Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Allemaal tegelijk: we gaan jatten!

lonend.jpgJawel, we zijn het onveiligheidsgevoel voorbij! Misdaad loont in Nederland. De slechteriken winnen. CBS heeft de cijfers van 2007 (recenter is er nog niet) geteld en door de rekenmachine getrokken. Wat blijkt? Ga even zitten, hou u vast, hier komt het: "95,8 procent van de inbraken en autodiefstallen leidt niet tot enige vorm van straf." Het opsporingsbeleid in Nederland faalt als een trein met blaadjes in de remmen en sneeuwvlokjes op de rails. Niet alleen zeggen termen als 'opgelost' en 'opgehelderd' niks over de straf die een eventuele dader krijgt, er zijn ook nauwelijks cijfers beschikbaar. "De gegevens van de 26 politiekorpsen kunnen moeilijk worden samengevoegd en zijn er soms gewoonweg niet." Is namelijk veel werk, dat turven. Dan blijft er helemaal geen tijd meer over om flits- en bonnenquota's te scoren. Het argument dat u vooral aangifte moet doen voor de statistieken is enorme bull, gecombineerd met een overdosis shit. Het is veel nuttiger om je nieuwe 3D LCD 72" flatscreen bij de buren terug te jatten dan om aangifte te doen. Inbreken is het nieuwe shoppen. Hou die winkels maar dicht op koopavond, koopjes jagen doen we in de Vinexwijken. We. All. Benefit.

Reaguursels

Inloggen

En.... alleen de aanwezigheid van dat blauwe tuig kost al geld, of ze je nou wel of nietop de bon gooien voor iets onzinnigs.

Zou iemand eens een kosten-baten analyse kunnen doen van die maffia in uniform? Wel beschermings-geld ontvangen, maar niks anders terugdoen dan flitsen is wat ik tot zover heb.

yiNXs | 01-12-10 | 20:57

ieder heeft zijn eigen verantwoordelijkheid

Madmanjr | 30-11-10 | 21:38

de vraag is: wil je jatten....

kun je er mee leven dat jij rijker wordt van een ander zijn misere?

Madmanjr | 30-11-10 | 21:37

du Roi Soleil | 30-11-10 | 20:55
Helemaal mee eens. Maar dit is Nederland. Onze politie en OM stelt weinig voor. Al sinds jaar en dag bekend: de Duitse Kripo en Staatsanwaltschaft doen het stukken beter.
Die afweging die U schetst hoeft een Nederlandse crimineel onder het huidige regime helemaal niet te maken. De pakkans is klein. Als hij gepakt wordt krijgt hij zelfs voor forse geweldpleging een taakstrafje. Waarbij hij helemaal niet komt opdagen. Dat dit zo is - die perceptie heerst in veel bredere kringen dan de PVV-aanhang.

De rechtshandhavers in Nederland ondermijnen hun eigen draagvlak.

In deze Europese zone is over de schutting kijken en leren van hoe anderen Het Beter Doen blijkbaar nog steeds te hoog gegrepen.

Als dit zo doorgaat is Nederland op weg naar Eigenrichting. Als U de media volgt ziet U de eerste tekenen al: "er moet ruimte komen voor... " Eigenrichting. Meer begrip voor. Bij gebrek aan.

Methusalem III | 30-11-10 | 21:06

Het is niet alleen die pakkans van 1 op 20, áls je dan gepakt wordt dan zijn de straffen nog eens extreem laag.
"Harder straffen helpt niet" zei de opperrechter gisteren nog in de krant. Nou, ik denk het wel. Ik denk dat zo'n crimineel gewoon min of meer afweegt tussen rendement en risico.
Bij een pakkans van 1/20, een gemiddelde buit van 15.000 euro en een strafmaat voor inbraak van 2 maanden betekent dat je 300.000 ton kunt stelen voordat je 2 maanden moet zitten. Dat zitten levert je aldus 5.000 euro per dag op. De moeite waard.

Werd nu je ruggengraat gebroken bij inbraak, was de berekenende crimineel thuisgebleven. Echt waar.

du Roi Soleil | 30-11-10 | 20:55

Aangifte doen voor de statistiek (heb ik toch zeker 3x gedaan!) heeft weinig zin want onze "politie" bepaalt nl. wat een aangifte is ;D. Zij doen de stats.
Al aangiftedoende in bureau 020-Flierbosdreef zag ik een heleboel politiepeoples achter hun bureau zitten en kwekken.

Ik zag ook dat de koffie gratis was.

Na meerdere meldingen in mijn woonomgeving zag ik tientallen politiepeoples samenscholen en kwekken over wie met wie enz. Tip voor criminelen: creëer een incidentje (brandbommetje of zo), de hele politiemacht in wijk Flierbosdreef van 020 gaat erop af en je hebt vrij spel want die jonge agentjes zijn druk bezig wie met wie enz.

O. Dat wisten jullie al...? OK...

Kent iemand de prachtige sketch van Chris Rock?
Buurman: "Hi! I heard you got robbed!"
Chris: "WTF nigger, you robbed ME!"

Red hot at www.youtube.com/watch?v=Ui6-Wc0PDc4
Kijken die clip!! Onthullend. Hier in 020 ZO zijn er mensen met en zonder pipa.

Methusalem III | 30-11-10 | 20:42

wat een grappig nieuws! vanochtend is net mijn spiksplinternieuwe fiets voor de deur weggejat. aangifte doen overweeg ik niet eens

Snerpe Schede | 30-11-10 | 19:37

Oplossing: veel stelen bij rechters en verantwoordelijke politici (vooral links). Deze doen dan de broodnodige praktijkervaring op (ervaring als slachtoffer) waardoor er misschien eindelijk eens iets verandert. (Hoop doet leven)

doenormaal! | 30-11-10 | 19:26

Het is een grof schandaal. Het grootste probleem van Nederland zijn niet eens die lui die dit allemaal ongestraft kunnen flikken, het probleem is de politie en het openbaar ministerie. Die slappe lullen mogen en kunnen niks.

De doelen/quota mbt bekeuringen halen ze natuurlijk wel!

Mooiweerhe | 30-11-10 | 17:56

@Hunter S. Thompson | 30-11-10 | 14:44 : moorden worden geen moorden meer genoemd, maar doodslag, huiselijk geweld, religieus geweld of eerwraak en komen dus onder die noemer te staan. Verder loopt het aantal aangiften terug niet het aantal misdaden. Trouwens, diefstal met geweld is geen misdaad meer maar vergrijp of overtreding, zodat het lijkt of er minder misdaad is, en het betreffende politie onderdeel beter scoort, want daar gaat het om. Zou men een kwart van de energie die men steekt in het stalken van automobilisten, gebruiken om echte misdaad aan te pakken, waren de resultaten 100 maal beter dan nu.

Max1272 | 30-11-10 | 16:11

Van de pliesie en justiesie moet je het hebben,TOCH?

kweetitwel | 30-11-10 | 16:05

Daarom ook maar inbrekers voortaan doodschieten, preventief.
"ja het was zijn wapen." punt.

magentaplacenta | 30-11-10 | 16:03

Ik ben dan ook gestopt met roken,
puur om de roverheid niet nog meer te voeden met mijn centen.

@Bigi,
die 1 meterlange duimdikke massief stalen staaf waarmee je in één ros door een deur heen mept naast m'n bed is inderdaad wat lastiger uit te leggen, misschien kan ik het ombouwen tot een spannend sexdingetje of zo.

vander F | 30-11-10 | 16:03

Misschien moet ik maar eens aangifte doen van schending van privacy tijdens de photoshoot die ik elke dag onderga.

tiswat | 30-11-10 | 15:59

neemjemoederindemali | 30-11-10 | 14:31
ondiep utrecht en schilderwijk den haag ook goed?
daar heb ik namlijk ook gewoond. kan niet zeggen dat het er gezellig is maar onveilig ook niet. De meeste mensen worden nog altijd omlegt door vrienden bekende en familie. de kans dat je iets door een wildvreemde wordt aangedaan is aanzienlijk kleiner.

Keyzer_Soze | 30-11-10 | 15:29

Met dank aan D66 en hun rechters!

snap_shootert | 30-11-10 | 15:27

kapotte_stofzuiger | 30-11-10 | 15:23
Kan het niet genoeg aanbevelen. Hét wapen voor tot het uiterste getergde burgermannetjes als ondergetekende. Volkomen legaal en goed verdedigbaar voor een rechtbank want waarom zou ik geen zaklampje naast mijn bed mogen hebben liggen ? In werkelijkheid een skullcracker van de eerste orde. Mooier kan het niet.

Bigi Bana Boy | 30-11-10 | 15:26

@Bigi Bana Boy | 30-11-10 | 15:08
U bent erg trots op uw "MagLite" van 2 cm euhm... kilo

kapotte_stofzuiger | 30-11-10 | 15:23

@Bigi Bana Boy | 30-11-10 | 15:08
Ik krijg er gewoon beeld bij... that ain't pretty.....

Schlomo De Peaumeaux | 30-11-10 | 15:12

En hoe groot is de pakkans ook weer als ik als eerzaam, belastingbetalende burger zonder strafblad met de duizelingwekkende snelheid van 130 km/u van Amsterdam naar Den Haag rijd?

Dr. U.I. Loor | 30-11-10 | 15:11

Wie bij mij inbreekt krijgt een honderd kilo zware kwaaie neger met een MagLite van 2 kilo op zijn nek. En reken maar dat ik die MagLite op je kanus aan puin ram.

Bigi Bana Boy | 30-11-10 | 15:08

An die ARBEIT | 30-11-10 | 14:50
Pliesie zal er waarschijnlijk pas opaf gaan als ze vele meldingen uit allerhande bronnen hebben. Paar keer vanuit steeds andere telefooncel naar misdaad anoniem (bestaat dat nog?) bellen zou kunnen helpen.
Kunnen ... waarschijnlijker wordt je onderweg naar de telefooncel beflitst.

bezemkast 1919 | 30-11-10 | 15:05

WOW 4,6% wordt dus wel opgelost? Als dit geen promotie of in ieder geval een bonus verdient, chapeau Politie Force van NL. Chapeau! Jullie zijn niet helemaal nutteloos!

ROGL | 30-11-10 | 15:03

*prikkeldraad, camerasysteem, twee rottweilers en een buks aanschaft*

ZDEV | 30-11-10 | 15:01

Vertel toch eens iets nieuws!

Mokum Kosher | 30-11-10 | 14:59

@An die ARBEIT | 30-11-10 | 13:42
5 jaar maar?
Ja dan word je nooit gepakt

Che_cuevara | 30-11-10 | 14:54

@Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 13:55
Die 5 zit bij mij altijd in de klok

Che_cuevara | 30-11-10 | 14:51

in 2011 niet veel beter?
Kwamen Albanie en Bosnie er nou bij??

Maar ja, de cijfers van 2011, krijgen we in 2016 te zien.

de schaamte voorbij | 30-11-10 | 14:50

@neemjemoederindemali | 30-11-10 | 14:41
Fijn dat je dan in ieder geavl weet dat je zuurverdiende belastingcenten goed worden ingezet :S

Het is te krom voor woorden: Schoffies die hier in de buurt duizenden euro's verdienen met allerlei zaken en nergens naar om hoeven te kijken. Zich nog niet eens druk maken over gepakt worden, omdat het simpelweg NOOIT gebeurt. Gastjes die ons na ons aan speed en coke de deur uitdoen, zonder daar ooit uberhaupt voor te worden meegenomen naar het bureau.

Daar tegenover jij die je eigen onschuld maar aan moet zien te tonen om vervolgens nog geen rust gegund te worden. En ik die m'n eigen onderzoek moet starten en zelf actie moet ondernemn om MIJN spullen terug te krijgen. Terwijl we netjes belasting op blijven hoesten als makke slachtlammetjes...

Ik ga even wat stoom afblazen... * roken gaat *

An die ARBEIT | 30-11-10 | 14:50

@Parsons | 30-11-10 | 14:10
Dat is een uitleg over "drogreden" géén bron van wat jij beweert.
Daarbij komt dat wikipedia gewoon door iedereen kan aangepast worden. Dus geen afdoende bewijs

Che_cuevara | 30-11-10 | 14:48

An die ARBEIT | 30-11-10 | 14:03
Zo kun je het noemen maar het kan ook niet.
*plop*
NoMinister | 30-11-10 | 14:16
Ghehe.
:)

Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 14:47

@[email protected]
"Kern van de draad is de criminaliteit die in Nederland hoogtij viert"

Dit bedoel ik, hoezo hoogtij vieren? Hoe kom je daar bij? is het erger dan vroeger? is het erger dan in andere landen in europa of de rest van de wereld?
Allemaal gevoel, allemaal geroep om niets. Gevoel dat je krijgt van al die media. Nederland is nog steeds een heel veilig land. Natuurlijk er zijn wat buurten in de grote steden waar je midden in de nacht wat minder prettig rond loopt. Verder is nederland een groot speelpalijs waar je je weinig zorgen hoeft te maken. Nogmaals noem maar een land waar het beter is?

Hunter S. Thompson | 30-11-10 | 14:44

@NoMinister | 30-11-10 | 14:36
Ik heb je punt geloof ik een beetje gemist...

Kan je het 2e stukje even re-phrasen?

En inderdaad, bij gebrek aan beter ben ik hier zelf recherche en rechter geweest. Maar heb wel mijn spullen terug :)

An die ARBEIT | 30-11-10 | 14:43

@An die ARBEIT | 30-11-10 | 14:34

Ik heb ook navraag gedaan in het circuit maar kon er helaas niet achter komen wie en wat, moet zeggen dat de daders daar verdomd veel geluk mee hebben gehad want ze waren er bij mij niet zo makkelijk afgekomen als bij jou.

Gelukkig heeft de pliesie wel jaren onderzoek naar mij gedaan omdat ze dachten dat ik iets te maken had gehad met een wietplantage, heb zelf mijn onschuld bewezen maar je denkt toch niet dat ik de belasting inmiddels van mijn nek af heb? We zijn nog maar 8 jaar verder..............

neemjemoederindemali | 30-11-10 | 14:41

Wat een land zeg 95% :(

Schlomo De Peaumeaux | 30-11-10 | 14:41

An die ARBEIT | 30-11-10 | 14:34

Je beseft je toch wel dat wat jij deed nu weer strafbaar is, niet?

De crux is dat als je drugs vrij laat, bezit mag jatten en mag dreigen en beperkt geweld mag uitoefenen, dat jij als burger dat dan ook dient te tolereren. Anders wordt jij een soort rechter in de ogen van pliessie en juustietsie.

Maar ik vertel je niets nieuws denk ik.

NoMinister | 30-11-10 | 14:36

@Klukkluk | 30-11-10 | 13:25
Wat plastic zakje zegt

Che_cuevara | 30-11-10 | 14:36

@neemjemoederindemali | 30-11-10 | 14:24
Yup, bekend verhaal. Er waren een tijdje terug 2 dieselkachels bij mij van het terrein gehaald. Geen idee wat ze er mee moesten, maar goed.
Zelf wat navraag gedaan in " het circuit " , achterhaald wie het waren, waar die dingen stonden ( loods vol andere buit )..
Zelf met de vrachtwagen, 2 jongens en wat kettingen die kant op gereden, boel opengebroken, kachels weer meegenomen.
Inmiddels enkele malen bij de politie melding gemaakt, over plaats van loods en "beheerders" ervan. De melding gekregen dat deze jongens inderdaad bekenden waren en men er zou gaan kijken.
Inmiddels zijn we maanden verder, loods is nogsteeds zoals 'ie was. Jochies lopen nog steeds los rond...

An die ARBEIT | 30-11-10 | 14:34

Ecdysis | 30-11-10 | 13:48

Zou het niet heel simpel zo zijn dat als je hier in 0031 vrijelijk kunt jatten, illegaal verblijven en mag dreigen, terwijl niemand zich mag noch kan verdedigen, dat dan echte geweldsmisdrijven en doden wel uitblijven?

Als alles wat het einddoel is wordt opgegeven zodat handhaving niet nodig is?

Ik denk het zomaar.

NoMinister | 30-11-10 | 14:32

@Keyzer_Soze | 30-11-10 | 13:59

Als jij nu een week in de bijlmer gaat wonen, kom je over een week terug en dan vertel je je verhaal nog eens. Kanaleneiland Utrecht is ook goed.

neemjemoederindemali | 30-11-10 | 14:31

@tembacostyle | 30-11-10 | 13:17
Bij de PVDA of D66

Che_cuevara | 30-11-10 | 14:31

woooooooooooooooooooow
En hoeveel procent van de overvallers worden gepakt?????

kiekdj | 30-11-10 | 14:31

@beerpoes | 30-11-10 | 13:15
tssss smeerpoes

Che_cuevara | 30-11-10 | 14:29

@ reinaarden | 30-11-10 | 14:11
ik zeg ook nergens dat er weinig gestolen wordt, of dat de politie haar prioriteiten goed stelt, of dat er niet aanzienlijk harder gestraft moet worden.
Ik reageer voornamelijk op dat angstige gedoe van mensen als het om veiligheid gaat in Nederland. Mensen die net doen als of je elke nacht een groot gevaar loopt een mes in je ribben te krijgen als je je op straat begeeft of als je iemand aanspreekt op wan gedrag.

om R. Long maar te quoten
Van leven ga je dood, maar het kan nog jaren duren dus niet van dat bange
Heb je angst voor morgen, dan kun je vandaag gaan hange

Keyzer_Soze | 30-11-10 | 14:29

Hunter S. Thompson | 30-11-10 | 14:18

Dat is de het onderwerp niet. Bovendien is dat niet te bewijzen. Ik kende een oude PvdA-meneer die precies zulke onzin uitkraamde als jij doet. Ik erger me eraan. Het is lulkoek.

NoMinister | 30-11-10 | 14:28

@Parsons | 30-11-10 | 13:44

IJsland, Griekenland, Ierland, Abn-Amro, DSB bank, wie hoort er in dit rijtje niet thuis?

neemjemoederindemali | 30-11-10 | 14:28

Hunter S. Thompson | 30-11-10 | 14:18

Statisch denken is de linksche mens haar referentie.

Het gaat om de ontwikkelingen.

En dat je leeft betekent nog niet dat je reele kansen dat je doodgaat moet negeren. 'Wees blij dat je leeft' terwijl je bang bent een winkelstraat in te gaan is wel erg en kun je niet afdoen met je opmerkingen over dat er negatief wordt gereageerd op dit soort cijfers. Dit soort cijfers geeft aan hoe onveilig het is in 0031 en volgens mij ook hoe nog veel onveiliger het wordt ervaren. Mensen zitten nu eenmaal niet op ellende te wachten dus mijden ze alleen al de kans erop en dat te moeten doen voelt slecht.

NoMinister | 30-11-10 | 14:25

@kapotte_stofzuiger | 30-11-10 | 13:23

"t is nog veel erger. De laatste kraak die vorig jaar bij me gezet is, schade 29k, man van dactyloscopische dienst kwam gewoon gezellig met zijn dochtertje/kleinkind/nichtje van een jaar of 8 die gezellig door de sporen kwam wandelen. Eindresultaat uiteraard nul. Kraak 2 jaar daarvoor, schade 100k, 2 agentjes langs geweest, eindresultaat, nul.

Inbreker/junk zit nog gezellig bij mijn schoonzuster in huis, belt pliesie, antwoord vd pliesie, "gooi hem er maar uit en kom morgen maar aangifte doen" Jammer dat ik er niet bij was, ik had hem iets harder gegooid dan mijn schoonzus.

neemjemoederindemali | 30-11-10 | 14:24

@blinde kip | 30-11-10 | 14:14
Een echte economische crisis in combinatie met veel (etnische) onrust is in de maak. De dag dat... komt steeds dichterbij.

Parsons | 30-11-10 | 14:24

@ 1% biker

Hè verdomme... Zijn ze nu al op?!

ledzeppelin | 30-11-10 | 14:24

@Hunter S. Thompson | 30-11-10 | 14:18
Mag je me eerst even cijfers laten zien waar uit blijkt dat het aantal diefstallen in de laatste jaren met 90% is afgenomen, praten we dan verder.

Tot die tijd is het belachelijk dat ZO GOED ALS 100% niet wordt opgelost.

An die ARBEIT | 30-11-10 | 14:23

@An die ARBEIT | 30-11-10 | 14:16
met je kruis aan het kruis genageld zijn is niet grappig...
;)

@Hunter S. Thompson | 30-11-10 | 14:08
Kern van de draad is de criminaliteit die in Nederland hoogtij viert, dat is wat anders dan 'het slecht hebben'.
Vroeger was een fietsdiefstal een delict, tegenwoordig is het minuscuul incidentje, voor de statistieken is het al geen eens een delict meer.
Nu is inbraak blijkbaar een 'incidentje', over 10 jaar wordt het niet meer meegenomen in de statistieken. Kun je op wachten.
En zo wordt de samenleving steeds intoleranter, omdat misdaad 'gewoon' wordt.
Om maar eens een voorbeeld aan te geven.

Dat zelfverkozen kanslozen in 0031 gepamperd worden en geen echt risico lopen is de grote makke. Je doet maa r raak en wat zijn de consequenties? Een strafblad? En dat je dan geen baan kunt vinden? Nou, dat zal deze sujetten interesseren!

NoMinister | 30-11-10 | 14:18

@ an die arbeit
"En 96% onbestrafte diefstallen is nooit recht te lullen."

Dit is erg kortzichtig. Dus stel er zijn jaar 1 1000 diefstallen en daar lossen ze 80% van op. Jaar 2 zijn er 100 diefstallen en daar lossen ze 6% van op. Ik kies jaar 2.
Dit is uiteraard erg hypothetisch maar je kan dus altijd langer nadenken.
Waar het mij om gaat is dat ik een beetje moe word van het geklaag in dit land. Ik vind het bizar. Natuurlijk moeten er zaken beter maar mensen hier maken er een hobby van. Kijk nu eens hoe halfvol het glas ipv altijd halfleeg. Er is geen land in de wereld waar je het beter zal hebben en als je denkt van wel mag je zeggen welk land.

Hunter S. Thompson | 30-11-10 | 14:18

Wat zijn de cijfers bij onze Oosterburen, iemand?

Biff Eagleburger | 30-11-10 | 14:18

*gaat ook bontkraagje kopen*

cocas | 30-11-10 | 14:16

@[email protected] | 30-11-10 | 14:14
Klopt! Beter dan nagels in je handen, kan Jezus je vertellen.

An die ARBEIT | 30-11-10 | 14:16

Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 13:58

Onze 'eilte', in rechtbanken, bestuur en politiek, zijn het er decennia over eens dat straffen niet helpt. DIT IS DUS EEN ZEGEN VOOR DE MAATSCHAPPIJ.

Maar meer geld voor jeugdzorg, luxere gevangenissen en vooral gelijkheid is wel op zijn plaats. Laten we beginnen die minderheid (!, alarm!) die WEL gepakt is daarmee niet lastig te vallen en in ieder geval geen straf te geven. Dat zou immers onrechtvaardig zijn.

NoMinister | 30-11-10 | 14:16

@Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 14:02
af en toe wel lekker heur, nagels in je rug
;)

@Parsons | 30-11-10 | 13:44
Wanneer komt eindelijk het moment dat de bevolking wakker wordt en de guillotines van stal halen? Ik zie wel steeds meer mensen nadenken.

blinde kip | 30-11-10 | 14:14

reinaarden | 30-11-10 | 14:11 Aanvullend: Dat is om te voorkomen dat de ketting gejat wordt.

zeg maar jansen | 30-11-10 | 14:14

reinaarden | 30-11-10 | 14:11 Dat zie jij verkeerd, dat zijn wielen die mensen met een ketting ergens aan vast maken omdat ze dat wiel nog nodig hebben. Of zo.

zeg maar jansen | 30-11-10 | 14:13

Vandaar dat de bank om de hoek hier gisteren is overvallen.

Willem VanDer Decken | 30-11-10 | 14:12

Beste kijkbuiskinderen, weten jullie het nog? Job Cohen werd dus zo net voor 9 juni even neergezet als redder van het volk.... Heeft hem niks geholpen. Maar zo gaat linksdraaiend Nederland dus met cijfertjes om: www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/article...

brunz | 30-11-10 | 14:12

Keyzer_Soze | 30-11-10 | 13:59
Niet voor je bezit, dat wordt overal gejat. Waarom liggen er overal door de stad voorwielen die met een ketting aan een paaltje zijn vastgemaakt en is de fiets weggehaald?

reinaarden | 30-11-10 | 14:11

@Hunter S. Thompson | 30-11-10 | 14:08
Het gaat hier om diefstal Hunter. Dat is iets anders als moord.

En 96% onbestrafte diefstallen is nooit recht te lullen.
Hoe goed het ook gaat op andere vlakken.

An die ARBEIT | 30-11-10 | 14:11

@Keyzer_Soze | 30-11-10 | 13:59
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden

Parsons | 30-11-10 | 14:10

fijne stemmingmakerij. Je kan natuurlijk ook laten zijn dat de misdaadcijfers hier in Nederland al jaren lang dalen. Maar ja dat is geen sensatie. Aantal moorden was een jaar of 10 geleden nog 250 per jaar in 2009 net 150. Het is allemaal stemmingmakerij hier in nederland en de politiek doet er vrolijk aan mee. Het volk lekker bang maken en vertellen hoe slecht het hier is. Zo kan je het volk goed onder controle houden en stemmen ze makkelijk in met nieuwe wetten die ons land veilig maken want dat is o zo nodig, not.
Ik wens iedereen verder een fijne klaagdag toe want man man man wat hebben we het hier slecht.

Hunter S. Thompson | 30-11-10 | 14:08

96% wordt niet gestraft? Had ik wel verwacht. Met een simpele rekensom kom ik nog hoger uit:
- Slachtoffers doen slechts in 25% van de gevallen aangifte bit.ly/hGCqnW
- Politie (iig in A'dam) laat 65% aangiften liggen bit.ly/e3j4tD
- Pakkans is slechts 23% bit.ly/frmvnL
Dus: 75% wordt niet aangegeven en van de overige 25% wordt 35% behandeld, waarvan 23% slechts wordt opgelost.
Algebra: Niet opgelost zaken = niet aangegeven + niet behandeld + niet opgelost = 75% + (25% x 65%) + (25% x 35% x 77%) = ACHTENNEGENTIG %

brunz | 30-11-10 | 14:08

Keyzer_Soze | 30-11-10 | 13:47
Spijker op zijn kop.

Superior Bastard | 30-11-10 | 14:05

@Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 14:00
Wat is dat Heineken? Is dat niet een variant Spa-water?

An die ARBEIT | 30-11-10 | 14:03

[email protected] | 30-11-10 | 14:01
*stootijzer pakken gaat*

En de buurman belt om te zeggen dat het erg druk is op de weg.
#Alibi

Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 14:03

[email protected] | 30-11-10 | 13:59
Dat heeft ze 1 keer gedaan en daarna nooit meer.
Verder zeg ik niets anders heb ik half Blijf van mijn Lijf-Nederland op mijn dak.
;)

Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 14:02

@Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 14:00
slechts 4,2% kans dat het gezien wordt.
Dus gewoon 'halen' dat kratje.
;)

Keyzer_Soze | 30-11-10 | 13:59
gestort moet natuurlijk is natuurlijk gestoord zijn

Keyzer_Soze | 30-11-10 | 14:01

An die ARBEIT | 30-11-10 | 13:57
Bolognese # check
Hertog Jan # jammer.

Ik heb nog een kratje bij de buurman in zijn auto zien staan.
Misschien zal ik..

Of is Heineken ook goed '

Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 14:00

@Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 13:53
LOL!
Als ze maar niet gaat krabben....
;)

@ Parsons | 30-11-10 | 13:49
wat nou drogredenering?
dat angstige gedoe in nederland terwijl het een van de veiligiste plekken op aarde is is zwaar gestort.

Keyzer_Soze | 30-11-10 | 13:59

Waar blijft diegene die de tekorten bij Jeugdzorg de schuld geeft en er graag nog meer poet naar toe ziet gaan ?

Nou ?

Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 13:58

@Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 13:55
Hertog Jan en bolognese a.u.b!

* Legt vast viltjes neer *

An die ARBEIT | 30-11-10 | 13:57

Eén woord: TREURIG.

grote haas | 30-11-10 | 13:56

Wat een gigantisch falend Nederland alweer. Hardwerkers worden voor de zoveelste keer gepakt. Criminelen, inclusief het bankwezen, worden gepampert.

F1802 | 30-11-10 | 13:55

An die ARBEIT | 30-11-10 | 13:53
Als de 5 in de klok zit pak ik bier en chips, goed ?
*naar tijd kijkt en zich haasten moet*

Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 13:55

Goed om te zien dat de overheid keihard gaat ingrijpen: http://www.telegraaf.nl/binnenland/8365132/__Kamer__bosverbod_voor_grote_grazers__.html?cid=short om dit probleem aan te pakken.

Parsons | 30-11-10 | 13:55

@Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 13:49
Saai! Fitties, dat willen we zien! Vliegende tegels en dat soort zaeken!

An die ARBEIT | 30-11-10 | 13:53

[email protected] | 30-11-10 | 13:51
De enige die van mij het randje mag opzoeken is Mevr Teun.
;

Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 13:53

@Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 13:47
Heb je gelijk in.
Maar als je als overheid de teugels te veel laat vieren, dan heb je ook minder controle. Dat is een besluit.
Mensen zoeken graag het randje op.
Deed ik vroeger als kind ook....
;)

Superior Bastard | 30-11-10 | 13:46
Indirect zijn we het dus eens.

Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 13:49

@Keyzer_Soze | 30-11-10 | 13:47
Prachtige drogredenering!

Parsons | 30-11-10 | 13:49

Jatten is rechtse hobby. Doe ik niet aan mee.

prins_heerlijk | 30-11-10 | 13:48

Nederland is een van de grootsten op het gebied van diefstal. (zie www.nationmaster.com. Een van de kleinsten trouwens bij alle andere boevendingen. Duik je in de data, dan blijkt het voor het overgrote deel fietsendiefstal te zijn (rond 900.000 per jaar). Conclusie: allemaal met de voiture, dan wordt dit land en stuk veiliger en kan de pliesie wat rustiger aan doen. Of toch niet...

Ecdysis | 30-11-10 | 13:48

[email protected] | 30-11-10 | 13:45
Klopt.
Maar vergeet niet dat we hier ook praten over de mensen he.
Die mogen we niet vergeten.
Alles afschuiven op de Overhead is wel heel kort door de bocht.
Wel makkelijk.
Dat wel.
+'

Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 13:47

@ vagehond | 30-11-10 | 13:29
misschien moet u eens wat minder de telegraaf lezen en wat minder naar hart van nederland kijken. De kans dat u slachtoffer wordt van een geweldsdelict alsgevolg van braak is verwaarloosbaar klein. Elke ochtend in uw auto stappen is aanzienlijk gevaarlijker. Doet u dat ook met knikkende knieen?
Mensen moeten niet zo angstig doen. In dit deel van de wereld is het historisch gezien bijna nooit veilger geweest dan deze eeuw. We zijn ongelofelijke angstige mietjes geworden in Nederland.

Keyzer_Soze | 30-11-10 | 13:47

Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 13:44
Linkse hobby, afschaffen.

Superior Bastard | 30-11-10 | 13:46

@Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 13:40
(in)direct een gevolg van falend justitieel toezicht en strafrecht.
Als je achtergestelde bevolkingsgroepen, die nauwelijks onderwijs hebben gevolgd, geen kennis hebben van andere culturen en/of samenlevingen, een voor hen volledige onbekende samenleving laat binnen treden zonder duidelijke spel- en gedragregels, is het hek snel van de dam uiteraard.
Zeker als in het kielzog van dat volk nog hele volksstammen meekomen die op geen enkele wijze ooit iets positief gaan bijdragen aan de samenleving.

Een soort van 'groeten terug uit de rimboe', maar dan IRL.

Superior Bastard | 30-11-10 | 13:42
Dat zal.

Nee, het is allemaal koek en ei.

Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 13:44

"Al onze" godver

Zaza Zebra | 30-11-10 | 13:44

Ok leuk getal, hoe is het opgebouwd? Als je nou de fietsdiefstallen uit Amsterdam er vanaf trekt, wat houd je dan over?
En als je alle fietsdiefstallen in Amsterdam erbij optelt, waarvan geen aangifte is gedaan? Dan kom je vast rond 99%

Badabing | 30-11-10 | 13:44

sorry hoor maar zo moeilijk moet het niet zijn om een goed landelijk systeem voor de popo te maken! haal programmeurs van geavancheerde websites als esl.eu of tweakers.net gewoon nerds :D jatochhhh

een maffiabaas | 30-11-10 | 13:44

@blinde kip | 30-11-10 | 13:40
Yep. http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Commentaren/282689/Europa-maakt-fout-met-reddingspakket-Ierland.htm

Parsons | 30-11-10 | 13:44

"Alle onze bestuurders die betrokken zijn bij de totstandkoming van deze resultaten merken in hun dagelijkse praktijk dat deze cijfers niet overeenkomen met de cijfers die zij gebruiken om de wereld er weer een beetje mooier uit te laten zien. Iedereen die denkt dat deze cijfers kloppen is rechts en paranoïde en veroorzaakt een splijting in de samenleving.", aldus de woordvoerder van de PvdA.

Zaza Zebra | 30-11-10 | 13:43

Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 13:40
Thilo von dem Gartenweg.

Superior Bastard | 30-11-10 | 13:42

@blinde kip | 30-11-10 | 13:36
Zelfs bij 'reconstructies' weet de pliesie de juiste prioriteiten te stellen:
www.youtube.com/watch?v=BCho-Do5IHk

kapotte_stofzuiger | 30-11-10 | 13:42

Een jaar of 5 " crimineel bezig geweest ", geen strafblad, geen aantekeningen op m'n strafblad..

Zegt genoeg denk ik....

An die ARBEIT | 30-11-10 | 13:42

Domme cijfers. De meeste criminelen lopen vroeg of laat tegen de lamp.
Een crimineel pleegt 40 inbraken, waar er maar 10 van bewezen kunnen worden en waarvoor hij dan straf krijgt. Als het doel van het straffen is om mensen niet in herhaling te laten vallen, dan zal hij met die ene straf ook moeten kunnen genezen. Als het er alleen maar om gaat dat hij zit, dan wil je ook voor elk feit een stukje straf ertegenover zien.

biermagnaat | 30-11-10 | 13:42

Klukkluk | 30-11-10 | 13:25
Installeer Firefox met AdBlock als addon en hou sop met zeuren over reclames.

plastic zakje | 30-11-10 | 13:41

en waarom verbaast dit me niet ?

wouter het bos in | 30-11-10 | 13:41

De grootste dieven zijn de banken van landen die een bail-out krijgen. 0% wordt daarvan gepakt.

blinde kip | 30-11-10 | 13:40

Ja ja... de politie kan ook veel beter zich bezig houden met het uitdelen van boetes voor 10 km/u te hard rijden of zonder fietslampjes door de stad fietsen! LEVENSGEVAARLIJK!

Sas | 30-11-10 | 13:40

Parsons | 30-11-10 | 13:37
Ik zie het wel, maar heb er geen last van, dus maak ik me er niet zo druk om. Zeker niet op zo'n mooie dag als vandaag..
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/11/...

Superior Bastard | 30-11-10 | 13:40

[email protected] | 30-11-10 | 13:38
Als we dan toch bezig zijn kunnen we die ook wel schrappen.
#mislukt

Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 13:40

@Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 13:32
en een *kuch* prachtige multiculturele samenleving.

LCD TV binnenkort te jatten bij Coen Zwijnenberg ([email protected]). Hij krijgt hem toch met mega-super-korting bij Modern omdat hij 'bekend' is...
@Joep, doe hier eens iets aan, al die voortrekkerij...
twitter.com/#!/modernpuntnl

El Enano Saltarín | 30-11-10 | 13:38

@Superior Bastard | 30-11-10 | 13:27
Precies; als jij het niet ziet is het er niet. Slaap lekker verder & geniet er van :)

Parsons | 30-11-10 | 13:37

Dit was mij al bekend, en het wordt NOG erger, geloof mij maar!

Creaguurder | 30-11-10 | 13:37

-weggejorist-

slaphandje | 30-11-10 | 13:37

eerstneukendanpraten | 30-11-10 | 13:33
Dat betwijfel ik.
In het Midden-Oosten hebben ze schijt aan vrouwen, met of zonder Burka.

Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 13:37

De politie is altijd (!) op tijd voor de reconstructie. Wees eens wat positiever, beste reaguurders.

blinde kip | 30-11-10 | 13:36

@geenstijlsteengeil | 30-11-10 | 13:19
Mensen voeden hun kinderen niet meer op.

Parsons | 30-11-10 | 13:36

bezemkast 1919 | 30-11-10 | 13:33
Dan toch maar krabben.
Een beetje de Gristelijke-Joods-Humanistische Cultuur opgeven.
Kom nou.

Schrappen voor je Vaderland !

Of Paul bellen, kan ook.

Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 13:36

Klukkluk | 30-11-10 | 13:25
I second that.

Superior Bastard | 30-11-10 | 13:35

Zwaar straffen heeft geen effect lazen we vanmorgen nog.

Nee, nogal wiedes als de pakkans nihil is!

Chris666 | 30-11-10 | 13:34

Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 13:29

Maar het is ook een subiet middel tegen de vogelpeop...

eerstneukendanpraten | 30-11-10 | 13:33

Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 13:29
Scheelt je wel krabben.

bezemkast 1919 | 30-11-10 | 13:33

[email protected] | 30-11-10 | 13:30
En je gaat de polletiek in, wordt MP en drukt een Verdrag van Lisabon de mensen door de strot.

Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 13:32

@ redactie

nog een aardige bijpassende link bij dit artikel;
weblogs.nrc.nl/rechtenbestuur/2010/11/...

Quote;
"Opsluiting is beperkt effectief. Binnen twee jaar na een celstraf pleegt vijftig procent weer een misdrijf."

"Het aantal gedetineerden in Nederland steeg de laatste tien jaar fors, de hoogte (strengheid) van de straffen steeg ook, jaarlijks met gemiddeld 3 procent"

Opeens heb je het, je wordt crimineel.

eerstneukendanpraten | 30-11-10 | 13:23
Da´s mij te fundamentalistisch.

Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 13:29

Op de zaak komen ze wel dezelfde dag langs met de TR, maar thuis is het een ramp.
Autoinbraak kostte een paar dagen voor ik melding (aangifte doen is zinloos, meneer...) kon doen.
Melding doen wil alleen maar zeggen dat de misdaad in de statistieken wordt meegenomen, overigens. Ze doen er niets mee.
Woninginbraak kost minimaal een dag voor ze langs komen.
Probeer dan maar eens sporen te vinden.
Mijn woning is inmiddels een fort, vrij zicht op alle hoeken van het terrein en voldoende licht rondom het huis.
Binnen slaapt de heer des huizes licht en bewapend, wachtend op de eerst sukkel die het enige open raam binnen stapt.

vagehond | 30-11-10 | 13:29

@da wizard | 30-11-10 | 13:28
Lastig, die witte vlekken krijg je er met koud water nog wel af.

kapotte_stofzuiger | 30-11-10 | 13:29

Er zit een zwarte vlek op mijn scherm...

da wizard | 30-11-10 | 13:28

Parsons | 30-11-10 | 13:24
Nergens last van. *Verder gaat met levensgenieten*

Superior Bastard | 30-11-10 | 13:27

Gelukkig is het cellen tekort probleem wel opgelost.

Harry Turtle | 30-11-10 | 13:26

Er is nog wel altijd genoeg controle op de wegen en tot aan de kleinste dorpjes heb je ook overal nog genoeg parkeerwachters, blijkbaar heeft dat de hoogste prioriteit aangezien het min of meer het enigste is waar je zeker van kan zijn als burger dat het nog wel werkt.

Clausewitz | 30-11-10 | 13:26

kapotte_stofzuiger | 30-11-10 | 13:23 Vijf weken(!) na een telefoontje kwam er een agent 'op de melding af'.
Houdt je adem niet in tot ze er zijn want dan maak je het niet meer mee.

zeg maar jansen | 30-11-10 | 13:25

Gelukkig heb ik wel parate statistieken met betrekking tot het aantal gvd's dat ik slaak naar aanleiding van die KLOTE POP-UP RECLAME op GS. Hou een sop!

Klukkluk | 30-11-10 | 13:25

@ 2e link,
koopavond in Den Haag is vrijwel hetzelfde als winkelen op de Gazastrook. Daar kom je niet meer voor je plezier.

Schaamharing | 30-11-10 | 13:17
Ja en nee. In principe zou dat een verbetering betekenen, dus ja. Maar nee, omdat ze ook politiek verantwoordelijk zijn voor de slechte resultaten van 2007.

Varkensjuin | 30-11-10 | 13:25

geenstijlsteengeil | 30-11-10 | 13:19
Dat vraag ik me nu ook af?
Maar ik vraag me ook af aan wie je die vraag kunt stellen?

1%biker | 30-11-10 | 13:24

Nog nieuws ?

Ratzing. | 30-11-10 | 13:24

@TisNieZoMoeilijk | 30-11-10 | 13:22
Waar ik nog aan toe moet voegen dat ik er niet aan mee betaald heb. Ik betaal juist mee aan TV reclames voor mijn favoriete ZORGVERZEKERING.

Sorry voor de off-topic posts. Maar eigenlijk toch ook heel erg on-topic. De overheid faalt!

TisNieZoMoeilijk | 30-11-10 | 13:24

Dit land wordt met de dag onleefbaarder, maar zeg er vooral niets van. Voor je het weet ben je een fascist.

Parsons | 30-11-10 | 13:24

Even het verschil 0031 / 0033 aangeven:
-Inbraak bij buren in 0031: pliesie gebeld, kwam maar niet opdagen, pliesiewagen die half uur later toevallig door de straat reed laten stoppen, wist van niets, maar wilde wel even kijken.
-Inbraak bij buren in 0033: pliesie gebeld, 15 minuten later 2 wagens + compleet CSI-team kammen appartementcomplex uit .

kapotte_stofzuiger | 30-11-10 | 13:23

@TisNieZoMoeilijk | 30-11-10 | 13:18
Daar moet ik nog aan toe voegen dat mijn vriendin dat doosjes + brief + commerciëel adviesbureau + middenkader hotemetoten + postbedrijf + 10% extra ingecalculeerde kosten middels haar maandelijkse premie ZORGVERZEKERING mede heeft gefinancierd.

TisNieZoMoeilijk | 30-11-10 | 13:22

Johnny "Flits- en parkeerboetes" Quid.

Verder is het natuurlijk een belachelijk hoog percentage onopgelost. Echter, op het gebied van inbraak en diefstal liggen deze cijfers al sinds mensenheugenis op een heel hoog peil, omdat het gewoon moeilijker is om inbrekers en dieven op te sporen.
Niets nieuws dus.

Superior Bastard | 30-11-10 | 13:22

Dat er geen cellentekort meer is, al een hele poos niet trouwens, dat zou mensen aan het denken moeten zetten.

zeg maar jansen | 30-11-10 | 13:21

Maar waarom kon het eerst wel en nu opeens niet meer ?

geenstijlsteengeil | 30-11-10 | 13:19

En die 4,2% die wèl straf krijgt, mag vrijwel direct weer vertrekken want "zwaar straffen werkt niet".

vraagstaart | 30-11-10 | 13:19

Bij ons op de zaak is zojuist een brief van een zorgverzekeringsbedrijf binnengekomen, vergezeld door een kartonnen doosje met appels.

De overheid faalt.

TisNieZoMoeilijk | 30-11-10 | 13:18

Ze mogen van mij best die radio gappen, als ze maar eerst mijn ruiten krabben.
#kudtklus

Teun van het Tuinpad | 30-11-10 | 13:18

Dus als dit kabinet het percentage voor 2010 terug kan schroeven naar 90%, dan hebben ze het goed gedaan!?

Schaamharing | 30-11-10 | 13:17

Waar kan ik me laten omscholen?

tembacostyle | 30-11-10 | 13:17

*Spy Shop gids besteld*

ventieltje | 30-11-10 | 13:17

"Het opsporingsbeleid in Nederland faalt" - nee hoor, het beleid is om misdadigers niet op te sporen, en daarin slagen ze uitstekend.

John Muts | 30-11-10 | 13:17

Misdaad loont! High-tech inbreker worden was altijd al mijn kinderwens..

ventieltje | 30-11-10 | 13:16

En ik brave burger maar naar het werk, dag in dag uit, maand in maand uit, jaar in jaar uit. En maar belasting betalen. zucht...

He pik | 30-11-10 | 13:16

Met dank aan het softe beleid van LINKS incl. D66

Never Surrender | 30-11-10 | 13:16

Ik heb hier nog een partij bivakmutsen liggen iemand interesse?

1%biker | 30-11-10 | 13:15

Nee, stelen is niet mijn ding. Ik houd het op het zwartwerken en voorkom zo dat de overheid mijn zuurverdiende centen krijgt.

beerpoes | 30-11-10 | 13:15

Kraken is ook stelen...

eerstneukendanpraten | 30-11-10 | 13:15

Nederland...leuker kunnen we het niet maken.

Plukkiehaar | 30-11-10 | 13:15

Nou nog iets verzinnen om effectief banken leeg te jatten, en dan ga ik ook meedoen. Niet van medeburgers iig.

arikanari | 30-11-10 | 13:15

Te gek voor woorden! Blame links!!

Notime | 30-11-10 | 13:15

Een diefstal oplossen levert de politie niets op behalve werk

Cirkelred | 30-11-10 | 13:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken