Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Roken in de kroeg, het mag weer

smoking333.jpg De dingen die verboden zijn door Ab Klink, ook dat lossen we samen wel op: in de Nederlandse horeca wordt gewoon weer massaal gepaft. Alsof het nooit verboden is, zoveel asbakken staan er alweer op borreltafels en kroegtogen. In zeker de helft van alle bars, dixo's, clubs en café's kan de ware uitgaansliefhebber gewoon weer genieten van de geur van verschaald bier, ongematteerde Havana's, Belinda zonder filter of Samson halfzwaar. De horeca zegt kortom: "Poep aan CDA-betuttelwetten". En poep aan horecabezoekende astmaheggertjes. Die hebben vette pech en moeten maar zo denken: wij thuiszitten, zij longkanker. Belangrijkste reden voor het in rook laten opgaan van het verbod is, uiteraard, de geringe pakkans. De kans dat een waard wordt betrapt op illegale rokerij is net zo groot als de kans dat een overvaller van een juwelier écht wordt gestraft dus loont ook hier de misdaad. Bovendien zijn horecabaasjes tegenwoordig voorzien van ondergrondse verzetsnetwerken die waarschuwen wanneer een inspecteur van de Ab Klink-brigade onderweg is. Snel asbakken onder de bar, even met deo sprayen, allemaal kauwgumpje in de mond, laat maar komen die gleufhoed met regenjas. Gaan we nu wachten op de huilbrieven van Stivoro. Kopstootje met verse bolknak iemand? Uche.

Reaguursels

Inloggen

Niet te geloven in alle andere landen werkt het rookverbod alleen hier weer niet. Maar goed als bij rokers klachten door hun gepaf optreden of als ze behandeld moeten worden zou ik zeggen betaal het lekker zelf!! En paf vrolijk verder..

thequeenofsheba | 26-12-10 | 10:03

Rokende mensen houden echt de economie niet draaiende. Ik heb zelf in de OK gestaan waar de kettingrokers van mijn centen hun zoveelste bypass ($6900 per operatie) krijgen, met het advies om vooral te stoppen met roken. De dienstdoende chirurg vertelde mij dat dit soort wrakken altijd na een paar maanden weer terugkwamen voor de volgende operatie en dat het elke keer maar weer de vraag was of ze het overleefden. En aangezien er volop illegale handel plaatsvindt in sigaretten is het niet meer dan normaal dat mensen en deze mensen met een tabaksverslaving die dus geen accijns en 0 % belasting betalen een hogere zorgpremie gaan betalen. Dit soort mensen zijn letterlijk en figuurlijk de uitzuigers van de samenleving.

roken (claudicatio intermittens wordt soms ook 'rokersbenen' genoemd). De kans op PAV is vijf keer hoger bij rokers dan bij niet-rokers.

NotStephenColbert | 25-12-10 | 14:14

Een kroeg is een openbare huiskamer. Vooral die ex rokers zijn grote huilebalken. Gaan na 30 jaar paffen ineens om zich heen staan schreeuwen. Hypocrieten.

snap_shootert | 25-12-10 | 13:42

waarom niet de kroegbaas zelf laten kiezen wel of niet rokens,
dan hebben Wij mensen ook de keus,
tja een biertje en een peukje horen bij elkaar,
waarom moeten wij rokers in een verdom hoekje geplaats worden,
we weten dat het slecht is maar het is zo lekker net als een biertje of een wijntje,
maar tja ook maar verbieden dan
ik woon dicht bij een vliegveld en snelweg moet ieder dag me vensterbank ff af vegen vanwege de zwarte troep en tja dat krijg je niet binnen,
dat is al bewezen dat je daar niets van krijgt?????????????
maar ja je moet een zonde bok hebben om het een en ander te verdoesselen,
niemand hoor je er over om bij een vliegveld of snelweg te wonen en daar de troep in te ademen, wellicht heeft dat te maken met tja geld ik weet het niet,
we gaan allemaal dood of het nu kanker is van het roken of de vieze lucht, weet daar een antwoord op

bassie71 | 25-12-10 | 00:53

@ Centurion 22.00 uur
Ga je nu zitten pijpzeiken op het moment supreme?
Als de helden-DJs uit het huis komen?
Terwijl je wel de volle 2 uur ernaar hebt zitten kijken?
Zucht...
Trouwens wat staan je kinderen te blazen in de sportkantine?
Driewerf bah!

laffe haas | 24-12-10 | 23:03

Bah vieze stinkende rook verslaafden! Als ik in de sportkantine met mijn kinderen sta, staan ze van die kankerwalmen te blazen!

Centuri0n | 24-12-10 | 22:00

jongens toch! Roken in een cafetje hoort er toch gewoon bij! Oke, bij grote gelegenheden kan ik een rookverbod begrijpen. Maar zodra je in een bruine kroeg komt moet je gewoon je bek houden in inhaleren..

HenkdeJeager | 24-12-10 | 20:00

Ja Ab Klink, ik had die man al uit mijn systeem gezet. Goed dat die PvdA infiltrant weg is.

funkyd | 24-12-10 | 19:17

Aangezien rokers altijd zeggen:"Als je last hebt van de rook dan ga je maar naar een rookvrij café." Hierbij mijn goede voornemen voor 2011. Pijp te gaan roken met de meest stinkende pijptabak die ik kan vinden. Eens kijken of ik reacties krijg van rokers ...

Jan van Schwaffelaar | 24-12-10 | 17:40

café's --> cafés

Ik zal vast niet de enigste zijn die dit heeft opgemerkt maar ach.. ;)

FuRy! | 24-12-10 | 17:35

Betuttelen is goed. Het Janhagel heeft de afgelopen veeertig jaar wel genoeg laten zien de vrijheid niet aan te kunnen. Grappig trouwens dat populistisch rechts zich zo opwerpt als de verdedigers van het werk van babyboomend links uit de jaren 60. Want weet u nog wie immers de grote voorvechters waren van de ongeremde vrijheid voor iedereen ? Precies. Populistisch rechts, liberalen en oud-linksch .... van hetzelfde laken een pak.

Bigi Bana Boy | 24-12-10 | 17:26

@von sokkenstopfen | 24-12-10 | 13:29
En ook jou wens ik een vredig midwinterfeest.. Doe maar rustig, je zou het nog eens aan je hart krijgen.

Zware Majesteit | 24-12-10 | 16:46

@John Muts | 24-12-10 | 11:30
Dat mag je zeker, maar als je in de reclame hebt gewerkt zou je eigenlijk helemaal beter moeten weten. Of plakte je affiches?

@F'Shizzle | 24-12-10 | 11:29
Denk je nou echt dat ik niet snap dat die meuk stinkt? Onterecht stereotype nummer 13: Rokers weten niet dat rokers, voor niet-rokers stinken. Wat een kolder.
An die ARBEIT | 24-12-10 | 11:35

Je weet het vast wel, ik denk alleen niet dat je je het realiseert. Dat is toch net even anders. Ik rookte eerst zelf sporadisch, nu ik er helemaal mee gestopt ben merk ik pas echt hoe erg het stinkt. Roken tast je reuk en smaak aan, het is dus onmogelijk voor een roker om te ruiken hoe goor het daadwerkelijk is. Verder is mijn punt dat IK stink op het moment dat IK uitga in een tent waar gerookt word.

F'Shizzle | 24-12-10 | 16:28

Hier op GS kun je de rook met een mes snijden. En als ik daar even geen zin in heb, wat zelden voorkomt, ga ik me even vergenoegen met de azijnlucht op JOOP.

WirMachenMusik | 24-12-10 | 16:17

Is echt geen spelfout: ik bedoelde 'copieheuse'.

WirMachenMusik | 24-12-10 | 16:05

Heads or Tails | 24-12-10 | 12:03
Ik ben erg van de gemeenschappelijke volksgedachten enzo, dat wil ik best toegeven. Dat is ook het grootste probleem dat ik met het liberalisme heb. Daar schuil de nazi in mij.

Bigi Bana Boy | 24-12-10 | 16:03

Trouwens, in ieder geval is nu de enige kroeg hier in het gehucht gered. Die dreigde aan die verbodsmanie ten onder gegaan. Toen de asbakken van tafel gingen kwam er geen hond meer.
Nu komt af en toe eens een vreemdeling om zich te beklagen over rookoverlast die de mijn dorpsgenoten hem bezorgen.

WirMachenMusik | 24-12-10 | 16:02

Nu nog ervoor zorgen dat je weer van een cubaanse/dominicaanse panatella mag genieten na een copieuse maaltijd.
Trouwens hier in mijn plattelandsgemeente zijn er tenminste twee kroegen waar je niet mag roken. Of ze ook klandizie hebben weet ik niet, want ik kom er nooit.

WirMachenMusik | 24-12-10 | 15:52

De rokers mogen niet in het openbaar roken, maar alleen in rookkroegen (en hun eigen rookhol)

Ik hou jullie enkel een spiegel voor.

Roken ziet er heel dom uit.

MacVulpen | 24-12-10 | 15:51

Rokers (m/v) stinken vreselijk uit hun strot. Zelfs wat ze roken kan dat niet camoufleren. Als die 20% nou lekker in de kroeg blijven zitten is de rest van Nederland daar tenminste van verlost.

Dickhead1234 | 24-12-10 | 15:47

De enige reden voor asbakken op tafel is het niet failliet willen gaan. Simpel.

P5ycH0 | 24-12-10 | 15:46

Flappie2006 | 24-12-10 | 15:21
Je moet niks.

Jacked | 24-12-10 | 15:37

@Flappie2006 | 24-12-10 | 15:21
Feit: Meer dan de helft van het horecapersoneel rookt zelf.

Prins_Bernhard | 24-12-10 | 15:32

Vooralsnog rookt één derde van de Nederlanders. En van de kroeg bezoekers zeker de helft. Dus zeiken over roken in de kroeg slaat nergens op. Tevens rookt meer dan de helft van het horecapersoneel zelf. De wet is dus één grote farce.
En als we het over overlast hebben, kunnen we beter alcohol in de horeca verbieden. Dat levert alleen maar vechtpartijen op en dronken chauffeurs. De vele gewonde mensen die weer naar de eerste hulp moeten, de eindeloze aanwezigheid van politie, dat kost bakken met geld. Maar goed. De reden dat rokers gepakt worden, met onder andere accijnzen en een opgehitste groep mensen in de samenleving die faliekant anti-roker zijn, is duidelijk; We zijn niet verenigd en net te klein om een echte significante stem te hebben in de samenleving. We zijn een melkkoe, en de overheid heeft ons tegelijkertijd vogelvrij verklaard voor burgers die menen moreel superieur te zijn, en het recht denken te hebben iedereen boos aan te spreken die rookt.

Prins_Bernhard | 24-12-10 | 15:30

De La Puerco | 24-12-10 | 14:39
Dat is niet waar. Alleen in kleine kroegen is het vooralsnog toegestaan om te roken (ook al zo'n slappe wetswijziging overigens). Dus totdat de wet gewijzigd is door de daarvoor bedoelde instantie en niet door koppige kroegbazen, zijn de mensen in grote kroegen gewoon fout bezig en dat weet iedereen, maar de wet geldt blijkbaar alleen als het sommige mensen goed uitkomt.
*nu out voor kerstverplichtingen*

wazakzegguh | 24-12-10 | 15:26

Rokers zuigen, big time. Echt de meest asociale bezigheid die je kan bedenken. Wel de meeste kromme redeneringen er op nahouden waarom ze anderen tot last mogen zijn. Al jaren is bekend dat het slecht voor de gezondheid is, en toch opsteken in het bijzijn van kinderen, volwassenen en bejaarden. Wat kan het de roker schelen dat ze misschien eerder dood gaan. Je zou maar in zo'n kroeg moeten werken.

Flappie2006 | 24-12-10 | 15:21

Zo gaat dat straks ook met de Weedpasjes.
.
Word 1 grote flop.

Jacked | 24-12-10 | 15:19

Niet-rokers stinken. Geef mij maar die rooklucht. Als rookvrije horeca zo'n gat in de markt is, waarom is dan niemand daar vrijwillig mee begonnen?

Ja nee, geen mening | 24-12-10 | 15:14

Rokers denken dat ze niemand tot last zijn als ze in de buitenlucht roken. Wel eens achter een roker gelopen in een drukke winkelstraat bijvoorbeeld, smerig. Of bij de deuren waar je naar binnen of buiten moet. Of heb je een plekje op het strand of buitenzwembad, met een roker in de buurt.

Rokers jullie hebben een groter bereik met je stinklucht dan jullie zelf door hebben.
Rokers stinken.

www.natuurenmilieu.nl/page.php?pageID=...

MacVulpen | 24-12-10 | 15:08

MacVulpen | 24-12-10 | 14:46
Kijk eens in de spiegel en u zult ontdekken, dat --aantrekkelijk-- een heel relatief begrip is. Uw wijze van reageren vind ik bijvoorbeeld uiterst onaantrekkelijk zo niet zelfs stuitend.

De La Puerco | 24-12-10 | 14:56

Alles is relatief | 24-12-10 | 14:30
Bewuste niet rokers zijn een te verwaarlozen electoraat, jammer voor U, er zijn gewoon niet genoeg anti-rook zeikerds.

De La Puerco | 24-12-10 | 14:43

wazakzegguh | 24-12-10 | 14:19
Geheel democratisch is door een meerderheid van de gekozen volksvertegenwoordiging besloten in te gaan op de klachten van een heel groot deel van de bevolking en werd de wet- en regelgeving m.b.t. roken in kroegen aangepast. Daar is niets mis mee en rokers houden zich dus gewoon aan de wet en mogen dat ook verwachten van anderen.

De La Puerco | 24-12-10 | 14:39

Ik snap sowieso niet waarom dat rookverbod zo lomp ingevoerd is middels een kleine aanpassing van de wet. Dit is weer typisch Nederlands grijs en op zijn smalst. Gebrek aan leiding die met de vuist op tafel slaat en keiharde besluitvorming voert. Anno 2010 is het in de Westerse wereld best normaal dat er niet meer gerookt wordt in horeca gelegenheden..

Als Balkie i.p.v. zo'n verkromming op de huidige wet gewoon een wet had aangenomen waarin stond NIET ROKEN IN DE KROEG EN HET RESTAURANT GODVERDOMME!!! (praktisch vertaald) zaten we nu niet met deze halve situatie. Dan was het ook meteen duidelijk voor iedereen. Maar nee, draai dit, overlegje dat we draaien het zo, lekker makkelijk.

Alles is relatief | 24-12-10 | 14:30

De La Puerco | 24-12-10 | 14:08
Dan heb je m'n betoog niet goed begrepen. Ik zeg alleen dat je je aan de wet te houden hebt, of dat nou een betuttelende kudtwet is of niet. Ik ben het met zoveel wetten niet eens, maar als ik me daar niet aan houd, heb ik ook een probleem. Ik vind het hypocriet dat men hier vaak anderen beschuldigt van het zich niet aanpassen aan de Nederlandse wet, terwijl in dit topic door veel reaguurders wordt toegejuicht dat mensen massaal de wet aan hun laars lappen. Dat is mijn betoog en niet anders.

wazakzegguh | 24-12-10 | 14:19

wazakzegguh | 24-12-10 | 13:42
Uit je hypocriete betoog begrijp ik, dat je met minderheden rekening moet houden, alleen niet met de rokende minderheid.

De La Puerco | 24-12-10 | 14:08

Rokers kunnen niet worden aangesproken op hun rookgedrag, want ze begrijpen het niet hoe vies hun gedrag is, omdat ze zelf niet meer zo goed kunnen ruiken.
Rokers hebben geen smaak!

www.elsevier.nl/web/Artikel/174986/Roo...

MacVulpen | 24-12-10 | 14:03

slechts 1 opd e 5 mensen rookt???????Wie bewijst dat?
sja en als we de zuigelingen, de peuters, de kleuters, de jongeren en de gehandicapten en dergelijke allemaal mee tellen, dan komen we een eind, maar laten we wel wezen...... veel mensen,zeker de oudere generaties roken nog!

Nietklagenmaardragen | 24-12-10 | 13:58

In Nijmegen is de horeca behoorlijk op zijn gat gegaan sinds het rookverbod. En op een doordeweekse avond is er helemaal niks meer te doen en sluiten de kroegen steeds eerder als ze al niet failliet zijn. Een kroegbaas in het centrum zei dat het 1100 euro per week aan omzet scheelde.

rioolrat | 24-12-10 | 13:58

MacVulpen | 24-12-10 | 13:43

Zie hier de laatste stuiptrekkingen van een jankende nietroker

"Jankjank, roken is stress en een drukke bedoeling:
Jankjank, altijd op zoek naar een moment om te roken
Jankjank, ojee waar is m'n aansteker
Jankjank, oei, ik heb nog maar 2, waar kan ik sigaretjes kopen
Jankjank, rokers zijn asociaal, jankjankjank."

schei nou maar uit met janken, want het helpt toch geen flikker, want
we rookten er toch al op los tijdens het rookverbod, en dat gaat er nu niet minder om worden, dus neem vastafscheid van de kroeg, want die is nu weer
van de gezellige mensen.
Tip: Mocht je nooit geen rook meer willen inademen, dan heb ik een wondermiddel voor je.
www.artikel7.nu/wp-content/uploads/201...

von sokkenstopfen | 24-12-10 | 13:54

slechts 1 op de 5 mensen rookt; blijkbaar schijt aan die andere 80%; zegt iets over rokers....,.

HerrieHoofd | 24-12-10 | 10:05

De gemiddelde daling van de omzet in de gehele horeca was 30%
Sommige bedrijven verloren zelfs 60% van hun jaaromzet.

Waar de fuck blijven jullie dan? stelletje egoïsten

zucht....... | 24-12-10 | 13:52

"Verder is de arbeidsproductiveit van rokerts veel lager dan bij de niet verslaafde mensen omdat ze veel vaker ziek zijn, geen conditie hebben en bovendien ieder uur hun longen moeten teren in de gebruikersruimte."

Daar sluit ik mij bij aan inderdaad. Als collega's buiten staan te roken werk ik (vrolijk) door.

Vergeet naast die stinklucht die overal in zit ook de geïrriteerde ogen niet. Als je in een uitgaansgelegenheid zit met slechte ventilatie, en mensen paffen flink dan sta / zit ik daar met tranende rode ogen van die kudt lucht.

cyberneticorganism | 24-12-10 | 13:50

Voor diegene die zich aangesproken voelen

www.youtube.com/watch?v=0b7Vq9IVyFk&am...

We schijnen verzoekjes te doen, bij deze..... hahahahahahahaha
Over muzieksmaak gesproken, de mijne is beter!

MacVulpen | 24-12-10 | 13:49

@ An die ARBEIT | 24-12-10 | 13:39
en we gaan daarna meteen door met de simple minds,
en verder ook een prettige kerst gewenst, en dat u bord flink gevult mag zijn met veel rookworst, gerookte paling en rookvlees, gewoon omdat jij en ik zoites makkelijk op kunnen hoesten, en om te vieren dat de niet-rokers nu flink de sigaar zijn, hahahaha!!
www.youtube.com/watch?v=CuqEaJ3xl-s

von sokkenstopfen | 24-12-10 | 13:46

Roken is stress en een drukke bedoeling:

Altijd op zoek naar een moment om te roken
Ojee waar is m'n aansteker
Oei, ik heb nog maar 2, waar kan ik sigaretjes kopen

Rokers zijn asociaal

MacVulpen | 24-12-10 | 13:43

@ herriehoofd;
de gezamelijke rokers deponeren dagelijks8 millioen euro in de schatkist
Wat is jouw bijdrage aan de NL economie?

the wanderer | 24-12-10 | 13:43

Die hele discussie tussen rokers en niet-rokers is hier helemaal niet van toepassing. Het gaat er gewoon om dat er een wet is, die niet wordt nageleefd. Of dat nu een betuttelende wet is, of niet, het IS een wet. Als er bepaalde bevolkingsgroepen zich niet aan de wet houden, staat heel GS/POWNEWS en SN op z'n achterste benen, maar als het om de zielige, geen zelfdiscipline hebbende autochtone medemens gaat, mogen de regels gewoon aan de laars gelapt worden? Zo ontzettend typisch voor de gemiddelde reaguurder. Triest...

wazakzegguh | 24-12-10 | 13:42

Lees net dat in de helft van de horecagelegenheden al weer wordt gerookt. Dat zijn dus niet alleen de kleine café's zonder personeel.

Conclusie vwb groot deel van Nederland;
"Wij moeten eens af van de gedoogcultuur"
(behalve als het mij betreft)

zuichkragt | 24-12-10 | 13:41

*uche uche*

zuichkragt | 24-12-10 | 13:39

@von sokkenstopfen | 24-12-10 | 13:34
Om vervolgens weer verder te gaan met
www.youtube.com/watch?v=qfNmyxV2Ncw

Een goede, doorgerookte kerst alvast ;)

* ouwt *

An die ARBEIT | 24-12-10 | 13:39

Waar zijn al die andere haterrs nou ineens heen? Overtuigd geraakt en spontaan naar het dichstbijzijnde tankstation vertrokken om peuken te trekken waarschijnlijk.

An die ARBEIT | 24-12-10 | 13:30

www.kerftabak.nl/item.html&objID=7...

Shag- en sigarettenrokers worden gediscrimineerd t.o.v. sigarenrokers.
Hahahaha...... praat daar maar over in de kroeg.

MacVulpen | 24-12-10 | 13:30

Zware Majesteit | 24-12-10 | 13:24
Ik rook 2 pakjes shag per week dus iets meer dan 520 euro per jaar, dus echt geen duizenden euro's, dus overdrijf niet zo met je kletskoek, ontzettende jankert! daarnaast ruik ik liever naar sigarettenrook dan naar jou smerige zweetlucht, en dan nog maar niet te speken over die halfverteerde azijnlucht die uit je stinkmuil komt na het drinken van al die liters wijnazijn.

von sokkenstopfen | 24-12-10 | 13:29

@von sokkenstopfen | 24-12-10 | 13:18
*proe*
@von sokkenstopfen | 24-12-10 | 13:24
*hoest*

Ik moest lachen.

An die ARBEIT | 24-12-10 | 13:28

Roken is niet alleen dom maar ook asociaal. Je hebt met jouw rook ook een nadelige invloed op de gezondheid van de mensen om je heen. Bovendien ben ik bijzonder blij met het feit dat ik sinds het rookverbod niet meer van top tot teen naar rook meur na het uitgaan. Echt, die ranzige putlucht zit overal. Zelfs na een paar uurtjes 's middags bij mijn rokende ouders op de bank. Om spontaan van over je nek te gaan.

Laatst eens becijferd wat het rookgedrag van een vriend van me 'm zoal kost op jaarbasis. Dat loopt in de duizenden euro's. Daarom verbaast het mij ook zo dat zoveel kansloze achterbuurttokkies roken als gekken.

Zware Majesteit | 24-12-10 | 13:24

@Herr_Kalashnikov | 24-12-10 | 13:18
Kom dan zelf op z'n minst met een plempsel dat het lezen waard is.. Niet zo'n enkel, warrig geschreven, inhoudsloos zinnetje.

An die ARBEIT | 24-12-10 | 13:23

geef de zwitsal fles door aan alle huilie huilie niet rokers, lol get a life.

Herr_Kalashnikov | 24-12-10 | 13:18

@ alle jankende nietrokers,
jullie zijn de zwakkelingen want de horeca bestaat al eeuwen, en was er niet een van jullie die het idee hebben opgepakt om een rookvrij cafe te beginnen, en dat snap ik best, want dan was je al failiet gegaan voordat je open was gegaan, want
er was dan, op een enkele azijnpissert na, geen hond in je droevige kuttent gekomen, dus leer nou maar gewoon accepteren dat roken bij een café hoort,
en anders staat het je nog steeds vrij om alsnog een rookvrije kroeg te beginnen, dus wie durft? Ik zal het zeggen, niemand! Tenzij je gek bent, en je geld door het putje wilt zien verdwijnen en je zaak gewoon failliet gaat, met garantie, want niet rokers vormen gewoon een grote minderheid in het uitgaansleven.
Gelukkig is de ellende nu voorbij, en wordt het weer gezellig in de kroeg, want
er zullen ongetwijfeld een hoop van jullie nietrokende azijnpissers wegblijven,
en daar zijn wij, de gezellige rokers, heel niet rouwig om.

von sokkenstopfen | 24-12-10 | 13:18

Sjesus, het is niet meer als normaal dat mensen roken in een kroeg.
Wat is jezus zonder kruis?
Wat is een kat zonder staart?
Mensen maken overal maar een probleem van, maar het hoort er gewoon bij.
De tijd dat er in geen kroeg gerookt mocht worden, heeft kroegen kapot gemaakt.
De gezelligheid was weg, de mensen bleven weg, en de langverwachte toestroom van NIET_ROKERS is uitgebleven.
De anti-rook maffia heeft maar in een ding gelijk, het is ongezond, maar om daardoor zo een 95 procent van de horecabezoekers hun avondje uit af te pakken, de kroegbazen brodeloos te maken, en de gezelligheid uit de kroegen weg te halen?Nederland draaft door, ik ben blij dat het eens zo machtige CDA niet zo bar veel meer te vertellen heeft.Straks word het ook nog verplicht om onze geslachtsorganen drie keer per dag op te poetsen omdat er wel eens smegma onder de rand kan blijven plakken....
We zullen verplicht worden om op ons 18e levensjaar onszelf voort te planten omdat dat beter is voor onze pensioenen.
Het gezin is de hoeksteen van de samenleving, dus laten we verplicht trouwen, kindertjes krijgen, en ongelukkig samenleven?
Iedere zondag weer 3 keer naar de kerk, want de horeca bestaat toch niet meer, en je moet toch ergens heen?
Nee geef mij maar een leven met de keuzevrijheid om zelf te doen wat we willen, of het nu gezond is of ongezond,etc......
Als ik betutteld wil worden, kies IK er voor om even langs mijn moeder te gaan en niet langs de CDA-sukkels

Nietklagenmaardragen | 24-12-10 | 13:16

@MacVulpen | 24-12-10 | 13:09
Tegen wie heb je het, gekkie?

An die ARBEIT | 24-12-10 | 13:11

Hahahahaha........ gniffel en spelfout over het hoofd gezien?
Rokers zijn VIES.

MacVulpen | 24-12-10 | 13:09

@Rammstein | 24-12-10 | 13:02
Veel mannen zijn klootzakken. Net als veel vrouwen.

Ligt er maar net aan welke je tegen het lijf loopt. Of ligt.

An die ARBEIT | 24-12-10 | 13:05

An die ARBEIT | 24-12-10 | 12:53
Nope. Maar dat ligt eerder aan mij dan aan jou.

Rammstein | 24-12-10 | 13:02

@Gare Nellie | 24-12-10 | 12:48
-
Sommige wetten zijn linkse hobbies. Keihard handhaven daarvan zijn wij vrijheidlievenden tegen. Snap je?

caudillo | 24-12-10 | 12:54

@Rammstein | 24-12-10 | 12:46
;) Zou je me geloven als ik zeg dat het met dat liegen best meevalt?

An die ARBEIT | 24-12-10 | 12:53

@caudillo | 24-12-10 | 12:23
Eigenaardig toch dat rokers in dezelfde hoek lijken te zitten als Wildersaanhangers.
.
Over keihard handhaven van de wet hoor je ze alleen als het niet hun zelf betreft.

Gare Nellie | 24-12-10 | 12:48

@caudillo | 24-12-10 | 12:41
Eigenlijk had er niet eens op in moeten gaan... Maar ach, stiekem vind ik het wel leuk :)

An die ARBEIT | 24-12-10 | 12:46

An die ARBEIT | 24-12-10 | 12:43
Ja ja ja, liegen, brk mm dd bk nt ppnn. Maar humor is een groot goed.

Rammstein | 24-12-10 | 12:46

@Rammstein | 24-12-10 | 12:40
Moet eigenlijk wel, een mooie kop heb ik niet....

Oh ja, ik lieg zonder te blozen, dat samen met humor doet een hoop meen ik ;)

An die ARBEIT | 24-12-10 | 12:43

@An die ARBEIT | 24-12-10 | 12:39
Kudos.

caudillo | 24-12-10 | 12:41

@John Muts | 24-12-10 | 12:23
Tsja, vanuit dat perspectief kan ik je alleen maar gelijk geven. Maar ik heb dat niet in mijn leven. Nog niet, in ieder geval..
* denkt even *

An die ARBEIT | 24-12-10 | 12:40

An die ARBEIT | 24-12-10 | 12:39
(Eerste stukje) LOL! Of ze vindt je heel erg grappig.

Rammstein | 24-12-10 | 12:40

@MacVulpen | 24-12-10 | 12:32
Ik rook een pakje per dag, heb normaal gekleurde tanden. Heb overigens tot de dag vandaag geen werk laten doen aan m'n tanden, nooit een gaatje gehad. Ik heb een vriendin die door de meeste mensen als aantrekkelijk tot zeer aantrekkelijk wordt gezien, dus zal ik zelf ook niet al te onaantrekkelijk zijn.

Zo, dan nu: Ooit er aan gedacht dat " de roker " niet bestaat? Dat het roken op elk mens een andere uitwerking heeft, daarbij dat de één meer rookt dan de ander? En sowieso dat verstand er niks mee van doen heeft? Voorbeeld als Winston Churchill, b.v?

Oh, en weet je wat echt onaantrekkelijk is? Een generaliserende zeikerd.

An die ARBEIT | 24-12-10 | 12:39

@MacVulpen,

En jou verstand is lekker zeker? Zo aan je vooroordelen te zien is jou verstand ook van ergens onder een steen.

[q]... slechts 1 op de 5 mensen rookt; blijkbaar schijt aan die andere 80%; zegt iets over rokers...[/q]
@ HerrieHoofd | 24-12-10 | 10:05

Helemaal waar. Maar het zegt dan net zo goed iets over die 80% slachtvee, die zich door die etnische minderheid van 20% laten 'onderdrukken'....

ZKH EénOog | 24-12-10 | 12:36

Een roker:
stinkt altijd met en zonder brandend stokje,
zijn huis stinkt,
is asociaal,
is milieuvervuilend (wat gebeurd er met het filtertje bijvoorbeeld)
is onaantrekkelijk,
zijn tanden vallen er vanzelf uit
heeft het verstand van een wiebertje.

MacVulpen | 24-12-10 | 12:32

Strax nergens meer roken , ook thuis niet meer .
Polsbandje om , urinedetectie op toilet .
BIG BROTHER BETUTTELNG .
Ga gewoon naar een rookvrije kroeg , ga ik naar mijn eigen kroegie .

Allenamenbezet | 24-12-10 | 12:32

John Muts | 24-12-10 | 12:23
Mutsmans, nick ontleend aan werk Brusselmans? Goeie keuze!

Heads or Tails | 24-12-10 | 12:30

ohw ex roker sryy dat verklaard jou onberekenbare gedrag.

XaaD666 | 24-12-10 | 12:24

An die ARBEIT | 24-12-10 | 12:10
Mwa, ik wist vroeger ook heel goed wat IK aan MIJN lichaam verklooide met roken en andere zaken, en dat was MIJN keuze, live fast die young en al die corporate rock n roll bullshit. Maar goed, als ik nu daarvan kanker krijg, zitten mijn kind en vrouw met pappa in de chemo of pappa in een urn, en daar had ik even niet bij stilgestaan. Best spijt van.

John Muts | 24-12-10 | 12:23

Eigenaardig toch dat de anti-rokers in dezelfde hoek lijken te zitten als de wildersbestrijders. Over het vrijheidsbeperkende element hoor je ze nooit.
-
Vreemd dat ze elke keer lullen over het percentage niet-rokers in de bevolking, terwijl het hier gaat om het percentage niet-rokers onder de kroegbezoekers.
-
In een kroeg wordt ook drank geschonken, hetgeen ook slecht voor je is. De kroeg is gewoon een slechte plek voor gezondheidsfreaks. Laat ze hun eigen rookvrije, vegetarische sapcafé beginnen.
-
En het geouwehoer in een kroeg is zelden verheffend en levert nooit wat op; kun je dan niet beter thuis een mooi boek gaan lezen? Wat moeten jullie in die kroeg, stelletje ongezellige drammers?
-
En zoals Rammstein al opmerkte: je kunt beter rook ruiken dan mensen. Als ik in een kroeg kom waar het ruikt naar natte jassen, zweet, verschaald bier en riool, dan snak ik naar een rookwalm.
-
Wat restaurants betreft, ja, dáár hebben de niet-rokers een punt. Maar met rookruimtes en afzuiging is daar toch veel aan te doen. En in de bruine kroeg, nou ja zeg!Die bal met mosterd en augurk smaakt er niet minder door. En het bier smaakt beter.
-
PS Ik ben zelf al jaren geleden gestopt. Maar ik mag het altijd nog graag ruiken als anderen het doen.

caudillo | 24-12-10 | 12:23

@Haarkopje | 24-12-10 | 12:13
Leuk voor je. Ik rook vanaf m'n 15e-16e, tot nu, 29. Lang enthousiast gefitnessed en gekickbokst, tot vorig jaar. En geen enkele moeite mee te komen met de rest, juist het tegendeel.

Dat de gemiddelde roker een slechtere conditie heeft is waar, dat een roker op halve kracht zou functioneren en nauwelijks een trap op kan lopen is een enorme overdrijving. Een zwaktebod, noemen we dat.

En zijn rokerds de enigen die kanker krijgen dan? Waarom mag de gemiddelde Nederlanders zich van jou wel de kanker zuipen, maar niet roken? Zoals ik zeg, als je zo prat gaat op dat rokerbashen, moet je het wel fatsoenlijk doen.

En helemaal niet aankomen met stellingen als: Van Macdonalds heeft nog nooit iemand kanker gekregen. Zoals je in m'n links kan lezen is er door de mainstream wetenschap een duidelijk verband gelegd tussen vettig, suikerdoordrenkt, processed eten en kanker.

An die ARBEIT | 24-12-10 | 12:22

En dan straks zeker weer huilenbalken dat de omzet zó terugloopt door het roken! Als ik een café/restaurant binnenloop waar gerookt wordt, maak ik gewoon rechtsomkeer en zien ze mij daar nooit meer terug. Ben benieuwd hoelang ze het dan nog volhouden met dat zielige handjevol "rookterroristen" in NL.

IWAB | 24-12-10 | 12:22

Haarkopje | 24-12-10 | 11:40
Wat ben jij nou voor figuur zeg.
Doe dan ook alle sporters uit het ziekenfonds, vooral de wintersporters.
wat denk je dat alle blessures bij de zondagmiddag voetbal kosten.
Zo ken ik nog wel ff doorgaan met het demoniseren van bepaalde groepen mensen.

XaaD666 | 24-12-10 | 12:22

Haarkopje | 24-12-10 | 12:13
Aha, een ex-roker.
Dat verklaart veel.

Rammstein | 24-12-10 | 12:20

*en zonder licht over trottoir kan fietsen of batterijen in groene container kan sodemieteren*

kapotte_stofzuiger | 24-12-10 | 12:17

GeflipteVlaflap | 24-12-10 | 10:20

Jij begrijpt het echt niet he? Niemand zal ontkennen dat mensen die drugs gebruiken of teveel drinken hun eigen lichaam de vernieling inwerken en daarmee zorgen voor extra ziektekosten. Alleen het enige lichaam wat ze slopen is hun eigen lichaam. En daar zit het essentiële verschil met rokers, die laten andere mensen onvrijwillig meegenieten van hun kankerstokjes.
En kom niet met die paar knokpartijtjes over alcoholgerelateerd geweld, want de slachtoffers daarvan vallen werkelijk totaal in het niet vergeleken bij het totaal aantal meerokers.

Chevalier | 24-12-10 | 12:17

Bigi Bana Boy | 24-12-10 | 11:58
Zoals ik eerder in de draad zei, dit draait om "de kroeg" en niet om andere openbare ruimten, vliegtuig, trein usw usw.
Een plek waar je vrijwillig naar toe kan gaan én kan wegblijven als daar mag worden gerookt.
Het is heel simpel eigenlijk.

Betreffende je plemp, het is iets vreselijks, wat je niemand gunt. Als je dat wél kan, ben je zelf niet helemaal in orde, mens-technisch.
Er zijn ook rokers die wél een paar uur, of langer zonder kunnen, en die wél rekening houden met een niet-roker.

Rammstein | 24-12-10 | 12:17

In een land waar alle levensvreugde is verboden, moet je ook nog niet eens aankomen met een rookverbod.
*met veel plezier buitenstaat met rokende vrienden, maar zonder morele of justitiële bezwaren met 95 km/h door de bebouwde kom kan rijden*

kapotte_stofzuiger | 24-12-10 | 12:15

@An die ARBEIT | 24-12-10:

Ga maar even googlen wat de behandeling van een kankerpatient kost.
Los van de ziektes functioneren rokers hooguit op halve kracht door hun chronische koolmonoxide vergiftiging. Dat is de reden dat je nog maar nauwelijks een trap op kunt lopen zonder dat je duizelig wordt en zwarte vlekken voor je ogen krijgt.
Had ik vroeger ook last van en tegenwoordig loop ik marathons.

Haarkopje | 24-12-10 | 12:13

@Joris-maar-weg | 24-12-10 | 10:06
Nietes, hier in Italie word gewoon gerookt. Ook in winkels. Asbakje is wel kleiner zodat ie onder de toonbank past, dat dan weer wel. Want meeroken? Dat willen we toch niet.

poohbeer | 24-12-10 | 12:13

@ijsklont Is een bierlucht slecht voor de gezondheid? idioot.

debully | 24-12-10 | 12:10

@hanzebal | 24-12-10 | 11:56
Foutieve onderbouwing? Wat wazel je nou?
@Haarkopje | 24-12-10 | 11:57
Je brengt het nu alsof elke roker ooit met deze ziektes te maken krijgen. En dat is niet zo. Een standaard domme opmerking van anti-rokers. Wat kost de gemiddelde niet-roker aan ziekenhuiskosten voor hij de pijp uit gaat? En waar haal je die 100.000 uberhaupt vandaan? Lijkt me relevante info.
@John Muts | 24-12-10 | 11:54
Natuurlijk, maar ik kan alleen vanuit mezelf de situatie beoordelen. En ik rook uit eigen keuze, inderdaad, omdat ik het lekker vind. En natuurlijk is het een deel geestelijke verslaving, maar daarvan weet ik dat dat geen drempel is voor mij om te stoppen. Ik heb al eerder het dat bijltje gehakt... Blijkbaar moeilijk te begrijpen voor sommigen dat er ook mensen die zich heel goed bewust zijn wat ze aan hun lichaam kunnen verklooien met dat gif.
Maar als we nou over maatschappelijke verantwoordelijkheid en dat soort dingen gaan praten, moeten we de discussie meteen verbreden naar voedsel- en alcoholgebruik .

An die ARBEIT | 24-12-10 | 12:10

Bedankt voor het meedenken: Teun van het Tuinpad, ijsklont, dandaan, An die ARBEIT. Het goede antwoord was: Vuur. En zoals eenieder weet, waar rook is...

Prettige Feestdagen!

laincoubert | 24-12-10 | 12:09

Hoogste tijd dat een in het openbaar gebruikende nicotinejunk wordt aangeklaagd voor toebrengen van zwaar lichamelijk letsel/poging tot doodslag.
Een veroordeling zal snel een einde maken aan het roken in het openbaar.

Haarkopje | 24-12-10 | 12:03

Bigi Bana Boy | 24-12-10 | 11:58
Wat is er zo openbaar aan een café als daar een bordje op de deur staat 'Roken toegestaan'? Of zelfs als er helemaal geen bordje hangt?

Of dacht jij dat de hele wereld buiten jouw huis openbare ruimte is? Nee, dat denk jij niet. Mag ik als cafébaas effe zelf bepalen of er in mijn lokaliteit gerookt wordt of wat?

Volgens mij bespeur ik hier weer een verderfelijke collectivistische oprisping, waarvan ik juist dacht dat je ervan genezen was, haha.

Heads or Tails | 24-12-10 | 12:03

Ook in Spanje, het laatst overgebleven échte rokersbolwerk (even afgezien van wat Balkanlkanden, waar je de sigaretten- en de kruitdamp niet uit elkaar kunt houden) is het op 2 januari schluss; er mag nergens meer gerookt worden. De verantwoordelijke minister heeft draconische straffen voor overtreders aangekondigd - en níks 'overgangsperiode'. Ook slimme 'trucs' als 'besloten sigarenclubs' zijn bij voorbaat al verboden. Het lastige is: in Spanje is de pakkans wél groot..
-

azoturie | 24-12-10 | 12:01

@John Muts | 24-12-10 | 11:54 :

Gelukkig is de Marlboro man zelf aan longkanker overleden.
Typisch voorbeeld van boontje en zijn loontje.
Je zou toch verwachten dat dit die andere junks aan het denken zou zetten maar verslavingen doen duidelijk rare dingen met het menselijke brein.

Haarkopje | 24-12-10 | 12:00

Rammstein | 24-12-10 | 11:28
Het is een vreselijke dood. Ik weet het uit de eerste hand. Blijft staan dat rokers willens en wetens hun medemens het risico laten lopen dat die ook deze ziekte krijgen. En maar argumenten aandragen om hun eigen pathetische junkengedrag goed te praten. Van mij rookt iedereen zich lekker de kolere en ik ben in zoverre liberaal dat ik geen geondheidspreken ga ophangen tegen rokers. Zolang, en daar zit mijn onvoorstelbare haat tegen rokers, ze mij er niet mee lastig vallen. Rook je thuis helemaal een versuffing maar niet in de openbare ruimte.

Bigi Bana Boy | 24-12-10 | 11:58

@An die ARBEIT | 24-12-10 | :

Weer zo'n standaard domme opmerking van nicotinejunks.
Wat denk je dat al die bestralingen en longtransplantaties kosten?
De gemiddelde nicotinejunk kost ons meer dan 100.000 euro aan ziekenhuis behandelingen voor hij/zij eindelijk zijn laatste beetje adem uitblaast.
Verder is de arbeidsproductiveit van rokerts veel lager dan bij de niet verslaafde mensen omdat ze veel vaker ziek zijn, geen conditie hebben en bovendien ieder uur hun longen moeten teren in de gebruikersruimte.

Haarkopje | 24-12-10 | 11:57

schweinefleisch | 24-12-10 | 11:54
Ja, da's echt een overheidstaak, om te bepalen wat iemand in z'n eigen ruimte doet, tsss.

Ga thuis toch boerenkool vreten man.

Heads or Tails | 24-12-10 | 11:57

An die ARBEIT | 24-12-10 | 11:54
Bedankt voor je foutieve onderbouwing.
Ga zelf weg.

hanzebal | 24-12-10 | 11:56

An die ARBEIT | 24-12-10 | 11:35
Tegen de tijd dat ik die reclame mocht bedenken, was er wettelijk al bijna niks meer mogelijk. Je zal met me eens zijn dat de Mad men-types die de Marlboro cowboy hebben uitgevonden wel een marketing nobelprijs verdienen: verslaving verkopen als persoonlijke vrijheid.

John Muts | 24-12-10 | 11:54

Ik vind rook in cafe's en zeker in restaurants gewoon smerig. Of je er kanker van kan krijgen weet ik niet. Ik vind het gewoon smerig, en dat is voldoende reden om horeca alsnog rookvrij te maken.

schweinefleisch | 24-12-10 | 11:54

met een roker over het rookverbod dicussieren is als emmers water naar zee dragen, het is vermoeiend en je schiet geen steek op.

revolutser | 24-12-10 | 11:53

* vijftig euro naar Clean Air Nederland overmaakt *

Bigi Bana Boy | 24-12-10 | 11:52

Wetenschap? Hahahahahahahahahahahaha.

hanzebal | 24-12-10 | 11:51

Rechtse hobby's, volstrekte schijt aan je medemens hebben. Het liberalisme ten voete uit. Ik zeg sterf een wrede dood rokers. Ik heb het van dichtbij mogen meemaken en als jullie geen consideratie met niet-rokers hebben, dan heb ik het ook niet voor jullie. Blaf je zwarte longblaasjes er maar uit over een paar jaar.

Bigi Bana Boy | 24-12-10 | 11:51

@Haarkopje | 24-12-10 | 11:43
Het is gewoon wetenschap.
Heeft niks met alu-hoedjes te maken.
Nogmaals, denk eens na voor je iets schrijft.

An die ARBEIT | 24-12-10 | 11:46

@Haarkopje | 24-12-10 | 11:40
Weet je hoeveel belasting er op een pakje peuken zit? Wat denk je dat er gebeurt als al die extra inkomsten richting schatkist ineens opdrogen? Denk je dat de kostenbesparing in de zorg daar tegenop weegt?

Denk eens na voor je iets schrijft man, wat een armoe.

An die ARBEIT | 24-12-10 | 11:43

@An die ARBEIT | 24-12-10 | 11:41:

Je loopt zeker met een aluminium hoedje op je hoofd rond?

Haarkopje | 24-12-10 | 11:43

Of iemand rookt of niet gaat de overheid geen moer aan. Alle regelgeving terzake is in feite misdadig.
Dat geldt voor de accijnzen (men wil er wel aan verdienen, onder het mom van ontmoedigen) en evenzeer voor die benepen bedilzucht die je zelfs op de biblebelt met een lantaarntje moet zoeken.

Als er dan toch een markt is voor niet-rokers, ontstaat die vanzelf wel.

Ja jongens en meisjes, hier hebben we helemaal geen overheid voor nodig. Waar wel voor, eigenlijk, behalve te voorkomen dat mensen elkaar met machinegeweren te lijf gaan?

Ik ben trouwens wel blij met m'n machinegeweer. Waarom dat dan weer verboden is, is me ook een raadsel. Overheid wantrouwt kennelijk de burgers, terwijl er veel meer reden is voor het wantrouwen van de overheid.

*Roken gaat*

Heads or Tails | 24-12-10 | 11:42

@Haarkopje | 24-12-10 | 11:37
Ga eens even gauw opzoeken wat de relatie is tussen de opkomst van processed foods, zoals wat je bij de Mac krijgt, en de opkomst van maag- en darmkanker.

En kom dan nog even toegeven hoe dom die opmerking was.

An die ARBEIT | 24-12-10 | 11:41

Roken is voor tokkies

Turi Guilliano | 24-12-10 | 11:40

Hooogste tijd dat de ziekteverzekeraars alle rokers uit de verzekering pleuren.
Ik ben het zat om mij eigen blauw te betalen voor een stel achterlijke junks.
Als ze zo graag een langzame pijnlijke dood willen sterven dan doen ze dat maar op eigen kosten.

Haarkopje | 24-12-10 | 11:40

-weggejorist-

johan den twidde | 24-12-10 | 11:39

Kan iemand mij namen van kroegen in Utrecht en Amsterdam geven waar ik weer heerlijk mag paffen onder het genot van mijn baco?

neworder | 24-12-10 | 11:37

@Martin de Boer | 24-12-10 |:

Je bent duidelijk weer een domme roker die de risico's van zijn verslaving niet wil inzien. Van een bezoekje aan de McDonalds heeft nog nooit iemand kanker of een andere longziekte gekregen. Hoe is het nou om op jong leeftijd als een bejaarde een trap op te moeten lopen?

Haarkopje | 24-12-10 | 11:37

@Haarkopje | 24-12-10 | 11:27
Dit plempsel daarentegen, getuigt van sociaal inzicht en liefde voor de medemens... Right.

An die ARBEIT | 24-12-10 | 11:36

-weggejorist-

johan den twidde | 24-12-10 | 11:36

Rammstein | 24-12-10 | 11:28:

Het maakt die asorokers blijkbaar ook niet uit als ze anderen mensen ziek maken, dan heb ik liever dat de rokers zelf snel een pijnlijke langzame dood sterven.
Ik heb sowieso een hekel aan junks.

Haarkopje | 24-12-10 | 11:35

@John Muts | 24-12-10 | 11:30
Dat mag je zeker, maar als je in de reclame hebt gewerkt zou je eigenlijk helemaal beter moeten weten. Of plakte je affiches?

@F'Shizzle | 24-12-10 | 11:29
Denk je nou echt dat ik niet snap dat die meuk stinkt? Onterecht stereotype nummer 13: Rokers weten niet dat rokers, voor niet-rokers stinken. Wat een kolder.

An die ARBEIT | 24-12-10 | 11:35

John Muts | 24-12-10 | 11:30
Eigenlijk niet.

Rammstein | 24-12-10 | 11:32

@haarkopje Ja en helaas is het niet doodsoorzaak nummer 1, dat is nog immer ongezond eten. Maar wees gerust, jij mag voor mij de pijp uit hoor. Niet alle rokers zijn namelijk onbeleefd.

Martin de Boer | 24-12-10 | 11:32

An die ARBEIT | 24-12-10 | 11:24

Ik heb dik tien jaar een pakje per dag gerookt en heb beroepsmatig reclame voor sigaretten gemaakt, mag ik dan wel iets zeggen?

John Muts | 24-12-10 | 11:30

De roker realiseert zich niet dat je er echt keihard van gaat stinken. Ze doen dat namelijk elke dag al. Je kan je haar wassen tot het stro is; je kop ruikt nog steeds naar asbak.

F'Shizzle | 24-12-10 | 11:29

Haarkopje | 24-12-10 | 11:27
U gunt ze nogal iets. Be careful what U wish for.

Rammstein | 24-12-10 | 11:28

Dit gedrag bewijst maar weer eens dat mensen asociaal worden van roken.
Jammer dat het zo lang duurt voordat ze longkanker krijgen.

Haarkopje | 24-12-10 | 11:27

Weer een extra reden om thuis je biertje te drinken, i.p.v. in de kroeg. De horeca zal er weinig mee opschieten, want ze verliezen nu weer net zoveel klanten (niet-rokers) als dat ze erbij krijgen (rokers). Daarbij betaal ik vanaf volgend jaar mee aan de nicotine pleisters en andere rommel (basis verzekering) om die verslaafde rokers te laten stoppen. Dus en ze verzieken de kroegen weer met die putlucht, en dan kan ik nog meebetalen om ze te laten stoppen ook!

Wat mij betreft: afschaffen die rokers. Laat ze maar in hun eigen huis roken. Als ik in de kroeg keihard loop te boeren of ruften krijg ik ook gezeik, dus doe ik dat ook thuis.

cyberneticorganism | 24-12-10 | 11:24

@John Muts | 24-12-10 | 11:17
Ik denk niet dat je die beoordeling als niet-roker kan maken. Daarbij zijn rokers ook mensen, met alle verschillende persoonlijkheden van dien. Om dus te stellen dat iedereen om de zelfde reden rookt is een simplistische weergave van een complexe situatie.

Met andere woorden, loel niet zo slap, generaliserende luts.

An die ARBEIT | 24-12-10 | 11:24

John Muts | 24-12-10 | 11:17
Mooie metafoor.

Superior Bastard | 24-12-10 | 11:20

Rammstein | 24-12-10 | 11:18 Ja, roken hoorde er ook bij.

zeg maar jansen | 24-12-10 | 11:19

@Der Icebear | 24-12-10 | 10:22
Dan kunnen de kroegen wel stoppen dan he?
Uit genoeg cijfers is al gebleken dat er duidelijk minder mensen komen als er niet gerookt mag/kan worden. Als er vraag geweest zou zijn naar rookvrije kroegen, waarom zien we deze dan bijna nergens meer?

Frappant | 24-12-10 | 11:18

zeg maar jansen | 24-12-10 | 11:15
LOL !!
Zucht van verlichting (!) slaat.

Rammstein | 24-12-10 | 11:18

Het grappigste is nog dat rokers zichzelf zien als genieters die hun eigen keuzes maken, en niet als wat ze zijn: de achterlangs uitgewoonde bitch van een industrie die ze voor een godsvermogen kanker verkoopt.

John Muts | 24-12-10 | 11:17

Sliptong | 24-12-10 | 11:12
Check. Heb zelfs een pakje sigaretten gehaald want je weet maar nooit.

Rammstein | 24-12-10 | 11:17

@Prof. D.A.H. Vintik | 24-12-10 | 11:14
@raster | 24-12-10 | 11:12
Wat een glorieuze Moswin, kijk 'em shinen! Wel pijnlijk dat er mensen zijn met zo'n smal referentiekader, maar ach.. Het is bijna Kerst...

www.youtube.com/watch?v=Oflqwn2_MDg


An die ARBEIT | 24-12-10 | 11:17

@eerstneukendanpraten | 24-12-10 | 10:12:

effe vlug de Wolloomooloo checken dan.
Vooral wanneer het verse/warme/natte/dronken meisjesfeutenvlees weer is gearriveerd vanuit de provincies, medio september, is het smullen aldaar.
www.woolloomooloo.nl/

Cabaret Voltaire | 24-12-10 | 11:16

Rammstein | 24-12-10 | 11:14 Roken.

zeg maar jansen | 24-12-10 | 11:15

raster | 24-12-10 | 11:12 Oh, maar roken is heel erg halal. In van die waterpijpen die niet voor niets altijd van die Arabische symbolen hebben.

zeg maar jansen | 24-12-10 | 11:15

zeg maar jansen | 24-12-10 | 11:12
TMI Alert !
Ik denk niet dat ik het wil weten ........

Rammstein | 24-12-10 | 11:14

@raster | 24-12-10 | 11:12
Weliswaar een Moswin, maar wel een hele mooie!

Prof. D.A.H. Vintik | 24-12-10 | 11:14

Zodra roken halal is wordt het weer overal toegestaan.

raster | 24-12-10 | 11:12

Rammstein | 24-12-10 | 11:10 Je moest eens weten wat ik geleerd heb van mijn tantes, en dan één tante in het bijzonder.

zeg maar jansen | 24-12-10 | 11:12

@Rammstein | 24-12-10 | 11:10
Dat je om 17:55 vanmiddag denkt. Kudt, de winkels zijn morgen dicht.

Sliptong | 24-12-10 | 11:12

Deheer Bennie Tapper | 24-12-10 | 11:09
Zo weet ik nog dat men rustig door zat te vreten terwijl ik een sigaretje opstak. Heb er nooit iets van gezegd.

Superior Bastard | 24-12-10 | 11:12

Deheer Bennie Tapper | 24-12-10 | 11:09 Russische gang. En dat hoort in elke copieus diner. Tussen de soep en het voorgerecht, tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht en na het toetje bij de espresso.

zeg maar jansen | 24-12-10 | 11:11

@zeg maar jansen | 24-12-10 | 11:08
Jij, jij, jij! Jij, Jansen, oehhhh ik zou je moeten. Dat je het ff weet! ;)

Sliptong | 24-12-10 | 11:10

zeg maar jansen | 24-12-10 | 11:06
Nee, daar léér je van, ghe. Ik heb dat boek nog. Opvoedkunde avant la lettre (?). En zo herrlich Deutsch.

Sliptong | 24-12-10 | 11:06
Kertsgedachte ? Wassda ?

Rammstein | 24-12-10 | 11:10

@Aktivist | 24-12-10 | 11:06
Wel je hand voor je mond hè vlerk?

Sliptong | 24-12-10 | 11:09

Haha, dacht het niet.. Roken doe je hier maar lekker buiten. Weet nog wel dat ze tijdens het eten lekker zaten te paffen. Gadverdamme..

Deheer Bennie Tapper | 24-12-10 | 11:09

Sliptong | 24-12-10 | 11:06 Mijn schuld ten dele. Kom maar op.

zeg maar jansen | 24-12-10 | 11:08

@Prof. D.A.H. Vintik | 24-12-10 | 10:55
Steen-fokking-goed! * mok vangen doet *

Sliptong | 24-12-10 | 11:08

Onbevlekt blazoen | 24-12-10 | 10:53
Gaaaaap.

Aktivist | 24-12-10 | 11:06

@Rammstein | 24-12-10 | 11:03
Noem je dat een kerstgedachte? Een beetje de tere roze zieltjes met zulks te bevuilen? ;

Sliptong | 24-12-10 | 11:06

Rammstein | 24-12-10 | 11:03 Oei, jammer voor je.

zeg maar jansen | 24-12-10 | 11:06

Ja want wie zijn die hardnekkige rokers: de babyboomers. En die vinden al sinds 1965 dat de regels niet voor hun gelden (en dat ze daarvoor een standbeeld verdienen, en dat verder iedereen de typhus kan krijgen etc.).

John Muts | 24-12-10 | 11:06

zeg maar jansen | 24-12-10 | 11:03
Een -eigen ruiten in gooi- topic dus.
HaraKirie GS-style.
Koel.

Teun van het Tuinpad | 24-12-10 | 11:05

Als er in de kroegen weer gewoon gerookt mag worden zal het hier ook wel weer wat minder worden qua pageviews. Dan zitten al die rokers niet meer in de blauwe dampen thuis te F5-en.

zeg maar jansen | 24-12-10 | 11:03

@zeg maar jansen | 24-12-10 | 11:01
Ik denk dat we beter kunnen wennen aan onze positie, de burger als melkkoe.

Ik zie er de komende tijd in ieder geval weinig verandering in komen...

An die ARBEIT | 24-12-10 | 11:03

Rammstein | 24-12-10 | 10:59 Ik begrijp dat jouw tantes het tegenovergestelde waren van mijn tantes. ;-)

zeg maar jansen | 24-12-10 | 11:02

@revolutser | 24-12-10 | 10:51
Boehoe...

An die ARBEIT | 24-12-10 | 11:01

An die ARBEIT | 24-12-10 | 10:59 Die overheid is vergeten dat ze eerder al van de kroegbaas een soort van belastingontvanger hadden gemaakt. Hopelijk zien ze dat nog een keer in.

zeg maar jansen | 24-12-10 | 11:01

@zeg maar jansen | 24-12-10 | 10:51
Yup, was als je er over nadenkt een makkelijk te voorspellen verloop.
Nederland: Halve maatregelen en ondoordachte plannen.

An die ARBEIT | 24-12-10 | 10:59

zeg maar jansen | 24-12-10 | 10:57
Bizarre I tell ya !! Bangmakerij, maar ik vond het wel interessant. Dat was niet de bedoeling.

Rammstein | 24-12-10 | 10:59

Rammstein | 24-12-10 | 10:29

Dat ze niet bestaan?

Stok Kickhuizen | 24-12-10 | 10:58

Rammstein | 24-12-10 | 10:54 Ik heb voornamelijk tantes met levenswijsheid die je niet zou verwachten van zulke nette dames. Het is een rijkdom. Zo zal het met jouw tantes ook wel zijn.

zeg maar jansen | 24-12-10 | 10:57

Rammstein | 24-12-10 | 10:56
Juist, zo is dat.

Teun van het Tuinpad | 24-12-10 | 10:57

@Sliptong | 24-12-10 | 10:50
Goed heet stoken, smelt die irritante witte boel vanzelf...

An die ARBEIT | 24-12-10 | 10:57

Onbevlekt blazoen | 24-12-10 | 10:53
Het gaat over "de kroeg" , niet over andere openbare ruimten usw usw. Een plek waar je vrijwillig heengaat, en dus ook kan wegblijven, als er gerookt mag worden.

Rammstein | 24-12-10 | 10:56

@Onbevlekt blazoen | 24-12-10 | 10:53

Laat me raden. U heeft thuis weinig te vertellen?

dandaan | 24-12-10 | 10:56

Nare, nare plaatjes @ link. Een verbod minder = een vrijheid erbij. Eigen risico.

Henk Houthakker | 24-12-10 | 10:56

@HerrieHoofd | 24-12-10 | 10:05

Klopt in het algemeen (volgens mij is het 25% die rookt dus 75/25 verhouding) maar je kan je natuurlijk afvragen of deze verhouding ook in de kroeg op gaat. Waarschijnlijk zijn de getallen daar omgedraaid (80% rokers en 20% niet rokers).

Ik zelf hoor bij een van de 20% die regelmatig in de kroeg staat niet te roken. Kan me er niet over opwinden, bij een kroeg hoort nu eenmaal een gokkast, sigarettenrook en alcohol! Zo is het nu eenmaal. En als je daar niet van houdt dan start je een kroeg voor niet rokers (en meldt meteen het faillissement aan!).

Sjompie | 24-12-10 | 10:55

zeg maar jansen | 24-12-10 | 10:51
Als er een markt zou zijn voor rookvrije kroegen, hadden die er 15 jaar geleden al gekomen.
Maar die markt is er niet.
Of de Overhead het nu wil of niet.
In een kroeg hoor je gezellig te kunnen zwetsen, drinken en -als men wil- roken.
Diegene die graag in een kroeg willen werken, weten dat.
Of nemen het maar voor lief.
Punt.

Teun van het Tuinpad | 24-12-10 | 10:55

@Sliptong | 24-12-10 | 10:50
*zelfgemaakte mok achter Sliptong aansmijt.*
tinyurl.com/2wlmpsl

Prof. D.A.H. Vintik | 24-12-10 | 10:55

zeg maar jansen | 24-12-10 | 10:52
Wel een hoog Struwwelpeter gehalte (andere oude tante).
Zo terugkijkend heb ik een beetje bizarre tantes.

Rammstein | 24-12-10 | 10:54

Qinx | 24-12-10 | 10:52 Kinky. Zou je elkaar niet eerst wat beter leren kennen voor je je overgeeft aan je diepste seksuele verlangens? Zoals plasseks.

zeg maar jansen | 24-12-10 | 10:54

Daar zijn de rokers weer met hun stompzinnige vergelijkingen. "Jullie niet-rokers rijden zeker wel in een auto!'' "Mijn opa van 98 is een kettingroker, dus waar hebben we het over." Rokers rijden ook in auto's en gaan gemiddeld twaalf jaar eerder dood, morons.
Ik ken veel rokers die blij zijn dat er in cafés niet meer gerookt kon worden. Ze gingen af en toe buiten een peukje pakken, rookten daardoor veel minder en kwamen niet stinkend thuis. Jongeren beginnen minder met roken omdat er geen ruk aan is als je het niet op je werk mag doen, niet in huis en niet bij het uitgaan. Omdat roken een volstrekt zinloze bezigheid is die ook derden longkanker bezorgt lijkt het mij voor de hand liggen dat je het op zoveel mogelijk plekken verbiedt. Dit is een stap terug in de tijd, veroorzaakt door onze angst om te handhaven.
Maar kom maar weer op met jullie achterhoedegevechtargumenten.

Onbevlekt blazoen | 24-12-10 | 10:53

Teun van het Tuinpad | 24-12-10 | 10:52

Daar gaat mijn libido niet van omhoog...

eerstneukendanpraten | 24-12-10 | 10:53

Daadkracht moet niet verknoeid worden aan slappe bemoei-wetjes, er zijn genoeg misstanden die aandacht vragen. Wie roken wil moet dat zelf maar weten; in het uitgaansleven wordt veel gerookt; wie daar niet tegen kan mag zijn eigen keuzes maken.
Bovendien is het beter voor dat miljeu van de zeurmenschen. De buitenwereld hoeft niet meer verwarmd te worden door kroegbazen, die willen voorkomen dat zij hun beste klanten (meestal rokers of rook-onverschilligen) wegjagen.

Jan Passant mk2 | 24-12-10 | 10:53

zeg maar jansen | 24-12-10 | 10:49
Hij hing bij een oude tante aan de muur en ik vond die linkerzijde altijd al leuker, als kleine.
Dat was niet de bedoeling.

Rammstein | 24-12-10 | 10:53

Wat een hypocriete eikels zijn die rokers toch.
Als een bontkraagje overlast veroorzaakt of dingen doet die onze geweldige overheid weer es gedoogt, schreeuwen we moord en brand (en terecht!!!!!!!)
Maar als mensen last van rokers hebben moeten de "slachtoffers" zich weer aanpassen?
BAH!, rook jezelf maar helemaal naar de neten maar doe het lekker thuis.

-Oempaloempa | 24-12-10 | 10:53

Sliptong | 24-12-10 | 10:43

Ik zou zeggen, neuQ ze in 2011...

eerstneukendanpraten | 24-12-10 | 10:52

Dankje wel jongens eindelijk kan ik weer lekker blaffen in de kroeg van al die smerige rokerts.

Henk003 | 24-12-10 | 10:52

Rammstein | 24-12-10 | 10:45 Mooie prent. Dat dan weer wel.

zeg maar jansen | 24-12-10 | 10:52

@GeflipteVlaflap | 24-12-10 | 10:20 : Er wordt inderdaad meer gezeurd over drinkers dan over rokers. Het punt is dat ik helemaal geen last heb van rokers. Sommige van mijn beste vrienden zijn rokers. Ik heb wèl last van de rook en de stank. Inderdaad, ik drink. Ik drink soms best veel, zelfs. Vind jij het dan goed als ik voortaan over je hoofd pis?

Qinx | 24-12-10 | 10:52

Stivoro en GS zijn de beste maatjes sinds Stivoro belangen heeft in GS. gaat uiteraard weer om geld. Geld is meer waard dan principes.

DanDatDus | 24-12-10 | 10:52

Sliptong | 24-12-10 | 10:46
Graag drie ons gehakt, bakker!
Shit, ik ben aan het ijlen!

GeflipteVlaflap | 24-12-10 | 10:51

De partijdigheid druipt er vanaf geenstijl.

revolutser | 24-12-10 | 10:51

An die ARBEIT | 24-12-10 | 10:46 Vraag het aan een willekeurige kroegbaas, of na invoering van het rookverbod z'n omzet gestegen of gedaald is.
Die groenlinkse niet-rokers zijn namelijk niet massaal naar de kroegen getrokken, dat zat nu eenmaal niet in hun leefwijze.
De rokers bleven wel thuis, de slijter zag z'n omzet wel stijgen namelijk.

zeg maar jansen | 24-12-10 | 10:51

* plop en biss spater *

Sliptong | 24-12-10 | 10:50

@An die ARBEIT | 24-12-10 | 10:47
Is het weer zover? * BBQ'en met dit weer? Held... *

Sliptong | 24-12-10 | 10:50

Rammstein | 24-12-10 | 10:43 Verschrikkelijk. Die mooie brede weg met kroegen aan weerszijden, waar schaars geklede meisjes allemaal wenken naar hun minnaar die toevallig mijn naam heeft. Waar de koffie en thee met suiker gedronken worden, eventueel een borreltje er in of er naast, waar vlagen en wimpels hangen omdat het er altijd feest is.

En dan de weg die de voorganger je oplegt, smal en ongeplaveid, met doornige struiken waar je je vel van tijd tot tijd aan open haalt, het is de weg naar de verlichting die daar in het halfduister ligt. En het regent er altijd.

Zoiets heb ik me dat voorgesteld toen ik nog braaf naar de catechisatie ging als kind.
Religie is kudt. Maar die wijsheid kwam later pas.

zeg maar jansen | 24-12-10 | 10:49

@Sliptong | 24-12-10 | 10:43
ROFLSTEENKOOLBRIQUETTE!

An die ARBEIT | 24-12-10 | 10:47

Het getuigt van slapheid dat dit kabinet het rookverbod weer terugdraait, omdat een paar dwarsliggers zich niet aan de wet houden. Waar is het spierballenbeleid gebleven waarmee dit kabinet begon? Stelletje flapdrollen.

Bakito | 24-12-10 | 10:47

@Sliptong | 24-12-10 | 10:43

Jij ook een fijne Kerst jongen, ook van Toos en de hond.

*kerstborrel, plop ende out*

Biff Eagleburger | 24-12-10 | 10:46

@An die ARBEIT | 24-12-10 | 10:39
Die ook! Maar die meningitis aan z'n slurf.
@GeflipteVlaflap | 24-12-10 | 10:39
Blijf rustig. Bel 112 en vraag ze een maagpomp mee te nemen. Beelden svp uploaden naar Dumpert.
@Biff Eagleburger | 24-12-10 | 10:39
Die voormalige mentholsigaretjesrokerts zijn inderdaad het ergst. Maar beter een kraakpand onderschuimen dan onder schijten maar ook daar verdenk ik ze van!
@An die ARBEIT | 24-12-10 | 10:40
LOL. Ik hoorde een bel maar was even de klepel kwijt..

Sliptong | 24-12-10 | 10:46

@zeg maar jansen | 24-12-10 | 10:37
Het is gewoon een lastig vraagstuk. Ik als roker vind natuurlijk dat er op z'n minst een gelegenheid om binnen te roken moet zijn, bijvoorbeeld een afgeschermde ruimte, dat kan ik volledig begrijpen. Maar ik zie niet hoe het de volkgezondheid bevordert als ik en mijn mede-rokers buiten longontsteking en kinkhoest op staan te lopen...

An die ARBEIT | 24-12-10 | 10:46

@Sliptong | 24-12-10 | 10:43
*traantje wegpinkt*.

dandaan | 24-12-10 | 10:46

Roken? Ik krijg al een astma-aanval als ik eraan denk. En al je kleding moet naar de stomerij na een kroegbezoek want die lucht die eruit komt is niet om te harden. Ik ben dus duidelijk geen cafébezoeker.
Toch, de cafés zijn nog nooit failliet gegaan omdat ik niet kwam.

peeppeep | 24-12-10 | 10:45

Mooi. Dit betekent dat ik mijn gettoblaster weer meeneem de kroeg in. Want ik hou zo van muziek tijdens een biertje.

Mokum Kosher | 24-12-10 | 10:44

Maar alle gekheid op een longkankerstokkie; zijn niet-rokers nu geciviliseerder dan rokers of ben ik de enige die dat denkt?

Prof. D.A.H. Vintik | 24-12-10 | 10:44

Sliptong | 24-12-10 | 10:43 Mat draadje? Het ligt niet aan jou.

zeg maar jansen | 24-12-10 | 10:44

De asbakken komen alleen op tafel als de kroeg/de barhanger dat wil, dus ik snap de aversie ertegen niet. Kennelijk komt men dan in de verkeerde kroeg. Er zijn er zat rookvrij. Voor ieder wat zeg maar.

Mark van Leeuwen | 24-12-10 | 10:44

zeg maar jansen | 24-12-10 | 10:41
De Breede Wegh of den Smalle Wegh, zoiets ?

Rammstein | 24-12-10 | 10:43

@Sliptong | 24-12-10 | 10:35
And proud of it!

@GeflipteVlaflap | 24-12-10 | 10:39
Zoalng je nog kan lezen zonder dat de letters in elkaar over lopen, komt het nog wel goed...

An die ARBEIT | 24-12-10 | 10:43

Beste reaguurders,
-
Het was een bewogen jaar. Velen zijn gekomen, velen zijn gesneuveld maar vooral velen zijn gebleven. Voor 2011 wens ik u allen veel reaguurdersplezier toe en dat we maar weer volop de vingers in etterende wonden mogen steken en dat we af en toe eens iemand in een beerput mogen laten verzuipen!
-
En niet teveel vreten met de kerst!
-
Prettige feestdagen en een creatief 2011 toegewenst namens Uw aller Sliptong en ook namens Ria en de kinderen.
-
p.s. kan iemand even een ROFLOLLERDEBBQ posten, vind het een beetje mat dit draadje...

Sliptong | 24-12-10 | 10:43

PierDrie | 24-12-10 | 10:38 Nee, want dat is leuk. En alles wat leuk is moet je onmiddellijk de kop indrukken.
Het leven is geen lolletje. En laat niemand doen of het wel zo is.

Echt waar, extreme christenen leven hun leven alsof het een straf is.

zeg maar jansen | 24-12-10 | 10:41

Biff Eagleburger | 24-12-10 | 10:39
Het begint met borstvoeding.

Bakito | 24-12-10 | 10:40

@Sliptong | 24-12-10 | 10:37

Het begint met een mentholsigaretje tijdens het uitgaan, maar voor je het weet lig je met een naald in je arm in één of ander kraakpand te schuimbekken.

Biff Eagleburger | 24-12-10 | 10:39

Sliptong | 24-12-10 | 10:33
*krijgt onaangename gele kleur*
Is dat normaal?!
Help!

GeflipteVlaflap | 24-12-10 | 10:39

@Sliptong | 24-12-10 | 10:32
Barbaar? was dat niet dat olifantje?

An die ARBEIT | 24-12-10 | 10:39

Als het aan de CDA extremisten zou liggen waren er geen kroegen of disco's.

PierDrie | 24-12-10 | 10:38

An die ARBEIT | 24-12-10 | 10:32 Overheidsbemoeienis. Ja, dat zou mooi zijn als dat een stuk minder werd. Zeker waar het een café betreft en het rookverbod.
De kastelein opzadelen met een handhavingstaak zonder middelen als opsporingsbevoegdheid. En dan ook nog in z'n eigen huis.


zeg maar jansen | 24-12-10 | 10:37

Rokers zijn ook viespeuken. Alles meurt maar dat ruiken ze zelf niet. Overal as, heroïnespuiten, lege sealtjes, lege halve literblikken. Schorem!

Sliptong | 24-12-10 | 10:37

KUT ben ik net gestopt.....

naatholweg | 24-12-10 | 10:37

GeflipteVlaflap | 24-12-10 | 10:28
Ja.
Prof. D.A.H. Vintik | 24-12-10 | 10:29
Nee.
;)

Teun van het Tuinpad | 24-12-10 | 10:36

@An die ARBEIT | 24-12-10 | 10:32
Ja, dat zeg je nu wel maar de gemiddelde klagende Nederlander vindt het maar wat fijn als de overheid het voor ze opneemt casu quo beschermt. Nederlanders zijn als reclamestickers: Ja, wel bemoeien als het mij uitkomt. Nee, opneuqen het komt nu niet uit. Hufters zijn we!

Sliptong | 24-12-10 | 10:35

Ik rook alleen als ik in de kroeg aan het suypen ben. Gisteravond nog! Heerlijke longfiller weggepaft al keuvelend met de eigenaar die de ene met de andere sigaret aan het aansteken was.

De Treinende Rechter | 24-12-10 | 10:34

Gelukkig mag je als horecabaas het verbod ook handhaven. Hopelijk word je als barman niet vervolgd, wanneer je een dronken kroegbezoeker die zich hier dan niet aan aanhoudt het ziekenhuis inrost.

Bakito | 24-12-10 | 10:34

@GeflipteVlaflap | 24-12-10 | 10:32
Niet doen! Vitamine X per halve of per hele innemen! * het ergste vrezen gaat *

Sliptong | 24-12-10 | 10:33

@An die ARBEIT | 24-12-10 | 10:30
Gerookte Sliptong is niet lekker en zonde van de vis. Barbaar!!

Sliptong | 24-12-10 | 10:32

@Der Icebear | 24-12-10 | 10:22
Aangezien de Fransen bijna nnet zoveel paffen als de Turken, lijkt het me heel sterk dat je dat ruikt, door dat rookgordijn heen.

Weet je wat ook een vervelende gewoonte is, waar we vanaf moeten?

Overheidsbemoeienis.

An die ARBEIT | 24-12-10 | 10:32

Sliptong | 24-12-10 | 10:31
Alleen als het nodig is.
Aangezien ik me nu op loop te winden, is een vitamine X wel op zijn plaats, ja.
*schiet hele potje achterover*
Ik ga eerst roken!
Tot zo!

GeflipteVlaflap | 24-12-10 | 10:32

@sjaakdeslinksesul | 24-12-10 | 10:29
Rustig aan. 10:31 hier...

Sliptong | 24-12-10 | 10:31

Geef de uitbaters gewoon de vrijheid,een wel\niet rokers cafe.
Iedereen tevreden toch?
Ik ben een niet roker,maar denk toch dat het in het rook cafe gezelliger is?
In ieder geval drukker.

1%biker | 24-12-10 | 10:31

@GeflipteVlaflap | 24-12-10 | 10:28
Slik je geen vitamine X? * kluts kwijt is *

Sliptong | 24-12-10 | 10:31

De meeste niet rokers begrijpen zeker niet , wat [email protected] | 24-12-10 | 10:18 wel begrijpt is dat er in restaurants uiteindelijk winst word gemaakt op een kopje koffie met bijv. een likeurtje. en niet op je maaltijd Maar door het rook verbod word dat meestal nou huis genuttigd omdat daar vaak wat bij gerookt word.

XaaD666 | 24-12-10 | 10:31

number one | 24-12-10 | 10:28
Precies!
En ALS ze er al waren, zaten ze midden tussen de rokers in het rokers gedeelte om er zelf één op te steken of te zeiken over hoe erg het wel niet stonk.
Dat is overigens ook behoorlijk irritant als het niet-rokers gedeelte één deur verderop zit ...

GeflipteVlaflap | 24-12-10 | 10:30

@Sliptong | 24-12-10 | 10:23
Luv you too moppie! En nu roken, kreng!

An die ARBEIT | 24-12-10 | 10:30

Dan stel ik voor om weer te gaan roken op elke werkplek die er bestaat, dus ook bij mensen op het kantoor, kijken hoe lang we dat volhouden.
En voor de mensen die nu gaan roepen; dan had je maar een ander vak moeten leren, kom eens met iets nieuws.

Presidentkaas | 24-12-10 | 10:30

Laatst begonnen er ook al iemand te zeiken over bier drinken onder werktijd, nemen ze dat pleziertje ook al van me af. Oh 10:33 ik moet weg, tijd om de bus te starten.

sjaakdeslinksesul | 24-12-10 | 10:29

number one | 24-12-10 | 10:28
Nope.
En wat zegt dat over niet-rokers ?

Rammstein | 24-12-10 | 10:29

@Teun van het Tuinpad | 24-12-10 | 10:24
Suggereert u nu dat Edo Brunner een massamoordenaar is? ;-)

Prof. D.A.H. Vintik | 24-12-10 | 10:29

@Der Icebear | 24-12-10 | 10:22
ik rook zelf niet, en de helft van mijn personeel ook niet, dat betekent dat ik gewoon de niet rokers overdag inplan.
Ik vind dat de overheid en een hoop mensen zich veel te druk maken over dat roken als je zo voor het rookverbod bent moet je je ook hard maken op een verbod van: uitlaatgassen van het busvervoer die hele ladingen fijnstof de kinderwagens in blazen , de hoogovens en andere grootvervuilers zoals vliegtuigen, of mensen die bewust de fille ingaan ipv het openbaar vervoer...

Der Icebear | 24-12-10 | 10:25
Vielen dank.

GeflipteVlaflap | 24-12-10 | 10:28

Waar is eigenlijk die massale toestroom van niet-rokers naar de kroeg gebleven? Die zouden toch plotseling wel massaal uitgaan als het rookverbod er was? De kroeg zou nu pas echt gezellig worden. Helaas, ik heb ze niet gezien. Jullie wel?

number one | 24-12-10 | 10:28

Teun van het Tuinpad | 24-12-10 | 10:24
En vreten natuurlijk.
Dank je, Teun. ^^

Drugs:
Ja [ ]
Nee [X]
Soms [ ]

Alcohol:
Ja [ ]
Nee [ ]
Soms [X]

Vieze smerige vreetbuien:
Ja [ ]
Nee [ ]
Soms [X]

Ik rook alleen, en dat is alles.
Lijkt me behoorlijk netjes.
Ik drink tijdens een feestje of met feestdagen en drugs heb ik überhaupt nooit gebruikt. Eetbuien heb ik alleen als ik ongesteld moet worden en is na één dag weer over.
Mag ik dan alsjeblieft mijn peukie roken, zeg?

GeflipteVlaflap | 24-12-10 | 10:28

Ik ga een peuk roken.

Teun van het Tuinpad | 24-12-10 | 10:27

Jeutje, wat een boel treurige anti-rook jankerts in de reguurderspanelen. Of zit Stivoro hier keihard te trollen?

number one | 24-12-10 | 10:26

Goed dat er weer gewoon wordt gerookt. Het is te zot voor woorden dat je als volwassene niet eens kunt roken tijdens uitgaan. Daarbij zijn de vaste kroeg en clubgangers vaak rokers. Daarnaast rookt het overgrote deel van de mensen die werkzaam zijn in de horeca. De wetgeving is dus moeilijk te handhaven omdat er geen draagvlak voor is in de club en de kroeg.

Er zou van mij wel een regel mogen komen dat er 's avonds na 22 mag worden gerookt in de kroeg. Dit voorkomt zeikende loonslaven van 30+ (beetje de mensen die hier reageren voor 10:00) die niet roken, nauwelijks uitgaan maar wel hun mening willen opleggen aan de minderheid die er geen problemen mee heeft.

Eenmaal zullen wij.. | 24-12-10 | 10:26

Joris-maar-weg | 24-12-10 | 10:06
Wat maakt u zich druk over het buitenland vandaag. Zo onterecht ook.

Rammstein | 24-12-10 | 10:26

Sliptong | 24-12-10 | 10:24
Ik zag het.
:)

Teun van het Tuinpad | 24-12-10 | 10:26

NET

1st Male Lesbian | 24-12-10 | 10:26

@ eerstneukendanpraten | 24-12-10 | 10:21
En hoe smaakt de peuk? Aangezien je niet geneukt hebt.

1st Male Lesbian | 24-12-10 | 10:26

GeflipteVlaflap | 24-12-10 | 10:20
Die andere ondeugden zijn toch niet het topic? Maar goed, als het moet van jou: naar de hel met de uitvreterts, drankzuchtige zwervers en de filistijen.

Der Icebear | 24-12-10 | 10:25

Rokers sterven vanzelf uit (letterlijk). Steeds minder jeugd rookt, rokers gaan krijgen vanzelf vervelende ziektes, jaartje of 20 en er rookt niemand meer. Probleem opgelost.

Jammer dat een klein deel verslaafden nu nog steeds zoveel andere moet vervelen met die stinkzooi.

Bananaguard | 24-12-10 | 10:25

@Teun van het Tuinpad | 24-12-10 | 10:22
Ghe Sliptong | 24-12-10 | 10:23

Sliptong | 24-12-10 | 10:24

Puur uit eigenbelang vind ik het jammer dat het rookverbod in de horeca wordt opgeheven. Scheelde mij de volgende dag een boel koppijn. In plaats van anderehalf pakje een stuk of 5 peuken is veel minder ongezond.
Uit morele overwegingen vind ik het een goede zaak dat kroegen zelf beslissen of zij voor hun werknemers een rookvrije plek willen of niet. Want laten we, en vooral die anti-rookzeikerds, niet vergeten dat dat het uitgangspunt was van dat hele rookverbod.

Superior Bastard | 24-12-10 | 10:23

@An die ARBEIT | 24-12-10 | 10:20
I love you Phillip Morris?

Sliptong | 24-12-10 | 10:23

Kleine zaken mag het nu, de rest gewoon hadhaven. Wat een slap gedoe.

Kirth Gersen | 24-12-10 | 10:23

Hangbuikzwijn | 24-12-10 | 10:21
Vergeet niet dat rokers ook zorgen dat de asbakkenfabrikanten werk hebben.

ijsklont | 24-12-10 | 10:22

@[email protected] | 24-12-10 | 10:18
Ik ruik van hier in Nice af aan dat je zelf rookt. Bepaald onwenselijk gedrag dient de overheid uit te bannen, precies zoals dat zo succesvol is gebeurd met het spuwen/spitten/tuffen/kwatten in openbare gelegenheden. dat roken is een kwestie van tijd en als het aan mij ligt korte tijd.

Der Icebear | 24-12-10 | 10:22

Hangbuikzwijn | 24-12-10 | 10:21
Bedankt voor het onderbouwen van mijn punt.

GeflipteVlaflap | 24-12-10 | 10:22

@laincoubert | 24-12-10 | 10:19
Een extreem verhitte discussie?

An die ARBEIT | 24-12-10 | 10:22

An die ARBEIT | 24-12-10 | 10:20
Morris ?

Teun van het Tuinpad | 24-12-10 | 10:22

[email protected] | 24-12-10 | 10:18

Zit nog weel eens in een goed restaurant te eten. Vroeger had je nog wel eens dat er iemand aan een belendend tafeltje rookte. Begon dan altijd erg opzichtig te hoesten zodra er rook zichtbaar was. Werd de stinkstok vaak al halverwege uitgedrukt. Moederdemilf zei dan altijd: hij is nogal astmatisch, kan niet over rook...

eerstneukendanpraten | 24-12-10 | 10:21

An die ARBEIT | 24-12-10 | 10:20
Ghehe, lol! ;)

GeflipteVlaflap | 24-12-10 | 10:21

laincoubert | 24-12-10 | 10:19
Laag opgehangen kerstversiering

ijsklont | 24-12-10 | 10:21

Rokers zijn slappelingen, stinken een uur in de wind, hoesten goor en gooien troep op straat. Ze hebben maar één voordeel en dat is dat ze veel belasting betalen maar of dat opweegt tegen de medische kosten?

Hangbuikzwijn | 24-12-10 | 10:21

Nederland laat weer zien het lachertje van europa te zijn. Overal werkt het verbod, behalve hier... En wat herriehoofd zegt.
Joris-maar-weg | 24-12-10 | 10:06
Hoho eerst maar eens afwachten hoe het in Spanje gaat aflopen met dat rookverbod... iets zegt me dat de Spanjaarden ook niet zo maar de peuken uitdrukken :)

Veldmaarschalk Sorry | 24-12-10 | 10:21

1st Male Lesbian | 24-12-10 | 10:15
Dat is weer een ander verhaal natuurlijk.
Als er iemand bij mij staat waarvan ik weet dat hij/zij niet tegen roken kan, probeer ik daar uiteraard rekening mee te houden door mijn rook de andere kant op te blazen, of -als we buiten staan- uit de wind te gaan staan zodat die persoon niet bedolven wordt onder rook.

Der Icebear | 24-12-10 | 10:17
Feitelijk heb je gelijk, maar ik word er soms behoorlijk zat van.
Wij stinken, wij zouden geen recht moeten hebben op een operatie wanneer sommige dingen gaan falen, wij zijn de onverlaten van de maatschappij.
Maar mensen die drugs gebruiken dan?
Of die zich iedere dag helemaal naar de tering zuipen?
Want daar hoor je nooit wat over. Het zijn altijd de rokers.
Mensen die drinken verneuken hun lichaam net zo hard, en misschien nog wel harder. Ga daar eens op lopen bashen dan.

GeflipteVlaflap | 24-12-10 | 10:20

laincoubert | 24-12-10 | 10:19
Licht ontvlambare kerstdecoratie.
Hoezo ?

Teun van het Tuinpad | 24-12-10 | 10:20

@Sliptong | 24-12-10 | 10:18
@cliffhanger | 24-12-10 | 10:18
Niet-roken is voor het het plebs, de proleten en andersoortig tuig dat het geld er niet voor heeft. Als je niet rookt, ben je niemand.

Groetjes, Phillip.

An die ARBEIT | 24-12-10 | 10:20

Dat is niet mijn wet, vriend.

Rummbler | 24-12-10 | 10:20

1st Male Lesbian | 24-12-10 | 10:12

Frankly I don't care.

number one | 24-12-10 | 10:20

Een beetje restaurant loopt € 1000.00 tot € 3000.00 mis per week door het verbod. Klanten blijven niet nazitten dat houden de tabak junks niet vol. Dus geen sigaar.likeur en cognac na de dis maar gelijk pleite. In mijn stamkroeg door het rookverbod ook nimmer meer klanten gezien ( de niet roker ) Alleen maar minder bezoekers ( rokers ) Zuipen en roken hoort bij elkaar.

Veldwebel | 24-12-10 | 10:19

Wat was ook al weer de oorzaak van de brand in het Hemeltje?

laincoubert | 24-12-10 | 10:19

Waarde redactie, kan het vrijmibeua topic (bier en tieten) vandaag om 11 uur beginnen? Gezien de enorme drukte in de bouwwereld is ENDP vandaag om 12 uur vrij en van moederdemilf moet ik godverdomme de opgewaaide sneeuw van de oprit waar 5 Ford K's kunnen staan in het geheel van sneeuw ontdoen, dus geen tijd voor reaguren, anders wordt er vanavond niet geneuqT...

eerstneukendanpraten | 24-12-10 | 10:19

Belinda zonder filter!! Pfff ze waren alleen met filter te koop.

reageerbuis | 24-12-10 | 10:18

Rokers een gezond en voorspoedig 2011 toewensen is nooit grappig.

Sliptong | 24-12-10 | 10:18

@Limburg vrij!! | 24-12-10 | 10:16
Gewoon lekker een tros wunderbaums om je nek hangen...

An die ARBEIT | 24-12-10 | 10:18

roken is voor tokkies

cliffhanger | 24-12-10 | 10:18

ik ben eigenaar van een restaurant, ik vraag altijd gewoon rond 22.30 uur of er iemand bezwaar heeft tegen asbakken. Tevens verwijs ik naar mijn luchtbehandeling systeem welke 35000 euro heeft gekost en waarmee ik de zaak ruimschoots kan voorzien in frisse lucht. Indien er iemand bezwaar heeft laat ik alleen in het achterste gedeelte roken, zodat de niet rokers er geen last van hebben. Roken los je met alle gasten op. Tevens durf ik te zeggen dat van de mensen die mijn horeca frequent bezoeken, in ieder geval ruim 80% rookt.
Deze cijfers hoor ik ook van de omliggende zaken waar op dezelfde manier wordt omgegaan met het rookverbod. De horeca waar niet gerookt wordt, en het net zo druk is rookt ook 80% van de frequente bezoekers. Indien er echt behoefte was geweest aan rookvrije horeca hadden ondernemers zich voor het rookverbod allang op deze doelgroep gestort. De ondernemers, een paar, die hebben geprobeerd zijn bedrogen uitgekomen ivm het bezoekrs aantal.
Ik betaal belasting meer dan de meeste mensen en heb 15 man op de loonlijst , laat mij gewoon op een normale volwassen manier mijn eigen zaak runnen zonder betutteling van de overheid.
Iedereen een fijne kerst,

Roken is voor mensen die geen raad weten met hun stresssss. Losers.

Sliptong | 24-12-10 | 10:18

Limburg vrij!! | 24-12-10 | 10:16
Zie Rammstein | 24-12-10 | 10:08 Mensen stinken harder dan die sigaret.

Rammstein | 24-12-10 | 10:17

Nu kan de Rokerskerk zijn deuren wel sluiten.

Teun van het Tuinpad | 24-12-10 | 10:17

GeflipteVlaflap | 24-12-10 | 10:14
Vreemde redenering. Het feit dat je hebt meegewerkt om als roker minder problemen te veroorzaken, maakt nog niet dat het roken geen probleem is. Dat klachten over het roken je minder gelegen komen, heeft daar niets mee te maken.

Der Icebear | 24-12-10 | 10:17

De markt zal heus zijn werk wel doen.

peeppeep | 24-12-10 | 10:17

@Sliptong | 24-12-10 | 10:16
En wij waarderen dat! Daarbij houdt gerookt vlees langer.

An die ARBEIT | 24-12-10 | 10:17

Rammstein | 24-12-10 | 10:04
Een dooie roker is ook geen onruststoker. Bijkomend voordeel is dat het dan tenminste niet zo meurt

Limburg vrij!! | 24-12-10 | 10:16

Ik zou er bijna voor gaan roken! Ab Klink is echt de grootste idioot van de afgelopen jaren met zijn idiote regeltjes... We mogen blij zijn dat hij pleite is, randdebiel.

kiwivogelbeest | 24-12-10 | 10:16

Ghehe. Ik gun rokers ook hun longkanker en Jabba the Hut huid.

Sliptong | 24-12-10 | 10:16

@ GeflipteVlaflap | 24-12-10 | 10:14
Vind ik dus ook. Als iemand een peuk op wilt steken, prima. Behalve als diegene het ongeneerd in m'n gezicht staat uit te ademen en totaal geen rekening houdt met de mensen om zich heen.

1st Male Lesbian | 24-12-10 | 10:15

XaaD666 | 24-12-10 | 10:13
+1.

GeflipteVlaflap | 24-12-10 | 10:14

@ XaaD666 | 24-12-10 | 10:13
Omdat jij gewoon bere sexy bent.

1st Male Lesbian | 24-12-10 | 10:14

Rammstein | 24-12-10 | 10:09
LOL!

Don Ricardo | 24-12-10 | 10:10
ROFLMAO!!!

HerrieHoofd | 24-12-10 | 10:09
Insgelijks vriend, insgelijks.
Kun je het wel hebben over mijn mentaliteit, maar die van jou is minstens net zo bekrompen. Zeiken, zeiken en nog meer zeiken, daar zijn jullie niet-rokers heel goed in. Ik heb er nooit problemen mee gehad een rookruimte in te stappen of mijn sigaretje buiten te roken (behalve natuurlijk in de winter, want dan sta je dood te vriezen). Dus ga eerst je eigen gedachtegang kapodt analyseren voordat je over de mijne begint.
Daahaag.

GeflipteVlaflap | 24-12-10 | 10:14

@aardappelninja
20% en blijkbaar. Kuttelefoon en tijd voor een peuk.

aardappelninja | 24-12-10 | 10:13

Heb mededogen met rokerts. Ieder sigaretje kan hun laatste zijn.

dandaan | 24-12-10 | 10:13

@ eerstneukendanpraten | 24-12-10 | 10:12
Ligt er aan welke kroeg.

1st Male Lesbian | 24-12-10 | 10:13

HerrieHoofd | 24-12-10 | 10:05
Als 1 op de 5 rookt, waarom staat dan wel 80% van de kroeg bezoekers buiten of in het rook gedeelte.

XaaD666 | 24-12-10 | 10:13

Maar je mag nog steeds niet neuqen in de kroeg...

eerstneukendanpraten | 24-12-10 | 10:12

@ number one | 24-12-10 | 10:09
Jij wel ja, maar iemand anders die naast je zit misschien niet. Als je enorm zweet zorg je er toch ook voor dat je jezelf opfrist? Of vind je het lekker als iemand anders het opmerkt dat je stinkt?

1st Male Lesbian | 24-12-10 | 10:12

Don Ricardo | 24-12-10 | 10:10
Dat gaat iedereen, ooit.

Rammstein | 24-12-10 | 10:11

ijsklont | 24-12-10 | 10:09

Alweer fout!!

HerrieHoofd | 24-12-10 | 10:10

Dat ze maar alle deaud mogen gaan, die gore rokers...

Don Ricardo | 24-12-10 | 10:10

Ik merkte het al aan mijn Chris Rea-stem.....

Beau ter Ham | 24-12-10 | 10:10

GeflipteVlaflap | 24-12-10 | 10:08

Die mentaliteit bedoel ik dus. Gelukkig zal ik je niet snel treffen.

HerrieHoofd | 24-12-10 | 10:09

Herriehoofd
Blikbaar zorgt die ene procent voor de omzet, en niet de nietrokers.

aardappelninja | 24-12-10 | 10:09

@HerrieHoofd | 24-12-10 | 10:05
Zeker net gestopt?

ijsklont | 24-12-10 | 10:09

Yes, de kroeg is weer van ons! Heerlijk om lekker een biertje in de ene hand te hebben en een peuk in de andere hand. Ik vind het echt genieten!

number one | 24-12-10 | 10:09

OT NIET rennen naar de bank, gewoon rustig wandelen, herhaling NIET rennen naar de bank.
OT het terrasheaterprobleem is nu dus oppgelost?

hallevvezool | 24-12-10 | 10:09

GeflipteVlaflap | 24-12-10 | 10:05
Kijk je wel uit met roken, op de manege ?

Rammstein | 24-12-10 | 10:09

Ik vind bier in de kroegen stinken, maar daar komt ook geen verbod voor.

ijsklont | 24-12-10 | 10:09

Bewijst maar weer wat een slappelingen rokers zijn.

Artwido | 24-12-10 | 10:08

Joris-maar-weg | 24-12-10 | 10:06
Voorheen mocht er gerookt worden en dan rook je rook. Nu ruik je de mensen.
Doe mij die rook maar.

Rammstein | 24-12-10 | 10:08

Waanzin dat mensen binnen gaan roken.
Maar het brengt wel weer dat ouderwetse uitgaan terug.

two ball cane | 24-12-10 | 10:08

HerrieHoofd | 24-12-10 | 10:05
Ja, dat wij de staatskas gevuld houden door de extreem hoge accijnzen op tabak en sigaretten, en dat de gehele economie in zou storten als we geen rookwaar meer zouden kopen.
Er zijn genoeg plekken waar niet gerookt mag worden, en als je een kroeg binnenstapt weet je dat dat wel het geval is.
Als je dan een miepert bent die moeilijk gaat lopen doen over de nicotinewalm die je tegemoet komt, is 't lekker jouw probleem en niet de mijne.

GeflipteVlaflap | 24-12-10 | 10:08

Overal werkt het verbod, behalve hier...
Joris-maar-weg | 24-12-10 | 10:06
Haha, grapjas!

108 | 24-12-10 | 10:07

Hulde voor Ab Klink. Als ik nu weer een sigaretje opsteek in de kroeg, dan denk ik met de eerste hijs terug aan de tijden toen we verkleumd naar buiten moesten.

Frank Grasmaaier | 24-12-10 | 10:07

Echt weer iets voor NL. Regels gelden voor iedereen, behalve voor mij. En flink krijsen als iemand anders zich niet aan de regels houdt. Dan moet er zwaarder gestraft, deportatie, lijfstraffen of de kogel. Smerige rotstank van die sigaretten.

Der Icebear | 24-12-10 | 10:06

Nederland laat weer zien het lachertje van europa te zijn. Overal werkt het verbod, behalve hier... En wat herriehoofd zegt.

Joris-maar-weg | 24-12-10 | 10:06

*steekt er nog lekker eentje op*
En zo hoort het ook.
Gewoon lekker roken tijdens je drankje.
*paf paf paf*

GeflipteVlaflap | 24-12-10 | 10:05

-weggejorist-

mindfvck.phs | 24-12-10 | 10:05

slechts 1 op de 5 mensen rookt; blijkbaar schijt aan die andere 80%; zegt iets over rokers....,.

HerrieHoofd | 24-12-10 | 10:05

Een tevreden roker, is geen onrust-stoker. Vuurtje ?

Rammstein | 24-12-10 | 10:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken