Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PvdA en GroenLinks gaan samen kabinet slopen

jsapsamenpvda.pngOh oh Lucassen I, opgepast! Een gezamelijke vijand èn nieuw elan binnen je eigen partij (doei rechtse kutfemke!) blijken de ultieme motivatie om eindenlijk eens te gaan samenwerken op links. Na jarenlang eigen pluche bewaken en eigen baantjes verdelen zijn de kabouters van GroenLinks en de regenten van de PvdA nu dan toch tot een vergaande samenwerking gekomen. Er zijn al in alle stilte lijstverbindingen gesmeed in bijna alle provincies en binnenkort komt er zelfs een gezamelijk verkiezingsprogramma voor de provinciale statenverkiezingen. Dat vijf punten tellende mini-programma zal zo algemeen zijn dat zelfs D66 en de SP zich alsnog bij het Linkse Blok kunnen aansluiten, want hoe meer zielen hoe meer vreugd. Of dat gaat gebeuren weten we snel genoeg want in Januari moet alles af zijn. Doel van dit haastige geknuffel moge duidelijk zijn: men wil een linkse meerderheid in de Eerste Kamer om zo non-stop het kabinet dwars te kunnen zitten. Gewoon elk voorstel kapotstemmen, net zolang tot de zaak in elkaar dondert en we weer naar de stembus kunnen. Zijn we wel weer minimaal een jaar van totale stilstand in het land verder, maar dat vindt de kiezer heus niet erg. Gewoon frustreren die besluitvorming. Dat zal de PVV leren!

Reaguursels

Inloggen

Die linkse honden zijn voorlopig uitgespeeld.

Michael Vail | 22-12-10 | 10:37

wtf.. geen stijl.. mijn proza niet geplaatst om een paar niet herkende tekentjes? Dan nu nog eens:

Wat is dit voor jaloers geneuzel allemaal hier - geef het maar toe: jullie willen ALLEMAAL erkend (hier en daar een beetje liegen en manipuleren en dat lukt dan zomaar) politicus worden! Les 1: veel tekst (diepgang niveau surfplank) produceren toto iedereen verveeld in slaap sukkelt en afspreken met je zogenaamde opponent hoe je voor de camera's (lachen elke keer die toneelstukjes á la Theater van de Lach) eens lekker HetNederlandscheVolk (hun geld, ons salaris) voor de mal houdt. Dus: allemaal lid van enige partij met KamerKansen en OPNAARDETOP. Ik ben alvast begonnen.

DaGeBedankZetDaWitte | 21-12-10 | 10:38

Wat is dit voor jaloers geneuzel allemaal hier - geef het maar toe: jullie willen ALLEMAAL ->erkend<- (hier en daar een beetje liegen en manipuleren en dat lukt dan zomaar) politicus worden! Les 1: veel tekst (diepgang niveau surfplank) produceren toto iedereen verveeld in slaap sukkelt en afspreken met je zogenaamde opponent hoe je voor de camera's (lachen elke keer die toneelstukjes á la Theater van de Lach) eens lekker HetNederlandscheVolk (hun geld, ons salaris) voor de mal houdt. Dus: allemaal lid van enige partij met KamerKansen en OPNAARDETOP. Ik ben alvast begonnen.

DaGeBedankZetDaWitte | 21-12-10 | 10:36

Eerst Job Cohen met (z'n verdiende) pensioen sturen, want die man praat laatstelijk wartaal, vervolgens een vent aan het roer zetten bij GL, en dan kan Links Nederland weer wat worden. Andrée van Es heeft de PSP ook al kapotgepraat, dus ophouden met dat vrouwelijke gekakel.
Vrouwen zijn er om kinderen de tiet te geven, lekker voor ze te koken en ze op te vangen als ze een rotdag op school gehad hebben, verder zijn vrouwen er om een aardige vent aan hun tepels en aan hun klit te laten sabbelen, om ook nog geneuqt te worden in 1, 2 of 3 liefdes-openingen (doorhalen wat niet gewenst wordt), èn ze mogen ook best wel wat zeggen, maar vrouwen zijn volgens mij niet geschapen om te 'praten' in de polletiek.

Jaap Cuperus | 21-12-10 | 00:07

Ik heb nog steeds het idee dat vrouwen een net iets smeriger geest hebben dan mannen.

Wie helpt me eindelijk van dat idee af?

Nou?

Nog even, en ik ga in Adam en Eva 'geloven', desnoods als een metafoor.

Femke, als je een man was geweest, hadden mensen je een lafbek genoemd, en had je dat moeten slikken...

Jaap Cuperus | 20-12-10 | 23:22

Groene en rooie nazis zijn zoooopasseeeee, jolanda, aan jouw soort anti volkse mensen hebben we geen behoefte meer. Jouw partij is de partij van de minachting van het volk.

smdyasc | 20-12-10 | 23:20

Ik vind haar een type dat ik - zeker op haar leeftijd - liever een gezellig gezinnetje zie runnen, dan GL. Dit wordt zo ontzettend niks denk ik. Maar alles beter dan een rokende trut met een spraakgebrek, die steeds haar charmes in de publieke strijd werpt, en dat donders goed weet, maar ondertussen eigenlijk niet weet wat ze met haar leven aanmoet.
Hoe dan ook dames: ècht socialisme = SP

Jaap Cuperus | 20-12-10 | 22:56

-r

Tapioca pudding | 20-12-10 | 22:15

Het beledigen van rechtse kiezers zal weer gaan aanzwellen. Zodoende zullen de voormalige arbeiderspartij-kiezers nooit terugkeren naar links.
Tel daarbij op een ongekende motivatie voor de komende verkiezing onder het electroraat, en de socialisten zullen wederom van een kouwe kermis thuiskomen.

Tapioca pudding | 20-12-10 | 22:13

Als GroenLinkser die TEGEN samenwerking met PvdA is, zeg ik: Géén samenwerking met die fascistische regentenbeweging die onze samenleving al dertig jaar polariseert!
Geen samenwerking, in niet één opzicht! Het zijn rovers, het is schurkentuig! Ze discrimineren, stigmatiseren, zijn fascisten en inhumaan!

Birgit Hogefeld | 20-12-10 | 22:06

Zoals jullie zeggen: zal de kiezer heus niet erg vinden. Anders stemmen ze niet op die linkse partijen. Toch?

PauperPanda | 20-12-10 | 22:00

Kabinet FF alles doorschuiven tot na de Provinciale Verkiezingen! Zijn we eindelijk van het oneigelijke stemmen af in de 1e kamer!

ONS | 20-12-10 | 20:52

het linkse zooitje kan nu eenmaal niets anders dan slopen. Zoals, defendie, onderwijs, integratie, belasting systeem, vogelaarwijk, gedogen....

Noem maar om. Links = Afbraak.

VoorZetsel | 20-12-10 | 20:27

@ecologiste | 20-12-10 | 15:00
Ook mooi!
Nog eentje dan, dit keer zonder sneeuw, ook om The eimer 16:48 niet tegen het hoofd te stoten.
@caudillo | 20-12-10 | 19:52
Pour vous aussi!
www.youtube.com/watch?v=-5-N4Dbok34

La Vie En Rose | 20-12-10 | 20:08

@La Vie En Rose | 20-12-10 | 14:31
@ecologiste | 20-12-10 | 15:00
-
Bedankt, hè.
Leuke chansons. Mode retro.
Maar zo kom ik helemaal niet meer weg van mijn computer...
..

caudillo | 20-12-10 | 19:52

@WeesFatsoenlijk | 20-12-10 | 19:22
VVD...?? :)

Hobbykip | 20-12-10 | 19:49

@WeesFatsoenlijk | 20-12-10 | 19:22 de zwevende D66er
-
Ik heb een suggestie voor U.
Richt een nieuwe partij op: D11.
Stem dan op Uzelf.

caudillo | 20-12-10 | 19:48

En oh oh oh wat zullen de linkse luchtfietsers straks op hun pinokkioneus kijken als er in maart massaal gestemd wordt op 'rechts'....
Ik heb nu al binnenpret !

Neerlandsbloed | 20-12-10 | 19:48

Als D66 zich aansluit bij deze kliek heb ik een probleem bij de verkiezingen als het kabinet volgend jaar is gevallen: wat moet ik dan? #zwevendekiezer

WeesFatsoenlijk | 20-12-10 | 19:22

Wilders moet straks wel even goed zijn achterban motiveren om te gaan stemmen...... Iets zegt mij dat zijn achterban het nut van de provinciale staten verkiezingen nog niet helemaal in ziet.....
Wilders moet ze even goed duidelijk maken dat dit op dit moment misschien nog wel belangrijker is dan de afgelopen 2e kamer verkiezingen.

Hobbykip | 20-12-10 | 19:13

He ja, en dan lekker de hele tijd roepen dat rechts geen antwoorden heeft op de problemen van deze tijd. En dan zelf gewoon blijven ontkennen dat er problemen zijn! En dan lekker verder pamperen en theedrinken. Ja hoor, dan komt het allemaal heus wel weer helemaal goed. You go Jolande!!

medusa324 | 20-12-10 | 19:12

Wel ja, gooi de handrem maar op de regering we hebben toch geen competent en besluitvaardige leiders nodig, we kunnen beter gaan schreeuwen op een plein.
ik ga wel in wit rusland wonen..

Jordan Chase | 20-12-10 | 19:05

''Wat die Cohen allemaal met zijn gepruts op zijn geweten heeft en daar zijn we nu allemaal de dupe van.''

The eimer | 20-12-10 | 16:48
Ik ben wel heel blij met het gepruts van Job Cohen.
Des te minder burgers er op de PvdAllah gaan stemmen.

Ella | 20-12-10 | 17:24

The eimer | 20-12-10 | 12:48
Ja, de PvdAllah heeft voor mij ook afgedaan.
Vroeger stemde ik wel op de PvdA.

Ella | 20-12-10 | 17:20

@ ecologiste 15.00 :

Nou, ik vindt die sneeuw helemaal niet mooi en vooral die kou niet.
Heb een e-mail gestuurd naar G.L. om dat vervloekte klimaat te doen opwarmen,hea, conform hun partijprogramma dat zegt dat de wereld opwarmt.
Tevens heb ik hun op een datum vastgeprikt wanneer ondergetekende enige vooruitgang kan bespeuren van hun overigens loze belofte in deze.
Krijg ik een email terug dat aan het onderhavige probleem hard gewerkt wordt, maar door interne problemen daardoor het project opwarming aarde vertraging oploopt.
Men hoopt echter dat de interne problemen spoedig opgelost worden en de beoogde aardopwarming versneld door de partij ter hand wordt genomen.
Komt natuurlijk allemaal door die fusie, vertel me niks.
Wat die Cohen allemaal met zijn gepruts op zijn geweten heeft en daar zijn we nu allemaal de dupe van.

The eimer | 20-12-10 | 16:48

De grap is dat samenwerking nog nooit enige structurele verbetering qua zetels heeft opgeleverd (zie www.nlverkiezingen.com/TK4603.html ), wèl is het vrijwel altijd een vooraankondiging van verdere stagnatie of verlies. Dat gold voor klein links en het gold voor de christen-democraten. Ter rechterzijde is het omgekeerde gebeurd: de afsplitsingen van de VVD (Fortuyn, Verdonk, Wilders) hebben het rechtse zetelaantal de laatste tien jaar vrijwel doen verdubbelen.
Kortom leuk geprobeerd van Sap, maar statistisch heeft ze eigenlijk alleen een verder verval van D66-PvdA-GL aangekondigd. Wat je noemt een aanwinst die juffrouw.

borderlijntje | 20-12-10 | 16:45

Dan zie je hoe die rooie Linkspoten denken:
Het land mag naar de klote gaan,als wij maar de macht hebben....
Ik kots van die Linkse nietsnutten...

PlaatBoeF66 | 20-12-10 | 15:27

La Vie En Rose | 20-12-10 | 14:31

Magnifique! Er bestaat trouwens wel een lied namelijk dat van Trenet maar dat is zo oud dat niemand het kent. Hoeft ook niet.
Sneeuw is mooi
www.youtube.com/watch?v=dxoOSiodTt8&am...

ecologiste | 20-12-10 | 15:00

@ecologiste | 20-12-10 | 14:06
Sorry, had het draadje niet gelezen, maar wij zitten wel vaker op één lijn.

Merci beaucoup pour les chansons tres belle!

Op uw nick geen muzak kunnen vinden dus doe ik het maar zo.
Pour vous madame:
www.youtube.com/watch?v=Uq2BPssI34s ;)
én deze, zeer op het weder toepasselijke ouwe gouwe!
www.youtube.com/watch?v=HbF8HszsfEM

La Vie En Rose | 20-12-10 | 14:31

De PvdA, GL én D66 bewijzen telkenmale hoe groot de betonnen plaat voor hun harsens wel niet is.

Deze samenwerking is een laatste stuip van in doodsnoodverkerende partijen met slechts one-issue.

Het is te hopen dat de SP, de enige echte linkse partij die nog voor haar principes staat, zich niet voor het karretje van deze machtswellustelingen laat spannen.

Zowel, dan voorspel ik dat de PVV de grootste (protest) partij zal worden.

La Vie En Rose | 20-12-10 | 13:40

@mezelf
ik bedoel: transseksueel

Prins Pils | 20-12-10 | 13:34

zodat de nieuwe SP leidster met een frisse kijk aan de fusie kan werken.
The eimer | 20-12-10 | 12:48
Dus onze Roemer is een transeksueel?!

Prins Pils | 20-12-10 | 13:33

@Superior Bastard | 20-12-10 | 09:28
Dat doen onvolwassen kleine kindertjes nou eenmaal als ze hun zin niet krijgen; met hun voetjes op de grond stampen. Gewoon negeren die zielige onvolwassen aandachttrekkerij van links die nergens toe gaat leiden behalve een draai om hun oren. Ha ha.

doenormaal! | 20-12-10 | 13:19

De gelijkenis met ene ex-SPert (Agnes Kant) is wel treffend.

NoStyle=AlsoStyle | 20-12-10 | 13:18

@Bakito | 20-12-10 | 09:06
Het is maar wat je modern noemt... Je aanpassen aan wat de Islaam wil (onder druk van links want anders ben je een racsist) zie ik meer als een flinke achteruitgang in emancipatie. Ik noem maar even een klein voorbeeld als het afschaffen Kerst als nationale feestdag en het uitroepen van het einde van de rammadan als nieuwe nationale feestdag. Waarom emigreren die linkse mensen niet gewoon allemaal naar een Arabisch land als ze sluiers en homo-discriminatie en Sde haria en moskeeën zo leuk vinden?

doenormaal! | 20-12-10 | 13:10

Prins Pils | 20-12-10 | 12:32
Een prima duiding.

ecologiste | 20-12-10 | 13:06

@ ella :

Nog even de deplorabele toestand van pvdalinksch geevalueerd: het is hoogst aannemelijk dat er een spelletje a la Bos/ Cohen aan de gang is en wel in een ver gevorderd stadium.
Job Cohen is namelijk allang exit bij de pvda.
De afgang van Halsema moest daarvoor plaatsvinden, zodat de nieuwe SP leidster met een frisse kijk aan de fusie kan werken.
Cohen moet nog even blijven rondhangen bij de pvda om de schade niet verder te laten escaleren voor de P.S. verkiezingen en daarna is het schluss voor hem.
Met een nieuwe pvda leider en cq aangepast programma richting Wilders zal men proberen de zaak te redden.
In Engeland is dat niet gelukt, daar Wilde de socialisten de arbeiders weer terugwinnen, maar die stemden rechts.
Die trapten ook niet de socia/ sharia politiek van links en terrecht.

The eimer | 20-12-10 | 12:48

@ Ella 12:15:

Als het zetels oplevert staat linksch achter iedere fascistische secte, dictators a la PolPot, Ciaucesco, Stalin, Mao, en alle niet nader genoemde menselijke uitwassen.
Daarom is het mij een allahraadsel dat er nog lieden op die slechte idiologische walm stemmen.
Ik wijt het aan een ziekelijke drang tot zelfvernietiging.

The eimer | 20-12-10 | 12:32

ecologiste | 20-12-10 | 12:18
U heeft gelijk, maar deze naam is wel algemeen bekend!
Misschien dan de "Linkse Moskee" ?
Dat dekt het dhimmigehalte van deze politieke stroming nog beter!
:)

Prins Pils | 20-12-10 | 12:32

bassil01 | 20-12-10 | 12:07
Daar heeft u een punt!
Want de opzet en structuur van meeste politieke partijen lijkt op die van een gewoon commerciele onderneming en die mogen alleen een fusie aangaan met toestemming van de NMa!
Maar politieke partijen kunnen dit valselijk omzeilen daar de NMa alleen toezicht lijkt te houden op ondernemingen en/of ondernemingsverenigingen en politieke partijen meestal stichtingen of verenigingen zijn!

Prins Pils | 20-12-10 | 12:27

betrouwbare bron trouwens, dat socialisme.nu :S

Haile Selassie | 20-12-10 | 12:26

Prins Pils | 20-12-10 | 12:01

Een echte socialist zou in een geraamte als de kerk eigenlijk niets te zoeken moeten hebben.

ecologiste | 20-12-10 | 12:18

Lekker samen de de afgrond in... Wel solidair van GL ;-)

doenormaal! | 20-12-10 | 12:15

The eimer | 20-12-10 | 10:19
.
Zou Jolande Sap hier ook achter staan?
.
''Gods perfectie, zoals gevonden in de Sharia kan uiteraard niet vergeleken worden met zoiets als de Algemene Verklaring van de Rechten van de Mens (AVRM), die slechts mensenwerk is.''
www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/a...

Ella | 20-12-10 | 12:15

caudillo | 20-12-10 | 10:57
Bedankt voor uw mooie tegel. Volledig mee eens!
Die serie over Atlantic City ken ik niet, wel ooit een film gezien van een regisseur die ik bijzonder wardeer: Louis Malle, uit zijn Amerikaanse periode, met Burt Lancaster.
Het mooie van de huidige witte deken is toch dat de smurrie die eronder zit even niet zichtbaar is. Dus toch even de illusie van een maagdelijk NL.
Het landsbelang en de regionale potentiële kracht daar zou meer op gelet moeten worden want dat is de basis voor een sterk Europa. En ik ben zeker voor individualisme maar door al dat zelfzuchtige gedrag zonder belang te hechten aan een goede sociaal-economische gemeenschap in een gezond ecologisch systeem rotten we steeds verder weg.
Een goede reis en inderdaad gooi een blok hout op het vuur maar stay cool as ever.

ecologiste | 20-12-10 | 12:12

Mag dat van de NMA?

bassil01 | 20-12-10 | 12:07

Uhm.. 'Politieke partij wil koste wat koste de verkiezing winnen'.. is dat nou zo vreemd? Werkzaam nee, maar van mij hoeft links niet in een hoekje te gaan liggen en zeggen: ach, jullie hebben al een meerderheid in de tweede kamer, dus win de eerste ook maar..

Sjors W. | 20-12-10 | 12:02

Politiek
paniekvoetbal
bij
de
linkse
kerk!
Natuurlijk moet rechts blij zijn met de huidige paniek aan de zijde van de linkse kerk en de op handen zijnde fusie. Naar een nieuwe naam voor deze partij hoeven ze niet te zoeken, want “Linkse Kerkpartij”dekt de lading namelijk volledig! Daar niemand in de leugen trapt dat een crypto communistische partij en zoals Groen Links opeens “liberaal” is, en de nieuwe voorvrouw de uitstraling heeft van zure lerares op een zwarte VMBO-school, zal Groen Links haar heil moeten zoeken in een fusie met andere partijen om te kunnen overleven.
Maar ook met de andere linkse partijen gaat het momenteel niet zo goed. Mannetje Pechtold heeft buiten zijn grijsgedraaide anti-Wilders retoriek ons ook niets nieuws te melden en GodwinCohen probeert tegenwoordig uit pure armoede valselijk de “moslim = jodenkaart” te spelen om de PVV en haar achterban te demoniseren.
Een fusie zal hen waarschijnlijk tijdelijk een wat grotere linkse minderheid opleveren, doch door de te verwachten stammenstrijd, zal een fusie deze “Linkse Kerkpartij” nog verder minimaliseren. En de SP kan hieruit grote winst halen door zich van deze fusie en/of samenwerking volledig afzijdig te houden, maar of Roemer zo slim is……..?

Prins Pils | 20-12-10 | 12:01

spuitje11 | 20-12-10 | 09:01

ROFLOL! Te waar! PvdA is terminaal en deze patient kan onder de onbezielde 'lijding' van Job C alleen maar versneld in een coma raken. Best jammer dat GL zich hier aan vast klampt.... Maar ja linkschdenkers hebben een uitgesproken voorkeur om ten koste van alles processen te traineren.

crk | 20-12-10 | 12:00

Nog maar een keer, de Eerste kamer moet vervangen worden door een Constitutioneel Hof, net als in alle andere beschaafde democratische landen. Zo'n hof kan dan, ook op verzoek van individuele burgers, wetten toetsen aan de grondwet en daarmee zijn we van dat politieke gekonkel in de Eerste Kamer af. Want ik vind het redelijk beschamend wat de oppositie daar aan het doen is, om maar te zwijgen over het feit dat wat ze momenteel doen helemaal hun taak niet is.

Bigi Bana Boy | 20-12-10 | 11:58

Hölzenbein | 20-12-10 | 11:25

U zeg het zelf al: ZOEKEN!!! Ik denk onderdirecteur bij Greenpeace of zeau
voor 125 K per jaar...

eerstneukendanpraten | 20-12-10 | 11:57

eerstneukendanpraten | 20-12-10 | 09:50
Ze ging toch ander werk zoeken, dus u praat onzin (of peop, ik twijfel nog).

Hölzenbein | 20-12-10 | 11:25

@pennestront | 20-12-10 | 09:27
GL heeft voldoende raadservaring en wethouders om van iets vulling te mogen spreken. En nee, het wordt geen juf Fap.

ristretto | 20-12-10 | 11:16

Alleen chaos kan dit land nog redden, of het nou van links of van rechts komt, die hap in je been doet even zeer dus 'leve de chaos'.

Femke 4 president (van de vrijwilligers)

Mokumse Jopie Loos | 20-12-10 | 11:14

Naam: Hamersap11

leverworst | 20-12-10 | 11:01

-weggejorist-

Assetmadrogis | 20-12-10 | 10:58

Goedemorgen, ecologiste
-
Ge hebt weer eens verpletterend gelijk, maar:
-als men zuiver wil blijven door niet aan de macht mee te doen, hoe krijg je dan ooit iets voor elkaar?
-zodra een groep macht krijgt zal corruptie in die groep toenemen, altijd, overal;
-democratie is alleen maar een systeem van de regering organiseren, niet een oplossing;
---
Meer en meer mensen, ook te goeder trouw, gaan ervan uit dat het de taak van een politieke partij is om zijn eigen achterban te helpen. Zo wordt het nooit wat.
-
Er zouden mensen aan de macht moeten komen die het landsbelang hoog in het vaandel hebben staan. Die aan de toekomst denken. Waar zijn die? (Ooit had je ze in verschillende partijen. Maar dat was in de tijd van de spruitjes...)
Het geluchtfiets van D66 is heus geen toekomstvisie. Even min als het windmolengedram. En de o zo eerlijke SP wil ook alleen maar dat de mensen die arm en zielig zijn niet te zwaar worden getroffen.
En Geert, die ik overigens altijd verdedigen zal als een moedig strijder tegen onrecht en onzin, wil wel misstanden beteugelen, maar veel verder dan "een beetje minder erg" gaat het niet komen met zijn inbreng. (Nou ja, is althans wat.)
-
In onze grondwet staat dat alle Nederlanders gelijkelijk recht hebben om benoemd te worden.
Maar in de praktijk moet je ergens lid van zijn. Dat is schandelijk, maar iedereen accepteert dat.
Doe mij een regering van partijlozen.
Maar alleen een dictator kan dat afdwingen.
En dat heeft ook weer zijn nadelen. (En het kan hier niet.)
-
Volgt ge die nieuwe serie over Atlantic City in de twenties? Is leuk. Dat is pas corruptie.
-
Ik wens u veel warmte toe in deze koude dagen. Buiten is het wit, maar binnen brandt de kachel. Salve ecologista!
-
*Nu moet ik winterbanden gaan laten monteren. Hoop maar dat ik op mijn zomerbandjes dat bandenstation bereiken kan.*

caudillo | 20-12-10 | 10:57

Rationeel is het wel.

Immigranten kunnen nu niet worden tegengehouden. Niets doen = blijft zo.

Subsidie stroomt voluit richting goede doelen en bevriende organisaties. Niets doen = blijft zo.

En dat geldt voor alles: handhaving, onderwijs, defensie, uitkeringen en GW blokkeert in zijn eentje al een groot deel rechts beleid (hervorming arbeidsmarkt, gezindheidszorg).

Dus vol er voor gaan liggen omdat de huidige malaise juist het ideaal van links is, is heel logisch.

NoMinister | 20-12-10 | 10:44

F. von Zeikhoven | 20-12-10 | 10:35

Ken dat, heb vroeger als schooljongen ook bij de boer gewerkt, wij noemden dat soort patotoes: onderzeeërs... Godverdomme, moesten we met de hand rooien uit de zware volvette zeeklei. Blaren, blaren, blaren...

eerstneukendanpraten | 20-12-10 | 10:41

@eerstneukendanpraten | 20-12-10 | 10:18
Het leger is in 1976 eauk ingezet om aerepels te rooien toen de trekkers door stortregenmoessons na een bloedhete zomer het land niet meer in konden...

F. von Zeikhoven | 20-12-10 | 10:35

Ik zag laatst hoe ze in Athene zo'n elitaire rat begroetten, lijkt me voor hier ook wel wat.

mothersfinest | 20-12-10 | 10:31

Ja, de kiezer zal ook niet doorhebben als GL/PvdA het kabinet bewust laat omdonderen. De VVD en PVV hebben binnen no-time een meerderheidskabinet na zoiets...

Alcoholic | 20-12-10 | 10:29

@rara | 20-12-10 | 10:26
deat=dat. Stop de tijd. Ik zet 1 joker in.

rara | 20-12-10 | 10:27

Terecht toch, consequentie van het achterlijke gedoogkabinet.

baca | 20-12-10 | 10:26

@EUgenio | 20-12-10 | 10:21
Even terug naar Vermeend: hij en zijn vriendjes hebben de PvdA gesloopt. De echte emancipatie van de achtergestelden wordt niet gesteund door de PvdA. Geloof het maar: Wilders gooit nu wel een knuppel in het hoenderhok, maar hij wil deat de discussie over de achtergestelden nu eens goed inhoudelijk gevoerd wordt. Daar slaagt hij wel in.

rara | 20-12-10 | 10:26

Tsja, het zijn gewoon democratische middelen die worden ingezet. Het kan, dus ze doen het.

Boer in 020 | 20-12-10 | 10:25

Bewijs eerst maar eens wat je waard bent Jolande, zo geweldig was je optreden tot nu toe niet.

Ad337 | 20-12-10 | 10:25

Dom dom dom. GL stemt wel mee met de PvdA. Daar valt voor de PvdA geen winst te behalen. Het gaat om het centrum.

Arrabinekoeterine | 20-12-10 | 10:24

@necrosis | 20-12-10 | 09:33
* necro ondersteunt met blustaken *

Sliptong | 20-12-10 | 10:22

Er is niemand die zo lief "Femke" kan zeggen als Jolande!

prutteltrut | 20-12-10 | 10:22

@wakkere_nederlander | 20-12-10 | 09:31
Nou ja, de standpunten t.a.v. de islam, immigratie etc. zijn nu niet bepaald links. De PVV is een nieuw soort stroming waar men nog geen raad mee weet. Aan de ene kant linkser dan links, aan de andere kant uiterst rechts. Om het realisme te noemen is ook weer zo wat maar ik den dat de PVV een eerlijk beleid heft dat transparant is en inspeelt op wezenlijke problemen. Niet omdat een bepaald denkbeeld dat aangeeft.

Sliptong | 20-12-10 | 10:22

@rara,

Beetje rare zin van mij. Ik bedoelde: vrijwel iedereen heeft de kans wat moois van zijn leven te maken. Voor de uitvallers is er een vangnet.

EUgenio | 20-12-10 | 10:21

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 10:17

Heb uit betrouwbare bron (sterk naar aftershave ruikende man in donker hoekje parkeergarage) vernomen dat hij een allochtone vrind heeft maar deze mag niet uit de kast komen omdat ze bang zijn voor de reactie van de familie. Iets met kromzwaarden en zeau...

eerstneukendanpraten | 20-12-10 | 10:20

Op zéker dat kutfemke nu heel rap haar linksche principes overboord kiepert,maar zelfs een sapkuurtje gaat die groene griezels niet redden.

R.B.Scott | 20-12-10 | 10:19

@ Nomister 10:10:

Ga maar lekker in op kwoots van moslims.
Die zijn gewend om levenslang belazerd te worden door hun geloof, hun dictators en hun huidige broodheren, de linksche geldverbranders.
Het kwalijke is ook dat ze nooit hebben geleerd zelfstandig te denken.
Alles wordt ze voorgeschreven door die overmaatse Donald Duck namelijk.
Daarom is het onmogelijk voor ze om een gezonde kijk op NL te hebben.

The eimer | 20-12-10 | 10:19

@rara,

Als Nederland een soort Zimbabwe of Albanie was, dan was er inderaad alle reden om stevig door te pakken. Maar kom op, vrijwel ieder individu wordt in Nederland geen strobreed in de weg gelegd om iets moois van zijn leven te maken. Wat kan je nog meer van de overheid wensen?

EUgenio | 20-12-10 | 10:18

F. von Zeikhoven | 20-12-10 | 10:15

Precies! Zij zijn er ook om ons land te dienen. In 1979 was het leger er wel bij toen een groot gedeelte van 0031 ingesneeuwd was en premier van Agt met zijn nette schoentjes door een heli bij de Kielsterachterweg werd gedumpt bij een sneeuwduin van vijf meter, maar dat is weer een ander verhaal...

eerstneukendanpraten | 20-12-10 | 10:18

Mooiste zinnen op Socialisme.nu: "Onder het mom van homo- en vrouwenemancipatie heeft ze bijgedragen aan de racistische hetze tegen moslims in Nederland. Recentelijk ging ze er nog toe over om links op te roepen tot islamkritiek over te gaan om Wilders de wind uit de zeilen te nemen."
Oh nee, kritiek op de Islam! Die hebben namelijk echt niks tegen homo's en vrouwen, dat zijn maar een paar gekke eenlingen!
Hoe blind, dom en naïef kan je zijn. En kritiek op een achterlijke religie maar racisme blijven noemen, ook sterk.

Kirth Gersen | 20-12-10 | 10:18

ecologiste | 20-12-10 | 10:08
Listen very carefully...
:)
eerstneukendanpraten | 20-12-10 | 10:09
Geen idee maar hij draagt wel laarsjes met bont.
Geloof ik.

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 10:17

@ eerstneukendanpraten | 20-12-10 | 09:52, Che_cuevara | 20-12-10 | 09:54
De commandant van de Van GhentKazerne heeft in ieder geval zitten suffen. Het is toch idioot dat één van de belangrijkste transportaders van de Rijnmond keihard vastloopt en er een paar honderd meter en wat boompies verderop een stel DAF YAM 4442 trucks staan in passend legergroen waarmee die hele brug perfect begaanbaar gehouden kan worden? Volgens Wiki voorzien van een -komtdatschot- een "arctic" koudweer uitrusting! Of stonden die trucks zaterdag vooraan op de oprit? Of de commandant, kan eauk...

F. von Zeikhoven | 20-12-10 | 10:15

@Che_cuevara | 20-12-10 | 10:06
Neem dan gelijk even EUgenio mee in de vergelijking, alsjeblieft.

rara | 20-12-10 | 10:14

@EUgenio | 20-12-10 | 10:08
Hoi Bakito,
Als er in de tweede kamer gelachen wordt, dan is dat mooi meegenomen. Het is echter nooit het hoofddoel, zoals wel het geval is bij cabaret.
groeten,

rara | 20-12-10 | 10:13

Kiezersbedrog.....

All | 20-12-10 | 10:12

EUgenio | 20-12-10 | 10:02

GW een egotripper. Jaja, jij hebt het wel door. NOT.

GW is wel bijzonder, want om zo te moeten leven voor je oprechte politieke mening, is bijzonder. Maar dat het in zijn persoonlijke belang zou zijn, financieel of voor zijn ego, dat gaat echt te ver, dat slaat nergens op.

NoMinister | 20-12-10 | 10:10

Het erge is, dit is waarschijnlijk ook nog waar ook allemaal.
Ze zijn er kinderachtig genoeg voor.

Reckneya | 20-12-10 | 10:10

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 09:49

Je had me wel even kunnen waarschuwen! En dan te bedenken dat hij ook werd genoemd als mogelijke opvolger voor Femke... Maar hij zou vast wel heel veel stemmen krijgen van de het rooibosvolk! Oh nee, hij is heaumeau, ies haram. Toch?

eerstneukendanpraten | 20-12-10 | 10:09

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 09:52
La 'résistance tegen de communisten? Hahaha. Je kunt spugen wat je wil maar je komt ze niet meer tegen.
www.youtube.com/watch?v=PsdK8rtw1LM

ecologiste | 20-12-10 | 10:08

@rara,

Aangezien Nederland stinkend rijk is, aangezien de meeste autochtonen en allochtonen een goed leven hebben en aangezien de innige Europese samenwerking, is er alle reden voor positiviteit.

En politiek is natuurlijk ook cabaret. Heb je enig idee hoeveel grappen er gemaakt worden in debatten in de Tweede Kamer? Veel.

Zelf kan ik altijd lachen om die bittere ernst van de SP en de PVV. Compleet overspannen gezeik. Maar wel vermakelijk.

EUgenio | 20-12-10 | 10:08

Prof. D.A.H. Vintik | 20-12-10 | 09:58
Sommige vinden dat van Femke.
;)
Che_cuevara | 20-12-10 | 10:02
Het is meer een soort van baard.
Een haatbaard avant la lettre.
Ofzo.

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 10:08

@rara | 20-12-10 | 10:01
Viel mij wel een gelijkenis op maar ga het eens goed in de gaten houden.
Bedankt voor de tip

Che_cuevara | 20-12-10 | 10:06

Che_cuevara | 20-12-10 | 09:56
Effe goochelen en klaar is klara.
Mogge.

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 10:05

Een mooie sterke oppositie is voor iedereen goed. Dat is trouwens ook het fundament voor een democratie. Let wel, bruin 1heeft een heel kleine meerderheid. Er zijn dus heel veel mensen die niet achter Bruin 1 staan. Die hebben dus nu een stem in de oppositie. Lijkt mij aleen maar goed. Kunnen ze de ns-sprinter en de jsf aan de kaak stellen.

dental | 20-12-10 | 10:05

@spanarchist | 20-12-10 | 10:03
Soms wel, maar dat zal wel aan mij liggen. Sorry.

rara | 20-12-10 | 10:05

rara | 20-12-10 | 10:01
Ja, het blijft raden rara. Maar je vergist je.

Hölzenbein | 20-12-10 | 10:04

@stekelige | 20-12-10 | 10:00
Whatever, zoals hij de PvdA keihard sloopt doet niemand hem na.
Ik sla mijn armen over elkaar en wacht de eerstvolgende verkiezingen wel af.
Ik verwacht dat PvdA nog maar 10 zetels haalt.....

necrosis | 20-12-10 | 10:04

@EUgenio | 20-12-10 | 10:02
Positiviteit, gezelligheid en relativisme? Politiek is geen cabaret.

rara | 20-12-10 | 10:04

@EUgenio | 20-12-10 | 10:02
Trusten..

stekelige | 20-12-10 | 10:03

rara | 20-12-10 | 10:01
Is ironie herkennen werkelijk zo moeilijk?

spanarchist | 20-12-10 | 10:03

@Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 09:53
Ik zie maar één snor maar die is niet van Chiel

Che_cuevara | 20-12-10 | 10:02

@rara en lauwebal,

Het ging mij vooral om de positiviteit die Vermeend uitstraalde. Houd de politiek ook een beetje gezellig, lach om elkaar en relativeer een beetje. Zo slecht staat Nederland er niet voor.

Wilders heeft de boel natuurlijk flink verziekt met zijn egotripperij. De PvdA moet hier niet aan meedoen. Blijf positief, leg de nadruk op de eigen verantwoordelijkheid van mensen, en werk als PvdA samen met zowel linkse als rechtse partijen.

EUgenio | 20-12-10 | 10:02

@Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 09:56
Toch niet helemaal af dan

Che_cuevara | 20-12-10 | 10:01

F. von Zeikhoven | 20-12-10 | 09:56
Populistisch is roepen wat het volk graag wil horen zonder met argumenten en oplossingen te komen. Daar hoef je geen begaafd spreker voor te zijn. Chargeren volstaat.

Superior Bastard | 20-12-10 | 10:01

@Che_cuevara | 20-12-10 | 09:57
Bakito maakt volgens mij gebruik van:
-Holzenbein
-Spanarchist
- Brater en Wood (voor het tegengeluid; er moet wel iets te discussieren vallen)
Ik kan me vergissen.

rara | 20-12-10 | 10:01

Ik zag in de papieren "De Pers" een oproep van GroenLinks staan. Ze doen alles in de uitverkoop om samen te kunnen gaan met D66. Zo vat ik het in ieder geval op.

Dicere | 20-12-10 | 10:00

@necrosis | 20-12-10 | 09:13"
Het oorspronkelijke 'Gorgelmee' lijkt me beeldender voor hem.

stekelige | 20-12-10 | 10:00

Ah, de Sap-centrifuge. Doorgaans levert dat een non-descripte drab op, waarvan wordt beweerd, dat 't vanwege het vitamine 'C' gehalte gezond is. In deze Sap-centrifuge zitten echter voornamelijk oude, wormstekige vruchten, dus er zal weinig vitamine 'C' te bespeuren zijn. 't Wordt dus een schrale cocktail van geringe voedingswaarde. Kan de consument (lees : de kiezerT) dus maar beter linksch laten liggen.

baba4oog | 20-12-10 | 10:00

@gozahtje | 20-12-10 | 09:56
Er is geen sprake van chantage, hoewel het natuurljk wel verwerpelijk is.
Chantage en strafbaarheid: Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, door bedreiging met smaad, smaadschrift of openbaring van een geheim iemand dwingt hetzij tot de afgifte van enig goed dat geheel of ten dele aan deze of aan een derde toebehoort, hetzij tot het aangaan van een schuld of het tenietdoen van een inschuld, hetzij tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, wordt als schuldig aan afdreiging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.

rara | 20-12-10 | 09:59

Zou Jolande Sap, net als Wethouder Financiën Lodewijk Asscher ook durven zeggen: ''Geert Wilders is het slechte geweten van GroenLinks.
Hij wijst op de dingen die wij hebben verwaarloosd.''
.
Ik dacht het niet.
.
20-11-2010 Volkskrant Magazine

Interview met Lodewijk Asscher door Coen Verbraak.
Wethouder Financiën Lodewijk Asscher: Wat vindt u van de huidige rop van Wilders?
''Geert Wilders is het slechte geweten van de PvdA.
Hij wijst op de dingen die wij hebben verwaarloosd.''

Ella | 20-12-10 | 09:58

@Denkt Na | 20-12-10 | 09:49
Ze zouden productiever zijn als ze een oplossend middel op zichzelf toepasten

Che_cuevara | 20-12-10 | 09:58

@2eme Rep:

Tuurlijk, houd de moed er maar in.
Linksch leid ons alleen maar naar een totalitaire shariastaat.
Of dacht je dat NLers en bord voor hun kop hebben en voor hun eigen ondergang gaan?
Deze poging van een fusie is een pure wanhoopsmove en daarbij denkt, of gokt, men dat hun einde denkt te kunnen uitstellen.

The eimer | 20-12-10 | 09:58

[email protected] van het Tuinpad | 20-12-10 | 09:56
'The best a man can get'?

Prof. D.A.H. Vintik | 20-12-10 | 09:58

Pathetisch die linksen.

neveragain | 20-12-10 | 09:58

Jammer, weer geen goed initiatief om mijn de buurvrouw uit te laten. Die kan nu niet alleen over de weg. Ze had wel een leuk weekend en ik wat minder, maar het was het wel waard... strompelen en naar kerstliedjes luisteren.

Een beetje "tijd over hebben voor elkaar" partij, zou dat lukken? Kan je altijd nog beslissen of je links of rechts de hoek om gaat.

Parelman | 20-12-10 | 09:58

De moslims en dhimmi's tegen de rest dus. Haatzaaiend en polariserend om de "boel bijeen te houden". Met of zonder Cohen.

Waaligator | 20-12-10 | 09:57

@Prof. D.A.H. Vintik | 20-12-10 | 09:48
Had ik nog niet aan gedacht maar kan ook

Che_cuevara | 20-12-10 | 09:57

@ WaarDeWindWaait | 20-12-10 | 09:48
Dit is even à l'improviste, maar de eerste club die met een sociaal-liberaal programma op de proppen komt, gaat er straks zéér waarschijnlijk mee kunnen regeren. Uiteraard in coalitie met deze of gene, maar populistisch is over een jaar of vier tot acht deaud, want nieuwtje er dan wel af. Populistisch draait eauk al weer ruim 25 jaar mee op de Haagse Matras. Aan de andere kant, wat is populistisch. Een begaafd openbaar spreker wordt al snel door z'n tegenstrevers gepoogd weggezet te krijgen als 'populustisch'. Da's meer een stijlfiguur dan een inhoudsvorm.

F. von Zeikhoven | 20-12-10 | 09:56

Prof. D.A.H. Vintik | 20-12-10 | 09:55
Een reclame-folder voor Gilette.

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 09:56

Krijgen we weer zo'n slinkse lente?

Zoek_ook | 20-12-10 | 09:56

@Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 09:49
Waar haal je ze toch allemaal vandaan?
Hele harde schijf vol?

Che_cuevara | 20-12-10 | 09:56

Is chantage niet een vorm van corruptie? Als de eerste kamer dreigt het gehele belastingplan af te keuren, als de belastingverhoging op theater/concert kaartjes door gaat dan is dat toch chanteren en niet een keuze maken die voor het land het beste is?

gozahtje | 20-12-10 | 09:56

Wanneer gaat Harry van Bommel naar Noord-Korea ?
Aan die linkse kaasfondue doet Emile toch niet mee.

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 09:56

Het is zoals met al die vrouwelijke linkse zuurbekjes. Drammen, zeiken en zeuren.
Of ze nou gelijk hebben of niet.
Het wordt net zo'n fiasco als met Agnes Kant van de SP.
Een vrouw in de politiek werkt niet. Veel te drammerig. Een lekker wijf werkt wel maar dan meer om te flyeren enzo.

pete68 | 20-12-10 | 09:55

ecologiste | 20-12-10 | 09:15

Het zijn enge mensen en het is tuig. Ze verzieken de boel zoals vooral linkse mensen dat erg kunnen. Waanzinnig zelfbeeld van goede bedoelingen en verheven ethiek gecombineerd met zelfbeleefde zogenaamde bescheidenheid (volgens mij ben je dan hard op weg psychopaat te zijn of zo).

Zelfs al staat het land half onder water ontkennen ze nog dat de dijken te laag of niet stevig genoeg waren. Zelfde met Islam en immigranten. Of uitkeringstrekkers. Of staatsschuld. Of onderwijs. Name it en de heilige linkse kerk heeft haar verwoestende werk gedaan. In volle overtuiging van hun superioriteit en goedheid.

NoMinister | 20-12-10 | 09:55

Zo ken ik links weer. "Als we ons zin niet krijgen, dan laten we toch gewoon het land vastlopen?!"... Heerlijk om te zien dat ze werkelijk denken dat nieuwe verkiezingen dé oplossing is. Laat inderdaad maar komen, dan is dat ene zeteltje en die voorzichtigheid niet meer nodig!

Tommygunner | 20-12-10 | 09:55

@EUgenio | 20-12-10 | 09:50 : Vermeend staat inderdaad voor een fris geluid, zeker in vergelijking met andere partijprominenten. Veel goede interviews met hem gehoord. Hij is echter wel zeer neoliberaal, en dat neoliberale denken is juist de reden dat de afgelopen 15 jaar veel mensen de partij de rug hebben toegekeerd. Als dit niet was gebeurd, was de SP enkel een lokaal partijtje in een deel van Brabant.

lauwebal | 20-12-10 | 09:55

@Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 09:53
Is dat een poster van 'Op losse hoeven'?

Prof. D.A.H. Vintik | 20-12-10 | 09:55

Bakito | 20-12-10 | 09:06
Hartstikke mee eens!

Hölzenbein | 20-12-10 | 09:54

@EUgenio | 20-12-10 | 09:50
Vermeend wil al jaren dat de PvdA een middenpartij blijft. Daar had hij het vanochtend ook weer over. Mensen als hij hebben er voor gezorgd dat er bij de PvdA niets meer over is van de oude emancipatoire arbeidersbeweging van weleer. De PvdA is al jaren een van de regentenpartijen in het midden, en ze gaan er langzaam maar zeker kapot wegens constant falen. Mooi om te zien, de linkse belangen zijn al lang geleden veilig gesteld bij de SP.

rara | 20-12-10 | 09:54

@F. von Zeikhoven | 20-12-10 | 09:48
Die kregen hem niet meer omhoog omdat de bladzijden van de playboy aan mekaar waren gevroren

Che_cuevara | 20-12-10 | 09:54

Aan dit kabinet is niets meer te slopen...

Hölzenbein | 20-12-10 | 09:53

F. von Zeikhoven | 20-12-10 | 09:48

Ja, ze worden toch allemaal door de belastingbetaler betaald! Vegen moeten ze godverdomme, vegen zeg ik...

eerstneukendanpraten | 20-12-10 | 09:52

2emeREP | 20-12-10 | 09:50

Mooi idee, maar gaat inmiddels niet meer werke want he CDA-virus is inmiddels in alle linkse en rechtse partijen gekropen en heeft zich daar op de viale plekken genesteld. Gaat nooit meer goedkomen. Helaas de patient is verloren.

ecologiste | 20-12-10 | 09:52

ecologiste | 20-12-10 | 09:50
Allemaal ongeschoren wijnzuipende komnuïstische vrouwen.
Dat zijn het.

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 09:52

@lijn5 | 20-12-10 | 09:44
Lol

Che_cuevara | 20-12-10 | 09:50

Femke is nog erger dan een Griekse ambtenaar. Die gaat op zijn 55ste met pensioen, zij al met 44. Het is toch te zot voor woorden...

eerstneukendanpraten | 20-12-10 | 09:50

Vanochtend weer een ouderwets fris PvdA-geluid gehoord van Vermeend bij Ochtendspits. Vermeend: "De PvdA moet stoppen met zich te focussen op de PVV. De PvdA is verwijderd geraakt van haar beginselen: sterke economie en goede sociale zekerheid. En verder is de PvdA te chagerijnig. Er moet meer humor komen, en de PvdA moet zich vooral richten op samenwerking. Nederland is een coalitieland".

Kijk, zo kan het ook.

EUgenio | 20-12-10 | 09:50

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 09:18

Ja Teun some animals are more equal than others.
Als de vos de passie preekt, boer pas op je kippen! en GL verliest wel haar hoofd, maar niet haar streken.

ecologiste | 20-12-10 | 09:50

De PVV wil toch ook nieuwe verkiezingen? Hoe eerder hoe beter voor hen volgens mij. Want hoe langer ze het kabinet "gedogen" hoe meer zal blijken dat ook de PVV een gewone partij is met vuile handen en lang niet zo recht door zee als ze doen voorkomen.
Het enige werkelijk goede dat voort kan komen uit deze samenwerking is dat eindelijk eindelijk! EINDELIJK de christenen naar de plek verwezen worden waar ze thuis horen.
De kerk in met de verhagens en de jackdevriezen, en nooit meer in de regering.
Dat is toch een mooi doel op zich?
dan kunnen het linkse blok, en het rechtse met D66 als middenpartij eindelijk dit land de 21ste eeuw binnenloodsen.

2emeREP | 20-12-10 | 09:50

Twee losers bij elkaar, dat wordt vast iets mooi! (tweemaal - = + )

hertog1 | 20-12-10 | 09:50

Anti iets zijn is erg constructief.
Links is blijkbaar een intellectuele woestijn.
Het lukt ze dus blijkbaar niet enig oplossend gewicht op de bestuurlijke weegschaal van het land te leggen.

Denkt Na | 20-12-10 | 09:49

Nah, Von Zeikhoven voorspelt dat het zojuist uit de pekelwagen geviste begrip: 'De Haagse Matras' het helemaal gaat worden in 2011... Overigens, waarom zaten er dit weekend op de Van Brienenoord vrachtwagenchauffeurs vast die hem op de oprit niet meer omhoog konden krijgen? Goedverdoemme, de Van Ghentkaserne zit letterlijk op een bermbom afstand van die noordelijke oprit! Waarom vegen onze helden van de Maasbruggen die Van Brienenoord óók niet even schoon als er troep op ligt? Perron 0 komt echt niet meer terug hoor...

F. von Zeikhoven | 20-12-10 | 09:48

Als Gl, PvdA en D66 1 pot nat worden, zullen de linkse kiezers van die partijen naar de SP stappen en de rechtse, van met name D66 naar de VVD. Geen enkele VVD'er zal het in zijn hoofdt halen op het links blok te stemmen, D66 zou nu vaak nog een optie zijn.
Netto winst voor het rechtse blok dus.

Bovendien is het samenvoegen van partijen of bedrijven meestal een teken dat ze de vraag zelf zien slinken, een soort van laatste stuiptrekking dus. Eigenlijk is links na de val van de muur over de datum heen. De toekoms zal meer liberaal, conservatief en populistisch worden met een marginale rol voor oud links.

WaarDeWindWaait | 20-12-10 | 09:48

@Che_cuevara | 20-12-10 | 09:46
Of een sockpuppet van Bakito?

Prof. D.A.H. Vintik | 20-12-10 | 09:48

Het getuigt van zo'n uitzonderlijk kleuter-niveau om bij elk voorstel altijd maar tegen te stemmen omdat je het niet eens bent met de mensen die er zitten, dat ik er nauwelijks woorden voor heb.
Dat de politiek tot zo'n dieptepunt is gezakt... Om tranen van in je ogen te krijgen. En toch verbaast het me niet.

Heau even | 20-12-10 | 09:47

Denk dat links over is. Rechts trouwens ook.
Denk dat we peakDemocracy achter ons hebben.
Corporatisme is wat het gaat worden. Helaas.

Als de boel in elkaar dondert (financieel) hebben we een technocratische dictatuur.
Niemand in Den Haag die dit ziet/snapt, laat staan adresseert.

Wie is onze hedendaagse Jacob van Lent (nl.wikipedia.org/wiki/Jacobus_Lambertu...
wiki/Jacobus_Lambertus_Lentz

Denkt Na | 20-12-10 | 09:47

@spanarchist | 20-12-10 | 09:25
U bent cabaretier?

Che_cuevara | 20-12-10 | 09:46

@spanarchist | 20-12-10 | 09:34
Zij heeft de wachtgeldregeling niet bedacht, maar maakt slechts gebruik van haar in de wet geborgde rechten. Iedereen doet dat. Als je de wet niet goed vindt moet je de wet veranderen, en niet degenen aanvallen die gewoon gebruik maken van hun recht. En in haar positie is het gewoon moeilijker om een goede baan te vinden.
Weet iemand hoeveel wachtgeld bijvoorbeeld Wiegel of Nijpels heeft ontvangen?

rara | 20-12-10 | 09:46

ecologiste | 20-12-10 | 09:33

dus.... wat is jou voorstel? Het fuseren van partijen om één gezamenlijk doel te hebben, nl macht is niets meer dan logisch. Zo is het al tientallen keren gegaan en zal het ook altijd blijven gaan. En over carrieremakers...., check eens binnen de VVD en zelfs D66, het komt allemaal op hetzelfde neer.

dandaan | 20-12-10 | 09:46

@ecologiste | 20-12-10 | 09:40 : Prima punt, heb ik niets aan toe te voegen.

lauwebal | 20-12-10 | 09:45

OscarWilde | 20-12-10 | 09:10

LOL & waar.

NoMinister | 20-12-10 | 09:45

@nogeentjedan | 20-12-10 | 09:43 Kijk eens naar buiten.

lijn5 | 20-12-10 | 09:44

-weggejorist-

superprincepeach | 20-12-10 | 09:44

Zou die linkse lente, waar Fem het jaren geleden al over had, nou toch gaan aanbreken?

nogeentjedan | 20-12-10 | 09:43

@huppeltrutje | 20-12-10 | 09:17
SndA dus

Che_cuevara | 20-12-10 | 09:42

BraterEnWood | 20-12-10 | 09:27
Doe eens je pilletje nemen.

nogeentjedan | 20-12-10 | 09:41

BraterEnWood | 20-12-10 | 09:27
Ik sta zeker niet achter de standpunten van groenlinks! Integendeel. Ik vind Femke Halsema echter een geweldig politica en een zeer charmante vrouw. Het is zo jammer dat ze al haar talenten en energie jarenlang in dienst gesteld heeft van een verkeerde partij. Maar ik heb dus het vermoeden dat haar aftreden er mee te maken heeft dat zij tot dit inzicht gekomen is. En hoewel Halsema het financieel persoonlijk goed voor elkaar heeft kan ik niet geloven dat zij alleen voor het grote geld gaat. We hebben volgens mij ook nog niet het laatste van haar gehoord.

wakkere_nederlander | 20-12-10 | 09:41

@ Mad 59:

Kijk, dat bedoel ik nou.
Ik denk dat je niet alleen bent met die mening.

The eimer | 20-12-10 | 09:40

lauwebal | 20-12-10 | 09:33

Juist. Probleem was echter dat de overheid al enkele decennia is overgenomen door de particratie waardoor de overheid niet meer de overheid bleef maar een nepotistische club die voor eigen belangen opkomt i.p.v. voor de burger. Het neoliberalisme als antwoord schiet echter niet op want die vrije markt van overheidsdiensten wordt weer geregeld door die particratie en weer heeft de burger het nakijken met gigantisch hoge kosten en hij mag zijn mond slechts open doen op straffe van ontslag wanneer hij in die 'overheidsmarkt' werk heeft. Die overheidsmarkt die dus geregeld wordt door de particratiemaffia. En kijk vrijwel niets lukt meer in dit land. We zijn nu (of zeker binnen een jaar of drie) nog veel verder van huis dan in de jaren 80.

ecologiste | 20-12-10 | 09:40

@Magnum Force | 20-12-10 | 09:35
Hij doet het (met heul veel moeite) weer.

Prof. D.A.H. Vintik | 20-12-10 | 09:38

@OscarWilde | 20-12-10 | 09:10
U beschrijft perfect het gedrag van een kleuter... wat dat zijn ze

Che_cuevara | 20-12-10 | 09:38

De baas van de unie van SOCIALISTISCHE sovjet republieken, de heer Stalin, was ook iemand van 'maak maar kapot, dan hebben de tegenstanders er ook niks meer aan'. De toch wel soms aangehaalde heer H. probeerde hetzelfde maar architect () AS verhinderde dat grotendeels.

Anyway, laat het maar aan socialisten over om de boel in de soep te laten lopen. Macht uitoefenen vinden ze leuk, de gevolgen zijn desastreus.

NoMinister | 20-12-10 | 09:37

@Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 09:09
mogge trouwens

Che_cuevara | 20-12-10 | 09:37

Vroeger stemde ik GroenLinks, maar dat is alweer jaren geleden. Nu ze nauw gaan samenwerken met die reactionaire, machtsgeile regenten van de PvdA, kunnen ze helemaal vergeten dat ik daar ooit nog eens op stem.

MAD1950 | 20-12-10 | 09:36

@Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 09:09
en de doofstomme

Che_cuevara | 20-12-10 | 09:36

Goh, gaan ze nou alweer samenwerken ? Dat hoor ik nu al elk jaar. Femke begon ooit ook met zo'n verhaal. Wel leuk deze quote uit socialistme nu: "Onder het mom van homo- en vrouwenemancipatie heeft ze bijgedragen aan de racistische hetze tegen moslims in Nederland. Recentelijk ging ze er nog toe over om links op te roepen tot islamkritiek over te gaan om Wilders de wind uit de zeilen te nemen". Ik zou van deze onbegrijpelijke linksch mensen wel eens willen weten aan welke kant ze nu eigenlijk staan, aan die van de islam of aan die van vrouwen en homo's... Je kunt het niet alle twee hebben.

Marcus Porcius Cato | 20-12-10 | 09:36

We zullen het spoedig meemaken, de pvda en g.l. ontploffen door de komende
interne stammenstrijd.
Dat wordt dan geen versplintering van links, maar fragmentering.
Het krioelt straks van de linkse partijen die allemaal moeten graaien in de uitkeringstrekkende allochtonenbunch, want NLers zullen hebben daar niets te zoeken.
Ook de wanhoop bij linkspvda moet verschrikkelijk zijn om een SP te negeren bij een fusie met G.L.
Dat schreeuwd om hun decimering, inplaats van idiologische veren te hebben worden ze daarnaast ook gescalpeerd en gefileerd.
Prima allemaal, als volkspartij hebben ze afgedaan, ze hebben al genoeg naar de bliksem geholpen.

The eimer | 20-12-10 | 09:36

@weesgegroet | 20-12-10 | 09:08
amen

Che_cuevara | 20-12-10 | 09:36

@Bakito | 20-12-10 | 09:06
PvdA en opbouwen?
Sinds wanneer is dat?

Che_cuevara | 20-12-10 | 09:35

Server van socialisme.nu reaukt blijkbaar. Zoveel bezoek is dat obscure clubje duidelijk niet gewend. Zelfs een behoorlijke website in de lucht houden kunnen ze al niet. Sukkels.

Magnum Force | 20-12-10 | 09:35

@StijlvolRechts | 20-12-10 | 09:13
En de VVD gaat niet voor eigenbelang?
*proest*

nogeentjedan | 20-12-10 | 09:34

rara | 20-12-10 | 09:30
Dat rechtvaardigt nog niet dat mevrouw nu op haar 44ste tot aan haar pensioen van wachtgeld kan genieten zonder enige tegenprestatie.

spanarchist | 20-12-10 | 09:34

dandaan | 20-12-10 | 09:21

Inderdaad op zichzelf is het de macht die beslist maar dan wel de gekozen macht en niet de macht van de zichzelf daarna verklaarde elite. Tijdens de verkiezingen wordt er van alles belooft maar na de verkiezingen heeft de kiezer geen donder meer te vertellen en is gedwonge te wachten tot de volgende verkiezingen. Ondertussen is de macht niet aan de kiezer maar aan de ORDINAIRE macht van de particratie.

ecologiste | 20-12-10 | 09:33

@ecologiste | 20-12-10 | 09:28 : Er is zeker niets mis met liberalisme, maar m.i. wel met neoliberalisme. Hoewel de woorden erg op elkaar lijken, hebben ze een compleet andere betekenis. Neoliberalisme stelt de 'vrije' markt boven het individu, echt liberalisme stelt het individu boven alles. In die zin vind ik de SP op sommige vlakken liberaler dan de VVD. Bij vrijheid hoort namelijk een sterke publieke sector en sterke rechtspositie, zaken die juist door het - door GroenLinks omarmde - neoliberalisme teniet worden gedaan.

lauwebal | 20-12-10 | 09:33

@Bakito | 20-12-10 | 09:18
Hoezo een fascistisch kabinet?
Omdat ze willen snoeien in de "gratis geld" sectoren?
Links kan ook meedenken met Rutte en met gedegen voorstellen komen om dit land weer aan de top te krijgen.
Links heeft echter hoe dan ook besloten om niet constructief maar destructief te werk te gaan, alles waar Rutte cs mee komt moet worden weggestempT!
Niet het landsbelang, maar het (links) eigenbelang wordt hiermee naar voren geschoven.
Femke gaf het goede voorbeeld door weg te gaan en Gargamel bewijst me een grote dienst als hij nog een paar jaar blijft zitten en daarmee de PvdA in de terminale fase brengt.
*toetsenbord blussen doet*

necrosis | 20-12-10 | 09:33

Misschien is het wel de 1e stap naar een 2 partijen stelsel, het ligt voor de hand te denken dat rechts dit ook gaat doen, VVD, PVV en CDA samen tegen het linkse blok.

Karel Kruizenruiker | 20-12-10 | 09:32

Sliptong | 20-12-10 | 09:27
Inderdaad de PVV is groenrechts. Welbeschouwd is de PVV sowieso waarlijk progressief dus zou ook als links aangemerkt kunnen worden. Ik hoop dat Femke in de verre toekomst nog eens opduikt in de gelederen van het ware groenlinks: de PVV

wakkere_nederlander | 20-12-10 | 09:31


@BraterEnWood | 20-12-10 | 09:27
Heb jij ooit 12 jaar achter elkaar hard gewerkt uit landsbelang? Nee?
Hou dan je mond.
Je hoeft het niet met haar standpunten eens te zijn om te zien dat ze zich wel degelijk heeft ingezet.

rara | 20-12-10 | 09:30

@BraterEnWood | 20-12-10 | 09:24
Haat is per definitie fout. De burger moet gewoon niet alles voor zoete koek slikken. Ook de linkse dogma's niet. Dat we GeenStijl, Powned, WNL, de Telegraaf etc. etc. hebben is goed voor de discussie. Links is niet per definitie fout maar het is doorgeslagen. Tikje terug slaan en dan zelf niet doorslaan. Da's ook ook lastig.

Sliptong | 20-12-10 | 09:29

"Racisme:

Het meest opmerkelijk is nog wel dat GroenLinks onder leiding van Halsema heeft toegestaan dat verkapt racisme de partij is binnengeslopen. Aan de ene kant heeft Halsema altijd verklaard fel tegen racisme te zijn, maar aan de andere kant heeft ze er in de verrechtsende politiek en samenleving geen enkel tegenwicht aan racisme geboden. Onder het mom van homo- en vrouwenemancipatie heeft ze bijgedragen aan de racistische hetze tegen moslims in Nederland. Recentelijk ging ze er nog toe over om links op te roepen tot islamkritiek over te gaan om Wilders de wind uit de zeilen te nemen. In maart 2008 besloot Halsema, samen met de andere linkse partijen, tot het boycotten van een antiracismedemonstratie, omdat ze haar 'collega' Wilders niet buiten de kamer wilde bekritiseren. Daarentegen bleek dat ze er aanzienlijk minder moeite mee had om haar partijgenoten Mohamed Rabbae en Rene Danen, die zich wel actief bezighouden met de strijd tegen racisme, publiekelijk aan te vallen."

Kennelijk werkt het linkje naar socialistme.nu niet meer dus even een highlight van het gebral op die site.

woefdrammer | 20-12-10 | 09:29

lauwebal | 20-12-10 | 09:18

Nou is er niet veel mis met liberalisme maar natuurlijk wel met windhandel, of dat nu CO2 rechten zijn of credit default swaps, het is allemaal zwendel.
De betrouwbaarheid van de banlken is nul gebleken net als de 'linkse' beloftes. Wat overblijft is een 'linkse' en 'rechse' kliek.
Even een Godwinnetje? Duitsland had ggantisch grote schulden en de mensen werden zeer boos. Je kunt best wat van de bevolking vragen maar dan wel samen e niet zelf graaien en de bevolking belazeren.
Ja GL is rabiaat links wat betreft de immigratie. Mooi als je soldair wilt zijn. Prima. Lever om te beginnen net als de SP-ers de helft van je salaris in. maar dat zulle ze nooit doen. Het is uiteindelijk toch de grachtengordelclub die zichzelf beter vind dan de anderfen en die je in elke grote stad in NL in één of andere vorm terug vindt maar niet in de door hen als 'prachtwijken' omschreven getto's.

ecologiste | 20-12-10 | 09:28

De socialisten samen met de communisten , pacifisten en radicalen.
Och, zo'n 70 jaar geleden waren het ook de rooien die het "gebroken geweertje" verkondigden en voor de Amerikanen is het socialisme gelijk aan communisme.
Hoe noemen we de nieuwe partij? SDAP ?

Boomschade | 20-12-10 | 09:28

Wat een kolder. Tégen stemmen is niet meer van deze tijd en getuigt van minachting voor de kiezer.

Superior Bastard | 20-12-10 | 09:28

wakkere_nederlander | 20-12-10 | 09:23 femke (zonder hoofdletter uiteraard) is niet 'te intelligent', femke is een over het paard getild kakwijf dat na 12 jaar uit de staatsruif graaien op haar 44e op pensioen gaat en nog even snel 1,5 miljoen pleuro (3,3 miljoen gulden!) wachtpensioengeld achterover drukt. Vanaf haar 32e al het mogelijke gedaan om de bananenrepubliek nog verder de afgrond in te storten en dan ook nog bejubeld worden door hersendoden zoals jij, het is rukking onvoorstelbaar, dit land en zijn volk.

BraterEnWood | 20-12-10 | 09:27

@wakkere_nederlander | 20-12-10 | 09:23
Groenrechts = PVV zoals ik al eerder betoogde hier. Een goede zaak. Mocht u het mij vragen.

Sliptong | 20-12-10 | 09:27

Eigenlijk zou je als regel moeten instellen dat partijen vòòr dat ze in de oppositiebankjes gaan zitten mummelen, ze eerst regeringsverantwoordelijkheid zouden moeten hebben gehad. Anders gaan er van die kudtpartijtjes zoals GL ontstaan, die alleen maar tijdsvertragend en geldkostend in de zijlijn staan te mekkeren, vaak met een narcistisch reuze-ego aan het hoofd. En zo'n hoofd verwart doorlopend integriteit met hoge eigendunk. Ergste is dat ze dat ook nog eens doen van belastinggeld. Duzzz: eerst aantonen dat je regelmatige kudtvulling hebt, dan hoef je je optreden in de Kamer ook niet te vervuilen met mislukt geflirt.
Gelukkig heeft juf Sap wat dat betreft de erotische uitstraling van een kakkerlak.

pennestront | 20-12-10 | 09:27

Edoch, het zal niet gebeuren en bovendien: de Eerste Kamer moet de motie van afkeuring zeer goed motiveren alvorens het retour gezonden wordt naar de Tweede Kamer. Nee, de provinciale statenverkiezingen worden een succes en Rutte-Verhagen I kan gewoon doorgaan met dit kabinet. * lekker verder dagdroomt *

Sliptong | 20-12-10 | 09:26

Goede zaak dat er een Links Blok komt. Het liefst onder leiding van een topper als Vogelaar of Cramer om het helemaal te perfectioneren. En dan Doekle Terpstra als nieuwe leider van de CDA, dan biedt dat voor NL zeer goede perspectieven.

spanarchist | 20-12-10 | 09:25

Bakito | 20-12-10 | 09:18 Haat tegen links is een burgerplicht.

BraterEnWood | 20-12-10 | 09:24

Link naar Femke doet het niet. Maar ik denk dat het aftreden van Femke zeker ook heimelijk te maken heeft met voortschrijdend inzicht. Femke is gewoon te intelligent om 100% achter links te blijven staan. #groenrechts

wakkere_nederlander | 20-12-10 | 09:23

Moet altijd een beetje binnenmonds overgeven als ik iets over GL lees..... heel raar.

woefdrammer | 20-12-10 | 09:22

Goede raad voor Emile: doe er niet aan mee want je wordt bevlekt door die landverraders. Blijf jezelf en je zult zien het echte links blijft overeind. Subsidiesponzen waar NL niets mee opschiet hebbe we niet nodig, wel banen en een goed draaiende economie met solidaire fatsoenlijke werkgevers en -nemers zonder graaiers. Want we moeten weer mee kunnen in de wereld.
Waarom is de PVV zo groot? Denk daar eens over na en dat i Ditsland het woord "Wutbürger"als nr. 1 gekozen is! Je krijgt uiteindelijk zeer veel ellende met al die loze beloftes en grote groepen carrieremakers van 'links': CDA, PvdA, GL, D66, CU.

ecologiste | 20-12-10 | 09:21

@ecologiste | 20-12-10 | 09:15

Als je iets wil veranderen in Nederland kan dat alleen met macht. Da's niet ordinair, dat is realistisch. Neemt niet weg dat mijn stem op D66 weg is als een fusie aanstaande is.

dandaan | 20-12-10 | 09:21

Bakito | 20-12-10 | 09:18
U denkt alleen maar aan uw eigen portemonee.
Net als de hardwerkende rechtse kiezers.
Simpel.

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 09:20

Links tuig blijft links tuig; dat zei mijn opa zaliger al.

BraterEnWood | 20-12-10 | 09:20

Wereldvreemd.

Dostranamus | 20-12-10 | 09:19

@ecologiste | 20-12-10 | 09:15 : Helemaal waar ecologiste. GL heeft het neoliberalisme omarmd. Waar ze nog wel links zijn, extreem links zelfs, is het dossier immigratie.

lauwebal | 20-12-10 | 09:18

-weggejorist-

Bakito | 20-12-10 | 09:18

Nieuwe naam voor de partij! SAMEN NAAR DE HAAIEN

huppeltrutje | 20-12-10 | 09:17

Twee opmerkingen:
1. + heel veel voor de analyse van socialisme.nu. Of je nou links bent, of rechts, duidelijk is dat GroenLinks een enorme draai heeft gemaakt wat de betrouwbaarheid niet ten goede komt.
2. Als het kabinet valt wordt de PVV heel groot. Niet alleen omdat PvdA en GL verschrikkelijke alternatieven hebben, ook omdat CDA en VVD zich niet aan de beloftes houden. Belangrijkste recente voorbeelden: Toch minder bezuinigen op ontwikkelingshulp van verwacht, gedraai van het CDA inzake kunstbezuinigingen en het uitzetten van die uitgeprocedeerde Afghanen schiet maar niet op.

lauwebal | 20-12-10 | 09:17

@necrosis: hahahahah... gargamel... lol

joemiejas | 20-12-10 | 09:16

Nogmaals GL is niet links en dat blijkt wel weer. Ze willen gewoon macht, ORDINAIRE macht. Iemand die zomaar met de PvdA wil samenwerken kan gewoon niet deugen. De PvdA is net als het CDA ee partij van carrieremakers die zich onverantwoordelijk gedragen t.o.v. onze samenleving en onze maatschappij. Landverraders: taxpoetverdelers aan de banken, de bouwwereld, de immigranten, de meida en zichzelf. Wat er over blijft is een versnipperd onsamenhangend ongezellig stukje sterk vervuilde aarde.

ecologiste | 20-12-10 | 09:15

Wederom een bewijs dat het ze niet om het landsbelang gaat maar om het eigenbelang. Het jammere is dat ze eigenbelang zien als landsbelang. Vieze linkse stinkers. Op naar de provincialen staten verkiezingen!

StijlvolRechts | 20-12-10 | 09:13

Pedofielen en Rechters Teun.
Je vergeet Pedofielende Rechters.

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 09:13

Wanneer wordt links nou eindelijk eens bij wet verboden?

Het kost zoveel geld en energie...

ProfeetArie | 20-12-10 | 09:13

Tis maandagochtend, de sneeuw moet nog uit de ogen gewreven, de koggie dampt op het buro. Waar ging het ook alweer over?

* | 20-12-10 | 09:12

Op naar gezamelijke 10 zetels !
Dat is zo een beetje maximale.
Meer ambtenaren, hulporganisatie-medewerkers, krakers, boomknuffelaars en veganisten heb je in dit land niet.

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 09:12

Toch weer typisch van links.. zodra ze even niet met subsidies kunnen strooien, hun vriendjes voortrekken en NOG meer criminelen het land in kunnen halen om links te stemmen gaan ze huilen, met hun voeten stampen en met de armen over elkaar zitten. Nutteloos, stom en egoistisch volk.

OscarWilde | 20-12-10 | 09:10

Linkje van "rechtse kutfemke" is kapot!

necrosis | 20-12-10 | 09:10

Vermoeiend op de vroege maandag morgen het linkse getrut te moeten lezen.

Karel Kruizenruiker | 20-12-10 | 09:09

Op links viel er niet veel te kiezen. Dat wordt nu nog minder.
Bij een mogelijke fusie hier is 1+1+1= geen 3 naar 1,9 ongeveer.

Ribero | 20-12-10 | 09:09

De lamme helpt de blinde.

Teun van het Tuinpad | 20-12-10 | 09:09

Januari zonder hoofdletter.

weesgegroet | 20-12-10 | 09:08

De aantrekkingskracht van GL bestond sowieso al voor 75% uit Halsema. Voor die taugébaarden is de PvdA al te rechts. Voor de PvdA-stempers is Job al deaudt. Prima strategie dus, lijkt me.

Biff Eagleburger | 20-12-10 | 09:06

Het is goed dat de handen ineen worden geslagen. Na dit asociale afbraak kabinet, moet er een hoop opbouwwerk worden verricht om ons land van een bananenrepubliek weer in een moderne samenleving te veranderen.

Bakito | 20-12-10 | 09:06

maar daarvoor zit je toch in de oppositie? Om de regeringspartij te wippen in de hoop dat jij aan de macht komt?

kattenmepper | 20-12-10 | 09:06

Oppositie voeren staat voor die Links activisten gelijk aan sabotage, what's new?

Conan de Rabarber | 20-12-10 | 09:05

nieuwe verkiezingen wegens obstructie betekent subiet een giga VVD en PVV. Ben je lekker klaar mee. Sapje dr bij?

superjan | 20-12-10 | 09:03

Ik ruik angscht! *snuif*

Sr. Martinez | 20-12-10 | 09:02

twee drenkelingen die elkaar onder water intrekken - heel tragisch.

spuitje11 | 20-12-10 | 09:01

Naam van de nieuwe combinatie: D666

Magnum Force | 20-12-10 | 09:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken