Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Platenmaatschappij EMI klaagt zichzelf aan

emiescher.jpgUit de entertainmentmouw kwam zojuist een copyrightaapje gekropen. Alles valt ineens op zijn plaats. Als u graag een platenmaatschapij in zijn hemd ziet staan, nu even doorlezen. Platenmaatschappijen doen sinds de uitvinding van het internet huilie om al die downloadterroristen. En de torrentpiraten die het downloaden mogelijk maken. Schande hier, belachelijk daar. Zo ook grote meneer EMI. Zij klaagden Rapidshare aan vanwege auteursrechtenbreuk. Wat bleek tijdens de rechtzaak? EMI zelf blijkt een grote uploader van muziek, onder andere op Rapdishare (mirror). De platenmoguls lekten mp3's om artiesten te promoten en hype op te bouwen. ©-LOL! Een twist waar M. Night Shyamalan een harde plasser van krijgt. Zo hypocriet als de katholieke kerk, die platenlabels. Want EMI is natuurlijk niet de enige die de downloadende hand die voedt met rechtzaken probeert te bijten. Bovendien bewijzen ze hiermee dat het gratis verspreiden van muziek niet alleen werkt, maar ook gunstig is voor de artiesten. Anders zou EMI het wel laten. Is de logica van winstbejag. Nou, Brein, sta je dan met je goede gedrag. Succes in 2011, he! Wij zijn even met een volledig schoon geweten de beste albums van 2010 aan het downloaden. Score!

Reaguursels

Inloggen

Ik hoor er niemand over... dan doe ik het maar.
Samenvatten: De tijd dat een band/artiest word "ontdekt" en met gods gratie een plaatje mag uit brengen..... is voorbij. Dankzij internet is er een goedkope en brede publiek aan te boren/sprekn. Publiek vind dat fijn, want die horen muziek die zij eerder nooit zouden hebben gehoord. Verder zorgde de maatschappijen voor de distributie van hun product. En wat blijkt. Ook dat wil het publiek niet meer. Het is een soort van overgang waar de grote maatschappijen donders goed weten wat er gaat gebeuren. Alleen met distrubutie valt er niet veel af te dwingen bij artiesten.
Dus geen gedwongen albums die door songwriters worden geschreven afgestemd op de consument. Maar echte muziek en de ontwikkeling die de band/artiest. door maakt. En ik snap echt niet dat alle huidige artiesten dit zelf nog niet zien.
Uitzonderingen daar op zijn van toepassing natuurlijk.

futureline | 11-12-10 | 12:43

ecologiste | 11-12-10 | 11:17
Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat Turkse en Marokkaanse eenkennige boeren zonder duwtje in de rug naar ons miezerige kikkerland zouden emigreren.

Bakito | 11-12-10 | 11:23

Bakito | 11-12-10 | 11:16

Ja ze zijn (zo arm als) de ratten.
De democratie lijkt verslaafd te zijn aan politici en wij weer aan de democratie. Een gemeenschap van dealers en verslaafden.

ecologiste | 11-12-10 | 11:21

helemaalnicks | 10-12-10 | 23:37
Ik weet niet waarover je het hebt, maar ik ben geen babyboomer. Dat is een zeer grove en ernstige belediging! Verder is het duidelijk dat je geen respect heb voor het vak van muzikant, maar duh... zoek anderhalf miljoenen gelijkdenkenden en het is de geldende opinie.

Einde van de Domheid | 11-12-10 | 11:18

O en wat die Wikileaks betreft. Ik zit te wachten op onthullingen over de vervolgafspraken na 1975 tussen EU en arabische wereld over toelaten moslims, olie in ruil voor immigratie. 'EURABIA'
The Euro-Arab axis, Bat Ye'or (Uitg. Associated University Presses, Cranbury, New Jersey, ISBN 0-8386-4077).

ecologiste | 11-12-10 | 11:17

ecologiste | 11-12-10 | 11:11
Zodra je rekening moet houden met vriendjes op allerlei hoge posten, achterban, Maurice de Hondt, het journaille en je eigen carrière, is het snel gedaan met de integriteit. Het is eigenlijk ook geen doen voor die arme politici.

Bakito | 11-12-10 | 11:16

Bakito | 11-12-10 | 11:04

Geldt voor alle politici maar ik wil voor de PVV en SP een slag om de arm houden omdat die (nog) niet tot de gevestigde politiek behoren. Van de PVV zal komend jaar blijken of ze de verleiding van de macht om met dubbele tong te spreken kunnen kunnen weerstaan.

ecologiste | 11-12-10 | 11:11

Bakito | 11-12-10 | 10:59

Bij het CDA zitten de grootste vileine griezels maar daar heeft de PvdA juist het spel van af gekeken. Waren ze maar bij de cultuur van Drees gebleven.

ecologiste | 11-12-10 | 11:09

@eerstneukendanpraten | 11-12-10 | 11:03

Uiteraard is 'ie een echte *kuch* "held" voor z'n soortgenoten. Een lichtend voorbeeld!

En dat neem ik de politie dan ook hoogst kwalijk. En de rechter die zo'n stuk drek gewoon weer laat lopen, al is het dan - voor de schone schijn - met een enkelbandje. Als de politie z'n ding had gedaan dan had dit sujet nog gewoon op de intensive care gelegen in plaats van vrolijk fluitend los rond te lopen en voort te vegeteren.

Reinaert | 11-12-10 | 11:08

EMI wordt al veel langer uit de markt gedrukt door voor zichzelf boerende artiesten. Is dat erg?

rannie | 11-12-10 | 11:05

Reinaert | 11-12-10 | 11:01
Geldt dat niet voor alle politici? Als je ziet welke lijken er uit de kast van de PVV komen. En dan moeten de grote Wikileakschandalen nog beginnen....

Bakito | 11-12-10 | 11:04

ecologiste | 11-12-10 | 10:29 Reinaert | 11-12-10 | 10:31

Maar voor zijn Finse vrienden is hij nu natuurlijk wel de bink! Want hij is heeeeel erg stoer omdat hij agenten trapt en een kopstoot geeft. Deze Untermenschen kosten onze samenleving gedurende hun *verblijf* in Nederland allen massa's taxpoet en ze brengen inderdaad niets op. Maar als ze maar PvdA blijven stemmen mogen ze allemaal wel blijven...

eerstneukendanpraten | 11-12-10 | 11:03

@Bakito | 11-12-10 | 10:57

Ja, dat vind ik inderdaad jammer. Zeker voor een club die pretenties koestert maar per saldo niet verder komt dan een rotsvast geloof in de eigen leugens.

Reinaert | 11-12-10 | 11:01

ecologiste | 11-12-10 | 10:56
Jaja, het moderne en vooruitstrevende CDA heeft het land voortgestuwd in de vaart der volkeren.

Bakito | 11-12-10 | 10:59

Reinaert | 11-12-10 | 10:54
Dat stuurloos rondrijven, vindt u dat jammer?

Bakito | 11-12-10 | 10:57

Bakito | 11-12-10 | 10:49

Natuurlijk ligt het niet alleen aan de PvdA maar ze hebben wel al 27 jaar een sanering tegen gehouden met hun Stockholm-syndroom..

ecologiste | 11-12-10 | 10:56

@Bakito | 11-12-10 | 10:49

Zondebok? Dat zou nog te veel eer zijn voor een club die permanent stuurloos ronddrijft.

Reinaert | 11-12-10 | 10:54

Reinaert | 11-12-10 | 10:40
Job cs hebben het syndroom ontwikkeld om het misbruik van financiële en sociale bronnen in NL te kunnen rationaliseren. Zij zijn daardoor zelfs in staat om de daders langdurig te verzorgen, hoewel zij er weet van hebben wat hen overkomen is. Daar zij zich echter geen voorstelling meer kunnen maken van een situatie zonder deze bevolkingsgroep lijken zij zich er in te willen schikken. Hun agressie over 'die kudtmarokkantjes' richt zich soms zelfs op de autochtone NL-ers die de stilte doorbreken en het verhaal van de gepleegde financiële en sociale misstanden in de openbaarheid brengt.
Eigenlijk hoef je maar weinig in de tekst te veranderen:
nl.wikipedia.org/wiki/Stockholmsyndroo...

ecologiste | 11-12-10 | 10:54

Ghehe. Het ligt allemaal aan de PvdA. De zondebokgedachte, waar heb ik die nog meer gehoord...?

Bakito | 11-12-10 | 10:49

@ecologiste | 11-12-10 | 10:26

En bij de weg: hun bijdrage aan de PvdA is wel degelijk stevig. Die hele club wordt permanent gegijzeld door dergelijk tuigh, onder de *kuch* bezielende leiding van Fatima Elastiek.

En Job c.s. leiden aan een buitengewoon ernstige vorm van het Stockholm-syndroom zonder daar zelf erg in te hebben. Da's nog wel het meest fnuikend.

Reinaert | 11-12-10 | 10:40

@eerstneukendanpraten | 11-12-10 | 10:25

Ach, beetje politieagenten schoppen, da's toch héél normaal? Zeker wanneer je weet dat die toch te laf zijn om terug te meppen, dus waar hebben we het over?

Reinaert | 11-12-10 | 10:31

@ecologiste | 11-12-10 | 10:27

Ja, sommige tekens zijn hier permanent in de ban gedaan. Shit happens.

Maar ook blanco regels voldoen in de gegeven situatie prima :-)

Reinaert | 11-12-10 | 10:30

eerstneukendanpraten | 11-12-10 | 10:25
zijn bijdrage aan financieel NL: veel minder dan 0
zijn bijdrage aan sociaal NL: veel minder dan 0
zijn bijdrage aan ecologisch NL: ? waarschijnlijk blikjes in de struiken en rochels op de stoep maar dat zij wel vooroordelen.

ecologiste | 11-12-10 | 10:29

@Reinaert | 11-12-10 | 10:22
meneer quid dan blijkbaar ook niet...

zeikzak | 11-12-10 | 10:29

Kennelijk verdwijnt je tekst als je twee keer het kleiner dan teken intypt.
Weer wat bijgeleerd.

ecologiste | 11-12-10 | 10:27

Reinaert | 11-12-10 | 10:20
hun bijdrage aan financieel NL: veel minder dan 0
hun bijdrage aan sociaal NL: veel minder dan 0
hun bijdrage aan ecologisch NL: veel minder dan 0
hun bijdrage aan de PvdA: veel minder dan 0.
Kosten taxbetalers: financieel > 7 miljard per jaar en totaal tot nu toe > 200 miljard.
Kosten gezelligheid en milieu niet uit te druken in geld maar 1 ding is zeker: zeer veel ellende.

ecologiste | 11-12-10 | 10:26

Reinaert | 11-12-10 | 10:20

hun bijdrage aan financieel NL: <<0
hun bijdrage aan sociaal NL: <<0
hun bijdrage aan ecologisch NL: <<0
hun bijdrage aan de PvdA: >> 0.

Kosten taxbetalers: financieel > 7 miljard per jaar en totaal tot nu toe > 200 miljard.
Kosten gezelligheid en milieu niet uit te druken in geld maar 1 ding is zeker: zeer veel ellende.

ecologiste | 11-12-10 | 10:25

Reinaert | 11-12-10 | 10:20

hun bijdrage aan financieel NL: <<0
hun bijdrage aan sociaal NL: <<0
hun bijdrage aan ecologisch NL: <<0
hun bijdrage aan de PvdA: >> 0.

Kosten taxbetalers: financieel > 7 miljard per jaar en totaal tot nu toe > 200 miljard.
Kosten gezelligheid en milieu niet uit te druken in geld maar 1 ding is zeker: zeer veel ellende.

ecologiste | 11-12-10 | 10:24

@zeikzak | 11-12-10 | 10:20

De modale reaguurder alhier leest /. niet. Ziedaar een simpele doch duidelijke verklaring.

Reinaert | 11-12-10 | 10:22

@ecologiste | 11-12-10 | 10:17

De nieuwe Nazi's zijn helaas gekomen om te blijven en het land kaal te vreten. Die laten zich echt niet zo makkelijk wegtrappen als de oude Nazi's. Maar 't is er wel tijd voor.

Reinaert | 11-12-10 | 10:20

Reinaert | 11-12-10 | 10:13

Inderdaad. Bovendien zou dit zo langzamerhand een reden kunnen worden om ze het land uit te ericlucassen.

ecologiste | 11-12-10 | 10:17

@Necrosis @Bakito

"Ik zie iets moois opbloeien tussen jullie".

dandaan | 11-12-10 | 10:15

Kijk, nieuws waar we van houden:)

frbrob | 11-12-10 | 10:14

@ecologiste | 11-12-10 | 10:11

Dat mag inderdaad wel even onder de neus van de reagurende goegemeente gedrukt worden. En bij voorkeur snoeihard ook. Schandaal.

Reinaert | 11-12-10 | 10:13

@necrosis | 11-12-10 | 10:06

Wie de pump past trekke hem aan.

Reinaert | 11-12-10 | 10:09

@Reinaert | 11-12-10 | 10:02
Welke dames?

necrosis | 11-12-10 | 10:06

Het is verdomme 10:04! Waar blijft het nieuwe topic?

Trololol | 11-12-10 | 10:04

@Biff Eagleburger | 11-12-10 | 10:01
Goed plan!
*Bakito DDossen doet met [!]*

necrosis | 11-12-10 | 10:04

Dames toch, doe eens lievvv zijn veur mekeur! 't Is weekend heur!

Reinaert | 11-12-10 | 10:02

@necrosis | 11-12-10 | 09:56

Gewoon niet op reageren. Bakito is een troll die puur en alleen reageert om reacties naar zichzelf op te wekken. Bij elke troll-reactie even [!] en het ongedierteprobleem lost zich vanzelf op.

Biff Eagleburger | 11-12-10 | 10:01

necrosis | 11-12-10 | 09:56
Ik heb niet op Cohen gestemD. Ik stem als anarchist sowieso niet.
Enfin, tussen u fascistoïde waanbeelden en de PvdA bestaat een wereld van weldenkende mensen. Misschien eens een keer naar buiten gaan voor andere doelen dan het Aldibier. Kunt u nog wat van opsteken.

Bakito | 11-12-10 | 10:00

@Bakito | 11-12-10 | 09:50
Ik ben te jong om een NSB'er te zijn en te oud om naar jouw linkse gelul te luisteren.
En ja, je mag je gerust kapotschamen omdat je op "theejob" Cohen gestempT hebt...

necrosis | 11-12-10 | 09:56

@Reinaert | 11-12-10 | 09:44
Wat betreft de zang: die wordt gedaan door Jello Biaffra (van Dead Kennedys).
Die zingt gewoon in het Engels (Amerikaans).

necrosis | 11-12-10 | 09:51

-weggejorist-

Bakito | 11-12-10 | 09:50

@necrosis | 11-12-10 | 09:42

Ja. Da's ook herrie. Maar die lui praten wel een heel eind over de grens.

Reinaert | 11-12-10 | 09:44

@necrosis | 11-12-10 | 09:40

Da's geen kunst, da's wel degelijk een koffiepotje. Heb er hier ook ergens één maar sinds we elektriciteit hebben is dat ding in de mottenballen terecht gekomen.

*** Nog eens wat kolen in de AGA mikt en antiek koffiepotje opstookt ***

Reinaert | 11-12-10 | 09:43

@Bakito | 11-12-10 | 09:35
Is dat gesoepdidieerde kunst?
Je plemps doen me vermoeden dat je nogal aan de linkerkant van het spectrum bivakkeert.
En daar hou ik niet van (uitroepteken).

necrosis | 11-12-10 | 09:40

@Reinaert | 11-12-10 | 09:29
Gnehehehe.....

necrosis | 11-12-10 | 09:36

@necrosis | 11-12-10 | 09:30

Ik probeer al een paar jaar m'n eigen koffie te verbouwen maar tot op heden lukt dat nog niet echt, en dat terwijl Al Gore me toch echt verteld had dat mijn klimaat wel warm genoeg zou zijn. Onbetrouwbare vent.

Dus tot die tijd behelp ik me met machinaal gemalen koffie die onder hoge druk met heet water wordt vermengd en zo mijn kopje instroomt. Zonder melk, één klontje.

Reinaert | 11-12-10 | 09:35

Reinaert | 11-12-10 | 09:29
Ah. De I-put, het nieuwste snufje op audiogebied.

Bakito | 11-12-10 | 09:31

@Reinaert | 11-12-10 | 09:19
Volgens mij krijg je nog steeds de lekkerste koffie door handmatig kokend water over versch gemalen koffiebonen te gieten, uiteraard met een schepje Buisman.

necrosis | 11-12-10 | 09:30

@Bakito | 11-12-10 | 09:24

We doen het hier gewoon nog met een ouderwetsche beerput. Mét deksel.

Nooit verstoppingen, geen rioolheffingen, geen geneuzel. En ideaal om onderduikers in te laten verblijven, daar kijkt namelijk echt geen hond. Of mof.

Reinaert | 11-12-10 | 09:29

Reinaert | 11-12-10 | 09:19
Doet het riool het weer?

Bakito | 11-12-10 | 09:24

Ach, geneuzel over downloaden daar doen we hier in het dorp niet aan. Al was het maar vanwege de luizige 4MBit-verbinding die we hier hebben. Alternatieven? Neuh, al beweerd de één of andere kabelaar daar wel iets aan te gaan doen. Ooit.

Dus grootschalig copyrights verneuqen zit er niet an. Al zou ik nog zo graag willen.

Gelukkig hebben we al wel elektriciteit hier. *** Koffiemasjien schop geeft ***

Reinaert | 11-12-10 | 09:19

Ghehe. Die gesprekken over bier. Wat heeft u in uw neus gestopt?

Bakito | 11-12-10 | 09:04

Luitjes moet weer aan de slag, nog een fijne dag allemaal en tot laters.

Sjeng de helle | 11-12-10 | 08:19

Derzug | 11-12-10 | 08:11
Uitkijken om dat in België, in den staminé( Café) te kopen, die doen er soms grenadine siroop bij.
Ook bij de Tripel trouwens.

Sjeng de helle | 11-12-10 | 08:14

Duvel (duvel), ook mijn favoriet!

Derzug | 11-12-10 | 08:11

Platenmaatschappijen zijn zo 19e eeuw. geeuw. Alle muziek k.o.p.e.n.? Dat kan ik niet eens betalen. Daar wel eens iemand over gehoord? Gelukkig is bijv. DJVT bij iTunes slechts 8 euri i.p.v. 22 bij FRS. Check.

Derzug | 11-12-10 | 08:10

necrosis | 11-12-10 | 08:06
Btaalbare woonruimte is het probleem niet.
Hier in de regio staan woningen te koop vanaf € 98.000,- werk wordt een ander verhaal.
En dat buurman gedoe is ook geen probleem, mag rebelse personen wel.

Sjeng de helle | 11-12-10 | 08:09

@Sjeng de helle | 11-12-10 | 07:57
Bierinfuus klinkt goed, dan hoef ik tenminste niet heen en weer te slepen met volle/ lege flessen.
Als er ook nog werk in de buurt is en betaalbare woonruimte word ik misschien wel je buurman...
*ziet Sjeng wanhopig op necropje meppen, ende grinnik*

necrosis | 11-12-10 | 08:06

Biff Eagleburger | 11-12-10 | 07:56
Komt voor de bakker.
Een koffie met een scheutje Talisker( vleugje vanille smaak) en eentje met Johnny Walker groen label ( Pure chocolade nasmaak) Proost.

Sjeng de helle | 11-12-10 | 08:01

necrosis | 11-12-10 | 07:54
Ik woon zelfs niet te ver af van hele kleine klooster brouwerijen, zowel Belsch als Duutsch, was wat voor jouw dan kun je aan het Bierinfuus.

Sjeng de helle | 11-12-10 | 07:57

@Sjeng de helle | 11-12-10 | 07:51

Aangezien het hier in het Oosten alweer bijna 15u is, lus ik er wel een voorzichtig scheutje in.

Biff Eagleburger | 11-12-10 | 07:56

@Sjeng de helle | 11-12-10 | 07:47
Geen tripeltje?
Je woont notabene in de buurt van de brouwerijen...
Sterke drank drink ik niet, ik vind het puur vergif.

necrosis | 11-12-10 | 07:54

necrosis | 11-12-10 | 07:51
LOL,
'T is een Duvel!

Sjeng de helle | 11-12-10 | 07:54

Biff Eagleburger | 11-12-10 | 07:50
Komt voor elkaar met of zonder doping?
Doping benevelt wel het Brein.

Sjeng de helle | 11-12-10 | 07:51

@Sjeng de helle | 11-12-10 | 07:43
Ook mogguh, niets is straffer dan een tripel op een nuchtere maag in het weekend.
*hips en ook burp*

necrosis | 11-12-10 | 07:51

@Sjeng de helle | 11-12-10 | 07:34

Graag. Wolkje melk alstubliefdankuwel.

Biff Eagleburger | 11-12-10 | 07:50

necrosis | 11-12-10 | 07:43
Tripeltje heb ik niet hier, wel verschillende soorten Whiskey ( schots)

Sjeng de helle | 11-12-10 | 07:47

@Wo0dy | 11-12-10 | 07:40
Hier wordt zelden geklikt op linkjes van "newbies", zeker als er geen begeleidend commentaar bij staat.
Dus stel je eerst eens fatsoenlijk voor.

necrosis | 11-12-10 | 07:47

necrosis | 11-12-10 | 07:38
Mogguh Necro,
Heb net extra sterke koffie gezet om iedereen wakker te houden.

Sjeng de helle | 11-12-10 | 07:43

@Sjeng de helle | 11-12-10 | 07:34
Voor mij geen koffie, doe maar een tripeltje.

necrosis | 11-12-10 | 07:43

Ha!
Ligt iedereen al te slapen/ weer aan het werk?
Dan heeft vast niemand bezwaar tegen een gedegen muzakje:
www.youtube.com/watch?v=77qhigHBQMc&am...
De motie is aangenomen met 1 tegen 0 stemmen, geheel democratisch...

necrosis | 11-12-10 | 07:38

Iemand Koffie?

Sjeng de helle | 11-12-10 | 07:34

Sjeng de helle | 11-12-10 | 06:52
Da hast du wieder recht.

t.e. stikel | 11-12-10 | 06:57

t.e. stikel | 11-12-10 | 06:48
Jammer genoeg wel.
Het heeft er de aanschijn van dat dit een soort besmettelijke ziekte is.
De illusie van macht en Euri's of andere punica is op vele gebieden de drijfveer,
resultaat: Kleaute! gevolgen: catatrofaal! menthaliteit: lik mijn vestje!

Sjeng de helle | 11-12-10 | 06:52

Sjeng de helle | 11-12-10 | 06:42

die Brein neurootjes gaat het alleen maar om €€.

t.e. stikel | 11-12-10 | 06:48

t.e. stikel | 11-12-10 | 06:38
Leuk nietwaar?
Iedereen die zijn existentie bewust ervaard is in wezen filosoof.
Bij mij is het vooral het verlangen naar kennis en die toe te passen.
Zouden die Brein klungels ook eens moeten proberen, misschien dat hun leugenachtigheid dan weg gaat.

Sjeng de helle | 11-12-10 | 06:42

Sjeng de helle | 11-12-10 | 06:33
Aha.

Belangstelling voor historie heb ik iig ook.

Van filosofie weet ik minder, maar is me toch niet vreemd.

t.e. stikel | 11-12-10 | 06:38

t.e. stikel | 11-12-10 | 06:29
Neu, zo zou ik me niet durven noemen.
Ben van huis uit manager, maar heb wel veel belangstelling voor historie en filosofie, vooral de Metafysische filosofie.

Sjeng de helle | 11-12-10 | 06:33

Sjeng,
bist du Historiker?

t.e. stikel | 11-12-10 | 06:29

treser.info | 11-12-10 | 06:18
Mogguh,
Het figuur met die spullen had zich er al tegen gewapend, alleen verkeerd, dus zo'n groot Brein is het niet.

www.limburger.nl/article/20101210/REGI...

Sjeng de helle | 11-12-10 | 06:22

hebben we vandaag geen wikigate hoofdtopic?

treser.info | 11-12-10 | 06:18

Teun van het Tuinpad | 11-12-10 | 06:14
Diogenes zou zich afvragen waarom je ze eerst Upload en ze dan weer gaat Downloaden.
Werk ze maat.

Sjeng de helle | 11-12-10 | 06:16

Teun van het Tuinpad | 11-12-10 | 06:14

Up- en download je tegels dan maar.
Succes!

t.e. stikel | 11-12-10 | 06:16

t.e. stikel | 11-12-10 | 06:13
:)

Teun van het Tuinpad | 11-12-10 | 06:15

Sjeng de helle | 11-12-10 | 06:12
lol

Ik moet gaan want er moeten vandaag nog wat tegels upgeload worden.
100 m2, dat is.

Fijne dag @ joe end Té ( en de rest )
Later !

Teun van het Tuinpad | 11-12-10 | 06:14

Teun van het Tuinpad | 11-12-10 | 06:09

Ik wil het niet hebben over trisomie 21, maar verrekte mongols zijn altijd te uploaden naar een ander level.

t.e. stikel | 11-12-10 | 06:13

Teun van het Tuinpad | 11-12-10 | 06:09
Mogguh Teun.
Jawel hoor, dat kan.
Daar rijden momenteel van die busjes voor. Een tijdje terug functioneerde dat ook niet zo goed, zal wel met het Brein van doen hebben, als iets niet goed functioneerd.
Een even naar de banken kijken ga hoe dat daar zit met het Brein.

Sjeng de helle | 11-12-10 | 06:12

Sjeng de helle | 11-12-10 | 06:06
Mogguh.

Gelukkig kan Brein d'r niks aan doen.

Laten we het zo houden.

t.e. stikel | 11-12-10 | 06:09

Sjeng de helle | 11-12-10 | 05:58
Kan men mensen met Down ook uploaden ?
;)
Mogge maat.

Teun van het Tuinpad | 11-12-10 | 06:09

t.e. stikel | 11-12-10 | 06:03
Mogge Té,
Met down pleeën, heb ik een kwartier geleden ook gedaan, had weinig met Brein te doen trouwens.

Sjeng de helle | 11-12-10 | 06:06

Sjeng de helle | 11-12-10 | 05:58
Als jij al aan het uploaden bent met je (pak um beet) 200m NAP, wat dacht je dan waar wij mee bezig zijn?

t.e. stikel | 11-12-10 | 06:03

Mogguh @ All,
Een van die computers staat vrij hoog ben ik nu aan het Uploaden?

Sjeng de helle | 11-12-10 | 05:58

t.e. stikel | 11-12-10 | 05:29
Mogge Té.

En gelijk heb je: FUCK BREIN !!!!

Teun van het Tuinpad | 11-12-10 | 05:32

Teun van het Tuinpad | 11-12-10 | 05:22
Mogguh Teun & Mogguh @ all.

t.e. stikel | 11-12-10 | 05:32

Teun van het Tuinpad | 11-12-10 | 05:22
Zal me worst wezen wat EMI vindt. (En FUCK BREIN TROUWENS!)

Ik download me een ongeluk.
Tim Kuik: nanana, nananana!

t.e. stikel | 11-12-10 | 05:29

Daar sta je dan als EMI.
Goed denkwerk gasten !
*proest*

Mogge @ all

Teun van het Tuinpad | 11-12-10 | 05:22

-weggejorist-

Lets Kuttekrap | 11-12-10 | 05:12

-weggejorist-

Lets Kuttekrap | 11-12-10 | 05:02

@Parsons | 11-12-10 | 04:32
-
Een eigenaardig aspect van het destructieve gedrag van links: het is niet altijd kwade trouw of verliefdheid op de zieligheid.
Er is ook een besef van eigen onvermogen. Ik denk dat Cohen daar een voorbeeld van is.
-
Hij weet wat het probleem is, hij kan ook bedenken wat er eventueel aan gedaan zou moeten worden, maar die maatregelen liggen zover buiten zijn werkelijkheidsperceptie, en zijn ook nog strijdig met wat hij voor zijn "idealisme" houdt, dat wegkijken (Bolk said it) zijn enige optie is.
-
En dat gelul van "de boel bij mekaar houwen" is zijn smoesje. Misschien droomt hij ervan dat hij op een morgen wakker wordt, en dat alle problemen dan vanzelf zijn verdampt. Niet slecht of dom, maar domweg niet opgewassen tegen de keiharde werkelijkheid. Ik ben hier heel genereus voor Cohen. Hij KAN ook gewoon een malafide linkse kloothommel zijn.
-
Overigens ben ik er al jaren aan gewend dat men mij fascist noemt, tenzij ik ontzettend omzichtig formuleer. Toen ik nog student was, ging ik dan hele betogen houden om het verschil uit te leggen tussen fascisten (Mussolini), nationaalsocialisten (Hitler, evt Perón) en conservatief-autoritaire dictaturen (Franco, Pinochet, Papadopoulos). Maar daar ben ik mee opgehouden. De mensen die in die verschillen geïnteresseerd zijn, weten ze al. (En dan te bedenken dat ik eigenlijk libertariër ben.)
-
Ik moet nu trouwens gaan slapen.
Welterusten.

caudillo | 11-12-10 | 05:00

-weggejorist-

Lets Kuttekrap | 11-12-10 | 04:55

@Rammstein | 11-12-10 | 04:38
Trusten!

*het licht uit doet*

Parsons | 11-12-10 | 04:47

-weggejorist-

Lets Kuttekrap | 11-12-10 | 04:43

Have a nice one @ all
*aus*

Rammstein | 11-12-10 | 04:38

-weggejorist-

Lets Kuttekrap | 11-12-10 | 04:36

*draait zijn matje ter zuid-westen en dankt JQ*

o)+ | 11-12-10 | 04:33

caudillo | 11-12-10 | 04:27

OK, .....===>uitzending gemist.

DANNY3960 | 11-12-10 | 04:32

@caudillo | 11-12-10 | 04:27
Vergeet niet dat de complete zieligheidindustrie draait rond dit circus. Je weet wel, de goetmensen die beter weten wat goed is voor jouw geld dan jijzelf. Zij houden maar al te graag vast aan het import/stemvee.

Zie ook Parsons | 11-12-10 | 03:38 , maar pak eerst een emmer om in te kotsen. #tip

En zeg vooral niet dat het een ernstige ontwikkeling is, want dan ben *jij* de fascist!

Parsons | 11-12-10 | 04:32

DANNY3960 | 11-12-10 | 04:25
Zeker een bloemlezing van wat je daar allemaal tot je neemt an drank ...

Rammstein | 11-12-10 | 04:31

-weggejorist-

Lets Kuttekrap | 11-12-10 | 04:31

@DANNY3960 | 11-12-10 | 04:25
Leuk!

Parsons | 11-12-10 | 04:28

@Parsons | 11-12-10 | 04:05
-
Bolk bij PenW gezien in Uitzending Gemist. De man heeft zooo gelijk. Geweldig, zoals hij daar, als éminence grise, doodleuk voorspelt dat het hier voor Joden onhoudbaar wordt.
-
Maar wat zou het mooi zijn als naar aanleiding hiervan een eind werd gemaakt het Marokkaanse antisemitisme, al was het door een einde te maken aan de Marokkaanse aanwezigheid in Nl.
"Gaat niet gebeuren," zegt Bolk, en ik kan hem niet tegenspreken.
-
Een van de weinige echte taboes, zou je denken, sinds WW2, is toch wel jodenhaat.
Maar nee zeg, de islamofilie van het rode volkje is zo verpletterend groot, dat we die gewoon zien terugkeren. ******joden moeten dood, roept zo'n puber uit Maroc.
-
Moslimbroeders in Palestina, 't mocht wat! Laten we alle jonge Marokkanen deporteren naar Gaza om hun "broeders" bij te staan. O nee, dat kunnen we Israel niet aandoen. Anderzijds maken die er korte metten mee.

caudillo | 11-12-10 | 04:27

Parsons | 11-12-10 | 04:03

Dank, btw 3 weken wegblijven vaqn de webs, ............... denk t niet, ik strooi wel een groetje rond vanuit de sneeuw.

DANNY3960 | 11-12-10 | 04:25

Parsons | 11-12-10 | 04:05
Die KUT-Cohen!

Ook al is hijzelf jood, toch is hij de grootste ramp sinds Seys-Inquart die de Amsterdamse joden is overkomen.
Dankzij hem moeten ze emigreren om het vege lijf te redden.

t.e. stikel | 11-12-10 | 04:19

-weggejorist-

Lets Kuttekrap | 11-12-10 | 04:15

@Parsons | 11-12-10 | 04:05
Dat ie de uitlatingen niet begreep, zal wel te maken hebben met de MSM, die deze kans onmiddelijk aangrepen om de Bolk neer te zetten als een antisemiet.
(al blijft het verwonderlijk, want eenieder die Bolkie een heul klein beetje kent, wist heus wel wat ie bedoelde)

Prof. D.A.H. Vintik | 11-12-10 | 04:14

Lets Kuttekrap | 11-12-10 | 04:05
Waarom praat je zo raar ?

Rammstein | 11-12-10 | 04:07

-weggejorist-

Lets Kuttekrap | 11-12-10 | 04:05

@Prof. D.A.H. Vintik | 11-12-10 | 03:59
De rabbijn begreep de uitlatingen van Bolkestein niet. Daarom is het goed dat hij ze heeft kunnen toelichten in PenW.

Niemand die ingrijpt trouwens. Van der Laan niet gehoord hierover.

De schade die Cohen heeft aangericht lijkt onherstelbaar.

Amsterdam is doomed.

Parsons | 11-12-10 | 04:05

@DANNY3960 | 11-12-10 | 03:59
Have the correct amount of fun!

Parsons | 11-12-10 | 04:03

mhm, wat ik op 3:55 zei stond op 3:43. Stop de tijd. Geen jokers.

DANNY3960 | 11-12-10 | 04:02

-weggejorist-

Lets Kuttekrap | 11-12-10 | 04:02

@Parsons | 11-12-10 | 03:43
Rabbijn Evers is ook snel om.
'„Onaanvaardbaar”, noemt rabbijn Raphael Evers de „emotionele” oproep van Frits Bolkestein dat orthodoxe joden beter naar Amerika of Israël kunnen emigreren vanwege het toenemend antisemitisme.' www.telegraaf.nl/binnenland/8415738/__...

‘Het is slim om nu je biezen te pakken’
('Zie voor het complete artikel De Gelderlander van zaterdag.')
www.gelderlander.nl/algemeen/dgbinnenl...

Prof. D.A.H. Vintik | 11-12-10 | 03:59

Parsons | 11-12-10 | 03:53

Czestochowa en Zakopane, ........*extra truien in koffer gooien doet*

DANNY3960 | 11-12-10 | 03:59

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 03:37

U twijfelt? Kom op zeg, die jongen heeft hulp nodig.

DANNY3960 | 11-12-10 | 03:55

-weggejorist-

Lets Kuttekrap | 11-12-10 | 03:54

@DANNY3960 | 11-12-10 | 03:52
Kom je richting het zuiden alhier?

Parsons | 11-12-10 | 03:53

Parsons | 11-12-10 | 03:38


Ja, ik heb eerder vandaag iets voorbij zien komen......... ziek.

Weet je, ik ga lekker 3 weken vakantie doen, ik probeer internet gedurende die tijd te vermijden, *minder kotsneigingen*

DANNY3960 | 11-12-10 | 03:52

.... alsof U2 plempen nog niet erg genoeg was ......

Rammstein | 11-12-10 | 03:50

-weggejorist-

distel | 11-12-10 | 03:47

#zucht

Parsons | 11-12-10 | 03:44

DANNY3960 | 11-12-10 | 03:32
Ik geloof echt geen zak van dit verhaal

ok. iedereen die onder druk staat nakt wel eens een keertje (als hij in de juiste vriendenkring zit laat maar zeggen)

f

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 03:37

Lets Kuttekrap | 11-12-10 | 03:21
:-)
Brings back memories

De eerste GUI --> GEM TOS
eerste stappen in programmeren GFA BASIC
ALERTBOX ofziets ("wil je dit", ja, nee, varibale%)

later games op de FALCON (van een vriend) geconfigureerd krijgen (blitter chip off)
het verbaast me dat ik me dit nog allemaal zo snel kan herinneren

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 03:32

-weggejorist-

Lets Kuttekrap | 11-12-10 | 03:28

@Parsons | 11-12-10 | 03:23
Een niersteentje? ;-)

(zag het op het staatsjournaal overigens)

Prof. D.A.H. Vintik | 11-12-10 | 03:28

-weggejorist-

Lets Kuttekrap | 11-12-10 | 03:21

-weggejorist-

distel | 11-12-10 | 03:18

ok , dan houd ik mijn verzameling belgische verkeersborden in absurde situaties
wel voor me

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 03:17

@reppert | 11-12-10 | 02:54
Vanochtend bij WNL had de presentator het over hakken & hakkers, alsof het over de gabberscene ging en die Nieuwzure muts gaf vanavond ook de indruk dat het haar allemaal boven de pet ging.

Over jeugdige criminelen gesproken, in Mexico is een 8 maanden oude drugsdealer doodgeschoten. teletekst.nos.nl/tekst/125-01.html

Prof. D.A.H. Vintik | 11-12-10 | 03:17

reppert | 11-12-10 | 03:12
Ik had geen cassetebandjes maar een 512 fm
en een 1040 st als ik me geod herinner
die gerbuikten single denisty floppy's (al van de harde soort )
dus niet die zachte 5.1/4 floppy's

ik had een extra floppydrive en zelfs een harde schijf (1000 gulden) van maar liefst 20 mb!!!

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 03:16

@Rammstein | 11-12-10 | 03:13
Een meester in het genre "Wazig en Suggestief".

Parsons | 11-12-10 | 03:16

-weggejorist-

Lets Kuttekrap | 11-12-10 | 03:16

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 03:13
Het was niet mijn bedoeling om met die foto een bizar-topic te starten.

Rammstein | 11-12-10 | 03:15

Parsons | 11-12-10 | 03:10
Het valt onder de noemer Kunst, Andres Serrano fotograaf. Vage foto's maakt deze meneer, op zijn minst. En dan niet vaag als in onscherp.

Rammstein | 11-12-10 | 03:13

Ik kan je geen foto's tonen maar ken nog wel veel bizardere voorbeelden

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 03:13

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 03:09

Ik heb er nog steeds een maar hoe ging dat met die cassettebandjes ook al weer?

reppert | 11-12-10 | 03:12

distel | 11-12-10 | 03:07

De AIVD'er van dienst die meeleest lacht immiddel tot pissen in zijn broek.
Misschein kan hij je helpen?

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 03:12

distel | 11-12-10 | 03:05
Wek ik die indruk dan ?

Rammstein | 11-12-10 | 03:11

@distel | 11-12-10 | 03:07
Neuh, dat kan Rammie beter. Zie 03:05

Parsons | 11-12-10 | 03:10

@reppert | 11-12-10 | 03:04
Tsja, dat is het stompzinnige van die zogenaamde tool. Die deugt niet. De Oost-Europese virusmaffia is er wel heel blij mee denk ik.

Parsons | 11-12-10 | 03:09

reppert | 11-12-10 | 03:04
Cool
De Atari ST?
Daar heb ik ook veel mee geprutst/

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 03:09

-weggejorist-

Lets Kuttekrap | 11-12-10 | 03:09

distel | 11-12-10 | 03:07
Ik wil wel schijten?

reppert | 11-12-10 | 03:08

-weggejorist-

distel | 11-12-10 | 03:07

@Rammstein | 11-12-10 | 03:05
*rode oortjes krijgt*

Parsons | 11-12-10 | 03:06

-weggejorist-

distel | 11-12-10 | 03:05

Parsons | 11-12-10 | 02:55
Zoiets ?http://www.cjp.nl/content/img/redactioneel/afbeeldingen_in_items/expo/c/controversieel4.jpg

Rammstein | 11-12-10 | 03:05

Parsons | 11-12-10 | 02:58

Ik ben opgegroeid met de MSX en de ANTARI dus ik zorg echt wel dat mijn gegevens zo min mogelijk openbaar worden. Bovendien als ik mee zou doen, doe ik dat wel via een IP in Japan ;)

reppert | 11-12-10 | 03:04

-weggejorist-

Lets Kuttekrap | 11-12-10 | 03:04

distel | 11-12-10 | 03:01
Nu overschat u uw eigen belangrijkheid weer. Jammer.

Rammstein | 11-12-10 | 03:03

-weggejorist-

Lets Kuttekrap | 11-12-10 | 03:01

Parsons | 11-12-10 | 02:58

Ik ben geneigd dit te zien als een virtuele sit-inn

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 03:01

-weggejorist-

distel | 11-12-10 | 03:01

distel | 11-12-10 | 02:57
U spreekt uzelf behoorlijk tegen, overigens. Vanwaar die hang-up met verdovende middelen ? Bent u onlangs ergens van afgekickt ?

Rammstein | 11-12-10 | 03:01

@reppert | 11-12-10 | 02:54
Nee dat is niet raar. De roverheden willen een daad stellen en deze droeftoeter was zo slim om (terwijl zijn privé-informatie) al bekend was openlijk een commando via IRC te uitten waardoor er honderden (zo niet duizenden) LOIC tools gingen ddossen.

Parsons | 11-12-10 | 02:58

oude media

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 02:58

-weggejorist-

distel | 11-12-10 | 02:57

"Swedish prosecutors have withdrawn an arrest warrant for WikiLeaks founder Julian Assange, saying the rape suspicions against him are unfounded." mobile.salon.com/news/feature/2010/08/...
Ach jee.. het verkrachtingsverhaal word wederom ingetrokken..

Crematorium-de-Asbak | 11-12-10 | 02:56

Is er nog iemand wakker om overheen te pissen? #durftevragen

*plassen moet*

Parsons | 11-12-10 | 02:55

Toen ik hier vandaag begon met bashen ging het eigenlijk over het ventje van 16 dat opgepakt is omdat hij mogelijk een site plat gelegt zou hebben en dat voor een paar uur. Dat heeft geen f*ck met hacken te maken, volgens de media wel maar die lopen een jaar of 10 achter, ik weet 100% zeker dat hij niet alleen was.

Maar wat is er nou echt gebeurt?
De sites hebben plat gelegen ja en? het betalingsverkeer is nooit in de problemen gekomen, had hij dat wel voor elkaar gekregen dan was ie nu miljonair geweest.

Maar dat men hem zo snel oppakt vind ik raar, hij heeft niemand blijvent letsel of trauma bezorgdt.

Maar Marokkaans kut tuig oppakken lukt maar steeds niet, en de dealers, pooiers opakken kan men blijkbaar ook niet, blijf het raar vinden, misschien druk van de politiek? Oww dat mag ik zeker niet zeggen.
Ik wacht wel ff op wikileaks.

reppert | 11-12-10 | 02:54

distel | 11-12-10 | 02:48
Nobody's stopping you.

Rammstein | 11-12-10 | 02:51

-weggejorist-

Lets Kuttekrap | 11-12-10 | 02:51

-weggejorist-

distel | 11-12-10 | 02:48

Dat is het einde van de wereld

Ik ben me al aan het voorbereiden

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 02:42

Het is nu reeds officiëel: 2011 wordt NIKS. 2012 daarentegen...

Tricephalus | 11-12-10 | 02:40

distel | 11-12-10 | 02:33
Tsja, dat is het lot van de troll, niet waar.

Rammstein | 11-12-10 | 02:34

-weggejorist-

distel | 11-12-10 | 02:33

reppert | 11-12-10 | 02:13

Sorry, stond in een virtuele file. Wel kudt dat ik niet op de shortlist sta. Heb een beetje een Wesly Sneyder gevoel nu. Kan ik in beroep?

pius | 11-12-10 | 02:18

pius | 11-12-10 | 02:11

KUT ik was jouw ook al vergeten op 00:56
kom gvd eens een keer op tijd :)

reppert | 11-12-10 | 02:13

reppert | 11-12-10 | 02:10
idd
luister er soms zelf ook wel eens stiekum naar
anders was ik natuurlijk niet zo snel op dit nummer gekomen ;-)

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 02:12

-weggejorist-

distel | 11-12-10 | 02:12

reppert | 11-12-10 | 02:10

Hoe leuk ook hij blijft fout.

pius | 11-12-10 | 02:11

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 02:06

Hoe fout ook hij blijft leuk.

reppert | 11-12-10 | 02:10

dosis | 11-12-10 | 02:00

En al weer een voorbeeld van tuig in het nieuws blijkbaar kunnen/willen ze deze zaken niet oplossen maar een ventje van 16 oppakken die niemand een trauma of lichamelijkletsel bezordt kan wel in een paar uur, blijf het raar vinden, misschien de politiek? Oww dat mag ik zeker niet zeggen.

reppert | 11-12-10 | 02:07

@ distel | 11-12-10 | 02:03
U blijkt de moeite niet eens waard te zijn.

verraad van links | 11-12-10 | 02:04

verraad van links | 11-12-10 | 01:56
Neh.

Lets Kuttekrap | 11-12-10 | 02:01
Ik ben muziek-technisch opgevoed door broers dus dat zit wel goed en zo.

Rammstein | 11-12-10 | 02:03

-weggejorist-

distel | 11-12-10 | 02:03

verraad van links | 11-12-10 | 02:00
Naar bed gaat om morgen fit te kunnen werken/oorlogvoeren.

dosis | 11-12-10 | 02:02

-weggejorist-

Lets Kuttekrap | 11-12-10 | 02:01

dosis | 11-12-10 | 01:59
sorry

Teen | 11-12-10 | 02:01

@ dosis | 11-12-10 | 01:58
*kris slijpt*

verraad van links | 11-12-10 | 02:00

verraad van links | 11-12-10 | 01:56

Doet ie/het zelf daarom de "Bokkie bokkie beh" van mijn kant.

reppert | 11-12-10 | 01:59

-weggejorist-

distel | 11-12-10 | 01:59

Teen | 11-12-10 | 01:58
Meh.

dosis | 11-12-10 | 01:59

verraad van links | 11-12-10 | 01:56
*werpsterren oppoetst*

dosis | 11-12-10 | 01:58

haha goeie Teen!

Teen | 11-12-10 | 01:58

@ distel
slave off the night!

Teen | 11-12-10 | 01:58

Kom, met zijn allen op distel!!
*ophitst*

verraad van links | 11-12-10 | 01:56

@distel | 11-12-10 | 01:54
Geeft u maar eens een toelichting..

Zeeschuimer | 11-12-10 | 01:56

distel | 11-12-10 | 01:54
Ben je ontsnapt ofzo?

dosis | 11-12-10 | 01:55

@ distel | 11-12-10 | 01:54
Volgens mij wordt u juist steeds waziger.

verraad van links | 11-12-10 | 01:55

-weggejorist-

distel | 11-12-10 | 01:54

@ distel | 11-12-10 | 01:52
Gewoon, omdat het kan.

verraad van links | 11-12-10 | 01:53

distel | 11-12-10 | 01:47
Plemp dan niks.

Rammstein | 11-12-10 | 01:53

-weggejorist-

Lets Kuttekrap | 11-12-10 | 01:52

-weggejorist-

distel | 11-12-10 | 01:52

@distel | 11-12-10 | 01:47
Lolwoot?

Zeeschuimer | 11-12-10 | 01:50

@ reppert | 11-12-10 | 01:48
Ik voel mij niet beledigd.

verraad van links | 11-12-10 | 01:49

verraad van links | 11-12-10 | 01:46

Sorry was je ff vergeten op; reppert | 11-12-10 | 00:56

reppert | 11-12-10 | 01:48

-weggejorist-

distel | 11-12-10 | 01:47

Rammstein | 11-12-10 | 01:45
waarheid als een koe.

Teen | 11-12-10 | 01:46

@ Rammstein | 11-12-10 | 01:43
Dier?

verraad van links | 11-12-10 | 01:46

Leuk, een top 10 van albums maken, en dan 4 albums uit FIFA 11 halen.
Jónsi, MGMT, The Black Keys en LCD Soundsystem.
#ZitEAHierachter?

Kostar | 11-12-10 | 01:46

Teen | 11-12-10 | 01:44
Zo vast als een huis.

Rammstein | 11-12-10 | 01:45

vrouwen zijn raar

Teen | 11-12-10 | 01:44

Tuurlijk werkt downloaden om relatief onbekende bands te ontdekken.
Als het aan Tim Kuik en zijn trawanten had gelegen luisteren we nu alleen maar naar U2 en aanverwante commerciële meuk.

Lets Kuttekrap | 11-12-10 | 01:44

reppert | 11-12-10 | 01:37
Haar.

Rammstein | 11-12-10 | 01:43

distel | 11-12-10 | 01:38
WTF

reppert | 11-12-10 | 01:38

Art Vandelay Ultor | 11-12-10 | 01:37
Zelfs na drie dagen achter elkaar, het blijft leuk.

Rammstein | 11-12-10 | 01:38

-weggejorist-

distel | 11-12-10 | 01:38

distel | 11-12-10 | 01:35

Ga eens deaud,en laat rammstein lekker zijn ding doen.

reppert | 11-12-10 | 01:37

Ok, China neemt het stokje van Amerika als superpower over. Waarschijnlijk zal daar eerst weer een fikse wereldoorlog overheen moeten gaan net zoals toen de Vs het van het Verenigd Koningrijk- empire overnam. Of het kan na de totale ineenstorting van de dollar en de Amerikaanse economie vrij snel gaan.

Ik ben niet bevreesd voor China. We zullen een paradigma wisseling zien ja.
maar de Chinezen zijn over het algemeen er niet zo voor hun wil aan anderen op te dringen.

Als je goed kijkt wat de Chinezen eigenlijk denken (en dat doe ik voor mijn werk o.a)
zie je dat ze heel graag in harmonie met de rest van de wereld willen samenleven. zij zullen hun manier van leven niet zo snel opdringen. Vgl bijv al de hoeveelheid grensconflicten die zij hebben en die zij niets liever vandaag dan morgen opgelost zouden hebben.

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 01:37

2Rammstein | 11-12-10 | 01:22
Leuk showtje geven ze altijd weg.

Art Vandelay Ultor | 11-12-10 | 01:37

distel | 11-12-10 | 01:35
Ik weet niet in welk milieu u zich bevindt, maar niet iedereen drinkt.
Alcohol, that is.

Rammstein | 11-12-10 | 01:36

@reppert | 11-12-10 | 01:30
Er wordt te veel met bier gegooid daar. Ies haram.

Art Vandelay Ultor | 11-12-10 | 01:36

-weggejorist-

distel | 11-12-10 | 01:35

distel | 11-12-10 | 01:21
king of the night mottafucka!

Teen | 11-12-10 | 01:33

@distel | 11-12-10 | 01:27
Kom maar op.

Zeeschuimer | 11-12-10 | 01:32

@ distel | 11-12-10 | 01:27
houdt

verraad van links | 11-12-10 | 01:31

Art Vandelay Ultor | 11-12-10 | 01:22

Heej, bij Rowwen Heze, Normaal, Band Zonder Banaan, Jovink en de Voederbietels, Mega Piratenfestijn, is nooit geen herrie maar ook geen allochtonen zou daar een verband kunnen zijn. Nee ies geen koeltoer of wel ?

reppert | 11-12-10 | 01:30

distel | 11-12-10 | 01:27
Wie bitte ?

Rammstein | 11-12-10 | 01:30

Film kijken gaat.

Parsons | 11-12-10 | 01:29

@Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 01:20
Lees de op één na laatste zin nog eens.

Parsons | 11-12-10 | 01:28

-weggejorist-

distel | 11-12-10 | 01:27

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 01:21
"""'''
^
Dat zijn tranen die over mijn toetsenbord vloeiien.

Teen | 11-12-10 | 01:27

Der gnadenlose Partymix
Alleen de naam al cracks me up

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 01:23


Art Vandelay Ultor | 11-12-10 | 01:20
Als je in staat bent om zo een schoon nummer te creëren over een blow job door een Franse hoer, dan ben je een vakman
Dit is een andere www.youtube.com/watch?v=SHee_2E4nTE

Rammstein | 11-12-10 | 01:22

@reppert | 11-12-10 | 01:20
Heh, het ging specifiek over Rammstein, maar dit is ook goed.

Op welke plek sta je op de PS-lijst van PVV Limburg? ;)

Art Vandelay Ultor | 11-12-10 | 01:22

-weggejorist-

distel | 11-12-10 | 01:21

Parsons | 11-12-10 | 01:13
Wat is volgens de schrijver of u dan het elders liggende probleem?

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 01:20

@Rammstein | 11-12-10 | 01:16
De rustige nummers vind ik hit and miss.

Engel (is geen ballad, ik weet) vind ik echt verschrikkelijk, maar Seemann en Klavier vind ik geweldig. Frühling in Paris is ook mooi.

Art Vandelay Ultor | 11-12-10 | 01:20

Persoonlijk ben ik een enorme fan van Matthias Reim met "Ich lieb dich".

hup Zeeschuimer!

Teen | 11-12-10 | 01:19

Art Vandelay Ultor | 11-12-10 | 01:07
"Tier" staat iig hoog, "Heirate Mich" en "Sehnsucht"en "Bestrafe Mich" en .... laat maar weer. Ik ben er nog steeds niet uit.
Ben niet dol op ballads, laat staat Dúítse ballads.

Rammstein | 11-12-10 | 01:16

Hup Teen!

Zeeschuimer | 11-12-10 | 01:15

@Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 01:12
Heerlijk.

Art Vandelay Ultor | 11-12-10 | 01:13

@Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 00:44
Nope. Doet hij niet.

Hij wijst op de hyperigheid van dit nieuws terwijl het zomaar kan zijn/of zo is, dat het echte probleem elders ligt.

Parsons | 11-12-10 | 01:13

Rammstein | 11-12-10 | 01:07
ja

king of the night!

Teen | 11-12-10 | 01:11

Art Vandelay Ultor | 11-12-10 | 01:07

Wat is jou top5 ?

reppert | 11-12-10 | 01:09

-weggejorist-

distel | 11-12-10 | 01:08

@Rammstein | 11-12-10 | 01:04
Jij en bier?
*Cola door gootsteen spoelt en en kistje tripel uit mortuarium trekt*

necrosis | 11-12-10 | 01:08

@Rammstein | 11-12-10 | 01:04
Dus toch!

Niet alle nummers zijn dus goed. Nog ooit nagedacht over een top5?

Art Vandelay Ultor | 11-12-10 | 01:07

Teen | 11-12-10 | 01:06
Ýou tell 'm !!

Rammstein | 11-12-10 | 01:07

king of the night, damnit.

Teen | 11-12-10 | 01:06

@Teen | 11-12-10 | 00:52
Alweer?
Neem nog een halve liter en ga slapen!

necrosis | 11-12-10 | 01:05

distel | 11-12-10 | 01:01
Ze zijn niet zo hitterig.
En ik geloof dat hij zijn moeder wil ombrengen in dat betreffende draakje.
Als ze dat live spelen ga ik altijd even bier halen, of plassen, of iets anders leuks.

Rammstein | 11-12-10 | 01:04

necrosis | 11-12-10 | 00:12
beide hebben in ieder geval een trouwe fanbase die al bestond in de dagen van "legale" muziek, dat maakt het natuurlijk wel makkelijker.
beide bands kunnen ook (wereldwijd) touren.
hoe dan ook, mijn punt is niet dat het niet mogelijk in de huidige situatie geld te verdienen met het verkopen van muziek. maar als iemand op de hoek broodjes staat weg te geven heb je het als bakker wel een stuk zwaarder. zeker als je niet aan catering kunt doen.

columnistenvansatan | 11-12-10 | 01:02

-weggejorist-

distel | 11-12-10 | 01:01

titsme | 11-12-10 | 00:55

Na al die dope bij BNN heeft ie wel eens zin in iets anders :) de Bolle.

reppert | 11-12-10 | 00:58

Ik ben de koning van de nacht!!
na:
titsme
Rammstein
Parsons
Art Vandelay Ultor
Crematoriumasbak
en reppert

Teen | 11-12-10 | 00:57

Teen | 11-12-10 | 00:52
Nou ik zie je door de week nooit na 12:00 uur
de echte koningen zijn:
titsme
Rammstein
Parsons
Art Vandelay Ultor
Crematoriumasbak
En ik mij zelf en ik :)

reppert | 11-12-10 | 00:56

reppert | 11-12-10 | 00:51
Ja logisch, die bolle is natuurlijk de baas. Maar die Filomon, wat een ontieglijk sneutje is dat.

titsme | 11-12-10 | 00:55

distel | 11-12-10 | 00:50
Dat wat u nu wel doet.

Rammstein | 11-12-10 | 00:54

-weggejorist-

distel | 11-12-10 | 00:54

Ik ben de koning van de nacht!!

Teen | 11-12-10 | 00:52

titsme | 11-12-10 | 00:49

Wennemars was wel slimmer, waarschijnlijk heeft ie de Bolle tegen gesproken en moest daarom weg.

reppert | 11-12-10 | 00:51

-weggejorist-

distel | 11-12-10 | 00:50

Het zwakzinnige lachje van die Filemonkneus iedere keer dat die bolle naast hem een slechte grap maakt.. daar gaan je haren toch van overeind staan? Het gaat ongeveer zo: heuhehuehuehuehuehuehue

titsme | 11-12-10 | 00:49

@Rammstein | 11-12-10 | 00:47
Vermoedelijk een comment richting mijn zijde.

Zeeschuimer | 11-12-10 | 00:48

distel | 11-12-10 | 00:45
U praat in uzelf.

Rammstein | 11-12-10 | 00:47

-weggejorist-

distel | 11-12-10 | 00:45

.

Parsons | 11-12-10 | 00:41

Wat ik ervan begrijp is dat hij de persoonsverheerlijking van Assange hekelt.
Ok, kan ik inkomen.

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 00:44

necrosis | 11-12-10 | 00:43
Dat denkt niemand. Alleen jij.

Rammstein | 11-12-10 | 00:43

lenny | 11-12-10 | 00:41
Het betalings verkeer van Paypal en Mastercard heeft geen minuut stil gelegen, ze zijn daar ook niet dom.

reppert | 11-12-10 | 00:43

And now for something completely different:
www.youtube.com/watch?v=AiOf1NQspiQ
*voordat iedereen denkt dat ik aan de stalen neuzen van Rammstein lig te sabbelen*

necrosis | 11-12-10 | 00:43

Zeeschuimer | 11-12-10 | 00:35
Ik lig weer helemaal krom ,dank u voor deze kokkine recht onder mijn schedeldak ;-)

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 00:42

reppert | 11-12-10 | 00:39

Site plat als paypal is nie goe voor Paypal en vergelijking geenstijl link is appels/peren

lenny | 11-12-10 | 00:41

@Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 00:21
Dan mis je het punt van de column.

Parsons | 11-12-10 | 00:41

Sorry maar iedereen noemt dit hacken maar als je een echte hacker bent dan vinden ze je niet, er wordt een site plat gelegdt nou en?
Het zelfde gebeurt als geenstijl een linkje plaatst naar een kleine site, en er komen in een keer een paar duizend man op af dat heeft niets met hacken te maken.

reppert | 11-12-10 | 00:39

*mist de goede oude tijd van cassettedecks, en het vervloeken van de DJ als 'ie vijf seconden te vroeg door de plaat heen ging jengelen*

Borrelende Boris | 11-12-10 | 00:39

heytammybruce: Ooh, nicely done--Paypal is back up! :)
2 minutes ago via web

lenny | 11-12-10 | 00:38

hij is terug.... check twitter #paypal for meer getuigen ;-0

lenny | 11-12-10 | 00:36

lenny | 11-12-10 | 00:31
Ik heb het net ingetypt en hij doet het prima?

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 00:35

-weggejorist-

distel | 11-12-10 | 00:35

lenny | 11-12-10 | 00:31
Het schildje is misschien down (wat ook niet waar is) maar de betaling werkt gewoon.

reppert | 11-12-10 | 00:35

lenny | 11-12-10 | 00:31

Ik heb nog nooit Paypal gebruikt, die 15 minuten kunnen daar wel bij.

zovoklets | 11-12-10 | 00:34

Onze politieke kwakneus ddosje Pechtold probeert dit kabinet lam te leggen door in een klap 450 Kamervragen te stellen.

idopane | 11-12-10 | 00:33

Zeeschuimer | 11-12-10 | 00:27
Je ziet de video wel als thumbnail en als je er dan op klikt wordt je doorgestuurd naar de beginpagina van youtube met de mededeling dat dit in jouw regio geblokkeerd is.

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 00:33

As we speak, Paypal.com is down for 15 minutes already....

lenny | 11-12-10 | 00:31

@Rammstein | 11-12-10 | 00:19
Jij wint vanavond, ik blijf het echter een waanzinnig goed nummer vinden.
*Rammstein Cola aanbieden doet*

necrosis | 11-12-10 | 00:30

Over muziek gesproken. Ik hoor net de naam Thomas Berge. Dan schrik je wel even.

pius | 11-12-10 | 00:28

@Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 00:23
Dat YouTube een video blockt vanwege copyright is mij nog niet overkomen. Audio blokkeren heb ik wel gezien.

Zeeschuimer | 11-12-10 | 00:27

necrosis | 11-12-10 | 00:24
Ze heeft alleen wat lyrics aangepast. De rest is van the one and only.

Rammstein | 11-12-10 | 00:27

@necrosis | 11-12-10 | 00:24
Je had ook op wikipedia kunnen kijken.

Art Vandelay Ultor | 11-12-10 | 00:25

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 00:23
Jawel, regioblok komt ook in NL voor.

seven | 11-12-10 | 00:24

@Rammstein | 11-12-10 | 00:12
Na je comment heb ik mijn hele muzakverzameling overhoop gehaald om het boekje van "Easter" even te controleren en bij "because the night" las ik Smith/ Springsteen.
Ik moet je gelijk geven.....
*slik*

necrosis | 11-12-10 | 00:24

zeg maar jansen | 10-12-10 | 23:02
Alleen rapidShare is 100% bedoeld voor sharen. Net als youtube met het verschil dat youtube ook direct afspeelt maar verder vergelijkbaar. Als jij als platenbaas een muziekje op youtube zet is het altijd automatisch de bedoeling dat het door bezoekers beluisterd wordt. En erg vreemd als je daarna jijbuis sued omdat de filmpjes die je notabene zelf hebt upped daar staan. In jouw portemonnee analogie: Alsof je de inhoud van je portemonnee in een wensput / fontein / (uitdeeltafel) gooit waarvan de inhoud naar zwervers gaat en daarna de wensput aanklaagt.

seven | 11-12-10 | 00:23

Zeeschuimer | 11-12-10 | 00:19

Nee, sinds een tijdje niet meer. Is dit niet het geval als je van een Nederlandse ip surft?

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 00:23

Parsons | 11-12-10 | 00:16
Gelezen.

Snap niet waarom de vergelijing met China nu weer gemaakt moet worden.
Deze zaak ztelt nu juist de hele hypocrise van het westen bloot. Blaten over vrijheid van meningsuiting en vervolgens idereen de mond snoeren.

China kan ik niet veranderen. Het enige wat ik kan doen is zo weinig mogelijk goedkope Chinese rommel kopen en hopen dat het kapitalisme ook wat meer individuele vrijheid zal brengen

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 00:21

necrosis | 11-12-10 | 00:16
Omdat je een Springsteen liedje linkt. Vandaar.

Rammstein | 11-12-10 | 00:19

@Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 00:17
U woont niet in Nederland?

Zeeschuimer | 11-12-10 | 00:19

Of laatst weer. Een liedje dat je eventjes intypt in Youtube om je herinnering op te frissen en dan "sony heeft dit in jouw land geblokkeerd vanwege copyright'

Om nog een beetje wraak te nemen gelijk de gehele discography gedownload. Nee, niet via Rapidshare, die haalt de links veels te snel weg.

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 00:17

Buiten is het guur en koud. In mijn melancholische bui, getriggerd door eenzaamheid en een oude fles single malt, wandel ik langs de door rood neon verlichte straten. Daar is ze weer, Olga. Olga Commandeur. Ik zie ze geil daar staan, met een zinnenprikkelend ingeriepakje voor haar raam, maar ik ben veel te trots om geld te geven. www.youtube.com/watch?v=4dWW6g2_kxg

titsme | 11-12-10 | 00:17

@Rammstein | 11-12-10 | 00:10
Vanwaar de LOL, en mag ik je tegeltje dupliceren voor eigen gebruik?
*lief kijkt*

necrosis | 11-12-10 | 00:16

Het irriteert me fokkin' wezenloos dat er bijvoorbeeldeen leuk filmpje is van van kooten en de Bie op Youtube
en dat dan Warner Media Group de audiotrack heeft geblokeerd omdat er toevallig een liedje uit de jaren zeventig in het begin te horen is,

Denken die fossielen nou echt dat ik nu naar de winkel ga rennen om hun overpricede shit te gaan kopen.

Gaston Lagaffe | 11-12-10 | 00:14

Dat ik dat nog mag meemaken, necrosis die een Springsteen nummer linkt.

Rammstein | 11-12-10 | 00:12

@columnistenvansatan | 10-12-10 | 23:58
Jij noemt Radiohead, ik noem Sick of it All.
Laatstgenoemden kunnen leven van hun muziek en ondervinden nauwelijks hinder van internet en bijbehorende "diefstal" van intellectueel eigendom.
Wellicht heeft SoiA iets wat sommige andere bands niet hebben, goede en pakkende songs.
Wellicht lullen we volledig langs elkaar heen....
Ben jij toevallig muzikant?

necrosis | 11-12-10 | 00:12

necrosis | 11-12-10 | 00:03
LOL !!!

Rammstein | 11-12-10 | 00:10

spanarchist | 11-12-10 | 00:03 En Keith Bakker dan? Ik dacht even dat ze hem helemaal aan de schandpaal zouden zetten, maar dat schijnt van den Heuvel morgen te doen in de Televaag.

zeg maar jansen | 11-12-10 | 00:10

@zeg maar jansen | 10-12-10 | 23:55
Dat is precies wat ik bedoel, als niemand jouw muziek wil beluisteren via youtube, gratis en voor niets, dan doe je iets verkeerd!
En voor iedereen met een melancholische, beetje romantische bui:
www.youtube.com/watch?v=xACZHv-sLCg
*geen herrie, erewoord*

necrosis | 11-12-10 | 00:03

Mooie dumpert-tip voor morgen, de altijd bevlogen en meelevende Witteman die aan Weijers vraagt of het niet erg is voor de ouders van Ruben dat hij er in zijn conference over begint. Zal er in de herhaling wel uitgeknipt worden.

spanarchist | 11-12-10 | 00:03

Art Vandelay Ultor | 10-12-10 | 23:54

LOL.

pius | 11-12-10 | 00:00

Ik mag muziek en films downloaden voor eigen gebruik maar niet uploaden.
Ik mag soft-drugs verkopen, niet meer dan 500 gr. op voorraad hebben en zeker geen contact onderhouden met criminele organisaties die de handelswaar aanleveren.
Leve het Poldermodel, de VOC mentaliteit en de halfheid ( zie Amy Groskamp-ten Have "Hoe hoort het eigenlijk" 1939) .
Sommige dienaren komen wellicht wat te weinig op straat.
Mis o.a. nog wat van Pink Floyd, Bruce, FGTH, Blondie etc.
Maar is op zoek gaat............. gewoon omdat het kan.

Ookmooi | 10-12-10 | 23:58

necrosis | 10-12-10 | 23:45
nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenerin...
2e keer dat je een stroman gebruikt in deze discussie (eerste keer pretendeerde je dat ik iets over platenmaatschapijen beweerde)
nee, ik noem radiohead niet underground, mijn punt was dat niet elke underground act kan wat radiohead duidelijk wel kan. maar goed, jammer dat je niet op de rest van mijn verhaal ingaat.

columnistenvansatan | 10-12-10 | 23:58

@Art Vandelay Ultor | 10-12-10 | 23:54
*jeuk*

Parsons | 10-12-10 | 23:58

@Bakito | 10-12-10 | 23:40
Nee!

necrosis | 10-12-10 | 23:56

necrosis | 10-12-10 | 23:53 Als niemand je werk wil jatten als muzikant, dat lijkt me kudt. #anderekantvandemedaille

zeg maar jansen | 10-12-10 | 23:55

@pius | 10-12-10 | 23:48
Ik heb een balansdag.

Art Vandelay Ultor | 10-12-10 | 23:54

@reppert | 10-12-10 | 23:39
Jouw verhaal zou zomaar een keerzijde kunnen hebben; ik ben al jaren op zoek naar bepaalde platen die simpelweg nergens te koop zijn.
Beste voorbeeld: Queen of Siam van Holy Moses (jaren '80).
Gelukkig ben ik wel in het bezit van hun tweede plaat (Finished with the dogs) dus ga ik googlen....
Verder ben je het vast wel met me eens dat een band als Metallica bepaald geen droog brood hoeft te vreten (want: miljonairs).
Die rijkdom hebben ze te danken aan de europese tapetraders (copyrightschenders dus) die de naam "Metallica" hebben verspreid als een ziekte.

necrosis | 10-12-10 | 23:53

LiebeMan | 10-12-10 | 23:42

Helemaal eens! Behalve met je eerste zin ;-)

relatief | 10-12-10 | 23:53

Art Vandelay Ultor | 10-12-10 | 23:38

Nou nou dat kan wel iets minder genuanceerd hoor.

pius | 10-12-10 | 23:48

@columnistenvansatan | 10-12-10 | 23:37
Radiohead noem jij underground?
*nuff said*

necrosis | 10-12-10 | 23:45

spanarchist | 10-12-10 | 23:39

Nou heb andere jaren de zelfde koppen gezien en toen zat de vvd/pvv ook in de oppositie.

reppert | 10-12-10 | 23:42

La Vie En Rose | 10-12-10 | 22:54
Zijn stukken zijn prima. Zijn triggergrage ban-gedrag in combinatie met een gigantisch ego hebben voor een flinke aversie gezorgd tegen desbetreffende persoon.

LiebeMan | 10-12-10 | 23:42

reppert | 10-12-10 | 23:36
Het gebruikelijke kabinet-bashen bij knabbel en babbel. Alles is geoorloofd in de strijd tegen het kwaad, en daarom is het ook zo goed dat er een publieke omroep is.

spanarchist | 10-12-10 | 23:39

necrosis | 10-12-10 | 23:36

Nou de meeste bands pleuren als ze beginnen zelf alles online om maar door te breken, dan moet je achteraf ook niet liggen te zeiken.

reppert | 10-12-10 | 23:39

@pius | 10-12-10 | 23:25
Is niet heel moeilijk, maar jij bent een lost cause.

Art Vandelay Ultor | 10-12-10 | 23:38

Einde van de Domheid | 10-12-10 | 23:28
Muzikant wordt je niet voor het geld. Als je problemen hebt met touren omdat het "hard werken" is, dan moet je een ander vak kiezen. Muziek is passie, en voelt niet als werk. Maar ach, wat probeer ik? Babyboomers hebben nu eenmaal een plaat (hihi) voor hun kop, ik wacht wel gewoon tot uw soort uitgestorven is, dan stopt dit soort onzin vanzelf.

helemaalnicks | 10-12-10 | 23:37

necrosis | 10-12-10 | 23:18
Ik heb het helemaal niet over platenmaatschappijen. Ben goed bekend met het underground model, ken zelf veel artiesten die op die manier werken. En geloof me: ook die muziek wordt illegaal gedownload. Een van de gevolgen van de downloadcultuur is nu eenmaal dat men muziek vaak niet meer als een product ziet waar betaald voor moet worden. Er zijn genoeg van dit soort underground artiesten die zwaar lijden onder het illegaal downloaden. Niet elke artiest kan wat Radiohead etc. kunnen.
buitenstebuiten | 10-12-10 | 23:27
Jij redeneert vanuit de consument. dat doen krakers ook. Probeer eens te denken vanuit de producent (nee, niet de platenmaatschappij). Muziek is misschien niet noodzakelijk voor de consument maar dat geldt voor zoveel producten. Maar de producenten (songwriters, producers, engineers, muzikanten) stoppen er wel hun tijd en talent in. En tenzij ze dat gratis aanbieden is het diefstal als jij daar niet voor betaalt.

columnistenvansatan | 10-12-10 | 23:37

@Einde van de Domheid | 10-12-10 | 23:28
Je zou het rippen van je werk ook als een compliment kunnen zien.
Als niemand ooit een nummer van je download zul je waarschijnlijk ook niet veel platen verkopen.
Sommigen muzikanten hebben het gewoon niet en verkopen hun platen alleen aan vrienden en familie.
Om dan vervolgens dikke boehoe te gaan doen omdat je als artiest of platenbaas geen dikke Mercedes voor de deur hebt staan..... fail!


necrosis | 10-12-10 | 23:36

Pechthold is weer aan het schoppen zoals altijd.

reppert | 10-12-10 | 23:36

En de twitters zijn uit de lucht gehaald... Goed bezig met censuur!!

Crematorium-de-Asbak | 10-12-10 | 23:33

@Art Vandelay Ultor | 10-12-10
Pluskudo's voor "schoppenaas"!

necrosis | 10-12-10 | 23:29

Quid.
Neem je nou echt EMI kwalijk dat ze met beide mechanismes werkt?
ALS er veel gedownload wordt dan ontstaat er een 'pull' op de markt.
Niets doen levert niets op. Het is een beetje je koffer uit de luchtballon gooien om in de lucht te blijven.
De F5ers van NEderland omschrijven zich graag als hardwerkende Nederlanders. Nou, je moet maar eens een tijdje op tournee gaan met een band, Vrouw en kinderen doei, jetlag, hotels/eten..... buffelen.... en dan iedere papzak met een PC je werk zien rippen.

Einde van de Domheid | 10-12-10 | 23:28

@ columnistenvansatan | 10-12-10 | 23:02
De redenen van het illegaal downloaden zijn over het algemeen niet hetzelfde, omdat het om een GEHEEL ander product gaat. Huis is noodzaak, huis is véél duurder, wat het dus voor sommige mensen (die toch echt onderdak nodig hebben) een probleem zijn. Een gekraakt huis is iets wat toch alleen maar leeg staat en niemand dus iets aan heeft. Muziek is voor iedereen, niet noodzaak en zal 'niet in de weg staan' als niemand het gebruikt/luistert. Is dus niet echt te vergelijken, die argumenten.

OT: Nou, lekker boeiend. Dat platenmaatschappijen redelijk idiote egocentrische mongeaulen zijn, was al bekend. Stomme acties horen daar automatisch bij.
*uTorrent weer opstarten doet*

buitenstebuiten | 10-12-10 | 23:27

Art Vandelay Ultor | 10-12-10 | 23:18

Nu komt er natuurlijk een voorspelbare vraag..

pius | 10-12-10 | 23:25

En nu een muzakje van een band die ooit een plaat in eigen beheer (Mortarhate) uitbracht, getiteld "only stupid bastards support EMI" :
www.youtube.com/watch?v=uqseRMYVTRw&am...

necrosis | 10-12-10 | 23:22

Weesie vond het maar niets dat mensen dat programmaatje gebruiken dat op je via het linkje op Powned kon downloaden.

CoffeePatch | 10-12-10 | 23:18

@columnistenvansatan | 10-12-10 | 23:02
Zeker nooit gehoord van de "underground scene", dat zijn bands/ artiesten die hun werk in eigen beheer/ onder licensie uitgeven en er, bij een verkocht aantal platen van plm. 30.000, redelijk van kunnen leven.
Platenmaatschappijen overschatten hun relevantie.
Zonder muzikanten kunnen platenmaatschappijen niet bestaan, zonder platenmaatschappijen zal er echter nog steeds muziek gemaakt worden en op alle podia te zien zijn.
Dat willen die platenbonzen en reaguurders zoals jij nog wel eens vergeten.

necrosis | 10-12-10 | 23:18

@pius | 10-12-10 | 23:12
Met torrents doe je dat geweaun tegelijkertijd.

Art Vandelay Ultor | 10-12-10 | 23:18

@Parsons | 10-12-10 | 23:06
Ja daag.. Dat is iets van de vorige eeuw.. Ben nog aan het sparen voor een dreambox HD :)

atm0s | 10-12-10 | 23:15

Downlooaden is so yesterday. Uploaden word het helemaal.

pius | 10-12-10 | 23:12

Crematorium-de-Asbak | 10-12-10 | 23:07 De digitale kraakbeweging.

zeg maar jansen | 10-12-10 | 23:10

En Paypal is weer de pineut... alle pijlen staan twitter.com/Op_Payback

Crematorium-de-Asbak | 10-12-10 | 23:07

@atm0s | 10-12-10 | 22:53
Koop eens een teelevee man!

Parsons | 10-12-10 | 23:06

Een béétje muziekliefhebber heeft zelf een Gibson les Paul in de koffer liggen.

Jackanders | 10-12-10 | 23:03

seven | 10-12-10 | 21:37 Als ik m'n portemonnee op een terrastafel leg en iemand pakt 'm weg dan is dat nog steeds een strafbaar feit. Ik gaf immers geen toestemming om die portemonnee mee te nemen.

zeg maar jansen | 10-12-10 | 23:02

"Bovendien bewijzen ze hiermee dat het gratis verspreiden van muziek niet alleen werkt, maar ook gunstig is voor de artiesten. Anders zou EMI het wel laten. Is de logica van winstbejag."
Wat een enorme drogreden. Dat winst maken je enige doel is betekent niet dat je geen fouten kunt maken. Volgens het hierbovengenoemde argument onderneemt geen enkel commercieel bedrijf ooit iets dat tot verlies leidt.
Daarnaast vind ik het tantrum van de internetgeneratie dat gratis muziek "goed" is ook zo simpel: niet elke muzikant kan geld verdienen met optreden en merchandise. Songwriters en producers lijden enorm onder het downloaden. En muziek is ook gewoon een product. (Of is het OK om de bakker's brood te stelen als dat hem eventueel een catering contract oplevert?)

Voordat iedereen hier begint te zeiken: de argumenten vóór illegaal downloaden van muziek hebben veel overeenkomsten met de argumenten die krakers vaak gebruiken.

columnistenvansatan | 10-12-10 | 23:02

La Vie En Rose | 10-12-10 | 22:54
(en Liebemann)

Een quote uit het genoemde blog:

"Ze hadden Joep Dohmen destijds een harde trap onder zijn corduroy bebroekte kont moeten geven als straf voor zoveel onwetendheid en subjectief rancuneus haatzaaigedrag"

Ik kan bepaalde gedachten niet onderdrukken, maar ken ook bepaalde lange tenen (kun je me nog volgen?), dus laat ik dan maar zeggen: "fantastisch geschreven, Bert!"

relatief | 10-12-10 | 23:01

@La Vie En Rose | 10-12-10 | 22:54
Ja ik vind dat echt een pareltje.

Parsons | 10-12-10 | 22:57

@Madame Curieus | 10-12-10 | 22:44
Geh, zo iets.

Parsons | 10-12-10 | 22:57

@Parsons | 10-12-10 | 22:52
Mèt stream!

atm0s | 10-12-10 | 22:53

@Parsons | 10-12-10 | 22:52
zonder stream :(

atm0s | 10-12-10 | 22:53

#pownews

Parsons | 10-12-10 | 22:52

seven | 10-12-10 | 21:34
Goed werk met je uitleg... al bij omroep max gesolliciteerd? Die babyboomer reageerde niet, dus hij zal het wel begrepen hebben.

helemaalnicks | 10-12-10 | 22:52

Het feit dat ik toegang heb tot het Internet, en daar onder meer gebruik van maak door albums te downloaden, heeft er toe geleid dat mijn daadwerkelijke uitgaven aan muziek enkele malen (misschien wel tien keer, om een ruwe schatting te doen) hoger uit zijn gevallen dan anders het geval zou zijn geweest. Door het Internet heb ik muziek leren kennen die ik anders nooit had leren kennen, en ik ben wel zo'n type die, voor zover mogelijk, de moeite doet om een origineel CD'tje of LP'tje in huis te halen als het onheus verkregen materiaal bevalt. Zo kan het ook.

CYFAWS | 10-12-10 | 22:51

LiebeMan | 10-12-10 | 22:39

Precies!

In dit topic: (waar jij overigens ook nog op reageert) www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/07/... wordt mij nog beloofd dat hij lang zal blijven. Ik ben benieuwd!

relatief | 10-12-10 | 22:49

Madame Curieus | 10-12-10 | 22:44
LOL! U was me net voor!

La Vie En Rose | 10-12-10 | 22:46

[email protected] | 10-12-10 | 21:51
Crematorium de Asbak?

Madame Curieus | 10-12-10 | 22:44

@relatief | 10-12-10 | 22:09
BB?

LiebeMan | 10-12-10 | 22:39

Inderdaad een goeie. Op naar Demonoid.

Waaligator | 10-12-10 | 22:32

Het hele concept van 'geestelijk eigendom'moet opde helling; Waarom moet iemand, die één keer (of twee keer) in zijn leven een leuk ideetje heeft gehad daarvan zijn hele verdere leven profiteren? Waarom is dat liedje alléén maar van de persoon die het ooit verzonnen heeft?
-
De huidige verjaringstermijn van het muziekrecht is vijftig jaar. Dat is absurd lang - en Brussel wil het nog eens veel langer maken. Kunnen wij die rechten niet gewoon eens na vijf of tien jaar laten verjaren? Houdt de muzikanten ook lekker scherp en creatief...

azoturie | 10-12-10 | 22:30

Children of the Grave, Black Sabbath, vervult mijn keukentje met rauwe gitaarklanken tijdens het bereiden van boerenkool. Wel oldskool tweedehands-cd'tje, gekocht tijdens een verblijf in de States ('94-'95).
Heb nog nooit gedownload, dat kan ik denk niet eens. Sloeber ben ik.
Maar ga jullie gang, en sloop ze.

dosis | 10-12-10 | 22:26

Het einde nadert . . . . . . . . . .

Eutha Nasie | 10-12-10 | 22:21

Om even de bredere context van #OperationPayback kort aan te stippen...

jabier | 10-12-10 | 22:19

Hou eens op met dat gelul over 'rechten' van artiesten. Kunstenaars horen op straat te staan om 'hun kunstje' te vertonen en daarna met de pet rond te gaan.
Je gaat toch als weldenkend mens gvd de kas van neppers/multimiljonairs als Madonna/Corneille/enz. niet spekken door een zoveelste CD/zeefdruk te kopen???

'T zelfde geld(t) voor onze medelander Marco Borsato: Hij zingt toch ècht zelf: 'Ik ben binnen!' Dan ga je zo iemand, die zelf nog niet eens een melodietje kan componeren of een tekstje kan schrijven, toch geen extra geld toestoppen door een CD van hem te kopen?

Jullie consumenten zijn toch niet helemaal gek of zo?

Jaap Cuperus | 10-12-10 | 22:18

Al een week lang geen artikelen van een zekere redacteur. Hij zou op cursus zijn. Ik durf het haast niet te hopen, maar wellicht is het een verlaat sinterklaascadeau of een vroege kerstgratificatie... Of zit ik ernaast?

relatief | 10-12-10 | 22:09

Deze mag natuurlijk niet ontbreken in dit topic.http://www.youtube.com/watch?v=kjbie1O1jxc

kees pekelvlees | 10-12-10 | 22:05

Koel, een muziektopic!
*later terugkomt om linkjes te plempen*

Zeeschuimer | 10-12-10 | 21:57

FollowThisLeader | 10-12-10 | 21:40

Hoe ga je dat doen dan#durfttevragen

pius | 10-12-10 | 21:57

Brein is zooo 1995...

Maelstrom | 10-12-10 | 21:47

Grootste faalactie v/d week?

koekjesbakker1 | 10-12-10 | 21:47

Agenten rijden zelf te hard langs flitscamera's om aan de boetequota te voldoen.

kapotte_stofzuiger | 10-12-10 | 21:46

Haha awesome. Lang leve gratis informatie verspreiding, opensource etc. Internet schopt kont!

LiebeMan | 10-12-10 | 21:45

-weggejorist-

FollowThisLeader | 10-12-10 | 21:40

robterdam | 10-12-10 | 21:24
Platenmaffia draaien volledig op eigen rechtzaken voor copyrightovertredingen die ze zelf als user begaan om daarna de site te seuen. Pure fraude,

seven | 10-12-10 | 21:37

Johnny Quid heeft 't maar druk vandaag met stukjes schrijven.
Alleen jammer dat hij nog niet zo goed is als Pritt.

broomstick | 10-12-10 | 21:34

Haarkopje | 10-12-10 | 21:16 Simpele versie:
EMI load zelf als user muziek up naar rapidshare en klaagt daarna Rapidshare aan omdat er EMI muziek staat.

seven | 10-12-10 | 21:34

-weggejorist-

Kipkleppert | 10-12-10 | 21:24

Nu nog uitzoeken of men bij die PlatenMy ip.adressen heeft waar men upload en het is compleet.

robterdam | 10-12-10 | 21:24

@Bakito | 10-12-10 | 21:20
Ik heb geen tas.

Art Vandelay Ultor | 10-12-10 | 21:21

Art Vandelay Ultor | 10-12-10 | 21:17
Hoe vaak in de week overkomt u dat nou precies?

Bakito | 10-12-10 | 21:20

Verbaasd? Nee. Interessant? Ook niet. Next.

Koos Knak | 10-12-10 | 21:19

@Bakito | 10-12-10 | 21:16
Inderdaad. Marokkanen rukken die hele tas uit je handen en geven je soms ook nog een tik op je hoofd.

Art Vandelay Ultor | 10-12-10 | 21:17

kapotte_stofzuiger | 10-12-10 | 21:15
Zakkenrollers zijn meestal christelijke Roemenen. Ere wie ere toekomt.

Bakito | 10-12-10 | 21:16

Onzinnig schrijfsel.
Als eigenaar van de rechten maakt EMI zelf uit wat het met de muziek doet.
Heeft niets met de illegale download (lees diefstal) van muziek te maken.

Haarkopje | 10-12-10 | 21:16

@kleine pier | 10-12-10 | 21:12
Die is uit, ja.

Art Vandelay Ultor | 10-12-10 | 21:15

@Bakito | 10-12-10 | 21:13
En al die omaatjes raken zelf hun portemonnee kwijt en geven dan de Marokkaanse buurjongen de schuld.

kapotte_stofzuiger | 10-12-10 | 21:15

Het kraken van leegstaande huizen is ook goed voor de onroerend goed-maffia. Ik zie het probleem niet.

Bakito | 10-12-10 | 21:13

@Art Vandelay Ultor | 10-12-10 | 21:05

Is die al uit dan?
''snel downloaden gaat''

kleine pier | 10-12-10 | 21:12

Slaapt Dolly Parton op d'r rug?

Parsons | 10-12-10 | 21:10

Toen bleken Mastercard, Visa en pliesie.nl zelf de website uit de lucht hebben gehaald voor meer naamsbekendheid.

kapotte_stofzuiger | 10-12-10 | 21:09

Kudtalbums.

Waar is The Sword? Motörhead?

Art Vandelay Ultor | 10-12-10 | 21:05

Wel mooi dat het argument dat deze 'piraten' altijd gebruikt hebben, gewoon waar blijkt te zijn.

Bassie Breedtbek | 10-12-10 | 21:03

De artiest heeft weinig last van neerladen hoor, die verdienen het geld wel met optredens. Platenmaatschappijen doen geld verdienen aan de glimmende schijfjes

Golaio | 10-12-10 | 21:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken