Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pil tegen puisten verandert mensen in zombies

zombiejeejleukzombiewantzombiedusleuk.jpgRoaccutane, dat klinkt als het rochelen van een oude man die zijn hele leven sigaren gerookt heeft. Maar het is een medicijn tegen acne. Roaccutane wordt voorgeschreven als je puisten van het type zijn dat Clearasil uitlacht, Garniersticks eet als ontbijt en chronisch schijt heeft aan die eerste indruk die je moet maken. Voor wanneer etterende pukkels vaker op je gezicht verschijnen dan Matthijs van Nieuwkerk op TV. Als je bek vol Etna's zit, dan ga je Roaccutane slikken. Maar nu heeft Roche, de uitgever van de pukkelpil, laten weten dat de kans bestaat dat Roaccutane-junks het Stevens-Johnson Syndroom kunnen oplopen. Niet bekend? Het Stevens-Johnson Syndroom is de wetenschappelijk term voor 'gast, je fucking gezicht smelt!'. Je huid verandert in één grote brandwond, zweren op alle zachte lichaamsdelen en interne organen die er mee kappen. Kortom, instant zombificatie. Hierrr, pica's (NSWF). Je ziet er uit als een figurant uit een slechte B-horrorfilm, maar, eerlijk is eerlijk, je hebt geen jeugdpuistjes meer. Een win-win voor filmfreaks, zeg maar. Roaccutane, de vlammenwerper in pilvorm. Voor als je absoluut, zeker weten elke moederneukende puist in de kamer dood wil hebben. Tot zover GeenStijl MediWatch. Sterkte voor de spiegel.

Reaguursels

Inloggen

ScoeS | 16-01-11 | 16:04
Ja en dat staat gewoon in de topic!

lilluke halve hoan | 18-01-11 | 12:35

the rage virus,,, its back!!!!
but this time whitout rage?

jellevdv | 18-01-11 | 00:53

Pakken van "Zombie Survival Guide" doet en bunker bestellen op geheime locatie in Toendragebied. Jawel, better safe than sorried.

Den Heerscher | 17-01-11 | 18:18

New word from the nations' top scientists on the zombie virus that appeared two weeks ago
They released information saying that symptoms to watch for are
aggression, foaming from the mouth
Be advised that if an infected becomes hostile
The only way to harm them is to shoot them in the head

just-in88 | 17-01-11 | 18:08

Hebben ze mij ook ooit aan willen smeren (dermatoloog). Ben blij dat ik daar nooit op in ben gegaan.

Elektronicanet | 17-01-11 | 15:43

Beetje trage reactie (tijdsverschil), maar deze is tijd verboden in de US. Er zijn verschillende class-actions gaande: www.accutanelawsuit.net/

Los Barbados | 17-01-11 | 15:32

Eeh doe mij dan toch maar puistjes! Ben die tijd al lang voorbij, maar als ik de kans krijg, dan knijp ik ze graag uit. Wat een troep die medicijnen.

Redwood | 17-01-11 | 15:09

Been there done that. Roaccutane is voor mij sinds twee jaar verleden tijd. Enige bijwerking droge lippen. Big deal!
Bij mij, net als bij de andere 99,99% van de gebruikers geen instant zombieficatie.
Roaccutane=wondermiddel.

stijnos | 17-01-11 | 13:04

enig woord van relativering zal hier wel niet opvallen maar goed. Stevens Johnson syndroom wordt ook veroorzaakt door een groot aantal andere geneesmiddelen, waaronder penicilline en sulfa preparaten.

Maar goed, daar zit misschien niet zo'n geenstijl sensatie kop in

nance | 17-01-11 | 12:40

lig he-le-maal in een deuk om die foto. En dan dat bijschrift!!! Tx gs, ik heb mijn lachsalvo van vandaag weer ruimschoots gehad!!! ;-)

oebidoebie el grande | 17-01-11 | 12:14

@KPC - nee, dat zal niet helpen. Het is de bedoeling dat DHT in de talgklieren wordt verminderd en de twee middelen cyproterone en spironolactone doen dat, dit is bewezen. Op dezelfde manier werken ze tegen haarverlies.

peeppeep | 17-01-11 | 11:03

Ik heb een kuur van 8 maanden gevolgd en heeft goed geholpen. Moest de volle 8 maanden rondlopen met gebarsten lippen en een uitgedroogde huid maar ik ben er tenminste vanaf.

Silverboarder | 17-01-11 | 10:52

@peeppeep | 17-01-11 | 10:14
Je kunt ook ochtendurine van zwangere vrouwen over je hoofd gieten. Levert meteen wat heerlijke preggoporn op.

KPC de Bazel | 17-01-11 | 10:37

Je kan ook je huid insmeren met een zalf waar anti-mannelijk hormoon in zit. Het middel bereikt de bloedbaan niet dus heeft geen enkel effect op je eventuele mannelijkheid. Zelf te maken door een paar verpulverde tabletjes ciproteron of spironolacton door je lievelingscreme te mengen.

peeppeep | 17-01-11 | 10:14

Mensen die medicijnen gebruiken weten (vaak) bij niet wat ze slikken. Bij de meeste medicijnen zijn de neveneffecten erg schadelijk. En bij het slikken van veel verschillende medicijnen kan het zijn dat 'botsende stofjes' je zieker maken dan je bent. Laat je heel goed voorlichten door de apotheker voordat je iets slikt.
Ook zonder medicijnen op recept krijgt een mens al genoeg troep binnen (vlees/eieren uit de bioindustrie: alles zit vol gif!).

grote haas | 17-01-11 | 09:24

Gewoon het spul van Louis Widmer gebruiken. Werkt ook, alleen geen agressieve stoffen en vrijwel geen bijwerkingen.

Inferi0r | 16-01-11 | 22:38

Yep, had ook flinke acne vroeger. Roaccutane voorgeschreven gekregen en een half jaartje geslikt. Geen bijwerkingen verder en de acne verdween als sneeuw voor de zon. Geweldig spul!

prakkie | 16-01-11 | 22:13

Heb er ook een tijdje als een dinosaurus uitgezien. Dermatoloog bleef maar 'Roaccutane' roepen. Mijn antwoord was steevast 'neen' en/of 'boe'. Dus: vier jaar antibiotica in mijn mikkie gedaan (minocycline, het enige alternatief in de 90's). Heeft wat langer geduurd allemaal dus, maar als ik zo die kiekjes zie, ben ik blij dat ik als pubert lekker dwars kon liggen...

A. Bacadabra | 16-01-11 | 21:16

Dat spul, roaccutane, heb ik ook een tijd geslikt. Heel naar: je voelt je emotioneel instabiel en bovendien wordt je huid erg dun. Hoe dan ook een afrader, uit eigen ervaring.

WeesFatsoenlijk | 16-01-11 | 21:03

Shit, ik dacht even dat er nieuwe manier van robotrippen was ontdekt toen ik de headline las.
Eruit zien als een zombie is iets anders dan op een zombie lijken.

rieschert | 16-01-11 | 20:44

Moet dat niet zijn: "wetenschappelijkE"?

Tux1337 | 16-01-11 | 20:36

Dan toch maar gewoon uitduwen en wachten tot de hormoonhuishouding weer in balans is.

Andersdenkend | 16-01-11 | 20:24

Die van mij herkennen zich wel in het chronisch schijt hebben aan eerste indrukken ja.

Evil-Inside | 16-01-11 | 20:21

Rammstein | 16-01-11 | 19:54

Eerlijk is eerlijk. De beelden hoef ik er niet bij, maar best een behoorlijk nummer. En dat is niet sarcastisch

distel | 16-01-11 | 20:03

@Ir. Relevant | 16-01-11 | 18:52
Er zijn al genoeg ervaringen over te vinden op internet, dat er geen verder onderzoek naar is gedaan betekent niet dat het niet werkt, dus ik zie je punt niet zo zeer.

BullitEnergyDrink | 16-01-11 | 20:02

(sorry, slechte kwaliteit versie)

Rammstein | 16-01-11 | 19:56

Lekker geschreven Johnny, Toen ik nog tiener was aten mijn puistjes ook Garnier-sticks als ontbijt. Clearasil, ha, kraanwater had nog meer effect. En dan zie je die reclames van tieners die zich dood schrikken als ze één puistje hebben en dat binnen een dag wegwerken met Clearasil. Ik ben van mening dat Clearasil voornamelijk werkt vanwege het Placebo-effect. Bullshit dus.

pwaah | 16-01-11 | 19:51

Rammstein | 16-01-11 | 19:41

Zeiknummer? Ik heb geen moeder meer, wel een vader.. Ik vind het prachtig en herkenbaar

www.youtube.com/watch?v=8wxVTIB6qE4

distel | 16-01-11 | 19:48

heb ik dit stukje niet al eerder gelezen?
nja boeie, acne is klote

ronaldnh | 16-01-11 | 19:47

distel | 16-01-11 | 19:33
En, nog even tussen neus & lippen door: is Stef B. niet bekend van een zeiknummer over zijn vader ?

Rammstein | 16-01-11 | 19:41

distel | 16-01-11 | 19:33
Als u alleen gezeik over hun moeder hoort, kent u waarschijnlijk één, misschien twee nummers.

Rammstein | 16-01-11 | 19:40

Rammstein | 16-01-11 | 19:16

Okay. Kleinkunst klinkt wat denigrerend, al is het vermoedelijk niet zo bedoeld. Echter, ik ben ervan overtuigd dat de meeste reaguurders dit veel meer waarderen dan Jantje en de rest van de bagger uit Volendam. Ik heb u al eens een sneer gegeven over Rammstein en hun gezeik over hun moeder. Dus ik ben absoluut niet beledigd. Voor de reaguurders die het gemist hebben nogmaals de link. Mi 1 van de beste Nederlandstalige nummers.

www.youtube.com/watch?v=BEWK9EW-FmY

distel | 16-01-11 | 19:33

distel | 16-01-11 | 18:52
Nee, houd ook niet van kleinkunst, ik vind de Nederlandse taal gewoon niet zo geschikt voor muziek.

Rammstein | 16-01-11 | 19:16

SintNicolaas | 16-01-11 | 18:43

Ik heb er zelf ook last van gehad. Er is niet veel aan te doen, dan behalve de pukkels niet open te krabben. Het gaf tijdelijk een deuk in mijn zelfvertouwen, maar nadat ze weg waren, en dat gaat vanzelf, is dat meer dan goed gekomen. Gewoon niet teveel aandacht aan schenken. Hoort bij het leven

distel | 16-01-11 | 19:14

@Nacho_Vidal | 16-01-11 | 18:09
Hij is gevonden door een van de bandleden en die heeft er maar een pic. van gemaakt met een wegwerpcamaraatje (als ik me niet vergis). Maar kan ook een hoax zijn, alles kan

Pasta-saus | 16-01-11 | 19:05

zomaar wat bijwerkingen:

Fetal malformation
Risk of spontaneous abortion
Liver toxicity
Depression
Psychosis
Suicide attempts
Seizures
Corneal opacity
Diabetes
Inflammatory bowel syndrome
Photosensitivity
Epilepsy

buddhindjewislam | 16-01-11 | 19:02

@necrosis | 16-01-11 | 18:40
Het is gewoon een maffe band. Ik hou helemaal niet van metal

Pasta-saus | 16-01-11 | 18:59

Om die Roaccutane is wel veel te doen zeg. Onlangs werd ook al beweerd dat je er die ziekte van Crohn-Bendit zou van krijgen.

Tricephalus | 16-01-11 | 18:57

@necrosis | 16-01-11 | 18:10
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel//42754525
-
Sorry voor 3voor12, maar was eerste bovenaan google.

Pasta-saus | 16-01-11 | 18:56

Rammstein | 16-01-11 | 18:46

Kunt u dit wel waarderen? Ik heb zelf niets tegen Nederlandstalig, maar dit zie ik nooit bij de publieke. Dat is eigenlijk mijn punt

www.youtube.com/watch?v=BEWK9EW-FmY

distel | 16-01-11 | 18:52

BullitEnergyDrink | 16-01-11 | 17:39
Ene Leung uit het uiterst betrouwbare China, als het op publicaties aankomt, schrijft dit in Med Hypotheses in 1995. Ik ben al bijna overtuigd.
Maar waar is dan de link naar die peer-reviewed publicatie van een double-blind placebo controlled trial die deze hypothese bevestigt?

Ir. Relevant | 16-01-11 | 18:52

fijn om te weten dat ik straks zo in een horrofilm mee kan spelen!
slik het namelijk zelf, en nog geen last gehad van zombietrekjes, maar aangezien jullie altijd gelijk hebben, zal ik zometeen wel in een mensverslindende zombie veranderen he.

xxinge | 16-01-11 | 18:46

distel | 16-01-11 | 18:44
Nee, totaal niet. Maar dat kan ik van een hoop Nederlandse artiesten niet.

Rammstein | 16-01-11 | 18:46

Rammstein | 16-01-11 | 18:40

Nu ja, ik bedoel, kunt u die ongelooflijke populariteit van Jantje verklaren?

distel | 16-01-11 | 18:44

@necrosis | 16-01-11 | 18:42
EénmanSband, that is.

necrosis | 16-01-11 | 18:44

Vroeger zeiden ze altijd: om van acne af te komen moet je snel gaan trouwen (of verkering krijgen). Ik heb nooit begrepen wat daar het verband mee is. Meer of minder sex? Beter, gezonder eten? Wie weet de achterliggende reden?

SintNicolaas | 16-01-11 | 18:43

@Nacho_Vidal | 16-01-11 | 18:26
Dat is de band die momenteel even niet meer bestaat (behalve binnen de muren van de gevangenis).
Burzum was een éénmandband.....

necrosis | 16-01-11 | 18:42

distel | 16-01-11 | 18:33
Laat maar, ik snap jou toch niet.

Rammstein | 16-01-11 | 18:40

@Rammstein | 16-01-11 | 18:26
Prove me wrong, zeurpiet!

necrosis | 16-01-11 | 18:40

Nacho_Vidal | 16-01-11 | 18:17
Plempen en vervolgens linkje niet meegeven.... slordig.
nl.wikipedia.org/wiki/Mayhem

necrosis | 16-01-11 | 18:34

Rammstein | 16-01-11 | 18:26

Weet u wel dat op de publieke er een concert van ons aller Jantje Smit bezig is. Toch verkiest u reauren op GS. Nu ja, dit is sarcatisch, Toch heeft hij hem in het lekkerste plekje gestopt, dat te bedenken is. Nu is die bevoorrechtheid voor Wesley.
"niets snapt van de wereld"

distel | 16-01-11 | 18:33

@Nacho_Vidal | 16-01-11 | 18:17
Food for thought.

necrosis | 16-01-11 | 18:32

Trouwens 1x in de week flink peren met dit medicijn op kan geen kwaad in mijn ogen. Ik ging 1x in de 2 maanden bloedprikken en ben een vrij stevige drinker maar mijn levernfunctie's waren altijd in orde.

ikbeneenechte | 16-01-11 | 18:28

necrosis | 16-01-11 | 18:23
Maar natúúrlijk.

Rammstein | 16-01-11 | 18:26

@Rammstein | 16-01-11 | 18:11
Toevallig wel, ja!

necrosis | 16-01-11 | 18:23

necrosis | 16-01-11 | 18:15
Die Varg is trouwens helemaal gestoord. Wel een boeiend persoon.

Nacho_Vidal | 16-01-11 | 18:22

Wat is het probleem? Ik kon geen een puistje ontdekken op die foto's.

P5ycH0 | 16-01-11 | 18:22

Jaquelien Bruin referenties, altijd +1

zelfmoordkommando | 16-01-11 | 18:20

necrosis | 16-01-11 | 18:15
Wie is dat?

Nacho_Vidal | 16-01-11 | 18:17

@Nacho_Vidal | 16-01-11 | 18:09
Geloof me, die foto is hardstikke echt!

necrosis | 16-01-11 | 18:15

necrosis | 16-01-11 | 18:03
Ofcóúrse you did ...

Rammstein | 16-01-11 | 18:11

@Pasta-saus | 16-01-11 | 18:08
Opgepakt in Tilburg?
Nu je vertel je me iets wat ik niet weet.
Doe eens een linkje.

necrosis | 16-01-11 | 18:10

necrosis | 16-01-11 | 18:03
Och jah, dat is dat maffe verhaal van die Noorse band toch?

Is die foto trouwens echt? Wel bizar om hem zo te eren.

Nacho_Vidal | 16-01-11 | 18:09

@necrosis | 16-01-11 | 18:03
Top. Ik had ze gegoogled nadat ze waren opgepakt in Tilburg. Raar verhaal, raar verhaal

Pasta-saus | 16-01-11 | 18:08

@Pasta-saus | 16-01-11 | 17:49
Hoef ik niet voor op je linkje te klikken, ik ken de hoes want de plaat heb ik zelf in huis.
En het hele verhaal erachter ken ik ook, de gitarist is vermoord door een ex-bandlid en de dader (Varg Vikerness aka Count Grishnack) kreeg 27 jaar cel.
En ja, ik kende Aarseth persoonlijk.....

necrosis | 16-01-11 | 18:03

Hehe.. Kewl,zombies.
www.youtube.com/watch?v=HukRxMuVcvw

Aardig wat zombies in de panelen als ik even teruglees.. Al had ik spetterende puisten zou ik nog geen geneesmiddel gebruiken.Maarja,ik heb natuurlijk makkelijk praten met mijn keigave huid.

de grote Anti | 16-01-11 | 17:59

Je moet maar zo denken , puisten komen en blijven .

Eurotokkie | 16-01-11 | 17:55

Iedereen weet trouwens dat Solanum ervoor zorgt dat je een zombie wordt.

Ik persoonlijk sta altijd paraat voor de dreiging. Mocht er een epidemie uitbreken dan ben ik binnen een half uur in staat om weg te komen.

In dit boek staat alles wat je wil weten; upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c2...

Nacho_Vidal | 16-01-11 | 17:52

@Zeeschuimer | 16-01-11 | 17:36
*boos kijken doet*

necrosis | 16-01-11 | 17:52

Braaaaaaaaaaaaaiiinns

Nacho_Vidal | 16-01-11 | 17:50

LOL @ pica alt-text

De Stramme Kabouter | 16-01-11 | 17:50

@de sierstier | 16-01-11 | 17:25
LOL

Pasta-saus | 16-01-11 | 17:49

@necrosis | 16-01-11 | 17:10
Nooit de voorkant van Mayhem gezien?

http://1.bp.blogspot.com/_UkkI7yfvBrA/TQJQomlGgCI/AAAAAAAAAHg/tb_lxABJGQ0/s1600/DawnOfTheBlackHearts.jpg

En nee ik luister die bagger niet, en ja dat is de zanger die zichzelf dood heeft geschoten op de voorkant.

*kijken wie er nu wil klikken doet*

Pasta-saus | 16-01-11 | 17:49

@adri6254 | 16-01-11 | 17:12
Jij verdient 2 zwitsals

Pasta-saus | 16-01-11 | 17:46

@Obelix | 16-01-11 | 17:42
Ik richt me liever op oudere vrouwen die chocola eten, die krijgen geen puistjes maar wél aangename "bijwerkingen".

necrosis | 16-01-11 | 17:45

@Prof. D.A.H. Vintik | 16-01-11 | 17:11
LOL

Pasta-saus | 16-01-11 | 17:45

Kan je niet je pukkeltjes weg laten laseren? Is misschien ietsjes duurder, maar een stuk veiliger.

buitenstebuiten | 16-01-11 | 17:43

@ScoeS | 16-01-11 | 16:04
waarschijnlijk helemaal niks

Pasta-saus | 16-01-11 | 17:43

@King Kermis | 16-01-11 | 16:02
* Doghouse kijken gaat*

Pasta-saus | 16-01-11 | 17:42

En van chocolade krijg je wel degelijk puistjes. Ongeacht wat de "wetenschappers" zeggen. Die praten alleen elkaar na.

Obelix | 16-01-11 | 17:42

@ necrosis | 16-01-11 | 17:10
Die vind ik best meevallen hoor...

buitenstebuiten | 16-01-11 | 17:41

Ach acne, het gaat vanzelf wel over.. ooit
Doe-het-zelf-zooi zoals Clearasil, Garnier, etc. werk in het grotendeels van de gevallen gewoon niet of zeer weinig. Een bezoekje aan de schoonheidsspecialiste bied vaak meer uitkomst.
Je kan je natuurlijk ook wagen aan de wat extremere middelen als het je dagelijkse leven zo beïnvloed, maar dat blijft natuurlijk op eigen risico.

Black Sabbath | 16-01-11 | 17:40

@Obelix | 16-01-11 | 17:36
Niet waar, om te beginnen is isotretinoine een vitamine A derivaat, alhoewel vitamine A in mega dosissen een soortgelijk effect biedt, geeft het ook een stuk meer bijwerkingen. Verder wordt acne niet in stand gehouden door een vitaminegebrek, anders was het wel heel simpel om te voorkomen. Kon je zelf ook wel bedenken toch?
Een goed alternatief is vitamine B5 in mega dosissen (10gr per dag). Zie;
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7476595 en zie www.vitaminb5acne.com/study.html voor full-text.

BullitEnergyDrink | 16-01-11 | 17:39

Zeeschuimer | 16-01-11 | 16:20

ja verrek nu ik dat zo lees schiet mij te binnen dat mijn lippen ook helemaal uitgedroogd waren in het begin (daarna begonnen met zalfje op mijn lippen en het was weer weg overigens) en idd een mega waslijst met eventuele bijwerkingen maar het was ook mijn laatste redmiddel. (eerst dat clearasil gebruikt en daarna andere pillen van de huisarts maar mocht beiden niet baten)

johan902 | 16-01-11 | 17:38

-weggejorist-

necrosis | 16-01-11 | 17:21
@GU
Waarom?

necrosis | 16-01-11 | 17:37

Als ik de bijsluiters van alle medicijnen die hier in huis liggen door ga nemen, kom ik een heleboel nare bijwerkingen tegen.
Medicijnen die je bijvoorbeeld moet slikken tegen hoofdpijn, kunnen, jawel, hoofdpijn veroorzaken.
Het zal vast voor komen, maar niet bij 10% van de gebruikers...

BeunDeHaas | 16-01-11 | 17:36

Roaccutane wordt alleen voorgeschreven bij mensen met ernstige acne en vrijwel altijd onder toezicht van een dermatoloog waarbij ook maandelijks lipiden en leverwaarden worden gecheckt. Verder is het dus bij 66 mensen geconstateerd van de 16 miljoen, een kans van 0.000004125 ofwel 0.0004125% dus. De kans dat ik aangenomen word bij Geenstijl is zelfs groter. Verder wordt dit medicijn al ruim 25 jaar wereldwijd voorgeschreven met succes en worden alle bijwerkingen nogal wijd in de media uitgemeten, had niet verwacht dat Geenstijl hier aan zou meedingen. De doorsnee gebruiker zal niet veel meer werken dan een tijdelijke droge huid en lippen en eventuele vermoeidheid.

BullitEnergyDrink | 16-01-11 | 17:36

@necrosis | 16-01-11 | 17:30
Ha! Toch wel (zie 17:21).

Zeeschuimer | 16-01-11 | 17:36

Het enige middel dat echt werkt tegen acne. Roaccutane is Vitamine-A in zeer hoge doses. Acne wordt in stand gehouden door een vitaminegebrek. Daarom adviseer ik na de Roaccutanekuur multi-vitaminen te blijven slikken. Tijdnes de kuur en enkele maanden daarna, geen kinderen maken.

Obelix | 16-01-11 | 17:36

@Dr.Zeldenrust | 16-01-11 | 17:30
Pas maar op dat jij geen nieuwe nick moet verzinnen.
Johnny Quid is VetKewl!

necrosis | 16-01-11 | 17:34

Zelf ook gebruikt gelukkig nergens last van.
Staat overigens ook in de bijsluiter die bijgeleverd wordt! De dokter zelf heeft ook tegen me gezegd dat het gevolgen heeft (voor mij was dat vooral moeheid en opeens om niks moeten janken...) maar ja wel van mijn puisten af en ik mij kon je vroeger ongeveer vergelijken met het stukje hierboven geschreven...

johan902 | 16-01-11 | 17:34

NSFW valt wel mee, eerder NSFFV

macflipper | 16-01-11 | 17:31

Zeeschuimer | 16-01-11 | 17:25
Mijn knopje doet het niet, GU is namelijk mijn goedste vriend.
*grinnikT*

necrosis | 16-01-11 | 17:30

-weggejorist-

Dr.Zeldenrust | 16-01-11 | 17:30

Ik heb zo'n 9 maanden Roaccutane geslikt. Alhoewel ik erg blij was met het eind resultaat (ik had ernstige acne, vooral op mijn rug, nu is mijn huid al 7 jaar helemaal gaaf), toch ervaar ik nu nog steeds problemen met droge ogen die naar mijn vermoeden zijn veroorzaakt door het gebruik van het medicijn.

iTijn | 16-01-11 | 17:27

-weggejorist-

de sierstier | 16-01-11 | 17:26

@necrosis | 16-01-11 | 17:21
Donder op met je herrie! Ik was al blij dat Gu verdwenen was op twitter met z'n metallinkjes, maar nu begint u..
*op [!]-knopje ramt*
-edit GUess whose back..-

Zeeschuimer | 16-01-11 | 17:25

Foto's doen denken aan Hirishima 1945.

de sierstier | 16-01-11 | 17:25

-weggejorist-

necrosis | 16-01-11 | 17:21

BeertjeB | 16-01-11 | 16:50
NSWF: Not Suitable Wor Furk natuurlijk

petethemeat1 | 16-01-11 | 17:17

Ik heb het 10 maanden geslikt. Wel wat last gehad van bijwerkingen, droge ogen, last van gewrichten. Prima aan te raden, behalve als je 'm gaat mixen met tequila suicide.

x

Faal | 16-01-11 | 17:16

Prof. D.A.H. Vintik | 16-01-11 | 16:5I
Iedereen is toch begonnen met een zwitsal? Alle begin is moeilijk!

adri6254 | 16-01-11 | 17:15

@adri6254 | 16-01-11 | 17:12
Lezon! NSWF, niet NSFW.

Dömper | 16-01-11 | 17:15

@necrosis | 16-01-11 | 17:10
Ik was inmiddels met een hap bezig..
Interesting cover.

Zeeschuimer | 16-01-11 | 17:15

NSFW??? Kan beter zeggen: Not suitable for hangover.

*Pakt teiltje erbij*

rintelman | 16-01-11 | 17:14

BeertjeB | 16-01-11 | 16:50
Ik ben zelf nog "zwitsal" maar ff googlen en je weet het: "not safe for work".

adri6254 | 16-01-11 | 17:12

@Flitspaal | 16-01-11 | 17:06
Shame on me. Ik ga 'm zoeken.

Prof. D.A.H. Vintik | 16-01-11 | 17:11

@Johnny Quid
Hoezo is je linkje NSFW?
Beter wat puisten dan voorkomen op de hoes van Carcass:
www.metal-archives.com/images/6/2/1/62...
*afwacht wie er durft te klikken, zo vlak voor het eten*

necrosis | 16-01-11 | 17:10

Dus de looks van Warf uit "Star Trek Voyager" ?

meneer Q | 16-01-11 | 17:09

Ook geslikt in 1996 en 1997, in combinatie met het afbranden van lagen huid met 1 of andere creme waarbij ik de naam van ben vergeten.

Werkte slechts heel beperkt, merk alleen wel dat sinds ik gestopt ben en af en toe (1 a 2 keer in het jaar) een ontsteking heb, deze ook meteen vrij fors is, maar zoals op de foto's wens je hooguit je ergste vijanden toe.

speedyy | 16-01-11 | 17:09

Ik schrok me echt kapot toen ik dit las. Ik heb toen ik nog jong was;) hele erge acne gehad. Toen heb ik dit middel wel gebruikt. Sindsdien word ik sneller bruin. En heb ik apart genoeg meer problemen met eten.

Ik heb er dus nog steeds bijwerkingen van. Het heeft wel geweldig geholpen. Daar niet van, maar ik zou het dus iedereen afraden.

Insure | 16-01-11 | 17:09

De Nederlandse zorgautoriteiten vinden 66 dodelijke gevallen op 16 miljoen gebruikers 'casualties of war', blijkbaar. Ik vind daarmee de Nederlandse zorgautoriteiten ineens een heel enge instelling. Vooral omdat ze binnen hun logica 't gebruik van een mogelijk dodelijk middel boven een erg vervelende maar niet levensbedreigende ziekte stellen. Zijn ze wel helemaal lekker in hun hoofd..?

Jerry Nick | 16-01-11 | 17:08

@Prof. D.A.H. Vintik | 16-01-11 | 16:52:
Lees de reaktie van BeertjeB nou nog eens. Waar is jouw Zwitsal trouwens gebleven?

Flitspaal | 16-01-11 | 17:06

johnny quid je bent een goorlap

dezeookalbezet | 16-01-11 | 17:06

Neuh dan toch liever af en toe zo'n witte spetter op de spiegel kwakken!!!!

adri6254 | 16-01-11 | 17:05

Dus dat had die burgemeester van Moerdijk geslikt!

N1ckname | 16-01-11 | 17:03

Ach dit spul is zware troep maar het doet wonderen. Zelf ook gebruikt en dit was het enige middeltje dat bij mij hielp. Voor de meeste mensen is het onbegrijpelijk dat je zo een zware kuur wilt ondergaan maar als je zelf last hebt van acne dan neem je de bijwerkingen op de koop om weer een gladde huid te krijgen :)

toekomstig deaud | 16-01-11 | 17:03

Elisabeth2 16:59
Je bent op viva.nl beland.

Zeeschuimer | 16-01-11 | 17:03

Is dit een nieuwe rubriek van GS? Bijwerkingen van medicijnen bespreken? Kunnen ze nog wel even mee bezig zijn dan.

Elisabeth2 | 16-01-11 | 16:59

Over tendentieus gesproken. Stevens-Johnson syndroom (SJS) is een geneesmiddelenreactie die je van een heleboel verschillende geneesmiddelen kunt krijgen. Een aantal veel gebruikte antibiotica voorop. Nu is het dan een enkele (ik geloof 2 keer) gemeld bij Roaccutane gebruik. Het risico erop is heel erg klein, vele malen minder dan de kans dat je bij het oversteken van de straat morgen op weg naar je werk wordt geschept. Zeker geen reden om nu anders om te gaan met Roaccutane. De depressiviteit die zo nu en dan gemeld wordt is evenmin een bewezen nevenwerking. Helaas hebben veel teveel mensen zonder enige kennis van zaken hierover een niet op feiten gebaseerde mening.

internationalcow | 16-01-11 | 16:54

Balen als je zulke extreme acné hebt dat je medicijnen moet slikken, maar wel begrijpelijk. Ik heb er gelukkig weinig last van gehad, 's morgens en 's avonds je gezicht wassen met lauw water (dat doe ik nu zowiezo elke keer) helpt enorm. Je wilt niet weten wat voor effect elke dag met je wang op een kussen liggn heeft op de schoonheid van je huid.

Komdan | 16-01-11 | 16:53

@BeertjeB | 16-01-11 | 16:50
Dat jij je zwitsal terug moet krijgen.

Prof. D.A.H. Vintik | 16-01-11 | 16:52

Wat betekent NSWF?

BeertjeB | 16-01-11 | 16:50

Hmm depressiviteit, moeheid herken ik ook wel maar is meer in de periode na gebruik aan het licht gekomen.

ikbeneenechte | 16-01-11 | 16:48

Roaccutane wordt vooral door de dermatoloog voorgeschreven, en met terughoudenheid. Voor betrouwbare info (doch niet voor leken):
www.fk.cvz.nl/

Crak-ho | 16-01-11 | 16:48

waldheini | 16-01-11 | 16:26
Idem. Heb het ook veel te lang geslikt. Voorgeschreven door huisarts, geen controle, en bijwerkingen merk je pas als het te laat is. Als eind tiener/ begin twintiger ga je ook niet met geestelijke klachten naar de huisarts, maar probeer je dat te verstoppen;). Schijnt dat het medicijn ook daadwerkelijk chemische veranderingen in je hersenen veroorzaakt. Ik ben geen student geneeskunde maar dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Goed dat GS er even aandacht aan besteed. Stichting Lareb kan er vast ook wel iets mee.

Oepgepast | 16-01-11 | 16:45

Ik heb dit middel de afgelopen 3 jaar over 3 verschilende periodes (maand of 5) steeds gebruikt. Ik moest 3 pillen ROA per dag slikken. Wel geschrokken van de bijsluiter maar er gewoon aan begonnen. Elke maand bloedprikken voor m'n leverfunctie's verder naast droge lippen en vaak een bloedneus weinig last gehad.

ikbeneenechte | 16-01-11 | 16:45

OK, als je moet kiezen: doe mij de pukkels maar.

Koos Knak | 16-01-11 | 16:43

Ai das een foute ! Dat soort ziektes wens je niemand toe... nou ja, Job Islam Cohen uitgezonderd dan... en...

Kipkleppert | 16-01-11 | 16:33

Nou dan ga ik liever voor de pukkeltjes.

brandweermeisje | 16-01-11 | 16:31

Alleen door een ervaren dermatoloog voor laten schrijven, niet mee in de brandende zon gaan zitten en ONDER CONTROLE BLIJVEN. Geen nageslacht verwekken, ook belangrijk, daar moet je zelfs een verklaring over ondertekenen. Vrij veel voorgeschreven tijdens mijn co-schappen, heb deze bijwerking nog nooit voorbij zien komen. Lucky me and my patients denk ik dan maar ;).

Snikkeldrift | 16-01-11 | 16:30

Andere naam: Isotretinoïne. Roaccutane is het merkje d8 ik.

''A relatively new concern is that of depression associated with isotretinoin'' Oei..

www.google.nl/#sclient=psy&hl=nl&a...

Oepgepast | 16-01-11 | 16:30

Hee, foto's van de bezoekers van de Brakke Grond vandaag?

funkyd | 16-01-11 | 16:26

Don't believe the hype....
Zeeschuimer | 16-01-11 | 16:20
Sluit ik me compleet bij aan, de afwijking die beschreven worden (psychische stoornissen e.d.) komen volgensmij vaker voor dan "zombie"-syndroom.

Jezweetzelluf | 16-01-11 | 16:26

die troep heb ik ook geslikt. Werkte goed dat spul, maar wel veel en nare bijwerkingen, oa lichtelijke depressief en hele dag vermoeid.

waldheini | 16-01-11 | 16:26

66 totally destroyed lives out of 16 million ... a small price to pay for progress ... for managers bonus and for share holders value.

Fijnstoffer | 16-01-11 | 16:26

call of duty black ops zombie mode aanzetten doet

Arjan1635 | 16-01-11 | 16:20

Ik ben een gebruiker van Roaccutane. Een slechte huid zit in de familie (mijn vader had er ook last van). In het verleden heb ik al roaccutane gebruikt met goed resultaat, maat uiteindelijk, na stoppen, kwam het toch terug en ben ik opnieuw begonnen.

Het medicijn is het laatste redmiddel, maar het is dan ook inderdaad een paardenmiddel. Zo beschrijft de bijsluiter een hele waslijst aan bijwerkingen: infecties, psychische stoornissen, zenuwstelselaandoeningen etc. Voordat je begint wordt dan ook eerst je bloed getest.

Roaccutane werkt voor mij goed. Het droogt je kompleet uit (alsof je teveel vitamine A in je lichaam hebt), maar met voldoende smeren van bijvoorbeeld lippen en handen, is er geen probleem.

Zeeschuimer | 16-01-11 | 16:20

het belangrijkste bij roaccutane is dat je niet zwanger bent

wolfje23 | 16-01-11 | 16:17

ScoeS | 16-01-11 | 16:04

Dat is zelf met de waarschuwing naar buiten gekomen. Beetje dom, want de kans dat je het krijgt is nihil en bestaat bij gebruik van zoveel huidmedicijnen. Van een aspirientje zou je ook dood kunnen gaan.

Understatement | 16-01-11 | 16:16

*geen avondeten meer hoeft*

GeenLijfstijl | 16-01-11 | 16:16

Wie mooi wil gaan, moet pijn doorstaan.

De Kampsjeng | 16-01-11 | 16:16

heb ook 9 maanden lang deze snoepjes gegeten... Bijwerkingen zijn echt vervelend, maar gelukkig ben ik niet veranderd in een Zombie \o/

wout nellink | 16-01-11 | 16:15

..... vraag maar aan Jack Spijkerman.

BRT020C | 16-01-11 | 16:13

Heb het ook gebruikt, het werkte als een tiet. Geen last van zombificatie gehad (tot dusver, ben al een halfjaar 'clean')

djlaulau | 16-01-11 | 16:13

Zo'n wit wormpje tegen de spiegel aanknallen vond ik altijd wel grappig...

MichieldeMuiter | 16-01-11 | 16:12

NWSF.... huh?

mazelen | 16-01-11 | 16:11

Eh, maar het Stevens-Johnson syndroom kun je van zowat alle huidmedicijnen krijgen. Ik kan het weten, ik heb maandenlang bijsluiters zitten tikken. Nee ik heb het zelf niet gehad... Dan ben je dood.

hendrikjandetuinman | 16-01-11 | 16:10

Wat krijgen we nou? De 2e Kamer heeft toch maar 150 leden?

Jarre Tell | 16-01-11 | 16:10

@ 3747 | 16-01-11 | 16:01
Hahaha, jij zieke neuq

Tobi | 16-01-11 | 16:10

Dat plaatje ziet eruit als een klassiek voorbeeld van lupus.

NotStephenColbert | 16-01-11 | 16:10

Salicylzuur met kamferspiritus is de enige oplossing. De meest pijnlijke ook trouwens.

#ervaringsdeskundige

Reinaert | 16-01-11 | 16:08

@Merlot | 16-01-11 | 16:02 vind je het gek met die bijwerkingen?

Dezenaamhier | 16-01-11 | 16:08

Binnenkort in seizoen 2 van "The Walking Dead"...

MysteryQuest | 16-01-11 | 16:07

66 gevallen op 16 miljoen gebruikers. Valt alleszins mee.

buurvanurk | 16-01-11 | 16:07

Ok dat syndroom is dus redelijk ranzig.

Tortasi | 16-01-11 | 16:06

auw :(

Jira | 16-01-11 | 16:06

ja boeiend, dat kan met bijna alles

sjappo | 16-01-11 | 16:05

Iemand een linkje naar wat Roche hier zelf over te zeggen heeft?

ScoeS | 16-01-11 | 16:04

Maar die kans is echt nihil

Otacs | 16-01-11 | 16:03

Ik wil 2 dozen van 24 pakjes per doos

mr.kevino | 16-01-11 | 16:03

Helaas heeft elk medicijn zo zijn bijwerkingen

BlackDeathMetal | 16-01-11 | 16:03

Schijnt dat als je je hoofd voor een trein legt de pukkels ook niet meer opvallen.

Het is maar net wat je prioriteiten zijn natuurlijk.

Vogelbeest | 16-01-11 | 16:02

*undead nightmare spelen gaat*

King Kermis | 16-01-11 | 16:02

das een goeie om in iemands eten te doen op 1 april

3747 | 16-01-11 | 16:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl