Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sneeuw! Wat ga jij vandaag doen?

panghaasdood.jpg Enorme sneeuwpiemol maken. Krabben. Driften met de leasebak. Lekker binnen blijven en gamen. Schaatsen op natuurijs. Sleetje rijden van het viaduct. Ovaltine drinken. Kerstboom omhakken in het bos. Skieen, langlaufen, telemarken en/of nordic walken. Uggs uittesten. Stoep schoonvegen. Of natuurlijk dieren stropen in het veld. PANG! "De hazen hadden geen schijn van kans, ze konden niet 'rennen'. Want hier in het westen van Holland ligt al gauw zo'n twintig à dertig centimeter." Zo vermaakt iedereen zich met een dik pak sneeuw. Zelf coole sneeuwpics gemaakt? Uploaden kan HIERRR.

Reaguursels

Inloggen

Kruidenbitter drinkon...

DaniëlK | 20-12-10 | 15:11

Heb over het recente kinderpornoverhaal minder op deze site gelezen dan nu over het doodschieten van een paar hazen. Kom op zeg, als je ergens geen verstand van hebt moet je er niet over willen oordelen. Wat is het verschil tussen jagen bij zonneschijn of bij sneeuw. Sportiviteit misschein? Als je op een beest schiet dan is het de bedoeling dat hij zo snel mogelijk dood is en niet dat hij uit sportiviteit aangeschoten weg kan komen. Onbenullig sentimenteel dat is de drijfveer van de plaatser van de foto, met alle respect voor zijn liefde voor de natuur. Net zoals de jacht, dat is ook natuur.

niettegeleuven | 20-12-10 | 13:13

Uit de Vogeldagboek-mail van vandaag:
"Vogeldagboek verschijnt sinds 1999. Het liefste en vrijwel uitsluitend laat ik de mooie dingen zien
die ik op mijn natuuruitstapjes tegenkom. Nu en dan zie ik ook 'lelijke' dingen
en daarover heb ik in al die jaren - ook gelet op mijn journalistieke achtergrond - soms geschreven.

Of het nu vogelaars betreft die overal doorheen banjeren, of honden die in verboden gebied (los) lopen,
dieren die in vistuig doodgaan omdat vissers slordig met hun spullen omspringen,
of bestuurders die natuur inpikken voor 'overdreven' bouwplannen, of fotografen die vogels verstoren. Enz.
Ik zal dat blijven doen, In de hoop dat mensen hun verantwoordelijkheid nemen, in het belang van flora en fauna.

In die geest heb ik zaterdag melding gemaakt van hazenjacht in een dik pak sneeuw.
Daarop zijn honderden reacties gekomen, rechtstreeks aan mij of op internetsites.
Zelfs bijval van jagers die dit geen ook manier van doen vinden, 'onweidelijke jacht'.

Op verzoek van enkele lezers heb ik de foto's van twee van de jagers op www.vogeldagboek.nl vervaagd.
De naam van de aangesproken jager heb ik verwijderd. Hoewel de man daar zelf geen moeite mee had:
op mijn vraag of ik een foto van hem met haas mocht maken, stemde hij in.
Daarna vroeg hij er honderd euro voor, en dat was me het geld nou ook weer niet waard..."

Dom blontje | 20-12-10 | 11:48

wat een gezeik altijd over met dieren,
we pakken hun leefgebied af, we pakken hun voedsel af,
van onze landerijen mogen ze niet eten,
we willen ze niet in onze tuinen of in de vuilnisbakken laten graven,

Maar afschieten... nee dat is zielig.... dat mag niet..
het is veeeeeeeeeeel beter om ze dood te laten hongeren, en te laten wegrotten.

Daily bright | 20-12-10 | 07:57

Deze man heeft gelijk schieten doe je met een camera met een vette lens.
Een goede foto maken is 1000X meer uitdaging als met zo'n sproei winchester op een haas knallen.

Ik heb met van alles geschoten en dat is best leuk maar niet op beesten ga dan klei duiven schieten.

bug322 | 20-12-10 | 00:14

@grote haas | 19-12-10 | 10:35

Ik WALG van jagers. Mensen die voor de lol en voor hun eigen sadistische geilheid dieren vermoorden zijn doodziek. En meestal nog reli ook. (pleonasme).

Er zijn jagers aangesteld door het rijk om bijvoorbeeld op vossen te jagen
in bepaalde gebieden. Dit heeft niets met schietgraag te maken.
Dit zijn professionele schutters die hun werk doen om te voorkomen dat als er
te veel vossen zijn in een gebied er geen fazant of konijn overblijft.
Het gaat hier puur om het herstellen van evenwicht in de natuur.

Gaat het om illegaal jagen, dan heb je het over stropers en dat is iets
heel anders dan een jager.

strikdewepstroper01 | 19-12-10 | 23:31

Offset | 19-12-10 | 21:11
Dit is geen jagen maar kneuzen die godje willen spelen. Je moet wel heel sneu zijn om hier zin aan te hebben. En sodemieter op met je interessanterige geneuzel over stapeldieren etc hfakker | 19-12-10 | 20:46 heeft niks met natuurbeheer te maken.

adriana65 | 19-12-10 | 23:29

In uitspraak zeggen verdacht veel engelstaligen 'ovaltine'.. Just so you know.

de grote Anti | 19-12-10 | 22:27

Ovaltine?! NEVER HEARD OF...
Bedoeld zal zijn de Zwitserse godendrank O V O M A L T I N E....

Walliewal | 19-12-10 | 22:03

Stropen is illegaal, dit is geen stropen, maar jagen.
Niets mis mee!

Offset | 19-12-10 | 21:11

Raptor | 19-12-10 | 19:15
Eens, eens!
-
*casus rusten laat ik*
#jagenopzondag
#jagenüberhaupt
jachtforum.messageboard.nl/viewtopic.p...
-
Schweinsteig Xpress | 19-12-10 | 20:00
Wildstand in stand houden doet de natuur al lang niet meer. Mede door onnatuurlijke voedselbronnen, terreinafbakeningen, kleine natuurgebieden en continue uit balans zijn van natuur.
Alle kraaiachtigen bijvoorbeeld domineren omdat ze makkelijker aan voedsel komen in perioden (winter) dan andere vogels. In de lente roven ze ale zangvogeljongen en eieren onevenredig.
Een goed voorbeeld van wel evenwichtigheid is uilen die als er meer muizen zijn, meer jongen krijgen en als er minder uilen zijn, minder.
Door (niet jagers!) mensen veroorzaakte ziekten als myxomatose (www.google.com/images?hl=en&q=myxo... sick!) zorgen voor een veel te lage stand van gezonde 'stapeldieren', ook wel 'voer' voor rovers (vossen, marters, roofvogels, etc). Jagers schieten zieke dieren af, soms ook met een strategische aanpak, zodat er weer gezonde populaties ontstaan.
Mijn stelling, na jarenlange bestudering, zonder zelf actief jager te zijn, is:
In onnatuurlijke landen als Nederland is geen natuur mogelijk zonder jagen.
Dat kan alleen in uitgestrekte gebieden als Frankrijk, Engeland, Duitsland en verder.

hfakker | 19-12-10 | 20:46

Wanneer ooit de pleuris uitbreekt ga ik wel mijn eten schieten.. Nu lijkt het vooral iets wat gelaarsde boeren bezigt om hun erf vrij te houden van 'dieven' en een kwestie wildbeheer in andere gevallen.. *webley patriot .25 poetst*

Tot die tijd gewoon lekker gamen.. mensen jagen is zowieso veel leuker,toch?
'En ze schieten terug.
www.youtube.com/watch?v=046b-HeGTxo#t=...

de grote Anti | 19-12-10 | 20:29

alle wild in de winkel is gefokt { whats in a name }

le sauvage | 19-12-10 | 20:11

Tsja, Wild springt niet vanzelf in de pan....

MMMMM no mnomnomnomnom

AssupFacedown | 19-12-10 | 20:07

@ Raptor | 19-12-10 | 15:55

Ik ben zelf niet tegen het jagen op dieren (behalve als het gaat om recreatieve doeleinden). Ik snap alleen dat eeuwige gezever om "de populatie in stand te houden" niet. Dat kan moeder aarde zelf ook wel. Dat kon moeder aarde 100 miljoen jaar terug, 100.000 jaar terug en nu dus nog steeds. Daarvoor heb je geen jagers nodig. De mens is begonnen met jagen, om te overleven (zowel om zich te voeden, als zich te beschermen) en niet om de populatie mammoeten, wolven of herten destijds in stand te houden.

Dat dierliefhebbers dan weer niet snappen, dat jagers tegenwoordig in de Westerse beschaving ook jagen omdat ze het kennelijk zielig vinden dat dieren op een verschrikkelijke manier (kunnen) sterven in de natuur, begrijp ik overigens ook niet helemaal.

Schweinsteig Xpress | 19-12-10 | 20:00

als slager zeg ik jagen is voor janetten , liever oog in oog kelen , dan op een kilometer afstand afschieten !

le sauvage | 19-12-10 | 19:55

hfakker | 19-12-10 | 19:07
Ik maak een buiging voor u. Al ben ik zelf geen fervent jager, ik ben wel een zoon, kleinzoon en achterkleinzoon van mensen die wel jagen of hebben gejaagd. Het is zo makkelijk om erover te oordelen als je het nooit van nabij hebt meegemaakt.

Raptor | 19-12-10 | 19:15

Beetje suggestief om het stroop te noemen. T/m 31 december is het jachtseizoen.

Raptor | 19-12-10 | 19:13

.... correctie: "mening" (op twee na laatste regel)

hfakker | 19-12-10 | 19:08

Ik WALG van jagers. Mensen die voor de lol en voor hun eigen sadistische geilheid dieren vermoorden zijn doodziek. En meestal nog reli ook. (pleonasme)
grote haas | 19-12-10 | 10:35
-
Dit soort berichten doet mij heel ongenuanceerd denken over de ani-jager... de zelfbenoemd natuurkenner, vaak ieder greintje dierenvriendelijkheid aan boekjes ontlenend.
-Het grote merendeel van jagers is hard core natuurliefhebber en wandelt en observeert 9 van de 10 keer of wel vaker de planten en bomen. Ja, dat hoort u goed, hij houdt zich ook veel met planten bezig. En met het biotoop, de balans, de stand van zaken.
Het begrip weidelijkheid (www.dejachthut.eu/viewtopic.php?t=2782...) is leidend, wat neerkomt op, ten minste:
"Maar vooral van belang is de houding ten opzichte van het wild en het welzijn der dieren die bejaagd worden."
Als jochie vond ik het het prachtigste wat er was, jagen, drijfjachten. En wat was ik onder de indruk van het respect en de kennis van die jagers. Mannen die iedere ochtend om 5uur naar hun jacht gingen, dag in dag uit en erna naar hun werk en dan weer eens gingen kijken. Soms om 1 a 2 keer per jaar een zieke, zwakke of oude ree te schieten...
Ach, mensen zonder enig benul, daar ook niet in geïnteresseerd zijn, maar a.h.v. een fotootje (van waarschijnlijk stropers.... volgens mij is jagen op zondag sowieso verboden...) al te graag hun mening spuien... moeten we er misschien aan wennen, hersenloze meingne?
-
Neen, driewerf neen. Als je geen fuck weet, mond houden en op zoek gaan naar kennis.
pak aan, zo, hiero, pats

hfakker | 19-12-10 | 19:07

Heb een leuke sneeuwpop ingestuurd.

ikzouhetnietweten | 19-12-10 | 19:05

-weggejorist-

canis lupus | 19-12-10 | 18:53

Spollen met de auto.

Leeany | 19-12-10 | 18:30

De mens jaagt al duizenden jaren. Dat het bij de AH in het schap ligt wil nog niet zeggen dat de jacht verboden moet worden. Dusssss lekker afknallen die handel :).

Polderdandy | 19-12-10 | 18:29

@ Konjin | 19-12-10 | 15:55

En moeder natuur kan daar zelf niet voor zorgen? Ik verbaas me soms echt over de medemens, dat wij overal maar altijd in de natuur ingrijpen moeten, terwijl de natuur al miljoenen jaren bestaat. Natuurlijk is het zielig, dat een hert, een rund in het wild of een haas aan de hongerdood zou moeten sterven. Maar het is altijd zo'n drogreden dat we daarom maar de populatie tot een bepaalde stand dienen te houden, want anders zou dat inhouden dat het maatschappelijk ook verantwoord is om mensen dood te schieten als er schaarste aan voedsel is in een bepaalde streek/bepaald land. Want ik denk dat die haas er echt niet wakker van ligt, als er van ons mensen eentje minder is (hetzelfde wat de jager dus denkt over die haas).

Schweinsteig Xpress | 19-12-10 | 18:18

Na een uur veldweggen raggen in zuid-limburg een prius uit +/- 20 cm losse sneeuw getrokken met de 1987 audi quattro. Waan-zin-nig goed systeem!

volautomatische_aard | 19-12-10 | 17:55

Schanda, met die haasjes.
Doe mij maar zeehonden.

Tapioca pudding | 19-12-10 | 17:45

watson357 | 19-12-10 | 17:12
Ik zie echt geen enkel verschil. Het spijt me.
Discussiëren is ook helemaal niet meer nodig aangezien mijn conclusie de enige juiste is.

Bolle Wim | 19-12-10 | 17:18

Bolle Wim | 19-12-10 | 17:05

Met iemand die zulke debiele vergelijkingen maakt als argument voer ik geen discussie ... NEXT !

watson357 | 19-12-10 | 17:12

watson357 | 19-12-10 | 16:56
Jullie halen ook werkelijk van alles uit de kast om moord en doodslag te kunnen rechtvaardigen. Wat ik toch opvallend vind; de mannen (jagers?) van pedopartij Martijn verklaren en vergoelijken hun afwijkend gedrag op exact dezelfde wijze.

Bolle Wim | 19-12-10 | 17:05

Konjin | 19-12-10 | 15:55
Maar wat doen jullie aan die enorme aantallen katten en honden in het land? Die beesten hebben ook geen natuurlijke vijanden. Op elk armzalig haasje in de vrije natuur lopen er een miljoen katten en honden rond die de tuinen en de trottoirs vol schijten.

Bolle Wim | 19-12-10 | 16:57

Bolle Wim | 19-12-10 | 16:49

Vooral je plaatjesboeken met konijntjes blijven lezen.
Waarschijnlijk vind je het experiment Oostvaardersplassen geweldig en heb je nog nooit gehoord van patatvossen en je ook nog nooit afgevraagd waarom er zo weinig weidevogels meer zijn...
Ook waarom sommige soorten ganzen ineens stationaire soorten hier in het land zijn geworden heb je nog nog nooit afgevraagd en volgens jou kan je nooit genoeg houtduiven hebben ...
Wild is het ultieme scharrelvlees !

watson357 | 19-12-10 | 16:56

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 16:47
In dat geval, tof idee. Ik had het al gepost op de Dumpert. Maar bij dezen dan nog een keer hetzelfde toegewenst .

AM. | 19-12-10 | 16:54

watson357 | 19-12-10 | 16:42
Vertel vooral verder! Ik kan echt genieten van uw gevoelige Kerstverhaal.
Komen er ook nog engelen in voor?
Of worden die ook geschoten door de natuurliefhebbers pur sang??

Bolle Wim | 19-12-10 | 16:49

@AM. | 19-12-10 | 16:44
Zeker. In levende lijve.

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 16:47

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 15:34
Zeer zeker, ik dacht eerst dat het een grap was van een andere persoon. Maar het is dus echt U?

AM. | 19-12-10 | 16:44

@Konjin | 19-12-10 | 15:55

Allemaal waar, maar hoog in het vaandel van iedere jager staat Weidelijk Jagen...
En dat is dit niet, dit is stropen en iedere rechtgeschapen jager spuugt op dit soort volk.
Toen er overstromingen waren in Limburg gingen de jagers erop uit om hazen te redden van hoger gelegen hoopjes aarde waarheen ze waren gevlucht. Iedere jager is namelijk een natuurliefhebber pur sang en zorgt voor de dieren op het, aan hem toevertrouwde, stuk land ...

watson357 | 19-12-10 | 16:42

Konjin | 19-12-10 | 15:55
En ondertussen maar klagen over Adolf Hitler.

Bolle Wim | 19-12-10 | 16:35

voor alle mensen die gaan lopen huilen.
er word gejaagd omdat de hazen en ander wild hier in nederland bijna geen natuurlijke vijanden heeft. vooral de zwakkere worden er tussenuit gehaald omdat de niet snel genoeg zijn om weg te komen, hetzelfde gebeurt normaal in de natuur ook wanneer ze worden opgejaagd door roofdieren. wanneer de hazen niet worden afgeschoten zal de populatie groter worden en dit is alleen maar zielig voor de hazen zelf. dit omdat er dan meer zullen zijn en met dezelfde hoeveelheid voedsel zullen er veel sterven. er word dus vooral gejaagd om het natuurlijke aantal hazen op peil te houden. de jagers vinden het daarnaast ook leuk om te doen maar dat is niet de hoofdzaak.

Konjin | 19-12-10 | 15:55

Hazenpeperrrrrrrrrr Lekkerrrrrrrrr. Man hou op met dat gezeik over dat dat zo zielig zou zijn. Ga is in een varkensstal kijken. Die hebben helemaal geen kans. Dat softe gedoe. En ik hoef maar de deur uit te gaan of ik struikel over de hazen. Er zijn er zat. Voor de rest fucken ze als de konijnen dus er zijn er zo weer teveel volgend jaar. Voelt lekker hè? Dat medelijden met die arme dietjes. Man, heb medelijden met jezelf. Want dat is het.. je voelt je er lekker bij. Hypocriet!
Zo... dat moest ik even kwijt. En nee, ik jaag niet.

Der alte Fritz | 19-12-10 | 15:42

@Prins_Bernhard | 19-12-10 | 15:03
Goh, en ik krijg een Joris aan m'n broek omdat ik suggereerde dat hetgeen wat mis is met uw soort lieden weleens in dezelfde hersenhelft zou kunnen zitten als de kronkel bij pedo's, namelijk een verslaving aan euforie bij het slachtofferen van schepsels met ongelijke kansen. Uw betoog doet daar weinig aan af. Een overmaat van de stoffen waaraan u verslaafd bent (hypothalamus neuropeptiden) wordt voornamelijk bij seksueel afwijkenden aangetroffen alsook lustmoordenaars.

Wedstrijdkrokodil | 19-12-10 | 15:36

@AM. | 19-12-10 | 15:24
Ik twijfelde nog of ik met mijn hoofd op GS wilde komen, ach schijt

Getuigd van lef, vind u niet?

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 15:34

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 10:22
Toch stiekem gedaan, belhamel !

AM. | 19-12-10 | 15:24

Ik ga vandaag bij de Drag King & Queens Winter Olympics op het leidseplein
even goed me handen latten wapperen.

He Lullo | 19-12-10 | 15:21

@Prins_Bernhard | 19-12-10 | 15:03
Je jaagt niet eens, is het wel, Prins_Trol?

Bulloch | 19-12-10 | 15:13

Jagen is gewoon een hele leuk sport.
Niet voor iedereen weggelegd. Zeker niet voor de tere linkse zieltjes die zijn opgegroeid en geïndoctrineerd door hun babyboom ouders. Juist speciaal voor deze groep mensen ga ik graag regelmatig jagen, om ze te laten zien dat de wereld niet draait om linkse idealen. En natuurlijk dat het gezanik van deze mensen ook averechts kan werken, en met name mij stimuleert om juist wel te gaan jagen. Elke keer als ik de trekker overhaal zie ik zo'n schijnheilig linksmens gezicht voor me die weer eens mensen gaat vertellen wat ethisch verantwoordelijk is en wat niet. Er ontstaat dan een mooie brede glimlach op mijn gezicht, als het hagel verderop inslaat op mijn doel.

Prins_Bernhard | 19-12-10 | 15:03

Wat mij nou mooi lijkt, is stierenvechten, maar dan vanaf de tribune met een .50 Browning. Dat je je stukjes vlees panklaar eraf kan knallen. Mooi man, natuur.

Biff Eagleburger | 19-12-10 | 14:46

Zou mij niets uitmaken als ik haas was. Of je nu met mooi weer of met lelijk weer wordt doodgeschoten.

niettegeleuven | 19-12-10 | 14:45

Ik heb hier nog 2 konijntjes zitten hangoortjes die eigenlijk weg moeten,ik heb er nog 2 die ik zelf houd.Maar ik houd ze tot na nieuwjaar.Ik wil niet hebben dat ze ergens in de pan verdwijnen.het zijn dwerg hangoortjes en wegen samen nog geen 1.5 kg.Dus geen vette kluif.

kweetitwel | 19-12-10 | 14:45

Die jagers zijn vals. Zonder sneeuw bakken ze er natuurlijk niks van, zijn die beesten ze allemaal te slim af. Dus toe slaan als er sneeuw ligt. Lutsers.

bazza | 19-12-10 | 14:44

Ik verwacht toch vanavond wel een gallery vol sneeuwklabanii, eigenlijk.

Bigi Bana Boy | 19-12-10 | 14:42

In het zuifden sneeuwt het al weer en gaat tot in de avond laat duren.

kweetitwel | 19-12-10 | 14:39

Ach gut, wat zielig he die arme beestjes. Doet me denken aan dit stukje.
failblog.org/2009/03/26/meat-fail/
Wat goed toch dat wij mensen uitgerust zijn met zo'n mooi geweten.

Bulloch | 19-12-10 | 14:36

Jagers met jachtgeweren zijn echte mietjes. Die haas is tig x zo klein en nog durven ze hem/haar niet met de blote hand te vangen en te wurgen, maar moet er een kogel aan te pas komen. Ik begrijp nu ook waar het begrip "angsthaas" vandaan komt.

Schweinsteig Xpress | 19-12-10 | 14:36

Waar blijven die sneeuwfoto's?

Artwido | 19-12-10 | 14:36

@Litsehimmel 14:23

Haas toch niet per ongeluk gekregen van ene Willem IV ofwat?

widtvoet ® | 19-12-10 | 14:35

@ sliptong. Jacht is nu eenmaal altijd een "heerlijk" onderwerp van discussie. Iets wat ik overigens met een sliptong voor onmogelijk hou.

bierbron | 19-12-10 | 14:34

Tipje: Don't eat yellow snow!

Holleder | 19-12-10 | 14:29

Wij pakken ook wel eens een haas of zo. Maar we geloven er ook in dat zo'n beest een kans moet hebben. Pas geleden kregen we een haas van iemand. Lekker, dacht ik, haas voor Kerst. Alleen toen we hem open maakten las hij van binnen helemaal aan gort. Een 'jager' had duidelijk van zeer dichtbij twee keer een lading hagel op het dier afgeschoten. Kijk, daar word ik kotsmisselijk van. Als je gaat jagen, gebruik dan een buks met één kogeltje. Of je bent een goede jager en het dier ligt in één keer, óf je bent een kluns en de haas rent lachend weg. En met dit weer dien je fatsoenlijk te blijven en de dieren met rust te laten, ze hebben het al moeilijk genoeg. De jagers die hagel gebruiken en dan beweren dat ze 'van de natuur houden' zou ik het liefste de loop van hun eigen geweer in het achterste duwen en ... nou ja, vul zelf in en kleur de plaatjes.

Litsehimmel | 19-12-10 | 14:23

lekkere recepten met haas: www.wildplaza.nl
Ik ga zelf voor de Hazenpeper.
Vind fazant ook wel lekker. Met zuurkool. Ik denk dat ik er vanmiddag een het bos uit ga lokken met een stukie brood aan een werphengel.

vandiedingenja | 19-12-10 | 14:12

@ Tobi | 19-12-10 | 13:56

Tja, het is en blijft dan ook een kudtstad! Ik snap ook nog altijd niet waarom mijn broertje er is gaan wonen. Ik kom er slechts voor colleges en tentamens, en daarna zo snel mogelijk weer huiswaarts.

Nlz® | 19-12-10 | 14:09

@ Nlz® | 19-12-10 | 13:46
Nergens was gestrooid of geveegd, niet eens de grote wegen
En ik kan best fietsen, maak je maar geen zorgen. Het valt me gewoon op dat er werkelijk niets ondernomen wordt. Vorig jaar zelfde liedje

Tobi | 19-12-10 | 13:56

@bierbron | 19-12-10 | 13:33
Normale mensen schieten niet voor de lol dieren af. Jij wel en dat zegt genoeg over je. Veel plezier met je leuke hobby. Lutser.

Sliptong | 19-12-10 | 13:47

haasje heeft het in ieder geval niet meer koud

geitepik | 19-12-10 | 13:47

@Bolle Wim | 19-12-10 | 13:25

Gewoon effe een tip hè, Bolle Wim. Als je zelfs ook maar niet in de buurt van een jacht bent geweest, is het misschien wel handig om geen onzin te lopen uitkramen over dit onderwerp. Bloed is trouwens helder rood en warm, sneeuw is koud, dus dat smelt gelijk, schiet niet echt op qua visuele orgasmes. Maar dat weet jij al lang natuurlijk. Proost Wim, neem er nog één.

Biff Eagleburger | 19-12-10 | 13:46

Jagen voor het instandhouden van populaties lijkt me noodzakelijk. Jagen voor de lul lijkt me sadistisch. Not my cup of tea. Faalhazen.

Sliptong | 19-12-10 | 13:46

@ Tobi | 19-12-10 | 13:33

Ja, want tegen dit soort hoeveelheden is natuurlijk ook op te strooien/vegen...

Je zou ook kunnen leren fietsen, dat zou ook kunnen helpen.

Nlz® | 19-12-10 | 13:46

Jagen met een volle maag en eten in de kast.
Knap hoor.

Rammstein | 19-12-10 | 13:38

Overigens had de hond ook weinig te doen, maar die had met al die sneeuw wel een prachtdag!

bierbron | 19-12-10 | 13:33

Net terug van fietstripje naar 020 Innenstadt
Nog een wonder dat ik het overleefde, 020 Politburo laat immers Nergens vegen en/of strooien; Pecunia besparen voor de bodemloze N-Z faallijn-put, je weet tog!

Tobi | 19-12-10 | 13:33

Gisteren ook een jachtdag gehad.

Er hangen 2 hazen en een wild varken onder de veranda. Over een paar dagen het velletje eraf en voila.

Overigens hebben we een fractie van het aantal hazen geschoten wat we normaal doen. Die beesten horen en zien ons in de sneeuw al op honderden meters aankomen. In verband deels onze eigen regels schoten we niet in de drift en ook niet op naar achter slaande hazen. Niemand was in het wit gekleed. De opbrengst was klein.

bierbron | 19-12-10 | 13:31

Ik mag ook graag pissen in die mooie witte sneeuw.
Maar dat vroegen jullie niet, toch?

Evert2802 | 19-12-10 | 13:31

Ok mensen, hij is verstuurd!

(mijn kerstgroet)

Straks denk ik op dumpert.

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 13:30

liever wilde haas dan haas uit een een hok.

nieuwisanders | 19-12-10 | 13:30

@vander F 12:29

Schavuit! Nare manier van vissen vind ik 't. Heb het in Azie meerdere keren aan de gang gezien. Binnen geentijd één groot drijvend vissenkerkhof. Effektief is het wel.

Nu we het trouwens toch over *kuch* wat onorthodoxere jachtmethoden hebben... ben jaren geleden getuige geweest van een indrukwekkend maar gruwelijk schouwspel waarbij er gejaagd werd zuiver mbv. honden. (Was toen in Zuid-Europa op zoek naar pups.) Al de reaguurders hierboven die het al niet aanzien kunnen dat er een haas wordt geschoten zouden daarvan op z'n minst een week ziek zijn geweest. Ben -vind ik zelf- geen softe jankerT maar allejezus! Je weet werkelijk niet wat je gebeurt.

*aan die trip uiteindelijk wel twee schitterende Napoletano's overgehouden heeft*

widtvoet ® | 19-12-10 | 13:29

Biff Eagleburger | 19-12-10 | 13:12
Ach, het eten van al die beesten maakt natuurlijk geen zak uit. Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om het genot van het moorden. De mooie sport van het aan flenters schieten van zo'n dom beest. Als je zo'n ondier eerst voor zijn leven ziet rennen, de trekker overhaalt en 'm dan een koprol ziet maken om daarna nog een kwartiertje in doodsnood, krijsend en met van angst uitpuilende ogen, om zijn as mag zien draaien. Pure topsport! En vooral in de winter.. dan kleurt dat donkerrode bloed zo heerlijk op de maagdelijk witte ondergrond. Daar krijg je als sportman natuurlijk een kick van. Dan weet je weer waar je het allemaal voor doet en waar je al die tijd voor in training bent geweest!

Bolle Wim | 19-12-10 | 13:25

@widtvoet ® | 19-12-10 | 12:15
Heb even gewacht tot het kwartje bij u viel. Dat duurde even.
Professionele jagers die weten wat ze doen zullen nu, op zondag, zoals de meesten van hun rust genieten. Wie op dit moment met een geweer door de bossen struint op zoek naar dieren die moeilijk aan voedsel kunnen komen en niet kunnen vluchten is een sadist. Uw vergelijking met een kampcommandant is inderdaad treffend, maar ik wilde natuurlijk geen Godwin op m'n naam schrijven.

Wedstrijdkrokodil | 19-12-10 | 13:22

Leren, dat is het 'recept' voor vandaag. Helaasch, want ik had graag een rondje door de sneeuw geploegd op de mountainbike...

Nlz® | 19-12-10 | 13:21

@Zilvermeeuw | 19-12-10 | 13:13

Ik snap het. Jij blijft natuurlijk lekker binnen bij de CV om zo meteen je doorgekookte prakkie naar binnen te werken. Mag hoor. Je hebt nu eenmaal jagers en ambtenaren.

Biff Eagleburger | 19-12-10 | 13:18

Reaguren natuurlijk!

Art Vandelay Ultor | 19-12-10 | 13:15

@Zilvermeeuw | 19-12-10 | 12:54

Ah, weer zo'n veganistische Pin-moordenaar.

Biff Eagleburger | 19-12-10 | 12:56
------------
Beetje snel met oordelen he? Maar het is natuurlijk zo FLINK om in deze weersomstandigheden op hazen te jagen. Nou ik ben blij dat ik niet tot dat soort behoor.

Zilvermeeuw | 19-12-10 | 13:13

@Bolle Wim | 19-12-10 | 13:07

Reigâh is niet te vreten. Dat scheelt.

Biff Eagleburger | 19-12-10 | 13:12

@Biff Eagleburger 13:05

Humor! Die Cheney idd. En dat tijdens een poging een kwarteltje te stijven. Man wat een lutser.

widtvoet ® | 19-12-10 | 13:11

Jager zijn inderdaad pure natuurliefhebbers. Vol mededogen helpen ze de bevroren haasjes uit hun lijden. Want zeg nou zelf; het is voor die beestje toch geen leven om dag en nacht in die kou te moeten leven? Dat moet je toch niet willen als samenleving? Misschien zouden de heren jagers met hun hand over hun hart willen strijken en ook de vele duizenden bibberende meerkoeten, waterhoentjes en reigers uit hun ondraaglijk lijden willen verlossen?

Bolle Wim | 19-12-10 | 13:07

Ik heb nog nooit zoveel hazen gezien.
*buks pakt*

ZDEV | 19-12-10 | 13:06

@Watunflater 12:19

Die boodschap kwam idd. niet over de eerste keer. Blijken we 't toch grotendeels eens te zijn want zoals gezegd ben ook ik van mening dat je een heel duidelijk onderscheid kunt maken tussen de borrelende sport- of plezierjager en de professional.

widtvoet ® | 19-12-10 | 13:01

@Zilvermeeuw | 19-12-10 | 12:54

Ah, weer zo'n veganistische Pin-moordenaar.

Biff Eagleburger | 19-12-10 | 12:56

Jagers zijn losers! Ik stel voor om ze in een arena te zetten samen met een paar beren of leeuwen. Maar natuurlijk zonder geweer. Eens kijken hoe flink ze dan nog zijn. Bah wat een proleten.

Zilvermeeuw | 19-12-10 | 12:54

Marcel van Dam, ik denk in de buurt van Benthuizen.

koekje erbij? | 19-12-10 | 12:52

Willianus Wortelus | 19-12-10 | 12:44
Ben het op dat punt helemaal met je eens; goed schieten kunnen er maar weinig. Klaar.

njb | 19-12-10 | 12:49

A.S. uit Benthuizen, wie weet waar zijn huis woont ?

drs Marcel van Dam j | 19-12-10 | 12:48

Inderdaad, gewoon lekker op die beesten schieten. Een haas meer of minder maakt toch niet uit.
Hoe heet die ziekte ook alweer (Myxomatose) uitbreekt, hoor je ook niemand klagen, en dan liggen die beesten nog meer en langer te creperen.

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 11:26
Myxomatose bij hazen? Die kunnen dat niet eens krijgen, konijnen echter wel.
Je moet wel weten waar je over lult he.

Het Zilte Nat | 19-12-10 | 12:45


njb | 19-12-10 | 12:25 Bespaar me je uitleg. Mijn punt is dat erg veel jagers enorme klungels zijn en totaal niet kunnen schieten. Een trekker over kunnen halen betekent nog niet dat je een dier doodt met één schot en zo min mogelijk pijn.

Mijn punt: als een jager met een 308 op 100 meter groepjes schiet van 30 cm is hij/zij totaal ongeschikt en moeten ze zijn akte afpakken. Klaar. Hetzelfde geld voor mongols met een dubbelloops. Beesten half aan flarden schieten kan iedereen. Verantwoord jagen kunnen er maar weinig.

Willianus Wortelus | 19-12-10 | 12:44

Ik lees op die huilblog:

"NB: dit Vogeldagboek heb ik naar alle denkbare instanties gestuurd."

Maar ook naar Meldpunt Discriminatie Internet?

Cornald Kruyt | 19-12-10 | 12:44

@ Che_cuevara | 19-12-10 | 11:47

en de 'golden'-rule: "never eat yellow snow!"

De Treinende Rechter | 19-12-10 | 12:42

Che_cuevara | 19-12-10 | 12:33
Ik kom eran.
*kogelvrij vest aantrekken doet*

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 12:37

Natuurgekkies doen huilie huilie.

Boeiend.

Liberty Wolfe | 19-12-10 | 12:36

De Treinende Rechter | 19-12-10 | 12:31
Jaja, dat zijn de momenten.
De vrieskou, kudt sneeuw en Wim:
www.youtube.com/watch?v=lxPL6Ricdac
Heerlijk.

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 12:36

@Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 12:31
off topic. er is een nieuw topic. N en Z Korea gaan bakkeleien of zo iets

Che_cuevara | 19-12-10 | 12:33

@ Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:04

goed idee! Ik haal mijn ijspik vast tevoorschijn!

was overigens heeeerlijk buiten, we zijn ook nog even langs het tuinpad van mijn vader gelopen.

De Treinende Rechter | 19-12-10 | 12:31

Che_cuevara | 19-12-10 | 12:29
Hou het maar op die rechtse.
;

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 12:31

Che_cuevara | 19-12-10 | 12:27
Hij spoort niet.
Maar dat doet de NS ook niet met dit weer.

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 12:30

@Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 12:24
Die links ben jij?.
Ow nee denk toch die rechtse

Che_cuevara | 19-12-10 | 12:29

Ik heb ooit eens gevist met springstof,
dat was misschien een beetje teveel van het goede.

Veel teveel vis ineens op het ruggetje that is,
kun je niet wegvreten.

vander F | 19-12-10 | 12:29

@Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 12:15
Volgens mij is hij nog blauw van gisteren, of bevangen van de kou.
Moet haast wel met die onzin

Che_cuevara | 19-12-10 | 12:27

Willianus Wortelus | 19-12-10 | 12:15

Met een .308 heb je het over een kogelgeweer dat is toch makkelijker omdat je dan meestal stil ziet. Met een hagelgeweer moet je mee blijven bewegen met het stuk wild (ook als je geschoten hebt) vanwege de spreiding van de hagel.

njb | 19-12-10 | 12:25

@zeg maar jansen | 19-12-10 | 12:14
Hij solliciteert waarschijnlijk naar een perma-ban

Che_cuevara | 19-12-10 | 12:25

@watunflater
*kuch* een echte jager? echte jagers leefden samen met de verzamelaars.. die tijd is al voorbij ben ik bang..

ed.. | 19-12-10 | 12:22

Lekker makkelijk jagen zo; trieste figuren.

wirbel010 | 19-12-10 | 12:21

Met dit weer hebben de dieren geen schijn van kans.
Nu de kans voor onze jagende zielepoten.

Bataaf | 19-12-10 | 12:21

Tentamen leren ...

Dikkie Dik86231544 | 19-12-10 | 12:20

widtvoet ® | 19-12-10 | 11:54
Dat is juist wat er zo irritant aan is, die zgn. discussie. Helemaal nergens voor nodig, een echte jager weet wat hij doet. De zgn. 'businessclubjes-jagers' moeten met dit weer lekker bij moeders de vrouw blijven zitten om vervelende sentimenten die nergens toe doen te voorkomen.
Maar dat was blijkbaar niet zo bij u overgekomen. Case closed.

Watunflater | 19-12-10 | 12:19

Uw Harvester haalt dadelijk de bladblazer uit de schuur! Rotjochies manieren leren doe je zo!

Harvester | 19-12-10 | 12:19


njb | 19-12-10 | 11:48 Ik heb nog nooit één jager gezien die goed kan schieten. Wat is het droevig gesteld met de schietcapaciteiten van dat volk. Als je met een 308 en een dikke kijkert het presteert om op 100 meter groepjes van 30 cm te schieten moet je thuisblijven.

Willianus Wortelus | 19-12-10 | 12:15

-weggejorist-

bennybubble | 19-12-10 | 12:15

@Wedstrijdkrokodil 12:01

Tuurlijk lieverd. Zoals jagers natuurlijk ook voorwatbetreft losse steekjes veel overeenkomsten hebben met de kampkommandanten uit het Duitsland van weleer. Die kickte nl. ook zo op het uitbuiten van scheve machtsverhoudingen.

Kleine kinderen neuqen, weerloze Joden vermoorden, wildstand op peil houden en schade aan gewassen beteugelen. Ja verdomd! Het past allemaal precies in hetzelfde hokje. Beetje persen wellicht maar dan heb je ook een aansprekend punt.

Zorgt u wel dat u dalijk weer uitloggen doet op die afdelings PC van de Bavo? U zou toch niet willen dat er zometeen iemand flagrante onzin gaat zitten verkondigen onder uw nick.

widtvoet ® | 19-12-10 | 12:15

Wedstrijdkrokodil | 19-12-10 | 12:12 Door blijven gaan over je gekozen onderwerp, vooral flink over doorgaan. Schijt aan Joris, wat kan jou het schelen?

zeg maar jansen | 19-12-10 | 12:14

Stropen is wat anders maat...

Izbut | 19-12-10 | 12:13

@Che_cuevara | 19-12-10 | 12:03
Welbeschouwd zijn kinderen, zelfs in de leeftijd van 0 tot 4, weerbaarder dan een konijn versus een mens met jachtgeweer. Ook bejaarden zijn weerbaarder tegen overvallers dan waar we het nu over hebben. En geen gelul over spruiten, die lui oefenen op zondag gewoon hun hobby uit en de sneeuw maakt het voor hun alleen maar leuker. Terwijl de minieme kans voor het konijn alleen maar kleiner is daardoor. Dat is puur sadisme.

Wedstrijdkrokodil | 19-12-10 | 12:12

necrosis | 19-12-10 | 12:02

Waarom zouden ze? Jagers jagen meestal omdat boeren last hebben van schade van ganzen, dan lijkt me het toch vrij sterk dat ganzen last hebben van jagers. Zeker niet als er 1000-1500 ganzen op een stuk van 6ha. grond zitten.

njb | 19-12-10 | 12:10

Che_cuevara | 19-12-10 | 12:00
Het koste me 2 kouwe klauwen en een aansteker maar het is gelukt !

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 12:10

Die haasjes zijn het haasje, duidelijk.

zeg maar jansen | 19-12-10 | 12:08

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 11:51

Je zegt zelf 'hok' dus die leven niet vrij in de natuur, of bedoel je iets anders?
Hier worden ze ook van het land geknald, maar toch blijven er altijd nog wat zitten, anders is er volgend jaar niets meer.
Er moet gewoon even gekeken worden of je daadwerkelijk wilt gaan jagen met zo'n pak sneeuw of dat misschien de jacht een paar dagen kan worden opgeschoven als er minder sneeuw ligt. Schadebestrijding uitgezonderd, je wilt niet dat na een paar dagen sneeuw opeens je gewassen flink aangevreten zijn (mocht het haas in staat zijn om dat te doen, natuurlijk).

njb | 19-12-10 | 12:06

hier liggen er ook een paar in de vriezer. Lekker in het zuur strakjes, jummie.

sufkut | 19-12-10 | 12:06

Mijn opa was nooit te beroerd om een wilde ruk aan het stuur te geven om die fazant nog net een tik te geven met z'n auto.
Hup, fluks achterin de auto gooien en later samen met opa het beest plukken, slachten en klaarmaken,
vers van de bumper.

Helemaal geen jachtgeweer voor nodig.

vander F | 19-12-10 | 12:04

@Wedstrijdkrokodil | 19-12-10 | 12:01
Dit is wel een erg manke vergelijking.
Pedo's zijn nog minder dan insecten kun je niet met dieren vergelijken

Che_cuevara | 19-12-10 | 12:03

@max_laadvermogen | 19-12-10 | 11:58
Jawel.
Onverdoofd gedood en ze hebben geen varkensvoer gegeten

Che_cuevara | 19-12-10 | 12:02

@njb | 19-12-10 | 11:59
Wellicht hebben ganzen last van/ schade van jagers.....

necrosis | 19-12-10 | 12:02

Wat een geneuzel zeg, zijn hazen nu opeens zielig op geenstijl?
Beestjes hebben een pracht leven in het wild gehad, kun je van je doosje KFC niet zeggen...

GoogIeIaar | 19-12-10 | 12:01

-weggejorist-

Wedstrijdkrokodil | 19-12-10 | 12:01

@Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:51
Daar is hij vast blij mee.
Toch geen varkensvet ingesmeerd, daar zijn ze allergisch voor

Che_cuevara | 19-12-10 | 12:00

Watunflater | 19-12-10 | 11:34

Ben het helemaal met je eens over de schadebestrijding, dit gaat toch voor. Zeker als het gaat om ganzen, die schijten gewoon de hele boel onder. Kom een keer in Noord-Holland kijken, daar hebben we op een gegeven moment maar de vergunning om ganzen te schieten terug gegeven omdat het geen doen was. Al die regels die ze hebben opgesteld voor de bestrijding zijn eerder tegen de bestrijding dan voor. En op elke hoek natuurlijk een controleur van de AID (geen leugen, ze rijden gewoon rond gedurende tijd dat je aan het jagen bent) want je bent meteen je jachtvergunning kwijt als je toevallig een gans schiet die op een ander stuk weiland wil gaan landen waar jij niets mag schieten. Er moet gejaagd kunnen worden om schade te bestrijden, maar met dit soort regels maakt het de jager haast onmogelijk om dit te doen.

njb | 19-12-10 | 11:59

zijn vast geen halalhazen.

max_laadvermogen | 19-12-10 | 11:58

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:53
Of aangeven.
*uniformpje strak trekt en laarzen poetst*

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:57

Bo Dreksma | 19-12-10 | 11:56 Niet nodig, vierwielaandrijving, winterbanden en sperdifferentieel aanwezig hier.

zeg maar jansen | 19-12-10 | 11:57

@Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:53
Maar wel voornamelijk

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:56

Tip voor degenen die wel met de auto op pad gaan vandaag: sneeuwkettingen meenemen. Schijt aan de regels, want mag niet in Nl.

Bo Dreksma | 19-12-10 | 11:56

@Overdatum.nl | 19-12-10 | 11:49
Als je ze niet helpt scheelt dat wel weer een aantal bekeuringen

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:55

Vandaag lekker met de crosser van A naar B.

Bo Dreksma | 19-12-10 | 11:54

@Watunflater 11:34

Zou m'n pijlen maar wat zuiverder richten als ik u was. Ondergetekende ontkent niet dat er goede argumenten kunnen zijn ook onder deze omstandigheden gewoon te jagen maar zegt slechts dat het onzin zou zijn aan te nemen dat "de" jagers op dit punt een helder éénduidig standpunt innemen. En om die heterogeniteit nog eens te onderstrepen haalde hij aan dat er ook heel verschillende opvattingen bestaan over de drijfjacht. Goed lezen maat!

widtvoet ® | 19-12-10 | 11:54

@Overdatum.nl | 19-12-10 | 11:49
Wat een domme domme man die oliebollenbakker.

'Heuuejj laat ze d'r maar uitkommen'

*nu echt gaat*

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 11:54

@Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:40
Maar die mag je wel afschieten

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:53

En voor alle huillies:

Jagen is stoer !

En dat geldt niet alleen voor de vrouwenjacht.

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:53

alle jagers naar een moskee in de buurt sturen, het nuttige met het leuke combineren

houjebekmaarlul | 19-12-10 | 11:53

@njb | 19-12-10 | 11:48
Bij mijn familie in Frankrijk wordt er helemaal niet moeilijk gedaan. Toen ik klein was mocht ik met mijn neefjes mee naar het hok waar die beesten zaten en er 1 aanwijzen die we later zouden eten.

Ook ging ik mee op jacht. Ze werden zo van het land geknald, de pan in. Zelden zo lekker gegeten :)

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 11:51

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:47
Doe ik.
Ik heb alleen zijn snor ontdooid.

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:51

Hmm.. Erg makkelijk shieten zo. Heeft er iemand nog een link naar een leuk kerstcadeautje?

contractor | 19-12-10 | 11:51

@Henk003 | 19-12-10 | 11:49
Daar prijs ik mij inderdaad heel gelukkig mee, dat ik niet op jouw tuinpad hoef te komen

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:51

@Che_cuevara | 19-12-10 | 11:48
Gelukkig maar.

Henk003 | 19-12-10 | 11:49

Even een gewetensvraag aan de reaguurders hier.

Zou jij een beknelde politie auto aanduwen of niet? Of zou je net als de oliebollenverkoper iedereen adviseren de door gladheid gestrande agenten niet te helpen? Filmpje!

www.youtube.com/watch?v=lcvsu4YMbxE

Overdatum.nl | 19-12-10 | 11:49

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 11:23

Voor de hazen is er niet veel spannends bij, ze zien je al van verre aankomen maar blijven vaak toch liggen omdat ze wellicht denk dat de jager ze niet ziet (wat overigens redelijk vaak zo is). Het is meer om de hazen een kans te geven om weg te komen, een jager kan ook niet helemaal perfect schieten, hoor. Er zijn er genoeg die de haas missen zodat het vervolgens weg kan rennen.

Nederland is soms te pietluttig met de jacht, niet dat iedereen zomaar kan gaan jagen ofzo, maar er zijn genoeg burgers die de Politie tippen als ze een jacht zien en vervolgens heb je de AID op je dak terwijl je je gewoon aan de regels houdt. Dit geheel Off-topic, overigens.

njb | 19-12-10 | 11:48

Driften??
Hebben mijn voorwielen de grip niet meer voor.

4x4 aan de Kerstman gaat vragen

Bo Dreksma | 19-12-10 | 11:48

Ik erger me kapot aan Henk en Ingrid die hier dan ineens wel weer een probleem van maken. Deze mensen hebben een vergunning. De huilebalk en zo genaamde natuurliefhebber van dat blog vindt natuur vooral lief, op het moment dat het het bambi/disney niveau ontstijgt is het ineens boeroepen. Waarschijnlijk ook zo'n gaffer die vossen bij kippen vandaan houd, niet omdat deze evt. ons voedsel opeten maar omdat het zielig is. Een uur lange facepalm voor elke Nederlander die dit zielig vindt...

Schrödingerskat | 19-12-10 | 11:48

@Henk003 | 19-12-10 | 11:28
Ik werk voor mezelf, en nee ik zal vast niet bij jou op het tuinpad komen

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:48

Wat een goor plebs is dat volk toch.... Hoogste tijd voor een totaalverbod.
Laat ze maar naar Afghanistan vertrekken. Daar mogen ze knallen...

Ad337 | 19-12-10 | 11:47

@Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:38
Niet naar kijken.
Niet aanraken.
Niet tegen spreken
En vooral niet ontdooien

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:47

@my10cents | 19-12-10 | 11:32
Speciaal daarvoor een nick "aangemaakt"?

necrosis | 19-12-10 | 11:46


MichieldeMuiter | 19-12-10 | 10:19 Tegenwoordig wordt er in de jacht geen loodhagel meer gebruikt gelukkig. Loodhagel is al jaaaaaren verboten. Slecht voor het milieu en bovenal slecht voor je hersenen.

Willianus Wortelus | 19-12-10 | 11:46

Watunflater | 19-12-10
"... je zult mij nooit op een door de hoge sneeuw ploeterend haas zien schieten, maar dan praten we over het recht houden over de vinger die de trekker bedient ..."
Precies. Daar gaat het om. Los van alle argumenten voor of tegen jagen: hier gaat het om respect.

henkojenko | 19-12-10 | 11:42

En het is ook geen weer om te Beunhazen.

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:40

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:26
Gele sneeuwballen kan ze ook al niet waarderen.
Het zal de overgang wel zijn.

Zag daarnet nog een enorm mooie Sneeuwfallus.
Bleek het Hassan te zijn van 3 blokken verderop.
Ingesneeuwd en al.

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:38

Vieze ratten!

Frits Bom | 19-12-10 | 11:37

@beerpoes | 19-12-10 | 11:12
Iglo groter maken dan

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:35

Al die jank reacties word ik een beetje schijtziek van. Thorrie en Widtvoet moeten de reactie op die betreffende site van dhr. Beuk25 maar eens lezen.
En dan over een paar weken zeuren dat de wortelen en de spruiten zo duur zijn omdat de helft opgevreten is. Dieren die niet weg kunnen komen gaan over een paar dagen toch wel dood. Zoals ik al zei: de boer en de teler zijn er blij mee.
En voordat ik iedereen over me heen krijg, natuurlijk jaag je met respect.

Het betreffende citaat:

Ik vind het onzin om nu niet te jagen. Als een haas (of ander bejaagbaar c.q. te bestrijden beest) niet tegen een dag of vier sneeuw kan (tenminste, zo is de situatie hier in het zuidwestelijk deel van Zuid-Holland) is het mijns inziens veel beter (en humaner) het af te schieten. Het dient dan in ieder geval een beter doel dan dat het enige dagen ligt te creperen doordat de uitgangspositie voor deze winter zo slecht is.
Op de meeste plekken is er nog erg gemakkelijk aan voldoende voedsel te komen. De sneeuwlaag is (in ieder geval hier) niet erg dik, er staat nog veel gewas in de grond en de straffe wind zorgt er voor dat veel voedsel gemakkelijk bereikbaar is.
Anders wordt het pas bij een langdurige koude periode van meer dan een fors aantal weken, of na een periode van dooi, natte sneeuw en regen met daaropvolgend een koude / sneeuw periode. Een haas (zelfs een heel jonge) kan erg goed tegen koude, echter niet tegen langdurige natheid.
Een tweede reden is. Voor mij is jagen niet alleen plezier maar ook een manier van schade in de landbouw beperken. Vanmorgen hebben wij op diverse plekken getracht schade aan landbouwgewassen door ganzen te bestrijden. Ikzelf zat bij een perceel wortelen die nog in de grond staan, anderen zaten bij andere gewassen waarbij volgens (de strenge) regels schadebestrijding is toegestaan.
In de loop van de morgen zijn er nog 10 hazen in een boomgaard geschoten. Reken maar dat de fruitteler dat gewaardeerd heeft.
Vanzelfsprekend doen wij ons uiterste best het wild een eerlijke kans te geven en je zult mij nooit op een door de hoge sneeuw ploeterend haas zien schieten, maar dan praten we over het recht houden over de vinger die de trekker bedient en dat lijkt me een ander onderwerp.

Einde citaat.

Watunflater | 19-12-10 | 11:34

Ik gaat naar buiten, resultaat zien jullie straks.

Wanten: theweazlecompanie.nl/images/wanten.JPG...
Check

Snowboots:http://zoeaparis.typepad.com/photos/uncategorized/2007/12/17/snowboots_hello_kitty.jpg

Check

Tot later!

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 11:33

-weggejorist-

my10cents | 19-12-10 | 11:32

Of ze nou afgeschoten worden, of dat een roofvogel ze uit de sneeuw pakt.. Kom dan met een nuttig shock report, zoals die dikke sneeuwbui die momenteel boven Belgie hangt, en langzaam richting het zuiden des lands schuift..

j0shua | 19-12-10 | 11:32

Harde porn kijken op de laptop

thatsme | 19-12-10 | 11:31

Ik weet iig één ding wat we vandaag NIET gaan doen: voetballen kijken...

patrizio | 19-12-10 | 11:29

@Che_cuevara | 19-12-10 | 11:23
Ik heb het ook over een stoep en een weg en ook een tuinpad. Maar daar zult u vast niet komen of werkt u bij TNT?

Henk003 | 19-12-10 | 11:28

@Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:20
Wordt je wel warm van

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:28

-weggejorist-

aGoeroe | 19-12-10 | 11:27

@Schout-bij-nacht | 19-12-10 | 11:22
Inderdaad, gewoon lekker op die beesten schieten. Een haas meer of minder maakt toch niet uit.

Hoe heet die ziekte ook alweer (Myxomatose) uitbreekt, hoor je ook niemand klagen, en dan liggen die beesten nog meer en langer te creperen.

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 11:26

@Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:12
Je moet ook netjes plassen, en beginnen met een hoofdletter

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:26

Humor. Nederland is gelukkig niet meer de blinde fanboy van de job cohens uit onze polletieke sien, laat echter een jager zien met een au pijn haas - en de Groenlinkse schrik komt boven.
Groei dat laatste stukje ook even op, de wereld is niet van Walt Disney.

Jan Passant mk2 | 19-12-10 | 11:25

Jagers zijn per definitie hele zielige mensen die lullen naar de inhoud van hun diepvriezers. Totaal geen respect van mijn kant. Ik kom er veel tegen, ik woon midden in de natuur.

vandezijlijn | 19-12-10 | 11:25

Flora en Faunawet, jagen als er sneeuw ligt is verboden. niet dat ik iets tegen de jacht heb maar dit is gewoon stropen. triest

nokkie | 19-12-10 | 11:25

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:23
Maar dat weet Rob niet.
Die moet nog uit de kast komen.

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:24

@necrosis | 19-12-10 | 11:10
Kom ik met mijn fietsje weer niet aan te pas.
huilen gaat

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:24

Schout-bij-nacht | 19-12-10 | 11:22 Spinten? Is dat snel biertjes drinken?

Ashtrey | 19-12-10 | 11:23

@njb | 19-12-10 | 11:20
Waarom niet schieten op die beesten als ze stil zitten? Geweer uit de auto laden --> BAM--> Voor het eten nog lekker warm weer thuis.

Ik snap het verschil niet, alsof die hazen het spannender zouden vinden om achterna gerend te worden.

Ik heb nog nooit geschoten, ja met duckhunt. Maar toen zat ik ook altijd een meter van het scherm

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 11:23

@Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:04
Elke dag is de ideale dag hiervoor

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:23

@11.21: Alsof er ook maar iets aan te merken is op ... bedoel ik uiteraard

Schout-bij-nacht | 19-12-10 | 11:22

@Redactie: svp deze volstrekt misplaatste balkjes van de foto verwijderen!

Alsof er ook maar iets is wat je zou kunnen aanmerken op wat ze doen. Jagen is totaal niets mis mee. Een goed tijdverdrijf op de eerste plaats en zorgt daarnaast ervoor dat we een lekker stuk wild met de kerst kunnen eten.

Of de dieren de ene keer makkelijker of moeilijker te schieten zijn is natuurlijk niet relevant. Behalve voor de moeilijkheidsgraad. Moet elke jager lekker zelf weten wat hij het leukst vind.
Overigens maakt mij voor een goed stuk vlees op mijn bord nu niet echt uit of het geschoten is in de sneeuw zonder dat de haas aan het spinten was of zonder sneeuw tijdens een sprint......... Proef het verschil niet.

REPSECT voor degenen die aan het jagen waren terwijl de gemiddelde reaguurder schat ik tot half tien nog in zijn bed lag.

Schout-bij-nacht | 19-12-10 | 11:21

@Henk003 | 19-12-10 | 10:58
En wat moet ik op jouw tuinpad?

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:20

Elk jaar ga ik mee als drijver zo rond het einde van het jaar. Vorig jaar lag er net als dit jaar een dik pak sneeuw rond die tijd. Er lag zelfs zoveel sneeuw dat we dat jacht hebben afgeblazen.
In de sneeuw zie je de hazen heel snel liggen, als je ze dan vervolgens gaat opjagen hebben ze in het dikke pak sneeuw geen gelegenheid om (snel) weg te komen, en op stil zittende hazen ga je natuurlijk niet schieten, de beesten moet ook een kans krijgen om te ontkomen.
Een beetje jager/pachter die het gebied kent waar hij gaat jagen, heeft er wel een idee van hoeveel stuks wild er zitten, zodat er ook nog wat blijft zitten wanneer je klaar bent met de jacht.
Veel jagers zijn natuurliefhebbers, maar de wildstand moet wel op pijl gehouden worden. Er zijn altijd wel jagers die toch gaan jagen als er zoveel sneeuw ligt als nu, misschien ook wel omdat de hazenjacht sluit op 31 december. Er zijn nog 2 weken om die jacht te houden. Ze hadden die jacht misschien beter kunnen verplaatsen, anders is het gewoon jammer. Tot 31 januari kan er nog worden gejaagd op fazantenhanen, wilde eenden, konijnen en houtduiven, daar kunnen ze ook voor gaan. Het is helemaal niet erg om een jacht te laten lopen, er zijn dit jaar weinig hazen dus een des te mooiere jacht heb je volgend jaar.

njb | 19-12-10 | 11:20

@Nacho_Vidal | 19-12-10 | 11:18
Oeh, dat is inderdaad wel zonde. Er is inderdaad wel veel te zien wat om een langer verblijf vraagt.
Harrod's vind ik ook altijd super. Daar kan die Bijenkorf nog wel een puntje aan zuigen.

@allen: ik ga nu weg, shopping spree! Veel (sneeuw)plezier allemaal!

Michelle93 | 19-12-10 | 11:20

Maar goed, zie het positief.
Het is ideaal weer om zeehondjes te gaan knuppelen !

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:20

thorrie | 19-12-10 | 11:06 Ga jezelf verzuipen man, nageboortedrol.

BraterEnWood | 19-12-10 | 11:19

@Transformatorhuisje | 19-12-10 | 10:50
Wil je dat wel eens laten, die 8 miljoen kuub ligt nu bij mij voor de deur

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:19

Jackanders | 19-12-10 | 11:15
En ik had er nog wel zo'n goed gevoel over (alweer...).

Ashtrey | 19-12-10 | 11:19

@thorrie 11:13

En zo denken er veel meer over maar waarom de moeite nemen iets verder te kijken dan je neus lang is wanneer je ook zomaar wat kunt roepen. Zijn overigens ook steeds meer jagers die de drijfjacht sowieso afzweren.

widtvoet ® | 19-12-10 | 11:19

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:16
Uiteraard.
Mevr Teun denkt dat ik al jaren aan een boek bezig ben.
Weet zij veel.
*even wat sneeuwballen richting buurvrouw gooien gaat*

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:18

@Michelle93 | 19-12-10 | 11:16
Helaas moest ik binnen 2 uur naar alle bezienswaardigheden stampen. Echt jammer. Ik ben nog wel in Harrod's geweest.

Prachtige zaak.

Maar ik moest ook weer een bepaalde tijd het vliegtuig terug hebben, had namelijk nog veel meer willen zien.

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 11:18

@deboerenlul | 19-12-10 | 10:39
Daar ligt nooit iets

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:17

Tuig blijft tuig. Ik schijt op dat volk. Met een .45ACP raken ze op 7 meter nog niks, bij de eerste beste 6-jarige 'nieuwe nederlander' loopt ze de blubber dun door de broek, maar dieren afschieten durven ze; smerige ratten.

BraterEnWood | 19-12-10 | 11:17

Jackanders | 19-12-10 | 11:15
Half januari kunnen we pas genieten van wederom een 10-0.
*baalt*

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:17

@Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:16
Ik ben seeuwschnee aan het maken, mag mijn rooie niet weten natuurlijk

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:16

@Nacho_Vidal | 19-12-10 | 11:15
Ach, ik vind het toch wel een aardige stad...
(ik prefereer Burgerking)

Michelle93 | 19-12-10 | 11:16

@Blanke Braadworst | 19-12-10 | 10:36
Of hij krijgt trek in braadworst

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:16

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:13
Ik denk dat het halve roze volk Sneeuwlullen aan het maken is.

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:16

@Zyprexa20mg | 19-12-10 | 10:25

Van welke wet?

Huppultrut | 19-12-10 | 11:16

Ajax - Feyenoord kijken is er ook niet bij vandaag, kudT!

Jackanders | 19-12-10 | 11:15

@Michelle93 | 19-12-10 | 11:13
Arme meid, ach, London is toch maar saai.

Hadden maar 1 Mcdonalds.

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 11:15

@thorrie | 19-12-10 | 11:06
Al ben ik geen jager, hier ben ik het wel mee eens

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:15

Moet ff naar buiten, want de buren schuiven alle sneeuw weer terug op mijn net schoon gemaakte stoep.

CoffeePatch | 19-12-10 | 11:15

Hele vette site dat vogeldagboek

New_Utero | 19-12-10 | 11:15

necrosis | 19-12-10 | 11:13
Neem nog een tripeltje vriend.
Verdrink je emotie's maar.
Toe, het mag.
Als je dubbel gaat posten, helpen we je wel.
Een beetje sneeuw en je bent zo weer het ventje.

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:14

Ik hoorde in Londen te zitten, maar dankzij al die witte troep zit ik hier vast.
Dus dan ga ik maar lekker koffie drinken en kerstkransjes eten.
En zo meteen even shoppen. Indoors, uiteraard.

Michelle93 | 19-12-10 | 11:13

@Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:11
Had niet anders verwacht maar moest het ff zeggen voor de minder intelligente reaguurders. Snappen die het ok

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:13

@Dr. Plofkop | 19-12-10 | 11:03
Lol het is ook niet de bedoeling dat je de sneeuw na het huis van de buren schuift...
Gewoon op een plek waar niemand er last van heeft?

Henk003 | 19-12-10 | 11:13

@Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:08
*verdrietig en eenzaam achter pc zit*

necrosis | 19-12-10 | 11:13

@quidquopro 10:41

En waar heeft u al die wijsheid vandaan als ik vragen mag? ROC De Dikke Duim?

widtvoet ® | 19-12-10 | 11:13

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:07 : Op z'n hondjes valt dat nog tegen, je stoot steeds met je achterhoofd tegen de wanden.

beerpoes | 19-12-10 | 11:12

Mijn buurvrouw vond mijn plasactie van 10 minuten geleden geen stijl.
Komt dat even goed uit.

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:12

@CoffeePatch | 19-12-10 | 10:43
Stuur die maar naar Femke, heeft tijd genoeg nu

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:12

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:10
Dat is ook precies de bedoeling.
;

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:11

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:09
En da's maar goed ook.
;)

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:11

Ik ga gele sneeuw verzamelen, die witte iglo begint te vervelen.

Jackanders | 19-12-10 | 11:10

@Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:08
"al die schnee"?
Das dubbelzinnig Teun

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:10

@Nacho_Vidal | 19-12-10 | 11:05
*achtervolging met grote SUV MET bullbar inzet*
*jawel.... grijns*

necrosis | 19-12-10 | 11:10

Geen paniek Adri en na de jacht lekker erwtensoep en veel jägermeister.

Watunflater | 19-12-10 | 11:09

@Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:05
Zit elk uur in het uur 2 keer zelfs. 5 over en 5 voor

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:09

necrosis | 19-12-10 | 11:06
Ik heb geen geld maar met zo'n wijf ben je stinkend rijk.
En zit je er warmpjes bij, zo met al die schnee.

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:08

@mezelf
moet zijn:
Nacho_Vidal | 19-12-10 | 10:40
Hun noten in een gletsjerspleet
*haastig koffie zet*

BillyTheCad | 19-12-10 | 11:07

Ik zal er aan denken tijdens de kerstmaaltijden, het smaakt toch altijd beter wanneer je weet dat er mensen in de kou voor hebben moeten werken.

* | 19-12-10 | 11:07

@beerpoes | 19-12-10 | 10:27
Lijkt me wel wat, neuqen in een iglo

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:07

grote haas | 19-12-10 | 10:35
En ik walg van mensen die helemaal geen verstand van zaken hebben en poep roepen zoals "Arme zielige diertjes die voor plezier vermoord worden" enz, ik kan het echt niet meer horen. Jagers doen meer voor de dieren als al die stomme eco terroristen.

thorrie | 19-12-10 | 11:06

@Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 10:52
Mevr. Teun schijnt ineens veel marktwaarde te hebben.
Ik zou €200 per comment vragen als ik jou was....

necrosis | 19-12-10 | 11:06

@fleurtje | 19-12-10 | 10:21
Als het stropers zijn hebben ze waarschijnlijk geen jachtvergunning

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:05

prachtige vogelfoto's op dat vogeldagboek.nl

kn | 19-12-10 | 11:05

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:04
Uiteraard.
Zit de 5 al in het uur ?
Ja.
*plop*

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:05

@BillyTheCad | 19-12-10 | 10:33
Hun noten in een gletsjerspleet.

BillyTheCad | 19-12-10 | 11:05

@Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 10:21
Wel asl een haasje maar asjeblief niet in z'n blote kont.
Moet nog eten straks

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:05

@mamma5506 | 19-12-10 | 10:55
Misschien kan Alex Spruitenburg je van dienst zijn: www.nojg.nl/Lijst%20GP%20NOJG.htm
In de mail van Vogeldagboek staat nog wel zijn volledige naam, op de site nu alleen nog maar initialen. Meneer zal wel met wat hagel gedreigd hebben naar Adri de Groot.

Dom blontje | 19-12-10 | 11:04

@ huppeltrutje | 19-12-10 | 11:03

Dan hadden dieren maar niet lekker moeten zijn.

applaus voor de paus | 19-12-10 | 11:04

De Treinende Rechter | 19-12-10 | 10:59
Klinkt goehoed.
Vergeet u niet te copuleren vandaag ?
Volgens Rob is dit de ideale dag.
www.youtube.com/watch?v=hoQycphQS8c

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 11:04

@Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 10:19
Van de kachel weg ook

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:04

@Henk003 | 19-12-10 | 10:58
Mevrouw Plofkop heeft zojuist de stoep voor het Plofkop domein vrijgemaakt. De buren van de familie Plofkop hebben er nu een probleem bij; het sneeuwdek ter hoogte van hun perceel is door de actie van mevrouw Plofkop zo'n twee maal hoger dan gemiddeld.

Dr. Plofkop | 19-12-10 | 11:03

Lekker binnenblijven, behalve als de hond naar buiten wil.
En die wil wel heel de dag in de sneeuw rollebollen

Che_cuevara | 19-12-10 | 11:03

Lafbekken die jagers.Als ze zo graag schieten moeten ze een vette crimineel pakken en niet een onschuldig dier.

huppeltrutje | 19-12-10 | 11:03

beerpoes | 19-12-10 | 10:35
Laat zien!

BillyTheCad | 19-12-10 | 11:02

Ik ga voor driften in de lease bak. In mijn opgefokte Ibiswitte Audi A3tje kan ik al dagenlang niet zonder handrem. Wat een feest! Let it snow, let it snow, let it snow.

Javasquare_man | 19-12-10 | 11:01

Yes! Jagen!!
-
*dubbelloops poetsen doet*

DeBruineSter | 19-12-10 | 11:00

Het feit dat je linksmensen met jagen de kast op krijgt....

... maakt die hazenrug met kerst extra lekker!

Dus laat den jachthoorn schallen! Voor alle drempels, snelheidsbeperkingen, belastingen, heffingen, accijnzen, omleidingen en overbodige regeltjes: Weidmannsheil!

applaus voor de paus | 19-12-10 | 11:00

*vlammenwerperT op motorkap bevestigen doet om 180+ te kunnen scheuren*

necrosis | 19-12-10 | 10:59

Zometeen lekker met mijn vrouw en de kleine (ingepakt als een michelin-mannetje) naar buiten, zij op de oude Davos-slee van mijn vader. Puur genieten, vanavond Boerenkool met worst.

De Treinende Rechter | 19-12-10 | 10:59

Heren, heren! voor we verder discussieren, lees even wat de beste man mankeert:
Door een ernstige paniekstoornis als gevolg van een tweede-generatiesyndroom
en door energiegebrek blijft mijn gegrasduin voornamelijk beperkt
tot ....
en soms naar andere prachtige en boeiende natuurgebieden elders in ons land.

de google | 19-12-10 | 10:59

Nou ik heb mijn tuinpad sneeuw vrijgemaakt de stoep en een deel van de weg.
Als iedereen dit nou deed in Nederland kon je teminste nog normaal lopen.

Henk003 | 19-12-10 | 10:58

Stelletje hypocriete seikers, geen haas schieten. Wil wel eens zien wat er aankomend weekend op jullie bord ligt of ga je gewoon op een wortel zitten kauwen.
Hier in het zeeuwse weer volop boerenjacht en m'n buurman de boer is er maar wat blij mee, blijven er tenminste nog wat spruiten staan.

Watunflater | 19-12-10 | 10:57

Nou leuk goed idee, kan ook wel ff met mn buks de duinen in gaan altijd leuk een vossen staart aan je sleutelhanger.

Braakbal | 19-12-10 | 10:57

jagen op jagers ,waar kan ik de vergunning halen?

mamma5506 | 19-12-10 | 10:55

@grote haas 10:35

Kan me uw wat emotioneel overkomende tegel voorstellen met zo'n nick hoor maar u koopt uw wild dus liever bij de poelier oid. of (god betere) bij een supermarkt? Dat u de dieren door anderen laat schieten en schoonmaken zeg maar en zelf min of meer schone handen houdt.

widtvoet ® | 19-12-10 | 10:54

Ik ga mijn naam pissen in de sneuw

kees2790 | 19-12-10 | 10:54

safariman | 19-12-10 | 10:49 : Da's inderdaad niet echt handig, op een moment als dit ben ik blij dat ik niet in een rolstoel hoef te zitten.

beerpoes | 19-12-10 | 10:54

Strange Glue | 19-12-10 | 10:34
1 jaar jonger dan ik ben
Paarden gek
Cup C
Blond
1.70

Genoeg ?

En niet gek op sneeuw.
Van wie zou ze dat hebben..
Hmm.

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 10:52

Ik heb net een paar auto's en mn motor uitgegraven.. Daar benevens nog een slordige 8 miljoen kuub sneeuw opzij geschoven, zo kom je de zondag wel door.

Transformatorhuisje | 19-12-10 | 10:50

Kom op jongens. We zijn toch geen mietjes. Te veel doorgeschoten in de vrouwelijke rol , van "wat zieeeeeelig"?

propper1000 | 19-12-10 | 10:50

beerpoes | 19-12-10 | 10:46

Jep, heb ik.. mountainbanden.. maar de voorwieltjes happen vast in de sneeuw!

safariman | 19-12-10 | 10:49

Adri de Groot is een manipulerende ecofascist. Wetten en andersdenkenden moeten buigen voor zijn pedante wanen. Nee Adri Waar gejaagd wordt gedijd flora en fauna. Én het is een héél goed hazenjaar.

Winston Smith | 19-12-10 | 10:48

Niet zeuren! Een varken of rund is veel zieliger.

uncle fets | 19-12-10 | 10:47

"Iedereen die Vogeldagboek leest weet dat ik tegen plezierjacht ben.
Het is een overblijfsel uit de tijd dat mensen jaagden 'voor de pot'
en dat is in onze tijd met supermarkten en volle koelkasten niet meer nodig."
En in de suermarkt ligt kweekvlees...

Tommygunner | 19-12-10 | 10:47

@safariman | 19-12-10 | 10:40 : Excuseer mijn botheid. Er zijn geen winterbanden voor rolstoelen te krijgen?

beerpoes | 19-12-10 | 10:46

@ safariman | 19-12-10 | 10:40

Ach joh, met deze kou wil je toch niet naar buiten. Je handen vriezen vast aan je wielen.

Rene Freauger | 19-12-10 | 10:45

Ik heb nog ergens een film van Al Gore liggen.

CoffeePatch | 19-12-10 | 10:43

@safariman | 19-12-10 | 10:40 : Veeg eerst je eigen stoepje, praten we dan verder.

beerpoes | 19-12-10 | 10:43

De enige (drog)reden die jagers hebben is dat ze het voor de 'thrill of the game doen', terug naar de oerdrang van de jacht. Haasjes die niet eens weg kunnen komen in de sneeuw en daardoor een makkelijke prooi zijn lijken me niets met bovenstaande te maken hebben. Lutsers...

quidquopro | 19-12-10 | 10:41

Met zoveel sneeuw kan ik de deur niet uit in mijn rolstoel.. met dank lieve medeburgers! U Zijt Bedankt voor het niet vegen van uw stoep!

safariman | 19-12-10 | 10:40

@BillyTheCad | 19-12-10 | 10:33
Wat hebben ze dan 'gekraakt'?

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 10:40

Gewoon normaal aan het werk ! :)

Kinner | 19-12-10 | 10:40

Hier in het noorden ligt bijna niets, gelukkig.

deboerenlul | 19-12-10 | 10:39

Niks doen.

Siebrandt | 19-12-10 | 10:38

Ovaltine? WTF! In Nederland (Oostenrijk, Zwitserland) hebben we het over

[b]OVOMALTINE[/b]

Ken uw klassiekers...

Vriezen en Dooien | 19-12-10 | 10:38

@grote haas | 19-12-10 | 10:35
Het valt toch wel mee? Er zijn zoveel van die konijnen. 1 schot en ze zijn dood.

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 10:37

Ik ga zo dadellijk op jagerjacht: meestappen met zo een paar sujetten. Zonder iets te zeggen. Worden ze bloednerveus van. Soms krijgt er eentje een acute aanval van schreeuwigheid.

Blanke Braadworst | 19-12-10 | 10:36

zeehondjes knuppelen

lafjes anoniem | 19-12-10 | 10:36

Ik WALG van jagers. Mensen die voor de lol en voor hun eigen sadistische geilheid dieren vermoorden zijn doodziek. En meestal nog reli ook. (pleonasme)

grote haas | 19-12-10 | 10:35

Jochem Myjer - De Rust zelve maar eens checken!

FrankieSantana | 19-12-10 | 10:35

BillyTheCad | 19-12-10 | 10:33 : Ik heb er hier ook zo eentje in de vriezer liggen, niets nieuws hoor.

beerpoes | 19-12-10 | 10:35

@Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 10:32
Is goed, nu nog even ergens iets van een sneeuw-schep ritselen.

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 10:35

@Teun
"Wat wilt u weten ?" nou niks bijzonders hoor gewoon even leeftijd, type, intresses, cupmaat, je kent het wel

Strange Glue | 19-12-10 | 10:34

gewoon lekker gaan leren, dan bedenk je vast wel leukere dingen om te doen als afleiding voor je studie.... zucht...

R666 | 19-12-10 | 10:33

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 10:31
Oké dan !

Maak er maar een mooie witte Penis van.
We zien het wel.

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 10:32

gentle giant | 19-12-10 | 10:28
Als ik naar buiten ga, doet ze de deur niet meer open.
Ik kijk wel uit.

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 10:31

@Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 10:29
Versterking arriveert in een half uur.

Resultaat staat straks online!

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 10:31

Sneeuwsnikkels?

vander F | 19-12-10 | 10:30

Strange Glue | 19-12-10 | 10:28
Wat wilt u weten ?

Ze lust geen Pizza.
Zo goed ?

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 10:30

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 10:25
Je kunt ook in je blote niksie rondjes gaan rennen door je voortuin.

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 10:29

@Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 10:26, "schatje" plassen mocht net.

gentle giant | 19-12-10 | 10:28

he Teun laat eens even wat los over mevr Teun

Strange Glue | 19-12-10 | 10:28

@Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 10:26
Sms is verstuurd naar de versterking. Kijken of zij uit hun nest willen komen.

*bruine snowcone gaat breien*

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 10:28

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 10:22 : Wat een saaie muts, mijn vrouwtje heeft zo te zien een iglo gemaakt. Noodgedwongen, omdat ze geen sneeuwpik wilde maken heb ik haar gisteren buitengezet.

beerpoes | 19-12-10 | 10:27

Koelkast:

bier x
hapjes x

Nee, dat gaat goedkomen.

En ook ik mag geen sneeuwpik in de sneeuw maken van Mevr Teun.

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 10:26

Werken voor de baas.

vander F | 19-12-10 | 10:26

Het verbod om te jagen indien de grond met sneeuw is bedekt, bedoeld in artikel 53, eerste lid, onderdeel g, van de wet geldt, tenzij gedeputeerde staten de jacht met toepassing van artikel 46, vijfde lid, van de wet hebben gesloten, niet:
a. voor de jacht op de wilde eend of de houtduif, of
b. voor de jacht op het konijn, de haas of de fazant, indien deze dieren anders worden bejaagd dan voor de voet.

Zyprexa20mg | 19-12-10 | 10:25

Annvulling: www.musicfrom.nl/songteksten/hydra/mar...
"En toen Marietje in het bos aankwam
Zag zij de jagerszoon
En toen Marietje in het bos aankwam
Zag zij de jagerszoon
En hij hielp haar bramen plukken
Hai lie hai loo ja plukken
Haar hele mandje vol, ja vol
Ja hij hielp haar bramen plukken haar hele mandje vol"

Bos Hout | 19-12-10 | 10:25

@Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 10:23
Negative.

Ik wil de reacties van al die irritante blagen uit de buurt zien

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 10:25

Ik ga naar de kerk

Mark van Leeuwen | 19-12-10 | 10:24

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 10:22
Een sneeuwpoesje dan ?

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 10:23

Laten we zo'n sneeuwpik in de sneeuw maken!

Vriendin: NEE

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 10:22

de slechte wegen verwensen ( of de gemeente, dat weet ik nog niet) en mijn best doen om geen botten te breken

Blackbird73 | 19-12-10 | 10:21

Jachtvergunning innemen van deze STROPERS.

fleurtje | 19-12-10 | 10:21

En laat Pedo Adje maar als een haasje in zijn blote kondt door de sneeuw dartelen.
Wie weet komt iemand op een idee.

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 10:21

Ik zit hier aan het strand in DK, misschien ook maar eens het jachtgeweer uit de kluis halen om een paar hazen te schieten. Ik wist niet dat het zo makkelijk was in de sneeuw maar GS heeft me zeker op ideeen gebracht. Dank!

beerpoes | 19-12-10 | 10:21

Straks een lekkere hete kop chocola zuupn

Nacho_Vidal | 19-12-10 | 10:19

Bij de kachel bier drinken.
Dat is mijn devies.

Teun van het Tuinpad | 19-12-10 | 10:19

Lekker hazebout !... tijdens de kerstdis de bek vol loden kogeltjes..

MichieldeMuiter | 19-12-10 | 10:19

Arm beest

LordNobady | 19-12-10 | 10:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken