
Heeft u wel eens een persbericht gezien dat getikt is door een marketing medewerker bij wie de stront via zevenentwintig wisselsporen tegelijk door de onderbroek vliegt? Lees dit
verkooppraatje van 9292ov. De website die als enige de beschikking heeft over alle OV-reisinformatie komt superlatieven te kort om het nieuwste initiatief van Google te bewieroken. Super geweldig fantastisch cool vinden ze dat
Google Transit waarmee reisinformatie van de NS en GVB getoond wordt in Google Maps. Hiermee lijkt eindelijk een einde te komen aan de monopoliepositie van 9292ov op het gebied van reizigersvoorlichting. GeenStijl
signaleerde reeds dat 9292ov een onder de maat presterend, peperduur vehikel is dat louter druk is miljoeneninjecties te handhaven. Hoogste tijd dat een alternatief zich aandient in plaats van die stokoude website met een gebruiksvriendelijkheid van nul. Maar het probleem is dat 9292ov sedert 100 jaar het alleenrecht op alle actuele reisinfo (inclusief vertragingen) heeft. En delen staat niet in het woordenboek van de
BV REISinformatiegroep. Het weigert namelijk pertinent de data te delen met Google.
Niet iedereen is van mening dat alle informatie overal voor iedereen beschikbaar moet zijn. Bij 9292ov geloven ze in gecontroleerde informatie op de website.
De reden achter dit oud-koloniale protectionisme is simpel. Delen zou pure zelfmoord betekenen. Een Google-alternatief dat goedkoper & simpeler is betekent een einde van de website. Dan wordt de toko opgeheven wegens algehele overbodigheid. Deze zomer liet 9292ov nog eens duidelijk weten geen heil te zien in de plannen van toenmalig Verkeersminister Eurlings om de info over breder te verspreiden.
"Het kunstje dat we al 18 jaar doen willen we blijven doen. Het is niet zo simpel om een dergelijke dienst in de lucht te houden. Elke dag werken zo'n 25 ict'ers aan de site. Het is een illusie om te denken dat het gaat om het inpluggen van twee stekkers. In totaal zijn er 90 man werkzaam bij 9292ov."
Alle overige kritiek werd terzijde geschoven. 9292ov is heus geen monopolie, aldus 9292ov. Maar het enige feitelijke argument om de data niet te delen luidt: Ja hoor eens. Onze kerntaak (publieksvoorlichting) zuigt inderdaad keihard maar we zijn nu eenmaal een logge, oude organisatie met heel veel medewerkers. Dat kost duur en daarom houden we de info lekker voor ons zelf. Straks doet Google het beter en dan bezoekt niemand meer onze website.
Logisch toch? De status quo blijft gehandhaafd. Het alternatief van Google blijft onvolledig en de jaarlijkse miljoenen (circa 30 per jaar) voor REISinformatiegroep BV komen niet in gevaar.
Liever schrijft 9292ov een volstrekt lachwekkend juichartikel over hoe Google welkom wordt geheten. 9292ov levert namelijk de pictogrammetjes van de OV-haltes in Google Maps. Oftewel: Kijk ons eens lekker delen! Wat 9292ov verzwijgt is dat de actuele reisinformatie die er werkelijk toe doet (inclusief de vertragingen) gewoon top secret blijft.
Hoe ver kan die corperate vuist in de aars van zo'n marketingmannetje zitten om zonder bloedende ogen op te schrijven:
"Of wij bang zijn voor het kannibaliseren van 9292ov.nl? Nee, groepen gebruikers komen en gaan. Het is aan hen om te bepalen wat zij het prettigst en handigst vinden, thuis en onderweg. Het draait tenslotte om een tevreden reiziger en daar maakt brede en goede reisinformatie, altijd en overal, onlosmakelijk deel van uit." Ja zolang die info maar alleen maar op 9292ov vinden is. Wat een hypocrisie. Een grote minachting van het eigen publiek.
Welke Minister of Staatssecretaris geeft eindelijk alle data vrij en verlost de Nederlandse forens van het Monopolie dat 9292ov heet?
Reaguursels
InloggenDe bedoeling van Google is om een applicatie gratis beschikbaar te maken waarmee OV bedrijven o.a. hun dienstregelingen kunnen beheren. Google Transit is slechts het public-facing deel hiervan. Deze dienstregelingen komen dan online beschikbaar en worden vervolgens weer uitgelezen door Google. Pas dan zal Google competitie bieden. Je kunt 9292 niet kwalijk nemen dat ze deze asset (informatie uit onsamenhangende, corrupte en ontbrekende data) niet zomaar prijsgegeven. Dit is de kernactiviteit en de helft van de ca. 50 medewerkers werken aan dat proces. De exploitatie kost ruim 10 miljoen per jaar en wordt grotendeels opgebracht door de grootste aandeelhouder, de NS. 10M is niet perse veel voor het landelijk ontsluiten van alle data van alle vervoerders maar imho ruim genoeg om meermaals een fatsoenlijke site te bouwen. En ook genoeg om al doende wijs te worden. 9292 is oorspronkelijk een marketinginstrument van de spoorwegen, want veel reizigers hebben een hekel aan de NS en vinden 9292 wel liev. Inderdaad kan het alleen in (semi)overheid organisaties gebeuren dat er interne concurrenten worden geschapen die elkaar tegenwerken, en nu zelfs middels Amerikaanse beursgenoteerde giganten. Door het ontbreken van een normaal marktmechanisme (prijs) wordt succes niet beloond en falen wordt niet afgestraft. En dat zie je er aan af. Dat is de prijs die de consument uiteindelijk betaald voor gratis producten.
Soms denk je kan het nog belachelijker/slechter/gekker in Nederland? Ja dat kan. 90 ICT'ers en die site klopt van geen fucking kant. Rond de 5 keer iets opgezocht via 9292ov. (Voor tentamen enkele keren + stappen) en werkelijk nooit klopt het. Je typt de goede postcodes in maar de tijden + lijnen kloppen simpelweg niet. Hoe hard kun je falen met 90 man vraag ik me dan af. Is het daar een Office US oid? Het moet bijna wel.
-weggejorist-
-weggejorist-
Google kan de (werkelijke) dienstregeling toch gewoon afleiden van de latitude gebruikers die zich voortbewegen oven een spoorlijn? Ook buspatronen moeten wel uit de data te destilleren zijn. Desnoods passen ze maps aan o beter te loggen. (Wel alleen als opt-in natuurlijk)
Laat me raden. Er zitten 20 man CSV'tjes om te zetten in Excel. Handmatig de trema's en komma recht te zetten om het vervolgens dan via Access naar een full-bloated Oracle database te spugen ?
Als je in Nederland reisinformatie van alle vervoerders incl correcte prijzen INTEGRAAL (dus trein én bus én tram én boot etc. ) weet te ontsluiten doe je iets wat ook Google nog wel een paar jaar gaat kosten om te evenaren. Maar hun oplossing zal wel schalen. Om die reden ook zal de OV-chip de huidige beloften nooit waar kunnen maken. Dat systeem is zeer eenvoudig van opzet en nooit voor de multi-vervoerder en land-dekkende situatie in Nederland ontworpen. En daarom zijn de strippenkaarten en treinkaartjes die je overal zonder problemen kunt gebruiken ook zo effectief. Politici die dit om zeep helpen weten gewoon niet wat ze aanrichten. Ze zijn ze nu al sinds 1993 mee bezig en roepen nog steeds dat het allemaal beter wordt dan dat het was. Ongehoord.
De NS heeft doet nu eindelijk wat nuttigs met haar data. In plaats van gegevens af te schermen worden deze nu ter beschikking gesteld als eindproduct en halffabricaat. 9292 had die kans al eerder maar verwachtte te gaan boeren voor het dumpen van wat data. De meeste eindbazen in OV-land denken echter aan Amsterdammers als het over ajax en api's gaat. Zo werkt nieuwe economie niet. Pas als de babyboomers met pensioen zijn komt er ruimte voor de brede toepassing van gedeelde gegevens en projecten die niet qua geld en tijd uit de hand lopen. De vergrijzing gaat ons uit de crisis helpen.
Voorlopig werkt Google Transit voor geen meter hier. Net even een route proberen uit te stippelen tussen 2 wijken in Den Haag maar dat dien ik te lopen in plaats van gewoon tram 9 te pakken en over te stappen op bus 25.
He-he, eindelijk iets voor Rutger om eens een filmpje van te maken. Hup hup, ga die mensen bij 9292ov maar lastig vallen, confronteer de minister lekker scherp en wees zo bedeesd als bij mr Teeuwen wanneer je een Google PR WeetMeneer te woord mag staan.
lol 90 mensen om die gare shit online te houden.
Och ja, ik gebruik het wel regelmatig, zonder klachten. (En BTW: onrendabelenvervoer is in de randstad te 100x prefereren boven hersendood filerijden. Grondig getest.).
30 miljoen is wel een beetje veel. Google maps ruleert en met deze getrapte aanpak van Google zet ik mijn euro in dat ov9292 over 3 jaar pleite is.
ROFL !!
9292ov is zo'n typisch onder de maat presterend gesubsidieerd en slecht gemanaged bedrijf. Eertijds had het ook sterke banden met OV-chipkaart in oprichting. Eertijds is 1999..... De manager van 9292ov was toen serieus gefrusteerd dat Internet hem omzet op zijn 0900 nummer ging kosten (toen nog 06) en wilde voor reisadviezen via Internet geld gaan rekenen.
rot toch op met je luctractief uitzuig bedrijfje. je ja.
Vorige week weer 'ns na lange tijd de trein geprobeerd. Op vier uur reistijd visa versa maar liefst één uur vertraging. Geen vallende blaadjes, (toen nog) geen sneeuw, geen vorst. Gewoon pure onkunde en onbenulligheid. "Oh, maar op dit traject valt dat nog mee," wist een medereiziger. Kortom: de NS is gewoon kutvervoer. Iedereen weet dat. Al jaren. Doen niet wat ze beloven. Je komt niet op tijd, je komt per defintie te laat. Heeft niks met sneeuw te maken. Of met vallende blaadjes. Pure incompetentie. Da's nog niet zo erg, maar je mag er bedragen voor aftikken waarvoor je twee keer de tank van je auto mee volgooit. Zelfs met deze absurde benzineprijzen en parkeertarieven is met de auto rijden in je eentje al voordeliger. Waarom bestaat die pokkezooi van een NS überhaupt nog..?
Tuurlijk, we gaan lekker dat monopolie van 9292OV afpakken. Kijk naar al die voorbeelden waarbij in het verleden het monopolie van bedrijven werd afgepakt. En wat een teringzooi het vervolgens werd op de diverse markten, met slechte service en veel banenverlies. Zooooooo veel beter... not!
Ik heb nooit problemen met die site. Snap het gezeik hierover ook niet zo, eigenlijk.
8 van de 10 keer dat ik 9292ov heb gebruikt stond er foutieve informatie. Hoe krijg je het voor elkaar zo slecht te zijn.
@Biff Eagleburger 16:22
Vlees aan de haak hangt niet aan een touwtje. En of ze nou 60 of 120 kilo weegt... door die stem wil je 's avonds in slaap gefluisterd worden. Laatste keer dat ik 'r aan de lijn kreeg was tijdens www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/11/... Toen gaf ze me even voor zevenen het advies om maar gewoon de trein vanuit Utrecht CS te nemen naar Rotterdam. Geen enkel benul van de situatie maar het is haar vergeven. Hoefde toch niet met de trein. De schat.
Berekening:
90 man * ca. 50.000 = 4.500.000
gebouwen etc = 2.000.000
hardware = 2.000.000
licensies = 500.000
operationele kosten? = 10.000.000
================================
20.000.000
Waar gaat de rest van het geld heen?
(mijn bedragen zijn volgens mij redelijk hoog ingeschat)
OfficieuzeVertragingen9292 is 1 van die lekbakken voor gesjeesde ambtenaren en contractuitdieners, die door de overheid krampachtigerwijze in stand wordt gehouden.
Hierheen wordt gepromoveerd na het aantreffen van handjive-materiaal op de werkcomputer, toucheren van smeergelden als ambtenaar RO, herhaaldelijk te hard rijden met dienstvoertuig en binnendebebouwdekomse urinelating binnen de (politie-) diensttijd.
Kortom, veelal bemand door mensen die zonder deze prachtbaan waarschijnlijk meer geld zouden kosten, o.a. vanwege de afkoopregelingen van de kantonrechter bij arbeidsgeschillen. Vaak ook mensen met het IQ van een keukenrol. Passend dus voor de functie.
Goed artikel!
9292ov geeft standaard de langste, meest onlogische reisweg van a naar b. Weg met die underperformende subsidiespons!
Vervoersbedrijven moeten de data vrijgeven, ook de vertragingen. Dan krijg je innovatie. Kijk naar het succes van de Trein app. Die trouwens zijn data van de mobiele site van NS haalt.
Ga eens een OV-reis plannen met Google Maps in bijvoorbeeld Londen, Parijs, New York (of elke andere stad in de USA). Het werkt top, je kunt de lijnen zelf kiezen of door Google laten bepalen, en je kunt de reistijden per auto en per OV met 1 druk op de knop met elkaar vergelijken. Logisch dat 9292ov het niet wil delen; het zou instant suicide zijn. Voor zowel de dienst als voor OV in het algemeen (want je zult dan direct zien dat de auto vrijwel altijd sneller is dan het OV). Van mij mag Google trouwens ook aan de slag met file-info, die in USA perfect in Google Maps geïntegreerd zit.
Bam, in the face
Van de adviezen van ov9292 klopt toch geen donder, dus wat maakt het uit of ze wel of niet willen delen. De businformatie is ronduit belabberd.
Superior Bastard | 01-12-10 | 16:32
Voor wie met verantwoording én druk om kan gaan ?
Maar ook van uitdagingen en hard werken houden doet...
Wel, denk ik.
Waarom zuigt het dan? Ik vind het wel relaxt.
Mooi advies: 59 minuten lopen: maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d...
Overigens, zo stond de zaak er in 2004 voor:
-
Reisinformatie-site 9292ov.nl is voortaan alleen nog maar in zwart-wit te zien. Exploitant Reisinformatiegroep uit Utrecht wil zo een einde maken aan de voortdurende haperingen met het verstrekken van reisadviezen. De site geeft dagelijks meer dan 80.000 adviezen en was nogal eens traag. Volgens de reisgroep is de site nu ook onderscheidend van anders sites.
frontpage.fok.nl/nieuws/178101/1/1/50/...
-
Performance proberen te verbeteren door over te gaan op zwart/wit.. :-D
Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 16:19
Ik al langer, maar hebben wij dan wel een bevredigend alternatief?
Waarom niet een open database met api-tje en open source sdk uitgeven?
Dan kan elke jandoedel zijn eigen OV-infodienst publiceren.
Of is dat weer te liberaal voor de heren ambtenaren?
Ik zou het om te beginnen eens met een WOBje probereb. Uiteindelijk kan je er wellicht via het EVRM, de Europese Sociale Verdragen of het onbeperkt en onbelemmerd moeten kunnen reizen binnen de EU enzeau waarschijnlijk wel genoeg kunstmest en diesel onder kwijt om dat claimen op te blazen. Overigens -en let maar weer op- binnen twee jaar is reizigersinfo betaal-info. Kun je op het station een eurootje in een terminal jassen om je reisplan te kunnen sponzen uit die database...
En dan zijn wij zooo blij met Googel? En dat kost toch helemaal niks toch?
OV9292 laten voortbestaan én alle (ook actuele) informatie open source beschikbaar stellen, maar dan wel commerciële gebruikers laten betalen voor het doorgeven van de info. Bijvoorbeeld een percentage van de advertentieopbrengsten. Waarom niet?
@widtvoet ® | 01-12-10 | 16:08
Ik had ooit zo'n vriendin, bijna 100 kilo, maar geil praten, man man.
-me @ mezelf @ 16:17
Superior Bastard | 01-12-10 | 16:16
Voor niemand.
En daarom ben ik maar wat blij dat ik al een jaar of 8 mijn eigen touwtjes in handen heb.
Lekker google, zet dan ook de bussen er even bij, "Neem de taxi, daar en daar naartoe..." Ik ga toch niet voor niets met het Onredendabelen Vervoer?
Dus ja SB,
ik kan me het gevoel van @ 15:29 me wel voorstellen.
Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 16:15
Voor wie, in loondienst, geldt dat in zekere zin niet dan?
Superior Bastard | 01-12-10 | 16:07
Ze kunnen niet anders.
En daarom is het zo triest en hopeloos.
Google Transit slaat nu al nergens op, als ik mijn bestemming van thuis uit na school uitrekend gaat die me eerst een half uur met de auto rijden, kwartier met de trein en 20 minuten lopen. heel aparte OV Reisinformatie is dat dan.
@sjaakdelinksesul 16:03
Je moest eens weten! Eerste keer dat ik haar aan de telefoon kreeg m'n batterij volledig leeggebeld. Wat 'n wijf. En dat voor nog geen driekwart euro per minuut. Weet nu zelfs met welke frequentie de boemeltreintjes door Friesland tuffen.
Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 16:02
Wat moeten ze dan?
En nee, je hebt niets van me aan, maar ik ben gewoon benieuwd naar de achterliggende visie en mening met betrekking tot je je stellige plempsels.
Zie SB 15:29
Beter wordt deze pagina doorgestuurd naar een lobbygroep en/of leden van de Staten-Generaal.
widtvoet ® | 01-12-10 | 15:55
Hai tijgerrrr.
Superior Bastard | 01-12-10 | 15:46
Dat zeg ik niet.
Dat ze hopeloos vasthouden aan hun baantje doen wel.
Heb ik wat van je aan ?
Iets met een machts- of monopoliepositie en daar misbruik van maken?
NMA, doe eens wakker worden?!
90 vaste werknemers!?
go google, eindelijk een goed ov dingetje!
Trouwens, mocht iemand zich wagen aan het bellen van dat 9292 afzetnummer vraag naar Debbie! Dat mokkel heeft zo'n geyle stem dat je pardoes vergeet dat je al drie kwartier op een troosteloos perron sneeuw staat te happen.
Hé het werkt ook op mijn ultrakekke iPhone 4.
Soms vraag ik me af of de Amerikaanse overheid niet vuistdiep in Google zit. Op deze manier komen ze niet alleen te weten wat ons interessegebied is, wat we e-mailen, maar nu ook waar we ons bevinden op deze aardkloot, en welke bus we nemen. Google DNA-services een volgende stap?
Opdoeken dat 9292!
Dat ze de boks vol mogen schijten...
Is die site programmatechnisch zó'n enorme hoop stront dat daar elke dag 25 "ict'ers" (omhooggevallen scriptkiddies, no doubt) mee bezig moeten zijn? En wat zitten die andere 65 dan in GODSNAAM de hele dag te doen???
Lekker belangrijk dit, gewoon een normaal tekstje waar GeenStijl weer wat achter wil zoeken...
Correctie: stekkers.
Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 15:38
Nee, ze zouden dus ontslag moeten nemen? Of de stekker eruit trekken?
9292ov.nl maakt gebruik van de theoretische dienstregeling. www.traphic.nl/trein.aspx is veel beter. Klik op het station van je keuze en je ziet meteen wat er aan de hand is.
@rara | 01-12-10 | 15:43
Uiteraard, daarom dat ik zeg dat dat alleen kan bij een semi overheid waar geld gratis is. Als je kijkt naar de innovatie van de afgelopen jaren dan is dat praktisch nihil dus echt investeringen worden niet gedaan. Zodra bij de volgende ronde die 30 miljoen openbaar aanbesteed wordt (laten we hopen dat dat gebeurt) dan blijft er dus niets over van ov9292...
schrijf een fatsoenlijke API (NS) en probleem lost zichzelf op.
Ik kijk altijd even uit het raam: rijdt de trein, tram of bus? Dat is namelijk de vraag die je moet stellen. Wanneer die gaat, tsja... dat ligt aan zoveel factoren (stakende medewerkers, het weer, OFail chipcard etc. etc.).
@zeg maar jansen: Thnx!!
Google dienst gebruikt in San Francisco, je kan op de seconde zien wanneer je je bus net hebt gemist, gelukkig komt 5 minuten later alweer de volgende bus.
OV in Nederland is gewoonweg fail en amateur.
En dat waar mijn huis woont het openbaar vervoer goed geregeld is blijkt wel uit het reisadvies wat ik kreeg: "Neem een taxi".
9292ov.nl is een ramp, gebruiksvriendelijkheid zero! Gebruikers komen en gaan!? Gebruikers moeten nu wel terugkomen, niks gaan! Ja of je loopt naar je standaard halte en neemt de tijden zelf over, excl. vertragingen dus. Echt dikke nono;s als je het mij vraagt, hoe kun je zo'n FLUT applicatie bouwen met 50 ICT'ERS! Ongelovelijk! Vrijgeven die handel, en laat de vrije markt er maar op los, schiet het niveau omhoog!
Ik ben jaren geleden een paar keer op de site van 9292ov geweest. Nog nooit zo'n trage site gezien. Als ik er op had gewacht, was ik nu nog thuis geweest. Dus toch uiteindelijk maar de auto genomen.... En ik ga natuurlijk al helemaal geen duur 0900 nummer bellen, omdat die lui het niet lukt om een simpele site in de lucht te houden.
Ze hebben daar zeker ict-ers van lbo niveau?
9292 geeft soms ook van die creatieve routes, soms kilometers om die uiteindelijk veel langer duren.
Benzodine | 01-12-10 | 15:42 Zie: zeg maar jansen | 01-12-10 | 15:40
@bomba12 | 01-12-10 | 15:35
Ze hebben waarschijnlijk systeembeheerders, databasebeheerders , configuratiebeheerders, security-experts, programmeurs (voor elke taal 2), manager dagelijks beheer, manager infrastructuur, ITIL-manager, manager voor de managers, werkplekbeheerders voor de medewerkers, en een afdeling voor secretariele ondersteuning. De overheid is daar niet gierig in.
Hoewel de ov9292 site behoorlijk ruk is , snap ik wel dat ze die info niet willen delen.
Aan de andere kant zou ik het wel jammer vinden dat ze weggaan. Vooral wanneer google dan het enige middel is.
Informatie waar je wat aan hebt: twitter.com/9292ov/status/995514295885...
Ze twitteren ook al.
De fik in 9292ov dinges. Ik gebruik alleen de individuele sites van ov bedrijven. Mocht dat nodig zijn.
Die 90 man moeten wel fulltime reaguurders zijn, wat moet je anders daar? Servers afstoffen? Kom er maar vooruit, zie zijn het?
Deze is veel handiger: www.traphic.nl/trein.aspx
90 man die op straat komen te staan als 9292 wordt opgeheven is echt niet veel. Vaak vliegen er bij bedrijven honderden mensen uit bij een reorganisatie. Google ftw.
Waar zijn de tijden dat als je 9292ov.nl verkeerd tikte, je een of andere homo-site ervoor kreeg.. Maarja, waarschijnlijk kost ons dat nog dagelijks geld dat dat adres niet vantevoren gereserveerd was, de hakkies.
Superior Bastard | 01-12-10 | 15:36
Kijk naar hun houding cq reactie.
Capice ?
Samen met die chipkaart de prullenbak in met die 9292 site.
Ik heb er eigenlijk niet zoveel problemen mee met die 9292ov site...
Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 15:34
Want?
Alleen bij semi-publieke overheid waar geld gratis is kan je iedere dag 25 IT-ers aan het werk houden voor een website. Haha! Ik hoop dat ze hier geen 25 ontwikkelaars bedoelen en dat ze dus eigenlijk gewoon toegeven dat hun houtje-touwtje IT-infrastructuur dagelijks 25 man nodig heeft om online te blijven. Wat een giller!
LOL
9292ov.wordpress.com/2010/12/01/9292-v...
"Je reactie is in afwachting van moderatie."
OV-9292: de beller is sneller.
TGM intresse in ov9292 ?
Verder kan ik zeggen dat die mensen daar uit alle macht en ten kosten van alles hun baan willen houden.
Hoe overbodig die ook is.
Nutteloos en verloren.
Nu al.
9292 is kudt. Die mobiele site is nog kutter.
Google assimileert alles en iedereen en iedereen juicht dat alles zo mooi zoekbaar en inzichtelijk wordt op deze aardtkloodt. Maar als het te dicht bij OjéOjé92 komt, beginnen ze direct te miepen over hullie schimmige database die onbruikbare informatie verstrekt aan forenstokkies. Opslorpen die handel, nu, direct ende meteen.
Drie stekkers?
Negentig man werkzaam daar? Allejezus. Kunnen die laatste twee er ook nog wel bij.
2 x gelezen, maar
*Geen idee heeft waar dit over gaat*
En wat heeft het treinongeval van Stavoren hiermee te maken?
@Martin de Boer | 01-12-10 | 15:23
Oksiemowron?
Zwaai maar dag met je handje 9292
Reisinformatie is publieke informatie en moet dus vrij zijn. Of je moet stellen dat Openbaar Vervoer een prive-zaak is...
Ben heel blij met mn fiets en heb OV sowieso al afgezworen sinds er OV Gestapo rondhangt op de stations in 020...
Ik hoop dat Google het overneemt. 9292ov zuigt echt zwaar.
Beetje bang, das te vergelijken met een beetje zwanger en een beetje dood.
Flinke lap, ik kan het korter:
9292 Is een onbruikbare teringsite ( fact )
Zag net idd dat Google met deze dienst is begonnen! Handig ook om te weten dat ik vanuit mijn huis 9 uur en 27 minuten loop naar Rotterdam...
Ik gok op 90210.
Als hierdoor een gebruiksvriendelijkere dienst wordt geschapen juich ik deze actie enorm toe!
Tja, ze zijn wel bang voor de concurrentie maar toch vind ik de blog best netjes en collegiaal.
REAGEER OOK