Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

WWIII: NOORD-KOREA BESCHIET ZUID-KOREA

doeidoei.jpgDeveloping story: Noord-Korea heeft met artillerie woonwijken van Zuid-Korea gedecimeerd. Zestig tot zeventig huizen zouden in brand staan. Check de Eerste Foto en filmbeelden van de verwoestingen. De huizen staan op het waddeneiland Yeonpyeong in de Gele Zee. Ze werden beschoten vanaf het Noord-Koreaanse vaste land. De Zuid-Koreanen hebben het vuur beantwoord met hun eigen kanonskogels. De luchtmacht van Zuid-Korea heeft gevechtsvliegtuigen de lucht in gestuurd om boven het eiland te patrouilleren. Op het eiland, ongeveer 12 kilometer van de kust van Noord-Korea, wonen ruim duizend mensen. De president van Zuid-Korea is met zijn staf met spoed bijeengekomen in ondergrondse bunkers bij het presidentiële paleis. This is it mensen. Harry Mulisch en WOII zijn dood. De Derde Wereldoorlog is een feit. Realtime oorlogscorrespondentie via Twitter. Later meerrr. Update1: 2 Zuid-Koreaanse militairen KIA, dertien militairen en twee burgers zwaar gewond. Update2: Volgens de woordvoerder Kim Il Jolo van de Noord-Koreaanse staatsmedia Joop.nl zijn de Zuid-Koreanen begonnen met schieten.

Reaguursels

Inloggen

Da's leuk, een oorlogje op mijn verjaardag =D

Galaick | 24-11-10 | 15:38

Kim Jong Lul is een IL

Rokus3013 | 24-11-10 | 13:44

Gewoon binnen trekken jo, je staat binnen no time in de hoofdstad.

xzaz2 | 24-11-10 | 05:04

Waaligator | 23-11-10 | 15:36

Volgens mij schoot Adam Eva ooit vol.

Mask | 23-11-10 | 18:28

hoorde ik nou "Wilders"op 0.25 in dat filmpje?

Mask | 23-11-10 | 18:24

Rare jongens die Chinezen.
Die kogles komen toch niet tot hier.

Nickname20 | 23-11-10 | 18:22

@illuvatar | 23-11-10 | 10:28
je hebt volkomen gelijk.
Scusi.

Hoezo Joop.nl zegt dat Zuid-Korea begon?
Op www.joop.nl/wereld/detail/artikel/arti... staat toch echt "Noord-Korea opent vuur, Zuid-Korea schiet terug, huizen in brand"'... GeenStijl...???

Pieter°XX | 23-11-10 | 17:36

-weggejorist-

Asterid | 23-11-10 | 17:00

Volgens Hitler waren de Polen begonnen met schieten in 1939, woehaha!

Waaligator | 23-11-10 | 15:36

[Nostradamus-mode]WWIII zal pas uitbreken wanneer grondstoffen zoals olie schaars worden (niemand kan daar echt een eenduidig beeld over geven) Dan breekt pas echt de pleuris uit en zullen grootmachten opnieuw blokken vormen.
Het zal tevens meer een macht en grondstoffen dan een ideologische oorlog zijn al zullen ideologieen als vanouds worden gebruikt als voermiddel.

Neelert | 23-11-10 | 13:40

Blablabla en Noord-Korea komt er weer mee weg uiteraard want iedereen schijt in zn broek...

Frank87N | 23-11-10 | 13:35

-weggejorist-

The Ring Liar | 23-11-10 | 13:11

Er is een eilandje voor de kust van Noord korea, dat van Zuid Korea is.

www.dailynk.com/english/read.php?cataI...

Het heet Yeonpyeong en de naam is zo nietszeggend dat zelfs een urenlang
marxistisch artilleriebombardement het wel niet aan de anonimiteit zal onttrekken.

Het eilandje is Zuidkoreaans omdat de communisten oorspronkelijk achter
de 51e breedtegraad zaten. Toen ze een stukje kust ten zuiden van die
51e breedtegraad erbij veroverden hadden ze geen bootjes om ook de eilandjes
ten zuiden ervan in te nemen.

Maar ze hebben dus wel kanonnen die die eilandjes kunnen bereiken.

Laten we hopen dat het Noorden spoedig bevrijd wordt van het bolsjewistische
terreurregime waaronder het nu al meer dan zestig jaar gebukt gaat.

robert1 | 23-11-10 | 12:58

€20 voor Zuid-Korea, wie meer?
*met de hoed rond gaat*

Opgepit | 23-11-10 | 12:40

Maar wat echt belangrijk is, wat vindt China hiervan?

Frdnnd | 23-11-10 | 12:20

Wat een boefjes.
Noord Korea was toch ook al aan het oefenen met kernrotjes enzo.
Kan nog wel es vreselijk uit de klauw gaan lopen daar.

Lampelul | 23-11-10 | 12:07

Death Wish | 23-11-10 | 11:42
Gezien de kwaliteit van de nukes in NK vermoed ik dat het idd met een sisser afloopt...

DoorDouwer | 23-11-10 | 11:59

WWIII is de oorlog tussen westerse landen en moslimextremisten. Tenminste als Nederlandse soldaten in den verre de baardmannen aan het doodschieten zijn spreek je over een internationaal conflict.
De teller gaat dus naar IV als dit vuurwerk uit de hand loopt.

Tapioca pudding | 23-11-10 | 11:55

@The_Heretic | 23-11-10 | 11:43

En ze beweren ook dat de levensstandaard in Noord-Korea hoger is dan in Zuid-Korea. Uw punt?

Krakeel | 23-11-10 | 11:48

Noord korea beweert dat Zuid korea begonnen is...

The_Heretic | 23-11-10 | 11:43

Update 11:29 uur van Spitsnieuws, update verversen GS.
Noord-Korea ontkent niet alleen, ze geven Zuid-Korea de schuld. Volgens Noord-Korea begon Zuid-Korea met de beschietingen. Dat melden de staatsmedia van de Democratische Volksrepubliek. Het land zegt dat Zuid-Korea enkele tientallen granaten heeft afgeschoten op het buurland.
De raketten die neerkwamen in Zuid-Korea lijken te zijn gericht op een militaire basis aldaar. Twee militairen zijn omgekomen. Vijftien andere militairen en drie burgers raakten gewond. Vijf militairen zouden er nog ernstig aan toe zijn.
Zuid-Korea is ondertussen aan het patrouilleren boven het getroffen eiland met gevechtsvliegtuigen. De president, die in ondergrondse bunkers spoedberaad heeft belegd, roept Noord-Korea op escalatie te voorkomen

Het loopt met een sisser af denk ik.

Death Wish | 23-11-10 | 11:42

Jullie moeten echt niet zo overdrijven hier op GS. Twee kleine landjes hebben oorlog, nauwelijks een WWIII. Andere landen zullen zich er ook niet snel mee bemoeien.

Qwink-27 | 23-11-10 | 11:41

@ymmv | 23-11-10 | 11:12
Zo had ik nog niet bekeken, dat is wel hoe politici er over denken. En Zuid-Korea heeft natuurlijk Duitsland als voorbeeld wat er met een land gebeurt als het weer verenigd wordt. De kosten vallen hoger uit dan de baten. Zuid-Korea kijkt dus naar de lange termijn, das wel slim. Want de kosten van een totale oorlog vallen lager uit dan de kosten van een verenigd Korea. Want Seoul draait op voor de kosten van het Noorden om dat weer op niveau te krijgen van het Zuiden. Maar het volk van Zuid-Korea wil wel dat Noord-Korea uiteindelijk gestraft wordt voor deze laffe daad. Dus de vraag is hoe houdt Seoul zijn volk tevreden zonder te veel geld uit te geven. Ik denk dat Zuid-Korea samen ten strijden moet gaan met de andre Aziatische partner en dat is Japan. Want China zal nooit tegen Noord-Korea gaan vechten, want een communistisch land laat zijn vriendje niet vallen als hij daar een Westerse buur er voor terug krijgt. Want als er oorlog komt dan gaat Noord-Korea door tot zij zelf vernietigd zijn. Dus ik snap Zuid-Korea wel dat ze geen zin hebben om oorlog te voeren want dat gaat ze immers veel geld kosten.

Death Wish | 23-11-10 | 11:40

DoorDouwer | 23-11-10 | 11:35
Van hetzelfde. Ik zal ook effe de loempia's uit het vet halen.

psycho_3 | 23-11-10 | 11:36

psycho_3 | 23-11-10 | 11:18
-schenkt biertje in en giet zichzelf ook vol.
t zou de laatste kunnen zijn.
proost!

DoorDouwer | 23-11-10 | 11:35

Communisme maakt de menselijke geest dood.

El Adorablo | 23-11-10 | 11:32

@Randy McRanderson | 23-11-10 | 09:24
En toch klopt het ook wel wat hij zegt. Gek he.
Laten we het zo ook maar afspreken: des te rechtser, des te fouter; des te linkser des te beter.

Fremdkörper | 23-11-10 | 11:20

DoorDouwer | 23-11-10 | 11:15
Nee, dank je, maar een biertje sla ik niet af. Bvd!

psycho_3 | 23-11-10 | 11:18

Mocht er oorlog komen ga ik mezelf bewapenen en bezoek ik de plaatselijke loempia vouwer. stout stout koreaantje

bangurboy | 23-11-10 | 11:17

@Creaguurder | 23-11-10 | 09:02

U bent gestoord.

Fremdkörper | 23-11-10 | 11:16

psycho_3 | 23-11-10 | 11:12
Braaf. Koekje?

DoorDouwer | 23-11-10 | 11:15

DoorDouwer | 23-11-10 | 11:05
Juist als je dat maar weet en nu terug onder de steen waar je vandaan kwam. Hup, voort!

psycho_3 | 23-11-10 | 11:12

Death Wish | 23-11-10 | 10:19
Ik denk dat Zuid-Korea weer aan de onderhandelingstafel gaat zitten om het Noorden weer concessies te gunnen. Noord-Korea heeft niets te verliezen (dictatuur, arm, gigantisch leger), het Zuiden alles. Als er uiteindelijk idd een oorlog uitbreekt, zal het zuiden verwoest worden maar uiteindelijk wel winnen met als eindresultaat een verenigd Korea. Het noorden is werkelijk straatarm, de infrastructuur is blijven steken in de jaren vijftig, de gehele industrie kan opgedoekt worden en de bevolking is geindoctrineerd.

Oost-Duitsland was ooit het welvarendste oostblokland. Desondanks is dat gebied 20 jaar nade Wende nog steeds armer dan het westen ondanks tientallen miljarden aan investeringen. Zuid-Korea zal werkelijk krom moeten liggen om Noord-Korea op gelijke hoogte te krijgen. Dat zullen *gigantische* investeringen moeten zijn, want werkelijk niets in dat hele land is te gebruiken. In de tussentijd zullen alle Noord-Koreanen naar het zuiden trekken voor banen wat ook al een destabiliserende werking zal hebben. Voor het welvarende Zuid-Korea is dat een doemscenario.

ymmv | 23-11-10 | 11:12

@Waxli | 23-11-10 | 10:56

Dan móet het wel waar zijn!

Krakeel | 23-11-10 | 11:10

noord korea even helemaal plat gooien. mafkezen

iUlfsark | 23-11-10 | 11:10

Gelijk platgooien dat noord-korea, en geen risico lopen dat het uit de hand loopt! Als dit uit de hand loopt, dan is het echt goed mis. Denk maar aan nucleaire bommen etc... nee dankje!

psycho_3 | 23-11-10 | 11:03
Gelukkig ben jij er. Tenminste iemand die écht weet hoe het zit.

DoorDouwer | 23-11-10 | 11:05

DoorDouwer | 23-11-10 | 10:41

Engels is wel heel moeilijk of niet, lutser. Ga ergens anders je conspiracy theorien verkondigen.

psycho_3 | 23-11-10 | 11:03

Als mensen massaal de USdollar invluchten dan heeft de VS er veel belang bij dat deze schermutseling escaleert.

emankicN | 23-11-10 | 11:02

Oh en wat doet deze aanval met de positie van de VS? Juist ja:
curiouscapitalist.blogs.time.com/2010/...
.
Traders and analysts are already predicting North Korea's actions will only make investors more risk averse, likely leading to a strengthening dollar (still seen as a safe haven) and weakening stocks around the world.

DoorDouwer | 23-11-10 | 10:56

@ZDEV | 23-11-10 | 10:49

Ha! Een paar jaar geen Elfstedentocht en ze zijn zo chagrijnig als wat!

Krakeel | 23-11-10 | 10:50

Ohmygodt, straks komen de Friezen op hetzelfde idee!

ZDEV | 23-11-10 | 10:49

2 dode zuid-koreaans militairen al volgens nu.nl

Krakeel | 23-11-10 | 10:42

Als Zuid-Korea in oorlog geraakt, dan zal dat voor de Westerse bedrijven goed zijn. Ze zijn dan namelijk een goedkope concurrent kwijt. Ja, de onderdelen die ze gebruiken zullen bij duurdere westerse leveranciers betrokken moeten worden, maar dat kan gecorrigeerd worden in de verkoopprijs, want de goedkope concurrent is weg. Degene die naast Zuid-Koreanen het haasje zullen zijn, zijn de consumenten.

Trackdust | 23-11-10 | 10:41

Volgens reuters: www.reuters.com/article/idUSTRE6AM0YS2...
.
The attack comes just as a U.S. envoy is traveling to the
region after revelations that the North is moving ahead with uranium enrichment, a possible second path to manufacture material for atomic weapons.

Is dat even toevallig. Of is de VS geschrokken, en dachten ze.. als we nu niks doen, is het te laat? Weet je wat: we blazen wat huizen op en zeggen dat NK het heeft gedaan... iemand raketten gezien?

DoorDouwer | 23-11-10 | 10:41

Alsof de rest van de wereld hier iets aan gaat doen. Dat durven we niet, dat willen we niet, daar hebben we geen geld voor.
Not gonna happen -1

Chill | 23-11-10 | 10:34

@[email protected] | 23-11-10 | 09:27
U liep een uur achter.
Zie illuvatar 8:30.

illuvatar | 23-11-10 | 10:28

@eerstneukendanpraten | 23-11-10 | 09:23
Gelukkig voor Nederland was Kok zelf ook tijdelijk.

Sliptong | 23-11-10 | 10:26

Misschien moeten politie sturen om het verkeer te regelen? Kunnen ze oefenen voor Afghanistan

jan-lul-de-behanger | 23-11-10 | 10:26

Kom maar op met w.o.3.
Dat is goed voor de overbevolking.
Verdwijnen er eindelijk heel veel dikke volgevreten cholesterolproppen,[die kunnen niet verder rennen als 100m]graaiers sneuvelen,file probeem opgelost,defensie weer op oorlogs sterkte.
Gewoon weer het kaft van het koren scheiden.
Ik gaat vast wat wapens uit het vet halen.

1%biker | 23-11-10 | 10:26

schiet gewoon eten en kleren. heb je zo vrede.

nieuwisanders | 23-11-10 | 10:25

De twee Koreas gaan op de vuist en het is meteen *wereld* oorlog? Wat een crap..

DaZe | 23-11-10 | 10:25

Denk dat Zuid-Korea dit keer wel moet reageren anders raakt de regering in Seoul de steun kwijt van de bevolking, want de vorige keer toen Noord-Korea een Zuid-Koreanse onderzeeer heeft laten zinken kon de V.S Zuid-Korea weerhouden om terug te slaan. Maar ik denk dat Zuid-korea nu wel terug moet slaan anders denkt Kim Jong-Il dat hij het mannetje is en dat hij alles kan maken zonder dat hij er keihard wordt afgestraft.

Death Wish | 23-11-10 | 10:19

Ach ja, een paar dagen geleden is een Amerikaanse waarnemer zich rotgeschrokken van het aantal centrifuges dat Noord-Korea beschikbaar heeft. Een paar dagen later vindt er ineens zomaar een schietincident plaats. Ik zeg dat er een reden verzonnen wordt om alle Kim's van de wereld te verbannen. En ik zeg ook: DOEN!!

laagvliegert | 23-11-10 | 10:18

di 23 nov 2010, 08:47 Video Buitenland
Gerelateerde artikelen

Het regent granaten
Het leger van Noord-Korea heeft...

Zuid-Korea waarschuwt Noord-Korea SEOUL - Zuid-Korea waarschuwt Noord-Korea dat het sterker zal reageren, als Noord-Korea dinsdag doorgaat met beschietingen en provocaties. Noord-Korea heeft dinsdag de zwaarste aanval sinds jaren ingezet door tientallen granaten af te schieten op een Zuid-Koreaans eiland.

Zuid-Korea waarschuwt Noord-Korea dat het sterker zal reageren, als Noord-Korea dinsdag doorgaat met de beschietingen... Foto: REUTERS
Ads door Google

Horecabaan in Winterberg
www.brabander.nl

www.fresco-klokken.nl

Militaire kleding en meer
Professionele militaire kleding. Bestel direct in onze webshop »

www.countrystore.nl

De president van Zuid-Korea vermoedt dat de beschietingen door Noord-Korea een gevolg zijn van oefeningen van het Zuid-Koreaanse leger. Het kantoor van de president heeft dat dinsdag gezegd, meldde het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap.

Het persbureau Yonhap stelt dat het Zuid-Koreaanse eiland Yeonpyeong is getroffen door ongeveer tweehonderd granaten van Noord-Korea. De luchtmacht van Zuid-Korea heeft gevechtsvliegtuigen de lucht in gestuurd om boven het eiland te patrouilleren. Op Yeonpyeong, ongeveer 12 kilometer van de kust van Noord-Korea, wonen ruim duizend mensen.

De president van Zuid-Korea is met zijn staf met spoed bijeengekomen in ondergrondse bunkers bij het presidentiële paleis.

Bolle Wim | 23-11-10 | 10:17

jezus... dit is écht slecht
af en toe een gevechtje per boot ok, maar om een hele woonwijk te beschieten?!
vergeet niet dat de noord koreanen onder de veronderstelling zijn dat ze levende goden zijn, beschikken over kernwapens en de hulp van china
zuid korea heeft een legertje, maar wel de hulp van amerika

Brian1454 | 23-11-10 | 10:15

MartijnL | 23-11-10 | 10:12
I Know.

Hoe komen we erachter welke persoon is begonnen? Ze heten allemaal Kim..

Mea Culpa Gump | 23-11-10 | 10:15

@ MartijnL Of dit een tijdelijk probleem zal zijn moet nog blijken. Om nu al te bepalen of dit gaat overwaaien is te kort dag.

staatsdm90 | 23-11-10 | 10:14

@Martijn L
ik kan me hier wel in vinden. desalniettemin moeten we dit niet onderschatten.

Mark S | 23-11-10 | 10:13

@ Mea Culpa Gump
Het zal niet de eerste keer zijn dat Noord-Korea Zuid -Korea 'pest'. Verleden jaar zijn er in internationale wateren ook Noor-Koreaanse raketproeven geweest. Dit lijkt me een tijdelijk probleem, maar dat zal wel weer overwaaien.

MartijnL | 23-11-10 | 10:12

Ondertussen loopt de AEX steeds verder op. Niks aan het handje dus.
Business as usual!

Bolle Wim | 23-11-10 | 10:12

@Amigo1973
Laten we hopen dat Amerika het net zo eens wordt als ons.

staatsdm90 | 23-11-10 | 10:11

Sinds wanneer is Korea de wereld?

Jan Gordelroos | 23-11-10 | 10:11

Vingeroefeningetje.. Doe maar rustig. We maken de dag nog mee dat we allemaal met afgrijzen de eerste meldingen van het uitbreken van de derde wereldoorlog tot ons nemen.

Parel van het Zuiden | 23-11-10 | 10:11

@staatsdm90 | 23-11-10 | 10:07
Ik begrijp je punt echter ik noem het wel een echte VN missie iplv een "Amerikaanse aktie" wanneer landen als Frankrijk , Verenigd Koninkrijk en Australie een bijdrage leveren

Amigo1973 | 23-11-10 | 10:09

Is dit niet gewoon gepest van de communisten? Laten we hopen dat het niet escaleert..

Mea Culpa Gump | 23-11-10 | 10:08

reactie 10.07 gericht aan @amigo1973

staatsdm90 | 23-11-10 | 10:08

@ Mark S
Mijn complimenten!!!

MartijnL | 23-11-10 | 10:07

Maar denk je nu echt dat Nederland meer te zeggen had dan Amerika !? Amerika heeft de VN mede opgericht en hoewel het een internationale organisatie is hebben zij toch wel degelijk het meeste ze zeggen in de Veiligheidsraad.

staatsdm90 | 23-11-10 | 10:07

we moeten met de VN nu wel de objectiviteit in de gaten houden. de secretaris-generaal van de VN is Ban-Ki Moon, een Zuid-Koreaan.

Mark S | 23-11-10 | 10:04

@staatsdm90 | 23-11-10 | 09:47
mwaa niet helemaal juist er hebben namelijk ook Nederlanders in Korea gevochten het was een VN missie om precies te zijn Australië
België
Canada
Colombia
Ethiopië
Filipijnen
Frankrijk
Griekenland
Republiek Korea
Nederland
Nieuw-Zeeland
Thailand
Turkije
Verenigd Koninkrijk
Verenigde Staten Zuid-Afrika
Medische staf:
Denemarken
India
Italië
Noorwegen
Zweden

Amigo1973 | 23-11-10 | 10:03

@ Bigi Bana Boy

Het leek voor de VS de afgelopen jaaaaren de trend om zich overal waar gevraar dreigde, zich intensief te bemoeien met de buitenlandse politiek. Dat liep niet altijd uit op een succes (zie Irak). Daarom moet het maar eens afgelopen zijn met die vinger-in-de-pap van de VS. Als het niet naar Westerse maatstaven is, dan moet het leger het maar 'zuiveren'. Ik ben het niet eens met de intensieve bemoeienissen van de VS. Internationale conflicten moeten worden opgelost via de VN.

MartijnL | 23-11-10 | 10:01

@ bandit
''het zijn geen twee kleine rotlandjes.''
Zuid-Korea is een belangrijk economisch land. een sterke economie. Noord-Korea komt vaak in het nieuws vanwege hun leiderschap in het land, en hun pogingen om ZUid-Korea te schofferen.

Verre van twee kleine rotlandjes

Mark S | 23-11-10 | 10:01

Amigo1973 | 23-11-10 | 09:53
Daar had ik het niet over. Als er onverhoopt genuked gaat worden smaakt de koffie uit de Chinese Senseo's waarschijnlijk niet zo fijn meer. Als ze al verscheept kunnen/mogen worden.. Ook Bart Smit en Blokker zouden dan wel eens met lege schappen kunnen komen te zitten. Een drama voor Sint en Piet en de Kerstman.

Bolle Wim | 23-11-10 | 10:00

Laten we het hopen dat beide landen het erover eens zijn dat het een militaire oefening was! Mocht Zuid-Korea hier anders over denken kan het toch wel degelijk nog escaleren ! De tijd zal het leren..

staatsdm90 | 23-11-10 | 09:58

Blijkbaar een storm in een glas water. De beurzen staan al weer bijna in de plus en een betere thermometer dan de aandelenbeurzen is er niet te bedenken.
Waarschijnlijk is het dus gewoon een gezamelijke militaire oefening van Noord- en Zuid Korea welke niet goed was gecommuniceerd.

Bolle Wim | 23-11-10 | 09:55

PvdA-SP-Groenlinks-Noordkorea.
Kill 'm all, lets god sort 'm out.

454ci | 23-11-10 | 09:55

De derde wereldoorlog is al lang begonnen. RIP Theo en Pim.

wakkere_nederlander | 23-11-10 | 09:54

@Bolle Wim | 23-11-10 | 09:34 : En als ze zich wel zorgen maken wentelen ze de risico's af op de belastingbetaler. De Jager staat wel weer klaar met een nieuwe garantie die ons 'niets' kost.

beerpoes | 23-11-10 | 09:53

@Bolle Wim | 23-11-10 | 09:45
Huh ?.... Hyundai , KIa , Samsung , Hanjin , LG etc etc zijn gewoon Koreaans hoor
en als je daar een goede baan hebt dan verdien je meer als hier, niks lage lonen slavenarbeid in Zuid Korea ze hebben het beter als ons hier .
even lezen en.wikipedia.org/wiki/South_Korea

Amigo1973 | 23-11-10 | 09:53

We moeten een keer leren als Europeanen gewoon 100% achter de Yanks te gaan staan omdat we anders de oren worden gewassen door de Chinezen en de Russen in dit soort zaken. Want het is uit angst voor de reakties uit dit soort landen én het alffe gebrek aan steun van Europa dat de Amerikanen al niet al veel eerder in hebben gegrepen in landen als Iran en Noord-Korea en wat mij betreft ook Pakistan. Laat ze maar lekker hun gang gaan tot dit soort regimes kernwapens hebben hoor. Leren wij het nu nooit hier in Europa ?

Bigi Bana Boy | 23-11-10 | 09:53

als deze landen elkaar gaan aanvallen zal het zeker invloed hebben op de wereldeconomieen. landen zullen er last van gaan krijgen. de Beurzen zullen gaan dalen. de producten van Zuid-Korea, en eventueel andere betrokken landen, zullen duurder worden. dit zullen wij gaan merken!

Mark S | 23-11-10 | 09:52

Economisch gezien zal het eventueel nog wel invloed op onze economie hebben. Maar zoals Bolle WIm zegt, zolang dat de beurzen nog niet dalen, hebben wij nog niet te vrezen voor onze economie

staatsdm90 | 23-11-10 | 09:52

@ Pouline
Die twee landen lekker zelf uit laten vechten lijkt me geen goed idee. Het Westen (waar wij ook deel van uit maken) heeft erg veel belangen bij de Zuid-Koreaanse economie en industrie. Als deze handelspartner door een oorlog weg zou vallen, dan zal dat desastreuze gevolgen hebben, ook voor ons. Vooral de VS zal gebaad zijn bij vredesonderhandelingen. Nederland mag zich van mij er wel buiten blijven houden, die likt de billen van de VS toch al genoeg!

MartijnL | 23-11-10 | 09:52

Echt handig zo een oorlog om de aandacht van de economie af te leiden.

Kets22 | 23-11-10 | 09:51

@Amigo1973
Je hebt gelijk dat mijn uitspraak ' laat ze het maar uitvechten' kort door de bocht is. Maar hiermee wil ik bedoelen dat grootmachten als de VS, China en Europa zich er voorlopig niet mee moeten bemoeien. Daarvoor hebben wij immers de NAVO en de VN zoals MartijnL al vermeldde.
In punt 4. zeg jij dat China Noord-Korea heeft gered maar ik denk dat je bent vergeten dat de VS aan de kant van Zuid-Korea ook een flinke vinger in de pap had tijdens de Koude Oorlog.

staatsdm90 | 23-11-10 | 09:47

In Noord Korea is het leiderschap knettergek en bovendien zo slaafs als de pest. Vrees dat dit uit de hand kan lopen want het 'buitenlandse monster' verhult daar al jaren het binnenlandse wanbeleid.

Simon_GS | 23-11-10 | 09:47

Ik ben de Derde wereldoorlog. Is daar ook gelijk duidelijkheid over.

von Krankenhausen | 23-11-10 | 09:46

@Mark S | 23-11-10 | 09:29
wat leren ze jullie op school ? , Japan zal zich er juist niet zo snel mee moeten bemoeien omdat dit juist o.a. de chinezen zal schofferen . Japan ligt nogal gevoelig in Azie en neen niet alleen door WW II

Amigo1973 | 23-11-10 | 09:45

Ik zou onze multinationals en al die andere slimmerikken willen adviseren om zo snel mogelijk de naar deze slavernijgebieden overgebrachte bedrijfsactiviteiten terug te halen naar Nederland voor het te laat is. Goedkoop dreigt nu duurkoop te worden! Prettige bijkomstigheid is dat het goed is voor de Nederlandse werkgelegenheid en het begrotingstekort.

Bolle Wim | 23-11-10 | 09:45

Eindelijk weer nieuwe afleveringen van M*A*S*H

__dictatuur | 23-11-10 | 09:45

@staatsdm90 | 23-11-10 | 09:26
Zit toch ietsje complexer in elkaar ben ik bang ,
1 .de noord koreanen hebben hoogst waarschijnlijk nukes ( is niet officieel bekend maar men weet dat er proeven hebben plaatsgevonden )
2. Conventioneel tegen Conventioneel wint Zuid Korea makkelijk leger is factor 10 x moderner ( zelfs militaire robots hebben ze ) , men heeft de beste conventionele onderzeers ter wereld ( RDM walrus klasse )
3. Als er een oorlog komt dan merkt heel de wereld dit daar Zuid Korea een zogenaamde Aziatische tijger is ( ga eens opletten op hoeveel containers in bijv Rotterdam je Hyundai ziet staan en bedenk dat dit in iedere haven op de wereld zo is )
4. In de vorige oorlog heeft China de Noord Koreanen gered , het is dus niet de US maar China die zich er hopelijk buiten zal houden als het zover komt
.5 Ooit een electrisch apparaat uit elkaar gehaald ? als je dit doet kijk dan eens hoe vaak je "made in korea" ziet staan bijv Samsung is ook koreaans en maakt zeer veel onderdelen dus als dit wegvklt zullen de prijzen op de hele wereld worden beinvloed vn zo`n beetje alles

resume : Zuid Korea staat in de top 10 van economische wereldmachten , dus "laat ze het maar uitvechten" is een beetje erg kortzichtig

Amigo1973 | 23-11-10 | 09:42

Ik vind dat de conclusie: 'de uitbraak van de Derde Wereldoorlog' nogal ver gaat. Sommigen beschouwden de oorlog in Irak die in 2003 van start ging ook als een Wereldoorlog. Dit werd vooral gedacht omdat de grootmacht: de VS er zich mee ging bemoeien. Maar wanneer een grootmacht zich in gaat zetten tijdens een oorlog wil het nog niet zeggen dat de rest van de wereld er per se bij betrokken moet worden. Natuurlijk zorgen internationale organisaties als de NAVO en de EU voor internationale veiligheid, daar hoort (indien nodig) oorlogvoering bij. Maar deze veiligheidsorganisaties zijn na de oprichting ervan, na WO2, vooral bedoeld als een garantie van internationale vrede. De uitbraak van een wereldoorlog zal dus het liefst worden vermeden!

MartijnL | 23-11-10 | 09:40

Niemand heeft belang bij een all-out oorlog, behalve Noord-Korea, oorlog is immers het middel om de nationale neuzen dezelfde kant op te krijgen. Voor de grote spelers in de omgeving is het slecht voor de eigen economieën.

TheStef | 23-11-10 | 09:39

Het lullige in dit is dat Seoul op schiet afstand ligt van de Noord Koreanse grens.
De hele stad kan binnen een paar uur tot as worden geschoten.
.
Zuid korea heeft veel meer te verliezen dan Noord Korea.
Dit loopt weer met een sisser af en zal alleen maar Noord Korea sterken in het idee dat ze kunnen doen en en laten wat ze willen.
.
Als Zuid Korea/de VS dat willen wordt het hele Noord Koreaanse leger binnen 1 maand weg getikt door lucht aanvallen, alleen de kosten voor Zuid Korea zullen immens zijn.

fifi23 | 23-11-10 | 09:38

@Ahasveros

Zou dat niet wat preciezer kunnen, zodat de Noordkoreanen zelf een beetje ontzien worden? want die hebben allemaal dan weer familie in Zuid Korea enzow. Volgens mij is het al genoeg om bijvoorbeeld het presidentieel paleis en de media in te nemen en wat bases te bombarderen.

jabier | 23-11-10 | 09:37

Er gebeurt helemaal niks, helaas.

Tinusutrecht | 23-11-10 | 09:36

Niks aan het handje. De beurzen zijn nauwelijk omlaag gegaan dus de graaiers maken zich geen enkele zorgen.

Bolle Wim | 23-11-10 | 09:34

Zo, dan zijn we die Nukes die op Volkel liggen ook binnenkort kwijt..

Pakzooi | 23-11-10 | 09:32

misschien dat china en japan, twee Aziatische grootmachten de onrust kunnen oplossen. zij kunnen immers grote druk uitoefenen. als Europese landen, en Amerika zich ermee gaat bemoeien, wordt het algauw allemaal groot opgeblazen

Mark S | 23-11-10 | 09:29

@Menage a trois | 23-11-10 | 09:21
hey ,, heb je wel eens gehoord van Hyundai en KIA ? Zuid Korea is een super modern en rijk westers georienteerd land ,en Ja een gemiddelde Zuid Koreaan is rijker als een Nederlander dit in tegenstelling tot hun Noord Koreaanse buren

Amigo1973 | 23-11-10 | 09:29

Chill man! Maak me maar weer wakker als de Walen de Vlamingen aanvallen

wakkere_nederlander | 23-11-10 | 09:27

Laten we niet te hard van stapel lopen, laat die twee het maar lekker uitvechten. Wij moeten ervoor zorgen dat ' Amerika de grote broer' zich erbuiten houdt!

staatsdm90 | 23-11-10 | 09:26

We hebben nog ruim 1 jaar om het goed te laten escaleren....

Zuma | 23-11-10 | 09:26

Varsseveld is inmiddels verduisterd en de bloembollen gehamsterd.

Normpje | 23-11-10 | 09:26

gelukkig is dirk de bloedhond op tijd binnen

misti | 23-11-10 | 09:25

Logisch dat die militair een KIA heeft, die klotewagens komen uit Zuid-Korea!

NewEnglandPatriots | 23-11-10 | 09:24

het klopt inderdaad dat China de Noord-Koreanen steunen. maar niet zoals wordt beweerd in bovenstaande beschouwingen, meningen. lees maar het krantenartikel dat is geschreven in de volkskrant....
welingelichtekringen.nl/waarom-china-n...

Mark S | 23-11-10 | 09:24

@MichiDutch | 23-11-10 | 08:48
En toen werd je wakker ? vandaar dat de NL marine diezelfde amerikaanse super schepen moest beschermen tijdens de golfoorlogen omdat Nl wel een werkend Gatling kanon had die raketten , Vliegtuigen en kleine aanvalsboten kon onderscheppen "Hollandse signaal Goalkeeper, nu Thalys Goalkeeper "
Denk dat Frankrijk, Spanje, Portugal ,Nederland GB , Belgie , Duitsland , Italie
en de Scandinavische landen gezamenlijk ( oefenen ook veel samen ) gehakt maken van die zevende vloot

Amigo1973 | 23-11-10 | 09:24

Menage a trois | 23-11-10 | 09:21
Je haalt Noord en Zuid-Korea door elkaar, wereldburgert.

Randy McRanderson | 23-11-10 | 09:24

doe niet zo dramatisch ... ' het einde van de westerse wereld' dat is wel een hele erge Truman uitspraak

staatsdm90 | 23-11-10 | 09:24

Job Cohen sturen?

watergeus | 23-11-10 | 09:24

@ NoMinister | 23-11-10 | 09:21

Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Wel ff spannend dit. Kan zomaar helemaal uit de klauwen escaleren.
*popcorn haalt*

Dafman | 23-11-10 | 09:23

Trouwens, Noord Korea zoekt nog een kok voor hun restaurant in Amsterdam.

spooky | 23-11-10 | 09:23

ff onthouden wie d'r begonnen is: Noord Korea!

wakkere_nederlander | 23-11-10 | 09:23

Sliptong | 23-11-10 | 09:17

Ja, die toeslag, LOL. Zou maar tijdelijk zijn, net als het kwartje van Kok...

eerstneukendanpraten | 23-11-10 | 09:23

Als wij niet met dat ' schurkenland' willen onderhandelen, gaat het van kwaad tot erger.

staatsdm90 | 23-11-10 | 09:22

jabier | 23-11-10 | 08:46
Ik vind dat er nou maar eens WEL mag worden teruggeschoten. Dan maar oorlog...
Kom op zeg! HOELANG moeten we agressief gedrag met de mantel der liefde bedekken?
Gebeurt hier ook al veel te lang.

Ahasveros | 23-11-10 | 09:22

@Creaguurder:
Al in oorlog? Je moet toch eens aan je opa en oma vragen hoe dat er uit ziet.

Fremdkörper | 23-11-10 | 09:22

OT lol, poll heeft geen Televaag

Strange Glue | 23-11-10 | 09:22

Gaat de grote leider dood of zo?

In dit soort landen dienen dit soort acties meestal als binnenlandse manipulatie. Wat beweging is dan goed om wat poppetjes te kunnen schuiven/afvoeren.

Ben benieuwd!

NoMinister | 23-11-10 | 09:21

Noord- en Zuid-Korea tonen exact het verschil aan tussen links en rechts.
Noord-Korea = rechts : welvaart, respect voor mensenrechten, vrijheid van meningsuiting etc. Zuid-Korea = links : armoede, schending mensenrechting, censuur én agressief.

Menage a trois | 23-11-10 | 09:21

Ah GS kondigt weer eens het begin van WOIII aan. Dikke nuke op dat hele Noord-Korea zou de boel in dat geval misschien bespoedigen. Heeft toch geen zin te onderhandelen met een schurkenstaat, die maling heeft aan eerder gemaakte afspraken en elke scheet om zich heen als een provocatie en act of war ziet. Wat een luis in de pels zijn die gasten.

KabbelendKontwater | 23-11-10 | 09:19

@Pouline | 23-11-10 | 09:13
Jammer, de VS steunen Z-Korea en China N-Korea. Wie de Duitsers steunen is nog onduidelijk.

Sliptong | 23-11-10 | 09:18

Zuid-Korea heeft geleerd van het afbreken van de muur tussen oost en west Duitsland back in the days. Lekker in stand houden. Al die communistische armoedzaaiers erbij. Moeten ze straks ook Solidaritätszuschlag (dat kon koekel even niet in het Hangul vertalen) gaan betalen.

Sliptong | 23-11-10 | 09:17

'zet snel plaat van Chick Corea op'

watsinneneem | 23-11-10 | 09:17

@illuvatar | 23-11-10 | 09:04 Komt nog bij, we zijn allang al in oorlog, en ook dat beseffen een hoop niet, die zijn al langzaamaan geslaafd.

Creaguurder | 23-11-10 | 09:13

Laat die 2 het lekker zelf uitvechten. Niet mee bemoeien, komt alleen maar gelazer van en als westerse wereld doe je het toch nooit goed.

Pouline | 23-11-10 | 09:13

Reinaert | 23-11-10 | 08:48
Inderdaad je moet behoorlijk aan de bak om ruim 1 miljoen Noord Koreanen aan te pakken. Elke vijand is gevaarlijk!

Slappehap | 23-11-10 | 09:12

@Update
Fijnzinnig gevonden Bertje die KIA.
Zal ongetwijfeld een Kim zijn geweest.
*gespannen restupdates volgen doet*

illuvatar | 23-11-10 | 09:12

@jabier | 23-11-10 | 09:08
Update: Noord-Koreaanse onafhankelijke media melden de totale vernietiging van de westerse wereld. Uitgevoerd door het glorieuze NK leger en hun glorieuze leider. Kijk maar: www.youtube.com/watch?v=RRg4SS0uSys

Sliptong | 23-11-10 | 09:11

Bekende strategie van arme landen die in een diepe crisis zitten. Zorg er voor dat je een grote buitenlandse vijand hebt en iedereen in het binnenland houdt zich koest...

eerstneukendanpraten | 23-11-10 | 09:11

@illuvatar | 23-11-10 | 09:04

ja als mensen gaan vechten om de islam te instutueren hier... Daar ga ik niet over.
Maar dat zal nooit gebeuren, ja het zal wel gebeuren, maar dan verliest de islam.

Ik wens alleen dat al die miljoenen halfslappe mensen hier, zich eens gaan beseffen wat werkelijke vrijheid is.
Nu wordt je alleen al vanwege gedachten, een kritisch blog of satirische cartoons achter slot en grendel gegooid.

Creaguurder | 23-11-10 | 09:10

@Creaguurder 09.02
Jij leeft in de verkeerde tijd, kort voor WO I was dat de 'common sense' in een groot deel van Europa.

Horror Skopie | 23-11-10 | 09:09

Als deze shit de fan hit, hoeven we ons voorlopig in ieder geval geen zorgen te maken om bevroren wissels bij de NS, tenzij je naar een andere schuilkelder wil verhuizen...

evilbanaan | 23-11-10 | 09:09

@NewEnglandPatriots | 23-11-10 | 09:03
lol. Priootje 1.

Sliptong | 23-11-10 | 09:09

Let the games begin. * CieNenNen aanslingeren gaat *

Sliptong | 23-11-10 | 09:08

@Eurotokkie | 23-11-10 | 09:02
Eerder een maanlandschap naar Zuid-Kimenië

illuvatar | 23-11-10 | 09:06

Jottum, dat worden echte feestdagen

Strange Glue | 23-11-10 | 09:06

Dat die achterlijken net nu die gemodificeerde T 62 willen gaan gebruiken, obegrijpelijk.

Sjeng de helle | 23-11-10 | 09:05

Eindelijk weer eens met popcorn voor de buis hangen!

Eduardo1735 | 23-11-10 | 09:04

@Creaguurder | 23-11-10 | 09:02
De beloning zal bestaan uit de omverwerping van de rechtstaat en het vestigen van het kalifaat. Het is wel duidelijk dat u nooit een oorlog hebt meegemaakt, be cafefull what you wish, you just might get it.

illuvatar | 23-11-10 | 09:04

Ag kut. Het komt me vandaag echt niet uit. Ik moet nog naar de kapper!!

NewEnglandPatriots | 23-11-10 | 09:03

En neem het mij niet kwalijk, maar van mij mag het uitbreiden naar Europa.
_
Dan kan de boel hier ook eens schoongemaakt worden, mensen weten echt niet wat ze allemaal hebben tegenwoordig. Tijd dat veel daarvan een oorlog meemaken en weer eens met de voeten in de beschaving komen. Check alleen even een avondje TV, en je weet dat NL en EU verloren is met al haar inwoners.
De verliezen zullen hard zijn, maar de offers zal de vrijheid en beschaving weer ten goede komen en ons belonen met een religievrij en PVDA vrij Nederland.

Creaguurder | 23-11-10 | 09:02

illuvatar | 23-11-10 | 08:59

Schieten ze Kim naar de maan of zo..

Eurotokkie | 23-11-10 | 09:02

Die Hyundai's worden binnenkort geld waard als zeldzaam verzamelobject.

illuvatar | 23-11-10 | 09:01

Het was inderdaad al te lang rustig om Noord-Korea. Elk jaar een crisis creëren om weer concessies (lees eten en brandstof) te chanteren.

deropofderonder | 23-11-10 | 09:00

Alle moeite van James Blunt om WO3 te voorkomen voor niks geweest.

Napoleon Dynamite | 23-11-10 | 09:00

Tip aan Hyundai owners: snel een grote beurt, voordat alle onderdelen op de bon zijn.

een of andere hassan | 23-11-10 | 09:00

@Randy McRanderson | 23-11-10 | 08:58
Oorlog voeren leidt de bevolking van de interne problemen af.

illuvatar | 23-11-10 | 09:00

Volgens BNR gaat Noord Korea zo meteen lanceren.

illuvatar | 23-11-10 | 08:59

@hasmie | 23-11-10 | 08:55

Ook in de Gele Zee kent men wadden. En dito eilanden dus ook...:

nl.wikipedia.org/wiki/Wad

Reinaert | 23-11-10 | 08:59

Zolang die nukes maar niet afdwalen. Met uitzondering van midden oosten.

frituurpanda | 23-11-10 | 08:58

Reinaert | 23-11-10 | 08:48
Ja dat weet ik wel, ze hebben ontzettend grote aantallen soldaten en verroeste Sovjet museumstukken maar wat proberen die gasten in godsnaam te bereiken. Om de haverklap hebben ze een hongersnood en moeten ze weer om hulp bedelen bij de zuiderburen.

Randy McRanderson | 23-11-10 | 08:58

@hasmie | 23-11-10 | 08:55
Tuurlijk wel, ze liggen in hetzelfde water, staat in open verbinding met de rest van de Wad'nzee.

illuvatar | 23-11-10 | 08:56

Na een avondje stappen met veel bier ben ik ook eens wakker geworden in de Gele Zee.

Osdorpertje | 23-11-10 | 08:56

Ik dacht eerst IRAN plat en dan pas NOORD-KOREA maar het mag ook andersom hoor geen probleem.

Eurotokkie | 23-11-10 | 08:56

"De huizen staan op het waddeneiland Yeonpyeong"
Waddeneiland...? Het ligt toch niet in de Waddenzee?

hasmie | 23-11-10 | 08:55

@zeg maar jansen | 23-11-10 | 08:42
True, maar ik hoop dat ze het mis heeft...

hader | 23-11-10 | 08:50

@Randy McRanderson | 23-11-10 | 08:44

Datzelfde riep men een aantal jaren geleden ook over de Taliban. Ondertussen zijn we een beetje verder in de tijd maar het probleem met die steentijdschreeuwers is tot op heden ook nog steeds niet opgelost.

Niet dat het vergelijkbare conflicten zijn, dat dan weer niet, maar maak nooit de fout je potentiële vijand te onderschatten. Wat de N-Koreanen missen aan high-tech maken ze waarschijnlijk gewoon weer goed door het simpelweg toepassen van de wet van de grote aantallen....

Reinaert | 23-11-10 | 08:48

De Amerikaanse 7de vloot is nu onderweg. Dit onderdeeltje van de Navy is ongeveer net zo sterk als alle Europese marines samen. Bama zit met vingertjes rond rode knopjes te dansen. Putin en Hu bellen om niet al te overspannen te reageren. Maar Bama moet vanwege interne problemen toch even als scoren als sterke leider...

MichiDutch | 23-11-10 | 08:48

ik was in noord-korea een paar maanden geleden, en er is daar niets. lege zesbaanswegen, een leger in vodden, halfbakken wapens, maar ja, wel een atoombom (als de knop niet verroest is). Hoop dat dit niet escaleert maar dat noord-korea op een dag gewoon omvalt en democratisch wordt.

dzzl1969 | 23-11-10 | 08:48

@SantaX | 23-11-10 | 08:42
"Voor olie is Noord-Korea afhankelijk van de Sovjet-Unie en de Volksrepubliek China"
www.worldwidebase.com/science/noord-ko...

Het delfstoffen verhaal klopt dan weer wel. Maar dat lijkt me te minimaal om de VS tot een oorlog te laten bewegen.

Reuzelbek | 23-11-10 | 08:47

@SantaX

Niemand zit er echt op te wachten en gaat ook niet iets serieus teruggedaan worden. het is gewoon het zoveelste zachte scheetje van de noordkoreanen.

"South Korean President Lee Myung-bak convened an emergency meeting of defense and security-related agencies. He ordered senior officials to "carefully manage the situation to prevent the escalation of the clash," a spokeswoman said."

jabier | 23-11-10 | 08:46

Randy McRanderson | 23-11-10 | 08:44 Ze zijn niet in vredesnaam bezig. Bombarderen en beschieten kun je niet omschrijven als in vredesnaam.

zeg maar jansen | 23-11-10 | 08:45

Waar zijn die Noord-Koreanen in vredesnaam mee bezig. Ze liggen in alle opzichten zover achter op de rest van de wereld waarom creëren ze steeds dit soort incidenten.

Randy McRanderson | 23-11-10 | 08:44

WOIII, nee joh gekkies. Die koreaantjes doen vandaag een beetje schieten en morgen is het weer pais en vree

Badderbeest! | 23-11-10 | 08:43

@SantaX | 23-11-10 | 08:39

Ach, de Televaag weet al een foto te publiceren dus dit is dan ofwel gewoon waar ofwel een goed voorbereide actie inclusief realistische fotosoepjes.

Niemand heeft er belang bij dat de pleuris echt uitbreekt, vooral beide Korea's niet want die zijn natuurlijk behoorlijk de Sjaak als dit echt een stevig feestje wordt. Oorlogen vecht je het best op andermans grondgebied uit namelijk...

Reinaert | 23-11-10 | 08:43

Heeft die Baba Vanga weer gelijk...

metzonderzijwieltjes | 23-11-10 | 08:43

Noord Korea gaat eruit met een grote boem.

Superior Bastard | 23-11-10 | 08:42

@Reuzelbek | 23-11-10 | 08:42
Olie en mineralen. Zie ook het onlangs van kracht zijnde export verbod van China op bijzondere mineralen.

SantaX | 23-11-10 | 08:42

en.wikipedia.org/wiki/Baba_Vanga Baba Vanga leeft al een poosje niet meer maar voorspelde dat WW3 zou beginnen in November 2010.

zeg maar jansen | 23-11-10 | 08:42

@SantaX | 23-11-10 | 08:39
Welk belang heeft de VS dan bij een oorlog daar?

Reuzelbek | 23-11-10 | 08:42

@himself

-s (je bent zelf een prutser) *zucht*

Borrelende Boris | 23-11-10 | 08:40

@Reinaert | 23-11-10 | 08:38
Is een feit hoor... de bron is ZK.... en de stelling dat NK dat schip heeft laten zinken is al lang ontkracht... behalve dan door het pentagon lol. Mensen, net zoals bij Iraq, laten jullie in de maling nemen. Welk belang heeft NK bij zo een aktie? geen... welk belang heeft de VS bij zo ene aktie? Ai... nogal veel... Dom dom dom dom domd omd.

SantaX | 23-11-10 | 08:39

Ze zijn een jaar te vroeg, de Maya kalender eindigt pas in December 2012. Stelletjes prutsers daar in Korea.

Borrelende Boris | 23-11-10 | 08:38

@illuvator
'gekend'

Fremdkörper | 23-11-10 | 08:38

@SantaX | 23-11-10 | 08:35

Clairy Polak ligt nog in bed dus we moeten nog even wachten op de officële Noord-Koreaanse verklaring terzake. Even geduld, dus!

Reinaert | 23-11-10 | 08:38

SantaX | 23-11-10 | 08:35 Bron niet goed? Nieuws moet érgens vandaan komen.

zeg maar jansen | 23-11-10 | 08:36

-weggejorist-

SantaX | 23-11-10 | 08:35

Ik heb net preventief m'n plunjebaal maar uit de kelder gehaald. Alles onder het stof hier en het ruikt "nogal" muf maar dat hebben we er natuurlijk gewoon voor over.

Verbazingwekkend om te zien dat alles drie maten gekrompen is in de tussentijd. Of zou ik gegroeid zijn? Vragen, vragen, vragen......

Reinaert | 23-11-10 | 08:34

@Fremdkörper | 23-11-10 | 08:30
U bent in de war met WO-VI

illuvatar | 23-11-10 | 08:31

Nee, ik ben toch bijgelovig genoeg om te denken dat WOIII in het Heilig Land begint.

Fremdkörper | 23-11-10 | 08:30

Als ze maar niet te lang wachten met nuken

jabier | 23-11-10 | 08:30

Misschien zijn de Noord-Koreanen pissed off dat ze minder lang leven dan de Zuid-Koreanen. Daar willen ze nu een stokje voor steken.

polt | 23-11-10 | 08:30

Hoe is het met de CO2-normen nu er allemaal dingen in brand staan en hebben die tanks en schepen wel een roetfilter?

illuvatar | 23-11-10 | 08:29

Het was leuk u allen gekend te hebben...

Fremdkörper | 23-11-10 | 08:27

Het synoniem van "kim" is "einder"....... hoe treffend.

illuvatar | 23-11-10 | 08:27

Kim denkt misschien nog even voor zijn dood Zuid-Korea te kunnen verslaan. Wat een kansloos figuur is dat toch. Hoop niet dat hij zn nukes inzet. Ik verwacht echter toch straks een persverkalring dat het allemaal een ongelukje was met schietoefeningen.

DutchEmperor | 23-11-10 | 08:27

Allemaal gerommel in de marge. Het wordt pas leuk als China het voor Noord-Korea opneemt, en de U.S. of A. het zuiden ondersteunt.

Borrelende Boris | 23-11-10 | 08:27

Wat de uitkomst ook zal zijn, op deze planeet zullen er dalijk veel minder mensen zijn die 'Kim' heten. En dat is toch best iets om even bij stil te staan.

jabier | 23-11-10 | 08:26

Het is ongetwijfeld allemaal de schuld van Wilders.
Hé Emile, heb je nu je zin? Je vriendjes komen eraan!

illuvatar | 23-11-10 | 08:26

Wacht ff tot een uur of zes, dan kan ik kijken.

Dop | 23-11-10 | 08:26

*alsnog dat noodpakket samenstelt*

illuvatar | 23-11-10 | 08:25

Kim il Boem!

*schuilkelder opruimt*

Jackanders | 23-11-10 | 08:23

burn north korean burn

Patrick Zweedsey | 23-11-10 | 08:22

Snel FAG bellen!

ChillBill | 23-11-10 | 08:22

WOIII? Rustig die twee kleine rot landjes elkaar laten plat bombarderen. Niks aan de hand.

bandit | 23-11-10 | 08:21

We gaan allemaal deaudt!

illuvatar | 23-11-10 | 08:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken