Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hardhandig aanhouden. Mag dat?

knietjeindenekrotterdam.jpgEthische discussies. Ja ja, daar zijn wij van. Niet veroordelen maar door stevig debat in de comments tot een denkrichting komen. Gaan we het hebben over een arrestatie in Rotterdam, city of justice. Arrestant wil eigenlijk niet meewerken wanneer de hermandad hem probeert te boeien. Logisch, dat hoort bij de taakverdeling. Na een tijdje met zijn buik de stoep geknuffeld te hebben, komt er een tweede platte pet (zonder pet) bij. De eerste boei is al om, nu de tweede nog. En dan gebeurt er DIT. Meneer de arrestant ("He vriend doe normaal, wat moet je!") spartelt wat lafjes tegen. Waarna de knie van ome agent op rechts in de nek van de arrestant wordt geplaatst. En stevig aangedrukt. En nog een keer. Een onvrijwillige faceplant uit het instructieboekje van de hedendaagse bromsnor. Zegt u, dan had je maar gelijk je handen op je rug moeten doen en bovendien kan het altijd ERGER. Of zegt u na wat wikken en wegen: nou nou nou, zo gaan we in dit land van humanisme niet met elkaar om. Uw mening hieronder. Houd het zuiver en rechtsfilosofisch. Vriend.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Rudolf R. | 02-12-10 | 12:28

goed ligt er aan wat er voor allemaal gebeurt is. Als hij gewoon rustig mee werkt is het overbodig. Mocht die toch opstandig zijn geweest tja dan had ik allang de gummy knuppel er op gezet!

powertje | 01-12-10 | 21:28

Mij houden ze nooit aan dus zal ook niet in deze situatie terecht komen.
Als oom agent je een gewone vraag stelt geef je daar een normaal antwoord op of je werkt fatsoenlijk mee.
Wat mij betreft kunnen ze dit soort gajes niet HARD genoeg slaan !
Komt het respect voor het ambt weer een beetje terug.

muslimFucker | 01-12-10 | 17:36

Je zie dat hij niet mee werkt, en dus vind ik hem terecht.!

Catalisator | 01-12-10 | 14:53

Arrestant die tegen doet werken, meteen peppersprayen.
Arrestant die agressief doet tegen agenten en zich verzet tegen arrestatie:
Peppersprayen en Tasers aanschaffen en die gebruiken.
Arrestant waar alle bovenstaande middelen niet bij helpen: rubberen kogel.
Indien gevaar voor het leven van de Agenten, schieten met scherp.
Opgelost.

bartjeb1989 | 01-12-10 | 13:29

En voor degenen, die zeggen dat de politie geen eigen rechter mag spelen, benadruk ik hier nog eens, dat de politie dat ook helemaal niet doet.
Ooit een rechter iemand zien aanhouden ? Nou dan !

inkvip | 01-12-10 | 11:40

Daar ik de indruk heb dat zowel de arrestant als de filmert (criminele) Marokkanen zijn, zie ik het voor deze keer door de vingers. De pliesie kan beter dit doen dan mij de hele tijd bekeuren omdat ik mij over de openbare weg verplaats of verweer tegen jeugddelinquenten.

Spasshose | 01-12-10 | 11:33

Als een arrestant niet meewerkt mag dit ja.

Flounder123 | 01-12-10 | 10:56

pliesies zijn ook gewone mensen, en onderschat nooit je vijand, in mijn ogen correct opgetreden...

remkooh | 01-12-10 | 04:50

Ik zie dit soort beelden graag. Klaudtzakjes die op de grond liggen omdat ze eerst verzet hebben gepleegd. Of denkt er iemand dat de pliesie standaard mensen nekt die onwel zijn geworden of zijn gevallen door epilepsie? Nou?

funkyd | 01-12-10 | 00:58

Het jammere is dat dit voor steeds kleinere vergrijpen gaat gebeuren.. Mark My Words.

Ozdorp | 01-12-10 | 00:50

Gif plaatje is ondertussen van failchan afgehaald.

Reckneya | 01-12-10 | 00:00

Niks zo effectief als de loop van een gun in je nek en dan voelen dat de haan wordt aangespannen. Oom agent met een knie in je nek, volle gewicht erop, is een goede tweede.
Fatsoen moet je doen. Hij had getaserd, gepeppersprayed of verrot geschopt kunnen worden. This was your lucky day punk!

solex_tuffer | 30-11-10 | 23:12

als de man onterecht werd aangehouden.. had hij kunnen begrijpen dat tegenspartelen niet helpt en had hij gewoon mee kunnen gaan met de blauwe petten.

Ruud9343 | 30-11-10 | 23:07

Waar maakt men zich druk over. Agent heeft gisteren nog de stoep van de buren aangelegd en z'n kniebeschermer daar laten liggen. Hij beschermt zichzelf nu door gewoon het hoofd van de verdachte te gebruiken. Niks mis mee toch?

Zeaumaar iemand | 30-11-10 | 22:09

Als je gewoon je handjes op je rug doet en de boeien om laat doen is er niets aan de hand lijkt me zo.

Politie werkt je echt niet voor niets tegende grond......

En filmen mag wel ja...... maar waarom moeten de neusgaten van de verdachte gefilmd worden? Wat een oetje! Gewoon een beetje afstand bewaren.

nos problemos met het gehele voorval dus

de deurwaarder | 30-11-10 | 20:59

ehm, wat is het probleem hier?

terazino | 30-11-10 | 20:55

-weggejorist-

sallandstrots | 30-11-10 | 20:43

Pat1103 | 30-11-10 | 11:18
U gaat er hier vanuit dat de persoon in kwestie ook werkelijk iets op zijn geweten heeft. Al eens nagedacht over uw eigen reactie wanneer u volkomen onterecht wordt aangehouden en dus werkelijk geen idee hebt waarom u met geweld tegen de grond wordt gewerkt?
Ik heb dit zelf helaas ooit moeten meemaken en sindsdien is mijn achting voor de blauwe pet ernstig gedaald. Ook wanneer je precies doet wat ze je vertellen dan is er toch nog iemand in het blauw die het nodig vindt je je ribben voor 7 weken in de vernieling te helpen.
Ik had NIETS gedaan en ben ook vrijgesproken, maar niet nadat ik volkomen onterecht door die mannen ben mishandeld en een nacht in een betonnen hok van 2 x 3 mtr heb moeten doorbrengen.

Limburg vrij!! | 30-11-10 | 19:52

Natuurlijk mag dat! Als de arrestant niet tegenwerkt gaat een aanhouding zonder enig geweld gepaard. Spartel je bij een aanhouding tegen, dan is het logisch dat de politie geweld moet gebruiken je toch in te kunnen rekenen. Hoe moeilijk is dit te begrijpen?

doenormaal! | 30-11-10 | 19:47

Die jongen mag blij zijn dat die agenten hem niet hebben doodgeschoten. Met die labiele kinderverkrachters weet je het maar nooit.

ren-forrest-ren-e | 30-11-10 | 19:47

Als het zoiets als gendarmerie, carabinieri of guardia civil was geweest, was dit nooit een topic geworden. Los daarvan, context van filmpje ontbreekt dus valt weinig over te zeggen hoewel de joetjoep uploader zijn/haar (m.v) mening al klaar lijkt te hebben.

Suske | 30-11-10 | 19:29

wat is het probleem hier?

prof.essers | 30-11-10 | 19:22

Van mij mag het. Zelfs nog harder. De politie mag helemaal niks in dit land en daarom neemt iedereen een loopje met ze. Weinig mensen die respect hebben voor de politie. En dan niet aankomen met: Ja ze flitsen alleen maar of geven alleen boetes voor het niet dragen van de gordel.
.
Van mij mag de politie veel meer geweld gebruiken bij die ....... die niet willen luisteren.

Hoosbui | 30-11-10 | 19:21

@**Mollie de Hond***

O was het een Fin? Die luisteren alleen naar een ijzeren vuist.
Bij sommigen helpt de fluwelen handschoen allang niet meer.
Dus optreden tegen die gasten!

Politie +1

strikdewepstroper01 | 30-11-10 | 18:50

Mijn Motto:

Eerst slaan, dan praten!

Als Agent sta je toch voor L.. als je aan een fin moet vragen of hij alstublieft stil wil staan en zijn handen op zijn rug wil houden.
Die Fin begrijpt de woorden "alstublieft" en "stil" niet eens.
Sla je daarentegen met de wapenstok enkele malen op zijn hoofd dan begrijpt hij dat er tegen hem gesproken wordt.

Kwestie van Cultuur.

Nederland is een land van "aanpassen aan onze medemens".

Sloan Pa!

***Mollie de Hond*** | 30-11-10 | 18:30

Die kerel die op de grond ligt is toch niet van boter?
Even een stevige knie in z'n nek. Even gezicht op de grond.
Niets aan het handje.

Stevig politie optreden, zoals het hoort.

Als de aanpak te soft is, is dat ook een onderwerp
voor een topic. Wat willen we nou...... aanpakken toch?

strikdewepstroper01 | 30-11-10 | 18:29

Hoe verwacht men dán in Nederland dat er meer overwicht voor de politie komt???

Ik zie het probleem niet van deze arrestatie!

Als er al rechters zijn die zwaarder straffen niet zien zitten.....
Tot de desbetreffende rechter zelf slachtoffer wordt van een misdrijf..

Gebrek aan inlevings vermogen voor slachtoffers zeg ik!!!

Swiffer666 | 30-11-10 | 18:19

ik vind het niet zo spannend. Zeker niet als ik bedenk wat je zoal moet doen om uberhaupt in zo'n situatie terecht te komen.

sufkut | 30-11-10 | 18:18

Hardhandig aanhouden daar is nix mis mee. Alleen houdt die domme pliesie altijd de verkeerden aan. Dat heeft ermee te maken dat ze wel kunnen schrijven, maar nog niet kunnen lezen.
Een verplichte IQ test invoeren bij de sollicitatie misschien? En alles wat te laag scoort direct einde contract.
Worden ze vanzelf voor veel minder geld handhaverik. Doen ze net zo dom werk maar dan voor minder dan de helft.

pennestront | 30-11-10 | 17:37

Knuppel in z'n nek!

LD-Twan | 30-11-10 | 17:36

Widukinn | 30-11-10 | 13:55
Crazy fucking Russians!

n0hh | 30-11-10 | 17:33

Stainz is ook wel eens staande gehouden en meegenomen naar het bureau voor verhoor, maar geen knie in m'n nek, zelfs niet op de grond gelegen.

Was gewoon vriendelijk: handen op uw rug a.u.b.
handboeitjes om en even langs het bureau.
Had niets gedaan en kreeg welgemeende excuses en zonder problemen weer rustig naar huis gelopen.

stainz | 30-11-10 | 17:17

Dit is goed of het nu terecht is of niet. Politie moet respect afdwingen. Een sul waarbij de pet over de oren zakt is ook niet goed. Ik heb lang het gevoel gehad dat elke straatkleuter de politie belachelijk maakt.
Wie niet luisteren wil moet maar voelen. Het is nu tijd dat de echte criminelen ook een keer ontzag krijgen voor onze politiemannen en -vrouwen (alhoewel dat laatste alleen maar kan als het een ontzettend lekker wijf is)

GSpot | 30-11-10 | 17:06

En nu datzelfde ook doen met bontkraagjes ...... gewoon kei- en keihard aanpakken. Niet meewerken? Knuppeltje of knietje in de nek!!

Benman | 30-11-10 | 16:58

Waar in het filmpje wordt iemand hardhandig aangehouden ?

masturberik | 30-11-10 | 16:48

Niks aan 't handje.

Herr Kaloin | 30-11-10 | 16:46

"Op basis van dit filmpje kun je moeilijk een oordeel geven of het knietje terecht was".

De politie mag geen rechter spelen.

P5ycH0 | 30-11-10 | 16:38

Boehoe. Als de politie niet te soft optreedt, dan zijn ze weer te hardhandig. Moet je in de VS proberen, tegenstribbelen bij het handboeien omdoen. Kejje lachen.

Templeton Peck | 30-11-10 | 16:36

Van Koetsveld wilde vroeger ook altijd bij de politie. Maar is niet gelukt.

Jeroen Dop | 30-11-10 | 16:33

Die agent had z'n pepperspray uit de houder. Kennelijk heeft er vooraf al het een en ander gespeeld. En om de trend van deze maand te blijven 'wie stout is krijgt de roe!'.
Keurig proportioneel gebruik van geweld voor iemand die dat kennelijk nodig had.

datzegik69 | 30-11-10 | 16:21

Echt sick dat gif plaatje.

svdb | 30-11-10 | 16:16

Op basis van dit filmpje kun je moeilijk een oordeel geven of het knietje terecht was. Wel heb ik sterk de indruk dat hieraan vooraf zich wat afgespeeld heeft. Brave burgers worden niet door de hermandad tegen het asfalt gepoeierd. Je hebt gewoon de bevelen van een agent op te volgen. Zint je dat niet? Pak dan fijn je koffers en ga geiten knuffelen in een bergdorp in Finland.

Tukker | 30-11-10 | 16:08

Tja, een ethisch filosofische paradox: wie heeft meer rechten; de ene vijand van het Nederlandse volk of de andere vijand?

thispissesmeoff | 30-11-10 | 16:06

wie niet horen wil moet voelen....
moet je in het buitenland eens proberen je te verzetten tegen de politie, al is het maar met een grote mond... die leren ze je snel af en veel harder dan hier..!
het wordt tijd dat diegenen die denken dat zij de regels van de maatschappij kunnen uitmaken de regels aangeleerd worden, desnoods met harde hand..
kijken wie de langste adem heeft!

Jos2512 | 30-11-10 | 16:06

Niet zeiken. gewoon doorpakken.
Da's aanpakken. Veel beterder als dit:
www.youtube.com/watch?v=Gc-R3XymfUw
Als je stout bent krijg je een knietje in je mik, nix mis mee.

Hijo del Sol | 30-11-10 | 15:51

Laat me eens raden, de broodjes naar keuze waren op in de broodjeswinkel?

knutsel | 30-11-10 | 15:41

Tuig dient aangepakt te worden! De politie in 010 is in feite niet zo'n probleem, het zijn meer die achterlijke stadswachten die ooit allen van het speciaal onderwijs af zijn gekomen. De een is nog dommer dan de andere.. en dit soort sukkels mogen nu bekeuren!

snap_shootert | 30-11-10 | 15:39

altijd dat gezeik wat wel en niet mag ,, politie moet gewoon hard op treden
en dan maar een knietje in iemand zijn nek ,zal overigens niet voor niks zijn geweest

becool1 | 30-11-10 | 15:38

Als je met deze temperaturen de stoep ligt te knuffelen en er spring iemand in je nek, dan mag je rustig vragen of ie soms jaloers is.

tiswat | 30-11-10 | 15:35

Liever iets teveel geweld dan iets te weinig, ik wordt doodziek van alle agentjes die aangifte doen van mishandeling. Een echte agent laat zich niet mishandelen, die laat heel ver van te voren weten wat je kunt verwachten als je dat probeert. En dat was precies wat hier gebeurde, prima dus. Echte agenten, ze zijn er nog.

basderooy | 30-11-10 | 15:26

Ik ben al 2 keer aangehouden op verdenking van daden die ik had niet begaan, ben ook beide keren geboeid en mee genomen, maar ben nog nooit op de grond gelegd of wat dan ook, en rara hoe komt dat: IK WERKTE GEWOON MEE. Als je niks gedaan hebt heb je niks te verbergen, ik heb netjes mijn handen uitgestoken en de boeitjes gingen eromheen, en toen mocht ik zelf in het busje stappen. Dus onthou nou voor de volgende keer kale lutser: gewoon smoelen en doen wat tegen je gezegd wordt!

Jawriens | 30-11-10 | 15:25

Als die arrestant wat slimmer was geweest had hij net voor dat knietje zijn maten gevraagd op te houden met filmen. Dat had vast gescheeld. Anyway, onschuldig knietje.

fhui | 30-11-10 | 15:23

Tja, had ie bij de aanhouding netjes zijn handen voor- of achteruitgestoken zodat ie geboeid kon worden was er niets gebeurd!
Eigenschuld!

naughty genius | 30-11-10 | 15:14

Dat andere filmpje... omg ! Wat een fail is dat zeg. Is zeker ook een vorm van beroepsdeformatie of zo ? Hoezo flink gefrustreerd ?!

Betweetert | 30-11-10 | 15:14

Wat een jankzak! opgeruimd staat netjes, voor de vijf minuten dan, die hij vast zit

adeehaadeetje | 30-11-10 | 15:07

Zonder de reden van aanhouding, het eerste gedeelte kan ik geen zinnig woord zeggen over dit flimpje. Dat die gozer nog wel even een grote fluim op de stoep roggelt spreekt niet in zijn voordeel.

Sebnalak | 30-11-10 | 14:59

Heel netjes zo, aanpakken dat vullis.

W.Duur... | 30-11-10 | 14:55

Wat een watje is die arrestant. Meteen blèren. Ik vind het wel ok. Die goser zet meteen een grote mond op tegen de politie, dan hebben ze het recht om dat te smoren. En die filmer met z'n grote mond ook trouwens, aanpakken die grote bekken. Respect voor de agenten!

TonyM | 30-11-10 | 14:51

@synchro 13.19
Doodgetazert.Niks met knie te maken.IMHO.
Uit de States blijven is veiliger nowadays.

marissie333 | 30-11-10 | 14:46

Politieagent is hier duidelijk een vakman. Keurig niets mis mee.

metdedag | 30-11-10 | 14:45

Mijns inziens buiten proportioneel. Er waren genoeg andere mogelijkheden om de arrestant te dwingen mee te werken, zijn tanden uit de mond helpen was niet nodig geweest.

VoosMatroos | 30-11-10 | 14:32

elk reaguursel is zinloos, want u was er niet bij...

All | 30-11-10 | 14:23

Huhhuh, harder harder ! huhhuh.

Aart Z. | 30-11-10 | 14:16

Of de aanhouding terecht was weet ik natuurlijk niet, maar de manier waarop het gebeurt lijkt me een tikkeltje hardhandig maar zeker niet buitensporig!
Maar zo kunnen mijns inziens niemand verbieden om op de openbare weg te filmen! Wel kunnen ze aangeven dat de filmbeelden niet mogen worden vrijgegeven als de verdachte, de agente en/of omstanders herkenbaar in beeld worden gebracht... Dit is toch allemaal niet zo ingewikkeld?!?

Misgeslagen Plank | 30-11-10 | 14:15

Dat kan harder! Nederland is jankland nr.1 aan het worden.

doskabouter | 30-11-10 | 14:14

Ik neem aan dat die filmert ook even is meegenomen?

neemjemoederindemali | 30-11-10 | 14:13

@synchronicity | 30-11-10 | 13:19

Neertaseren is toch wat anders dan alleen een knietje, stemmingmaker!

neemjemoederindemali | 30-11-10 | 14:11

dit valt toch hartstikke mee? als hij echt had meegewerkt zou hij zelf wel zijn handen op z'n rug gedaan hebben en plat blijven liggen, het is duidelijk te zien dat hij tegenwerkt en probeert op te staan. Daarnaast heeft de agent niet zijn volle gewicht op die knie. Over de aanleiding van de aanhouding doe ik verder geen uitspraak.

lidjelid | 30-11-10 | 14:05

Die knie is totaal overbodig, verzet is er niet. Hij draait alleen met zijn hoofd en zoekt contact.

Stekkepoot | 30-11-10 | 14:00

'normale student' staat er dan op Youtube.. yeah right! Prima aanhouding... zo ver ik het kan beoordelen. Ken verder context niet dus waarom zou ik vanalles roepen. Dat wat ik zie gaat niet te ver. Als die gast gewoon ff meewerkt is het zo gepiept!

iustus | 30-11-10 | 13:54

Prima actie, Heb zelf een paar jaar in den vreemde vertoefd, daar is de agent nog echt agent, lees bad ass motherfuckers die je in de puin rammen als je niet wenst mee te werken.
Chapeau Dutch coppers voor deze nog altijd softe, maar correcte aanhouding.

Don Pepín García | 30-11-10 | 13:51

Graag nog veel harder dan dit, en de filmer gelijk een nekschot voor zeiken.

captainobvious | 30-11-10 | 13:49

We hebben regels gesteld en om die te handhaven is er politie. Die voert macht uit namens ons allen en je moet je dus houden aan de bevelen van de politie. Daar staat tegenover dat machtsmisbruik door diezelfde politie zeer streng gestraft wordt. En daar is het fout gegaan (zie alle voorbeelden op Geenstijl), met als gevolg dat de politie een macht opzichzelf is geworden en daar mag je tegen in het geweer komen. Politie is hier dus fout.

duane | 30-11-10 | 13:47

Niets aan de hand, meneer de filmer zou moeten opgepakt worden voor het negeren van een ambtelijk bevel. Als een agent tegen je zegt dat je weg moet, moet je gewoon oprotten of in ieder geval "naar achteren te gaan".

Filmen kan ook van 10 meter afstand, jankmongooltje.

Stagiair | 30-11-10 | 13:44

Iemand wordt niet zomaar even op de grond gewerkt door een agent.
Ik ben van mening dat in dit soort situaties de agenten er ook alle belang bij hebben het zo rustig mogelijk op te lossen.
Wat betreft het toegepaste geweld.... welk geweld? Is dit geweld wat we nu zien? Deze agent heeft er duidelijk geen zin in dat de jongeman (weer) moeilijk gaat lopen doen, blijkbaar heeft ie dat dus al daarvoor gedaan aangezien hij daar ligt.
Als je vind dat je niet hoeft te luisteren naar het gezag, dan moet je lekker in Sudan of Sierra Leone gaan wonen, daar kan je redelijk je gang gaan. Het zou tijd worden dat ze dit soort videos gaan gebruiken als lesmateriaal "Hoe het nog beter kan".

Ethisch Verantwoord | 30-11-10 | 13:41

Is dit al hardhandig?

BoemKlaas | 30-11-10 | 13:38

Feit dat hij op de grond ligt zegt al voldoende over de weerstand die hij vóór dit fragment geboden heeft.

frickY | 30-11-10 | 13:32

Nette aanhouding, niets mis mee.

bashghost | 30-11-10 | 13:30

Prima arrestatie.

De Badtegelzetter | 30-11-10 | 13:29

Ik ben verbaasd. Ik dacht dat Rottedammers allemaal met een Ed en Willem Bever-accent spraken en woorden met onnodige T-tjes lieten eindigen. Het zou toch niet zo zijn dat de heren, die hier de uiteraard onschuldige slachtoffers zijn van de hermandad, niet geboren en getogen zijn in de Maasstad?

een of andere hassan | 30-11-10 | 13:26

ik vond dit wel meevallen. arrestant is vervelend en weigert 2e arm achter rug te brengen. agent zet knie in zn nek, glijdt weg, en zet knie nogmaals in zn nek.

lijkt me gepast geweld.

Ballenman | 30-11-10 | 13:26

Stuur die 2 juten naar NYC. Kunnen ze wat van leren daar.
En als de Sint hiervan hoort, gaat de delinquent zonder pardon de zak in. Knoop er op en klaar.

Ribero | 30-11-10 | 13:24

Zie ook dat andere item over zoutzakjes.
Als daar gummiknuppelende agenten hadden klaar gestaan om de asociale mongoolschreeuwers die te veel zout wilden, in hun nek te meppen, was alles veel rustiger verlopen. Hadden ook die brave uitdeelambtenaren niet bang hoeven zijn.

caudillo | 30-11-10 | 13:23

Binnen proporties, kijk waarom ligt meneer op de grond? daar wil ik ook het fijne van weten. Meeste arrestanten worden namelijk geboeid terwijl ze gewoon staan.
De situatie is pas onder controle als meneer zij beide handjes in de armbandjes vastzitten, tot die tijd kan hij gaan meppen of verzet gaan plegen.
Doel is zo snel mogelijk en veilig mogelijk voor beide agenten (die jongen boeit mij weinig) de arrestatie tot een einde te brengen en hem over te brengen naar het bureau.
Een keer zelf gezien hoe zo'n lafbek van achteren een agent in de rug trapte terwijl die een ander de handboeien omdeed.
Niks geen politiegeweld gewoon nogmaals binnen proporties!

Broeder | 30-11-10 | 13:18

tja, hij zal het er wel naar gemaakt hebben.
Ik ben zelf eens ingerekend en werkte gewoon volledig en rustig mee, werd niet eens op de grond gegooid ofzo, gewoon rustig blijven, dan doet oom agent dat ook...

S. Quentin Quale | 30-11-10 | 13:16

Een land waar de politie niet hard mag of durft op te treden, verwordt tot anarchie.
Dan krijg je de klappen van gangsters ipv van de politie. Dat is nog erger dan een politiestaat.
Ik wil dat de politie mij tegen tuig beschermt. Want mezelf beschermen mag ik niet.

caudillo | 30-11-10 | 13:16

Nette aanhouding. T was nou niet alsof ze heel veel handen over hadden om iets te doen bij die vent. En zoals gewoonlijk is die filmer weer super irritant. Beetje in de rug van de coppers lopen en dan van heel dichtbij gaan filmen. Geen wonder dat 'ie weg gestuurd wordt.

turbopriest | 30-11-10 | 13:15

Toch vreemd. Zoiets overkomt mij nou nooit. Zou het 'slachtoffer' misschien enige aanleiding hebben gegeven?

Daff | 30-11-10 | 13:13

@sas

Je bent een dieptrieste mogool die stiekem zelf nie eens wordt aangenomen bij het VMBO

RHardstyle | 30-11-10 | 13:09

Dat gezeik. Sta oom agent eens een beetje beleefd en relaxed te woord wanneer die commentaar heeft op je gedragingen en je bent met 5 minuten kletsen al weer klaar meestal. Tenzij je echt wat uitgevroten hebt, maar daar ben je nog altijd zelf bij. Naar mijn mening gaat Neerlands politie niet zomaar op je rug zitten en ook hier zie ik geen aanleiding van mening te veranderen.

Achterdocht | 30-11-10 | 13:09

Niet meewerken is voelen!

Schaamharing | 30-11-10 | 13:09

Gaat echt nergens over. Heb het begin niet gezien. Agenten zijn veel te lief hier. En dat ventje met dat mobieltje is ook een pannenkoek. Of is het pannekoek?

Ali Fal Salarm | 30-11-10 | 13:09

Een paar weken geleden in Haarlem.
Een persoon was een broodje aan het eten in een nachtbus van de connexxion. Hierop sprak de chauffeur hem aan. Meneer weigerde uit te stappen en politie werd erbij gehaald. Deze begonnen met gummyknuppels op meneer in te slaan. de man uit Sierra Leone en zijn broer begonne terug te slaan met als resultaat 4 gewonde agenten.
www.youtube.com/watch?v=U3czB_9-x0U
Actie vanaf ongeveer 5 minuten, check ook reacties.
Mijn mening: Luister gewoon naar de gezaghebbers.

mooiwoord | 30-11-10 | 13:07

Mooie aanhouding! Applause! Wie niet horen wil moet maar voelen!

Slydectisch | 30-11-10 | 13:06

Politie heeft correct opgetreden. Als je al zo op de grond ligt EN DAN NOG NIET mee wilt werken...

Scagnetti | 30-11-10 | 13:05

Gewoon doen wat er gezegd / gevraagd wordt dan heb je ook geen knie in je nek of gezicht. Zo hebben we dat ooit met zijn alle afgesproken en kennelijk heeft deze man geen respect voor de afspraken. Kan er geen medelijden mee hebben.

Fopspeen | 30-11-10 | 12:58

buitenproportioneel. politie-agent moet zich gedragen. je kunt wel heel hard roepen dat er niet zo soft moet worden opgetreden e.d. maar een gedrag van politieagenten die over de schreef gaan (ook al is het maar een klein beetje) goedpraten, is dom. dat je een linksche staat onprettig vindt, kan ik me voorstellen, maar een politiestaat is onprettiger.

Pon | 30-11-10 | 12:56

-weggejorist-

Politiek-Vluchteling | 30-11-10 | 12:52

Tamelijke softies, daar bij de pliessie.

reagierder | 30-11-10 | 12:52

Wie niet wil luisteren moet maar voelen. De enige manier waarop de politie een beetje gezag kan verwerven is door het afwerpen van de zijden handschoentjes.

Le Penseur 2010 | 30-11-10 | 12:52

Mwah tis een kaalkop in 010 dus ja hij werd nog lief aangepakt. Politie mag van mij meer geweld gebruiken als iemand tegenwerkt.

Sardonicus | 30-11-10 | 12:49

Ligt met 1 hand op de rug en voelt nog wat vrijheid, niks aan de hand. 2de hand wordt op z'n rug gedrukt, gevoel van vrijheid neemt ineens snel af, gaat tegenstribbelen. Resultaat, knie in de nek van diender 2, zodat diender 1 de handboeien vast kan maken. Niets aan de hand dus.

TisNieZoMoeilijk | 30-11-10 | 12:48

Terecht, had nog wel wat harder gemogen.

Stingkey | 30-11-10 | 12:47

Geen mening hierover aangezien ik niet het hele verhaal ken. Zou het wel graag willen weten, dus als iemand het kent plz enlighten us.

Artula | 30-11-10 | 12:47

Wel leuk. Terwijl wij reaguurders een audit doen op de softe Nederlandse hermandad, die kennelijk wat rauwer is geworden.... trappen een paar Nederlandse diplomaten drie New Yorkse politieagenten in elkaar?
Wazzouwewenoukrijge! Moeniegekkerworre! Het lijkt wel de omgekeerde wereld hiero?!!

brunz | 30-11-10 | 12:46

Geweld vermijden is prima, maar softheid niet. We hebben in dit land heel lang eerst alles willen uitpraten en de politie is als een watje afgeschreven. Dat moet ophouden, anders worden we één groot getto. Daar moeten we het onderhand over eens zijn. Als de politie dan wat doet, is het meteen weer niet goed. De tijd van linkse kamervragen over iedere agent die zijn pistool trekt, terug? Nein Danke!
Dankzij Youtube is alles in deze wereld meteen openbaar. Dat daar dan weer een rel van wordt gemaakt is eigen aan de media, maar verlamt als we niet oppassen alles.

Serafijn Lampion | 30-11-10 | 12:46

Niks mis mee... gewoon doorlopen.

galaxie500 | 30-11-10 | 12:42

Het moet nog vele malen harder.
Keihard een knieschijfje breken.
Of een paar voortanden er uit slaan. Agent mag kiezen.

Blafkonijn | 30-11-10 | 12:41

Prima aanhouding! In de youtubecomments staat dat even daarvoor een aantal grote Surinaamse heren hadden geprobeerd de arrestant te ontzetten waarbij ook pepperspray is gebruikt door de politie. Op de achtergrond hoor je ook sirenes van politieauto's wat waarschijnlijk ook inhoud dat de heren agenten "assistentie collega" hebben doorgegeven. Binnen de politie is dat de hoogste prioriteit waarbij overigens ook geld dat men dit alleen gebruikt in die situaties waarbij men echt in nood is. Waarschijnlijk is er voordat men de aanhouding begon te filmen dus al het een en ander gebeurt wat het daglicht niet kan verdragen waarbij men op dat moment uiteraard niet de camera had aanstaan.

Mijn mening: Meer fysiek geweld bij aanhoudingen. Grote smoel tegen de Hermandad? Gummilat in je nek. Wie niet horen wil moet maar voelen. Werkt tien keer beter dan een bekeuring die betaald word van inkomsten uit gestolen goederen en waarbij men de agent toch alleen maar uit staat te lachen.

Ikbenknap | 30-11-10 | 12:40

Ik zie het probleem niet.
Pliesie mag dit best wat vaker doen heur.

Gravin v Kippenbouth | 30-11-10 | 12:37

Politiek-Vluchteling | 30-11-10 | 12:28
Politie-vluchteling? Hé, mannenbroeders! We hebben een voortvluchtige onder de reaguurders! Wie weet waar zijn huis woont? Kan deze meneer (of misschien toch mevrouw?) even met de knie in nek geboeid en afgevoerd worden?

brunz | 30-11-10 | 12:37

Is wat aan de harde kant, maar echt binnen de grens vind ik. Ik heb eerlijk gezegd veel meer de schijt aan brutale apen die bij een arrestatie (is in 9 vd 10 gevallen echt niet voor niks) nog een grote bek opzetten ook. Wat dat betreft heb ik dus geen enkel probleem met een dergelijke aanpak. Brutaal = pijn. Pijn = ontzag. Ontzag = respect. Respect = Fijn.
.
Truste

brunz | 30-11-10 | 12:33

@synchronicity

Nee idd de agent had gewoon een hand moeten geven en hem een fijne dag toe wensen als je niks gedaan hebt kun je toch gewoon mee gaan ? Mensen wie zich verzetten zijn gewoon fout bezig en vraag je ook om een harde aanpak zelfs als je zonder lampje hebt gefiets.

flask | 30-11-10 | 12:33

Als hij gewoon luistert gebeurd er niks,en met deze kleur arrestanten is het altijd wat.
Weten hun rechten heeeeeel goed,maar van plichten hebben ze nog nooit gehoord.
Dat zit zeker in deel 2 van de intrigratie curcus?
Goed gedaan politie ga zo door.

1%biker | 30-11-10 | 12:33

Politiegezegde op Delftsblauw tegeltje:
"Liever Een Klacht Dan Liggend Weggebracht."

AlanTuring | 30-11-10 | 12:29

-weggejorist-

Politiek-Vluchteling | 30-11-10 | 12:28

Dikkie dik | 30-11-10 | 12:16
Tweede filmpje is de amerikaanse politie, die slaan eerst en vragen later.

psycho_3 | 30-11-10 | 12:27

+10, gewoon mee werken niks aan de hand

hutu | 30-11-10 | 12:27

@jankerd | 30-11-10 | 11:18
Moet je toch eens doen

Che_cuevara | 30-11-10 | 12:27

Pff. Boeien.

Call on the attacker | 30-11-10 | 12:25

@Nietvoordekat | 30-11-10 | 11:16
Zeggen ze allemaal "ik heb niks gedaan".

Che_cuevara | 30-11-10 | 12:24

Geen probleem mee, alleen op deze manier dwing je respect af en die gast met zijn camera/telefoon, moeten ze ook een opbeuker geven.

fritsspits | 30-11-10 | 12:23

@Dikr | 30-11-10 | 12:14
I'm not your buddy friend!

You're not ny friend pal!

I'm not your pal buddy!

I'm not your buddy friend... ( and so on )

An die ARBEIT | 30-11-10 | 12:22

@ tagliatelle | 30-11-10 | 12:19
Was het andersom ook maar een keer zo dat de politie z'n bek houdt.

1st Male Lesbian | 30-11-10 | 12:22

Wat was er daarvóór gebeurd?

En: het was klaarlichte dag. Als die jongeman op z'n werk was geweest, was er niks aan het handje geweest.
Gewoon baantje zoeken jongens, niet staan hangen en vervelen.

Vooralsnog: +10 voor agenten.

grote haas | 30-11-10 | 12:22

*Hobbes, rousseau en Locke in graf omdraaien hoort*

Bukoswski | 30-11-10 | 12:21

@alle blinde mensen hierboven

Meneer werkte NIET mee, hij ging op zijn rechter arm liggen en probeerde er op te blijven liggen zodat hij niet geboeid kon worden. Dat is tegenwerken en word beloond met knie in je nek en pijn, dan leer je dat wel af. Gewoon goed gedaan van de agenten en de filmer moet niet zeuren.

Anarki | 30-11-10 | 12:21

Kijk anders ff police brutality docu van een uurtje daar schrik je pas van.
Dit geval is de inkt nog niet waard.

marissie333 | 30-11-10 | 12:21

Er gebeurd niks? Als je onschuldig bent werk je gewoon mee en houd je je bek, punt.

tagliatelle | 30-11-10 | 12:19

Allemaal niet zeuren mijnheer ligt niet voor niets daar al beginsel op straat. Een kreet als "ik heb toch niks gedaan" zegt al genoeg, mijnheer heeft zich niet gedragen, dat begint namelijk met niets doen. verder een opgefokt agentje die wat moeite heeft met boeien, boeie.

Zuma | 30-11-10 | 12:18

Naar mijn mening, niks mis mee, hij werkt niet mee.
En zo hardhandig is het toch niet? Of heeft hij er een gebroken kaak aan overgehouden?

Filmpje twee is wel schokkend. Dan mag je achteraf wel klagen.

Dikkie dik | 30-11-10 | 12:16

Deze gast lag al gevloerd, met de handjes op de rug. Kon geen kant op. Het lijkt mij echt niet nodig om hem nog een knietje in de nek te geven. Wat zou er aan vooraf zijn gegaan, vraag ik mij af.

jimbrowski | 30-11-10 | 12:16

Heel vreemd, dit is mij nog nooit overkomen, hoe kan dat?
[ ] Ik ben braaf.
[ ] Ik ben slim.
[ ] Ik ben een crimineel.
[ ] Ik ben een vrouw.
[ ] Ik heb tot nu toe gewoon geluk gehad.
[x] Niets van bovenstaande.

hanzebal | 30-11-10 | 12:15

@ kapotte_stofzuiger | 30-11-10 | 11:13
|
ROFL!!!
|
Toch zeg ik, gewoon rustig meewerken en een kopje thee drinken op het bureau. Moeilijk doen en niet meewerken is een knie in je nek. Politie moet weer de autoriteit opeisen op straat. En dat is niet hetzelfde als macht misbruiken en niet voor rede vatbaar zijn.

Mr Moore | 30-11-10 | 12:15

Zeker mag dit, gebeurt toch niets. Hij wordt niet voor niets opgepakt! De filmer is een lutser!

anti-hangtiet | 30-11-10 | 12:14

Ik ben je vriend niet, maat.
-
p.s. Is er ergens meer info te vinden over hoe het afgelopen met het geval in die .gif? Behoorlijk ziek. Ben benieuwd wat die jongen op zijn kerfstok had om na een zware crash in elkaar geslagen te worden.

Dikr | 30-11-10 | 12:14

An die ARBEIT | 30-11-10 | 11:59
*zwaait terug*

Zo, even on-topic, die agenten hebben gewoon gelijk, politieoptreden kan mij niet hard genoeg.

Lying Dutchman | 30-11-10 | 12:13

@ An die ARBEIT | 30-11-10 | 12:04
Dat maakt de situatie alleen maar slechter inderdaad, zeker omdat de politie nooit naar zichzelf kijkt. Ik vind dat als de politie een verkeerde persoon oppakt en ook nog eens op een hardhandige manier, de politie dus de oorzaak is van de situatie en dan ook de hand in eigen boezem mag steken. De praktijk wijst uit dat ze in plaats van excuses aan te bieden ze een boete geven.

1st Male Lesbian | 30-11-10 | 12:13

Onschuldige student kan al niet.
Verder altijd luisteren naar uniformen.Vooral buiten NL.

marissie333 | 30-11-10 | 12:11

Superior Bastard | 30-11-10 | 11:55
Goed, ik weet gelijk weer in welke hoek ik het moet zoeken. Bedankt hé!

Lying Dutchman | 30-11-10 | 12:11

Detlev Tarnowitz | 30-11-10 | 11:52
Neehoor, even de servers hier testen. Ga me nu inlezen.

Lying Dutchman | 30-11-10 | 12:10

overVecht | 30-11-10 | 11:52
Ha, juist ja. Mocht even duren, drie weken vastgezeten.

Lying Dutchman | 30-11-10 | 12:09

Nietvoordekat | 30-11-10 | 11:16
Helemaal met je eens. Ook ik ben een keer aangehouden op straat omdat ik verdacht werd van iets van een paar straten verder op.
Ben gewoon rustig en beleefd gebleven, werkte mee en ze bahandelde mij gewoon normaal. Ook niet in de boeien geslagen. De politie heeft als je je al zien al echt wel in de gaten met wat voor figuur ze te maken hebben. En als je zo in de boeien geslagen wordt zoals op det filmpje, dan heb je er echt zelf om gevraagt.

Omega79 | 30-11-10 | 12:07

De etter mag ook nog een boete wegens poging tot vernieling van staatseigendom krijgen,ik zie duidelijk dattie een hap uit die straatklinkers probeert te nemen.

K.Zwellever | 30-11-10 | 12:07

-weggejorist-

psycho_3 | 30-11-10 | 12:06

@ 233 graden | 30-11-10 | 11:58
En toetsenbordheld, wat wil jij dan worden als je later groot bent?

Pa Cartwright | 30-11-10 | 12:06

ben zelf een keer gearresteerd...
die agent zegt tegen me: draai je om en handen op je rug
*doet boeien om*
*doorzoekt mijn spullen*
ik ga gewoon een normaal gesprek aan met meneer de agent en geef toe dat ik fout zit
*agent doet boeien af en neemt mij mee voor verhoor (te voet)*
ik ben een uur lang verhoord en toen was ik weer op vrije voeten
zaak geseponeerd

Spliffa | 30-11-10 | 12:06

Ik ben ook diverse malen aangehouden (en daar had ik het ook naar gemaakt ,zatte kop,kroeg ,kom maar op) maar ik heb geen enkele keer handboeien om gehad of met agenten op straat liggen rollebollen. Het was gewoon van "meneer u bent aangehouden , okee , u gaat nu mee naar het buro, okee, wilt u instappen. okee. Geen gezeik netjes en correct.

Dunnepoep | 30-11-10 | 12:06

auw roepen is heaumeau

nieuwisanders | 30-11-10 | 12:06

zie: arrestatie Alicante op YouTube !!!!!!!!!

Tinie | 30-11-10 | 12:05

VerergerT

An die ARBEIT | 30-11-10 | 12:05

@1st Male Lesbian | 30-11-10 | 12:01
Klopt, maar denk je dat schreeuwen en tegenstribelen dan de situatie:
A. Verbetert.
B. Verergerd.
?

An die ARBEIT | 30-11-10 | 12:04

An die ARBEIT | 30-11-10 | 11:53
---
Ik lees genoeg agressieve en lompe oneliners... mijn logica kan geen kwaad. (gezien de beelden) Volgens mij is de amerikaan bewusteloos uit de auto gevlogen en is het duidelijk onnodig om hem nog wat tikken te geven. Gewoon huiliehuilie politiegedrag.

Itastijl | 30-11-10 | 12:04

Achh, dit is geen politie geweld

Kweekvlees. | 30-11-10 | 12:03

@ An die ARBEIT | 30-11-10 | 11:22
Weinig zin om daar als ik niks gedaan heb te moeten liggen, dan slaat de aanpak van de politie natuurlijk volledig de plank mis.

1st Male Lesbian | 30-11-10 | 12:01

@zooishettoch | 30-11-10 | 11:54

Mossad? De benodigde hoeveelheid verrijkt uranium voor ons kernbommetje hebben we al binnen, de kerngeleerde wist gewoon teveel........

Mahmoud Ahmadinejad | 30-11-10 | 12:00

Hij ligt daar niet voor niks, plus je weet niet wat ervoor gebeurd was.

ro8in | 30-11-10 | 11:59

Alleen bij personen waar niet mee te praten valt. Maar beslist niet meteen in eerste instantie er bovenop duiken! Zo is hier een BHV-er van een restaurant hardhandig afgevoerd terwijl hij zijn taken aan het uitvoeren was, hij was als BHV-er in overleg met de Brandweer bezig met het ontruimen van het restaurant. De politie verzocht hem om weg te gaan waarop hij antwoorde dat hij opdracht van de brandweer had gekregen om mee te helpen waarop ze er bovenop doken en hij als een misdadiger werd afgevoerd. Belachelijk.
Politie ken je plaats!

1st Male Lesbian | 30-11-10 | 11:59

@Lying Dutchman | 30-11-10 | 11:50
Lekkere binnenkomer..

* zwaai *

An die ARBEIT | 30-11-10 | 11:59

GS, ga niet elke aanhouding waar een beetje geweld aan te pas komt opblazen, de filmerts hiervan zijn zwaar bevooroordeeld. en dienen alleen de politie in een kwaad daglicht te zetten.

lanex | 30-11-10 | 11:59

een sub-josti gefrusteeerd figuur die vrijwillig overheidsknecht wordt... brrr

233 graden | 30-11-10 | 11:58

Risico van verdachte zijn. Jammer joh.

Nodonut | 30-11-10 | 11:58

Ben nog nooit aangehouden, laat staan hardhandig.

Alexander de Kleine | 30-11-10 | 11:58

Ze hadden zn handen al op zn rug dus beetje overbodig om ze hoofd nog eens in de straat te rammen. Maar, het zag er niet uit alsof dat de bedoeling was. De knie in de nek was om hem in bedwang te houden, niet om em extra hoofdpijn te bezorgen. Dus mjah, onnodig geweld, maar niet helemaal zo bedoeld denk ik, twijfelgevalletje.

Mensen die roepen dat de pliesie zo hardhandig mogelijk moet zijn: -1

Die Nachtuil weet je | 30-11-10 | 11:58

Ben nog nooit aangehouden, laat staan hardhandig.

Alexander de Kleine | 30-11-10 | 11:58

-weggejorist-

linksisvies | 30-11-10 | 11:57

Agentjes smijten niet zomaar iemand op de grond, al weet je niet wat hier voorafgaand is gebeurd. Kben vroeger ook een keer hard aangepakt door een agent, maar dan bedenk je je een tweede keer wel. Deze jongen zal zijn leermoment misschien ook wel meepakken... +1 politie

3rxqah12 | 30-11-10 | 11:57

wat is hier erg aan?

snap dat dan! | 30-11-10 | 11:56

An die ARBEIT | 30-11-10 | 11:53
Gay men eat thie poo-poo.

Koekje-dr-bij? | 30-11-10 | 11:56

Slaat nergens op, onmacht showen. Hoezo verzet, ligt op buik met agenten bovenop.

ier8474 | 30-11-10 | 11:55

Lying Dutchman | 30-11-10 | 11:50
Of topic en dus op [!] gedrukt... ;)

Superior Bastard | 30-11-10 | 11:55

Ja dat mag,en de reden dat het filmpje pas begint bij de arrestatie zal hoogstwaarschijnlijk wel liggen in het feit dat een groepje zuigende bontkraag ettertjes al een half uur de wouten het bloed onder de nagels vandaan zit te treiteren.Zoniet,was het filmpje wel eerder begonnen.

K.Zwellever | 30-11-10 | 11:55

Hij wordt niet voor niets gearresteerd op zo'n wijze. Het zal tijd worden dat de politie op deze manier wat meer respect afdwingt bij hun doelgroep.

Exorcist | 30-11-10 | 11:55

Prima aanhouding. Niets mis mee.
"ik mag toch filmuhhhh" mag blij zijn dat ook hij niet gearresteerd is. Kreeg bevel om zich te verwijderen en dat werd niet direct opgevolgd.

Boomschade | 30-11-10 | 11:54

@Mahmoud
Dat jij tijd hebt om te reageren zeg terwijl de mossad net je belangrijkste kerngeleerde in zn auto heeft opgeblazen.

zooishettoch | 30-11-10 | 11:54

Teun Kleun | 30-11-10 | 11:40
Ja man geweldig voorbeeld.
Als je ff niet snel genoeg je papieren laat zien, of je alleen graag wilt weten waarom je bent aangehouden dat ze je gelijk een taser in je flikker schieten of ze je met een paar agenten half verrot meppen.
Geweldig man die kant willen we hier ook graag op.

endofdays | 30-11-10 | 11:54

Keuzes hebben nu eenmaal consequenties.
Niet meewerken, knie in je nek.

Zo simpel is het.

Heau even | 30-11-10 | 11:54

@Itastijl | 30-11-10 | 11:47
Water is nat, NegerTs zijn zwart, Lee Towers is een baas en Gristenen wijden hun leven aan een denkbeeldig wezen.

Iemand nog iets toe te voegen?

An die ARBEIT | 30-11-10 | 11:53

De arrestant verzet zich onnodig. Goed optreden v/d politie

blitse-frits | 30-11-10 | 11:52

Lying Dutchman | 30-11-10 | 11:50
Je bedoelt dat het om agenten in opleiding gaat?

Detlev Tarnowitz | 30-11-10 | 11:52

logisch antwoord: ja dat ligt er aan wat hij gedaan heeft, als hij een overval oid heeft gepleegd mag hij best wel ff aangepakt worden

ReaGluurder_ | 30-11-10 | 11:52

Wat een slappe zooi zeg!

Bij ons in Iran hadden we hem geweaun en publiek opgehangen

Mahmoud Ahmadinejad | 30-11-10 | 11:52

@Lying Dutchman

*dansje doet*

Welkom terug man! En maar niet meer in dhr's brussens topics posten?

overVecht | 30-11-10 | 11:52

Itastijl | 30-11-10 | 11:47
Goh.

Detlev Tarnowitz | 30-11-10 | 11:51

Het is ook nooit goed, de ene keer zijn te soft, de andere keer weer te grof. Op zich vind ik het goed dat de politie niet met zich laat sollen, maar in dit geval leek het knietje niet erg nodig nee. Maar goed, misschien ws het wel een erg gevaarlijke dude ofzo, weet ik veel..

Vraag aan GS-redactie: Kunnen je een keer aandacht besteden aan wat je nu wel en niet mag qua filmen van dit soort dingen? Dit i.v.m. de, naar ik dacht, onterechte verboden van agenten om te filmen in diverse filmpjes (en dat zijn de filmpjes waarbij wel is doorgefilmd, hoeveel filmpjes zijn er niet gemaakt die we wel hadden willen zien (en waar filmen dus verboden werd, we willen natuurlijk allemaal wel de sex-partijen van Georgina zien, maar dat bedoel ik dus niet)

henk janssen3714 | 30-11-10 | 11:51

-weggejorist-

pompen of verzuipen | 30-11-10 | 11:51

stoute meneer.
plus1 platte pet

gekke gerrits | 30-11-10 | 11:50

Dat is er een uit het boekje.

zooishettoch | 30-11-10 | 11:50

Ik ben ooit een gearresteerd in Spanje.... had gewild dat ze zo zachtjes als hier met mij waren omgegaan. Ik had heel wat kneuzingen. Twee gebroken vingers en diverse lichte verwondingen. En dit terwijl ik me niet eens echt verzette tegen me arrestatie... toch durf ik nooit meer grappen uit te halen in Spanje... wildplassen tegen een auto en niet doorhebben dat de auto van de pliesie is, is ook niet slim... maarja... zo net na je examen je eerste vakantie met een groep vrienden.

Kortom.... gozert moet niet zeiken...

overVecht | 30-11-10 | 11:50

"Ginnen bangere mins dan unne pliesiemins" Aldus wijlen mijn pa die op verzoek van "de pliesie" in Wijchen stropers uit het bos haalde. Alleen uiteraard. Want "de pliesie" durfde dat niet, ook niet met z'n allen.
Als ik de beelden van bv wegmisbruikers zie waar de politie helemaal verrot gescholden wordt door een maroc, en dan reageert met "rustig, rustig" dan is het niet meer te volgen. Ik denk dat er goede politiemensen zijn, van de ouwe stempel, die nog willen en durven. Maar er zijn ook veel lafaards bij die als ze dan een keer (veilig) kunnen, bij iemand waar ze écht 1000% zeker weten niks van terug te verwachten hebben dan ook datgene doen wat ze bij een normale crimineel niet durven (maar wel zouden willen dat ze het zouden durven).
Ik zie ook agenten waarvan ik denk 'hoe moeten die ooit een vent tegenhouden?' zo smal, geen lijf, geen massa, geen schouders.
Ik weet wel dat er vroeger natuurlijk ook lafaards waren, tijdens de bezetting in de hongerwinter namen ze mijn moeder als klein meisje het illegaal gekapte hout af, "in naam der Koningin" Dus conclusie, er zijn goeie en slechte agenten en ik denk dat de slechte helaas het meerendeel vormen.

Lé Big Mac | 30-11-10 | 11:50

-weggejorist-

Lying Dutchman | 30-11-10 | 11:50

-weggejorist-

pompen of verzuipen | 30-11-10 | 11:47

onnodig geweld van burgers en/of politie is onnodig.

Itastijl | 30-11-10 | 11:47

Het wordt tijd dat er eens wat feller gereageerd wordt vanuit de politie! Zielig voor de persoon die daar ligt? Nee hoor, hij kiest er zelf voor om zich niet aan regels te houden en dit zijn de consequenties...

buitenbeentje | 30-11-10 | 11:46

Mwah kunnen we agenten niet een portable thee-setje meegeven? Dit ziet er ook niet uit zo.

tembacostyle | 30-11-10 | 11:46

Ik denk dat deze man deze agent kan en moet aanklagen.
Verontrustender vind ik dat dadelijk iedere parkeerwachter tegenwoordig ook de bevoegdheid krijgt om mensen aan te houden. Dan is de kans op dit soort fouten alleen maar groter.
Ik juichte Opstelten toe, maar ik begin zo mijn twijfels te krijgen.

Bos Hout | 30-11-10 | 11:45

Volgens mij werkt de persoon niet echt tegen. Misschien een beetje tegenstribbelen maar is dat reden genoeg voor een 'knietje'. Knietje is ook een groot woord. Hij wordt alleen een beetje naar beneden gedrukt door Oom Agent. De filmert heeft dan weer wel gelijk dat hij daar mag filmen, beetje flauw om daar als diender dan voor te gaan staan (tegen einde van het filmpje).

Mea Culpa Gump | 30-11-10 | 11:44

@Bezorgde vader | 30-11-10 | 11:37
Klik eens op het filmpje en tel de strepen van de pliessies...
Of heb jij niet zoveel kralen op je telraampje?

necrosis | 30-11-10 | 11:41

Hardhandig aanhouden, omdat iemand tegenstribbelt; dat mag. Iemand een onnodige knie op z'n kop geven als straf, omdat je het vervelend vindt hoe ie niet meewerkt; dat mag niet. Met je knie afzetten op het hoofd van de verdachte om op te staan om vervolgens iemand die filmt te intimideren; mag niet.

Rob Banks | 30-11-10 | 11:41

Hardhandig aanhouden, omdat iemand tegenstribbelt; dat mag. Iemand een onnodige knie op z'n kop geven als straf, omdat je het vervelend vindt hoe ie niet meewerkt; dat mag niet. Met je knie afzetten op het hoofd van de verdachte om op te staan om vervolgens iemand die filmt te intimideren; mag niet.

Rob Banks | 30-11-10 | 11:41

-weggejorist-

Teun Kleun | 30-11-10 | 11:40

Netjes hoor.

basweetutwel | 30-11-10 | 11:40

Tuurlijk mag dat! Daar moet je niet al te moeilijk over doen!

Jeetjemina | 30-11-10 | 11:40

U woont in Irak, Baghdad?
On topic, ja dat mag,

[[[Mad.doC]]] | 30-11-10 | 11:40

Lang leve de camera in de mobiel!

Bokko | 30-11-10 | 11:40

Zie ik Van Lier of Van Bommel schoenen..... Geen student in Rotterdam dus...

Heer Moes | 30-11-10 | 11:39

Terecht, moet ie maar meewerken, staat in de wet.

loonslaaf_69 | 30-11-10 | 11:38

Ach de eenstrepers van Nederland staan gelijk aan vuilnismannen. Alleen hebben die nog kunde in hun taak. Wat verwacht je ook van iemand met een iq van 87.

Bezorgde vader | 30-11-10 | 11:37

+1 voor de politie!
Moet ie maar meewerken. Beetje stoerdoen helpt niet...

Kouwekak | 30-11-10 | 11:37

Euhh, ik bedoel dus @Biff Eagleburger | 30-11-10 | 11:18

Jan Kaas | 30-11-10 | 11:36

en terecht!
Alsof je t kan winnen van ze in zo'n positie trouwens...

Dirk. | 30-11-10 | 11:36

@msgambler | 30-11-10 | 11:33
Waar HEB je het over? Wat is hier links aan? Zijn linkse mensen voor knietjes in de nek? Is dat een links standpunt??

* Belt Job en vraagt waar dit nou weer over gaat *

An die ARBEIT | 30-11-10 | 11:36

Dat ze die dode passagier nog even lek schoppen op dat filmpje is wel heavy zeg...

070 | 30-11-10 | 11:35

In Nederland krijgt iedereen die echt niks kan gewoon een uitkering, dus het is helemaal nergens voor nodig om de gangster uit te gaan hangen. Dat deze agent nog het risico wil lopen om een paar klappen te krijgen is heldhaftig. In de U.S. of A. trekt een cop meteen een gun en laat zo'n lowlife zichzelf boeien. Dat maakt het wel een stuk eenvoudiger.

Taggart | 30-11-10 | 11:35

Dat zouden ze vaker moeten doen, die bromsnorren. Gewoon gelijk mee beginnen!

Cool Hand Luke | 30-11-10 | 11:35

@ @[email protected] | 30-11-10 | 11:16
Ik ken zo al een mannetje of 3...

Dat zegt misschien iets meer over jouw vriendenkring dan over die agenten. Heb jarenlang rondgehangen in het nachtleven van Amsterdam, Den Haag en Enschede, en slechts 1 keer meegemaakt dat een agent losging op 1 van mijn 'vrienden'.
Maar die bleef ook maar een grote bek houden na gearresteerd te zijn dus die kreeg een paar klapjes in de auto. Deed ie ook niet moeilijk over achteraf

Jan Kaas | 30-11-10 | 11:35

Dat eeuwige gefilm van elke arrestatie op straat ben ik een beetje zat. Echte misstanden vastleggen lijkt me zinvol, maar dit is onzinnig.

artbrut | 30-11-10 | 11:34

+1 cops. Gewoon meewerken dan is er niks aan het handje

Kiter78 | 30-11-10 | 11:34

moet kunnen

SwiftCrack | 30-11-10 | 11:34

Geheel terecht!

El_Saviour | 30-11-10 | 11:34

Ik vind het wel een poll waard eigenlijk. Persoonlijk vind ik het wel best. Als het zo ver komt dat je al met je snuit richting de straat ligt zal er wel iets aan vooraf gegaan zijn. Dan ook nog je waffel opentrekken = knie in je nek. Mag ie nog blij zijn dat ze geen bus (corrupt verkregen) pepperspray in z'n snuit krijgt.

Godwint | 30-11-10 | 11:34

@Piet Pielemuis, ja want dan pak je ze echt heel hard terug he.. blablabla
OT: Goed gedaan, gewoon hardhandig aanpakken bij het niet meewerken.

Vloberto | 30-11-10 | 11:33

-weggejorist-

msgambler | 30-11-10 | 11:33

Waar de politie ook maar denkt dat hij iets gedaan heeft, is dit zeker geoorloofd! Mag nog wel harder, waar haalt ie het idee vandaan zich tegen de politie te verzetten? Hopelijk wordt dat strafrecht in NL snel op de schop genomen en volgt er een verrechtsing van de zwaarte in de straffen. DE manier om dit soort schorriemorrie duidelijk te maken, dat aso-gedrag niet kan, niet hoort en in het PVV-tijdperk niet meer gewenst is!!!

B.L.IJ.Datikwegben | 30-11-10 | 11:33

Nu vind ik ook dat orders van een agent moeten worden opgevolgd door de burger. Op het moment van filmen, is er echter geen noodzaak de knie op het hoofd van een liggende arrestant te plaatsen. Hij verzet zich niet, de boeien kunnen makkelijk om en een tweede agent houdt de jongen al in bedwang. Als je de jongen al extra in bedwang wilt houden, zet je je knie op zijn rug en niet op zijn hoofd.
Deze actie is dus niet proportioneel.

Bern. | 30-11-10 | 11:33

ik heb een gruwelijke hekel aan mannatejs die roepen: Ik mag toch filmen, als er word gevraagd om afstand te nemen! En voor de rest., wie niet luisteren wil moet maar voelen!

Schalehengst | 30-11-10 | 11:32

tja het was ze vast gelukt zonder dat knietje. maar om dat nou buitensporig geweld te noemen nee. ben zelf wel eens harder aangepakt zonder er over te klagen. risico van het vak zeg maar.

jassienr1 | 30-11-10 | 11:32

"Uw mening hieronder. Houd het zuiver en rechtsfilosofisch."
-
*zegt volmondig, zuiver en rechtsfilosofisch: JA!*

Ahasveros | 30-11-10 | 11:32

Blintdschop na en Nekslag toe wat mij betreft.

peenindiees | 30-11-10 | 11:32

He allemaal prima dat ze dit zo bij die kerel doen, alleen bij mij moeten ze dit niet flikken zo!

Piet Pielemuis | 30-11-10 | 11:32

Ik zie het probleem echt niet.

Koekje-dr-bij? | 30-11-10 | 11:32

Welk geweld?
Praatjesmaker werkt niet mee, wil zijn rechterhad niet geven om te boeien.
Tja, dan wordt er een klein beetje kracht gezet en meneer gefixeerd.
Niet gelijk gaan janken hoor.
+1 voor de cops

stemopgeert | 30-11-10 | 11:31

mag maar het komt niet stoer over.

Itastijl | 30-11-10 | 11:31

Ja, dat mag....

Er wordt altijd al geroepen dat de politie niet stevig genoeg ingrijpt.

wolfjemidas | 30-11-10 | 11:31

Politie mag van mij veel harder gaan optreden tegen mensen die zich verzetten tegen een arrestatie. Gewoon netjes aan de wet houden dan val je niemand lastig en valt meneer agent jou ook niet lastig.

Wilhelmus Hendrikus | 30-11-10 | 11:31

@ Biff Eagleburger | 30-11-10 | 11:20
Niet eens! Jij weet donders goed wat voor volk er daar doorgaans rondloopt op het hoekje Schouwburgplein, Karel Doormanstraat, Kruiskade...
Ik snap wel dat die smerissen dan nét even wat harder tekeer gaan en duidelijk laten merken aan arrestant en omstanders dat tegenstand niet getolereerd wordt. Botte bijl, praten doen we later.

Multiflauwekulti | 30-11-10 | 11:30

De politie is niet mijn vriend, vriend.

Fapper_ | 30-11-10 | 11:30

Ik heb hier geen problemen mee. Bovendien: een momentopname valt moeilijk te beoordelen. De verdachte ligt niet voor niets op de grond, toch?
+1 voor de politie!

Snorry! | 30-11-10 | 11:30

Als dat een student is ben ik Minister President, en wat is er nou helemaal aan de hand?
en dan de intro van dat filmpje........ schoten uit een automatisch geweer.......... tjonge wat een niveau
Gewoon sensatiezoeken middels youtube
niks meer en niks minder!

klein_broertje | 30-11-10 | 11:30

Leuk om te zien dat "geen woorden maar daden" toch nog ergens in 010 leeft :-P

Dafman | 30-11-10 | 11:30

Hij begon al niet met meewerken anders was je namelijk nooit tegen de grond gewerkt.

Anarki | 30-11-10 | 11:27

en wat ging er vooraf? laat dat ook zien dan!

Chicka | 30-11-10 | 11:27

Van mij mogen ze nog veel harder doen! Dan moet je maar wegrennen of gewoon normaal doen . .

dirkies | 30-11-10 | 11:27

@Gezwelgje | 30-11-10 | 11:17
Die ene pliessie had duidelijk 4 strepen, die ander volgens mij 3.
En het zou me niets verbazen als de pliessiemeneren de verdachte "goed kennen".
En dan bedoel ik niet de plaatselijk kantklosclub..

necrosis | 30-11-10 | 11:26

Boeiend, boeiend, boeiend, interessant.... next!

faz | 30-11-10 | 11:26

@ @[email protected] | 30-11-10 | 11:16

Ik ken zo al een mannetje of 3 uit mijn vrienden- en kennissenkring die het tegendeel hebben mogen meemaken met een langdurig weekendverlof. Na 24u 's nachts worden de wetten iets anders geïnterpreteerd door de hermandad.

Biff Eagleburger | 30-11-10 | 11:18

Heel gek maar ik heb geen mensen in de kennissenkring zitten die in het weekend in de bajes zitten.
Hier werkt iedereen gewoon mee, en accepteert het als ze een boete krijgen enzovoort.

Herr-Flick 2.0 | 30-11-10 | 11:26

Die gast had veel harder aangepakt kunnen worden. Hij lijkt zich er niet echt druk om te maken. Ze pakken hem zomaar op... Hahahaha. Ze hebben toch wel humor sommige van die schizoriffers.

ReligionSucks | 30-11-10 | 11:26

Het eerste optreden vind ik nog redelijk soft. Gewoon luisteren naar de politie en je bek houden. Als het uitschot dat nou eens zou doen dan gaat de politie vanzelf minder hard optreden.

P. Pantoffel | 30-11-10 | 11:26

Hij ligt trouwens niet voor niks op de grond dus staand zal het niet gelukt zijn bij meneer de tegenstribbelaar.

conqueror | 30-11-10 | 11:25

Dit soort optredens zie je weinig (helaas! ..);
Zoals andere al zeggen: als je gewoon meewerkt is er niks aan de hand en stond het niet op GS.NL

SearchExpert | 30-11-10 | 11:25

@Nietvoordekat | 30-11-10
Ik wilde nog vragen of het zo bedoeld was, maar de kans op onbegrip schatte ik tamelijk groot in.

Dom blontje | 30-11-10 | 11:25

Eigen schuld dikken bult voor de crimineel!
De bromsnor doet ook maar gewoon zijn werk.
Criminele faceplant!!

AB Barbapapa | 30-11-10 | 11:25

-weggejorist-

DANNY3960 | 30-11-10 | 11:25

Oh. En ik zie niets vreemds in het filmpje. Alles volgens het boekje. Behalve dat gespuug van meneer de arrestant. "Men" moet maar 's leren meewerken en dat tegenspreken/-werken niet heel handig is als je door de pliesie wordt gepakt.

Multiflauwekulti | 30-11-10 | 11:25

Vraag - antwoord.

En als de vraag dom is dan kan je daar op inspelen, toch.

Vraag: Wat zijn WE aan het doen...
Antwoord: Met zo een vraag duurt het antwoord lang, heeft u tijd, meneer agent?

Parelman | 30-11-10 | 11:25

Wat een watjes allemaal, laat die agent z'n werk doen. Bij tegenwerking gewoon flink aanpakken, geen gezeur.

lanex | 30-11-10 | 11:24

synchronicity | 30-11-10 | 11:17
Ik loop al zo;n 60 jaar op deze kloot rond, en het is mij nog nooit overkomen.
Geluk gehad?? nee me gewoon naar de sociale maatstaven gedragen. Dat zouden meer mensen moeten doen.

Cor Respondentie | 30-11-10 | 11:24

Knietje was niet hard genoeg, hij praat nog.

conqueror | 30-11-10 | 11:24

Simpele Case: +1 politie

BlueTec | 30-11-10 | 11:24

Hee fok jou, dit is niet mijn straatklinker, vriend!

Multiflauwekulti | 30-11-10 | 11:23

Nu de reactie na het zien van de beelden : Luster kon al niets meer, de door adrenaline opgepompte agent gaat naar mij mening over de schreef, al weet ik niet wat er aan voorafgegaan is, dat laten de politie bashers natuurlijk niet zien.

Herr-Flick 2.0 | 30-11-10 | 11:23

@synchronicity | 30-11-10 | 11:17
Als je niks gedaan hebt en dus ontercht daar ligt, is dat een nog betere reden ze geen strobreed in de weg te leggen.

Des te harder kan je ze later terugpakken en uitmelken, c'est ca!

An die ARBEIT | 30-11-10 | 11:22

Gewoon meewerken en anders klapjes. +1 voor de pliesie! Schadeclaim indienen wanneer ze je onterecht hebben aangehouden. C'est simple.

Claude Jacque | 30-11-10 | 11:22

Dom blontje | 30-11-10 | 11:19
Klopt gewoon hoor. Of is "Staakt het vuren!" ook verkeerd? Beetje oud Nederlandsch, maar verder wel correct.

Nietvoordekat | 30-11-10 | 11:21

Perfect! Bloemetje voor de kit.

Herne | 30-11-10 | 11:21

synchronicity | 30-11-10 | 11:17
Woede is altijd een slechte raadgever. Vooral als je tegenover een agent staat die z'n dag even niet heeft.

Nietvoordekat | 30-11-10 | 11:21

Wanneer een verdachte gewoon meewerkt wordt er doorgaans geen gweld gebruikt.... Maar als de VE niet meewerkt zeg ik: "een beetje hardhandig aanpakken kan geen kwaad".

Leiphuizen | 30-11-10 | 11:21

@StijlvolRechts | 30-11-10 | 11:18

Bullshit. Hij ligt al op de grond en kan nergens heen. Puur machtsvertoon en nergens voor nodig. Die pet weet dat ook, omdat-ie absoluut niet blij is dat-ie wordt gefilmd en daarom gaat ouwehoeren over 'ruimte maken.

Biff Eagleburger | 30-11-10 | 11:20

Ik vind het een effectieve aanhouding. Verder heb je je aan de instructies van agenten te houden, dus die camera'man' moet niet zo lopen te janken dat hij toch 'gewoon mag filmen.'

Als een agent iets tegen je zegt, dan heb je je daar aan te houden in dit land.

Dirk Tang | 30-11-10 | 11:20

je leest genoeg dat die agenten worden mishandeld; dus dan moeten ze wel zo hard optreden.
moet je jezelf maar gedragen....

Maurice0001 | 30-11-10 | 11:20

Beetje retorische vraagstelling, niet? Als nou het bloed uit zijn neus of oren liep...

chewhakbar | 30-11-10 | 11:20

Als je niks gedaan hebt, hoef je je niet te verzetten. We zitten niet in Iran. Dus goeie actie van de agenten.

Waaligator | 30-11-10 | 11:19

@John McClane | 30-11-10 | 11:13

Dat is dus altijd de vraag bij dit soort filmpjes. On topic: schande ze moeten veel harder slaan.

CaligulaRotterdam | 30-11-10 | 11:19

@synchronicity | 30-11-10 | 11:17 Lol, je kan altijd nog cabaretier worden!

John McClane | 30-11-10 | 11:19

"Houdt het zuiver en rechtsfilosofisch"? Zullen we daar "Houd..." van maken, VanKoetsveld?

Dom blontje | 30-11-10 | 11:19

One word: Justice!

1sokkie | 30-11-10 | 11:19

We hebben niet gezien wat er hiervoor gebeurde. De cameraman van FC Jong Marokko geloof ik net zomin als de perswoordvoerders van de politie. Valt dus geen oordeel over uit te spreken.

RL | 30-11-10 | 11:18

Keihard aanpakken. Geen problemen mee. Muil houden en meewerken zo moeilijk is het allemaal niet.

StijlvolRechts | 30-11-10 | 11:18

@[email protected] | 30-11-10 | 11:16

Ik ken zo al een mannetje of 3 uit mijn vrienden- en kennissenkring die het tegendeel hebben mogen meemaken met een langdurig weekendverlof. Na 24u 's nachts worden de wetten iets anders geïnterpreteerd door de hermandad.

Biff Eagleburger | 30-11-10 | 11:18

Weet je, maakt eigenlijk niet uit wat hij misdaan had. Als hij zich verzet tegen zijn aanhouding dan mag de politie gepast geweld toepassen om de verdachte aan te houden. Ik zie hier niet overmatig geweld gebruik van de politie agenten. Je moet je gewoon niet verzetten en anders op de blaren zitten. Je maakt een bepaalde keuze en die heeft consequenties....

Pat1103 | 30-11-10 | 11:18

Jezus. Eerst loopt iedereen te zeiken dat de politie geen gezag heeft. Maand of twee geleden een filmpje waar de politie ontzettend faalt en iedereen noemt ze kneuzen. Treden ze een keer goed op, hebben we weer medelijden met het 'slachtoffer'. Rot toch op.

Trappenhuise | 30-11-10 | 11:18

Terecht, je ligt daar niet voor niets.
En nu niet janken allemaal, ik ben ruim 40 en heb nog nooit op de grond gelegen.
Voel er overigens ook niks voor.

jankerd | 30-11-10 | 11:18

ja. dat mag. dat moet zelf (soms).

Spyrograaf | 30-11-10 | 11:18

Zonder info over de aanleiding voor arrestatie lijkt het me zinloos hier iets over te zeggen. Met agenten die doorpakken in situaties waarin dat gerechtvaardigd is heb ik geen problemen.

beerpoes | 30-11-10 | 11:18

eigen schuld dikke bult absoluut geen medelijden mee.

ngozi | 30-11-10 | 11:18

Deze man is nog niet eens veroordeeld en deze diender meent al een lijfstraf te moeten toepassen, terwijl we toch al een poosje geen lijfstraffen meer hebben en uitvoerende en rechtsprekende macht ook alweer een tijdje gescheiden. Kortom deze agent hoor tniet in dat uniform. Ik hoor u denken: "moet hij maar meewerken". Vergeet niet dat dit ook u kunt zijn die geheel ten onrechte ergens van verdacht wordt... boos worden om onrechtvaardigheid is heel menselijk. En bovendien was het natuurlijk ook helemaal niet nodig. Ik hoop dat deze agent een flinke tik op de vingers krijgt!

synchronicity | 30-11-10 | 11:17

Verzet bij arrestatie, knietje terecht. Studentje moet niet mauwen, die staat de neusgaten van 010's éénstreperts te filmen en dat is hinderljik...

Gezwelgje | 30-11-10 | 11:17

Mehh, hier houdt de verdachte geen letsel aan over. Hij zal het er wel naar gemaakt hebben.

dhr.glasbak | 30-11-10 | 11:17

Absoluut! Hoe harder hoe beter! Ik ben ook een keer aangehouden, maar ik ben niet eens door een agent aangeraakt, aangezien ik gewoon meewerkte. Geen eens handboeien. (ik had trouwens niks gedaan, maar dat terzijde)

Als je hardhandig gearresteerd wordt, moet je toch echt eens bij jezelf ten rade gaan, en je afvragen of je dat niet een heel klein beetje aan jezelf te danken hebt.

Nietvoordekat | 30-11-10 | 11:16

Natuurlijk is het onnodig als iemand meewerkt, maar het moment dat iemand tegen gaat werken moet je toch kiezen voor 'veiligheid eerst'. In dit geval twijfelachtig maar persoonlijk vind ik dat dit wel moet kunnen.

Psyco_ | 30-11-10 | 11:16

+1 voor de politie. Meewerken, anders klapjes. Keurig.

Superior Bastard | 30-11-10 | 11:16

Ah, duidelijk gevalletje, 'ik ken ook tot 4 tellen, dus ik ga bij de kit.'

Biff Eagleburger | 30-11-10 | 11:16

Ja het mag, dan moet een verdachte maar mee werken.

Herr-Flick 2.0 | 30-11-10 | 11:15

Hij werkt niet mee, dus krijgt hij de hardhandige aanpak...

Zo hoor het toch?

An die ARBEIT | 30-11-10 | 11:15

Tuurlijk! Aanpakken dat tuig.

Innocenti | 30-11-10 | 11:15

Dat krijg je ervan als je alleen maar achterlijke VMBO-ers aanneemt bij de politie...

Sas | 30-11-10 | 11:15

Risico van het vak.
Je komt echt niet zomaar onder een politieagent te liggen op straat als je meewerkt.

Repetitive Beats | 30-11-10 | 11:14

Die arrestant spartelt tegen bij het boeien. Eigen schuld.

rara | 30-11-10 | 11:14

Nu de vraag, wat heeft deze verdachte gedaan:
-zonder fietslampje gefietst
-de kliko scheef aan de weg gezet
of erger
-3 km/h te hard gereden

kapotte_stofzuiger | 30-11-10 | 11:13

Wat gebeurde er VOOR de film startte, en waarvan werd de verdachte verdacht.

John McClane | 30-11-10 | 11:13

Zal er wel naar gemaakt hebben!

Kutwijf Bert | 30-11-10 | 11:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken