Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moerdijk: een deken van communicatiefails

denederlandseoverheid.jpgDan ben je Peter van der Velden, burgemeester van Breda. En plaatsvervangend voorzitter van de veiligheidsregio Midden- en West-Brabant. Waardoor je logischerwijs de leider van het crisisteam rond de brand in Moerdijk wordt. Zo, Peter, dan zat je er zeker wel vanaf het allereerste moment bovenop? "Het was kwart over zeven 's avonds toen ik het nieuws via de televisie vernam. Ik dacht: zo, dat is een behoorlijke brand." Aldus Peter de crisisleider in de Volkskrant. Dat betekent dat de reaguurders eerder de details van de brand wist dan de leider van het crisisteam, die het pas zag toen het bij RTL Boulevard verscheen. En dan niet eerder als in enkele minuten, maar drie uur eerder. Blijkbaar had niemand de Ping van Peter. Waar ging het mis? "In simulatiespellen oefenen we op dit soort situaties. Ik heb nu kunnen vaststellen dat de werkelijkheid vele malen heftiger en complexer is dan de oefeningen." Dat meen je! Wat waren dat voor simulatiespellen, als ze de werkelijkheid nauwelijks benaderen? Kreeg je daar soms extra levens als je een groene paddestoel vond? Dat is dus de overheid die ons veilig dient te houden. De overheid die paniek probeert te sussen zonder te weten of het allemaal wel zo veilig is. Ze doen maar wat, als de knikkers daadwerkelijk vol met stront zitten. Hierrr, een perfecte samenvatting van de brand bij Moerdijk in een halve minuut. Alle hoop is verloren.

Reaguursels

Inloggen

2010; A space travesty, RIP Leslie.

Fruitvliegje | 18-01-11 | 20:04

Standaardreactie bestuurders en voorlichters inderdaad

<begin script tijdens ramp>
Het is nog onduidelijk of er op dit moment een [vul naam ramp in] heeft plaatsgevonden.
Op dit moment overleggen we nog met alle betrokkenen zodat we een duidelijker beeld krijgen.
Als er inderdaad een [vul naam ramp in] heeft plaatsgevonden, dan heeft dat onze hoogste prioriteit. Het is in elk geval duidelijk dat er geen gevaar is voor de volksgezondheid.
<eind script tijdens ramp>

<begin script na ramp>
Het is inmiddels duidelijk dat er een [vul naam ramp in] heeft plaatsgevonden. Uit de eerste evaluaties blijkt dat alle overheidsinstanties adequaat hebben gereageerd op de situatie. Het is op dit moment nog onduidelijk of de [vul naam ramp in] consequenties heeft voor de volksgezondheid. Uit gesprekken met deskundigen is wel gebleken dat [vul naam ramp in] veel minder gevaarlijk is dan vergelijkbare rampen in het buitenland.
<einde script na ramp>

Zaza Zebra | 18-01-11 | 18:18

Mooi stukje, Sjonnie!

KeurMeester | 18-01-11 | 16:44

Kudtkip | 18-01-11 | 15:35
Uitpersen en doorspoelen maar, die gasten! Gloeiende

Hammer | 18-01-11 | 16:15

Hammer | 18-01-11 | 14:46
Ook nog eens slechte gebouwen die voor megabedragen hersteld moeten worden. Daar komen ze dan vijf jaar na oplevering pas achter, waardoor aansprakelijkheid (architect, aannemer, gemeentebestuur zelf?) niet meer vast te stellen is.
Wel kunnen ze dan fijn nadenken over drie scenario's met oplopende kostenplaat (duurste meer dan 3 miljoen). Overwegingen in tijden van bezuinigingen wegen mee, dus nee, niet die! Maar of met die andere varianten het probleem (lekkage) eigenlijk wel wordt opgelost, kan niet worden gegarandeerd...
Parkeergarage Chassé.

Brandweerkazerne, ook bouwfouten. Maar dit pand is dacht ik intussen verkocht. Toch nog een 'slimme' constructie.

Wat betreft de Harleydag kan ik er nog nijdig om worden dat de godganze dag er een heli boven de binnenstad heeft gehangen, met zoveel decibellen dat die het geluid van alle motoren bij elkaar overstemde. Geen zorgen voor volgend jaar mensen - feestelijke dag afgeschaft.

Overigens staat de burgervader er heden niet lekker op, er zijn nog zeker twee wethouders die in rap tempo woede bij de bevolking zijn gaan oproepen.
Hoe dat allemaal gewonplayed wordt? Extra communicatie-adviseur...

Kudtkip | 18-01-11 | 15:35

blaster | 18-01-11 | 14:02
Het is zeer triest idd, Harleydag is een topevenement (vrienden in bestuur), is zeer vakkundig de nek omgedraaid. 50's dag idem. Ze steken alleen geld in foeilelijke gebouwen en fijne burgerlijke 'ongevaarlijke' evenementen...... suck city noemen ze ons toch ;)

Hammer | 18-01-11 | 14:46

De simulaties waaraan de burgemeester refereert, zijn gelegenheden waarbij WC-eend ambtenaren die 'veiligheid'in hun pakket hebben elkaar op de schouder mogen kloppen en elkaar mogen vertellen hoe goed zij zijn. In die simulaties is aan ALLES gedacht, tot aan het opruimen van de troep op juiste manier toe, dus zelfs de gemeentelkijke reinigingsdiensten mogen mee doen. Uiteraard houden de politie , brandweermensen en BiZa ambtenaren die als 'waarnemers' uit andere hoeken van het land aanwezig zijn stijf de kaken op elkaar als er iets fout gaat - voor hetzelfde geld komt er binnenkort een leuke vacature vrij in die regio en het wereldje is maar klein...
-
De mensen die de oefeningen en simulaties moeten schrijven, hebben geen idéé waar zij over praten en de mensen die de zaak achteraf moeten beoordelen, willen graag nog een keer ergens anders ingehuurd worden. ...
-
Stelling en sombere voorspelling: als er ooit in Nederland een 'ramp' van welke aard of omvang dan ook losbarst, dan kunnen wij in Nederland geen kant op. Vluchten is zinloos. Het verkeer zit binnen tien minuten tot in de wijde omtrek muurvast en de tóch al weinig adequate hulpdiensten zullen het rampgebied niet of nauwelijks kunnen bereiken. De communicatie rondom zo een ramp zal jammerlijk slecht zijn (hoezo: ramen en deuren gesloten houden als er een fosgeen-achtige dampwolk door een woonwijk drijft?).
-
Wij zijn Nederlanders. Wij doen altijd wat lacherig en ontkennerig over catastrofebestrijding. Onze buurman rijdt tegen de boom - wijzelf natuurlijk niet...
-
Laten wij héél eerlijk zijn: onze overheden trekken hun kop tussen hun schouders. Wij houden er geen adequate en op haar taak berekende organisatie voor grootschalige rampenbestrijding (meer) op na - bij grote branden zetten wij gewoon wat brandweerkorpsjes bij elkaar en that's it. Bij overstromingen gaan wij gezellig zitten wachten op de vrijwillige reddingbrigade uit Egmond aan Zee en voor de rest lost de dijkgraaf het maar op. Wij zitten gewoon te hopen dat er nóóit wat gebeurt - en als er wél iets gebeurt, dan stellen wij gewoon achteraf een parlementaire onderzoekscommissie in, da's altijd weer goed voor de werkgelegenheid bij politic die na hun kamerperiode het openbaar bestuur in willen (en dat willen ze).
-
Gaat u allen rustig slapen, uw bestuurderen houden de wacht.

azoturie | 18-01-11 | 14:24

Hammer | 18-01-11 | 13:47
Nadat wat die de afgelopen jaren verkloot heeft wat eens Breda zo geweldig maakt, is niet te beschrijven. Aan Ed Nijpels hebben we de 'Erectie van Nijpels' te danken, de foeilelijke en hoge Luchtmachttoren aan de rand van een woonwijk waar drie etages bouwhoogte reeds bij [email protected] op gefronste wenkbrauwen stuit. Maar die heeft tenminste nog wat opgeleverd, hoewel er denk ik anderhalve arbeidsplaats aan is overgehouden want het Luchtmachtpersoneel genoot een zeer ruime verhuisvegoeding en zelfs de kantinedames kwamen meeverhuisd.
Maar Peter van der Velde is er eentje van 'want zijn ogen zien vermoert hij met zijn beleid'. Menige festiviteit van landelijke en regionale omvang is gesneuveld onder zijn bewind, het laatste evenement id de Harleydag die Europees bekendheid genoot en Breda internationaal op de kaart zette. Met meer dan 110.000 bezoekers, die menig eurootje aan de horeca en parkeergarages besteedden.
Opzouten met die vent, voordat er nog meer leuke festiviteiten sneuvelen...
Oh nee, Jazzfestival en Carnaval mogen blijven, want daar mag ie zelf graag de toeter blazen. Verder weet hij van toeten noch blazen..

blaster | 18-01-11 | 14:02

sufkut | 18-01-11 | 13:44
Precies, we zijn zo blij met zo'n burgervader

Hammer | 18-01-11 | 13:47

wat ik dan nog het mooiste van alles vind is dat zo iemand zeer royaal beloond wordt. Prachtig toch?

sufkut | 18-01-11 | 13:44

Ben weer trots dat ik in Breda woon.....

Hammer | 18-01-11 | 13:43

Het complete falen van Peter van der Velden (56) is wel in één uitspraak van 'm samen te vatten: "Maar ik denk dat het duidelijk is dat ik op de derde dag van de crisis alsnog heb ingegrepen." Sjapoo Peterrr, gefeliciteerd met je totale onkunde en eigengeilerij. Het is natuurlijk niet te hopen *kuch* maar eigenlijk zou dat hele Breda eens getroffen moeten worden door een felle allesvernietigende brand, om dit nog eens duidelijk te maken.

Biff Eagleburger | 18-01-11 | 13:42

@Kaas de Vies | 18-01-11 | 13:32
Hoe meer titels, hoe verder de persoon in kwestie van de praktijk afstaat. Zolang het niet in een complexe formule of in complexe regelgeving te vervatten is, is het vaak per definitie fout. De weledel geleerde dames en heren vinden dat immers en anders zouden die metersdikke rapporten ook geen waarde meer hebben. Uitzonderingen daargelaten uiteraard.

Sliptong | 18-01-11 | 13:37

@Drs. D. | 18-01-11 | 13:00
Nu pas? Dan heeft u ons anderhalf jaar belazerd met uw nick ;) Proficiat!

Zeeschuimer | 18-01-11 | 13:36

Het woord "plaatsvervangend" verklaart een boel dunkt mij. Maar de antwoorden zijn natuurlijk van het niveau kleuterschool. "Kreeg je daar soms extra levens als je een groene paddestoel vond?" LOL! Heel treffend Quid. Haha, wat een lutser die man. Maar ik had de brand in Moerdijk niet nodig om het falen van onze bestuurders in de breedste zin van het woord aan te tonen. Dat is iets wat al jaren aan de gang is. Misschien wel decennia lang.

Sliptong | 18-01-11 | 13:34

PVDA en oud dan weet je het wel.
Die zal vast nog geen pc thuis hebben en normaal gesproken per telegram van dit soort situaties op de hoogte worden gebracht.

Haarkopje | 18-01-11 | 13:34

Nou het beroep burgemeester heeft ook inmiddels totaal geen inhoud meer. Laten we het maar afschaffen, scheelt weer pecunia's.

gozahtje | 18-01-11 | 13:33

@Drs. D. | 18-01-11 | 13:29
Kijk daarom, wat ik gewoon probeer duidelijk te maken, altijd zelf blijven nadenken, altijd zelf blijven leren, stopt niet bij een titel. Zoals u ziet waakt de overheid over u, dus "common sense" is vereist.

Kaas de Vies | 18-01-11 | 13:32

Typische (incapabele) PvdA burgemeester met zijn antwoord "dat nemen we mee in het evaluatieonderzoek".

Boomschade | 18-01-11 | 13:32

[email protected] | 18-01-11 | 13:16

Zo'n trutje had 40 jaar geleden nog geen kans gehad bij de PvdA. Kun je nagaan hoe ver ze zijn afgegleden.

ecologiste | 18-01-11 | 13:31

Kaas de Vies | 18-01-11 | 13:25
Hahaha,

Drs. D. | 18-01-11 | 13:29

@provinciaaltje | 18-01-11 | 12:24
Alleen brengt ome Leslie het veel beter

Che_cuevara | 18-01-11 | 13:28

RIP Leslie, je wordt gemist...

Truttebol | 18-01-11 | 13:28

En daar betaal je dan zoveel belasting voor; zodat de overheid lekker veel kan (ver)kloten van onze centjes. Fijn. Heel fijn.

Tabula Rasa | 18-01-11 | 13:26

@Drs. D. | 18-01-11 | 13:21
Nee hoor, maar als hij stelt dat het glas halfvol was, terwijl hij het volle glas tot de helft toe leeg had gedronken, gaan we even zijn mond spoelen in de plee.

Kaas de Vies | 18-01-11 | 13:25

Driewerf doodsangst!

Frdnnd | 18-01-11 | 13:22

zo die is niet bekend met geenstijl

vip33 | 18-01-11 | 13:21

Kaas de Vies | 18-01-11 | 13:11
En dat allemaal gebaseerd omdat ik zeg omdat ik geslaagd ben ipv….
Volgens mij wordt u later (misschien bent u het wel) zo’n vader die later tijdens een familie uitje de hele dag kan verpesten door u humeur omdat uw lieve zoontje per ongeluk een half glaasje water omstoten in een restaurant.

Drs. D. | 18-01-11 | 13:21

@veuve-clicquot | 18-01-11 | 13:18
Een linkse hand kan nooit mijn rechtse hand schudden.

Kaas de Vies | 18-01-11 | 13:20

@wakkere_nederlander | 18-01-11 | 13:16
u bedoelt : linkse-handen ;-)

veuve-clicquot | 18-01-11 | 13:18

@Drs. D. | 18-01-11 | 13:10
Trouwens, nog wel gefeliciteerd, het is natuurlijk een mijlpaal, maar stop alsjeblieft niet met leren.

Kaas de Vies | 18-01-11 | 13:17

En dan te bedenken dat deze meneer hiervoor betaald wordt. Het hele bestuursapparaat van Nederland is zo incapabel als aap met 4 linkerhanden.

wakkere_nederlander | 18-01-11 | 13:16

@ecologiste | 18-01-11 | 12:49
Marleen Barth is een typisch voorbeeld van een hautaine elitetrut.
Links zuigen aan een rechtse gastheer en verder links incasseren waar mogelijk.
Alle problemen wegmoffelen onder het tapijt en alleen de positieve zaken belichten.
Overduidelijk een übermensch wat zich ver boven het gewone volk verheven voelt en daar uiteraard riant voor betaald wil worden.

@[email protected] | 18-01-11 | 13:12
Ze doen inderdaad goed hun best om ervoor te zorgen dat het bij Rutte 1 blijft.

Art Vandelay Ultor | 18-01-11 | 13:15

Oh? Hoort de overheid ons veilig te houden? In directe zin zoals bij branden als deze misschien, en qua openbare orde hoogstens, maar daar houdt 't ook wel op. Grotendeels krijgen we schijnveiligheid als we vooral maar privacy inleveren.

En blijkbaar neemt die overheid het niet zo nauw met basale zaken als brandbestrijding of openbare orde.

Canterwood | 18-01-11 | 13:14

@Kaas de Vies | 18-01-11 | 13:11
Zoiets als : wel gestudeerd, maar niets geleerd

veuve-clicquot | 18-01-11 | 13:13

@Art Vandelay Ultor | 18-01-11 | 12:40
inderdaad, ook dat was zeer opvallend.
Overigens neemt P&W zeer extreme vormen aan van PvdA propaganda. Er gaat geen uitzending voorbij zonder deelname van een PvdA politicus of PvdA sympathisant. Rutte I moet natuurlijk kapot aldus de PvdA, en P&W stelt de zendtijd blijkbaar daarvoor gaarne beschikbaar.

@Drs. D. | 18-01-11 | 13:10
U lijkt mij het prototype diploma-inflatie. Leren kunt u, nadenken niet.

Kaas de Vies | 18-01-11 | 13:11

Kaas de Vies | 18-01-11 | 13:10
Wat jij wilt, fijne vent….

Drs. D. | 18-01-11 | 13:11

Kaas de Vies | 18-01-11 | 13:06
Ja en profesoren noemde wij leraren, toetsen Slo'tjes...

Drs. D. | 18-01-11 | 13:10

@Drs. D. | 18-01-11 | 13:09
Defence? Je hebt je bul behaald, en je bent geslaagd voor doctoraal examen.
Ik ga weer terug de ijskast in, want koelkast bestaat niet. Heb je hem?

Kaas de Vies | 18-01-11 | 13:10

hetluis | 18-01-11 | 13:06
Man, maar dat ga ik ook doen zometeen.
Kaas de Vies | 18-01-11 | 13:06
Als je net je defence hebt gehad voor je onderzoek en dat met een voldoende hebt afgesloten dan ben je toch geslaagd...

Drs. D. | 18-01-11 | 13:09

De meeste PvdA burgemeesters lopen decennia achter de feiten aan, deze alleen maar drie uur. Valt dus nog wel mee

2voor12 | 18-01-11 | 13:08

@Drs. D. | 18-01-11 | 13:00
Lever maar weer in, want je kan niet geslaagd zijn voor de titel drs. Wel voor je eindexamen. Zucht jij, ging zeker ook altijd naar school i.p.v. naar de universiteit.

Kaas de Vies | 18-01-11 | 13:06

Drs. D. | 18-01-11 | 13:00
dan moet je zuipen, man(/vrouw)! niet beetje achter laptopje zitten typen, however: feli dan maar

hetluis | 18-01-11 | 13:06

Kijk, als het erop aankomt om festiviteiten van Europees formaat in de kern te verzieken, zoals de Harleydag te Breda, het zomerfestival, het Winterfestival en nog meer leuke dingen de grond in te boren, zijn de burgemeesters zo ontzettend 'begaan' met de openbare orde. Dan worden er zonder enige ruggespraak met de organisatoren drastische maatregelen genomen, die de aard van de festiviteiten vokomen verkrachten. Daar heeft de overheid, vertegenwoordigd door de burgemeesters, wekenlang over kunnen nadenken en maatregelen verzinnen om de lol alvast de grond in te boren. Maar als de stront in de ventilator vliegt, is er ineens gebrek aan communicatie. En eerlijk gezegd, gewoon gebrek aan compententie. Maar gebrek an bestuurlijke competentie is bijna bestuurlijke traditie in Nl. Vraag het maar eens in de meidagen van '40, tijdens de watersnoodramp 1953, tijdens de overstroming in Tuindopr Oostzaan, in de Bijlmerramp met de 747, tijdens de vuurwerkramp in Enschede en nu weer in Moerdijk. Blaster's pa zei het al decennia tegen Blaster: " gaat de shit tegen het plafon, reken niet op een overheid, jong. Want of ze weten van niks en spelen burgemeestertje of ze zijn als eerste met hazeleren schoenen aan d'r stutten getrokken" Pa, je hebt ervaring en was een wijs man...

blaster | 18-01-11 | 13:04

@Drs. D. | 18-01-11 | 13:00
feli
* plop - een fles champagne opent *

veuve-clicquot | 18-01-11 | 13:01

Drs. D. | 18-01-11 | 13:00
Geslaagd?

Superior Bastard | 18-01-11 | 13:00

Off-topic: Ik mag vandaag officieel mijn naam als drs. eer aan doen. Ik ben zojuist geslaagd!!!!

Drs. D. | 18-01-11 | 13:00

+1 voor de groene paddestoel

Lemo | 18-01-11 | 12:52

Superior Bastard | 18-01-11 | 12:41
Vond ik ook.

ecologiste | 18-01-11 | 12:50

15 tot 20 communicatiespecialisten volgens de Volkskrant. Wat denk je van 15 tot 20 extra brandweermannen die wel snappen dat je een chemisch brand op een chemisch verantwoorde manier moet blussen? 't Is ook net voetbal. Elf man presteren het en 350 specialisten er omheen verdienen eraan.

Mark van Leeuwen | 18-01-11 | 12:50

[email protected] | 18-01-11 | 12:38

Marleen Barth heb ik speciaal nog naar gekeken na de info van GS over scheefwonen en lucratieve neveninkomsten, bijbanen, inhuren van zichzelf en getrouwd zij met VVD-burgemeester Wassenaar.
Geen enkele kritische vraag van P&W, maar wel natuurlijk Carlo de Bruin proberen te beschadigen met onderbuikgifpijltjes.
Marleen is gewoon een trutje dat beloftes doet om maar te mogen graaien. Big business bij de PvdA al jáááren.

ecologiste | 18-01-11 | 12:49

@Parsons | 18-01-11 | 12:34
Twitter?

Och ja, die heb ik ook nog....

An die ARBEIT | 18-01-11 | 12:46

@Superior Bastard | 18-01-11 | 12:41
Ik zag Jeroen ook even naar Paul kijken, ja.

Meneer Witteman hecht niet zoveel belang aan de normale rechtsorde. Bij hem zijn mensen al schuldig als ze de schijn tegen hebben en moeten politici opstappen als er constant negatief over ze wordt geschreven.

Maar meneer Witteman, waarom zit Job Cohen er dan nog?

Art Vandelay Ultor | 18-01-11 | 12:46

@Kansenwijk | 18-01-11 | 12:35
logisch als 37,7 % van de nederlanders een pvda burgemeester heeft

veuve-clicquot | 18-01-11 | 12:43

@Kaas de Vies | 18-01-11 | 12:33
De moswin slaat ook op de PVV.

De Moswin: De regel die stelt dat naarmate de draad vordert, de kans op een vergelijking met Moslims of de PVV één wordt.

We hebben voor de term "Moswin" gekozen, aangezien de Mos ook deel uitmaakt van de PVV. Logisch toch.

An die ARBEIT | 18-01-11 | 12:43

Deze man,ook pvda, moet echt zijn conclusies trekken en opstappen. Weg met die regentenpartij!!!

hertog1 | 18-01-11 | 12:43

Art Vandelay Ultor | 18-01-11 | 12:40
Wel mooi hoe Moszcko Witteman even afserveerde betreffende Berlusconi.

Superior Bastard | 18-01-11 | 12:41

@[email protected] | 18-01-11 | 12:38
Of ze zijn crimineel omdat het kabinet-Rutte bezuinigt op jeugdzorgtracten. Natuurlijk hebben ze dan geen andere keuze...

Het mooiste vond ik toen mevrouw Barth begon over alle goede dingen die Balkenende IV ons land heeft gebracht. Uiteraard zonder ook maar één voorbeeld te noemen.

En uiteraard vroegen Pauw en Witteman ook niet om voorbeelden.

Art Vandelay Ultor | 18-01-11 | 12:40

RIP @ Leslie Nielsen

PiGGY | 18-01-11 | 12:39

ROFL.
Eh en trouwens was ik nou vergeten te zeggen dat er geen gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen?
The government says there's no evidence of long-term health risks for locals...
www.youtube.com/watch?v=fMvNgPyCcEY
Ze weten het mooi te zeggen bij de overheden want daarvoor zij ze opgeleid: handeleren in rust en zekerheid.
No there were no health risks:
www.youtube.com/watch?v=A_h9bVokg5A&am...
Greetings from agent orange.

ecologiste | 18-01-11 | 12:38

@Art Vandelay Ultor | 18-01-11 | 12:29
tis wel weer opvallend.

Gisteravond heb ik me enorm verbaasd over een uitspraak van Marleen Barth bij P&W. Die kennen we ook van www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/12/...
Volgens Marleentje zijn alle criminelen in Nederland of zwakbegaafd, of verstandelijk gehandicapt, dan wel geestelijk gestoord.

En die partij wil Nederland er bovenop helpen. Epic fail!

@¿Ya tu Sabes? | 18-01-11 | 12:35
Niemand kon hem inlichten. Meneer zat namelijk aan een copieus meergangendiner en had zijn telefoon uitgezet.

PvdA'ers willen niet gestoord worden als ze belastinggeld aan het stukslaan zijn.

Art Vandelay Ultor | 18-01-11 | 12:37

Art Vandelay Ultor | 18-01-11 | 12:34
*Negeert* ;)

Superior Bastard | 18-01-11 | 12:35

Wat een faal. Een chemisch bedrijf brand 5 uur in je veiligheidsregio en niemand neemt de moeite om je te waarschuwen. Ik kan me voorstellen dat hij niet binnen 10 minuten gebeld wordt, maar pas na 5 uur via de TV het moeten vernemen. Megafaal.

¿Ya tu Sabes? | 18-01-11 | 12:35

Ik hoor alweer PvdA, rampen, onheil en een burgemeester. Dat kan toch geen toeval zijn?

Kansenwijk | 18-01-11 | 12:35

@An die ARBEIT | 18-01-11 | 12:32
Dat doen we morgen, zie twitter. #out

Parsons | 18-01-11 | 12:34

@Superior Bastard | 18-01-11 | 12:32
Niets is hier zo gemakkelijk als het negeren van tegeltjes. Just saying.

Art Vandelay Ultor | 18-01-11 | 12:34

@An die ARBEIT | 18-01-11 | 12:32
Hahaha een moswin, die houden we erin (de lieve moslims ook).

Kaas de Vies | 18-01-11 | 12:33

@Kaas de Vies | 18-01-11 | 12:24
LOL - Tiet veur 'un Pafke

veuve-clicquot | 18-01-11 | 12:32

Wetenschapers en bestuurders, vaak weten ze zelf niet wat ze doen of zeggen, maar vanwege hun status zal het wel kloppen. Nee mensen, zelf nadenken!
Wetenschappers die iets "nieuws" hebben ontdekt zeggen maar wat!

Gambit1980 | 18-01-11 | 12:32

@Superior Bastard | 18-01-11 | 12:30
Juist, je krijgt een cultuur van afschuiven en geen verantwoordelijkheid meer durven te nemen.
Kut regeltjes allemaal.

Kaas de Vies | 18-01-11 | 12:32

Art Vandelay Ultor | 18-01-11 | 12:29
Gelul, Art. Ik probeer het te negeren, of zelfs het als lachwekkend te zien, wat het in feite ook is. Maar als je zo gefrustreerd bent dat dat hetgene is wat je bij dit topic als eerste te binnen schiet heb je imo wel degelijk issues.
Dan lees ik nog liever Teun.

Superior Bastard | 18-01-11 | 12:32

@Parsons | 18-01-11 | 12:23
Had er nou " Het is vergelijkbaar met het aanpakken van de Islam " van gemaakt.

Was het tenminste nog een Moswin geweest....

An die ARBEIT | 18-01-11 | 12:32

Spelletjes? Is het al vrijdag?

Zeeschuimer | 18-01-11 | 12:32

burgemeesters moesten 's wat vaker gs doen, houdt ze scherp

hetluis | 18-01-11 | 12:31

Kunnen we Quid niet hoofd van elk crisisteam maken? Dan zijn we in elk geval van deze tenenkrommende en belerende stukjes af. Het lijkt wel of we structureel Andries Knevel zitten te lezen. Ik mis alleen nog een wijzend vingertje. GeenStijl, wordt weer eens een beetje zoals vroeger!

TegenBeterWetenIn | 18-01-11 | 12:30

Voortaan de burgemeester (in geval van een ramp) dichter bij de werkelijkheid plaatsen.

T61 | 18-01-11 | 12:30

Verder is het hier dusdanig zwaar geregeld qua veiligheidsvoorschriften, arbo-regels en vergunnningseisen dat als er een keer iets onverwachts gebeurt, niemand meer weet wat hij geacht wordt te doen.
Te zwaar gepamperd.

Superior Bastard | 18-01-11 | 12:30

@Superior Bastard | 18-01-11 | 12:28
Pas jij ook op met je Parsonsfixatie?

Art Vandelay Ultor | 18-01-11 | 12:29

Om 14:27 gemeld bij 112 trouwens; dus bijna 4 uur later.

Parsons | 18-01-11 | 12:29

@[email protected] | 18-01-11 | 12:24
Nu ook al, hè.

Die man komt uit '54!

Art Vandelay Ultor | 18-01-11 | 12:29

het zullen wel sTimulatiespelletjes zijn geweest tijdens een in-tiembuilding sessie

veuve-clicquot | 18-01-11 | 12:28

Parsons | 18-01-11 | 12:23
Je buitenlanderfixatie begint irritante en gevaarlijke vormen aan te nemen.

Superior Bastard | 18-01-11 | 12:28

Haha, ik zie ze al zitten in de arcadehal, die burgemeesters.

Wim Denie die effe flight simulator aan het ownen is, jazeker.

Ontiegelijke lutsers.

Art Vandelay Ultor | 18-01-11 | 12:27

PvdA burgemeester...... nuf said.
Typische Pvda uitspraak ook "Ik heb nu kunnen vaststellen dat de werkelijkheid vele malen heftiger en complexer is dan de oefeningen".

Zo'n uitspraak geeft al perfect aan wat het probleem van de PvdA is; men staat te ver van de werkelijkheid.

Leslie Nielsen +1, zelfs na z'n dood een held.

Nietvoordekat | 18-01-11 | 12:24

Vooral de laatste 3 seconden van het filmpje geven het optreden van de overheid bij de ramp in Moerdijk perfect weer.

provinciaaltje | 18-01-11 | 12:24

Ontsla m pa

Kaas de Vies | 18-01-11 | 12:24

Gaat kei goed hier!

T61 | 18-01-11 | 12:23

Leuk hoor , burgemeestertje spelen , je weet pas wat ze waard zijn als het erop aankomt .
Meestal zijn het dus omhooggevallen ambtenaren dus .

elevator | 18-01-11 | 12:23

Voorbereiden op rampen is zinloos; de overheid faalt toch.

Het is vergelijkbaar met kansenmensenimport.

Werkt ook niet.

Parsons | 18-01-11 | 12:23

Ik dacht dat Brok de leiding had als hoofd van de veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid. En die wist het in ieder geval wel eerder.

Tante Kaatje | 18-01-11 | 12:20

REAGEER OOK