Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GroenLinks wil geen "Ronald Reaganlaan"

joosteerdmanspark100.jpgDe geest is uit de fles. We krijgen een soort van beeldenstorm. Maar dan met naambordjes. Na dat eerder totaalidioten uit republikeinse hoek voorstelden om Prins Bernhardlanen in heel Nederland uit het straatbeeld te jorissen, is het nu de beurt aan de magnieters van GroenLinks Den Haag om de bordjes te verhangen. De anti-terrasverwarmerspartij is mordicus tegen een Ronald Reaganlaan in 070. Want de 40ste president van bevriende natie USA zou zich niet zo netjes gedragen hebben qua mensenrechten enzo. WTF? Ja mensen. Als we zo beginnen, kunnen we aan de gang blijven. En waarom ook niet? "Tear down those streetsigns!" (bron). De GeenStijl Straatnamen Commissie pleit bij dezen voor: het landelijk afschaffen van de Bosweg omdat die druiloor ons land verpatst heeft en nu voor 400K + 52 papadagen uit het raam staart bij KPMG. Ook weg kan het Broertjespad, want iemand die zo'n mooie kwaliteitskrant naar de verdoemenis heeft geholpen, verdient geen vermelding in het straatnamenregister. Tevens eisen wij een dikke streep door de Halsemastraat. Want een kiezersbedriegster die een half jaartje extra in de kamer blijft zitten om d'r pensioen veilig te stellen, moeten we niet willen honoreren met een eigen straat in een van de mooiste durpjes in het Groninger land. Voorts zagen wij graag straten met namen als Brongersmaweg (pedo) en Van Agtlaan (terroristenvrind) gewijzigd. Alsook de onmiddellijke verhervernoeming van de Che Guevarastraat (moordenaar) in Utrecht. Meer voorstellen mogen in de comments. Vandaag is straatnamen bijltjesdag. Succes.

Reaguursels

Inloggen

Jozef Stalin Laan zal hen meer aanspreken.

De Aristocraat | 20-01-11 | 12:47

@Einde van de Domheid | 19-01-11 | 14:52
Niet wanneer jij erom vraagt maar op een actueel moment. Toedeloe

Peter Siebelt | 20-01-11 | 12:29

arbeid of vrijheidslaan moeten ook verdwijnen.
partij van de arbeid + partij van de vrijheid = nazi samenswering

Itastijl | 20-01-11 | 10:32

Groenlinks is net zo jaren 80 als Ronald Reagan was, en ook net zo dood.

Onderbuik | 20-01-11 | 10:11

Isnietmijnwinkelstraat.

roosvrij | 20-01-11 | 10:10

Ronald Reagan was een demente imbeciel en terrasverwarmers zijn zo overbodig als schoenlepels. Bovendien zijn terrasverwarmers alleen voor watjes en woosies.

Hölzenbein | 20-01-11 | 09:52

Ik stel voor, in één wijk: Karl Marxlaan, Jozef Stalinstraat, Adolf Hitlerweg, Ho Chi Minplein, Fidel Castroweg, Mao-Tze-Tungstraat, Ariel Sharonweg, Osama Bin Ladenweg, Saddam Husseinlaan, Ahmedinedjadplantsoen, George W. Bushdreef, Benedictus XVI-pad, Marianne Thiemestraat, Jan Smitweg. Kortom, gewoon een straat noemen naar allemaal mensen die deze wereld een klein beetje kapotter heeft gemaakt dan hij al was, of daar nu nog mee bezig zijn!

Tora-Bora | 20-01-11 | 00:53

-weggejorist-

hadtjememaar50626416 | 19-01-11 | 22:48

Ronald Reagan heeft het communisme gesloopt. Dit zint de Communistische Partij Nederland niet (CPN nu bekend als groenlinks). Zeg gewoon waarom je tegen bent, zakkenvullers!

granaatwerper | 19-01-11 | 22:34

Che Guavarastraat is natuurlijk ronduit belachelijk. Maar ik zie zo nu en dan ook een Troelstralaan/-straat. Pieter Jelles Troelstra, de man die in 0031 een communistische revolutie trachtte te ontketenen, ridicuul.
Prins Bernhardlanen intact houden, die man was een held.

Renkum0317 | 19-01-11 | 22:07

Barry Stevensstraat

matzerath | 19-01-11 | 21:09

De (Allah) Akbarstraat in de beruchte Amsterdamse wijk Bos en Lommer.

medusa324 | 19-01-11 | 20:30

eerstneukendanpraten | 19-01-11 | 19:52

Dan spreekt Enschede je ook aan.

clara de k. | 19-01-11 | 20:02

@bakoenin | 19-01-11 | 14:45
Ja ja en Hitler was een fan Wiesenthal. Wordt wakker man/vrouw. Hij was een adviseur van Stalin en werd door deze massamoordenaar naar China gestuurd om de massamoordenaar Mao te helpen bij het opzetten van zijn communistische partij. Dat Sneevliet naderhand kritiek ging uitoefenen was zelfbeschermening om te voorkomen dat hij niet helemaal door de westerse maatschappij werd uitgekotst.

Peter Siebelt | 19-01-11 | 20:01

Dol op Post | 19-01-11 | 19:34

Ik ben ook gek op Sexbierum... Spreekt voor zich.

eerstneukendanpraten | 19-01-11 | 19:52

nou, nu we het er toch over hebben... ik vind Hendrik Ido Ambacht een rare naam voor een stad, ja, en nog erger: het is zo'n end schrijven ook. Voorts pleit ik voor stadsnamen niet langer dan 10 karakters. Joh wat een inkt zal dat schelen joh!!

Dol op Post | 19-01-11 | 19:34

Vergeet Troelstra niet. Die wannabe Lenin heeft ook belachelijk veel straten naar zichzelf vernoemd gekregen.

Teuderik | 19-01-11 | 19:34

Groen LinksLaan, VVD-gracht, CDA-weg, PVV-moeras, PVDA-pad, SP-sloot, D66-route, ....

clara de k. | 19-01-11 | 19:21

Dan daalt je huis ook lekker in waarde als je aan de Che Guevaarstraat woont! Een Bassie en Adriaanstraat daarentegen.

wirbel010 | 19-01-11 | 18:40

hebben die nederlanders het nog stom gedaan, 300 jaar hebben ze het voor het zeggen in indonesie en nog is het het grootste niet-arabische moslimland ter wereld. de winst was belangrijker dan de moraal en daar plukken we nu nog de vruchten van.

ben nuchter | 19-01-11 | 18:07

@De Vijfde Colonne | 19-01-11 | 18:03, ik begrijp dat u tegen het vervolgen van Mladic bent? In dat geval bent u in ieder geval een consequent 'mens'.

cultheld | 19-01-11 | 18:05

@ cultheld 17:58
Hebben ze in Atjeh allemaal over zichzelf afgeroepen. Hadden ze zich maar moeten conformeren aan het wijze, Nederlandse bewind.

De Vijfde Colonne | 19-01-11 | 18:03

Coldplaystraat (ergens bij Lent): weg ermee!

Mindset | 19-01-11 | 18:01

@De Vijfde Colonne | 19-01-11 | 17:55, het laten verkrachten en afslachten van vrouwen en kelen doorsnijden van kinderen is nooit goed te praten. Zolang je dat als staat impliciet blijft doen, ben je niet in de positie om een Mladic te berechten.

cultheld | 19-01-11 | 17:58

de brussen boulevard, het pritt pleintje, de quid curve en de casticum corner vind ik ook niet kunnen.

ben nuchter | 19-01-11 | 17:57

@ cultheld 17:36

Zullen we uit policor maar gelijk onze hele geschiedenis overboord gooien?

De Vijfde Colonne | 19-01-11 | 17:55

Linkse logica volgende, vraag ik me af waar de Chavez-laan en de Ahmoudinejehad-laan blijven. Dit zijn immers verzetshelden tegen het abjecte, vrije westen! *walg*

De Vijfde Colonne | 19-01-11 | 17:46

Che Guevarastraat? Dat is wel erg ziek.

Ik pleit voor het verwijderen van alle straatnamen die refereren aan massamoordenaar Van Heutsz. Die was in zijn tijd ongeveer het equivalent van Ratko Mladic; de man die wij zo graag willen berechten in Den Haag.

cultheld | 19-01-11 | 17:36

Nou nou waar blijven al die HBOertjes. Nou er vragen moeten worden beantwoord zie dat linkse tuig niet meer. Zo moeilijk was die vraag nou ook weer niet.

idopane | 19-01-11 | 17:36

RaRa wie heeft er de meeste dictaturen in Zuid Amerika en Zuid Afrika in zijn ambtsperiode meehelpen opruimen. Om in het vertouwde linkse idioom te blijven zodat ook elke HBO het begrijpt een multiple choice antwoord a Reagan b Reagan c Reagan.

idopane | 19-01-11 | 17:30

lol @ bezemkast 1919 | 19-01-11 | 14:00

bad to the bone | 19-01-11 | 16:37

Spoorweg, treinen rijden toch niet!

bad to the bone | 19-01-11 | 16:34

Ik zeg weg met Oranje namen incl. De familie zelf.

XaaD666 | 19-01-11 | 16:28

@LGND
Precies, een straat naar iemand noemen is dweperij en persoonsverheerlijking en heeft het risico in zich dat iemand achteraf toch fout blijkt te zijn wat weer allemaal gezeur betekend voor de bewoners en de postbodes. Gewoon lekker neutrale dingetjes gebruiken of gewoon nummers zoals in NY, veel simpeler.

aha-erlebnis | 19-01-11 | 16:28

Getverdemmer

Rest In Privacy | 19-01-11 | 16:26

Ik vind het een goed plan om alle namen van 'hoogwaardigheidsbekleders' totaal te bannen van alle straatnamen. Gewoon, hou het leuk. Bloemen, bomen, grassprietjes, dieren, whatever maar inderdaad, geen straatnamen van zogenaamd belangrijke figuren. Dat is het ego aanbidden van weleer waar ik inderdaad geen fan van ben.

LGND | 19-01-11 | 16:09

-weggejorist-

hadtjememaar50626416 | 19-01-11 | 15:59

Om onze grrrrristelijke vrinden tegemoet te komen stel ik voor de o.m. de volgende geografische plaatsaanduidingen te doen wijzigen.

- Hellegatsplein ->Petrusplein
- Helmond ->Hemelpoort

paost712 | 19-01-11 | 15:51

Zeg Nie Arbeit U is dagelijks alleen mar bezig met slowchatten HaHaHa..

mierus | 19-01-11 | 15:39

@Free4Fall | 19-01-11 | 15:04
Zwitsals iig zeker niet

Pasta-saus | 19-01-11 | 15:37

@Henkster | 19-01-11 | 13:42
Die kan zeker weg!

Pasta-saus | 19-01-11 | 15:36

@De Kampsjeng | 19-01-11 | 13:37
LOL

Pasta-saus | 19-01-11 | 15:35

Anne Frankplantsoen natuurlijk, is haram. (omdat al die kleine mosselmannetjes daar schandknaap speelden).

ChillBill | 19-01-11 | 15:31

De laan van Poot, behoeft geen verdere uitleg me dunkt

Haagse-Geertje | 19-01-11 | 15:28

Schwarzkopfshampoo moet ook verboden worden!

subsidistan | 19-01-11 | 15:28

Geert Wilders heeft al een "straat" in, Raleigh, North Carolina. En dat na één "toespraak" in New York! Alhoewel Wilders Grove moet je dan weer letterlijk vertalen in Bosje. Het Geert Wilders Bosje.
maps.google.com/maps?hl=en&q=wilde...

Bergverzet | 19-01-11 | 15:27

De man heeft al een vliegveld en een vliegdekschip, geeft die man ook een straat. Snap niet zo goed wat die man verweten wordt, oh ja hij heeft de val van muur op zijn conto staan. Dat zint die ex communisten niet natuurlijk.

Tjemig | 19-01-11 | 15:25

Haarkopje | 19-01-11 | 15:02
Do not 'jochie' me dude!
Siebelt is de man die twee dezelfde familienamen hoort, een van die mensen zeilt dan dus dan is het logisch dat die ander er ook wel een en ander van weet. Dat nivo.

Einde van de Domheid | 19-01-11 | 15:25

Hamer en Sikkellaan, Finsterwolde, Groningen

Eps | 19-01-11 | 15:21

origineel!
* shag en takjes uit toetsenbord verwijdert *

KeurMeester | 19-01-11 | 15:20

sjonnie | 19-01-11 | 15:16
Niet orgineel, vriend!
"het landelijk afschaffen van de Bosweg omdat die druiloor ons land verpatst heeft en nu voor 400K + 52 papadagen uit het raam staart bij KPMG."

KeurMeester | 19-01-11 | 15:19

De Reagan straat kan toch altijd nog in de B-acteurswijk?

Lafayette | 19-01-11 | 15:19

Persoonlijk ben ik best wel voor bordjes met Wilders Weg, maar dan niet als straatnaambordjes...

sjonnie | 19-01-11 | 15:16

@Free4Fall | 19-01-11 | 15:04
Mag ik helaas geen commentaar op leveren....

An die ARBEIT | 19-01-11 | 15:14

Dan kunnen ze het Adolf Hitlerplantsoen net zo goed ook veranderen.

Jippie | 19-01-11 | 15:12

Oke. dan geen Ronald Reaganlaan. Maar dan wel Richard Nixonlaan.

Boomschade | 19-01-11 | 15:11

Kan de Rodelaan in Voorburg ook weg?

gewgle | 19-01-11 | 15:08

Quuick & Dirty | 19-01-11 | 15:06

Harry van Bommeldreef...

eerstneukendanpraten | 19-01-11 | 15:08

Free4Fall | 19-01-11 | 14:54

ROFLOL. Jij bent zeker de lolligste thuis! Zucht...

eerstneukendanpraten | 19-01-11 | 15:07

Mark Dutroux kleuterschool, Mobutobank, Ali Amin-centrum, Kraaienplein, Eksterstraat, Slakkenbaan, Walvissteeg, een kleine greep uit de verzameling van namen die niet mogen

Quuick & Dirty | 19-01-11 | 15:06

En laat het gezegd zijn: Ik will al helemaal geen Bill Clintongracht!

Einde van de Domheid | 19-01-11 | 13:47

Die kruist neem ik aan de Monica Lewinskysloot?

andalucia | 19-01-11 | 15:06

Free4Fall | 19-01-11 | 15:04
Neem het als een man!
Ze gaat overal overheen! ;)

KeurMeester | 19-01-11 | 15:06

Kan je daar trouwens voor betaald krijgen, 24/7 op geenstijl hangen?

Free4Fall | 19-01-11 | 15:04

Gewoon alle straatnamen verwijderen, nummeren die dingen.

Geen gezeik meer achteraf wanneer iemand toch faudt bleek te zijn. Ook veel makkelijker te vinden, na straat 15 komt 16. Misschien combineren met het nummeren van wijken en als we dan toch alles omgooien doe dan de steden ook maar (kunnen die Friezen ook niet meer zeuren over hun alternatieve namen).

Eigenaar_IJsland | 19-01-11 | 15:04

An die ARBEIT | 19-01-11 | 14:57

Goh, zou het? Daar hoefde ik niet eens voor te ctrl-f-en... Ooit van zelfspot gehoord?

Free4Fall | 19-01-11 | 15:02

@Einde van de Domheid | 19-01-11 | 14:52 :

Respect voor Peter Siebelt jochie.
Econostra zou verplicht op de boekenlijst van iedere scholier moeten staan.

Haarkopje | 19-01-11 | 15:02

Amsterdam heeft een Westerstraat, die al tijden door de - nou ja, enkele - bewoners schertsend "Frits Westerstraat" wordt genoemd.

Arrabinekoeterine | 19-01-11 | 15:00

gewoon alles weg, geen namen doe maar nummers

blackstah | 19-01-11 | 14:59

@Free4Fall | 19-01-11 | 14:54
Je bent de eerste! Kei grappig!

* in lachstuip ligt *

An die ARBEIT | 19-01-11 | 14:57

Detlev Tarnowitz | 19-01-11 | 14:50
Neen! Geen niggers of slaves in mijn nagenoeg verzopen stadje...
En die reaguurder met de naam Mark Twain (ja, die) hoef ik ook niet.

dosis | 19-01-11 | 14:55

-weggejorist-

Free4Fall | 19-01-11 | 14:54

Peter Siebelt | 19-01-11 | 13:40
HEro kwam laatste nog voor je op nadat je door Gonggrijp was weggezet als iemand. 'die de PvdA en alles links daarvan neerset als EEN groot complot on de sharia in NL te vestigen.'
Dat even daargelaten; waar blijven de grote onthullingen waar je een tijd geleden over liep te braggen?

Einde van de Domheid | 19-01-11 | 14:52

Majaesteitgate, all over again.
Typisch studentenmeisje dat de terechte onzekerheid over haar uiterlijk compenseert met liters drank, geforceerde geilheid en kerelsuitspraken. Ze zal ook wel hardop boeren.

Superior Bastard | 19-01-11 | 14:51

Cencuur op de Interwebs, en dat bij Geenstijl! Moehahahahah, das wel het laatste wat je verwacht..... Gewoon een heel topic wegjorissen.... Rugbykerels zijn goed bezig...

Sydough | 19-01-11 | 14:51

En het artikel is weer terug? Wow... das snel...

hoevenpe | 19-01-11 | 14:50

Ja, je moet ook geen ruzie zoeken met rugbyknaapjes.... Overigens niet mijn meisje, die Karin....

brutus68 | 19-01-11 | 14:50

Mark Twainhof, Arnhem.

Detlev Tarnowitz | 19-01-11 | 14:50

widtvoet ® | 19-01-11 | 14:47
Bedankt man!

dosis | 19-01-11 | 14:49

Heeft iemand een mirrortje?

hoevenpe | 19-01-11 | 14:49

Nieuwtopicweg?

Einde van de Domheid | 19-01-11 | 14:49

zeg maar jansen | 19-01-11 | 14:46
Het valt wel op, maar het is een klein groepje dat het merkt. En als je er vanavond nog iets over schrijft, word je ook weggejorist.

dosis | 19-01-11 | 14:48

Censuur! Het zijn barre tijden broeders. Rugby-rules.

Givver Payne | 19-01-11 | 14:48

alu hoedjes actief ! waar is het item opeens heen >?

Mr aarsch | 19-01-11 | 14:48

Hmmm, " GS gezwicht voor rugby geweld " zal het nieuwe artikel wel worden....

An die ARBEIT | 19-01-11 | 14:48

Hé! Er is zojuist een artikel van GS verdwenen! Weg, foetsie...
Watskeburt?

Heau even | 19-01-11 | 14:48

AX lover | 19-01-11 | 14:47 Rugby-jongens laten er geen gras over groeien.

zeg maar jansen | 19-01-11 | 14:48

Wow. Ik ga mijn aluhoedje opzetten. Ik zou toch zweren dat er net een artikel stond over een rugbymeisje.. Vreemd.
.
Ik wil dat artikel nog wel lezen btw.

Mea Culpa Gump | 19-01-11 | 14:48

Je kan lullen wat je wil,maar ik vind 'Jolanda SAP' wel zo ongeveer de geilste naam die er bestaat,waar of niet?

streknek | 19-01-11 | 14:47

Hoe apart, zou Brussen nu meneer nummer 7 zijn geworden? ;)

hoevenpe | 19-01-11 | 14:47

Ja ho even, dan dus ook geen Adolf Hitlerstraat of Josef Stalinavenue godverdegodver!

Michael Vail | 19-01-11 | 14:47

Iemand nog een linkje van dat interview? Sluit net een tabblad...

dosis | 19-01-11 | 14:47

Heeft GS toch maar gebukt voor het rugby meisje? Artikel is weer verdwenen?

AX lover | 19-01-11 | 14:47

@Superior Bastard 14:43

Doen we -Joris volente- de integrale tekst van het gelinkte artikel hier vast:


Tot de bodem: Karin
Karin (21)
Vierdejaars Nederlands Recht
Twee fluitjes in 8,2 seconden

Wat is het stomste wat je in beschonken toestand hebt uitgehaald?
‘Ik ben minstens een keer per week dronken en doe dan altijd stomme dingen. Zo werd ik eens wakker in een taxi in Maastricht, zonder te weten hoe het zo ver was gekomen. Ook kwam ik een keer thuis zonder shirt aan en hebben inmiddels heel wat steegjes en voortuinen een bezoekje wildplassen van me gehad.
‘Tot voor kort was mijn kamer ver buiten het centrum. Soms sprak ik uit luiheid dan een jongen aan om daar te blijven slapen. Het afgelopen jaar hebben minstens zes kerels hiermee ingestemd.’

Heb je ooit met een meisje gezoend?
‘Nee, nog nooit, maar wel met veel jongens van Obelix. Nu zitten er geen potentieeltjes meer bij voor mij, die heb ik allemaal al gehad. Wanneer vriendinnen met me meegaan naar Obelix komen ze nooit alleen thuis. Het is nogal makkelijk scoren. Dus als je eens mee wilt?’

Waar ben je trots op?
‘Eigenlijk heb ik niets boeiends bereikt in mijn leven. Wel ben ik trots dit jaar voorzitter te zijn van de rugbyvereniging. Ik was al nooit een meisje-meisje, maar de mannen bij Obelix leerden me nog beter bier drinken. Andere jongens in de kroeg geloven nooit dat ik rugby. Dan worden ze door mij mee naar buiten genomen om te worden getackeld. Een kerel viel eens keihard op zijn achterhoofd. De uitsmijter stond er geanimeerd bij te lachen.’

Op wie zou je wraak willen nemen?
‘Op mijn lerares Levensbeschouwing, dat was echt een feministisch kutwijf. Ze was het niet met me eens dat het enige recht van een vrouw het aanrecht is, waarna ik werd geschorst. Het liefst zou ik die hoer drie jaar lang aan een aanrecht vastgebonden willen zien.’

Wanneer heb je voor het laatst gekotst?
‘Hoe dronken een bezoek aan de kroeg ook eindigt, ik hoef nooit over te geven. Tot er laatst zó veel alcohol in mijn lijf zat dat ik dacht: “Wat gebeurt er?”. Voor ik het wist zat alles onder. Mijn vrienden hebben toen een “Karin heeft eindelijk gekotst”-feestje georganiseerd. Dat was ook een mooie avond trouwens.’

Tekst: Eva-Marijn de Vries en Mitchel Wijnen

widtvoet ® | 19-01-11 | 14:47

BertBrussen Topic weggerugbiet?

Sydough | 19-01-11 | 14:46

dosis | 19-01-11 | 14:45 Gevalletje "Majesteit". Verwijderen, weghalen en verliezen. Doen of je neus bloedt was nog nooit zo waar.

zeg maar jansen | 19-01-11 | 14:46

Ik kom er niet meer in !

geenstijlsteengeil | 19-01-11 | 14:46

Topic weg?

NoMinister | 19-01-11 | 14:46

Totaal OffTopic en @ GS:

Er kan niet meer gereaguurd worden op "Dit artikel gaarne NIET lezen!"....

Sydough | 19-01-11 | 14:46

Superior Bastard | 19-01-11 | 14:43
Topic is helemaal weg zelfs!
De Topicweg...

dosis | 19-01-11 | 14:46

@Superior Bastard | 19-01-11 | 14:43
't Is zelfs verdwenen uit het lijstje met laatste artikelen. Die rugbyjongens houden wel huis...

rara | 19-01-11 | 14:46

Superior Bastard | 19-01-11 | 14:43
Yup. Zag net twee potige rubgyheren het pand verlaten.
*wacht uit

dosis | 19-01-11 | 14:45

Peter Siebelt | 19-01-11 | 13:40
Lezen Siebelt, Sneevliet was fel anti Stalin en had zelfs ruzie met Trotski.
Hij steunde de POUM, die vervolgt en vermoord werden door Stalinisten.
Wat nuance in uw commentaren zou op zijn plaats zijn.

bakoenin | 19-01-11 | 14:45

@ Superior Bastard | 19-01-11 | 14:43
Dat rugby clubje stond bij Brussen voor de deur, vermoed ik.

Pa Cartwright | 19-01-11 | 14:44

volgende topic is deaud?

Superior Bastard | 19-01-11 | 14:43

Naar verluidt heeft de luchthaven van Buenos Aires een Julio Poch startbaan. Dat is de startbaan die richting zee loopt.

Bigi Bana Boy | 19-01-11 | 14:41

En wat is er mis met Nederland te ont-Prins-Bernarden qua straatnamen? Lijkt me juist een victorie van de democratie: de man was goed fout (als in: was een internationale en nationale crimineel/misdadiger). Heeft de rommel van WWII na de oorlog de politiek en het zakenleven in gesleept. Kortom: stukje zelf reflectie met daaraan verbonden actie is mijn inziens een goed plan. Of maken alleen de andere landen fouten? Bernard is onze fout en die moeten we in het publieke gebeuren (qua straatnamen) corrigeren. Niet blijven steken in onze fouten.

Denkt Na | 19-01-11 | 14:39

mezelf:
-
Afschaffen, dus, bedoel ik.

azoturie | 19-01-11 | 14:38

ALLE Colijn lanen, parken, wegen en straten in Nederland.
-
Wegens actieve betrokkenheid bij grootschalige moord en bij andere oorlogsmisdaden op Lombok en Atjeh aan het einde van de 19e eeuw en wegens zijn rol en zijn verantwoordelijkheid bij het bombardement van Hr.Ms. de Zeven Provinciën in de wateren voor Ole-Leh (Sumatra) op 10 februari 1933.

azoturie | 19-01-11 | 14:37

Laan van Nieuw Oost Indië, Surinamestraat, Javastraat, allemaal ouwe meuk.
Vervangen voor Subsidiesteeg, de kop van job singel, Eurosnaai laan.

deraderendraaien | 19-01-11 | 14:36

@ Ik wil de Tatjana Simic Laan.

gozahtje | 19-01-11 | 13:38

Inclusief twee vluchtheuvels?

goedverstaander | 19-01-11 | 14:35

Ja. Hi-la-risch. Tijdje op zitten broeden zekers?

Pa Cartwright | 19-01-11 | 14:27
Nee, kwam spontaan. Dat krijg je met uien.

Boss Uien | 19-01-11 | 14:35

@Pa Cartwright | 19-01-11 | 14:27
Zelfs Seth zou hier z'n neus voor ophalen....

An die ARBEIT | 19-01-11 | 14:33

rara | 19-01-11 | 14:30
Dat ligt eraan hoe hard ze allaaaaaaah kunnen janken.

Vigil | 19-01-11 | 14:33

@Che_cuevara | 19-01-11 | 14:27

Nee, ik zou graag op de feiten gewezen willen worden waaruit anders blijkt. Dit wordt namelijk al zo lang na geblaat door iedereen dat mensen het nog zijn gaan geloven ook.

Baziz | 19-01-11 | 14:33

@ Haarkopje | 19-01-11 | 14:01
Oei. U bent een mierenkonthaar verwijdert van een Godwin. Maar goed. Wie niet met u is, is tegen u. Uitstekende tactiek in een polemiek. Zal ik u voor de lieve vrede maar gelijk geven?

Spinal Fap | 19-01-11 | 14:31

@Vigil | 19-01-11 | 14:24
Die Moslimmmarkt van jou klinkt interessant, kan ik daar mijn overtollige moslims laten veilen?

rara | 19-01-11 | 14:30

De Bosweg moet wel blijven natuurlijk, nu hij inderdaad opgerot is.
Bestaat de Cohensteeg nog ?

Mazzeltov | 19-01-11 | 14:28

@ Boss Uien | 19-01-11 | 14:24
Ja. Hi-la-risch. Tijdje op zitten broeden zekers?

Pa Cartwright | 19-01-11 | 14:27

@Haarkopje | 19-01-11 | 14:24
" Zo jong en dan al een NSB mentaliteit.
Het zal wel in je familiegenen zitten. "

Mooi voorbeeld van die ongefundeerde aanvallen op het persoon waar ik over had. Wat liev dat je even m'n punt bevestigt.

Kusje?

An die ARBEIT | 19-01-11 | 14:27

@Baziz | 19-01-11 | 14:25
Dit is wel ironisch bedoeld hoop ika

Che_cuevara | 19-01-11 | 14:27

Ronald Reaganlaan dat moet natuurlijk zijn: Roland Regenlaan. Het is nog in Den Haag ook dus helemaal toepasselijk!

paasdieren | 19-01-11 | 14:26

Je laat mijn straatnaam wel ff staan. Begrepen
Zo niet begin ik opnieuw met de revolutie

Che_cuevara | 19-01-11 | 14:25

Wat ik niet helemaal snap in het artikel is de volgende zin:
[kwoot]'de Bosweg omdat die druiloor ons land verpatst heeft en nu voor 400K + 52 papadagen uit het raam staart bij KPMG. '[/kwoot]

Ik neem aan dat hier de vorige minister van financiën mee bedoelt wordt welke juist er voor gezorgd heeft dat Nederland vergeleken met de overige Europese landen sterk door de crisis is gekomen en gezien mag worden als de redder van onze spaarcentjes.

Baziz | 19-01-11 | 14:25

'Bosweg' zou voor de gemiddelde PvdA-hater toch op zn minst een twijfelgevalletje moeten zijn. (Boslaan niet, die wil je natuurlijk snel weg hebben... en je gaat natuurlijk ook snel een ander woord verzinnen voor bospaadjes. Kleine-Woud Paadjes ofzo)

Ballenman | 19-01-11 | 14:25

Geen enkele straat zou naar politici vernoemd moeten worden. Eikels zijn het, allemaal.
Sacha_A | 19-01-11 | 14:24
Precies! Overal een Elvis Presley Boulevard!

Hammer | 19-01-11 | 14:25

De Varkensmarkt moet verdwijnen, want onhalal. Moet Geitenmarkt worden.
En Alqaidakade ipv Verkadekade.

Boss Uien | 19-01-11 | 14:24

Hosselstraat, Witwaslaan, Cokeplein, Zwerversgracht, Gifweide, Hottentottenpad, Krakersschans, Mejeuplantsoen of Moslimmarkt. Dat zijn nog eens namen waarmee je voor de dag kan komen als (Groen) Links zijnde. Liefst ook met enige verwaarloosde panden met de juiste naamborden als Theehuis De Alleshater, aktiviteitencentrum De Palestijnse Sjaal, Instituut tot Bevordering der Stagnatie, kluphuis Een Steekje Los of koffiesjop De Groene Nevel.
Alles best, als het maar tot Amsterdam beperkt blijft.

Vigil | 19-01-11 | 14:24

@An die ARBEIT | 19-01-11 | 14:18 :

Zo jong en dan al een NSB mentaliteit.
Het zal wel in je familiegenen zitten.

Haarkopje | 19-01-11 | 14:24

Even serieus nu:

Onder Reagans bewind financierden de VS de moedjahedien die in de Afghaanse Oorlog tegen de Sovjet-Unie vochten, de Contra's in Nicaragua, Jonas Savimbi's rebellen in Angola en Saddam Hoessein, wiens Irak in oorlog was met Iran.

Afganistan, Irak... backfired?

en

De Contra's werden door de Sandinista's en veel Nicaraguanen beschouwd als terroristen en veel van de Contra-aanvallen waren gericht tegen burgers. Er zijn ook beschuldigingen dat Ronald Reagans regering de Contra's aanzette om "zachte" of burgerdoelen aan te vallen, zoals de boerencoöperaties.

In 1984 klaagde Nicaragua de Verenigde Staten aan voor het Internationaal Gerechtshof, hetgeen in 1986 resulteerde in een uitspraak tegen de VS, die werden opgeroepen om te stoppen met en af te zien van onrechtmatig gebruik van geweld tegen Nicaragua door middel van directe aanvallen door Amerikaanse soldaten en door training, financiering en steun aan de terroristische krachten. De VS was "in overtreding met het verbod geweld te gebruiken tegen een andere staat onder internationaal gewoonterecht" en werd gemaand om herstelbetalingen te doen. Het antwoord van de VS hierop was de afwijzing van de jurisdictie van het hof en de verdere escalatie van de oorlog.

Ook niet zo fris van vriendje Reagan.

Geen enkele straat zou naar politici vernoemd moeten worden. Eikels zijn het, allemaal.

Sacha_A | 19-01-11 | 14:24

of samenvatting....

An die ARBEIT | 19-01-11 | 14:23

@Pa Cartwright | 19-01-11 | 14:19
Mooie samenvating van z'n oeuvre zou ik zeggen.

An die ARBEIT | 19-01-11 | 14:23

Hoeveel kosten dit soort vergadering en besluitvormingen? Dat zootje zit daar maar een beetje gemeenschapsgeld op te souperen en eindeloos te praten over de meest zinloze zaken.

Gewoon voor iedere nieuwe straat de naamswijze: 1e straat, 2e straat, 3e straat. Zo moeilijk kan het niet zijn. Hier een oplossing voor heel Nederland voor de komende tig jaar. Mag ik nu even een ton of wat vangen? Ik heb u vele miljoenen bespaard want door heel Nederland zitten dit soort parasieten te bedenken hoe alle straten gaan heten.

omwenteling | 19-01-11 | 14:22

Terpetijnzeikert | 19-01-11 | 13:52
Ik zou ze knuffelen!

gozahtje | 19-01-11 | 14:22

De Vrouwenweg, Leiden, klopt wel mag niet.
Pastoor XXX straat, park, weg, laan, boulevard.
Den Uylstraat stortte Nederland in de financiële afgrond
Smutsstraat Zuid Afrikaans generaal

Weisse rose | 19-01-11 | 14:22

@ An die ARBEIT | 19-01-11 | 14:16
"Quel Gaaikema?"

"Cette Gaaikema."

Pa Cartwright | 19-01-11 | 14:19

@mierus | 19-01-11 | 14:15
Als je wil chatten zit je hier verkeerd. Sowieso zie ik weining nut in converseren met iemand wiens creatieve vermogens steken op het niveau van flauwe naamsverbasteringen.

* op ! in vierkantje drukt *

An die ARBEIT | 19-01-11 | 14:18

Ik ben het met GL eens. Geen Ronald Reagan vernoemingen. Zijn films zijn niet om aan te zien, prutsacteur.

Sacha_A | 19-01-11 | 14:18

Bos weg, heb ik jaren geroepen, ben blij dat het nu op een bordje staat.
Dus tegen Ronald Reagan? zet een bordje Ronald Reagan weg.

pumilio | 19-01-11 | 14:18

@Pa Cartwright | 19-01-11 | 14:12
Ik hoop maar voor Seth dat 'ie meeleest.
Seth Gaaikema en grappig in het zelfde stuk tekst, zonder de toevoeging van het woord " niet "... Dat komt niet vaak meer voor tegenwoordig.

An die ARBEIT | 19-01-11 | 14:16

Die Bosweg hier in Enschede slaat hier uiteraard niet op Wouter Bos. En hij is nu toch trouwens weg?

Expert Homo | 19-01-11 | 14:16

Prins Bernhard roeleert sinds de Albert Heijn affaire. Hij was de Eindbaas van NL. R.I.P

Rest In Privacy | 19-01-11 | 14:16

Pa Cartwright | 19-01-11 | 14:12
Vroeger hadden we daar Teun voor.

Superior Bastard | 19-01-11 | 14:15

Nie an die arbeit alweer woensdag! noch was presstiert die Woche?

mierus | 19-01-11 | 14:15

@ An die ARBEIT | 19-01-11 | 14:01
Leuk. Een Seth Gaaikemaatje. Had ik wel weer eens zin an.

Pa Cartwright | 19-01-11 | 14:12

Superior Bastard | 19-01-11 | 14:10
Het is blijkbaar zo'n dag. Hier werktechnische redenen, maar ik haak eveneens af.
;)

dosis | 19-01-11 | 14:12

@veuve-clicquot | 19-01-11 | 14:10
Claptrap, lang niet gehoord :)

Zijn de meeste grappen over politici dat niet?

An die ARBEIT | 19-01-11 | 14:12

Oh ja, het Jochem Uijtdehaageplantsoen. Afzinken.

dosis | 19-01-11 | 14:11

Haarkopje | 19-01-11 | 14:04
Lol. Om andere reden dan Bigi laat ik het hier ook maar bij.
*Hoofd schudt*

Superior Bastard | 19-01-11 | 14:10

@Haarkopje | 19-01-11 | 14:08
" Dwarse puber "

50% correct. Dwars als de neten.

Ik heb je trouwens zelden discussie zien voeren, generaliserende one-liners en simpele ongefundeerde aanvallen op het persoon, da's meer jouw ding.

Maakt niet uit heur, ieder z'n eigen talenten!

An die ARBEIT | 19-01-11 | 14:10

@An die ARBEIT | 19-01-11 | 14:01
Typisch gevalletje van clap-trap ;-)

veuve-clicquot | 19-01-11 | 14:10

Trouwens, ik hoef helemaal geen straatnaam.
*postcode extra oppoetst

dosis | 19-01-11 | 14:09

M'n eigen vader heeft als geliefde burgemeester een straatnaam gekregen na zijn dood. Kan er toch trots op zijn.

Boudt | 19-01-11 | 14:09

Piet Heijn laan: piraat en moordenaar?

Hammer | 19-01-11 | 14:08

powerpoes | 19-01-11 | 14:05
Pleit ook voor een Piet Bambergenstraat. De grappigste man op aarde imho.

Bigi Bana Boy | 19-01-11 | 14:08

@Carpe@diem | 19-01-11 | 14:05
zoiets ... de garde van de kok heeft horen kloppen maar niet weten waar de keuken is ...

veuve-clicquot | 19-01-11 | 14:08

de holendrechtstraat 020 dus. ....
niemand wil daar op visite. M'n tante denkt omdat iedereen denkt dat dat komt -denk ik- doordat iedereen denkt dat het in de Bijlmer ligt.

Centauri | 19-01-11 | 14:08

@ An die ARBEIT | 19-01-11 | 14:06:

Een discussie met een dwarse puber voeren begin ik ook niet meer aan.
Groei eerst maar eens op en probeer het dan nog een keer.

Haarkopje | 19-01-11 | 14:08

Haarkopje | 19-01-11 | 14:04
Wat een simplificatie. Met name in Duitsland, maar ook wel daarbuiten, wordt die hele discussie door zeer gerenommeerde en onverdachte personen gevoerd. Diegenen die ik daar van ken zijn noch communist, noch neo-nazi.

Bigi Bana Boy | 19-01-11 | 14:07

@NoMinister | 19-01-11 | 13:55
idd, dat zal het wel zijn ... wat een Land of Confusion ...
Genesis mag dan zeker ook niet meer - www.youtube.com/watch?v=9ZtWABLuWHo

* nog snel even kijken gaat *

veuve-clicquot | 19-01-11 | 14:06

@Haarkopje | 19-01-11 | 14:04
Fijn dat je alles altijd zo mooi in hokjes weet in te delen, getuigt van een grote geest.... * kuch *

An die ARBEIT | 19-01-11 | 14:06

Het Jagerpad mag ook wel verdwijnen. Kost tot nu toe maar 5,5 miljard...

Tombraider | 19-01-11 | 14:05

Wat te denken van de Afsluitdijk alwaar we "Koningin Wilhelmina's Luizen" vinden?
Of onder Joure waar zich het "Prinses Margriet Anaal" bevindt?

Qwrk_II | 19-01-11 | 14:05

eerstneukendanpraten | 19-01-11 | 13:54
Ha, Peetje Langen. Blij dat ik aan de andere kant van de prov. grens woon. +/- 10 km.

Superior Bastard | 19-01-11 | 14:05

Mag de Frans Halsemalaan dan wel als alternatief? En de Judith Bosweg?
Dan zijn toch "groote naamen uit den ouden doosch" die we best kunnen gebruiken om straatnamen een wat persoonlijker karakter te geven, in plaats van al die Parklanen, Tuinwegen, Kerkstraten e.d..
Of gaan er nu vanuit de verzuiling zoals die vroeger nog duidelijk herkenbaar was stemmen op vanuit het Avro-kamp om Vara-coryfeën te weren, mogen van VPRO-leden TROS-beroemdheden niet op deze manier in het zonnetje gezet worden?

Wat een kleingeestigheid allemaal.... Nederland op z'n smalst.

powerpoes | 19-01-11 | 14:05

De broer van Leaupveaugel woont te 030 aan de Steve Bikostraat. Gaarne ook deze naam wijzigen in Jan van Riebeeckstraat.

leaupveaugel | 19-01-11 | 14:05

veuve-clicquot | 19-01-11 | 13:55
Zoals al eerder gememoreerd, het blijft ingewikkeld he die politiek "een pot nat ".
Ik heb de klepel horen rammelen maar de kerk nooit gevonden.

Carpe@diem | 19-01-11 | 14:05

@Haarkopje | 19-01-11 | 13:59
Van de engelstalige wikipedia ( en.wikipedia.org/wiki/Dresden#Second_W... ): Prime Minister Winston Churchill tried to distance himself from the attack, even though he was heavily involved with the organization and planning of the raid.

rara | 19-01-11 | 14:04

Bigi Bana Boy | 19-01-11 | 14:01

Dat ligt niet aan RR, maar aan onze eigen domorige elite die in een uitdijend Europa warme gevoelens ontlenen en mensen controleren of onderscheid maken incorrect vinden.

Laat de held Reagan er buiten en geef af op onze zogenaamde 'elite' als u het - net als ik - erg vindt dat de criminelen uit het voormalig Oostblok hier vrij spel hebben (MDI-alert!).

NoMinister | 19-01-11 | 14:04

@dosis | 19-01-11 | 13:51
Precies, zo vinden ze toch nog iets van het gevoel van macht dat ze waarschijnlijk zochten toen ze de politiek ingingen. Om te janken.

An die ARBEIT | 19-01-11 | 14:04

Haarkopje | 19-01-11 | 13:59
Ik heb vandaag eigenlijk geen energie genoeg om die WOII bombardements discussie weer te gaan voeren. Ben goed ingevoerd in de materie maar ben er ff niet toe in staat, waar voor gemeende excuses. Had het misschien beter niet op kunnen brengen.

Bigi Bana Boy | 19-01-11 | 14:04

hebben ze daar echt niks beters te doen?

freerunner | 19-01-11 | 14:04

@Superior Bastard | 19-01-11 | 13:48:

Iemand die Churchill zwart probeert te maken is een communist of een (neo)nazi en in beide groepen ben ik niet geinteresseerd.

Haarkopje | 19-01-11 | 14:04

Rost Van Tonningenplein dan maar.

Lafayette | 19-01-11 | 14:03

@Spinal Fap | 19-01-11 | 13:51
Doe es niet zo raar, trol.

rara | 19-01-11 | 14:02

@Haarkopje | 19-01-11 | 13:59
En wie zijn " de socialisten " ?

Is dat net zoiets als Skull and Bones?

An die ARBEIT | 19-01-11 | 14:02

Ben zelf nogal gefascineerd door een straatnaam in Assen: Rolderhoofdweg. Met een beetje fantasie...

Borrelende Boris | 19-01-11 | 14:02

Het is eigenlijk triest dat we zulke idioten in de 2e Kamer hebben zitten dat we hier serieus op moeten ingaan. Dat doen we dan ook maar niet meer.

NoMinister | 19-01-11 | 14:01

@veuve-clicquot | 19-01-11 | 13:58
Jeeej Wildersgrappentijd:

Komt een politicus bij de kapper, zegt de kapper : " Hoe zal ik het knippen? "

Zegt de politicus: " Naaah, doe maar wat wilders.... "

instantrimshot.com/classic/?sound=rims...

An die ARBEIT | 19-01-11 | 14:01

NoMinister | 19-01-11 | 13:55
Bulgaarse daklozenkrantverkopers, Roemeense accordionspelers van tien jaar oud, dronken Polen, een dreigende Albanezen invasie, de stroom gejatte Nederlandse auto's die naar het Oosten verdwijnen, Roemeense skimmers en winkeldieven. Nee ik dank Reagan nog dagelijks.

Bigi Bana Boy | 19-01-11 | 14:01

Tiethofweg in Rossum

vriendje | 19-01-11 | 14:01

bezemkast 1919 | 19-01-11 | 14:00

Nee, da's een standaardgebruik geworden. Houen zo.

Qwrk_II | 19-01-11 | 14:01

Boulevard 1940-1945.
Behalve als ie 40-45km lang is. Of als er 40-45 lantarenpalen langs staan. Of 40-45 zijwegen heeft.

Heau even | 19-01-11 | 14:01

@Spinal Fap | 19-01-11 | 13:55:

Je opa was zeker fout in de oorlog?

Haarkopje | 19-01-11 | 14:01

Qwrk_II | 19-01-11 | 13:57
Analia??
Freudiaanse verspreking? Dat kind heeft al zo'n rare naam, maar jij maakt er wat nog vreemders van!

bezemkast 1919 | 19-01-11 | 14:00

Kun je ook bij voorbaat bezwaar maken? Zo ja, dan nomineer ik bij deze alle AliB straten/steegjes of afwerkplekken.

De Kampsjeng | 19-01-11 | 14:00

Mussertkanaal moet ook weg.

sjaakdeslinksesul | 19-01-11 | 14:00

Dat wordt dan: De Windmolenweg, het Nattemosplantsoen en de W.Duyvendaksteeg (om de hoek van de Leugenaarsgracht)

Rien7847 | 19-01-11 | 13:59

en het plekje 'Lul Abak' in Soedan?

vriendje | 19-01-11 | 13:59

@Bigi Bana Boy | 19-01-11 | 13:53:

Zo iets noemen ze oorlog en bovendien is nooit bewezen dat Churchill de opdracht tot het platbombarderen van Dresden heeft gegeven.
Het zit de socialisten nog steeds blijkbaar niet lekker dat Churchill hun groot socialistisch rijk heeft weten te voorkomen dat men deze held op dit bombardement probeert af te rekenen.

Haarkopje | 19-01-11 | 13:59

@ blaster | 19-01-11 | 13:55
Mwoah, die pvv brak een paar jaar geleden nu juist vurig een lansje voor méér verzetsstrijders in het Nederlandsche straatbeeld.

Pa Cartwright | 19-01-11 | 13:59

sjaakdeslinksesul | 19-01-11 | 13:55

Bij de linksmens is het zo dat iedere fout slechts een detail en middel was om het grote doel te bereiken.

Dat u daar iets van zegt is kwetsend. Alsof linksmensen zouden haten, moorden of anderszins zich van machtsmisbruik zouden bedienen...

NoMinister | 19-01-11 | 13:59

wat @blaster | 19-01-11 | 13:55 zegt

Spinal Fap | 19-01-11 | 13:58

Het aantal allochtoonse mede(inge)burgers komt niet tot uiting in het aantal allochtoonse straatbordjes. Is dat geen afschuwelijke discriminatie?
Laat Groen Links daar eens werk van maken.

ristretto | 19-01-11 | 13:58

Het politieke debat verplaatst zich naar de openbare weg.

Kopje Suiker | 19-01-11 | 13:58

Gewoon ALLE straten die naar iemand zijn genoemd verbieden. Er zijn genoeg voorwerpen, planten, bomen, beesten enzovoorts om straten naar te noemen. Dan ben je van dat hele gezeik af.

God Zelf | 19-01-11 | 13:58

Ze hebben liever ... Geert Wilders Weg

veuve-clicquot | 19-01-11 | 13:58

@Superior Bastard | 19-01-11 | 13:53
Ik zal voortaan speciaal voor u een extra vermelding bij mijn posts doen. "stijlmiddeltje ironie". Dat scheelt een stukje contextbelevingsinvullinghapperij.

Spinal Fap | 19-01-11 | 13:57

Alle namen die betrekking hebben op De Oranjes omdopen in weg;
Beatrix-weg,
Prins Claus-weg,
Willem-Alexander-weg,
Juliana-weg,
Prins Bernhard-weg,
Koninklijk Huis-weg,
Analia-weg..........

Qwrk_II | 19-01-11 | 13:57

Wat ooit de kerkweg werd, moet de moskeeweg worden.

NoMinister | 19-01-11 | 13:56

@veuve-clicquot | 19-01-11 | 13:48
ach de partijen zijn ook een pot nat ... GL omhoog gooit

veuve-clicquot | 19-01-11 | 13:55

Ik wil nog wel aandragen: Steve Biko direct weghalen, Mandela ook weg, verzetsnamen ook weg. Steve Biko en Mandela gaven leiding aan een terreurorganisatie, die moorden pleegde. Het verzet in Nl ten tijde van te tweede wereldoorlog was illegaal, ook voor de officiele Nederlandse regering in Den Haag. Weliswaar onder leiding van Duitsland, maar voor duizenden ambtenaren en politie in NL het 'wettig gezag' in functie. Dus, het gaat er maar om met welke kleur bril je de geschiedenis wilt zien en vooral niets als absoluut 'waarheid' willen doordrammen. Opzouten, Groen Flinks. Rechthebbende erfgenamen van de Communistische Partij Nederland, die zijn instructies decennialang rechttreeks en kritiekloos uit het volks- en arbeidersparadijs Moskou kreeg ten tijde van Stalin en consorten. FF dimmen, dus,

blaster | 19-01-11 | 13:55

Ik stel voor de hennepstraat te Hengelo te vernoemen naar een ander plantje. Brengt mensen toch maar op rare ideen.
[/opvoedende pvda-modus off]

bezemkast 1919 | 19-01-11 | 13:55

lion@night | 19-01-11 | 13:51

Ja, daar wil je dood nog niet worden aangetroffen. Iemand nog thee?

eerstneukendanpraten | 19-01-11 | 13:55

Kindermoordenaar dat is, Che heeft een minderjarige laten vermoorden toen die probeerde de executie van zijn vader te voorkomen. Kleine voetnoot in de geschiedenis voor die marxisten natuurlijk, hij had verder een leuke kop enzo.

sjaakdeslinksesul | 19-01-11 | 13:55

Het zit de ouwe communisten nog steeds niet lekker dat Ronald Reagan de muur deed vallen.

Een majeur plein naar Ronald Reagan vernoemen zou het minste zijn.

Als je blij bent dat de communisten niet gewonnen hebben.

Begrijpt u wel?

NoMinister | 19-01-11 | 13:55

@Haarkopje | 19-01-11 | 13:44 is de lutser van de dag. Mag ik dat zo zeggen?

Spinal Fap | 19-01-11 | 13:55

Che Guavarastraat kan ik ook nog echt kwaad om worden. Meneer zette doodleuk zijn politieke tegenstanders tegen de muur en liet ze door het hoofd schieten met een .45 zodat het flink zou spatten. Vervolgens moesten de familieleden van de terechtgesteld langs het lijk en de spagetti op de muur lopen om even indruk te maken. Dit soort details zie je helaas niet terug in de sprookjes van de gezusters Halsema.

pistol-pete | 19-01-11 | 13:54

wtf? Een straat vernoemd naar een pedo pvda'er? Dat is viiiieesss en ziiiieek patrick! Wel een goed idee om daar een galg voor veroordeelde pedo's te hangen. Maar OT groenlinks is weer eens lekker aan het kwakzalven

WieditleestisG | 19-01-11 | 13:53

Haarkopje | 19-01-11 | 13:44
Er bestaan geen absolute helden. Het (brand)bombarderen hele steden was barbaars.

Bigi Bana Boy | 19-01-11 | 13:53

Spinal Fap | 19-01-11 | 13:51
Pilletje nemen, anders ketenen ze je weer aan de muur.

Superior Bastard | 19-01-11 | 13:53

De Groenlinksweg?

Einde van de Domheid | 19-01-11 | 13:53

@kaasburger
LOL

Lemo | 19-01-11 | 13:53

de Eberhardtvanderlaan

Lijkt me logisch... | 19-01-11 | 13:53

gozahtje | 19-01-11 | 13:46
Ik zou er heeeeel langzaam over rijden, en weer terug, en weer terug en weer terug

Terpetijnzeikert | 19-01-11 | 13:52

Links heeft behoorlijk boter op het hoofd. Kort nadat Stalin een kleine 2 miljoen boeren in de Oekraine had vermoord, werd er in Amsterdam een straat naar hem vernoemd, op initiatief van Wibaut. Weliswaar werd die straat later omgedoopt tot "vrijheidslaan", maar intussen hebben SDAP/PvdA en CPH/GroenLinks toch maar een fraaie erfenis.

JoopRe | 19-01-11 | 13:52

veuve-clicquot | 19-01-11 | 13:48
Ingewikkeld he die politiek.

Carpe@diem | 19-01-11 | 13:52

@rara | 19-01-11 | 13:44
geloof in Apartheid doet er niet toe. Biko is door het bevoegd gezag als terrorist opgepakt en is gestikt in een pinda of zo. Net als dat stuk uitvuigsel van een Mandela. Levensgevaarlijke lui hoor die ANC'ers. Hebben daar het hele land op zijn kop gezet.

Spinal Fap | 19-01-11 | 13:51

An die ARBEIT | 19-01-11 | 13:42
Ben ooit bij een vergadering geweest van de Utrechtse Straatnamen Commissie. Die knakkers kunnen echt een kwartier discussieren over het nut van de Eekhoornlaan in plaats van de Daslaan.
Kost een geld joh. Zijn allemaal ouwe, dure en zwaarbetaalde ambtenaren met alleen een beslissingsbevoegdheid van nul.

dosis | 19-01-11 | 13:51

@eerstneukendanpraten | 19-01-11 | 13:47
Cohenstraat... al is het huis nog zo goedkoop (dat ligt voor hand), ik zou het huis aan zo'n straat nog niet kopen.

lion@night | 19-01-11 | 13:51

@ SimonPhoenix 13:48

Wat is er mis met Godfried van Bouillon? Ok, hij plunderde Jeruzalem en nog wat andere destijds door de Arabieren bezette steden for fun, profit & eeuwige gelukzaligheid maar dat deed Mohammed ook.

De Vijfde Colonne | 19-01-11 | 13:50

Het kost een lieve duit die mongloïde regenten, maar zij houden zich ook met zeeeeer gewichtige zaken bezig,zaken, waar u en ik geen f..ck verstand van hebben.

neveragain | 19-01-11 | 13:50

@ veuve-clicquot | 19-01-11 | 13:48
?

Pa Cartwright | 19-01-11 | 13:49

eerstneukendanpraten | 19-01-11 | 13:47
Wvank.

Superior Bastard | 19-01-11 | 13:49

En de Sint Nicolaasstraat in Amsterdam? Weg met die slavendrijver. Racist. Zwendelaar.

Terpetijnzeikert | 19-01-11 | 13:40
Het zij je vergeven, don't worry.

Detlev Tarnowitz | 19-01-11 | 13:49

De katholiekekerkweg!

Einde van de Domheid | 19-01-11 | 13:49

verrassend ... de SP is weer ergens tegen.

veuve-clicquot | 19-01-11 | 13:48

@Fred Janssen | 19-01-11 | 13:45
laan 1914.
beetje oorlogen lopen te verheerlijken in straatnamen.
en wat te denken van de afrikalaan, alsof het grappig is om dat mongeloide werelddeel in een straatnaam te stoppen.
inconsiderate bastards!

two ball cane | 19-01-11 | 13:48

Haarkopje | 19-01-11 | 13:44
Verdiep je eens in Bigi's plempsel en dan in de materie en kom dan nog eens terug. Kneus.

Superior Bastard | 19-01-11 | 13:48

RL | 19-01-11 | 13:36

Geloof mij vergeleken met Godfried van Bouillon is Mandela een engeltje.

Minaretstraat in Haarlem is toch wel een van de mooiste "straten" in Nederland.

maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q...

SimonPhoenix | 19-01-11 | 13:48

We moeten gewoon alle naar '40-'45 verwijzende straatnamen hernoemen als de 'Godwin-straat'

jabir | 19-01-11 | 13:47

@ Fijnstoffer 13:45

De socialistische persoonsverheerlijking van buitenlandse massamoordenaars kende vroeger al geen grenzen, begrijp ik. Moeten ze dan ook geen Hitler-straat in het leven roepen? Tenslotte ook een groot socialist.

De Vijfde Colonne | 19-01-11 | 13:47

En laat het gezegd zijn: Ik will al helemaal geen Bill Clintongracht!

Einde van de Domheid | 19-01-11 | 13:47

Alle straatnamen weg veel makkelijker. Op zijn USA's noord zuid, oost west, thuis best.

Carpe@diem | 19-01-11 | 13:47

Schandalig vertoon van GroenLinks, wederom. Als er ook maar een president van de afgelopen decennia recht heeft op een eigen straat dan is het Ronald Reagan wel.

MrCripples | 19-01-11 | 13:47

Pa Cartwright | 19-01-11 | 13:37

Neen, in een der noordelijke provincies, plaatsje van nix, nog geen 6 000 man.
Woonwijk van net na de oorlog, ze gooien de boel nu al weer plat i.v.m. het primitieve woongenot... En we hebben ook een (schrik niet) Cohenstraat!

eerstneukendanpraten | 19-01-11 | 13:47

Weg moet: Dorpsstraat. Typisch uitgevonden door groot stedelijke boven ons gesteldend die iets denigrerends over het platteland wilden zeggen.

Weg moet: Kerkstraat. Is kwetsend voor Moslims. Moet eventueel omgedoopt in Moskeestraat.

Weg moet: Hoofdstraat. Alsof andere straten minderwaardig zouden zijn aan deze. Wanneer doet de SP hier iets aan?

Het "Willie Dobbe plantsoen" moet natuurlijk wel blijven.

jan-lul-de-behanger | 19-01-11 | 13:47

Zeer domme actie van de groenen. Al eeuwen vernoemen we straten naar presidenten. Reaganlaan +1 (beter Altzheimer straat?)

JVeen | 19-01-11 | 13:46

Terpetijnzeikert | 19-01-11 | 13:39
Inderdaad! En Tatjana heeft daarbij slechts blije gezichten op d'r geweten!

gozahtje | 19-01-11 | 13:46

In Grunn heb je naast Het Koude Gat ook De Bruine Ruiterstraat.
Beide lijken me niet apetijtelijk.

Superior Bastard | 19-01-11 | 13:46

En laten we vooral niet vergeten om alle Cohen -pleinen, -stegen, -hofjes, - lanen, -dreven, -plantsoenen weg te jorissen.

lion@night | 19-01-11 | 13:45

Laan '40 -'45

Fred Janssen | 19-01-11 | 13:45

SODEP | 19-01-11 | 13:42
LOL

dosis | 19-01-11 | 13:45

"Over de Churchill-laan gesproken: uit louter socialistische persoons-verheerlijking veranderde men de naam van deze weg in de Overwhere in respectievelijk Joop den Uyl-laan én Salvator Allendelaan. Vroeger heette deze weg gewoon Middenweg. Dat was voor iedereen duidelijk. "
www.museumwaterland.nl/P_REND/content/...
Socialistimalloten zijn aartszeikerds en verkwanselaars. Hun zeik doordrenkt en verzuurt de hele maatschappij.

Fijnstoffer | 19-01-11 | 13:45

Ik stel de Sapsteeg voor, waar het vrij wildplassen is.

havertje | 19-01-11 | 13:44

Abdisserweg. Gebeurde vreemde dingen daar binnen.

Enigma Quest | 19-01-11 | 13:44

Dat gezeik over Reagan hier. Met Walter Mundale als president had de VS zich nog de volgende dag overgegeven aan de USSR. Maar dat hadden jullie misschien wel leuk gevonden, zo'n totalitaire dictatuur.

De Vijfde Colonne | 19-01-11 | 13:44

Bigi Bana Boy | 19-01-11 | 13:40:

Hele domme opmerking!
Churchill was een held en een groot visionair.
Jij had nu zeker liever Russisch of Duits gesproken?

Haarkopje | 19-01-11 | 13:44

Jip en Janneke
(ja dat is een straatnaam)

Tante Kaatje | 19-01-11 | 13:44

@Spinal Fap | 19-01-11 | 13:40
U gelooft nog in Apartheid?

rara | 19-01-11 | 13:44

Op verzoek van Sharia4Holland blijft de 'Galgendijk' gewoon bestaan.

De Kampsjeng | 19-01-11 | 13:44

Achteraf je nationale geschiedenis volgens de laatse heersende mores corrigeren is wel helemaal jullie ding he, potentiële boekverbranders ? Orwell had het niet durven dromen.

Bigi Bana Boy | 19-01-11 | 13:44

en ook alle 'Jan van Speijk' straten. Die wordt gezien als 'held', maar het was keihard een suicide bomber en daar denken we tegenwoordig heul anders over.

jabir | 19-01-11 | 13:43

De A13.

SODEP | 19-01-11 | 13:42

Mensen zouden zich eens druk moeten gaan maken om belangrijke zaken of een frikkin' hobby gaan zoeken. Wat een ontzettend geneuzel.

Ik rijd al jaren met plezier door de Pol Potlaan naar de bakker op het Stalinplein. Vervolgens weer terug ( vaak neem ik de touristische route langs het Bush junior kanaal ) naar mijn huis aan de * komt 'ie * Hitler-Himmler-Zorreguieta Strasse met m'n Kaiser-Brötchen.

Nog nooit onderweg een boekverbranding of genocide meegemaakt.

An die ARBEIT | 19-01-11 | 13:42

Toch is het grappig.
Straten genoemd naar Amerikaans presidenten in 0031.....
Welk licht is daar ooit mee begonnen.
OK als het de bevrijdingspreseidenten waren, maar is er een Breznevplein, een Saddam Hoesseinsteeg, Een Ataturkboulevard, een Berlusconistraat. Dat moeten we och niet willen.
Groot gelijk dat Groen Links.

Einde van de Domheid | 19-01-11 | 13:42

En doek de Vrijheidslaan ook maar op.

Vrijheid is haram.

Parsons | 19-01-11 | 13:42

Stationsweg. Onmiddelijk in de ban doen. Immers: was het niet met de trein, waarin onze Jeaudsche medemensch werd afgevoerd door den Nazibeesten?
Industrieweg. Verboten. Dit IVM met die dieronterende Bioindustrie.
Dorpsstraat. Dikke Ban vanwege klotenummer v Stiekume heaumeau Sonneveld.
Hele Schildersbuurten: afschaffen, want linksche subidieslurpende hobbie.
etc etc

Comrade | 19-01-11 | 13:41

De jozef israelstraten kunnen dus ook weg?

fietskettingslot | 19-01-11 | 13:41

Churchilllaan. Ik hoop niet dat we weer die hele discussie opnieuw moeten gaan doen maar een aantal van zijn instrukties aan Bomber Harris hadden wat mij betreft als misdaden tegen de mensheid mogen worden aangemerkt.

Bigi Bana Boy | 19-01-11 | 13:40

GroenLinks doet er goed aan om heel diep onder de grond weg te kruipen. Geen Ronald Reaganlaan maar wel een Henk Sneevlietlaan of viaduct. De vent die mede verantwoordelijk was voor een systeem dat meer dan 70 miljoen onschuldige burgers vermoorde.

Peter Siebelt | 19-01-11 | 13:40

Detlev Tarnowitz | 19-01-11 | 13:32
Die vind ik nou weer erg ongepast van je

Terpetijnzeikert | 19-01-11 | 13:40

Steve Bikostraat in Vlissingen. ANC-terroristentuig.

Spinal Fap | 19-01-11 | 13:40

Reagan is eigenlijk een ontzettend beroerde president geweest, die op lange termijn de amerikaanse economie praktisch om zeep heeft geholpen.
Wat dat betreft zou Groenlinks trots op hem moeten zijn, hij had zo een van hen kunnen zijn..

vagehond | 19-01-11 | 13:40

Weg met de Van Der Slootsingel (delft). Een tweevoudig moordenaar verdient geen straatnaam. Ook pleit ik voor het hernoemen van de Jimi Hendrixstraat (Almere), een drugsgebruikende muzikant kan nooit een goed voorbeeld zijn voor de hedendaagse jeugd.

Poedersuikersnuiver | 19-01-11 | 13:40

Alle van 'van Heutsz' straten, kazernes en pleinen. De man was een oorlogsmisdadiger.

jabir | 19-01-11 | 13:40

Duizelsteeg. Levensgevaarlijk, Doe maar omdopen tot iets lievs met een vlinder..

dosis | 19-01-11 | 13:40

@Terpetijnzeikert | 19-01-11 | 13:38 Zal wel lekker goedkoop wonen daar.

De Kampsjeng | 19-01-11 | 13:39

Sesamstraat

Zeeschuimer | 19-01-11 | 13:39

Wim-Lex | 19-01-11 | 13:33
Whoa, die tweede! Daar wil ik wonen!

Heau even | 19-01-11 | 13:39

gozahtje | 19-01-11 | 13:38
Met van die lekkere verkeersdrempels zeker...

Terpetijnzeikert | 19-01-11 | 13:39

Ik ben voor een BradPittPad in Almere.

Verder is het Reagans schuld dat we nu met al die Oostblok succesnummers in ons land zitten. Om hem nu daarvoor te eren met een straatnaam ? Ik zou daar nog maar eens goed over nadenken.

Bigi Bana Boy | 19-01-11 | 13:38

Varkensmarkt. Ies niet halal.

brutus68 | 19-01-11 | 13:38

Bothalaan, Zeist

vriendje | 19-01-11 | 13:38

Ik wil de Tatjana Simic Laan.

gozahtje | 19-01-11 | 13:38

@ eerstneukendanpraten | 19-01-11 | 13:34
Utrecht/Montfoort?

Pa Cartwright | 19-01-11 | 13:37

Binnenkort feministen, christenen en vegetariërs tegen 'de vleesmarkt'.

De Kampsjeng | 19-01-11 | 13:37

Tunesiedreef. Angoladreef. Congodreef.
Ach, heel Overvecht kan weg.
*waar issie? denkt

dosis | 19-01-11 | 13:37

De Wildersdijk in Rekken en Wilderszijde in Vlaardingen

Die nare vent | 19-01-11 | 13:37

Ik word persoonlijk ook kotsmisselijk van al die Mandelapleinen, -straten en -bruggen in Nederland. Die vent stond aan het hoofd van een terroristische organisatie die mensen vermoordde en aanslagen pleegde. Ik zal niet beweren dat de apartheidsregimes sympathiek waren maar een communistische club als het ANC zomaar aan de macht helpen heeft Zuid Afrika en de gemiddelde inwoner van dat land ook niet echt vooruitgeholpen.

RL | 19-01-11 | 13:36

Mickey Mousestraat. Stomme kutmuis met zijn belachelijke piepstemmetje.

brutus68 | 19-01-11 | 13:35

ristretto | 19-01-11 | 13:32

LOL. Denk, ze wisten niet hoe je GBJ HILTERMAN moesten afkorten...

eerstneukendanpraten | 19-01-11 | 13:35

Ze kunnen er ook Alhzheimerlaan van maken of zo.

Zzzzooooffff | 19-01-11 | 13:34

Alle Van Gogh straten, lanen en wegen. Ies namelijk gevoelig voor moslims!

Devlonir | 19-01-11 | 13:34

Pa Cartwright | 19-01-11 | 13:32

Hier is een hele wijk naar Joden en verzetsstrijders vernoemd die in 40-45 omkwamen, dat zit dus wel goed alhier!

eerstneukendanpraten | 19-01-11 | 13:34

/godwin/ Naar verluid heeft Gretta Duisenberg bezwaar gemaakt tegen de Hanny Schaftweg.

De Kampsjeng | 19-01-11 | 13:33

Ik kan ze geen ongelijk geven als je kijkt naar het trackrecord van Reagan in diverse landen. Vraag eens even aan een Nicarguaan hoe hij erover denkt.

beenthere | 19-01-11 | 13:32

Karel Kruizenruiker | 19-01-11 | 13:30

In dat geval is de weg voor het Geyteneuqersplantsoen volledig open!
*voor Joris diep wegbukt*

eerstneukendanpraten | 19-01-11 | 13:32

Verzetsstrijders. Hoe'st daar eigenlijk mee. Ik noem één Wim Speelman.

Pa Cartwright | 19-01-11 | 13:32

Karl Marxdreef. Aan die Marx is ook een hoop ellende te danken.

brutus68 | 19-01-11 | 13:32

Het Pol Potplantsoen kunnen we nu zeker ook wel opdoeken? Stalinsteeg mag ook al niet meer... het is allemaal wat.

mayor_pickwick | 19-01-11 | 13:31

Alle wegen vernoemd naar De Quay meteen omdopen in verzetsnamen.
Deze man was fout in de oorlog en werd daarna heel groot in NL
nl.wikipedia.org/wiki/Jan_de_Quay

ecologiste | 19-01-11 | 13:31

Ed41 | 19-01-11 | 13:25

Weggejoristweg?!

eerstneukendanpraten | 19-01-11 | 13:31

@Parsons | 19-01-11 | 13:24
LOL!

lion@night | 19-01-11 | 13:31

Als de Ronald Reaganlaan niet kan, zou het Karel Kruizenruikersteegje misschien een optie zijn.

Karel Kruizenruiker | 19-01-11 | 13:30

Zou Teun van het Tuinpadpad klinken?

eerstneukendanpraten | 19-01-11 | 13:30

De Europalaan. Een dergelijke laan kan enkel uitgroeien tot een ongewenst gedrocht.

Heau even | 19-01-11 | 13:30

Berkenlaan: Berken geven veel troep.

Faust1 | 19-01-11 | 13:30

Pritt Stift weg.

CoffeePatch | 19-01-11 | 13:29

Om over de Marcus Bakkerzaal nog maar te zwijgen.

De Kampsjeng | 19-01-11 | 13:29

Het gaat toch om zijn acteerprestaties?

Detlev Tarnowitz | 19-01-11 | 13:28

Harrie Jekkers: Straatnaambordjes Blues
"Wie moet je zijn
hee wat moet je doen
voor je naam op een straat of een plein of een plantsoen
hoe groot moet je zijn
hoe dood moet je zijn
voordat je naam op een straatnaambordje komt te staan
Hoepiedoehoe
Eyeah"

schaapie | 19-01-11 | 13:28

Als het Willy Dobbeplantsoen maar niet het kind van de rekening wordt.

Schaamharing | 19-01-11 | 13:27

+veto

srvman | 19-01-11 | 13:26

Tellen Vogelaarwijken ook mee?

ristretto | 19-01-11 | 13:26

Leo Beenhakkerweg lijkt me net iets relevanter.

Borrelende Boris | 19-01-11 | 13:26

Montgomerylaan. Weg met die faalhaas van Market Garden.

vraagstaart | 19-01-11 | 13:26

Ik gebruik mijn voor de Laan der Verenigde Naties..

srvman | 19-01-11 | 13:25

Sint Jorispad?

Ed41 | 19-01-11 | 13:25

dan ook alle Kennedylanen verbieden? JFK initieerde de vietnamoorlog (maar eigenlijk was dat een verdienste, TOCH ?!

Hattrick Janssens | 19-01-11 | 13:25

Kerkstraat natuurlijk. Scheiding tussen kerk en straat.

kaasburger | 19-01-11 | 13:25

Doe maar al die Vogelaarwijken wegjorissen.

Parsons | 19-01-11 | 13:24

Hoofdstraat. Meteen mee stoppen. Alleen al om die spelvaudt.

vraagstaart | 19-01-11 | 13:24

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken