Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Anti-fascisme-kunstd. Straks 13% duurder

hitlernijntjelievaww.jpg In de Televaag het verhaal over kunstenaar Fabio-Romano del Castelletto die met zijn Wilders-is-een-fascist nogal wat wrevel opwekt. Een foto van de kunstenaar gehuld in stemmig gevangenis pakje waarop een rode ster met opschrift "tegen het kabinet Wilders' prijkt stuit op onbegrip van omwonenden. Ook het CIDI is uiteraard boos. Volgens Romano del Castelletto - een Italiaan/Jood/Nederlander - durven galeries zijn creatie niet te tonen. Uit angst voor de ramen. Zo werd de foto al geweigerd op de Lange Poten en aan de Herengracht. "Daar waren ze bang dat de ruiten zouden worden ingegooid. Iedereen is bang. Wilders mag alles zeggen en nu zit hij in het zadel en mag niemand meer iets over hem zeggen.” Zelfcensuur dus. Welnu, GeenStijl heeft geen ramen. Althans niet aan de voorgevel. Bekijk HIERRR dus die pipo de clown pica van Del Castelletto. Extrahysterisch bijschrift: 'Hiermee wil ik uitbeelden dat moslims hierdoor in kampen terechtkomen. Het is rechts en puur fascisme.” Beetje domme redenatie. Misschien dat daarom niemand die kunst pruimt. En dan die lulsmoes over een Russisch gevangenispak en communistenster. Nog even en mijnheer claimt in het tenue van de New York Yankees te hebben geposeerd. Face it Fabio: Je kunst is gewoon ruk. Zet het achter 18mm pantserglas met wachttorens en herdershonden en er komt nog niemand kijken.

Reaguursels

Inloggen

Ik heb hier een mooie reproductie van Wassily Kandinsky aan de muur hangen, op groot formaat, ingelijst en wel, gekocht bij de plaatselijke kringloopwinkel, voor 6 komma 50 Euro.
Een mooi stukkie muziek zie / hoor ik op Youtube (29 komma 95 Euro per maand, qua snelle internet-verbinding, met ook nog vast telefoon-gelul).
'Cabareet lik m'n reet', en andere 'kunstjes', zie ik regelmatig op Ned3, met name bij de Vara (16 komma 50 Euro per maand, qua kabel).
Hier bij mij in de kast staat ook nog een verzamel-pakket klassieke CD's (24 Stuks, aangeschaft via Teleshopping, voor 49 komma 95 Euro totaal). 22 van die CD's heb ik nog niet beluisterd.
Dus: voor wat voor soort kunst / fascisme moet ik nou weer geld ophoesten?
Nou?

Jaap Cuperus | 13-12-10 | 00:38

Welke kunstenaar is geen fascist?

Jaap Cuperus | 12-12-10 | 23:40

Ik heb een tijd in één huis gewoond met een kunstenaar. Later heb ik gewerkt met zwakbegaafden. Ik zag eigenlijk geen verschil. Hoe dan ook, wat mij betreft, liever subsidie voor zwakbegaafden dan voor kunstenaars.

Jaap Cuperus | 12-12-10 | 23:31

Ach Neerlandsbloed.. als het er gewoon minder worden zonder menselijk leed.. is het wat mij betreft ook best... netjes retour.

magic mike | 12-12-10 | 12:17

'Hiermee wil ik uitbeelden dat moslims hierdoor in kampen terechtkomen.'
Nu je het er over hebt.... Mwah, ja, ach, klinkt goed. Wat zeg ik!?
Eureka ! Dit is 't.... We zijn er uit ! We doen het !

Neerlandsbloed | 11-12-10 | 22:14

Kunst? Hoezo kunst?
Hij maakt gewoon een statement.
Maar dat is nog geen kunst?

Als ik mijn anti-PvdA posts ga uitprinten en tentoonstel, dan is dat net zo min kunst.
Domme idioot..

@ LiebeMan | 10-12-10 | 10:41
+1

Reckneya | 11-12-10 | 21:21

Wij mogen er toch hopelijk wél van uitgaan dat de heer del Casteletto door ons allen onderhouden wordt?
-
De heer Casteletto heeft in ieder geval -voorspelbaar- één ding bewerkstelligd met deze actie: een heleboel stemmen voor de PVV bij de statenverkiezingen.

azoturie | 11-12-10 | 01:02

'Straks 13% duurder'. Gezakt voor de PABO-rekentoets. 'De BTW van een product gaat van 6% naar 19%. Hoeveel procent wordt het product duurder?'
.
Oh, en het juiste antwoord is 12,3%

Dr. Klahn! | 10-12-10 | 20:51

Tranentrekkende kunst muss verboten werden!!

vrijheid-van-spreken | 10-12-10 | 19:45

Dit is geen kunst, maar het ventileren van je mening op een goedkope manier. Het is iemand op een dezelfde irreële manier wegzetten als het monster waar hij zelf zo bang voor is.
Wat mij opvalt is dat iedereen die moord en brand schreeuwt over Wilders, zijn hoofd wegdraait als het gaat om een kritisch geluid t.a.v. de extremistische islam. Wat een gruwel en ongelooflijke teringzooi is het waar deze vorm van religie de scepter zwaait. Waarom mag men er niet voor waken dat dit in Nederland steeds meer voet aan de grond krijgt - zónder dat we mensen in kampen gaan stoppen?

PG4161 | 10-12-10 | 17:15

Als Goebbels op de foto erbij stond om een foto van hem te schieten dan had ik het wel kunst gevonden. Helaas zal niet een ieder het waarderen.

Smarties | 10-12-10 | 15:44

Hij heeft wel een punt, ik bedoel hoeveel meer moeten er in de kampen sterven voordat de rest van de wereld ziet wat voor een duivel Geert-Wilders is. Nou Hoeveel nog? Houd het dan nooit op? ZO zinloos. #Bange Frans

ROGL | 10-12-10 | 15:09

Ik heb het postertje vorige maand zien hangen in de Wagenstraat in Den Haag... het slaat nergens op.. de tegenhangers van Wilders .. die gooien ramen in en zijn agressief.. nee er is niks mis met de gemiddelde Wilders Fortuin of VVD stemmer .. helemaal niets.. het is een misverstand dat berust ulititair fasisme ontstaan uit een morfogenetische resonantie... kortom www.youtube.com/watch?v=_gfMRZkSPPA&am...

magic mike | 10-12-10 | 14:51

Geweldig dat die subsidies zo goed terecht komt steeds weer.

Vitayalin | 10-12-10 | 14:46

@rara | 10-12-10 | 11:25
In deze context wordt een slecht pentagram bedoeld. Dat was toch wel duidelijk. Dus moet die met een punt naar beneden. Net zoals al die kiddies die met pentagrammen spelen. Die bedoelen een 'slechte' of 'duivelse'. En dan plaatsen ze'm met de punt naar boven. Dus een wannabe pentagram as in wannabe badass.

Rho'd Berth | 10-12-10 | 14:21

*mompelt iets over een boze en gefrustreerde subsidiespons*

108 | 10-12-10 | 14:02

Jammer wel, dat deze byzondere kundstenaar straks ook op de vleugelen van zijn fantasie naar het oosten wordt wegbezuinigd.

Jan Passant mk2 | 10-12-10 | 14:02

Als die lullo graag met een ster op zn borst wil lopen moet hij dat lekker zelf weten, maar is dit geen misbruik maken van vroegere (zogenaamde) kwellingen. Volgens mij heet dat uitmelken. Het was zo erg....... boehoehoehoehoe

shirl88 | 10-12-10 | 13:46

What's next ? een "anti-faschitischer Schutzwall" a la Duitschen Democratischen Republiek" waarachter enkel "ons soort Übermenschen" mogen verblijven ?
Moeten we dan eerst een "niet Jood verklaring" aanvragen om binnen te mogen?
Op zich geen gek idee. De normale, sociale, weldenkende mensen aan de één en de rest aan de andere kant. Wat een prachtig ideaal weer. (diepe zucht)
Alleen de vogels mogen dan vrij vliegen van de ene naar de andere kant zonder bang te zijn te worden doodgeschoten door automatische geweren met bewegingsdetectoren.
De weldenkende mensen moeten dan met een rode ster lopen om aan te geven dat je toch echt een andere (sociale,menslievende, positieve,rationele, etc) levensvisie hebt.
Die dus niet als dé Linkse Kerk gelovige voornamelijk door lage, primaire gevoelens wordt bepaald. (afgunst, hebzucht, kinnesinne)
.
'Hiermee wil ik uitbeelden dat moslims hierdoor in kampen terechtkomen. Het is rechts en puur fascisme.”
Misschien moet de stumperdt eens de geschiedenis boekjes nalezen over onze Benito Mussolini.

said_fred | 10-12-10 | 13:22

@Kotsende lama | 10-12-10 | 10:40
te veel

Che_cuevara | 10-12-10 | 13:12

@Robert3174 | 10-12-10 | 10:39
Nee hoor, de achterkleinzoon van wilders is nu premier

Che_cuevara | 10-12-10 | 13:11

Weer zo'n linkse onnozelaar met een SP-IQ. Van dat volk dat niks snapt. Met dank aan het linkse onderwijs.

lekker wijf | 10-12-10 | 12:58

'Kunstenaars' guttogut wat vinden ze zichzelf belangrijk.

X-es | 10-12-10 | 12:57

"Cursusleider Romano del Castretto zal tevens een borrelglaasje uit zijn geolijfoliedde achterbips toveren om zo Meneer Wilders aan de verschrikkingen van de Kristallnacht te herinneren."

ojédiaré | 10-12-10 | 12:55

Kijk, daar zou ik nou een kaartje voor kopen. Kunst!

An die ARBEIT | 10-12-10 | 12:57

Deel 2 van de cursus
"Hoe kom ik als pastavretende ubersloeber zonder noemenswaardige kunschtskills toch in het nieuws" start op zondag 12 december met het demonstratief verbranden van subsidieaanvragen.
Cursusleider Romano del Castretto zal tevens een borrelglaasje uit zijn geolijfoliedde achterbips toveren om zo Meneer Wilders aan de verschrikkingen van de Kristallnacht te herinneren.

ojédiaré | 10-12-10 | 12:55

Een heel sterk werk dat veel losmaakt.

harriedeparrie | 10-12-10 | 12:22

@Einde van de Domheid | 10-12-10 | 12:01
Laten we die vraag eens aan Wilders stellen. "Meneer Wilders, wilt u een oplossing voor dit probleem, ook als dat het einde van het bestaan van de PVV betekent?"
Eens kijken wat hij zegt. Gewoon,voor de gein.

spin81 | 10-12-10 | 12:17

En hoe zat dat ook al weer met al die pogroms die de moslims in hun landen hebben gevoerd tegen de Joodse mensen?

Facisme en islam zijn twee dezelfde dingen met iets ander uiterlijke kenmerken.

A. De Bree | 10-12-10 | 12:14

dan een gefaald experiment is....

An die ARBEIT | 10-12-10 | 12:14

wat een pretentieuze kletspraat weer zeg. "boehoe huilie, ik heb emoties, da's kunst hoor, je moet het laten zien want het is verschillig". ik was tegen het afschaffen van subsidies op kunst, maar begin ineens te twijfelen.

spin81 | 10-12-10 | 12:14

@Einde van de Domheid | 10-12-10 | 12:01
Maar als die oplossingen uitblijven, zullen ze die stemmen ook vanzelf weer verliezen. Dat is zeer zeker het geval bij een partij als de PVV, die juist uit deze sociale crisis geboren is. Je zegt compleet overtuigd dat ze de problemen niet willen oplossen, maar waar baseer je dat op? Hebben ze daar al de kans toe gehad dan? De PVV gedoogt, de PVV regeert NIET. En wees eens eerlijk, merk je geen omslag in de instelling van politici? Zie je niet dat de situatie met allochtoon Nederland nu ook eindelijk hardop als een probleem wordt benoemd, op sommige momenten zelfs door personen als Halsema en Pechggelt? Dat was voor Wilders ondenkbaar, dat heeft hij zeer zeker al teweeg gebracht.

De PvdA kiesveepoltiek is daar niet te vergelijken met de aanpak van de PVV, zelfs niet als ik je gelijk hebt over het feit dat de PVV de problemen niet op zou willen lossen, aangezien zij het probleem juist verheerlijken. Zij blijven staan achter het idee van een multi-culti samenleving, die volgens hun juist de oplossing is. Terwijl ondertussen duidelijk is gebleken dat het niet meer als een gefaald experiment, een doodgeboren kindje dat nog immer liefdevol gewiegd wordt door blinde en dove ouders.

An die ARBEIT | 10-12-10 | 12:12

An die ARBEIT | 10-12-10 | 11:49
Je zegt dat de PvdA haar stemmers importeert.
Laten we even vanuit gaan dat dat waar is.
De PVV drijft op de problemen met die groep en lost ze niet op,
Hoe meer problemen, hoe meer stemmen.
Spelen met vuur,
VAn hetzelfde laken een pak.
Dezelfde kip, dezelfde eieren.

Einde van de Domheid | 10-12-10 | 12:01

Er bestaan waarschijnlijk rechtse kunstenaars die linkse partijen in verband brengen met dacha`s, cuba, noord corea, stalin, iran, etc.
Willen deze kunstenaars hun mening niet tonen op de openbare weg?

Itastijl | 10-12-10 | 11:55

@An die ARBEIT | 10-12-10 | 11:49

Nou ja, 't is niet bepaald één van Berlusconi's vrouwen, dus ze valt op inderdaad.

En ja, ook ik heb m'n eigen snollies. Had ik 'r maar, bij de weg ;-)

Reinaert | 10-12-10 | 11:55

@Merkava | 10-12-10 | 11:51
Ahhhh... Liev! * vertederd is *

An die ARBEIT | 10-12-10 | 11:55

Wat een zeikzak.

Death Clutch | 10-12-10 | 11:52

@An die ARBEIT

Ik hou van jou.

Merkava | 10-12-10 | 11:51

@Reinaert | 10-12-10 | 11:36
Grappig dat je die er uit uitpikt, en de handvol vrouwen op die pagina waar 'ie 'em wel ooit heeft ingehangen buiten beschouwing laat ;)

Maar goed, ieder z'n eigen snollies.

An die ARBEIT | 10-12-10 | 11:49

emphatie = empathie.... dus

An die ARBEIT | 10-12-10 | 11:47

"Welke partij slacht immers de kip met de gouden eieren?"

Einde van de Domheid | 10-12-10 | 11:29

De PvdA in ieder geval niet, aangezien als het aan hun ligt de massa-immigratie gewoon vrolijk doorgaat. Die empathie waar je vrolijk over spreekt is al decennia lang de reden voor Nederland geweest om een vrij en open beleid te voeren qua instroom van allochtonen, ongeacht of deze ook daadwerkelijk iets bij konden dragen aan de maatschappij. En daar plukken we nu de stinkende vruchten van: Complete wijken waar steeds minder autochtonen durven of willen wonen. Een misdaadcijfer onder niet westerse allochtonen dat vele malen hoger ligt dan dat van de autochtonen. Een gevangenispopulatie waar procentueel gezien, ten opzichte van de bevolkingcijfers ook wederom de niet-westerse allochtonen oververtegenwoordigd zijn. Ziet u dan niet dat de tijd van emphatie en koetsjie-koetsjie-kom-maar-hier-lieve-vreemdeling nu over zijn?

Het volk is het zat.

An die ARBEIT | 10-12-10 | 11:46

wat een ontzettende kneus.
Hij kan beter tegen Aanmundienmejat gaan leuteren, dat is toch de nieuwe Hitler?

0nt0pic | 10-12-10 | 11:43

@Einde van de Domheid | 10-12-10 | 11:29
De PVV maakt geen deel uit van de regering. Tevens is het zo dat er in Nederland een meerpartijen stelsel is. Het is dus continu water bij de wijn doen voor alle partijen. Dus ook voor de PVV. Echte PVV'ers weten dat en weten dat de maatregelen van de komende tijd enige pijn zullen veroorzaken. Zij weten eveneens ook heel goed wie er de afgelopen jaren de scepter zwaaide in Nederland toen de bomen tot de hemel reikte. Dus met een teleurstelling zal het wel meevallen. Hé, da's precies wat de peilingen laten zien.
Het groot maken van ellende wordt veroorzaakt door de media, niet zozeer door de politiek. En laten we wel wezen: de ellende wordt alleen maar groter en de kloof tussen de trias politica en de burger wordt steeds groter. Fijn dat er een no nonsense partij is die dat probeert te overbruggen.
De pvda dacht met Job Cohen een hen die gouden eieren zou leggen te hebben binnengehaald. Die kan nu geslacht worden. Zowel in het debat als in politieke zin. Laat dat laatste trouwens nog maar even zitten. Straks wint de pvda aan stemmen en dat moeten we niet willen mensen. En wat maakt die partij zich ineens schuldig aan populistische uitspraken zeg. Zo praat je toch niet over onze Oost-Europese medeburgers? Gelukkig hebben we altijd nog de immer integere burgemeesters en wethouders van de partij van de "arbeid" die het beeld van de pvda overeind houden.

Sliptong | 10-12-10 | 11:39

als je op deze manier je geld moet verdienen... *zucht* waar gaat het heen tegenwoordig :(

Dirk. | 10-12-10 | 11:39

-weggejorist-

stampotmous | 10-12-10 | 11:37

Wat een lul. *treinkaartje naar het oosten koopt*

Klukkluk | 10-12-10 | 11:36

@An die ARBEIT | 10-12-10 | 11:17

Leuke google-pagina. Ik zie zelfs Carla Gilberta Bruni Tedeschi opduiken. Een dame die Herr Berlusconi wel kan schieten (wederzijds, dat dan weer wel).

Dus ach, waar hebben we het over?

Reinaert | 10-12-10 | 11:36

@John Muts | 10-12-10 | 11:19
Dat doet er niet toe in dit land!
Je hoeft helemaal niet goed te zijn, talent te hebben voor kunst. Je hoeft geen boeken te schrijven die meer als 7 mensen ook echt willen lezen of schilderijen te produceren die mensen ook daadwerkelijk in hun woonkamer durven te hangen. Neen, want, u bent kunstenaar! U bent kostbaar en onmisbaar voor de maatschappij! De miljoenen die u jaarlijks gezamelijk opstrijkt, die verdient u! Want een creatieve geest als u moet niet beteugeld worden door aardse zaken als " werk " of " maatschappelijke verantwoordelijkheid ". Bah zeg, wat een vieze woorden allemaal!

Nu ben ik zelf dol op macramé. Ik heb nog nooit iets gemaakt dat verder kwam dan iets dat verdacht veel op een molshoop met een tennisbal erop leek, maar dit is mijn roeping! En puur daarom behoort u mij geld te schenken! Ik creëer, dus ik doe er toe!

An die ARBEIT | 10-12-10 | 11:34

Nou, dat is inderdaad waardeloze kunst zeg! Maar iedereen die een kwast of fototoestel kan vasthouden noemt zich tegenwoordig kunstenaar en wil meteen subsidie hebben. Waar zijn de Anton Piecken en Rien Poortvlieten gebleven? Die konden tenminste nog tekenen en hadden talent. De meeste zogenaamde kunstenaars hebben geen inspiratie, maar al helemaal geen talent! Triest maar waar....

kiwivogelbeest | 10-12-10 | 11:33

@Sliptong | 10-12-10 | 11:29
Klopt. Ik haakte af bij "Laat de kinderen op mij komen".

rara | 10-12-10 | 11:32

@rara | 10-12-10 | 11:27
Je kon niet doorpompen tot er witte rook uit kwam?

Sliptong | 10-12-10 | 11:29

De PVV is een chaotische bende, een Paard van Troje voor een pot met pieren, destabilisatie van het sociale cement van een land. Agitatief, escalerend, slecht voor empathie, diplomatie. Maar het meest: gewoon zakkenvullend.
Maar het ergste is nog dat de (gewaarschuwde) voorstanders van de PVV meer krijgen van hetgeen ze niet willen. De PVV is een teleurstelling voor haar kiezers. De ellende die de PVV groot heeft gemaakt wordt alleen maar groter gemaakt. Welke partij slacht immers de kip met de gouden eieren?

Einde van de Domheid | 10-12-10 | 11:29

@Haarkopje | 10-12-10 | 10:47
LOL!

Sliptong | 10-12-10 | 11:28

@tipo | 10-12-10 | 11:25
Ik ben geen paus geworden omdat ik niet van kindertjes hou.

rara | 10-12-10 | 11:27

@Rho'd Berth | 10-12-10 | 11:20
Verdiep je eerst eens in de betekenis van de symbolen voordat je comment. Een pentagram mag je op beide manieren tekenen. Punt naar boven='goed', punt naar beneden='slecht'. Hoe dan ook, het is tovenarij dus haram.

rara | 10-12-10 | 11:25

[email protected] Muts 11:19
Ik ben ook geen paus geworden, enkel omdat ik er een mening op na durf te houden. Je wordt gewoon tegengewerkt door de maatschappij, waar je bijstaat.

tipo | 10-12-10 | 11:25

Bern. | 10-12-10 | 11:03
Haha!! Heerlijk!
Relativerend sarcasme +1.

fair=fair | 10-12-10 | 11:22

Fabio-Romano del Castelletto is Italiaan/Jood/Nederlander? Lijkt me vooral een echte zeurzigeuner. Misschien kan hij emplooi vinden in het circus, nog altijd met een lager btw-tarief.

Detlev Tarnowitz | 10-12-10 | 11:21

@Reinaert 11:11
Berlusconi weet zich te kleden en te omringen met vrouwelijk schoon. Bovendien draagt hij hele goede make-up en mooie hoge hakken, zoals het een leider uit die streken betaamt. Waarschijnlijk ruikt ie ook heel lekker.

Dat gevoel heb ik bij onze kunst-Italiaan niet. Hij lijkt wel een Belg.

tipo | 10-12-10 | 11:21

@rara | 10-12-10 | 10:39
Hij draagt geen pentagram maar een wannabe-pentagram.
Een echt pentagram heeft de punt naar beneden. Een wannabe pentagram wordt door wannabees gebruikt die ook 'cool iets met satan hebben' ofzo of willen uitdragen dat ze ook vet scary zijn, je weet wel, pubertjes enzo, die geen onderzoek hebben gedaan en de ster maar gewoon opplakken. Kortom, de 'kunstenaar' heeft niet eens z'n huiswerk gedaan. *gaap*

Rho'd Berth | 10-12-10 | 11:20

Herkenbaar. Ajax durft mij niet op te stellen omdat ik kritisch ben over bepaalde zaken. In zo'n maatschappij leven we nu. Erg he? Doe er wat aan! Oh ja, had ik al vermeld dat ik KUDT ben in voetballen?

John Muts | 10-12-10 | 11:19

bevestigd weer het idee dat kunstenaars een verknipt politiek beeld hebben. En dat subsidie middelmatige kunstenaars voorbrengt....

Jan Kaas | 10-12-10 | 11:19

Ik blijf het ongelofelijk vinden dat niemand nou eens de moeite neemt om echt naar Wilders te LUISTEREN. Die man is geen fascist, geen racist en al helmaal geen neo nazi.
Hij heeft weliswaar radicale ideeen over oplossingen van problemen in onze samenleving en een sterke mening over een bepaalde filosofie die overigens, luister naar de verklaring van het OM, allemaal kunnen worden onderbouwd. Verder is Wilders nog steeds degene die 24 uur per dag bewaking nodig heeft om te voorkomen dat hij wordt omgelegd, in tegenstelling tot deze kunstenaar die nog steeds vrijelijk zijn mening mag verkondigen.
Als hij werkelijk geloofde in wat hij hier uitbeeldt, beeldde hij het niet uit want dat had hij dan niet gedurfd.

God Zelf | 10-12-10 | 11:18

Zijn er ook nog kunstenaars die iets maken omdat het mooi is, om naar te kijken of naar te luisteren. Dus zonder dat er een boodschap ofzo aan vast zit? Of zijn alle kunstenaars tegenwoordig soort politieke activisten?

Rho'd Berth | 10-12-10 | 11:18


@Reinaert | 10-12-10 | 11:14
* kuch *
www.google.co.uk/images?hl=en&q=be...

@Reinaert | 10-12-10 | 11:13
Voor de rest is het gewoon een engerd, da's zeker. Maar hij weet wel wat goed leven is.

An die ARBEIT | 10-12-10 | 11:17

Het zijn de onderworpenen die het zichzelf aandoen! Een toegereikte hand wordt weggeslagen en bespuugd. Het is het lijden en het is het uiten van het lijden. Zij zijn gekomen om ons te straffen en wij zullen het gedwee ondergaan! U zult ons laten in ons lot en daar die ons stopt zal hagel van haat bezien.

(Kruiddamp 12 vers 3)

Kruiddamp | 10-12-10 | 11:15

En een latente kleuterneuqer ook nog eensch. Laten we dat niet vergeten!

Goede smaak? Ammehoela!

Reinaert | 10-12-10 | 11:14

@An die ARBEIT | 10-12-10 | 11:12

Maar voor de rest is het een regenteske, ouderwetsche faxist. Toch?

Reinaert | 10-12-10 | 11:13

Haha, Brusselmans kan niet rekenen/afronden.

Blague | 10-12-10 | 11:13

@Reinaert | 10-12-10 | 11:11
Nja, qua vrouwen, pakken en feestjes zeer zeker wel, jah.

An die ARBEIT | 10-12-10 | 11:12

Het enige wat op dat zelfportret van hem nog ontbreekt is de rode dopneus.

Causa Sui | 10-12-10 | 11:12

@Bern. | 10-12-10 | 11:03
Werkvakanties in Siberië?

An die ARBEIT | 10-12-10 | 11:12

@tipo | 10-12-10 | 11:10

Waarmee jij Berlusconi dus beticht van het hebben van "goede smaak". Staat je goed!

Reinaert | 10-12-10 | 11:11

Volgens mij mag ik zeggen wat ik wil heur..

Wilders is een held, Wilders is een schurk....

....... Even wachten .......

Nee, volgens mij wordt het niet gejorist. Dus hoe komt deze man erbij dat: "Wilders mag alles zeggen en nu zit hij in het zadel en mag niemand meer iets over hem zeggen."... ?

Wilders houdt van pindakaas! Met stukjes!

En plus een boel voor Brusselmans.


An die ARBEIT | 10-12-10 | 11:10

Hebben we eindelijk een Italiaan in ons midden, is het de enige Italiaan zonder goede smaak. Hebben wij weer...

tipo | 10-12-10 | 11:10

Ik denk dat Gretta er wel een paar centen voor over heeft. Die hangt dat zo aan de muur.

Schoorsteenveger | 10-12-10 | 11:09

Ik vind het allemaal best, als deze man maar geen subsidie gekregen heeft voor zijn 'werk'.

JW17 | 10-12-10 | 11:07

Ik vind het prachtwerk, subsidie die man!

PalinforPresident | 10-12-10 | 11:04

lol @ DingleBerry | 10-12-10 | 11:01

Dudus Coke | 10-12-10 | 11:04

@ Dudus Coke | 10-12-10 | 10:59
Wie ben ik om Brusselmans in twijfel te trekken. Het is Bert niet. Denk na.
Maar... je hebt gelijk. Laten we het afronden op 12,3%.

Multiflauwekulti | 10-12-10 | 11:03

Tegenwoordig wordt veel te snel een vergelijking gemaakt met WOII, onbegrijpelijk natuurlijk.

Zo had ik een plan voor een vakantiepark. Ik wilde een concentratie van vakantiehuisjes in Vught en noemde het park 'Concentratiekamp Vught'. Nou, de hele omgeving sprak er schande van! En dat terwijl ik de gasten ook nog per trein wilde deporteren aan het eind van hun vakantie. Ook dat viel niet in goede aarde. Het is echt niet-te-geloven.

Ik ga nu iets heel anders doen: Gecombineerde vlieg-duikvakanties voor de kust van Argentinië.

Bern. | 10-12-10 | 11:03

@Dudus Coke | 10-12-10 | 10:59
Ja, maar het is procentueel, dus dan hangt het natuurlijk ook van het bedrag af.

DingleBerry | 10-12-10 | 11:01

@Dudus Coke | 10-12-10 | 10:59

De teloorgang van ons onderwijs is een ander topic.

Absolute procenten of relatieve procenten, soit.

"Delen door een getal is hetzelfde als vermenigvuldigen met het omgekeerde van dat getal"

Reinaert | 10-12-10 | 11:01

Dat-ie écht werk gaat zoeken, ipv mensen te vervelen met deze waardeloze broddellapjes...

Aktivist | 10-12-10 | 11:01

Waarom kan niemand rekenen? Het is 12,2 % duurder.
Iets kostte 106 euro en straks 119
De relevante berekening luidt dus 119/106*100 = 112,2 %

Dudus Coke | 10-12-10 | 10:59

wat een lul

prikkel123 | 10-12-10 | 10:59

Deze "kunst" is subsidie waard ?

Boomschade | 10-12-10 | 10:59

Het is moeilijk om in de psyche van een actieve socialistische okselhaarkweker te kijken, maar ik wordt zo ontzettend moe van dit soort figuren. Waar halen ze de energie vandaan?

Lying Dutchman | 10-12-10 | 10:59

Dit prachtige stukje kunst kan ook wel wegbezuinigd worden lijkt me.
Gaat al de goede kant op met het begrotingstekort dus!

DingleBerry | 10-12-10 | 10:59

vermoeiend

Bokito ergo sum | 10-12-10 | 10:58

Het gaat al fout als je je kunstwerk uit moet gaan leggen met een onderschrift.

Multiflauwekulti | 10-12-10 | 10:58

Lesje effectieve antifascistische kunst dan maar:

De Duitse schrijver Friedrich Wolf schreef in 1933 al een uitermate boeiend toneelstuk over de Jodenvervolging. Nog vóór 'ie begonnen was dus. In Duitsland uiteraard zwaar VERBOTEN maar in de rest van de wereld (tot Broadway aan toe) behoorlijk succesvol.

Twee keer verfilmd, veelvuldig herdrukt, alleen anno tegenwoordig helaas niet meer zo vaak opgevoerd. Desalniettemin een klassieker geworden.

Verfilming hier (e.v.): www.youtube.com/watch?v=5PCnmyb9Dgg

Ik hoop dat met name deze "kunstenaar" hier wat aan heeft. Antifascisme avant la lettre en antifascisme op z'n best. Zonder overtrokken beelden, vrij van Godwin.

Reinaert | 10-12-10 | 10:57

egovertoning, meer niet

Causa Sui | 10-12-10 | 10:56

Heeft hij ook kunst die uitbeeld dat moslim meisjes niet naar de disco mogen en hun haar niet mogen laten zien en uberhaupt altijd hun mond moeten houden, en te allen tijde moeten doen wat hun gezegd wordt ? Heeft hij ook dat soort kunst ? Ja, ik vraag me dat soms af.

Marcus Porcius Cato | 10-12-10 | 10:55

Je kunst is gewoon ruk. Zet het achter 18mm pantserglas met wachttorens en herdershonden en er komt nog niemand kijken ????!!!

Natuurlijk komt dan niemand kijken. Bij de berlijnse muur moest je ook niet komen kijken haha.

wolfjemidas | 10-12-10 | 10:53

Veilig meeblaten met politiek correcte angsthazen. Geen verkeerd woord over het oprukkend moslimfascisme.

K. Westergaard | 10-12-10 | 10:52

Subsidiëren, dan zal ie het wel (niet veel beter) leren.

Koos Knak | 10-12-10 | 10:52

Nederlandse kunsdtenaars zijn altijd zo aan het zeuren. In plaats van iets (moois) te maken. En daar moeten wij voor betalen. Daarom is het een linkse hobby.
Gesubsidieerde kunsdt is per definitie politieke kunsdt.

vetkleppert | 10-12-10 | 10:52

Gelukkig dat die subsidie verdwijnt. Een gehandicapte met een IQ van 40 zonder armen en benen kan nog betere kunst maken dan dit.

jeweets | 10-12-10 | 10:52

Wat ongelofelijk smakeloze "kunst". Ik mag toch hopen dat zo iemand geen subsidie krijgt. En het "statement" wat hij wilt maken slaat nog eens nergens op ook.

wsc981 | 10-12-10 | 10:52

Krampachtige poging tot chockeren door een talentloos kunstenaartje.

Avant | 10-12-10 | 10:51

En natuurlijk is het CIDI weer boos. Meest waarschijnlijk omdat dit een soort van het © op de holocaust® schendt. Kennelijk is het CIDI even "vergeten" dat kunstenaars ook de kampen ingingen. Overigens vind ik dit soort "kunst" drie keer niks en ook geen subsidie waardig maar het valt wel onder de vrijheid van meningsuiting.

fair=fair | 10-12-10 | 10:51

Wat een suffe kunst. Beetje superieur gaan zitten doen en als je het dan waardeloos vindt dan snap je het niet. Prutswerk. En daarnaast flauwekul. Weg ermee.

bbbachstra | 10-12-10 | 10:50

Ik vraag me af of deze oetlul nog subsidie gevangen heeft voor dit soort "kunst".
Een foto met een viltstift bewerken bestempel ik nog niet als kunst.

Ga gewoon werken flapdrol.

super ongelood | 10-12-10 | 10:49

Je maakt iets dat gespeend is van enige kwaliteit, vervolgens wil geen enkel museum en geen enkele galerie dit etaleren en dan geef je de schuld aan een politicus. En verrek, tot een jaar of 2-3 geleden werkte dit ook nog. Laat die subsidie maar stromen en krijg gratis publiciteit met huilverhalen in de media.

Ik zeg, geen aandacht meer aan schenken. Eén keer is goed, dan weten we ervan en kunnen we er over zeiken. Daarna, nooit meer aandacht schenken aan dit sujet GS.

TisNieZoMoeilijk | 10-12-10 | 10:49

Als je de islam met het fascisme vergelijkt kom je voor een rechtbank maar als je anderhalf miljoen Nederlanders met de Nazi's vergelijkt heet dat opeens kunst.

Haarkopje | 10-12-10 | 10:47

Dit is geen kunst, dit is beledigend aan het zet aan tot haat, meneer de 'kunstenaar'!

naughty genius | 10-12-10 | 10:46

De kunstenaar heeft zich laten inspireren door Godwin?

rara | 10-12-10 | 10:46

Als je bagger produceert, dat weet en er financieel niets mee opschiet, sluit je je aan bij de salon-socialisten. Die zorgen voor een warm bad aan subsidies en bieden een netwerk aan van belastinggeld opsoupeerders die bereid zijn een kleine donatie te doen om die verderfelijke Wilders een halt toe te roepen. Je zorgvuldig opgebouwde subsidie-kaartenhuis zal maar instorten.

Sliptong | 10-12-10 | 10:46

Dat is al één WWIK-uitkering minder!

Nlz® | 10-12-10 | 10:46

Afvoeren die waardeloze kunstdtenaars.

erwin85 | 10-12-10 | 10:45

Als je als waardeloze nep-kunstenaar aandacht wilt moet je bij voorkeur bedreigd worden. Zo nodig lieg je alles bij elkaar, maar voor het hogere doel, de kunst, mag dat. Bewijzen zijn nergens voor nodig. Kunstenaars hebben nogal wat gemeen met mohammedanen.

Hansopje | 10-12-10 | 10:44

Wat een peophoofd die man. 'Hiermee wil ik uitbeelden dat moslims hierdoor in kampen terechtkomen. Het is rechts en puur fascisme.” Hiermee wil hij aangeven geen flikker te begrijpen van wat er zich allemaal afspeelt in dit land. Het lijkt die Marokkaanse imam wel die beweert dat moslima's en kinderen van moslims worden bespuugd en uitgescholden. Welkom in de omgekeerde wereld. Als er een nieuwe Hitler op staat komt die uit het Midden-Oosten. De islamisering is in volle gang en het is wachten op de omwenteling. Dan is het te laat en is Europa verloren. Eens kijken wie die Wilders dan nog zo gek vind.

Sliptong | 10-12-10 | 10:43

Ik heb heus ook wel wat tegen Wilders, maar dit is gewoon zuigend slechte kunst.

jabier | 10-12-10 | 10:43

@MalteseKnight | 10-12-10 | 10:39

Dit soort kunst hoeft van mij niet. Pure wansmaak. En ongetwijfeld 100% soepsidie.

Een kunstenaar mag de boel best kietelen, no problem, schofferen is een andere tak van sport naar mijn bescheiden mening en dat is wat hier gebeurt. Je kunt je punt ook op een meer elegante manier proberen te maken. Heeft wel zoveel effect ook.

Reinaert | 10-12-10 | 10:42

Ziet er gesoigneerd uit! :-(
Subsidiegerechtigd!

pensionado | 10-12-10 | 10:42

Deze man is onbegrepen en zijn tijd vooruit that's all. Tegen Kabinet Wilders. *Proest*. Doe es echt werk zoeken man.

netniet | 10-12-10 | 10:42

t komt een beetje sarcastisch over... ik bedoel, het is dermate onrealistisch, dat hij dit toch nooit letterlijk kan bedoelen? Of zit ik ernaast?

helemaalnicks | 10-12-10 | 10:41

De haatideologie genaamd islam is totaal niet te vergelijken met het op leren gerichte jodendom.

LiebeMan | 10-12-10 | 10:41

Bwhahahaha, dit is belachelijk slecht. Jezus. Jammer dat dit soort mensen ook (proberen) subsidie (te) vangen..

merlinn | 10-12-10 | 10:41

Noemen ze dat ook al kunst tegenwoordig? Dan ga ik onmiddellijk mijn mening over de subsidies veranderen... En die knakkertjes moeten eens beter onderzoek doen naar Wilders campagne + geschiedenis, dan doen ze niet meer huilie huilie over fascisme.

Elmida8462 | 10-12-10 | 10:40

Get a real job! Hoeveel moet zo'n waardeloze creatie de maatschappij kosten?

Kotsende lama | 10-12-10 | 10:40

Ik vind het goed, ieder z'n mening, zolang het maar niet van belastinggeld gesubsidieerd wordt..

MalteseKnight | 10-12-10 | 10:39

Kabinet Wilders? Heb ik iets gemist?

Robert3174 | 10-12-10 | 10:39

Hij draagt geen davidsster, maar een pentagram om de religie te verbeelden. Gemeen hoor, om de islam als een satanistische uitvinding af te beelden.

rara | 10-12-10 | 10:39

Tja, als iemand baggerkunst maakt is dat anno tegenwoordig ook al de schuld van Blonde Greet.

Tip voor de kunstenmaker: iets minder lijm snuiven in het vervolg. Als dat nog helpt dan.

Reinaert | 10-12-10 | 10:38

gewoon kut man!

AssupFacedown | 10-12-10 | 10:38

Zat er ook subsidie op die kundTst?

DingleBerry | 10-12-10 | 10:38

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken