Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Er is ook heus wel goede kunst!

nuttigekundst.jpgWij van GeenStijl krijgen via debiele NRC-broddelwerkjes nog wel eens het verwijt dat we nare, boze, bange, witte, bekrompen kunsthat0rs zien die bij het minste of geringste dat afwijkt van de norm 'te moeilijk!' schreeuwen en zich nog nooit hebben laten verwonderen / inspireren door iets dat de geest ècht prikkelt. Dat is dus een groot misverstand. Ook wij genieten heus wel eens van kunst, en dan bedoelen we niet alleen videoclips of de Snoecks kalender. Neen, ook het lastige werk, de dingen waar je even goed naar moet kijken om het te begrijpen (of niet, want moet je alles wel willen begrijpen?) gaat er bij ons best in. Dat willen we graag aantonen met een concreet voorbeeld. Stoelen aan de kant voor crowdsurfverven! FILMPJE!

Reaguursels

Inloggen

Je kunt alles wat je ziet kunst noemen.
Zodra je er een prijskaartje aanhangt gaat voor mij het hele kunstniveau er vanaf.

Leuk dat mensen een aparte hobby hebben, maar waarom moet de maatschappij ervoor betalen?
Gaan ze ook voor mijn hobby betalen? Nee. Dus die 200 miljoen minder is nog een schandalig lage bezuiniging.
Dit soort "kunst" als in het filmpje, of bv die bekladderde vaasjes, laat zien dat kunstenaars soms niets minder dan knettergek zijn.

Reckneya | 21-12-10 | 01:35

uuuh, aantrekkelijke succesvolle kunst. Ik krijg dr een beetje Fat Boy Slim gevoel van: Je blijft het bewonderen maar je weet dat het eigenlijk niks is.

nick the prick | 20-12-10 | 22:02

Nooit gehoord van het onderscheid tussen "kunstenaars" en "kunstenmakers"?????

bruine kikker | 20-12-10 | 17:45

Waarom denken veel mensen hier dat dit met Nederlandse subsidie te maken heeft? Dit is nota bene een Deense kunstenaar. Echt triest.

mausklaus | 20-12-10 | 16:51

Da's wel een heel grote lul zeg! #swaffelen

wakkere_nederlander | 20-12-10 | 16:37

beauregard | 20-12-10 | 16:19
Mijn stringetje kon de uitstroom nauwelijks aan

Gooische Vrouw | 20-12-10 | 16:24

De vergelijking met victoryboogiewoogie kan dit werkje prima aan. Financieel gezien een potentiele klapper dus, dit.

Jan Passant mk2 | 20-12-10 | 16:21

@Gooische Vrouw
En waren de grijze cellen in de onderboek diep ontroerd?
OK, wel origineel maar toch smakeloos

beauregard | 20-12-10 | 16:19

Ik vingerverfde mij klaar op het geile dansje.

beauregard | 20-12-10 | 15:58
Mijn sluisje ging open

Gooische Vrouw | 20-12-10 | 16:05

Kunst is het vermogen van de kunstenaar / -ares dat wat in geest of gemoed leeft of daarin gewekt is tot uiting of voorstelling te brengen op een wijze die (schoonheids)ontroering kan veroorzaken (Van Dale). Ik mis in deze definitie alleen nog het woord 'originaliteit'.
Dit doet me denken aan het woord 'charisma' = irrationele persoonlijke aantrekkingskracht / uitstraling. Kunst kan dus charisma opwekken, dit keer niet ten aanzien van personen maar van objecten.
Een groot misverstand is dat je voor het beoordelen van kunst een bepaalde techniek of een zekere kennis in huis zou moeten hebben. Nee dus. Enige voorwaarde: de vastgeroeste sluizen van je geest wagenwijd openzetten en die uiting of voorstelling de rest laten doen met je grijze cellen.
Ik moet toegeven dat ik bepaalde uitingen en voorstellingen van moderne kunst originele smakeloosheid vind.

beauregard | 20-12-10 | 15:58

Nu het 'product' nog waardevol maken! Het heeft tot nu toe alleen maar geld gekost. Wie begint? Museumdirecteuren: grijp uw kans.
Verzamelaars: spoed u naar Rotterdam. Investeerders: maak geld vrij!
De rest: respect! zwijgen en betalen.

Quuick & Dirty | 20-12-10 | 15:35

Dat was ook flauw, over Hella Jongerius.
Die vrouw verkoopt nota bene haar vazen via IKEA.
Alleen weggeven is nog goedkoper.

Jan Zand | 20-12-10 | 15:30

Lekker rappen door van een papiertje voor te lezen, het lijkt Freek wel.

subsidistan | 20-12-10 | 15:24

-weggejorist-

laat maar waaien | 20-12-10 | 15:21

@nogeentjedan 14:38

Ah heerlijk! Ben best een fan van het Simplisties Verbond maar heb deze plaat helaas (nog) niet. Kan me de bewuste sketch ook nauwelijks herinneren maar die zal ongetwijfeld ergens in een la opgeslagen liggen in één van die archieftorens binnen de datastad van m'n grijze massa.

Dat figuurschijten wat wíj doen is trouwens anders als de variant uit het fragment allerminst figuratief. Maar desondanks dank voor de link. Doet altijd goed medekunstenaars op dit gebied over hun werk te horen praten. Temeer daar het hier een nog altijd zwaar ondergewaardeerde kustvorm betreft.

widtvoet ® | 20-12-10 | 15:08

Mijn meiden werken buiten aan een Iglo. Waar kan ik de (minimaal) 500K subsidie ophalen?

henkojenko | 20-12-10 | 15:07

oh het is witte verf, ik dacht ff dat het keppelkunst was.

Causa Sui | 20-12-10 | 14:45

Dat ze eens ergens creatief gaan boekhouden ofzo!

vrijwelonmogelijk | 20-12-10 | 14:40

@Che_cuevara | 20-12-10 | 14:22

Nee hoor, het grootste deel van deze kunstwerken is in handen van welgestelde kapitaalkrachtigen. Altijd een boeiend gespreksonderwerp onder 'vrinden' tijdens bruiloften en partijen. Gaat u maar eens kijken bij het genoemde veilinghuis Christie's.

Draconisch | 20-12-10 | 14:39

Che_cuevara | 20-12-10 | 14:27
:)

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 14:36

Che_cuevara | 20-12-10 | 14:29

Zo en daarvoor moet je naar de dokter.

Eurotokkie | 20-12-10 | 14:33

@Eurotokkie 14:12 & @Che cuevara 14:17

Ben al om (zie 14:18). Zie alleen nog een beetje op tegen 't zitten in dat bodemloze tennisschijdsrechterstoeltje... heb nl. nogal last van hoogtevrees. Maargoed. Drink me van tevoren zoals gewoonlijk wel weer wat in dan zet ik me daar zo overheen.

widtvoet ® | 20-12-10 | 14:30

@Eurotokkie | 20-12-10 | 14:25
Dan waren het inderdaad kunsttieten. Want echt tieten zijn niet even groot. (heb ik ooit eens gehoord van een dokter, en die moet het toch wel weten)

Che_cuevara | 20-12-10 | 14:29

sjaakdeslinksesul | 20-12-10 | 14:07
Probeer Rothko, volgens mij wel passend op dit moment.
.
Kunst dient zich te conformeren aan de politiek, #Stalin (Socialist Realism), #Hitler (Romantic realism), #Mussolini (Futurism).

Bukoswski | 20-12-10 | 14:28

@Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 14:15
Ik merk dat ik beter op mijn woorden moet gaan letten.
Ze zijn mij hier veel te ad rem :)

Che_cuevara | 20-12-10 | 14:27

Che_cuevara | 20-12-10 | 14:12
Ik ben geen kunstcriticus nee. Ik weet wel wat ik mooi vind en dat mag dan best modern zijn. En kunst met eem grote k kun je natuurlijk niet met een K schrijven, want dan is het dubbelgroot.................. toch?

Graaf van Egmont | 20-12-10 | 14:27

Prachtig!

Hölzenbein | 20-12-10 | 14:26

Che_cuevara | 20-12-10 | 14:22

Ik weet niet , belande van het weekend tussen 2 kunsttieten maar zowel links als rechts waren even groot.

Eurotokkie | 20-12-10 | 14:25

Kunst in de Gouden Eeuw: je technieken tot in de puntjes beheersen en je werken in opdracht van anderen tegen betaling maken.
Kunst in onze eeuw: bagger spetteren op doek en er een semi-intellectueel lulverhaal bij verkopen. Subsidiewaardig, dat dan wel

Graaf van Egmont | 20-12-10 | 14:24

Che_cuevara | 20-12-10 | 14:18
Anti-vries.
Altijd goed met deze weersomstandigheden.
[email protected] | 20-12-10 | 14:20
Da's waar.

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 14:24

@ymmv | 20-12-10 | 14:17
In een gesticht of subsidie. Geld kost het altijd voor de belastingbetaler

Che_cuevara | 20-12-10 | 14:24

@Draconisch | 20-12-10 | 14:13
U vergist zich.
Het is de linkse politieke "elite" die de kunstsubsidie heetf uitgevonden, waardoor de overheden de grootste verzamelaars zijn van "kutd" kunst

Che_cuevara | 20-12-10 | 14:22

@Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 14:12
mwoah...
dan zou de omvang toch wat geringer moeten zijn.
;)

@Che_cuevara | 20-12-10 | 14:11
of kreukelzone, wel handig bij gladheid.

ymmv | 20-12-10 | 14:17

Yep , God heeft zijn kunstwerk niet kunnen afmaken en dan krijg je dit
he.

Eurotokkie | 20-12-10 | 14:19

@Schaamharing | 20-12-10 | 14:11
U zit op de verkeerde site.
Dit is GEENSTIJL. Dat u het maar weet

Che_cuevara | 20-12-10 | 14:19

@Parsons | 20-12-10 | 13:59
Dat was ooit kunst in de flowerpower tijd.

@Parsons 14:09

Juist. Zei Marijke (kursusleidster) net dus ook tegen me: "Een kans als deze moet je durven grijpen! Doe jij vanavond de opdracht vast die ik eigenlijk pas voor volgende week -na 't Kerstdiner- in gedachten had. Vergeet alleen niet extra geld mee te nemen voor die A0 vellen."

*litertje bietensap plopt*

widtvoet ® | 20-12-10 | 14:18

@Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 14:10
Maar hoe komen ze dan aan die blauwe verf.
Tenzij hij van adel is natuurlijk

Che_cuevara | 20-12-10 | 14:18

@widtvoet ® | 20-12-10 | 14:08
Zou ik niet doen.
Hier kun je, je medecursisten verbaasd doen staan. En meteen geslaagd voor het eindexamen

Che_cuevara | 20-12-10 | 14:17

Aardig begin maar het wordt pas ècht kunst wanneer hij door een te harde duw een hoge dwarslaesie oploopt en vanaf dat moment mooie belletjes blaast via z'n beademingsapparatuur.

R.B.Scott | 20-12-10 | 14:16

Einde van de Domheid | 20-12-10 | 14:13
Scherp!

Superior Bastard | 20-12-10 | 14:16

@Che_cuevara | 20-12-10 | 14:15
tweede maat = maar

Che_cuevara | 20-12-10 | 14:16

Ik dacht serieus dat dit heerschap zijn hersens uitgesmeert werden over de muur bij het zien van het plaatje. valt weer tegen dus..

SideFX | 20-12-10 | 14:16

@widtvoet ® | 20-12-10 | 14:07
Nou ben ik aardig aan de maat, maat 1,80 meter? dat haal ik niet

Che_cuevara | 20-12-10 | 14:15

Che_cuevara | 20-12-10 | 14:13
Ik hou 'm er het liefst in.
Klopt.
;

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 14:15

@Graaf van Egmont | 20-12-10 | 14:06
U is kunst criticus?

Che_cuevara | 20-12-10 | 14:14

Wat een zot,wat staat hij daar nou te dansen ga je schamen en al dat volk wat achter hem aan loopt wat er zeg...

Braakbal | 20-12-10 | 14:14

Ik zag gisteren beelden van kinderen wiens hoofdhuid werd gekliefd ivm een zg religieuze oefening. Dat is erg triest en onzinnig.

Einde van de Domheid | 20-12-10 | 14:14

@Marrie1976 | 20-12-10 | 14:02
Kunstenaars werken niet

Che_cuevara | 20-12-10 | 14:14

Dit soort kunst maken is één ding; het kopen iets heel anders. Voor zover ik weet is kunst verzamelen toch echt een zeer hardnekkige RECHTSE hobby.. Over vraag en aanbod gesproken.

Draconisch | 20-12-10 | 14:13

Kijk, ik zou kunnen zeggen dat ik niet van politiek hield.
En dan zou ik jankert Geert en zijn bende als voorbeeld nemen om aan te tonen hoe onzinnig politiek is. Snapt u de onzin van deze redenering?

Einde van de Domheid | 20-12-10 | 14:13

@Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 14:07
Die houden we erin

Che_cuevara | 20-12-10 | 14:13

-weggejorist-

Bukoswski | 20-12-10 | 14:13

@Graaf van Egmont | 20-12-10 | 14:00
Dan moet je wel een grote K typen

Che_cuevara | 20-12-10 | 14:12

Schaamharing | 20-12-10 | 14:11
Eindelijk een kunstenaar in ons midden. Je soepsidie voor 2011 al aangevraagd?

Graaf van Egmont | 20-12-10 | 14:12

[email protected] | 20-12-10 | 13:52
Lekke banden.
;

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 14:12

widtvoet ® | 20-12-10 | 14:08

Idd met maagkrampen kun je moeilijk afknijpen , al heeft dat
ongecontroleerde spetteren ook wel wat.

Eurotokkie | 20-12-10 | 14:12

@Parsons | 20-12-10 | 13:59
Das toch de echte kunst

Che_cuevara | 20-12-10 | 14:12

Che_cuevara | 20-12-10 | 14:10
Me too.

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 14:11

@[email protected] | 20-12-10 | 13:52
Volgens mij zwembanden

Che_cuevara | 20-12-10 | 14:11

Als jullie nou eens de moeite nemen om goed naar dat doek te kijken dan zie je duidelijk de opgeslotenheid van de moderne mens binnen zijn eigen spectrum met een negatief relativeringsquotient naar zijn directe omgeving!

Schaamharing | 20-12-10 | 14:11

Ze hadden die man ook wat harder tegen die muur aan kunnen lopen.
Hadden ze geen rode verf nodig gehad.

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 14:10

@Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 13:57
Als je het niet echt erg vind, heb ik liever toch een ietsje minder vrouw

Che_cuevara | 20-12-10 | 14:10

Aber das rockt doch nicht... Wir sind doch underground...

San Paulo | 20-12-10 | 14:10

Kunst in 1 woord samen te vatten: "Kolder"

Scagnetti | 20-12-10 | 14:09

@widtvoet ® | 20-12-10 | 14:08
Juist niet natuurlijk!

Parsons | 20-12-10 | 14:09

*zich opeens herinneren doet dat hij de kursus figuurschijten van vanavond nog afbellen moet ivm. maagkrampen*

widtvoet ® | 20-12-10 | 14:08

De Vrolijke Kaafir© | 20-12-10 | 13:52
Vooral niet argumenteren over kunst, want dan wordt het te moeilijk! Damien Hirst trouwens -1, maar link +1.

Bukoswski | 20-12-10 | 14:08

Swaffelen met een in verf gedoopte lul van één meter tachtig?

Mooi man. Eikelkunst.

widtvoet ® | 20-12-10 | 14:07

H. Drievuldigheid | 20-12-10 | 13:41
Hoe besttaat het, ik snap werkelijk niets van wat er in die mensen hun hoofden omgaan:
"Kunst en cultuur hebben ook een geestelijke waarde: ze zijn van groot belang voor het klimaat van de samenleving, hoe er gedacht en gehandeld wordt.
Kunst en cultuur geven binding en samenhang in de eigen groep (bonding)
Kunst en cultuur doorbreken juist de eigen groep, richten de blik naar buiten, slaan bruggen met andere groepen en andere samenlevingen (bridging)"
Nee, dat zijn jullie achterlijke linkse hobby's. Duchamps deed niets met bonding, Pollock hield niet van bridging en Karel Appel had schijt aan het maatschappelijk klimaat. Moet kunst zich dan opeens aan iets conformeren, net als onder de nazi's en de communisten, of mag kunst gewoon kunst wezen? Ziek volk.

sjaakdeslinksesul | 20-12-10 | 14:07

Graaf van Egmont | 20-12-10 | 14:02
Ik ben meer van de kut kunstjes.

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 14:07

Marrie1976 | 20-12-10 | 14:00
Juist. Erkenning en waardering is voldoende? U doet zich voor als een vrouw, maar bent het niet.

Superior Bastard | 20-12-10 | 14:06

Ik zou dit best wel kunst vinden, als de uitvoerend artiest zich met hoge snelheid zou laten crowdsurfen met zijn kop tegen een met linnen bespannen betonnen muur. Dat het gebruikte materiaal zijn eigen bloed, haar en hersenmassa zou zijn. Dat hij als het ware zichzelf in de kunst legt en daarmee een bijdrage vormt tot een betere wereld zonder zijn eigen aanwezigheid.

Graaf van Egmont | 20-12-10 | 14:06

Marrie1976 | 20-12-10 | 14:02

Werken dat is geen kunst.

Eurotokkie | 20-12-10 | 14:04

Lol @ hoogst beoordeelde reactie op youtube.

Raad_maar_raak! | 20-12-10 | 14:03

Deze mevrouw gaat weer werken, heeft weer genoeg nutteloze bijdrages geleverd aan dit KUnsT topic!

*zwaai*

Marrie1976 | 20-12-10 | 14:02

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 14:01
kunstkudt........ best wel lekker

Graaf van Egmont | 20-12-10 | 14:02

Kunstschaatsen.
Ook geen zak aan.

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 14:01

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 13:58
Vond die vorige beter, en toepasselijker.

Superior Bastard | 20-12-10 | 14:00

Superior Bastard | 20-12-10 | 13:56

Een echte kunstenaar doet het niet voor het geld..

Marrie1976 | 20-12-10 | 14:00

Niets mis met commentaar op kunst, net zo min als commentaar op politiek. Gelieve alleen wel onderscheid te maken... Dit soort "autonome beeldende kunst" staat net zo ver af van bv: www.erwinolaf.com/#/portfolio/blacks/g... of www.corbijn.co.uk/ , als Wilders van Femke.

Da was ik nie... | 20-12-10 | 14:00

Wat mensen allemaal niet verzinnen om maar niet aan het werk te hoeven gaan. Zo dit is kunst? Met een grote k mag ik aannemen?

Graaf van Egmont | 20-12-10 | 14:00

Wat is het toch dat velen onder kunsdt topics behaarde kudten gaan metselen?

Parsons | 20-12-10 | 13:59

@vandiedingenja | 20-12-10 | 13:58
Heb jij dat allemaal? durft te vragen

Che_cuevara | 20-12-10 | 13:59

Kunst is namaak
Kunstgras
Kunstpenis
Kunstgebit
Kunstkut
Kunsttieten
Kunstoog
Etc.....

vandiedingenja | 20-12-10 | 13:58

En nou effe een paar uur opzekop in een emmer water tegen het hardworden.

streknek | 20-12-10 | 13:57

@Eurotokkie | 20-12-10 | 13:52
Bij die hierboven zie ik niet echt veel erotisch

Che_cuevara | 20-12-10 | 13:57

@Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 13:53

Om een rondje op een dergelijke dame te maken heb je om te beginnen al een groot rijbewijs nodig. En een speleologendiploma plus dito uitrusting. Nuff said!

*** Snel terugkeert naar anorexiaformum ***

Reinaert | 20-12-10 | 13:57

Che_cuevara | 20-12-10 | 13:55
Je hebt wel lekker veul vrouw, dat wel.

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 13:57

Marrie1976 | 20-12-10 | 13:55
Wel een beloning?

Superior Bastard | 20-12-10 | 13:56

@Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 13:53
Er mankeert niks aan, zou eerder zeggen "een ietsie pietsie te veel van het goede"

Che_cuevara | 20-12-10 | 13:55

viezehetero | 20-12-10 | 13:50
Scene uit The Big Lebowski.

Superior Bastard | 20-12-10 | 13:55

Hij gebruikt in ieder geval zijn hoofd erbij.

MiaWallace | 20-12-10 | 13:55

Sliptong | 20-12-10 | 13:50

Biff Eagleburger trok net aan zijn kwastje, dus ik denk dat ik wel fappable ben, een kunstewerk van de hoogste orde... deze mevrouw krijgt alleen geen subsidie :(

Marrie1976 | 20-12-10 | 13:55

Reinaert | 20-12-10 | 13:47
Che_cuevara | 20-12-10 | 13:48
Nouja zeg.
Wat mankeert er nu aan die dame ?
*onnozel verder loopt*
;)

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 13:53

Zo zo mensen weten de Erotische Kunst goed te vinden , toch knap.

Eurotokkie | 20-12-10 | 13:52

@Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 13:42
zijn dat winterbanden?

Ach en wee. Er ontstaat voor de verandering eens een iets bredere maatschappelijke discussie over kunst en de 'elite' luidt meteen de noodklok, wijzend op een ernstige 'anti-intellectuele' stroming. Mijn God zeg, hoe triest kun je zijn? Is de hele bedoeling van kunst juist niet dat het een mening ontlokt? Jongerius zet 400 vazen met een kleurtje in een cirkel. De één ziet er de teloorgang van de multiculturele maatschappij in tijden van kapitalistische rampspoed in. De ander ziet 400 vazen. So be it.
Bekijk dit eens: tinyurl.com/2a4pjcv
Is dat een foto genomen in de buurtapotheek? Zou zomaar kunnen, maar nee! Het is één van de 'kabinetten' van Damien Hirst. Veilingwaarde een slordige 15 miljoen euro.
Dat je het niet eens bent met iemands mening over een bepaald kunstwerk (of kunst in het algemeen) is één ding, maar voel je alsjeblieft niet zo verheven om de mening van anderen af te doen als dom, schreeuwerig en kenmerkend voor een 'kunsthatend' politiek klimaat.

De Vrolijke Kaafir© | 20-12-10 | 13:52

@Gezwelgje | 20-12-10 | 13:39
zeker mooi vorm gegeven!

Om even aan te haken bij het vorige onderwerp, doe maar weer iets over dit soort kunst schrijven als er met memmen geverfd wordt. Zo'n wandelende penis met haar op zijn eikel hoeft voor mij niet, vandaag geen zin in kunst.

Tjemig | 20-12-10 | 13:51

viezehetero | 20-12-10 | 13:50
Is dat niet de clip van Christina Milian?

MiaWallace | 20-12-10 | 13:51

@Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 13:39
Middag amigo!
Tent al gereserveerd voor het stijlloze feest?
;)

Hipsterfeestjes! :-) Leuk!

Trommeldaris | 20-12-10 | 13:50

@Marrie1976 | 20-12-10 | 13:36
Kusje prima. Maar dan moet je fappable zijn. ;)

Sliptong | 20-12-10 | 13:50

Slappe hap.
Ik heb wel eens een kunstenaar bezig gezien op een grote vloercanvas waarbij hij een naakte vrouw als kwast gebruikt.
's kijken of ik dat filmpje nog kan vinden...

viezehetero | 20-12-10 | 13:50

@Marrie1976 | 20-12-10 | 13:45

Mevrouw E. is Chinese. Die eet stinkende drap als ontbijt. Liefst met rauwe inktvis.

Biff Eagleburger | 20-12-10 | 13:50

@Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 13:33
Gelukkig. Ik dacht al dat ik alleen gek werd. * op hoongelach wachten doet *

Sliptong | 20-12-10 | 13:49

Ach, zolang dit soort oplichters niet gesubsidieerd worden, vind ik het best.

Boer in 020 | 20-12-10 | 13:49

@Gezwelgje | 20-12-10 | 13:47
Kijk, waar GS al niet goed voor is

Che_cuevara | 20-12-10 | 13:49

Kopvodden kunst

idopane | 20-12-10 | 13:48

nightraven | 20-12-10 | 13:44

Zo is dat , dat kunstenaars uiteindelijk in een uitkering terecht komen
gaat de belastingbetaler handen vol geld kosten dus kunstsubsidie +1

Eurotokkie | 20-12-10 | 13:48

@Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 13:42
Getver Teun. moet dat nou moet nog eten vandaag

Che_cuevara | 20-12-10 | 13:48

Lol @ moet je alles wel willen begrijpen?

Net echt, Mutsaerts :)

MiaWallace | 20-12-10 | 13:48

@Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 13:42

Fijn. Bedankt. Kom je de boel hier wèl even zelf opruimen?

Reinaert | 20-12-10 | 13:47

@Che_cuevara | 20-12-10 | 13:42
Ik zat me net af te vragen wat ik vanavond moest gaan eten...
.
*stoofpeer met rosbief op lijstje zetten doet*

Gezwelgje | 20-12-10 | 13:47

Waar is Rien Poortvliet als je hem nodig hebt? Vooral "Dooie Kaboutert In Shredder Met Herftsbladeren" is nogal altijd onovertroffen.

Biff Eagleburger | 20-12-10 | 13:46

@ Superior Bastard | 20-12-10 | 13:43
P'sies. Laat ze lekker doodvallen.
Oh... wacht...

Multiflauwekulti | 20-12-10 | 13:46

Biff Eagleburger | 20-12-10 | 13:42

Stinkende drap is geen kundst, vraag uw vrouw maar!

Marrie1976 | 20-12-10 | 13:45

En daarom is het zo belangrijk niet te korten op kunstsubsidie... [/sarcasme modus]

nightraven | 20-12-10 | 13:44

Eurotokkie | 20-12-10 | 13:40

Dit soort 'kunstwerken' kom ik ook in het weekend tegen wanneer ik de kroeg uit loop, mis het niet echt hoor. Zeker niet na een avondje goed doorzuipen, en ik hoor achteraf dat ik ook onderdeel was van zo een 'kunstwerk' ;-)

Marrie1976 | 20-12-10 | 13:43

Multiflauwekulti | 20-12-10 | 13:34
Er is maar één Herman Brood! Die kudtchinezen ook altijd met hun imitaties.

Superior Bastard | 20-12-10 | 13:43

@ Reinaert | 20-12-10 | 13:41
*sloperT eerst langs server stuurt*

Multiflauwekulti | 20-12-10 | 13:42

Ach ach , wat had ik graag gezien dat den oude Karel Appel dit nog had mogen meemaken de jeugd die in zijn voetsporen treedt en de apollinische weg van ik rotzooi maar wat an verder aflegt, of was het den tegenovergestelde richting ?
Gelukkig hebben we den Vorstin nog. Kunst , kultuur, U kunt mij er voor wakker maken .

Ratzing. | 20-12-10 | 13:42

@Marrie1976 | 20-12-10 | 13:36

Trek eens aan m'n kwast?

Biff Eagleburger | 20-12-10 | 13:42

elfenstein | 20-12-10 | 13:38

Staan trouwens wel kunstzinnige foto's in.

Eurotokkie | 20-12-10 | 13:42

En dat heb ik weer.... :-(

*** Server virtuele rotschop verkoopt ***

Reinaert | 20-12-10 | 13:41

Als mensen geen duiding geven aan de kunst en de cultuur is er helemaal geen kunst en geen cultuur. En dat gegeven maakt van ons allen kunstenaars en cultuurdragers.
Zeggen de linksmensen zelf: www.pvdagroenlinks.nl/index.php?option..., dus wie zijn wij, geachte medereaguurders, om er dan niet vol op in te gaan? Bashen, als het je niet aan staat in plaats van er babyboomend om heen draaien.

H. Drievuldigheid | 20-12-10 | 13:41

-weggejorist-

Reinaert | 20-12-10 | 13:40

Marrie1976 | 20-12-10 | 13:36

Je loopt dagelijks langs tientalen kunstwerken zonder dat je er erg in hebt, pas als ze weg zijn denk je ik mis wat.

Eurotokkie | 20-12-10 | 13:40

[email protected] | 20-12-10 | 13:34
Vaak grenst briljant tegen het gekke.
Middag Lion !
Che_cuevara | 20-12-10 | 13:38
Welnee.
;)

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 13:39

partyboy is leuker en goedkoper

elfenstein | 20-12-10 | 13:38

@Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 13:32
Hoezo? heb jij hem geschoren?

Che_cuevara | 20-12-10 | 13:38

Mijn kantoor opgeruimd krijgen. Dát is pas kunst.
*kunstenaar(s) m/v zoeken gaat*

Multiflauwekulti | 20-12-10 | 13:37

-weggejorist-

SuperTed | 20-12-10 | 13:37

Paaldansen vind ik nu kunst, dus als je dan per se iets moet laten zien..

SuperTed | 20-12-10 | 13:37

Sliptong | 20-12-10 | 13:32

Liever een kusje dan een kunstje?

Oke topic gaat dus nergens over, next :)

Marrie1976 | 20-12-10 | 13:36

Oke niet iedereen heeft de zelfde smaak anders zou het een saaie boel worden.

Eurotokkie | 20-12-10 | 13:34

Voor je het weet gaan we chinezen die van 32 hoog head-first naar beneden springen ook postuum als Kundstenaar eren "omdat ze hun hoofd als penseel gebruiken".

Multiflauwekulti | 20-12-10 | 13:34

@Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 13:29
het idee is briljant.
;)

Sliptong | 20-12-10 | 13:31
Jij, ik en de rest van werkend Nederland.

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 13:33

Imeand die door zijn progressieve ouders op een theosofische knutselschool in een kakdorp wordt gestuurd zal nooit verstand van kunst krijgen. Erover meelullen zal hem (Hans vd Lugt) dan weer een stuk makkelijker afgaan.

sjaakdeslinksesul | 20-12-10 | 13:33

Je ziet de emotie van het moment... de broederlijke broederschap van de Kunstenaars duidelijk terug in die pestbende die ze op de muur achterlaten.

Multiflauwekulti | 20-12-10 | 13:32

Maar goed,
nu is hij kaal ?

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 13:32

En nog lekker multiculti ook! De komende tijd moet links dus gewoon even hun gezeik houden!! De GeenStijl Crew heeft hun steentje weer bijgedragen.... En doen aan kunst en multiculti! Whoehahaaa....

kiwivogelbeest | 20-12-10 | 13:32

@Marrie1976 | 20-12-10 | 13:31
Omdat ze ons een kunstje flikken?

Sliptong | 20-12-10 | 13:32

@Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 13:29
En al zwoegend voor de baas vraag ik mij af: wie is er hier nu gek?

Sliptong | 20-12-10 | 13:31

Als we de NS verbieden wordt het gewoon kut

Marrie1976 | 20-12-10 | 13:31

Dat is dus een vent met een kunstkop.

Boomschade | 20-12-10 | 13:31

Briljant! Geef die man onmiddellijk subsidie!

Melchior C Balthasar | 20-12-10 | 13:31

"(spelling als in originele post)" zegt maar weer genoeg over de vooringenomenheid van de vingerhooghouders. Filmpje is lachen. The human pencil. En de subsidiekraan moet niet helemaal dicht maar wat dichter gedraaid worden. Iedereen moet bezuinigen dus ook die sector. En moeten we dan onze bejaarden in de kou laten staan voor kudtkunst? Geld verwerven voor je projectjes is ook een kunst. Ga dat eens leren.

Sliptong | 20-12-10 | 13:31

Die man heeft tijd teveel.
Echt.
Hoe maf wil je het hebben.

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 13:29

@perfect | 20-12-10 | 13:24
Maar wel kopstoo ow kopschilderen

Che_cuevara | 20-12-10 | 13:28

@Che_cuevara | 20-12-10 | 13:25
Ieder z'n eigen ;) Een joint op z'n tijd is wat mij betreft niet te overtreffen.

An die ARBEIT | 20-12-10 | 13:27

@ patrizio | 20-12-10 | 13:24
Beetje een pleonasme he? Kunsdt is bij voorbaat al niet subsidiewaardig. Want ze verzinnen steeds gekkere dingen die ze dan "kunst" noemen, wat vervolgens helemaal nergens op slaat. Het is vaak niet eens mooi.

Als al die zielige wannabe-Goghjes een kwaliteit maakten, zou subsidie terecht zijn, dit is gewoon een beetje tekenfilm kunsdt maken binnen 3 seconden.

buitenstebuiten | 20-12-10 | 13:27

@patrizio | 20-12-10 | 13:24
Als je eerste opmerking waar is hoeft er geen subsidie bij. Verkoopt zichzelf dan wel

Che_cuevara | 20-12-10 | 13:27

GeenStijl een anti-intellectuele stroming? Al zou ik het snappen dan zou ik het er nog niet mee eens zijn. Wad segen zij nau!

Nietvoordekat | 20-12-10 | 13:27

Als dit moderne kunst is dan ben ik nu definitief mijn vertrouwen in de kunstsector verloren. Er is so wie so sinds Dali eigenlijk niet zo veel meer gebeurd qua kunst. Misschien dat "For the love of God" beklijft, maar verder denk ik dat de meeste hedendaagse kunst voor de prullenbak gemaakt is. Dit dus ook.

rara | 20-12-10 | 13:26

@An die ARBEIT | 20-12-10 | 13:22
En lekkerder

Che_cuevara | 20-12-10 | 13:25

Aah, op het einde doen ze nog een ode aan de grote Technoviking.

Bluebook | 20-12-10 | 13:25

Te moeilijk!

Zeeschuimer | 20-12-10 | 13:25

Gooi die subsidie kraan nou niet dicht. Wie wil dit nou missen.

Real Opperprutser | 20-12-10 | 13:25

Mag ik dit ook gewoon kudt vinden?

*** Denkt na .... ***

Ja, dat mag ik.

Reinaert | 20-12-10 | 13:24

tjah, wat moet ik hier nu op zeggen?
hij kan in iedergeval niet dansen.

perfect | 20-12-10 | 13:24

kunst? ja, subsidiewaardig? nee

patrizio | 20-12-10 | 13:24

Ik sluit me weer volledig aan bij de reacties van dat stuk over die kapotte vaasjes. Wat een onzin weer.

buitenstebuiten | 20-12-10 | 13:23

Weten ze bij NRC nou nog niet dat je kunst als kunsdt hoort te schrijven? Liefts met voorvoegsel kudt erbij? kudtkunsdt!

108 | 20-12-10 | 13:23

Je moet wel je hoofd erbij houden.

StijlvolRechts | 20-12-10 | 13:23

lolkundst

Bluebook | 20-12-10 | 13:23

Dat filmpje uitkijken zonder een hekel te krijgen aan die debiel is ook een hele kunst.

Superior Bastard | 20-12-10 | 13:23

@jullie ook hier? | 20-12-10 | 13:22
Dit effect is ook met alcohol te bereiken. Makkelijk.

An die ARBEIT | 20-12-10 | 13:22

@Che_cuevara | 20-12-10 | 13:21
KudT!

Parsons | 20-12-10 | 13:22

Nou Hans & Hella heeft het niet helemaal begrepen hoe dat nou werkt met het interwebs, als zovelen.... of wel... want aandacht krijgen ze nu wel... zijn zij nou dom of.... makkelijker veel hoogopgeleide mensen bereiken kan het best via Geenstijl...

All | 20-12-10 | 13:22

Moet toch ook maar eens drugs gaan gebruiken. Ziet er best gezellig uit.

jullie ook hier? | 20-12-10 | 13:22

Goedgekeurd en goedgehumeurd.

Parelman | 20-12-10 | 13:21

Die gasten weten wel hun hoofd te gebruiken. En dan nu de human stormram.

ontlullen | 20-12-10 | 13:21

@Parsons | 20-12-10 | 13:20
Te laat, heb het net gekocht

Che_cuevara | 20-12-10 | 13:21

*Bod uitbrengen gaat*

Parsons | 20-12-10 | 13:20

Maar niet te beroerd zijn om het eerste deel als een sovjet-censor voor het kijkvolk alvast door te skippen.

Chartreuse | 20-12-10 | 13:19

Wat een groot penseel zeg.
Maar dit is echte kunst. Proest

Che_cuevara | 20-12-10 | 13:19

Ja.

Nee.

Art Vandelay Ultor | 20-12-10 | 13:19

Hier moet je inderdaad even goed naar kijken om het te begrijpen.

rolmopsje | 20-12-10 | 13:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken