Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Diploma HBO InHolland ongeldig verklaren'

veterstrikdaarisieweerrrrr.jpg Dat treft. Net een dag nadat bekend werd dat Hogeschool InHolland (Dutch Finest) ook in de Hoger Onderwijs Keuzegids 2011 op plek nul komma nul staat, pakt onderwijsslooppartij PvdA even door. Kamerlid Tanja Jadnanansing (familie van Prem Jadnanansing?) stelt voor dat al die door InHolland gratis uitgedeelde diploma's in de shredder worden ge-Aleid Wolfsend. Ja, het blijft toch PvdA hè. Niet geheel ten onrechte want as we speak lopen er tig scholieren rond die via de Theo-route hun veterstrikdiploma hebben gehaald en aldus werkzaam zijn in de uiterst gevoelige sector Media en Entertainment. Stelt u zich even voor: lekkere redactiemeisjes maar dan metzonder geldig diploma. Webredacteuren bij een publieke omroep die, anders dan hun diploma doet vermoeden, helemaal niet capabel zijn voor hun loodzware taak. Om nog maar te zwijgen over de potlooduitgummers die alle ingekochte boeken bij De Slegte er weer als nieuw laten uitzien die stiekem helemaal deze werkveldcompetentie nooit hebben gehaald. Een drama! De Nederlandse Media- en Entertainmentmanagmentbranche staat op de rand van de PVV afgrond. En dat moeten we niet willen met z'n allen. Dus inleveren dat diploma en sofort zurück naar de schoolbanken. Geert Dales zal alles wel betalen, hij weet er van. Fijn, gaan wij nu even kijken hoeveel PVV'ers een InHolland-opleiding op hun C.V. hebben genoteerd.

Reaguursels

Inloggen

90% van de hbo opleidingen is nietszeggend.

henkdekanarie | 19-11-10 | 01:11

hmmmm lekkere redactiemeisjes
Zie ze de hele dag rondlopen, dan maar zonder diploma, ze kunnen toch niks nuttigs behalve mooi zijn, en dat is genoeg

h28 | 18-11-10 | 21:41

doe maar, ik bak toch niets van mijn carriere... dank u InHolland...

Steyngeyl | 18-11-10 | 20:16

Het HBO moet gewoon op de schop of anders worden georganiseerd.

Hier de onderwijsplannen van D'66.

(D66 denkt hierbij op termijn aan invoering van een Associate Degree, uitbreiding van de HBO-masters, Honours programma’s en University Colleges, verlenging van WO-masters naar twee jaar, invoering van research masters, meer onderzoekerbanen en het invoeren van een Professional Doctorate voor werkenden. Hiervoor zijn in de toekomst grote investeringen nodig, die mogelijk kunnen worden opgebracht door invoering van een sociaal leenstelsel. (Zie ‘Studiefinanciering’.)

D66 +1 wat mij betreft.

strikdewepstroper01 | 18-11-10 | 18:54

Wat moet je überhaupt met een hbo-diploma? Dat zegt toch alleen maar: "Sorry, ik ben het net niet?"

brabant altijd -1 | 18-11-10 | 18:40

Voor InHolland hebben ze naar de uitvalcijfers gekeken. Scheep en Vliegtuigbouw hebben in het eerste jaar 70% uitval puur omdat het fokking moeilijk is.

Als je bij vliegtuigbouw je P haalt kun je bij de meeste andere technische opleidingen 3 jaar vrijstelling krijgen voor een aantal vakken.

ik doe vliegtuigbouw.
Goeie sfeer, goed gebouw, hard werken, doorgaans goede en gemotiveerde en vrolijke leraren. ROC eindhoven was vele malen slechter.

Schwanzeleber | 18-11-10 | 18:38

Da's goed maar dan wel de studieschuld terug op nul zetten en de verloren jaren financieel goed maken. Want laten we wel wezen, de studenten van InHolland zijn hier niet schuldig aan maar het falende ambtenaren apparaat. Ik zie de miljarden claims al hangen "Mijn hele leven verpest omdat ik geen goed onderwijs heb gehad"!

FalderalderalderAAA | 18-11-10 | 15:47

Reckneya | 18-11-10 | 14:25
Even kijken of ik die boom ken,eeeuuhh Anna frank boom?
Of was het iets met vijgen?
Dit is flauwekul natuurlijk,ik vraag me wel af hoe het dan bewezen gaat worden dat men die appel van de slang accepteerde?

1%biker | 18-11-10 | 15:31

@ overdrijfnietzo | 18-11-10 | 12:14
U maakt een goed punt.
flunkerT | 18-11-10 | 10:14 stipte dit ook al aan.

En helemaal terecht vind ik.
Het moet niet zo zijn dat de student hiervoor betaald.

Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Aan de andere kant.
Wat voor niveau heb je als je dacht dat, als de autoriteiten erachter kwamen dat je je diploma kon halen door even een werkstukje in te leveren, er geen mensen waren die dit gingen roepen?
Dachten zij nu echt dat toen dit aan het licht kwam, dat ze in hun volste recht stonden en de reactie uit niets minder dan sympathie had bestaan?

Ze hebben maar al te graag in die appel gebeter uit de boom waar die pratende slang in zat.

Reckneya | 18-11-10 | 14:25

@siemenz

Waarom zijn onderwijsvormen zoals de MTS, de HTS, de MEAO en de
HBS dan afgeschaft. De MTS en de HTS waren prima technische
scholen? Die zijn in een handomdraai afgeschaft en verwatert
in het kwalitatief minder goede MBO en HBO.
Waarom is een prima commerciële en administratieve opleiding
als de MEAO verdwenen? Opgeslokt in een matige MBO opleiding.
Waarom is de HBS verdwenen?

Eén voor één instituten, kwalitatief goed onderwijs.
Verdwenen en kapot gemaakt.

Veranderen is een ziekte in Nederland. Je kunt niet
blijven reorganiseren. Je kunt geen water bij de wijn blijven
doen.......

strikdewepstroper01 | 18-11-10 | 13:37

Ik heb op de Haarlem Business School gezeten. Dit was destijds een hoog aangeschreven school voor de opleiding Small Business. Kwaliteit van de opleiding was goed.

Toen ik in het 4e jaar zat werd de school omgedoopt tot INHOLLAND.

Resultaat: grote verbouwing, veel lesuitval en gefrustreerde docenten die geen eigen werkplek meer hadden. Ik heb e.e.a. heel erg hard achteruit zien hollen op die school.

Hoewel ik de eerste 3 jaar van mijn opleiding op de zo gewilde Haarlem Business School heb gezeten heb ik toch een INHOLLAND diploma..

schande!

siemenz | 18-11-10 | 13:26

Ik vind het wel spijtig dat het gebeuren bij die specifieke opleiding nu afstraalt op het gehele InHolland. Ik heb weliswaar zelf niet direkt met die tent te maken gehad maar weet wel uit eerste hand dat het inderdaad een enorme kloteschool is. Het blijft alleen lullig voor al die wel integere docenten en studenten wiens werk en diploma toch een kras heeft opgelopen.

Bigi Bana Boy | 18-11-10 | 12:57

Zet nooit op je CV dat je HBO hebt gedaan. En al helemaaaaaal geen universiteit. Het enige wat ze willen weten is, of je geyle bijbaantjes hebt gehad en interessante contacten in het buitenland.

Serafijn Lampion | 18-11-10 | 12:56

Bertje, wat maak je je weer druk om het HBO.. Het HBO is toch sowieso al waardeloos?

ren-forrest-ren-e | 18-11-10 | 12:54

Ik als PVV'er heb geen InHolland-opleiding op mijn CV genoteerd, maar als ik mij verkiesbaar ga stellen als kamerlid denk ik dat ik 'm er toch maar bij krabbel. Dat kan niemand me nu nog kwalijk nemen.
Wel heb ik een niet-erkende AV-opleiding gedaan en daar ook leuk werk mee gevonden (toen nog wel) en het valt mij op dat een aantal van mijn voormalige mede-cursisten werk heeft gevonden als docent bij InHolland! (en trouwens ook eentje bij de School voor Journalistiek in Utrecht.) Zo waardeloos is dat AV-certificaatje dus kennelijk nou ook weer niet.

Spasshose | 18-11-10 | 12:34

Ohjee,wordt de gemiddelde buitenlander niet meer aan een diploma geholpen?
Dus zij moeten eerst leren lezen en schrijven?
Discriminatie P.v.d.a. doe er eens iets aan,dit stond niet in de folder toen we naar Nederland vertrokken.

1%biker | 18-11-10 | 12:34

Ik zeg maar zo: UitHolland.

Kamervraag | 18-11-10 | 12:31

Hoeveel van de M&E 'afgestudeerden' zijn nu werkzaam bij GS?

harry poster | 18-11-10 | 12:29

@overdrijfnietzo

De studenten die destijds zijn begonnen op Ichtus in Rotterdam zijn na
die naamswijziging afgestudeerd met een Inholland diploma.
Of de opleiding nou wel wat voorstelde of niet, je bent wel 4 jaar
aanwezig geweest en je hebt tijd en geld geïnvesteerd.
Leuk als je je Inholland diploma op zak hebt en er gaan allerlei
geruchten over je diploma.

Ik had plannen om in de toekomst weer te gaan studeren. Ik denk
aan de Associate degree deeltijd. En ik hoop ook dat dit 2 jarige traject
definitief wordt ingevoerd. Ik ga niet weer aan een onzeker
HBO avontuur beginnen.

strikdewepstroper01 | 18-11-10 | 12:29

Bent u hogeschoold?
Nog wel.
Prima hoor, dat ze dat doen met InHolland, maar dan moeten al die studenten ook hun collegegeld terug krijgen, want reken maar niet dat de veroorzakers, de schoolleiding, gedupeerd wordt, maar de nietsvermoedende studenten. Voor hen die in september begonnen is het een ander verhaal, zij hadden beter kunnen beter kunnen weten.

overdrijfnietzo | 18-11-10 | 12:14

De heer Jort Kelder in DWDD:
"Normaal gesproken had je om iets te worden in het leven een diploma nodig, bij de PVV heb je genoeg aan een strafblad."

Hoe zit dat bij de PvdA?

MadDieu | 18-11-10 | 12:11

Zullen we dit jaar weer een rel krijgen om een kerstboom in de hal van de
Haagse Hogeschool?

strikdewepstroper01 | 18-11-10 | 11:52

Destijds heb ik een tijdje HEAO communicatie gedaan aan de Ichtus Hogeschool,
vestiging Wilhelminaplein in Rotterdam. Ichtus was de voorloper van Inholland
en toen was het eigenlijk al een veredelde MBO opleiding. Een samengeraapt
pakket van vakken, een hoog plak en knip gehalte met wat economische vakken
erbij, dat heette dan communicatie creatief.
Ichtus is toen veranderd in Inholland. Ik vond het toen al een goedkope naam.
Dan was de naam Ichtus beter geweest. Maar ja zo'n naam met Christelijke
wortels. De laatste keer dat ik in het gebouw was had ik echt het idee dat
ik in Eurabië was gestrand. Gezien het aantal Finnen. (Zo'n sfeer hangt ook in de
Haagse Hogeschool) Misschien dat dat het is.

strikdewepstroper01 | 18-11-10 | 11:37

Wat een gezeik weer van die Brussen. Diploma werd niet verdiend, diploma niet geldig. Simpel zat.

TM | 18-11-10 | 11:32

Wat een gezeik weer van die Brussen. Diploma werd niet verdiend, diploma niet geldig. Simpel zat.

TM | 18-11-10 | 11:32

Hommel | 18-11-10 | 10:49

FatimaElatik-diploma's bedoel je?

Cuyahoga | 18-11-10 | 11:26

Biff Eagleburger | 18-11-10 | 10:58
Ja, hij was korporaal. Dat word je als je tweemaal achter elkaar je naam foutloos hebt geschreven.

Superior Bastard | 18-11-10 | 11:14

Allochtone studenten hebben er ook een handje van: de zieligheids, discrimienaasie en rasciesme troef trekken om maar EEN diploma te halen. Hoop boehoe en huiliehuilie want: te moeilijk, moet ook in de shoarmatent van mijn vader werken, geen zin, te dom etc. Eigenlijk zijn de excuusallochtonen, behoudens de jonge knapperikken (hoi Fatima!), de voorlopers van de InHolland koeltoer. De excuus en zieligheidscultuur pur sang.

Sliptong | 18-11-10 | 11:12

@zws-vl | 18-11-10 | 10:59

LOL, gelukkig geen Nederlands gestudeerd nee ;)

__dictatuur | 18-11-10 | 11:12

De afgestuurden gaan zelf weer in de subsidiesector werken en zo is de circel rond en wordt dat vreselijke monster almaar groter.

Milton Friedman | 18-11-10 | 11:11

* slaakt een zucht van verlichting dat hij niet op InHolland heeft gezeten *

Sliptong | 18-11-10 | 11:09

Ik vind het terecht.
Natuurlijk snap ik het sarcasme en zullen de media- en entertainmentsectoren met InHolland gediplomeerden niet lijden onder deze verdiplomeerden (ik bedenk even dit woord, sorry).
Maar hey, ik kan ook wel een website bouwen en een filmpje bewerken.
Snapt u waar dit heen gaat.

Geen slecht idee trouwens, heeft iemand misschien het nummer van die Theo?

Reckneya | 18-11-10 | 11:09

Theodoros | 18-11-10 | 11:04

LOL.

Huppultrut | 18-11-10 | 11:08

Mooi artikel. En soms is er heus een goede afloop hoor. Ik heb mijn economiestudie aan de uni in 1994 ook gehaald door afkijken, afkopen en 'fellow travelen', maar ben toch nog leuk terechtgekomen.

Theodoros | 18-11-10 | 11:04

illuvatar | 18-11-10 | 10:58
Neuh, dat zou ik niet zo zeggen.

Zeeschuimer | 18-11-10 | 11:01

Inderdaad inleveren die handel. De studenten wisten echt wel dat het eigenlijk niet normaal was. Ook voor de studenten die wel hard hebben gewerkt voor hun diploma is dit rechtvaardig.

Huppultrut | 18-11-10 | 11:01

__dictatuur | 18-11-10 | 10:11
Laatste zin was overbodig. Dat zagen we al aan het gebruik van enkelvoudsvorm en het voorzetsel op.

zws-vl | 18-11-10 | 10:59

@Zeeschuimer | 18-11-10 | 10:53
Nieuw Nederlands talent?

illuvatar | 18-11-10 | 10:58

@Superior Bastard | 18-11-10 | 10:50

Pffff, die Lucassen heeft wel even iets in het leger gedaan, met dingen enzo. Dat kan je echt niet zomaar.

Biff Eagleburger | 18-11-10 | 10:58

Waarom beperken tot de pvv? is het niet interresant om van de hele kamer te weten of iemand een verdacht diploma op zak heeft?

thp | 18-11-10 | 10:57

ROFL never 40 € (!) voor een WC eend onderzoek & een site inclusief bagger 1998 layout. Tsjonge H.O. Persbureau (who the fukc) is wel toevallig helemaal anno nu: "De digitale Keuzegidsen zijn dit jaar niet op CD, maar wel via internet in te zien." Wel jammer dat het secretariaat pas volgende week leert hoe bookmarken werkt.

Fred Janssen | 18-11-10 | 10:54

En wat voor diploma's hebben ze bij geenstijl?

reade romke | 18-11-10 | 10:53

Ik heb mijn diploma een paar jaar geleden in Bankok Thailand laten drukken. Perfect en de Vara doorzag het niet en ik voel me happy op de redactie. Ik zie al een paar collega's met Imholland diploma's hun Linkedin oppoetsen en angstig kijken naar de deur op de gang....

John Doorzon | 18-11-10 | 10:50

[email protected] regel.
Bert toch, PVV'ers zijn mensen van de straat die met hun poten in de modder onder het gewone volk hebben verkeerd. Die hebben echt geen HBO diploma.

Superior Bastard | 18-11-10 | 10:50

Nu nog even de rest van HBO-instellingen en universiteiten aanpakken. Instellingen die allemaal consequent papiertjes uitdelen aan mensen op basis van hun culturele achtergrond, om het maar voorzichtig uit te drukken. Kennelijk om te rapporteren hoeveel succesvolle allochtonen ze afleveren. Iedereen die medewerkers op HBO- en universitair niveau selecteert of inwerkt weet wat ik bedoel.
Een fraai voorbeeld van quasi-integratie en getolereerde onkunde.
Die getolereerde onkunde gaat overigens het volgende arbeidsmarktprobleem voor pas-afgestudeerden met een bi-culturele achtergrond opleveren: de wetenschap bij werkgevers dat deze mensen vaak hun papiertjes cadeau krijgen en eigenlijk maar weinig hebben geleerd tijdens hun studie. De bi-culturelen met een goed verstand die hun bul of diploma werkelijk verdienen, zullen helaas ook worden gezien als prutsers met een cadeaudiploma.

Hommel | 18-11-10 | 10:49

Geiteneuker | 18-11-10 | 10:42
Degenen die jij mist zijn al die "hoog opgeleide" reaguurders die een InHolland diplomaatje blijken te hebben.

Dunnepoep | 18-11-10 | 10:48

Sluiten en ontbinden die megascholen met hun megalomane bestuurders. Gewoon weer afzonderlijke schooltjes van maken met een directeur die voor de klas staat en alle leerlingen kent.

John Toroflex | 18-11-10 | 10:46

Ic hep da leru sgeive.

Fukjoe | 18-11-10 | 10:45

Niet te druk hier...
Waar isch eenieder?

Geiteneuker | 18-11-10 | 10:42

Pssst Brussen, ik ga vanavond in Den Tempelier, te Utrecht, een biertje koppen met Marcial Hernandez. Je bent van harte welkom!

Pa Cartwright | 18-11-10 | 10:40

rara | 18-11-10 | 10:17
Die oud studenten die nu weer terug de schoolbanken in moeten moeten uiteraard gereintegreerd worden, want er bestaat een enorme kloof met de huidige generatie studenten. Daar weet Ella zeker wel raad mee.

gozahtje | 18-11-10 | 10:34

@Dunnepoep | 18-11-10 | 10:28
Ik heb wel een zakdoekje....

Dat komt op hetzelfde neer toch?

An die ARBEIT | 18-11-10 | 10:32

Willen de reaguurders die in het bezit zijn van een InHolland diplomaatje zich even melden .

Dunnepoep | 18-11-10 | 10:28

Zat Ella Vogelaar ook niet op deze school?

#RayB# | 18-11-10 | 10:26

Dat verklaart het bestaansrecht van de publieke omroepen: InHollanddiplomabezitters van de straat houden. De sociale werkplaats van de mediadorpsgemeenschap.

Lachebek | 18-11-10 | 10:23

inleveren die handel en rrrap een uitkering aanvragen !!!

Kipkleppert | 18-11-10 | 10:21

@flunkerT | 18-11-10 | 10:14
Reken maar dat al die scholieren nu een reintegratiebedrijf nodig hebben. Hier gaat Ella Vogelaar nog dik aan verdienen. Toeval?

rara | 18-11-10 | 10:17

flunkerT | 18-11-10 | 10:14
Inderdaad, echt PvdA want uiteindelijk draait de belastingbetaler hiervoor op. Niet het management van al die scholen, gesubsidieerde stichtingen etc.. Die vangen hun gouden handdruk, gaan met prepensioen en schijten op de belastingbetaler, net als de PvdA.

Milton Friedman | 18-11-10 | 10:17

@flunkerT | 18-11-10 | 10:14
Neenee, bestuur wordt ontslagen!
Maar dan hergeloceerd bij een of ander links subsidieklupje....

Geiteneuker | 18-11-10 | 10:16

tuurlijk, pvda, gewoon de rekening bij de scholieren leggen. hoppa, 40.000 schuld wegens het niet op tijd behalen van een diploma.
En vooral het bestuur vrijuit laten gaan. Zo kennen we ze weer. maar eerst nog even een commissie van instellen he, want er moet natuurlijk eerst een goedbetaald opdrachtje uitgesleept worden.

flunkerT | 18-11-10 | 10:14

@two ball cane | 18-11-10 | 10:10
Zeker geen diploma?

Geiteneuker | 18-11-10 | 10:12

Dat gaat natuurlijk, zoals met alle PvdA-plannen, nooit goed! Moet mijn broertje zijn diploma, die hij wel gewoon in vier jaar gehaald heeft, natuurlijk ook door de shredder...

Nlz® | 18-11-10 | 10:11

"Is blij dat hij international media and entertainment management heeft gedaan aan het NHTV"

GI-joe | 18-11-10 | 10:11

Zo lang de inkomsten van een opleidingsinstituut wordt bepaald op het aantal afgestudeerde studenten zal de kwaliteit afnemen. Was op de opleiding die ik gevolgd heb ook meer dan duidelijk.

__dictatuur | 18-11-10 | 10:11

Ik ga de mijnes op m'n cv-tje maar weer hernoemen naar de oude naam van de school... gewoon weer heao te A.

MalteseKnight | 18-11-10 | 10:10

een diploma is niets meer dan een door de staat uitgegeven stukje papier. Het heeft zoveel waarde als de maatschappij er aan hecht.

two ball cane | 18-11-10 | 10:10

Knap lullig. De school faalt en de leerling betaalt.

ventieltje | 18-11-10 | 10:09

Gaan we nu weer PVV bashen BB? StopT daar eens mee zeg!!! Anders stuur ik Eric "de vingerkootjesbreker'T" Lucassen op jullie af...

eerstneukendanpraten | 18-11-10 | 10:09

Super! Heb je je semi HBO, kan je die weer inleveren.

DanDatDus | 18-11-10 | 10:09

@ de laatste regel.
Prachtig dat PVV-bashen :)

frbrob | 18-11-10 | 10:08

Terecht! Nu ook allemaal je diploma van de basisschool inleveren... Kun je mooi weer van voren af aan beginnen...

Geiteneuker | 18-11-10 | 10:07

Het gat hier ook altijd over de PVV.

Koosnaampje | 18-11-10 | 10:07

Goed idee!

Kogando | 18-11-10 | 10:06

Ach, het is maar school.

blinde kip | 18-11-10 | 10:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken