Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Poolse ambassade roept GeenStijl op het matje

poolswapen.jpgPost van de Poolse ambassade! Krijgt GeenStijl gewoon een gepersonificeerde cable van Polskileaks in de mailbox. Middels hun diplomatieke afgezant Janusz Wołosz (Tweede Secretaris van de Poolse Ambassade) eisen de Polen dat we zo snel mogelijk het verzoek van het MDI inwilligen. Of we het gezegde 'Polen zijn tuig. Allemaal!' even willen wegjorissen uit dit topic. En een rectificatie plaatsen, zo snel mogelijk. Toe maar, een officiële vertegenwoordiger van een buitenlandse staat die zich gaat bemoeien met het doen en laten van GeenStijl. Blijkbaar hebben de Poolse diplomaten niets beters te doen dan zich te bemoeien met de moderators van het roze weblog. Internationale politieke druk om een reaguursel te laten verwijderen, het moet niet gekker worden. Leest u mee, Europese Unie? Rutte, ook gezien? Hier de officiële mail van de Poolse ambassade. De Poolse overheid gaat even keihard offroad van de te bewandelen politieke paden met deze waarschuwing. Maar dat is dus even een brug te ver. Als wij Poolse, Tsjechische of desnoods Oeigoerse autodieven willen duiden als tuig, doen we dat gewoon. Als wij besluiten dat reaguursels van die strekking blijven staan, dan blijven ze staan. Dus hier is ons statement voor de Poolse ambassade: Je blijft met je poten van GeenStijl af. Wij zijn van het diplomatieke huilie huilie van een stel nep-Russen totaal niet onder de indruk. Kom maar op met je Tyskie-leger, we kunnen je hebben.

Reaguursels

Inloggen

Eens "Untermensch", altijd "Untermensch"...

Als je met ze te maken krijgt? Tsja, zijn inderdaad wat sentimentele, luidruchtige en veel alcohol veroberende typetjes... Ik bedoel maar, dat valt wel op!

Prinz von Emmerstein | 21-01-11 | 06:16

Op de NL'se ambassade in PL beginnen ze gewoon Pools tegen je - dus het valt nog mee dat de email van de PL ambassade in het Engels was. Verder moeten die Polen niet zo zeuren, in Polen zelf vindt iedereen Russen en Duitsers tuig, en dat is nog zacht uitgedrukt.

FlitsPool | 20-01-11 | 16:30

Nu kan in ieder geval onderbouwd worden dat alle polen op het consulaat werkschuw tuig zijn :)

Recidivist | 20-01-11 | 14:54

@ Bigi Bana Boy | 20-01-11 | 11:32;
Ik zou zo graag willen dat de polen om andere kwaliteiten geroemd kunnen worden. Behalve een aantal wereldrecords zuipen en staken zit dat er nog steeds niet in.
Polen, liever niet.

ReligionSucks | 20-01-11 | 14:21

Dear Mr. Janusz Wo³osz
A very fat middlefinger for you...

Neerlandsbloed | 20-01-11 | 14:02

tuig joh

jaleuk | 20-01-11 | 13:10

@ mamma5506 | 20-01-11 | 10:07

Als jij wel Nederlands bent, weet je dat verdomde goed te verbergen achter je taalgebruik.

captainobvious | 20-01-11 | 11:47

Volstrekt hypotetisch geval natuurlijk maar ik denk dat het Nederlandse leger geen kans zou hebben tegen het Poolse. Polen zijn geduchte en taaie vechters en hebben een indrukwekkende krijgshistorie. Op het gebied van dapperheid en onverschrokkenheid buig ik diep uit respekt voor het Poolse volk. Uiteindelijk waren zij het die de Turken bij Wenen versloegen. En dan nog het eeuwenlange verzet tegen de Russen én tegen de Duitsers, soms against all odds. Respekt voor de Poolse soldaat. Niet dat het relevant is uiteraard maar ik vind het wel aardig om te melden.

Bigi Bana Boy | 20-01-11 | 11:32

Ooit_IgorTheHorrible | 19-01-11 | 17:33

Het gaat me niet om die Polen die hier zijn, hoewel 0031 slecht presteert als het gaat om eigen belang en handhaving. Maar daar kunnen die Polen niks aan doen. Bovendien denk ik dat we wellicht uitgerekend vakmensen wel kunnen gebruiken en dat die ook een meerwaarde kunnen hebben. Kunnen, ik weet het niet zeker.

Het beeld dat u schetst is van een Polen dat welvarend is, winstgevende bedrijven heeft, dat wij van onze producten voorzien (winst I) en waarvan wij de winstgevende bedrijven overnemen (winst II).

Ik denk dat de Polen onze producten kunnen kopen omdat we hen bakken geld gireren vanuit de EU. Dat kost dus geld.

Ik denk dat we niet voor niks die winstgevende bedrijven overnemen EN dat die bedrijven winstgevend zijn omdat we ze op onze markt vrijelijk toelaten en dat eerst niet deden. Dat kost op korte termijn veel geld, macro, en kost macro op termijn geld tenzij wij andere dingen gaan doen in plaats van wat we deden, dingen die nog meer opbrengen. Met ons onderwijs, onze mentaliteit, onze jongerenpopulatie en de vergrijzing geloof ik daar niet in.

Dat bedrijven er van profiteren zegt dus weinig en dat beleggers daar van profiteren is herhaling van zetten, want dat is logisch.

Nee, het gaat erom waar dat geld opeens vandaan komt en of we er per saldo macro in 0031 beter van worden.

Ik zie ht niet. Sterker: ik kan alleen maar bedenken waarom we er slechter van worden. Behoudens de vakmensen die de beste jaren van hun leven hier komen werken. Juist dei categorie zie ik wel meerwaarde leveren ook al schuurt het gedrag en de impact van de massale instroom in ieder geval tijdelijk met het welbevinden van de 0031-er.

NoMinister | 20-01-11 | 11:17

Zieke, gore, enge kleaute-EU !

Creaguurder | 20-01-11 | 11:12

Zouden ze in de Nederlandse ambassade in polen Nederlands of Engels spreken tegen de polen ? Denk het maar niet - de meeste Nederlanders daar spreken pools, al dan niet vloeiend maar ze hebben tenminste het fatsoen om te INTEGREREN in hun gastland, dat weet ik uit ervaring van een vriend.
Dit is een duidelijk bewijs van het klootzak-achterig gedrag van die gasten in Nederland.

JohnDee | 20-01-11 | 11:03

WEER EEN ENORM GOED VOORBEELD VAN INTEGRATIE :
In de poolse ambassade in Nederland spreekt men Engels tegen Nederlanders...

JohnDee | 20-01-11 | 10:57

Polen zijn toffe mensen en GS is steeds sneuer aan het worden. Maar voor beide feiten geldt dat we de Poolse ambassade niet nodig hebben om die feiten te constateren.

Horror Skopie | 20-01-11 | 10:18

De overheid moet onmiddelijk stoppen voor elk wissewasje nederlandse onderdanen uit te leveren aan dat land.
Het is toch van de gekke dat slaafse gedrag omdat we zonodig de regels van de EU moeten volgen.

lanex | 20-01-11 | 10:14

polen marokkanen turken enz. ze maken gewoon de dienst uit in gek nederland.hier kan alles.met hulp van de nederlandse vrouw door de regel.

mamma5506 | 20-01-11 | 10:07

polen zijn de nieuwe marokkanen.

dyzc | 20-01-11 | 09:26

GS voor Wereldheerschappij!

AJMouse | 20-01-11 | 09:23

Beetje jammer in die brief:
The Hague... volgens mij is het in Polen ook gewoon Den Haag toch? want New York is voor ons ook gewoon New York en geen Nieuwe Jurk?

Anarchii | 20-01-11 | 08:59

Zullen we het eensch eauver die Peaulsche Jomanda hebben.
Die dooie die in het Vaticaan hep geweaund.
Ben benieuwd hoe ze daarop reaguren.

Geheimrat Schultz | 20-01-11 | 07:23

Als die droeftoeters van de ambassade tenminste de moeite hadden genomen om het bericht in het Nederlands op te stellen, zou het misschien nog een reactie waard zijn geweest. Nu inderdaad gewoon je pool, eh, poot stijf houden!

Deipnosophist | 20-01-11 | 02:23

An die ARBEIT | 19-01-11 | 21:15

Legaal zal het net op het randje zijn of er net over iets over heen, durf het niet echt te zeggen, ik ben geen advocaat.
Maar dan aan de andere kant, je kunt een zin als "Polen zijn tuig, allemaal" ook opvatten als een stelling, dan is het juist weer geheel andersom en heeft men ook geen poot om op te staan.
Maar met "ik vind" er voor sta je altijd in je recht en niemand maar dan ook niemand die je wat maken kan, de regering , justitie of wie dan maar ook.

Maar ik ga met je mee in een dikke vinger voor die lui.

Zo als de polen zeggen, Kurwa op de poolse ambassade.

Tukkerr | 20-01-11 | 01:38

Vanavond rond 23:00, Dorpsweg, Rotterdam.
Dronken Pool ramt een BMW vol van achter, BMW bestuurder met ambulance mee, Pool naar Bureau.
Leuk volk.

captainobvious | 20-01-11 | 01:34

Ze eisen niets, ze dreigen niet, geen advocaten op de stoep, ze vragen alleen! Maar ok als je geen tekst kan vertalen is je dat niet aanterekenen.

Rob

rocco41 | 20-01-11 | 00:49

Poolse agressie tegen onze Geenstijl!
Dit zal vanaf 5.45u beantwoord worden.
Wat een tuig! ALLEMAAL!!!

This opinion is shared by all Dutch that too many Poles living in the Netherlands! Kudt!

mothersfinest | 20-01-11 | 00:49

@Ambassadski Polski:
Ga es deau... Oops!
Doen jullie allemaal maar een salto achterover vanaf een bierkratje...

Ahasveros | 20-01-11 | 00:48

Wat is het verschil tussen een Pool en een kameel?
Een kameel kan een week werken zonder te drinken.
Een Pool kan een week drinken zonder te werken.

Gehoord van een Pool....

waarnemer | 20-01-11 | 00:44

Ik vind dat GS zijn ambassadeur uit Polen moet terugroepen.
Dat zal ze leren!

Lewis Lewinsky | 20-01-11 | 00:17

Och och! Mijn eerdere vraag of/wanneer johnny nou eindelijk eens wordt vervangen door de sollicitant van vorige week werd in no time weggejorist. Was dat omdat er binnen 4 minuten al 2 instemmende reacties waren of zijn ze bij GS tegenwoordig echt zo snel op de pik getrapt dat ze zelf doen wat ze anderen verwijten?
Net zoals "de busschaffeur (15:49) en andere reaguurders constateer ik dat het Poolse tuig helemaal niks EIST. Quid zuigt weer eens wat uit zijn duim en de onnodige censuur komt nu van de kant van GS.
Wat denken jullie wel, dit is Joop.nl niet!

Suggestie; doe eens een poll: Quid of die gruwelijke sollicitant.. kan je lachen!

sitzkrieg | 20-01-11 | 00:14

Ik zou eigenlijk eens al mijn comments moeten backuppen. Kijken hoe mijn wereldbeeld verandert in de tijd. Communist. Wel heb ik ooit.

Habibi | 19-01-11 | 23:42

@Ruk | 19-01-11 | 23:14
Hahaha, goeie, als ik een communist was zou ik toch iets anders te melden hebben denk ik. En waarom denk je dat ik een communist ben dan?

Habibi | 19-01-11 | 23:34

@ habibi

Smerige communist

Ruk | 19-01-11 | 23:14

-weggejorist-

hadtjememaar50626416 | 19-01-11 | 23:13

@ZSU-23-4 | 19-01-11 | 23:02
Die Nederlandse arbeider moet maar goedkoper worden.
40 euro per uur is gewoon veel te duur Europees bezien.
En wat die huizen betreft, ik zie een gemiddelde Pool nog niet even 1 miljoen zloty uit zijn zak trekken om in Nederland een hondekot te kopen waar hij in Polen een villa voor neerzet op zijn dzialka.
Nee, daar moet eerst nog heel wat voor gebeuren.
Een collaps van de gesubsidieerde huizenmarkt in Holandia bijvoorbeeld.
Nivellering van de prijzen voor dienstenaanbod in Europa.
Eurotax.
Om maar wat te noemen.

Habibi | 19-01-11 | 23:06

In Polen weliswaar. Geld komt via een omweg toch wel weer terug. Tenzij Griekenland en Ierland omdonderen. Lang leve de EU.
Habibi | 19-01-11 | 22:57
Lekker de Nederlandse arbeider het leven onmogelijk maken dus, aangezien die hier vast wel meer betalen dan de gemiddelde Pool. Maar als een Pool genoeg geld heeft hier een huis te kopen, wat let hem dan nog?
Uitkering trekken doen ze maar in eigen land. Zuipen en vechten ook.

ZSU-23-4 | 19-01-11 | 23:02

@ZSU-23-4 | 19-01-11 | 22:53
Ik zou ook stelen wat ik kon, als ik eerst door de Zweden, toen door de Pruisen en daarna door de Duitsers en de Russen anaal gefist was.

Ten aanzien van de gezinshereniging etc: ik vind dat elke Europeaan recht heeft zich te vestigen waar hij wilt. Zolang hij maar belasting betaalt. En dat doen ze. In Polen weliswaar. Geld komt via een omweg toch wel weer terug. Tenzij Griekenland en Ierland omdonderen. Lang leve de EU.

Habibi | 19-01-11 | 22:57

geldhongerige, vieze, vuile tyfus-opdrachtgever, verstoken van vrouw, kinderen en vrienden, in een vierpersoons kamer gepropt met negen andere stinkende gasten, wat wil je dan?
En ten aanzien van het materieel, ik denk dat ze het meeste van de Russen hebben gekaaid nadat die eindelijk opgetiefd waren.
Habibi | 19-01-11 |
Oh nee! Ik lees alweer een eerste aanzet ook alle vrouwen en kinderen over te laten komen en ze allemaal van een uitkering te voorzien, omdat ze zo zijn uitgebuit door de boze westerse man. PvdA alert!
Tweede deel reaguursel ging over WOII, aangezien ze toen tegen twee legers tegelijk vochten en er sprake was van rijdend (dus steelbaar) materieel.
Daarna zullen ze best nog wel een 4 loops koekjestrommel op rupsbanden (ofzo) hebben kunnen achterhouden, zo crimineel zijn ze vast wel. De snoodaards.

ZSU-23-4 | 19-01-11 | 22:53

Tig keer een klacht over ingediend maar geven niet thuis.
The Foxx | 19-01-11
Voordat je een Pool aan je huis laat werken moet je hem ook eerst een blaastest laten afleggen!

ZSU-23-4 | 19-01-11 | 22:46

@ZSU-23-4 | 19-01-11 | 22:38
Inderdaad. De meeste Polen die je in Nederland tegenkomt, de arbeiders, op het moment dat ze niet aan het werk zijn, stinken meestal naar bier en zweet.
Maar diezelfde arbeiders zitten in een 1 of ander stinkhotel, daar naarbinnen gemarchandeerd door hun uitbuitende, geldhongerige, vieze, vuile tyfus-opdrachtgever, verstoken van vrouw, kinderen en vrienden, in een vierpersoons kamer gepropt met negen andere stinkende gasten, wat wil je dan?

En ten aanzien van het materieel, ik denk dat ze het meeste van de Russen hebben gekaaid nadat die eindelijk opgetiefd waren.

Habibi | 19-01-11 | 22:44

Hulde, hulde, hulde Sjon.

Poolse ambassademedewerkers zijn lutsers. Allemaal.

Joey1809 | 19-01-11 | 22:39

@The Foxx | 19-01-11 | 22:33
Tja, dat krijg je nou als je geen normale vakman wilt huren.
Eigen schuld dikke bult.

Habibi | 19-01-11 | 22:39

Dit land is gewoon voornamelijk bewoond door lafaards, just a historic fact.
controle | 19-01-11 | 16:36
Polen zijn een stel stelende drankorgels, ALLEMAAL!
Maar mag ik je er ondanks dat ze allemaal, maar dan ook echt allemaal naar drank stinken wel op wijzen dat ze iets harder en langer gevochten hebben tegen twee grootmachten en het langer hebben volgehouden dan het legertje van Nederland?
Wellicht hebben ze een al hun rijdend materieel ook destijds gestolen van de Duitsers, maar toch...

ZSU-23-4 | 19-01-11 | 22:38

Die Polen mogen wel 's een toontje lager gaan zingen! Ze hebben bij mij een dakkapel geplaatst, ietwat scheef en zeer slecht afgewerkt (nog dagen achteraf werk aan gehad om het te fatsoeneren). Tig keer een klacht over ingediend maar geven niet thuis.

The Foxx | 19-01-11 | 22:33

Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.

Marsz, marsz, Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.

Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,
Będziem Polakami.
Dał nam przykład Bonaparte,
Jak zwyciężać mamy.

Marsz, marsz...

Jak Czarniecki do Poznania
Po szwedzkim zaborze,
Dla ojczyzny ratowania
Wrócim się przez morze.

Marsz, marsz...

Już tam ojciec do swej Basi
Mówi zapłakany
Słuchaj jeno, pono nasi
Biją w tarabany.

Marsz, marsz...

----------------------------

Poland has not perished yet
So long as we still live
That which alien force has seized
We at sabrepoint shall retrieve

March, march, Dąbrowski
From Italy to Poland
Under thy command
Let us now rejoin the nation

Cross the Vistula and Warta
And Poles we shall be
We've been shown by Bonaparte
Ways to victory

March, march...

Like Czarniecki to Poznań
After Swedish occupation,
To rescue our homeland
We shall return by sea

March, march...

Father, in tears
Says to his Basia
Just listen, it seems that our people
Are beating the drums

March, march...

Habibi | 19-01-11 | 22:32

@stoeipoes | 19-01-11 | 22:17
Om leuke, positieve, afgewogen dingen te horen over Polen moet je in ieder geval niet op GeenStijl zijn. GS, en zeker het roze reaguurders-contingent, generaliseert nou eenmaal tot in extremis. Het sterotype van de Pool, met zijn biertje in de ene en een verfkwast cq Slim Jim in de andere hand, passeert hier keer op keer weer de revue. Soms leuk, meestal vernietigend.

Habibi | 19-01-11 | 22:23

ik, als poolse, word een beetje droevig van deze comments.

stoeipoes | 19-01-11 | 22:17

@Salut! | 19-01-11 | 17:00
Licht? ...
En Tuurlijk joh - Harry Potter komt met regelmaat van de klok op bezoek daar...

NL-nogwel-Rick | 19-01-11 | 22:16

Maar is Pool dan een verzamelnaam voor alles wat uit het oosten van Europa komt?
Een Czech steelt een truck, dan is het een Pool?

Habibi | 19-01-11 | 21:27

Eigenlijk zijn er grote overeenkomsten tussen reaguurders en Polen.
Beide:
o drinken bovenmatig
o hebben het hart op de tong, vooral na een borrel
o houden van matten, vooral na een borrel
o praten veel, vooral over de politiek, vooral na een borrel
o vertrouwen de media voor geen grosz

Habibi | 19-01-11 | 21:26

Alle polen jatten koper. Vooral tijdens de zomermaanden bij haventjes is de kans bovennormaal groot dat zomaar je reling pleitos is.

dr Geisteskrank | 19-01-11 | 21:23

Niet ALLE Polen zijn tuig, maar die zijn deaud.

Jan van Schwaffelaar | 19-01-11 | 21:23

@Tukkerr | 19-01-11 | 21:02
Ik betwijfel dat men hier echt iets mee aan kan vangen. Het is dan misschien op het randje, maar het lijkt me sterk dat dit strafbaar is.

Daarbij gaat het om enkele kleine letters onderaan een artikel op een weblog. Het lijkt me sterk dat daardoor, zoals in het bericht van de ambassade wordt gesteld, mensen ineens Polen als tuig gaan zien en behandelen, terwijl ze dat van tevoren niet deden...

Gewoon lekker laten staan dus en een dikke vinger naar die diplomaten!

Pffft... De Poolse ambassade.. Wie denken ze wel niet dat ze zijn?

An die ARBEIT | 19-01-11 | 21:15

Habibi | 19-01-11 | 20:12
Nee, hij reed door. Wel even de politie gebeld, maar de meldkamer nam het telefoontje pas serieus toen er nog iemand belde. En een automobilist had inmiddels de Pool reeds vastgereden op de vluchtstrook.
Anyway. Het is tuig. Allemaal.

dosis | 19-01-11 | 21:15

@ontlullen | 19-01-11 | 20:30
Weź słownik.

Habibi | 19-01-11 | 21:02

Alle Polen zijn aan de wodka en dus alcoholisten!

DeGezalfde | 19-01-11 | 21:02

An die ARBEIT | 19-01-11 | 17:05

Geheel mee eens, maar zie het van de andere kant. Men heeft gewoon geen poot om op te staan en kan in het geheel niks eisen en zet zich zelf zwaar voor schut want de boodschap is nog steeds het zelfde, alleen anders verwoord waar niks tegen te doen is.

Tukkerr | 19-01-11 | 21:02

Hoe je het wendt of keert - Polen zijn tuig. Daaraan helpt geen moedertjelief.

Ondanks dat Polen een geciviliseerd land lijkt, is de Haagse ambassade van mening haar doel te bereiken door enige manipulatie te hanteren. Ik ga ervan uit dat GS zich niet voor die kar laat spannen.

natte krant | 19-01-11 | 20:31

Polska biegów, pieprzyæ.

ontlullen | 19-01-11 | 20:30

@dosis | 19-01-11 | 19:52
En? Heb je hem van zijn fiets getrapt?

Habibi | 19-01-11 | 20:12

Grapje neem ik aan...

TostiJosti | 19-01-11 | 19:59

Geniaal stukje. GS voor wereldheerschappij.
En Polen zijn tuig. Helemaal in auto's onder invloed.
Op de fiets trouwens ook. Ik werd bij het liften op de snelweg aangereden door een dronken fietsPool. Die dacht even de A27 te nemen naar Utrecht, dat was korter.

dosis | 19-01-11 | 19:52

Zozo, onze geachte collega reaguurder Olc32 heeft flink wat veroorzaakt, R>E>S>P>E>C>T ! Jammer dat Olc32 zich nog niet heeft remeld in reaguurderspanelen....

Sydough | 19-01-11 | 19:44

merkwaardig dat ze zo'n brief in het Engels moeten schrijven als kennelijk wel iemand zo aardig is geweest om 'tuig' voor hen te vertalen. Gewoon in het Hollandies terug schrijven

overdrijfnietzo | 19-01-11 | 19:38

Over Polen niets dan lof. Zeker de Poolse dames uit een boekje. Ik sla de bladzijdes dan ook graag gretig om, opzoek naar nog meer van dat schoons.

NOODUITGANG | 19-01-11 | 19:36

En als al die Polen nou eens ophouden met steeldievelarij valt er wellicht te praten over rectificatie.

Enfin, feli nog Johnny!

Parsons | 19-01-11 | 19:35

Bedankt GeenStijl!
Je kunt er natuurlijk op wachten dat ook de Polen de Nederlanders nu laffe, slappe homofiele pedo's zullen gaan noemen en hen eveneens als zodanig zullen gaan behandelen. Zo gaan die dingen. Wie wind zaait zal storm oogsten.
En ja,de verbouwingen zullen duurder gaan worden en de kwaliteit een stuk minder.

Bolle Wim | 19-01-11 | 19:30

1000 maal dank GS (en u ook G-unite). Als je al geen tuig meer tegen een pool mag zeggen wat moeten we dan in hemelsnaam nog??? Tuig hoort natuurlijk bij Pool als Jood bij Cohen, Roma bij Sinti, Hutu's bij Tutsi's, PolPot bij Stalin, nou ja ga maar even zo door. Super!

gigi gorgonzola | 19-01-11 | 19:30

-weggejorist-

Bongo Fury | 19-01-11 | 19:26

Da's nie zo slim Janusz.

drapina | 19-01-11 | 19:23

Kom zeg... Dan hadden ze maar vriendjes met Rusland moeten blijven...

Doc Damage | 19-01-11 | 19:18

Dzien Dobre

Durotar | 19-01-11 | 19:08

@leo-gs | 19-01-11 | 18:33
According to the United Nations conventions, there is no distinction between the term racial discrimination and ethnicity discrimination.

Unrestrained | 19-01-11 | 18:39

Ik zou ze tegemoet komen door in de topic van het betreffende artikel 'polen' te vervangen door 'ambassadeurs'.

vimes | 19-01-11 | 18:38

@wirbel010 | 19-01-11 | 18:20
So hé! En.. heb je er wat van gezegd?

Unrestrained | 19-01-11 | 18:34

Is dat wat. Pools is een ras zomaar ineens. Weer wat geleerd.

leo-gs | 19-01-11 | 18:33

Laten we ons niet verlagen tot 'hunnie' niveau. Nergens voor nodig. Een poolse ambassadeur die geen nederlands spreekt? Whatever. Die man zit torenhoog fout.
De poolse ambassade moet haar excuus aanbieden aan GS. Dat is wel zo netjes.
Wat denkt dat ventje wel?

guppert | 19-01-11 | 18:30

Zijn de Polen ook de uitvinder van het Polonium?
Zo ja, dan houd ik me verder afzijdig van deze discussie.

EdjeGrolsch | 19-01-11 | 18:28

@wirbel010 | 19-01-11 | 18:20
Het is maar net wat je opvalt aan die jongens. Ze eten vast net zo goed of slecht als de gemiddelde Hollander: magnetron maaltijden van de C1000 en een patatje op zijn tijd. Hoe dan ook, misschien kocht hij die blikjes om samen met een collega op te drinken?Verder denk ik dat Poolse en Nederlandse alcohol consumptie elkaar niet zoveel ontlopen, maar dat de Nederlandse wat meer verborgen zit achter de geraniums. En dan gaat het niet met blikjes tegelijk, maar kratten of dozen tegelijk.

Habibi | 19-01-11 | 18:24

Behaard smaalkopje | 19-01-11 | 18:16
Dat zou best eens mogelijk kunnen zijn. Ik weet, dat nogal wat buitenlanders/ambassademensen dit soort clubs maar al te snel aanzien voor officiele overheidsinstanties, omdat zij onvoldoende op de hoogte zijn van hoe dingen in Nederland werken. Zo zijn er ook ambassadeurs/diplomaten, die denken, dat Den Haag de hoofdstad van Nederland is.

Vigil | 19-01-11 | 18:23

De Polen zijn niet half zo crimineel, asociaal en onaangepast als Nederlandse bankiers en verzekeraars. De waarheid moet gezegd worden. Al kost dit mij waarschijnlijk opnieuw een BKR notering. Maar dat heb ik er voor over. Puur in het belang van het bestolen en geschoffeerde Nederlandse volk.

Bolle Wim | 19-01-11 | 18:22

Net voor me in de supermarkt zag ik zo'n Poolse vier Tyskie blikjes afrekenen; eten die mensen wel of drinken ze alleen bier?

wirbel010 | 19-01-11 | 18:20

Dus niet alle polen zijn tuig. Goh zeg he, dat wist ik heulemaal niet. Toch wel goed dat mailtje van dat tuig.

Gavrilo | 19-01-11 | 18:17

@Vigil | 19-01-11 | 18:08 Het MDI tracht natuurlijk mr. Wolosz over te halen aangifte te doen, en heeft zich waarschijnlijk, ouder gewoonte, FRAUDULEUS gepresenteerd als een 'overheidsorganisatie' onder auspiciën van het Ministerie van Justitie, zoals ze ook altijd in Amerika doen als ze daar een webhost onder druk willen zetten: Uiteraard is het MDI dat niet, het is immers een extreem-linkse rukkersclub van Ronald Eissens en diens vierkante neukgat Suzette van Bronkhorst, maar ongetwijfeld meent Wolosz nu TEN ONRECHTE de gehele NL-overheid aan zijn zijde te hebben ...

(Hoofdletters t.b.v. het fanatiek meelezende MDI, dat natuurlijk ongezien de tyfus kan krijgen ... ;-)

Behaard smaalkopje | 19-01-11 | 18:16

Aan wie verkopen we nu de Spruitjes uit Moerdijk en omgeving??
Het is gewoon Discriminatie als je in eigenland niet meer mag zeggen wat waar is!!

Crematorium-de-Asbak | 19-01-11 | 18:13

Behaard smaalkopje | 19-01-11 | 17:48
Helemaal eens. Het zelfs de vraag of zijn baas, de ambassadeur, van zijn actie op de hoogte was. Ik vind dit een nogal vreemde actie voor een tweede secretaris. Ik zou zoiets eerder verwachten van de councillor. En als hij dan nog een brief had gestuurd met een verhaal, dat hij het daar niet mee eens is, soit! Maar niet verzoeken om zaken te verwijderen. Het beste was natuurlijk geweest, als men helemaal niet gereageerd had. Maar misschien kon men de verleiding niet weerstaan gezien de meninkjes van het MDI.

Vigil | 19-01-11 | 18:08

Minister Verhagen maar eens op het matje roepen;inmenging binnenlandse aangelegenheid. Binnen de EU nog altijd een zonde...

mierus | 19-01-11 | 18:03

Hoezo "racist" ??? Sinds wanneer is de Poolse nationaliteit een rassenaanduiding?

Der Theo | 19-01-11 | 18:03

wist niet dat Pool zijn een ras was... fuck polen. yes I said it, fuck em.

Xandrino | 19-01-11 | 18:02

Tegenpeaulen!

RangerT | 19-01-11 | 18:01

Van rascisme is overigens geen sprake. Daarin gaat die tweede secreatris dan wel weer veel te ver met zijn uitspraak.

doenormaal! | 19-01-11 | 18:01

Begin negentiger jaren heeft de Duitse teevee twaalf afleveringen uitgezonden over een sjagreinige oude mof genaamd Motzki,die een gruwelijke hekel had aan alles wat niet Duits was, inclusief de ossies..
Een opmerking van die kerel heeft toen voor veel opschudding gezorgd, waardoor de serie snel van het toneel verdwenen is.

Alles aus dem osten sind lahmarshen von denen arbeitetet keiner, nur die Polen die arbeiten ab und zu.... Die klauen auto's! Hulde,

Werner B | 19-01-11 | 17:59

Ze hebben gelijk. Als men over Nederlanders zouden zeggen dat het allemaal simpele zieltjes zijn, dan zouden ze welliswaar grotendeels gelijk hebben maar niet helemaal. Niet álle nederlanders zijn simpel van geest namelijk. Je mag dan ook niet zeggen dat alle Nederlanders simplistisch zijn. En Polen zijn best OK. Het tuig (autodieven en andere criminelen) daargelaten natuurlijk maar dat geldt voor al het tuig, ongeacht afkomst. Polen verachten ons tenminste niet op basis van geloofsovertuiging en laten ons in onze waarde. Zij denken wat dat betreft hetzelfde als wij. En ik heb een Poolse vriendin waar menig Nederlander jaloers op kan zijn en een voorbeeld aan zou kunnen nemen qua ethiek, opvoeding, normen en waarden, inkomen, vriendelijkheid, gastvrijheid etc.

doenormaal! | 19-01-11 | 17:57

@Z-PiLL | 19-01-11 | 17:52
Nogmaals, zelfs de EU-subsidies vallen in het niet bij de winsten van de Nederlandse bedrijven aldaar. Trouwens als we het over EU-subsidies hebben dan zijn toch Franse boeren de grote winnaar.

Ooit_IgorTheHorrible | 19-01-11 | 17:56

Polen zijn idd *T*U*I*G*. Eentje die dronken was heeft mijn zijspiegel ingetrapt. Schade mag ik zelf ophoesten.

Suriboy | 19-01-11 | 17:52

Ooit_IgorTheHorrible | 19-01-11 | 17:33

Ja, dat is in de loop van de tijd toch wel veranderd: in eerste instantie was het bijna statusverhogend als je een kluspool rond had lopen.
Als dan toch blijkt dat sowieso het drank-vooroordeel in de meeste gevallen uitkomt en (hoewel ze vaak hard lijken te werken) de kwaliteit toch belabberd is dan blijft er inderdaad weinig positiefs over. "Iets eraan overhouden".
Enneh, eenrichtingsverkeer? De EU-subsidies die daar naartoe gaan/gegaan zijn doel je op?

Z-PiLL | 19-01-11 | 17:52

Het moet mij toch van 't hart, heer JANUSZ WOŁOSZ, Tweede Secretaris - bilaterale betrekkingen, pers relaties, en woordvoerder van de Ambassade, dat er niet zoiets als een 'Pools' ras bestaat (dus gaat het hier niet om 'racisme', dronken lul):

De Polen behoren tot 1 volk, meer niet, en da's mooi zàt (de arabieren in Israël kunnen ze dat bijvoorbeeld niet nazeggen ... ;-)

Behaard smaalkopje | 19-01-11 | 17:48

Het domste wat je kunt doen is hetgene wat op Geenstijl gezegd wordt serieus nemen. Of er tegenin gaan. Dat is ook niet slim. Gewoon over laten waaien.

Zzzzooooffff | 19-01-11 | 17:47

Die poolse ambassade secretaris heeft zich laten opnaaien door het MDI natuurlijk.

Prof. van Leipum | 19-01-11 | 17:42

@NoMinister | 19-01-11 | 17:24
Hoe kan het "ons" geld kosten als Nederlandse bedrijven een nieuwe afzetmarkt krijgen en goedkoper kunnen produceren? Als Heineken en ING winstgevende Poolse bedrijven overnemen, die alleen actief zijn op de lokale markt, levert dit toch Nederlandse beleggers (onder meer Nederlandse pensioenfondsen) geld op?

Voor de duidelijkheid, ik vind de ambassadeur ook hypocriet om van racisme te spreken maar ik word langzaam ziek van het beeld dat de economische betrekkingen tussen Polen en Nederland eenrichtingsverkeer zijn. Het beeld dat nu heerst, is er een van de stelende Poolse autodief en de zwartwerkende timmerman terwijl de arme Nederlanders er niets aan over houden.

Ooit_IgorTheHorrible | 19-01-11 | 17:33

MDI zit er gewoon achter, die denkt, naar ons luisteren ze niet, dan moeten we maar gaan jammeren bij Polskis zodat die er mischien wat extra druk achter kunnen zetten. Heel zwak van meldpunt discriminatie internet, het zijn gewoon pussy's daar! Echt zielig dit!

StijlvolleNikser | 19-01-11 | 17:31

@ myself:

,,Hoezo?'' = Hoezo een waarschuwing

Krakeel | 19-01-11 | 17:31

''De Poolse overheid gaat even keihard offroad van de te bewandelen politieke paden met deze waarschuwing.''
Hoezo? Hij vraagt het heel netjes. Hij sméekt het bijna.

''Als wij Poolse, Tsjechische of desnoods Oeigoerse autodieven willen duiden als tuig, doen we dat gewoon.''
Het lijkt de ambassadeur erom te gaan, dat er stond: ,,Polen zijn tuig. Allemaal''. Niet: ,,Poolse autodieven zijn tuig'', of iets dergelijks.

Verder een kansloze mail natuurlijk. Als de geschiedenis iets leert, dan is het wel dat dit soort verzoeken richting GeenStijl dikwijls een averechts effect heeft.

Krakeel | 19-01-11 | 17:29

Annexeren die hap.

De Vijfde Colonne | 19-01-11 | 17:28

Alle ZDEV's zijn tuig!

ZDEV | 19-01-11 | 17:25

Ooit_IgorTheHorrible | 19-01-11 | 17:19

Belastingvrij klinkt als belastingconcurrentie en dat betekent gewoon dat het ons geld kost. We moeten immers dan elders extra heffen.

Die bedrijven kunnen er best rijk van worden, maar door dit soort zaken word ik geen fan van Polen.

NoMinister | 19-01-11 | 17:24

K.Zwellever | 19-01-11 | 17:14

Of door 'moslims'. Maar goed, laat maar.

Moslims zou discriminatie van geloof kunnen zijn. Joden zou discriminatie van geloof en ras kunnen zijn.

Maar Polen, dat is geen ras, hoewel hun ambassade daar anders over denkt. Nog even en Polen is een geloof, volgens die ambassade (NOT). Dat onaardig doen over een bevriend land is wel van belang, maar niet in deze context. Niet 'Polen' wordt beschimpt maar 'de Polen' en dan wel degenen in 0031. Dus.

NoMinister | 19-01-11 | 17:22

drs. S. Lim | 19-01-11 | 17:19
Hier gaat u zwaar de fout in en is niet bevorderlijk voor de defensie van GS.

Vigil | 19-01-11 | 17:21

@NoMinister | 19-01-11 | 17:13
Nederlandse investeerders hoefden jarenlang geen belastingen te betalen in "economisch-vrije" zone's, kregen speciale kortingen bij het aannemen van werknemers etc. Daarom is ING nu de grootste bank in Polen, Heineken heeft de grootste brouwerij, Philips een dozijn fabrieken om maar van de kleinere bedrijven te zwijgen. Nederland is na Duitsland al jarenlang de tweede investeerder in Polen, vanwege de lage lonen en aantrekkelijke belastingen. Met andere woorden, het geld dat naar de Nederlandse beleggers terugkomt, is vele malen hoger dan het bedrag wat de stucadoors en aspergestekers hier verdienen.

Ooit_IgorTheHorrible | 19-01-11 | 17:19

Holendrzy są cholernie kretyny

Habibi | 19-01-11 | 17:19

Hebben we deze al gehad?

Poolse ambassadeurs zijn tuig, ALLEMAAL!

drs. S. Lim | 19-01-11 | 17:19

En dan heeft geenstijl het nog niet eens gehad over de aloude poolse deugden van jodenhaat en zigeunerhaat, die dieper geworteld zijn dan nederlandse islam *kuch* "kritiek".

jabir | 19-01-11 | 17:16

Ergens hebben die Polen natuurlijk wel een beetje gelijk;je zou voor de grap eens de woorden "Polen" voor "Joden" moeten vervangen.Ik denk dat de wereld dan te klein zou zijn.

K.Zwellever | 19-01-11 | 17:14

@sjaakdeslinksesul
Hehe, eigenlijk moet ik helemaal mijn mond houden, aangezien ik een Duitse grootmoeder heb.

Ooit_IgorTheHorrible | 19-01-11 | 17:14

Ooit_IgorTheHorrible | 19-01-11 | 17:10

Je moet mij nog even uitleggen hoe die bedrijven zo rijk werden...

NoMinister | 19-01-11 | 17:13

4nonymous | 19-01-11 | 17:10

Nee, nuchter bekeken niet.

NoMinister | 19-01-11 | 17:12

seven | 19-01-11 | 17:06
Als een ambassade problemen heeft met iets wat er in het land van vestiging gebeurt, dan behoort dat in eerste instantie met Buitenlandse Zaken in het land waar men actief is besproken te worden. Dit is vrijwel over de hele wereld zo.

Vigil | 19-01-11 | 17:12

Ooit_IgorTheHorrible | 19-01-11 | 17:08
Wat maken die 1,5 miljoen duitsers nou uit Igor, jouw grootouders deden gewoon wat wij mijn grootouders graag wilden doen maar waar ze te braaf voor waren.

sjaakdeslinksesul | 19-01-11 | 17:12

Veertig jaar heulen met de Russen zoals die Polen dat toch echt gedaan hebben heeft ons bakken met geld gekost. Reken dat éérst maar eens af dan lullen we verder.

*** Nog steeds de halve slagorde van het Poolse "leger" in z'n kop heeft zitten ***

Reinaert | 19-01-11 | 17:11

Oh oh, dit gaat fout. ik voorzie een Poolse invasie, nu niet vanuit de lucht maar per Duitse sedan.

BraterEnWood | 19-01-11 | 17:10

Wat een hypogrietjes op die ambassade.

Dagelijks staan de lamme POLEN bij o.a de Aldi traytjes GRAFENWALDER BIER te kopen, zich zelf aan de lopende band vasthoudend, om niet te vallen bij het afrekenen, de dranklucht is sterk aanwezig (het aroma komt je tegemoet) en vervolgens wordt er buiten ingeladen en met de auto's vertrokken.

Het is toch algemeen bekend dat veel (zonder te generaliseren) POLEN bezopen achter het stuur zitten, en vaker bij aanrijdingen betrokken zijn.

W

kalasjniknal | 19-01-11 | 17:10

Zucht, ook Poolse Ambassades snappen niet dat als je iets van het internet af wilt hebben je het beter kunt doodzwijgen dan er ophef over te gaan maken. Barbara Streisand kwam daar al in 2003 achter: en.wikipedia.org/wiki/Streisand_effect...
Je zou denken dat men het na 7 jaar wel geschnappt heeft. Polen niet heur.

4nonymous | 19-01-11 | 17:10

Daarnaast was Polen het enige land waar de doodstraf stond op het helpen en verbergen van Joden. Toch is Polen het meest vertegenwoordigd bij het Yad Vashem centrum.

Ooit_IgorTheHorrible | 19-01-11 | 17:10

Het Poolse zelfbewustzijn is snel gekrenkt. Dat heeft te maken met hun verleden, waarin ze beurtelings door Duitsland en Rusland gegangbangd werden. Dan ben je waarschijnlijk geneigd je wat sterker te profileren op je nationale identiteit en krijg je last van een of ander blog.

jabir | 19-01-11 | 17:09

controle | 19-01-11 | 16:58
U vergist zich. Ik ben WO-er. Niet zo snel opgeven controle, u lijkt het NL leger wel! (in uw ogen).

Seven:
Ik weet dat er na de oorlog veel kwalijke misdaden zijn gepleegd maar dat het 1,5 miljoen was wist ik niet. Is dat werkelijk zo? In een oorlog wordt er veel met cijfers gegoocheld.

Zzzzooooffff | 19-01-11 | 17:09

@Seven
1,5 miljoen Duitsers vermoord na WOII? Geloof je het zelf? Grootste deel vluchtte gewoon, ander deel werd vermoord door het oprukkende Rode Leger. Tenslotte bestond er geen Poolse staat tot 1947 en zelfs die was een marionetten regering van de Russen.

Ooit_IgorTheHorrible | 19-01-11 | 17:08

Als ik niet denk beter te weten zou ik denken dat de Poolse ambassade een loopje neemt met het MDI.

Als ik niet dacht dat ze zelf bijkans erger zijn.

NoMinister | 19-01-11 | 17:07

Vigil | 19-01-11 | 17:04
Ambassade komt op voor Polen, lijkt mij haar hoofdtaak.

seven | 19-01-11 | 17:06

Ha! Mijn reaguursel is weggejorist.

henkdekanarie | 19-01-11 | 17:05

@Tukkerr | 19-01-11 | 17:01
Plempsels zo editten dat de boodschap van de plemper verandert is echter zwaar verwerpelijk....

An die ARBEIT | 19-01-11 | 17:05

Turkije bemoeide, excuus: bemoeit, zich ook met 0031. Dus wat is Polen minder dan Turkenland?

NoMinister | 19-01-11 | 17:05

Ze spreken geen Nederlands, maar hun Engels is ook niet 'je van het'.

Polen spreekt Pools en zoals bij dominante culturen worden wij geacht hen daarom en daarin te respecteren.

NoMinister | 19-01-11 | 17:04

"Toe maar, een officiële vertegenwoordiger van een buitenlandse staat die zich gaat bemoeien met het doen en laten van GeenStijl."
Dit is inderdaad het zinnetje waar het om gaat.
De Poolse ambassade gaat zijn boekje ver te buiten. Dit is inmenging in buitenlandse aangelegenheden. Ambassades horen zich niet rechtstreeks te mengen in zaken die spelen in het land waar men gevestigd is.
Bovendien hebben we al genoeg buitenlandse potjeroerders in dit land.
GS, houd stand!

Vigil | 19-01-11 | 17:04

Volgende stap: GeenStijl ge-DDOS't door PL hackertjes :) ?

vossejongk | 19-01-11 | 17:03

Zzzzooooffff | 19-01-11 | 16:57
Polen heeft ook zelf genocide gepleegd. Na WW2 zijn 1,5 miljoen etnische Duitsers die in Polen woonde vermoord. (Duitsers woonde daar al lang, omdat de grens nogal vaak schoof)

seven | 19-01-11 | 17:03

Ooit_IgorTheHorrible | 19-01-11 | 16:29

Hoe dan? Omdat de subsidie daar op moet worden gemaakt of omdat er relatief goedkope arbeid voorradig is (pure export van welvaart dan, tenzij wij onze mensen iets beters weten te laten doen)? Of omdat de normen van produceren lager zijn? Dat laatste zou niet moeten kunnen want we hebben EC-normen, maar goed.

You tell me please.

NoMinister | 19-01-11 | 17:03

Wat een onzin, dat mailtje. Zo vestigen ze er alleen maar extra de aandacht op. De Polen zijn toch verder niet van een ander ras? Dus hoe kan dat nou racistisch zijn? Bovendien vergeten ze de context van die uitspraak mee te pakken, dus die gaat het niet halen.

jabir | 19-01-11 | 17:02

An die ARBEIT | 19-01-11 | 16:57
Noordpool komt uit gdansk, zuidpool uit katowice. Antipool stemt PvdA of SP.

sjaakdeslinksesul | 19-01-11 | 17:02

@geenstijl mods

plaats er gewoon ff "ik vind" voor die zin en die lui staan geheel in het hemdje.
Je mag jouw mening ventileren, dus hop.

Tukkerr | 19-01-11 | 17:01

@verontwaardigde reaguurders die zeiken over het feit dat de brief in het Engels geschreven is: als je werkelijk denkt dat iedere Nederlandse ambassadeur de lokale taal beheerst ben je redelijk naief. Geldt trouwens niet alleen voor diplomaten.

ja_zegt_ie | 19-01-11 | 17:01

eerstneukendanpraten | 19-01-11 | 16:58 Maar een Poolse vrouw wel hè? Lekkere dingen hoor, Poolse vrouwen, en gewillig ook.

zeg maar jansen | 19-01-11 | 17:00

Enkeltje Azkaban voor Janusz. Dat licht toch in Polen?

Salut! | 19-01-11 | 17:00

Alle polen zijn toch ook minpolen?

sjonkanon | 19-01-11 | 16:59

Als ze het aanvechten hebben ze gelijk.

wtfgebeurdhierdan | 19-01-11 | 16:59

@zoof
Ik geef het op, hbo-ers zijn niet voor rede vatbaar.

controle | 19-01-11 | 16:58

zeg maar jansen | 19-01-11 | 16:53

Val niet zo op dronken mannen! Is Gooische Vrouw al gesignaleerd btw...?

eerstneukendanpraten | 19-01-11 | 16:58

Voor ik los ga over Polen cq met info strooi, wat is eigenlijk gezien de huidige ontwikkelingen qua bescherming bron van reaguursels het huidige beleid? Ooit werden ook hier ip's afgegeven (case Hippocrates www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/12/... ) achteraf wellicht te makkelijk omdat kennelijk ook reaguursels / comments onder journalistieke bronbescherming en verschoningsrecht vallen of onvergelijkbaar omdat H. een vage/niet serieuze bedoelde bedreiging neerpende? Enfin, wellicht goed om te weten, GS hoeft bij info over bv criminele Polen in commments juridisch gezien niet zomaar ip's af te geven.http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINNENLAND/article/detail/1788561/2011/01/04/Druk-justitie-op-baas-website-Crimesite.dhtml / www.villamedia.nl/nieuws/bericht/justi... /
"Crimesite heeft echter een veel sterker argument: zij doet aan journalistiek en heeft daarmee recht op bronbescherming (zoals bevestigd in de Voskuil- en Autoweek-arresten). Het OM heeft speciale richtlijnen opgesteld over hoe om te gaan met vorderingen richting journalisten." blog.iusmentis.com/2011/01/05/om-eist-...

seven | 19-01-11 | 16:57

@sjaakdeslinksesul | 19-01-11 | 16:52
The Polisch, of Polisch people....

Maar the Poles, dan heb je het over de Noord- en Zuidpool....

An die ARBEIT | 19-01-11 | 16:57

controle | 19-01-11 | 16:51
Gaat U maar lekker zelf terug naar de schoolbanken. Polen hebben massaal Joden verraden aan de Nazis. Dan heb ik het dus niet over Joden in het ghetto van Warschau maar gewoon de huis, tuin, en keukenJood in kleine steden en op het platteland. Waarom? Omdat het fijne katholieken zijn die Polen.
Nu wel goed rekenen: (107.000/140.000)*100%=76%. Daarvan is beslist wel een redelijk percentage teruggekomen. Kom je aardig dicht in de buurt van 40% Joden uit NL die WWII heeft overleefd.
Opmerkelijk is uw ontwijking van mijn vraag of U van origine NL-ers bent.

Zzzzooooffff | 19-01-11 | 16:57

Reinaert | 19-01-11 | 16:52 zeg maar jansen | 19-01-11 | 16:52

LOL! Als ik om half acht in de avond, ongeacht welke dag, bij de supermarkt bij de kassa sta en mijn rug krijgt een drankwalm te verduren is het ook altijd een Pool. Komt zijn tweede lading van de dag afrekenen...

eerstneukendanpraten | 19-01-11 | 16:56

Alle Polen Stinken !!

Dimitjuh | 19-01-11 | 16:56

Stroopdoos | 19-01-11 | 16:45 Over minder dan honderd jaar is iedereen lichtgetint. Op de hele wereld.

zeg maar jansen | 19-01-11 | 16:55

Een Pool die de Nederlandse taal beheerst. Poehaa.. En in het Engels terugschrijven. Stelletje losers daar!

Mr_Pikibelly | 19-01-11 | 16:55

eerstneukendanpraten | 19-01-11 | 16:51 Nou je het zegt. Maar die lichte muskusgeur, dat roept toch wel vochtige verlangens op toch?

zeg maar jansen | 19-01-11 | 16:53

He Janusz Wolosz, we actually like Poles.
We're happy to trade in half our population (both ethnic Dutch and non-ethnics) for Poles. Especially for your kobiety. So stop whining like a typical allochtone subsidiespons and start acting like a Pole. Nazdrovje!

sjaakdeslinksesul | 19-01-11 | 16:52

eerstneukendanpraten | 19-01-11 | 16:50 Bij de supermarkt nog wel. De drank in het karretje is om te camoufleren dat ze het karretje stelen. De supermarktmanager kijkt namelijk wel of ze de drank betaald hebben maar niet of ze het karretje terugbrengen.

zeg maar jansen | 19-01-11 | 16:52

@eerstneukendanpraten | 19-01-11 | 16:50

Ach, ik kom ook wel eens Polen tegen in de bouwmarkt. Dan hebben ze geen drank in hun karretje. Hooguit een fles aan de lip om het shoppen draaglijker te maken.

Reinaert | 19-01-11 | 16:52

Niet alle Polen zijn tuig. Er zitten ook klootzakken tussen.

wakkere_nederlander | 19-01-11 | 16:52

Veni-vidi-vulva | 19-01-11 | 16:02

Ik ruik het derde gedeelte van je nick. Tief toch eens op!

eerstneukendanpraten | 19-01-11 | 16:51

Whahahha, wat een zielige stumpers die slaven. Maar pas op als ze hun zin niet krijgen dan staan ze opeens met 10 van hun familieleden/vrindjes voor je deur.

Enne vind het behoorlijk sneu dat er mensen zijn die echt denken dat de ambassade van een willekeurige land verplicht moet corresponderen in de taal van het land waar ze zich in bevinden. Deze mensen hebben geen flauw idee waar ze het over hebben, lachwekkend gewoon.

Haragha | 19-01-11 | 16:51

brutus68 | 19-01-11 | 16:36 Vooral de koperen kandelaars hebben ze op ideeën gebracht. En koper is ook wel eens heler.

zeg maar jansen | 19-01-11 | 16:51

.. tuig uit de ons exploiterende landen. Straks heeft polen ook een minsiter van koloniën om op onze vingers te tikken, net zoals brutaal turkije.

Jan Passant mk2 | 19-01-11 | 16:51

@zoof
Ik ga geen geschiedenisles geven, dat moet je maar zelf uitzoeken, maar de Joden zaten in ghetto's die gerund werden door de lokale joodse leiders, daar viel dus weinig te verraden. Dus terug naar school u.
.
"Uiteindelijk waren er 107 000 van de 140 000 Joden die in het vooroorlogse Nederland hadden gewoond, naar het oosten gedeporteerd." bron wiki (niet zaligmakend)

controle | 19-01-11 | 16:51

Alle Polen die ik hier op bij de supermarkt tegenkom hebben allemaal alleen maar drank in hun winkelwagentje. Allemaal!

eerstneukendanpraten | 19-01-11 | 16:50

De Polen die ik ken zijn maximaal een minuut of tien aardig. Hoe gastvrijheid kan omslaan....
Bij de Bulgaren en Roemenen wordt je er pas na een kwartier uitgekeken, tenminste zo lijkt het. Het blijft natuurlijk een gevoelskwestie.

Bakito | 19-01-11 | 16:49

En van die pooltafel iedere dag in dumpert word je ook doodziek.

Prof. D.A.H. Vintik | 19-01-11 | 16:49

Maar WTF is OLC32...?

eerstneukendanpraten | 19-01-11 | 16:49

Janusz Janusz, je bent een ...

von Brüssel | 19-01-11 | 16:48

@ Pasta-saus | 19-01-11 | 16:31

Nee hoor, ik drink geregeld een borreltje met gezellige Polen dus de indruk die u van mij heeft klopt niet.

sjipsknip | 19-01-11 | 16:47

hallevvezool | 19-01-11 | 16:44

Alle Polen zijn van het Slavische ras en ze spreken een Slavische taal.

eerstneukendanpraten | 19-01-11 | 16:47

controle | 19-01-11 | 16:20
Nou ben jij gewoon een snotaap en zal de wereld je nog menigmaal versteld doen staan. Dus jij bent niet echt een graadmeter.

Smarties | 19-01-11 | 16:47

Prof. D.A.H. Vintik | 19-01-11 | 16:38
Inderdaad, maar niet zo slim.
opm 1+2 vervallen na opm. 3 & 4

Maar dit is wat we willen ja!
* zich weer in de kernwoorden van GS kan vinden *

KeurMeester | 19-01-11 | 16:46

@Reinaert | 19-01-11 | 16:31
Scherp... Touché

An die ARBEIT | 19-01-11 | 16:46

We hebben al genoeg problemen met de islamisering en nu weer die polarisatie.
Hoeveel kan een land verdragen?!

wakkere_nederlander | 19-01-11 | 16:46

Laat Mark even een document ondertekenen dat hij belooft Polen niet binnen te vallen. Kunnen we lachen.

Dirk Tang | 19-01-11 | 16:46

@sjipsknip
Dat zeker, nederlanders zijn nooit en te nimmer bereid te strijden voor principes, behalve als het om geld en persoonlijk gewin gaat. Ik generaliseer en chargeer natuurlijk. Dit is een land van eenlingen (kan ook zijn voordelen hebben, minder snel groepsdenken etc).

controle | 19-01-11 | 16:46

Mixen van volkeren gaat nog es heul erg groot worden.. *AK's inslaan doet*

Stroopdoos | 19-01-11 | 16:45

Alle Polen zijn altijd dronken! Altijd. En ik zeg het, omdat het kan...

eerstneukendanpraten | 19-01-11 | 16:45

Welk ras?

hallevvezool | 19-01-11 | 16:44

controle | 19-01-11 | 16:20
Mijn excuses voor de hoogst kwalijke rekenfout.
Niettemin, gezien de omstandheden (een niet paraat leger, verzwakte verdedigingswerken ivm. bezuinigingen, zwakke leiding) is er door het NL leger zwaar gevochten. Tegen SS troepen en legereenheden die al oorlogservaring hadden opgedaan in ..... Polen. De Duitsers dachten er 2 dagen voor nodig te hebben maar dat werden er dus 5 en dat omdat ze Rotterdam hadden plat gegooid en dat met andere steden ook dreigden te doen.
In NL heeft 60% van de Joden WWII niet overleefd. Inderdaad zijn velen verraden. De Joodsche Raad werkte mee met de Duitsers notabene. Maar velen zijn ook gered door met name ex strijders uit de mei dagen.
Een beetje respect dus. In Polen lag het aantal verrade Joden nog hoger.
Een vraagje: U is NL-er van origine?

Zzzzooooffff | 19-01-11 | 16:43

Dat is mijn weblog!

Stijlicoon | 19-01-11 | 16:43

@lillendvleesch | 19-01-11 | 16:40
Derdehands?? Eerstehands vertelling! Het was de Jood die die moorpartij overleefd had. De beelden spraken trouwens voor zich.

deoudererijperevrouw | 19-01-11 | 16:43

@Prof. D.A.H. Vintik | 19-01-11 | 16:38
Dan zal ik nog beter m'n best moeten doen

Pasta-saus | 19-01-11 | 16:42

@veuve-clicquot | 19-01-11 | 16:31
Verliefd dus, mooi. Weer een GS-mysterie opgehelderd.

An die ARBEIT | 19-01-11 | 16:42

Ik vind eigenlijk dat als je dan toch zograag met je poolse aarsje in een fluwelen stoeltje wil zitten met een bordje "Ambassadeur van Polen" voor je oostblokgiecheltje, je toch wel op z'n minst de taal van het desbetreffende land waar je verblijft machtig mag zijn.
Een formele mail van zijn "Janusz, what else is new" kant had dan ook best in het nederlands gemogen.

Gewoon behandelen als een anoniem telefoontje dus...

Geen aandacht schenken aan het tuig!

Mijn Been Slaapt | 19-01-11 | 16:42

@ controle | 19-01-11 | 16:36

Nederlanders denken altijd eerst aan de centjes, dat noemen we VOC mentaliteit. Dat zien we ook bijvoorbeeld toen Fitna uitkwam, schade voor het nederlandse bedrijfsleven etc.. Misschien zijn Nederlanders niet laffer dan de Polen maar wel opportunistisch. Bovendien zijn wij Nederlanders toch eigenlijk gewoon Duitsers, zingen we zelfs in ons volkslied.

sjipsknip | 19-01-11 | 16:42

Gnegngne nog meer media-aandacht

Gentleman wordt tijd om geenstijl in het engels te lettertikken!

Congrats!!

Benderistic | 19-01-11 | 16:42

OMFG!!! GS is WOIII aan het uitlokken.....

Elisabeth2 | 19-01-11 | 16:41

Volkomen bezopen. Europese eenheid. Dit straalt samenwerking uit. Wat een tergende onzin dit.

guppert | 19-01-11 | 16:41

De oud-chef van de loodgietersbrigade, Lech Walesa, was wel een mooie baas. Daarom vind ik het tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend om te zeggen dat alle Polen bezopen en werkloos in Den Haag zitten.

Zeddegeizot | 19-01-11 | 16:40

deoudererijperevrouw | 19-01-11 | 16:37
TV programma's bieden ook niet altijd de waarheid. Er bovenop nog een derdehandse vertelling, moeilijk.....

lillendvleesch | 19-01-11 | 16:40

Janusz is geen Echte Jan.

Rest In Privacy | 19-01-11 | 16:39

brutus68 | 19-01-11 | 16:36
Meer dan ondergescheten onderbroeken, volgeplaste poppenhuizen en doorgelegen matrassen waren het niet. Dus een beetje dankbaarheid richting Polen voor het aannemen van wat wij 'afval' vinden is wel op zijn plaats hoor.

Vloberto | 19-01-11 | 16:38

@brutus68 | 19-01-11 | 16:36

Polen zijn ook lievvvv. Zolang ze maar gewoon netjes in Polen blijven. Iesj siempel!

Reinaert | 19-01-11 | 16:38

Gaan we nou allemaal t-shirts laten drukken met de tekst "Polen zijn 20-21-8-7" ?

mientoentje | 19-01-11 | 16:38

@KeurMeester | 19-01-11 | 16:34
Die Karin is al net zo mondig als Naoual Abaida.

@Pasta-saus | 19-01-11 | 16:36
Ohw, da's dan niet altijd even duidelijk. ;-)

Prof. D.A.H. Vintik | 19-01-11 | 16:38

@Ooit_IgorTheHorrible | 19-01-11 | 16:23
Pas gezien op tv: een groep Joden wordt opgejaagd door Duitsers en in een greppel gejaagd en vervolgens door die Duitsers doodgeschoten. En wie stonden erbij te kijken? Een grote groep polen mét kinderen erbij die niets zeiden of deden. Daarna de herinneringen van één Jood die het overleeft had. Hoe hij uitgescholden en weer weggejaagd werd. Gruwelijk. Geen laffer volk dan Polen.

deoudererijperevrouw | 19-01-11 | 16:37

En anders, het hoogpolige tapijt inleveren?

Jackanders | 19-01-11 | 16:37

Noordpolen of Zuidpolen?

Mask | 19-01-11 | 16:37

Kan me nog herinneren dat begin jaren 80 vrachtauto's vol ingezamelde meuk richting Polen gingen, om ze "de winter door te helpen" Toen vonden we Polen nog liev en zielig. Laten we stellen dat 30 jaar later de inzichten behoorlijk veranderd zijn. Ondankbaar volk is het, allemaal!

brutus68 | 19-01-11 | 16:36

Sinterklaas, een Pool en een Belg komen bij de hemelpoort. Hoe het verder ging, weet ik niet, maar een van die drie bestond niet echt.

Rokus3013 | 19-01-11 | 16:36

@sjipknip
Ik heb het over de grote lijnen, daarin steekt Nederland gewoon waardeloos af, Verder was de situatie nogal anders dan in nederland, polen werd opgesplitst tussen de russen en de duitsers, koppel daar de massa-indoctrinatie over je communistische joden aan, en je begrijpt dat de dingen er gepolariseerd voor staan. Dit land is gewoon voornamelijk bewoond door lafaards, just a historic fact.

controle | 19-01-11 | 16:36

@Prof. D.A.H. Vintik | 19-01-11 | 16:31
Het gaat niet om de fipo's. Al is f5en wel erg leuk

Pasta-saus | 19-01-11 | 16:36

Heeft Janusz Wołosz hier al getegeld?

CoffeePatch | 19-01-11 | 16:36

Alle Polen spreken Vodka

netniet | 19-01-11 | 16:36

Nou ja, zijn jullie naar de film geweest op de redactie? "Niemand komt aan Maaskantje" wordt nu "Niemand komt aan GS". Niet vergeten het achtervoegsel achter elke zin: "Kudt."

Serafijn Lampion | 19-01-11 | 16:35

Polen de nieuwe finnen xD

Abugreip | 19-01-11 | 16:34

Hee, hebben die Polen niet van die geheime CIA martelkampen op hun grondgebied? We zijn allemaal enorm de lul!

Sacha_A | 19-01-11 | 16:34

Polen praten raar. Allemaal!

lillendvleesch | 19-01-11 | 16:33

De laatste keer zetten ze piloten onder druk. Dronken of niet, ze schuwen enige druk niet. Ongeacht de consequenties. Ze zijn derhalve gevaarlijk.

NoMinister | 19-01-11 | 16:33

In Polen weten ze ook al niet dat ze niet tot het Poolse ras behoren (racist?), of zijn het eskimo's van de Pool?

nu even niet | 19-01-11 | 16:33

Veni-vidi-vulva | 19-01-11 | 16:02
Ben jij nou pools of een negger?

Smarties | 19-01-11 | 16:33

@sitzkrieg | 19-01-11 | 16:27
Ze onderhandelen nog.

Pasta-saus | 19-01-11 | 16:32

Poolhond, tegenpool... Ik weet het niet meer.
Misschien moesten we alle woorden maar gaan veranderen waar pool in zit, net zoals
negerzoenen plotseling zoenen zijn gaan heten.

rechtvoorzijnraap | 19-01-11 | 16:32

Een paar blikken Aldi-bier kunnen ze naar de kop krijgen. Van GS horen ze gewoon met hun klavatski's af te blijven. En anders enkele reis in hun FSO-Polonez terug. En dan mogen ze hun net gestoken asperges wat mij betreft sofort meenemen naar hun heilsstaat. Zo.

Rokus3013 | 19-01-11 | 16:31

@sitzkrieg | 19-01-11 | 16:27
Leave. Johnny. Alone

An die ARBEIT | 19-01-11 | 16:31

De vrijheid van meningsuiting staat onder druk.

En niet een beetje.

Gelukkig is het OM adequaat en levert pijlsnel aan Polen uit. Repressieve instanties in totalitaire staten zijn altijd buitengewoon efficient. Maar wellicht is dat toeval.

NoMinister | 19-01-11 | 16:31

@Pasta-saus | 19-01-11 | 16:29
Zelfs jouw (pogingen tot) fipo's hebben meer om het lijf. ;-)

Prof. D.A.H. Vintik | 19-01-11 | 16:31

Kom kom nou geen oorlog voeren.
Ik stel voor a.s. vrijdag een soortemet nieuwjaarsreceptie te organiseren bij de Poolse ambassade. Allemaal je eigen fles wodka (of 2 flessen) of ander sterk spul mee. Nodig gelijk je Poolse klusjesman uit. Wordt gezellig!

Sacha_A | 19-01-11 | 16:31

@sjipsknip | 19-01-11 | 16:29
Een opgekropte intense haat jegens Polen?

Pasta-saus | 19-01-11 | 16:31

@An die ARBEIT | 19-01-11 | 16:27

Wie bedoel je? De Polen of de reaguurders? Volgens mij maken beide groepen zich toch echt schuldig aan grootschalig alcoholmisbruik. Als ik de plempsels zo af en toe eens lees.

*** Volgende borrel inschenkt en ad-fundum de grote verdwijntruc laat doen ***

Reinaert | 19-01-11 | 16:31

@Reinaert | 19-01-11 | 16:28
Lol!

Spokoynoy Nochi | 19-01-11 | 16:31

@An die ARBEIT | 19-01-11 | 16:23
Een goede buur die al weer een tijdje niet aan het tegelen is

veuve-clicquot | 19-01-11 | 16:31

Hebben die criminelen een ambassade ?

En daar zit dan zo'n boeventronie met plat achterhoofd die vanaf een gestolen laptop semi diplomatieke mail schrijft aan een weblog.. Lutsers !
Ga tomaten plukken en maak jezelf nuttig !!

j010 | 19-01-11 | 16:30

@plaklul | 19-01-11 | 15:45
Dan euhm, ja euhm. Tja das euhm ja

Pasta-saus | 19-01-11 | 16:29

Goh dit topic maakt wel wat los onder de reaguurders.

sjipsknip | 19-01-11 | 16:29

@NoMinister | 19-01-11 | 16:27
Het nut voor 0031 is dat Nederlandse bedrijven daar slapend rijk worden, alleen de Nederlandse tokkie is te dom om het te begrijpen.

Ooit_IgorTheHorrible | 19-01-11 | 16:29

lion@night | 19-01-11 | 16:01
Lievv zou kunnen (dat blijkt verder niet uit je verhaal) maar nuttig zijn ze wel.

paost712 | 19-01-11 | 16:29

@ sitzkrieg | 19-01-11 | 16:27
Die procedure loopt nog, vermoed ik.

Pa Cartwright | 19-01-11 | 16:28

Nu in m'n eigen onzin teruglees ontdek ik iets grappigs: Pools tuig is natuurlijk meestal ook Katholiek tuig. Meervoudig gehandicapt dus eigenlijk. Best wel sneu.

*** Borrel inschenkt en achteroverslaat - op het zieleheil van de Poolse regering! ***

Reinaert | 19-01-11 | 16:28

Aan de reaguursels hierboven valt op te merken dat we over een jaar of 5 SIRE campagnes hebben met "Polen, wat doe je ermee".

Vloberto | 19-01-11 | 16:27

-weggejorist-

sitzkrieg | 19-01-11 | 16:27

Polen is vast wel zo verantwoordelijk geweest om hun bevolking op te voeden toen ze binnen de EU vrij mochten reizen.

Honderden spotje van de Poolse 'Postbus 51' zagen het daglicht en het kon geen Pool zijn ontgaan dat lid worden van de EU een zegen is voor Polen maar dat de Polen die in het buitenland reizen om redenen van 's Lands eer en verantwoordelijksheidsgevoel zich dienen te onthouden van hufterig gedrag, niet teveel te zuipen en zich zoveel mogelijk dienen te gedragen als ambassadeur van Polen.

Toch?

Zo niet, ga maar lekker deaud. Ondankbaar ascociaal tuig, weinig anders dat ik lees en wellicht kan iemand me uitleggen wat het nut is van Polen voor 0031, dan verander ik wellicht van mening.

NoMinister | 19-01-11 | 16:27

Ik denk trouwens dat we Polen serieus wel kunnen hebben, wij als roze meute zijnde.

* trekt blik stereotypen open *

Gewoon rond een uur of 9 des avonds aanvallen, zijn ze toch al allemaal straalbezopen!

An die ARBEIT | 19-01-11 | 16:27

Is poolhond nu ook schelden?

rechtvoorzijnraap | 19-01-11 | 16:27

Misschien dat die meneer van de ambassade er ook gelijk even voor kan zorgen dat zijn onderdanen die hier jaarlijks in de boomgaarden komen werken stoppen met op de dag dat ze weer naar huis gaan nog even mijn auto leeg te jatten en in te breken in onze woningen? Ja? Mooi!

doskabouter | 19-01-11 | 16:26

@ controle | 19-01-11 | 16:20

Nou die Polen van jou waren geen haar beter hoor. Ze hebben de Joden in het Ghetto toch ongezien de tyfus laten krijgen. Bovendien waren de progroms ook voor de bezetting een geliefd tijdverdrijf van de super-katholieke Polen.

sjipsknip | 19-01-11 | 16:26

Dus Geenstijl gaat nu rellen met Polen, dus niet die zuipers, maar de gevaarlijke Polen, die banden met Rusland hebben en zo, en KGB achtige AIVD.
Sucess GS! Ik hoor de twits vanuit jullie onderduikadres later wel.

DanDatDus | 19-01-11 | 16:26

Daarnaast wil ik dat alle Nederlandse bedrijven Polen verlaten, het is een schande dat het geld uit Polen naar Nederland stroomt.

Ooit_IgorTheHorrible | 19-01-11 | 16:26

Veni-vidi-vulva | 19-01-11 | 16:02
Ga eens snel terug naar Fok lutser.

nogeentjedan | 19-01-11 | 16:26

@Zeeschuimer | 19-01-11 | 16:23
Du-tuk-durdur!

An die ARBEIT | 19-01-11 | 16:25

Veul drukte om niks. De Poolse ambassade heeft gewoon nog niet in de gaten hoe het zit met dat tuig. Nog één keertje een lesje Nederlands dan!

Je hebt Pools tuig, Duits tuig, Belgisch tuig (in 2 smaken zelfs), Katholiek tuig, Russisch tuig, Roemeens tuig, Balkantuig, Turks tuig, Marokkaans tuig, Tamiltuig, Chinees tuig, Koreaans tuig (net als Belgisch tuig ook in 2 smaken, toeval?) en last but not least Hollands tuig.

En dan heb je - om het overzichtelijk te houden - ook nog GS-reaguurders. Volgens alle bovengenoemde soorten tuig het allergrootste tuig. Simpel toch?

Reinaert | 19-01-11 | 16:25

Als die polen het niet bevallen wat GS heeft geschreven heb ik maar 1 ding te zeggen.

Up yours and get the fuck out of our country.

Doei doei bye bye zwaai zwaai

Zonnegrotevuurbal | 19-01-11 | 16:25

Szumowiny!

artbrut | 19-01-11 | 16:24

Het is hetzelfde als dat gelovigen zeggen. Alle ongelovigen zijn infidels. Zelfde laken en pak alleen dan is er geen MDI of Ambassade die daar gaat klagen.

StijlvolRechts | 19-01-11 | 16:24

De brutaliteit. Elke dag worden er stomdronken polen (dus potentiële moordenaars) van de weg gehaald en worden er inbraken gepleegd door polen. Ze mogen hier wonen en onze banen inpikken dus een beetje dankbaarheid t.o.v. Nederland zou wel op zn plaats zijn. Voedt eerst je eigen onderdanen op.

deoudererijperevrouw | 19-01-11 | 16:24

@veuve-clicquot | 19-01-11 | 16:20
Jezus hey, of jij bent Teun gewoon zelf, of je bent enorm verliefd op 'em.

Nou, what's it gonna' be punk?

An die ARBEIT | 19-01-11 | 16:23

En zo is het Quid. Ik vind je stukjes trouwens steeds beter geschreven. Maar dat terzijde.

Jeroen Dop | 19-01-11 | 16:23

Sommige Polen, sommige Bulgaren en sommige Roemenen zijn geen tuig.

Albaniers en Joegoslaven daarent.. sorry. Ik bedoel: Ook sommige Albanezen en sommige ex-Joeoslaven zijn soms geen tuig.

Zo, hebben we dat ook gehad.

Het is in de moderne tijd altijd maar afwachten of je teveel of te weinig hebt gezegd. Nog even en de KGB valt te prefereren boven onze 'rechtstaat' (zonder vrijheid van meningsuiting).

NoMinister | 19-01-11 | 16:23

They took our jobs! Dey took yer jerbs!

Zeeschuimer | 19-01-11 | 16:23

En idd. geen volk laffer dan de Nederlanders, procentueel grootste aandeel van buitenlanders in de SS, Nederlands verzet kwam pas op gang toen duidelijk werd dat Duitsland de oorlog aan het verliezen was en Joden verkopen voor 5 gulden.

Ooit_IgorTheHorrible | 19-01-11 | 16:23

If we call people from Poland Poles, why don't we call people from Holland Holes?

Zo, genoeg gepolariseerd, ik ga straks kijken bij de klussert in mijn tweede huis. Eens kijken of hij zich aangesproken voelt. Vast niet, hij is altijd dronken namelijk.

Dirk Tang | 19-01-11 | 16:22

toevallig ga ik binnenkort op bedevaart (lol) naar polen. Ben benieuwd hoe t daar gesteld is met de xenofobie, heb niet veel positiefs gehoord. Ik neem een chinees mee, en we gaan naar Jezus, dus dat wordt gegarandeerd leuk. Ik heb mijn Mohammed-shirt al klaar liggen.

helemaalnicks | 19-01-11 | 16:22

*Stuurt mailtje naar Poolse ambassade* Kunt u uw dronken wandelaarstuig even van onze snelwegen wegjorissen? Ze beschadigen onze auto's. Danksky!

Stroopdoos | 19-01-11 | 16:22

@Pa Cartwright | 19-01-11 | 16:20
Callgirl, okay. Maar goedkoop, dadachiknie.

An die ARBEIT | 19-01-11 | 16:21

@Veni-vidi-vulva | 19-01-11 | 16:17
Altijd nog Kurva Ahkbar vrind.

An die ARBEIT | 19-01-11 | 16:20

Wanneer leren ook de Polen eindelijk eens het onderscheid tussen racisme en discriminatie?

Mongoose | 19-01-11 | 16:20

@ Tombraider | 19-01-11 | 16:18
Maar onderwijl zit menig held alhier met rokende roede naar die Eva Jinek te koekeloeren, de goedkope callgirl.

Pa Cartwright | 19-01-11 | 16:20

@Zzzzooooffff
Ijzersterk verhaal, 2500 is echter minder dan 1%.
.
5 dagen duurde maarliefst de inval, 5 dagen, toen lag nederlandje op haar rug, ik zou me daarvoor kapot schamen. Daarnaast had nederland uitstekende prestatiea qua jodenaflevering en was het relatief zeer rustig in dit bezette gebied. Maak je geen illusies, ik kan me geen volk heugen dat laffer was dan het nederlandsche.

controle | 19-01-11 | 16:20

Zou Teun al een Autobahn aan het tegelen zijn naar Polen ... Polen here we come ...

veuve-clicquot | 19-01-11 | 16:20

(on)gezien de tyfus voor ze!

Frappant | 19-01-11 | 16:19

Ooit_IgorTheHorrible | 19-01-11 | 16:18
Beter een dronken Pool aan de deur, die komt tenminste alleen.

Vloberto | 19-01-11 | 16:19

Geachte meneer de Pool. Als het U niet bevalt is daar het gat van de deur. Gewoon richting Duitschland en dan nog een stukkie verder.

Echt, ben nog nooit een goeie tegengekomen. Oostblokvolk. Al bij de grens afschieten...

Tombraider | 19-01-11 | 16:18

Die Poolse sjankerkoppen zijn geen aanwinst voor het straatbeeld. Daar hou ik het bij. Plus dat ik de Oder-Neisse grens niet erken, of dwaal ik nou off topic.

Detlev Tarnowitz | 19-01-11 | 16:18

Groot gelijk van de Poolse ambassade, GS wil de laatste tijd wel erg goedkoop scoren met "Polen" topics. Filmpjes van Tsjechische autodieven = topic "Poolse autodieven", meer Bulgaren en Roemenen in NL = topic "Meer Polen in Nederland" etc. Het lijkt de PvdA wel, wanneer komt een topic met Marrokanen of Turken zijn tuig? Dat durft Johnny Quid vast niet.

Ooit_IgorTheHorrible | 19-01-11 | 16:18

Janusz Klabanusz Wołosz. Onthoudt die naam.

Dirrek | 19-01-11 | 16:17

De Nieuweling | 19-01-11 | 16:04
ik waarschuw je mattie, ik en mijn poolse aspergestekers gaan je onder de grond stoppen vriend.

allah hakbar

Veni-vidi-vulva | 19-01-11 | 16:17

@weesgegroet | 19-01-11 | 16:13
Kan ook tuig zijn heur.
---------------------------------------------------------------------------------------
" Vandaag gestolen, morgen in Polen "

Laat die diplomaten maar komen. Kurva! Net je hele regering het puin in
ge-aircrashed, word je ook nog eens beledigd door een anoniem persoon op een roze weploch.

Kan je leven nog kutter worden?

An die ARBEIT | 19-01-11 | 16:17

De Polen die wij wat verschuldigd zijn zijn de mannen van de Poolse brigade lang geleden, de mannen van Stanis³aw Sosabowski. Alle stelende en bezopen rondrijdende Poolse tuig hebben we helemaal geen ene zier mee te maken. Als ik die groep tuig wil noemen dan, ja, doe ik dat. Bij deze nogmaals: stelend en bezopen rondrijdend Pools TUIG.

Zuma | 19-01-11 | 16:16

Lekker geintegreerd ... Polen die in Nederland wonen en werken schrijven een Engelse brief naar Nederlanders ...
* schredder voorstelt als archief medium *

veuve-clicquot | 19-01-11 | 16:16

@ Wat ik zeg. | 19-01-11
Ja wat dacht jij dan, queerdom of the NL?

Overigens Johnny, matige poging tot polarisatie.

poursuivant | 19-01-11 | 16:16

-weggejorist-

BeertjeB | 19-01-11 | 16:16

Staat nog een telefoon en faxnummer bij ook.
.
Morgen zwarte fax-dag doen ?

netniet | 19-01-11 | 16:16

@ Rarz | 19-01-11 | 16:13

Inderdaad wist ook niet dat Polen een ras zijn. Ach ja het woordje racisme he, goed om alles in de kiem te smoren wat je niet bevalt.

sjipsknip | 19-01-11 | 16:15

@De Leelijcken Eendt | 19-01-11 | 16:11
If it walks like a spam-duck, and it quacks like a spam-duck....

An die ARBEIT | 19-01-11 | 16:14

wat een zeurpiet zeg, en dan ook nog eens racisme op een verkeerde manier beschrijven. generalisaties zijn per definitie onnauwkeurig en daarom fout, maar als er nou eenmaal veel autodieven van poolse afkomst zijn, is de generalisatie - hoe onjuist dan ook - snel gemaakt.

minimá-armezusvan.. | 19-01-11 | 16:14

Polen zijn tuig. Allemaal!
Wie gaat de Poolse diplomaten (of moet ik zeggen, gedachtepolitie) uitleggen wat 'racisme' betekent?
henkdekanarie | 19-01-11 | 16:12
Israëliërs zijn ook allemaal tuig. Is niks racistisch aan.

helemaalnicks | 19-01-11 | 16:14

Beste Johnny,

Jullie begrijpen daar op de redactie toch ook wel dat alle Polen met een gevestigde toekomst, daar weg zijn gegaan richting hier, om aldaar plaats te maken voor de kansarmen.
.
*proest*

netniet | 19-01-11 | 16:14

The KINGDOM of The Netherlands?
Wat ik zeg. | 19-01-11 | 16:12
Welkom in deze wereld, kleuterschool overgeslagen?

Vloberto | 19-01-11 | 16:14

controle | 19-01-11 | 15:55
Ik weet niet hoeveel Polen er in NL gevochten hebben (waarvoor dank, heeft echter niet veel met nu te maken) maar in de mei dagen van 1940 was het NL leger 280.000 man groot. Daarvan zijn er ongeveer 2500 gesneuveld. Dat was dus bijna 1 op 10 dus ga nu niet lopen verkondigen dat NL-ers lafaards waren. Het aantal burgerslachtoffers lag ook ongeveer op 2500. Al met al vielen er in die 5 dagen aan NL zijde meer slachtoffers dan in andere landen tijdens de blitzkrieg gedurende 5 dagen.

Zzzzooooffff | 19-01-11 | 16:13

Ik ken alleen maar hardwerkende Polen.

weesgegroet | 19-01-11 | 16:13

Polen zijn een ras, blijkbaar. :)

Rarz | 19-01-11 | 16:13

Oh my gosh! Ach het waren leuke jaren jongens, ik stuur af en toe wel een kaartje naar Polen als jullie daar op water en brood moeten vanwege het beledigen van de natie.

Vloberto | 19-01-11 | 16:13

-weggejorist-

Wat ik zeg. | 19-01-11 | 16:12

Hallo Pools tuig, je bent hier in Nederland. Communiceer dan ook eens in het Nederlands en niet in het Engels. Ook tuig moet gewoon inburgeren.

provinciaaltje | 19-01-11 | 16:12

Jammer dat men in Polen de uitdrukking "vrijheid van meningsuiting" (nog) niet kennen.
[tokkie mode]
Daar zouden ze nu eens wat aan moeten doen in Den Haag
[/tokkie mode]

Prof. Drs. Klavan | 19-01-11 | 16:12

@Pa Cartwright | 19-01-11 | 16:00
Leuk om te kijken of men met gelijke maten meet of dat je bepaalde dingen wel over Polen(autokrakers) mag zeggen maar niet over Israëliërs(slachoffers[niet dat de Polen nou zo'n mazzel hadden vanaf 1939]).

henkdekanarie | 19-01-11 | 16:12

-weggejorist-

De Leelijcken Eendt | 19-01-11 | 16:11

KURWA POLSKI....!
Ze zuipen in t verkeer en stelen alles bij elkaar!

lilluke halve hoan | 19-01-11 | 16:11

Oh, ze kunnen engels.

weestwel? | 19-01-11 | 16:11

@ Randy McRanderson | 19-01-11 | 16:08
Zoiets als... "Alle Nederlanders zijn gierig"? Of over de belgen: "Alle belgen zijn dom".

Wim-Lex | 19-01-11 | 16:11

Internationaal infameus stijlloos. De roze stoorzender van geenstijl reikt ruimschoots over de grenzen en dit is vast niet het laatste wat we vanuit het buitenland zullen horen over het roze virus. :]

Lokitor | 19-01-11 | 16:10

Die Polen snappen het, ze proberen het eerst zelf op te lossen ipv aangifte doen en het hele gezeik...

PierDrie | 19-01-11 | 16:10

@peterdj | 19-01-11 | 16:08

Daarentegen getuigt ook "getuigD" niet van enige intelligentie. En dan heb ik het nog niet over kromme zinnen of foutief gebruik van hoofdletters.

Requiescat in pace | 19-01-11 | 16:10

necrosis | 19-01-11 | 15:56
slimpie... het is een google translate vertaling van het GS-stukje ;)

polt | 19-01-11 | 16:09

precies, we hebben al last genoeg van al die 'nieuwe' europeanen. Dat hele EU-gezeur met zijn vrije verkeer van klootzakken begint te vervelen. Blijft in uw eigen klootlanden aub!

Ed71886710 | 19-01-11 | 16:08

Maar moet je je even voorstellen dat een Pools weblog dit over Nederlanders zou schrijven. Dan zouden wij ook in ons wiek geschoten zijn, stel ik me zo voor. Persoonlijk til ik namelijk zwaar aan de opinie van de Poolse weblogscene.

Randy McRanderson | 19-01-11 | 16:08

En alle vrouwen zijn hoeren! En zeker die Poolse vrouwen! Zo ik heb gezegd.

StijlvolRechts | 19-01-11 | 16:08

hm, die klaagmail is in het Engels geschreven, dus kunnen er van uit gaan dat deze Poolskimensen ook helemaal geen Nederlands kunnen lezen. Hoezo dan klagen over artikel wat in een taal is geschreven die niet machtig bent?

Pakzooi | 19-01-11 | 16:08

Wellicht hebben ze op de ambassaadski iets teveel Vodka gesnoven, gespoten of gewoon gedronken.

faz | 19-01-11 | 16:08

Ik vind het eerlijk gezegd ook een waardeloze uitspraak van geenstijl om ALLE polen tuig te noemen. Het is gewoon alles over één kam scheren en zelfs racistisch en zeer kort door de bocht. En dan die arrogantie altijd wanneer mensen ze daar op aan spreken. Het is echt Geenstijl, maar getuigd ook niet van enige Intelligentie jammer genoeg.

peterdj | 19-01-11 | 16:08

Duidelijk tegenPolen....

c.onjo | 19-01-11 | 16:07

gozahtje | 19-01-11 | 16:02
Ze komen toch zelf hierheen om geld te verdienen? En is dat een normale manier van met een huis omspringen? Of hebben de mensen die ze hier naartoe hebben gehaald dat soms gedaan? Lijkt me niet! Die gasten zijn praktisch altijd dronken :S

haatbaard | 19-01-11 | 16:07

@henkdekanarie | 19-01-11 | 16:00
Je bedoelt de Palestijnen?

Onderbuik | 19-01-11 | 16:06

Diplomaten zijn ook tuig, allemaal

haring met slagroom | 19-01-11 | 16:06

Het moet inderdaad niet veel gekker worden. Wel leuk dat ze even de moeite nemen om GeenStijl ook internationaal beroemd te maken. Nog even en GeenStijl kan ook in het buitenland zustersites gaan opzetten...

Requiescat in pace | 19-01-11 | 16:05

Zo gauw als er geen dronken Pool meer op de Nederlandse wegen te bekennen valt, wordt Uw verzoek ingewilligd.
Oftewel, When Hell Freezes Over!

René from the Café | 19-01-11 | 16:05

OK Benno kom onder die steen vandaan en laat dat GS tuig eens zien wat voor prachtige mannen die Polen waren en hoe of onze minister dat niet wilde weten:
www.netwerk.tv/uitzending/2005-12-09/a...

ecologiste | 19-01-11 | 16:05

WO3? Het begin van WO2 had ook iets met Polen te doen..

Schaamharing | 19-01-11 | 16:04

Dit is nog maar het begin! Maak de borst(en) maar nat, want sinds de grensslotjes weggejorist zijn, worden we met voornamelijk Slavische- en primitieve elementen overspoeld. Ik zit (nog) dagelijks op pijnlijke blaren als gevold van deze instroom..

republikeintje | 19-01-11 | 16:04

@Veni-vidi-vulva | 19-01-11 | 16:02
Ha, ha, ahahaja.

Mijn God, Vmbo?

#vooroordeel.

De Nieuweling | 19-01-11 | 16:04

@henkdekanarie | 19-01-11 | 15:58
Ik heb mijn advies reeds aan joris gestuurd.
*afwachten doet*

necrosis | 19-01-11 | 16:03

Wat zit er in Den Haag? Domino's of New York Pizza?
*telefoon opwarmt*

Multiflauwekulti | 19-01-11 | 16:03

De 2e secretaris? Ongeveer de laagste in rang op de ambassade. Vraag me af of de ambassadeur hier weet van van heeft. En via de E-mail, kortom éénmansactie.

Ed41 | 19-01-11 | 16:03

haatbaard | 19-01-11 | 15:56
Dat ligt niet aan de polen. Je moet gewoon niet mensen naar Nederland halen om goedkoop kut klusjes te laten klaren. Dan krijg je hommeles, zoals de geschiedenis al vaker heeft bewezen.

gozahtje | 19-01-11 | 16:02

-weggejorist-

Veni-vidi-vulva | 19-01-11 | 16:02

-diplomatieke rel tussen Nederland en Polen voorziet, incluis het verbranden van Nederlandse vlaggen op Poolse pleinen en een brandende Nederlandse ambassade in Warschau-

brutus68 | 19-01-11 | 16:02

De Hongaren weten er wel raad mee....

causto foppi | 19-01-11 | 16:02

Potverdorie!

Pools vrouwen klussen ook al zwart: "They won't waste anything that can still be of use unless the family decides otherwise. Moreover, some of them can even fix broken things, like scratches on walls, broken windows or... leaking faucets, but they do appreciate if a man can do it for them."

En dit klinkt zeer verleidelijk:
" The jobs they hold are usually in the areas of healthcare and education. Demanding as those jobs may be, the Polish women are expected to give the 100% of their efforts to caring for their husband and the household. Right after they come back home from work they begin their homely duties such as cleaning, cooking, washing dishes and doing laundry. The women work hard so that when their husbands come home they can enjoy the atmosphere of a clean home. Polish women take pride in being able to offer freshly cooked meal to their husbands and allow them to relax in the atmosphere of their home."
www.polishmarriage.org/polishwomen.htm...

Poolse vrouwen zijn dus lievvv...

Rest In Privacy | 19-01-11 | 16:01

lol. afgedroogd, ingepakt en weggeweest

FCG | 19-01-11 | 16:01

Het woord >Finnen wordt regelmatig gebruikt op GeenStijl, bij mijn weten heeft de Finse ambassade daar nooit op gereageerd.

bulk eraser | 19-01-11 | 16:01

laat ze eerst maar het tegendeel aantonen!

drijflijk | 19-01-11 | 16:00

je hebt geen opleiding nodig om bij de Poolse ambassade te werken merk ik

vip33 | 19-01-11 | 16:00

Zuipen en klussen daar zijn ze goed in, maar dan houd ook alles op Next!

Karel Kruizenruiker | 19-01-11 | 16:00

Al had ik dan eigenlijk moeten zeggen 'Israëliërs zijn tuig. Allemaal.'

henkdekanarie | 19-01-11 | 16:00

Niet alleen van GS afblijven, maar ook van onze banen/vrouwen/auto's en helemaal van onze wegen!
Sjacheraars met kartonnen kentekenplaten die overal mee wegkomen terwijl ik met mijn kentekenplaat een paar graden scheef aan de kant gezet wordt door de blauwe brigade.

Z-PiLL | 19-01-11 | 16:00

@ henkdekanarie | 19-01-11 | 15:58
Want? Je hebt je scriptie weer opgepakt ofzo?

Pa Cartwright | 19-01-11 | 16:00

@kapotte_stofzuiger | 19-01-11 | 15:56
Dat is MIJN opel, vriend.
*grinnik*

necrosis | 19-01-11 | 15:59

Alle diplomaten zijn tuig...

enopgerot | 19-01-11 | 15:59

Nu doen graag! Anders komen ze Poolshoogte nemen.

Wim-Lex | 19-01-11 | 15:59

@necrosis | 19-01-11 | 15:54
@Pa Cartwright | 19-01-11 | 15:55
Neu, alleen om te kijken of dat dan ook blijft staan.

henkdekanarie | 19-01-11 | 15:58

Ambassades kun je omkopen. Allemaal.

blinde kip | 19-01-11 | 15:57

Doe nou maar, stukadoor is al duur zat.

De StoorZenDer | 19-01-11 | 15:57

Mwa ik vind het eigenlijk niet zo raar. Zeggen "alle X zijn Y" is mensen in hokjes plaatsen en waren we daar niet zo lang mee bezig om daar juist vanaf te komen omdat we in het verleden hebben geleerd dat dat niet zo is?

ro8in | 19-01-11 | 15:57

Polen is geen ras, en verder moeten ze eens wat fatsoenlijker autorijden en minder zuipen. Dát zijn gewoon feiten.

Onderbuik | 19-01-11 | 15:57

@polt | 19-01-11 | 15:52
En dan nu graag de vertaling.... en rap een beetje.

necrosis | 19-01-11 | 15:56

En gelijk hebben jullie, Polen zijn nu eenmaal gewoon tuig!

kiwivogelbeest | 19-01-11 | 15:56

Pa Cartwright | 19-01-11 | 15:55

Waarschijnlijk wel.

brutus68 | 19-01-11 | 15:56

Nietvoordekat | 19-01-11 | 15:55
En als je dat terugvertaalt:
Lol, dat de heer Wolosz was onder de indruk dat de zin in het artikel is hetzelfde. Wat een idioot. @ Wolosz: es doen onderzoek voorsprong eerste punt vingers it!

En zo is het!

Nietvoordekat | 19-01-11 | 15:56

Niet 1 keer KURWA in die mail. Nep !

fart majeur | 19-01-11 | 15:56

Lech Walesa waar ben je.......?
SOLIDARNOSC !

Jimmy Mc Clure | 19-01-11 | 15:56

Alle Polen in Nederland zijn tuig. De vorige bewoners van mijn huidige woning hebben een mooi pand in 4 maanden tijd compleet uitgewoond. Ook is de ME langsgeweest, schijnbaar kweekten ze ook wiet. Het is nu antikraak en ik woon er met plezier, maar als ik het vergelijk met m'n buurman dan schrik je je de tiefus.
En ja, het waren Polen. Er lagen namelijk nog Poolse kranten her en der in de woning, +lege flessen drank en vuilniszakken.
Owja, ook kreeg ik een deurwaarde aan de deur, die lui hadden nog 4k openstaan....... En nu zijn ze waarschijnlijk weer terug in Polen. Maar iedereen is welkom hoor, in 0031!

haatbaard | 19-01-11 | 15:56

Hoeveel polen hebben hier gevochten, itt die laffe nederlanders? Het land van lafaards (enkele uitzonderingen daargelaten).

controle | 19-01-11 | 15:55

Alle aardbewoners zijn tuig.

funkyd | 19-01-11 | 15:55

Polska są szumowiny. Wszystkie!

42 | 19-01-11 | 15:55

Ondanks dat ze vast niet te vreten zijn, lust ik ze rauw!

Hammer | 19-01-11 | 15:55

Lol die meneer Wolosz is onder de indruk dat die zin in het artikel zelf staat. Wat een idioot. @ Wolosz: doe es eerst zelf onderzoek voor je vingertjes gaat wijzen!

(extragratis google translate voor als hij zelf niet weet hoe dat moet)
Lol, że pan Wolosz był pod wrażeniem, że zdanie w artykule jest sam. Co za idiota. @ Wolosz: es zrobić badania przed siebie pierwszy punkt palce go!

Nietvoordekat | 19-01-11 | 15:55

@ henkdekanarie | 19-01-11 | 15:49
Ja? En waarom vind jij alle Joden stom dan?

Of vraag ik nu te veel?

Pa Cartwright | 19-01-11 | 15:55

Dat krijg je met censuurvoorvechter Viktor Orbán als voorzitter van de EU.

Prof. D.A.H. Vintik | 19-01-11 | 15:55

Pool is een ras?
ah dus je hebt raszuivere Noordpolen en bijvoorbeeld ook bastaard polen en zuid polen, Dronken polen...
goed om rekening mee te houden als je met ze wil fokken. Je moet de verschillende bloedlijnen niet door elkaar houden. Mag ook niet van het stamboek volgens mij.

RockBock | 19-01-11 | 15:55

Polen hebben geen gevoel voor humor. Allemaal!

brutus68 | 19-01-11 | 15:54

@henkdekanarie | 19-01-11 | 15:49
Sigaret?
Laatste woorden?
*grinnik*

necrosis | 19-01-11 | 15:54

Het is wel de tijd van de lange tenen. Hoe harder je jankt hoe meer je voor elkaar krijgt.

gozahtje | 19-01-11 | 15:53

Vroeger hadden we hier in Nederland tenminste maar 2 Polen en daar hadden we nooit last van.

Rest In Privacy | 19-01-11 | 15:53

Niet op ingaan, hoor.
Morgen zijn ze het toch weer vergeten. *hips*

You-On-A-Gin | 19-01-11 | 15:52

Kurwa! Gelukkig heeft Wołosz de comments niet gelezen..

Zeeschuimer | 19-01-11 | 15:52

Nu nog in het Pools
Ambasada Polska GeenStijl wzywa na dywanik
Post Ambasady Polski! GeenStijl prostu kabel Polskileaks uosobieniem w skrzynce pocztowej. Dzięki ich dyplomatycznych wysłannik Janusz Wołosz (Drugi Sekretarz Ambasady Polskiej) wymagamy Polaków jak najszybciej przystąpić do wniosku MDI. Czy mówimy "narzędzi Polska. Wszystkie z nich! "wegjorissen tu jak ten temat. Naprawa i miejsce, jak najszybciej. Śmiało, oficjalny przedstawiciel obcego państwa, które będą ingerować w poczynania GeenStijl. Wydaje się, że polskich dyplomatów nie mają nic lepszego do roboty niż kolidować z moderatorów różowy blog. Reaguursels międzynarodowych nacisków politycznych do wycofania się, to nie powinien dostać żadnej szalony. Zapoznaj się z nim, Unia Europejska? Rutte też? Oto oficjalne e-mail z polskiej ambasady. Polski rząd jest tak ciężko na terenie chodzić polityczne ścieżki to ostrzeżenie. Ale to tylko jeden most za daleko. Jeśli mamy polski, czeski czy może Ujgurów złodziei samochodów chcesz nazwać amatorskie, to nie tylko to. Jeśli uznamy, że ten efekt reaguursels pozostają one nadal stoi. Więc tutaj jest nasze oświadczenie do polskiej ambasady: Ciągle łapy off GeenStijl. Jesteśmy dyplomatycznego huilie huilie zestaw fałszywych Rosjanie wrażeniem. Zabierz ze sobą armii Tyskie, możemy mieć.

polt | 19-01-11 | 15:52

Ach jongens, het is weer wat nieuws.
Nou een ambassade op je hielen.

Ik zou zeggen, koop een paar flessen illegale wodka van een zwartwerkende dronken Pool, of bij zo'n Poolse hoer als je er toevallig langs gaat voor de teenmassage, en begeef je je richting de Poolse ambassade met een lading fricandellen en vlammetjes.
Innercircle borreluurtje en het is goed.

Rest In Privacy | 19-01-11 | 15:52

de laatste die zich wat gelegen liet liggen aan Poolse druk van hogerhand was die piloot boven Wit-Rusland. en die kan het niet meer navertellen.

ministerpronk | 19-01-11 | 15:52

Wil diezelfde ambassade eerst even zorgen dat al die bezopen Poolse arbeiders eerst eens netjes terugJorissen naar Polen en ons niet verder lastigvallen met hun ongelukken, inbraken, en andere criminele gedrageingen ver weg van moeder de vrouw? Tss..

De Stramme Kabouter | 19-01-11 | 15:51

Polen houden dus ook al van opblazen, terroristen zijn het, allemaal!

Causa Sui | 19-01-11 | 15:51

Alle Polen het land uit!

Evildutch | 19-01-11 | 15:51

Nou zet Wagner maar op, dan vallen we Polen wel binnen.

Zzzzooooffff | 19-01-11 | 15:50

Polen zijn gek!

gozahtje | 19-01-11 | 15:50

Ze Kunnen Me Kondt Kussen !

Illuminatie | 19-01-11 | 15:50

Gekke polen

RF4RF4 | 19-01-11 | 15:50

tegenwoordig mag je nergens meer een mening over hebben

Saaang | 19-01-11 | 15:50

Dat woordje 'allemaal' in de bewuste comment verwijst naar al onze Poolse vrinden. Maar dat weten jullie zelf natuurlijk ook best.

Having fun? | 19-01-11 | 15:50

-weggejorist-

biotheo | 19-01-11 | 15:50

Biebel | 19-01-11 | 15:47

Het woord 'racisme' goed schrijven is ook al een hele klus zie ik.

Duismann | 19-01-11 | 15:50

O, die stond er al!

En weet je, GS, als ze een strafklacht indienen in Polen en om je uitlevering vragen dan zit je zo in een Poolse cel. Met medewerking van Justitie. Het OM en rechter Scholten zitten al te trollen om een klacht door Polen tegen Geertje in te brengen, denk ik. Weet ik niet zeker.

Dus tot ziens, en in de Poolse gevangenissen helaas geen internet...

Leuker kunnen we de EU niet maken, wel 0031-onvriendelijker.

NoMinister | 19-01-11 | 15:50

Subtiele ironie en het Oostblok. Blijft een moeizaam huwelijk.

De Kampsjeng | 19-01-11 | 15:49

Zuid vind ik wel meevallen maar Noord is echt een vieze onrendabele heaumeaux.

DYRR | 19-01-11 | 15:49

Mijnheer Janusz is een Pool die in Nederland woont en stuurt een Engelse brief? Leer 'ns Nederlands!

StunkLil | 19-01-11 | 15:49

Het Poolse ras is *T*U*I*G* ! Zeau!

KaiserSoza | 19-01-11 | 15:49

-weggejorist-

henkdekanarie | 19-01-11 | 15:49

JohhnyQ aan de coke&pillen? Is gewoon een keurig verzoekje. Kun je aan voldoen, maar mag je ook naast je neerleggen natuurlijk. Oorlog? Nou nee.

Da Buschauffeur | 19-01-11 | 15:49

*Doet vriendelijk grijnsen*
Pools tuig, leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker...
Daar is de deur...

jumboot | 19-01-11 | 15:49

Ok, een koe, bijvoorbeeld, schijt soms lopend. Maar een duif?!

Pa Cartwright | 19-01-11 | 15:48

god... wat duurt het lang om hier eens tukje over te schrijven... 10.42 is d email aangekomen, en ze hebben het nu al op de site gezet!

spaceman236 | 19-01-11 | 15:48

Kansloos.

Mark van Dam | 19-01-11 | 15:47

K*t poolse ambassade :P wat heb je er nou aan als ze niet eens een nederlandsche e-mail kunnen zenden. dan zou ik het bij voorbaat al bij SPAM dumpen.

Rest In Privacy | 19-01-11 | 15:47

Decribing the whole nation with a term "tuig" can be perceived as racist..
NEEEEEEE dat is geen rascisme, dat is gewoon generaliseren van een volk.
alles word tegenwoordig onder de noemer rascisme gegooid, terwijl de criminele handelingen van buitenlanders niet direct te linken zijn aan hun ras, alswel door de misdaadcijfers. als je zegt: mensen van het slavische ras zijn crimineel, ja, dan is het rascisme.

Biebel | 19-01-11 | 15:47

Wat een tuig. Julie hadden gelijk. Zelfs op de ambassade.

NoMinister | 19-01-11 | 15:47

Ik had zo'n reactie eerder van de Hongaarse ambassade verwacht.

Spasshose | 19-01-11 | 15:46

En anders.....?

plaklul | 19-01-11 | 15:45

Alle Polen zijn liev *op joris wacht*

vraagstaart | 19-01-11 | 15:44

Inkoppertje: wat een tuig bij die Poolse ambassade.

atoombom | 19-01-11 | 15:44

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland