daarnaast lijken erg veel programma's meer ter meerdere glorie van de presentator dan voor de kijker/luisteraar. Dus presentatoren mogen niet meer dan 1% van de uitzending in beeld (met aangepast salaris).
Veel, misschien wel alle, muziekprogramma's zijn onder de smoes van cultuur, in feite reklameprogramma's voor die artiesten. Dus artiesten betalen voor optredens bij de publieke zenders.
En zo kan ik er nog een paar bedenken.

Butchijo | 20-01-11 | 10:57

@TheStef | 20-01-11 | 10:31
Oneens; je zou wel degelijk 'meer van het zelfde' kunnen schrappen en het BBC-model proberen te benaderen. Dat je een BBC niet helemaal kan evenaren, lijkt me evident aangezien wij met minder inwoners in het NL-taalgebied minder geld op kunnen brengen, toch kun je het 'model' van de BBC nastreven en daar een eigen NL-draai aan geven.
Binnen een BBC-achtig model zou je dan ruimte kunnen geven aan de verschillen van invalshoek en signatuur in de vorm van diversiteit d.m.v. programmamakers i.p.v. alle huidige omroepen met dito eigen overheadkosten en infrastructuur.
Bull crap!

afdankert | 20-01-11 | 10:56

Publieke media = Staatsmedia = Indoctrinatie = Massamanipulatie = FOUT! Heel simpel: opdoeken. Een goede zender met goede programmering en een gezonde bankrekening heeft recht van bestaan. Televisie hoeft niet in leven gehouden te worden door belastingen.

Eagle_Eye | 20-01-11 | 10:54

Gewoon doen wat als ze bij onze organisatie hebben gedaan. Bijna iedereen boventallig verklaren en daarna iedereen laten solliciteren op een stuk minder vacatures voor maar twee zenders. Laat alle zenders/programma's maar een presentatie geven waarom zij een plekje verdienen op het publieke net. Onafhankelijke commissie (wij dus) mogen dan bepalen naar wie we dan uiteindelijk willen kijken.

kiwivogelbeest | 20-01-11 | 10:51

Alle profsport eraf. Dat spaart vele miljoenen. Zeker dat voetbal. Veels te duur. Dat kunnen beter de commerciëlen doen. Iemand die daarnaar wil kijken betaald er maar extra voor.

Porgy100 | 20-01-11 | 10:49

Het BESTE idee is Radio4 alleen maar klassieke muziek te laten uitzenden zonder alle prietpraat van zelfbenoemde deskundigen.

meneer Q | 20-01-11 | 10:47

@ecologiste | 20-01-11 | 10:18 en 10:22

Je kunt je afvragen of televisie sowieso nog een medium is waar de toekomst ligt. Steeds meer mensen zitten de hele avond achter de computer. Aangezien we steeds verder personaliseren, lijkt het me ondoenlijk om voor ieder wat wils op de zenders te programmeren. Je kunt dan veel beter een soort pay-per-view systeem invoeren, zodat iedereen zelf kan bepalen wat men wil zien. Er zou dan één nieuwszender over kunnen blijven. En toch, dat hele commerciële gedoe, is de doodsteek voor de beschaving. Kijk maar naar een willekeurig straatbeeld in Nederland. Overal waar je kijkt, zie je enkel de grote winkelketens, terwijl de kleine middenstander een uitstervend ras is geworden. Tel daarbij op de controle drift van de overheid, en George Orwell zat er toch niet zo gek ver naast (behalve dan dat het jaartal niet klopt).

Borrelende Boris | 20-01-11 | 10:38

@Reinaert

Dat klopt, de BBC is kwalitatief een hoogwaardige publieke omroep, maar de draad ging over bezuinigingen, wil je het niveau van de BBC bereiken dan moet er geld bij, en dat was volgens mij niet de bedoeling.

TheStef | 20-01-11 | 10:31

@De Veerboot | 20-01-11 | 10:11

en wie moet dan in plaats van van Nieuwkerk de Blue Steel, le Tigre, de Magnum of de Ferrari perfectioneren? Nou?
backseatcuddler.com/2008/12/03/zooland...

Cabaret Voltaire | 20-01-11 | 10:27

The web page being accessed was blocked due to undesirable content.
Geile bokken daar.

Morkovich | 20-01-11 | 10:25

Borrelende Boris | 20-01-11 | 10:11

Remedie kan zijn om geen USA rommel en andere anglo-saxische kul op PO te vertonen en meer kwaliteit uit D en F te vertalen op die ene buitenlandzender. Verdr 1 zender geheel nederlands en dan geen remakes van buitenlandse producties zoals bijv. de Amerikanen altijd doen met goeie producties uit F of Scandinavië.

ecologiste | 20-01-11 | 10:22

Als de kijkcijfermanipulatie wordt gestopt valt sowieso de hele bodem onder het Publieke Bestel weg.

Cabaret Voltaire | 20-01-11 | 10:20

Borrelende Boris | 20-01-11 | 10:11

NRW heeft 17 miljoen inwoners dus NL zou zomaar een deelstaat kunnen zijn. Maar de laatse keer toen ik dit opperde ben ik weggejorist, weliswaar he ik toen D en NRW voluit geschreven. Ik hoop dat het nu mag blijven staan.
Arte is op dit moment zo'n beetje het beste wat er is: mooie samenwerking F en D. Als GB ook nog me wil doen is het helemaal mooi.

ecologiste | 20-01-11 | 10:18

Eerst eens stoppen met alles maar uitbesteden, meer in eigen beheer gaan doen. Dus ook presentators/presentatrices onder contract met maximaal het maximale salaris, niet via een andere constructie inhuren. Ze willen bij je werken, of niet. Visuele en audio apparatuur uitlenen via een magazijn. Slechts het noodzakelijke aantal montageruimtes per locatie, niet per omroep. Betaling naar kijkcijferrator vond ik ook wel een mooie, een plafond in stellen met max kijkcijfers, naar mate er minder procent kijkers zijn, is er minder procent loon. Op die manier ben je echt in dienst van de burgert. Overhead eens goed onder de loep nemen. Bestuurslagen bekijken, 1 manager op de werkvloer desnoods per programma, daarboven een sectiemanager per aantal programmas daarboven directie.
Denk dat ik zo al meer als noodzakelijk heb wegbezuinigd.

halalterrorist | 20-01-11 | 10:13

@wakkere_nederlander | 20-01-11 | 10:00

Wordt dan een dure zender voor die twee kijkers die er dan overblijven.

Borrelende Boris | 20-01-11 | 10:13

Opheffen. Overheid en de media gaan om meerdere redenen (propaganda, weinig kritsch etc) niet goed samen. Maar aangezien dat een utopie is dan zou einde aan de verzuiling moeten worden gemaakt. Gewoon 1 omroep, model BBC.

Tabula Rasa | 20-01-11 | 10:13

@ecologiste | 20-01-11 | 10:02

We zijn hard op weg om alle eigen identiteit te verkwanselen. Opheffen van de publieke omroepen (of vergaande inkrimping), zal dit proces alleen nog maar bevorderen. Als dit alles zo doorgaat, dan kunnen we beter aansluiting zoeken bij Frankrijk of Duitsland.

Borrelende Boris | 20-01-11 | 10:11

Als je nou gewoon Matthijs van Nieuwkerk voor 50 miljoen Euro als doelman aan Inter Milan verkopen? Als je die kop ziet moet je direct poepen, en als je moet poepen kan je niet scoren. Eitje
Die kerel is goud waard

De Veerboot | 20-01-11 | 10:11

@Einde van de Domheid | 20-01-11 | 10:02
Dat doen ze bij de commercieelen ook, volgens mij er er sprake van kartel-vorming!
*Neelie bellen doet*

necrosis | 20-01-11 | 10:06

Kijk maar naar die dikke speknekken en uitdijingen van de presentatoren dan weet je genoeg waarop bezuinigd moet worden!

ONS | 20-01-11 | 10:06

Dat hele schaats-gezeik subiet afschaffen. Wat een kutsport. Een niche in de sportwereld op z'n best en wij maar doen alsof de hele wereld het interesseert wie het WK-afstanden wint.

Carnaval voor Hollanders, lulligheid gevat in oranje Unox-mutsen, die kuthoempapa-bandjes gesponsord door de Televaag en al die andere Essent-abonnees. Twee commentatoren die urenlang dom lullen over secondes. Terwijl we kijken naar in spandex-gehulde spruitjestelers met klote-accent die over bevroren water glijden.

Markies de Schade | 20-01-11 | 10:05

De egotrippers die zichzelf of hun productiebedrijf ver boven de Balkenendenorm laten inhuren door de publieke omroep. Scheelt miljoenen.

Canis Spurcus | 20-01-11 | 10:04

@Einde van de Domheid | 20-01-11 | 10:02
Zappen is ook niet bedoeld om reclame te kijken

Che_cuevara | 20-01-11 | 10:04

PowNews eraf, wat een mislukkeling is dat. Ik heb er een paar keer naar gekeken en wat een dramatisch niveau zeg.. Ze hadden het gewoon bij GS.TV moeten houden, dat was tenminste wel leuk.

Jorrie | 20-01-11 | 10:04

@Biff Eagleburger | 20-01-11 | 10:02
Klopt en dan heeft hij weer 30 min om bij te komen voor de volgende 2,5 min

Che_cuevara | 20-01-11 | 10:03

Heel simpel. Geef eerst maar een online lijstje met kosten dan strepen wij hier zo een structureel bedrag weg.

Dingen slechts éénmaal doen is een goed idee, dus niet 5 nieuws rubrieken die allemaal 'objectief ' zijn.
Minder voetbal.
Scheiding van Kerk en Staat, maak de boel maar eens echt objectief.
Alle autocue helden normaal betalen.
Overleg en bestuurslagen opschonen.
Minder tijd verspillen aan vooraankondigingen van herhalingen van nabesprekingen.
Dus indikken die content.
Minder voetbal.
Een programma maken voor de kijkers en niet om een presentator aan het werk te houden.

Slappehap | 20-01-11 | 10:03

Wat er met de PO gebeurt gebeurt overal in NL: de vertrutting van de openbare ruimte. Aan de overheidskant: vertrutting en aan de straatkant: criminalisering verschoftering.
Het is echt een kudtland geworden. NL is a real bummer and a downer.

ecologiste | 20-01-11 | 10:02

Sport weg - kan commercieel, alleen nog low cost sporten (curling, tafeltennis, etc)
Alle lokale omroepen weg - wat ze nu doen is een belediging van de IQ van een kwal
Teletekst weg - ik heb ook geen 300 baud modem meer
Geen soepsidie meer - laat de geloofsrichtingen maar eens geld inzamelen voor het maken van programmas

acac | 20-01-11 | 10:02

@ Borrelende Boris | 09:53 (entertainment naar de commercielen, infotainment op de publieke omroepen).
Ja, maar is het wel te hopen dat de commerciëlen de populaire programma's overnemen, zo kijk ik bv ook naar "Wie is de Mol".
PowNed en WNL kunnen meteen helemaal opgedoekt worden. Wat een bagger.

Wim-Lex | 20-01-11 | 10:02

IS het iemand wel eens opgevallen dat er op ieder zapmoment er altijd reclame is op NL 1/2/3 ?

Einde van de Domheid | 20-01-11 | 10:02

@Che_cuevara | 20-01-11 | 09:57

2,5 min lijkt me meer dan genoeg voor de gemiddelde pr0nrukkert.

Biff Eagleburger | 20-01-11 | 10:02

@Che_cuevara | 20-01-11 | 09:57

Nou we het toch over reclame hebben: het valt me mee dat de publieke netten hun programma's nog niet onderbreken voor reclameblokken. Nou ja, behalve in de rust van voetbalwedstrijden dan maar die derrie bekijk ik toch niet.

Waar ik me dan wel weer mateloos aan stoor zijn reclameblokken na middernacht, wie kijkt er dan nog, wat is verdoemme het rendement? Alleen maar storend (zoals alle reclame overigens) en een pure verspilling van zendtijd.

Alsof ik goedverdoemme om 01:00 uur nog Pampers- of Olvarit-reclame wil zien!

Reinaert | 20-01-11 | 10:02

@Borrelende Boris | 20-01-11 | 09:53
'infotainment' gaat al te ver.
Beter zou zijn 1 puur informatieve politiek neutrale staatszender zonder STER reclame en zinder -tainment. En dan die zender door het commissariaat van de media keihard controleren op propaganda.

wakkere_nederlander | 20-01-11 | 10:00

@maraboe | 20-01-11 | 09:59
Dat kost geld.
De televaag betaald er waarschijnlijk voor

Che_cuevara | 20-01-11 | 10:00

Op de eerste plaats moeten ze nog veel meer geld betalen voor die volgevreten voetbalvedetten als Cruijf, Koeman en Koeman, Gullit, Waterreus en ga zo maar door. Vijf minuten praten en de zakken vullen!
Zo zijn er nog heel veel andere graaiers die in een paar minuten tijd een zak geld komen halen.
En wat dacht je van die geweldige programma s van oa De Leeuw, Brandsteder, Van Nieuwkerk en ga zo nog maar een tijd door.
Laat ze eens echt werken voor hun geld.

jasser | 20-01-11 | 09:59

meer differentiatie

Einde van de Domheid | 20-01-11 | 09:59

@wakkere_nederlander | 20-01-11 | 09:51
Wat heb ik nou gezegd met betrekking tot de schrijfwijze van mijn nick?
Nog even los van het feit dat Clairy goede discussies kan voeren.
Het is en blijft een vakvrouw die helaas bij de verkeerde omroep zit.

necrosis | 20-01-11 | 09:59

@Osdorpertje | 20-01-11 | 09:56
En wat moet Paul dan in z'n **** stoppen?

Che_cuevara | 20-01-11 | 09:59

schrappen pownews wat levert dat op?

maraboe | 20-01-11 | 09:59

Dick Luyenlomp | 20-01-11 | 09:53
Het enige dat de PO zou kunnen helpen wat kijkcijfers betreft is mee differentoatie.
Bordkartonnen decors worden overigens nooit gebuikt want die kosten geld en als je Volendam gratis op de achtergrond kunt hebben dan is dat verspilling.
Een programm als TG zal noot in NL gemaakt kunnen worden. Als zij geen Bentley kunnen krijgen om te testen kopen ze hem. Daarmee alleen (met de verontwaardiging hierover) al kun je in Nederland 3 PVV's oprichten waarvan elke sterk genoeg is om de huidige te laten verdwijnen.

Einde van de Domheid | 20-01-11 | 09:59

Waarom niet afschaffen? Er is geen enkele reden voor Dominique Weesie en Paul de Leeuw om ambtenaar te zijn.

tipo | 20-01-11 | 09:58

Misschien wat minder omroepen in het bestel???

vincent S. | 20-01-11 | 09:58

Per direct Mart Smeets afschaffen.
Urenlang voor een ijsbaan vollullen en maar verzinnen "Waar moeten we het in godsnaam nu weer over hebben". En zijn gokparade betreffende de wielrenner die op kop rijdt. Noemt het hele alfabet op en heeft het dan nog verkeerd. Wielrennen gewoon naar de Belg kijken, schaatsen gewoon een samenvatting.

Kamervraag | 20-01-11 | 09:57

@Biff Eagleburger | 20-01-11 | 09:48
Die wordt zo populair dat er om de 2,5 min een reclameblok van 30 min komt

Che_cuevara | 20-01-11 | 09:57

Geen fricandellen meer voor Paul de Leeuw en medewerkers die op de payroll staan mogen niet meer extra declareren via werkmaatschappijen.

Osdorpertje | 20-01-11 | 09:56

Wat borrelen de heren Pee een Wee wel niet bij elkaar iedere dag? Die doen het vast niet voor de borrelnootjes op tafel.

Hoewel de heer Pee het wellicht nog wel uit narcistisch oogpunt zou kunnen doen.

Markies de Schade | 20-01-11 | 09:55

@oerWouter
en vooral de broertjes koeman. daar is nog nooit wat zinnigs uitgekomen

Lemo | 20-01-11 | 09:55

@Biff Eagleburger | 20-01-11 | 09:48

Nou, ik heb zo'n 24/7/365 pr0nkanaal onder de knop van de afstandbediening zitten.

Maar kijk ik er ooit naar? Nee dus. Echt hemeltergend, niveautje Paul de Leeuw. Platvloers, lomp, opgeklopt, eentonig en voorspelbaar. MaDiWoDo-pr0n. Zwaar kudt.

Reinaert | 20-01-11 | 09:54

*omroepen

Lemo | 20-01-11 | 09:54

Biff Eagleburger | 20-01-11 | 09:48
IS onderzocht, kijkcijfers van laagbetaalde single 45+ ers zijn niet interessant voor adverteerders.

Einde van de Domheid | 20-01-11 | 09:54

Schrap de hele NTR en alle kerkelijke staatszenders

Lemo | 20-01-11 | 09:54

TheStef | 20-01-11 | 09:44
Het hoeft niet dezelfde kosten structuur te hebben, maar ik wil wel graag af van 15 (?) PO-s en dan nog een zwik religieuzen.
Hebben allemaal een eigen pand, eigen directie, eigen ledenadministratie, eigen secretariaat, eigen catering, eigen nieuw achtergrond programma redactie, etc. etc. etc.
Alles een keer of 10-20 dubbel dus. En dan nog is de kwaliteit bedroevend. Een programma als Top Gear (bijv.) kost natuurlijk een fortuin om te maken, maar is wel zeer hoogstaand, en wordt aan heel veel buitenlanden verkocht. Een dergelijk programma is hier ondenkbaar. Het is allemaal dezelfde quasi - glamour diarree in een lullig bordkartonnen lampjes decor.

Dick Luyenlomp | 20-01-11 | 09:53

@Wim-Lex | 20-01-11 | 09:48

Zou ook mijn voorstel zijn: entertainment naar de commercielen, infotainment op de publieke omroepen.

Borrelende Boris | 20-01-11 | 09:53

Als je als man niet van voetbal houdt en niet linksdragend bent heb je zowiezo geen televee nodig. Hooguit een beeldscherm om dvd's, bluerays en downloads mee te bekijken.

vetkleppert | 20-01-11 | 09:53

@TheStef | 20-01-11 | 09:44
BBC maakt anders veel betere programma's in plaats van die waardeloze shit op NL staatstelevee.
Toegegeven, de commercie brengt net zoveel rotzooi maar betaalt dat zelf.
Laat RTL Unilever lekker 6 ton betalen voor "unieke talenten".

necrosis | 20-01-11 | 09:52

@necrosis | 20-01-11 | 09:29
'Clairy MOET blijven!'

Heb je Necrosis weer met z'n grijze kudten fetisj :-)

wakkere_nederlander | 20-01-11 | 09:51

Alles met Paul de Leeuw schrappen

nogeentjedan | 20-01-11 | 09:51

Als zij bezuinigen betekent het niet dat ik minder belasting ga betalen.
Het zal me dus een rotzorg zijn.

Boomschade | 20-01-11 | 09:50

@zeg maar jansen | 20-01-11 | 09:25
"Niet meer subsidiëren, moet je eens kijken hoe vindingrijk ze worden."

Eigenlijk de beste oplossing ja. Gewoon compleet de subsidiestekker er uit. Dan ondervinden ze zelf hoe onrendabel ze zijn.
De VARA kijkt diep neer op sbs6 en rtl4 want 'commercieel'.
Maar sbs en rtl moeten keihard knokken voor de kijkcijfers terwijl die dikke overbetaalde lul van een de Leeuw gewoon een jaar lang mag aankloten met een kudtprogramma waar geen hond naar kijkt.

wakkere_nederlander | 20-01-11 | 09:49

Ik zou Ned3 om willen toveren tot een 24/7/365 pr0nkanaal. Moet je eens zien hoe die kijkcijfers omhoog schieten.

Biff Eagleburger | 20-01-11 | 09:48

STER, Paul de Leeuw, 3FM en spangas opheffen.

Einde van de Domheid | 20-01-11 | 09:48

@ Borrelende Boris | 20-01-11 | 09:43
Bij de PO zitten ook bijzonder leuke programma's. Maar zoals hier al gesuggereerd werd: "Muziek feest op het plein" kan best naar SBS6.

Wim-Lex | 20-01-11 | 09:48

@TheStef | 20-01-11 | 09:44

De BBC kost inderdaad een paar centen maar dan heb je voor de afwisseling ook echt wat.

Wat hier ten lande de beeldbuizen bevuilt is van een bedroevend laag niveau en daarmee toch opeens weer relatief duur zolang je er van uit gaat dat kwaliteit best een paar centen mag kosten.

Reinaert | 20-01-11 | 09:48

gehele publieke omroep afschaffen, in plaats daar van 1 noodzender.

Abugreip | 20-01-11 | 09:46

@Zeeschuimer | 20-01-11 | 09:44
Eensch, met die walgelijke camingzender voorop.

chevyeddy | 20-01-11 | 09:46

DenktNa en Vetkleppert hebben gelijk: gewoon afschaffen.
De overheid heeft zelf genoeg aan Postbus51 en die zendtijd kopen ze dan maar in bij de commerciële omroepen.
Voor de rest wens ik niet belaagd te worden met linkse agitprop die uit mijn eigen zak wordt betaald.
Klaar, over, uit.

De Droit | 20-01-11 | 09:46

@Che_cuevara | 20-01-11 | 09:39
*grijns*

necrosis | 20-01-11 | 09:46

Verzuiling is niet meer van deze tijd; dus beginnen met afschaffen van het omroepbestel. Scheelt enorm in de kosten. Eén 'staatomroep' naar BBC model die op 1 of 2 netten reclamevrij mooie programma's mag maken. Wat de markt het beste kan (shows, quizen, soaps, spelletjes) laten we over aan de markt.

plaklul | 20-01-11 | 09:45

@Borrelende Boris | 20-01-11 | 09:43
Persoonlijk zie ik inderdaad veel liever de commerciële zenders verdwijnen.

Zeeschuimer | 20-01-11 | 09:44

@Dick Luyenlomp De BBC is anders veel kostbaarder dan ons publieke bestel per hoofd van de bevolking.

Dat zou dus geen bezuiniging zijn.

TheStef | 20-01-11 | 09:44

Al meer dan 30 jaar werken katholieken en protestanten samen in het CDA. Het is mij danook een raadsel waarom bij de publieke omroep er wel nog steeds een NCRV en een KRO is met hun aparte directies, redacties, journalisten, camerateams ev. . Zelfs binnen de katholieke tak is er nog eens de RKK , vertegenwoordigers van dezelfde geloofsovertuiging nota bene. Kortom, wanneer men deze omroepen samenvoegt ( denk ook aan opheffing IKON ) is er vele miljoenen te winnen. En wat Ecologiste zegt ( 9.25) is zoals het zou moeten gaan en zijn inderdaad.

Jan Boule | 20-01-11 | 09:43

@necrosis | 20-01-11 | 09:40

Absoluut waar. Mijn excuses voor deze gigantische misser. Schaamrood, kaken.

*** Wiedergutmachungskaffee aanbiedt ***

Reinaert | 20-01-11 | 09:43

Ondanks het geblaat van iedereen dat de publieke omroepen moeten verdwijnen (want links en dus verderfelijk), moet je op een willekeurige avond eens kijken in de reaguurderspanelen. Men heeft het daar constant over de programma's van de publieke omroep. Altijd mopperen over P&W, DWDD en PowNed, maar als het erop aankomt zit men braaf te kijken, en geniet stiekem.

Borrelende Boris | 20-01-11 | 09:43

Er zijn net zo min eerlijke linksmensen als rechtse leugenaars
Che_cuevara | 20-01-11 | 09:32

Jezus wat ben jij een voorbeeld van een rechtse leugenaar.

de huiskamer | 20-01-11 | 09:42

@Reinaert | 20-01-11 | 09:34
Het is nog altijd six FEET under.
*stampvoeten doet*

necrosis | 20-01-11 | 09:40

@Tommygunner | 20-01-11 | 09:34
Om hem eruit te halen tegen de beloning van 10 keer niet weggejorist te worden

Che_cuevara | 20-01-11 | 09:39

De TROS fuseert met SBS. 'Sterren op het plein' en dergelijke muziekfeesten horen bij een campingzender.

Zeeschuimer | 20-01-11 | 09:38

Zeeschuimer | 20-01-11 | 09:34

Bedankt. Ted.com ken ik niet maar keek even op hun site. Op eerste gezicht mooi initiatief!
Toch zou het niet duur hoeven zijn. Vertalen kost niet vel. Het gaat om de uitzendrechten e.d. maar indien gezamenlijk door EU gedragen dan moet het toch meevallen zeker anneer je de suggesties meeneemt die hier geopperd worden mbt bestuurslagen managers inhuren etc.

ecologiste | 20-01-11 | 09:38

Het heeft niets met 'links-rechts' te maken. De NPO is een bureaucratisch bolwerk waarbinnen eigen wetten en regels gelden. Om dat te veranderen moet schoon schip worden gemaakt . Dat kan ons land niet. Daar hebben we de cultuur niet voor. Zelf reaguurders hebben geen notie van de Hilversumse realiteit. Het is vele malen zieker dan men zich hier een voorstelling van kan maken.

dubbert | 20-01-11 | 09:36

Doe iets aan die achterlijke salarisconstructies waarbij "sterren" hun eigen programma's produceren en zo drie-vierdubbel betaald krijgen.
En ga wat efficienter om met studioruimte, het is natuurlijk waanzin dat programma's om wat voor reden dan ook twee decors moeten hebben, we zijn verdorie het EP niet!
Verder mogen ze wel eens stoppen met de families Smit/Keizer/Veerman sponsoren, hoeveel programma's wil je maken over één muziekgenre?
Het begint op te vallen, mensen bij de TROS!

vagehond | 20-01-11 | 09:34

@necrosis | 20-01-11 | 09:33
Als Brusselmans in de sloot springt doe jij dat dan ook? *Had even zin in deze oldschool zin*

Tommygunner | 20-01-11 | 09:34

@freerunner | 20-01-11 | 09:33
Je gaat de enige echte Erotische Omroep toch niet weg gooien?

Che_cuevara | 20-01-11 | 09:34

- Samenvoegen van alle gristelijke omroepverenigingen naar 1.
- Verbod op programma's als "terug naar mijn roti" of andere snoepreisprogramma's waarvoor onnodig verre reizen voor gemaakt worden en toch geen hond naar kijkt.
- Verbod op talentenjachten op de publieke zenders.
- Yvonne Jaspers meer op TV is goed voor de kijkcijfers.

Wim-Lex | 20-01-11 | 09:34

Che_cuevara | 20-01-11 | 09:22

De schotels staan allemaal op Mekka gericht bij wijze van spreken, dus NL hoeft in die behoefte in ieder geval niet te voorzien.

ecologiste | 20-01-11 | 09:34

@necrosis | 20-01-11 | 09:29

Eensch. Six foot under that is.

Reinaert | 20-01-11 | 09:34

@ecologiste | 20-01-11 | 09:30
Het klinkt als Ted.com maar dan op de televee. Een prima initiatief, ik ben echter bang dat dit ook handen vol geld zal kosten.

Zeeschuimer | 20-01-11 | 09:34

Geen nespresso apparaat meer in de kantine van BNN maar zo'n DE automaat met slootwater. Dan past de koffie ook beter met de programma's.
*lidmaatschap opzeggen doet*

Ooovandaar | 20-01-11 | 09:33

@ROGL | 20-01-11 | 09:25
Brusselmans zegt dat Powned mag blijven.

necrosis | 20-01-11 | 09:33

madiwodovrijdag show en dan gelijk paul wegbonjouren die kost veel te veel voor wat hij oplevert. owja en de gehele EO daar heb je ook niks aan.

freerunner | 20-01-11 | 09:33

@ROGL | 20-01-11 | 09:31
Daar heb je wel gelijk in

Che_cuevara | 20-01-11 | 09:33

@Mislich | 20-01-11 | 09:30
Wat jij voorstelt kan helaas niet.
Er zijn net zo min eerlijke linksmensen als rechtse leugenaars

Che_cuevara | 20-01-11 | 09:32

@Che_cuevara | 20-01-11 | 09:28 Ok, ok. Maar laat dit een waarschuwing zijn voor Weessie en Rutger. We willen de ouderwetse Geenstijl.tv kwaliteit zien. Potverdrei!

ROGL | 20-01-11 | 09:31

Afschaffen van de shuttlebusjes die al 10 jaar lang van het AKN gebouw (AVRO, KRO, NCRV) iedere dag op en neer rijden naar het Centraal Station in Hilversum, een afstand van 5 minuten fietsen.

Kirth Gersen | 20-01-11 | 09:30

@PowNed mag natuurlijk voorlopig even blijven want die hebben haatmeneer gevonden.
Brusselmans | 20-01-11 | 09:03
Nou, dat weet ik nog net zo niet. Ik vind het eigenlijk wel typisch dat je iemand niet kunt vinden, om hem na maanden in hetzelfde gebouw aan te treffen waar hij in eerste instantie gefilmd is.
Zou je dit bij een andere omroep kwalificeren als "goed functioneren"?

Tommygunner | 20-01-11 | 09:30

Zeeschuimer | 20-01-11 | 09:25
Actualiteiten, praat programma met belangrijke thema's en innovatieve denkers, en veel documentaires over cultuur, technologie, zonder reclame te maken voor EU-projecten maar gewoon nuttige informatie met zo weinig mogelijk politiek erin want dat kan dan weer in een praatprogramma. Zoiets dus.

ecologiste | 20-01-11 | 09:30

Zo GS, waar blijft nu dat topic over rechtse leugenaars en linkse eerlijke mensen (Bos). Komt er vast wel aan gezien jullie eeuwigdurende jacht op de waarheid. Toch? Vast wel. Onee jullie zijn ook rechtse leugenaars dus dat komt niet. Ook al is de leugen nog zo snel etc.

Mislich | 20-01-11 | 09:30

@zeg maar jansen | 20-01-11 | 09:25

Wil je weten hoe het dan uit komt te zien? Kijk voor de lol eens een uurtje naar de Campingzender. Want dát is een schoolvoorbeeld van ongesubsidieerde TV.

Schaf dan het hele fenomeen TV maar in één keer af. Wel zo handig.

Reinaert | 20-01-11 | 09:30

Clairy MOET blijven!

necrosis | 20-01-11 | 09:29

@Che_cuevara | 20-01-11 | 09:09
Nee, herhalingen kosten ook geld: rechten die betaald moeten worden, een of andere zendercoordinator die dat natuurlijk moet inplannen met iedere omroep apart en daarnaast in 10 gezamelijke vergaderingen, iemand die toekijkt of de band natuurlijk wel op tijd start en natuurlijk een zendmast die aan staat ... en de PO kennende tien toezichthouders, reclame inkopers etc.

veuve-clicquot | 20-01-11 | 09:29

Gewoon onmiddellijk de geldkraan dicht. Dan worden ze eindelijk gedwongen iets te maken wat je eventueel zou willen zien of horen.

vetkleppert | 20-01-11 | 09:28

@Tommygunner | 20-01-11 | 09:23

Toegegeven, maar als uw lijst wordt doorgevoerd, heb ik daar zelf weinig meer aan toe te voegen.

Requiescat in pace | 20-01-11 | 09:28

a) direct terug naar twee tv-zenders
b) opheffen ikon en kro/rkk en moslimomroep. (geen leden, dan ook geen zendtijd)
c) alle salarissen volgens omroep-cao
d) beperking uitzendtijd. Overdag nog maar een zender in de lucht.
e) aantal publieke radiozenders terug naar twee.
f) één centrale organisatie voor administratie, catering en technische facilitering voor alle publieke omroepen.

buurtgenoot | 20-01-11 | 09:28

@ROGL | 20-01-11 | 09:25
Topic lezen... PowNed mocht niet

Che_cuevara | 20-01-11 | 09:28

@zeg maar jansen | 20-01-11 | 09:24
Maar Smit(h) & Wesson krikt dat weer wat op

Che_cuevara | 20-01-11 | 09:27

10. Alles wat riekt naar talentenjacht of spelshow schrappen.

Tommygunner | 20-01-11 | 09:26

Niet meer subsidiëren, moet je eens kijken hoe vindingrijk ze worden.

zeg maar jansen | 20-01-11 | 09:25

Boer zoekt vrouw, dan kunnen al die kijkers naar iets zinnigs gaan kijken. (oh en powned want :sucks:)

ROGL | 20-01-11 | 09:25

@ecologiste | 20-01-11 | 09:20
Wat zou deze buitenlandse zender dan moeten uitzenden? Actualiteiten? Amusement?

Zeeschuimer | 20-01-11 | 09:25

Alles met de naam Smit van de buis weren. Henk Jan Smit was al erg, Jan Smit gooide de naam helemaal te grabbel.

zeg maar jansen | 20-01-11 | 09:24

- 3e net opdoeken
- omroepenbestel afschaffen. Ieder omroep heeft eigen, dure managementlagen, beleidsmakers, programmamakers etc. Één staatsbestel werkt efficiënter
- hoeveelheid voetbal normaliseren. Wil je meer, dan neem je een abonnement
- Wanneer er niets spraakmakends te vermelden is, geen correspondenten vanaf dure locaties met dure middelen verslag laten doen. Via de telefoon vanaf de hotelkamer is ook prima om te vertellen, dat "de commissie al 14 uur vergadert".
- Metropool-orkest veel commerciëler inzetten.

Bytemaster | 20-01-11 | 09:24

... en de beste oplossing is natuurlijk de NPO in al zijn volledigheid, helemaal afschaffen.

Creaguurder | 20-01-11 | 09:24

@Requiescat in pace | 20-01-11 | 09:20
Heeft alleen zin in combinatie met een verbod op het inkopen van programma's van je eigen b.v. en een verbod op jezelf inhuren.

Tommygunner | 20-01-11 | 09:23

Beste bezuiniging
Heel de dag het testscherm

Che_cuevara | 20-01-11 | 09:23

Begin maar eens met elke Jan Doedel daar het ontnemen van hun nieuwste IPhones en andere, door u betaalde, speeltjes. Ga eens kijken op een willekeurige opname lokatie. Het merendeel staat de meeste tijd uit hun neus te vreten en uit verveling om de dag door te komen maar te spelen met die dingen.

complotidioot | 20-01-11 | 09:23

@Biff Eagleburger | 20-01-11 | 09:19

Sjek van Gelder? Cheque van Gelder zul je bedoelen! Is toch wel zo chique?

Reinaert | 20-01-11 | 09:23

pajans | 20-01-11 | 09:22 Je vrouw staat zeker net naast je?

zeg maar jansen | 20-01-11 | 09:22

@ecologiste | 20-01-11 | 09:20
Als je in NL voorstelt om 1 zender geheel buitenlands te maken vrees ik dat er maar 1 taal bijkomt. Arabisch

Che_cuevara | 20-01-11 | 09:22

Hans Laroes eruit > Klaar !

Creaguurder | 20-01-11 | 09:22

Alles weg, behalve boer zoekt vrouw. Zo weer een probleem minder in ons land.
Graag gedaan.

pajans | 20-01-11 | 09:22

Of enkel alle linkse omroepen eruit. Dan kunnen we terug van 3 netten de hele dag naar 1 zender een kwartier. Dat zal ze leren...

Tommygunner | 20-01-11 | 09:21

Carlo en Irene ook wegbezuinigen.

* ow..... wacht*

Che_cuevara | 20-01-11 | 09:21

aan de hand van de kijkcijfers. Dus Powned......

ceeswing | 20-01-11 | 09:20

Begin eens met het afschaffen van de uitzonderingen op het salarisplafond. Dat 'extraspeciale talent', daar zitten we echt niet op te wachten. Hoppa, iedereen onder de Balkenendenorm.

Requiescat in pace | 20-01-11 | 09:20

Eerst maar een terug naar 2 zenders: 1 geheel nederlands en de andere geheel buitenlands. Daar ondertiteling maken van Duitse Franse Engelse Spaanse, Italiaanse en Scandinavische zenders met mogelijkheden tot kiezen van minimaal 4 talen: Engels, Frans, Spaans, Duits en misschien Chinees. Dus zoek samenwerking met het buitenland. NL is toch zo'n open land? Export is toch essentieel? Nou zorg dat je je partners kent en vertaal al hun belangrijke programma's en zend ze uit op die buitenlandzender. Of wellicht dring er bij de EU op aan zo'n zender aan te bieden dat scheelt dan ook weer flink.
Nu ik verder over nadenk is die tweede zender een mooie EU zender! Dus daar kan ieder EU-lid mooi aan meebetalen: share the costs.

ecologiste | 20-01-11 | 09:20

@zeg maar jansen | 20-01-11 | 09:09
Ik durf te wedden dat die Paul de Lul vandaag nog een "headhunters" beeveetje uit de grond stampt, die de regering het advies zal verstrekken dat Paul ab-so-luut niet gemist kan worden

necrosis | 20-01-11 | 09:19

Mart Smeets, Sjek van Gelder en Zonnebank van Gangelen en je houdt nog geld over ook.

Biff Eagleburger | 20-01-11 | 09:19

Schaf de hele publieke omroep gewoon af.
Het is toch alleen maar voor en door links tot extreemlinks en dom tot oliedom.

vetkleppert | 20-01-11 | 09:19

@Reinaert | 20-01-11 | 09:16
Ik spreek jou in ieder geval niet tegen, sterker, ik ben het er mee eens

Che_cuevara | 20-01-11 | 09:18

Bezuinigen zullen leiden tot afname van diversiteit.
(diversiteit is toevallig nu juist de reden van het bestaan is van het bestel)

Dus: afschaffen die boel. Echt. Nou niet schipperen, maar gewoon stoppen.
Niet meer polderen. Gewoon de stekker eruit. De staat terug in zijn hok.

Denkt Na | 20-01-11 | 09:17

Oh ja, de TROS moet sowieso dood. Evenals de Vara.

Markies de Schade | 20-01-11 | 09:17

Che_cuevara | 20-01-11 | 09:15
Bij nader inzien heeft u gelijk. Zo'n bezuiniging al ik voorstel kost volgens mij ook best duur, dus laat maar.

Dick Luyenlomp | 20-01-11 | 09:17

Plan B: voer prestatieloon in voor presentatoren en ander schorem.

Gewoon aan de hand van kijkcijfers: geen kijkers, geen centen. Iesj siempel!

Yvon Jaspers zal het beamen. Paul de Leeuw zal me ongetwijfeld hardop tegenspreken.

Reinaert | 20-01-11 | 09:16

@Dick Luyenlomp | 20-01-11 | 09:11
Doe alleen dat laatste maar
Mag ook niet functioneel zijn

Che_cuevara | 20-01-11 | 09:15

"De volledige bezuinigingsronde gaat namelijk via uitbesteding."
Iets knaagt er, maar wat......
Iets zegt me dat de PO na de "bezuiniging" 20% duurder wordt.
Ik zeg: Vara opheffen, for openers...

necrosis | 20-01-11 | 09:13

Breek de hele bestuurslaag eerst maar eens af. Want die kost groot boel veel duur!

Weg met de directeuren, managers, commissarissen, commissieleden, externe adviseurs.

Dat levert al een aardige besparing op dunkt me. Een een hoop werkeloze linksmensen.

Reinaert | 20-01-11 | 09:13

9. Voortaan slechts de helft van de bekende Nederlanders uitnodigen die men nu uitnodigt. En ze dan ook slechts de helft van het gebruikelijke betalen. Ze komen namelijk toch wel, want mediageil.

Tommygunner | 20-01-11 | 09:12

Een of twee netten afschaffen. Omroepen afschaffen en zender a la BBC opzetten. Alle spelletjes, quizzen en soaps eraf, die mogen naar de commerciëlen.
Een goed balanced nieuws programma, met een redactie die uit alle lagen van de bevolking komt in plaats van dat linkse vooringenomen tuig dat er nu zit.
Goede onderzoeks journalistiek naar misstanden in politiek en bedrijfsleven, die corruptie en verspilling blootleggen.
En als er geld overblijft; iedere avond een uurtje functioneel bloot!

Dick Luyenlomp | 20-01-11 | 09:11

@oerWouter | 20-01-11 | 09:06
U wilt mijn gewaardeerde collega's op een zijspoor zetten? Mag ik dat zeggen, ja dat mag ik.

//Mart Smeets modus off//

chevyeddy | 20-01-11 | 09:10

@veuve-clicquot | 20-01-11 | 09:07
Misschien alleen nog herhalingen, die zijn goedkoper

Che_cuevara | 20-01-11 | 09:09

@oerWouter en die dikke dan ?? Paul de lul glooft ook nog steeds dat ie echt betaald wordt voor zn speciale kwaliteiten...

ongegeneerd | 20-01-11 | 09:09

Paul de Leeuw weg scheelt ook al 6,5 ton per jaar. Die van Nieuwkerk de laan uitschoppen ook. Die zou dan op een nieuw contract aangenomen kunnen worden tegen een veel lager tarief. En dan hoeft ie nog geen honger te lijden.

zeg maar jansen | 20-01-11 | 09:09

Het lijkt mij het verstandigste om te bezuinigen op de bezuinigingen.

Che_cuevara | 20-01-11 | 09:09

Opheffen.
Klaar.
De staat heeft NIETS in het media domein te zoeken.
De staat is al sterk zat zonder propaganda diversiteit.
Niemand bijt de hand die hem voedt.

Omroepbestel is ontstaan in tijd van bandbreedte schaarste.
Die zijn over.
Stekker eruit. Volgevreten tuig. Profiteurs. Propagandisten.
Verpesters van een vrije media markt.

Denkt Na | 20-01-11 | 09:08

Nou dat is makkelijk.
1. Alles maar dan ook echt alle ruimte en materiaal delen.
2. Verbod op catering
3. Verbod op het inkopen van programma's van je eigen b.v.
4. Verbod op jezelf inhuren
5. Salarissen bepaald door het ministerie van Binnenlandse Zaken
6. Salarisplafond
7. 3de net weg of het derde net enkel met programma's van de regionale omroep
8. Scheiding tussen Staat en Kerk ook hier doorvoeren

Tommygunner | 20-01-11 | 09:07

Geen herhalingen meer en dan een zendertje minder.
Overstap naar het BBC/Belgie/Duitsland model : 1 publieke omroep.

veuve-clicquot | 20-01-11 | 09:07

Jack van Gelder, Youri Mulder en Ronald Waterreus en je bent al bijna halverwege.

oerWouter | 20-01-11 | 09:06

Iedere dag die hete aardappel in de strot van die Mariëlle Tweebeke douwen moet ook een aardige cent kosten, lijkt me zo.

Markies de Schade | 20-01-11 | 09:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken