Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Henk en Ingrid kapen elitefeestjes

irish_hooligan_tie-p151721955230114051td9w_152.jpgEr is een kwalijke ontwikkeling gaande in het Amsterdamse cultuurcircuit. Steeds vaker verpesten ongure lieden de sfeer op de bekende high culture-locaties zoals bijvoorbeeld het concertgebouw. Wat deze ongewassen honden hier naartoe heeft gelokt is onduidelijk, maar helaas hebben ze wel altijd een kaartje gekocht en zijn ze dus niet zomaar uit de zaal te verwijderen. Ook houden ze zich gedurende de voorstelling koest, gooien ze niet met bierblikjes en blijven de bekende voetballiederen achterwege. Desondanks weigert cultuurminnend Nederland zich bij de situatie neer te leggen en zoekt men naarstig naar een oplossing voor deze hardnekkige smet op het verder zo fatsoenlijke cultuurpubliek. In Dagblad Trouw wordt inmiddels al gezinspeeld op een kledingpolitie: "Tijdens het klasieke zondagochtendconcert in het Concertgebouw zitten hoofdzakelijk oudere, nette Amsterdammers te luisteren naar een in stijlvol zwart gekleed orkest. Een aanzienlijk deel van de aanwezigen heeft geen enkele moeite gedaan om zich netjes aan te kleden. Onlangs zat ik achter iemand met een gestreept voetbalshirt aan, terwijl velen in trui en kampeerbroek gekleed waren. Ook zag ik iemand in geruit hemd met rode bretels. Dit stoort me en ik word erdoor afgeleid." En dit is slechts een van de vele voorbeelden!!! Er moet NU is gebeuren. Omhoog met die ticketprijzen! Stop de Tokkie-isering van de kunsten!!!

Reaguursels

Inloggen

Je schaamt je toch kapot voor die omhooggevallen pakkendragers, wat een tomeloze arrogantie houden die lui erop na. Binnenkort mag je eerst langs de concertgebouw doorbitch, die met zweepje de kledingvoorschriften controleert.

tiepmiep | 02-01-11 | 21:07

@ Bellie:

Zeer kenmerkend voor een groot deel van de premium-dealers. Als je een pak draagt is het net of je een pot honing op de rug hebt, maar als je in je spijkerbroek komt dan willen je ze niet helpen.

DeRuktor | 02-01-11 | 01:17

Cultuurminnend Nederland beoordeelt dus de verpakking en niet de inhoud. Ach ja, een misverstand dat wel vaker voorkomt. Vanwege mijn werk loop ik door de week in een net pak en in het weekend lekker casual. Inderdaad merk je dan wel eens dat je anders behandelt wordt in winkels, showrooms etc.. Ik snpa het ook wel, want de grootste graaiers lopen in pakken rond en dus valt daar geld aan te verdienen. Leuke enecdote: een kennis met bloeiend bedrijf ging onlangs naar een garagebedrijf om twee BMW 5-series te bestellen; één voor hem zelf en één voor zijn compagnon. Was in zijn werkkleding, werd niet serieus behandeld, proefrit kon even niet en heeft de auto's nu maar zo'n 100 kilometer verderop gekocht...

Bellie | 01-01-11 | 19:41

ja, wel het belastinggeld willen van Henk en Ingrid, maar als Henk en Ingrid dan eens komen kijken wat er gebeurt, dan moeten ze gauw optieven.... Wat mij betreft, subsidies stopzetten, reeele prijzen gaan rekenen aan de kassa, kunnen ze weer lekker onder gelijkenen zijn. 2 problemen opgelost.

GoedenMorgenDezeMorg | 01-01-11 | 17:47

ik kom ook regelmatig in het concertgebouw, maar om daar nou perse heen te gaan als ware het een bruiloft een begrafenis gaat mij te ver. in korte broek zou ik er niet binnengaan, maar netjes casual is ook niets mis mee

apparatjik | 01-01-11 | 13:47

Niet zeuren, dat betekent alleen maar dat de mooie kunsten en muziek bereikbaar zijn voor alle lagen van de bevolking. En dat is goed, dus subsidies moeten blijven.

Boer in 020 | 01-01-11 | 13:27

Hebben jullie al bij de andere kwesties gekeken die deze mevrouw behandeld? Belachelijk en schandalig! Aan dit soort lui gaat ons laat kapot!

De ouwe kluunwapser | 01-01-11 | 13:07

Je hoeft er niet naar toe, maar als je gaat kom enigsinds gepast. Hoe moeilijk is dat te begrijpen? Op een begravenis kom je ook gewoon in het zwart, het is nu een maal zo.

ThePhatGuy | 01-01-11 | 12:29

Concertgebouw is voor linksch-elite en niet voor de pleps!!! Scheer je weg!!! Eerlijker kunnen we het niet maken!

zeefert | 01-01-11 | 11:09

Ook is de censurering van het commentaar iets waar Kim Il Jung bang van zou worden, dus elke vorm van zelfreflectie ontbreekt.
Noobs, dat dit soort volk nog bestaat in een moderne maatschappij.

mothersfinest | 01-01-11 | 10:34

[quote]Kom je in het met jouw belastingcenten in stand gehouden Concertgebouw, blijkt het vol te zitten met ruftende bejaarden die er niets anders doen dan keeping up appearances! Kan dat decorumvolk (doorgaans de laagste middenklasse) er niet uit worden geschopt ten behoeve van de cultuurliefhebbers?[/quote]

Tot hier was goed genoeg.
Gelukkig nieuw jaar.

mothersfinest | 01-01-11 | 10:18

Kom je in het met jouw belastingcenten in stand gehouden Concertgebouw, blijkt het vol te zitten met ruftende bejaarden die er niets anders doen dan keeping up appearances! Kan dat decorumvolk (doorgaans de laagste middenklasse) er niet uit worden geschopt ten behoeve van de cultuurliefhebbers?

Dat volk is nog te stom om te begrijpen dat er niets mis is met een voetbalshirt, mits dat van Ajax of Barcelona is. Wat weten die gasten van cultuur.

Anders nog? | 01-01-11 | 02:51

Ik wens iedereen een gelukkig nieuwjaar en een mooi net pak. (Of een chique japon.)

caudillo | 01-01-11 | 02:26

@HY78 | 31-12-10 | 19:59
U zit al vroeg aan de Champagne!

Chiant | 31-12-10 | 22:48

Kijken hoe het VOLK het vindt als ze nu flink meer geld moeten betalen voor een voorstelling van Bert Visscher, Youp van 't Hek of Herman Finkers. Of om in deze contreien te blijven, Theo Maasen en Hans Teeuwen. Dan is het weer bleren en brullen. Kijken wie ze dan de schuld kunnen geven.

Het is natuurlijk een puur symbolische bezuiniging. Een speeltje van de elite slopen. De belangrijke hervormingen laat dit kabinet liggen. De arbeidsmarkt wordt niet aangepakt, de uitkeringen gaan niet op de schop( omdat niet alleen PVDA'ers werkloos blijken te zijn maar ook Henk en Ingrid, of investeert Geert alvast in zijn uitkering als hij klaar is als OPPERHOOFD?) . Aan de woningmarkt wordt niets gedaan.

Ik begin erg terug te verlangen naar het 4e kabinet Balkenende. Dat voerde meer beleid dan dit "marketing kabinet", waar een bezuiniging op de plaatselijke voorstelling van Harry Jekkers al een hervorming is. Rechtse kiezer bedankt. Nog 4 dramatische jaren.

Insure | 31-12-10 | 22:06

jabir | 31-12-10 | 20:22
welles
Laat ik het dan anders zeggen:
De aller armsten konden inderdaad niet naar het theater, en in die tijd had je erg veel arme mensen. Deze mensen waren blij als je al zonder honger naar bed gingen. Theater was voor hun out of the question.
De liedjes van de toen heersende componisten, waren veel meer gemeengoed dan ze dit nu zijn. Als iemand zegt dat hij naar klassiek muziek luistert, dan heeft hij meteen een stempel, terwijl hele volksstammen naar Rieu gaan, of genieten van filmmuziek tijdens het kijken van een film.
Niet al het werk van alle componisten was daar voor bedoeld.
Natuurlijk waren er ook privé voorstellingen en werden alle belangrijke mensen geacht een eigen geschreven lied te hebben van een componist. Voor componisten was dit ook belangrijk daar de meesten componisten daarvan leefde (en van lesgeven). Dus verschil was er duidelijk.
Opera's was gewoon entertainment voor de mensen die het konden betalen. (helaas was dit de minderheid van de mensen)

wcrol | 31-12-10 | 21:32

En als je verder leest staat er dat je je, als mens met meer cachet, niet zo moet ergeren aan de kledingbarbaren en van de muziek moet genieten. Lijkt me een goed idee. Persoonlijk vind ik een voetbalshirt in zo'n setting ook iet echt chique maar het zou me niet storen. Zet anders op dat kaartje wat voor kleding gewenst is. Ben je van het gezeik af. Gewoon een dresscode. Saai, zwart of grijs en trek uw zuurste smoelwerk.

Sliptong | 31-12-10 | 21:29

Dat geloof je toch niet die mensen, als je echt voor de muziek komt waarom zou je je dan irriteren als iets onbenulligs als gepaste kleren. Zolang die mensen er niet door heen lopen te praten heb je niks te klagen.

daniel_1208 | 31-12-10 | 20:26

@wcrol | 31-12-10 | 19:49
Nietes. Componisten werden ingehuurd door keurvorsten en hertogen, soms kerkinstituten; hun muziek werd door passend geklede patriciërs met een serieus gezicht beluisterd in de salons en kerken. Het was toen ook al verheven kunst. Alleen de "Opera buffa" was een genre dat 18e eeuwse plebejers konden waarderen, dat is maar een klein en niet het belangrijkste deel van het werk van Mozart. "Cosi fan tutte" is daar een goed voorbeeld van:

en.wikipedia.org/wiki/Opera_buffa

jabir | 31-12-10 | 20:22

Ik heb sterke verdenkingen dat Mutsaerts de klacht zelf heeft geschreven. Je eigen fikkie stoken en dan brand roepen, waarom ook niet...

Hadt-je-me-maar | 31-12-10 | 20:16

Kledingpolitie instellen, maar verkachters een taakstraf geven. Niets moet, alles mag. En je dan nog achter je oor krabben dat alles verpaupert. Nog even en dan liggen jullie in de poepluier die jullie hebben geregeld voor opa en oma. Ik heb wel een alternatief voor jullie. Een trein naar het oosten.
* Uitzwaaien babyboomers doet *

Smarties | 31-12-10 | 20:04

@Chiant | 31-12-10 | 19:27
U zegt eigenlijk, dat neuqen in een huurwoning, met een hoger BTW-tarief belast zou moeten worden dan neuqen als podiumkunst?
Mooi, zit ik dan met mijn podiumloze huurwoning .........

HY78 | 31-12-10 | 19:59

Ik snap dat gedoe over de klassieke muziek helemaal niet. 400 jaar gelden was het gewoon volksvermaak. Mozart, hoe geniaal ook, was gewoon de lady gaga van zijn tijd die optrad voor boeren, burgers en buitenlui.
Nu is het ineens een verheven kunst, waar mensen naar mogen luisteren die een grachtenpandje hebben. Iedereen die de muziek een warm hart toedraagt, en wil genieten van een uitvoering mag daar naar toe gaan, zonder de afkeuring te genieten van madam Rimpelbeck, die de kleding niet mooi vindt.
Als je daar aan gaat toegeven, wat is de volgende stap ?. De auto waarmee de mensen naar het concertgebouw rijden ?

wcrol | 31-12-10 | 19:49

Het is een grote schande dat de prijzen van de [doorhalen] huurwoningen [/doorhalen] kaartjes voor de Efteling gewoon met 19% BTW belast worden en dat de [doorhalen] koopwoningen [/doorhalen] toegangskaarten voor podiumkundtsten vanwege de overheid gesubsidieerd worden door [doorhalen] aftrek van belastingplicht [/doorhalen] lagere BTW-tarieven!

[email protected]: wanneer wordt het plempen van deaurgehaalde teksten nu goedverdoemme eindelijk eens mogelijk? Cyrillisch, Arabisch, Chinees, muzieknoten, wingdings, het is allemaal mogelijk, maar zoiets eenvoudigs als doorgehaalde tekst plempen schijnt moeilijker dan neuqen te zijn.

Chiant | 31-12-10 | 19:27

Zeau sinds wanneer is cultuur voor de elite??

Tering doe dan maar een modepolitie bij het concertgebouw neerzetten.
Uitsluiten de nieuwe trend van 2011.
VVD Tokkies.

Tzakje | 31-12-10 | 19:17

Heb je straks geen last meer van als de subsidiekraan dicht is gedraaid.

Boomschade | 31-12-10 | 19:10

Toch grappig om te zien hoe een etiquette-kakkert als deze dame niet weet hoe klassieke geschreven dient te worden...
FAIL!

Bijltje | 31-12-10 | 18:55

Toch grappig om te zien hoe een etiquette-kakkert als deze dame niet weet hoe klassieke geschreven dient te worden...
FAIL!

Bijltje | 31-12-10 | 18:55

Als die persoon daardoor afgeleid wordt vraag ik mij af of die persoon wel echt zoveel van die muziek houdt en er niet alleen voor de status zit zoals helaas veel mensen. Snobs, ook wel genoemd.

mulimansheid | 31-12-10 | 18:13

relativeren mensen! Ik heb niks met de culturele elite, evenmin met de tokkiesvariant van Henk en Ingrid.. Toch vind ik het normaal als je naar een concert gaat of andere voorstelling, maakt niet zoveel uit dat je gewoon netjes en schoon gekleed gaat..
Ik heb het niet over een maatpak met vlinderdas.. maar in een voetbalshirt vind ik dan ook wel te gemakkelijk. Ik vind het wel goed als mensen (op een normale manier) aandacht aan zich zelf besteden. Overdreven kijk-eens-wat-ik-aan-heb-gedrag moet ik ook weer niets van hebben..
Ergo, waarheid in het midden!

iustus | 31-12-10 | 17:55

Op het Pulchri kerstfeest dit jaar waren mensen in overhemd, sommigen zelfs zonder das!

2emeREP | 31-12-10 | 17:54

En ik zie heel veel linkse op het gepeupel neer kijkende topzware culti menschen in de Heineken Music Hall... daar stoor ik me aan.

pe4444 | 31-12-10 | 17:34

Ja ja, mevrouw heeft gelijk. Je hoort er in deze dagen ook netjes bij te lopen.
Tis toch godverdomme feest!!
Geen gezeik iedereen rijk!

grote haas | 31-12-10 | 17:28

henk en ingrid gaan er naartoe om mooie muziek te luisteren, mevraouw om te zien en gezien te worden...... einde voorstelling.

9-buts | 31-12-10 | 17:25

Geweldig stukje copy-paste....
Dit was geen artikel in Trouw, maar een ingezonden brief van een lezeres, in de rubriek Beatrijs, de ethiektrut van Trouw.
Overigens het enige stukje Trouw dat Muts kan bevatten, waarschijnlijk.

Meneus | 31-12-10 | 17:20

Een naakte dirigent en publiek. Niets mis mee.

Gooische Vrouw | 31-12-10 | 17:09

'Waar het visioen ontbreekt, verwildert het volk.' (Spreuken 29:18)
url4u.nl/koppejan

Prof. D.A.H. Vintik | 31-12-10 | 17:08

dresscode invoeren klaar .

lidlbier | 31-12-10 | 17:05

@Otacs | 31-12-10 | 16:47
Het staat er toch!?

Prof. D.A.H. Vintik | 31-12-10 | 16:56

Ik zeg: vanaf nu enkel nog naturistiese zondagochtendconcerten.

Zyprexa20mg | 31-12-10 | 16:55

@necrosis | 31-12-10 | 16:47
De winnaar van de staatsloterij heeft begeleiding nodig.
Fijn uiteinde gewenst!

Gooische Vrouw | 31-12-10 | 16:54

Eerst mijn opvoeding door een uitermate getalenteerde kasteleinse met als mission 'wij verkopen geen bier maar sfeer' later uitgebreid met ' gericht op het faciliteren van partnerkeuze'.
Toen mijn initiatie in de reclamewereld door Joop Roomer: ' de betekenis van zintuiglijke waarnemingen als proeven, luisteren en voelen, wordt in sterke mate beïnvloed door associaties'. Met als practicum de deelname aan een blindtest met biermerken.
Is het daarom dat ik de vertekening van waarnemingen door ambiance op waarde weet te schatten?

WirMachenMusik | 31-12-10 | 16:53

Cultuur is niet voor echte mensen!

Frdnnd | 31-12-10 | 16:52

Waarschijnlijk is de introductie van geruite hemden in het Concertgebouw begin jaren '70 begonnen toen daar Creedence C.R. en Tony Joe White optraden.

R.B.Scott | 31-12-10 | 16:52

necrosis | 31-12-10 | 16:43
Hier, heb je 'n zakdoek.

Rammstein | 31-12-10 | 16:48

Derde regel; "Zoals bijvoorbeeld." Kan niet, dat is een contaminatie!

Otacs | 31-12-10 | 16:47

@Gooische Vrouw | 31-12-10 | 16:39
Nee hoor, ik ging voor de hoofdprijs.
Een lieve Gooische Vrouw dus!
*winnaar staatsloterij uitlachen doet*

necrosis | 31-12-10 | 16:47

@Rammstein | 31-12-10 | 16:37
Ik en huilen?
Dat ga jij niet meemaken

necrosis | 31-12-10 | 16:43

Oh Ja. was ik even vergeten. De typhus voor Henk en Ingrid natuurlijk.

pius | 31-12-10 | 16:43

@necrosis | 31-12-10 | 16:10
Dat was dus puur stemmen halen?

Gooische Vrouw | 31-12-10 | 16:39

necrosis | 31-12-10 | 16:28
Maar .... waarom huil je nou .... ?

Rammstein | 31-12-10 | 16:37

@ zeg maar jansen | 31-12-10 | 16:28
Het verschil tussen de eerste 2 en nr. 3. Ai ai.

'Op eenzame hoogte'

Pa Cartwright | 31-12-10 | 16:36

@Prof. D.A.H. Vintik | 31-12-10 | 16:28
Nope

atm0s | 31-12-10 | 16:35

CoffeePatch | 31-12-10 | 16:31 Dan moet het jaar wel om zijn natuurlijk. Morgen kan ook nog.

zeg maar jansen | 31-12-10 | 16:34

Waren er in het verleden niet tevens top-tientjes met 'geylste reaguurder', 'stomste reaguurder', dat werk.

Pa Cartwright | 31-12-10 | 16:29

Ik wacht er ook op!

De Koreaanse Slet | 31-12-10 | 16:33

Pa Cartwright | 31-12-10 | 16:29
Dacht ik wel, ook rijtjes met de slechtste en de beste topics.

CoffeePatch | 31-12-10 | 16:31

@necrosis | 31-12-10 | 16:28
Flink doortegelen, haal je de top 10 nog misschien grinnik.

Mindy | 31-12-10 | 16:30

atm0s | 31-12-10 | 16:27
Dat heb in maar niet bijgehouden, ik heb me maar beperkt tot de hoogtepunten.

CoffeePatch | 31-12-10 | 16:29

Waren er in het verleden niet tevens top-tientjes met 'geylste reaguurder', 'stomste reaguurder', dat werk.

Pa Cartwright | 31-12-10 | 16:29

@atm0s | 31-12-10 | 16:18
U heeft een voorkeur voor Sliptong boven vvl? ;-)

Prof. D.A.H. Vintik | 31-12-10 | 16:28

@Tobi | 31-12-10 | 16:23
Ik bungel heen en weer tussen #11 en #12
*zich afvraagt wie op #11 staat en boos kijken doet*

necrosis | 31-12-10 | 16:28

@Big Bana Boy
Goede manieren vind ik erg belangrijk. Maar tot de dag van vandaag zie ik niet in waarom ik mij moet opdirken voor een avondje opera. Naar mijn mening getuigd het van goede manieren om door de uiterlijkheid heen te kijken en de mensen te beoordelen als persoon.
Het valt mij altijd op hoeveel horkerige mensen in nette kleding er bij zo een opera rondlopen. Doe mij dan maar een spijkerbroek en goede manieren tegenover een maatpak met gebrek aan manieren.

Tanja12121 | 31-12-10 | 16:28

Teun van het Tuinpad | 31-12-10 | 16:18 Bijna 25.000 plemps. Nee, dan heb je geen leven.

zeg maar jansen | 31-12-10 | 16:28

Simpel toch, geen subsidie meer is duurdere kaartjes is probleem opgelost...

gozahtje | 31-12-10 | 16:27

Wat een heerlijke mening zeg. Natuurlijk moet de hogere kunst alleen voor de elite zijn, daar betalen zij immers genoeg voor. Zelf in Mozart's tijd pleegde men al te eten en te drinken tijdens een divertimento. En daar had die arme man dan kilometers voor gereden. In een armzalige koets. En dan gaan ze zitten vreten en drinken. Soms boerden ze zelfs vast.
Nee, he! Niet te geloven. En dan is de grote geest (Mozart dus) óók nog eens naar aan zijn einde gekomen. Ach. Snobisme is leuk, in je eigen tijd. Walchelijk gewoon.

AntiSoof | 31-12-10 | 16:27

Alfred E. Neuman | 31-12-10 | 15:11
Ja und? Moet je perse in een pak naar zo'n voorstelling dan? Er zijn ook mensen (waaronder ikzelf) die kleding dragen wat ze zelf lekker vinden zitten en schijt hebben aan wat de massa er van denkt... al dat kuddegedrag van de mensen.

Prachtige zin! Vooral dat 'kuddegedrag' is een nadenkertje.
Ik herken dat wel, zelf ga ik altijd in driedelig maatpak naar disco's!

WirMachenMusik | 31-12-10 | 16:27

@CoffeePatch | 31-12-10 | 16:24
En hoeveel uitslagen hebben we gemist?

atm0s | 31-12-10 | 16:27

Teun van het Tuinpad | 31-12-10 | 16:23
Gelijk heb je, PLOP!

Jackanders | 31-12-10 | 16:26

@Prof. D.A.H. Vintik | 31-12-10 | 16:23
Interweb en hahaHazes ja. Wegzwijmelt bij S&G ojee isse OT...

Mindy | 31-12-10 | 16:25

Mindy | 31-12-10 | 16:18

Respect voor het toolduo. Big Up! En feli' s voor Parsons natuurlijk. De keizer is dood, lang leve de keizer! Met alle respect voor Teun vanzelfsprekend.

pius | 31-12-10 | 16:25

CoffeePatch | 31-12-10 | 16:24
Parsons valt met zijn neus in de boter.
En da's ook een kunst.

Teun van het Tuinpad | 31-12-10 | 16:25

Het is te laat om de Tokkie-isering van heel Nederland nog te stoppen. Je pikt Nederlanders in buitenlands gezelschap er zo tussen uit. Slecht gekleed, lawaaierig en slechte manieren. De Tokkies van Europa zijn we al lang.

Bigi Bana Boy | 31-12-10 | 16:23

Jackanders | 31-12-10 | 16:22
Nee, die drang heb ik niet.
Doe mij maar bier.
Veul bier.
;)
*plop*

Teun van het Tuinpad | 31-12-10 | 16:23

@Mindy | 31-12-10 | 16:17
A day in the life? Of lig ik achter (interwebs) en luistert u via de radio?
#Hazes

Prof. D.A.H. Vintik | 31-12-10 | 16:23

Parsons of necrosis reaguurder van 2010?

Tobi | 31-12-10 | 16:23

Teun van het Tuinpad | 31-12-10 | 16:18
Slechts 1151 tegels minder, moet makkelijk kunnen vóór tweenuleeneen. ;)

Jackanders | 31-12-10 | 16:22

Is leuk bij de opera. En dan een duurder kaartje hebben dan die doos die verongelijkt naar je broek kijkt. Altijd de bonus op mijn avondje klassiek.

Tanja12121 | 31-12-10 | 16:21

@Prof. D.A.H. Vintik | 31-12-10 | 16:15
O.. en ik weet niet of Parsons al wakker en/of present is, maar dit lijstje was mijn idee, vond het zo sneu :)

atm0s | 31-12-10 | 16:18

@pius | 31-12-10 | 16:15
Beaamt en ook even het toolduo bedankt.

Mindy | 31-12-10 | 16:18

Mijn feli's aan Parsons.
Het is verdiend buur !
Proost !

Teun van het Tuinpad | 31-12-10 | 16:18

@Prof. D.A.H. Vintik | 31-12-10 | 16:15
Nee, is nu een fraai tokkienummer op Top 2000.

Mindy | 31-12-10 | 16:17

@Prof. D.A.H. Vintik | 31-12-10 | 16:15
Bedank Parsons maar, hij maakt het allemaal mogelijk. Ik ben slechts de code prutser van dienst :)

atm0s | 31-12-10 | 16:17

André Rieu bracht de concerten naar de tokkies, nu verwachten de tokkies dat elk concert zo is. Ik had eigenlijk eerder klachten verwacht over meeklappers of meezingers.

stom schaap | 31-12-10 | 16:16

As It Is in Heaven Så Som I Himmelen
Zweedse film uit 2004 en meer dan een aanrader

Gooische Vrouw | 31-12-10 | 16:16

Mindy | 31-12-10 | 16:14

Ik heb mijn best gedaan dit jaar;).

pius | 31-12-10 | 16:15

@atm0s | 31-12-10 | 15:52
Right back at ya en bûhdankt voor alle in 2010 genoten service!

Prof. D.A.H. Vintik | 31-12-10 | 16:15

@pius | 31-12-10 | 16:11
Hoi, jij staat trouwens 8e en Art is Ramm voorbij.

Mindy | 31-12-10 | 16:14

@atm0s | 31-12-10 | 15:52
Leuk! Champagne aan Parsons aanreikt.

Mindy | 31-12-10 | 16:12

Mindy | 31-12-10 | 16:10

[email protected] En eens natuurlijk;)

pius | 31-12-10 | 16:11

Waar maakt zo'n gordeldier zich druk om. Jannenmodus #wat een geleuter#

Mindy | 31-12-10 | 16:10

@Gooische Vrouw | 31-12-10 | 16:05
Lievvv.....
*Gooische vrouw met stip op #1 zet*

necrosis | 31-12-10 | 16:10

necrosis | 31-12-10 | 15:50
Bedenk dat de musici die in het Concertgebouw spelen met meer zijn en een professionele opleiding met een vaak strenge selectie hebben genoten.

Dolle Dries | 31-12-10 | 16:06

Als Henk in een net pak naar het theater moet, moet dan die beveiligers-V er eerst van af of niet?

zeg maar jansen | 31-12-10 | 16:06

Het blijven hippies.

hoorcollesje | 31-12-10 | 16:06

[email protected] | 31-12-10 | 15:43
Ik heb nog een Aussie-pak en Nike Airs.
Ik ga mee !

Teun van het Tuinpad | 31-12-10 | 16:05

subsidie afschaffen > kaarten worden X keer duurder > Henk en Ingrid komen niet meer > iedereen tevreden.

je postbode | 31-12-10 | 16:05

Verhef het volk dus. Bij alle oliebollen. Ik dacht dat dit een linkse bezigheid was.

pius | 31-12-10 | 16:05

@necrosis | 31-12-10 | 16:02
U bent welkom.

Gooische Vrouw | 31-12-10 | 16:05

[email protected] | 31-12-10 | 15:43
Mijn ervaring is dat de mensen in concertzalen die zich zo storen aan de kledij van bepaalde anderen net zo vaak rechts als links stemmen. Ik vind het typisch iets voor de gemiddelde SP/GL-stemmer om compleet ongepast voor de dag te komen bij dit soort gelegenheden. Misschien moet u in de Tweede Kamer ook maar eens kijken hoe de verschillende politici erbij lopen: volgens mij zijn het juist de linkse politici (denk aan een Spekman of een Van Velzen) die zich 'niet naar de gelegenheid' kleden.

Dolle Dries | 31-12-10 | 16:03

@Gooische Vrouw | 31-12-10 | 15:58
Mag ik wel meedrinken?
*Gooise Vrouw noteert in 2011 kalender*

necrosis | 31-12-10 | 16:02

@[email protected] | 31-12-10 | 15:43
Sinds wanneer heeft iemand van de rechtse elite een hekel aan klassieke muziek? Mensen van de linkse elite zijn me op zulke gelegenheden vaak al evengoed een doorn in het oog. Gelukkig kunnen die binnenkort hun kaartje ook niet meer betalen, scheelt weer aanzienlijk wat slobbertruien in het publiek.

Hoe dan ook. Mijn pleidooi is voor het aanstellen van een 'doorbitch' bij 'high culture' gebeurtenissen.

jabir | 31-12-10 | 15:59

@Jackanders | 31-12-10 | 15:53
Cultuurbarbaar!
*grinnik ende grijns*

necrosis | 31-12-10 | 15:59

@necrosis | 31-12-10 | 15:55
*weddingplanner in 20Elf afzeggen en bubbels ontkurken*

Gooische Vrouw | 31-12-10 | 15:58

@necrosis | 31-12-10 | 15:55

De keuze tussen een vrouw en bier is natuurlijk sowieso een no-brainer.

*** Nog een laatste rondje slijter gaat maken. Geh' mit Gott, aber geh'! ***

Reinaert | 31-12-10 | 15:58

@GeertT | 31-12-10 | 15:53
Jammer dat jouw mop niet leuk was.

necrosis | 31-12-10 | 15:57

@Bisschop Gijsen | 31-12-10 | 15:50
U heeft veul verstand van goedkope kleding.

dandaan | 31-12-10 | 15:56

waar is wimdebie als je hem nodig hebt?

hetluis | 31-12-10 | 15:55

@Gooische Vrouw | 31-12-10 | 15:49
*huwelijksplannen met Gooise Vrouw in ijskast zetten doet en omruilt voor biertje*

necrosis | 31-12-10 | 15:55

@Bisschop Gijsen | 31-12-10 | 15:50
De etenswaren waren wel halal?

Gooische Vrouw | 31-12-10 | 15:54

En bij een leuk feestje hoort ook een leuke mop:

Wat is de overeenkomst tussen een PVV-er en een hond?
Ze blaffen allebei naar mensen die ze vreemd vinden.

GeertT | 31-12-10 | 15:53

Toch zit er wat in. Voor een klassiek ochtendconcert kleedt je je nou eenmal anders als voor een voetbalwedstrijd of circusshow. Het voor de gelegenheid gekleed zijn hoort een beetje bij het 'uitgaan'. Omdat je ook kunt genieten van een stijlvol (gekleed) publiek als de gelegenheid zich daarvoor leent.

Ik zie niet in wat daar mis mee is.

-edit | 31-12-10 | 15:53

necrosis | 31-12-10 | 15:50
Dat is 35 GULDEN te veel!
;)

Jackanders | 31-12-10 | 15:53

Mocht G-Unite niet meer met het enige echte officiële en 100% juiste Reaguurder van het Jaar lijstje komen: check dan de nieuwe menu opties op
search-geenstijl.thruhere.net/

Voor 99.99% juist en met een speling van 2 minuten, ook up-to-date.

Zie je hem niet? Dan is je browser gruwelijk van slag en moet je voor de laatste maal de browsercache legen (daarna nooit meer, want het probleem heb ik voortaan weten te omzeilen)

Cheers en iedereen een tiefus goed 2011.

atm0s | 31-12-10 | 15:52

Ik zag trouwens bedragen van €150 voorbijkomen voor een concertkaartje.
Vind ik belachelijk veel geld voor een stel muzakmakers die subsidie ontvangen.
Voor 5 GULDEN heb ik onderstaande band gezien:
www.youtube.com/watch?v=fMzMSG_w8tQ

necrosis | 31-12-10 | 15:50

Henk en Ingrid van de Valk bezoeken de Matheus Passion.
Henk is stijlvol gekleed in een trainingsbroek van de Dappermarkt, kriebelende witte sokken van de Zeeman, en een paar nep-Uggs van de Schoenenreus.
Zijn overhemd was een aanbieding van Dirk van den Broek.
Ingrid volgt de mode van de Bristol op de voet, en heeft daarom vanovond gekozen voor een iets te strakke legging (roze) en een soepelvallend lederen jack van de Zwarte Markt te Beverwijk.
Zij heeft pas nog een verse tatoo laten zetten met de namen van haar kinderen op haar hand, en een piercing door haar wenkbrauw.
Zij heeft een extra grote platic handtas, voor het geval er gratis broodjes zalm worden verstrekt.
Het paar heeft voor de lekkere trek broodjes frikandel en broodjes shoarma meegenomen.
En dit zou niet meer mogen?
Discriminatie!

Bisschop Gijsen | 31-12-10 | 15:50

Alleen al omdat 'men' zich eraan stoort zal ik de volgende keer een mooie Komo-zak aantrekken.

Jackanders | 31-12-10 | 15:50

necrosis | 31-12-10 | 15:46
Nee. Maar mocht er 1 volgen: hij betaalt de BTW.

Gooische Vrouw | 31-12-10 | 15:49

-weggejorist-

Dr. Mabuse | 31-12-10 | 15:49

Linkse babyboomers hebben weer wat te zeiken, gauw die BTW maar op die kaartjes, blijven de plebs vanzelf wel weg, toch?

Haagse-Geertje | 31-12-10 | 15:49

@[email protected] | 31-12-10 | 15:43
Helemaal met u eens. Maar om nu zelf een concert te gaan bezoeken? Een punt maken is prima, maar niet ten koste van TE grote kwellingen. Het moet wel een aardigheidje blijven.

Magnum Force | 31-12-10 | 15:49

Een Geruit overhemd zowaar, 50 Stokslagen !!

Tobi | 31-12-10 | 15:48

@Herr Boenkerbouwer | 31-12-10 | 15:45
Die moet sowieso deaud.

dandaan | 31-12-10 | 15:47

Herr Boenkerbouwer | 31-12-10 | 15:45
Stemt voor! Wat een walgelijk niet grappig kereltje is dat zeg!

Doc Damage | 31-12-10 | 15:47

@denoorman | 31-12-10 | 15:43
Misschien voelt de gemiddelde tokkie zich ook bekocht indien U bij een duurbetaald concert in flitsend 3d pak zit.

dandaan | 31-12-10 | 15:46

@Gooische Vrouw | 31-12-10 | 15:41
Verwacht je nu huwelijksaanzoeken?

necrosis | 31-12-10 | 15:46

@[email protected] | 31-12-10 | 15:43
Eerst nog even een jaartje sparen zeker voordat je het kaartje kan betalen?

BlitzFlicker | 31-12-10 | 15:45

Sorry, het kabinet GAAT de BTW vehogen!

kort_lontje | 31-12-10 | 15:45

Als je zo gaat redeneren dan moet ene JJ van der Wal ook van het scherm gepleurd worden, vanwege een afzichtelijke hazenlip...

Herr Boenkerbouwer | 31-12-10 | 15:45

Wie is eigenlijk reaguurder van het jaar geworden?

De Koreaanse Slet | 31-12-10 | 15:44

Dit geeft maar weer aan dat dit soort voorstellingen toch minder elitair is dan menig PVV-adept doet voorkomen.

Remy Martin Louis 13 | 31-12-10 | 15:44

Gelukkig neemt ons kabinet de klager uiterst serieus en heeft de belasting op cultuur verhoogd.

kort_lontje | 31-12-10 | 15:44

@ BlitzFlicker | 31-12-10 | 15:39
+1 voor u!

Kundera | 31-12-10 | 15:44

wat loopt die hypocriete elite van linkschmenschen nu te zeiken?
Aangezien veel van dat culturele zooitje (zwaar) gesubsidieerd is, heeft IEDEREEN het recht zo'n concert te bezoeken, en niet alleen de tot zichzelf geheven linksche elite.
Dus direct intrekken dan die subsidies, laten die grote linksche graaiers hun concertkaartjes zelf maar bekostigen.

Oh, en waarom komen er toch geen criminele bontkraagjes in de concertzaal? Lijkt me een uitstekend intregratiemoment in plaats van scheepvaartreisjes naar New York en vlinderreisjes naar Marokko.

Maar nee, blijkbaar moeten linksche hobbies striks gescheiden blijven van bontkraagjes, hoezo discriminatie en/of zelfverheerlijking.

Dank overigens voor de tip. Volgend jaar ga ik eens in trainingspak een concert bezoeken, niet om het concert, wel op die zuren linksche gezichten te zien.
Kloothommels.

Helemaal mee eens, de ambiance verdwijnt als mensen niet eens de moeite nemen om zich fatsoenlijk te kleden voor een klassiek concert. Prijzen omhoog of een kledingcode lijkt me gepast. Ik zou me zwaar bekocht voelen als ik ineens tussen allerlei tokkies zou moeten gaan genieten van een duurbetaald concert.

denoorman | 31-12-10 | 15:43

Nederlanders weten zich niet te kleden, maar daar hoef je je toch niet aan te ergeren? Ze lopen zelf voor lul. Plaatsvervangende schaamte, dat snap ik. Vooral in het buitenland, dan ben ik even geen Nederlander, dan hoor ik er even niet bij.

Waar ik me wél aan erger zijn politici en ambtenaren in functie, die dus voor mij aan het werk zijn, zich niet goed aankleden. Het best geïllustreerd door Van Rompuy. Koop een beter zittend pak en ga naar de kapper, lul. Je verdient er genoeg voor.
www.youtube.com/watch?v=dranqFntNgo

koerbagh | 31-12-10 | 15:43

@Reinaert | 31-12-10 | 15:37
Mag dat wel van femke?
En is dat wel goed voor de Korenwolfjes?
*grinnikT*

necrosis | 31-12-10 | 15:43

-weggejorist-

Gooische Vrouw | 31-12-10 | 15:41

Is goed, kleding voorschriften. Maar dan ook bekkie over afschaffen van subsidies en het, volkomen terrecht overigens, verhogen van de BTW op een ticket...

Doc Damage | 31-12-10 | 15:41

Subsidie is voor iedereen!

starry | 31-12-10 | 15:40

OT: Gelukkig Nieuwjaar Australië!

zeg maar jansen | 31-12-10 | 15:40

@Magnum Force | 31-12-10 | 15:32
Als ik naar een concert ga, gaat ik voor het concert en niet voor de kleding.

dandaan | 31-12-10 | 15:39

@necrosis | 31-12-10 | 15:31
Verschillende gelegenheden vragen om verschillende kledij. Je gaat niet in pak naar een hardcorefeest en je gaat niet in je trainingspak naar een klassiek concert. Kleine, makkelijk te onthouden sociale conventies. Mensen die dat niet snappen blijven maar lekker op de camping.

BlitzFlicker | 31-12-10 | 15:39

necrosis | 31-12-10 | 15:31
Om de opmerking "Ze betalen toch gewoon voor hun plekje" zou je in veel andere landen worden uitgelachen. Dat is typisch Nederlands. Zelf probeer ik me altijd te kleden naar een bepaalde gelegenheid en ik kan me af en toe dan ook verbazen over outfits van anderen op bepaalde plaatsen, maar ergernis treedt bij mij pas op wanneer het gedrag net zo ongepast is als de kledij.

Dolle Dries | 31-12-10 | 15:39

@ nononono | 31-12-10 | 15:05

Laatst was ik naar een voorstelling van 'Die Schöpfung' en logischerwijs had ik me goed gekleed. De proleten die je daar om je heen ziet met heuptassen, korte broeken en petten is echt om van te huilen. Het is misschien een elitair perspectief, als dat zo is, schaam ik me er niet voor om elitair te zijn.

Kundera | 31-12-10 | 15:39

"Staat u mij toe dat ik er het zwijgen toe doe in dezen."
Pricelessss!!!!!!!!!

Baloeran | 31-12-10 | 15:38

Als cultuur gekort wordt, vind ik dat je de proleten ook mag buitenhouden. Prima, verheffen we het volk er niet mee, maar LAAT ONS DAN OOK MET RUST!!!

jabir | 31-12-10 | 15:37

@necrosis | 31-12-10 | 15:35

Nee. Er staat wel iets op als "made en China" en "100% Freon". Sterk spul, dat wel!

Reinaert | 31-12-10 | 15:37

Als we de handel nou eens omdraaien... #fransbauerkledingvoorschrift

dandaan | 31-12-10 | 15:36

@Reinaert | 31-12-10 | 15:30
Is die grote bus luchtverfrisser wel voorzien van een groen eco-etiket?

necrosis | 31-12-10 | 15:35

Volkomen terechte klacht, koeltoer is tegenwoordig voor iedereen bereikbaar. En dat moeten we niet willen met z'n allen. Dus onmiddelijk kappen met al die soepsidies, en een speciaal BTW tarief van tenminste 75% op publieke koeltoeruitingen zoals concerten en theatervoorstellingen. Iedereen blij. De koeltoerliefhebbers krijgen minder paupers in hun omgeving. En ik als hardcore koeltoerbarbaar betaal niet langer voor de pleziertjes van anderen. Dat is nog eens een win-win propositie!

Magnum Force | 31-12-10 | 15:32

@-rwxr-xr-x | 31-12-10 | 15:25
Ik kan me vergissen maar volgens mij betalen "campingmensen" gewoon voor hun plekje.
Iets wat niet geldt voor concertgebouworkesten, die worden doorgaans bestookt met subsidie.
En nee, je zal mij zelfs niet dood op een camping vinden.....

necrosis | 31-12-10 | 15:31

@-rwxr-xr-x | 31-12-10 | 15:25

Wat een kleinburgerlijk geloel. We leven ondertussen in de 21 eeuw heb ik me laten vertellen.

*** Grote bus luchtverfrisser leeg spuit teneinde spruitjeslucht te verdrijven ***

Reinaert | 31-12-10 | 15:30

Ow, dat voetbalshirt, dat was ik. Zo'n chick zat me te irriteren bij de bar beneden. Dus had ik schijt aan die kunstmeid

Raad_maar_raak! | 31-12-10 | 15:30

.. vreeselyck, cultuursubsidie. Dat maakt de kaartjes niet slechts betaalbaar voor cultureel - en ongetwijfeld ook moreel meerwaardige cultuursnobs.
Ik zeg afschaffen.

Jan Passant mk2 | 31-12-10 | 15:30

"alleen nette mensen"

Denkt Na | 31-12-10 | 15:29

Ik ergerde me laatst kapot aan een persoon gekleed in net pak met stropdas en gekamde haartjes bij een concert van Therapy?

Willem VanDer Decken | 31-12-10 | 15:27

Zeker nooit op Lowlands geweest die Beatrijs. Over slonzig concertpubliek gesproken.

Randy Diecast | 31-12-10 | 15:27

Henk en Ingrid mogen de Linkse hobbies wel betalen maar er verder geen gebruik van maken. Ga eens werken voor je hobbies linkse lutsers!

Haarkopje | 31-12-10 | 15:27

Laatst had een disco iemand geweigerd op basis van 'ongepaste' kleding. Ze zijn veroordeeld wegens racisme. Misschien is dit het nieuwe (linkse) racisme?

Sjakie Snel | 31-12-10 | 15:27

@Parsons | 31-12-10 | 15:20
Je klinkt de laatste dagen nogal vijandig...

necrosis | 31-12-10 | 15:26

100% terechte klacht. Als je je niet fatsoenlijk kunt kleden, heb je ook niets in het concertgebouw te zoeken. In je vlotte trui rondlopen doe je maar lekker op de camping.

-rwxr-xr-x | 31-12-10 | 15:25

Helemaal gelijk. Skieen doe je ook niet in een smoking en als je gaat zwemmen doe je een bikini of zwembroek aan. Een geruit hemd is iets voor houthakkers.

AlfredvonSchlieffen | 31-12-10 | 15:25

@Parsons | 31-12-10 | 15:20

Het is natuurlijk niet fraai om gehuld in een paar lappen naar een concert te gaan maar aan de andere kant kom je daar niet om mooi gevonden te worden toch? De muziek zal er wel niet onder lijden dus waar hebben we het eigenlijk over?

Esthetiek? Of het gekwetste vijftiger jaren referentiekader van diverse azijnzeikers?

Reinaert | 31-12-10 | 15:24

Nou ja zeg. Ik blijf wel lekker op mun plekkie op de camping als mij trainingspak - puma, echt merk dus, en niet van de turk - niet goed genoeg is voor die sjique zooi. Wel van mij belastingcentjes betaalt he!

BlitzFlicker | 31-12-10 | 15:24

Of haal toch maar mijn t-shirt met smokingopdruk uit de kast.

nieuwsflits | 31-12-10 | 15:23

@ Napolejong | 31-12-10 | 15:21
Fraaie duiding.

Pa Cartwright | 31-12-10 | 15:22

@Reinaert

Ook wel een gewoon strak onderhemd, zoals men vroegah droeg als ondergoed.
Liefst enigzins groezelig

Zie Marlon Brando in tramlijn begeerte

nononono | 31-12-10 | 15:21

Het beschreven volk is zeker geen Henk & Ingrid. Die zullen zich in grijsgroene glimsmoking van de Gako en zwart glimjurkje van Christine de Gravin hijsen. Om te kotsen, maar ze doen wel hun best. Bij tuinbroek en t-shirts denk ik toch veel meer aan Balkende-norm-verdienend-GL/D66-kinderbakfietstuig. Zogenaamd non-conformistisch, maar eigenlijk zo cliché als de pest.

Napolejong | 31-12-10 | 15:21

de meeste concertgebouwbezoekerts hebben in de jaren '70 zoveel gehoorschade opgelopen dat ze niet eens kunnen horen of het orkest vals speelt. daar betalen ze vervolgens wel 150 euro de avond voor.

cumshaft | 31-12-10 | 15:20

maar nu eerst radio 2 op volle volume: alice cooper halo of flies

hetluis | 31-12-10 | 15:20

@Reinaert | 31-12-10 | 15:16
Is het een burgerrecht om verkleed als pauper naar het Concertgebouw te gaan? Ik vind het eerder een burgerverarming.

Parsons | 31-12-10 | 15:20

Die zuurkous zou eens in de straten van onze grote steden moeten lopen...
Sommige gemeenten hebben zelfs gescheiden loketten voor mensen die helemaal bedekt met vodden over straat 'moeten' lopen.

Je ziet hier trouwens goed hoe superieur 'onze elite' zich voelt boven landgenoten.
Dus wie is nou verantwoordelijk voor de tweedeling in onze maatschappij?

Creaguurder | 31-12-10 | 15:20

@Pa Cartwright | 31-12-10 | 15:18

Dat valt tegen dan. Desalniettemin is mijn dank natuurlijk nog steeds even groot.

Reinaert | 31-12-10 | 15:19

@ Reinaert | 31-12-10 | 15:15
Een singlet.

Pa Cartwright | 31-12-10 | 15:18

Dus toch maar korten op de subsidie, dan gebeurt zoiets nooit meer.

Stiften | 31-12-10 | 15:17

@Che_cuevara | 31-12-10 | 15:06:

Bretels zitten niet aan een overhemd vastgenaaid. Meerdere combinaties mogelijk.

die ene van daarzo | 31-12-10 | 15:17

@Parsons | 31-12-10 | 15:15

Welnee, allemaal het gevolg van al die mensen- en (erger nog) burgerrechten!

Reinaert | 31-12-10 | 15:16

Een logisch gevolg van subsidie.

Parsons | 31-12-10 | 15:15

@nieuwsflits | 31-12-10 | 15:13

Ik zal wel weer vreselijk naïef overkomen maar wat de neuk is een wifebeater?

Klinkt namelijk wel goed (maar ik koop nooit iets ongezien) :-)

Reinaert | 31-12-10 | 15:15

Pvda stemmend? Volgens mij ook een flinke gros vvd'ers als je t mij vraagt...(zelfs wat pvv'ers.die komen voor de vorm xD..)

sjaak_maas | 31-12-10 | 15:14

Een "klasieke zondagochtendconcert" zou ik in mijn blote kont nog niet bezoeken.

gentle giant | 31-12-10 | 15:14

Als we nu ook met zijn allen in dit soort T-shirts naar cultuurvoorstellingen gaan kunnen we helemaal lachen:
rlv.zcache.com/geert_wilders_tshirt-p2...

Met zijn allen op de eerste rij bij Dolf Jansen ofzo........

Hobbykip | 31-12-10 | 15:14

Alleen al hierom zou ik expres een kaartje voor zo'n concert kopen. Lekker in cargopants en een wifebeater op slippers. Helaas geen tattoo's. Is er iemand met zeer grote tijdelijke tattoo's die ik op mijn armen en nek kan plakken? Ongewassen, ongeschoren en zware knoflooklucht uit mijn bek meurend.

nieuwsflits | 31-12-10 | 15:13

Goh wat jammer.. Geen ruimte meer voor de plebs om zich te samenscholen.

sjaak_maas | 31-12-10 | 15:13

Die omhoog gevallen snobs zijn de enige die van al die cultuur profiteren en klagen als er ordinair normale mensen komen. Pijp rokende (zeer waarschijnlijk) PvdA stemmende mensen die niks moeten hebben van het volk. Kots misselijk wordt je van die mensen, niemand mag uitmaken wat je draagt tijdens een voorstelling wees godverdoeme blij dat er mensen zitten. Mensen die door hun eigen gedrag en uitstraling moreel verheven voelt boven anderen vette -1.

Jaimy Fox | 31-12-10 | 15:13

Ja und? Moet je perse in een pak naar zo'n voorstelling dan? Er zijn ook mensen (waaronder ikzelf) die kleding dragen wat ze zelf lekker vinden zitten en schijt hebben aan wat de massa er van denkt... al dat kuddegedrag van de mensen.
Ik ga altijd gewoon in spijkerbroek en t-shirt naar een theater/concert, je zal me niet snel in een pak zien... sterker nog ik heb niet eens "nette" kleding. Zelfs bij sommige clubs werd ik geweigerd vanwege een korte broek.

Alfred E. Neuman | 31-12-10 | 15:11

Ik waarschuwde hier ruim een jaar gelden reeds voor.

Klasselozen met culturele oprispingen, je zou er spontaan onwel van worden. En zélfs Pierre Bourdieu zou volkomen radeloos zijn geworden.

Pa Cartwright | 31-12-10 | 15:11

Mij stoort ook een hoop, met name dat dit soort zeurkousen op een voor meer dan honderd euro per voorstelling gesponsorde plaats zitten. Geld dat is opgebracht door mensen in 'kampeerbroeken' en 'truien'. Afschaffen die subsidies, en wel meteen, dan leert deze zelfverklaarde elite zijn medeburgers wel waarderen.

Ja nee, geen mening | 31-12-10 | 15:10

Lollig, de elitairen storen zich. Nu terstond kaartjes kopend en gaten in spijkerbroek knip. Ben nu al opgetogen over de vuile blikken die mij zullen toevallen.

faz | 31-12-10 | 15:09

Gewoon de BTW verhogen op toegangskaartjes. Beatrijs de Burgertut!

John Doorzon | 31-12-10 | 15:09

Voortaan de kaartjesverkoop screenen op postcodegebied ?

HerrAbe | 31-12-10 | 15:08

Ok, ik zal volgende keer een boerka aantrekken......

Hobbykip | 31-12-10 | 15:08

@soldier-of-fortuyn | 31-12-10 | 15:05

Zwart kan ook prima hoor. Zolang het maar wel met glimmend gepoetste laarzen is.

Reinaert | 31-12-10 | 15:06

@die ene van daarzo | 31-12-10 | 15:04
Is geen geruit hemd

Che_cuevara | 31-12-10 | 15:06

@ redactie

Nu iets gebeuren?

DANNY3960 | 31-12-10 | 15:05

En bij de uitvoering van "Der Ring des Nibelungen" gaan we allemaal stijlvol in het bruin

soldier-of-fortuyn | 31-12-10 | 15:05

Ik ga nooit naar het concertgebouw.
Zal mij dus aan m'n reet roesten

Che_cuevara | 31-12-10 | 15:05

Inderdaad, vorm boven inhoud. Niet komen luisteren maar kijken wie er verder nog komt, gezien worden en vooral neerkijken op wie er volgens jouw buiten de pot pist qua kleding.

Dat is dan de zelfverklaarde elite...

nononono | 31-12-10 | 15:05

Ja lekker hoor. Op deze manier kan ik straks nergens meer heen!

Counter | 31-12-10 | 15:04

Ik zeg, controle aan de deur.
Gewoon vragen of ze een pasje hebben, en als ze die wel hebben zeggen dat sportsokken verboden zijn.

afvaller | 31-12-10 | 15:04

Dat komt er van door al die subsidies worden de prijzen kunstmatig laag gehouden en kunnen Henk en Ingrid dit soort voorstellingen bijwonen. Goede zet van dit kabinet, weg subsidies en omhoog met die BTW. Wedden dat de klager ook bij de protesten aanwezig was.

Weisse rose | 31-12-10 | 15:04

tsk tsk wat n cultuurbarbaren foei!

ierie | 31-12-10 | 15:03

Toch maar dat BTW tarief verhogen dan?

paddootje | 31-12-10 | 15:02

Gelukkig geen bondkraagjes

Bitage | 31-12-10 | 15:02

"Ook zag ik iemand in geruit hemd met rode bretels."

Ja, ook Jort Kelder en Youp van 't hek houden van koeltoer. Waarvan akte.

Reinaert | 31-12-10 | 15:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken