Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Humberto Tan: De Pers is racistisch!

umbertodeunoxnegerhoer.jpgVandaag in ochtendsufferdje De Pers deze HEADLINE. Boom. Rijdt. Alle. Negertjes. Er. Weer. Af. Hmz, da's dus iets met veldschaatsen en met negers. Geen echte negers, maar spreekwoordelijke gemaakt van letters. Is natuurlijk een verwijzing naar het verhaal van de tien kleine negertjes, waarvan er telkens eentje afviel (u weet wel, die genocide op rijm gezet voor de allerkleinste). "Als een raket vertrok Boom bij de start, en verder werd het het verhaal van de tien kleine negertjes. Stuk voor stuk moesten de concurrenten afhaken". Leuke kop erboven, hilariteit op de redactie, chef verslikt zich in z'n koffie en weer doorrr. Nou, niet helemaal. Want nu is Humberto Tan BOOS. Nee, zelfs ziedend: "Zelf vind ik de kop smaakloos, geforceerd 'grappig', plat, rascistisch, zeer laakbaar en onnodig grievend". Hoe durft die gratis peopkrant na het afschaffen van apartheid en negerzoen nog te refereren aan zo'n stuk rasiestisch cultuurgoed? En het is menens. Wie de Tan durft tegen te spreken wordt acuut zwart gemaakt van repliek voorzien. Humbert, als je toch bezig bent. Hier nog een gevalletje onnodige & kwetsende stigmatisering. Doe er wat aan!

Reaguursels

Inloggen

@Leen Callender2586 | 12-01-11 | 04:43
'In 1961, Mandela became leader of the ANC's armed wing, Umkhonto we Sizwe (translated Spear of the Nation, and also abbreviated MK), which he co-founded. He coordinated sabotage campaigns against military and government targets, making plans for a possible guerrilla war if the sabotage failed to end apartheid. Mandela also raised funds for MK abroad and arranged for paramilitary training of the group.' en.wikipedia.org/wiki/Nelson_mandela#A...

Prof. D.A.H. Vintik | 12-01-11 | 16:46

Er zijn hier nogal wat reaguurders met archaïsche opvattingen. Ik vind het knap van Humberto dat hij dergelijke lieden nog probeert te verheffen door te wijzen op hun achterlijke opvattingen. deze lieden denken dat ze nog leven in de tijd toen iedere witte sympatisant of lid was van de KKK. Capo1984 heeft gelijk, deze idioten wonen nog in krotten willen het liefste oorlog en hebben nog nooit gehoord van Ghandi, Obama, Mandela, Kofi-Annan en nog vele anderen. Allemaal legenden die zonder te stelen of een kogel af te schieten een groot deel van de wereldbevolking op positieve wijze weten te beinvloeden. De politieke nakomelingen (o.a. reaguurders hier) van Hitler en Mussolini
zijn een uitstervend ras. De toekomst is aan Brazilië, China, India, Afrika.
Kortom Humberto heeft gelijk maar ik zou geen tijd en aandacht aan dit uitstervend ras besteden.

Leen Callender2586 | 12-01-11 | 04:43

Beste Humberto. Toen jij jouw gezicht liet zien bij Studio Sport dacht: Eindelijk een sportieve vent die weet waar hij over praat`. Later ging je naar de commerciele omroep. En bij RTL-boulevard ga jij serìeuze vragen stellen over de paranormale bevaagdheden van Patty Bra en dat is een van de meest irritante mensen op TV. En op BNR-radio hoor ik jou zeer snel praten. Het lijkt CNN wel Je praat gelukkig niet zo snel en toonloos als die Wilfred Genee. En sinds kort heb ik vernomen dat jij geen fuck doe aan sport. Maar ik moet wel zeggen (ook uit naam van mijn 30-jarige jonge vriendin) dat jij een knappe vent bent met uitstraling. Maar mijn vriendin wil jou nooit hebben, al was jij de laatste kerel op Aarde. Zij houdt van eerlijke mensen. Maar zodra ik jouw hoor op BNR zet ik de radio af.

Cor Bal | 11-01-11 | 18:54

@Capo1984 | 11-01-11 | 16:08

Namens 'ons': Welkom op GS, negert!

Prof. D.A.H. Vintik | 11-01-11 | 16:32

Eens met -coolnation-.

Zijn hier veel mensen die blijkbaar niet van zwarte mensen houden.

De blanke beschaving bestaat nog geen eens 5000 jaar. Toen jullie nog in jullie grotten zaten te neuken waren wij bezig met een harmonieuze wereld te creeren. Toen jullie eenmaal "beschaafd" waren konden jullie alleen andere landen en hun grondstoffen inpikken en de inheemse vrouwen verkrachten.. En nu verkrachten jullie de wereld met jullie materialistische kijk op het wereld.

Anyway Tan heeft gelijk!

Capo1984 | 11-01-11 | 16:08

Ontegenzeggelijk wat vanhetgoor | 11-01-11 | 02:09 zegt!

AndroidLouWebber | 11-01-11 | 12:28

kersenflap | 10-01-11 | 17:49
Tuurlijk. Toen jouw volk nog rauw vlees vrat in grotten bouwde mijn volk piramides..

coolnation | 11-01-11 | 10:36

Platonisch, kansloos en perfect passend in de huidige tijdsgeest.

Advies aan uitheemse medelanders die zich aangesproken voelen door dat malle kopje van de Pers: Haal dat goud uit je smoelwerk, doe een keer fatsoenlijke kleding aan, verdiep je nou eens in Nederland, de inheemse bevolking en haar geschiedenis en ga daarna in vrédesnaam op zoek naar een baan! Toon goede wil, het werkt, ook voor jou!

Succes!

MindControl | 11-01-11 | 10:34

We weten dat Humberto enigszins gevoelig is voor dit soort grappen, dus gewoon neger en.

mothersfinest | 11-01-11 | 09:55

Nouja zeg, hij heeft zelf "schijtneger" gezegd tegen Kiki Musampa.

djs | 11-01-11 | 08:35

Neger is geen scheldwoord! Wel is het gebruik van het woord neger een garantie dat iemand die niet lekker in zijn vel zit last van oprispingen gaat krijgen en gaat reageren. Plots mag dat woord dan niet. Eigenlijk zou men liever een andere woord horen, maar "Afrikaan" is niet toereikend, want er zijn veel negers die geen Afrikaan zijn en er zijn veel Afrikanen die geen neger zijn. Marokkanen zijn bijvoorbeeld geen echte Afrikanen, ze wonen wel in Afrika, maar ze horen er niet bij, het zijn kolonialisten en dat tuig houdt in 2011 nog steeds een buurland bezet. Heeft in dat bezette buurland zelfs een hek geplaatst en beschouwt de inwoners van dat land als stomme zwarte slaven. Maar Afrikanen zijn ook de blanke inwoners van Zuid Afrika, en die zijn dus per definitie ook niet zwart.
Het probleem van het woord neger komt feitelijk uit de Verenigde Staten waar men zich druk heeft gemaakt over de connotatie, te vaak was daar een nigger in het nieuws. Steeds was er iets wat een probleem was, het woord nigger komt van de rivier in Afrika de Niger. Al 1400 jaar worden er slaven uit Afrika gehaald, zo;n 400 jaar geleden ook vanaf de west kust. Veel Amerikaanse slaven werden daar vandaan gehaald. Eerst was in de Verenigde Staten de correcte omschrijving voor een zwarte man die uit Afrika kwam dus nigger, omdat ze uit Niger vandaan kwamen. Maar gevoelsmatig was er veel mee mis. Het woord moest veranderen. Dat werd vervolgens negro, toen black en tot slot African American. De laatste is de meest kolderiek omdat per definitie ook de Boer uit Zuid Afrika en de Magrebbijn er bij worden gerekend, maar die voldoen niet aan de ongeschreven eis dat de huiskleur zwart moet zijn.
In Nederland is er nooit een probleem geweest zoals in Amerika, toch wil men ook hier afdwingen dat er een ander woord gebruikt gaat worden, uit lotsverbondenheid misschien? Feitelijk kan men niets op het woord tegen hebben maar alleen de onderliggende problemen die benoemd worden, daar heeft men geen trek in. Elk ander woord zou na verloop van tijd een zelfde gevoelswaarde gaan vertonen, dit kan men alleen doorbreken door vast te blijven houden aan het gebruik van het woord neger, omdat er met het woord niets fout is. En ook omdat het prachtig omschrijft wat wordt bedoeld, namelijk iemand met een donkere huid.
Men kan alleen aan die gevoelswaarde werken door niet toe te geven aan bijvoeglijke naamwoorden die er vaak aan gekoppeld zijn. Maar dit vergt tijd een inzet, de makkelijke weg is het verhangen van de naambordjes en nieuwe vlaggen, maar dat is gewoon slap en goedkoop.

vanhetgoor | 11-01-11 | 02:09

Die kop is inderdaad dom. Verder is schaatsen saai. Ken ik die hele Humberto Tan niet. Is blijkbaar een neger die vind dat er met negers iets mis is waardoor je niet over negers of negertjes mag praten? En dan unox soep reclame waarbij hij een jaren '70 kapsel aangemeten krijgt voor de hond? WTF *gone*

cabbit | 11-01-11 | 02:01

Als Lars Boom in het echt steeds tegen 10 negertjes moet fietsen wordt hij op zijn 75ste ook nog Nederlands kampioen.

Rubbere Robbie | 10-01-11 | 22:54

Ik denk niet dat S. Davis hier een punt van zou maken. Humberto, zeiksnor.

brabant altijd -1 | 10-01-11 | 22:52

Die text met 10 negertjes heeft een duidelijke verwijzing naar raciale zuiveringen/genocide. Ik vind relativeren hier niet aan de orde.

Varese | 10-01-11 | 21:41

@GDW | 10-01-11 | 19:13
-
Nee, eerder in de vorm van een eigenaar en de ruimte op de arbeidsmarkt...

azoturie | 10-01-11 | 20:40

Akelige man, die Tan. Kan mij nog zijn respons herinneren op de uitspraak van Merkel, over het mislukken van de multiculturele samenleving. Volgens mij, als hij in de bestuurszetel had gezeten, had er nu een Nederlandse troepenmacht aan de Duitse grens gestaan.

Vryth | 10-01-11 | 20:24

Humberto,je hebt gelijk!

Smurfin | 10-01-11 | 19:40

Toch opvallend dat alle kranten/nieuwsbladen het er van langs krijgen op GS; zo is de NRC ronduit kut, de Spits is een gratis ochtendsuffertje, maar de Telegraaf komt er altijd goed vanaf door Televaag genoemd te worden. Zal wel een goede reden hebben in de vorm van een redactie?

GDW | 10-01-11 | 19:13

'Relativeren' zou het woord voor dit decade moeten zijn. Relativeren, want zichzelf bloedserieus nemen leidt alleen maar tot azijnpisserij. En daarvoor hoeven we geen import of semi-import te hebben. Dat hebben we met autochtonen en met name met politici al genoeg...(lol) Dus Humberto, toon je ware kracht en ga niet lopen azijnzijken, want daar zijn de kaaskoppen zelf al ware meesters in...

blaster | 10-01-11 | 19:05

ik wil de negerzoen terug.

nieuwisanders | 10-01-11 | 18:56

ik denk dat het tijd wordt dat racisme ff een jaartje lang terug komt zoals vroeger, dan hoor je geen neger meer piepen. ik vind dat je niet mag spotten met racisme, de negers van tegenwoordig weten niet wat racisme is! respectloos naar de mensen van vroeger die echt gediscrimmineerd werden.

leer een beetje zelfspot te hebben en vat niet alles negatief op!!!!!!

geschenk | 10-01-11 | 18:04

coolnation | 10-01-11 | 16:46
Mooi hé, die VOC mentaliteit!
Als die er niet was geweest, zat jij momenteel nog steeds in een plaggenhut te Sudan/Nigeria. Een béétje respect zou niet verkeerd zijn.

kersenflap | 10-01-11 | 17:49

Neger... blank... geen verschil.

meneer Q | 10-01-11 | 17:36

Umberto neemt zichzelf veel te serieus als presentator van sportprogramma's en mooie pakkendrager van het jaar 2000 nog wat. Maar daar hebben wel meer vakgenoten last van. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.

LJBrinkhorst | 10-01-11 | 17:10

Ik moet mij na onderzoek toch verbeteren. Na het lezen van die originele text "tien kleine negers" vertaald uit het Engels "ten little niggers".....
Het gaat inderdaad echt om rechtstreekse rassenhaat en genoicideverwijzingen.
Om te kotsen zo laag. Aanklagen dat tuig bij de pers.

Varese | 10-01-11 | 17:10

Eens met Humberto.
Echt typisch een kwestie van redneck white trailtrashhumor. Niet grappig, dom, vulgair en misplaatst. Komt niet over, joke failed.

Varese | 10-01-11 | 17:07

Humberto is nog steeds een beetje boos dat niet hij maar John Williams DE excuusnegert van RTL geworden is? Of komt het woord excuusnegert ook niet in het woordenboek van mijnheer Tan voor?

Kapitein Stijlvol | 10-01-11 | 16:48

Umberto broertje, je weet toch hoe die kaaskoppen zijn. Is gewoon een geintje hé pik.

Persoonlijk vond ik Nikker Simon nog een tikkeltje erger. Geeft alleen maar aan waar we wonen en met welke mensen we te maken hebben. Zo zijn die kaaskoppen nou eenmaal. Kwetsende humor vinden ze nog het leukst van allemaal. Maar als je dan gekwetst bent moet je je niet aanstellen. "De Kaaskop" zoals wij hem kennen zal wat dat betreft nooit veranderen Umberto, we moeten ons gewoon aanpassen;-)))

coolnation | 10-01-11 | 16:46

Tan reageert tenminste normaal en adequaat, en een punt heeft hij zeker. Als een Marokkaan een schertsende opmerking over Nederlanders maakt staan wij ook op onze achterpoten om hem het land uit te schelden.
Kan Jees de Jager? | 10-01-11 | 13:06
Wat is dat nou voor gelul? Ik denk dat de meeste Nederlanders daar echt schijt aan hebben. Al dat gejank over racisme draagt er super goed aan bij dat het nog steeds bestaat.

Doc Damage | 10-01-11 | 16:34

@Denk_ff_na_lutzer | 10-01-11 | 15:15
Het woord 'negertjes' in 2011 gebruiken, getuigt van achterlijke onderbroekenlol-met-spruitjeslucht uit de Jaren 50.

Ahasveros | 10-01-11 | 16:30

@Haarkopje: "Er heeft nog nooit een neger aan de Tour de France meegedaan... "

Hahaha, bij het fietsen schijnt er bij die gasten "iets" in de weg te zitten.

Mahatma | 10-01-11 | 16:23

Negers en fietsen is natuurlijk toch een moeilijk verhaal.
Er heeft nog nooit een neger aan de Tour de France meegedaan en ook een Belgisch experiment met een groep Afrikaanse atleteten die men probeerde om te scholen tot veldrijders leverde alleen maar komische beelden op.

Haarkopje | 10-01-11 | 16:06

Lekker Negerzoenen gegeten bij de thee vanmiddag.
Vanavond als toetje blanke vla en Joden koeken bij de koffie.
Mijn dag kan niet meer stuk.

Twerb | 10-01-11 | 16:04

Gewoon zorgen dat de benaming 'neger' een erenaam wordt. Als ik in de literatuuropgave van wetenschappelijke artikelen uit de VS kijk zie ik steeds vaker een overproportioneel aandeel van Chinese, Indiase en Vietnamese namen. Zoiets bedoel ik. Dus niet de benaming als zodanig maar de waarden-associaties die aan benamingen of beter groeperingen gekoppeld zijn.
Daar staat weer tegenover dat bijvoorbeeld merkenbeleid-strategen vaak genoeg besluiten om een merknaam met een negatieve lading te laten vallen in plaats van te investeren in wijzigen van het imago.

WirMachenMusik | 10-01-11 | 16:04

En op het moment dat Mr Umberto 'zelfspot' Tan tegen een ongetwijfeld riante schnabbel-beloning in een reclamespot verschijnt met een instant Angela Davis kapsel ( waarop zijn BLANKE hond weer weet wie hij is...) dan getuigt dat niet van een zekere vorm van smakeloosheid, dan is dat niét rolbevestigend en niet geforceerd grappig?
-
Als ik het goed begrijp, dan ligt voor de heer Tan de grens voor laakbaarheid of gepercipiëerd racisme bij of hij er voor beloond wordt?

azoturie | 10-01-11 | 15:58

Hahaha, de ene redneck na de andere kaalkop voelt zich aangesproken door onze EDLnegerT en heeft daarbij de oncontroleerbare drang om een 'negergrap' te maken. Lachen, man !

Zo zie je maar. Je kunt de Duitsers wel verslaan in de oorlog, hun gedachtegoed blijft *kuch* gelukkig bestaan bij het Arische ras in NL.

Nieuwe 'grappen' hieronder svp:

Mahatma | 10-01-11 | 15:50

Einde van de Domheid | 10-01-11 | 13:59
Je leeft nu eenmaal in een land waar je elke dag dezelfde zijkers met dezelfde mening en dezelfde rotkoppen op tv krijgt. En de politiek vaart er wel bij.

Fukjoe | 10-01-11 | 15:46

Overigens, heer Tan. Nog iets. Na een decennium of drie, vier in Afrikaanse landen en Caraibische landen gewoond en gewerkt te hebben kan ik met overtuiging vertellen dat er nergens zo subtiel op kleur wordt gediscrimineerd als juist in die landen waar alle schakeringen van lichtbruin tot blauwzwart als huidskleur in de samenleving al generaties lang samenwonen. Uw geliefde Suriname kent ook zo onderhuids zijn 'schakeringen', om het maar zo netjes te zeggen. Dus, voordat u gaat 'blazen' en 'piepen', graag wat meer nuancering en minder langet tenen...

blaster | 10-01-11 | 15:41

Wat een gezeik zeg...

Doc Damage | 10-01-11 | 15:38

He Humberto, ik voel me zwaar gegriefd en gediscrimeerd door de reclame van Duopenotti. U weet wel, twee kleuren in een potti. Een zwart duidelijk negriode jongetje bindt een onschuldig blank jochie vast in een zak en dan springt het duo in een pot chocolapasta. Ik maak bezwaar, want geen enkel blank kind is dom genoeg om tesamen met een zwart kind in een pot chocola te springen. Niet alleen ook, trouwens. En helemaal niet in een zak gebonden. Dus, of u bent echt konsekwent en maakt bezwaar alsnog tegen deze blanke kinderen dikriminerende reklame of u stopt met uw misplaatste gevoel van boos-zijn. Trouwens, u lijkt helemaal niet op een van the Jacksons met die pruik op. Ook niet op Jimmy Hendrix, trouwens. Mocht u alleen maar van dromen!

blaster | 10-01-11 | 15:37

@LJBrinkhorst | 10-01-11 | 15:21
Nope.. is aandacht verleggen naar slachtoffer rol omdat een aantal van zijn zwakke broeders er een potje van maken hier.

*waar ken ik dat nou nog meer van?*

deraderendraaien | 10-01-11 | 15:28

.
Oh TannenBoom, oh TannenBoom ............
.
Kerst is toch voorbij.?
.

donjon | 10-01-11 | 15:28

Humberto komt blijkbaar een beetje aandacht tekort.

LJBrinkhorst | 10-01-11 | 15:21

Als al die renners achter Boom reden, zijn ze toch ook gewoon zwart.... van de modder? Zwart=Neger=Feitelijk juist=ophef om niets!

Kobus Kloothamer | 10-01-11 | 15:17

Het is ook echt een hele slechte kop! Niet grappig en zwaar uit de tijd. Net als de schrijver van het stuk overigens.... www.elshout.nu/

Denk_ff_na_lutzer | 10-01-11 | 15:15

Neger: Pigment gehandicapt?

Kobus Kloothamer | 10-01-11 | 15:13

Wanneer komt er weer een tieten topic bij GS?

Cynische Ambtenaar | 10-01-11 | 15:01

Tan: "Het is de schuld van Die Wilders"

Kamervraag | 10-01-11 | 15:01

Humberto de verongelijkte zwartkijkerT. Ook last van een minderwaardigheidsgevoel? Je lijkt Prem wel.

Sliptong | 10-01-11 | 15:00

Tan heeft een punt. Achterlijke Jaren 50 kudtkop van die k-krant.
Waarom moeten ze zo nodig kwasi-lollig doen? Hadden ze niet kunnen volstaan met normale berichtgeving als: 'Iedereen hapt stof achter Boom''.
-
Maar ach, zal ook weer zo'n 'alles moet kunnen' dingetje zijn...

Ahasveros | 10-01-11 | 14:52

@
San Paulo | 10-01-11 | 13:08
Waarom willen die negers eigenlijk zwart zijn?
Ik noem dat altijd bruin.

Zuitschuip | 10-01-11 | 14:51

Ik stel voor om Umberto voortaan ( Tan) Kleur te noemen ipv neger oké

deraderendraaien | 10-01-11 | 14:48

@Kan Jees de Jager? | 10-01-11 | 13:06
zeg NEE tegen jagers en JA tegen negers

vrij naar Finkers

doesitblend? | 10-01-11 | 14:44

@Haarkopje | 10-01-11 | 14:26
Ik stel een nieuwe nick voor je voor:

" Failkopje "

Dus, goed opletten: Jij bent Failkopje en dat hoorde je onder DIT topic.

An die ARBEIT | 10-01-11 | 14:43

@deraderendraaien | 10-01-11 | 14:40
E-tje erbij en je verhaaltje is compleet !

deraderendraaien | 10-01-11 | 14:43

-weggejorist-

joopwil | 10-01-11 | 14:42

@Multiflauwekulti | 10-01-11 | 13:21
Nee joh.. hij wilde juist in navolging van Frans Bauwer weer haar laten implanteren, maar dat kon allen maar met het schaamhaar van greet en dat wil ie niet!

deraderendraaien | 10-01-11 | 14:40

@Haarkopje | 10-01-11 | 14:26
" deze topic "

Hi-la-risch.

An die ARBEIT | 10-01-11 | 14:38

gister nog Michael Clark Duncan gezien in the green mile, GEWELDIG!
mooiste negert aller tijden.

Umberto moet bedenken dat veel donkere mannen elkaar nigger noemen, het is het zelfde als dat wij kaaskoppen genoemd worden. so what!

deraderendraaien | 10-01-11 | 14:33

Tan Kleine Njegert
1tju werd da boos

Rest In Privacy | 10-01-11 | 14:28

@An die ARBEIT | 10-01-11 | 14:14:

Zelfs bij het vinden van dat spelfoutje had je hulp nodig.
Hoe zielig en nutteloos kan een mens zijn.
Je discussieert op het niveau van een kleuter en ik ga je verder maar negeren.
Wel zo toepasselijk bij deze topic.

Haarkopje | 10-01-11 | 14:26

@Baby Rasta | 10-01-11 | 14:15
Beetje onduidelijke tegel, je wekt de indruk zovoklets te kwooten.

Prof. D.A.H. Vintik | 10-01-11 | 14:24

zovoklets | 10-01-11 | 14:18
Ik heb er niks mee te maken!

bezemkast 1919 | 10-01-11 | 14:21

Tja, dus misschien is het toch waar wat ze zeggen, dat gekleurde mensen een langere hebben, dan wordt er ook makkelijker op getrapt ^^

artikel7 | 10-01-11 | 14:21

Het is ook een een beetje een rare titel... en je moet het verhaaltje maar net even kennen, en dan nóg is het geschreven in een ietwat denigrerende stijl ook.
Wij kunnen het ons niet goed voorstellen, maar bij donkere mensen komt zo'n titel toch altijd net iets anders over dan op ons, Sinterklaas idem dito. Misschien dat zowel blankertjes als negertjes wat meer hun best zouden moeten doen om elkaars invalshoek te begrijpen.

jeanmondo | 10-01-11 | 14:19

Ik stoor mij aan Umberto als hij mij "blanke" noemt dat vind ik racistisch. Hij moet met zijn poten van ons ras afblijven, vuile racist !!

bijtertje | 10-01-11 | 14:19

Baby Rasta | 10-01-11 | 14:15

Doe es rustig. Dit is een infotainment website. Wie het eerst op de kast zit heeft verloren.

zovoklets | 10-01-11 | 14:18

@Baby Rasta | 10-01-11 | 14:15
Waarschijnlijk, maar door het toe te kennen en je op je kop te laten zitten maak je het alleen maar erger, een racist is net een pestkop.

artikel7 | 10-01-11 | 14:18

Leuk liedje zo, maar het laatste regeltje ging toch zo?
Een klein negertje die zijn negen broertjes mist.
ging op de boot naar Holland toe en noemde iedereen racist.

deraderendraaien | 10-01-11 | 14:17

Ach ja ik denk dat Humberto een punt heeft en als ik sommige reacties lees denk ik dat hij gelijk heeft als hij zou zeggen dat een aanzienlijk deel van Nederland ook nog steeds racistisch is.
zovoklets | 10-01-11 | 13:20

Baby Rasta | 10-01-11 | 14:15

Wat een huilebalk, juist met zo'n reactie laat ie zien dat hij is waar er in de titel over gesproken wordt. Niet dat ik hem een slechte man vind, kan altijd om hem lachen en als presentator (MUV Boulevard) doet ie het altijd goed, Hollandser dan Hollands en zich hier dan zorgen om maken? Man zet je erover heen, er zal altijd wel een idioot zijn die een foute grap maakt.

artikel7 | 10-01-11 | 14:15

@Haarkopje | 10-01-11 | 14:06
Sterke comeback: Inhoudelijk, waarheidsgetrouw. Een pareltje!

Nu zou ik me graag verder vermaken met je totale onwetendheid, maar ik moet nog even het hout van de ramen halen op de bovenste verdiepingen en onder een deur erin hangen, voordat de ME weer terugkomt!

Oh en iemand die zich dingen " herindert " i.p.v herinnert en vervolgens over niveau van schrijven begint, dat is pas echt kostelijk.

An die ARBEIT | 10-01-11 | 14:14

Umberto Tan, dat is toch een SurinegerT?

eerstneukendanpraten | 10-01-11 | 14:13

de nakketikker | 10-01-11 | 14:09

roflol

zovoklets | 10-01-11 | 14:12

@Kan Jees de Jager? | 10-01-11 | 14:02
Hou je grote Zwitsalmond eens, paljas.

An die ARBEIT | 10-01-11 | 14:11

Nu niet zo generaliseren; in NL komt de kogel meestal van links, in de VS komt de kogel meestal van rechts... (Toch nog wat nuance op de maandagmiddag).

brabanson | 10-01-11 | 14:10

@brouwmaster | 10-01-11 | 13:59
Maar brouwmaster dan weer niet

Che_cuevara | 10-01-11 | 14:10

Jaja die Humberto, met zijn pikzwarte lul.. Kijk Tan, jij moet gewoon een massa mensen een beetje oppervlakkig vermaken, verder niets. Niet interessant doen, dat is een beetje hetzelfde wat die eikel die rtl boulevard presenteerd doet, oja Winston. Gelukkig pakte Jensen hem lekker aan laatst in de Spits, had ik niet verwacht dat die dikkop van een Jensen ook leuk kon zijn.

rsd87-- | 10-01-11 | 14:10

Kijk dat je dit www.resist.com/ownersmanual.htm niet leuk vind begrijp ik wel. Alhoewel je dan ook geen gevoel voor humor hebt natuurlijk. Maar dat is Tan dan ook vreemd.

Parsons | 10-01-11 | 14:10

Tan moet gewoon blij zijn dat wij zijn voorouders hebben gekocht. Degenen die achterbleven springen nu zo graag op een boot naar Europa dat je ze er vanaf moet trappen.
zovoklets | 10-01-11 | 13:20

Goh, wat zou ik graag willen dat jij deze zin eens hardop zou herhalen in pak em beet Amsterdam Zuidoost. Ga ik rustig staan kijken hoe je dan terecht de kenker word geslagen.

de nakketikker | 10-01-11 | 14:09

weet je wat racistisch is Limburg staat BLANK. ook niet fijn

dedwarsligger | 10-01-11 | 14:07

Negers zijn cool. Behalve Humberto. Dat is een stomme neger.

vermeder | 10-01-11 | 14:07

@An die ARBEIT | 10-01-11 | 13:59 :

Dat je niet alleen moeite hebt met schrijven maar ook met lezen was mij al eerder opgevallen. Ik plaats voldoende inhoud hier maar af en toe vind ik het ook wel leuk om een krakertje met een VMBO opleiding en een grote mond op de kast te jagen.
Ga je nog wat nuttigs met je leven doen of blijf je de rest vanje nutteloze bestaan hier mensen vervelen met je inhoudloze opmerkingen?

Haarkopje | 10-01-11 | 14:06

Luisterde vanmorgen naar BNR. En nog voor ik wist wie het wast dacht ik bij mezelf. Deze gast moeten ze per direct ontslaan. Wie het ook al is hij zit er niet verdiend. Was dus Humberto Tan. Had geen probleem met hem op tv als sportcommentator. Maar Meneer Tan, Radio en Zakennieuws=fail.

Alleenikhebgelijk | 10-01-11 | 14:06

@Che_cuevara | 10-01-11 | 13:59: Ok, dan niet. Dan trek ik voor de gezelligheid een blik racistische grappen open. Tan eens laten horen wat écht racistisch is. ;)

De Kampsjeng | 10-01-11 | 14:06

Hij heeft wel een punt. Citaat:Bovendien klopt de analogie met het Agatha Christie verhaal niet. Daar ging er steeds 1 af, nu steeds een overwinning erbij. Waardeloos!!

Baby Rasta | 10-01-11 | 14:03

-weggejorist-

Kan Jees de Jager? | 10-01-11 | 14:02

@Che_cuevara | 10-01-11 | 13:59
Ben je mal! Daar heb je toch Google Character Count® voor!

wakkere_nederlander | 10-01-11 | 14:02

Het is heel simpel.
Je hebt negers met geld én negers zonder geld.

zovoklets | 10-01-11 | 14:01

Is Ome Berto nou al een keer uit de kast gekomen?

Biff Eagleburger | 10-01-11 | 14:00

Hoe zit het eigenlijk met de verstandhouding tussen Humberto Tan en Jeroen van Koningsbrugge? #NikkerSimon www.youtube.com/watch?v=W6R0UbAAdDM

wakkere_nederlander | 10-01-11 | 14:00

@myself: zonder 'r'

brouwmaster | 10-01-11 | 14:00

Het woord 'nerger' verkankerd onze taal. Net als kanker trouwens.

brouwmaster | 10-01-11 | 13:59

@wakkere_nederlander | 10-01-11 | 13:57
Heb je ze echt geteld?

Che_cuevara | 10-01-11 | 13:59

@Haarkopje | 10-01-11 | 13:53
Ghehe, ik heb je eigenlijk nog nooit een discussie zien voeren hier. Je dropt wat zinnen, reageert een paar keer met nog wat ergere populistische onzin. Je gaat nooit inhoudelijk ergens op in, komt vervolgens met wat niet te onderbouwen persoonlijke beledigingen, noemt iedereen die het niet met je eens is " linksmens " en vertrekt weer.

Wat een aanwinst! Wat een niveau! Wat een..... #treurnis.

An die ARBEIT | 10-01-11 | 13:59

Fukjoe | 10-01-11 | 13:55
Ik zou deze opmerking in dank afnemen ware het niet dat ik echt wel even heel erg beu ben van Linda en Shonnie de Mols, de 3J's, Nick en Simon, Jan en Moniek Smit, Ik hou van Holland, Matthijs van Nieuwkerk, en noem het partypoopende rijtje maar op. als je denkt dat dat een feest is dan heb je echt nooit, werkelijk nooit een feest meegemaakt

Einde van de Domheid | 10-01-11 | 13:59

@De Kampsjeng | 10-01-11 | 13:51
Ja laat het ff, hebben we net die Chinezen teruggekeild kom jij met negers aanzetten.
En daarbij, we hebben al genoeg om handen met al die "oh zo gelovigen" hier in Tholen

Che_cuevara | 10-01-11 | 13:59

@rara | 10-01-11 | 13:53
Nah, ik ben gewoon een beetje bang dat ik weggejorist wordt als ik een verhaal van 1241563 karakters plemp. :-)

wakkere_nederlander | 10-01-11 | 13:57

Ivoren Toren | 10-01-11 | 13:48
Neger is voor Nederlanders een neutraal woord, maar veel Surinamers zijn (waarschijnlijk door de overgevoeligheid van zwarte Amerikanen voor het woord negro) het woord neger gaan beschouwen als een racistisch scheldwoord. Ik denk dat Tan daarom over die kop valt.

Onzin.

Overigens zijn de tien kleine negertjes via het Engels in het Nederlands geintroduceerd. De originele term is "Ten little indjuns". Zie en.wikipedia.org/wiki/Ten_Little_India... voor het originele rijmpje.

ymmv | 10-01-11 | 13:57

Einde van de Domheid | 10-01-11 | 13:52
Partie poeper.

Fukjoe | 10-01-11 | 13:55

Umberto is overigens helemaal geen neger, hij heet niet voor niets Tan.
Gewoon een oer-Hollandse zonnebankboy.

Jackanders | 10-01-11 | 13:55

Taggart | 10-01-11 | 13:12
Prem is geen negert.

zovoklets | 10-01-11 | 13:48
Hangt van de bron af, maar in de regel ben je niet-wit op het moment dat je 1 druppel niet-wit bloed hebt.
Tenzij je president van de V.S. wordt natuurlijk; dan word je van "Black" in ene "half White".

Ivoren Toren | 10-01-11 | 13:48
Je kent het originele kinderversje niet... de negerts gaan een voor een dood en de laatste hangt zichzelf uit wanhoop op.

¿Ya tu Sabes? | 10-01-11 | 13:54

@An die ARBEIT | 10-01-11 | 13:43:

Inhoud heb je ook al niet.
Valt nog mee dat je een internet aansluiting hebt in je kraakpand.
Ga eens aan het werk nietsnut.

Haarkopje | 10-01-11 | 13:53

@wakkere_nederlander | 10-01-11 | 13:49
Bang dat Humberto dan een hartaanval van woede krijgt?

rara | 10-01-11 | 13:53

Vragen=vallen. Kudtapple

De Kampsjeng | 10-01-11 | 13:53

CoffeePatch | 10-01-11 | 13:44
Je vergeet een "t". negerten.......

psycho_3 | 10-01-11 | 13:53

Twitter *sugt*

dugo | 10-01-11 | 13:53

Beste van Koetsveld.
Wij houden onze witte suprematie in dit land in stand door eens in de zoveel tijd te miepen over iemand die meestal terecht en soms onterecht voor integratie opkomt.
Fijn dat u hiervoor instrumenteel bent en veel plezier ermee.

Einde van de Domheid | 10-01-11 | 13:52

Z e i k e r d.

BRT020C | 10-01-11 | 13:52

Misschien moeten Anita en Ed* hier een liedje over schrijven.
Zal vast in goede aarde vragen.
*) Legendarisch zangduo, met grote achterban in China

De Kampsjeng | 10-01-11 | 13:51

Ik snap niet waarom Humberto de pers zo zwart maakt om een mooie kop met een duistere bijbetekenis. Misschien zie ik het te donker in.

rara | 10-01-11 | 13:51

@SamsonHuntsAlone | 10-01-11 | 13:43
En als ie nu nog alleen (sport)journalist was, was het nog te begrijpen, maar hij is ook nog eens 'radio- en televisiepresentator, schrijver, DJ en kledingontwerper'.

Prof. D.A.H. Vintik | 10-01-11 | 13:50

Lekker hoor zo'n negerzoen. Kan het alleen nergens meer vinden.

Fukjoe | 10-01-11 | 13:50

@Kan Jees de Jager? | 10-01-11 | 13:06

Je vrouw en je dochter(s) zijn hoeren, hebben die marokkanen je dat al verteld?
Btw, jij bent minder dan een varken. verder nog iets?

neemjemoederindemali | 10-01-11 | 13:50

Laten we negers voortaan Buysen noemen, dat is minder kwetsend.

Canis Spurcus | 10-01-11 | 13:49

@rara | 10-01-11 | 13:48
Dat durf ik niet...

wakkere_nederlander | 10-01-11 | 13:49

Overschilder je smoelwerk, Tan. Ben je van alle gezeik af. Zelfs van het jouwe.

Waaligator | 10-01-11 | 13:49

Overgevoelig volk, doe eens niet zo kinderachtig! Voor mij blijft een negerzoen altijd een negerzoen!

Semper Pecunia | 10-01-11 | 13:48

Wat is hier nou weer racistisch aan? Die kop zegt toch niets over de genetische eigenschappen van negers? Tan maakt problemen waar ze niet zijn. Ik ben echt zó ontzettend klaar met die politiek-correcte lange linkse tenen van sommige mensen. Zo denk ik erover: video.elsevier.nl/11827075

Ivoren Toren | 10-01-11 | 13:48

@wakkere_nederlander | 10-01-11 | 13:14
Ken je "10 Kleine negertjes" van Agatha Christie? Plemp die ook even hier, wil je?

rara | 10-01-11 | 13:48

Is er toevallig een neger in de zaal die even kan verduidelijken hoeveel tinten 'blackness' er zijn?

zovoklets | 10-01-11 | 13:48

Negers, tieners, het zal de leeftijd wel zijn.

Jackanders | 10-01-11 | 13:46

Als Wamberto geen neger was geweest, hadden we nooit last van hem gehad. In een wereld zonder racisme had hij nooit zo'n carriere.

Detlev Tarnowitz | 10-01-11 | 13:46

Gewoon negeren die Tan.

CoffeePatch | 10-01-11 | 13:44

@Che_cuevara | 10-01-11 | 13:40
Was ik mee bezig ;)

An die ARBEIT | 10-01-11 | 13:44

Ed71886710 | 10-01-11 | 13:41

Kleurlingen maken onderscheid op tinten. Ik scheer iedereen over kam.

*Draait nieuwe lampen in zonnebank*

zovoklets | 10-01-11 | 13:44

@nogeentjedan | 10-01-11 | 13:41
Ik weet niet of men L.O.I cursussen verstrekt op de longstay....

An die ARBEIT | 10-01-11 | 13:44

@Haarkopje | 10-01-11 | 13:37
Daar kwam je laatst ook al mee aankakken, megoggie. In het zelfde artikel staat dat rechtsmensen ook een afwijking hebben. Beiden dus, en sowieso compleet nutteloos in welke discussie dan ook. Het feit dat je dat niet eens opneemt, zegt genoeg over je bevooroordeelde stormfronthoofd.

Echt op een kinderlijk niveau, dat verweer van je.

#treurnis

An die ARBEIT | 10-01-11 | 13:43

Beetje jammer, een journalist die racistisch verkeerd spelt.

SamsonHuntsAlone | 10-01-11 | 13:43

Alsof Tan niet bij voortduring racistisch bezig is door goede prestaties van negroïde voetballers op het overdrevene af te bejubelen.

patat - generatie | 10-01-11 | 13:42

Negers moeten gewoon goeie muziek maken en de vrouwen van blanke mannen neuken.

zovoklets | 10-01-11 | 13:42

@kattenmepper | 10-01-11 | 13:40
Pas maar op, we hebben die chinezen net met grote moeite uit Tholen weten te verdrijven

Che_cuevara | 10-01-11 | 13:42

Haarkopje | 10-01-11 | 13:22
'herindert' ?? Doe es Nederlands leren.

nogeentjedan | 10-01-11 | 13:41

de blanke dient tegenwoordig eerbiedig knikkend plaats te maken voor de neger. Dat noemt de neger respect. Wat negers onderelkaar doen of met collega-koeltoermensen tart iedere beschrijving

Ed71886710 | 10-01-11 | 13:41

@Haarkopje | 10-01-11 | 13:39
Heb je dat van mams geleerd? Als je niks zinnigs te zeggen hebt, inhoudelijk vastloopt, dan maar overstappen op lege one-liners?

Jouw stelling is: Elke linksmens is hetzelfde. En vervolgens schaar je mij er zelfs onder :)

Faalhaas.

An die ARBEIT | 10-01-11 | 13:41

@da wizard | 10-01-11 | 13:40
Oh, dan mag het weer wel

Che_cuevara | 10-01-11 | 13:40

Chinese tuinkabouters?

kattenmepper | 10-01-11 | 13:40

@Zeeschuimer | 10-01-11 | 13:37: Nee, ik ben vegetarisch.

De Kampsjeng | 10-01-11 | 13:40

"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."

Thurkish | 10-01-11 | 13:40

@An die ARBEIT | 10-01-11 | 13:29
Hij fukt joe niet op letten

Che_cuevara | 10-01-11 | 13:40

@Che_cuevara | 10-01-11 | 13:37
Maar het zijn BLANKE tuinkabouters...

da wizard | 10-01-11 | 13:40

@An die ARBEIT | 10-01-11 | 13:30:

Bedankt dat je mijn stelling nog even onderbouwt.

Haarkopje | 10-01-11 | 13:39

Is het nu Neger of Negert?
Waardenburg modus on/ Negert waar ben je ik slaat je naar de GAK(*)"

* voor de jongeren onder u GAK daar kreeg je je ziekengeld en WAO van

kattenmepper | 10-01-11 | 13:38

Ik had het bij "provinciaals grappig" gehouden als ik Humberto was. Verder overreauguurt hij nogal. Er zijn wel urgentere zaken zou ik denken.

Bigi Bana Boy | 10-01-11 | 13:38

ROFLOL@wakkere_nederlander | 10-01-11 | 13:35

De Kampsjeng | 10-01-11 | 13:38

@da wizard | 10-01-11 | 13:33
Nee, je mag kabouters ook niet discrimineren

Che_cuevara | 10-01-11 | 13:37

@De Kampsjeng | 10-01-11 | 13:32
Bent u een negert?

Zeeschuimer | 10-01-11 | 13:37

@wakkere_nederlander | 10-01-11 | 13:35
Hier kunnen ze toch niks van zeggen. Zie nergens het woord neger
Maar misschien is Nik(k)e nu op z'n pik getrapt

Che_cuevara | 10-01-11 | 13:37

@Multiflauwekulti | 10-01-11 | 13:32
Zullen ze lang moeten zoeken. kan ze hier echt niet meer vinden, zoenen wel maar negerzoenen

Che_cuevara | 10-01-11 | 13:35

Multiflauwekulti | 10-01-11 | 13:26
Iets met vrijheid van meningsuiting ofzo...
Als GS er gewoon geen aandacht aan had besteed dan was het ons inderdaad niet opgevallen...

Datkanikvéélbeter! | 10-01-11 | 13:34

Goh, dat mensen nog de Pers lezen..

Zeeschuimer | 10-01-11 | 13:34

Humberto Tan is toch een neger of niet soms?

Parsons | 10-01-11 | 13:34

@wakkere_nederlander | 10-01-11 | 13:31
Andere link.

Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met 1.1.1.4

Che_cuevara | 10-01-11 | 13:34

Toch sympathiek dat hij het opneemt voor die belgen.

sjaakdeslinksesul | 10-01-11 | 13:33

Ik stel voor dat De Pers een grote doos negerzoenen naar Humberto stuurt om het goed te maken.

Multiflauwekulti | 10-01-11 | 13:32

heee, en dan af en toe bij internet, als ie een pagina niet kan vinden

ABOUT:BLANK

pak dat es aan snel!!!!!!!!!!!!

Nimdid | 10-01-11 | 13:32

@Hunter S. Thompson | 10-01-11 | 13:27: Dat hangt er dus vanaf wie het zegt, denk ik. Want voor wie wel eens nerderrap luistert, is het geen geheim dat de doelgroep elkaar steevast aanspreekt met ' n*gger'. Sterker nog, gemiddeld bestaat de helft van al die hiphop uit dat woord. Maar als een blanke het zegt, oei oei oei.
Om Prem Radikishun te citeren, bij de Wererld Draait Door ; " van een blanke weet je nooit helemaal zeker...". Enfin, zo ziet u maar weer. Discriminatie is een eenrichtingsverkeer.

De Kampsjeng | 10-01-11 | 13:32

Neger is een normaal woord en cultureel heeft het nog relevantie ook.
Als er nou stond 10 kleine roetmoppen, dan had hij misschien een punt gehad...

da wizard | 10-01-11 | 13:30

@An die ARBEIT | 10-01-11 | 13:30
Ze=je

An die ARBEIT | 10-01-11 | 13:30

@Haarkopje | 10-01-11 | 13:27
Snap je zelf nog wel wat je zegt? Wat probeer je nou te uiten? Ze verkracht je eigen punt, feli!

An die ARBEIT | 10-01-11 | 13:30

Eet Oemberto nog wel Unox sinds die stigmatiseerde reclame?
Oh, wacht even...

Rest In Privacy | 10-01-11 | 13:30

@Fukjoe | 10-01-11 | 13:22
Oh, nou, als jij dat vindt....
@Kan Jees de Jager? | 10-01-11 | 13:21
Stomme fout, inderdaad. Wel humor op niveau dit plempsel.. Dijenkletser, echt.

Mensen die denken dat je simpelweg een streep kan trekken tussen links en rechts en dan ook op basis daarvan karaktereigenschappen toekennen hebben blijkbaar niet het geestelijke vermogen om verder te kijken dan dat. Ik kan geen andere verklaring verzinnen. Het getuigt in ieder geval van weinig politiek inzicht en een hoge gevoeligheid voor populisme.

An die ARBEIT | 10-01-11 | 13:29

@ Kan Jees de Jager? | 10-01-11 | 13:25
... en blijkt dus maar eens te meer dat jij nog een boel moet leren.
Van wie ben jij de reïncarnatie?

Multiflauwekulti | 10-01-11 | 13:29

@Haarkopje | 10-01-11 | 13:22
Herindert correct schrijven is ook kudt.

Überbottehork | 10-01-11 | 13:29

Umberto is nu eenmaal niet bekend geworden vanwege zijn intelligentie, en ook niet vanwege het vermogen vloeiend en foutloos zinnen uit te spreken.

Hansopje | 10-01-11 | 13:28

@28 | 10-01-11 | 13:18
Die begint toch wel een beetje te vervelen

Che_cuevara | 10-01-11 | 13:28

@An die ARBEIT | 10-01-11 | 13:25:

Dijkstal al weer vergeten?

Haarkopje | 10-01-11 | 13:27

Humberto, die man is de grootste grap van hilversum. Hij kan alles zeg maar net niet. Vertel dan ook even wat erg is aan het woord neger?

Hunter S. Thompson | 10-01-11 | 13:27

Als die Tan 's even lekker zijn commentaar voor zich had gehouden was het bericht niemand opgevallen.

Multiflauwekulti | 10-01-11 | 13:26

"Effe een neger op de trein zetten" of "Kluivert uit de selectie zetten" betekent niks meer of minder dan dat je gaat schijten.
Wat is het probleem?

R.B.Scott | 10-01-11 | 13:26

En negertje Jackson kon trouwens best aardig fietsen hoor!

kiwivogelbeest | 10-01-11 | 13:26

Als ik 10 minuten buiten loop ben ik al bruiner dan meneer Tan. De man is een wannebe negert en een aandachtshoer.

funkyd | 10-01-11 | 13:26

Multiflauwekulti
Haha, dat zoiets van iemand af komt die zo'n nick heeft, *proest*. Het gaat overigens wel op voor het gros van de GS-reaguurders.

Kan Jees de Jager? | 10-01-11 | 13:25

@Haarkopje | 10-01-11 | 13:22
Dus ik ben ook een linksmens? Linksmensen stemmen volgens jou op de VVD?

Gekkie toch.

An die ARBEIT | 10-01-11 | 13:25

Apart. Heb je net een topic over de PvdA-jugend waarbij het woord "afrekenen" door GS een hele andere betekenis krijgt dan feitelijk bedoeld. En iedereen is verontwaardigd.
Nu is Humberto verontwaardigd over een toch wat explicieter woord namelijk "negertjes" en dan moet ie zich niet zo aanstellen...

Datkanikvéélbeter! | 10-01-11 | 13:25

An die ARBEIT | 10-01-11 | 13:23
Ja sorry, t kan eigenlijk niet nee...

Maargoed, ik wordt een beetje moe van die Calimero-Tan

Svennos86 | 10-01-11 | 13:24

@ Kan Jees de Jager? | 10-01-11 | 13:06
Spreek voor jezelf.

Multiflauwekulti | 10-01-11 | 13:24

Dat heet nou humor Humberto, niet zeiken! En volgens mij is neger nog steeds geen schelwoord hoor. De titel in het Engels vind ik dan weer wel minder geslaagd.... Zelfs voor die tijd.

kiwivogelbeest | 10-01-11 | 13:24

Vast een grap van de staigere

Janvanschaffelaar | 10-01-11 | 13:23

@Svennos86 | 10-01-11 | 13:21 Wat een uitermate verdrietige en beledigende poging om Ein kleine Jagermeister van de Tote Hosse te vertalen. Damn...

De Kampsjeng | 10-01-11 | 13:23

@Svennos86 | 10-01-11 | 13:21
BNN-humor... Ontzettend slecht, bespaar ons deze treurnis voortaan a.u.b. Of plaats een linkje....

An die ARBEIT | 10-01-11 | 13:23

he Tannie, carrière in 't slop?

Allardus | 10-01-11 | 13:22

@KeurMeester | 10-01-11 | 13:18
Claudia de Breij *kots*

wakkere_nederlander | 10-01-11 | 13:22

An die ARBEIT | 10-01-11 | 13:20
Gelukkig weet jij hoe een linksmens eruit ziet. Haarkopje heeft gelijk.

Fukjoe | 10-01-11 | 13:22

@An die ARBEIT | 10-01-11 | 13:20:

Psychoses en paranoia komen bij Links ook veel vaker voor.
Heeft vast iets met overmatig drugsgebruik te maken.
Bedankt dat je mij hier nog even aan herindert.

Haarkopje | 10-01-11 | 13:22

Waarschijnlijk is 'ie chagrijnig omdat zijn net gekochte ontkroesmiddel tóch niet blijkt te werken.

Multiflauwekulti | 10-01-11 | 13:21

Haha, An die ARBEIT weet niet hoe je 'formerly' spelt. Vast ook links..

Kan Jees de Jager? | 10-01-11 | 13:21

-weggejorist-

Svennos86 | 10-01-11 | 13:21

Maar ehm... dat stuk gaat toch over verldrijden i.p.v. schaatsen?

Lt Aldo Raine | 10-01-11 | 13:21

Negertjes kunnen niet fietsen, zoveel is zeker.

Detlev Tarnowitz | 10-01-11 | 13:20

Vroeger was het negers heel normaal en het is ook iets van vroeger zo'n uitdrukking. Ooit timmerden ze iemand op een houten kruis en daar hebben ze het tot aan de dag van vandaag ook nog over terwijl dat nu dus echt not done zou zijn om iemand aan hetkruis te timmeren.

synchronicity | 10-01-11 | 13:20

@Haarkopje | 10-01-11 | 13:18
Tuurlijk! Logisch! Want iedereen die links stemt, heeft de zelfde opleiding gevolgd. Daarbij kraken zij allen huizen, lopen ze allemaal op sandalen en beschikt geen enkele over een gezond verstand.

Wat een generaliserende kolder. Ben jij the artist formaly known as Behaard Smaalkopje? Kan niet missen...

An die ARBEIT | 10-01-11 | 13:20

Tan moet gewoon blij zijn dat wij zijn voorouders hebben gekocht. Degenen die achterbleven springen nu zo graag op een boot naar Europa dat je ze er vanaf moet trappen.

zovoklets | 10-01-11 | 13:20

Humberto Tan is ook maar een whigger.

__dictatuur | 10-01-11 | 13:19

Verschrikkelijk.
De Discriminatie druipt eraf.
Zeker een volle zendtijd op RTL boulevard aan besteden.
En wat vind Bram ervan.

winterpeen | 10-01-11 | 13:19

Tan is toch engels voor eeh.. moet niet gekker worden...

Norm | 10-01-11 | 13:18

-weggejorist-

28 | 10-01-11 | 13:18

@Kan Jees de Jager? | 10-01-11 | 13:13:

Over het algemeen kun je de linkse reaguurders herkennen aan de vaste spelfout bij het woord racisme. Men heeft hier de mond van vol maar zelfs het woord correct opschrijven lukt niet.
Zal wel iets met het gebrek aan opleiding bij Links Nederland te maken hebben.

Haarkopje | 10-01-11 | 13:18

Ooh ja, neger is een scheldwoord?

Pouline | 10-01-11 | 13:18

Veel blanker dan Tan wordt het niet...

An die ARBEIT | 10-01-11 | 13:17

@Prof. D.A.H. Vintik | 10-01-11 | 13:15
"Witte neger"

Dat is pas racistisch

Che_cuevara | 10-01-11 | 13:16

Vote/View | 10-01-11 | 13:14

Ze zitten aan je spullen en ze douchen de boiler leeg... haha

Norm | 10-01-11 | 13:16

Zeur-Umberto dat hij is. Je mag tegenwoordig helemaal niets meer, als het aan ..... ligt. Die types geloven in een soort Schnitzel-Paradijs model. Allochtonen zijn leuk, hip en doen kekke dansjes. De witneus is een suffige, ritmeloze aarsknaak, die alles wel best vindt. Nou, zo werkt het dus niet. Uitdelen, houdt in dat je ook moet kunnen incasseren. En al helemáál niet achter elke boom een KKK-muts willen ontwaren.

De Kampsjeng | 10-01-11 | 13:16

Ik vind "Moriaantje" toch een vetter nummer.

wakkere_nederlander | 10-01-11 | 13:16

Als het woord 'pedant' niet bestond moest het voor Oemberto uitgevonden worden.

Hier Oemberto, nog een gevalletje onnodige & kwetsende stigmatisering voor je:
www.froot.nl/wp-content/uploads/banned...

Prof. D.A.H. Vintik | 10-01-11 | 13:15

Nooit geweten dat die Tan een negert is. En waar maakt die lul zich druk om?

Fukjoe | 10-01-11 | 13:15

[Van Waardenberg modus on]: Is het een neger dan!?!? Wie ben je dan?!?1? Ik mep je de typhus!" [\Van Waardenberg modus off]

Vote/View | 10-01-11 | 13:14

Oei het waren toch "Tien kleine negertjes"

Tien kleine negertjes gingen uit eten langs verre wegen.
Eén stikte in zijn drankje – toen waren er nog negen.
Negen kleine negertjes praatten tot diep in de nacht,
Eén kon niet wakker worden – toen waren er nog acht.
Acht kleine negertjes kwamen op een eiland aangedreven,
Eén zei, dat hij niet verder wou – toen waren er nog zeven.
Zeven kleine negertjes kapten hout met een kapmes,
Eén sloeg zichzelf in tweeën – toen waren er nog zes.
Zes kleine negertjes hielden een honingbedrijf,
Eén werd gestoken door een bij – toen waren er nog vijf.
Vijf kleine negertjes kregen met het recht gemier,
Eén kwam terdege in de knoei – toen waren er nog vier.
Vier kleine negertjes gingen naar zee en ie,
Eén rode haring verzwolg er een – toen waren er nog drie.
Drie kleine negertjes gingen naar Artis mee,
Eén grote beer drukte er een fijn – toen waren er nog twee.
Twee kleine negertjes gingen naar het zonnebad heen,
Eén schroeide de zon een gat in zijn bast – toen was er nog maar één.
Eén klein negertje bleef helemaal alleen.
Hij hing tenslotte zich maar op – dus bleef er toen niet één.

wakkere_nederlander | 10-01-11 | 13:14

John McClane | 10-01-11 | 13:11
Haha, Taggart | 10-01-11 | 13:12 weet niet hoe je racistisch spelt.

Kan Jees de Jager? | 10-01-11 | 13:13

Zit hij nog steeds bij de Afro?

Norm | 10-01-11 | 13:13

Een krant moet dit anno 2011 niet in een kop verwerken.
Umberto moet zich niet zo aanstellen.

Ome Gijs | 10-01-11 | 13:13

@Prof. D.A.H. Vintik | 10-01-11 | 13:10
Toen was hij bij Job op de thee

Che_cuevara | 10-01-11 | 13:13

John Williams is de enige rielekste neger op TV. Alle andere negers, Tan, Prem, Raymann c.s. trekken vroeger of later toch altijd de rascismekaart.

Taggart | 10-01-11 | 13:12

Negertjes? Mijn moeder zong altijd "kikkertjes" maar goed.

wakkere_nederlander | 10-01-11 | 13:12

Wat weet die bounty nou van negertjes

Canis Spurcus | 10-01-11 | 13:12

Humberto heeft gelijk. Sorry zeggen en niet meer doen. Klaar.

Trompy | 10-01-11 | 13:11

Haha Humberto weet niet hoe je racistisch spelt.

John McClane | 10-01-11 | 13:11

Ik vind het ook niet erg als men mij blank noemt, dus waarom is het een probleem om iemand een neger te noemen?

StYxX | 10-01-11 | 13:10

Ik vind het ook een twijfelachtige kop.
Grappig, maar tenminste twijfelachtig.
Je moet iig niet piepen als je ultieme excuusnegert Tan erop reageert.
Zou Humberto die reclame oor bruine monatoetjes al gezien hebben?

Jan de Slager | 10-01-11 | 13:09

-weggejorist-

Kan Jees de Jager? | 10-01-11 | 13:09

Jamaar zwart zijn is voorbehouden aan negerts. Dus als zij er kwaad om willen worden dan mag dat. En als ze het wel goed vinden, is dat ook goed.

San Paulo | 10-01-11 | 13:08

Tja, als Boom vertrekt als een raket dan hebben die negertjes natuurlijk het nakijken.
Die hebben geen raketten he

Che_cuevara | 10-01-11 | 13:08

zou je waar zijn, humberto, wat ze zeggen over zwarte mannen?

minimá-armezusvan.. | 10-01-11 | 13:08

Tan reageert tenminste normaal en adequaat, en een punt heeft hij zeker. Als een Marokkaan een schertsende opmerking over Nederlanders maakt staan wij ook op onze achterpoten om hem het land uit te schelden.

Kan Jees de Jager? | 10-01-11 | 13:06

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino