Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Progressieve manifestatie van Cohen reeds mislukt

gargamelcohen.jpgSorry, we begrijpen het als jullie teleurgesteld zijn in ons. We zaten er gisteren volkomen naast. We noemden de progressieve manifestatie van Job Cohen de eerste politieke fail van 2011. Niet dus. Die hele manifestatie gaat 2010 niet eens overleven. Het brede linkse front tegen het rechtste kabinet kent meer afhakers dan een afkickkliniek voor heroïnehoertjes. D66 stuurt laf een 'waarnemer', de ChristenUnie mag niet van de Here Jezus en dan hou je dus nog maar 55 van de 74 oppositiezetels over. Niet echt wat je noemt "breed". Vandaag blijken ook veel organisatie niet echt enthousiast te juichen om de briljante plannen van Cohen. Ouderenbond ANBO was al meegerekend door Job, maar zegt nu: "Het is een beetje pijnlijk. Wij hebben nooit iets toegezegd. Wij zijn een neutrale organisatie. We willen niet als een linkse organisatie worden neergezet tegen rechts Nederland." Hoe zeg je 'auw' op z'n politieks? Ook de CNV en de FNV willen eerst nog vergaderen over deelname. Het wordt nu echt een beetje Gargamel die keer op keer faalt in het bestrijden van de blauwe smurfjes. Genant is het zeker. Tja, vervelend, zo'n democratie. Dat je dan soms keihard afgerekend wordt als je ideeën ontoereikend zijn, resultaten uit het verleden wel meetellen en je te weinig charisma hebt om een alcoholist te overtuigen er nog eentje te nemen. Weddenschap: wie stapt eerder op, Cohen of het kabinet? U mag nu inzetten.

Reaguursels

Inloggen

Haha, het gaat primadeluxe Job! Dit doet een mens goed.

natte krant | 29-12-10 | 01:08

-weggejorist-

pieris | 28-12-10 | 21:50

Ik houd het bij Cohen

Blackbird73 | 28-12-10 | 21:23

Linkse partijen en vakbonden, niet 1 maar 2 strontvliegen op een hoop uitwerpselen. Meer is het niet.
Wat heeft die PvdA in Cohen toch een verkeerde in huis.
Was voorheen de druipkaars M. Hamer de meest afschuwelijke PvdA'er, thans weet ik: het kan dus toch nog erger.
Cohen, go home, ga in de raad van commissarissen zitten van postbus 51 of op de postkamer van het CBS, maar hoe dan ook vertrek.

Koningsluis | 28-12-10 | 21:06

Ga maar huilie huilie Frikandel.
Bokko | 28-12-10 | 18:12

Ik zou zweren ergens in 2009 al. Helaas kan ik het zelf ook niet vinden. Affirmanti incumbit probatio, dus ik geef je maar gelijk.

Toch ga ik nog steeds trots zijn.

FrikandelSpeciaal | 28-12-10 | 21:04

-weggejorist-

sallandstrots | 28-12-10 | 20:09

"op" vergeten sorry.

lidlbier | 28-12-10 | 20:06

tja en dan komt het bijdragen aan he ....

lidlbier | 28-12-10 | 20:05

links moet niet zeiken/demonidingesen rechts niet in brievenbussen zeiken /links bedreigen Schouders eronder probleem voor probleem oplossen stap voor stap.

lidlbier | 28-12-10 | 19:58

5 euro dat Cohen als eerste opstapt, 3 tegen 1.

Nietvoordekat | 28-12-10 | 19:26

Niemand heeft toch trek.... in het NOVA gehalte van Job Cohen!

ONS | 28-12-10 | 18:55

@ [email protected] | 28-12-10 | 10:26

Hoppakee! + 1 voor die.

U had ook nog als reden kunnen geven: "Omdat de PVV zijn werk onmogelijk maakt."

Reckneya | 28-12-10 | 18:12

"Hij is Gargamel met het perfecte masker van Grote Smurf."
FrikandelSpeciaal | 21-06-10 | 11:39
www.opinieleiders.nl/wordpress/?p=5421...
March 20, 2010 14:04
Ga maar huilie huilie Frikandel.

Bokko | 28-12-10 | 18:12

FrikandelSpeciaal | 28-12-10 | 11:57
Het wiel wordt op meerdere plaatsen uitgevonden. Zeker als de vergelijking treffend is. Bokko hield zijn wielke geheim. Is toch een beetje jaren 30 zeg maar..

Bokko | 28-12-10 | 18:00

55 van 72. SGP kun je met de beste wil van de wereld niet progressief noemen.

De Eek | 28-12-10 | 17:27

-weggejorist-

pieris | 28-12-10 | 15:46

Cohen kan beter gaan.
Er is vast nog wel een burgemeesterspost in Lutjebroek...

da wizard | 28-12-10 | 15:32

Het failliet van links. jarenlang hebben ze de kans gehad hun idee-fixen over het voetlicht te brengen, maar ze zijn alleen maar meer en meer van de kiezer vervreemd.

Wijze Uil | 28-12-10 | 15:12

Cohen=Gargamel
Subliem!!
Hij lijkt ook nog!!
Treffend!!

John Doorzon | 28-12-10 | 14:39

Het gaat inderdaad nergens over, behalve dan natuurlijk dat het juist de PvdA zelf is die de afgelopen anderhalve maand voortdurend anderen lastig viel met dit soort futiliteiten. Zo wou de PvdA twee weken geleden nog van minister Rosenthal weten wat het kost om de gedoogsteun van de PVV uit te leggen in het buitenland. Filip geeft ze een koekje van eigen deeg.

Ivoren Toren | 28-12-10 | 14:37

.. jammer dat er vast veel verzorgingshuizen zijn waarvan de pvda-besturen de machtigingskaarten in handen hebben; jammer ook dat allah en consorten de pvda herkenden als een likkende deurmat.
Anders was het snel einde pvda en doek voor cohen.

Jan Passant mk2 | 28-12-10 | 14:35

Blijft een zielig mannetje die cohen met zijn linkse riddertjes die wild om zich heen slaand met hun houten zwaardjes proberend de rechtse opmars te stoppen.

PlaatBoeF66 | 28-12-10 | 14:28

Ivoren Toren | 28-12-10 | 14:08
Is een pesterijtje van Filip natuurlijk. Gaat nergens over. Maar wel grappig. Overigens, is er in België wel een regering om hierop te reageren?

Schoorsteenveger | 28-12-10 | 14:23

En dan te bedenken dat ze d'r beste man de leiding hebben gegeven,zegt genoeg over de rest van de PVDA.Nul en generlei waarde.
Zeer kostenbesparend als ze deze kliek opheffen.

fleurtje | 28-12-10 | 14:22

Politiek Bakboord schept steeds meer brak water met Job hangend aan de railing.

Vitayalin | 28-12-10 | 14:20

@ despecialist | 28-12-10 | 14:12

Aardige man of regentesk duitendiefje. Het maakt weinig uit als je dergelijke ideeën hebt, niet? Geef die man een kopje thee, maar geen macht.

Gegenhall | 28-12-10 | 14:18

@Schoorsteenveger | 28-12-10 | 13:43
O, wat geniet ik weer! Ik kwam hier net even tsjekken of het nieuws al in deze draad doorgedrongen was.

Prof. D.A.H. Vintik | 28-12-10 | 14:14

Arme Cohen. Hij bedoelt het allemaal zo goed, dat denk ik oprecht. Jammer dat hij in zijn eigen naieve wereldje leeft dat maar weinig raakvlak heeft met de realiteit. Aardige man op de totaal verkeerde plek.

despecialist | 28-12-10 | 14:12

Het spijt me, linkse vrienden, maar hier moet ik toch wel erg luid om lachen.

Gegenhall | 28-12-10 | 14:12

@ Schoorsteenveger | 28-12-10 | 13:43
"In Nederland voeren we binnenlandse politiek," zei zegt PvdA-Kamerlid Pierre Heijnen vier weken geleden nog om de PVV te pesten. En vervolgens organiseert de PvdA een anti-regeringsbijeenkomst in een Vlaams cultuurcentrum dat wordt gefinancierd door de Belgische overheid. Kan die partij dan helemaal níets goed doen?

Ivoren Toren | 28-12-10 | 14:08

Geef mij maar Progressief, Agressief. Vernietig de tegenwaarden van Moed, Passie, Vertrouwen en Samenhorigheid...

hollandwar | 28-12-10 | 13:27

Ziehier de impasse waarin zogenaamd 'progressief' nederland terecht is gekomen.
opinie.volkskrant.nl/artikel/show/id/7...
"Zonder geloof kun je niet functioneren" blaatte Balkenende jaren geleden, en het lijkt erop dat kamerbreed, van links naar rechts, men de weg kwijt is geraakt en het liefst terug zou kruipen in de warme en beschermende moederschoot der kerk.
De progressieven zijn niet progressief meer, hebben in elk geval de drijfveer verloren om gezamenlijk in eensgezindheid op de barricades te klimmen en ten strijde te trekken tegen een gemeenschappelijke vijand want de progressieven hebben elk hun eigen agenda's ontwikkeld en hebben zich alk op eigen wijze gebonden en gecommitteerd aan de kiezers die, zo hopen en gokken ze, hen in het zadel en dus op het pluche moeten houden, en dat hebben ze gedaan met ad hoc slogans en ad hoc beloftes die slechts heel in de verte nog enige relatie hebben met een ideologie die progressief genoemd zou kunnen worden.
Ze buigen weer diep voor God en Allah omdat die goden hen stemmen brengen en hebben er volstrekt geen moeite mee om hun eigen beginselen daarbij te verkwanselen.
Die 'manifestatie' in de Brakke Grond is puur narcisme van lieden die terugkijkend op het elan en de successen van weleer denken dat ze de werkelijkheid zien als ze in de spiegel kijken en dat ze nog steeds op de goede weg zijn als ze mekaar maar bejubelen.

Schoorsteenveger | 28-12-10 | 13:05

Ach hij kan ook nog wel burgemeester van rotterdam worden,
lekker veel thee drinken,

bassie71 | 28-12-10 | 12:55

"je te weinig charisma hebt om een alcoholist te overtuigen er nog eentje te nemen."
*Buigt en er eentje op neemt*

gentle giant | 28-12-10 | 12:55

@EUgenio | 28-12-10 | 10:42
Zwaar demente haatzaaier? Ach joh hou eens op. Kijk eens daar die lievvve contacten van links. Die supertolerante arabieren.

LiebeMan | 28-12-10 | 12:51

Zou Job 16 januari halen?
Of wordt het mislukken van zijn manifestatie op die dag voor hem de aanleiding om op te stappen?

MAD1950 | 28-12-10 | 12:47

Het wordt nu echt zielig voor Job.

Boomschade | 28-12-10 | 12:46

FreshClash | 28-12-10 | 12:08
Ook taal is gebonden aan regels. En ja, er zijn pilletjes voor, voor het geval je het niet meer weet.

Hölzenbein | 28-12-10 | 12:44

Job is de grote favoriet voor het nationale kampioenschap wegkijken, georganiseerd onder auspiciën van dhr. Frits Bolkenstein, als onderdeel van de jaren '30 revival.

Hirsch Ballast | 28-12-10 | 12:44

Oei dit is wel heel pijnlijk ja. Zeg job je moet nooit al je kaarten laten zien he. Altijd nog wat achter de hand houden...

LiebeMan | 28-12-10 | 12:42

Gewogen en te licht bevonden. Mwoehaha

funkyd | 28-12-10 | 12:42

"De boel bij elkaar houden"

*Ziet een carrière voor Job in reclame van Pattex*

Krokodil Gena | 28-12-10 | 12:39

@verraad van links | 28-12-10 | 12:25

Je kunt de feiten interpreteren totdat je je gelijk denkt te hebben bewezen. In al die jaren hebben de huidige regeringspartijen (VVD & CDA) mede invloed gehad in alle na-oorlogse kabinetten. Zelfs in het kabinet den Uyl, zaten 6 ministers van Christelijke huize (ARP & KVP).

Borrelende Boris | 28-12-10 | 12:38

Is er nou niemand die Jobby uit zijn lijden kan verlossen.

Ben wel benieuwd hoe Jolande Sap hier op gaat reageren. Ik zou zeggen, links laten liggen de partij van de Altijdloserts.

VoorZetsel | 28-12-10 | 12:30

Remy Cohen ipv job

huppeltrutje | 28-12-10 | 12:30

@ Borrelende Boris | 28-12-10 | 12:22
Waren Paars I en II niet één groot D'66 dan (en dus links-'liberaal')?

verraad van links | 28-12-10 | 12:25

@verraad van links | 28-12-10 | 12:09

Aha, dus rechts was eigenlijk ook links... tsja, dan zou je de hele Nederlandse maatschappij de schuld ervan kunnen geven. Het is dan ook niet erg gepast om de huidige linkse partijen te benoemen als oorzaak van alle ellende.

Borrelende Boris | 28-12-10 | 12:22

Prachtig verhaal van Johny. Kan ik niks meer aan toevoegen dan "zagen aan je eigen stoel poten". Goedzo!

Goedzo | 28-12-10 | 12:22

Ik hoop eigenlijk dat Cohen nog lang het gezicht blijft van de PvdA. Hopelijk wordt de PvdA dan ooit nog zo groot als de piratenpartij!

gozahtje | 28-12-10 | 12:17

Is er nou niemand die Jobby uit zijn lijden kan verlossen.

Ben wel benieuwd hoe Jolande Sap hier op gaat reageren. Ik zou zeggen, links laten liggen de partij van de Altijdloserts.

VoorZetsel | 28-12-10 | 12:15

@ Recapore | 28-12-10 | 12:07
Rutte heeft inderdaad slecht onderhandeld (of Verhagen en Wilders hebben 'goed' onderhandeld). Zie voorts vvl @12.09.

verraad van links | 28-12-10 | 12:14

Job, de politieke strop...

kort_lontje | 28-12-10 | 12:11

@ Borrelende Boris | 28-12-10 | 12:00
Den Uyl ('73-'77) leek er toch aardig op. Overigens zijn ook 'rechtse' partijen jarenlang besmet geweest met dat linkse virus. Ergo: je blind staren op de oorspronkelijke signatuur van partijen geeft een (te) vertekend beeld weer.

verraad van links | 28-12-10 | 12:09

Hölzenbein | 28-12-10 | 11:10
Als ik het niet meer weet. schakel ik over op voneties.

FreshClash | 28-12-10 | 12:08

Was Job niet die jongen uit de bijbel van wie alles werd afgepakt? begint er toch aardig op te lijken dit, ook al heeft hij zelf de grootste vinger in de pap bij zijn fails. Ik weet alleen niet meer hoe het verhaal afliep in het sprookjesboek.

Boembox | 28-12-10 | 12:07

verraad van links | 28-12-10 | 11:56

Ik heb nooit beweerd dat Rutte alleen schuldig is, maar hij is nu wel in de positie om er iets aan te doen. Hij sprak voor de verkiezingen mooie woorden over veel van de punten die ik aanstipte, maar heeft zo'n beetje alle hervormingspunten in de coalitieonderhandelingen cadeau gedaan aan het CDA. Daarnaast is je stelling dat er de laatste 40 jaar voornamelijk linkse regeringen hebben gezeteld natuurlijk niet waar.

Recapore | 28-12-10 | 12:07

verraad van links | 28-12-10 | 11:48

Interessante opmerking. Hebt u indicaties?

ecologiste | 28-12-10 | 12:05

Muxje | 28-12-10 | 11:49

Trouwens de aardgasbaten zijn nu al geheel 'gecompenseerd' door de migratiekosten. Bijna niemand weet nog dat NL armer was dan België en ik voorspel dat NL over 40 jaar bij continuïteit van huidig immigratiebeleid zal zijn ingehaald door vrijwel alle oost-europese landen.

ecologiste | 28-12-10 | 12:04

@verraad van links | 28-12-10 | 11:56

Ah, en wanneer was volgens u een links meerderheidskabinet aan de macht?

Borrelende Boris | 28-12-10 | 12:00

Job zakt nog harder dan de huizen rond de noord-zuidlijn in 020-pauperT.

JohnnyBGood | 28-12-10 | 11:59

Mooi. Heeft een jaartje stug benoemen gekost, maar dan staat je Gargamel grap ook in een item. Proost. Als het straks ook nog op TV komt ga ik me trots voelen.

FrikandelSpeciaal | 28-12-10 | 11:57

@ Recapore | 28-12-10 | 11:43
Ach kom nou, als Rutte c.s. de BV Nederland definitief sloopt, komt dat echt niet alleen door hem. Al het voorwerk is in de voorgaande 40 jaar keurig gedaan door -met name- linkse partijen. De boel stutten mocht niet meer baten.

verraad van links | 28-12-10 | 11:56

@Muxje, je hebt deels wel gelijk, maar de vergrijzing is een geleidelijk proces. Daarom zullen deze en komende regeringen de overheidsuitgaven in de hand moeten houden. Met de pensioenleeftijd van 66 jaar en de 18 miljard van Rutte wordt al een stevig begin gemaakt.

EUgenio | 28-12-10 | 11:54

@Shalome | 28-12-10 | 11:44

Dat onderwijs waarin roomblanke nette kinderen terecht komen in een leerfabriek en daarin geconfronteerd worden met dingen die ze nog nooit eerder gezien hebben en beter ook nooit hadden kunnen zien ja. Dát onderwijs.

Zwakke leerlingen moet je niet proberen te mengen met modale leerlingen. Leerlingen met gigantische taalachterstanden moet je niet mengen met keurig ABN sprekende kinderen want dat is contraproductief.

Stratificeer dat hele onderwijs maar. Zwak bij zwak, sterk bij sterk en ja, achterstand bij achterstand. Maar zorg er verdomme wel voor dat iedereen maar dan ook iedereen daadwerkelijk enig onderwijs kan genieten en niet eerder de straat op mag dan dat er een zeker niveau is behaald.

Het zal mij waarlijk de reet roesten of iemand er tot z'n 20e over doet om een VMBO-diploma te halen. Als 'ie dan in elk geval wel fatsoenlijk Nederlands kan spreken, schrijven en lezen en enig inzicht heeft in hoe de samenleving werkt.

Heel basaal allemaal maar het voorkomt wel een hoop ellende! En per saldo vermoed ik dat het ook nog eens goedkoper is. Symptoombestrijding en andere "nazorg" zijn namelijk vele malen duurder dan fatsoenlijk onderwijs in eerste instantie.

En - reactionaire kleaudtzak die ik 'r ben - voer meteen weer even de dienstplicht in.

Reinaert | 28-12-10 | 11:53

spanarchist | 28-12-10 | 11:41
Dat ben ik met je eens.

Bigi Bana Boy | 28-12-10 | 11:52

@EUgenio 11:29: Met dat effectief besteden van belasting valt het ook wel mee. Met onze economie, de hoge belastingen en de aardgasbaten zou ons land welhaast een paradijs moeten zijn, zonder noemenswaardige problemen. De harde waarheid is dat de aardgasbaten destijds zijn weggepist... En ze zijn niet gewoon uitgegeven en verdwenen; er is een enorm stelsel van sociale zekerheid en ambtenarij mee opgetuigd. Dat zijn zaken waar we nu nog steeds de hoofdprijs voor betalen, ook al worden de aardgasbaten tegenwoordig wel (iets) beter besteed. Wat die sociale zekerheid betreft: het gaat dus niet om gewoon goede regelingen maar om voorzieningen waar misbruik lang oogluikend is toegestaan.

Wie denkt dat we bijvoorbeeld er goed voor staan om de vergrijzing het hoofd te bieden heeft het mis. Met de verhoging van de pensioenleeftijd zijn we er echt nog niet, en het zijn de werkenden (jongeren dus) die daar de hoofdprijs voor gaan betalen. Het CPB becijferde al dat iemand uit 1970 in zijn leven 15.000 euro meer aan AOW betaalt dan hij er ooit uit zal halen. Gemiddeld! En je zou denken dat mijn premie voor aanvullend pensioen daalt omdat ik 2 jaar later met pensioen ga. Dat dacht je, de premies nemen eerder nog wat toe, alles om het vergrijzingsgat te vullen. En die ontwikkelingen gaan ook voor een crash zonder weerga op de huizenmarkt zorgen. Wordt (helaas door de VVD) niets aan gedaan om de landing te verzachten. En zo kan ik wel even doorgaan. Nee... we zitten in de stront maar de geur moet nog doordringen. Gaat de komende 10 jaar gebeuren.

Muxje | 28-12-10 | 11:49

@Recapore | 28-12-10 | 11:43

Applaus! Als doekje voor het bloeden mogen deze generaties wel Moslims schofferen (die zijn namelijk de oorzaak van alle problemen).

Borrelende Boris | 28-12-10 | 11:48

@ ecologiste | 28-12-10 | 11:45
Toch zou de SP haar achterban eens moeten weten dat die partij door de BVD is opgericht.

verraad van links | 28-12-10 | 11:48

Ik zie Cohen regelmatig bij de VARA: P&W, DWDD en niet te vergeten Tromp ik vind het een kanjer.

Dr Lambiek | 28-12-10 | 11:47

@Borrelende Boris | 28-12-10 | 11:30

Ik zie ook nog geen plannen maar die zullen er toch moeten komen willen we dit land in stand houden en de inwoners een passend welvaartsniveau bieden. Over het stigmatiseren van Moslims wil ik het verder niet hebben, dat levert toch alleen maar méér discussie op.

Wel wil ik vaststellen dat we in dit land druk doende zijn een gigantische onderklasse op te bouwen. Vooral door slecht onderwijs, hoge schooluitval, HBO diploma's die het papier nog niet waard zijn waarop ze gedrukt zijn, enzovoorts. Het klinkt reactionair - en ik heb het trouwens al eerder geroepen - maar ik denk dat we beter af zijn met een paar stapjes terug in de tijd.

Zeker voor wat betreft onderwijs, zorg en omstreken.

Reinaert | 28-12-10 | 11:46

Fijnstoffer | 28-12-10 | 10:36
Dan wel de meest stoffige. U, als fijnstoffer, moet dit feilloos weten. ;)
Een museum waar de geschiedenis van het boekhouden wordt getoond of een museum over bibliotheken?

Smarties | 28-12-10 | 11:46

Bigi Bana Boy | 28-12-10 | 11:37
Goeie analyse! Maar de SP is natuurlijk wel een ander verhaal want die is wel geworteld in de eigen achterban, namelijk die van de gewone man. Zonder de gewone man en vrouw vaart geen enkel land wel.

ecologiste | 28-12-10 | 11:45

@verraad van links | 28-12-10 | 11:42

U moest eens weten. Van het geld wat ze overhouden iedere maand, kopen ze DVD's voor in de auto.

Borrelende Boris | 28-12-10 | 11:45

Reinaert | 28-12-10 | 11:17
Dat onderwijs met alle linkse nivelleringsingrepen dat in het rapport Deijsselbloem een vernietigende dreun kreeg? Waar zoveel extra kosten gemaakt moeten worden vanwege al die achterstandsleerlingen dankzij de immigratiegolf?

Shalome | 28-12-10 | 11:44

@ Borrelende Boris | 28-12-10 | 11:37
Overigens heeft een D'66-regent jarenlang die troep daar bestuurd.

verraad van links | 28-12-10 | 11:44

Rutte is de grote beschermheer van de babyboomers. Hij weigert grote veranderingen door te voeren die nodig zijn om Nederland de volgende eeuw door te helpen (ontslagrechtversoepeling, afbouwen HRA, veranderingen in de AWBZ en snelle verhoging AOW-leeftijd) en zet de bijl in onze toekomst (bezuinigingen op onderwijs, innovatie). Alles wat Rutte doet is de generatie die geboren is tussen '40 en '50 nog comfortabel de komende jaartjes door loodsen. Daarna kunnen de generaties '80 en '90 kromliggen onder enorme AOW-premies, AWBZ-lasten terwijl ze geen baan kunnen vinden en geen huis kunnen kopen.

Recapore | 28-12-10 | 11:43

@Petrus, ben ik met je eens. Je moet scherp blijven. Vroegere problemen zoals armoede, achterstelling van vrouwen en bodemverontreiniging zijn grotendeels opgelost. Nu dienen zich er nieuwe problemen aan: de vermoedelijk tijdelijke financiele en economische instabiliteit in de EU en Amerika, en de radicale islam in vooral Noord-Afrika en het Midden-Oosten.

EUgenio | 28-12-10 | 11:43

@Bigi Bana Boy | 28-12-10 | 11:37

Precies. Het zou derhalve goed zijn dat de PvdA zich weer richt tot de traditionele achterban, i.p.v. onzin manifestaties te organiseren. Mocht Cohen het veld ruimen, dan mogen ze meteen zijn spindokter ook een schop geven. Ik heb niks met de PvdA, maar vind het wel belangrijk dat er een sterke oppositie is in dit land.

Borrelende Boris | 28-12-10 | 11:42

@ Borrelende Boris | 28-12-10 | 11:37
Ik wist niet dat InHolland zo van de HRA profiteerde?

verraad van links | 28-12-10 | 11:42

Cohen, oude PvdA regent, de 2010 misser van de bovenste plank.

John Doorzon | 28-12-10 | 11:42

Bigi Bana Boy | 28-12-10 | 11:37
De meeste grote politieke partijen zijn nepotistische machtsblokken, dat is geen exclusief recht van de socialisten.

spanarchist | 28-12-10 | 11:41

@ Bigi Bana Boy
Je snapt het niet. Linkse politici zijn volksvertegenwoordigers, en niet de directeuren van een eigen onderneming. Links is maatschappelijk dood dus valt er ook niks meer te mennen op dat gebied. Al denken de linkse politici daar heel anders over, maar dat komt - simpelweg - omdat ze al zolang de macht hebben en zoveel gebieden, dat ze zich als autonome directeuren van NL zijn gaan beschouwen. Daar bijten ze nu keer op keer hun tanden op stuk.

Shalome | 28-12-10 | 11:41

@verraad van links | 28-12-10 | 11:35

Kortom, gewoon alles laten zoals het is? (inHolland zal u dankbaar zijn).

Borrelende Boris | 28-12-10 | 11:37

Borrelende Boris | 28-12-10 | 11:27
Socialistische partijen hebben helaas een grote aantrekkingskracht op gutmenschen uit de hogere klasse en verworden op die manier vrijwel altijd tot een baantjes machine, precies zoals Fortuijn dat beschreef in zijn boeken. Er lopen er te veel rond die geen idee hebben wat een arbeider is, laat staan dat ze er één kennen. Wat goed voor die arbeider is weten ze uiteraard wel precies te vertellen. En dat is het probleem van al die socialistische partijen in Europa (denk Wallonië, Frankrijk, Engeland), ze zijn verworden tot nepotistische machtsblokken en banenmarkten voor de maatschappelijke bovenklassen die geen idee hebben wat er leeft onder hun traditionele achterban. Het socialisme an sich is niet verkeerd en had zeker een nut ana het begin van de 20e eeuw. Het probleem is echter dat deze partijen gekaapt zijn door een bepaalde bovenklasse en volstrekt vervreemd is geraakt van de achterban en dat ze bovendien geen antwoord hebben op de problemen van nu.

Bigi Bana Boy | 28-12-10 | 11:37

Ah bedankt, daar deed me hem aan denken: Gargamel! En hij mag weg ja.

Scagnetti | 28-12-10 | 11:36

Hoe weldoordacht Job "niemand uitsluiten" Cohen dit heeft voorbereid blijkt wel weer uit het feit dat hij SGP en Christenunie er wel bij wil, maar ondertussen de boel op zondag organiseert.
Wat dacht hij zelf? Dat ze voor hem een uitzondering zouden maken?
Verder moet die man eens wakker worden.
Hij is de leider van een van de conservatiefste partijen van Nederland, zolang hij zich dat niet realiseert kan hij geen leider zijn.

vagehond | 28-12-10 | 11:35

EUgenio | 28-12-10 | 11:22
Ik ben het met u eens dat we niet al te negatief naar ons landje moeten kijken, maar wat mij persoonlijk nogal tegenstaat is dat we in het verleden echt het gevoel hadden als land te groeien. Er was vooruitgang. Tegenwoordig lijkt het steeds meer achteruit te gaan... Niets doen en je zegeningen tellen is geen optie...

Petrus Poortwachter | 28-12-10 | 11:35

@ Borrelende Boris | 28-12-10 | 11:30
Ja, dat onderwijspraatje van D'66 horen we nu 44 jaar. Nooit iets van gezien terwijl ze toch voldoende kansen heeft gehad om er iets van te realiseren. En dat 'huizenmarkt structuren' is niets anders dan het laatste overheidscadeautje om zeep helpen. Lekker progressief allemaal.

verraad van links | 28-12-10 | 11:35

Cohen moet vandaag nog opstappen.

Landverraad, ism het koningshuis.

hotchilipepper | 28-12-10 | 11:34

An die ARBEIT | 28-12-10 | 11:32

Heb je foto's genomen, en omstanders gevraagd om je te helpen? (is de nieuwe richtlijn bij geweld).

Borrelende Boris | 28-12-10 | 11:33

@Fijnstoffer | 28-12-10 | 11:29
Die ontwikkelingen daar in Slotervaart zoals omschreven in die link zijn slechts het begin.

Cohen zie ik liever vandaag dan morgen vertrekken...

livestrong | 28-12-10 | 11:33

Balkenende + bijnaam (Harry Potter) = mislukking, afgang
Cohen + bijnaam (gargamel) = ?
1+1=2
Cohen trek je conclusie. Zodra je het zo ver hebt laten komen dat je een bijnaam krijgt kun je beter opstappen.

doenormaal! | 28-12-10 | 11:33

@An die ARBEIT | 28-12-10 | 11:32
Hoezo, dacht dat Lee Towers al dood was

Che_cuevara | 28-12-10 | 11:33

@verraad van links | 28-12-10 | 11:30
Hier moet ik het volledig mee eens zijn

Che_cuevara | 28-12-10 | 11:32

Ik denk dat Job een mol is....
----------
Ik zag trouwens zonet Lee Towers op Ned1. Hij was Elvis aan het verkrachten.

An die ARBEIT | 28-12-10 | 11:32

@Reinaert | 28-12-10 | 11:29
Ik bedoelde het wel een beetje cynisch

Che_cuevara | 28-12-10 | 11:31

EUgenio | 28-12-10 | 11:22
In vergelijking met welk land?Moslimland?
Kunt u nog ff doorgaan;vrouwen besnijdenis,eerwraak,hand afhakken,ophangen,stenigen,aanranding geiten enz enz.
Nee gelukkig hebben we in Nederland alleen maar,overlast,psst hoer,loverboys,overvallen,scootertuig,is niet mijn werk vriend enz enz.
Voorzover heeft u volkomen gelijk.

1%biker | 28-12-10 | 11:31

@Reinaert | 28-12-10 | 11:22

Zowel GL als D'66 kwamen met progressieve plannen om de huizenmarkt en het onderwijs te herstructureren (om maar eens een paar voorbeelden te noemen). Het kabinet van Rutte komt niet verder dan het stigmatiseren van Moslims. Tot op heden heb ik niet één weldoordacht plan gehoord om Nederland te behoeden van verdere verloedering.

Borrelende Boris | 28-12-10 | 11:30

@ Che_cuevara | 28-12-10 | 11:20
Ze mag dan wel geen hart(klep) hebben, het blijft een vetklep.

verraad van links | 28-12-10 | 11:30

t

wakkere_nederlander | 28-12-10 | 11:30

@Petrus Poortwachter | 28-12-10 | 11:28
reaguurder neemjemoederindemaling zeker?
Die is erg thuis in de erwtensoep.
;)

EUgenio | 28-12-10 | 11:22
Kom toch op zeg!
Nederland is misschien wel het ongelukkigste land ter wereld! Alle verworvenheden van de waarlijk progressieven worden te grabbel gegooid door wat zich nu nog links/progressief durft te noemen.

wakkere_nederlander | 28-12-10 | 11:30

@EUgenio | 28-12-10 | 11:22
Maar voor de rest ben je nog gezond?

Che_cuevara | 28-12-10 | 11:29

@Che_cuevara | 28-12-10 | 11:26

Dus als ik het goed begrijp steekt Cohen binnenkort à la van der Lubbe het binnenhof in de fik, wordt gepakt, bekent het grote complot, Greet neemt de macht - uiteraard tijdelijk - over, stuurt - uiteraard tijdelijk - het parlement naar huis en regeert voor de komende let's say twaalf jaar als absoluut despoot?

Godsamme. Zal wel weer een G'win zijn voor sommigen.

Reinaert | 28-12-10 | 11:29

@spanarchist,

Als ik een Turk, Fransman of Amerikaan was zou ik ook een voorbeeld aan Nederland nemen. Dit succes komt grotendeels op het conto van de bevolking, maar toch zeker ook op die van politici die het belastinggeld doorgaans effectief besteden. Noem het calvinisme, noem het zakelijkheid, noem het pragmatisme.

Heeft niets met een roze wolk te maken, maar met de realiteit. Als Albanie het zo goed deed, zou ik naar Albanie wijzen.

EUgenio | 28-12-10 | 11:29

@[email protected] | 28-12-10 | 11:20
" De invloed van de Islam is de laatste jaren enorm toegenomen door een zwak beleid om de eigen waarden en normen en cultuur te staande te houden en te koesteren. "
+1
Amsterdam krijgt dankzij Cohen en de linkse kliek een politieke politie die de islamisering ondersteunt.
hoeiboei.blogspot.com/2010/12/de-geisl...
Dankzij Cohen-lulletjes rozewater die de boel bij elkaar willen houden.

Fijnstoffer | 28-12-10 | 11:29

@ecologiste | 28-12-10 | 11:25
eens, plat gezegd komt het er op neer dat men de bodem hier kaal vreet om daarna zich te verplaatsen naar nieuwe interessante bronnen.

@Kobus Kloothamer | 28-12-10 | 11:15
Zoek eerst eens een "job"!

necrosis | 28-12-10 | 11:28

Het zou nog steeds een mooie stunt zijn (of een handreiking zo u wilt) om daar op 16 januari in PVV-hesjes gratis erwtensoep te gaan verstrekken (idee van medereaguurder wiens naam ik helaas vergeten ben). Laten zien dat de verloedering best meevalt...

Petrus Poortwachter | 28-12-10 | 11:28

@ecologiste | 28-12-10 | 11:20

Je hebt daar een punt. Van oudsher is de PvdA de partij geweest die opkwam voor de sociaal zwakkeren in deze maatschappij. Telkens werden ze gedwongen een gematigder koers te varen, om een kabinet met de Christen Democraten mogelijk te maken. Neemt niet weg dat de toekomst van bejaarden, gehandicapten en WAO'ers beter beschermd is bij de PvdA, dan bij het rechtse blok wat er nu zit. Ik hoor Wilders nog zeggen dat hij meer handen aan het bed wilde, maar zie daar bar weinig van terug.

Borrelende Boris | 28-12-10 | 11:27

Shalome | 28-12-10 | 11:08
Het is zoals ik al zei dat links tot nu toe geen antwoord heeft weten te vinden op de problemen die populistisch rechts wel aankaart. Ik heb nooit iets in die neo-liberale derde weg, die onder leiding van Tony Blair is ingezet, gezien. Liberaal zijn moet je aan liberalen overlaten. De SP heeft wat dingen laten zien die in de goede richting waren maar van een echt duidelijk consistent links verhaal heb ik nog niets gezien. Links moet zichzelf heruitvinden, zoveel is duidelijk.

Bigi Bana Boy | 28-12-10 | 11:27

Die Job wordt zo sneu. Kan iemand hem uit zijn lijden verlossen? Burgemeester worden in Burgertrutteveen (150 inw.) bijvoorbeeld.

BroodenSpelen | 28-12-10 | 11:27

Jullie zien het allemaal verkeerd.
Cohen is gewoon omgekocht door Wilders om naar den Haag te komen.
Het idee van Wilders is gewoon briljant.
Haal Cohen binnen en je hebt gewoon geen vrienden meer nodig.
Cohen sloopt gewoon heel links en dat is nu precies de bedoeling.
En Cohen= Hij leefde nog veel en had lange kindertjes.

Che_cuevara | 28-12-10 | 11:26

@EUgenio | 28-12-10 | 11:22

Ja:

De armoede is laag, slechts een paarhonderdduizend mensen leven onder de armoedegrens.
Homo's mogen trouwen: ja. Klopt. En mogen ook naar believen gediscrimineerd worden.
Er is veel werk en bedrijvigheid: ja. En er zijn gelukkig ook veel werkelozen.
Er is geen corruptie: klopt. In vergelijking tot Griekenland doen we het goed.
Allochtonen participeren steeds beter: ja. Alleen niet structureel.
Het water is drinkbaar: geen idee, "i don't drink water, fish fuck in it",
De wegen zijn goed: oh. Ik ben al dagenlang ingesneeuwd maar goed.

Reinaert | 28-12-10 | 11:26

EUgenio | 28-12-10 | 11:22
Resultaten behaald in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.

ecologiste | 28-12-10 | 11:26

@EUgenio | 28-12-10 | 11:22
geen corruptie?
Ach man, zegt het woord 'bouwfraude' je nog wat?

Elke zich respecterende organisatie doet toch niet mee aan het zinloze gebral van die opperlakei Cohen over "progressieve" samenwerking. Wat is overigens progressief, de ouwelijke Cohen is zeker geen uitdrager daarvan!

hertog1 | 28-12-10 | 11:25

@ Superior Bastard | 28-12-10 | 11:18
Zeker, uw comments zijn veelal interessant, dat moet gezegd.

verraad van links | 28-12-10 | 11:25

[email protected] | 28-12-10 | 11:20

Met behoud van het immigratieprobleem van 7 miljard per jaar nettokosten zal NL over afzienbare tijd ook kunnen aansluiten bij de PIGS en eerst dan zullen de onrendabele en vaak misdadige bedelaars aanstalten maken om NL te verlaten want bij de PIGS valt niets te halen.

ecologiste | 28-12-10 | 11:25

EUgenio | 28-12-10 | 11:22
Die roze wolk, hoe comfortabel is die?

spanarchist | 28-12-10 | 11:24

Is er eigenlijk al iets bekend over de opvolger van Cohen?

watsinneneem | 28-12-10 | 11:24

EUgenio | 28-12-10 | 11:22
Is een baantje als woordvoerder bij de NS niet iets voor U?

Petrus Poortwachter | 28-12-10 | 11:24

@Teun van het Tuinpad | 28-12-10 | 11:16
Maar dat was ook echt onder de gordel

Che_cuevara | 28-12-10 | 11:23

[email protected] | 28-12-10 | 11:20
Sjapoo,dit had ik nu graag uit de mond van ''onze''Majesteit gehoord.

1%biker | 28-12-10 | 11:23

@spanarchist: voorbeelden van dat het goed gaat in Nederland ten opzichte van buitenland: de armoede in Nederland is laag, homo's mogen trouwen, er is veel werk en bedrijvigheid, er is geen corruptie, allochtonen participeren steeds beter, het water is drinkbaar, de wegen zijn goed.

EUgenio | 28-12-10 | 11:22

Kabinet natuurlijk. Cohen doet net als Balkenende niet aan zelfkritiek. Het ligt dus altijd aan de media/het klimaat.

helemaalnicks | 28-12-10 | 11:22

@Borrelende Boris | 28-12-10 | 11:18

Doen ze niets mogen ze wat mij betreft morgen de laan uit en worden vervangen door een zakenkabinetje van technocraten die wèl een fatsoenlijke opleiding hebben.

Ieder maar dan ook ieder denkbaar kabinet zal aandacht moeten hebben voor de toenemende verloedering in dit land. Links, rechts, centrum, het maakt niet uit. Wie op dit dossier niets doet nodigt de oppositie uit tot prijsschieten.

Reinaert | 28-12-10 | 11:22

Borrelende Boris | 28-12-10 | 11:18

en dat zou onder Job niet gebeuren? De PvdA heeft echt niet veel op met voedselbankgangers en bijstandtrekkers, WIA=ers of AOW-ers hoor.

ecologiste | 28-12-10 | 11:20

@Borrelende Boris | 28-12-10 | 11:07
zie mijn comment van 11:20

@verraad van links | 28-12-10 | 11:06
Sharon Dijksma ook ja, die heeft volgens mij geen hart dus ook geen hartinfarct.

Che_cuevara | 28-12-10 | 11:20

die rode sjaal wordt de nieuwe jodenster

Patrick Zweedsey | 28-12-10 | 11:20

Superior Bastard | 28-12-10 | 11:18
U ziet, we vinden elkaar toch. Juist Rechts en links. Rita telt in het midden niet meer mee

Bulletje Bloedworst | 28-12-10 | 11:20

Cohen kan helemaal geen oppositie voeren. Als we moslims gaan uitzetten helpt ie ook mee, want als het dan toch moet, dan wel menselijk en met respect.

Detlev Tarnowitz | 28-12-10 | 11:20

@EUgenio | 28-12-10 | 11:02
je kraamt onzin uit.

Gelijkheid homo/hetero; op papier wel, in de praktijk niet meer. De straat is minder veilig geworden voor homo's.
God speelt een bijrol???? Waar haal je die onzin vandaan? Eens te meer blijkt deze periode dat God zeker geen bijrol speelt. Niet voor de Christenen als voor de moslims.

Je moet blind zijn als je niet kan constateren dat de huidige samenleving gebukt gaat onder een zeer broze cohesie welke hoofdzakelijk wordt verstoord door de negatieve druk van een totaal ongecontroleerde en geforceerd opgelegde multiculturele samenleving. Deze heeft een tweedeling in de maatschappij veroorzaakt welke gevaarlijk evolueert.

Daarnaast zijn ongelimiteerde bedragen aan subsidies en ontwikkelingsgelden over de grens gegooid of besteed aan bodemloze projecten, waardoor onze bejaarden zich in leven moeten houden met zeer beperkte budgetten, gehandicapten worden beperkt in hun vrijheid door beperkte budgetten.

De infrastructurele projecten van de laatste jaren zoals de HSL, Betuwelijn, OV chipkaart zijn grote financiële fiasco's.

De invloed van de Islam is de laatste jaren enorm toegenomen door een zwak beleid om de eigen waarden en normen en cultuur te staande te houden en te koesteren. Intolerantie van de autochtonen neemt toe terwijl anderzijds de Islam nog meer poogt door te drukken.

En u durft te beweren dat het goed gaat met Nederland?
Financieel gezien in vergelijking met Ierland, Spanje, Griekenland oké, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

"Cohen kan beter demonstreren dan debatteren.." aldus Geert.

dubbert | 28-12-10 | 11:19

Doeiiiii Cohen.... Links sterft uit...

peetd2 | 28-12-10 | 11:19

Colle Tout | 28-12-10 | 11:11
Ja hoor.

Superior Bastard | 28-12-10 | 11:19

Krijgen we straks vleespet als grote leider. Die gaat ook snel op zijn bek. Veel te veel skeletten in de kast uit zijn verleden bij greenpies.

Oyibo | 28-12-10 | 11:19

Voor onze Geert zou het beter zijn als jobje nog een paar jaar zou blijven.

1%biker | 28-12-10 | 11:18

@Reinaert | 28-12-10 | 11:09

En wat denk je dat dit "rechtse" kabinet gaat doen om de armoede te bestrijden?
Juist, nul komma nul. De tegenstellingen zullen alleen maar groter worden.

Borrelende Boris | 28-12-10 | 11:18

Cohen gaat pleite, dat kan haast niet anders.
Die faalhaas is wel goed bezig voor "rechts"!

Frappant | 28-12-10 | 11:18

verraad van links | 28-12-10 | 11:09
Fijn dat je zoveel waarde hecht aan mijn persoonlijk oordeel. Die wijkt inderdaad nog wel eens af van de hier gangbare mening.
Che_cuevara | 28-12-10 | 11:10
Daar druk ik nooit op.
Bulletje Bloedworst | 28-12-10 | 11:11
U lijkt me iemand die alles wat van zijn eigen mening afwijkt beoordeelt als linkse zuurpruimen. Fijn de wereld in ouderwetse links-rechtskaders in blijven delen, lekker overzichtelijk

Superior Bastard | 28-12-10 | 11:18

@Shalome | 28-12-10 | 11:12

Je weet de symptomen inderdaad vrij aardig te benoemen maar vergeet de oorzaak aan te wijzen. En die ligt voor een groot deel in onvoldoende onderwijs en opleiding; die sector is de afgelopen 20, 30 jaar zo verschrikkelijk verloederd dat dáár hoog nodig eens aandacht aan besteed zou moeten worden.

Wat nu gebeurt is dweilen met de kraan open. Aan de ene kant zeuren dat er zo veel problemen zijn en aan de andere kant die problemen zelf creëren door sectoren die keihard nodig zijn genadeloos te korten.

En mocht je me voor willen zijn: er kan ook ongelofelijk veel bezuinigd worden in onderwijs, zorg en omstreken. Flikker om te beginnen maar eens 75% van alle zogenaamde "managers", "controllers", "directeuren" en "commissarissen" de laan uit. Vroegâh had een school die ook niet nodig om fatsoenlijk onderwijs te leveren, waarom nu wel? Vanwege al die volstrekt waanzinnige fusies? Vanwege de idiote schaalvergroting? Ammehoela!

Reinaert | 28-12-10 | 11:17

@ Hölzenbein | 28-12-10 | 11:15
Ok, doe ik. Nou ja, in die tussentijd kan ik maar beter wat nuttigs gaan doen.

verraad van links | 28-12-10 | 11:17

fuckje | 28-12-10 | 10:47
LOL

wakkere_nederlander | 28-12-10 | 11:16

necrosis | 28-12-10 | 11:14
Dat zei Ruud Lubbers ook toen hij een vrouw in haar billen kneep.

Teun van het Tuinpad | 28-12-10 | 11:16

@ Kobus Kloothamer | 28-12-10 | 11:15
Ah, jij bent dus 1 van die 10 autochtonen die nog pvda stemt. Mag ik je handtekening?

verraad van links | 28-12-10 | 11:16

Job is simply the wrong man for the job.
Al ben ik oprecht bevreesd dat bij gebrek aan PvdA de moslims een serieuze eigen partij op gaan zetten.

koolteer | 28-12-10 | 11:16

@Reinaert, dank voor de link. De cijfers vallen me nog erg mee, daar het gaat om het risico van armoede en niet armoede zelf. Verder doet de EU het gemiddeld natuurlijk erg goed, vergeleken bij Amerika (40 miljoen mensen onder de armoedegrens) en helemaal vergeleken bij Afrika en Azie.

EUgenio | 28-12-10 | 11:15

verraad van links | 28-12-10 | 11:13
Wacht jij nou maar lekker af, dan komt alles goed.

Hölzenbein | 28-12-10 | 11:15

I vote Job !

Kobus Kloothamer | 28-12-10 | 11:15

Mijn kristallen bol zegt dat Gargamel eerder vertrekt.
@Teun van het Tuinpad 10:30
Die was onder de gordel!

necrosis | 28-12-10 | 11:14

Multi Cul onzin is zoooooo 2010.

bosbaan | 28-12-10 | 11:14

EUgenio | 28-12-10 | 11:08
Bewonderenswaardig, anderen beschuldigen dat ze het over incidentenpolitiek hebben om vervolgens een opmerking over het buitenland te maken waar ze het veel slechter zouden hebben. Misschien kun je ook specificeren waar jouw enorme buitenlandkennis op gebaseerd is?

spanarchist | 28-12-10 | 11:14

@ Hölzenbein | 28-12-10 | 11:12
Droom lekker verder.

verraad van links | 28-12-10 | 11:13

Cohen is al afgeserveerd. Volgens mij gaat hij ook liever een weekendje naar Istanbul naar z'n vrienden.

bosbaan | 28-12-10 | 11:13

verraad van links | 28-12-10 | 11:07
Nee! Ik verdedig hem niet. Ik zie dat als een feit dat het kabinet voor hem vertrekt.

Hölzenbein | 28-12-10 | 11:12

Reinaert | 28-12-10 | 11:09
Ja hoor. En daarom moeten er speciaal voor die armoedegroepen speciale hulptroepen worden ingeschakeld omdat hun kinderen te dik worden.

Pas als ik magere kinderen zie, ga ik in sprookjes over armoede geloven, hombre. Niet zolang al die uitkeringstrekkers hun meubels bij Leenbakker kopen, mobiele telefoons op tafel hebben liggen, dure sigaretten kettingroken, de hele dag RTL4 op hun flatscreens kijken en piepen dat ze 'maar 25 euro hebben voor een kerstdiner'.

Shalome | 28-12-10 | 11:12

@Fijnstoffer | 28-12-10 | 10:36
Wat heb jij toch met "stof"?

Che_cuevara | 28-12-10 | 11:12

Superior Bastard | 28-12-10 | 11:07
Behalve als die "onschuldige" rechtse ideen heeft, dan mag alles, nietwaar?

Colle Tout | 28-12-10 | 11:11

Bigi Bana Boy | 28-12-10 | 11:06
Verraad is het woord dat bij me opkomt als ik aan de bewust gekozen politieke koers denk die de pvda de laatste decennia uit plat opportunisme meer en meer is gaan varen. Bij gebrek aan een betere term.

Superior Bastard | 28-12-10 | 11:11

Het middenkader politie Emmen heeft binnenkort een vacature.

Canis Spurcus | 28-12-10 | 11:11

@Superior Bastard | 28-12-10 | 11:02

Natuurlijk. En over een paar weken komt er een fijn partijcongres waar ze unaniem wordt 'verkozen.' Is allemaal leuk en aardig dat democratische gelul, maar dat moet natuurlijk niet de partijplannen gaan ondermijnen.

@Reinaert | 28-12-10 | 11:02

Nee, die zit vanavond met de gordijnen dicht, met die vette kop van 'r zo die speklappen uit de pan te schrokken. Heb je wel eens een varken zien eten? Nou, zo dus.

Biff Eagleburger | 28-12-10 | 11:11

Superior Bastard | 28-12-10 | 11:07
U lijkt mij een linkse zuurpruim zonder gevoel voor humor.
Overigens heeft mevrouw Werner er hartelijk om gelachen.

Bulletje Bloedworst | 28-12-10 | 11:11

die cohen staart af en toe de ruimte in met een blik of ie net een hersenbloeding heeft gehad. Te vaak dan goed voor 'm is.

sufkut | 28-12-10 | 11:11

@ Superior Bastard | 28-12-10 | 11:08
Ja, eigenlijk wel. Maar ik geef het dan ook ruiterlijk toe.

verraad van links | 28-12-10 | 11:11

@Superior Bastard | 28-12-10 | 10:55
Er zit ook nog een "delete" knop

Che_cuevara | 28-12-10 | 11:10

FreshClash | 28-12-10 | 11:07
intellactuele gewauwel? Wat u niet allemaal zegt...

Hölzenbein | 28-12-10 | 11:10

Hij word burgervader van gouda hahaha.

1%biker | 28-12-10 | 11:10

verraad van links | 28-12-10 | 11:06
Dat gebeurt natuurlijk nooit.
Tenzij ze denken dat ze wat gewicht nodig hebben om het dode paard -wat de PVDA is- te trekken.

Het is jammer dat 'de partij ' zo goed vertegenwoordigd is onder onze ambtenaren etc. etc.
Die zorgen altijd wel voor een zeteltje of 10.
De natuurlijke achterban, zeg maar.

Teun van het Tuinpad | 28-12-10 | 11:10

@EUgenio | 28-12-10 | 11:02

Ga je nu hier verder? Fijn. Gaan we hier verder.

In 0031 bestaat wel degelijk armoede, al is het hier beter gesteld dan de overige landen van de EU en omstreken maar doet dat er toe? Ik moet je eerlijk zeggen dat het mij waarlijk geen ene ouwe rotmoer uitmaakt hoeveel mensen er in Zweden of Bulgarije onder de armoedegrens leven. Ik leef hier en ik maak me zorgen om wat hier gebeurt, zodra we hier onze zaakjes op orde hebben (en dat zal nooit 100% opgelost worden - dat weet ik ook) kunnen we eens gaan bekijken of we wellicht iets voor "de buitenlanden" kunnen gaan doen.

En niet ontkennen dat er hier armoede bestaat: epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_PU...

Reinaert | 28-12-10 | 11:09

@ Bulletje Bloedworst | 28-12-10 | 11:07
Ik had het over SB. Hij weet wat goed is, wat leuk is, wat niet kan en wat wél kan.

verraad van links | 28-12-10 | 11:09

Hoop van harte dat Job nog lang aan het roer staat bij de PVDi, een stabieler scenario van teloorgang is nauwelijks denkbaar.
Dus lekker blijven Job, niets aan het handje.............

woefdrammer | 28-12-10 | 11:09

verraad van links | 28-12-10 | 11:04
Valt wel mee hoor, maar doe jij nu in feite niet hetzelfde?

Superior Bastard | 28-12-10 | 11:08

@spanarchist,

Je doet net als veel anderen aan incidentenpolitiek. Ik weet dat media als de Telegraaf, Joop en GeenStijl hiervan leven, maar ik adviseer je toch ook eens naar het buitenland te kijken waar de zaken er vaak veel slechter voorstaan.

EUgenio | 28-12-10 | 11:08

Bigi Bana Boy | 28-12-10 | 10:54
We leven niet meer in een maatschappij die op z'n Hollands-links kan worden bestuurd. De mensen willen dat niet meer.
PvdA plus aanhang kwam ooit voort uit het volk, remember? Het gaat niet om machthebbers die allerlei nieuwe boodschappen verzinnen om hun partij in het pluche te houden. Dan hef je in feite jezelf al op. Rules of democracy.

Shalome | 28-12-10 | 11:08

@ Hölzenbein | 28-12-10 | 11:05
Tegen beter weten in zit je hem te verdedigen hè?

verraad van links | 28-12-10 | 11:07

Cohen heeft gefaald. Daar doet al het semi intellactuele gewauwel van alle reaguurders, met als Hölzenbein | 28-12-10 | 11:05 als voorbeeld, niets aan af.

FreshClash | 28-12-10 | 11:07

Bulletje Bloedworst | 28-12-10 | 11:03
Ik vind Guido Weijers ook een lul. Grappen ten koste van een invalide die niets met het onderwerp heeft te maken zijn me te makkelijk en bovendien niet relevant. Grof is (soms) leuk, makkelijk scoren ten koste van een "onschuldige" is dat niet.

Superior Bastard | 28-12-10 | 11:07

@[email protected] | 28-12-10 | 10:57

Het gaat hartstikke goed met Nederland. Qua welvaart behoren we tot de top van de wereld. We hebben nu eenmaal een zeikcultuur, altijd moeten dingen anders of beter.

Borrelende Boris | 28-12-10 | 11:07

verraad van links | 28-12-10 | 11:04
Uw punt?

Bulletje Bloedworst | 28-12-10 | 11:07

Superior Bastard | 28-12-10 | 11:00
Tsja, verraad is zo'n hard woord. Maar in essentie heb je natuurlijk wel gelijk. Ik geloof dat ze het werkelijk goed meenden bij de PvdA maar uiteindelijk is het natuurlijk inderdaad uitgelopen op het in de steek laten van hun traditionele achterban. En gezien de ernstige gevolgen voor die groep zou je dat verraad kunnen noemen, al zit daar een element van het hebben van een boosaardig vooropgezet plan in waar ik niet in geloof. Alle volstrekt terechte kritiek op de PvdA (en links in het algemeen) ten spijt ga ik niet mee in die aluhoedjes samenzweringstheorieën.

Bigi Bana Boy | 28-12-10 | 11:06

@ Teun van het Tuinpad | 28-12-10 | 11:02
Sharon Dijksma ook?

verraad van links | 28-12-10 | 11:06

Uitgesproken onbenullig! Hoe haal je het in je hoofd om een organisatie die specifiek bestaat om op te komen voor belangen van oudere mensen mee te willen laten doen in een 'progressieve' beweging?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 28-12-10 | 11:06

Zijn 'ze' al aan het stoelendansen bij ING ?

Teun van het Tuinpad | 28-12-10 | 11:06

EUgenio | 28-12-10 | 11:02
Precies. En dat toenemend aantal voedselbanken is slechts voor de show, de toename van geweld tegen en het wegpesten van homo´s heeft te maken met de overgevoeligheid van dat soort mensen en het sponsoren van b.v. moskeëen door Cohen en het feit dat de grootste moskee van Europa in Rotterdam staat waar een moslim burgemeester is is van geen enkel belang.

spanarchist | 28-12-10 | 11:05

Het kabinet stapt eerder op. Gargamel is te slim.

Hölzenbein | 28-12-10 | 11:05

Geen beter vermaak dan leedvermaak.

Rest In Privacy | 28-12-10 | 11:04

@ Bulletje Bloedworst | 28-12-10 | 11:03
Meneer oordeelt graag over anderen.

verraad van links | 28-12-10 | 11:04

Job de blunderaar van dit decennium. Job wordt vast adviseur van Bea en daarna Willem 4.

Dr Lambiek | 28-12-10 | 11:03

Dr. Dr. Bartholdy | 28-12-10 | 10:51
PvdA is dood, wie je ook als (nieuwe) voorman daar neerzet.

Shalome | 28-12-10 | 11:03

Tja het lukt niet op een democratische manier. Misschien moet de PVDA ook rellen in wijken organiseren, stakingen promoten, hongerstakingen, bezettingen. De tweede kamer bestormen. De mogelijkheden zijn eindeloos. Job op de barricaden, onze eigen nederlandse revelutionair. Ik wacht op zijn vlammende stamelende toespraken voor de brandende barricaden. Het wordt een mooi jaar.

denoorman | 28-12-10 | 11:03

Superior Bastard | 28-12-10 | 10:51
Net zo als het beleid van Cohen Amsterdam.
Ik vond het een ijzersterke. Zag Guido Weiers gister op tv met gelijkwaardige grap over Lucille Werner. Was je toen ook zo geschokt?

Bulletje Bloedworst | 28-12-10 | 11:03

Bigi Bana Boy | 28-12-10 | 11:00
Vrouwen hebben sowieso minder kans op hartfalen.
Wees gerust.

Teun van het Tuinpad | 28-12-10 | 11:02

@Biff Eagleburger | 28-12-10 | 10:59

Iemand die z'n speklappen met mayo (vr)eet is waarlijk van God en alle goede zielen verlaten. Maar daar verdenk ik Sharon niet van, die (vr)eet vast wel halal om de lieve vrede in de partij te bewaren.

Reinaert | 28-12-10 | 11:02

@[email protected],

In Nederland is er vrijwel geen armoede, gelijkheid van homo en hetero, speelt God een bijrol en heeft iedere Nederland sinds het verdrag van Lissabon een boekenkast vol met mensenrechten.

Dat protestpartijen als de LPF in 2002 26 haalde, de SP in 2006 25 zetels haalde en de PVV in 2010 24 zetels haalde, is lachwekkend maar hoort bij een levendige democratie.

EUgenio | 28-12-10 | 11:02

Biff Eagleburger | 28-12-10 | 10:59
Het zou me niets verbazen als ze Job heeft gesouffleerd inzake zijn zelfmoordbommetje.

Superior Bastard | 28-12-10 | 11:02

Teun van het Tuinpad | 28-12-10 | 10:54
Van der Laan doet het volgens mij idd redelijk goed in Amsterdam. Ik geloof dat ze daar een betere partijleider aan zouden hebben dan aan Cohen, al ziet Eberhardt er wel uit alsof hij een massieve hartinfarct aan het ontwikkelen is.

Bigi Bana Boy | 28-12-10 | 11:00

Bigi Bana Boy | 28-12-10 | 10:54
De pvv is uitermate handig ingesprongen op het verraad van de pvda aan de oorspronkelijke achterban ten koste van de allochtone melkkoe. Ze heeft de oude standpunten van de pvda gekoppeld aan de afkeer van de kiezer tegen dezelfde allochtoon en het systeem dat positieve discriminatie heeft bevorderd.

Superior Bastard | 28-12-10 | 11:00

Rutte is progressief op een frisse rechtse manier. Cohen is conservatief, reactionair en achterhaald, juist omdat hij weer probeert de boel bij elkaar te houden, terwijl die boel niet bestaat. Een wandelend struisvogelei.

Serafijn Lampion | 28-12-10 | 11:00

@Superior Bastard | 28-12-10 | 10:55

Om het te vieren is ze net al naar de kiloknallerslagert geweest en vanavond staat er 10 kilo speklappen op het menu. Met extra mayo, want het is feest!

Biff Eagleburger | 28-12-10 | 10:59

spanarchist | 28-12-10 | 10:55
En dat is dan weer jammer.
Zo gek zijn ze dus ook weer niet daar.

Teun van het Tuinpad | 28-12-10 | 10:59

Cohen Mislukt

henkdekanarie | 28-12-10 | 10:58

verraad van links | 28-12-10 | 10:53
En Job zuchte en dacht bij zichzelf: 'Als er nu maar hopjesvla is, na het zuur wil ik wel zoet'..
[email protected] | 28-12-10 | 10:53
Zou ook zomaar kunnen.
Het zou me niet verbazen.

Teun van het Tuinpad | 28-12-10 | 10:57

@ Superior Bastard | 28-12-10 | 10:55
Enter Sharon? Nooit.

verraad van links | 28-12-10 | 10:57

@EUgenio | 28-12-10 | 10:51
Moehahaha!!!
Wat een fantastische idealist ben jij zeg, ongelofelijk!

Waarom denk je dat de PVV zo enorm aantal zetels verzameld heeft?
Omdat het goed gaat met Nederland zeg je?

Het zou de gehele PVDA ook sieren hun partij nog dit jaar subiet op te heffen, ook in alle gemeentes. Ze zijn vele keren veel te ver gegaan.

Creaguurder | 28-12-10 | 10:56

Teun van het Tuinpad | 28-12-10 | 10:51
Ik hoop op Elatik om ook de laatste twee autochtone pvda-kiezers weg te jagen, maar jammer genoeg heeft men binnen de pvda toch weer niet zo veel vertrouwen in dit bestuurlijke en politieke toptalent.

spanarchist | 28-12-10 | 10:55

Biff Eagleburger | 28-12-10 | 10:33
Is ook mijn gok. PS, exit Job , enter Sharon.

Superior Bastard | 28-12-10 | 10:55

Maen | 28-12-10 | 10:52
Besturen is inderdaad iets anders dan oppositie voeren.
Job is een Bestuurder.
En nog een slechte ook.
Vraag dat maar aan mensen in Amsterdam.
Wat dat aangaat zijn ze nu stukken beter af want ere wie ere toekomt, die Eberhardt doet het best aardig.

Teun van het Tuinpad | 28-12-10 | 10:54

Ik geef Cohen tot precies na de verkiezingen voor de Provinciale Staten. Want dat de PvdA verder terrein zal verliezen staat voor mij vast. Links in het algemeen heeft nog altijd geen links antwoord op de problemen die Wilders en Fortuijn bloot legden en de PvdA heeft daarbij ook nog een slecht funktionerende partijleider. Het is een aardige beschaafde man maar als leider van de PvdA voldoet hij niet.

Bigi Bana Boy | 28-12-10 | 10:54

@ Teun van het Tuinpad | 28-12-10 | 10:49
"Speklappen natuurlijk", antwoordde zijn vrouw.

verraad van links | 28-12-10 | 10:53

@Teun van het Tuinpad | 28-12-10 | 10:51
Vergeet Marcouch of Aboutaleb niet....

Ouderenbond ANBO: " "Het is een beetje pijnlijk. Wij hebben nooit iets toegezegd. Wij zijn een neutrale organisatie. We willen niet als een linkse organisatie worden neergezet tegen rechts Nederland."

_
Nu ben ik nog een 30-er, maar sinds vanochtend trots lid geworden van deze Ouderenboond.

Creaguurder | 28-12-10 | 10:52

Links Progressief?

GVD De SP, PVDA, de vakbonden en milieuorganisaties doen er alles aan om de jonge generatie met hun eigen financiele ellende op te zadelen. Het zijn meest egocentrische clubs van zelfbehoud en conservatisme. Van Postbode tot Krant, van Publieke Omroep tot Pre Pensioen, van gesubsidieerde (multi)cultuur tot dogmatisch klimaatfundamentalisme.. Men maakt zich alleen druk om achterhaalde financiele rechten, in stand houden van achterhaalde diensten en organisaties, en het najagen van achterhaalde naive klimaatveranderingen..

Scheepskameel | 28-12-10 | 10:52

Job blijft totdat hij van Rompoy kan opvolgen als premier van Europa . De reden is duidelijk daar hoef je niet voor gekozen worden en kan je zoveel lullen en doorduwen als je wil, ja dictator van Europa daar wacht onze faalhaas Job op.

Maen | 28-12-10 | 10:52

Heeft Rouvoet trouwens niet eerder gezegd dat de afwezigheid van zijn partij op dat linkse straatfeest niet is vanwege de (zon)dag waarop het gehouden zal worden? Hij had dat lafjes in het midden kunnen laten, maar zei duidelijk dat hij andere dagen ook niet gekomen zou zijn... dat is tenminste klare taal naar je achterban en naar Cohen toe.

Muxje | 28-12-10 | 10:51

-weggejorist-

EUgenio | 28-12-10 | 10:51

Teun van het Tuinpad | 28-12-10 | 10:30
....
Misselijk en laag bij de gronds.

Superior Bastard | 28-12-10 | 10:51

@ecologiste | 28-12-10 | 10:48
mwoah... de CDA is nog te pruimen afhankelijk van typen 'kopstukken', maar de PvdA moet idd deaud.

spanarchist | 28-12-10 | 10:48
Ik gok op Rob Oudkerk.
:)

Teun van het Tuinpad | 28-12-10 | 10:51

"wie stapt eerder op, Cohen of het kabinet?"

Cohen zit er alleen nog maar om Diederik Samson (of toch Jeroen Dijsselbloem?) de gelegenheid te geven zich op zijn rol als PvdA-leider voor te bereiden. Goede opvolging is nu belangrijker dan een goed resultaat bij de PS verkiezingen - als ze dit niet goed regelen bestaat de PvdA dadelijk niet meer.

Dr. Dr. Bartholdy | 28-12-10 | 10:51

verraad van links | 28-12-10 | 10:48
En hing zijn keppeltje aan de kapstok en vroeg wat ze aten die avond.

Teun van het Tuinpad | 28-12-10 | 10:49

Ik voorspel verkiezingwinst voor de pvda. Uit medelijden...

Bulletje Bloedworst | 28-12-10 | 10:49

Cohen stapt vlak voor de volgende verkiezingen op om plaats te maken voor de nieuwe messias die het land gaat redden, waarna er weer een enorme publiciteitscampagne van de VK, de NRC en de publieke omroep volgt om deze nieuwe man te promoten. Uiteindelijk zal de val van de pvda tot stoppen gebracht worden en het zetelverlies zal minimaal zal zijn. Als het tenslotte één keer lukt, waarom niet een tweede keer?

spanarchist | 28-12-10 | 10:48

Nog even dit. Het gaat niet om links of rechts, noch om conservatief of progressief, nee het gaat om zwendel en hoe we die nu eindelijk NL uit krijgen.
M.a.w. CDA en PvdA moeten deaud.

ecologiste | 28-12-10 | 10:48

@ Teun van het Tuinpad | 28-12-10 | 10:46
En Jobs antwoord daarop was: "Shalome!"

verraad van links | 28-12-10 | 10:48

@EUgenio | 28-12-10 | 10:42
Rutte glimlacht omdat de Linksche idealistische lente eindelijk ten einde is.
'Boel bij elkaar houden' werkt niet meer, de boel moet opgeruimd worden.

Het wordt tijd voor een GroteDame!

fuckje | 28-12-10 | 10:47

Shalome | 28-12-10 | 10:33
Dat zei z'n vrouw ook toen zij er achter kwam dat Job al jaren buiten de deur piest.
;)

Teun van het Tuinpad | 28-12-10 | 10:46

Hahah die Cohen. Woont overigens nog steeds in zijn voormalige dienstwoning voor een schamele 2500 per maand voor 2 verdiepingen op de Herengracht... Links lullen en....

msgambler | 28-12-10 | 10:45

[email protected] | 28-12-10 | 10:31
Ach, Job z'n uitlatingen zijn ook vaak 'op het randje'.
Een beetje vent kan uitdelen én incasseren.
;)
dubbert | 28-12-10 | 10:33
Ja, laten we Joris roepen.
Johoris, Joris...
Wedden dat tie kan lachen ?

Teun van het Tuinpad | 28-12-10 | 10:44

@CoffeePatch | 28-12-10 | 10:39

Met slijm? Dat plakt eventjes maar het houdt niet lang!

Reinaert | 28-12-10 | 10:43

Ach ja, de PvdA wil een beetje keten. Helemaal ongelijk hebben ze niet, want Rutte struisvogelt er lustig op los: Terwijl de kunstsector en de minima onnodig hard getroffen worden, en Wilders contacten legt met de zwaar demente haatzaaier Lieberman, blijft Rutte glimlachen.

EUgenio | 28-12-10 | 10:42

De boel bij elkaar houden doe je dus zo.

CoffeePatch | 28-12-10 | 10:39

@ Marcus Porcius Cato | 28-12-10 | 10:35
Nee niets, uiteraard een topic (lees: persbericht van het kcna) over JP.

verraad van links | 28-12-10 | 10:39

Ik zeg Cohen haalt de voorjaarsnota niet. Wat overigens wel jammer is want veel slechter kan het niet worden met de Partij van de Aristocraten. De Pluche Arbeiderspartij Zonde Gevoel en Schijt aan Achterban.

GSpot | 28-12-10 | 10:39

@remlof | 28-12-10 | 10:37: nope, Cohen is er ook. Net als Rabbae en Damen waarschijnlijk. Heerlijk kwartetten.

Snikkeldrift | 28-12-10 | 10:39

Job mag nooit opstappen. Job is het boegbeeld van hardwerkend Nederland.

Iedere hardwerkende Nederlander die op een dag met tegenzin naar zijn werk gaat, ziet of leest hoe Job aan het aanmodderen is en denkt: moehaha, eigenlijk heb ik het wel aardig voor elkaar, en is dat systeemplafondje best mooi.

Sjors W. | 28-12-10 | 10:37

Ik ben er 16 januari zeker bij. En ik ben vast niet de enige.

remlof | 28-12-10 | 10:37

Kijk je wel uit voor een eventuele razzia door PVV-aanhangers, Job?

verraad van links | 28-12-10 | 10:36

@eerstneukendanpraten | 28-12-10 | 10:34

En ze zegt helemaal niets. Dat ken ik ergens van....

Biff Eagleburger | 28-12-10 | 10:36

Hoop dat dit kabinet eens de rit uitzit. Hoewel niet alles even fijn gaat zou dat het beste zijn voor allen m.i.

Lepo | 28-12-10 | 10:36

Job kan vast wel heel goed directeur zijn van een of ander stoffig museum.

Fijnstoffer | 28-12-10 | 10:36

Die Cohen lijk ook qua uiterlijk echt op Gargamel zeg! En qua falen ook dus.

DoOne | 28-12-10 | 10:35

Kan iemand eens kijken voor mij hoe lang het duurt voordat dit bericht het haalt naar de Joop ? Ik zelf kom principieel niet op deze perfide, haatdragende site, maar voor deze ééne keer zou ik het eigenlijk wel willen. Uw toegenegen,

Marcus Porcius Cato | 28-12-10 | 10:35

@ Teun van het Tuinpad | 28-12-10 | 10:30
Klopt & LOL.

verraad van links | 28-12-10 | 10:35

Hoop dat Job blijft, hij is nl de ultieme reden om rechts te stemmen en hij is in staat om in zijn eentje heel links Nederland de nek om te draaien!!! Lach me dood!

zeefert | 28-12-10 | 10:35

Nog niet opgeven Job, het gaat primadeluxe zo.

Jackanders | 28-12-10 | 10:34

Alsof veel FNV-leden zich nog vertegenwoordigd voelen door de PVDA. Als er 1 partij de achterban knetterhard heeft laten vallen zijn zij het. Mijn vader, vroeger ras-PVDAér als arbeider, krijgt tegenwoordig zelfs een beetje braaksel in de mond van het verraad door die club. Anyway, als de volledige achterban van 55 oppositiezetels op komt dagen heb je nog een behoorlijke manifestatie. Hoop in elk geval op een grote flop.

Snikkeldrift | 28-12-10 | 10:34

Biff Eagleburger | 28-12-10 | 10:33

Ja, die praat veel te veel...

eerstneukendanpraten | 28-12-10 | 10:34

@ Teun van het Tuinpad | 10:30
Ouch!

Shalome | 28-12-10 | 10:33

@Atlantis-95 | 28-12-10 | 10:31
Alsof Van der Laan nou een vooruitgang is.

Teun van het Tuinpad | 28-12-10 | 10:30

Brrrr... Die zou ik zelfs nog niet doen!

eerstneukendanpraten | 28-12-10 | 10:33

Sjesus, krijgen we zometeen Sjerrun Dijksma als opperhoofd van het socialisme. Die kan waarschijnlijk nog veel minder en praat nog veel meer.

Biff Eagleburger | 28-12-10 | 10:33

Job haaaaaat brilsmurf Mark!

Wim-Lex | 28-12-10 | 10:33

@ Teun van het Tuinpad | Die gaat way te ver! Misselijk grapje. *Joris roept*

dubbert | 28-12-10 | 10:33

Nog iemand vragen over waarom mijn stad zo is afgegleden onder het amateuristische bewind van die dwaas?

Shalome | 28-12-10 | 10:32

Ssst, er zit vast een spion onder de reaguurders...

eerstneukendanpraten | 28-12-10 | 10:32

MalteseKnight | 28-12-10 | 10:29

Of een nieuw partij programma.

Parelman | 28-12-10 | 10:32

@Teun van het Tuinpad | 28-12-10 | 10:30
Mogge!
Die is wel op t randje Teun...

@ Teun van het Tuinpad | 28-12-10 | 10:28
Ja, want die lafbek heeft zelfs niet de ballen om -nog- eerder te vertrekken, want dat zou de pvda extra-extra hoon (lees: verlies) opleveren.

verraad van links | 28-12-10 | 10:31

Ik zou zeggen Cohen. Maar wel vooral aanblijven. Met dergelijke narren heb je geen concurrentie meer nodig. En let wel: we waren blij dat we van deze burgemeester af zijn!

Atlantis-95 | 28-12-10 | 10:31

Moslims zijn de nieuwe joden, als ze zelf wat moeten organiseren is het een grote faal.

sjaakdeslinksesul | 28-12-10 | 10:31

@redactie,

Geef Job een columnpje op GS, sinds jullie toch overburen zijn....

dit is het moment voor Jolande om te schijnen, maar dat zal ze niet doen vrees is. Toch is een front van 50 oppositiezetels al indrukwekkender dan geen front of gefragmenteerd tegengeluid. *cliché over reis van 1000 km te voet en eerste stap

Beau ter Ham | 28-12-10 | 10:30

-weggejorist-

Teun van het Tuinpad | 28-12-10 | 10:30

Cohen: "I have a dream".

De rest van Nederland: "Dream on baby...!"

Reinaert | 28-12-10 | 10:30

Hond ff uitlaten gaat en tegen benen van Cohen laten plassen.
Krijgt die man toch nog een warm gevoel

Che_cuevara | 28-12-10 | 10:30

lol @ te weinig charisma om een alcoholist te overtuigen er nog eentje te nemen..
Kan me zo voorstellen dat de PvdA partij top niet blij is met de falende leider. Ze hebben toch echt een strakke opvolger nodig om een beetje krediet op te bouwen voor de volgende verkiezingen.

MalteseKnight | 28-12-10 | 10:29

Job, je kunt altijd nog Burgemeester worden.

Van Schubbekutterveen.

Teun van het Tuinpad | 28-12-10 | 10:29

Haha, volgens mij krijgt René Damen nog meer man op de been.

verraad van links | 28-12-10 | 10:28

ShovingNE2 | 28-12-10 | 10:24
Precies wat ik denk.

Teun van het Tuinpad | 28-12-10 | 10:28

Job, het waren een paar niet zo heel geweldige maanden.

powerpoes | 28-12-10 | 10:27

De FNV is een vereniging van 19 vakbonden. De vakbonden variëren tussen een paar 100 en een paar 100.000 leden en bestrijken alle sectoren in Nederland.

Hoe komt Cohen erbij om zulke organisaties te mobiliseren alsof alle leden tot Zijn Machtsblok behoren? Dat Cohen te lang in het pluche zit om democratie nog te kunnen bevatten, is helder. Maar hij hoeft het nou ook weer niet van de daken te schreeuwen. Amateur.

Shalome | 28-12-10 | 10:27

ach, wees blij, met zo'n man in de oppositie wordt er tenminste nog eens gelachen om het falen van linx.

Kebosjel | 28-12-10 | 10:27

'Auw' op zijn politieks: 'Het lag volkomen aan de scheidsrechter dat ik uiteindelijk in mijn eentje op het veld bleef staan..'

qerstman | 28-12-10 | 10:27

Gargamel

conqueror | 28-12-10 | 10:27

Cohen,
met als reden;
"om meer tijd aan de familie te besteden".

Half salaris op cohen zet (dat hij opstapt wel te verstaan).
Nou, nee doe maar heel jaarsalaris

Che_cuevara | 28-12-10 | 10:26

-weggejorist-

Pieter Pan | 28-12-10 | 10:26

Gestaag maar zeker zakt Job steeds dieper in het het drassige gebied van de brakke grond.
CoffeePatch | 27-12-10 | 16:29

CoffeePatch | 28-12-10 | 10:25

Ik hoop cohen ;)

Superjus95 | 28-12-10 | 10:24

Cohen vertrekt op de avond dat de uitslag van de Provinciale Staten verkiezingen bekend wordt.

ShovingNE2 | 28-12-10 | 10:24

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken