
Gaan we weer. Grip 3 nog. Maar dit kan weer wat worden. Zonne Grote Massadetonatie Jonguh. Er staan op spooremplacement annex treinterrein
Kijfhoek een paar ketelwagens met eng spul in de hens (
FOTO +
Filmpje). Explosiegevaar. Luchtalarm. SMS Alert. A16 afgesloten voor verkeer. Branderig gevoel in de keel. Even geen spruitjes oogsten nu danwel op speeltoestellen rondhangen. De ministers Opstelten en Schippers zitten inmiddels in een veilige bunker. In de verte klinkt een burgemeester.
IEDEREEN PANIEK. (Allereerste rampfoto
via Twitters.) Joehoe
Crisis.nl. Wakker worden.
Update: Rampenzender van dienst is
RTV Rijnmond.
Update: Opgeschaald naar
GRIP TISS 4.4. Zou gaan om ethanol.
Update: LIVE rampaudio op
ZwijndrechtFM en hier de
LIVESTREAM.
Update: Brand soort van onder controle. Desondanks tien woningen in de omgeving ontruimd. Explosiegevaar *kuch* lege LPG-ketelwagens. Vandaar dat iedereen (de pers incluis) moet opzouten van Ground Zero.
Update: Zaterdagochtend 10.00 uur is sein brand meester gegeven. Next.
Reaguursels
Inloggen@F. von Zeikhoven | 15-01-11 | 17:58
Nog even over dat opzeg topic van eerder deze week: Von Zeikhoven wil de d's en t's opzeggen...
Toch weer triest dat de pliesie zo onderhand vòòrdat de fik er op de Kijfhoek in ging, al begon met roepen dat ethanol 'schoon opbrand'. Het lijkt me verstandiger dat agenten zich niet uitlaten over de verbrandbare vorm van alcoholgebruik, al snap ik dat verleiding groot is. Verder ook éérst even wikipedia op risico's afgrazen en dan pas de nuance aanbrengen in Het Gevaarrrr. Bij verbranding van ethyleen komt CO2 vrij. Een examenkandidaat VWO scheikunde kan berekenen of zo'n ethyleenbrand een gevaarlijke Co2 wolk genereerd... Het wekt bij leken meer vertrouwen als je als overheid communiceert vanaf welke concentratiewaarde (in dit geval) CO2 in de buitenlucht gevaarlijk/dodelijk is en wat de eerste berekende CO2-waarde van die brand is. De veldmetingen moeten dan die berekeningen toetsen en klaar is verhaal van Pieter Pelle...
Gemiste kans,
Had er voldoende co2 in Barendrecht in de grond gezeten, met een ventieltje en een slang van tien kilometer, dan had dit als een mega co2 blusser dit brandje in twee tellen plat gelegd.
pfff wat een ramptoerisme en wat zit het nederlandse volk toch vol angst door een fikkie. Kijfhoek ligt daar al jaren. De brandweer zit er naast en eens in de zo veel tijd is er een fikkie. Alleen deden we vroeger niet zo moeilijk.
Tot een jaar geleden lag er een discotheek naast, the blue lagoon. De plek waar je je als 15 jarige je vol liet lopen om daarna met een plaatselijke schone onder het bruggetje een vrouwenlichaam leerde kennen. Die is ook al dicht omdat we allemaal zo bang zijn. Denk liever aan de jeugd waar moeten die nu heen?
Daaraast was het een brandje van niets. GS good job, het volk moet immers flink bang blijven.
-weggejorist-
atm0s | 15-01-11 | 07:29
Blubberde niks aan dat Chinezinnetje!
jadoei | 15-01-11 | 11:26
De brandweer ?
Teun van het Tuinpad | 15-01-11 | 11:09
Niet vanwege de teleurstelling, hoop ik ?
Toeval? Van wie waren die eerste fotoos ?
Toeval? Van wie zijn die eerste foto,s??????
necrosis | 15-01-11 | 10:54
Druk bezig met nieuwe bisseniss erbij enzo.
Neemt wat tijd in beslag, net als brandjes blussen eigenlijk.
@Teun van het Tuinpad | 15-01-11 | 10:47
Waar was je al die tijd, ik maakte me al zorgen.
*Teun-Rescue-Team terugroepen doet en peuk opsteekt*
necrosis | 15-01-11 | 10:34
Ik dacht dat je me beter kon.
*peuk opsteekt*
;
@necrosis | 15-01-11 | 10:39
Solliciteer jij naar een gratis Premium-User account ofzeau? Sjeezus....
@necrosis | 15-01-11 | 10:39
Respect is wederzijds, GS verkoopt geen onzin. Het was ook meer cynisch bedoeld. Dat de mannen er af en toe een feestje bij doen is wat mij betreft dat ook meer dan terecht;)
@dandaan | 15-01-11 | 10:31
Vergis je niet in het werk van de GS redactie.
Elke dag beerputten, schandalen en andere onwelriekende zaken doorspitten om de kritische stijlloze horde tevreden te houden vergt veel van een mens.
Ik heb dan ook diep respect voor GS.
Maar een versch topic zou welkom zijn, dat dan weer wel.....
@veuve-clicquot | 15-01-11 | 09:59
*zich ineens bedenkt dat Teun niet rookt*
@necrosis | 15-01-11 | 10:29
Lol.... had dat eerder gezegd!
@necrosis | 15-01-11 | 10:29
De heren hebben weekend (kennelijk), of worden lui, of er is geen nieuws, of liggen lekker te krikken, of een dikke kater, of... ja waarom eigenlijk nog geen nieuw topic?
@Jackanders | 15-01-11 | 10:27
Gecontroleerd uitgebrand.
*grinnik*
Update: Zaterdagochtend 10.00 uur is sein brand meester gegeven. Next.
Pritt Stift | 14-01-11 | 22:37 | Link | 729 reacties
@Pritt
Helemaal eens met "Next".
Dus: waar blijft het nieuwe topic?
Draad uitgeblust?
necrosis | 15-01-11 | 09:03
Zou Teun een pakje sigaretten zijn gaan kopen ...
@gentle giant | 15-01-11 | 09:46
Streeknieuws is een legitieme reden. Ik heb al jarenlang geen fysiek exemplaar van het AD in handen gehad dus ik baseer me voornamelijk op de looks van de website en die zijn anno tegenwoordig tenenkrommend, daar kom ik dus ook niet meer.
Code Rood raakt oververhit.
@Reinaert | 15-01-11 | 09:40, nee, abo, hoofdzakelijjk voor het streeknieuws.
@gentle giant | 15-01-11 | 09:37
Jij bent speciaal vroeg je bed uitgekomen om het AD te kopen vanwege een gratis CD?
Tsssk... Een Belgische kudtkrant en een dito CD. Dat had je kunnen verwachten!
Wat een zeik muziek, die cd van Trijntje.
Humor om te lachen en Nederland op z'n smalst:
"Het schuim dat de brandweer nodig heeft om de brand in de treinwagon in Kijfhoek onder controle te krijgen, is op. Twintig ton aan schuim is inmiddels ingezet, maar had niet het beoogde succes."
www.telegraaf.nl/binnenland/8742295/__...
Je gelóóft het toch niet... Zelfs een eenvoudige fik kunnen we in dit land nog niet blussen.
@necrosis | 15-01-11 | 09:30
Karnemelk is best lekker spul inderdaad maar ik drink het eigenlijk veel te weinig.
En maak je geen zorgen: ik drink geen Euroshopper- Aldi- of Lidl-blikbier. Als er al een blik omheen zit dan is het meestal Warsteiner, Veltins of Alfa. Vakantiebier!
@Reinaert | 15-01-11 | 09:25
Veel water drinken is volgens mij ook niet erg goed voor je, je kan beter een liter karnemelk drinken, is gezond en lekker.
En water gebruik ik alleen om mee te douchen.
En wat Tokkies betreft: je drinkt toch geen Euroshopper halve liters?
@necrosis | 15-01-11 | 09:19
Ik beken in mijn comment toch al schuld... ik drink bier alsof het water is dus echt goed bier is aan mij niet besteed. Ik ga voor kwantiteit, niet voor kwaliteit.
Hetgeen overigens niet wil zeggen dat ik álle bier lekker vind, een klein beetje smaak heb ik gelukkig nog wel. Niet veel, maar nog nèt genoeg om me van de rasechte Tokkie te onderscheiden.
@Reinaert | 15-01-11 | 09:11
Je comment grenst aan heiligschennis, tripeltjes zijn geen "opdrinkbier", daar moet je rustig voor gaan zitten (en genieten).
Maar omdat wij elkaar nooit in de haren vliegen, hebben mijn adviseurs mij aangeraden niet op je [!] te drukken.
*grinnikT*
@necrosis | 15-01-11 | 09:00
Ik heb deze week toevallig ook twee tripeltjes op, geheel tegen mijn gewoonte in want ik drink dat spul alsof het gewoon slobberbier is en da's niet zo verstandig natuurlijk. Maar lekker is het wel, daar heb je groot gelijk in.
Sterk spul is aan mij niet besteed, op een lekker glas Cognac of Armagnac na dan.
@ikky | 15-01-11 | 09:06
Woon jij in de buurt van Kijfhoek?
Of drink jij teveel zelfgestookte alcohol?
Ik kan in ieder geval niets zinnigs destilleren uit jouw comment.
Et maintenant je voudrais presenter: Drecht du Porc flambee. Voila.
[Fleauxe modus]
Ik eisch een nieuw topic!
[/Fleauxe modus]
Alqaeyda precies niet nodig in nederland.
Off topic:
Teun van het Tuinpad is nu al 6 dagen spoorloos, waar blijft het stijlloze onderzoek naar de voormalige #1?
@Reinaert | 15-01-11 | 08:51
Maak je niet ongerust, ik heb me prima vermaakt met het gerstenat van een Abdij uit (west) Malle.
Overigens drink ik niets anders (qua alcoholhoudend) en al helemaal geen gestookte drank, dat is puur vergif.
De discussie van vannacht over Methanol en Ethanol was leuk maar elke alcoholsoort is per definitie giftig, dat je lever een bepaalde hoeveelheid kan afbreken is leuk, maar het blijft giftig.
Desondanks zou ik niet graag mijn tripeltje willen opgeven.
Voor de reagLuurders een toepasselijk muzakje:
www.youtube.com/watch?v=tVaPaJZnkaw
GBH - Give me fire
@necrosis | 15-01-11 | 08:40
Oppassen met zelfgestookte drank. Over het algemeen word je er blind van, krijg je rare vlekken op je vel en dan hebben we het nog niet eens over bepaalde ingewanden die opzwellen tot epische proporties alvorens te imploderen.
Maar goed, het gaat er om dat het lekker smaakt en lekker voelt natuurlijk.
@Willianus Wortelus | 15-01-11 | 08:24
Ben je er nog steeds, of alweer?
Anyweetjes, wat je produceert hoef je niet te verklappen maar als je er prettig aangeschoten van wordt zonder koppijn de dag erna: wat kost een liter bij jou?
*hoopt op vriendenprijsje*
Gezellige fik weer. Dat zijn zo van die dagen dat je blij bent op de flanken van de Veluwe te wonen waar dat soort dingen domweg niet kunnen gebeuren omdat er gewoon niets is.
Niet dat ik alle andere dagen ook al niet blij ben trouwens, maar goed, dat hou je toch.
*** Vrolijk fluitend richting koffiemasjien wandelt voor nóg een lekker bakkie ***
seven | 15-01-11 | 02:19/30 Lief van je, maar maak je maar geen zorgen.
Spectogram? Nee joh grappemakert. Voor dit soort toepassingen maak ik chromatogrammetjes met een 50 meter lange kolom en een fid. Heb je enig idee hoeveel meter ik eventueel aanwezige benzeenringen uit elkaar trek?
seven | 15-01-11 | 02:19 Net wakker. Pffff, kutwijn. Maargoed. Je haalt per ongeluk twee stofjes door elkaar: bio-ethanol om auto's op te laten rijden en bio-ethanol om gezellig thuis op te stoken in een glashaard of eten op te bereiden met van die brandertjes.
De laatste bevat 90% EtOH en verder niets. Zou ook niet kunnen natuurlijk, een beetje gezellig binnen in huis rond een carcinogeen kampvuurtje zitten :)
Mogguh @ All,
Rare tekst op die Livestream:
De brandweer bestrijdt een treinwagon met Ethanol op het rangeerterrein Kijfhoek.
Vuur met vuur bestrijden?
*het licht uit doet*
@atm0s | 15-01-11 | 07:29
HET peil, dombo
Nou die brand kan nog tot 12 uur vanmiddag duren,
de ethanol peil in de tankwagen is momenteel onder het gat in de romp, hierdoor is het nu het vrijgekomen gas dat brand.
En in overig nieuws, Chinese vrouw trekt haar broek (en slip) uit om de politie daarmee mee te lijf te gaan, met succes. #knockout
www.liveleak.com/view?i=c50_1295049603...
Eng spul?... Naar verluidt is het ethanol (alcohol weet je wel). Eng spul?... Dacht dat alleen moslims er zo over dachten. Eng spul?... Doe mij maar een goeie malt whisky.
@F. von Zeikhoven | 15-01-11 | 07:04
#onhandig
zei iemand heavy metal? www.dumpert.nl/mediabase/948751/59b1fb...
Ah, de Witte Motor uit Nationaallandschapseiland-oost blijkt schoon. De melkfabriek had er maar vast melkpoeder van gemaakt, maar er zijn geen heavy metals in gevonden. Ik stel voor dat die melkpoeder in China wordt gedumpt?
@Parsons | 15-01-11 | 06:51
Onze familiewagen is indertijd nog door Großvati von Z. aan het Oostfront in een greppel blijven steken op de weg terug helaas. Was een leuk ding, wastie al door heel Europa mee geweest. We hadden sindsdien nog niks anders, maar sinds een week kunnen we het Nationaallandschapseiland rond in van die spruitenplukkerszijspannen. Die schijnen voorlopig toch niks beters te doen hebben hiero...
Zonne grote vuurbal jongeu! BAM!
Overigens klopt de bewering dat er 'geen gevaar voor de volksgezondheid' altijd. Want volkgezondheid is de gezondheid van het hele volk (in X-gebiedsbereik). 'Gevaar voor de gezondheid' kan wel, want dat kan tot op enkele personen betreffen die binnen een risico-afstand van de gevaarbron zijn...
Aardig wat ruis in commenikaasie tussen overheid en gemiddeld laagopgeleid schreeuwlillekvolk bij die info-bijeenkomsten en buurtpraatjes is terug te leiden op onbegrepen jargongebruik. Het zou int geheel niet verkeerd zijn om voor dat soort doelgroepen de crisiscommunicatie dan maar in Jip en Janneke-taal te voeren. Of NewKidsdialect, dat verstaat tegenwoordig eauk iedereen natuurlijk #simpel BAM!
@F. von Zeikhoven | 15-01-11 | 06:41
Hep je geen luxewagon dan?
Oei.... Volgens de studiopresentatrice van RTV Rijnmond heeft de Rijnmondverslaggever Leo Roubos, die op Kijfhoek verslag van de fik doet, allerlei padvindersbenodigdheden op zak. De verslaggever bevestigt dat. Maar iedereen weet toch dat je op de padvinderij vooral leert hoe je op inventieve manieren de meest vreselijke branden kan stichten????
"Mensen tussen Den Haag, Rotterdam en Rozendaal moeten via Utrecht omrijden.", aldus een NS-woordvoerder zojuist op RTV-Rijnmond. Nou moet Von Zeikhoven vanmiddag met dochterlief van het pittoreske Strijen, vorige week nog onder de rook van Moerdijk, sinds gisteravond dankzij gunstige wind nèt niet onder de rook van Barendrecht, van Strijen naar Oud-Beijerland reizen. Als ik die NS-driehoek dus goed begrijp, moet dat nu dan via Utrecht?
Moggu!
Het moet niet gekker worden! Menig brandweerkorps oefent op vrijdagavond een half uurtje of max een uur waarna forse inzet volgt met nablussen. Maar om daar nou een complete treinwagon alcohol voor open te trekken...
maarrrrrr......... geen gevaar voor de volksgezondheid hoor
Toegevoegd: zaterdag 15 jan 2011, 05:37
Het is de brandweer in Zwijndrecht nog niet gelukt om het vuur in een wagon met ethanol te doven. Een poging om het vuur te blussen met een schuimdeken is mislukt. De brand in een wagon geladen met staal is wel geblust.
Gisteravond brak brand uit in een wagon op rangeerterrein Kijfhoek. Bij de brand vielen geen gewonden. Volgens de politie zijn geen giftige stoffen vrijgekomen.
Door explosiegevaar moesten circa 40 mensen hun huis verlaten. Ze zijn opgevangen in een zalencomplex. De gemeente heeft het informatienummer xxx-xxxxxxx geopend. Daar kunnen mensen terecht met vragen over de brand.
nos.nl/l/211763
ijzeren treinstellen branden niet zo & zo lang[.
dus: overheid is weer eens aan het downplayen want ze willen geen 2e moerdijk.
( teveel gezeur met onderzoeken enzo )
Conclusie: niks aan de hand en doorlopen a.u.b., want er is niks te zien, stelletje sensatiezoekers!
@ brx | 15-01-11 | 05:14
Updates aub.
Waarom gebeurt dit allemaal praktisch voor me'n deur.
drs.Nee | 15-01-11 | 04:35
Bedankt voor de tip meteen Bill gedownload
Had op iets meer spectakel gehoopt
2007 was der een container brand in de botlek (zit bijna eerste rang)
Dat was een mooie (manga)vuurbal
img153.imageshack.us/i/071027163644.jp...
De fik is nog steeds niet uit zie en hoor ik.
drs.Nee | 15-01-11 | 04:35
Links weet daar altijd heel slim door heen te fietsen maar ze hebben dan ook de hulp van de media en linkse medestanders die voortdurend de illusie levend moeten houden. Obama stijgt in de peilingen was laatst groot nieuws. Aan elke strohalm grijpt men zich vast. Maar ik moet niet zo pessimistisch zijn want rampscenario's komen volgens onze historische PvdA clown van Rossem toch nooit uit en als voorbeeld werd de zure regen genoemd. En gelijk hadie de linkse snuiverd. Moest even door de zure appel heen bijten want de zure regen was het rampscenario van de linkse goegemeente. Nooit gekomen. Ik moet nog steeds hartelijk lachen om die geveinsde spitsvondigheid die ongetwijfeld niet zo bedoelt was. HaHaHa
idopane | 15-01-11 | 04:39
Natuurlijke & Morele
KeurMeester | 15-01-11 | 04:20
"De Belgen heb nog zo'n juweeltje: "
#bier
drs.Nee | 15-01-11 | 04:35
Omdat er 2 werelden zijn de echte en de hypocriete wereld. Fiction and Non fiction
@Parsons
Yep.
@idopane 4:23
Als de film Bill Clinton his life, een fractie waarheid betreft, waarom loopt hij dan nog vrij rond?
INH.30CL | 15-01-11 | 04:24
Daar kan niemand omheen!
@drs.Nee | 15-01-11 | 04:30
Of bedoel je deze: twitter.com/#!/TofikDibi/status/248746...
@drs.Nee | 15-01-11 | 04:30
r-clik op dat 4 dagen geleden, en paste de URL even. Zo kan ik er niks mee.
@Parsons 4:22
Dan begrijp ik hieruit dat een parlementariër 4 dagen geleden het initiatief nam zich openbaar door emotie te laten leiden?
twitter.com/TofikDibi
Waar gehakt wordt, vallen spaanders. Alstublieft niet de bedrijvigheid nog meer gaan remmen met regeltjes.
@emankicN | 15-01-11 | 03:09
Yep, vimeo.com/12646494
@zovoklets | 15-01-11 | 03:05
Ja. Timmerman.
www.youtube.com/watch?v=EceOhfqYQhw
Mijn held!!!! Sorry, in my tangle state of mind moet ik het even delen.... ver**** me dit was een entertainer eerste klas.
drs.Nee | 15-01-11 | 03:38
Dit is de link watchingamerica.com/News/6087/
@seven | 15-01-11 | 03:04
Nope.
Oh wacht.
@drs.Nee | 15-01-11 | 03:28
Een Direct Message. Die is voor niemand zichtbaar, behalve voor degene aan wie je hem stuurt. Dan moet je elkaar wel volgen. #voorwaarde
drs.Nee | 15-01-11 | 04:10
Oprecht een doodzonde! Wie zingt er tegenwoordig nu nog zo puur!?
INH.30CL | 15-01-11 | 04:09
O.a. daarnaast lever, bloed, nier, long en teveel kruiden om op te noemen om er enigszins een eetbare smaak aan te geven. Muziek is werelds! De Belgen heb nog zo'n juweeltje: www.youtube.com/watch?v=harCTuaq1N8
emankicN | 15-01-11 | 03:09
Het zelfde probeer ik die roeptoeters hier duidelijk te maken dat Clinton destijds de vader van de subprime loan is geweest (1999). Die niet ingreep in Srebrenica waardoor moslims, vooral de groep rond Hata in Hamburg extra gemotiveerd waren en een daad wilden stellen. Zij waren het die Osama het voorstel tot 9/11 deden. Diezelfde Clinton die ook nog diezelfde Osama door z'n handen liet glippen. Terug naar Carter en Brzezinski zij waren het die de komst van Khomeini hebben voorbereid en de Shaj zondermeer lieten vallen. Democratische blunders die vakkundig door de linkse media worden gemeden en verzwegen.
@KeurMeester 04:03
Zuivere stem, heb haar cd, zij is veel te jong overleden.
INH.30CL | 15-01-11 | 04:03
Jaren 80 !Daarna is men gestopt met muziek maken.
KeurMeester | 15-01-11 | 04:05
Ik weet dat het voornamelijk afval is uit het koppie van varken? hoe dan ook ik vind het lekker.
Nu we toch sentimenteel zijn, dit vind ik mooie muziek:
www.youtube.com/watch?v=4wknCrS2asc
INH.30CL | 15-01-11 | 04:05
Uiteraard, maar zij overtreft Sting in mijn beleving!
Niettemin is Sting, in mijn ogen, ook een echte artiest!
INH.30CL | 15-01-11 | 04:03
Hmmm... Nee dank u. Ik ben voorheen ooit eens slager geweest ( ja, vraag me niet hoe of wat en waarom??????) Ik weet de samenstelling.
KeurMeester | 15-01-11 | 04:00 \
Ja ken haar. Originele versie is van Sting, wist je dat?
KeurMeester | 15-01-11 | 04:00
daar zou ik nou wel 's aan uit kunnen uitgeven!
Maar ja, das makkelijk lullen nu ze deaud is.
KeurMeester | 15-01-11 | 03:58
ik zeg balkenbrei eens proberen!
Jaren 80, hmm, denk dat we in dezelfde leeftijds catogerie zitten
INH.30CL | 15-01-11 | 03:56
Ken je haar?
www.youtube.com/watch?v=ZGwDYBWEDSc
Echt merg en been. Ken weinig artiesten die mij zo kunnen raken met hun stem.
BTW brandje al geblust?
INH.30CL | 15-01-11 | 03:53
Ach, zijn huisgenootjes zullen hem daar wel in steunen. Die ihebben immers overal verstand van! Ja, zit ook een beetje te kutten met jaren 80 muziek. Wordt ik een beetje rustig van. Verder een honingmosterdfiletlapje op een blaadje van met een droge witte wijn... moet je anders?Ben wel een keer uitgekeken op die shoarma.
drs.Nee | 15-01-11 | 03:53
Het zal allemaal wel. Er zijn zoveel dingen die spelen wereldwijd en waar we niets vanaf mogen weten. Ik leef gewoon mijn leven en probeer dat op en zo vrolijk mogelijke manier te doen. Complotjes vind ik zo 2010, ben al in gedachten met 2012 bezig hoor.
KeurMeester | 15-01-11 | 03:47
Parsons zit in een crisis denk ik, verder is het niet zo interessant inderdaad.Nog ff Trancefm luisteren en dan op kussensloop gaat liggen
@INH.30CL 03:41
Tot complottheorieën.
INH.30CL | 15-01-11 | 03:35
Dat zijn inderdaad berichten waar je van schrikt. Hoe komt zo'n jongen, zo verpest, vraag je je dan af?
Goed om te horen! ( zien/lezen)
Gaat hem verder niet worden vanavond! Wat een kuttopic voor Parsons om de following tweets hier neer te plempen.
drs.Nee | 15-01-11 | 03:38
Dat geldt voor zijn hele verhaal hoor.
@emankicN | 15-01-11 | 03:09
Die link die je plempte leidt nergens toe.
KeurMeester | 15-01-11 | 03:33
Sinds de wagonramp en verontrustende berichtgeving van emankicN, weer ietsiepietsie onzekerder. Verder alles goed:-)
INH.30CL | 15-01-11 | 03:24
Goedemiddag! Hoe staat het met de visie op het bestaan?
@Parsons
Wat is in twittertaal een DM ?
@emankicN | 15-01-11 | 03:09
Bitch please.
KeurMeester | 15-01-11 | 03:16
mogguh
Jaap Cuperus | 15-01-11 | 03:18
Hear Hear ! U is weer sharp. Dorpskroeg niet vereerd met een bezoek vandaag, Jaap?
Jaap Cuperus | 15-01-11 | 03:18
en jij?
emankicN | 15-01-11 | 03:09
Zovoklets heeft je uitgefilterd, dus die kan je tegel niet meer zien. Ik zal derhalve even reageren;
Uw voorspelling dat er voor 1-1-2012 meer rampen gaan volgen zal ongetwijfeld uitkomen, niet zo moeilijk hoor. haarp wil een nieuwe wereldorde stichten of iets dergelijks? Van Rotschild weet ik dat de familie ooit Reuters heeft overgenomen? De rest zal allemaal wel, man ga gewoon lekker leven en maak je niet zo druk
@prince
@zeg maar jansen
Als julie zelf leuke, geschoren vrouwen zouden hebben, zouden jullie hier niet zo vaak op GS zitten.
Maak je eindelijk eens wat van je leven, kruip je eens onder die steen vandaan, ga je er eens op uit, volg je de adviezen eens op dat je moet "opbouten".... kom je thuis... en heb je dit allemaal gemist!
# nu echt echt zeker weet nooit meer achter pc vandaan komt *
zovoklets | 15-01-11 | 03:08
Je hebt ook niet veel gemist.
Borrelende Boris | 15-01-11 | 03:08
Trusten Borrel
Borrelende Boris | 15-01-11 | 02:55
//addog | 15-01-11 | 02:48
INH.30CL | 15-01-11 | 02:44
zovoklets | 15-01-11 | 02:52
-
Onthoud deze woorden:
Vóór 1 januari 2012 gaan er nog meer rampen volgen.
-
Trouwens:
Wel eens van "HAARP" gehoord? Lees er eens wat over.
-
Wel eens van "Rothschild Zionism" gehoord? Lees er eens wat over.
-
Wel eens van "Brzezinski" gehoord?
-
Lees dit eens:
"Brzezinski: Obamas Advisor The Creator of Al-Qaeda
Barack Obama, the Democrat nominee in the next U.S. election, is profiting from Zbigniew Brzezinski the old American politician, who is known as the creator of Al-Qaeda, as his foreign policy advisor.
Brzezinski is known as the creator of Al-Qaeda. He participated in Jimmy Carter?s plan for the financial, training and equipment support of the Afghan Mojahedins. He has himself confessed that he was trying to get the Russians into a Vietnam like conflict and has said also that ending the Soviet Empire was far more important than creating Islamic Jihadists."
watchingamerica .com/News/6087/brzezinski-the-creator-of-alqaeda-obama%E2%80%99s-advisor/
-
Lees dit en denk er over na en denk er over na wat dit betekent..
-
Brzezinski = Al Qaida, Al Qaida = Brzezinski. Brzezinski = Obama's topadviseur. Obama = War on Terror. War on Terror = War against Al Qaida. War against Al Qaida = War against creation of Obama's topadvisor Brzezinski.
@INH.30CL | 15-01-11 | 03:06
Ben blij dat ik dan de rest van de meuk niet heb gelezen en binnen een paar minuten het diepte- en hoogtepunt van de draad lees.
@INH.30CL | 15-01-11 | 03:06
Dank, mooi moment om de verticale positie in te ruilen voor de (hopelijk tijdelijke) horizontale positie. Weltrusten allemaal *out*
Borrelende Boris | 15-01-11 | 03:03
En dat mijn beste is eigenlijk het beste tegeltje van de avond
@Parsons | 15-01-11 | 03:01
Hoe gaat het? Al nagedacht over wat je wilt worden wanneer je eenmaal je bakken geld hebt verdiend en je zoveelste auto in de garage hebt?
gentle giant | 15-01-11 | 00:49
Lees mijn laatste x reacties eens voor je naar de gamma rent en het op een zuipen zet.
Parsons | 15-01-11 | 02:27
Dus hij twittert zeker niet? ;)
BunnyKiller | 15-01-11 | 03:00
Het kan altijd misgaan. In mijn wijk rijden ook regelmatig chloortreinen,tsja daar kan is wat fout gaan. Wat zei nostradamus hierover? Die vertrouw ik meer dan de Maya
@INH.30CL | 15-01-11 | 02:59
Heb sowieso weinig op met doom scenario's. Dood gaan we toch allemaal een keer.
LOL@zovoklets | 15-01-11 | 02:49
Al sinds 1992 zijn er protesten tegen het emplacement en toch besloot de gemeente er in 1994 een compleet nieuwe woonwijk naast te bouwen er was immers geen direct gevaar. Er rijden treinen met chloor en andere goedjes voor de Unimills en Chemproha fabrieken en weet ik het wat nog meer allemaal. En voila zie hier, het kan dus toch mis gaan.....
lol
*Buigt voor atmos*
Die emankicn dude komt helegaar niet meer voor in de (mijn versie van) draad.
Alsof je een puist uitknijpt zonder rode vlek achter te laten.
Borrelende Boris | 15-01-11 | 02:55
dat hele 2012 gelul moeten we maar eens mee ophouden toch?
@emankicN | 15-01-11 | 02:42
Vind je hele post al een ramp, begrijp er niks van, en het is nog geeneens 2012.
Wat nu?
zovoklets | 15-01-11 | 02:52
Ik voorspel je, deze brandende wagon luidt het einde der tijden in. Zionisme is het sleutelwoord.... op zoek gaat naar de mol.
Ik heb je in de filterlijst staan. Doe nog eens reageren emankicn. Even testen of het werkt.
emankicN | 15-01-11 | 02:42 | | Reageer+
Nu kom ik net thuis na een paar bier maar de eerste reactie die ik lees doet jou direct als eerste in mijn atmos-tools-extentie-app-shit-list-dingus zetten.
Mazzel.
emankicN | 15-01-11 | 02:42
* alu hoedje opzet *
prince,
glashaard=out
emankicN | 15-01-11 | 02:42
Ja tuurlijk!
lees dit eens. Vraag je af wat dit met het bericht en met "Moerdijk" te maken heeft.
-
Hou ook het jaartal 2012 in het achterhoofd, reken erop dat men nog meer rampen in elkaar gaat knutselen zou dat de kudde/de bevolking meent dat "2012"een realiteit is.
-
"the agenda behind the unfolding global financial crisis"
-
"THEY DARE NOT SPEAK ITS NAME ..."
-
... ROTHSCHILD ZIONISM
-
But to understand the financial crisis, 9/11 and so much more, it must be spoken constantly. As we begin a new year, amid ever-gathering global tyranny, this information is vital for everyone to know.
-
By David Icke - Davidicke .com
-
I have written and spoken extensively about the agenda behind the unfolding global financial crisis and here I will expose the coordinating force, or at least the prime one, behind that agenda and so much else, including 9/11...
-
ROTHSCHILD ZIONISM
-
En ik herhaal het nog een keer, er gaan nog meer rampen volgen om "2012" te faken.
Parsons | 15-01-11 | 02:36
Je zult dus wel begrijpen dat ik niet twitterd en je getsjilp derhalve niet volg:-)
Definitie van Twitter:
Het intypen van een grotendeels nutteloze stroom aan informatie zonder context.
Tijdverspilling dus.
@INH.30CL | 15-01-11 | 02:31
Dank voor de bevestiging.
Als je m'n tweets had gevolgd had je die vraag niet hoeven stellen.
Parsons | 15-01-11 | 02:25
Waar is deze hooggeschoolde opmerking op gebasseerd?
prince | 15-01-11 | 02:21
Al verloren gezien reaguursels ;)
ps
Ik reageer niet op zijn ongevaarlijke zelfstokerij met druiven, maar op
Willianus Wortelus 00:44 & 00:51
De brand kwam van links.
@seven | 15-01-11 | 02:19
Hij is of gek, of een troll.
Hoor net op tvrijnmond dat er GRATIS ALCOHOL GESCHONKEN wordt in het theater festino in Zwijndrecht. Daar waar je naar toe moet bij ontruiming.
Feit: Als je niet twittert ben je gek.
Wil iemand mij via sms berichten wanneer dit brandje uit de hand loopt? Putten.
seven | 15-01-11 | 02:19
Maar heb jij wel eens serieus naar zijn tegels gekeken?
Parsons | 15-01-11 | 02:09
Dit gun ik niemand.
Maak me serieus zorgen om bio-ethanoldrinker Willianus Wortelus. Spectrogram zegt bij kleine additieven lang niet alles.
@Borrelende Boris | 15-01-11 | 02:12
Ja, Netware ja. Met de NDS. Daar kan geen AD aan tippen.
@Kapitein-Ter-Zee | 15-01-11 | 01:58
Ach, ik kijk naar hele andere zaken. Zo hebben ze een feature, waarmee documenten kunnen worden voorgelezen, alleen hebben ze die knop zo onduidelijk geplaatst, dat slechtzienden die nooit zullen vinden.
@Willianus Wortelus
Voor brandstofdoelen wordt het laatste restje water uit alcohol gehaald, want destilaat gaat niet verder dan 96%. Hiervoor gebruiken ze benzeen waarvan resten achterblijven. en.wikipedia.org/wiki/Ethanol_fuel#Deh...
@Parsons | 15-01-11 | 01:55
Novell? Heb je het dan over Netware? God, heb daar een eeuwigheid terug nog mee gewerkt. Met al die losse modules die geladen moesten worden... nlm's als ik me niet vergis.
Parsons | 15-01-11 | 02:09
Ben ik niet met je eens.
Wat nou als Job dat gaat drinken ipv thee?
Dan zijn we mooi een groot leider kwijt.
Hou dus ff op met je onzin.
-weggejorist-
@seven | 15-01-11 | 01:58
Een aanrader voor linksmensen dus.
Parsons | 15-01-11 | 02:05
Maar hoezo vragen wanneer ik dat geinstalleerd heb dan?
@drs.Nee | 15-01-11 | 01:53
Angst zal zeker meespelen, plus dat ze geen zin hebben in al het gedoe eromheen (media exposure etc.)
boeglul | 15-01-11 | 02:07
goed, geef je nummer maar
Parsons | 15-01-11 | 02:05
Altijd al een kutprogramma gevonden.
Wil iemand mij via sms berichten wanneer dit brandje uit de hand loopt? Putten.
De burgemeester komt straks nog met een verklaring.
@prince | 15-01-11 | 01:55
Windows Mail is het oude Outlook Express.
Outlook is sinds den beginne het e-mail programma van Office.
@raderen: ik doe het ook: droom zacht en slaaplekker.
seven | 15-01-11 | 01:58
Willie Wortel slaapt.
Maar idd, als je dat gaat drinken dan ben je niet goed wijs.
Je roest niet, dat dan weer wel.
Fikken gaat het helemaal worden in 2011.
@Borrelende Boris: Ja heb ik idd. gelezen. Schandalig en de meerderheid was van mening dat het voor minder dan de helft ook had gekunt.
Eerlijk is eerlijk: wel een mooie website en simpel kan je hem niet noemen; ik ben een half uur bezig geweest om hem te bekijken en vind hem mooi in elkaar zitten met al die vlakken waraop je kunt wijzen (en klikken). Wel knap gedaan.
@Willianus Wortelus
Over bio-ethanol drinken, ehh niet echt een aanrader imho.
"Aan de opgeslagen ethanol wordt of zijn reeds diverse stoffen toegevoegd. Om de alcohol vrij van accijns te maken wordt deze ongeschikt gemaakt (gedenatureerd) voor consumptie door het toevoegen van giftige stoffen zoals
methanol, nafta, pyridine en benzine of het zeer bittere denatonium benzoaat. Er wordt in Nederland veel bioethanol geïmporteerd uit landen waar nadrukkelijk is voorgeschreven welke stof men moet gebruiken voor het denatureren.
Daarnaast wordt veelal gelijktijdig met dit middel een corrosie-inhibitor toegevoegd."
Ergo spiritusdrinken 2.0.
@Kapitein-Ter-Zee | 15-01-11 | 01:53
thanx
@Kapitein-Ter-Zee | 15-01-11 | 01:49
dat was idd een leuke tijd, maar zo gaan die dingen he!
*wenst de kapitein weltruste*
*nu echt out is*
@Borrelende Boris | 15-01-11 | 01:45
Notes is samen met Novell het mooiste dat is uitgevonden. Op Internet na dan.
Parsons | 15-01-11 | 01:50
Nou,ik kon de beta downloaden van office 2010, nogwel legaal ook.
Die werkte tot november verleden jaar, nu mag ik hem kopen.
Dus heb ik het verwijdert.
Gewoon weer openoffice nu.
@Kapitein-Ter-Zee | 15-01-11 | 01:52
Was eerder vandaag een topic over de Gemeente Breda, die een vermogen neertelde voor een simpele website.
@Borrelende Boris | 15-01-11 | 01:46
Dat bij alle creatieve geesten op GN na, al jarenlang de angst regeert bedoel je.
@radertjes: slaapjes lekker en tot de volgende x
@Borrelende Boris: Ik heb het stukje gelezen maar begrijp je reactie in het licht van dit topic niet.
Welterusten@allen *in bedje verder luisteren gaat*
*out*
@prince | 15-01-11 | 01:41
Wel eens? Wanneer dan?
@prince | 15-01-11 | 01:36
Een goed idee voor de volgende ramp misschien? Bel vollenhove (Flapke) even, die zegt dat ie veel van grote flits explosierampen weet jonguh.
@deraderendraaien: Het is een mooi gebiedje aldaar en mijn toenmalige vriendin woonde in die regio en zo hebben we allemaal onze herinneringen aan iets dat was en er niet meer is. Ik heb er mee moeten leren leven en ik vrees voor u hetzelfde.
Willianus Wortelus
Bio-ethanol E100 wordt imho (iig in US) ook gedenatureerd. * (Ergo ongeschikt gemaakt voor consumprie, net als spiritus) Weet je zeker dat je geen resten van rotzooi binnen krijgt, wellicht wordt water uit bio ethanol gehaald met benzeen, immers toch niet voor consumptie.
"Nagenoeg 100% zuivere, watervrije ethanol ('absolute alcohol') wordt verkregen door destillatie onder toevoeging van benzeen. Water en benzeen vormen samen namelijk ook een azeotroop dat kan worden afgedestilleerd waarbij de alcohol overblijft. Het alcoholproduct bevat dan echter nog sporen benzeen en is daardoor gevaarlijk bij consumptie."
ps *
"Bio-ethanol is a pure form of alcohol made from plants and plant derivatives. In order to meet the regulations of the US TTB and other government regulatory bodies - all alcohols not-for-consumption must be denatured to render them permanently un-drinkable. In the denaturing process, small amounts of human aversive substances are added to the ethanol" www.tactical-inc.com/lumiere/support/f...
@Kapitein-Ter-Zee | 15-01-11 | 01:46
Zelf vermoed ik dat het budget al op is (tenminste, als ik zo de prijzen bekijk die worden gevraagd aan de overheid voor het bouwen en onderhouden van een website).
trouwens ethanol fikt als een trein maar is niet bijzonder giftig ofzo als het meeste verbrand
zeg maar jansen | 15-01-11 | 01:45
Vrouw+eigen laptop+eigen bedrijf(de vrouw dus)= eigen geld door gat in de hand laten vallen.
@drs.Nee | 15-01-11 | 01:44
Hij is er wel eerlijk over, dat kan ik dan ook wel waarderen.
@Borrelende Boris: zij vinden dat geen crisis en dus publiceren ze niks.
Pas als de volgende drie wagons eraan gaan wordt het menens en komen ze in de lucht. Bovendien is het aannemelijk dat ze nu aan het uitrusten zijn van de onnoemelijke krachtsinspanning die ze de vorige keer geleverd hebben.
Reken er maar niet op: ze zijn even niet thuis.
je kan niet opschalen naar tis 4.4 :S. tis geeft aan wat voor soort spoorincident het is. en 4.x staat voor gevaarlijke stof en X.4 staat voor ernstig. Oftewel een tis 4.4 met grip 3. zo dat was de eerste les crisisbeheersing.
houdou
prince | 15-01-11 | 01:41 Vrouw + Eigen laptop = Marktplaats. #duur
Borrelende Boris | 15-01-11 | 01:42
Ze werken daar waarschijnlijk van 9 to 5.
@Parsons | 15-01-11 | 01:41
Notes vond ik altijd zeer irritant als eindgebruiker. Thunderbird heb ik wel prettige ervaringen mee gehad.
@Parsons
Deze ook?
twitter.com/BartJanSpruyt/statuses/252...
@Kapitein-Ter-Zee | 15-01-11 | 01:38
Jammer jazeker ik heb daar op een camping kennissen gehad.
@drs.Nee | 15-01-11 | 01:20
Yep, de Cairo Declaration ken ik uiteraard.
Er is nog altijd geen letter gecommuniceerd via crisis.nl
Vraag me af wat de criteria zijn om een melding te krijgen op deze site.
@Borrelende Boris | 15-01-11 | 01:19
Thunderbird of Notes.
Parsons | 15-01-11 | 01:39
Ik heb wel eens op de laptop van mij vrouw de probeerversie van office 2010 geinstalleerd en ik geloof je op je woord maar ik dacht toch echt dat dat iets met windows mail was.
Maar wij gebruiken dat niet.
Over trein/wagon explosies gesproken... dit kan dus ook met ethanol
www.youtube.com/watch?v=v7f4BQREYK8&am...
@zeg maar jansen: ZIJ vinden dat genoeg en wij nemen daar genoegen mee; toch?
@prince | 15-01-11 | 01:18
Nee, Outlook2010 is onderdeel van Office2010.
@deraderendraaien: helaas voor jou; dat ken ik. Had een vriendin in die regio en die zei dat ook altijd. Toch jammer.....
Kapitein-Ter-Zee | 15-01-11 | 01:33 Een keer in de vier jaar lijkt me weinig.
ojédiaré | 15-01-11 | 01:33
Ik snap ook niet dat ze deze brand niet uitgooien met dat vervuilde bluswater van verleden week.
Zijn we toch meteen weer schoon?
@GS
Nogmaals lichtelijk corrigerend/sturend: de brand is absoluut niet onder controle. Niet 'een soort van' en al helemaal niet 'volledig'. Als één van de wagons plof doet kunnen er nog heel wat grotere problemen gaan ontstaan: weggeblazen brandende resten bijvoorbeeld, waardoor ook omliggende objecten gevaar kunnen lopen. Ik vind het zelfs lichtelijk gevaarlijk om de situatie 'een soort van onder controle' te noemen, de enige personen die het recht hebben zoiets te zeggen zijn de commandanten of officieren van de brandweer. Als het boeltje straks wel de lucht in gaat zal er nog wel wat extra brandweermaterieel benodigd zijn, denk ik zomaar.
-weggejorist en opgerot-
//addog | 15-01-11 | 01:31
Het is ook wel de bedoeling dat je jezelf ermee wast natuurlijk.
jajajaStommwezen=Stoomwezen; dikke vingers en te snel willen typen
@//addog | 15-01-11 | 01:30
Goed over nadenken hoor, want hoe dichter naar dort hoe slechter het wordt luid het spreekwoord.
Er is geen gevaar dat deze deeltjes schade toebrengen aan het grondwater.
Dit is al vervuild door de vorige ramp.
www.alternatehistory.com/discussion/at...
@zeg maar jansen: dat doet Het Stommwezen ook, maar als je er teveel stoom in stopt ontploft de hele zaak toch wel ondanks je keurmerk.
Borrelende Boris | 15-01-11 | 01:31
Nou, gefeliciteerd joh.
Nu nog ff joris verwennen, je weet wel waar.....
//addog | 15-01-11 | 01:31
Is U een trol?
zeg maar jansen | 15-01-11 | 01:30
Okee, begon al te denken dat ik beter mijn glashaard uit kon blazen.
@prince | 15-01-11 | 01:29
Klopt, gisteren was 'ie opeens weg. Waarschijnlijk opgelost in al die agressieve chemische stoffen die er hier in de lucht hangen.
-weggejorist-
prince | 15-01-11 | 01:29 Gisteren is ie gescalpeerd.
boomzalver | 15-01-11 | 01:28 Wat ik verder zo links en rechts heb kunnen lezen worden ketelwagons om de vier jaar gekeurd. Net als ketelcontainers.
-weggejorist-
@wakkere_nederlander | 15-01-11 | 01:25
Dat bedoel ik.
Maarr.. zo komen we ook van ze af moet je maar denken.
Borrelende Boris | 15-01-11 | 01:26
O.dus.
Vergis ik me nou of had jij deze week nog een zwitsal?
Niet dat dat wat uitmaakt wat dit betrefd maar dat bedacht ik me zonet.
-weggejorist-
@prince | 15-01-11 | 01:23
Je hoeft geen postzegel op een e-mail te plakken. Bedanken hoeft niet, graag gedaan.
Zou van die treinwagon met staal die in de brand staat net zoals twin towers ook alleen as overblijven.
Ik wil niet teveel opspelen, maar onze Brabantse brandweer werd vorige week nogal kritisch bejegend vanuit de regio Zuid-Holland Zuid, maar ondertussen brandt het daar nu toch ook al een tijdje en zie ik weinig effectieve bluspogingen. Ik zie momenteel zelfs vrijwel geen koeling. Waar blijven nou die blusspecialisten met hun megaschuimblussers uit de Botlek??? Komop zeg, 1 wagonnetje ethanol. Als het zo doorgaat wordt het binnenkort nog BOEM.
deraderendraaien | 15-01-11 | 01:14
Ow wat laf. Typische PvdA burgemeester. Wel de (financiële) lusten maar niet de lasten. Dit was HET moment voor burgemeester Wim Denie om te laten zien wat hij waard is in de slaperige gemeente Moerdijk.
*Ik SPUUG op de PvdA*
Een ethanol brand wordt, meestal, onderschat zo ook weer hier: het is een schone brand. Ja, dat wel maar het ontploft als een atoombom: alle infrastructuur in een behoorlijke straal is weg. Het betreft nu één wagon maar als de rest meegaat is de omgeving rijp voor nieuwbouw.
Ik heb het, op laboratoriumschaal eens meegemaakt, en daar wordt je niet vrolijk van.
Het was met weer een spektakel. Volgende week een wagon in de blender graag.
DANNY3960 | 15-01-11 | 00:40
incredimail werk inmiddels al een aantal jaren mee,zeker aan te raden.
zeg maar jansen | 15-01-11 | 01:22
Kon 10 jaar geleden voor een vriendenprijsje 20000 postzegels kopen, die maak ik eerst op.
-weggejorist-
prince | 15-01-11 | 01:21 Gewoon niet mailen, ja dat kan ook.
zeg maar jansen | 15-01-11 | 01:19
Ach, what's in a live?
Klok/klepel, ik gebruik die mailprogramma's niet.
Borrelende Boris | 15-01-11 | 01:16 Tja, dat soort dingen hou je toch. Zeker ben je er nooit van. Maar na 20 jaar samen ken je elkaar wel een beetje.
@Parsons
Bekend met het feit dat 57 islamitische landen Universele Mensenrechten in hun landen ondergeschikt achten aan hun reliwetgeving? zie twee laatste art.
www.humanrights.is/the-human-rights-pr...
prince | 15-01-11 | 01:18 Windows Live mail.
@Parsons | 15-01-11 | 01:16
Wat raad je dan aan? Incredimail? ;)
Brand meester
*nest*
Parsons | 15-01-11 | 01:16
Dat heet toch windows mail in 2010 of vergis ik me nou?
boomzalver | 15-01-11 | 01:13 Dat werd in 2003 ook al gevraagd.
www.ivw.nl/Images/Railveiligheid3_tcm2...
@zeg maar jansen | 15-01-11 | 01:07
Ik neem nooit meer een klant aan die voor Outlook kiest. Idioten.
Willianus Wortelus | 15-01-11 | 00:41
klopt als een bus , alleen geld dit dan weer niet voor acetyleen , aangezien acetyleen wordt opgelost in aceton kunnen deze tanks/cilinders niet met stikstof worden gespoelt
Een bus alcoholisten op loslaten,
binnen een half uur geregeld.
@zeg maar jansen | 15-01-11 | 01:13
Zou toch enigszins uitkijken, als ze het concept snapt, zal ze in een hongerige bui met andere mannen ruilhandel bedrijven ;)
@wakkere_nederlander | 15-01-11 | 01:12
En natuurlijk aftredende burgemeesters.
-weggejorist-
Borrelende Boris | 15-01-11 | 01:11 Dan eet ik buiten de deur. ;-)
Nu wordt het spannend: gaat een aangestraalde wagon ontploffen of niet? Via het persalarm is zojuist journalisten gevraagd van de brug waar ze stonden weg te gaan, maar erg veel begrip lijken zij er niet voor te hebben. Onbegrijpelijk, als je weet wat de kracht van zo'n explosie kan zijn, maar dan sterven ze tenminste 'in het harnas'. Ik hoop dat de brandweer een paar flinke straatwaterkanonnen inzet en alle manschappen terugtrekt als de dreiging van een ontploffing echt reeël is, want op foto's zag ik een aantal brandweerlieden wel erg dichtbij staan........
zeg maar jansen | 15-01-11 | 01:09
Nee, ook geen haar meer op zijn staart.
En ja, ik betaal ook voor sex, de hoer is doer.
Het thema van 2011 is chemische branden?
@zeg maar jansen | 15-01-11 | 01:08
Kortom, als jij geen zin in seks hebt, verhongeren jullie?
prince | 15-01-11 | 01:08 Kat heeft geen inspraak toch?
prince | 15-01-11 | 01:07 Ik betaal ook voor seks, we noemen het huishoudgeld.;-)
zeg maar jansen | 15-01-11 | 01:06
Leek mij ook, kat denkt er inmiddels anders over.
Parsons | 15-01-11 | 01:06 Handel. Als je in de probleemoplosserij zit is dat wat je je klanten aan moet raden.
zeg maar jansen | 15-01-11 | 01:03
jaap verwardt vrouw en hoer gewoon, kan hij niks aan doen.
Zo is jaap.
@Gezwelgje | 15-01-11 | 01:03
Truste en werk ze morgen.
Volledig off topic, maar ik *moet* het echt kwijt.
Office2010 zuigt noten!
prince | 15-01-11 | 01:05 Ja, dat is leuk. Fikkie stoken in de huiskamer, gewoon op de eettafel.
seven | 15-01-11 | 00:55
Kijk seven, zo ken ik je weer.
Wat is die weergozer een ontzettende lul: er is een megabrand en dat blijkt wel uit het filmpje maar HIJ moet zonodig zijn woordje doen over het toch al dagenlang aanhoudende K.U.T. weer in Nederland.
Deze brand kan toch wel eens groter uitpakken dan we nu denken.
Lopen we soms voor op 2012 hier in dit land?
Gezwelgje | 15-01-11 | 01:03 Truste. En ethanol zie je wel degelijk branden. Slaap lekker.
-weggejorist-
zeg maar jansen | 15-01-11 | 01:01
www.glashaard.nl/data/mediablocks/2__1...
-weggejorist-
Ik ga m'n kist in, morgen weer arbeiten. Veel plezier @ all
.
*out*
prince | 15-01-11 | 00:33 We leren weer bij. Jaap moet z'n vrouw per beurt betalen en hij betaald niet zodanig genoeg dat ze de moeite neemt om lokaal te scheren. Of hij is een beroerde beffer en vindt z'n vrouw het de moeite niet om daar het mes voor te hanteren.
zeg maar jansen | 15-01-11 | 01:01
yup, heb ik maar als kerstkadootje aan mijn vrouw gegeven omdat ik het zelf gewoon leuk vind om fikkie te stoken.
Nee, heb met die andere branden niks te maken.
@DANNY3960 | 15-01-11 | 00:40
Laat ze oververhitte bondkraagjes gaan neerknuppelen in bv Amsterdam Z-Oost. Zoals bijvoorbeeld hier vanaf 4:00 www.youtube.com/watch?v=0OrervdZTSE&am...
wees eens eerlijk.. dit is een fikkie van niks... 1 branje in moerdijk en elk ander industriele brandje is meteen hot-news... ik ga pitten :)
kan nog wel een vleugje LPG de lucht invliegen hoor ik net.
prince | 15-01-11 | 00:54 Glashaard?
seven | 15-01-11 | 00:55 Neehee. Enkel een volledige verbranding geeft een blauwe vlam.
prince | 15-01-11 | 00:54 LOL
tis een 'schone'brand,niets aan de hand mensen.
@seven | 15-01-11 | 00:55
Ethanol brandt onzichtbaar, de zichtbare vlammen zijn van de wagon....
seven | 15-01-11 | 00:55
Dan is het gewoon nog niet heet genoeg, komt wel.
Je kan rustig slapen.
@Leoon. | 15-01-11 | 00:54
Bel gelijk even met Richard de Mos, kan ie vast vragen voorbereiden.
En, al bekend wanneer ze klaar zijn met flamberen?
over alcohol misbruik gesproken ..... :(
ZKH EénOog | 15-01-11 | 00:45
Kolonel eenoog?
Nieuwe protocol voor crowdcontrol, zeg als je nog niks weet dat het alcohol is, want geen gevaar voor volksgezondheid werkte niet meer.
Ps alcohol geeft blauwe vlam, dit is geel;)
@ZKH EénOog | 15-01-11 | 00:45
Dat zal het inderdaad zijn. Ieder jaar breken er bos- en heidebranden uit en iedere keer moet de brandweer met pijn en moeite de brand te lijf gaan. Blus heli's zouden zeker een aanwinst zijn, ook in dit soort gevallen. Maar, zoals je zegt, er zal wel weer een beschermde dikkopgoudviskarper zwemmen ergens...
Toch maar even apeldoorn bellen..
Willianus Wortelus | 15-01-11 | 00:51
Als je je ramen en deuren goed sluit en die glashaard maar lang genoeg aan laat staan ga je ook geweldige kleuren zien hoor.(fles ff opzoeken gaat).
Je moet er toch niet aan denken dat volgende week de hele botlek de lucht in gaat.
Niks aan de hand... NS zet bussen in :)
@Überbottehork | 15-01-11 | 00:07, wakie, wakie .......
-weggejorist-
prince | 15-01-11 | 00:47 Ik heb dat goedje door de gaschromatograaf gehaald en ik heb het vervolgens met een gerust hart in de cola geflikkerd. En ik heb er heerlijke kirsch en fraise van gemaakt.
Ga dit echter niet zelf doen natuurlijk. De samenstelling kan van fabrikant tot fabrikant verschillen. Blijf er dus gewoon co2 van maken a.u.b.
-weggejorist-
Leuk die gast die geïnterviewd wordt, last van z'n keel.
En kudt ze gaan verhuizen met de camera..
-weggejorist-
Toch evacuatie straal 1km. Mensen die het betreft worden door politie zelf via aanbellen persoonlijk verwittigd. bron rtv rjnmond update kwart voor een.
@Willianus Wortelus | 15-01-11 | 00:44, samen komen we er wel uit, 't is crisis, fuck Jan Kees.
Huizen ontruimd binnen één kilometer afstand... Hmmm...
@Willianus Wortelus | 15-01-11 | 00:44
Lol. Ik zei eerder nix hoor. Ik begrijp je nu al wat beter.
Evacuatie.. zit je net lekker te kijken, moet je weg.
@mezelf
Ik weet dat het vanaf de wal altijd makkelijk lullen is, maar het lijkt zo logisch: gewoon radicaal er tegen aan, om verder gevaar zoveel mogelijk in te perken.
SMS-Alert,
de pers maakt er gewag van dus is het zo,
maar wat is het?
Willianus Wortelus | 15-01-11 | 00:44
Daar steek ik mijn glashaard mee in de fik, lijkt me niet lekker wegdrinken.
Alhoewel, misschien met cola.............?
@Gezwelgje | 15-01-11 | 00:33
Ik heb de beelden ook gezien, en ik weet ook wat Kijfhoek is. En ja, ik geloof idd dat je ook vanuit de lucht en/of vanaf het naastliggende spoor nog moeilijk kan blussen, maar het lijkt me nog altijd effectiever dan dat onderweg verdampende pisstraaltje dat ze van 10 sporen verder op de fik mikken.
Maar blus-heli's zullen van milieurakkers wel niet mogen, omdat je wel eens een beschermd guppie mee zou kunnen opscheppen uit de dichtsbijzijnde waterschare (meer/plas/rivier/o.i.d.).
En we willen toch geen beschermde dierkes BBQen, toch? Ik bedoel, dat is toch belangrijker dan de volksgezondheid, toch?
@necrosis | 15-01-11 | 00:24 Het complot uit Vaals?
*Niet in pyjama naar buiten rennen doet*
Zou dit een bewuste actie van de burgemeester van Dordrecht zijn geweest, om zo de aandacht af te leiden van zijn peopverhalen over Moerdijk.
gentle giant | 15-01-11 | 00:40 Zal ik je eens een geheimpje verklappen, tis toch laat en het plebs die dit gaat misbruiken slaapt toch al: bio-ethanol. Een hele liter drinkbare pure ethanol accijnsvrij voor 1 euri 29 bij de Gamma. En de Formido. En de Praxis.
Je moet er drie noemen toch?
w00t live beelden
DANNY3960 | 15-01-11 | 00:40
Wel in het playmobiel leger van nl.
twitpic.com/3q1heo
Voorspelling waar de volgende brand is
necrosis | 15-01-11 | 00:20 Transporttanks die gevuld worden met gas worden vóór vullen ALTIJD gespoeld met een inert gas zoals stikstof. Zodoende kunnen gassen met ruime explosiegrenzen, neem bijvoorbeeld acetyleen, nooit ontploffen.
@DANNY3960 | 15-01-11 | 00:40
Ik zou d'r doen! Oh nee, 17, mag niet...
zeg maar jansen | 15-01-11 | 00:23
Mijn huis staat in de fik van deze treinbrand. Mijn kat is ondertussen overleden, na EHBO. Maar als Jaap hier zijn vrouw ff bloot neerzet, hoeft hij nooit meer te flossen. Hij is altijd welkom.
*Deuren en ramen dichtslaat vanwege vermeende ramp*
*Op youtube zoekt naar nummer:
www.youtube.com/watch?v=WlBiLNN1NhQ
@Willianus Wortelus | 15-01-11 | 00:37, dan nog maar een euroshopper biertje op Albert.
Het zijn gouden tijden voor de "grof-geld-verdienen-door-reacties-te-ontlokken mensen", ofwel Geen Stijl personeel
LOL. sorry hoor maar dit kan echt niet.
www.telegraaf.nl/vrouw/8740051/__Savan...
@kalasjniknal | 15-01-11 | 00:35
Nee, die zijn afgesloten. Hoezo?
Nou nou.. Dikke sensatie hey. Wat krijg je ook alweer als je alchol in de fik steekt? Gelijk iedereen in de stress na Moerdijk..
necrosis | 15-01-11 | 00:24 No problemo, je punt was duidelijk.
gentle giant | 15-01-11 | 00:19 De methanol-fractie is erg eenvoudig af te vangen en zodoende uit spiritus te distilleren vanwege de grote verschillen in kookpunt. Het vervelende is echter dat de kookpunten van twee andere toevoegingen die ik hier niet ga noemen (neen, het is geen pyridine in tegenstelling tot wat veel mensen en zelfs wikipedia denken) exact dezelfde zijn als ethanol. Die reuk en blauwe kleur krijg je er dus niet uit.
Pieter Jonge, Ge staat op tv .. lol
Is er alcoholcontrole vanavond op de doorgaande routes ?
@Willianus Wortelus
Gezien mijn reactie over ADR trek je mijn plemps waarschijnlijk in twijfel.
Ik weet hoe het hoort maar meestal is hoeveelheid en levertijd belangrijker dan veiligheid.
Ik maak dat dagelijks mee....
Rtv rijnmond weer ff live, en noemt tijdstip 'circa half een.' Ergo live!
Ik hoor net op radio rijnmond dat het een totaal ongevaarlijke schone brand is. Eigenlijk de ideale brand.
Er worden voor de zekerheid echter wel een paar andere wagonnetjes weggereden. Ben benieuwd wat daar dan in zit...
Jaap Cuperus | 15-01-11 | 00:21
Vind het best sneu voor je dat jij je vrouw moet kopen.
Kan ook anders hoor.
Gaat lekker weer!
Ik weet uit vrij betrouwbare bronnen dat er komende tijd wederom een aantal 'incidentele' brandjes zullen plaatsvinden.
Crisis, crisis, je weet wel...
@ZKH EénOog | 15-01-11 | 00:30
Dan nog kom je er verdomd moeilijk bij, brand is op een plaats waar veel wagons opgesteld staan.
Jaap Cuperus | 15-01-11 | 00:13 En jij bent heel hard op weg om het zwarte schaap te worden van de door jou genoemde familie.
zeg maar jansen | 15-01-11 | 00:15
-------------
Mooi zo, toch iets bereikt!
Een schone brand. Hoe krijg je het uit je strot. Elke brand is een tragedie.
En ja hoor.. Onze bontkraag MO staat weer vooraan..
@seven | 15-01-11 | 00:21
Volgende keer smaken de marshmallows minder lekker.
Maar zonder dollen: ikzelf had het wel op zijn minst verwacht dat er blusmaterieel ter spoor zou bestaan. Te land, ter zee en in de lucht bestaan immers ook al.
Waar is/zijn 'in de lucht' trouwens? Hebben wij die niet bij gebrek aan echte bossen?
Hey, meerdere blusstralen nu te zien @ www2.twitstream.net/zwijndrecht .
Zal wel goed komen dus. Tijd om naar bed te gaan.
Waar staat de wind naar? Loop nog steeds te hoesten door dat vorige geintje.
@doe nog eens | 15-01-11 | 00:25
Alleen weten we nog niet wat er in de wagons rondom deze brandende wagon zit.
Uit de TREIN INCIDENT SCENARIO'S (TIS) van ProRail:
TIS 4.4 (zeer groot)
RU/CLU
Morsing of lekkage van gevaarlijke vloeistoffen met gevaar voor gezondheid buiten het brongebied
ernstige beschadiging van een of meer wagens
uitstroom
slachtoffers in omgeving
/
is slechts 1 niveau onder TIS 4.5 (Zeer grote bomexplosie in tunnel of op station)
.
*lekker slapen gaat op 8km afstand*
Nou die cameraman, mogen ze ook meteen ontslaan... gaat ie een beetje zijn eigen broek staan te filmen...
Hmmm, alcohol brand wel goed. Ik zou zeggen ontruimen, explosieven leggen en de brand wegbommen.
necrosis | 15-01-11 | 00:24 Ethanol, laten ze daar niet racewagens op rijden?
@Crematorium-de-Asbak | 15-01-11 | 00:22
Natuurlijk niet. Dit kleine brandje is niet erg spectaculair.
Het lijkt wel een beetje op chemische oorlogsvoering de laatste tijden.
Een soort laatste redmiddel van een ten onder gaand links met Ali Chemikali.
Wonen er soms veel PVVers rondom die locaties die gestraft moeten worden?
@Willianus Wortelus | 15-01-11 | 00:17
Wellicht heb ik de beide alcohol-soorten verwisseld, ik hoop echter dat je mijn punt begrijpt.
Scheikunde is voor mij ruim 20 jaar geleden en niet echt mijn vak.
Sjonge, jonge, jonge, ga ik even biertje vatten...... Peter Post wegdrinken zeg maar. Alweer de fik in Nederland.
Jaap Cuperus | 15-01-11 | 00:21 Geld opeisen? Jij hebt het maar slecht getroffen met je vrouw.
Eerst zeggen ze op rijnmond dat ze niet met water willen blussen, vanwege het gevaar dat dat het ethanol daardoor al brandend wegstroomd.. En wat doen ze nu? lullig water gordijntje vanaf de verkeerde kant.
Ben ik de enige die hoopt op een flinke "boem"? (zonder gewonde uiteraard..)
Deze trend wist Adjiedj Bakas niet te voorspellen. Is er al iets ontploft?
@gentle giant | 15-01-11 | 00:19
Niet.
Dat is de grap.
Jaap Cuperus haiku #2
Jaap, gegeven paard,
laten we je dus maar niet
in de bek schijten
Het komt allemaal door het verkeerde VrijMiBo-topic van vandaag. Als een vrouw dan zo graag gebeft wil worden, dan wil ze toch - feministe of niet - niet dat een man het gevoel heeft dat hij met Johan Derksen ligt te tongzoenen?
Dames, doe eens iets terug voor al dat geld dat julie van mannen opeisen om te kunnen gaan shoppen... scheer je kut!
ZKH EénOog | 15-01-11 | 00:11
Ze moeten nu met kanon over tiental wagons spuiten om nog een beetje water over de brand te sproeien. 30% vd wagons bevat gevaarlijke stoffen. Over blussen bij nood mag daar nl.wikipedia.org/wiki/Kijfhoek_(rangee...) best meer worden nagedacht. Nu is het toevallig alcohol, volgende keer?
@Willianus Wortelus | 15-01-11 | 00:17
De temperatuur?
Juist. Ik hoop voor jou dat je nu niet jokte.
@Danny722 | 15-01-11 | 00:03
Een 'lege' tank is vele malen gevaarlijker dan een volle.
Een volle tank bevat veel vloeistof en een beperkte ruimte voor lucht (zuurstof/ O2).
Een (bijna) lege tank geeft meer ruimte voor gevaarlijke dampen.
Maar ondanks mijn ADR blijft het antwoord hetzelfde: bij gevaarlijke situaties moet je gewoon maken dat je weg komt.
En wel zo veilig mogelijk.
@zeg maar jansen | 15-01-11 | 00:17
Meh, ik zit er pas een paar jaar bij...
@Willianus Wortelus | 15-01-11 | 00:17, hoe krijg je die methanol uit spiritus?
Black Sabbath | 15-01-11 | 00:17
Een duidelijk neen, alleen wijsneuzen en betweters mogen reageren.
@Jaap Cuperus | 15-01-11 | 00:13
Jij reaguurt hier enkel om fatwa's uit te spreken?
necrosis | 14-01-11 | 23:33 Er zit ethanol in alcoholische drankjes. Van methanol wordt je blind. Aan spiritus is wat methanol toegevoegd om het ondrinkbaar te maken.
Bewijzen hoef ik niet. Ik weet het zeker. Ik stook al jaren mijn eigen alcoholletjes van het vergiste valfruit uit mijn bongerd. En tijdens dat proces houd ik angstvallig de temperatuur in de gaten teneinde geen methanol over te halen.
Gezwelgje | 15-01-11 | 00:16 Ben jij een deskundige op spoorgebied?
Kunnen we plaatjes aanvragen bij radio Rijnmond?
Het moet toch even gezegd: Media der 0031, het is BetuweROUTE, niet BetuweLIJN.
reageerbuis | 14-01-11 | 23:51
Aanval van achter.
*Met schaamte in de hoek gaat zitten*
@Jaap Cuperus | 15-01-11 | 00:13, baffen?
zit even te kijken naar die Livestream... valt volgens mij allemaal wel mee.
Jaap Cuperus | 15-01-11 | 00:13 En jij bent heel hard op weg om het zwarte schaap te worden van de door jou genoemde familie.
Ow, bij dit topic zit de hele incestieuze GS-chat-familie dus weer bij elkaar, zo te zien.
Wel, mijn bijdrage is:
Mijn rechtse, gelovige, ex-zwager werkt 'op Moerdijk'. Moge het lood dat in de spruitjes zit die zijn vrouw voor hem klaarmaakt, hem fataal worden.
Is IMHO weer een rechtse, egoïstische klootzak minder.
Gezwelgje | 14-01-11 | 23:26
Toch niet met: If you be my bodyguard, I can be your long lost pal?
Dan gaan we echt dood.
www.youtube.com/watch?v=ZDN9y2vTdUs
Loop is onderbroken, ergo weer live
Smarties | 15-01-11 | 00:01
haha proost!
Brandweer Berkel en Rodenrijs helpt ook mee #twitter
blogimages.bloggen.be/brandweervoertui...
Black Sabbath | 15-01-11 | 00:10 "Hold on". Tja.
@seven | 15-01-11 | 00:09
Dalijk ga je nog zeggen dat je op zijn minst verwacht had dat Prorail/Keyrail een eigen blustrein ter beschikking hadden...
Die muziek er bij doet 't em.
Überbottehork | 15-01-11 | 00:07 Drie lagen dan en een natte pyjama.
Live verslag van ome Bruce ....
www.youtube.com/watch?v=gXQYT_L4K0U
Straks krijg ik weer allerlei chemische troep binnen als ik GHB ga halen
seven | 15-01-11 | 00:09 Op platte wagon zetten dan.
Brandweer kan niet blussen, want kan met brandweerauto's spoor niet op. Tussen brand zitten zeker 10 dik dubbele rails. Onbereikbaar met auto, ergo niet gemaakt voor blussen. Handig ook voor al die troep die daar vaak staat.
@Überbottehork | 15-01-11 | 00:05
Niet om het een of het ander, en niet dat ik je wil zien verbranden of zo...
Maar als dat zo is, heb ik liever dat je in vrede rust, mijn waarde.
WHAHA Die Muziek keuze erbij!! Mega lol...
Nacho_Vidal | 14-01-11 | 23:21
Hear hear!
@zeg maar jansen | 15-01-11 | 00:06
2 lagen factor 20 ook goed?
@zeg maar jansen | 15-01-11 | 00:00
Kudt, busted....
.
*onderduiken gaat*
.
@H. simpson | 14-01-11 | 23:59
LOL
Überbottehork | 15-01-11 | 00:05 *factor 35 aanraad*
Vervelend voor Guusje dat ze nu der wekelijkse voorraad in rook op ziet gaan...
*Morgen werken, dus gaat slapen*
Als ik in mijn slaap verbrand laat ik het wel weten.
Filmpje van #Rijnmond is een loop.
Zwijndrecht af laten branden is halal.
Retep Neknarf | 14-01-11 | 23:34
ROFL!
ja rook er nog maar een ... www.guzer.com/pictures/house_fire_idio...
Brandweerforum volgt alles weer: www.hetbrandweerforum.nl/index.php?top...
Shit, Ben door in #TVOH
Svennos86 | 15-01-11 | 00:01
Zat toen niet naar rijnmond te kijken.
Oh, ramen en deuren hoeven niet dicht.
nog effe en dat ding gaat rijden - whoooosch.
@ necrosis | 14-01-11 | 23:57
Okee, je snapt hopelijk wat ik bedoel? Uiteraard is een niet-gereinigde tank niet leeg, maar laat ik dan stellen dat deze wagons 'aanmerkelijk leger' zijn dan volle wagons. Beter? Blijft hetzelfde verhaal, geeft een nare klap als 'ie boem doet. Voor wie ooit een (lege) deodorantbus heeft zien of laten ontploffen: deze klap zal wel iets harder zijn.
Ventieltje lek, brand rustig leeg
@zeg maar jansen | 15-01-11 | 00:00
*peuk opsteekt en nonchalant fluit*
rsd87-- | 14-01-11 | 23:40
Geweldig antwoord! Maar de trein komt uit Frankrijk, heeft Frankrijk nu een ramp? Ik als Zuid-hollander begrijpt uw frust. Ik zeg 1 ding. Proost!
@seven | 14-01-11 | 23:59
Lijken de beelden die je nu ziet niet een beetje op die van tien minuten geleden? ;)
Goed, slapen dus... Als zwijndrecht morgen in de as ligt zal ik het hier wel lezen zeker...?
damp onploft beter een brandende volle tank dan een bijna lege
www.youtube.com/watch?v=Adgx9wt63NY&am... muzak
@ganzo | 14-01-11 | 23:58
Lek in de wagon, druppel druppel, plens plens, dan bij het voorbij rijden van een trein een vonkje of iets dergelijks.
Überbottehork | 14-01-11 | 23:59 Volgens @Gezwelgje een peukje. #daderkennis
Wanneer komt de boem?
TIS 4.4
RU/CLU
Morsing of lekkage van gevaarlijke vloeistoffen met gevaar voor gezondheid buiten het brongebied
ernstige beschadiging van een of meer wagens
uitstroom
slachtoffers in omgeving
Dat jullie t ff weten
@Gezwelgje | 14-01-11 | 23:58
Lol, inderdaad..
Svennos86 | 14-01-11 | 23:54
Zie toch duidelijk een fik met commentaar. @ www.rijnmond.nl/uploads/LiveStreamTV/rtv_rijn... (wmv ) herhaling?
Beetje laat zeggen ze zelfs tegen beller. (bellers/getuigen bellen! ;)
@ganzo | 14-01-11 | 23:58
Meestal is vuur de oorzaak. Van een vlam en/of een vonk.
Schone brand en dus blijft alles brandschoon.
@Gezwelgje. U vraagt, wij draaien: www.youtube.com/watch?v=_ZBCf3Et01Q
@KPC de Bazel | 14-01-11 | 23:56, en in Enschede zijn sterretjes ontploft?
Dus, kleine samenvatting: Wagonnetje met pure alcohol zegt WOEF WOESH en vlamvlam en brand keurig netjes weg.
Storm in een glas bier, uhh water dus....
*licht uit, slapen*
@Crematorium-de-Asbak | 14-01-11 | 23:57
Weet jij alles van, hè? ;-)
hoe kan zo'n ding in de fik vliegen, opzet?
necrosis | 14-01-11 | 23:33
Bedoel je nou niet net omgekeerd?
van wiki:
-Ethanol, also called ethyl alcohol, pure alcohol, grain alcohol, or drinking alcohol
-Methanol, also known as methyl alcohol, wood alcohol, wood naphtha or wood spirits,
necrosis | 14-01-11 | 23:57 Damp is altijd gevaarlijker dan de vloeistof zelf.
@seven | 14-01-11 | 23:52
Dank, die doet het wel.
Ze hebben het over "Flamberen"... Tja. Zo kun je het ook noemen natuurlijk..
@Crematorium-de-Asbak | 14-01-11 | 23:56
Is handsfree kit, mag wel #koosspee
@Danny722 | 14-01-11 | 23:49
Een niet-gereinigde (LPG) wagon is nooit leeg.
*ADR diploma kusje geeft*
Zijn er al niet-gevaarlijke stoffen vrijgekomen?
Die intervieuwde belt tijdens het rijden..!! mag Nie..
necrosis | 14-01-11 | 23:48
ja of dat HoT betekende, ik vatte jouw comment namelijk ook niet. :P
Maar goed, het betreft weer een drol in cadeauverpakking. Wat een heisa om niets. De media gaat de komende maanden lekker chemiepacken, de opvolger van het Koniginnedagbotsen. Nederland beschikt nauwelijks over nieuws, dat is het probleem.
Gezwelgje | 14-01-11 | 23:46 Nee, fantasie, zomaar.
@Sarkassie | 14-01-11 | 23:52
Omdat RTV Rijnmond is ingesteld als rampenzender, dus de belangrijkste officiele zender. Dus voorbeeld van goed informeren van luisteraars/burgers.
Tsss, het zijn geen eens live beelden op RijnmondTV
@Kan Jees de Jager? | 14-01-11 | 23:49
Ik kan je comment even niet vatten, vandaar een onbevredigend antwoord.
Wat een but-vcameraman, geen lef. #tjeesizwateenafstand
'na 5 minuten watching....... teveel paniek om niks dit.... prettig weekend allemaal en slaap lekker
@Crematorium-de-Asbak | 14-01-11 | 23:52
Ik denk dat hij bedoelde: Het is er altijd druk en er staan altijd wel wagons met gevaarlijke stoffen.
pfff wordt ie betaald door Rijnmond? 'blijf luisteren naar .....
OPNIEUW Chemiebrand in Zuid Holland?
Moerdijk = Zuid Holland ofzo
Parsons | 14-01-11 | 23:49 www.rijnmond.nl/uploads/LiveStreamTV/r... (klikken of zelf in windows media player proppen)
Altijd een voorraad wagons met gevaarlijke stoffen..??
LOL, campingzender SBS schijnt ten onrechte te hebben gemeld dat Zwijndrecht wordt ontruimd.
tvrijnmond, ze doen tenminste wel hun best.. radio zit er nu ook bij...
Er zijn geen, ik herhaal, geen! mannen in witte pakken gesignaleerd!
@Smarties | 14-01-11 | 23:48
Had/heeft ze ook een plofkop? Dat blondje dan he ;)
@Willianus Wortelus | 14-01-11 | 23:39
Prove me wrong!
-weggejorist-
Staan duidelijk veel wagons naast. brandweer probeert overslaan te voorkomen.
@Danny722.. Hoezo nadeel, daar wachten we op
ok, doorlopen ... niks aan de hand..... tis maar een oefening...
necrosis | 14-01-11 | 23:48
Healing over Time?
@seven | 14-01-11 | 23:47
Deze stream bedoel je? www.surfnet-tv.nl/info/rtv_rijnmond1_n...
#doethetniet
Naast brandende wagon staan lege, niet gereinigde LPG-wagons. Er zou sprake zijn van een 'plasbrand', waardoor overslag reeël zou kunnen zijn. Voordeel: in een lege LPG-wagon kan geen BLEVE plaatsvinden. Nadeel: een lege wagon kan wel boem doen...
Dr. Plofkop | 14-01-11 | 23:01
Knap om Wilders hier bij te betrekken, en tegelijk armageddon erin te zien. Ooit een blauwtje gelopen bij een blondje? Geef niet hoor. Ik kan u in details vertellen hoe de seks is met een blondje.
@Kan Jees de Jager? | 14-01-11 | 23:34
Ik zou een HoT-achtig antwoord kunnen geven (want: inkoppertje) maar dat doe ik niet.
Moeten we de burgemeester van Moerdijk niet even vragen of er gevaar bestaat voor de bevolking? O nee, die gaat weg.
@seven | 14-01-11 | 23:47
Gaat niet lang duren als ze daar weer weg moeten.
@Crematorium-de-Asbak | 14-01-11 | 23:39
Eerder 1500, Kijfhoek is groot heur...
Kun je spruitjes flamberen eigenlijk?
@gentle giant | 14-01-11 | 23:43
Dat had ik eerder moeten weten ;-)
Rijnmond heeft beeld. Stream zie 23:28
@Willianus Wortelus | 14-01-11 | 23:44
en daar gaat gewoon een wagen met 50.000 liter kostelijk vocht van 95% alcohol in vlammen op. Brandweer moet het maar blussen met cola. Heeft de jeugd van Zwijndrecht ook een goedkoop weekend.
@Retep Neknarf | 14-01-11 | 23:34
@Peter Franken, de wagons worden as we speak naar het zuiden gereden!
Tja, we wachten al jaren op explosie bij Kijfhoek.
www.rijnmond.nl/uploads/LiveStreamTV/r...
Zijn ze GVD nét aan het filmen, komt de politie zich er alweer mee bemoeien: "Iedereen die hier staat dient de weg te verlaten!"
@zeg maar jansen | 14-01-11 | 23:38
Ervaring? Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik ook wel eens een peuk heb opgestoken naast een trein #ditnooitmeerdoengaat
woefdrammer | 14-01-11 | 23:44 Pssst: Willianus Wortelus | 14-01-11 | 22:46
*lange lummel en kipknots eten*
en er zijn ook beelden op tvrijnmond..
Hier in Gelderland hebben we uit solidariteit allemaal de tafelbrander aangestoken.
H. simpson | 14-01-11 | 23:44
LOL
@Parsons | 14-01-11 | 23:42
Schattig toch? :)
Ow... uhh.. oh! ja! wacht! we hebben beeld!
Duidelijke uitleg van woordvoerder DB Schenker, verantwoordelijk vervoerder @ www2.twitstream.net/zwijndrecht .
www.xs4all.nl/~nsvtv/p2Kflex/indexp2Kf...
ff GRIP selecteren voor de p2000 monitor/grip
Ik snap waarom ze het een rampenzender noemen...
reageerbuis | 14-01-11 | 23:39 Dat zou zomaar kunnen. Op mijn fles staat 14%.
@Überbottehork | 14-01-11 | 23:39, gratis teut worden buiten.
tjsa, nog effe en ze verklaren het fase R.I.P.
NewEnglandPatriots | 14-01-11 | 23:41
Oefening in copy-paste, niemand klikt toch ooit linkjes aan, één kort nieuwsbericht in de comments moet wel kunnen.
LOL. Even geduld. #rampenzender
twitpic.com/3q1cra
@ rsd87-- | 14-01-11 | 23:40
Sensatiezoeker die dat schrijft... klopt dus niet
Svennos86 | 14-01-11 | 23:34 Helemaal niets. Ik zou gewoon hier blijven hangen!
necrosis | 14-01-11 | 22:56
Maar wel een steekvlam?
@Sarkassie | 14-01-11 | 23:40
Ze hebben er een grip 3 van gemaakt omdat ze de grip op accijnzen kwijt zijn.
@ Kan Jees de Jager? | 14-01-11 | 23:33
Zelf geschreven? Of een oefening in copy/paste?
@blaasbaan | 14-01-11 | 23:38
LOL! Had 'm zelf kunnen bedenken
Burgemeester Zwijndrecht, kijken we even mee?
Eigenaar wagon aan de foon bij Rijnmond.
De Twitter mongolen hebben het reeds gepresteerd om Kijfhoek worldwide trending topic te maken
@ reageerbuis | 14-01-11 | 23:39
geen zorgen... mijn gestationeerde weerballon vangt de alcoholdampen op..... yummmie
@Sarkassie | 14-01-11 | 23:38
Die staat al eventjes buiten hoor, naast schoonmoeder...
Sarkassie | 14-01-11 | 23:34
Ja ok, maar er staat "opnieuw chemiebrand in Zuid-Holland". Vorige keer was het in Brabant. De rook ging wel naar Zuid-Holland.
Als ik hier poep, mijn drol komt via de riolering in Zeeland terecht, dan heb ik toch nog niet in Zeeland gekakt?
@Svennos86 | 14-01-11 | 23:37
Rook drijft hier +- 100 meter boven mn hoofd voorbij. Beter kleurtje dan van Moerdijk.
Ethanol.... zit daar niet 5.5% van in het biertje dat ik nu open plop? Zonde hoor dat ze dat verfikken.
op google maps staan er nog genoeg wagonnetjes.. Hoeveel zullen het er zijn.. 150?
necrosis | 14-01-11 | 23:38 Dat is wanneer men op uitroeptekentjes gaat rammen. niet?
necrosis | 14-01-11 | 23:33 Psssst: 't is precies andersom...
Niemand die je nu over Mobistar hoort trouwens. Roem is vergankelijk.
Inkoppertje:
Zet ik de tv net op de rampenzender: gaat het over Feyenoord!
Gezwelgje | 14-01-11 | 23:33 Dus daar loop je dan, avonddienst als rangeerder. Het miezert een beetje. Je hebt net een treintje weggebracht naar een opstelspoor en nu moet je terug lopen.
Je steekt een sigaretje aan, zelf gedraaid uit shag want sigaretten zijn te duur.
En dan ineens.
Whoesh! En van wandelaar ben je ineens hardloper. Was je nu maar geen roker geweest, dan kon je harder lopen.
@ Svennos86 | 14-01-11 | 23:37
... zet opoe vast buiten neer in d'r rolstoel....
Crematorium-de-Asbak | 14-01-11 | 23:17
Met uw nick? u denkt aan een rijdend crematorium?
Vooruitstrevende zakelijke gedachte. Dat je naast de rails wacht op de trein en je geliefde met een welgemikte worp plaats laat nemen op dit brandende gevaar?
Met uw open mind kan ik vast wel verzoeken of u dit nummer op de lijst kan zetten als afscheidsnummer. Wel toepasselijk!
www.youtube.com/watch?v=A_sY2rjxq6M
Nacho_Vidal | 14-01-11 | 23:16
En god voor ons allen!
@zeg maar jansen | 14-01-11 | 23:32
Dat doen mensen soms ook wel eens, nooit gehoord van Spontanious Combustion?
"Vooralsnog hoeven en ramen en deuren nog niet dicht"
Nou, als ze het niet erg vinden hou ik ze toch nog even dicht...
@Retep Neknarf | 14-01-11 | 23:34
Genoeg bluswater onderweg ;)
@The schoenveter | 14-01-11 | 23:34
Ja, wat een idioot.
@necrosis | 14-01-11 | 23:33
dat hangt van de druk in bars uit waarmee het oog geraakt wordt. Maar als de coronis niet wordt doorboord denk ik dat het absoluut geen zaad kan... ehh kwaad kan en dat het zelfs goeie oogzalf is
@necrosis | 14-01-11 | 23:33
*is slijter, dat weet ik*
Ouders hebben 1 jaar in Saoudie Arabie vertoefd, eind jaren '70. Allemaal hypocrieten daar met ooglapjes, maar drinken deden ze niet hoor, mag niet van allah. #moonshine
In het dagelijkse spraakgebruik heet ethanol simpelweg alcohol.
Flambreer ik tijdens kerstdiner ook mee.
necrosis | 14-01-11 | 23:33 Nee joh gekkie.
HAHAHAH die vent op de radio van zwijndrecht. Sensatie zoeker.
Oja z'n ogen prikken en de rook komt naar binnen.
Laat hij nog een pan pleuren ook.
necrosis | 14-01-11 | 23:33
Even tussendoor, van sperma in je oog word je toch niet blind?
@Willianus Wortelus | 14-01-11 | 23:32
Nouja goed, de nieuwsticker is live... maar wat moet ik met FC Rijnmond over de klassieker van komende woensdag?
Limburg loopt onder water en Holland fikt af... Hahahahahahahaha
Kan iemand alle wagons in de fik zetten? Ik wil een vuurbal zien!!
@rsd87-- | 14-01-11 | 23:32
moerdijk, maar je mist niks, na die brand is elke brand met een 'vermoedelijk' gevaarlijke stof groot alarm. Je wil toch niet dat je achteraf hoort dat je te laks bent geweest... zoals onze minister die de bus nie uit kwam....
@zeg maar jansen | 14-01-11 | 23:32
Lekkage + peukie = GRIP 3
@Überbottehork | 14-01-11 | 23:25
In je 'drinkie' zit geen Ethanol maar Methanol, beiden zijn giftig maar laatstgenoemde verschaft een roes/ dronkenschap (en evt. een kater), eerstgenoemde is verantwoordelijk voor het vernielen van je lever en kan je blind maken.
@rsd87-- Was al besloten om dat stil te houden...
@Gezwelgje, Dank
Op het spooremplacement Kijfhoek bij Zwijndrecht staan vijf ketelwagens in brand. De politie heeft omstanders weggestuurd omdat er explosiegevaar is. Dat meldde vrijdag een woordvoerder van Keyrail, dat de Betuwelijn exploiteert. Kijfhoek is onderdeel van de Betuwelijn.
Volgens RTV Rijnmond bevatten de wagons Ethanol. Dit is een zeer branbare stof. Omwonenden zijn gewaarschuwd via een SMS alert.
Het is het tweede grote incident in Zuid-Holland-Zuid dit jaar. Vorige week kwam de rookwolk van de brand bij Chemie-Pack in Moerdijk over het gebied.
Als gevolg van de brand is het treinverkeer tussen Rotterdam en Dordrecht vrijdagavond stilgelegd. Ook de A16 in beide richtingen tussen knooppunt Ridderkerk en de Drechttunnel is afgesloten. Dat maakte de ANWB bekend. Op het rangeerterrein staat een aantal wagons geladen met gevaarlijke stoffen in brand.
Volgens de ANWB is omrijden via de A15 geen optie. Deze snelweg is in de richting Gorinchem vanaf de tunnel onder de Noord afgesloten wegens werkzaamheden. Verkeer richting het zuiden zou wel kunnen omrijden via de Heinenoordtunnel naar de Hoeksche Waard en via de Kiltunnel bij 's Gravendeel de A16 weer kunnen bereiken.
Maar wagons gaan toch niet zomaar staan branden?
Svennos86 | 14-01-11 | 23:29 Dan dank ik seven.
www.bndestem.nl/regio/7971779/Ketelwag...
@titel. Vorige brand was toch in Brabant of mis ik een brand?
@H. simpson | 14-01-11 | 23:27
Prio1 = alarmering Brandweer
GRIP 3= nl.wikipedia.org/wiki/Geco%C3%B6rdinee...
TIS = Train Incident Scenario
.
Hopelijk is het zo duidelijker...
Tering, leuke stream zeg! Ik ga binnenkort de Mega Mindy CD kopen!
-weggejorist-
Mega Mindy is lekker..
Wat een avond:
Weer een niet gevaarlijke chemische brand in de buurt.
De Tunesische premier Ben Ali die Habib Bourgiba afzette en opvolgde als president wordt afgezet en opgevolgd door zijn premier.
Een filmpje over Linda Lovelace weggeschoren in en kuttentopic.
En Beatrix heeft niets fout gedaan.
pfff..... ehhh paniek.. peeuw... juffrouw Stemband, wat is de tweede ronde? de tweede ronde is..... iemand???
Trein bestaat uit 18 wagons, zo'n 2 staan er nu in de hens.
Stevige rookpluim voor de maan langs, hiervandaan. Wel heldere rook.
Nu staat er volgens RTVRijnmond nog maar 1 wagen in de fik.... #snaphetnietmeer
Mijn dank is groot, Crematorium-de-Asbak
Er komt NU een update op RTL4
Svennos86 | 14-01-11 | 23:26
www.rijnmond.nl/uploads/LiveStreamTV/r... (klik of in wm player)
Er is al een groep ambtenaren onderweg om een schuldige aan te wijzen.
live stream www.rijnmond.nl/uploads/LiveStreamTV/r...
Wat ik nu zie is: Prio 1, Grip 3 of 4, Tis 4... Owja, lekker duidelijk ook
Complimenten voor die ZwijndrechtFM. Goeie presentator die zijn hoofd koel houdt.
muziek via radio zwijndrecht, als men maar geen Bruce Springsteen - I'm on fire gaat draaien
Zo, morgen familiefeest in HIA (3km van Kijfhoek rangeerterrein). Wordt gezellig hoesten en kuchen daar.
A16 afgesloten, ook A15 dicht
"Volgens de ANWB is omrijden via de A15 geen optie. Deze snelweg is in de richting Gorinchem vanaf de tunnel onder de Noord afgesloten wegens werkzaamheden."
Ja echt wtf, doe eens optyfen met muziek.
a16 in beide richtingen afgesloten..
Trouwens nog nergens een livestream te krijgen?
Rijnmond houdt de gezelligheid er wel in met Paul Simon!
@Parsons | 14-01-11 | 23:23
Helaas niet...
Geen anti-climax nu alsjeblieft.
@Gezwelgje, Akkoord houden we stil.
@Nacho_Vidal | 14-01-11 | 23:23
Ben de rust zelve. Heb gelukkig op tijd nog wat ethanol in kunnen nemen. Alsmede nicotine.
@seven | 14-01-11 | 23:20
Radio Rijnmond had het over 2 wagens zojuist.
Er staat/stond één wagon in de brand.
Campingzender heeft misschien nieuws #hartvannederland
Überbottehork | 14-01-11 | 23:22
Kalm aan
@H. simpson | 14-01-11 | 23:22
Eigenlijk in Brababwe, maar dat vertellen we niet door...
@Svennos86 | 14-01-11 | 23:17
Jeppers, ben je er bij?
@Gezwelgje.. Oooow, was vergeten dat moerdijk in Zuid Holland ligt..........
*Arthur Brown's Fire opzetten doet
Vanuit de lucht: tinyurl.com/4w42ahr
Ik denk dat de mensen aan de Abdij niet op hun gemakje naar #TVOH zitten te kijken.
Brandweer Zwijndrecht zit er wel maar paar honderd meter vandaan. Mooi.
Crematorium-de-Asbak | 14-01-11 | 23:20
Bij mij doet Twitter het wel, was wel al een tijdje ingelogd. Refreshen doet het ook.
"Op het terrein van spoorexploitant Keyrail staan vijf ketelwagens in brand. In de wagons zit een onbekende gevaarlijke stof."rtvrijnmond
Bevestiging net op audio dat er indd gekoeld word, Danny.
@H. simpson | 14-01-11 | 23:19
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/01/...
Boomschade | 14-01-11 | 23:20
De vraag van coke is veel relevanter
Veilig idee om te merken dat de noodzender er wederom direct uit klapt bij nood. Was ook al het geval bij Moerdijk.
@Crematorium-de-Asbak, wat die "hackers" niet lukte, lukt een simpel brandje wel :D
@seven | 14-01-11 | 23:20, over 2 weken praten we verder.
@Danny722 | 14-01-11 | 23:18
Zo leer je nog eens wat.
Ethanol. Verdomme. Gaat de prijs van m'n jenever straks weer omhoog wegens schaarste.
toeval?
Twitter is over capacity.
Please wait a moment and try again. For more information, check out Twitter Status »
@woefdrammer | 14-01-11 | 23:19
deaudzonde!
Bevatten alle 5 wagons hetzelfde?
Misschien een domme vraag, maar waarom opnieuw een chemiebrand in zuid holland? Wat was de vorige?
Vanuit mijn 020perspectief: Hoe dichter bij Dordt hoe giftiger het wordt.
ethanol, niets aan de hand menschen, gewoon een soort alcohol.
Briljant al die opties voor de inhoud van die tanks. Ethanol, LPG, vloeibaar plutonium, het wordt met de minuut fraaier.
@willie
Interessant
En ik vermoed dat de brand te hevig is voor een schuimdeken (het schuim brandt meteen weg). Er zijn vier schuimblusvoertuigen (kleine broertjes van een crashtender, maar toch aardige wagens) ter plaatse, maar er schijnt een logistiek probleem te zijn: doordat de wagons midden op het terrein staan kunnen de voertuigen niet dichterbij komen. Een schuimdeken is echt de enige mogelijkheid om de brand te bedwingen. En als je er niet bij kan komen met je schuimvoorraad: koelen van aangestraalde wagons en en de brandende wagons uit laten branden...
Ah, en op NOS.nl zie je dat ze net klaar waren met een uitslaande brand in een autobedrijf :P
Wordt een all-nighter voor die gasten.
@Parsons | 14-01-11 | 23:16
Al brandend?
@Parsons | 14-01-11 | 23:16
Gaan ze er een rondje mee rijden door Nederland?? Ach, dan kunnen er allemaal van genieten..
Hey Parsons, binnenkort ook een familie-neven/nichten reüni?
De wagons worden straks weggereden.
Mooi.
Smarties | 14-01-11 | 23:15
Iedereen voor zichzelf!
in ieder geval zullen de wissels daar voorlopig weeer werken, alleen het koper smelt nu ook en dat maakt het wel weer minder.
@bees-t- | 14-01-11 | 22:54
Dat klopt, Ethanol is C2-H5-OH, bij verbranding krijg je CO2 en H2O (water).
Ethanol is trouwens ook die vuiligheid die ze bij Methanol (C-H3-OH) mengen, beter bekend als Spiritus.
Daarom moet je geen (Nederlandse) Spiritus drinken, en als Polen Nederlands zouden kunnen lezen, zouden ze weten waarom....
Dank voor Audiostream!
Willianus Wortelus | 14-01-11 | 23:00 |
Ik een zeer goedkope witte ethanol. Het lijkt bijna spiritus.... Proost!!!
@INH.30CL
Dus het is Alcohol.. zonde zeg.. op het bewegend beeld staan nog genoeg wagons te wachten om de lucht in te gaan..
En dan betalen we het meest aan opcenten in deze provincie van het land? Waar blijft mijn gevarengeld? Is de commisaris van de koningin al in het rampgebied? Heeft hij blaren op zijn wang? Je wil toch waar voor je geld.
Een nederig verzoek aan alle reaguurders om aardig te zijn voor reaguurders uit Zuid-Holland. Ze zouden eens explosief kunnen reaguren. Brrr..
@gentle giant | 14-01-11 | 23:13
Ah! De veilige kant van de Waard. Again.
Ha! N3 afgesloten. #ligthiervoordedeur
Heli gehoord net.
Überbottehork | 14-01-11 | 23:09
Nee he! Een Heli! Nu gaan we echt allemaal dood!
@Lewis Lewinsky | 14-01-11 | 23:13
Nee, niet in Geleen...
Überbottehork | 14-01-11 | 23:11
Das kudt ja;)
Het einde der tijden! NEEE!!!!
@Überbottehork | 14-01-11 | 23:09, groeten vanuit Beijerland.
@Parsons | 14-01-11 | 23:10
Da's een beste fik.
@Svennos86 | 14-01-11 | 23:11
En de watersnoodjes hier en daar, en de vulkaantjes die borrelen, en....
@Svennos86 | 14-01-11 | 23:11
Geleen!
we hebben beeld nos.nl/video/211749-in-zwijndrecht-sta...
@Tommygunner | 14-01-11 | 23:09
Jep, uiteraard. Nee, als ik wat dichterbij dit incident (en Moerdijk) had gewoond was er een aardige kans geweest dat ik nu zelf bezig was geweest, maar vanaf hier kan ik het ook wel aardig volgen.
@Willianus Wortelus | 14-01-11 | 23:10
Zelden zoveel boeiende gasten bij elkaar gezien :) serieus
INH.30CL | 14-01-11 | 23:11
Hier ook
#morgenwerken
@Willianus Wortelus | 14-01-11 | 23:10
Aha, het is niet die Van Rossem.
Ik neem mijn woorden terug.
Ik neem aan dat er zoals gewoonlijk geen gevaar voor de omgeving is ?
That's it? Zal morgen ook wel niet in de krant staan... Hierbij schaal ik het terug naar grip 1. Stelletje paniekzaaiers :)
Ff met z'n allen "zonne grote vuurbal jonguh" naar wereld twittertopic #1 brengen.
@pius | 14-01-11 | 23:10
Ouders in Strijen, schiet niet op :-s
Spannend zeg.... is 2011 het jaar van de chemische ontploffingen???
Dan mag ik hopen dat het hier rustig blijft tussen een kunstmestfabriek met Nitraat, ammoniak en salpeterzuur en een chemische ethyleenfabriek in.
Nacho_Vidal | 14-01-11 | 23:08
Zat net even de hoeveelheid ethanol in mijn 30cl te bekijken,zal niet direct geblust hoeven worden.
@Willianus Wortelus | 14-01-11 | 23:10
Slechte smaak qua helden dan.
nos.nl/video/211749-in-zwijndrecht-sta...
partij sirenes hiero ,en helikopters.gaat niet goed volgens mij@walburg
Willianus
Zeiden P&W er nog wat over bij de intro van het programma, over deze brand?
En bewegend beeld: nos.nl/video/211749-in-zwijndrecht-sta...
Überbottehork | 14-01-11 | 23:09
Explosief zooitje daar. Kan je niet ff op bezoek bij iemand?
Mijn held is op één. #p&w #rossem
Brandweer kan niet bij de brand komen, wagons staan in de weg. #rtvrijnmond
Als het indd terrorisme is wint Geert de provinciale staten verkiezingen glansrijk, let op mijn woorden.
dan mot onze regilio alweer uitrukken met zijn supersoaker komt allemaal goed.
@Danny722 | 14-01-11 | 23:08
Want jij hebt het aangestoken?
@pius | 14-01-11 | 23:07
Ha! N3 afgesloten. #ligthiervoordedeur
Heli gehoord net.
is terrorisme
Twitter? Is dat niet die website die zunne grote vlam als trending topic had? En daar moet ik mijn nieuws vandaan halen.... Goed idee toch, om dat internet een beetje te beperken. *volgende keer toch CDA stemt..*
Tuig daar in Kijfhoekje.
INH.30CL | 14-01-11 | 23:07
Aah, zeg dat dan meteen!
zonde man
oorzaak ook al bekend, gewonden?
@ GS
Huh? Jullie weten meer dan ik en dat lijkt me enigszins onlogisch. Is nog gewoon sprake van GRIP3, interregionaal is er nog niet direct gevaar. Misschien verward met de classificatie die in eerste instantie door ProRail is gegeven: TIS 4.4?
Ik ruik een Gin luchtje
En ondertussen zijn alle brandweerploegen uit de omringende gemeentes ook al ter plaatse.
Maar verder valt het mee. Iemand de marshmallows bij zich?
Überbottehork | 14-01-11 | 23:03
*neus daar niet voor optrekt*
nl.wikipedia.org/wiki/Ethanol
@Überbottehork | 14-01-11 | 23:05
Het lijkt me dat ze dat zullen doen ongeacht wat er in die andere wagens zit.
T*r*ng, het is wel raak deze week #Moerdijk #treinbotsingzevenaar #kijfhoek
Ben benieuwd, ik moet morgen ochtend wel die kant op...
Parsons | 14-01-11 | 23:04
Vuur-bal
Opgeschaald naar GRIP4
Één vuurbal en de rampenzender ligt er uit, gelijk afschaffen die hobbyzender.
Here we go again (:
SMS alert is verzonden in straal van 5km Voorlopig geen ontruiming.
rtvrijnmond is weer in de lucht
servers geblust
'Opnieuw ChemieBrand in Zuid-Holland'
Mis ik iets? Vorige was in Brabant?
Ethanol.. nounou.
Beeld: yfrog.com...
Parsons | 14-01-11 | 23:04
Jezus. Dit gaat nog leuk worden.
M'n popcorn is trouwens op, even naar beneden voor hagelslag.
De eerste 50 minuten was de enige nieuwsbron de journalisten van RTL via Twitter. De rest leert het nooit meer.
@De rode baron | 14-01-11 | 23:03
Brandweer probeert uitbreiding naar naastliggende wagons te voorkomen, aldus rijnmond. Vraag is wat daar dan inzit.
Not again!
Wel grappig dat die noobs bij crisis.nl liggen te slapen, rtv rijnmond zn servers platliggen en er verder geen tot weinig informatie beschikbaar is.. lol.
Mocht het inderdaad ethanol zijn dan komt er geen giframp zoals bij Moerdijk.
Als ethanol verbrand ontstaat enkel CO2 en H2O. De klap kan wel flink zijn daarintegen...
Wagons gevuld met Ethanol. ( Radio Rijnmond interview met expert).
content.nos.nl/data/image/xxl/2011/01/...
Zonne grootte weer
Willianus Wortelus | 14-01-11 | 23:03
gelukkig maar
*op gemak een wind laat*
Beeld: yfrog.com/h7ccwhj
hey das bij mij in de achtertuin.... LOL
Neus
Ik weet niet wat ik moet doen . Ik ben helemaal in paniek .
.
Gauw naar de site van RTV Rijnmond surfen, want die reguleren de boel nu .
.
AAAaaharhgg
Crematorium-de-Asbak | 14-01-11 | 23:01
Dat kan je wel zeggen ja, kom er niet op nu.
@pius | 14-01-11 | 23:01
*peuk opsteekt*
@Überbottehork | 14-01-11 | 23:01
Ach, ethanol brandt in ieder geval heel schoon, dus hier zullen geen gezondheidsrisico' aan zitten vermoed ik.
@H. simpson | 14-01-11 | 23:00
Twitter.
beschuitjekaas | 14-01-11 | 23:02
Wat zeggie?
Gelukkig vallen ethanol en lpg door verbranding niet uiteen in allerlei carcinogene tjattie maar in CO2 en H2O.
Gretvlll en weer vlakbij.
Dat stukje wat vorige week is overgeslagen komt nu aan de beurt.
Kijfhoek is met afstand het gevaarlijkste treinenknooppunt van Nederland en Dordrecht loopt al JAREN te lobbyen voor meer veiligheid zoals geclusterd vervoer. Maar ja, is zo duur.....
Ik ga de geiten maar weer in de huiskamer zetten, die zijn nooit goed geweest in staldeuren gesloten houden.
Art Vandelay Ultor | 14-01-11 | 23:02
Snotjong.
@Nacho_Vidal | 14-01-11 | 22:59
Dordt Noord. Wijk de Staart. Precies ten oosten van rangeerterrein in kwestie.
Valt in herhaling
DiekoThaKurd | 14-01-11 | 23:02
@pius | 14-01-11 | 23:00
Ja, daar neem je geen loopje mee.
@ necrosis | 14-01-11 | 22:56
Zoek eens even op internet wat meer informatie over een BLEVE (onder andere waar de afkorting voor staat, dat verklaart al een hoop)...
Website van RTV Rijnmond is uit de air
H. simpson | 14-01-11 | 23:00
MMm newspaper..
Vuurzeeën? Overstromingen? De antichrist opgestaan en zijn haar geblondeerd? Ark van Noach opnieuw gebouwd? Revelations! De dag des oordeels! *in paniek rondrennen gaat*
de servers van RTV Rijnmond. Zullen ook al roken nu..
Moerdijk? Is dat in de buurt van oosterhout?
#welspannend
Post-apocalyptisch
Überbottehork | 14-01-11 | 22:57
*kuch* lekker hoor.
@De rode baron | 14-01-11 | 22:56
TV Rijnmond meldt ethanol/alcohol. Blijf uit de buurt. Nader bericht volgt.
Zo, #nieuwsuur is ook wakker geworden. Duurt een uur, maar dan heb je ook oud nieuws.
Hoe komt iedereen hier aan informatie? Ik zit gewoon rustig dakar te kijken, bedankt worden dat GS een bindend stemadvies heeft gegeven.
Probeer eens iets te vinden op internet, alle site's die er iets toe doen liggen of plat, of weten nergens van. Dan maar wachten op de krant.....
Art Vandelay Ultor | 14-01-11 | 22:58
Wat je al niet moet doen tegenwoordig om de schijn te vermijden. En dan loop je op je al op je tenen ben je toch weer de lul. Sommigen hebben er een neus voor namelijk.
Zonne grote vuurbal jonguh
We gaan ons een delirium snuiven aan de ethanol dampen, proost.
Kijk, gifwolk.
www.buienradar.nl/
Ethanol? Lekker! Ben toevallig net roodgekleurde ethanol aan het drinken. Goed jaar.
Hij ziet er gelukkig wel iets frisser uit dan die van Moerdijk. www.youtube.com/watch?v=oy3mjJyXcVo#t=...
@necrosis | 14-01-11 | 22:56
Dat hoort idd te gebeuren, echter is er een maximale snelheid waarmee de druk kan ontsnappen uit een overdrukventiel. Als de druk te snel toeneemt + verzwakking van het materiaal door de hitte, dan kun je toch explosies krijgen.
Überbottehork | 14-01-11 | 22:57
Het nadeel is dat die bedrijven bij je in de buurt zitten, weet niet precies waar je woont.
Maar hier komt regelmatig een chloortrein over het station heen denderen.
het voordeel daarvan is dat het ook weer snel weg is.
Twee brandweermannen gewond. #gerucht
Daar komt Basje goed weg, dat de hufters nu gebiologeerd naar de grote vuurbal staren.
www.youtube.com/watch?v=6EAxJtLAxdk
@De rode baron | 14-01-11 | 22:56
Geloof er niks van. *raam nog eens open zet en een flinke snuif neemt*
@pius | 14-01-11 | 22:57
Reukorganen.
Komt de gifwolk al wel/niet/misschien/wetenwenogniet ieders kant op?
Er schijnt ETHANOL in de wagons te zitten.
bees-t- | 14-01-11 | 22:53
Gevi 336........... Dat brand niet "netjes" op heur!! Maareu, In riddekerk nog nix te zien...........
Art Vandelay Ultor | 14-01-11 | 22:56
Had je liever gewild dat we het over neuzen hadden dan?
Een chloortrein is niet fijn
@pius | 14-01-11 | 22:55
LOL, hier 100 meter hemelsbreed vandaan zit DuPont. Ook een lekker boeltje. Next?
www2.dupont.com/Dordrecht_Plant_Site/e...
-weggejorist-
Server van onze rampenzender ligt er uit.
====================================================================
De server op www.rtvrijnmond.nl doet er te lang over om te antwoorden.
====================================================================
en nij Crisis.nl moeten de ambtenaren nog wakker worden.
Hoor ik ook nog net dat Eric Corton een prijs heeft gewonnen. Ja, dan kan je gerust van een ramp spreken.
@pius | 14-01-11 | 22:55
Feyenoordsupporters die het over snavels hebben wekken argwaan.
-weggejorist-
Ah. Kijk eens aan, een 2.0 versie. TV Rijnmond ook boem gedaan? Die ligt eruit.
bij TVOH verwerken ze gewoon 200 smsjes per seconden.. sick!
Willianus Wortelus | 14-01-11 | 22:51
Gewoon op de gasten afgaan die ze bellen
Ketelwagons?
Zouden die gevuld zijn met ketel 1?
@Danny722 22:45
Als een wagon openscheurt krijg je volgens mij brand, geen explosie.
Explosies krijg je wanneer de druk blijft oplopen in een gesloten tank, wanneer er een scheur aanwezig is (en de tank dus niet meer gesloten is), valt de druk weg.
-weggejorist-
Überbottehork | 14-01-11 | 22:52
Heb jij weer. Lekker weekie zo. Hoe dichter bij... laat ook maar. Tis kudt genoeg. Ramen dicht en snavel toe mate!
oei, schotel draaien naar 23.5 oost.
"Brandweer blust. A16 beide richtingen afgesloten. Voorlopig geen actie vereist." Aldus TV Rijnmond.
bees-t- | 14-01-11 | 22:53
bron?
Dat verbrand heel netjes dus gevaar voor de volksgezondheid zou er dan niet zijn.
Er schijnt ETHANOL in de wagons te zitten.
Kappe nou... dat is vlakbij! Ga ik nou dood?
Brandlucht uit m'n raam. Fo' sho'.
www.changetowin.org/connect/images/pen...
Danny722 22:50
Ja heb er net een YouTube versie van gezien van een bleve, stond linkje hier in de comments. Tering-groot dus inderdaad, maar lijkt me dat er weinig mensen (behalve hulptroepen) om gaan komen dan i.v.m. de locatie. Wie woont er nou op/naast een rangeerterrein? Straal zal toch niet meer dan 500 meter worden bij een boem? Mag ik hopen...
Brandweer heeft gemeten en er is geen gevaar voor de bevolking. U kunt rustig gaan slapen er is niets aan de hand. Volgende week treedt de burgemeester van Zwijndrecht af.
A16 afgesloten? Maar hoe kunnen de drugsrunners hun centjes dan verdienen?
@seven | 14-01-11 | 22:48
Zit ten oosten van Zwijndrecht. Waait wel over he?
Kan Jees de Jager? | 14-01-11
Volgens mij is er een paar jaar terug een ontsporing met ontploffing geweest in een LPG-trein in Italië. Huizen weggevaagd, enorme vuurzee en een stuk of 15 doden geloof ik.
www.rtvrijnmond.nl ligt er al uit...
Ik heb officieel rampen-moeheid. Ben ik nu het eerste slachtoffer?
En *weer* wint RTL: twitter.com/#!/AntoinRTLNieuws/status/...
rangeerterrein Zwijndrecht zijn vaak gevaarlijke stoffen + nucleare stoffen aanwezig volgens hulpverleningsforum ""Het gaat hier om een rangeerterrein. Een van de weinigen van Nederland waar gevaarlijke stoffen/nucleaire zooi aanwezig is." " bit.ly/fTHiiR (ps Westenwind, ergo ten Oosten Zwijndrecht weekendje weg?
Prio 1 WV782 WV585 GEV.STOFFEN (TIS 4: 4.4 zeer ernstig) (ACTIECENTRUM BRW: ja) (FASE: grip 3) PRORAIL KIJFHOEK DEVELSINGEL 11 ZWIJNDRECHT AVP:12
TIS 4.4 is zwaarste code voor treinincidenten met gevaarlijke stoffen
"TIS 4 is gereserveerd voor de gevaarlijke stoffen.
TIS 4.4: een ongeval met gevaarlijke stoffen waarbij duidelijk sprake is van een effectgebied." nl.wikipedia.org/wiki/Treinincidentsce...
Oke troep. Zwijndrecht, weekendje weg ? Nu nog filevrij, maar wel al een snelweg afgesloten.
"Onbekende treininhoud", bullshit! Natuurlijk zijn er inhoudslijsten. Waarom accepteren we dit elke keer weer?
de nummer 1 in nieuws heeft nog geen nieuws! Kudt televaag
Ik heb zojuist de burgemeester zien rondrijden in een busje. Hij stapte niet uit en reed de hulpverleners straal voorbij. Kortom, niets aan de hand dus.
@De rode baron
Ook al is er geen gifwolk. Gezond voor de omwonenden is het niet.
Ook al zal standaard worden vermeld, "dat er geen gevaar is voor de volksgezondheid."
www.youtube.com/watch?v=wcmmLvAYqkI&am... dit kan er dus gebeuren als de boel boem doet, een zogenaamde bleve
Tralalala www.p2000zhz-rr.nl/samengevoegd.html
LOL @ update. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/01/... ligt er uit nu.
Danny722
If true and happening: sick.
*Ranja en spruitjes pakt* Oh... wacht.
Er dreigt inmiddels een zogenoemde BLEVE. Die ontstaat als een wagon openscheurt en de vloeistof als het ware gaat overkoken. Als dat gebeurt ontploft het hele zooitje en als de geruchten kloppen dat er LPG in de ketelwagons zitten gaat dat een hele beste explosie geven...
@Parsons | 14-01-11 | 22:44
Dat peter post is overleden.
De trein kwam van rechts, de regeltjes van links; alleen daar hield niemand zich meer aan
Heeft Nieuwsuur iets gemeld eigenlijk?
Ja lekker.
rtvrijnmond aanslingert
oeeeehhh
-weggejorist-
Zo @Pritt, nog laat aan het werk ;) Wel weer mooi om te zien dat er meer over wordt gesproken op de Twitterts (en nu ook GS) dan in de reguliere media.
@strikdewepstroper01 | 14-01-11 | 22:41
Is geen gifwolk.
Bas van Stokkom heeft net laten weten dat hij het onvoorstelbaar vindt dat de kosmopolitische elite hier nog geen adequaat antwoord op heeft geformuleerd.
-weggejorist-
Sterk spul he, die Fishermans Chemicals...
Misschien kunnen we een door de belastingbetaler betaalde tv-zender oprichten, die bij rampen direct met uitzenden begint. #idee
Maar niet op crisis.nl gaat kijken.
Op crisis.nl is Moerdijk in ieder geval nog het trending topic.
Twitter gaat trouwens wel goed los, jezus. Updates op tv graag, en snel!
Doofpot weer opgraven doet.
Zal dit geen bewuste brandstichting zijn? Als het hier om chemische stoffen gaat, is
het de tweede gifwolk in ruim een week.
ik ga vast crisis.nl f5en, kijken of die weer plat gaat. hihi
Nog een foto: twitpic.com/3q0ud2
ah dan kunnen de minsters weer in `t veilige busje komen kijken en de burgemeester vast gaan zeggen dat er niks aan de hand is en dan daarna ontslag nemen en natuurlijk zeggen de bestuurders dat er niks aan de hand is wbt de gezondheidsrisico`s
* doorlopen mensen niks aan de hand*
Bier en chips pakt
*plop* en *krak*
Crisismanager Denie is per direct beshikbaar voor ondersteuning. Heeft ervaring met dit type incidenten in de Moerdijk.
*Gloed ziet in de verte*
Nou, nu eens duidelijk communiceren, meneer en mevrouw de overheid.
2012 valt vroeg dit jaar
Gelukkig is ook hier weer geen sprake van gevaar voor de gezondheid. Gewoon negeren die brandende huid en ogen.
Nu crisis-tv-modus op TV Rijnmond. En voetbalpraat tegelijk.
en daar gaan we weer...
Jottem!
*popcorn pakt*
REAGEER OOK