Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Verdulleme! Weer een Almere-incidentje!

jorritsmavetjes223.jpg Arme, arme, arme, arme Annemarie Jorritsma. Thuis de grootste problemen met illegale warmtepompbuizen die op tweehonderd meter diepte het enige échte stukje natuur van Almere vergiftigen en in de mooie stad van leven, ruimte & vrijheid zelf vindt weer eens een incidentje plaats. Ditmaal moet Jorritsma het opnemen tegen een anoniem lafbekje dat kleine meisjes onzedelijk bepotelt. Duidelijk incidentje dus, gebeurt anders heus niet in Almere. Is trouwens ook weer eens wat anders dan wijken terroriseren of supermarkten overvallen. Gelukkig leest tante Waterpompbetondorp braaf Geenstijl dus wist zij gelijk wat haar te doen stond: de bange hardwerkende burgers een brief (PDF) sturen. "Moeders, houd uw kinderen thuis! Het beest is los! Maar Jorritsma waakt!". Geen fratsen, dat scheelt. Kom daar maar eens om in, pak 'm beet, Utrecht. Daar krijgt de burger hooguit een brief waarin staat dat er democratisch mag worden gekozen tussen een PvdA-regent en een PvdA-regent als burgemeester. (Het is trouwens de PvdA-regent geworden.) Het is wel te hopen dat Jorritsma deze gore aanrander snel in de kraag vat, anders rest haar niets anders dan het ondenkbare: de stadscommando inschakelen. If no one else can help you, you can hire the PVV-stadscommando. Ta Tatata Tata Ta. Enfin. Linksom of rechtsom, Almere zal ook dit incidentje te boven komen. Wat jij Jorritsma? "Veni, vidi, vici!". Precies. Van dattum.

Reaguursels

Inloggen

@-edit | 24-11-10 | 15:00
Precies, zag men in de politiek ook maar zo makkelijk in dat men uiteindelijk toch hetzelfde doel heeft...

An die ARBEIT | 24-11-10 | 15:02

@An die ARBEIT | 24-11-10 | 14:46
Hoeveel zinnetjes stellen jou dan wel gerust? Lijkt me een ondoenlijk criterium.

Maar in essentie zijn we het wel eensch, vermoed ik. We willen immers beiden dat de dader zo snel mogelijk wordt opgespoord.

-edit | 24-11-10 | 15:00

"nare situatie" staat er in dan de brief. Heeft een beetje dezelfde bijsmaak als het woord "schokkend" uit de mond van wijlen burgervader 020 Jobbie terwijl er weer eens een hulpverlener gemolesteerd was. Bagatelliserende woorden die alleen nog maar meer ergernis opwekken.

Sliptong | 24-11-10 | 14:47

@-edit | 24-11-10 | 14:38
Als het er duidelijk uit blijkt, waarom stel je dan nog: " zolang de pliesie maar hoge prio aan de opsporing geeft."

Was " aangezien de politie een hoge prio... " dan niet logischer geweest, wanneer je ook het gevoel hebt dat de poltiie er prioriteit aan geeft?

Eén zinnetje op een hele brief is voor mij niet bepaald geruststellend.

Maar goed, waar hebben we het over...

An die ARBEIT | 24-11-10 | 14:46

@An die ARBEIT | 24-11-10 | 14:17
Dan zou ik de brief nog een keer goed lezen. Er staat in de brief: "Uiteraard doet de politie er alles aan de dader zo snel mogelijk op te pakken."

'Er alles aan doen' is hetzelfde als iets 'hoge prio' geven. Dus het blijkt er wel uit.

Daarom begrijp ik jouw punt niet zo goed ;)

-edit | 24-11-10 | 14:38

@-edit
"Ik vind het een prima brief, zolang de pliesie maar hoge prio aan de opsporing geeft."

Dat blijkt er inderdaad totaal niet uit, dat het een hoge prio heeft....
En dat is precies mijn punt ;)

An die ARBEIT | 24-11-10 | 14:17

@An die ARBEIT | 24-11-10 | 13:47
Het doel van die brief is informatie verstrekken. In de eerste alinea staat "uiteraard doet de politie er alles aan de dader zo snel mogelijk op te pakken". Wat zou je nog meer in die brief moeten zetten t.a.v. de opsporing? Ik zou het niet weten, eerlijk gezegd. Van de opsporing kan inhoudelijk logischerwijs niet al teveel naar buiten worden gebracht. De dader kan immers meelezen.

Dat de focus van die brief op voorlichting ligt, ligt voor de hand. Maar zoals ik al zei: die brief staat niet op zichzelf, maar moet gezien worden als onderdeel van een pakket maatregelen. Ik vermoed dat jij je teveel blind staart op die brief alleen. Ik vind het een prima brief, zolang de pliesie maar hoge prio aan de opsporing geeft. Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat de pliesie dit op z'n beloop laat.

-edit | 24-11-10 | 14:13

@-edit | 24-11-10 | 13:22
Ik kan je daarin geen ongelijk geven, maar ik blijf van mening dat de communicatie richting de bruger hier niet correct wordt afgehandeld. De focuds ligt in dit schrijven niet op het vinden van de dader, maar op het voorkomen van nieuwe zaken. En ik vind dat die focus evenredig verdeeld zou moeten zijn.

Dit schrijven geeft alleen maar reden te twijfelen aan de daadkracht van Jorri.

An die ARBEIT | 24-11-10 | 13:47

Het is trouwens Ta tatataaaa tata taaa

Toontje Larger | 24-11-10 | 13:46

Hoop dat de PVV toch wel iets anders bedoeld met stadscommando's dan die retardo uit Gouda...
En vbt betondorp ... als Annemarie nou is zelf in de bosjes zich aanbiedt aan die aanrander ... is ie meteen genezen ... geen TBS/dure onderzoeken/chemische castratie meer nodig ... iedereen in 1x blij (misschien alleen slachtofferhulp inschakelen voor die man, of juist niet is dat zijn ''straf'')

cocas | 24-11-10 | 13:30

@An die ARBEIT | 24-11-10 | 13:07
Ik zeg dat je door moet zoeken naar een completer daderprofiel, dus niet wachten. Zomaar in het wilde weg speuren is een zinlonze verspilling van publieke gelden. Wat we niet weten is of er sprake is van 1 dader, of meerdere. Kan allemaal.

In de meeste landen waar het stikt van politiepatrouilles, voelen de mensen zich eerder onveiliger. Logisch, want je gaat je afvragen waarom er zoveel gepatrouilleerd moet worden. Daarnaast is het zinloos, want je kunt onmogelijk overal pattrouilleren. Het is een maatregel die niets oplevert, maar wel heel veel kost.

Agenten moeten niet méér, maar slimmer ingezet worden. Dat is de bottom-line. Daarnaast moeten wij, als bevolking, in het besef proberen te leven dat je dit soort misdaad niet kunt voorkomen. Da's een kudtboodschap, maar helaas niet onwaar. De overheid kan niet meer doen dan trachten de dader op te sporen en te vervolgen. Dat doet de overheid ook. Het liefst zouden we willen dat de dader direct na het plegen van zijn misdrijf wordt opgepakt, maar zo eenvoudig zit de wereld niet in elkaar. Opsporen kost vaak tijd.

En de overheid kan de mensen die het aangaat voorlichten en op de hoogte houden. Dat doet de overheid ook. Omdat het besef aanwezig is dat opsporen vaan tijd kost en omdat de realiteit leert dat daders niet meteen opgepakt kunnen worden. En het af en toe niet eens mogelijk blijkt de dader op te pakken. Kudt, maar het gebeurt. Daarom is er niks mis met voorlichting. Je moet dat zien in het totaal pakket aan maatregelen.

-edit | 24-11-10 | 13:22

@-edit | 24-11-10 | 12:57
Wat je dus eigenlijk zegt is: We moeten wachten tot er weer iemand wordt aangerand? Want dan krijgen we meer getuigen. Aangezien dit al een tijdje speelt neem ik aan dat de bestaande getuigen zich reeds hebben gemeld....

Die patrouilles hebben niet alleen als doel " de dader vinden", maar ook ervoor te zorgen dat mensen de straat nog op durven. Dat lijkt mij een beter signaal om af te geven, i.p.v mensen op deze manier bang te maken en het grotendeels op preventie te gooien.

An die ARBEIT | 24-11-10 | 13:07

Goed initiatief wat landelijk ingesteld moet worden.
Stuur een brief naar de burgers als er crimminele dreiging is.
Kunnen we maatregelen nemen.
Binnen blijven,
Deur op slot,
Ramen en gordijnen dicht,
Knuppel klaarzetten.

joopwil | 24-11-10 | 13:03

die stadscommando's doen die ook wat tegen half ontblote mannen met imponerende torso die buren de stuipen op het lijf jaagt, door brievenbussen piest, en dikke vrouwen achterna loopt en roept dat het biggen zijn? Als dat zo is kunnen Haarlem en Almere een uitwisselingsprogramma van stadscommando's opstarten.

numaarffnie | 24-11-10 | 12:59

@An die ARBEIT | 24-11-10 | 12:22
Naar wie moet je zoeken? Da's de hamvraag hier. Is er een bruikbaar/betrouwbaar signalement? Ga bijvoorbeeld maar eens zoeken naar een blanke jongeman van ongeveer 18 jaar, spijkerbroek, lichtblond haar, ongeveer 1,80 m lang en bruine ogen.

Succes!

Al gooi je er duizend patrouilles tegenaan: echt effectief opsporen is met alleen die info niet mogelijk. Het is dus noodzakelijk meer info te verzamelen, zodat je een specifieker daderprofiel kunt opmaken.

Daar heb je geen duizenden agenten voor nodig, maar meer getuigen.

-edit | 24-11-10 | 12:57

@seven | 24-11-10 | 12:33
Of er lopen er meerdere rond. Zedendeliquenten zitten zelfs in de kamer, dus waarom niet?

-edit | 24-11-10 | 12:52

@seven | 24-11-10 | 12:04
Criminaliteitsbestrijding is niet alleen de taak van de overheid. Omdat je zelf ook aan preventie kan doen. Je kunt er als winkelier bijvoorbeeld voor zorgen zo min mogelijk contact geld in huis te hebben. Daar heeft de juwelier niks aan. Snap ik, maar even als voorbeeld dat het terugdringen van bijvoorbeeld overvallen niet alleen op het bordje van de overheid ligt.

Het is niet alleen de faal van de overheid wanneer het aantal overvallen toeneemt. Ook hier weer geldt: je kunt een overval als overheid nooit voorkomen. Alleen lastiger maken. Als de overvaller wil, schiet ie ook die diender overhoop die op elke straathoek staat.

-edit | 24-11-10 | 12:51

neemjemoederindemali | 24-11-10 | 12:38
Ik zeg ook niet dat ik het daar mee eens ben, maar constateer slechts dat het zo is en dat het dus weinig zin heeft om over parkeerboetes te beginnen als er een aanrander actief is.

Superior Bastard | 24-11-10 | 12:43

@Superior Bastard | 24-11-10 | 12:30

Ik probeerde je te triggeren om dat antwoord te geven, ik ken het antwoord wel maar eerlijk gezegd is dat dus het meest belachelijke aan het hele verhaal. Ik constateer slechts dat het pliesie apparaat door en door verrot is en dat dat met name komt door dit soort rare dingen.

Hetzelfde geldt bvb voor stadswachten, wat in vredesnaam moeten we met stadswachten en wat moeten die mensen doen? Precies, pliesie taken terwijl ze daarvoor niet bevoegd zijn en ze ook niet kunnen uitvoeren. Wat is het eindresultaat? we zien stadswachten rondlopen die door de hele wereld worden uitgelachen en pliesie zit op kantoor of in de auto veredeld belastingambtenaar te spelen.

neemjemoederindemali | 24-11-10 | 12:38

7 November:
Kennelijk eerder de verkeerde gepakt?
"De 17-jarige jongen die wordt verdacht van een reeks zedenmisdrijven in Almere wordt ook poging tot doodslag ten laste gelegd. (...)Niet alleen heeft hij geprobeerd drie vrouwen te verkrachten ook heeft de Almeerder volgens Justitie een vrouw proberen te doden toen hij haar verkrachtte. Hij zou haar daarbij met een baksteen tegen het hoofd hebben geslagen. De verdachte werd in juni opgepakt na een aanranding. Destijds zorgde de serie misdrijven voor onrust in Almere Haven en Almere Hout."http://www.omroepflevoland.nl/nieuwsdossier/9/serie-aanrander-almere?P=1

seven | 24-11-10 | 12:33

neemjemoederindemali | 24-11-10 | 12:15
Zoek dat zelf maar even uit, dat is nogal een lang verhaal om aan iemand uit te leggen die bevooroordeeld is(niet vervelend bedoeld).

Superior Bastard | 24-11-10 | 12:30

Augustus "Advocaat Geert-Iem Roos is verbaasd dat de politie het verscherpt toezicht in Almere Haven en Hout heeft opgeheven." (..)' na de aanhouding van een 16-jarige jongen heeft zich in het gebied niets meer voorgedaan en is het onderzoek afgerond. Volgens zijn advocaat wil dat niets zeggen en kan de echte dader zich stil houden. Bovendien is er volgens hem onvoldoende bewijs tegen zijn cliënt en lijkt hij ook niet op het signalement van de dader.'
Verkeerde dader?

seven | 24-11-10 | 12:25

@Superior Bastard | 24-11-10 | 12:14
Euhm. is dat niet wat een patrouille inhoudt? Rondrijden? In verschillende wijken en dus niet maar in één of twee specifieke?

En de strafmaat doet er weinig toe, als de pakkans zo ontzettend klein is. Voor de gemiddelde dealer is opgepakt worden niet eens meer een risico waar rekening mee wordt gehouden. Dat gebeurt namelijk gewoon niet, zolang je maar niet met je waren op de markt gaat staan schreeuwen.

An die ARBEIT | 24-11-10 | 12:22

Wat is er mis met de adviezen die in de brief staan?<br />
@ Absoluut niet waar | 24-11-10 | 11:05<br />
1 Woord: betutteling! Of nee twee woorden: Betutteling en Ambtenaren (lees: nuttelozen)

Eagle_Eye | 24-11-10 | 12:20

dat was afgelopen vrijdag ook op Utrecht NS, binnen 5 minuten waren alle winkels dicht, al het NS personeel exit, bussen reden niet meer... en toen kwam de ME... met 40 bussen, die roep je niet zomaar op dat kost dagen zo niet weken planning... weer zo'n leuke "drill"

De politiestaat is hard op weg in Nederland... maar de meeste mensen zien het niet eens helaas...

Xandrino | 24-11-10 | 12:16

@Superior Bastard | 24-11-10 | 12:14

Wat heeft de strafmaat in vredesnaam te maken met opsporen?

neemjemoederindemali | 24-11-10 | 12:16

@Superior Bastard | 24-11-10 | 12:10

Diepe zucht, dat bedoel ik dus met door en door verrot, leg me nog eens uit waarom flitsende agenten niet kunnen worden ingezet bij ordehandhaving cq opsporing van een zedendelinquent.
Alvast bedankt.

neemjemoederindemali | 24-11-10 | 12:15

An die ARBEIT | 24-11-10 | 11:58
Ze weten niet eens waar ze naar op zoek gaan. Als er extra gepatrouilleerd wordt in de ene buurt, gaat de aanrander naar de andere buurt. Er mag best wat beter gespeurd worden, maar de echte bottleneck zit volgens mij in de strafmaat.

Superior Bastard | 24-11-10 | 12:14

Tante Kaatje | 24-11-10 | 11:26

Ik bedoelde natuurlijk: nekuennadnetarptsree

eerstneukendanpraten | 24-11-10 | 12:12

widtvoet ® | 24-11-10 | 12:04
Heeft heel wat voeten in aarde gehad, de burgemeester wilde hem eerst niet..

Superior Bastard | 24-11-10 | 12:11

@-edit | 24-11-10 | 12:03

In 0031 wel ja, maar het is triest dat ik zo slecht kan vertrouwen op de mensen die ik zo vorstelijk betaal.

neemjemoederindemali | 24-11-10 | 12:11

neemjemoederindemali | 24-11-10 | 12:03
ordehandhaving vs regelhandhaving
Strafrecht vs. bestuursrecht.

Superior Bastard | 24-11-10 | 12:10

@-edit | 24-11-10 | 11:58

Helder, we moeten dat oplossingspercentage van 23% bij overvallen ook maar voor lief nemen terwijl in omliggende landen veel minder pliesie is en het oplossingspercentage vele malen hoger. Als ik mijn bedrijf zo leid dat concurrenten het 10x beter doen ga ik me toch eens achter mijn oren krabben, tenminste als ik daar nog tijd voor heb en niet inmiddels allang failliet ben.

Zie me al een briefje naar mijn klanten sturen: We zijn helaas zo'n 200% duurder dan onze concurrenten en we leveren slechtere kwaliteit maar blijf aub in ons geloven en ga aub niet naar de concurrent want dan gaan we failliet en dat vinden we niet leuk. Onze vertegenwoordiger komt u over een tijdje nog wel een keertje opzoeken, mocht u verdere vragen hebben dan mag u bij ons langs komen.

Met vriendelijke groeten,

Uw inefficiente kudtleverancier

neemjemoederindemali | 24-11-10 | 12:09

@-edit | 24-11-10 | 11:58
Een paar honderd is dan ook ontzettend overdreven.

Laten we zeggen 50 man, 2 per auto. 25 auto's extra de straat op dus.

Hoeveel man staan er dagelijks in die regio te flitsen?....

An die ARBEIT | 24-11-10 | 12:06

@Superior Bastard 11:58

Naar een niet al te kinderrijke omgeving mag ik hopen dan...

widtvoet ® | 24-11-10 | 12:04

-edit | 24-11-10 | 12:01
100% voorkomen is lastig, maar dat het aantal overvallen in 1967 rond de 10 lag en nu rond de 4000 (nrc eergister) zegt dat ondank meer geld de overheid faalt.

seven | 24-11-10 | 12:04

@neemjemoederindemali | 24-11-10 | 11:55
Ben het met je eens dat het vreemd is dat je deuren en ramen op slot moet doen. Maar ieder weldenkend mens vindt dat wel verstandig.

-edit | 24-11-10 | 12:03

@Superior Bastard | 24-11-10 | 11:55

Ik wil helemaal geen pliesiestaat maar in dit geval zou het te billijken zijn dat er tijdelijk flink gepatrouilleerd gaat worden. Die agenten haal je maareven weg bij hun flitsapparatuur, ow dat kan allemaal niet? > pliesie apparaat dus door en door verrot.

neemjemoederindemali | 24-11-10 | 12:03

@ neemjemoederindemali | 24-11-10 | 12:00
Al Gore is een idioot (of beter gezegd: een zakkenvullende basterd).

Denkt Na | 24-11-10 | 12:02

Het moet overigens gezegd worden dat bij die vorige zedenzaak in Almere er groot is ingezet door de politie, en (gelukkig) met resultaat.

brutus68 | 24-11-10 | 12:01

@seven | 24-11-10 | 11:57
Denk je dat de boekhouder geschikt zou zijn als stadswacht? En denk je dat een stadswacht zoiets als dit zou kunnen voorkomen?

Mag toch hopen dat je een wat realistischer kijk op de wereld hebt...

-edit | 24-11-10 | 12:01

Alle problemen die je ontkent kan je niet oplossen.

Denkt Na | 24-11-10 | 12:01

@Denkt Na | 24-11-10 | 11:53

Volgens All Gore verzuipen we binnenkort en dan is het helemaal niet verkeerd dat er een stop uit een waterbassin is getrokken.

neemjemoederindemali | 24-11-10 | 12:00

Geef die belasting maar terug, ik los het zelf wel op.
*Drie weken met snipergun in de schoolbosjes op dader wacht*

seven | 24-11-10 | 12:00

@neemjemoederindemali | 24-11-10 | 11:51
Psssst.... Die paar honderd pliesies zijn niet bepaald graties.....

Inzet van zo'n grote pliesiemacht heeft pas zin als je weet wie je zoekt en waar hij zich ongeveer bevindt. Tot die tijd is de roekeloze inzet van een paar honderd pliesies gewoon publiek geld wegsmijten.

Reken maar dat dit prio heeft binnen het pliesiekorps. Het opsporen van een verdachte is niet altijd even makkelijk. Als er al sprake is van een verdachte. In dit soort zaken komt het meer dan eens voor dat misbruik verzonnen bleek te zijn. Ga daar maar eens honderden agenten voor inzetten ;)

-edit | 24-11-10 | 11:58

@Superior Bastard | 24-11-10 | 11:39
Mijn eerste reactie is dat ik geen straat inloop waar Jorritsma in de bosjes loert... Dat dus ten eerste.

Vroeg in de brief staat er dan dit:
"Ik kan me voorstellen dat u hiervan geschrokken bent en u afvraagt welke
maatregelen u kunt nemen om de veiligheid van uw kind te vergroten."

Heh wat? I.p.v mij te vertellen hoe u als gezagshebber deze misstanden gaat aanpakken, gaat u mij eerst vertellen dat ik als burger zelf de boel maar moet voorkomen? En vervolgens draagt u geen enkel voorbeeld aan, hoe u deze situatie aan gaat pakken? U gaat geen regelmatige politiepatrouilles instellen? Geen particuliere beveiligers inschakelen?

Gelukkig kan ik dat telefoonnummer nog bellen, als m'n kind eenmaal vermist is zal ik daar veel aan hebben...
-------------------
Goed, dit is niet mijn visie, ik ben iets weerbaarder dan dat. Maar ik kan me voorstellen dat de ouders van een gemiddelde doorzonwoning het wel zo ervaren. Het gezag hoort ergens voor te staan, dat doet het niet meer.

En dat is er o.a mis in 0031

An die ARBEIT | 24-11-10 | 11:58

@nogeentjedan | 24-11-10 | 11:46

Jij hebt het begrepen, gewoon een briefje en als de baas resultaten wil zien dan gaan we janken dat we het zo druk hebben. (voor de goede orde, de burgers betalen en zijn dus de "baas" in onderhavige kwestie)

neemjemoederindemali | 24-11-10 | 11:58

widtvoet ® | 24-11-10 | 11:50
Hij schijnt te zijn verhuisd...

Superior Bastard | 24-11-10 | 11:58

-edit | 24-11-10 | 11:47
Het grote % raamambtenaren inzetten als preventie stadswacht.

seven | 24-11-10 | 11:57

Het grootste probleem van Almere is dat de bestuurders aldaar Almere voorstellen als een soort van paradijs op aarde, de hangende tuinen van Babylon etc terwijl de stad te maken heeft met grootstedelijke problematiek. Het hoeft niet benoemd te worden wat daar de oorzaak van is, dat moge bekend zijn. Dat Jorritsma & co dat liever doodzwijgen geeft te denken.

brutus68 | 24-11-10 | 11:57

@-edit | 24-11-10 | 11:43

Eigenlijk is het best wel vreemd dat ik mijn deuren en ramen op slot moet doen, maar dat is slechts mijn mening.

neemjemoederindemali | 24-11-10 | 11:55

neemjemoederindemali | 24-11-10 | 11:51
Omdat als daar een paar honderd agenten patrouilleren ergens anders geen agenten zijn. U wilt een soort politiestaat. Politiestaten kenmerken zich door repressie, waardoor uiteindelijk de goeden onder de kwaden gaan lijden. Ik pleit juist voor meer burgerverantwoordelijkheid.

Superior Bastard | 24-11-10 | 11:55

psies! -edit | 24-11-10 | 11:47

MalteseKnight | 24-11-10 | 11:54

Wat heeft het voor zin om stadscommando's in te zetten. Denken jullie nou echt dat die gast op straat rondloopt op zoek naar zijn volgende slachtoffer misschien zelfs met een bord achter op zijn rug ik ben een aanrander. Want hoe moeten die stadscommando's hem anders vinden? Die hebben toch geen opsporingskennis. Die zouden voor hele andere zaken worden ingezet, Zoals gooi jij je afval wel in de prullenbak en je mag hier niet op straat lopen etc.

StijlSchrijver | 24-11-10 | 11:54

@ neemjemoederindemali | 24-11-10
Ja, bij legale warmtepompen worden alleen in die gebieden vergunningen verstrekt waar boren niet leidt tot het lek prikken van grondwater bassins. Rottende palen is niet leuk en failliete boeren op de zandgronden ook niet.

Denkt Na | 24-11-10 | 11:53

-edit | 24-11-10 | 11:47
Hij is al vele maanden actief -edit. Na x slachtoffers verwacht je dat ze de dader op scooter we hebben. (recidive incident @ 11-jun Aanrander lijkt weer actief en valt meisje aan 11-06-2010)

seven | 24-11-10 | 11:53

@Superior Bastard | 24-11-10 | 11:39

Waarom is dat onrealistisch? Eerlijk gezegd vind ik idd dat er een paar honderd pliesie's zouden moeten patrouilleren, net zo lang totdat de dader is opgepakt.
Dat jij dat onrealistisch vind zegt alles over hoe we tegenwoordig gewent zijn geraakt aan het waardeloze optreden van de overheid en de pliesie. Het ambtenaren apparaat is zwaar verrot en mensen gaan het normaal vinden dat de overheid er zich afmaakt met een kudtbriefje. Als de overheid niet in staat is een zedendelinquent met de grootst mogelijke spoed op te sporen, lees enkele dagen, dan moeten we ons afvragen waarom we zo veel geld uitgeven aan de overheid.

neemjemoederindemali | 24-11-10 | 11:51

@Soy yo | 24-11-10 | 11:39
Ach, iets van eigen initiatief is ook wel wenselijk, maar dit is te krom voor woorden. Precies zoals u het zegt!
65% procent van wat ik verdien wordt me ongevraagd uit de klauwen gerukt, voor diensten die niet geleverd worden, voorzieningen die voor 90% door niet rechthebbenden worden opgeëist en een niet bestaand gevoel van veiligheid.

Want uiteindelijk is het maar een gevoel hè.... * Braakt *

An die ARBEIT | 24-11-10 | 11:50

Iemand de laatste tijd nog iets van Teen vernomen trouwens?

widtvoet ® | 24-11-10 | 11:50

@seven | 24-11-10 | 11:43
Geen enkele maatregel van de overheid kan voorkomen dat een viespeuk ineens kleine meisjes betast. Uiteraard ga je die viespeuk dan opsporen. Gebeurt nu dus ook. Dat je tegelijk de bezorgde ouders een brief stuurt met tips en truuks, zie ik als een prima zaak.

Hoe had jij het voorkomen?

-edit | 24-11-10 | 11:47

@neemjemoederindemali | 24-11-10 | 11:35
P.S:

De thee staat voor u klaar op het gemeentehuis!

An die ARBEIT | 24-11-10 | 11:47

NON-Topic
Is toch een goede brief. Met duidelijke adviezen??

StijlSchrijver | 24-11-10 | 11:46

De politie is een uitgebreid buurt- en sporenonderzoek gestart. Wat kunnen ze nog meer doen dan?
Beetje simpele reacties hier; 'we moeten kennelijk alles zelf doen, daar gaat m'n belastinggeld' etc. huil huil.
Niks mis met die brief.

nogeentjedan | 24-11-10 | 11:46

Nog altijd geen signalement van de verdachte vrijgegeven?

widtvoet ® | 24-11-10 | 11:45

@mental K | 24-11-10 | 11:39
Wat is er mis met preventie? Ik neem aan dat jij ook ramen en deuren sluit als je jouw huis verlaat.

De overheid is immers niet in staat om alle misdaad te voorkomen, dus mag de burger ook best zelf doen wat binnen zijn mogelijkheden ligt. Of is dat teveel gevraagd?

Wat is daar 'niet van deze tijd aan?'

-edit | 24-11-10 | 11:43

-edit | 24-11-10 | 11:39
Kennelijk kan ze het ook niet binnen proportie houden, anders stuur je geen houd je kids thuis brief. Ergo, de staat vraagt wel de helft van het bnp, maar levert nauwelijks. Geld komt niet terug als veiligheid maar gaat naar bv Jos Elbers, zakkenvuller van d66.

seven | 24-11-10 | 11:43

Ik vind de houding van Jorritsma als burgemeester onbegrijpelijk en niet van deze tijd; overvallersprobleem? Geen cash geld meer in de winkels. Aanrandersprobleem; ga 'samen spelen'.. nee zo lust ik er nog wel een paar. Aanpakken die problemen, met wortel en tak uitroeien; meer politie op straat voor al dit soort problemen. We roepen het slechts sinds voor Pim zijn moord...

mental K | 24-11-10 | 11:39

An die ARBEIT | 24-11-10 | 11:30
Jorritsma in de bosjes op de loer? 200 politieagenten die iedere avond door de wijk patrouilleren? Preventief verdachten oppakken?
Onrealistisch, daarom een goede brief van Jorritsma, waarschuwend, geen paniek schoppend en met nuttige tips.
Niets mis mee.

Superior Bastard | 24-11-10 | 11:39

@seven | 24-11-10 | 11:35
Alsof een overheid in staat is alle misdaad te voorkomen.

-edit | 24-11-10 | 11:39

An die ARBEIT | 24-11-10 | 11:30
Ja nu je het zegt. Ik ervaar het kennelijk niet meer als schokkend dat er wordt verwacht dat je jezelf beschermt, terwijl je wel meer dan de helft van je inkomen afdraagt aan degenen die je zouden moeten beschermen, en die zich er dan met zo'n briefje vanaf maken.

Soy yo | 24-11-10 | 11:39

Van Wattum?
mis ik iets?

watsinneneem | 24-11-10 | 11:37

@doediema | 24-11-10 | 11:27

Wie is een nare man of vind je gewoon alle mannen naar?

neemjemoederindemali | 24-11-10 | 11:36

MalteseKnight | 24-11-10 | 11:15
Die brief komt er feitelijk op neer dat je kids in Almere onveilig zijn, de kinderen van Almere kunnen niet zorgeloos spelen. Wat heb je aan een brief? Almere capituleert. Pak gewoon de recidiverende dader. Waar betaal je anders ozb voor? Verhoog de straf (afschrikking en na arrestatie langer van de straat) Schrijf dat de recherche er vol opzit, dat nabij scholen extra politie continue aanwezig is. Dat bloedhonden de stad afspeuren, staat er allemaal niet. Alleen de holle frase " Uiteraard doet de politie er alles aan om de dader zo snel mogelijk op te sporen. " als dat echt zo was had hij geen nwe slachtoffers gemaakt.

*Zet het - leger -. A-Team in*

seven | 24-11-10 | 11:35

@An die ARBEIT | 24-11-10 | 11:30

Je bedoelt,

Met vriendelijke groet, degenen die u vorstelijk betaald om u te beschermen maar even geen tijd voor u hebben.

neemjemoederindemali | 24-11-10 | 11:35

@Denkt Na | 24-11-10 | 11:29

Gelukkig kunnen we de dijken altijd nog doorprikken.

Btw, heb je daar met legale warmwaterbuizen minder last van?

neemjemoederindemali | 24-11-10 | 11:33

@legionaire | 24-11-10 | 11:29

Een helder betoog maarreuh, waar heb je het precies over?

neemjemoederindemali | 24-11-10 | 11:32

De PVV stadscommando's Hero Brinkman, Eric Lucassen, James Sharpe en Marcial Hernandez slaan iedereen wel weer in het gareel.

Komen die losse handjes toch nog van pas.

Mika6101 | 24-11-10 | 11:31

@Soy yo | 24-11-10 | 11:26
Zie je de overeenkomsten niet met de " voorbeeldbrief voor burgemeesters " ?

Ahum:
" Wij zeggen nu hierbij dat we er iets aan gaan doen, maar verwachten vooral dat u het zelf lekker oplost. "

Met vriendelijke groet, degenen die u zouden moeten beschermen.

An die ARBEIT | 24-11-10 | 11:30

Illegale warmtepompbuizen prikken grondwater bassins lek.
Geeft een ecologische ramp.
(lees: landbouw producten verdrogen en huizenpalen verrotten)

Denkt Na | 24-11-10 | 11:29

Nog maar die te beginnen fraude zaak ronduit Kompaan, dat heeft Almere 20miljoen gekost en 1 of 2 mensen aan een baan geholpen, fraude onderzoek werd keihard tegengehouden om zichzelf in te dekken.

legionaire | 24-11-10 | 11:29

<jorritsmamode>
He bah.. Wat een nare man...
</jorritsmamode>

doediema | 24-11-10 | 11:27

Volgens mij is dit weer zo'n cryptische boodschap voor De Chef.

Harry Turtle | 24-11-10 | 11:26

Superior Bastard | 24-11-10 | 11:22
Je hebt gelijk, daarom begrijp ik ook helemaal niets van dit topic!

Soy yo | 24-11-10 | 11:26

@eerstneukendanpraten | 24-11-10 | 11:06
netarpnadnekuentsree
weet je zeker dat dat werkt?

Tante Kaatje | 24-11-10 | 11:26

Ik dacht dus echt dat Jorritsma weer een nieuwe blunder begaan had. Ben ik toch even in het spreekwoordelijke ootje genomen door de heer Brussen.

titsme | 24-11-10 | 11:24

Bert, ik ben het roerend met je eens dat Jorritsma zoveel mogelijk gepiepeld moet worden, al is het alleen maar vanwege het feit dat ze samen met al die andere wijven die minister van verkeer waren, maar geen asfalt wilden leggen, verantwoordelijk is voor de dagelijkse files.
Alleen lijkt het me verstandiger om even te zoeken naar een andere aanleiding, want deze komt niet echt over.

Cuyahoga | 24-11-10 | 11:22

Soy yo | 24-11-10 | 11:18
Volgens mij wordt Jorritsma hier überhaupt niet gebasht.

Superior Bastard | 24-11-10 | 11:22

"In het schrijven worden adviezen gegeven om herhaling van het misdrijf te voorkomen".

Ik heb er ook één: Pak de dader... Maar goed, waarom makkelijk als het moeilijk kan?

An die ARBEIT | 24-11-10 | 11:22

Ik ken wel een paar sjinese meisjes die het probleem in no time solven.

neemjemoederindemali | 24-11-10 | 11:21

Ik snap de strekking van dit topic niet.
Meisje aangesproken door viezerik in Almere, actie van Jorritsma en in Utrecht hebben ze een, uit twee kwaden, gekozen burgemeester.
Kan aan mij liggen, maar de achterliggende boodschap ontgaat me.

Superior Bastard | 24-11-10 | 11:20

Ik denk dat Bert nog niet aan zijn verhaaltjesquotum zat. En dus maar lukraak op wat toetsen heeft geramd. De schoorsteen moet reauken, immers.

Andere verklaring kan ik niet vinden voor dit warrig stukske.

-edit | 24-11-10 | 11:19

Jorritsma bashen is altijd leuk. Maar op basis van goede argumenten is het nog leuker.

Soy yo | 24-11-10 | 11:18

eh? Nette brief? Ik mis blijkbaar het punt dat GS wil maken..

MalteseKnight | 24-11-10 | 11:15

KaiserSoza | 24-11-10 | 11:07
"Stadscommando's krijgen een gelijke uitrusting als de politie, maar geen vuurwapen."
Alleen de naam klinkt zero tolerance, in praktijk dus bobby's, stadswacht. Wel zo veilig, triggerhappy vmbo commando's zou wel eens meer gevaar kunnen opleveren.

seven | 24-11-10 | 11:15

NL2010: na zedendelict krijgen ouders instructies hoe ze hun kinderen moeten beschermen tegen vieze klootzak. Alleen vergeet de instantie die de ouders én kinderen eigenlijk moet beschermen een signalement van de vieze klootzak te vermelden..

Sgr | 24-11-10 | 11:13

Warrig verhaal, Bert. Alsof zedendelicten alleen in Almere voorkomen.

Ofzo.
I don't get it

-edit | 24-11-10 | 11:13

Beetje hyperdepieper , lijkt wel of wat losse gedachten samengetikt zijn in een onsamnehangend stukje. Teveel dubbel espresso op de ochtend gehad?

Weest gegroet | 24-11-10 | 11:13

@seven 11:10: Misschien kunnen ze dat geflipte ninja-meisje uit "Kickass" inzetten als lokaas...

Muxje | 24-11-10 | 11:12

Het lijkt me niet dat een stadscommando veel impact heeft tegen een in de duisternis opererend prooidier. Daar is jarenlange ervaring en intensief speurwerk voor nodig. Als de hardwerkende burger hier nu eens voor gaat SMSen inplaats van altijd de verkeerde danser/zanger kiezen..... Dit is iets dat we wel kunnen.

Einde van de Domheid | 24-11-10 | 11:10

Ik vind dit een vreemd artikel. Ik zie de verbanden niet. Maar dat zal wel aan mij liggen.

Wat is er overigens mis met de tips die in de brief gegeven worden? Lijkt mij juist een goed initiatief.

Krokodil Gena | 24-11-10 | 11:10

Dat ...-Team? Geen striphelden aanwezig die dit klusje kunnen klaren? Het is nb in de stripheldenbuurt, daar gaat het laatste geloof in helden bij de kids.

seven | 24-11-10 | 11:10

PVV Stadscommando; the B-Team?

KaiserSoza | 24-11-10 | 11:07

Dus. Bedankt voor de mededeling.
*wacht op volgend topic*

Harry Turtle | 24-11-10 | 11:07

kapotte_stofzuiger | 24-11-10 | 11:05

Het is ook nooit goed, komt er een keer iets nieuws en begin jij weer te klagen...

eerstneukendanpraten | 24-11-10 | 11:07

Tjongejonge. Will the fun ever stop? XD

lutseklutser | 24-11-10 | 11:06

U hoeft uw minderjarige dochters niet meer thuis te houden. Ik heb besloten
mijn nick om te draaien...

eerstneukendanpraten | 24-11-10 | 11:06

Een meisje dat onzedelijk wordt betast is wereldnieuws op Geenstijl. Nu hoor je mij niet snel klagen ("reaguur dan niet!"), maar een iets scherpere scoop om 11:00 was leuker geweest.

kapotte_stofzuiger | 24-11-10 | 11:05

Wat is er mis met de adviezen die in de brief staan?

Absoluut niet waar | 24-11-10 | 11:05

-weggejorritsma-

Koosnaampje | 24-11-10 | 11:01

-weggejorist-

Norm | 24-11-10 | 11:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken