
Broeders en broederinnen, het heeft de Heere behaagd Nederland te laten bukken onder het juk van de Zondagswet (sinds 1953). En de Heere zag dat het goed was, dus dat blijft zo. Ondanks het feit dat christenen inmiddels net zo marginaal zijn als niet-autistische Dungeons & Dragons-fanaten, hebben ze wel een dikke middelvinger in de wetgevende pap. Donner heeft besloten
vast te houden aan de Zondagswet. En wie daar aan komt, is een
christenonderdrukker. Samenvatting: "
Het is verboden op zondag voor 13 uur openbare vermakelijkheden te houden, daartoe gelegenheid te geven of daaraan deel te nemen (tenzij religieus van aard)." Oftewel, niemand mag een feestje geven op zondagochtend, behalve mensen die geloven dat een man die over water kan lopen uit de dood is opgestaan, zodat zij na dit miserabele leven in een eeuwigdurende psalm mogen rond dartelen. Een wet om gelovigen te beschermen. Want kerkgang is lastig als er ergens anders tegelijkertijd een feest, concert of shopping spree bezig is, klaarblijkelijk. En daarom mogen christenen op zondagmorgen iedereen uit bed kerkklokken, maar dient u uw bek te houden in verband met de zondagsrust. En zeker niet te gaan winkelen, want dat is oneerlijke concurrentie voor gristenwinkels. In tegenstelling tot de christelijke boekenwinkel opengooien
vrijdagnacht voor de eerste verkoop van de Jip en Janneke-variant van de Statenbijbel. Daar heeft de niet-christelijke boekenwinkel zaterdagochtend natuurlijk echt geen last van. Egoïsme, hypocrisie, intolerant jegens anderen en o ja,
ethisch verheven boven u, dat zijn de gelovigen. En volledig gestoord (zie
laatste alinea) natuurlijk. Daar heeft u zich als aspirant vagevuurgebroed maar naar te voegen. Amen.
Reaguursels
InloggenZondagochtend ben ik meestal onder invloed .
Broodje doner met knoflook en sambal dan maar!
@vlip | 04-12-10 | 16:48
is dat dan ook van religieuze aart zeker?
maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q...
Draai je hier eens 180 graden rond.
typisch he!
jeanmondo | 03-12-10 | 12:44
.
En jouw vrijheid dan, waar houdt die op? Hersenloze VMBO-outcast!
Me want ur braaains! | 03-12-10 | 15:58
.
Je "zwitsal" geldt overduidelijk niet alleen voor je account hier, maar ook voor je zogenaamde christelijk zijn! Je lult als een dronken aardbei die opgegeten is door een kip zonder kop! Waar staat dat gezwam van jou dan in de Bijbel?
Altijd lekker. dat "huilie, huillie" op GS over christelijke dingen waar ze geen reet aan kunnen doen. Heerlijk!
PS
GS = D66 tegenwoordig? Triest!
-weggejorist-
Wat een achterlijk middeleeuws land met absurde wetten. Verdrietig nieuws.
Best wel mooi, zo'n dag rust. Beetje tijd voor de familie, kater verwerken etc. En dan toch nog een dag in de week dat ik geen boodschappen zou hoeven te doen, heerlijk....
@Schoorsteenveger | 03-12-10 | 15:36: I could not agree more. Mijn god (om maar even in de sfeer te blijven), wat een waarheden als koeien. Tenminste, voor weldenkend Nederland, that is.
@ Dudus Coke | 03-12-10 | 12:26
als je van die ene dag die concurrenten wel open zijn en jij niet zoveel schade hebt kan je beter je toko meteen sluiten want dan is die niet levensvatbaar..
ik eis dat alle kerken op zondag sluiten zodat ik rustig kan winkelen
@An die ARBEIT | 03-12-10 | 12:49
Ik hoor je mijn zoon. Vraagt en ik zal u antwoorden, roept en ik zal horen, slaat en ik zal genieten reaguurt en ik zal u lezen.
Quote "Creationisten als Jan Rein de Wit achten bacterieel leven elders in het heelal niet onmogelijk. Maar dat moet dan wel afkomstig zijn van de aarde, omdat het leven daar is geschapen.unquote
ik zou maar een ruimtereis boeken bij de KLM als ik deze man was, een enkeltje wel te verstaan..."u komt langs de hemel op weg naar het heelal, u ontvangt 200 euro"
stelletje simpele zielen.... en hoe moet dat dan vanaf de aarde in de ruimte terecht gekomen zijn !! misschien heeft die God van hun wel andere knikkers in de ruimte volgestopt met "hogere wezens" en zijn de christenen hier wel mislukte experimenten... gedumpt op deze kloot...
ga toch rummikuppen allemaal
Weten die gekke Christenen dan niet dat God geen benul heeft van rare menselijke concepten als dagen in de week! Laat staan dat hij een voorkeur voor de een of de andere dag zou hebben! Lachwekkend!
Nederland heeft een christelijk achtergrond: in de Middeleeuwen / Gouden Eeuw stond Nederland bekend om zijn tolerantie: veel vluchtelingen uit Engeland, Frankrijk en Belgie waren hier hartelijk welkom en hebben een niet-onaanzienlijke bijdrage geleverd aan de welvaart in ons land.
Andere geloven werden weliswaar misschien niet wettelijk ingekaderd, maar in de praktijk oogluikend toegestaan.
Het feit dat iedereen nu kan zeggen wat hij wil op internet is hier een indirekt gevolg van. Realiseer u echter: vrijheid geeft ook verantwoordelijkheid. Aan de commentaren die ik af en toe lees moet ik echter constateren dat menigeen hier niet mee om kan gaan.
Hou als het u blieft aub. u fatsoen.
Gristenen mogen opfucken met hun dogmatische shit. Evenals ieder ander die een sprookjesboek als 'leidraad' hanteert. Beoefen die hobby thuis en val een ander niet lastig.
Pakzooi | 03-12-10 | 12:48
Daar ben ik ook voor. Maar Ron Paul gaat niet kinderachtig christenen lopen bashen. op de middelbare school kon ik daar nog wel om lachen, het is een puber cultuur die zijn gelijke vindt in: dierenactivisme, socialisten, allochtonenknuffelaars. dus zo een beetje iedereen waar deze site zelf op loopt te poepen. emo bullshit dus. doe eens lekker wat koud liberaals, over hoe je in nederland beter afbent wanneer je werkloos bent etc etc.
Gelijk hebben ze.
Poep heb ik al jaren aan holland
O o o wat ben ik blij met de scheiding tussen kerk en staat.
Stel je voor dat christenen wetten zouden mogen maken.
Ok, ok, nog EEEEn verkiezing en daarmee vaporizen die onzin.
indoctrinatie zou verboden moeten worden.
domheid regeert | 03-12-10 | 16:48
Zeg dat wel. Meneer maakte zich een aantal jaren geleden al onsterfelijk belachelijk.
"Donner meent dat de secularisering in Nederland is doorgeslagen." Voor hem komt secularisering uit de koker van de duivel.
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/90...
Wij kunnen wel proberen om religie belachelijk te maken, maar er is niemand die dat beter kan dan Donner zelf.
Daar ken ik maar een passend antwoord op: godverdomme!
Ik stem D66 en kan helemaal geen argumenten vinden voor deze wet, ben ik ongenuanceerd=
Dit is toch godverdomme bezopen!
Mark, stomme gristenhond.
En anti-ongristelijke bode, het propagandablaadje van de SGP, zit ook weer huilie huilie te doen.
Als 'anti-christelijk' gelijk staat aan het af willen schaffen van onzinnige, betuttelende, middeleeuwse reforegels, ben ik heel erg anti-christelijk.
Bah!
@ Me want ur braaains! | 03-12-10 | 15:58
+1
Goed dat mensen als jij af en toe ook eens van zich laten horen, want de christenen waar het hier om gaat is inderdaad een krimpende, marginale, bekrompen factie die nu nog even de doodsrochels van hun groepering uitstoten en in wanhoop om zich heen klauwen.
Het merendeel van de christenen bestaat volgens mij uit prima mensen die iedereen als buurman/buurvrouw zou willen.
ik ben zelf ook christelijk, maar ik kan me enorm ergeren aan al die refofundamentalisten die vooral anderen dingen verbieden omdat het van de bijbel moet. ze hebben kennelijk zelf de bijbel niet goed gelezen, want een van de hoofdgedachten van het nieuwe(2000 jaar oud en nog steeds nieuw!) testament is dat iemand alles mag doen wat ie wil wanneer hij maar wil, als hij dat goed vind. je mag iemand dus niet iets verbieden omdat jij vind dat het niet mag. de bijbel zegt dus juist dat die zondagswet niet goed is. weg ermee dus.
Je moet de markteconomie temmen als een wild paard, berijden en richting geven. Maar je mag haar niet haar dynamiek ontnemen.
Th. Nagel
Ik vind het maar griezelig dat de Staat beslist over de momenten dat ik mijn winkel open mag doen. Hebben we dan g*dverd*mme ineens geen crisis meer???
Fietstas | 03-12-10 | 15:37
Dat is de reden dat niemand jouw "Kuhdorf" komt bezoeken.
Ik vind een dag in de week rust prima. Geniet er erg van. Houden zo dus. Mensen die op zondag iets willen tyfen maar op naar Rotterdam en Amsterdam. Daar zijn de winkels alle zondagen open.
marco8185 | 03-12-10 | 15:28
"De zondag is voor kerkgang". Wie bepaalt dat? En op basis van welke waarheid is de zondag voor kerkgang en niet voor grasmaaien?
Als ik nou toevallig de Grote Grasgod aanbid en hem met mijn grasmaaien op zondagochtend wil eren, waarom heeft die christengod van jou dan een steepje voor op mijn grasgod? Volgens mij enkel de historische omstandigheid dat jij praat namens een godsdienst die kennelijk een deel van de wereld veroverd heeft en daar macht aan ontleent en dat ik praat namens een godsdienst die nul komma nul historie heeft gemaakt. Of je moet veronderstellen dat die godsdienst van jou naast een historische toevalligheid ook nog een andere kwaliteit heeft, namelijk te spreken namens die Ene Ware God en dat het dus jullie recht is om de zondag voor de kerkgang te claimen.
Mag je wel van die gristenen neuken op zondagmorgen? Of is dat voor het oog van god ook te belastend. Want beseffen jullie wel dat die gast daarboven gewoon in je slaapkamer kan kijken. En naar de pedofiele priesters, die smeerlap.
Als CDA raadslid vind ik dat de Zondagwet nog niet ver genoeg gaat. Ik vind dat grasmaaiers die op zondag worden gebruikt in beslag moeten worden genomen evenals alle andere klusapparatuur.
De zondag is voor kerkgang, sport en ontspanning met na afloop een flinke neut.
@An die ARBEIT | 03-12-10 | 14:58
Hahaha geweldig! +heel veel
www.godisimaginary.com/
@Che_cuevara | 03-12-10 | 14:55
Uri Gelder? Is dat die vent die zonder handen aan de ringen hangt?
@Teun van het Tuinpad | 03-12-10 | 12:33
Is niet winkelen, is bedelen en dat mag dan weer
@sjaakdeslinksesul | 03-12-10 | 12:29
Dat kan Uri gelder niet eens
@j.fietsbel | 03-12-10 | 12:19
Ja hé
Ik heb weer poep aan die hallucinerende gerelicapten met hun virtuele vriendjes.
@ Art Vandelay Ultor | 03-12-10 | 14:24
Bijna lachwekkend inderdaad, als het niet zo ontzettend triest was...
Wel een goede quote inderdaad, had 'ie meer mee kunnen doen, maar de boodschap is helder en valt weinig op aan te merken!
Schoorsteenveger | 03-12-10 | 13:42
U kunt het zo mooi verwoorden dat alle andere tegels haast overbodig zijn.
@Pervasieve stoornis; En daarna ook!!!
Gasten die dagelijks vele uren op het internet doorbrengen kunnen het moeilijk voorstellen maar een ondernemer met werkdagen van 11 uur is blij met een dagje rust in de week. Een dag om in ons geval met de familie door te brengen en in competitieverband te voetballen. Verder heeft een vrije zondag niets met het christelijk geloof te maken, Jezus 'ontheiligde' die dag ook meerdere malen met als motivatie dat de Sabbath er was voor de mens en de mens niet voor de Sabbath.
@An die ARBEIT | 03-12-10 | 14:19
En hoe ironisch is het dat ze juist worden afgebroken omdat de EU dit van kandidaatlid Turkije eist wil het volwaardig lid worden? Islamisten als Gül en Erdogan worden netjes in de kaart gespeeld.
Atatürk zei het ooit zo mooi (maar wel in het Turks natuurlijk): Islam, that absurd theology of an immoral Bedouin, is a rotting corpse which poisons our lives.
Dat hoor ik graag.
Ik word zo moe van al die mensen die geloven en dat willen opdringen aan anderen, laat me met rust met je reli-shit, ik zondagmorgen in ieder geval he-le-maal los ook al is het zaterdag laat geworden. Tot 13.00 uur is het feest zondag!!!
@Art Vandelay Ultor | 03-12-10 | 14:11
Zeer zeker, en Art zou Art niet zijn wanneer hij dit niet nog even benadrukte ;)
Men is in Turkije niet voor niks altijd zo trots op Ataturk geweest. Hij zag dat gevaar zeer duidelijk. Jammer dat die enkele goede zaken die deze man heeft veroorzaakt nu weer worden afgebroken en de trend toentertijd niet is doorgezet, maar goed.
-weggejorist-
@An die ARBEIT | 03-12-10 | 14:03
Heh, ik ben geen allesweter (de middeleeuwen vormen een lastige periode), maar dat is me zeker bekend, ja.
Wil ik verder nog opmerken dat juist omdat de islam geen scheiding tussen kerk (er is niet eens echt een kerk als instituut) en staat kent, we moeten oppassen voor die religieus getinte totalitaire ideologie. Toen de koran was voltooid, was de islamitische gemeenschap al een politieke kracht (i.t.t. bij de christenen) en is er in de theorie nooit een scheiding opgenomen. Uiterst gevaarlijk.
@Fatwa | 03-12-10 | 14:03
Het is natuurlijk maar net hoe je met die vrijheidS omgaat.
@Schoorsteenveger | 03-12-10 | 14:02
Wat wordt versterkt door de aanwezigheid in de coalitie van een partij die niet is geïnspireerd door religie en één die dat wel in is.
Dat is een balans, maar wel een waar je twijfel over kunt hebben.
@Art Vandelay Ultor | 03-12-10 | 13:53
Daar heb je inderdaad gelijk in. Waarschijnlijk is het niet geschreven met het doel van verovering voor ogen. Eerder manipulatie op het sociale vlak in een bestaande bestuursvorm ;)
Maar zover ik weet is de Koran dat inderdaad welzeker en zover ik weet de Ilias inderdaad ook. Veel stukken en gedichten uit die tijd hadden een politiek doel, zoals b.v de Aeneis bij de Romeinen hun complete bestaan verklaarde en verheerlijkte, maar dat hoef ik jou waarschijnlijk niet te vertellen....
jezus is een flikker! en mohammed een pedo!
Sorry, vrijheids van meningsuiting...
Art Vandelay Ultor | 03-12-10 | 13:55
Gedogen wordt het helemaal in 2011. De vraag mag gesteld worden of de christenen de seculiere staat gedogen, of dat de seculiere staat het cristelijk geloof gedoogt. Ik denk dat momenteel beide posities tegelijkertijd het geval zijn.
Misschien wilt Donner ook op zondag die godverdommense kutreclames op radio en tv verbieden. Daar word ik op zondagen ook niet rustig van!!!
@Schoorsteenveger | 03-12-10 | 13:42
Heerlijk weer.
datdantochweerwel | 03-12-10 | 13:22
Ja, maar ik kies er dan toch liever zelf voor om al dan niet rust te nemen.
Als ik toevallig niet van plan ben om op zondagochtend mijn rust te nemen en alleen al daarom misprijzend word aangekeken door horden gelovigen die braaf ter kerke gaan en vervolgens bij wet gedwongen word om rust te nemen, dan heb ik toch het gevoel dat er iets in de menselijke verhoudingen niet helemaal klopt.
@An die ARBEIT | 03-12-10 | 13:46
Allicht en wij ook. Wij hebben het Spaanse rijk zelfs verlaten omdat de Spaanse koning zijn door god gegeven plicht verzaakte: goed koningschap. Dat was o.a. deel van onze rechtvaardiging van het Plakkaat van Verlatinghe.
De bijbel is zeker ge- en misbruikt door staten en heersers die de scheiding van kerk en staat niet zo nauw namen. Wat ik echter beoogde te zeggen was slechts dat het nieuwe testament niet met dat doel voor ogen is geschreven. Dit in grote tegenstelling tot de koran (en wellicht de Ilias).
-weggejorist-
@Art Vandelay Ultor | 03-12-10 | 13:24
In latere tijden heeft de kerk er toch erg veel macht, land en geld mee verworven, door b.v het verplicht afstaan van stukken akker aan de kerk en het verkopen van aflaaten. (Als dat het meervoud van aflaat is, i.i.g. ;) Plus natuurlijk de giften die de kerk sowieso van haar aanhangers verlangde. Dit alles met de Bijbel in de hand.
Daarbij is de kerk dan misschien nooit zelf deel van de poltiek geweest, of zijn er bestuursvormen op die Bijbel gebaseerd, maar heeft de kerk wel altijd een sterke invloed gehad op het volk en dus ook op het bestuur van het land.
Zo hebben de Spanjaarden b.v ook altijd " in de naam van God " gehandeld, ten tijde van de 80 jarige oorlog, niet?
deropofderonder | 03-12-10 | 13:22
Monotheïsme is het probleem. Polytheïstische godsdiensten zitten anders in elkaar, kennen geen ene, ware God en kennen dus ook niet een dwingende moraal die door die ene, ware God als een gesel over de gelovige gemeenschap heen gelegd kan worden.
De scheiding van kerk en staat lijkt een simpele politieke daad maar is een uiterst complexe onderneming die slechts ten dele is uitgevoerd en nooit afgerond. Waarom? Omdat wij nog steeds niet in staat zijn om die ene ware God als auteur van onze moraal vriendelijk te bedanken voor zijn voorbereidende werk, hem in alle duidelijkheid terzijde te schuiven als absoluut referentiepunt en de boel voorgoed in eigen hand te nemen.
Wat Donner hier impliciet aan de gemeenschap mededeelt is dat hij tot aan de laatste snik zal pogen te voorkomen dat God als absoluut referentiepunt voor álle mensen, inclusief ongelovigen en andersgelovigen, volledig uit het zicht verdwijnt. Hij wil het recht der Christenen in stand houden om eerbied, ontzag, deemoed, onderwerping af te dwingen, bij iedereen, niemand uitgezonderd.
Dat is principieel het koppelen van een waarheidsclaim van één groepering aan ons juridische stelsel, met uitsluiting van de claims van anderen.
Zo was het vroeger, en zo moet het als het aan Donner ligt blijven. Heeft niets met vrijheid van godsdienst te maken of met bescherming van die vrijheid. Heeft te maken met het direct beperken van de vrijheden van anderen op basis van één particulier waarheidssysteem dat krampachtig volhardt in zijn pogingen om zijn moraal op te leggen aan de gehele gemeenschap.
Zo lang wij deze onduidelijke toestand blijven laten bestaan zullen wij geen fundamentele oplossingen hebben om het 'oprukken' van de islam te pareren. De Islam claimt exact dezelfde ruimte die is opengelaten voor de lange tenen der christenen.
nfamousbastard | 03-12-10 | 13:36
Je verstand zit een meter te laag kerel.
Wat "Psyco_ | 03-12-10 | 13:08" zegt
Ik organiseer een gangbang op het kerkplein in rhenen as zondag om 11.00u
, mag dat?
Zo kon iedereen weer even tuffen. Wat moet je anders?
Smerig, hypocriet en miderwaardig volk die sprookjesgelovers, maar bovenal kinderverkrachters.
datdantochweerwel | 03-12-10 | 13:22
1 dag rust is prima, maar waarom willen jullie reli-freaks alle mensen verplichten op jullie favoriete dag te rusten?
schijnheiligen zijn het allemaal! Coke;bier en vrouwen slaan mag, tenminste doen ze en omdat ze zondags in de kerk komen zou alles vergeven zijn.. Ik ben voor een afterparty op de biblebelt op zondagochtend een uur of zes tot heel laat!!!!
@ datdantochweerwel | 03-12-10 | 13:22
Klopt helemaal, maar wélke dag ik daarvoor neem is mijn zaak, en mijn zaak alleen. Geen al te lastig te behappen concept, no?
@An die ARBEIT | 03-12-10 | 13:17
Dat laatste geldt zeker voor de koran (wanneer een groep mensen mohammed in de weg zat, kreeg hij altijd toevallig precies op dat moment een profetie waarin allah het sanctioneerde dat deze mensen uit de weg werden geruimd), maar voor de bijbel toch een stuk minder.
De bijbel kent zelf een scheiding tussen kerk en staat (twee zwaarden) en in de tijd van de evangeliën kende de christelijke minderheid geen enkele machtspositie (dat is waarschijnlijk ook de reden van die scheiding; we wilden de Romeinen niet voor de kop stoten). Ze kenden geen staat of politiek en dus vielen er ook geen acties voor het volk te rechtvaardigen in die zin. Dit geldt natuurlijk niet voor religieuze acties (manier van belijden).
@ Schoorsteenveger | 03-12-10 | 13:17 Mompelt iets over scheiding van staat en kerk, en al die reaguurders die helemaal niet willen dat een andere godsdienst hier de baas wordt. Intussen maken de Gristen-honden hier wel de dienst uit. PS: ben ex-refo.
De zevende dag is door God zelf apart gezet als een heilige bijzondere dag, waarvoor wij Hem dankbaar mogen zijn en waarop wij mogen rusten van alle arbeid die wij op de andere dagen van de week doen. Maar zelfs als je er geen religieus motief voor hebt is het gezond en goed om een dag in de week te hebben waarop je rust houdt en afstand neemt van het gejaag van alledag. Probeer het maar eens uit.
An die ARBEIT | 03-12-10 | 13:18
Neurood.
@ e.thunder | 03-12-10 | 13:05
Die christenen mogen wat mij betreft een heidens geloof hebben en huilie doen wat ze willen, da's hun goed recht.
Alleen zie ik dat soort heidenen graag het fatsoen opbrengen om zich ervan te onthouden hun zienswijze anderen door de strot pogen te duwen.
Kwestie van fatsoen en ruggengraat, bovendien gelieerd aan de Gulden Regel. Ook al zo'n begrip wat dankbaar overgenomen is door die heidense christenen, zoals zo'n beetje alle elementen van hun religie afkomstig zijn van spirituele denkerts die eeuwen voor hen al rondliepen.
@Ron_Paul wat piep je nu man, ongelovigen en andersdenkenden zijn de laatste 1600 jaar op veel ernstiger wijze gehaat en vervolgd door Christenen ( kruistochten, homo haat, inquisitie, ketter en heksen etc etc etc ) dan de paar geschreven woorden hier op het www. Alle religies roeptoeteren over liefde en verdraagzaamheid maar doen dit meestal alleen voor eigen parochie en eigenbelang en veroordelen mensen die anders doen en denken. Haat, de Bijbel en de Koran staan er vol mee.
Donner is een über-refo die eigenlijk nog in de 19e eeuw leeft. Omdat hij macht heeft als minister dus wel in staat om zijn Gristen-mening aan ons allen niet-gelovigen op te leggen. Alleen in NL wordt er spastisch gedaan over die winkeltijden, de rest van de planeet is al wakker in het volgende millenium. Ga eens deaud Donner!
@sjaakdeslinksesul | 03-12-10 | 13:06
Ik bidt?
* Rietje weer oppakt en tetst *
klein_broertje | 03-12-10 | 12:48
De vraag of wij ergens in geloven of niet is hier helemaal niet aan de orde. Wat hier speelt is de vraag of het anno 2010 acceptabel is dat één monotheïstische godsdienst bij wet het gebruik van de openbare orde kan opeisen en bij wet alles wat volgens die godsdienst de traditionele viering 'stoort' dient te kunnen verbieden.
@Art Vandelay Ultor | 03-12-10 | 13:04
Precies, maar natuurlijk is het allemaal zwaar geromantiseerd en is er flink aan geschaafd om de poltiek toentertijd tevreden te stellen. Tenminste, het lijkt me sterk dat die pijl van Paris echt door Apollo werd geleid... ;)
Maar ik vind het altijd een goed boek om aan te halen wanneer het over de Bijbel gaat, aangezien het het zelfde doel diende: Het beïnvloeden van het volk, door bepaalde acties aan Godengeboden te verbinden, zodat het gevoerde poltieke beleid makkelijker geaccepteerd werd door het volk en de te veroveren/ de veroverde volkeren.
En God zal al dezen in het gericht doen komen.
Kijk uit als je de Oogappel van God raakt.
Gelukkig hoeft een christen/ne niet te strijden.....
*Biertje met 7 up inschenkt*
En zeau issut!!
Vagevuur is voor mietjes.
Schoorsteenveger | 03-12-10 | 12:35
helemaal niets aan toe te voegen. AMEN.
Hmmm, vagevuur....
The sad souls of those who lived without blame and without praise.
Dante Aligheri
.
Daar lijken mij heel wat politici onder te vallen, inclusief Donner zelf.
Afschaffen die religieuze invloed op onze samenleving. Die hokus pokus moet eens afgelopen zijn langzamerhand.
rara | 03-12-10 | 12:54
Nee ik bidt nooit. En nu een grappig verhaal. Ik zat ooit in de gereformeerde (toen nog) kerk waar mijn oma naar toe ging en de dominee roept op tot gebed. Kijk ik en zie ik hoe de dominee verschrikt naar mij kijkt en snel zijn ogen dicht doen terwijl hij het gebed uitspreekt. Ik heb het mijn oma maar niet verteld.
Oh die laatste alinea is echt hilarisch. Altijd blijven ontkennen dat er buitenaards leven is, omdat harry van boven alleen leven op aarde heeft geschapen. Maar nu het toch mogelijk schijnt te zijn, draaien we het maar even zo dat het dan toch mogelijk is, maar dan wel van aarde zou moeten komen... *zucht*
Kijk ze weer huilie huilie doen,... heidenen.
Superior Bastard | 03-12-10 | 13:03
Is uitverkocht.
Helaas.
@An die ARBEIT | 03-12-10 | 13:01
Nou, de Ilias toch wel een beetje. Homerus is zo'n beetje de eerste geschiedschrijver, maar in die tijd was dat allemaal iets anders dan nu.
@Dirrek | 03-12-10 | 13:01: als god slechts 1 keer per 7 dagen moet schijten zou ik hem toch eens een consult met de internist aanraden... in elk geval meer vezels.
Teun van het Tuinpad | 03-12-10 | 13:00
Gehakt dan?
Ron_Paul | 03-12-10 | 12:34
Religie is zielig, religieuzen zijn stumpers, maar omdat het medeburgers zijn, gedogen we ze zolang ze geen overlast geven.
Zo blij?
Graag uitbreiden tot een verbod gedurende de hele zondag op braderieën, jaarmarkten, rommelmarkten en meubelboulevards. Dat is net zo'n nuttig tijdverdrijf als in de kerk gaan zitten.
Kunnen we nou echt niks beters verzinnen op de vrije zondag.
@Datkanikvéélbeter! | 03-12-10 | 13:01
Rare snuiter.
Superior Bastard | 03-12-10 | 13:00
Dat laat ik aan u over.
Dat van Sneeuwwitje.
-weggejorist-
De Muppets zijn wel echt, tocH?
An die ARBEIT | 03-12-10 | 12:58
En aan jou heb ik azijnpis geschonken...
Nee nee, je hoeft me niet te danken. Dat heeft je moedertje al voor je gedaan, mijn zoon.
@Bokko | 03-12-10 | 12:55
Beter lees je eens een op waarheid berust boek, the origin of the species b.v.
Of is de Ilias volgens jou ook geschiedenis? De Odyssee? En de Koran? De Thora?
Teun van het Tuinpad | 03-12-10 | 12:58
Dus, Jezus heeft niet over water gelopen, noch de rode zee gescheiden?
Straks beweer je nog dat Sneeuwwitje nooit bestaan heeft.
chefkok | 03-12-10 | 12:46
Goed voorbeeld doet navolgen (Lot).
Superior Bastard | 03-12-10 | 12:57
Kan wel hoor.
Maar dan moet dat wel zin hebben.
En dat heeft het, denk ik, niet.
Ik ga ook niet 10 kilometer door weer en wind naar de slager biefstuk kopen als ik vantevoren al weet dar hij het niet heeft.
@Datkanikvéélbeter! | 03-12-10 | 12:52
Sukkel, je deed het in 6 dagen, de 7e deed je helemaal niks!
Maar goed, je bent ook al oud. Dementie begint toe te slaan....
Bokko | 03-12-10 | 12:55
Het oude zowel het nieuwe testament zijn geen geschiedenis.
Het zijn oude verzonnen verhaaltjes.
Ach, ik ben doorgaans toch niet voor 1300 wakker op zondagen
Ik denk er toch sterk over om dan toch maar die kerkklok vol te blaffen met pur
is dat ook mooi afgelopen
Teun van het Tuinpad | 03-12-10 | 12:52
Ik denk zomaar dat je de boodschap van je comment niet aan mij uit kúnt leggen.
Spatie.
Zomaar.
Mokum Kosher | 03-12-10 | 12:43
Je moet eens het nieuwe testament lezen. Het oude testament is geschiedenis, kan best weggelaten worden. Ik begrijp wel dat jij daar zo op gefocust bent gezien je naampje..
Dirrek | 03-12-10 | 12:52
Da's duur drinken heur.
Kun je beter bij Dirk langs gaan.
@chefkok | 03-12-10 | 12:46: volgens de religieuze ratio word je daarvoor beloond, geloven ondanks aanwijzingen voor het tegendeel. Hoe harder je gelooft hoe groter de kans op een plekje aan Zijn dis. Anders had het ook wel weten geheten. Wetenschappers geloven trouwens ook een heleboel, dat wil zeggen tot er een betere verklaring voor een fenomeen is. Dat is het verschil, met wetenschappers valt (indien het een echte betreft) te praten over zijn waarschijnlijke ongelijk. Helaas onder hen ook genoeg oogkleppendragers. Vind het altijd wonderbaarlijk om in mijn niche (geneeskunde) een heleboel christenen tegen te komen die een knetterharde wetenschappelijke presentatie neer zetten om 5 minuten later zonder blikken of blozen te verkondigen dat ze in de Heer zijn.
@ klein_broertje | 03-12-10 | 12:48
Oh jee deze uitzending wordt opeens onderbroken door een
*knip*
*knap*
*kno-hop:*
Nieuwsflits!
*FLLLITSSS*
"Kerstviering (hopen op nieuw leven) en begrafenissen (hopen op zieleheil) zijn voorbehouden aan- noch uitgevonden door christenen."
Wist je niet, hè? Nee, daarom. Ik denk, ik meld het maar even.
En deze gristenen willen toch graag vrijheid van religie en zijn toch OH ZO BLIJ met de multiculturele samenleving? Kan die wet dan ff opgerekt worden door zowel de vrijdag als de zaterdag er bij te voegen? Of geld deze sabbatbescherming niet voor de andere religies?
Ik zie nu al uit naar twee extra daagjes uitslapen in de week. Lekker.
Overigens mogen de Gristenen van mij best iets verbieden maar dan moeten zij dat wel doen op basis van een boek dat klopt.
Tot die tijd,
de Rozen.
@sjaakdeslinksesul | 03-12-10 | 12:51
En: ga op zo'n moment maar eens aan de nabestaanden uitleggen dat je totaal niet in die reli-poppenkast gelooft, maar meebidt uit beleefdheid. Daar maak je vrienden mee...
Heel goed! Ik heb gutverruhdumme 7 dagen van mijn eeuwigheid aan jullie gegeven om jullie dit zandkorreltje in het oneindigheid te schenken. Dan mag ik toch wel op z'n MINST ff een paar uur zondagsrust van julli verwachten?!
Ondankbare honden....
In een beetje samenleving zou je verwachten dat de één op z'n kerkklokken gaat rammen en de ander z'n winkeltje openknalt. En zonder gezeik verder. Ik ga niet naar jouw kerk. Mooi, ik niet naar jouw winkeltje op zondag. Even goeie vrienden.
Vrijheid blijheid. Ik woon in een zondagsdorp en vindt het helemaal prima. Ik vindt een koopgootzondag helemaal niet aantrekkelijk. Maar dat is persoonlijk. Als ik op zondag maar noodbier kan kopen bij de snekbar vindt ik het voldoende verder.
Superior Bastard | 03-12-10 | 12:51
Ik denk dat ik dat u niet hoef uit te leggen.
Dus.
@klein_broertje | 03-12-10 | 12:48
Kerst is gezellig en heeft voor de meesten geen enkele religieuze lading meer buiten heet esthetische (uiterlijke pracht + kerstverhaal). En ook dat krijgt vaak amper aandacht (alsof men nog over de betekenis van Kerst nadenkt.)
Men huilt niet omdat men gelooft dat men elkaar weer in het hiernamaals zal zien. Men huilt vanwege verdriet, pijn en afscheid.
Dát zijn pas constateringen.
Ja de feiten, daar hebben die dekselse atheisten grote moeite mee!
Verder zou ik de Gristenen graag willen wijzen op dingen die écht niet kunnen.
Op zondag bijvoorkeur.
klein_broertje | 03-12-10 | 12:48
Uhhh... we staan daar wel bij de begrafenis en knikken vriendelijk mee met de dominie of pastoor, maar om heel eerlijk te zijn vinden we hen nog steeds even achterlijk en geloven we nog steeds niet in een leven na de dood.
Teun van het Tuinpad | 03-12-10 | 12:49
Ben je gereformeerd dan, Seth?
Ja, nu je het zegt!
* neem Illuvatar's rietje van het kussentje en tetst Johnny op z'n billen *
En nou huphup je schoolgeld terug vragen!
Lees je mee Eru?
En de Sint, die Goedheiligman.
Mag ik die eigenlijk wel betalen aankomende zondag als hij hier met Piet Pedro langs komt ?
Welk een dilemma.
@klein_broertje | 03-12-10 | 12:40
Wat is je punt?
Schoorsteenveger | 03-12-10 | 12:43
Dat de meest harde schreeuwers vooraan staan met de kerstvieringen en het hardst staan te janken op het kerkhof dat ze elkaar weer zullen zien in het hiernamaals.
Op zulke momenten wordt er opeens wel gelooft in een hogere macht.
Maar als er op internet iets wordt geschreven over een wet waarvan weinigen afwisten, dan gelooft niemand nog ergens is.
Het is dus niet zozeer een punt , maar eerder een constatering van feiten.
@ Ron_Paul | 03-12-10 | 12:34
Ron Paul.. hm is dat niet die Republiekein uit de VS? Dat is een echte libertarier die vindt dat kerk en staat strikt gescheiden dient te zijn!
Van Sinterklaas kreeg ik altijd cadeautjes. Maar die bleek niet te bestaan. Ach ik hou er mee op. Het heeft geen zin. De gemiddelde mens is te dom om buiten zijn eigen beperkingen te treden. Blijf lekker bang en vrees houden voor god, elohiem of allah of hoe jullie die pipo's in de hemel ook allemaal noemen. Nederland is weer een grote stap dichter bij de bananenrepubliek die het eigenlijk toch al was. Democratie, zonder gekozen staatshoofd. Religie die bepaalt of ik een aankoop mag doen op zondag. Linksen die bepalen dat mijn wijk omgetoverd is in groot Anatolia.. Dit land kan zoveel beter, maar dan wel zonder Nederlanders.
@ Snikkeldrift | 03-12-10 | 12:41
Vast een trauma overgehouden aan dat 'haan die driemaal kraaide' incidentje.
Overigens mogen de kerken ook geen geld vragen voor kaarsjes opsteken in de kerk.
Op zondag.
Ik ben ook fel tegen alles wat herrie maakt op zondagochtend, en ik ben heulemaal geen gristen.
De priesters van de gristenen weten als enige waar de poort naar de hemel is: in het aarsgat van een minderjarig jongetje.
@klein_broertje - Uhm, yeah right!
Wees toch blij met die gristelijke medemens. Zij zijn op de wereld om anderen te helpen. Voorbeeld? Bij mij op het dorp (zuidhollandsche eilanden) is er een man veroordeelt wegens ontucht met 2 van zijn dochters. Moet kunnen toch? De man zit dus vast maar moet, om allerlei redenen, nogal wat dingen missen. En dan staat er, godverdomme nog aan toe, een gristelijke pief met een collectebusvoor de deur om die man te steunen omdat hij het zo moeilijk heeft. Is echt gebeurd dus. Fijn hoor die gelovige medemens. Het is trouwens al belachelijk dat we bestuurd worden door mensen die geloven in iets wat niet wetenschappelijk bewezen is.
Snikkeldrift | 03-12-10 | 12:35
Inderdaad, je reinste diefstal.
atm0s | 03-12-10 | 12:38
Ik weet écht niet waar je het over hebt.
;)
IK heb ook moeite met kantoortijden, want dat is de dictatuur van de ochtendmens.
Typisch een criminele organisatie die het oogmerk heeft om leden en anderen uit te buiten. Definitief verbieden en lidmaatschap strafbaar stellen met deportatie naar een land met veel enge christenen.
BehaagD, QuiT, behaagD!
Maar nog groter dan de God der gristenen is de God der Mohammedanen. Waar de gristenen een dag in de week rusten, rusten de moezelmannen zeven dagen in de week.
Ron_Paul | 03-12-10 | 12:34
Doe maar normaal man. De vrijheid van christenen houdt wat mij betreft op bij hun voordeur. Heeft niks met bashen te maken.
Waarom mag een dominee op zondag eigenlijk wél werken?
Als het zo werkt dan stel ik voor om dit soort christenen uit de ziekezorg te halen. Jullie gaan maar lekker bidden tot jullie haatgod voor herstel. Dat scheelt wachtijden, geld en geeft de rest van rationeel Nederland een betere ziekezorg. God is liefde. En als je dat niet gelooft of niet doet wat hij wilt dan ga je dood en naar de hel voor eeuwig. Als god is liefde boos is, dan vernietigt hij hele steden. Of hij zet hele werelden onder water, zodat vele onschuldigen omkomen. Dat is blijkbaar de christelijke liefde. Echt christenen die zeggen dat god liefde is, hebben hun bijbel niet goed gelezen.
klein_broertje | 03-12-10 | 12:40
Wat is je punt?
atm0s | 03-12-10 | 12:38
En bedankt!
@godbestaat | 03-12-10 | 12:33
Natuurlijk besta ik....
Anyway, dat klopt, maar ik bepaal graag zelf wanneer ik rust neem. Ik heb weinig vertrouwen in de mening van een uit spaghetti bestaand fictief wezen.
@You-On-A-Gin | 03-12-10 | 12:38: het staat geschreven, dus het is waar: Jezus heeft ook de pest aan hanekammen: farm4.static.flickr.com/3247/280513831...
wat me zo nieuwsgierig maakt is hoeveel van de reaguurders er met de kerst weer uit volle borst staan mee te jammeren bij de kerstvieringen cq kerstmissen.
Of gaan eens naar een begrafenis............ leuk om die jankende mensen ineens wel te zien / horen geloven in een weerzien in het hiernamaals.
godbestaat | 03-12-10 | 12:33
Omdat jij 1 dag rust wil, moet de rest van Nederland dat dus ook? Fijne redenering.
Ron_Paul | 03-12-10 | 12:34
U gaat door voor de wasmachine #Calimero-award
Schoorsteenveger | 03-12-10 | 12:35
Godver, wat ben ik het ontzettend met je eens!
**
*zet nog maar eens Christ Raping Black Metal op van Marduk*
@Teun van het Tuinpad | 03-12-10 | 12:33
.. nog 66 tegels verwijderd van de reaguurder wiens naam niet genoemd zal worden. :)
@ Ron_Paul | 03-12-10 | 12:34
Dat is geen haat maar irritatie.
Overigens ben jij blijkbaar in de eighties blijven hangen, met je hanekam. Hahaha, hoe kom je erop.
Ik wordt zo boos van die christelijke invloed op onze regering, wetgeving etc. Op deze manier hebben weldenkende mensen last van andermans sprookjes. Godverdomme, hou die religie lekker voor jezelf.
BermBom | 03-12-10 | 12:29
Zelfs in een land als Egypte, waar ook van alles op aan te merken valt, is er scheiding tussen staat en kerk.
In Nederland hebben we de achterlijkheid per grondwet gelegaliseerd.
Hoe machtig is hun God! Ieder jaar wordt een gristelijke club kampioen der zaterdagamateurs!
Mooi getikt John!
Maar het is slechts een kwestie van tijd tot dit ook voorbij gaat. Steeds minder gelovigen = strakt NOG minder draagvlak voor dit soort middeleeuwse praktijken.
En zodra dat zover is, is er op zaterdag feest, bij mij! En gaan we door tot zondagochtend, om gezellig met z'n allen voor de kerk de laatste flessen whisky open te breken!
Proost!
Elke dag is gelijk hoor, we hebben ze alleen naampjes gegeven.
@Teun van het Tuinpad | 03-12-10: je vraagt je toch af of het verkopen van aflaten vroeger ook verboden was op zondag, niet waar?
Waarom willen gelovigen anderen altijd hun geloof en levenswijze opdringen? Waarom kunnen ze andersdenkenden niet in hun waarde laten en hun eigen ding laten doen? Islam, Gristendom: het is echt allemaal een pot nat. Daarom: Staat en geloof horen strikt gescheiden te zijn! Please laat ons ongelovigen nou eens met rust! Stelletje idiote demagogen. God bestaat niet.
Hier wordt opnieuw in alle duidelijkheid zichtbaar waar het in de discussie rond seculiere staat en geloofssystemen aan schort. Er zou een wet nodig zijn om christenen te beschermen. Waartegen dienen die christenen dan beschermd te worden? Donner:
''De wet geeft bescherming aan mensen bij een viering op zondagochtend die zij belangrijk vinden, zoals we ook de voetbalfans 's middags bescherming bieden in de beleving van hun plezier.''
Wat Donner hier doet is de term 'bescherming' gebruiken, nee misbruiken, om iets te doen waarop hij als gelovige meent recht te hebben, namelijk het claimen van de openbare ruimte. Die openbare ruimte dient namelijk op een zodanige wijze ingericht te worden dat de gelovige zich daarbij happy voelt, gelukkig, erkend in zijn gelijk, erkend in zijn waarheid. Die openbare ruimte dient uit te stralen dat er slechts één God is en één Waarheid, en dat de ongelovigen en andersgelovigen deze dwang maar hebben te accepteren.
Op geen enkele wijze is hier sprake van bescherming, want er is geen sprake van een dreiging of bedreiging. Het houden van een feest, het organiseren van een festiviteit zal op geen enkele wijze de gelovige weerhouden van datgene wat hij niet laten kan.
Nee, wat hier speelt is dat op zondagmorgen de openbare ruimte niet gedeeld mag worden, dat die eenzijdig wordt opgeëist en dat alternatieve eisen worden beleefd als een ontheiliging van diezelfde ruimte.
Dit dient niet meer bij wet geregeld te worden, dit dient per geval lokaal onderling besproken te worden. Iets wat gelovigen nooit gewild hebben en nooit zullen willen, onderhandelen over de Waarheid.
De haat komt weer eens van diep. Wat een zielig betoog over open en gesloten winkels en feestjes op Zondag morgen. Dit als aanleiding weer eens lekker te christen bashen, want die haat moet natuurlijk geuit worden wanneer het maar kan. Deze haat uit deze 'liberale' hoek is net zo oud als het socialisme waar GS zo vaak op loopt te kakken, laat gelijk een hanenkam staan, want dit is echt jaren 80 retoriek.
"''De wet geeft bescherming aan mensen bij een viering op zondagochtend die zij belangrijk vinden, zoals we ook de voetbalfans 's middags bescherming bieden in de beleving van hun plezier
BESCHERMING van plezier??? hahahaa, dus we beschermen plezier via de wet???
Ik hoorde Donner pas nog zeggen dat mensen denken dat "regeren vooruitzien is", maar dat klopt dus niet. Volgens Donner is regeren vooral reageren.
Doordat wij dus geregeerd worden door zulke mensen, staat ons land al jaren stil.
China, om maar een voorbeeld te noemen, heeft geen last van 2000 jaar oude fossielen, heeft wel een visie, en groeit ons dus aan alle kanten voorbij.
We verwijten de moslims wel dat ze nog in anno 600 leven, maar zelf zijn we kennelijk ook niet in staat om leiders te kiezen die met enig inzicht in de wereld van ná het jaar nul.
Wat de Kerk op zondag doet is toch ook een beetje winkelen ?
*collecte-bak in gedachten heeft*
1 Dag rust, geeft rust.
@Kan Geenstijl niet een soort bijeenkomst tegen geloof in het openbaar en dat in het bijzonder de uitvoerende politiek organiseren?
Organiseren en bekostigen that is.
Parkeerwachter | 03-12-10 | 12:23
Het ontbreekt u aan eigen Initiatief?
Of durft u niet alleen uw hoofd boven het maaiveld uit te steken?
Bigbadwolf | 03-12-10 | 12:20
Bij katholieken mag dat (ies koeltoer).
Bij grefo's daarentegen mag niks, behalve geluidsoverlast veroorzaken op de vroege zondagochtend, de auto voor de oprit van een omwonende parkeren om zo dicht mogelijk bij de kerk te staan en je eigen dochtertje van 4 neuqen.
Die laatste alinea in het stuk over arseen-gebaseerde levensvormen is inderdaad echt te mooi, heerlijk :). Toch bijzonder, het schisma tussen gristelijken en hun 666-counterparts: de christen bepaalt, d.m.v. een vintage stukje in het wetboek, voor de niet-christen wat wel en niet mag op de, volkomen arbitraire, zondagochtend. Andersom zou toch wel grenzen aan discriminatie. Flikker toch een eind op met je boekje gebaseerd op een 2000 jaar oude zonnecultus. Het mooiste vind ik nog religieuzen die vinden dat hun boekje beter is dan dat van de andere godsdienstwaanzinnige. Want het Uberwezen van de ander is natuurlijk onzin of de duivel. Mooi stukje hypocrisie over die boekhandel ook trouwens.
@ libero | 03-12-10 | 12:28
Nee, dan geldt toch hetzelfde als op zondag. Alle winkels zijn ook dan open, kunnen zij dus niet achterblijven.
@nokkenaskettingklem | 03-12-10 | 12:24
wat godverdoeme! zit Jezus aan je kruis?
God zij met U
Scheiding tussen Kerk en Staat?
Niet spotten met de God der gristenen. Hij is zeer machtig. Zijn volgelingen zijn in staat om recht te lullen wat krom is. En zij worden machtiger naarmate zij kleiner in getal zijn.
Is democratie toch?
De helft hier heeft op Rutte gestemd, die toch echt zelf ook een christen is.
Had je dan wat anders verwacht?
Dudus Coke | 03-12-10 | 12:26
Ja, behalve dat ze dan Ma en Di vrij kunnen nemen.
Is de SP gristelijk?
Bokko | 03-12-10 | 12:23
Neen, soosjalisties. Ook al zo'n onrealistische pipe dream zonder respect voor mensen die toevallig geen betweterige assistentie nodig hebben om hun eigen leven in te richten.
Gelukkig hebben de helden van de PVV en VVD kunnen voorkomen dat de inleiding van elke wet 'wij, Beatrix bij gratie Gods', wordt veranderd in iets seculiers. Nog zo'n fijne overwinning voor kabinet Telegraaf 1!
In de FENOMENALE discussie op Gelderlander.nl ten aanzien van het volledig falende wegennet in mijn mooie stad, terug te lezen op
www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmege...
is onderstaande reactie een eenzaam hoogtepunt;
"Tja, vroeger werd er nog wel eens gebeden door beleids makers.
Lieve Heilige Jozef, op Voorspraak van Maria en St. Michaël, bidden wij U in Naam van Uw Zoon Jezus, voor ons te bidden naar God onze Vader, om ons te helpen een beleid op te stellen, waar alle betrokken partijen (ook mama Aarde!)
hun rechten in vertegenwoordigd zien. Bid voor ons Heilige Jozef dat onze gezinnen beschermd mogen zijn door God, Schepper van Hemel en Aarde.
Nee.... we doen het wel effe zelf....
Zie hier de resultaten!!!!
Dit land vernietigd zich-zelf.
Statisch is makkelijk te bewijzen dat toen we nog een KVP hadden, er nog gebeden werd, we minder staatschuld hadden, minder verkrachtingen, minder problemen in scholen en ziekenhuizen, minder crimi's enz enz enz.
Hoewel waar, wil niemand dit geloven.
Ach ja...... kwaad straft zichzelf....
Lang Leve de overwinning van Christus!!
Maak de borst maar nat Nederland, dit wordt alleen maar veel en veel erger!!
Ik raadt iedereen met STRENGHEID aan onmiddelijk een noodpakket aan te schaffen, zaklampen, lampolie, water, voedsel. Dit gaat heftig worden
De Kaars brandt in Wittem en in andere plaatsen.
Het is tijd....
Maria vertrapt de slang.
mike - 03-12-2010 | 10:12
"
Mooi man, zo'n kabinet.
Ik sta niet achter de christelijke motivatie, maar ik vind de zondagswet zo gek nog niet voor eenmanszaken die graag een dag vrij hebben in de week. Zij moeten anders bijna gedwongen open op hun enige vrije dag, omdat alle andere winkels dat ook doen.
En weer een ferme overwinning voor onderbuikkabinet Telegraaf 1!
Ik heb het erger thuis dan Jezus aan het kruis
Ies cultuur. Niet zo zeiken.
mooi gesproken Quid
Is de SP gristelijk?
Op zondagmorgen wil ik uitslapen GODVERD.....
Dus ik zeg instand houden die stilte.
Kan Geenstijl niet een soort bijeenkomst tegen geloof in het openbaar en dat in het bijzonder de uitvoerende politiek organiseren?
Organiseren en bekostigen that is.
"En hup, wéér een antichristelijk voorstel"
En hup, wéér een gristelijke Calimero.
2.bp.blogspot.com/_zLu4BngHZVU/RqXMdQU...
Als iedere operettevereniging eisen gaat stellen aan de maatschappij wordt het een zootje.
Religie is aangeleerd en dus ook af te leren.
Bah, Grristenen, het zijn Godverdomme net Moslims!
Fuck christenen en fuck zondagsrust.
Fruhshoppen,vreten en zuipen begint toch echt om een uur of elf op zondagmorgen.
Uhm, dat is toch discriminatie op basis van levensovertuiging? Heeft volgens mij toch ook iets met de grondwet te maken?
Weer lekker objectief zeg.
Dat Christenen bashen gaat weer lekker de laatste tijd..
Dus de Satanskerk mag op zondagmorgen een Metal Mass verzorgen.
Het is behaagd. Niet behaagt.
Jaja, onze eigen Taliban.
Zo zie je maar.
REAGEER OOK