
Voor uw dagelijkse portie zeiken op de politie (waardeloze pennenlikkers, altijd aan het flitsen, als je ze nodig hebt zie je ze nooit) geven we het woord aan
Frank Bovenkerk, emeritus hoogleraar criminologie. Bovenkerk weet precies waarom de woonwagenkampen in Zuid-Oost Brabant nog altijd de graanschuur van de wietteelt in Nederland worden genoemd. De politie Brabant ontbreekt het aan ballen om er iets aan te doen. Ondanks vuistdikke rapporten over de georganiseerde misdaad achter hennepteelt moet een Helmonds bijstandsmoedertje drie hoog achter nog altijd eerder vrezen voor een inval dan de grote jongens die zich ook bezighouden met schietpartijen, mensenhandel en harddrugs. Alleen het idee al om zo'n kamp te
cleansweepen en het loopt de
burgemeester dun door de sokken. Bovenkerk:
"Van oudsher is het een moeilijke regio, De Kempen, met bendes, smokkelaars en de Zwarte Ruiters. Lastig volk. Nog steeds heerst er in de woonwagenwereld daar een mentaliteit dat het weinig uitmaakt of je het legaal of illegaal doet, als je maar veel geld verdient. Het openbaar bestuur en de politie hebben die kampen lang met rust gelaten, daar werden overtredingen en misdrijven toegestaan waar andere burgers wel voor worden gestraft. Puur uit schijterigheid, uit angst voor het geweld dat die criminelen gebruiken." Oplossing: Stuur er tanks + F-16's op af. Of nog veel beter: legaliseer die wiet.
Reaguursels
Inloggenen waar heeft men het meeste last van,van de jongens van het kamp of die mocroos, nou nou.
Legaliseer die wiet? Natuurlijk niet. Keiharde repressie, shoot-outs in de kampen, 20 meter hoge bergen cannabis in de fik, Mercedii en bankrekeningen confisqueren, weg met die troep. Drugs is voor mietjes, criminele mietjes welteverstaan.
Wat datzegik69 | 03-12-10 | 11:16 zegt.
Als Henk en Ingrid hun kroost nou eens goed hadden opgevoed, dan hadden we nu niet van die probleemwijken
Ik geef toe, meeste comments niet gelezen...
Hier in Rio de Janeiro geven ze wel het juiste voorbeeld. Leger en politie die kudtwijken in en alles wat verdacht is gewoon afschieten.
Nou Lucassen1......... Komt er maar in!
Met gestrekt been uiteraard.......
@ ecologiste
eng gewoon, ieder topic zo inzichtvol en mee eens. Ik zou haast denken dat ik schizofreen ben. Ik verdenk je er van dat we elkaar kennen irl.
Sowieso tanks en f-16's, daarna legaliseren.
@vuilemafkees | 03-12-10 | 16:50
De Kempen ligt ten zuiden van Eindhoven en rondom Turnhout. Ben zelf Kempenaar en er zijn inderdaad veel kampen hier in de buurt. Een ander groot probleem is het feit dat veel Nederlandse criminelen vlak over de Belgische grens wonen, derhalve wordt ook flink wat criminele activiteiten verplaatst naar dit gebied.
@ecologiste | 03-12-10 | 11:38
Exact! Legaliseren die zooi (zeg ik als niet-gebruikert).
www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID...
Hoest met je boek?
Gewoon al de kampen leeg ruimen en doe maar even een bodem onderzoekje erna dan kom je containers tegen en een hoop andere meuk...
Die stukken grond moeten nodig gereinigd worden.
Dat "schijterigheid" gelt niet alleen voor de brabantse pliesie.
Geef mij maar kampers, hier in West-Brabant zijn het 1 en al Finse mensen.
Hoezo praat die cimininlololoog over de Kempen? Kempen is toch meer Brabant West dan Zuidoost waar het nu over gaat?
Ik woon zelf in Brabant-Noord vlakbij Oss en daar zitten ook een paar hele grote jongens.. aantal jaar geleden is er nog een in de bak belandt omdat ie een huurmoordenaar had 'besteld' om zn broer en nog een andere Ossenaar om te laten brengen zodat hij 'de grootste van Brabant' zou zijn.. is nog bij Peter R. De Vries geweest. De liquidatie in 2008 op de A73 was ook het werk Osse kampers in de wiethandel. En zo zijn er nog vele voorbeelden. Achja iedereen weet ervan.. voor velen hier is het niet meer dan normaal om wat zwart bij te verdienen door bijv. een paar plantjes op zolder te nemen.
Euhm de wietschuur van nederland dus.
Drugsoorlog is ook oorlog.
Waar blijft het leger?
Bevrijd ons net als in 1945!!
Er wordt in nederland nog steeds heel veel geld verdiend, ook in de coffeeshop business. Ze moeten de wietteelt gewoon reguleren. Het gaat om enorme hoeveelheden zwart geld. Vind de overheid en politiek het gek dat de criminelen daarom gaan vechten??
sjaakdeslinksesul | 03-12-10 | 16:00 Ik ben samen met mijn vrouw ooit eens wezen kijken bij een autohandelaar uit Sint Willebrord. De website zag er leuk uit.
Ik ben blij dat we leven dat gat uit kwamen. Manmanman wat een treurnis.
Zwarte Ruiter zaten in west-brabant, omgeving st-willebrord, rucphen, chaam etc.
Het verbaast mij dat hier nog niet een briesende kamper heeft gereageerd:
'Jullie burgers moeten ni zo zeiken. We zijn nie crimeneel en we dat zegt kan een klap van mijn mesedes bumper krijge...!'
In plaats van die woonwagenkampen plat te leggen gaan we een pasjessysteem invoeren zodat de Marokkaanse jeugd weer een mooie inkomstenbron kan genereren uit de verkoop aan Belgen en Fransen.
DAT ZAL ZE LEREN DIE KAMPSJAKEN!!! Sorry Ivo voor de Caps. Ivo = ongeschikt.
In Limburg zijn toch nog oude mijnen? Waarom daar geen stekkies in opkweken. Makkelijk te bewaken, overheid gedoogd het en gooit de belastinginkomsten naar extra pliesies. Nog voor je er erg in begint te krijgen rijdt heel Helmond weer Opel.
@Vitayalin | 03-12-10 | 13:56
Want als we het legaliseren willen mensen er ineens niet meer voor betalen? Wat probeer je nou uiteen te zetten, want ik vind je plempsel moeilijk leesbaar...
omdat de boeven niet luisteren maar legaliseren?
allemachtig.
Krijg je alle hippies uit de halve wereld de hele zomer hier op straat en angezien helemaal gratis ook niet zal gebeuren moet er wel wat "verdiend" worden.
Nee laat ze eerst maar eens de wet handhaven ipv de discussie overhevelen.
-weggejorist-
mierus | 03-12-10 | 13:21
Hey Zwitsal, Maaskantje ligt in Brabant Noord.
Invoering van de wietpas. Er siddering van huiver trekt door de kampers.
ROTFLOL
neemjemoederindemali | 03-12-10 | 12:01
Jazeker. Puur natuur met slime selectie weliswaar. Die Nederwiet gaat de Champagne, Cognac en Schotse malt whiskey met enorme beurslengte kloppen.
@mierus | 03-12-10 | 13:21
Maaskantje ligt niet in Zuid-Oost.
Heeft Eindhoven geen stedenband met Bogota?
Brabant Zuid- Oost, het land van New Kids....... dat zegt toch alles!
Bovenkerk heeft een punt. Vraag aan Gert Leers hoe het moet, die heeft de anarchie op Vinkenslag (= kampers Maastricht) gebroken.
De prioriteiten die politie in Eindhoven en omgeving krijgt is een lachertje voor alles wat met crimineel te maken heeft.
De echte prioriteiten liggen duidelijk bij parkeerwachters en flitsende bosjesmannen aangezien die altijd in overvloed aanwezig zijn.
En wanneer je aangifte wil doen van bijv inbraak dan wacht je maar minimaal een dagje.
@neemjemoederindemali | 03-12-10 | 13:00
Kheb het altijd al rare mannetjes gevonden, die wielrenners...
@Art Vandelay Ultor | 03-12-10 | 12:54
Volgens wat ik gelezen heb heeft 'ie gelijk, maar daar mogen we sowieso vanuit gaan, ik heb er niet voor geleerd.
Vooral op het gebied van nanotechn. gaan we nog veel meemaken de komende 25 jaar.
video.google.com/videoplay?docid=-9077...
Er wordt minder gebruikt in nederland dan elders. Geef Heineken een licentie...
Legaliseren die handel. Zonde van het geld.
@An die ARBEIT | 03-12-10 | 12:33
Van een hoop wielrenners weet ik dat ze dat gebruiken tijdens de wedstrijden, alles voor de winst zeg maar.
Teun, dagde gij dadde wij die BTW gongen betoale?
Wel erg makkelijk om de schuld bij de politie neer te leggen.
-
Zolang criminelen nog altijd (door de hippie wetgeving, en de iedereen-is-lief-doctrine) worden gezien als kansarme, wanhopige en zielige slachtoffers van een onrechtvaardige kapitalistische prestatiemaatschappij, zal er geen ene REET veranderen in dit land.
-
De politie die imho wél durft, kan en wil, maar wier handen en mogelijkheden stevig zijn vastgebonden door deze ACHTERLIJKE en door de tijdgeest volkomen achterhaalde wetgeving uit het vorige millennium, kan en MAG idd helemaal NIETS doen.
Moet je eens kijken hoeveel papierwerk en rapporten een agent moet afhandelen als een hij alleen maar zijn wapen trekt (zonder ook maar een schot te hebben gelost).
Of kijk naar al die verontwaardigde reacties over 'politiegeweld' nadat een aantal politiemensen door een bloeddorstige meute beesten op het strand van Hoek v Holland in het nauw werden gedreven, en geen andere uitweg zagen dan te schieten om het eigen leven te redden...
-
Mijn advies:
Verander die kloterige KUDT-hippiewetten, maak van boeven weer boeven en geef ze de straf die ze verdienen.
Anders doet de burger het zelf...
@An die ARBEIT | 03-12-10 | 12:50
Mijn broer studeert iets in die richting (iets met hart- en bloedvaten, begrijp ik als geschiedkundige toch geen reedt van), maar hij zegt dat de wetenschap straks heul veul kan (vast en zeker om me gerust te stellen, tis een goeie jongen).
Dus daar vertrouw ik dan maar op.
@Art Vandelay Ultor | 03-12-10 | 12:39
Ik hoop dat je gelijk krijgt, ik doe namelijk hetzelfde....
Nederland, het Mexico van Europa.
@Pa Cartwright | 03-12-10 | 12:37
Ja, dan schrik je toch even, maar ik weet nu al dat ik niks met deze reality check ga doen.
Ik vertrouw op de medische wereld van de toekomst.
Van Gijzel, need i say more !
@ Art Vandelay Ultor | 03-12-10 | 12:33
Verhoogde bloeddruk, maag- en darmklachten, verminderde leverfunctie om maar een paar dingen te noemen voorkom je ab-so-luut niet door veel water te drinken, gezond te eten, bewegen, etc. Neuh, alcohol wint dat met afstand.
@Teun van het Tuinpad | 03-12-10 | 12:32
Moet nog tot 22.00 uur an die arbeit, laat ik maar niet doen.
@Pa Cartwright | 03-12-10 | 12:31
Nouja, het wordt overal ook aangeraden, hè, dat spul. Schijnt gezond te zijn.
Maar ik lees dat het eigenlijk geen klap uitmaakt? Of moet je wel vaak zeiken (je lichaam reinigen van kwalijke stoffen noemen ze dat)?
@neemjemoederindemali | 03-12-10 | 12:28
Van die liptabak? Echt ja?
Ranzige toelie :S
neemjemoederindemali | 03-12-10 | 12:26
Doe wat u niet laten kunt.
;
Hero Brinkmn vanmorgen tegen Petra Grijzen (zij stelde legaliseren voor):
"Dat kan niet want het mag niet"
Volgens Brinkman worden we dan door de 'aanzuigende werking' een 'narcostaat' (whatever that may be)
Wat is er eigenlijk mis met 'aanzuigende werking'. Zet een meubelboulevard op de grens en het heeft ook een 'aanzuigende werking' (en dat willen we dan juist.
Overlast?? Walibi world naast de deur: dat is overlast
@ Art Vandelay Ultor | 03-12-10 | 12:27
Yup. Soms staan hier verse flesjes Spa in de koeler, maar leidingwater is evenwel ok met mij. Tis een gewoonte of wellicht een dwangneurose. Sinds een jaar of 4 rook ik niet meer binnen kantoor, maar heb wel steevast een flesje water in m'n hand.
@neemjemoederindemali | 03-12-10 | 12:25
We hebben het wel over een jaar over 10 geleden, maar dan nog. Blijft leuk.
Laatst nog een bekende van een bekende wijsgemaakt dat hij de aanstaande zondag niet naar de basis hoefde te komen ( landmachttypje ), maar werd opgehaald door de tuchtcommisie wegens meerdere aanklachten voor druggebruik onder werktijd en het lastig vallen van vrouwelijke collega's.
Erg snugger was 'ie niet, des te leuker het gestamel aan de andere kant van de lijn :)
@An die ARBEIT | 03-12-10 | 12:26
google.h4ck.nl/?q=snus
YW
@Pa Cartwright | 03-12-10 | 12:25
Dat laatste is herkenbaar...
Op een doordeweekse dag drink ik echter niet meer dan twee glazen sap en een glas water. Kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat ik geen flikker uitvoer. Lijkt me zelfs heel logisch.
Maar je vult je fles gewoon bij?
Iemand die de moeite neemt om kilometres te rijden, om wat wiet te kopen aan de nederlandse grens, lijkt me bereid verder te gaan als er pasjes komen. Lijkt mij een domme maatregel. Nu begrijp ik waarom ze hiermee zijn gekomen... te weinig goede agenten.
@Teun van het Tuinpad | 03-12-10 | 12:21
Shit, je hebt gelijk.
*bier terug in koelkast zet*
@neemjemoederindemali | 03-12-10 | 12:23
Dat draaien van het hoofd na het sporten is dan waarschijnlijk ook gewoon een kwestie van zuurstofgebrek ;)
Maar wat is snus?
@An die ARBEIT | 03-12-10 | 12:20
LOL, dat soort telefoontjes pleeg ik ook graag.
@ Art Vandelay Ultor | 03-12-10 | 12:17
Is eigenlijk vrij eenvoudig. Ik drink max. 3 espresso's per dag en thee heb ik altijd al weerzinwekkend gevonden. De rest van de tijd staat er een flesje spa op het bureau, of waar dan ook.
En in de booze years had ik bij het opstaan al een halve liter water nodig om überhaupt m'n mond te kunnen openkrijgen.
@An die ARBEIT | 03-12-10 | 12:12
Nicotine is niet lichamelijk verslavend, dat van dat sporten weet ik niet. Nicotine is wel een soort pepmiddel, dat dan weer wel. Niet voor niets dat sommige duursporters aan de snus zitten.
An die ARBEIT | 03-12-10 | 12:20
Drink 30 liter water op in één dag en je knapt niet op.
Dat geef ik je op een briefje.
;)
Is de SP gristelijk?
neemjemoederindemali | 03-12-10 | 12:19
Ik ga het voor de zekerheid nakijken onder het genot van een peuk.
T'is me nog even te vroeg voor bier.
Idd Proost !
@Teun van het Tuinpad | 03-12-10 | 12:10
"Ligt ook aan de mate van inname."
Dat is bij elke stof zo naetuhrlijk ;)
Is je weleens opgevallen dat er op de pakken Appelsientje een gratis infonummer staat? Ik vond het zonde daar geen gebruik van te maken en belde ooit op met de vraag: " Is appelsientje goed voor je? ". De dame aan de andere kant van de lijn begon een verhaal af te steken over wat het goedje bevatte en waarom dat goed voor m'n lijf was. Vervolgens meldde ik haar: " Nou, ik net 13 pakken op en ik voel me NIET zo best ". Na de mededeling dat het probleem dan waarschijnlijk geestelijk was, werd er opgehangen.
@Teun van het Tuinpad | 03-12-10 | 12:10
Grote flauwekul, nicotine is niet lichamelijk verslavend en dat verhaal van overgewicht is ook pure flauwekul. Komt door mensen die stoppen maar eigenlijk niet willen, gaan dan ipv roken zich te buiten aan eten en eten smaakt beter als je niet rookt. Bibberen is er al helemaal niet bij en geloof me, ik ben ervaringsdeskundige.
*peuk opsteekt en glas bier inschenken doet*
#vroege vrimibeau
En wij maar lachen om de 'New kids', nou over dat soort gasten hebben we het dus! Die lopen in het echie rond in Helmond en omstreken.
We praten alleen maar over Slotervaart, Kanaleneiland, Bijlmer etc, maar die volkswijken in Brabant zijn net zo erg! (of misschien wel erger..)
Legaliseren! Ik kan me hier wel in vinden:
complot.punt.nl/?id=528414&r=1&...
Legaliseren en flinke accijnzen erover rekenen, net als bij tabak en alcohol!
Maar goed, over 2 maanden is daar weer Carnaval en dan hoor je niemand.
Ja, een paard in de gang.
En da's geen pliessieding.
@Pa Cartwright | 03-12-10 | 11:49
Drie liter water per dag? Hoe krijg je dat weg?
legaliseren is een deel van de oplossing. Het andere deel is nog steeds die klotekampen platbranden wat het blijven criminelen.
Nog beter, we moeten versneld een pasjessysteem in de koffieshops. Om de Brabantse drugsbendes aan te pakken.
Lol. Noord-Koreaanse toestanden.
Toch had iedereen het al kunnen weten,want was het niet de grote volksdichter Kempi die ons al verslag deed van het harde leven op de Eindhovense straten? Op de blok staan, hosselen, telen, en bricks schuiven. Met 2,3 miljoen kijkertjes een van de meest bekeken nummers ooit. Daar zal toch ook wel eens een ambtenaar naar hebben gekeken? www.youtube.com/watch?v=DF6xtMDecqE En hier was de volkspoeet nog duidelijker: www.youtube.com/watch?v=MCBKsMUUSZU Drugs moeten gepusht worden. Jeweetzelluf.
Drugs is business en daarom wordt het niet bestreden. En daar hoort nog een redeneringsstap tussen inderdaad. Vult u die zelf maar in.
@neemjemoederindemali | 03-12-10 | 12:07
Nee, maar het werkt wel bevordelijk op concentratie, stelt slaap uit en is ZEER verslavend.
En rook direct na 2 uur intensief trainen maar eens meteen een sigaret, geloof mij dat je hoofd gaat draaien :)
Beetje laat: @Pa Cartwright | 03-12-10 | 11:49
Zo is het helaas. Ik merk er nog niks van, maar ben er ook van overtuigd dat die jaren van zwaar lichaamsmisbruik ( nu overingens nog steeds, koffie, peuken, whisky and wine ) me ooit gaan inhalen. Nu pas 29 en nog immer gezond, dus we zullen zien...
@Einde van de Domheid | 03-12-10 | 12:05
Dat heeft in de U.S. of A. ook tot fantastisch goede resultaten geleid. Heel de U.S. of A. is tegenwoordig clean, en wiet bestaat daar niet meer. /sarcasme
An die ARBEIT | 03-12-10 | 12:04
Net zo erg.
Ligt ook aan de mate van inname.
neemjemoederindemali | 03-12-10 | 12:07
Neem eens 3 dagen géén sigaret.
Trust me, je gaat bibberen én je krijgt overgewicht.
Dat schijnt ook niet zo best te zijn.
neemjemoederindemali | 03-12-10 | 12:08
Ja, dat is even schrikken. Het accent van opvoeden komt dan weer bij de ouders te liggen.
@Kletskop | 03-12-10 | 12:07
Ok, maar dan ook niet voor je kinderen als ze zich klem gezopen hebben.
@Teun van het Tuinpad | 03-12-10 | 12:01
Alcohol is een veel zwaardere drug dan wiet maar het zijn allebei drugs. Sigaretten zijn slecht voor je longen maar drugs? Geloof niet dat ik ga hallucineren na een sigaret.
"Wilt u een overdosis? Gaat uw gang!"
Prima idd, en dan geen gratis verzorging op de 1ste hulp.
ecologiste | 03-12-10 | 11:38
Eensch!
Sowieso alle drugs loslaten. Ik meen me een citaat van Fortuyn te herinneren: "Wilt u een overdosis? Gaat uw gang!"
El Campéon | 03-12-10 | 12:01
Met dank aan uw plaatselijk PvdA Politburo. Voor de knuffelaanpak en tegen stigmatisatie van kampers.
@Deport | 03-12-10 | 11:57
Wrom? Legaal verbouwd hoeft wiet vrijwel niets te kosten, met accijns en btw erop kost het dan nog steeds minder dan je nu in een coffeeshop betaald. Gewoon legaliseren en dikke middelvinger naar de EU. Balkie wil dat vast wel ff voor ons doen.
NL wiet op de harddruglijst zetten en alsdus juridisch classificeren.
@Teun van het Tuinpad | 03-12-10 | 12:01
Wat mij betreft zijn Alcoh en Nicot net zo'n zware, zoniet zwaardere drugs dan die grüne Gemüse.
Pa Cartwright | 03-12-10 | 11:49
Dito.
Spokoynoy Nochi | 03-12-10 | 11:56
Maar wel consequent zijn dan, iedereen van de high tech campus ook meepakken.
Groeten uit het heerlijke zuiden *_*
An die ARBEIT | 03-12-10 | 11:46
Ja, ik straat ook weleens zwarte klinkers.
:)
Robin Hood | 03-12-10 | 11:47
Niet helemaal mee eens.
Roken en drank zijn immers ook soft-drugs, op een bepaalde manier dan.
Gewoon hetzelfde tarief handhaven.
Anders heb je weer zoveel gedoe enzo.
@ecologiste | 03-12-10 | 11:38
Maar dan wel ecologisch verbouwen, dat dan weer wel, toch?
Woon middenin het gebied waar het over gaat. In het dorp waar ik woon is het een publiek geheim dat het woonwagenkamp verderop oorzaak is van vele geweldsincidenten, overvallen en inbraken. Maar de politie durft het kamp niet aan te pakken, de vorige keer hadden ze voor arrestatie van één iemand een arrestatieteam + helikopter nodig, ook gewoon omdat die gekken die er wonen vuurwapengevaarlijk zijn.
@Robin Hood | 03-12-10 | 11:51
Mij lijkt distributie en productie vanuit een land waar de focus van de pliesie niet ligt op het bestrijden van de desbetreffende substantie een stuk prettiger dan vanuit een land maar er wel actief op wordt gejaagd.
Ook bijvoorbeeld het vergaren van grondstoffen, wat tot de dag van vandaag erg lastig blijft, ook voor de grote jongens, wordt een stuk makkelijk wanneer deze legaal te verkrijgen zijn. Zwavelzuur b.v, wat wordt gebruikt op amfetamine mee op te kloppen, is op dit moment zwart 2 keer zo duur als wit, omdat er een vergunning voor nodig is het in zuivere vorm aan te schaffen. Dat soort " vangnetten " komen dan te vervallen.
Wel graag met 6% btw btw.
Voor bepaalde gebieden in Nederland zou je verplichte castratie en sterilisatie moeten invoeren.
Gewoon, op postcode selecteren, moet niet al te moeilijk zijn.
Zolang de Nederlandse staat er belang bij heeft om de illegale wietkweek in stand te houden moet het bijstandsmoedertje blijven vrezen, ben ik bang. Het zwarte geld wordt witgewassen (=belastinginkomsten). Worden spulletjes van gekocht (=BTW). Niemand zich ooit afgevraagd waarom al die belhuizen, vreettenten, kappers enz. nooit echt worden aangepakt? De inkomsten zijn belangrijker. Ja, de zaken die echt overlast geven worden aangepakt. Symboolpolitiek. Ik denk als er eens een echte onderzoeksjournalist in deze beerput gaat graven er dingen boven gaan komen die niemand wilt weten. Hoe de onderwereld verweven is met onze bovenlaag, met onze politici, hoge ambtenaren, projectontwikkelaars enz.
Niet huilie huilie doen, maar legalize it!
Fok de VN.
@ An die ARBEIT | 03-12-10 | 11:45
Natuurlijk niet. Wat wil dat internationale boeventuigh hier komen doen als het in hun land van herkomst nog net zo strafbaar is? Hier waren de straffen sowieso al laag. Als ze er hier ook nog eens belasting op moeten betalen (en iedere verkoop geregistreerd staat) dan kunnen ze ook niet smokkelen zonder ervoor gepakt te worden en dat zal nog net zo onaantrekkelijk zijn als dat nu reeds het geval is. De kans om gepakt te worden is groter en de winst wordt kleiner (door het betalen van belasting en omdat het legaal is zullen de opbrengsten drastisch zakken).
Crinimiloog, nee, crimoniloog, wacht even, crimilonoog, shit. Iemand een ander woord voor zo'n deskundige?
Criminelen zijn nog altijd banger voor elkaar dan voor de politie. En zo hoort het ook. De politie zie ik niet zo snel met mitrailleurs waarschuwingen afgeven bij criminelen thuis. De politie zie ik ook niet zo snel een coffeeshop plat buldozeren of een paar handgranaten ergens naar binnen gooien om even te laten zien wie er in Helmond de baas is.
Dat moet de politie ook niet willen. Zolang de criminelen elkaar schrik aanjagen, hebben de nette mensenmensen er geen last van.
@ An die ARBEIT | 03-12-10 | 11:40
Bekend. Compensatiegedrag. Maar serieuze roofbouw laat zich vrijwel niet compenseren.
Járenlang te veel gezopen. Nee, niet op een bankje voor de Aldi, maar voornamelijk borrels en vreetpartijen die ook steeds vroeger begonnen.
Maar ondertussen: 1 uur bewegen per dag, idioot veel fruit, circa 3 liter water per dag, weinig koffie, et cetera. Haalt allemaal geen klap uit.
Mexico ligt zuidelijk en Brabant ook.
Nog steeds heerst er in de woonwagenwereld daar een mentaliteit dat het weinig uitmaakt of je het legaal of illegaal doet als je maar veel geld verdien.
Ze passen dus perfect in het koningshuis, politiek of de bankwereld.
@ Teun van het Tuinpad | 03-12-10 | 11:23
Waarom niet een extra hoog belastingpercentage? 35% ofzo.. Ontmoedigingsbeleid met hoge heffingen werkt bij rokers ook niet, maar de schatkist vult zich er aardig mee.
@Teun van het Tuinpad | 03-12-10 | 11:43
Met echte misdaad bedoel ik dus bijvoorbeeld beunende tegelzetters..
Dan zijn we dus allemaal de klos hier....
beetje jaren 90 verhaal dit.
Het probleem ligt echt nie meer bij kampers.
040 is gewoon criminele hoofdstad van NL aan het worden omdat hier te weinig agenten zijn!
@Robin Hood | 03-12-10 | 11:43
True, maar door het hier wel te legaliseren, trek je dus een hoop ongewilde aandacht van internationaal tuig dat hier, nog meer dan dat dat eerder al het geval was, hun thuisbasis op zal zetten. En dan doe je dus de positieve effecten t.o.v het functioneren van de politie teniet.
An die ARBEIT | 03-12-10 | 11:29
Het is inderdaad een kwestie van "2 vliegen.."
Eens dus.
@ An die ARBEIT | 03-12-10 | 11:24
Wat ik al zei: eigen verantwoordelijkheid. We moeten eens ophouden met het betuttelen van de burger. We zijn oud en wijs genoeg om te weten wat goed voor onszelf is en wat niet. Wie dat niet weet (of gewoon niet wil weten) zal dat door schade en schande ondervinden. Gelijk een mooi voorbeeld voor de volgende generatie.
Voor wat betreft het buitenland is het vreselijk simpel. Zolang het in andere landen verboden is, mag men die zooi dus niet mee Nederland uit nemen. Doen ze het toch, dan weten ze wat ze daar te wachten staat. Uiteraard vraagt Nederland niet om uitlevering van Nederlandse staatsburgers wanneer deze in het buitenland gearresteerd worden voor smokkelen/gebruiken/dealen van wat voor drugs dan ook. Eigen verantwoordelijkheid.
@ PierDrie | 03-12-10 | 11:33
Klopt wat je zegt, hier rijden kampsnotneuzen van amper 20 jaar met nagelnieuwe mercedessen, uit het hogere segment, rond. Hoe moeilijk kan het zijn om dat eens na te trekken, door de pliessie en fiod. Neem ze hun pats-speeltjes af.
@Pa Cartwright | 03-12-10 | 11:34
Gek genoeg wel inderdaad, was ontzettend gefocussed op goed en gezond eten, maar dan wel 's avond allerlei chemicaliën door m'n nek stouwen :P
De criminelen beschikken inmiddels over genoeg geld, wapens en middelen. Die laten zich niet meer de kaas van het brood vreten. Te lang is eea oogluikend toegestaan en nu is het te laat om ze nog te bestrijden, want ze draaien de rollen nu simpel om. De ararchie regeert ook hier.
Zolang ze mij verder niets in de weg leggen... En of ik nu genaaid wordt door de overheid of door de handelaar, wat is het verschil? Vreemd genoeg naait de overheid mij sneller dan de dealer. Waar hebben we het eigenlijk over?
Vervolg. Maar natuurlijk kun je de autoriteiten niet aanpakken, wel de wiet legaliseren en belasting heffen. Ik zeg ook DOEN. Maar dan moet Mark Rutte het wel brilliant diplomatiek spelen in de EU en daarbuiten. Het homohuwlijk heeft NL ook mooi voor elkaar gekregen, dan moet wiet in principe ook kunnen. De NL staat moet zsm octrooi aanvragen voor de beste nederwietrassen en deze net als ons goud, de Goudse kaas, labelen met een appelation controllée en dan gaan we net zoveel vangen als de champagneboeren uit Reims e.o.
Hmm, politie en burgemeester te bang om op te treden? ... hmmm ... 'mentaliteit... kampen... legaal of illegaal .. maakt niet uit ... mompel... als maar veel geld wordt verdient ... hmm!.. he!... de wet treed niet op ... tegen mensen met veel geld ... aha! ... kijk daar zit de link: de wet daar wordt dus gewoon OMGEKOCHT door de bendes! en dan af en toe even toneelspelen en broekpoepen en je wordt niet verdacht... nederlandse burgerlul gelooft het wel ... ik zeg BEVRIEZEN al die rekeningen van de burgemeester en AL zijn inkomsten nagaan (zowel bankrekeningen als in natura!) en je zal zien dat het in eens WEL aangepakt kan worden.... vragen ... vragen ....
zie je zo simpel ... *gaat naar hogeschool in holland graties papiertje halen in criminologie*
@tipo | 03-12-10 | 11:31
I will neither confirm nor deny that :)
Wiet is voor rukkers!
Politie, of beter sterke arm, toon nou eens ballen en ruim die hele rotzooi eens echt op!
@S. Polak | 03-12-10 | 11:28
Dr. Hemmington for president, jonguh!
www.youtube.com/watch?v=4du4l4Cb2dc
@ tipo | 03-12-10 | 11:31
Wellicht vrat ie zich indertijd ook klem aan vitamine B en C.
Smerige kampers en zigeuners. Allemaal tuig! Iedereen weet het maar er gebeurd niets.
Ik hoop dat ze het helemaal gaan criminaliseren, dan kan ik er misschien eindelijk ook iets aan gaan verdienen. Een stuk minder hard werken heb ik gehoord.....
Geen F16's maar dat gloedje nieuwe JSF testtoestel erop af. Weten we meteen of het kreng ook daadwerkelijk iets kan.
* beleidslijnen bundelen en zo *
@An die ARBEIT 11:29
Den ben je van nature manisch. ;)
In NL moet altijd alles kunnen. Wanneer je ze nodig hebt zijn ze er niet. Neem nou verkersopstoppingen. Vroeger stond er dan ALTIJD een agent het verkeer te regelen. Hebt u dat wel eens gezien de afgelopen 10 jaar? Alles moet kunnen en wel zodanig dat het de gemakzuchtige autoriteiten zoals ALTIJD gelinkt aan de politieke partijen geen positieverlies kost en de politiek geen stemmen.
Ratten in de hgere echelons en als je ze het vuur na aan de schenen legt sturen ze hun waakhondmanagers of -advocatenkantoren op je af. allemaal met taxpoet betaald iteraars. En zoverderenzovoorts.
wiet legaliseren is hier ongeveer hetzelfde als toegeven aan terrorisme
@tipo | 03-12-10 | 11:27
Jarenlang gevreten, elk weekend en vaker, niks aan het handje, zonder hulp gestopt....
@Teun van het Tuinpad | 03-12-10 | 11:23
Genau, en de pliesies kunnen achter echte misdaad aan....
Het zou allemaal zo mooi kunnen zijn...
Free Mary-jane!
@S. Polak | 03-12-10 | 11:14
Tuurlijk, want een wietkweker gaat net zo makkelijk MDMA staan te draaien..
Loel niet!
An die ARBEIT | 03-12-10 | 11:17
Hey geen moeilijke vragen verdoeme, die hoef ik ook niet te beantwoorden als ik president ben!
Legaliseren dus, da's de enige manier om de criminelen echt de wind uit de zeilen te nemen!
Met legaliseren krijg je natuurlijk van die Staatswiet, waar hooguit je grote teen van gaat kriebelen, in plaats van gestrekt te gaan zoals bij die tinnef van nu (laatst eens een kleine stick gerookt, na twintig jaar niet blowen).
En bovendien gaan die criminelen wel weer een andere tak van sport zoeken. En in NL kan dat ook allemaal, want gepakt wordt je hier zelden. Alleen de kwekende bijstandsmoedertjes worden keihard op staat gezet. Nog net niet kaalgeschoren. Die vastberadenheid zouden ze bij overlastveroorzakende mocrootjes moeten tonen. Maar dat mag weer niet van Pechtold, want 40-45 enzo. Ik dwaal af. Gelukkig is hier in dit Brabantse durrepie het leven nog goed. Alleen om dat gevoel vast te houden, zou je eigenlijk geen kranten en blogs meer moeten lezen.
@An die ARBEIT 11:24
XTC-gebruik leidt tot depressies. De meeste anti-depressiva zijn gewoon xtc. Daar kom je niet van af.
Opschonen van zowel de "graanschuren" + hun bewoners/bewerkers
en opschonen van politie justitie en burgemeesters die er willens en wetens aan hebben meegewerkt en dus ook strafbaar zijn!!!!
Verder is het dus zo klaar als een klontje.
Hans Breukhoven moet zijn eerst 'Free Drugs Shop' openen.
En betalen mag nog met ouderwetse Geeltjes.
*verder sneeuw ruimen gaat*
Nu wordt heroïne natuurlijk niet bepaald vaak recreatief gebruikt, maar coke des te meer ; )
#failtje
Je zou bijna denken dat justitie de wiet illegaal wil laten, omdat er op deze manier nog wel es wat smeergeld naar hun toe komt. Dat zou je bijna gaan vermoeden. Bijna.
Zie ik daar de door Ivo genoemde taskforce over de snelweg rijden in het joetoep filmpje? Als dat 7 jaar geleden kon... kan dat nu zéker.
*wacht eveneens op Biff die Brabië ongetwijfeld vreselijk onder het ijs gaat trappen*
@Robin Hood | 03-12-10 | 11:18
Of het verstandig harddrugs te legaliseren, daar ben ik niet zo zeker over. Ook vanwege de verstandshouding met " het buitenland ".
Het gebruik van drugs als coke en heroïne, buiten recreatief gebruik, moet wat mij betreft zoveel mogelijk worden bestreden.
Bij drugs als XTC ligt dit anders, aangezien deze sowieso grotendeels als partydrug worden gebruikt, en dus niet in dezelfde mate het leven van de gebruiker beheersen.
Ik had dit topic eerder verwacht maar beter laat dan nooit.
Uit de duisternis halen die handel, legaliseren en gewoon 19 % BTW heffen.
Verdienen we er ook nog iets aan.
Klaar.
de enige zwarte ruiter zit waarschijnlijk in zijn broek... wat een ONZIN verhaal van Dhr. Bovenkerk aka "criminoloog"
Zoals echte geleerden altijd hebben geconstateerd door onderzoek: Corruptie begint altijd aan de top...
*Wacht verder op Biff met wederom een legendarische Brabant bash*
Zuid-Oost Brabant mag dan wel het meest criminele stukje Nederland zijn, maar het is ook mee het skônste stukske Nederland!
Gaat Geert nooit mee akkoord. VVD denk ik ook niet. Dus wordt lastig. Gewoon alle drugs legaliseren. Het is ieders eigen verantwoordelijkheid om het wel of niet te gebruiken. Maar thuis vanwege verslaving? Dan mogen werkgevers zonder nadere specificatie ontslaan en natuurlijk geen uitkering. Zoek het dan zelf maar uit. Eigen verantwoordelijkheid dus. Plus dat het de aantrekkingskracht voor jongeren fors zal verminderen.
Legaliseren en accijns heffen is inderdaad een win-win situatie. Ik zeg, doen!
Je kan het legaliseren maar dan blijven de tokkies in de harddrugs. Het lef kweken om snoeihard op te treden.
@S. Polak | 03-12-10 | 11:14
Tuurlijk, want een wietkweker gaat net zo makkelijk MDMA staan te draaien..
Loel niet!
-weggejorist-
Politie durft en wil wel; maar mag niet! Dank zij doorgeleerde criminologen en consorten die zich jaren lang alleen op de rechten van de daders hebben gericht.
Wiet legaliseren = Een groot deel van die te bezuinigen 18 miljard bij mekaar schrapen. Aan extra inkomsten qua belastinggeld en het anders kunnen inzetten van het bestaande politieapparaat.
Ik zeg, DOEN!
Jep gewoon de legaliteit in trekken. Ben je van het hele gezeik af. Gaan die gasten lekker aan de harddrugs productie. Komt daar een overvloed aan en slachten ze elkaar af in een grote harddrugs-oorlog. Hoef je alleen nog even wat overblijft af te schieten.
Sjaak Polak 4 president!
Er zijn toch onlangs een heleboel militairen terug naar huis gekomen? Die jongens moeten toch afkicken..
REAGEER OOK