
Kan iemand even uitleggen welk paarsebroekenbureau hier bezig is geweest? Welke communicatie-naar-de-klant-goeroe in een pre-nieuwjaars pillentrip deze advertentie heeft bedacht? Hollands. Holandsch. Hollandscher. Of u wilt omrijden voor 1 euro en 16 centjes. Omdat de Appie goedkoper is (wat dus
niet klopt). Trapt u namelijk in, want u bent een domme consument met het IQ van een wuppie. Heeft een compleet strategisch team a raison 250 euro per uur voor zitten puzzelen. Om net die unieke boodschappenmand combi te vinden waarbij Appie wint. Met een smashing 1 euro 16. Je klanten onderschatten doe je zo. Harry Piekema, ga op een citruspers zitten.
Reaguursels
InloggenBeste geenstijl persoon,
Het gaat hier niet om het goedkoper zijn dan C1000 met maar liefst 1 euro nog wat. Wat Albert Heijn aan wil tonen is dat zij even laag zitten met hun prijzen als C1000.
Ik ga voorlopig niet meer naar de AH. C1000 FTW
vandaag bij de appie frederiksplein haast niks te krijgen, heeft dat nog verband met de stakingen?
boeiend, ik ga naar degene die het dichtst bij me in de buurt zit, en dat is nu net de ah.
Jemig dat mannen hier zich druk maken om een supermarkt.
Ik zoek de supermarkt met de lekkerste dames achter de kassa,voor de rest zal het mij een biet zijn.
Wat ook vreemd is ?
Je ziet Jumbo en laten we noemen,Plus soms nog aangevuld met een C-1000.,gezellie samen op 1 winkelcentrum winkeltje spelen.
Edoch ,ik zeg niet dat dit áltijd klopt,als je een Appie ziet zie je opvallend weinig concurenten in de dichte omgeving.
*argwaanmodus /uit*
feudeu | 02-01-11 | 16:59
Ik drink t ook maar ga er geen domme spelvouten van maken......
@watergeus | 03-01-11 | 13:14
u is zeker n oud-laurus medewerker?
die prijs van 0.99 was de introduktieprijs in t jaar 2003! dat is 8 jaar terug! ooit wel eens van inflatie gehoord? en dan heb ik t nog niet eens over grondstofprijzen die met enkele procenten gestegen zijn!
welkom terug in de moderne tijd! t is 2011!
wat is je volgende comment?
boehoe huilie doen dat n brood rond 1900 bij ah toen ook maar 12cent kostte?
AH is een omhoog gevallen delicatessezaak met dito prijzen.
Ze letten op de kleintjes dat die vooral hun kant uitkomen.
Ze bedriegen: voorbeeldje met de melk 2 liter was eerst 99 ct toen werd ie 1,15. Daar deden ze hem voor in de reclame:van 1,29 naar 1,15. Terwijl hij eerst 99ct was.
Nu staat er al een hele tijd het bordje "laagste prijs" bij. Terwijl deze melk bij alle andere supers in de buurt voor minder wordt verkocht. Tja het is de laagste prijs, in die winkel. Zo zitten er voor alle AH uitspraken dubbele bodems in.
De amerikanen hebben er een uitdrukking voor "Bernanke language"(voorheen Greenspan language.)
@ son of nefandus | 03-01-11 | 12:09
Moet je voor de lol eens in Amsterdam naar de Appie gaan.
Het personeel kijkt je bij de kassa niet eens aan, laat staan dat ze je gedag zeggen..
Maar goed; "If you pay them peanuts, you get monkeys" zullen we maar zeggen..
Ik ga naar albert heijn omdat die van die handige scanners hebben, waardoor je niet meer in de rij hoeft te staan bij de kassa. Een verschil van een paar eurocenten is zeker geen aanleiding om naar een andere supermarkt te gaan.
In mijn vestiging in Capelle aan den Ijssel is het personeel uiterst vriendelijk en behulpzaam. Dit geldt overigens ook voor de andere supermarkten.
Er gaat niets boven de euroknallers van C1000 !
en de meeste winst wordt behaald met een fles mondwater.....
@dolffie | 03-01-11 | 09:36
wattuh? ok gast... wat lul jij een onzin!:
'mag dat nu wel vergelijkende reclame' - ja dat mag wettelijk gezien al jaren. in NL zijn alle bedrijven alleen te schijterig om t te doen. stoer dat ah dit wel weer als eerste doet trouwens!
'c1000 en ag komen bijna uit dezelf de koker.'- eh nee vriend. ah en c1000 zijn los van elkaar onstaan en gegroeid. dat in de jaren 90 de ah in staat was om c1000 in 1x te kopen en dat de nma dat toen tegen gehouden heeft, heeft als gevolg gehad dat ah toen schuitema in aandelen voor 78% gekocht heeft. c1000 is dus daadwerkelijk bezit geweest van ah. nu heeft 2jr geleden ah zijn overgrote aandeel verkocht en in die deal een aantal slecht draaiende filialen, 54 om precies te zijn, overgenomen. het aandeel van ah in schuitema is nu 37%. c1000 is dus een aantal jaar bezit geweest van ah maar komen zeker niet uit dezelfde koker.
'waarom niet bergelijken met een jumbo.'- omdat hoe leuk jumbo het nu ook doet. hoe snel ze ook groeien en hoe leuk hip en verfrissend het 'hallo jumbo' reclamecampagne wel niet is. zij moeten nog maar eens gaan bewijzen dat als zij over 2 a 3 jaar een paar 100 winkles hebben zij nog net zo goedkoop zijn als nu. de overheadkosten in winkels en logistiek groeien uit de pan bij een explosieve bedrijfsgroei, dit zal te zien gaan zijn in de stijgende prijzen. ah nu vergelijken met jumbo is als appels en peren.
'ah is groot en denkt dat ze alles bepalend zijn helaas kloppen de cijfers waarop zij zich baseren niet.' ah is idd de grootste. dat beweren ze niet zelf, dat wordt door t CBL en het GfK bepaald. en aan de hand van omzet percentages en aan de hand van marktonderzoeken. kan je mij aub een bronvermeding geven waar jij op denkt te kunnen baseren dat die cijfers niet kloppen?
'Aldi en lidsl geven geen informatie over omzetten en aantallen verkochte artikelen.' - complete onzin! in jaarverslagen staan duielijke omzetten volumes en winstpercentages. wederom zijn het gfk en het cbl hiervan tot op de cent nauwkeurig op de hoogte.
'daardoor lijkt ah de grootste. Neem aan dat zij dat zelf ook wel weten.' - LIJKT ah de grootste.... je wilt beweren dat in de nederlandse supermarktbranche ah dat niet is? sterker nog... je beweerd dat aldi en lidl dat zijn??? ook een hele dappere opmerking trouwens! bron? als je die hebt zou ik gelijk rtl-z maar ff bellen want dat is wel echt superbizar nieuws dan!
ik wacht vol verwachting op je hopelijk wat slimmere reaktie... prutser!
mag dat nu wel vergelijkende reclame. c1000 en ag komen bijna uit dezelf de koker. waarom niet bergelijken met een jumbo.
ah is groot en denkt dat ze alles bepalend zijn helaas kloppen de cijfers waarop zij zich baseren niet. Aldi en lidsl geven geen informatie over omzetten en aantallen verkochte artikelen daardoor lijkt ah de grootste. Neem aan dat zij dat zelf ook wel weten.
Laten we nou eventjes begrijpend gaan lezen en de orde op zaken zetten.
Allereerst: Het nieuwsbericht is foutief. Van Koetsveld ziet zelf niet eens dat het niet om de luttele euro gaat, maar om het feit dat Albert Heijn geen peperdure VVD-fanwinkel. Het punt is hem dat ze dus niks veel duurder zijn dan vergelijkbare(C1000, blijkbaar vergelijkbaar?) winkels.
CONCLUSIE: Het doel van de advertentie is te laten tonen dat Albert Heijn geen dure winkel is, en dat hij toevallig 1,xx goedkoper is, gaat het niet om.
En dan ten tweede: Begrijpend lezen is inderdaad moeilijk in dit nieuwsbericht, aangezien er niet de moraal uit te halen is. Want als de schrijver het al niet begrijpt... Tja.
En ten derde: Kutreclame of niet, we zitten al sinds die reclame door te discussiëren hierover en het blijft dus gewoon rondspoken in ons hoofd.
Reclamemakers' doel: Mission acomplished.
Leuke vergelijking tussen twee winkels van het hetzelfde concern! C1000 is namelijk voor 75% in handen van Ahold. This is where the marketing kicks in. Staaltje positionering
Enneh, al die marketingwetten komen uit het tijdperk van de onwetende klant. Nieuwe tijden, nieuwe media, nieuwe wetten. De klant is minder snel om de tuin te leiden, en kan zelf meer invloed uitoefenen op het imago van zo'n bedrijf. Sterker nog: een paar jojo's van Geenstijl kunnen waarschijnlijk meer kapot maken dan de duurste topcampagne ooit kan oppoetsen.
Durft er nou niemand tegen die omhooggevallen kapotgesnoven reclameboys te zeggen dat hun werk zuigt? Waarschijnlijk heeft datzelfde bureau ook de Gall&Gall 'prettig weekend' campagne bedacht. De bedoeling daarvan is dat de consument voortaan elk 'prettig weekend' associeert met Gall&Gall. Alsof we achterlijk zijn, en alsof we zitten te wachten op een nepglimlachende Gall&Gall verkoper die 'prettig weekend' tegen ons roept op elke willekeurige woensdagochtend.
Stel dat er een minimumprijs was voor brood. (2 euro bv)
Dan hadden we overal warme bakkers waarvan de een nog lekkerder brood bakte dan de andere.
-
Stel dat we een minimumprijs hadden voor ...
Dan zouden velerlei delicatessenwinkels ... verkopen van voortreffelijke kwaliteit.
-
Stel dat er een verbod kwam op stunten. Dan zouden we niet voortdurend geplaagd worden met pseudo-uitverkooptoestanden waarmee grote ketens kleinere winkels kapotmaken. Dan was het ook niet nodig dat de grote winkelketens hun personeel slecht behandelden en kassières eruit donderden als ze 18 werden.
-
Alles moet maar goedkoop goedkoop goedkoop. Velen in Nederland weten niet eens meer hoe echt goeie spullen smaken. Want de afbraakprijsmeuk verdrijft de betere voedingswaren. Zodat alleen welgestelden nog sommige dingen in kleine niche-winkels kunnen kopen en verder iedereen veroordeeld is tot het eten van troep.
Moet je het aanbod hier verdomme eens met België, Duitsland of Frankrijk vergelijken.
-
Overigens, vroeger waren er zulke regels. Voor eerste levensbehoeften bestonden minimumprijzen, en verkopen onder inkoopsprijs was VERBOTEN behalve tijdens de uitverkoop, waarvoor tamelijk strenge regels golden.
Dat was vroeger.
-
Niet alles was vroeger beter. Maar de winkels wel.
ihatealbertheijn.wordpress.com/
Lekker belangrijk die paar cent. Brood en vlees is niet te doen bij AH of C1000 dus wij kopen lekker bij de speciaalzaak. Oh, ja. De groentes en fruit zijn waterig.
Als je maar vaak genoeg roept, dat je de goedkoopste bent en daar de meeste centen voor wil neer leggen, dan gaan de mensen het ook geloven.
Zelf werk ik bij de c1000 , het mooie is ik zie altijd een advertentie in de krant van de AH , weer 50 artikelen lager in prijs, dus alles met ongeveer 3 a 5 cent omlaag.
Dit gebeurd bij de c1000 elke dinsdag standaard , Wij lopen elke week met ongeveer 300 nieuwe prijs stickers rond in de winkel om die te vervangen voor de oude.
En dat is altijd ook 3 a 5 cent goedkoper. En heb het hier over alle A- merken.
Normale zaak zonder advertentie.
En heel zeldzaam word t product soms ook duurder.
ik wil mijn schoonmoeder nog niet eens dood aantreffen in de c1000. wat een zielige ah-addept is dat. ah is constant in kwaliteit en heeft een prachtige keuze. niets mis mee. en ze zijn blijkbaar niet duurder dan c1000.
Ik schaam me soms dood om de AH reclame aangezien het mn werkever is :S
maar de service is wel altijd goed en de winkels zijn veel schoner dan mij de c1000...
daarbij is ah huismerk best wel goedkoop en ze stoppen er geen kunstmatige rommel in waar veel mensen (onbewust vaak!) allergisch voor zijn. wederom beter dan c1000.
maar waarom ze nou proberen de goedkoopste te zijn? service mag wat kosten van mij :P
Inderdaad, als je het als creatief team niet meer weet ga je weer gewoon ouderwets prijsvergelijken. Ik neem aan dat het prijsverschil het tarief is voor deze waardeloze klus. Ga je diep schamen.
Ik ben erg tevreden over de service en kwaliteit van appie, en ik hoef niet eens de deur uit.Alles thuisbezorgt en is er eens wat mis dan wordt het snel opgelost.
Een ding: let wel op de krattentruc van sommige bezorgers..
Dit is nou niet echt iets nieuws ,want bijna elke supermarkt komt met dit soort belachelijke "aanbiedingen" of hoe ze het ook willen noemen..
Mijn advies is: Koop gewoon je consumptie en andere levensmiddelen bij de supermarkt die er leuk uitziet en ook nog redelijk te eten "crap" aan je verkoopt. Dan ziet alles er rooskleuriger uit dan als je alsmaar elke "aanbieding" achter na moet gaan voor 1 euro "besparing".
Sj0erd
Stom dom klootjesvolk. Koop eens gewoon wat je nodig hebt. Beetje prijzen vergelijken en bepaal zelf welke winkel je het prettigst of voordeligst vindt. Ik heb geen fetisj op een en dezelfde supermarkt. De ene dag Aldi, de andere dag AH en een dag later weer een andere. Ik weet verdomd goed wat alles overal kost, maar om het maximale voordeel eruit te halen, moet je elk item in een andere winkel halen. Daar begin ik niet aan en velen met mij ook niet.
Dit soort grapjes halen andere winkels waaronder ook C1000 en de rest aan meededen en vooral toen de prijzen oorlog begon in de supermarkten een aantal jaren geleden. Iedereen moet gewoon zelf weten waar hij of zij naar toe gaat.
Iedereen zeiken dat Lidl of Aldi goedkoper is maar vergeten ff te vertellen dat zij meestal merk loze producten verkopen en soms ook nog niet eens goedkoper dan AH huismerk. AH heeft een ding jaren geleden al slim aangepakt en dat is Euroshopper dat goedkoper is dan goedkoop. Het hele assortiment is verkrijgbaar en vaak veeeeeeeeeeeel goedkoper dan Lidl en Aldi. Plus is ook duurder en C1000 is onderdeel van AH alleen weten veel mensen het niet.
>>>>>Albert Heijn: U bent een oerstomme consument <<<<<<<<<<<
En U: APPIE een arogante kwallen onderneming zonder respect voor je personeel. Laat staan vor je klant! Het enige wat telt zijn UW GROOTAANDEELHOUDERS.
De rest kan doodvallen.
Tjonge,voor 7,50 brengen ze het thuis! Watnou,tokkie en hoofddoek en rij voor de kassa.
Haha.. AH lacht t laatst.. Dankzij GS gratis reclame!!
+1 voor AH
De Albert Heijn zuigt hard vooral omdat ze opdringerig zijn. In een stad van nog geen 100.000 inwoners maar liefst 6 filialen. Belachelijk! C1000 is meestal een prima winkel, al verschilt het wel per vestiging.
zo he, dat is een spannend bericht
neemjemoederindemali | 02-01-11 | 21:17
Kunt u mij vertellen wie al die locale leveranciers van Aldi dan wel niet zijn?
Volgens mij komt 99% van het assortiment uit Duitsland. Tot aan de zuivel aan toe. Kaas komt i.d.d van Campina (kennisje werkt daar) en brood komt van de grootbakkerij. Maar dan heb je het wel zo'n beetje gehad.
@probi-jopie | 02-01-11 | 21:04
En aldi betaald zeer snel zijn locale leveranciers, geen kwaad woord over de gebroeders Albrecht.
@WirMachenMusik | 02-01-11 | 21:10
Zou zo maar kunnen, ik heb het in elk geval bij C10000 nog niet ontdekt.
Ik moet zeggen dat ik daar ook niet veel aandacht aan besteed.
probi-jopie | 02-01-11 | 21:04
Wat een hoop onzin bij elkaar.
Ken jij één supermarkt die wél eigen fabrieken heeft?
De producten van Aldi komen (op het brood na) vrijwel allemaal uit Duitsland, en zijn over het algemeen qua kwaliteit i.d.d zeer goed te noemen. Waar je vervolgens vandaan haalt dat het A-merken zijn is mij dan weer een raadsel. Aldi sluit een bulk-contract met haar leveranciers, en stelt geheel eigen kwaliteits eisen aan een product. Het zijn dan ook grotendeels producten die speciaal voor Aldi worden geproduceerd.
Was Appie niet ook de trendsetter met stiekum halal-spullen onderschuiven?
ALdi heeft zelf geen fabrieken, al hun producten komen bij locale fabrikanten vandaan, dus alle producten van Aldi zijn A-producten met een alternatieve naam. Een fabrikant durft bovendien een klant als Aldi niet kwijt te raken dus zou gek zijn als zij rotzooi zouden leveren aan Aldi, dit in tegenstelling tot huismerken AH (euroshopper) dit zijn veelal producten van een lagere kwaliteit.
Ik verdenk Appie ervan dat ie ook expres een nep dakloze straatkrant verkoper bij de deur zet om die laatste euro die het verschil maakt toch zelf nog binnen te halen.
Ach, ik haal mijn verse croissants iedere ochtend ook altijd uit Lille vandaan, is een beetje om, maar ze zijn wel veeel lekkerder en goedkoper dan die "plastic" zooi bij AH.
@brunz | 02-01-11 | 20:50
A Little Less Conversation:P
*uit feesten gaat*
lichtpunt | 02-01-11 | 19:32
Wie was hier nu vet marktleider in Nederland zonder de broek te laten zaken (lees: de prijsvechter te zijn)? Juist: Appie.
VanKoetsveld je bent duidelijk geen marketingwonder.
Er is nl zoiets als dissatisfiers, satisfiers en delighters:
- Dissatisfier is als je merkt dat je te duur uit bent.
- Satisfier is als je ziet dat er een ruim aanbod is en de kwaliteit goed
- Delighter is dat er een schaaltje kaas staat en natuurlijk die bonuskaart.
Appie heeft natuurlijk zeker last van die hogere prijs. Als ze 5% van de C1000 klanten kunnen overtuigen dat die prijs nagenoeg gelijk ligt, dan gaan ze dus voor de satisfiers en delighters automatisch naar de Appie rennen. Dat is geen paarse broeken fail, maar een wetmatigheid die zich al héél vaak heeft bewezen.
Beter je huuswerk doen dus..
Onderdelen het zal.
Aandelen!
Ik ga een housewarming luister bijzetten.
1000x liever boodschappen doen bij de AH dan bij een C1000 of Bas. Wat een teringzooi is het daar vaak in de winkel. Om over het personeel maar niet te spreken...
Leve de AH XL!!!
@Jerry Nick | 02-01-11 | 20:33
Niet geen? Dan is het goed knul.
@kersenflap | 02-01-11 | 20:40
ja die link die ik zojuist poste was van 2006 , daarna haden we natuurlijk de crisis dus zou goed kunnen dat ze de zooi weer verkocht hebben , echter ik kan mij herinneren dat ze toentertijd zelfs de distributie centra wilde samenvoegen
kersenflap | 02-01-11 | 20:38
Recent nog:
De enorme imagoschade van Toyota, grotendeels geregisseerd vanuit Detroit.
Heeft ze hun nr 1 positie op de wereldmarkt gekost.
yep mijn geheugen liet mij niet in de steek
www.distrifood.nl/web/Nieuws/Formules/...
Dus die hele reclame campagne slaat sowieso als een tang op een varken , doe het dan met BAS of Hoogvliet ,,,,, oh ja dat kan natuurlijk niet want dan zijn ze duurder :-)
Was het trouwens niet zo dat C1000 een onderdeel is van Ahold ?
Amigo1973 | 02-01-11 | 20:39
Volgens mij heeft Ahold het grootste deel alweer verkocht. Belang Schuitema ligt nu nog op 30%.
Was het trouwens niet zo dat C1000 een onderdeel is van Ahold ?
lion@night | 02-01-11 | 20:29
Begrijp me niet verkeerd.
Ik onderken geenszins de belangrijke invloed van de consument. Integendeel zelfs. Vooral bij jongeren zie je dat zij zélf wel bepalen wat ze leuk vinden of niet. Eigen hypes creëren en/of producten omarmen. Het falende BNN steekt daar altijd zo mooi tegen af: een stel begin 40érs die krampachtig proberen "bij te blijven", i.p.v de toon te zetten. Een opgebouwd imago daarentegen, kan weldegelijk gedevalueerd worden door de concurrent. Kijk maar eens naar Amerika (qua marketing toch een beetje ons voorland) waar de spindocters van de concurrent in één klap gehakt kunnen maken van je imago. In Nederland waren we daar altijd wat te netjes en behoudend voor, maar ook hier begint het voet aan de grond te krijgen. Bovenstaande is daar een heel klein voorbeeldje van.
@Jerry Nick | 02-01-11 | 20:33
Ben jij niet geen lolbroek?
@kersenflap | 02-01-11 | 20:25
Het is en blijft troep, komt in de verste verte niet in de buurt van mijn zelfgemaakte snert. Btw, ik durf het gewoon "snert" te noemen.
@ Parsons | 02-01-11 | 19:13 : Lolbroek. Beter lezen en/of interpreteren. Mensen die in een winkel werken zijn niet geen mensen die de winkel bezoeken.
@James St John Smythe | 02-01-11 | 20:27 ,
ach wat een nostalgie,
helemaal verdwenen, de kleine ondernemerT die de consument actief opzoekt door de straten af te schuimen.
@kersenflap | 02-01-11 | 20:19
Marketing is zorgen dat je het goed doet (als bedrijf, in alle opzichten), ik zei niet ' dat marketing goed zijn is'. Mag je het niet mee eens zijn, net zoals ik het niet eens ben met jouw stelling 'marketing is niets meer en minder dan positioneren van een product.' Dat is old skool marketing.
Dat was marketing waar vooral NIMA B is op gestoeld, waarvan ik niet de belangrijkheid onderken.
Een opgebouwd imago wordt tegenwoordig vrijwel niet meer gedevalueerd door de concurrent. Een imago wordt heden ten dage enerzijds gecreëerd door een wijze van marketing zoals jij omschrijft, echter de consument is voornamelijk de persoon welke een merk/product breekt of hyped (zie het prachtige voorbeeld van Youp van t Hek en T-mobile).
De 4P's zijn de 4C's geworden, waar met name de multinationals grote moeite mee hebben.
@lion@night | 02-01-11 | 20:02 ,
als je je aanmeld sta je op de GS rol,
en volgens mij blijf je op die rol staan, ook na een rigoureus doorgevoerde totaal-ban.
neemjemoederindemali | 02-01-11 | 20:22
Ja, ik heb toevallig twee weken geleden deze foto gemaakt:
files.uwsupermarkt.nl/UserFiles/93/Art...
neemjemoederindemali | 02-01-11 | 20:17
Unox probeert juist met man en macht die ouderwetse, huisgemaakte snert (zoals u hem w.s ook maakt) als toonbeeld te gebruiken voor haar fabrieks soepen. Die overigens helemaal niet zo verkeerd meer smaken tegenwoordig hoor...
@neemjemoederindemali | 02-01-11 | 20:24
Staat op! Je zult je kind Berber noemen. Hoe slim is dat?
@Parsons | 02-01-11 | 20:21
Boer zoekt is net begonnen op 1
Ha-Ha... Harry Piekema op een citruspers
@brutus81 | 02-01-11 | 20:21
Een super en kwaliteit? U bent ook onder de indruk van de naar karton smakende meuk van Mc Donalds?
Die Media Markt maakt ook best kudtreclames.
@James St John Smythe | 02-01-11 | 20:19
Bestaat die nog?
Kan mij die paar centen nou verotten. AH heeft altijd alles en van goede kwaliteit, zolang ik het kan betalen ga ik lekker naar de Appie.
@neemjemoederindemali | 02-01-11 | 20:20
Dat denk ik wel ja, of op NatGeo, dat hebben ze met die andere docu's ook gedaan recentelijk.
lion@night | 02-01-11 | 20:18
Hooguit drie, vier keer en dan was het ook weer gewoon reclame.
@Parsons | 02-01-11 | 20:17
Ben best benieuwd hoe ze het allemaal gefilmd hebben, zouden ze dat nog een keer laten zien bij discovery denk je?
lion@night | 02-01-11 | 20:14
Uiteraard,
De straight rebuy, themareclame en pull strategieën (zie de bonuskaart) spelen een belangrijke rol. Simpelweg stellen dat marketing goed zijn is, slaat echter kant nog wal. Hooguit kun je stellen dat je actief werkt aan de cognitieve dissonantie van een consument, om je opgebouwde imago niet te laten devalueren door de concurrent.
Ik koop mijn slavink nog gewoon bij de SRV man.
Hoe laat begint boer zoekt?
@Rammstein | 02-01-11 | 20:16
mwoah..
Centraal Beheer had bijvoorbeeld een aantal reclames die het kijken waard waren.
@kersenflap | 02-01-11 | 20:11
Mijn snert is vele malen beter dan die unox meuk, helaas is mijn markudting gewoon kudt
@Rammstein | 02-01-11 | 20:16
Eensch.
@neemjemoederindemali | 02-01-11 | 19:38
Jep, dat was weer zeer de moeite waard.
Desalniettemin, reclames zijn blóéd-irritant.
@kersenflap | 02-01-11 | 20:11
Ten dele,
heden ten dage gaat markting verder dan positioneren van een product.
Marketing = zorgen dat je het goed doet/bent
lion@night | 02-01-11 | 20:07
Marketing is niets meer of minder, dan het positioneren van een product.
*** Stelling betrekt in keuken. Boer zoekt hoer is nakende dus 't mot wel. ***
Gooische Vrouw | 02-01-11 | 20:03
Ik begrijp niet waar je heen wilt?
@Gooische Vrouw | 02-01-11 | 20:03
Adverteren = schreeuwen dat je het goed doet/bent
Marketing = zorgen dat je het goed doet/bent
@Gooische Vrouw | 02-01-11 | 20:03
Marketing? 3D-Tietenplaatjes en gratis bier. Voor minder doen we 't toch niet?
@Baron de laclou | 02-01-11 | 20:02
zo kan de reclame inderdaad overkomen, maar marktaandeel behouden/verbreden is meerdere doelgroepen aanspreken. En daar slaagt AH goed in, ook door een aantal reclames op 'kinderlijk' niveau te uiten. Juist, om de kinderen te enthousiasmeren (lees: laten zeuren) om paps en mams bij de AH boodschappen te laten doen.
Allemaal volstrekt irrelevant aangezien de dichtstbijzijnde C1000 alhier zo ongeveer halverwege Amsterdam is (en da's een heel eind, kan ik u allen verzekeren). En dat allemaal nog even afgezien van het simpele feit dat de zogenaamde versproducten van diezelfde C1000 over het algemeen niet te vreten zijn (het "vlees" voorop).
Met andere woorden: ik gooi zometeen nog maar eens wat perfecte C-merken van de Lidl in de pan. Daar kan de Aldi Heijn toch niet tegenop dus waar hebben we het over.
Owja, het bonnetje is als altijd niet interessant. Geld moet rollen. Zelfs giraal geld.
@kersenflap | 02-01-11 | 19:54
@lichtpunt | 02-01-11 | 19:32
Marketing
AH heeft de meeste centen uit te geven
Voetbalplaatjes?
Enige research kan geen kwaad.
De prijzen met C1000 verschillen 14 cent...
@vander F | 02-01-11 | 19:55
ik heb een aantal topics voorbij zien komen waarbij rigoureus werd gejorist.
En toch zie je de 'ledenteller' aanzienlijke sprongetjes blijven maken.
als ik een reclame zie van AH op TV voel ik me net een klein kind , zio kinderachtig zo nep , zo fake , zo niks , AH behandeld zijn klanten alsof het simpele idioten zijn... overigens dat doen de meeste Supermarktboeren.. feitelijk allen behalve de Aldi , die zegt gewoon wat ze hebben en wat het je kost. Aldi informiert. jah !
Schocking...
@Henk003 | 02-01-11 | 19:55
Dat wilde hij graag, hij heeft zijn zin gekregen zie ik.
@Henk003 | 02-01-11 | 19:55 ,
GU happy,
of welke Joris vanavond dienst heeft,
je moet natuurlijk wel blijven denken aan je bonus eindejaarsuitkering.
@lion@night | 02-01-11 | 19:50 |,
of hij zich overtroffen heeft weet ik niet,
maar hij was dit jaar wederom triggerhappy,
that's for sure.
-weggejorist en opgerot, RIP-
don.patrick | 02-01-11 | 17:57
Reaguurder dood??
lichtpunt | 02-01-11 | 19:32
Je snapt weinig van marketing.
AH is in Nederland al lang en breed marktleider. In zo'n geval, is klantbehoud een van de aller belangrijkste strategieën. Met een campagne als deze, wil men klanten duidelijk maken dat ze voor die paar eurocent niet 10 kmh om hoeft te rijden naar een concurrerende supermarkt. C1000 en de media springen er nog dood leuk op in ook, door die paar cent aan de kaak te stellen. Waarop AH weer handig reageert door het prijsverschil te relativeren en praktisch op 0 uit te brengen. Mission accomplished.
@vander F | 02-01-11 | 19:47
benieuwd of GU zichzelf weer overtroffen heeft met ban-vonnissen.
Ik verwacht van wel gezien het hoge aantal nutteloze zwitsals wat de laatste maanden hier voorbij zweeft.
@gentle giant | 02-01-11 | 19:47
je hebt een voorraad van die stickers thuis liggen?
@lion@night | 02-01-11 | 19:44,
is ook fun,
en ik vergeet altijd onder welke URL je gegevens te vinden zijn,
dan is het wel zo handig dat GU er af en toe op wijst.
@lion@night | 02-01-11 | 19:45, connecties .....
@@ joopwil | 02-01-11 | 19:41
Daar is niets mis mee
joopwil | 02-01-11 | 19:41
Van mijn vrouw mag ik nooit mee naar de super.
@gentle giant | 02-01-11 | 19:42
althans, hier wel.
Tenzij in jouw AH een ijverige 35% stickerplakkerT aan het werk is.
;)
@ Daar is niets mis mee
@vander F | 02-01-11 | 19:41
LOL!
Eerlijk; ik vond het een leuke traditie en ook om GU's statistieken te bekijken.
@joopwil | 02-01-11 | 19:41
Wie heeft hier ooit opgeroepen tot geweld en is niet geband?
@joopwil | 02-01-11 | 19:41 ,
haha!
Inderdaad keihard door de mand vallen zelfs!
@lion@night | 02-01-11 | 19:40, oh!
Wanneer is GS weer van de winterdienstregeling af?
3 topics? Beetje jammer! Vierkante wielen?
Hahahahaha Geweldig topic.
Nu vallen al die haantjes op GS door de mand.
Die alle finnen in elkaar slaan, pedo's verbranden, homo's rammen en met 200 km op de snelweg scheuren.
Al die sukkelks lopen op zaterdag met een karretje achter hun wijf aan in de supermark.
@lion@night | 02-01-11 | 19:38,
nou, vooruit dan maar,
maar als je er volgend jaar weer over begint vrees ik dat ik je toch eens ernstig moet toespreken.
@gentle giant | 02-01-11 | 19:38
dan moet je het wel nog dezelfde dag of hoogstens de volgende dag opvreten.
@Parsons | 02-01-11 | 19:33
Yep, we zijn allemaal zondaars, voorwaar ik zeg het u, zondaars zijt gij allen.
Wel knap hoe het allemaal gefilmd is, heel knap.
Ik kom er al niet door die irritante bedrijfsleider van tv.
Met die 35% sticker is het leuk winkelen hoor.
*excellent rosbief met rode wijnsaus in oven schuift*
@vander F | 02-01-11 | 19:34
ik refereer naar de algemene democratische poll waaruit de reaguurder v/h jaar voort komt.
Heeft niet direct met het aantal plempels te maken.
En eist staat tussen *..*
aldus....
Chips zonder zout is als een voetballer zonder slet?
@Lewis Lewinsky | 02-01-11 | 19:33
ah,
dat zal de reden zijn!
@zeg maar jansen | 02-01-11 | 19:31
de laatste 2 jaar mogen we via de poll stemmen op reaguurder v/h jaar.
Dan over poll fucken gesproken...
;)
@lion@night | 02-01-11 | 19:31,
is wel belangrijk,
je EIST zelfs een hier aan op te dragen topic.
@neemjemoederindemali | 02-01-11 | 19:30
Ja geen gelegenheid mag onbenut gelaten worden om ons er op te wijzen hoe fout we zijn.
@zeg maar jansen | 02-01-11 | 19:30
nee, geen zelfscan.
Wel bij de Dirk, maar ondanks dat stonden er vanmiddag rijeeen voor de kassa's. Zulke rijen zie ik zelden in supermarkten.
Ik dacht dat aankomende week de hamsterweken bij AH zouden beginnen, maar dat leek vanmiddag al bij de Dirk begonnen te zijn.
Alle tokkies en alloh's die hun bier en halalvoorraad weer wilde aanvullen na de feestdagen.
In de spreekwoordelijke hoek.
Ken je plaats.
@lion@night | 02-01-11 | 19:25
De verkiezing heeft vorige jaren steeds geleid tot ruzies in de panelen.
Albert Heijn probeert krampachtig om goedkoop te lijken. Lukt niet met piekema, overbetaalde marketinglullo's en al die reclame op TV. Mocht je onverhoopt -als veertiger- je voetbalplaatjesverzameling nog steeds niet compleet hebben... dan ben je een sneue ziel.
*Gaat eten, spullen van de Appie, bereidt door mw jansen*
lion@night | 02-01-11 | 19:30 Sinds Atm0s is het niet meer zo heel erg verrassend hè? Dus als het er niet komt weet je wie je ervoor mag bedanken.
@neemjemoederindemali | 02-01-11 | 19:24
Ja mooi gefilmd :)
@zeg maar jansen | 02-01-11 | 19:29
Het kattegejank wordt voortgebracht door paardehaar.
Ik groet ze altijd vriendelijk, de supermarktmuzikanten.
@vander F | 02-01-11 | 19:26
geen idee, is ook niet belangrijk.
Dit valt nog mee, ik ben ze ook tegen gekomen met een prijsverschil van 27 cent op 89 euro. ook niet om over naar huiste schrijven.
lion@night | 02-01-11 | 19:27 Ah, een XL. Met zelfscan? Ik behaal daar meer voordeel mee dan Appie zou verwachten.
@zeg maar jansen | 02-01-11 | 19:26
gheghe, daar gaat het me niet om.
traditie moet niet om zeep worden geholpen..
;)
@Parsons | 02-01-11 | 19:19
Ah, de klimaat hoax wordt ff uitgemolken, verbaas me dat de EO daar ook aan meedoet.
Gooische Vrouw | 02-01-11 | 19:28 Voor iedereen.
@Gooische Vrouw | 02-01-11 | 19:25,
iets met rijmen op 'broek'(-je) ?
Lewis Lewinsky | 02-01-11 | 19:26 Geluidsvitriool uit je viool. Eerlijk, ik benijd dan de doven. Als er weer eentje voor de supermarkt zit te kwelen of te spelen, met zo'n trekzak of een viool.
@Ruud9343 | 02-01-11 | 19:27
Die hebben we hier volgens mij ook, kom er alleen nooit.
@zeg maar jansen | 02-01-11 | 19:24
Voor mij wel?
Het is altijd beter een aanname te checken
Heeft een compleet strategisch team a raison 250 euro per uur voor zitten puzzelen, de hele dag door. Om te zorgen dat je bij Appie je mandje altijd voller plemt dan dat de bedoeling was.
@Platte Poes | 02-01-11 | 19:23
Bij de C1000?
@zeg maar jansen | 02-01-11 | 19:23
ja, de bejaarden komen ook vroeg.
Denken dan nog verse koffie te kunnen scoren.
Ik moet zeggen, hier zit een XL, dus behoorlijk ruim opgezet en dat winkelt prettig. Ik kan door de brede paden nog het een en ander ontwijken, hoewel een kort-door-de-bocht-rijdende- scootmobiel je wel eens overhoop kan rijden.
@neemjemoederindemali
neej als je niet in de achterhoek woont.. heb je een winkelcentrum met meerdere supermarkten
@lion@night | 02-01-11 | 19:25,
en,
hoeveel comments heb je vorig jaar zelf geplaatst?
lion@night | 02-01-11 | 19:25 Who cares, je wint er niks mee. Hoewel, het zou zomaar een minuutje gratis winkelen bij de Appie kunnen zijn, of een jaarvoorraad rookworsten van Unox.
@zeg maar jansen | 02-01-11 | 19:25
Daar is maar één antwoord op: fis, bes, es!
@Ruud9343 | 02-01-11 | 19:23
Je bezoekt voor je werk supermarkten?
@vander F | 02-01-11 | 19:22
Ja, vanuit een andere interessante invalshoek
Lewis Lewinsky | 02-01-11 | 19:24 Dan weet ik ook waar jij je serenades aan de man/vrouw probeert te brengen. Met je viool.
By the way,
is de reaguurder van het jaar (2010) al bekend of doet dat niet meer te zake?
*topic eist*
@Ruud9343 | 02-01-11 | 19:14
Als lid van Lids
voel je je blitz!
Gooische Vrouw | 02-01-11 | 19:23 Ja ja ja! Voor jou wel. Zelf kom ik er nooit, ik ga altijd naar de Appie.
@Platte Poes | 02-01-11 | 19:23,
je woont in Sexbierum?
@Parsons | 02-01-11 | 19:19
Ik ook, al blijf ik het vreemd vinden dat juist de EO dit uitzend, btw, wat een scheten laten die beesten.
@neemjemoederindemali
nu begin je werk en privé te vermengen.. zoek dat lekker zelf uit.
lion@night | 02-01-11 | 19:20 Eerlijk, ik ga als alles er nog is. Het nadeel is dat alles er dan nog is. ook die bejaarden dus. maar die hoek ik gewoon de bak met fijne vleeswaren in als ze me in de weg lopen. En die sjikse die daar de handel bij moet houden wijs ik dan op het oude vlees in haar vitrine.
Boodschappen doen a la Van Damme. Heel erg leuk.
@zeg maar jansen | 02-01-11 | 19:20
Is het beter shoppen bij de C1000?
Voor de C1000 moet ik 2,3 km fietsen, naar de AH 9,3 km en met de auto 10.5 km. Daar komt het betaald parkeren nog bij. 3 x raden waar ik chips koop.
@Ruud9343 | 02-01-11 | 19:16
En wie vroeg er precies naar jou supermarkt perikelen?
@Gooische Vrouw | 02-01-11 | 19:09,
en dat hou jij bij,
voetbal plaatjes..?
Als het echt moet dan zweer ik bij Komo.
@zeg maar jansen | 02-01-11 | 19:15
daarom boodschappen doen vlak voor sluitingstijd.
Lekker rustig, alleen nadeel dat bepaalde versproducten niet meer te verkrijgen zijn.
Gooische Vrouw | 02-01-11 | 19:18 Vraag hem maar eens of z'n kadetjes nog lekker zijn. Zul je het meemaken wat een aso dat er verscholen zit achter die gemaakte glimlach.
Appie is wel erg goed qua sfeer en ze hebben veel. Echt goed is een goede slager en een goede groenteboer op hun vlak. Evenals delicatessen en wijn hun specialisten hebben.
Maar dan blijft er genoeg over en het is een aardige backup alsmede een zeer gezellige winkel. Ik rij er graag voor om.
@neemjemoederindemali | 02-01-11 | 19:09
Ik hou wel van dit soort films.
Waar is eigenlijk die tijd gebleven dat je me met je winkelwagen vol drank de ingang weer uitreed?
*nostalgisch mijmert*
Ruud9343 | 02-01-11 | 19:16 Ik ook. Vooral de bekende weg wordt veel gevraagd, en dan wijs ik ze gewoon een andere kant op.
Daar heb ik schijt aan. Doe ik gewoon, gratis. Daar, daar heb je een bos, ga er maar lekker in.
Zó, denk ik dan, weer één lekker het bos in gestuurd.
@zeg maar jansen | 02-01-11 | 19:12
Ik vind de maandagmiddagmaanzaadbroodjongen best wel aardig. Onderbetaald. Dat dan weer wel.
zeg maar jansen | 02-01-11 | 19:15
Rekenen was nooit mijn sterkste punt, maar dat snapte je al...
@neemjemoederindemali
ik voorzie mensen graag van informatie als ze er naar vragen
eerstneukendanpraten | 02-01-11 | 19:12 En jij, jij, jij, jij mag de aanbieding van de lidl krijgen. Ongezien.
@eerstneukendanpraten | 02-01-11 | 19:10
Centenbakkie idd
@Ruud9343 | 02-01-11 | 19:10
Fijn dat u dat allemaal met ons wilt delen, hoogst interessant.
Op de uithof in Utrecht hangt ook zo'n prijsvergelijking alleen dan bij de Spar. Ook zo'n debielen constructie van het bonnetje met ook een prijsverschil van een f*cking euro hahah. Te zielig..
lion@night | 02-01-11 | 19:10 De traagheid van het racewagenkarretje als zo'n milf eenmaal vóór je loopt. Ondraaglijk haast. Ik heb dan altijd de neiging om vriendelijk te vragen waarom ze zo'n racewagentje namen. Met der lui traagheid.
@Lewis Lewinsky
:) die worden geleverd door de SGP liever niet scheelt alimentatie
Condooms zijn via internet goedkoper te verkrijgen.
kijk wel even naar de levertijden bij sommige zaken...
als de nood echt hoog is heb ik daar kruitvat voor :P
Haha FAIL!
@Jerry Nick | 02-01-11 | 19:07
Doe je nou een mislukte poging om mensen die een supermarkt bezoeken als tokkie weg te zetten?
zeg maar jansen | 02-01-11 | 19:10
Dat wordt dan 15 EURO! En jij ook nog de stijlloze wensen voor 2011 en dat je maar mooi de beri-beri en bilharzia krijgen zult...
Gooische Vrouw | 02-01-11 | 19:09 Er is een wezenlijk verschil tussen de televisie-Appie van Harry Piekema en de gemiddelde vestiging van Albert Heijn supermarkten b.v.
Die van de televisie is aanmerkelijk klantvriendelijker. Hell, zelfs de vakkenvulallochtoon is daar een aimabele vent. Nou, dat is in het echt héél anders.
@Ruud9343 | 02-01-11 | 19:10
Voor condooms naar Lids?
@zovoklets | 02-01-11 | 19:06
moeilijk...
vis kan erg lekker zijn in Spanje..
Gooische Vrouw | 02-01-11 | 19:09
Piekema is in ieder geval beter dan die gast met die scheve bek van de MEDIAMARKT... Daar zal ik dus never nooit meer mijn centen uitgeven!
@Parsons | 02-01-11 | 19:08
Hoeft niet, de echte reli fanaat heeft geen televee, vandaar dat die hele EO een farce is.
Ze hebben ook een cursus hoe lul ik mij eruit gehad.
Het is wat de consument wil
Zelf doe ik boodschappen bij:
C1000
Digros
Lids
Bij elk van de drie supermarkten haal ik de dingen die ik daar goed vind. overigens ontbreekt lidl in het overzicht. terwijl de groenten en vlees daar prima is.
AH vind ik duur en de dingen die goedkoop zijn kun je net zo goed bij de bovenste drie halen. HElaas geen jumbo hier anders had ik die aan rijtje toegevoegd.
@zeg maar jansen | 02-01-11 | 19:06
en vergeet de hangrollaterbrigade niet bij het koffiezetapparaat.
Man man man... en de hele doorgang blokkeren.
Overigens een ander nadeel van de AH, die kudtkinder boodschappenkarren. Vooral op zaterdag als er veelvuldig tegen je benen wordt aangereden, schop die koters dan eerst op cursus voordat ze zo'n winkelwagen mogen besturen.
eerstneukendanpraten | 02-01-11 | 19:07 Tien minuten werk, hooguit. Tief maar lekker op met je uurtarief.
Het boeit me allemaal geen zak. Waar gaat dit over? Ik ga naar de appie want die is het dichtste bij. Als die dicht is ga ik naar de volgende.
Wie trekt zich nog iets aan van reclame?
@Parsons | 02-01-11 | 19:07
Aha, ik ben al aan het kijken.
Laat ik voorop stellen dat ik Harry Piekema helemaal leuk vind. Een helemaal leuk vinden is overigens iets anders dan dat ik hem zou doen. Verder is de man uitstekend gecast door TBWA, de reclamejongens- en meisjes van de Appie. Het prijsverschil zit hem in de chips en de bijbehorende voetbalplaatjes. Het chipsmerk Croky kwam met een tegenhanger van de flippo's, de Topshots. Hierop waren per ploeg uit de seizoenen Eredivisie 1995/96 en Eredivisie 1996/97 steeds 11 voetballers afgebeeld. Speciale uitgaven kwamen er tijdens het Europees kampioenschap voetbal 1996 en het Wereldkampioenschap voetbal 1998 van het Nederlands voetbalelftal. AH en C1000 zitten elkaar nog steeds dwars, gezien de meest recente gekte van de laatste voetbalplaatjesoorlog.
De ballen!
@neemjemoederindemali | 02-01-11 | 19:03
Ik denk dat er straks een ticker in beeld komt om te melden dat we naar een sprookje kijken.
[O'T] Nu het toch over geld gaat, het programma Belastingaangifte 2010 kan al worden gedownload. Had alles om een uur of 11 vanmorgen al in kannen en kruiken. Iemand nog advies? Ik vraag slechts EURO 150,- per uur...
@neemjemoederindemali | 02-01-11 | 19:01
Nee vorige week was Earth. Dit is een ander. Erg fraai tot nog toe.
@ Parsons | 02-01-11 | 18:19 : 'Supermarkt' als verzamelbegrip voor een kudde mensen die samen die tokkietoko vormt. Maar dat begreeop jij best. Je had alleen behoefte om jezelf even snugger te profileren. Maar dat mag best als je jezelf daar prettig bij voelt.
lion@night | 02-01-11 | 19:03
Ik bedoelde boter bij de dirndl. Die vis wacht maar even.
@Rammstein | 02-01-11 | 18:51
weet je hoe koud het kan zijn in de Sierra Nevada?
Errug koud heur!
Zou je blij zijn met je dirndl
;)
captainobvious | 02-01-11 | 19:00 Albert Heijn is duur. Dat is wat er op spandoeken moet staan in tokkiebuurten en kansenwijken.
Dan kan ik ongestoord m'n boodschappen doen bij Appie.
Deze commercial, waaruit blijkt dat het mondwater goedkoper is bij Appie helpt niet echt, al die tokkies met slechte gebitten en van die tandeloze pensionado's komen me behoorlijk in de weg te lopen.
Om maar te zwijgen over de rollatorbrigade en de asobejaarden op scootmobielen die niet echt gehandicapt zijn maar wel voorrang en respect opeisen.
En dan zitten ze op dat scootding, naar boven te wijzen om jou duidelijk te maken dat op de bovenste schap iets staat waar ze zelf te beroerd voor zijn om er voor op te staan. Of je dat even wil pakken. Het liefste trek ik dan zo'n hele stelling over ze heen, dat snap je. Maar ja, normen en waarden hè, dat houdt het dan tegen. Maar het gevoel blijft.
@Biff Eagleburger | 02-01-11 | 19:02
Dank, begreep van wiki dat het inmiddels is uitgewaaierd over 0031 en 0032
@Rammstein | 02-01-11 | 18:50
dan kan het ook in bikini.
;)
@zovoklets | 02-01-11 | 18:49
geen boter, gewoon bier, zoals de traditie dat beaamt.
Of een goede wijn, mag ook.
@Parsons | 02-01-11 | 18:58
Huh, gaat de EO nu de evolutie theorie promoten?
Nee, dan Fanta Naranja...
*jeugdsentiment*
neemjemoederindemali | 02-01-11 | 18:51
Dat is uit eten op z'n Rotterdams.
nl.wikipedia.org/wiki/Kapsalon_%28gere...
Perfecte combo voor; voor het zuipen, tijdens het zuipen, na het zuipen en gewoon tussendoor.
@captainobvious | 02-01-11 | 19:00
En de kassadames bij appie hebben mooiere hoofddoekjes?
@ikky | 02-01-11 | 18:53,
spannend comment!
Nu nog even uitleggen wat je hier bedoelt,
zeg maar een iets uitgebreidere samenvatting van de Fanta avonturen,
die samenvatting zoals om 18.53 geschreven vat ik niet helemaal.
@Parsons | 02-01-11 | 18:58
Was die film er vorige week ook al niet op? En de EO op zondag uitzenden? Dikke foei.
Ik ga altijd boodschappen doen waar ik het gemakkelijkst mijn 477 cm lange
bolide (exkl. trekhaak) kan wegzetten terwijl ik niet bang hoef te zijn dat een tokkie in een Honda Accord of Opel Tigra gratis krassen in mijn lak gaat geven...
Misschien is die prijsvergelijking voor economisch afhankelijken wel handig, ik flikker gewoon in mijn karretje wat ik nodig denk te hebben zonder naar de prijs te kijken...
Bah, dit soort advertenties lokken hooguit wat paupers naar AH.
Laat ze lekker bij Dirk en C1000 blijven, betaal ik wel teveel voor mijn boodschappen, maar wel zonder multiculturele mensen en krijsende kinderen om me heen.
@neemjemoederindemali | 02-01-11 | 18:56
Daar was ik al bang voor. Schijnt trouwens een mooie film te beginnen op ned2. Denk je dat Piekema meekijkt?
@Parsons | 02-01-11 | 18:55
Nope, hooguit groen erwtenwater met drijvende stukjes chemisch afval. (Ook bekend onder de naam unox)
Als je alleen voor de prijs gaat dan moet je niet naar beide supermarkten gaan, dan sluit maar aan in de rij bij de Aldi...
AH is nog steeds de trauma van de broeren-vinger niet te boven, vandaar mogelijk de prijs-middelvinger naar de consument. Toch, AH vergeleken met de rest .....
@zovoklets | 02-01-11 | 18:52
Ah, bedankt, dacht al dat ik een nieuwe drugshype aan het missen was, blijkt het een ordinaire attackschotel te zijn.
Verkopen ze snert bij de Appie?
Ik ben een Fanta Orange drinker, in het vervolg naar de C1000 moesten we die in Belgïe hebben.
neemjemoederindemali | 02-01-11 | 18:51
nl.wikipedia.org/wiki/Kapsalon_(gerech...)
Ze willen gewoon laten zien dat je voor ietsiepietsie meer niet in een turkenwinkel je boodschappen hoeft te doen
lion@night | 02-01-11 | 18:47
Drie lagen kleding ? In Spanje ? Such fun !
@Biff Eagleburger | 02-01-11 | 18:33
Kun je me ff uitleggen wat "kapsalon" is?
Vroeger was alles beter. Kon je tenminste nog gratis bier krijgen met die Laagste Actie Prijs garantiegedoe van Albert Heijn...
lion@night | 02-01-11 | 18:42
Florida, Miami. Gewoon aangekleed wel.
lion@night | 02-01-11 | 18:47
Een dirndl in fucking Spanje? Maar goed, je hebt gelijk. Ik zou de boter erbij willen.
@zovoklets | 02-01-11 | 18:45
als zij d'r dirndl aanheeft zou ik zeker gluren...
@Elisabeth2 | 02-01-11 | 18:37
Zeg, hoe kook jij de spruiten nou? En moeten daar één of twee flessen witte wijn bij?
lion@night | 02-01-11 | 18:42
Dus dan zit je lekker vis te eten zit je tegen de hammen van Rammstein aan te gluren?
@Jan Zand | 02-01-11 | 18:26
Ah, dan willen ze er vast mee zeggen dat de hoofddoekjes van de kassameiskus mooier zijn.
@Rammstein | 02-01-11 | 17:58
buitenland (Spanje) is lekkerder vis eten, en veel goedkoper.
Kun je ook nog in strandkleding aanschuiven.
en voetbalplaatjes hebben ze!
@Teun van het Tuinpad | 02-01-11 | 17:57
genoeg schuren daar,
moet niet al te moeilijk zijn om vervangend onderdak te vinden.
;)
@Jerry Nick | 02-01-11 | 18:15
Als je kassadames met een kopvod aanstelt dan is dat elitaire er wel af.
@Elisabeth2 | 02-01-11 | 18:15
Ah, je wilt goedkoop jeuk hebben, dan wil een paar weken niet douchen ook wel helpen, da's nog voordeliger, tenzij je het spul ook zuipt natuurlijk, er schijnt alcohol in te zitten.
Zijn het de hamsterweken niet is het dit wel. Wat een gezeik.
zovoklets | 02-01-11 | 18:20
Ja, prima supermarkt, met geweldig personeel. En, een slijterij erbij.
Biff Eagleburger | 02-01-11 | 18:33
Service met een snor!
Er is niks beters.
@zovoklets | 02-01-11 | 18:31,
tja, zo te zien lijkt gewapend verzet de enige mogelijkheid die mij nog rest.
Hm, dus vergelijkende reclame klopt ook al niet. Wie kan ik dan nog geloven?
@zovoklets | 02-01-11 | 18:26
Ik had er één die gewoon alles verkocht, met bezorghassan erbij. Whisky, wit, hasj, kapsalon, 7e hands Golfjes, z'n nichtjes. Nooit zo'n publieksvriendelijke winkelier meegemaakt.
@3*links=rechts | 02-01-11 | 17:07
Nope, AH heeft schuitema alweer verkocht... Volgens mij hebben ze nog maar 30% van de aandelen!
Jan Zand | 02-01-11 | 18:26
Dat is juist de tactiek van AH als marktleider:
"Blijf nou maar lekker bij ons boodschappen doen, qua prijs maakt het toch geen verschil". Marketingtechnisch gezien heel logisch te verklaren.
vander F | 02-01-11 | 18:28
Kudt voor je. Al eens gedacht aan AHD's (Albert Heijn Device) langs de bevoorradingsweg?
Ik wil niet in het zitje, dus ik mag nooit mee naar ome Ab.
Wat een gezeur,
die krengen zijn allemaal even prijzig,
waardoor er inderdaad wat 'creatiever' moet worden omgegaan door de paarse broeken.
AH maakt ook gebruik van omsingeltactieken,
heel sluw een aantal filialen zo om mij heen groeperen dat een AH vrijwel op kruipafstand is.
Rammstein | 02-01-11 | 18:26
Dank. Ik kende het niet.
Dus morgen toch maar bij de Lidl hamsteren?
So what? De bewering is dat ah ongeveer even duur is als de c1000 en deze bewering klopt. Zie het probleem niet zo..
Oliebollen van AH waren super!!!!!!
8 mooie en lekkere bolletjes voor slechts een eurootje,ga ze dit jaar weer halen.
neemjemoederindemali | 02-01-11 | 18:08
Goeie vraag. Durf uit mijn hoofd niet te zeggen of je dat logo van C1000
vrijelijk kunt gebruiken. Het is trouwens een campagne zonder payoff.
AH zegt niet: wij zijn goedkoper. Ze zeggen: wij zijn even duur.
Feitelijk is dus ook reclame voor C1000. Dat maakt het een rare stunt.
Bij de nachtwinkel waar ik spullen koop kost dat lijstje 155,0-. Van de islamiet achter de kassa krijg ik er wel een gore mop over Hollanders bij.
zovoklets | 02-01-11 | 18:20
Uit Hoorn. Niet Uithoorn, maar uit Hoorn.
(excuus voor evt. dubbelpost)
Jumbo Euroborg in Groningen. Groter, meer keus en goedkopert. Ff boodschappen voor 1 dag bij de AH: 25 euro. Hele week bij de Jumbo: onder de 100 pop. Ze hebben bovendien verse hete frikadellen, wat wil je nog meer. Weinig tokkies want te ver fietsen van hun huursubsidiekrot. En gratis parkeren: SUV inladen en wegwezen. Kan geen AH aan tippen.
Alleen het vlees is er van AH-kwaliteit. Kapotgeslagen en versneden pezige koe moet doorgaan voor biefstuk. Dan maar naar een echte slager.
@ Elisabeth2 | 02-01-11 | 18:17
Niet te lang koken. Worden ze duur van.
Verder heerschen ook de spruitjes van den Deen.
Jammer dat Van Koetsveld de pagina grootte advertenties niet goed bekijkt. In zijn stukje doet hij alsof AH vind dat je voor 1 euro minder kassabon om moet rijden. Maar de pagina grootte advertentie spreekt daar helemaal niet van. Die heeft meer de strekking: C1000 zegt dat zij goedkoop zijn en AH duur. Maar dat is niet zo. Zie kassabon. punt. Mensen die hier reaguren dat Europshopper bagger is: ook beter lezen. het is een kassabonnentest op basis van A-merken. In mijn woonplaats ben ik net zo snel bij een C1000 als bij de AH, ik ga liever naar de AH want dat is gewoon de betere supermarkt. Dat ligt niet alleen aan de keten. Het zijn franchisers die zelf inkoop etc doen. de C1000 bij ons vind ik gewoon vaker slechte producten vooral in het vers segment, vandaar AH. Vind het een beetje een raar AH-bash topic. Je wordt toch in iedere supermarkt opgelicht met kutproducten, waarom er dan 1 uitpicken?
@neemjemoederindemali | 02-01-11 | 18:12
Pinokkio is niks bij.
Deen? Is dat een Noord-Hollandse supermarkt?
Jerry Nick | 02-01-11 | 18:15
Het principe van Albert Heijn is gewoon service.
Ruime openingstijden (doordeweeks tot 22:00, en zaterdags tot 20:00), fijne winkel en ruim assortiment (rotzooi) met 200 puisterige pubers die de schappen bijvullen. Tja, daar betaal je voor. En niet zo'n béétje ook! Maar ja, als werkend mens met een drukke baan heb je vrijwel geen andere keus.
@Jerry Nick | 02-01-11 | 18:15
Een domme supermarkt. Interessant. Zijn er ook slimme supermarkten?
@Elisabeth2 | 02-01-11 | 18:17
En wassen doe je de spruitjes ook in mondwater?
Ik heb een vergelijking met de c1000 gezien waar AH maar liefst 14 cent goedkoper was (AH Lunetten, 't Goylaan)!
Da's toch mooi 1,16x euroknaller!!
Ennu ga ik spruitjes pijnigen met een scherp mes. Spruitjes van Deen.
@Elisabeth2 | 02-01-11 | 18:11
De witwas, die wel. Bont dan weer niet, daar nemen we de aanbieding in mineraalwater voor. Het bad ook niet met mondwater want dat is niet geschikt als kontwater. Het rijmt wel maar daar houdt het dan ook meteen helemaal op.
Koken doen we er ook niet in, dat doen we in bar le duc uit de doosverpakking van drie liter.
Dus, al met al gaan we op dat voordeel op het mondwater niet echt binnenlopen.
@Elisabeth2 | 02-01-11 | 18:12
Lees net dat mijn mondwater 11.2% alc. bevat..
*glas inschenkt en ijsblokjes erin gooien doet*
neemjemoederindemali | 02-01-11 | 18:13
Dat is het leuke er juist aan en vooral omdat het bij de C1000 goedkoper is. Een jeuksensatie voor minder, zeg maar.
Albert Heijn is de meest krampachtige, domme supermarkt van de lage landen. Eerst een eliteshopje willen zijn, om vervolgens een tokkietoko te gaan spelen. Totaal ongeloofwaardig.
AH heeft de doelstelling om in de dichter bevolkte woonomgevingen (dus vooral stadswijken en bij voorkeur de betere stadswijken) de supermarkt te zijn die voor iedereen het dichtst bij is.
In dat licht bekeken is de reclameactie van AH zo gek nog niet. Waarom zou je naar een andere supermarkt willen gaan?
Verder vind ik AH een ongelofelijke kutzaak, ze doen er alles aan om maar zo veel mogelijk centen uit de handen van de klanten te kloppen.
Elisabeth2 | 02-01-11 | 18:11
LOL!
@Elisabeth2 | 02-01-11 | 18:11
In bad? Jeukt dat niet enorm?
Den Deen heerscht.
De tuin schrob ik ook met mondwater, en dan niet die van AH.
@Biff Eagleburger | 02-01-11 | 18:09
7 dagen in de week kapsalon? Groeit je haar zo snel dan?
Het grootste gedeelte van het supermarkt voer is je reinste rotzooi!
Theoretisch gezien kun je voor de basis prima naar de Aldi, en voor de aanvullende (wat luxere zaken) naar de speciaalzaak. Maar helaas, ik heb het druk en geen tijd/zin om 40 winkels af te struinen. Dus sta ik ook ieder weekend braaf mijn kar vol te gooien met overprijsde rommel bij Harry Piekema.
zeg maar jansen | 02-01-11 | 17:53
Gaat dat er bij jullie ook zo hard doorheen, mondwater? Ik doe er alles mee, de was, afwas en in bad. Kan echt schelen hoor die paar centen.
Alsof je dood gaat van 7x in de week kapsalon en bier van de nachtwinkel. Tsss.
@Jan Zand | 02-01-11 | 18:04
Wat ik me ff afvraag, zou het wel mogen om het C1000 logo te gebruiken?
Volgens mij zit daar een recht op.
@don.patrick | 02-01-11 | 17:53
Neenee,wacht,deze is minder pijnlijk.. Koop een paar flinke biefstukken bij de AH,boek een ticket naar kaapstad,huur een bootje,bind vervolgens de inmiddels rottende biefstukken (zou ze ook daar kunnen kopen..) aan je lichaam,en spring bij seal-island in het water.Succes gegarandeerd.
zeg maar jansen | 02-01-11 | 18:04
-
Ik heb de reacties niet helemaal gelezen inderdaad, sorry! Niet boos wezen dat ik de glans van je scoopje een klein beetje heb weggeschraapt. ;)
@don.patrick | 02-01-11 | 17:57
Ah, en waarom wil hij je onrendabel verklaren?
@CYFAWS | 02-01-11 | 17:57
Lees eens wat er al geplempt is. Om 17:53 bijvoorbeeld.
Wat Bob Sponge zegt. AH heeft bij het publiek een duur imago, maar kijk toch eens: voor een winkelwagen vol A-merken (er zitten geen huismerken in de kar) moet je bij de C1000 vrijwel net zo veel aftikken als bij Baas Blauw. Opvallend dat AH juist met C1000 vergelijkt. Tot voor kort was men daar grootaandeelhouder. Inmiddels zijn alle aandelen verkocht, en zie: het grote C1000-bashen kan beginnen.
@don.patrick | 02-01-11 | 17:53
Een kaasschaaf? Dan heb je nog wat bedenktijd als je eenmaal bezig bent.
Zijn sigaretten bij de Appie ook duurder?
@don.patrick | 02-01-11 | 17:57
In stijl? Dan huur je een Bentley en hang je een slang aan de uitlaat die je verder naar binnen leidt. Maak ruim gebruik van de minibar, het maakt het makkelijker en minder gevoelig. Start de motor en laat je zachtjes in je eeuwige slaap zakken.
Wat je ook kunt doen is een flink stuk in de kraag gaan zuipen in de stad, (*loop tegen een lekker wijf aan) en de volgende dag zie je de dingen wezenlijk anders en wil je niet meer dood.
(*Optioneel)
*koken gaat*
Prof. D.A.H. Vintik | 02-01-11 | 17:55
Smaakt waarschijnlijk beter dan konijnenvoer.
@lion@night | 02-01-11 | 17:57
Die komt er in mijn huis niet, tenzij er een appetijtelijke dame aan vast zit, maar dat begreep je al.
ohja en voordat ik afgebroken word op de opmerking dat de AH kwalitatief de beste supermarkt is.... bron:
publications.gfk.nl/News/GfK%20in%20he...
@don.patrick | 02-01-11 | 17:53
Je hoofd in de klembank zetten en dan aandraaien tot je krak hoort?
In aanvulling @ mezelf, 17:57: Hier is de bon wel te zien:
cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/cmgtcon...
Of hier: www.ah.nl/prijspeil/prijsvergelijking
Het nieuwste bonnetje is overigens nog treuriger, het verschil daarvan bedraagt maar liefst 0,21, op een bedrag van circa 64,- ! :')
neemjemoederindemali | 02-01-11 | 17:54
Waarom dóé je het dan ?
lion@night | 02-01-11 | 17:55
Vis is super-duur inderdaad, maar bij een goed restaurant, danwel goede visboer vind ik het een goede ruil. Lekkerrrrrrrrrrrrr.
Is dat zo? Ik twijfel altijd een beetje bij Aldi en Lidl.
Elisabeth2 | 02-01-11 | 17:14
Lidl is helemaal prima, die heb ik helaas niet in de buurt.
Het nadeel is dat je wat minder keus hebt, maar het scheelt wel bakken met geld en, zoals ik al zei, als je weet wat je moet kopen is er weinig verschil.
-weggejorist en opgerot, RIP-
@don.patrick | 02-01-11 | 17:53
Laat je halal slachten.
lion@night | 02-01-11 | 17:51
We moeten een andere lokatie zoeken.
Het ging mis met de bussen en carbid.
:)
*zoeken gaat*
@neemjemoederindemali | 02-01-11 | 17:52
dacht meer aan een Unox rookworst....
Gister toevallig gezien, en de nutteloosheid van deze poster is me niet ontgaan. Leuk dat ik niet de enige ben. Ik had even de tijd om te kijken naar de details, die niet zichtbaar zijn op bovenstaande foto, en dat leverde op dat het voornaamste verschil de prijs van een fles Listerine mondwater is, die bijna een euro goedkoper is bij Albert Heijn dan bij C1000. Als we dat product wegdenken - het is niet wat je noemt een eerste levensbehoefte, ik denk zelf dat er niet zo gek veel mensen zijn die dat kopen - bedraagt het verschil tussen beide kassabonnen nog iets van 20 eurocent. Nou, hopelijk was dat de reclamecampagne van ongetwijfeld enkele honderdduizenden euro's waard, lutsers. Hoe dan ook, ik kom toch niet meer in die kutwinkel, dus waarom zou ik me er druk om maken?
Vergeet Piekema. Sanne Wallis de Vries roept de radio commercials in. Die is pas geëngageerd.
Een hausfrau topic in GS? Wat boeit mij de kassabon van Appie?
@ecologiste | 02-01-11 | 17:51
Zijn er gezinnen op die honden eilanden die voor 2500 euro boodschappen doen dan?
@Rammstein | 02-01-11 | 17:49
Dat ben ik wel met je eens.
Hoeft niet persé in de betere restaurants, maar zolang er gepassioneerd personeel rondloopt in de bediening in keuken.
Zo ben ik vis meer gaan waarderen. Maar nog steeds vind ik vis hier in NL matig, de betere vis eet je in het buitenland of in NL in de betere restaurants, maar dan betaal je gelijk de hoofdprijs.
@ecologiste | 02-01-11 | 17:51
En dan eten ze ook nog eens als kanaries.
@Corrina | 02-01-11 | 17:51
Een supermarkt met een etalage? Waar kan ik die vinden?
*Auto starten doet*
@don.patrick | 02-01-11 | 17:53
Waarom wil jij dood? Want het hoe heeft te maken met het waarom. En wanneer?
de c1000 is een goedkope middenmootsuper en dat zie je terug in t soort personeel en in t beeld van de winkels. als je dat vergelijkt met een AH winkel scoort de c1000 echt n stuk lager.
de beleving vd klant is dat AH n (zeer) dure winkel en dat komt vooraal doordat t er over t algemeen genomen stukken beter uitziet als bij de c1000. en de kwaliteit van een hoop artikelen stukken beter is.
het doel is dus om klanten niet te laten zien hoe goedkoop de appie wel niet is, want dat willen ze helemaal niet zijn,maar dat een kwalitatief stuk mindere supermarktketen als c1000, op hetzelfde prijsniveau zit!
en voor alle duidelijkheid... ik shop bij zowel appie als c1000 en ik verschillende winkels.
ohja.... en
@kalasjniknal | 02-01-11 | 17:45
verdiep je aub eerst ergens in voordat je wat onzinnigs blaat... de prijsvergelijkingen gaan alleen over A-merken! Dus wat is de toegevoegde waarde van je gezeur over de mindere smaak van het huismerk hier? over smaak valt trouwens niet te wisten huilebalk!
Het was een keertje lachen om een AH-reclame. Ik viel bijna van m'n fiets toen ik die abri zag, te fail voor te geloven! AH slopen is altijd +1
@Rammstein | 02-01-11 | 17:50
Niet in het minst, maar dat heb ik je vanmorgen ook al proberen uit te leggen. Ik haat het als ik in de herhaling moet vallen.
Parsons | 02-01-11 | 17:46
Dat zijn bazen.
Man man, een knaller !
Het verschil zit in het mondwater. Echt iets wat je wekelijks flink moet inslaan.
-weggejorist-
Ik heb zowieso niets met winkels die decennia lang de hoofdprijs vragen,gen vervolgens hun prijsverlagen na jaren van prijsopdrijving.
Als ik wat speciaals nodig heb ga ik weer wel naar Appie, gewoon omdat het kan.
Fijne info heh, totaal niet boeiend ik weet het. Daarom ben ik ook een Penis aqua-rosa.
@lion@night | 02-01-11 | 17:49
Je denkt toch niet dat ik rookworst van Appie vreet? Ik kan je verzekeren dat rookvlees bij mijn slager geen massaproduct is en ik kan je ook verzekeren dat er geen slachtafval in zit.
Is dit Hamsterleaks.ah?
Mist nog steeds de ouwe Haagse Konsumenten Mar(k)t van Van der Straaten.
Lidl zegt dat het gemiddeld 2.500 euro per jaar kan besparen aan gezinnen in Spanje
www.eldia.es/2010-01-15/economia/9-Lid...
Daar kan AH never nooit niet tegenop.
@Teun van het Tuinpad | 02-01-11 | 17:48
vond het een ludieke manier van uitnodigen voor het bierfest.
;)
Ook de beste wensen voor jou amigo!
Jumbo? Is dat een olifant?
Albert Heijn blijft de beste supermarkt, met name de grotere winkels.
1.16 cent goekoper is niet juist. Als je cash betaalt, moet dit 1.15 cent zijn. Scheelt weer een cent.
Al zijn ze 5 euro duurder met een vergelijkbare bon van de concurrent, ik voel mij alleen thuis bij Albert Heijn. Ik heb een keer voor een etalage van een Aldi gestaan, vre-se-lijk.
Link ist Kaputt
Biff Eagleburger | 02-01-11 | 17:43
Ik ook niet meer sinds er bijna geen parkeerplek meer is te vinden voor een x5.
neemjemoederindemali | 02-01-11 | 17:47
Nog steeds beledigd ?
lion@night | 02-01-11 | 17:47
Nu probeer ik in ieder geval nagenoeg alles. Een van mijn exschoonvaders nam ons altijd mee uit eten naar de betere restaurants, en zo leer je dat dan.
neemjemoederindemali | 02-01-11 | 17:46
:)
@neemjemoederindemali | 02-01-11 | 17:45
maar snert zonder rookworst is geen echte snert.
Rookvlees is toch massaproductie, rookworst is een soort AH excellent frikandel zeg maar.
Heyho meezingen doet #sbs6
Ik ga naar Appie, juist omdat het NIET goedkoper is! Ik wil een goede winkel, met veel keus. Voor goede goedkope groente ga ik wel naar de markt.
haha, als mensen graag die albert heijn troep eten, laat ze dan lekker :)
lion@night | 02-01-11 | 17:46
Ik wist dat het een knaller was.
;
De beste wensen @ joe en de rest overigens.
*plop*
@Rammstein | 02-01-11 | 17:44
Dat was mij al opgevallen.
@Rammstein | 02-01-11 | 17:44
en nu?
Een culinair diner is nog steeds niet aan je besteed?
*droom in duigen ziet vallen*
;)
@Teun van het Tuinpad | 02-01-11 | 17:44
Ik heb wel een vermoeden. www.dumpert.nl/mediabase/765821/146e66...
@Teun van het Tuinpad | 02-01-11 | 17:44
d'r ligt er hier eentje op het plein...
@Teun van het Tuinpad | 02-01-11 | 17:39
pianospelen gaat ook moeilijk met een vinger in de pap:-)
Als je het boodschappenmandje van het CBS vult met louter A-merken, dan staat AH altijd in de goedkoopste top drie. Bij huismerken en stuntmerken wil de kwaliteit tussen de supermarkten behoorlijk verschillen, dat maakt vergelijken lastig.
Door de week ben ik een fietsforens om in de stad niet opgeslokt te worden door het verkeersinfarct (de fiets is simpelweg sneller). Ik hoef nauwelijks om te rijden om boodschappen te doen bij een half dozijn verschillende supermarkten. Er is meer (kwaliteits)verschil tussen filiaalmanagers dan tussen de aangeboden producten. Dus doe niet moeilijk en loop naar de meest dicht bij zijde super, zodat je ook over enkele jaren verzekerd bent van een levensmiddelenwinkel om de hoek.
Contradictie in terminus: de kassameisjes van een AH-francise moeten alle (boodschappen)tassen controleren (sinds jaren en nog steeds). Dezelfde winkel heeft sinds kort zelfscan. Namens het moederbedrijf wordt bij zelfscannen aangemoedigd dat de boodschappen rechtstreeks in de rugzak opgeborgen worden. <diepe zucht>
@lion@night | 02-01-11 | 17:37
Mevr. neemjemoederindemali heeft opdracht om zoveel mogelijk met echte versproducten te werken en niet met massa geproduceerd vlees. Vandaar ook ik zo'n beetje het jaar rond wildproducten en rund eet.
AH-huismerk is kotstroep.
Dus wel vergelijken op smaak en kwaliteit, en dan verliest AH dik & dubbel qua prijs.
lion@night | 02-01-11 | 17:41
Ik heb mijn grootbrengers tot wanhoop gedreven, lustte niks en had alle trucjes door.
Prof. D.A.H. Vintik | 02-01-11 | 17:41
lol
Parsons | 02-01-11 | 17:42
Jeps.
Ik mis alleen 3 melkbussen.
;
gozahtje | 02-01-11 | 17:36
Visboer ben ik met je eens, maar groentenman en slager niet, bakker trouwens ook niet. Althans hier niet. Ik heb vroeger in Amstelveen gewerkt en deed daar boodschappen bij die kleine winkels. Dat was helemaal prima. Daar wonen mensen die wat over hebben voor goed eten.
Ik ben al maanden niet meer in een supermarkt geweest. Stelletje paupers.
@Teun van het Tuinpad | 02-01-11 | 17:39
Mogguh buuf, heb je al je vingers nog?
Ik vind het allemaal crap. Het bestaat gewoon niet dat ze vergelijkbare mandjes kunnen samenstellen. Winkelen bij de Aldi. Probeer daar maar eens een A merk bier te kopen. Ik ga geen andere voorbeelden geven, ze zijn er genoeg. Als je iets speciaals zoekt, omdat je bepaalde merkproducten niet te vreten vindt, ga je naar de winkel waar je je verslaving kan bevredigen, en ja, dan doe je daar toch ook de rest van je boodschappen.
LOL@Teun van het Tuinpad | 02-01-11 | 17:39
Hij heeft een broertje dood aan zulke grappen Teun.
@Rammstein | 02-01-11 | 17:32
eensch!
zeker bij kinderen.
At als kind ooit iets wat in de soep zat.
Zei mijn pa,"weet je wat je nu gegeten hebt"?
Neuh...
... garnalen
Die ik daarvoor absoluut weigerde te eten.
Nu eet ik die graag, alhoewel de Hollandse nogal smaakloos zijn.
@MasterGully | 02-01-11 | 17:31
Pardon, u vindt het "gewoon" dat ze met een hoofddoek achter een kassa zitten?
Vindt u het ook gewoon als ze met een mijter op achter de kassa zitten, of met een keppeltje?
Dan kan mijn dochter straks dus ook gewoon bij een appie aan het werk met d'r vliegend spaghetti monster in haar haar? En mijn vrouw met haar sigaretje? (lid van de rokerskerk)
-weggejorist-
en voor die 1.16 verschil buiten ze wel alle leveranciers uit.
In de plaatselijke super hier hadden ze een poster hangen waarop een verschil van 15, jawel 15 cent, prijkte.
Dit is nieuws van 2010 Koets! Conform eerder beklag, doe 's 2011 nieuws brengen en gaarne dat van morgen. Ehh, wanneer komt D. Weensie weer terug van vakantie...?
Wappelflap | 02-01-11 | 17:39
Hein heeft nog steeds een vinger in de pap?
*lol om eigen grap heeft*
Wappelflap | 02-01-11 | 17:39
oplichting ?
Ahold is marktleider, en met een reden.
gozahtje | 02-01-11 | 17:36
Die kopen toch in bij de AH.
@neemjemoederindemali | 02-01-11 | 17:32
je bestelt alles bij appie.nl?
of leef je uitsluitend op snert?
;)
Ik haal liever echt lekker eten bij de slager, groenteboer of visboer. De supermarkt is voor gemak en de overige rommel zoals schoonmaak spul e.d.!
Ondanks dat ik m'n meeste boodschappen bij de Appie doe en ze ook wel trouw zal blijven, vindt ik deze 'nieuwe' reklameactie van de AH meer iets voor de 70er en 80er jaren (van de vorige eeuw !) ... Degene die hierop ingaan zijn wel heel erg diep gezonken, dat zijn trouwens ook eerder de mensen die naar de Aldi of de Lidl gaan, maar niet de AH klanten, deze zijn toch wel de mensen met iets meer hersencellen, en die worden eerder beledigd door dit stomme vergelijklijstje dan dat ze aangemoedigd worden ... Het lijkt wel een reklame actie verzonnen door reklamebureau "dom, dommer. dommst" ... zucht :(
Anyway, gelukkig ben ik nuchter genoeg om het verder links te laten liggen ... (ook AH maakt wel eens een verkeerde beslissing ...)
@MasterGully | 02-01-11 | 17:31
U is vrouwenhater?
MasterGully | 02-01-11 | 17:31
mij maakt het ook niet uit door wie het varkensvlees wordt afgerekend .
Rammstein | 02-01-11 | 17:26
Dat is zo! Bij Deen hebben ze heerlijk vlees wat zo in de oven kan. Ga ik ook niet over nadenken eigenlijk of het van een mensvriendelijk varken komt.
Eurotokkie | 02-01-11 | 17:05
Dat redt ik bij mijn patatboer in +kut niet hoor met n euro!
lion@night | 02-01-11 | 17:29
It's funny 'cos it's true
@lion@night | 02-01-11 | 17:28
Het zal, voor mij is een supermarkt een no-go area, ongeacht welke naam er op de luifel staat.
Jullie zeggen maar lekker wat jullie zeggen willen, ik ga gewoon naar de Appie voor mn boodschappen.
@Parsons | 02-01-11 | 17:30
Minder kankerverwekkend dan:
nl.wikipedia.org/wiki/Monsanto_%28mult...
Dirrek | 02-01-11 | 17:29
Ja vreemd he , ik bedoel ach je weet het wel.
@neemjemoederindemali | 02-01-11 | 17:25
Hier in de AH hebben ze ook gewoon een hoofddoek op. Al maakt dat mij -in tegenstelling tot velen hier- geen reedt uit. Beetje kansloos topic dit trouwens. Die hele reclame is puur bedoeld om het 'dure' imago van AH wat terug te brengen. Alle normale supers zitten wat mij betreft ook in dezelfde prijsklasse. Voor een paar procent ga ik in elk geval niet omrijden naar wat anders.
@Bob Sponge | 02-01-11 | 17:23
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant he?
Halal troep is het. fp.dagelijksestandaard.nl/2010/12/bij-...
@potjandrie | 02-01-11 | 17:22
Ik ben om, verkopen ze er ook hele wilde wijnen? Graag vers geschoten en niet ouder dan een maand of 8.
Eurotokkie | 02-01-11 | 17:24 Koelhuis komt uit Afrika ? Waarom ?
@Rammstein | 02-01-11 | 17:26
gheghe...
daar heb je volkomen gelijk in.
;)
@neemjemoederindemali | 02-01-11 | 17:22
klopt, het is én én;
dus inderdaad een uiterst uitgekiend assortiment uitgekozen om tot die goedkopere prijsvergelijking te komen.
Boodschappen zijn gedaan op dezelfde dag (dus momentopname).
Maar goed, wat de AH wil aantonen is dat de supermarkt niet per definitie altijd duurder is dan collega supermarkten. Daar slaagt men wel in gezien het marktaandeel wat AH terug won.
@hotmint | 02-01-11 | 17:21
Vers en luxe? In een supermarkt? Volgens mij ben jij je verstand volledig verloren.
Elisabeth2 | 02-01-11 | 17:14
Hoe minder je weet, hoe lekkerder je eet.
Idd, doe eens een snuifbordje plaatsen, link kapot.
De ene week doe je meer boodschappen dan de andere. Logisch dat er verschil in uitgaven zit. Het merk supermarkt is irrelevant derhalve.
@Eurotokkie | 02-01-11 | 17:20
Dat viel me vorig jaar op toen ik per ongeluk in Utrecht in een winkel van Appie terecht kwam, heb er even heel raar van opgekeken kan ik je vertellen. Is dat in andere supermarkten anders of hebben de kassadames daar ook de beschikking over een kopvod?
site plat.
doe is mirror geven!
hotmint | 02-01-11 | 17:21
Zoals het vlees dat 3 jaar staat ingevroren in een groot koelhuis in Engeland dat afkomstig is uit Afrika .
Oerstomme mensen zijn Tokkies
Oerstomme dieren zijn Wuppies
Het is wel lastig vandaag hè VanKoetsveld om goede topics te bedenken? Wat een azijnpisserig en gezocht stukje dit. De campagne van AH is weldegelijk geslaagd. De AH heeft namelijk een duur imago, en de C1000 (en zeker die prutszaak bij mij om de hoek) een goedkoop imago. En wat blijkt nu: de dure supermarkt is even duur/goedkoop (doorhalen wat nvt is) als de goedkope. Het gaat dus helemaal niet om die 1,16 euro, maar om het feit dat er feitelijk geen verschil is. Maar dat begrijp jij kennelijk niet, lutser.
En trouwens, dat kassabonnetje wat jij nu op de foto hebt gezet stond vorige week zaterdag als in folder van AH. Dus als je er dan toch persé een stukje over moet schrijven zou ik dat voortaan een weekje eerder doen. Dan is het tenminste nog enigszins actueel.
@lion@night | 02-01-11 | 17:18
Maar niet zomaar een momentopname, ze hebben echt wel eerst goed uitgeplozen welke producten ze moesten nemen om ervoor te zorgen dat het karretje van Appie toch iets goedkoper was dan bij C1000. Als je objectief gaat kijken zal waarschijnlijk blijken dat Appie stiekem toch een paar procent duurder zal blijken. Verder wordt het geld waarschijnlijk verdient aan de huismerken, da's lekker niet te controleren.
Harry is gewoon eindbaas.
@huisbezoek opperwal | 02-01-11 | 17:13
Dat is die vergelijking met 27 (!) cent verschil.
www.distrifood.nl/upload/d6387f04-037e...
het gaat er om dat mensen nog steeds denken dat ah heel veel duurder is en dat ze graag kenbaar maken dat het tegenwoordig bijna tot geen verschil meer maakt.
Toch is AH fijn. De trentsetter in vers, luxe en toch betaalbaar.
Disclaimer: Ik werk er niet en heb geen aandelen...
Ja, C1000, die zal wel gaan klagen om deze vergelijking.
Ik vind het eigenlijk gewoon leuk, net als de heer Harry P.!!!
The saga continues www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/03/...
dat snappen we allemaal nooit. na 10 jaar korting op korting flikken ze het volgende maand weer zonder dat het totaal goedkoper wordt.
SuperRogier | 02-01-11 | 17:17
En dan dat spelletje zoek een kassa zonder hoofddoekje , dat wil niemand missen.
De C1000's in mijn woonplaats zijn zonder enige uitzondering baggerwinkels, de Appie biedt als enige een optie (zelfscanner) om die zwakbegaafden die mijn boodschappen pletten te vermijden, en dus doe ik boodschappen bij Appie. Sneller, beter, ruimer, schappen gevuld, professioneler. Of ze hun personeel fatsoenlijk betalen kan me geen reet schelen (dan ga je er toch niet werken?), ik wil gewoon snel en gemakkelijk mijn boodschappen kunnen doen. En dat kan daar. Als dat dan vervolgens in vergelijking met een andere supermarkt 10% duurder is, zal mij dat gevoegelijk een week aan mijn kont roesten.
@neemjemoederindemali | 02-01-11 | 17:14
nog belangrijker;
het is een momentopname.
De volgende dag kan de prijsvergelijking al weer heel anders zijn
@huisbezoek opperwal | 02-01-11 | 17:13
En sta je daarvan te kijken?
shit, wat veel cijfers en lijnen. Ik ga gewoon dichtstebij
Lekker tegenstrijdig topic. Zelf aangeven dat het geld geen fuck boeit maar toch Appie afkraken. Schande. Maar mooi dat de Appie duurder is, ik heb geen zin om paupers tegen te komen tijdens m'n boodschappen, die staan hopelijk ergens in een aldi met een rij van 15 minuten. Toedels!
@Eurotokkie | 02-01-11 | 17:12
tanken had je vrijdag moeten doen, nu ben je die verdiende euro al weer kwijt aan extra accijnzen.
Ach, als je voor de lage prijzen naar de Appie gaat zit er sowieso wat in je bovenkamer los.
Ook voor de prijs.
Ook.
AH is een prima winkel.
Zag de adv. een paar weken geleden langskomen en moest er al ff om lachen omdat iedere gek weet dat die boodschappen natuurlijk niet random gekocht worden. Verder zal het me aan de reedt roesten welke supermarkt goeiuhkoper is, mij zien ze er toch niet.
Reclame Code Commissie kom er maar in. Ik zag er ook een in een Abri bij m'n huis. Zou Pepsi eens met Coca Cola moeten proberen.
wereldatlas | 02-01-11 | 17:05
Is dat zo? Ik twijfel altijd een beetje bij Aldi en Lidl.
Ik zie een blij gezichtje en dat telt ook.
Ach, en dan komt die arme AH eens met een prijsvergelijking, klopt ie nog niet :-p
www.distrifood.nl/web/Nieuws/Formules/...
en supers.nl is al aan het roken volgens mij...
Link is binnen een paar minuten al dood? Super!
webcache.googleusercontent.com/search?...
Mensen, mensen. Neem het AH en zéker Harry P. niet kwalijk. Dit is inderdaad het werk van een waarschijnlijk zeer goedkoop reclamebureau dat, sinds het toegestaan is om prijzen van verschillende winkels met elkaar te vergelijken er meteen graag gebruik van maakt om te kijken wat de invloed is op de consument. Alleen is deze simpele flyer erg makkelijk en simpel doch onduidelijk in elkaar geflanseld.
lion@night | 02-01-11 | 17:11
Aha , eerst even tanken en dan op naar de MC.D .
Mirror?
@1teen | 02-01-11 | 17:01
Ja, staat ook voorop de bonusfolder van deze week, kan 'm helaas zo snel niet online vinden.
www.ah.nl/prijspeil
reclamewereld.blog.nl/campagne/2010/12...
@Tomz | 02-01-11 | 17:03
Volgens Appie, de C1000 denkt daar heul anders over heur.
@Eurotokkie | 02-01-11 | 17:05
euroknaller bij de Mc D.
supers.nl doet het al niet meer xd
Nog dommer, ook al zijn de producten op de tweede kassabon niet zichtbaar, dit is de hoogste prijs op heel de poster! De prijs, waarschijnlijk 75,66 bij C1000, is niet eens goed zichtbaar.
De paarse broeken komen van Kobalt. Na dat ze ING en ABN zijn zijn verloren, zou je toch denken dat ze zat tijd hebben om iets goeds te bedenken!?
Nonkel Frituur | 02-01-11 | 17:07
nl.wikipedia.org/wiki/Soylent_Green
ook leuk bij de appie, gewoon onder het minimumloon proberen uit te betalen en overuren niet uitbetalen
kruijf | 02-01-11 | 17:07
Deen ook.
En toch vind ik dat AH bijvoorbeeld goede verse groenten heeft, die kwaliteit vind ik bij de Digros/Dirk niet.
Ja, 0,25 cent goedkoper, maar vaak niet te vreten.
Zeg GS, is jullie contract met AH toe aan verlenging?
De CEO's van AH wrijven al in hun handjes !
www.youtube.com/watch?v=7edeOEuXdMU
Wat heeft de AH toch een KUDTpersoneel.
Bij de Appie moet je gewoon opletten dat je geen zakje van 250 gram snijbonen a 3,99 in je mandje gooit. En zelf vier appels afwegen i.p.v. zo'n handig schaaltje nemen...
C1000 iz toch van Schuitema? Wat weer van AH is? Pfff.
Na de ver= en uitbouwing van onze buurt-AH en de daardoor drastisch beperkte parkeerplaatsen doe ik al maanden boodschappen bij Deen. Prima winkel met aardig personeel.
Elisabeth2 | 02-01-11 | 17:01
Ja maar die Albert Heijn is wel aaaaaaaaaltijd open.
En het meest frappante is dat je er niet eens écht eten kan kopen, alleen iets wat erop lijkt.
Gewoon naar de Aldi - pauperzaak en op de data letten - maar kwaliteit en prijs gewoon het beste. Tis nie leuk, maar wel beter.
Gewoon naar de gruma gaan
Deze arme student doet gewoon boodschappen bij de Aldi.
Dat is pas goedkoop én als je weet wat je moet kopen.. prima kwaliteit.
Het vlees zit in ieder geval niet vol met antibiotica en andere rommel.
nieks | 02-01-11 | 17:02
1 euro ( 2.20 gld ) even kijken , een patatje pinda ?
over paarsebroekfail gesproken,
kijk dan eens naar de nieuwe commercial van Profile, sex sells, maar hier slaat men de plank volledig mis.
Waarde van boodschap overbrengen; 0. Irritatiefactor; hoog.
www.youtube.com/watch?v=mJqCyLi8WYE
Jumbo is de beste qua prijs/kwaliteit
Daarna AH.
C1000 staat onder de aldi en lidl
De verschillen tussen alle supermarkten in NL onderling zijn vrij klein en omrijden voor een andere supermarkt zal de winst helemaal minimaal maken... En toch doen de mensen het.
De prijzen in de supermarkten hier blijven maar dalen, zijn ook een van de laagste in heel Europa, en de leveranciers krijgen het steeds moeilijker. De vraag is waar dat gaat stoppen... Zolang de mensen op de (letterlijk) centen blijven kijken zullen de prijzen niet snel uit de neerwaartse spiraal geraken.
Wat hoor je als er een turkse website uit de lucht valt: KABAP!
site is nu al deaud...
Vomar is natuurlijk gewoon de beste.
kortom: het maakt qua geld financieel dus geen zak uit waar je boodschappen doet
This, my friends, is riddled with FAIL.
Copyright 2002 - 2005
Nee dan heb je een sterke bron..
Zat ik ook al naar te kijken. Wat een explosief verschil.... op een erg specifiek boodschappenlijstje. Als ik iets randoms bij de Jumbo koop, en datzelfde random spul bij de AH, steek ik mn lul in het vuur als de AH goedkoper is.
een euro! Dat is wel weer mooi een.. ...
wacht.. wat koop je tegenwoordig voor een euro?
Van de kruidenier met die irritante kudthamsters dus
Jahaaaa! Eindelijk!!! Laten we AH eens gaan afslachten!!!
Kappen met die smerige handel die ze ons opleggen omdat ze de enige supermarkt zijn en alle concurrenten de markt uitdrukken
Na de ver= en uitbouwing van onze buurt-AH en de daardoor drastisch beperkte parkeerplaatsen doe ik al maanden boodschappen bij Deen. Prima winkel met aardig personeel.
haha...
C1000 op plek 2 qua kwaliteit.
Laat me niet lachen, kwaliteit food is vaak bagger daar.
Lekker de prijzen in december omhoog gegooid om ze vervolgens in januari weer naar beneden te gooien en paginagroot in de krant te zetten...... tja mensen willen graag bedonderd worden eerder zijn ze niet tevreden....
Server van supers.nl was binnen 1 minuut aan t roken.
Ach, ik zag een poster waar de c1000 op een kar boodschappen 27 cent!! duurder was...
Wacht, ik snap hem niet?
Link nu al deaud
Albert Heijn is nog nooit de goedkoopste geweest, en zal dat ook nooit worden.
Link deaud.
maar euroshopper bij de ap is wel goedkoop, (het zit ook met chemische troep)
REAGEER OOK