Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Cool. Actievoerders op 70 meter hoogte. Live

tentjeopheelhoog.jpgTop idee van Essent om in de Eemshaven Nederlands grootste kolencentrale neer te plempen. Zodat ook de volgende generaties er warmpjes bijzitten in de barre wintermaanden. Niks mis mee, want weinig zo vervelend als tintelende wintertenen dan wel schrale bovenlip. Maar daar zijn de boeroepers van Greenpeace om het radiatorgenot van de toekomst dwars te zitten. Elf actievoerders met wapperend okselhaar onder het thermo-ondergoed zijn het bouwterrein opgegaan en de hoogwerkers ingeklommen. Waar ze de nacht hebben doorgebracht in een zelf gespannen tentje op 70 meter hoogte. En as we speak nog steeds klappertanden voor een betere wereld. "Allemaal omdat Essent zo nodig een kolencentrale moet bouwen". Want de kolencentrale die uw verwarming/solarium/kerstgalore/indoor wietplantage/vier flatscreens/etc. draaiende gaat houden komt er NIET als het aan de Groene Vrede ligt. En zij koude voeten, u en uw nageslacht koude voeten. Die slechtweer-kampeerders blijven zitten waar ze zitten tot het wc-papier op is. Verslag van grote hoogte op het youtubekanaal. Meekijken of de tent het houdt - of houdt ie 't niet - doet u op de LIVESTREAM. Poken wij de verwarming nog even op. Energie wordt bespaard door dit duurzaamheidsdebat verder te laten voor wat het is.

Reaguursels

Inloggen

FrankW | 08-12-10 | 17:14
Nee het verhaal van Asse gaat over legostenen, lutsert. En de rest van je plemp... jonguh je bent niet goed bij je hoofd pisnicht.

Hölzenbein | 09-12-10 | 10:07

ik word toch een beetje treurig van de reflex dat weerstand tegen een kolencentrale als deze je direct een boomknuffelaar/uitkeringstrekker of hippie maakt. Toch jammer dat het in een ontwikkeld land als Nederland moeilijk blijkt om een genuanceerd standpunt over dit soort zaken in te nemen. het napraat gehalte hier roept ongeveer dezelfde gevoelens op als het napraatgehalte van de evangelisten die hier in deze straat regelmatig van deur tot deur hun waren komen aanbieden.

over kritiek op china: wat die mensen daar voor zichzelf aan het regelen zijn is niks anders dan wat mij al lang voor onszelf geregeld hebben. terecht dat ze daar mee bezig zijn lijkt me, wij zijn als het goede voorbeeld gevende westerse landen met onze goed georganiseerde oerbossen, wilde dieren, bananenbomen, olierijkdommen en visrijke zeeën wel de laatste mensen van de wereldbevolking om commentaar op anderen te leveren.
Dat in China ze nu ineens druk kolen stoken, betekent niet dat wij dit ook maar moeten gaan doen. We kunnen beter het goede voorbeeld geven. Met de kopieerbereidheid van goede ideeën door de chinezen zit het wel goed.

over kerncentrales: ook leuk en haalbaar, maar je wilt daar geen oorlog naast hebben, denk ik. Ik verwacht dat landen met meer verstand van zaken zich niet hoofdzakelijk zullen richten op flatgebouwen, metrostations en lijnbussen.

Nico C.C. | 09-12-10 | 09:32

Als ik nou gewoon eens ongezien met een betonschaar hun net-niet spinnenwebje kapot knip, zodat hun tentje dan nog maar aan een zijden draadje in de wind hangt te wapperen... zou dat nou niet helemaal fantastisch zijn?
Het zou mij toch wel een zekere mate van een voldaan gevoel geven, met wellicht een vleugje ouderwets leedvermaak.

Moge het sneeuwen, hagelen en waaien als nooit tevoren.

Highwoodman | 08-12-10 | 23:14

Gewoon kapot laten vriezen, probleem opgelost

Franciscus Borchwerf | 08-12-10 | 20:20

Waarom in godesnaam een kolencentrale? Dat is zo ouderwets als de pest... Je kan veel meer met wind of water...

Necramonium | 08-12-10 | 19:49

Lees dit maar ff over de subsidies naar kernenergie:

De geschiedenis van investeringen in kernenergie.
De productie en levering van energie zijn altijd zwaar gesubsidieerd door overheden. Hetzelfde geldt voor onderzoek en ontwikkeling naar nieuwe energietechnologieën. Het gevolg hiervan is dat energiebronnen worden ingezet die onder vrije marktomstandigheden nooit financieel levensvatbaar zouden zijn. In een geliberaliseerde energiemarkt worden de marktcondities veel
duidelijker weerspiegeld in investeringsbeslissingen (Valery & Paffenbarger, 1998). Private investeerders zijn niet bereid te investeren in niet-winstgevende projecten.
Oorspronkelijk waren veel fondsen voor kernenergie een indirect uitvloeisel van militaire uitgaven naar kernwapenonderzoek. Directe subsidies werden gegeven omdat men geloofde dat kernenergie een goedkope, betrouwbare en oneindige energiebron was. Het is moeilijk de volle omvang van deze subsidies te schatten omdat ze veelal niet op nationale begrotingen zijn terug te vinden en veel onderzoek voor militaire doeleinden in het geheim plaatsvond. Er zijn echter een
aantal gefundeerde schattingen gemaakt die een goede indicatie geven. Volgens één studie besteedde de regering van de VS tussen 1948 en 1998 $111.5 miljard aan energieonderzoek, waarvan de kernenergiesector 60% ontving (Green Scissors, 2002). In een recente studie (Scheer 2004) wordt berekend dat de gezamenlijke OECD-regeringen tot aan 1992 al $318 miljard (dollarkoers 2004) hebben uitgegeven aan kernenergieonderzoek. Deze cijfers hebben alleen betrekking op directe overheidsuitgaven voor onderzoek en
ontwikkeling. Er zijn echter nog veel meer manieren waarop de kernenergiesector financieel werd en wordt gesteund.

Check het hele rapport maar hier: www.tegenstroom.nl/files/rapportsubsid...

Denk_ff_na_lutzer | 08-12-10 | 19:31

Hele coole filmpjes over Nuon en Essent! Bekijk ze even en dan snap je misschien dat hun actie over iets meer gaat dan kimaatverandering!
www.greenpeace.nl/stop-nuon-en-essent

Best grappig trouwens dat er hierboven heel veel zijn die niet (willen) snappen hoeveel subsidie er naar de bouw van een nieuwe kerncentrale gaat. Kernenergie kan na 50 jaar nog steeds niet zonder subsidie leven... Ja hoor écht heel rendabel!

Denk_ff_na_lutzer | 08-12-10 | 19:23

Tja ook kernenergie raakt op. Volgens Greenpeace dan. Kolen zijn er nog volop. En als wij ze niet opstoken, dan doen de Chinezen dat wel.

datzitzo | 08-12-10 | 18:39

De oplossing!

Crak-ho | 08-12-10 | 17:55

Zo, weer een constructieve bijdrage geleverd aan de discussie!

Michael Vail | 08-12-10 | 17:17

Stomme krienpies ook altijd. Vroeger onwetend en fan, tegenwoordig wetend en tegenstander. Losers zijn het.

Michael Vail | 08-12-10 | 17:17

@Hölzenbein en die andere pishippies,

Dat verhaal van Asse heeft niets te maken met kernreactors. Een kernreactor maakt niet zo veel afval. Je kan een heel land draaien op een paar kleine vaten afval. Die troep die de moffen in die mijn gegooid hebben was geen afval uit kernreactoren. Verreweg het meeste komt uit ziekenhuizen en laboratoria enzo. Ik heb zelf op zo´n lab gewerkt en echt alles wat maar ietsje besmet is na een proefje wordt radioactief afval bestempeld. Dat afval is dus vooral tissues, gels. Is Grienpies ook tegen ziekenhuizen en laboratoria? Vast wel trouwes...

En ik zal je vast voor zijn:
Ja hoor, die paar vaten per jaar mogen tegen betaling in mijn achtertuin, past makkelijk. En Asse is zoiets als WW2, zelfs geen mof die dat durft goed te praten.
(wir haben es nicht gewusst, ja hoor)

PS: Waarom grijpt de pliesie niet in? Durven weer niet zeker.

FrankW | 08-12-10 | 17:14

Greenpeace zorgde al voordat jullie geboren waren ervoor dat jullie nu een normaal leven hebben. Beetje respect graag, stelletje kleuters...

Xinicus | 08-12-10 | 17:14

-weggejorist-

Parsons | 08-12-10 | 16:47

Ik hoop dat poten en klauwen bevriezen.Dit zijn een stelletje idioten die hun zin willen krijgen en een ander voor de kosten laten opdraaien.Wind en zonne energie kost klauwen vol geld en levert niets op.Rendament is 12% dus 78 % is weggegooid geld.Dit alles met dank aan een subsidie Greenpace.Krijgt van shell ongeveer 100 miljoen als ze dez groep met rust laat en van andere bedrijven ook veel geld.Ik hoop dat de kabels knappen en ze die 70 meter naar beneden sodemieteren.

jezuz | 08-12-10 | 16:46

Het geinige is dat acties zoals deze een nucleaire centrale dichterbij brengen.

Colle Tout | 08-12-10 | 16:09

Heftig hoor. Ik zet mn kachel nog wat hoger.

gokiburi | 08-12-10 | 16:04

Krijgt iemand anders ook klamme handen bij het bekijken van de beelden?

Lampelul | 08-12-10 | 15:48

Benzodine | 08-12-10 | 14:06
Ga jij weer even terug in je kelder in Asse alsjeblieft. Je hebt te veel frisse lucht gehapt.

Hölzenbein | 08-12-10 | 14:38

Pleur eens naar beneden AUB.

Dickstar | 08-12-10 | 14:38

"Steen"goeie actie van Greenpeace!!!
Heeft succes; de bouw ligt voorlopig stil!

Zoltydog | 08-12-10 | 14:19

Kernenergie is niet gevaarlijk zolang het goed onderhouden wordt en gecontroleerd. Indien dat zo is is het nog steeds de beste vorm van energie opwekken. Al die windturbines en Zonnepanelen zijn wel mooi, maar brengen veel te weinig energie op , plus dat de bouw en afbraak ervan ook milieubelastend is .
Mensen die tegen kernenergie zijn moeten hun hoofd uit het zand halen, koop dat zonnepaneeltje en ga daar zelf je stroom mee opwekken. Maar vergeet niet dat zowat alles wat je aanraakt ook energie nodig had om tot stand te komen en veel daarvan zal van kerncentrales komen.Dus hup snel van internet af en ga maar jaar je houten hutje in het bos tegen bomen praten. Stelletje hippies.

Benzodine | 08-12-10 | 14:06

GreenPeace vraagt hier terecht aandacht voor. 2 Kolencentrales. Slaat nergens op. Groen lullen en Smerig zakken vullen.

henkojenko | 08-12-10 | 14:03

"Want de kolencentrale die uw verwarming/solarium/kerstgalore/indoor wietplantage/vier flatscreens/etc. draaiende gaat houden..."

Deze centrale komt er niet zozeer voor de burger. De echte reden voor het bouwen van deze kolencentrale is het enorme datacenter dat Google daar in de omgeving neerzet (dit was een eis van Google als ze daar het datacenter zouden gaan plaatsen).

RatFace | 08-12-10 | 13:58

seven | 08-12-10 | 13:23
Ja joh, lul er nog maar een deurknop aan. Een directeur van een nucleaire opwerkingsfabriek haalt zijn schouders op en zegt 'Peanuts'. Gek dat ie niet zegt, weg met die rotzooi want het is veel te gevaarlijk. Ja, pigs can fly and sky is purple. Toch?

Hölzenbein | 08-12-10 | 13:53

ed.. | 08-12-10 | 12:12 helemaal mee eens, het was ook een sarcastische reactie, heb je de post waar ik op reageerde wel gelezen?

Sardonicus | 08-12-10 | 13:51

-weggejorist-

Sauruz | 08-12-10 | 13:38

Kunnen we die vaten met kernafval niet gewoon het land uit trappen ivm slecht gedrag? Gewoon terug naar het land waar ze vandaan kwamen! We geven die kernen hier werk, en ze hebben nog geen dag gewerkt of ze gaan al lekker radioactief lopen zijn, stelletje vandalen. Wie niet werkt zal ook niet eten. Intrekken dat paspoort.

O2Consumer | 08-12-10 | 13:29

"Ook het Nederlandse kernafval uit Borssele gaat hier naartoe. Guillaume rekent voor wat het zou betekenen als Nederland een tweede kerncentrale bouwt: „Twee mandjes afval per jaar extra”. Naast hem haalt directeur Dominique Guilloteau, die de fabriek met een team van 75 ingenieurs leidt, zijn schouders op: „Peanuts”.

Het probleem kernafval staat al tientallen jaren hoog in het rijtje bezwaren tegen kernenergie. Maar de discussie is veranderd. Kernafval is industrie geworden. Guilloteau wijst op de opslagbassins: „Wat u hier ziet, is het equivalent van de halve jaarproductie van de olievelden van Saoedi-Arabië”." www.nrc.nl/nieuwsthema/kernenergie/art...

seven | 08-12-10 | 13:28

Hölzenbein | 08-12-10 | 13:14
Ik noem niet voor niets Finland, pakken het zeer serieus aan. Daarbij, de nwe centrales zijn zuiniger, kunnen wellicht flink deel vh afval recyclen. Er zal hoe dan ook kernafval bestaan, alleen al vw medische toepassingen, dus ermee dealen moeten we hoe dan ook.Of je dan 10% meer moet bewaren is een marignale toename van het bestaande afvalrobleem maar je lost er wel en groot energieprobleem mee op voor 70.000 jaar. Er liggen nu ook vaten in zee (tot 89 legaal!) dus niet overdrijven. De Finse granietlaag is hard en dus heel anders dan oudere DLD oplossing. Daarbij zal het zelfs bij lek en klein lokaal problem zijn.

seven | 08-12-10 | 13:23

Toch hebben die gasten met lef en kloten dan al wij reaguurders bij elkaar.

Bigi Bana Boy | 08-12-10 | 11:07
Nee, ze hebben geen baan, das wa andurs.

Als die helden nu eens begonnen met op hometrainers energie op te wekken als alternatief, ipv elke vorm van initiatief te frustreren. Kijk, DAN zou ik beginnen respect te krijgen..

O2Consumer | 08-12-10 | 13:19

-weggejorist-

Haragha | 08-12-10 | 13:16

-weggejorist-

Haragha | 08-12-10 | 13:16

seven | 08-12-10 | 13:11
Ik heb zelden zo'n lulverhaal gehoord. Kijk eens naar Assel II in Duitsland. Gaat dan een lampje branden misschien. Typisch gedrag, iets onder de aarde stoppen (net als CO2) en dan zeggen dat het probleem van afval opgelost is. Is net als de handen voor je ogen houden en aan mij zeggen 'je kan me nu niet meer zien'. Kinderpraat dus wat je er uit slaat.

Hölzenbein | 08-12-10 | 13:14

Hölzenbein | 08-12-10 | 13:04
Als je die 1,4m3 pj in aardlagen stopt is het altijd weg,dat plan werkt in Finland perfect. Zelfs als het later naar boven komt, want dan is het weer verspreid en heeft lagere radio-activiteit dan in de oorspronkelijke mijn. (je ou het ook direct kunnen verspreiden in de mijn daar komt het vandaan. Het is alleen een probleem vanwege de concentratie, maar netjes bijelkaar houden is beter. Geeft goed de realiteit weer De hele aarde is vanzichzelf radio-actief, door kernenergie wordt die zelfs uiteindelijk minder radio-actief en netjes op 1 plek.

seven | 08-12-10 | 13:11

vanmorgen zijn 1500 mensen naar huis gestuurd betaald greenpeace hun loon door? dacht het niet. straks weer naar de rwe te eemshaven. ik werk daar dus lekker aapjes kijken

jamies42 | 08-12-10 | 13:06

Voor links hier
“Geen angst voor kerncentrales
Frans W. Sluijter in S&D (PvdA blad) jaargang 64, nummer 1/2 2007
Frans W. Sluijter was van 1970 tot 2001 hoogleraar theoretische natuurkunde aan de Technische Universiteit Eindhoven.”http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/artikelen/33265088/

seven | 08-12-10 | 13:05

seven | 08-12-10 | 12:45
Ik heb het niet over kosten, maar over afval dat niet op te ruimen is. Maar goed jij je zin. Windkracht kost 1 euro per MWh en kernenergie 2 euro per MWh dus het dubbele.

Hölzenbein | 08-12-10 | 13:04

reaguurders die zeggen dat de actievoerders moeten werken, brrrrrrr als je regaguurt werk je zelf niet... of zitten ziek thuis omdat het te koud is. Wat zeg IK nu weer.

robbiebaggie | 08-12-10 | 13:03

Hölzenbein | 08-12-10 | 12:44 Indien u wenst kan ik u nog van meer Sukske en Wiekske logica bedienen? :)

Mgr. Denwop | 08-12-10 | 13:01

... in de sahara ter grootte van frankrijk en pats voor iedereeen stroom! da's pas innovatie
wet fart | 08-12-10 | 11:02
En in de Sahara wordt het nooit donker?

Colle Tout | 08-12-10 | 12:46

Ik ben het niet vaak eens met Greenpeace, maar die kolencentrale stinkt.
Low-tech, vervuilend en veel te zwaar gesubsidieerd.
Doe mij maar kernenergie!

80 | 08-12-10 | 12:45

seven | 08-12-10 | 12:42
Dezelfde feiten van die death link? Of de feiten van die link die er niet is?

Hölzenbein | 08-12-10 | 12:45

Mgr. Denwop | 08-12-10 | 12:39
"/* leest verder in de sukske en wiekske */" Eindelijk eens een serieuze plemp van iemand met serieuze literatuur. *proest*

Hölzenbein | 08-12-10 | 12:44

Idd eerste wat ik dacht was ook waarom geen kerncentrale. Tot nu toe is kernenergie nog steeds het milieuvriendelijkste en het meest effectief/rendement.
Waarom die gekken dan in een tentje gaan bundelen is me ook niet duidelijk. Zal vast door de kou komen, hersentjes krimpen ,en ze gaan stomme acties uitvoeren.

Benzodine | 08-12-10 | 12:43

Hölzenbein | 08-12-10 | 12:39
Hier dezelfde feiten in Global Resource Depletion door dr. ir. André Diederen (TNO)

seven | 08-12-10 | 12:42

Ik ben geen milieufreak of een groene jongen. Maar waarom we kolencentrales zouden bouwen anno 2010 gaat mijn verstand ook te boven. Kernenergie is prima. Het afval kunnen we af en toe in vaten direct op de zon afsturen. Die weet er wel raad mee. Zet heel de zuidpool vol met centrales met transatlantische lijntjes naar het vasteland. Koelwater genoeg. Als de ijskappen daar dreigen te smelten kunnen ze van de restenergie wel een grote ijsmachine maken die de damp weer omzet in ijs. Budget kunnen we halen uit onzinnige tochtjes naar planeten waar we toch niets aan hebben. /* leest verder in de sukske en wiekske */

Mgr. Denwop | 08-12-10 | 12:39

seven | 08-12-10 | 12:33
En u geeft ons wat death links? Zie uw vorige plemp. Vervolgens toont u een website van een of ander journaille? Hoe geloofwaardig bent u dan wel? En u heeft het over hoaxes? Ga uw mond spoelen!

Hölzenbein | 08-12-10 | 12:39

Frankrijk heeft de schoonste lucht van West-Europa, Frankrijk heeft de laagste stroomprijs van Europa, Frankrijk haalt de CO2 afspraken met 2 vingers in de neus, Frankrijk draait voor 80% op kernenergie.

seven | 08-12-10 | 12:37

Duurzame stroom is een land vol windmolens en een volgevreten meneer van greenpeace ervoor om te toeteren van hoe goed dat werkt.
Op de achtergrond staat dan weer een stroomboer stroom in te kopen uit de Franse kerncentrales, anders gaat het luchtkasteel op zwart.

Jan Passant mk2 | 08-12-10 | 12:34

Hölzenbein | 08-12-10 | 12:22
Aldus de hoaxers van wise / tegenstroom, in dld vermoordde de RAF als deel vd anti-kernbeweging zelf kerngeleerden van Siemens die bezig waren met Kalkar.

Volgens serieus onderzoek zijn de externe gezondheids en milieukosten (incl mining) per opgewekte kwh bij kern lager dan welke energievorm dan ook. Lager zelfs dan duurzaam, want ook daar is materiaal nodighttp://www.lowtechmagazine.be/2010/10/genoeg-grondstoffen-voor-zonnepanelen-en-windturbines.html De energiedichtheid van kern is zo groot dat er maar heel weinig nodig is.

seven | 08-12-10 | 12:33

Dit pisgeintje hebben ze zelf veroorzaakt door kernenergie te bannen.
In dit opzicht lijkt het me meer een BREIN-achtige actie.

PSZ-E | 08-12-10 | 12:32

1st Male Lesbian | 08-12-10 | 12:25
Gelijk heb je. Je open haard aanmaken kan ook geen kwaad zolang er een boom voor wordt teruggeplant. Het gaat alleen om koolstof dat al miljoenen jaren is opgeslagen in kolen, olie en gips. Dat zat ooit in de atmosfeer en dat moeten we niet terug willen. Iets dat Willianus Wortelus niet snapt met zijn aso-oprit.

Charles de Batz | 08-12-10 | 12:30

@ Charles de Batz | 08-12-10 | 12:12
Waar maken we ons dan zo druk om aangezien de CO2 zich niet uitbreidt. *Gaat vanavond bruine bonen eten*

1st Male Lesbian | 08-12-10 | 12:25

@1st Male Lesbian | 08-12-10 | 12:22
Ik maak me niet druk hoor, al helemaal niet om het klimaat.

An die ARBEIT | 08-12-10 | 12:25

Hölzenbein | 08-12-10 | 12:22
... na gebruik in een kerncentrale. Dus.

Hölzenbein | 08-12-10 | 12:24

Parsons | 08-12-10 | 12:10
Ja joh, droom (of hoax) jij maar lekker verder in je disneyworld. Zeker geen kinderen hé? Dacht ik al.

"Bij de winning van uranium komen enorme hoeveelheden radioactief materiaal vrij die achter blijven in de wingebieden. Van elke 100 kilo die gewonnen wordt blijft 85 kilo achter; dat is 1 miljoen ton aan vloeibaar en 2 miljoen ton aan stofvormig radioactief materiaal per kerncentrale per jaar. De rest van het erts is radioactief afval, dat meestal gedumpt wordt in de open lucht."

En dan hebben we het nog niet over het afval...

Hölzenbein | 08-12-10 | 12:22

@ An die ARBEIT | 08-12-10 | 12:08
U maakt zich anders ook behoorlijk druk, denk aan de opwarming van de aarde a.u.b.

1st Male Lesbian | 08-12-10 | 12:22

Als greempeace niet zo liep te hoaxen over kernenergie hadden we die kolencentrales nu nooit nodig gehad.

seven | 08-12-10 | 12:21

@ poepie3 | 08-12-10 | 12:12
Ik dacht een onderwerp aan te snijden wat u boeit, gezien uw naam. Geen idee of de 2 iets met elkaar te maken hebben, het verschijnsel kudtscheet is in dit geval niet aan de orde.

1st Male Lesbian | 08-12-10 | 12:18

@Bakito | 08-12-10 | 12:12
Zeg dan gewoon dat je geen zinnig antwoord hebt.

An die ARBEIT | 08-12-10 | 12:16


Bakito | 08-12-10 | 12:07 Ik ben de verspilkoning van Brabant, laat daar geen twijfel over bestaan. Mijn hele landgoed is verlicht met gloeilampen van 40 watt. Serieus. Alleen de oprijlaan mooi uitlichten de hele nacht kost me per jaar 1500 kilowatt. Maar die betaal ik graag want ik haat de lelijke witte kleur van spaarlampen.

Maargoed, ik merk het al. Draaikont-alert. Ik had het kunnen weten. Fijne dag verder.

Willianus Wortelus | 08-12-10 | 12:15

Muxje | 08-12-10 | 11:58
Wat denk je dat er gebeurt met onze planeet als je alle steenkool die in onze aardlagen nog zitten, zal opstoken? Hmmm?

Charles de Batz | 08-12-10 | 12:15

Uriël Fack | 08-12-10 | 12:06
Duurzaam
"Hernieuwbare energie op grote schaal is een illusie: er is een tekort aan grondstoffen Een grootschalige introductie van hernieuwbare energie en elektrische auto's botst op een fundamenteel bezwaar: een tekort aan energie en andere grondstoffen om de gewenste infrastructuur uit te bouwen. " www.lowtechmagazine.be/2010/10/genoeg-...
Kernenergie:
“De uraniumvoorraad (‘Identified Resources’
54) is bij een prijs tot 130 USD/kg circa 5,5 miljoen ton. Dat is voldoende voor circa 100 jaar bij gelijkblijvend gebruik. Met verbeterde technieken zou er nog 10 miljoen toen aan conventionele voorraden beschikbaar zijn. [+200jr dus subtot300jr] Voorts zijn onconventionele voorraden van uranium aanwezig in fosfaatafzettingen (22 miljoen ton) [+400jr maakt subtotaal 700jr]en in zeewater (4000 miljoen ton bij 3-4 ppb) [ 73.000 jaar].
bron pag. 80 ECN 2010 www.vrom.nl/Docs/kernenergie/ECN_Kerne...
Voila je eigen argument, maar de feiten liggen net andersom dan je beweerde.

seven | 08-12-10 | 12:13

1st Male Lesbian | 08-12-10 | 12:04
beetje gefixeerd op scheten, lijkt het.
hebben scheten ook iets met mannelijke lesbies zijn te maken?

poepie3 | 08-12-10 | 12:12

1st Male Lesbian | 08-12-10 | 12:04
Dat is gelul want de CO2 die jij uitstoot is al in een eerder stadium uit de atmosfeer opgenomen. Dus per saldo komt er niets bij. Of je moet kolen of gips vreten?
*niet helemaal serieuze modus uit*

Charles de Batz | 08-12-10 | 12:12

@sardonicus
'de westerse mens bestaat niet'

ed.. | 08-12-10 | 12:12

An die ARBEIT | 08-12-10 | 12:08
Als u de russen wil opzadelen met onze tekortkomingen, houd ik u niet tegen. Mij maakt het niet uit dat Rusland het WK heeft gekregen. Ik zie niet in waarom het land daarom gestraft moet worden.

Bakito | 08-12-10 | 12:12

Betaald actievoeren stuit mij tegen de borst. Actievoeren doe je principieel uit idealisme en overtuiging, niet omdat je daar je stroom en gasrekening van kunt betalen.

Superior Bastard | 08-12-10 | 12:11

-weggejorist-

Parsons | 08-12-10 | 12:10

@denkt na
waarom toch die engelse zinsnedes er tussen door?

ed.. | 08-12-10 | 12:10

Bakito | 08-12-10 | 12:02 sow sow Dé Westerse mens? Gebruikt gewoon(?) teveel energie? Doe eens concreet zijn in je uitspraken. En overheidsdwang? Welkom in 2010, veertig jaar geleden ging het lichtje al dat een cultuur niet maakbaar is en dwang dus totaal niet werkt en zelf averechts. Gelukkig wordt er in China en Japan niet moeilijk veel gewerkt met elektronica waar dé Westerse mens nog wel een puntje aan kan zuigen.

Sardonicus | 08-12-10 | 12:09

@Bakito | 08-12-10 | 12:07
De heer WW maakt zich er niet erg druk om, jij wel...

Nog interessante opvattingen bij mijn plempsel van 08-12-10 | 12:02 ?

An die ARBEIT | 08-12-10 | 12:08

Parsons | 08-12-10 | 11:55
Ja joh, moeilijk of niet te winnen dat uranium, maar er is genoeg. Filteren we de zee toch gewoon even met een aquariumfiltertje. Mwoehaahaa. Ik vind je best grappig.

O ja, linkjes verzamelen kan ik ook:
www.tegenstroom.nl/node/421

Hölzenbein | 08-12-10 | 12:08

Willianus Wortelus | 08-12-10 | 12:04
U kent mij niet. Al zou u mij kennen, dan nog weet u niet hoe veel of weinig ik consumeer. Het kon u wel eens vies tegenvallen. Kijk eerst eens naar uzelf, alvorens anderen te betichten van verspilling.

Bakito | 08-12-10 | 12:07

Coal exploration will be in-situ (dus gewonnen als gas).
Kijk de film gasland. Erg interessante doc over in-situ.

Denkt Na | 08-12-10 | 12:07

Bakito | 08-12-10 | 12:00
Je hoeft niet te gaan schelden want dat ik ook niet. Ik zie echt niet wat een atoombom met een kerncentrale van doen hebben.

Charles de Batz | 08-12-10 | 12:06

Er is niet genoeg uranium op de wereld om iedereen van energie te voorzien. Simpel. Er is meer dan genoeg wind en zon op de wereld om iedereen duizend keer van energie te voorzien. Simpel rekensommetje.
Ik geef deze klotenklappers gelijk.

Uriël Fack | 08-12-10 | 12:06

@ Muxje | 08-12-10 | 11:58
U kent de feiten niet.
Hoe diep zitten ze?
Zijn ze winbaar?
Wat voor energetische waarde hebben ze.
Laag geprijsde kolen zijn over door Oosten (India import zelf nu).
Kortom: coal will be expensive.
Die centrale gaat nooit draaien.

Denkt Na | 08-12-10 | 12:05


Bakito | 08-12-10 | 11:58 Je bent niet grappig. Tevens ontwijk je mijn vraag.

Je weet donders goed dat je huis één grote milieuramp is. Wat moet je je miserabel voelen de hele dag. Met al dat geconsumeer van je. Haal die boter eens van je hoofd af.

Willianus Wortelus | 08-12-10 | 12:04

Ik stel voor dat vanaf nu iedereen z'n scheten ophoudt in het kader van vermindering van CO² uitstoot. Dank.

1st Male Lesbian | 08-12-10 | 12:04

Boomschade | 08-12-10 | 11:29
Helemaal mee eens. Dan zouden we net zulke sympathieke energieprijzen kunnen hebben als in Frankrijk. Wordt het leven ook weer een beetje betaalbaar.

Spasshose | 08-12-10 | 12:04

Dit soort activiteiten vinden wel vaker plaats op veel grotere hoogtes. Dat heet nu doodgewoon een portaledge en wordt vaak toegepast bij het beklimmen van een big wall. Ziet er spectaculair uit maar is veilig mist alles goed gezekerd zit. Prima inzetbaar als noodbivak. 70 meter is voor lutsers.

www.youtube.com/results?search_query=p...

Zuma | 08-12-10 | 12:02

@Haragha | 08-12-10 | 11:58
En daar hebben we het: Politieke winst, klaar.

Veinzen dat je voor " de goede zaak staat ", terwijl je acties ( ook al slagen ze ) geen enkel of slechts een nihil effect hebben op het " kwaad " dat je probeert te bestrijden.

Voor elke kolencentrale die ze Greenpeace hier tegen houdt, worden er in Rusland twee bijgebouwd.

An die ARBEIT | 08-12-10 | 12:02

De westerse mens verbruikt gewoon teveel energie? Waarom? Omdat ie zichzelf niet meer kan vermaken zonder TV, auto of kerstversiering. Een schoner milieu vergt een mentaliteitsomslag, desnoods onder overheidsdwang. Kan het leger ook eens iets nuttigs doen.

Bakito | 08-12-10 | 12:02

Weg met die dure stroom uit kolencentrales, bouw meteen vijf kerncentrales:
+Minder co2 (hype);
+Lagere kwh prijs (0031).

Peatsmoke | 08-12-10 | 12:01

Prima actie, weg met die kolencentrale !!!!

Hendrix | 08-12-10 | 12:00

Charles de Batz | 08-12-10 | 11:55
Zeker nooit van Hiroshima gehoord? Zorg dat u weet waarover u praat, ga anders naar fok.nl ofzo.

Bakito | 08-12-10 | 12:00

-weggejorist-

Haragha | 08-12-10 | 11:58

@Denkt Na 11:46: Huh? Er zit nog een godsgruwelijke zooi kolen in de grond, kolen gaan qua prijs juist nog heel interessant worden. Zeker omdat kolen vrijwel overal wel te vinden zijn, en niet alleen in landen vol haatbaarden.

Muxje | 08-12-10 | 11:58

Willianus Wortelus | 08-12-10 | 11:54
Ik heb nauwelijks lampen in huis. Bovendien logeer ik meestal bij vriendinnen. U snapt wel dat er dan alleen kaarsjes aan te pas komen.

Bakito | 08-12-10 | 11:58

@Ad337 | 08-12-10 | 11:44
Daar heb je even een heel goed punt! ( leest u even mee Holzie en Bakito? )

Nederland produceert per 3.1 minuut 1000 ton co2

Amerika produceert per 5.3 SEKONDEN 1000 ton co2
China produceert per 5.2 sekonden 1000 ton co2

Wat heeft het in Godsnaam voor nut als wij onze co2 productie minderen, wanneer landen als de US, China en India gewoon rustig doorstoken?

An die ARBEIT | 08-12-10 | 11:56

Wind (veel te duur) levert vrijwel nooit vol vermogen, gemiddeld 17% en wisselend, enig idee hoe de trein daarom rijdt? We vertrekken pas als de wind opsteekt en hopen dat het blijft waaien? Verhalen over grote netwerken zijn nooit goed doorgerekend, e-transport vereist onbetaalbaar zware e-infra en veroorzaakt verlies.http://www.lowtechmagazine.be/2009/01/wereldwijd-netwerk-duurzame-energie.html Zon idem en dat is 10-12x duurder per kWh. Prijsvergelijk twitpic.com/2lnqkw
Daarnaast raken de schaarse materialen nodig voor windturbines en zonnecellen op. www.lowtechmagazine.be/2010/10/genoeg-...

seven | 08-12-10 | 11:56

Willianus Wortelus | 08-12-10 | 11:54
Bakito heeft het al zo zwaar in dit draadje...

bezemkast 1919 | 08-12-10 | 11:55

Bakito | 08-12-10 | 11:53
Het is moeilijk voor ed.. en Parsons om logisch te denken. Je moet niet te veel inspanning vragen van die mensen.

Hölzenbein | 08-12-10 | 11:55

-weggejorist-

Parsons | 08-12-10 | 11:55

Bakito | 08-12-10 | 11:49
Weet je wel hoeveel CO2 geproduceerd wordt met het maken van een windmolen? En hoe dit in relatie staat tot de schoonheid van de energie? En dat een windmolen nou net niet wil draaien als je het het meeste nodig hebt? En wat bedoel je met het de vuilheid van atomen?

Charles de Batz | 08-12-10 | 11:55

Bakito | 08-12-10 | 11:49 Ah zit je hier.

Ik vroeg je net wat voor lampen je in je huis hebt hangen zodat ik je daar eens flink mee kan gaan bashen.

Willianus Wortelus | 08-12-10 | 11:54

Koos Knak | 08-12-10 | 11:52
Da's wel een heel ongezellige oplossing. Moeten we zeker thuis met elkaar gaan praten?

bezemkast 1919 | 08-12-10 | 11:54

Hoezo cool?

Vieze hippies

IK | 08-12-10 | 11:54

Woutie | 08-12-10 | 11:50
Ja, je bent een baas woutie. Lutsert.

Hölzenbein | 08-12-10 | 11:53

ed.. | 08-12-10 | 11:51
Het is heel simpel. De kosten voor het milieu zijn vaak niet opgenomen in de kostprijs. Gebeurt dat wel, dan komt schone energie veel goedkoper uit. Is toch logisch.

Bakito | 08-12-10 | 11:53

Als we al het gelul en geroddel op internet achterwege gaan laten, kan je zo met 2 centrales minder toe.
Maar ja, een beetje praktische oplossingen winnen nooit een populariteitspoll.

Koos Knak | 08-12-10 | 11:52

@bakito
was het niet zo dat de kosten van een windmolen nimmer terug te verdienen zijn? ikke nie snappe nie

ed.. | 08-12-10 | 11:51

Ik hoop dat ze naar beneden flikkeren. Eens kijken hoe stoer Greenpeace dan is?

Woutie | 08-12-10 | 11:50

Parsons | 08-12-10 | 11:45
U vergeet de accijns van 580% op vuile energie, zoals atomen en kolen. Als u de juiste berekening toepast, komt windenergie veel beter uit de bus. Kwestie van logisch nadenken.

Bakito | 08-12-10 | 11:49

Superior Bastard | 08-12-10 | 11:35
Onder andere, maar er zijn nog andere alternatieve bronnen die u ongetwijfeld zult vinden. Kernenergie is in ieder geval geen optie daar moeten we in de toekomst maar aan wennen. De voorraad uranium is bijna op en het afvalprobleem is schrijnend te noemen (zoek op Asse II in Duitsland), bovendien kost het miljarden en miljarden.

Hölzenbein | 08-12-10 | 11:48

Die centrale is onzin.
Coal will become the most expensive power fuel.
Die centrale gaat niet draaien in een gasland.
Prijzen van coal gaan up, prijzen van gas blijven down.
Iedereen met verstand van energy stromen weet dat.

Denkt Na | 08-12-10 | 11:46

Hoezo cool?

Vieze hippies.

IK | 08-12-10 | 11:45

-weggejorist-

Parsons | 08-12-10 | 11:45

@Bakito | 08-12-10 | 11:43

Nou ja, onbaatzuchtig?

Goed, laten we vaststellen dat ze in elk geval wat doen voor hun uitkeringsgelden.

Reinaert | 08-12-10 | 11:45

@bakito
echte helden hebben een krantenwijk (oftwel... een baan)

ed.. | 08-12-10 | 11:45

Meneer De Batz is voor kernenergie aangevuld met waterkrachtcentrales. We moeten dit Europees bekijken. Waterkracht uit Zwitserland, Oostenrijk, Roemenië, Noordzee enz. Een paar moderne kerncentrales met een duurzame afvaloplossing. En een onhafhankelijkheid van het Midden-Oosten. Laat die het maar met China uitvechten.

Charles de Batz | 08-12-10 | 11:45

Guusje Nadorst | 08-12-10 | 11:22
Grienpies is hycpocriet. Kolencentrales in China interesseert ze geen ruk.
Maar ook de ontbossing in Nederland, want dan maken ze zich weer louter druk over oerwouden en/in Brazilië. Goedkoop sentiment noemen we dat...

Ad337 | 08-12-10 | 11:44

@ spiritoflife | 08-12-10 | 11:41
Zojuist in de benzinetank van de kraan gepist zodat ze er nog wel ff zitten.

1st Male Lesbian | 08-12-10 | 11:43

De actievoerders verdienen een standbeeld, aangezien ze onbaatzuchtig de strijd aangaan met bedreigers van onze toekomst en die van onze kinderen. Gelukkig bestaan er nog echte helden, in tegenstelling tot allerlei ambtenaren die van mijn belastingcenten het land naar de kloten helpen.

Bakito | 08-12-10 | 11:43

-weggejorist-

Parsons | 08-12-10 | 11:42

@Parsons | 08-12-10 | 11:38
Dat is wel de beste manier om deze planeet intact te houden, maar ik zie ook bepaalde nadelen in deze aanpak.....

An die ARBEIT | 08-12-10 | 11:41

Wie kan de kabels effe doorknippen

spiritoflife | 08-12-10 | 11:41

@Hölzenbein | 08-12-10 | 11:35
Schieten we gewoon vanaf 2034 de ruimte in, problem solved.

Next?

An die ARBEIT | 08-12-10 | 11:40

WaarDeWindWaait | 08-12-10 | 11:36

Precies, en die opslag is ook geen probleem. Gewoon bovengronds in een bunker met muren van 3 meter dikte in gewapend beton... En Greenpeace is zo 1980...
Toch?

eerstneukendanpraten | 08-12-10 | 11:40

Pakzooi | 08-12-10 | 11:36
Rood

bezemkast 1919 | 08-12-10 | 11:38

-weggejorist-

Parsons | 08-12-10 | 11:38

Vervelende hangjongeren ook altijd.

titsme | 08-12-10 | 11:37

Superior Bastard | 08-12-10 | 11:35 Hölzenbein zit avond aan avond op de hometrainer met z'n hele familie, zwikje dynamo's er aan en trappen maar.

zeg maar jansen | 08-12-10 | 11:36

Als ze vallen zitten ze met een groene vlek op het beton..

Pakzooi | 08-12-10 | 11:36

@ Hölzenbein
"Geen kolencentrales, geen kerncentrales!!! " maar we willen wel graag 24 uur per dag stroom dus je zal toch moeten kiezen. En met een land vol windmoentjes haal je hooguit 25% van de behoefte. Of blijven we gezellig met zijn allen thuis als het niet waait en/of het donker is? Kolencentrales zijn een onzalig compronis van voormalig PvdA ministers die wel begrepen dat we niet zonder stroom kunnen maar dank zij groepjes als Greenpeace niet aan schone kernenergie durven. Het afval van kerncentrales is 1.5 kuub, dat van kolencentrales tonnen per uur.

WaarDeWindWaait | 08-12-10 | 11:36

Boomschade | 08-12-10 | 11:29
Zeker, en het afval bij jou in de tuin dumpen. Je hebt er aanschijnend toch geen problemen mee.

Hölzenbein | 08-12-10 | 11:35

@ poepie3 | 08-12-10 | 11:32
Het zou ook leuk zijn als je poepie weer je anus in waait.

1st Male Lesbian | 08-12-10 | 11:35

Hölzenbein | 08-12-10 | 11:31
Lol. Dank. Ik ga ervan uit dat u zonneenergie en windturbines bedoelt?
Volgens mij kunnen die alleen maar de benodigde productie behalen als we heel Nederland ermee volbouwen. Maar ik ben natuurlijk geen expert op dit gebied.

Superior Bastard | 08-12-10 | 11:35

het zou leuk zijn als tie livestream naar beneden dondert.

poepie3 | 08-12-10 | 11:32

@sjaakdeslinksesul | 08-12-10 | 11:30
Zijn ze nog wel ff bezig

Che_cuevara | 08-12-10 | 11:32

Ironie is:
Groene boeroepers zorgen voor een embargo op kernenergie, waardoor we kolencentrales krijgen, waartegen ze nu lopen te klootzakken.
Hond. bijt. staart.

Zeddegeizot | 08-12-10 | 11:32

Kolenstroom is goedkoop. Maken we ons wagenpark elektrisch en gaan we rijden op kolenstroom dan besparen we geld. Dat geld kunnen we gebruiken voor zonne-panelen. Met dat geld kunnen we een groene revolutie op gang brengen en het klimaat verbeteren...... maar goed dat is ook maar een theorie

foxtrot charly bravo | 08-12-10 | 11:31

Superior Bastard | 08-12-10 | 11:29
Zoek zelf maar uit wat er nog overblijft, want zo intelligent schat ik je wel in.

Hölzenbein | 08-12-10 | 11:31

@Badderbeest! | 08-12-10 | 11:20
En toen was er Joris haha

Che_cuevara | 08-12-10 | 11:30

Ze moeten alle hippies gewoon opstoken.

sjaakdeslinksesul | 08-12-10 | 11:30

Hölzenbein | 08-12-10 | 11:24
Welke centrales dan wel?

Superior Bastard | 08-12-10 | 11:29

@Badderbeest! | 08-12-10 | 11:20
Een goeie dokter kan je nog wel redden hoor

Che_cuevara | 08-12-10 | 11:29

Badderbeest! | 08-12-10 | 11:20 Ga eens dood!

zeg maar jansen | 08-12-10 | 11:29

Greenpeace heeft helemaal gelijk.
Ze hadden er een kerncentrale moeten bouwen.

Boomschade | 08-12-10 | 11:29

-weggejorist-

Haragha | 08-12-10 | 11:28

-weggejorist-

Haragha | 08-12-10 | 11:28

@Badderbeest
"Randvoorwaarden voor deze stabilisatie zijn dat de voorziene subsidies voor
duurzame energie worden gerealiseerd en dat het CO2-emissieplafond voor de industrie
na 2007 op het huidige niveau blijft."

Zou je deze zinsnede even nader kunnen verklaren, in de context van je relaas?

Superior Bastard | 08-12-10 | 11:28

Guusje Nadorst | 08-12-10 | 11:22

Oh nee? Importeer flink wat spullen uit het noorden van China en daar zijn ze soms drie wintermaanden weggejorist omdat het zo koud is en ze de "delfstoffen" niet goed kunnen winnen...

eerstneukendanpraten | 08-12-10 | 11:27

@ mickeyD | 08-12-10 | 11:26
Haha, dat zou nog de grootste grap zijn; actie voor niks.

1st Male Lesbian | 08-12-10 | 11:27

@TheStef | 08-12-10 | 11:02
Die hebben 365 vakantiedagen per jaar

Che_cuevara | 08-12-10 | 11:27

Kamperen is voor paupers, dat blijkt maar weer.

ZupahKerk | 08-12-10 | 11:27


tummes | 08-12-10 | 11:15 Niks mis met kolencentrales. Doen het veilig en schoon. De hele wereld staat er vol mee. Duizenden. Er kunnen er nog makkelijk een paar bij hoor.

Willianus Wortelus | 08-12-10 | 11:26

wat een loosers, een behoorlijk filmpje van meer dan 30 seconden maken kunnen ze niet.. en HET IS VORSTVERLET SUKKELS!!!!!!!!!
dus er komt helemaal niemand die multi-fuel centrale afbouwen vandaag!

mickeyD | 08-12-10 | 11:26

@ Hölzenbein | 08-12-10 | 11:24
Is er een probleem dan?

1st Male Lesbian | 08-12-10 | 11:25

Badderbeest! | 08-12-10 | 11:20

Ik word hier zo moe van, zie de comments van James en Jan hierboven... Joris, kom er maar in jongen!

eerstneukendanpraten | 08-12-10 | 11:25

@Badderbeest! | 08-12-10 | 11:20
Ga. Eens. Deaud.

kapotte_stofzuiger | 08-12-10 | 11:25

@Guusje Nadorst | 08-12-10 | 11:22

De Chinese afdeling van Greenpeace gaat zo spoedig mogelijk ook protesteren, don't worry.

Dat is over ongeveer 40 jaar, als ze uit het heropvoedingskamp worden ontslagen.

Reinaert | 08-12-10 | 11:24

@ Guusje Nadorst | 08-12-10 | 11:22
Nooit in de winter in China geweest zeker.

1st Male Lesbian | 08-12-10 | 11:24

Iz die actievoerder doodgevroren?
krijg al 3 minuten hetzelfde beeld te zien|?????

Ali_Ben_Zine | 08-12-10 | 11:24

@Badderbeest! | 08-12-10 | 11:20
"Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in
een geautomatiseerd gegevensbestand, of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze,..... zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever."

Ghehe, * zwaai *

An die ARBEIT | 08-12-10 | 11:24

Geen kolencentrales, geen kerncentrales!!! Bij beide is het afvalprobleem niet opgelost. Domme hersenloze sukkels die het tegendeel beweren. Respect voor die groenvreders daar.

Hölzenbein | 08-12-10 | 11:24

jandoppie | 08-12-10 | 11:19
Wat voor lawinepijlen heb je dan? 70 m. is een peuleschilletje.

Superior Bastard | 08-12-10 | 11:23

Het is natuurlijk een beetje vreemd dat je op een steenworp afstand van Slochteren zo nodig een ouderwetsche kolencentrale moet bouwen, da's dan wel weer een waarheid als een koe. Maar goed, het zal wel iets met economische haalbaarheid te maken hebben en da's nou eenmaal interessanter dan milieugeneuzel.

Als ik het zo bekijk heeft Greenpeace voor de afwisseling toch eens een keer een beetje gelijk, dit zou in een modern en (nog steeds, al merken wij daar weinig van) rijk land als het onze niet meer moeten gebeuren. Al zou ik ook niet weten wat de alternatieven dan wel niet zouden moeten zijn, gas en olie zijn ook eindig, blijft kernenergie over. Maar voordat je dáár de vergunningen voor rond hebt is Delfzijl al lang onder de zeespiegel verdwenen vermoed ik (en ook dan zal Greenpeace soortgelijke acties uithalen).

Het is krom, maar het is niet anders.

Reinaert | 08-12-10 | 11:22

@Badderbeest! | 08-12-10 | 11:20
Een linkje had ook gemogen hoor.

James Lastig | 08-12-10 | 11:22

De perfecte plek voor een FM zender met wifi-link.

doskabouter | 08-12-10 | 11:21

@Badderbeest! | 08-12-10 | 11:20 Een link was wel voldoende!

jandoppie | 08-12-10 | 11:21

Badderbeest! | 08-12-10 | 11:20
U solliciteert naar een Joris.

Charles de Batz | 08-12-10 | 11:21

We moeten gewoon alle onrendabelen afsluiten van gas, licht en water. Goede zaak van greenpeace!

sjaakdeslinksesul | 08-12-10 | 11:21

-weggejorist-

Badderbeest! | 08-12-10 | 11:20

@tummes 11:15: Een kerncentrale was inderdaad beter geweest, maar de bottom line is dat we die capaciteit gewoon nodig hebben. Renewables zijn leuk maar zon en wind kosten nog steeds 2 a 3 keer zoveel als conventionele energie. We moeten vooral doorgaan met alternatieve energie om het onderzoek ernaar aan de gang te houden, maar het nu op grote schaal toepassen is nog veel te duur. En laten we ons dan ook richten op veelbelovende zaken. Wind is niks en wordt niks, maar op het gebied van zonne-energie is er nog enorm veel te winnen.

Muxje | 08-12-10 | 11:19

Kolencentrales zijn zo 20ste eeuws. Het zou niet nodig moeten zijn. Er zijn veel betere alternatieven. Maar het schijnt hier wel erg zwart/wit te zijn. Je bent tegen Greenpeace en dus voor kolencentrales. Ik ben beide tegen. Geen mij maar de vegaburgervreters van Sea Sheppard. Dat zijn pas helden.

Charles de Batz | 08-12-10 | 11:19

Net iets te ver voor een lawinepijl... jammer.

jandoppie | 08-12-10 | 11:19

Goedzo, idioot idee om nog kolencentrales te gaan bouwen
Bouw een kerncentrale!

Japannert | 08-12-10 | 11:18


Mooi inkijkje hoe Greenpeace de zaken altijd weet te overdrijven. De eerste kleum schat 50 meter. De tweede schat minstens 50 meter.

En eenmaal aangekomen op de website is het al "bijna 100 meter". Lutsers. Bah.

Willianus Wortelus | 08-12-10 | 11:18

Nederlanders worden steeds dommer.
Greenpeace is daar het ultieme voorbeeld van.

Tussen 2006 en 2020 worden/werden er wereldwijd meer dan 800 kolencentrales gebouwd.
De meeste daarvan in China, India en de VS.
Die ene hier in nederland maakt geen drol uit.
Ga maar in China demonstreren lafbekjes, dan zal het snel met jullie protesten afgelopen zijn.

Dostranamus | 08-12-10 | 11:17

Jezus wat saai die livestream.... kan de val naar beneden misschien op dumpert gezet worden? Merci!

Frederik Vijf | 08-12-10 | 11:17

Ik ben geen groenvrede activist, maar volgens mij moeten we wel gaan kijken naar andere energiebronnen ipv een nieuwe kolencentrale te bouwen.

Wim-Lex | 08-12-10 | 11:16

Het is dan ook absurd dat essent al kan bouwen voor de vergunning rond is. Aan een beschermd natuurgebied bovendien! Nee, ik ben geen grote fan van Greenpeace, maar hier hebben ze een punt. Moet jij voor de gein eens een schuur bouwen zonder vergunning... Dan kom je hem af aan het breken.

SantaX | 08-12-10 | 11:16

Ze hebben gelijk. Welke idioot bedenkt dat er in 2010 + years to come nog zo massaal geinvesteerd moet worden in fossiele brandstoffen? Stoppen die flauwekul en meer hun best doen in renewable energy.

tummes | 08-12-10 | 11:15

geenstijlsteengeil | 08-12-10 | 11:14
Eens.

Superior Bastard | 08-12-10 | 11:15

Greenpeace? Heeft die nutteloze club zichzelf nog niet opgeheven?

Een livestream audio de andere kant op zou ook leuk zijn. Via een megafoon. Kunnen we die activisten vragen of ze daarboven de plek voor de nieuwe kerncentrale even willen aanwijzen.

Sanglier | 08-12-10 | 11:14

Het is de schuld van de hond.
Meer klanten betekent meer afname.

winterpeen | 08-12-10 | 11:14

Creampies altijd +1

geenstijlsteengeil | 08-12-10 | 11:14

Ik ben het wel met Greenpeace eens dat een kolencentrale belachelijk is. Ik dacht dat we allemaal moesten geloven dat CO2 zo erg is ... dan moet je vooral kolen gaan stoken ... Of zouden we gewoon voorgelogen worden door de immer betrouwbare regering?

Wat is er mis met een paar flinke schone kerncentrales?

James Lastig | 08-12-10 | 11:13

Moeten die gasten niet werken of zo?

Evildutch | 08-12-10 | 11:12

Van mij mogen ze ook een grote kerncentrale neerzetten, maar ook dat niet van Greenpeace. Stelletje bomenknuffelaars. Laat ons de kolen stoken? Geen kolen nodig = geen feel good tv bij reddingsacties voor mijnwerkers, geen feel good tv = geen tv nodig, geen tv nodig = geen kolencentrale! Oh wacht.

Vloberto | 08-12-10 | 11:12

Laat ze maar een paar weken in dat tentje zitten die hufters en niks geen vreten geven.

Boy Cot | 08-12-10 | 11:12

Lekker laten hangen. Volgens de Televaag komt er weer een horror-winter aan. Dus dat komt mooi uit.
Heeft GreenPeace die hoogwerker zelf geregeld? Mag toch wel hopen dat die op bio-ethanol loopt.

Schaamharing | 08-12-10 | 11:11

Gewoon doorlopen, niets aan de hand.

Bigi Bana Boy | 08-12-10 | 11:07
Nee hoor, ze hebben gewoon ander werk.

Superior Bastard | 08-12-10 | 11:11

@Bigi Bana Boy | 08-12-10 | 11:07
Het wordt pas leuk in de bergen. Dan weet je niet of een zekeringspunt het echt houdt

ristretto | 08-12-10 | 11:11

Mag 't lijen dat tentje incl. inwoners naar beneden lazert.

Popiejopie79 | 08-12-10 | 11:10

Goede zaak. Die kutkolen moet je helemaal niet willen. Kernenergie is de toekomst.

Kleine Man | 08-12-10 | 11:10

Ze hadden ook op springveren over auto's kunnen gaan springen.

CoffeePatch | 08-12-10 | 11:10

Lijkt mij best lachen! Al zou ik het meer om het avontuur gaan en een beetje spelen met touwen en ander klimmateriaal...

Grips | 08-12-10 | 11:10

@ Bigi Bana Boy | 08-12-10 | 11:07
Of ze zijn stoned en minder geremd.

Multiflauwekulti | 08-12-10 | 11:09

Handig die livestream, dan kunnen we straks meegenieten hoe die milieuterroristen hardhandig door de M.E. worden afgevoerd om een paar nachtjes in een donkere cel te verblijven.

Quasi Fout | 08-12-10 | 11:09

Neuqen in een tentje op 70 meter. in de winter. Lijkt me niets.

Sersjant Lucassen | 08-12-10 | 11:08

Toch hebben die gasten met lef en kloten dan al wij reaguurders bij elkaar.

Bigi Bana Boy | 08-12-10 | 11:07

Wetten Dass 2.0.
Gezellig.
*trui uittrekt en verwarming open draait*

Multiflauwekulti | 08-12-10 | 11:06

Waar is windkracht 10 als je hem nodig hebt.

Grand Marnier 150 | 08-12-10 | 11:05

Weg met die kolencentrale!!! Dit had een kerncentrale moeten zijn!

De Stramme Kabouter | 08-12-10 | 11:05

Is dat wel Essent jongens? Check your facts

Kees Fondue | 08-12-10 | 11:04

Er was toch zo'n nieuwe planeet ontdekt? Stuur die groentjes daar lekker heen. Gaan we kijken welke planeet het het langst volhoudt.

lutseklutser | 08-12-10 | 11:04

Target practice zeg ik, 70 m is de moeilijkheidsgraad
Natuurschreeuwerts -1

IesMeinKoeltoer | 08-12-10 | 11:03

ik wil ook geen kolencentrale!

doe maar zonnecellen

leuk een groot park in de sahara ter grootte van frankrijk en pats voor iedereeen stroom! da's pas innovatie

wet fart | 08-12-10 | 11:02

Leuk die livestream, microfoontje erbij?

Guusje Nadorst | 08-12-10 | 11:02

Is toch gewoon een kwestie van wat kabeltjes doorknippen?

Luke S. | 08-12-10 | 11:02

Waar halen ze de tijd vandaan, dat die mensen nog zoveel vakantiedagen hebben aan het einde van het jaar.

TheStef | 08-12-10 | 11:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken