Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CDA: kansenjeugd Gouda KEIHARD aanpakken

goudak.jpgSurveilleren we een rondje door crime scene Gouda. Waar de lokale bloemetjesjeugd een buurtfeest verstierde met chocomel (de enige echte) en een zee van bloembollen. Maar niet denken dat er niks gebeurt in de belegerde kansenzone, waar elke puber een verre neef van Eric Lucassen is. De politie heeft al twee avonden met de chocoboys gepraat - dus vertel, hoe ga jij dan vanuit je seksualiteit met het thema vandalisme om? En daar blijft het niet mee. Niet schrikken. Het CDA gaat BIKKELHARD ingrijpen. Onnederlands met gestrekt been richting enkel. Lid van de christendemocratische burgerwacht Huilbert van Rossum pleit voor een stukje law en order, waar ze in Texas de wenkbrauwen van optrekken. Huilbert kiest zonder beven voor het oog om oog, tand om tand model: “Asociaal gedrag van Marokkaanse jongeren onder andere in Oosterwei moet met alle mogelijke middelen worden bestreden”. Mooi, dat klinkt veelbelovend! Wordt het een chaingang? Wordt het een urenlange onderdompeling in een bad vol dampende chocomel? Neen. Het CDA heeft iets anders bedacht, want dit is nog altijd Nederland. De straatschoffies gaan bloembollen planten. Dat zal ze leren, die schavuiten. Gewoon keihard bloembollen planten alsof het Polen zijn. Bij een tweede delict asperge-steken. Of om met de woorden van Van Rossum te spreken: “De vrijblijvendheid voorbij”. Gelukkig, Nederland wordt weer een stukje veiliger.

Reaguursels

Inloggen

Ik zeg: Glenn Mills (met een tandje erbij)

Posselmetzuremossel | 13-11-10 | 18:02

Gewoon die rif apen straffen zoals ze door de Marokkaanse politie worden gestraft. Knuppelen bij grote bek en stelen en als ze nog moeilijker doen in een donkere hol stoppen in de woestijn en na 5 jaar er uit vissen.
Dan zijn ze op eens wel geïntegreerd en vertonen ze sociaal wenselijk gedrag.

Die Antwoord | 13-11-10 | 12:24

Dat wordt een niet vrijblijvend eigen buurthuisje, een niet vrijblijvend weekje zeilen op de wadden, een niet vrijblijvend weekje skiën in de Alpen, een niet vrijblijvend weekje survivallen in de Ardennen en een niet vrijblijvend weekje familiebezoek in de Rif.

azoturie | 12-11-10 | 23:50

Gewoon buiten. In gezelschap van de hele soukh. Hun krediet is opgesoupeerd.

Tricephalus | 12-11-10 | 23:12

Waardeloze slappe hap.
1 dag achter de pc en de heledag GS lezen, ja ook alle tegels.
Dat zal ze leren.

joopwil | 12-11-10 | 20:30

-weggejorist-

arjan7741 | 12-11-10 | 19:53

De PVV..? Is dat niet die politieke partij die procentueel meer criminelen telt dan Marokkanen in gouda..?

Marokkkaan | 12-11-10 | 18:55

Leuk bijpassend artikeltje! bit.ly/bLaS2w

Denk_ff_na_lutzer | 12-11-10 | 18:38

Lijfstraffen bij grote mond, agressie, onfatsoenlijk gedrag, slechte manieren etc. toegestaan! Anders heeft het nog geen zin. OPVOEDEN dat tuig! Met harde hand. Letterlijk. Gooi er maar een paar dy hard mariniers tegenaan om dat klusje te klaren. Het moet niet te gezellig en/of vrijblijvend worden. Andere prettige bijkomstigheid van deze aanpak: ze zijn van de straat, leren werken en leren discipline. "Pakt fles champagne"

doenormaal! | 12-11-10 | 18:31

Er is 1 oplossing, dat tuig in een werkkamp stoppen ergens in een land met een minder aangenaam klimaat zoals Siberie. Na 1 jaar weer voor de rechter en als ze niet Nederlands praten zonder dat Rif accent en keurig ja meneer zeggen, gewoon verlengen met nog een jaar.

amstelbier | 12-11-10 | 17:40

Ik heb in al die jaren van rottig voetbalhooliganism nog nooit één PvdA-er horen piepen dat hooligans muitten vanwege hun cultuurtje, hun oudertjes, psychische probleempjes, gebrek aan toekomstperspectiefje of clubhuisje. Noch dat die andere voetbalsupporters 'het zo goed doen doen dus hou er maar over op'. Echt iedereen was het erover eens dat hooligans tinnef waren.


PvdA-ers hebben met hun excuustrommel onherstelbare schade aangericht door de berberse hooligans consequent te omarmen als lieve jochies aan wie WIJ niet genoeg liefde en/of geld en/of geduld zouden hebben gegeven.

Wat we nu zien, zijn onherstelbare hufters die ook nog eens elke teringstreek die ze uithalen als een 'gerechtvaardigd reactie op hun racistische onderdrukkers' beschouwen. Ik wens Burgemeester PvdA succes. Mogen de goden de PvdA bijstaan als de pleuris uitbreekt.


Shalome | 12-11-10 | 17:21

Iedereen heeft het maar steeds over mocro's en kaas maar niemand over Gouda's Glorie he. Die is gesloopt door de bontkraagjes.

JP_Nee! | 12-11-10 | 17:09

Je kunt wel lachen Koetsveld, maar keihard ingrijpen is wel het enige waar M-schoffies respect voor hebben. Gelul met thee, daar lachen ze om, maar om een tank niet. Ik denk wel eens: wij zitten maar te zeuren over het leger, of dat naar Afghanistan moet, maar ze eens lekker laten oefenen in Goudistan aan de Rif, daar komen ze niet op.

Serafijn Lampion | 12-11-10 | 16:52

dutch-jack | 12-11-10 | 15:28
SP zag het al in de jaren 80 aankomen, maar daar mocht niets van gezegd worden.

swift1.6 | 12-11-10 | 16:23

De ME is prima in opvoeding..............

Ronick | 12-11-10 | 16:15

dat kan het cda wel hard roepen, maar waar haal je nou weer een stel jongens vandaan die wraak willen nemen op sexoffending bontkraagjes door ze eens flink te gang bangen?

swift1.6 | 12-11-10 | 16:12

-weggejorist-

dutch-jack | 12-11-10 | 15:28

Whât nauh bloembolluh; buiktuintje mot je die luih ghevuh.

Tjemig | 12-11-10 | 15:24

Bloembol in je reet zal je bedoelen!

fritsspits | 12-11-10 | 15:18

is weer wat anders, cohen wilde hun sportschoenen afpakken.
ik schaam me bijna om nederlander te zijn, gelukkig ben ik niet gristelijk

grote grutjes | 12-11-10 | 14:51

Iedereen is de slappe aanpak van ministers en dienaren meer dan zat, heeft de CDA dit nu echt niet door?

Death Clutch | 12-11-10 | 14:48

@becool1 | 12-11-10 | 13:49
Yes,you're right.
De Krant van Gouda, 12 november 2010, standaard Gouds "incidentje":
Een twaalfjarig meisje is maandag 8 november rond 15.40 uur mishandeld door een groepje jongeren van drie jongens en een meisje van gemiddeld vijftien jaar. Het meisje fietste over de Coornhertstraat bij de kruising IJssellaan (=Marokkanen buurt).
Een van de jongens riep iets naar het meisje. Het meisje ging hier niet op in en fietste door. Een van de jongens rende achter het meisje aan en pakte haar fiets. Het meisje werd aan haar haren getrokken en op de grond gegooid. Het meisje gaf op dat moment een van haar belagers een schop (=prima) en kon toen wegrennen. De politie verzoekt getuigen zich te melden via 0900-8844. Het meisje heeft aangifte bij de politie gedaan

freedom for all | 12-11-10 | 14:28

'Voed ze hard op in Marokko' GOUDA

Kinderen vorm je al vanuit de wieg, regels, regelmaat, discipline, respect normen en waardes en fatsoen. Maar vooral geef je je kinderen de aandacht en de warmte en liefde die ze nodig hebben. Zo vorm je een kind, en kun je je kind met een gerust hart de wereld insturen.
De allochtoonse cultuur wijkt enorm af van de westerse/Nederlandse cultuur.
Veel allochtonen komen uit het berg gerifte, en uit de zandbak/woestijn ze komen met NIETS, vragen heel veel en voegen NIETS toe aan onze samenleving. Ons land heeft een groot probleem!!!

'Voed ze hard op in Marokko' GOUDA. Ouders ontkennen dat het mis is. Niemand vindt zijn zoon schuldig, zegt de 44-jarige peuterleidster Hayat. De moeder van drie pubers verdraagt de situatie in de Goudse wijk Oosterwei niet langer en doorbreekt het stilzwijgen." Die jongeren die de fout blijven ingaan, mag je van mij ook terugsturen naar Marokko voor een opvoedcursus."

Hayat komt vaak over de vloer bij probleemgezinnen, vertelt ze in het AD. De Marokkaanse, die al 22 jaar in de wijk woont, stelt dat de ouders medeschuldig zijn aan de overlast van rel jeugd in de wijk. "Als er problemen met hun kinderen zijn, geven ouders de schuld aan de school, gemeente, politie. Ze zoeken de schuld niet bij zichzelf."

Volgens Hayat ligt het probleem bij de cultuur. "In Marokko helpt iedereen met de opvoeding. In Nederland is het plots ieder voor zich. Niemand bemoeit zich met elkaar." De 44-jarige peuterleidster zegt dat de zonen in het Marokkaanse gezin worden behandeld als prinsjes. "Ze mogen alles en moeten niets. Veel Marokkaanse vaders zitten de hele dag in theehuizen. De moeder heeft de verantwoordelijkheid, maar haar zoon mag zeggen en doen wat hij wil. Hij is de man in huis."

"Geert Wilders heeft hele goede ideeën. Harder aanpakken. En die jongeren die de fout blijven ingaan, mag je van mij ook terugsturen naar Marokko voor een opvoedcursus. Op de Marokkaanse manier. Als ze vervolgens aantoonbaar hun leven hebben gebeterd, mogen ze pas weer terug."

Je kunt zeggen wat je wil over Wilders, maar deze man heeft wel gelijk, hij pakt de koe bij de horens, en er volgen er nu steeds meer, ook andere landen volgen. De VVD zit al redelijk op een lijn met de PVV wat de immigratie betreft. Steeds meer mensen durven er vooruit te komen dat ze het zat zijn en dat ze niet willen dat ons land verziekt word door mensen die geen enkele ambities tonen, en niets bijdragen aan onze maatschappij.

becool1 | 12-11-10 | 13:49

Werk genoeg!

Executiepeleton | 12-11-10 | 13:38

@Reeldutch | 12-11-10 | 13:05

Ja hoor, je bent liev. O, en kijk het boekje 'Begrijpend lezen' nog eens in. (P.S. 'liev' is geen taalfout, maar GeenStijleriaans.)

Morgan le Fay | 12-11-10 | 13:37

@Morgan le fay,

ik ben toch heel beleeft?
misschien wel een beetje raar dat ik nadat ik mij veronschuldig voor mijn taalbeheersing, ook nog nederig wil zijn door voor hen een buiging te maken om hun superieure taal beheersing te erkennen en een blijk van waardering te geven,
dat ik nu niet beleefd ben?

ja ik blijf mijn best doen, maar ik zeg wel mijn woordje en laat me door niemand kleineren.

Reeldutch | 12-11-10 | 13:31

Correct laatste zin "Noordafrikaanse Islamitische cultuur"

freedom for all | 12-11-10 | 13:27

@man on the run | 12-11-10 | 12:46
Er wordt wel vaker gezegd dat deze problemen niets met de Islam te maken hebben. Deze jongeren vindt je inderdaad niet iedere dag in de Moskee. Maar het wel degelijk zo dat hun gedrag richting Nederlanders zwaar wordt beinvloed door een wij-zij denken. Dit wij-zij denken in deze vijandige vorm vindt je niet terug bij bijvoorbeeld Chinezen of Surinamers, zelfs niet bij Turken. Er gaat dus iets mis bij de opvoeding, hetzij door ouders of op straat. Mijn stelling is dat de Islamitische cultuur hierbij wel degelijk een factor van betekenis is.

freedom for all | 12-11-10 | 13:25

Jezus wat een slap gelul.
Ik quoteer uit artikel op CDA site:
"Duidelijk is dat er een dieper structureel probleem is."

Je MEENT het! Goh, dan zij we jullie hier op geenstijl toch wel even wat jaartjes voor met die conclusie.

Misschien een idee om dan ook eens gehoor te geven aan wat wij van die oplossingen vinden die jullie aandragen.
*schudt hoofd* Bureau Halt? ... dat gaat hem niet worden Gristenvriendjes.

Enkele reis naar land van herkomst en NL paspoort intrekken.
Tot over 5 jaar, als jullie zelf tot die conclusie komen.
(ja, GSers, hoop doet leven)

Reckneya | 12-11-10 | 13:24

Reinaert | 12-11-10 | 12:06

Je zou bijna gaan denken dat het tijd wordt voor een revolutie. Weg met die hele kleffe kliek. Maar serieus: je zou toch godverdegodver mogen hopen dat ze ooit eens het licht zien en dan graag voor het echt te laat en heel Nederland een no go area is.

Reeldutch | 12-11-10 | 13:05

Gewoon een beetje beleefd tegen ons zijn is wel genoeg, hoor. En goed je best blijven doen met je spelling.

Morgan le Fay | 12-11-10 | 13:23

@Necrosis
ik droom ervan dat ik geen spelfouten maak ,
helaas heb een spellings controle die alles als spelfout onderstreept omdat het een Engelse versie is.
ook mijn opleiding op het MBO (middelbare vakschool Wageningen)
schijnt dus niet voldoende te zijn om MBO ers de Nederlandse taal volledig te laten beheersen. (ik heb een diploma)
sorry voor mijn onkunde u hoog opgeleide persoon.
moet ik nu voor u buigen?

Reeldutch | 12-11-10 | 13:05

Dus nu gaan we de Oosterwei leeg vegen... mooi plan! Maar... dikke kans dat die gasten zich dan gaan verplaatsen naar Goverwelle waar men ook al met een Marokkanen probleem zit... of Bloemendaal waar ook een Marokkanen probleem is... of het Centrum waar ook een Marokkanen probleem is... of Korte Akkeren waar ook een Marokkanen probleem is. Dus wat gaat men nu doen? Het probleem verplaatsen?!? Of gaat men nu echt eens hard aanpakken na 25 jaar thee drinken. Ach zal wel weer niets gebeuren, want anders moet de Burgervader natuurlijk aan de familie van zijn vrouw gaan uitleggen waarom ze zo hard worden aangepakt.

Fopspeen | 12-11-10 | 13:04

@Morgan le Fay | 12-11-10 | 12:13

Precies. En de politieke wil om hekken van een meter of vier hoog te bouwen - want die heb je toch echt nodig - is er al helemaal niet. Al was het maar omdat de diverse ministeries in dit land nog steeds bevolkt worden door geytenharensokkendragende babyboomers. Die verrekken toch dergelijk beleid te ontwikkelen laat staan uit te voeren.

Reinaert | 12-11-10 | 13:04

Is het een Godwin als ik voorstel dat de relschoppers de bloembollen zouden moeten eten?

Jeblijftjeverbazen | 12-11-10 | 13:03

@necrosis | 12-11-10 | 12:52
Dat is geen droom maar een nachtmerrie.

illuvatar | 12-11-10 | 12:58

Zoeken op Users / cuppen enz. lukt niet zo goed geloof ik. Wie wil kan eens googelen op" DUW-arbeiders." Systeem opnieuw invoeren zou wel helpen.

bruine kikker | 12-11-10 | 12:57

En aangezien de ouders geen Nederlands spreken,lezen of schrijven gaat deze hele publiciteit aan hen voorbij.....

Domtoren | 12-11-10 | 12:56

@Reeldutch | 12-11-10 | 12:36
Droom jij altijd met zoveel spelfouten?
*illuvatar roepen doet*

necrosis | 12-11-10 | 12:52

De burgemeester daar zou wel gek zijn als hij zijn eigen achterban van zijn eigen Partij voor de Allochtonen in hun ontwikkeling gaat belemmeren ?
Hij zou zich van zijn kiezersvolk vervreemden en dat doet geen enkele rechtgeaarde politicus of bestuurder.
Gouda moet er maar mee leven want dit is dus democratie.

ikweetnogmeer | 12-11-10 | 12:51

Bloembollen planten of iets anders, als ze maar bezig zijn zoals toen: /Users/thm/Desktop/cuppen.pdf

bruine kikker | 12-11-10 | 12:49

De kansenjeugd in Gouda heeft weinig verbintenis met de Islam. Volgens mij zijn die zelfs in staat een Moskee te laten roken. Het aanpakken van de kern, het getolereerde gedrag van de groep is noodzakelijk. Hoe? Tijdelijk uit de maatschappij (groep) halen.

man on the run | 12-11-10 | 12:46

@AlfaRosso | 12-11-10 | 11:54
Ja, er zijn wel degelijk problemen in Gouda. Jong tuig patrouilleert over straat op zoek naar auto's die niet uit de buurt komen om ze open te breken, stenen vliegen vrijwel dagelijks door ramen van hen die ergens iets over durven te zeggen en het begint er steeds meer op te lijken dat de Marokkaanse gemeenschap zichzelf ziet als kolonist in plaats van als Nederlands burger. Toen ik in Gouda kwam wonen speelde de grootste rottigheid zich alleen nog 's nachts af, tegenwoordig deinst men er al niet meer voor terug om gewoon overdag ruiten in te gooien, voorbijgangers te beroven en erger.

sjaakdaak | 12-11-10 | 12:44

Freedom for all 12.02: Daar is geen woord Frans bij!

bruine kikker | 12-11-10 | 12:43

@ 1st Male Lesbian | 12-11-10 | 12:40
Pardon, geen krant maar op internet.

1st Male Lesbian | 12-11-10 | 12:42

Ik las van de week in de krant dat ze in Zweden smachten naar geschoolde Nederlanders. Misschien moet ik me daar maar eens in verdiepen, lijkt me heerlijk.

1st Male Lesbian | 12-11-10 | 12:40

oh voordat ik het vergeet ik had dit alleen maar gedroomt.

Reeldutch | 12-11-10 | 12:36

ik ben een gemiddelde harwerkende Nederlander.
ik heb nog nooit een misdreif gepleegd of iemand iets vreselijks aangedaan.
ik ben absoluut niet geweldadig.

ik zal wel een saaie lu1 zijn.
ik heb 3 kinderen en ben 10 jaar getrouwd.
heb 1 keer in mijn leven een uitkering gehad voor 2 maanden en heb voor de rest van mijn leven altijd gewerkt, mijn vrouw ook.
kortom gewoon een normale belasting betalende niet profiterende Nederlander.

Helaas moet ik konstateren dat ik echt genoeg heb van de Islamieten en ik kan dit geweld en onrecht niet meer verdragen.
het is zo erg dat ik ervan schrik dat ik ook nu geweldadige gedachten zoals wraak acties begin te krijgen.
mocht ik toch een keer een moskee in brand steken dan ben ik hiertoe aangezet door de onmacht van de Nederlandse politiek die al jaren lang dit op zijn beloop laat gaan.
niet de moslims zijn slachtoffers maar wij de mensen die het spuugzat zijn.

Het zal toch niemand gaan verbazen als er moskees in brand worden gestoken enn zulk soort activiteiten????

Reeldutch | 12-11-10 | 12:32

@bennietboosmaar verd | 12-11-10 | 11:29
Ik heb een vrouw en een kind. Daar ben ik zuinig op. Randdebiel.

sjaakdaak | 12-11-10 | 12:30

1st Male Lesbian | 12-11-10 | 12:24
Ons hele systeem is halfslachtig in het algemeen. Zo krijg je nieuwkomers nooit in het gareel. Het is eigenlijk een pedagogisch probleem.

Bakito | 12-11-10 | 12:26

Bloembollen planten, dat zal die kutmarokkanen leren!!!!

slashd | 12-11-10 | 12:25

@ Bakito | 12-11-10 | 12:12
Belangrijk punt is dat iedereen zich aan de wet moet houden, zo niet dan moet deze persoon worden aangesproken / bestraft. Wat mij betreft gebeurt dit te weinig uit angst voor het uit de hand lopen van de situatie. Dit is niet alleen bij marokanen zo maar ook bij andere groepen. Voorbeeld: In Rotterdam lopen figuren rond die als ze een discotheek binnen komen onder het toeziend oog van Oom agent gevraagd wordt of ze hun pistool beneden eventjes willen afgeven die ze later gewoon weer terug krijgen. Ze weten wie het zijn maar doen er niks aan omdat ze anders geen zicht meer krijgen op samenhangende criminele activiteiten maar ook bang zijn. Op een zoetsappige manier de wet handhaven noem ik dat.

1st Male Lesbian | 12-11-10 | 12:24

freedom for all | 12-11-10 | 12:11
Wat ik sterk vind van deze anekdote is dat het hier dus niet om Oosterwei gaat maar om Goverwelle. Ook al zo'n prachtbuurt waar je een winkelcentrum hebt met kloodtzakjes die daar rondhangen, en als ze daar weggestuurd worden dan gaan ze in de buurt klooien hè.

Zuma | 12-11-10 | 12:24

Het is ook potverdomme niet te geloven hè. Wat is het gemiddelde iq van Nederland tegenwoordig nog dat zulke dingen geflikt worden?

Buffell | 12-11-10 | 12:24

@gozahtje | 12-11-10 | 12:14
Mensen die dit verhaal te sterk vinden, komen altijd met de goede uitzonderingen. Dat doet de linkse politiek ook altijd. Neem een paar goede, zielige, uitzonderingen, iedereen smelt en het probleem blijft voort etteren. Om de Islam te zien als een schadelijke splijtzwam in onze moderne, Westerse samenleving moet je conceptueel kunnen/willen denken.

freedom for all | 12-11-10 | 12:23

gozahtje | 12-11-10 | 12:18
Kom op, een beetje discipline! Integratie is een lang proces. Het is geen RTL4-programma.

Bakito | 12-11-10 | 12:23

De VOC-mentaliteit dat zal ze leren!

starry | 12-11-10 | 12:20

@ borderlijntje | 12-11-10 | 12:18
Nee joh, geintje. Wat mij betreft Eric Lucassen erop af sturen.

borderlijntje | 12-11-10 | 12:19

In feite is dit normaal fase-gedrag voor kinderen van 8- tot 12-jaar. Het hoort bij het socialisatieproces dat je je grenzen ontdekt door ze af en toe te overschrijden. Daarnaast stapelen zich in achterstandswijken vele risicofactoren op voor het kind, dat het in zo'n multiproblemgezin vaak niet makkelijk heeft. Laten we oppassen, don't blame the victim. Ik denk dat het heel helpend kan zijn om samen met deze kinderen een middagje te gaan bloembollen planten.

borderlijntje | 12-11-10 | 12:18

Bakito | 12-11-10 | 12:12`
In het begin misschien ja, maar nu zijn we dat punt in Gouda toch wel ver voorbij.

gozahtje | 12-11-10 | 12:18

minimá-armezusvan.. | 12-11-10 | 12:16
Toenadering zoeken. Met rechte rug.

Bakito | 12-11-10 | 12:17

@bakito
compromissen? buigen voor tuig?

minimá-armezusvan.. | 12-11-10 | 12:16

alle nederlanders uit gouda evacueren en dan een groot hek eromheen met 1 uitgang.
een soort Berlin jaren 80.
prikkeldraad meinen veld duitse herders en torens met machine geweren.
zet dat om gouda heen en stuur alle allochtone criminelen naar Gouda.
laat ze lekker verrotten in hun eigen gedrag.

Reeldutch | 12-11-10 | 12:15

AlfaRosso | 12-11-10 | 11:54
Mooi dat u niet doorloopt maar als u maar 4 keer in Gouda geweest zijt dan is u nog behoorlijk groen achter de oren qua de Goudse overlast. In de binnenstad tijdens winkeluren valt het wel mee afgezien van de zakkenrollers, grootste probleem zit rond buurtwinkelcentra en uiteraard 's avonds. en altijd klieren, jennen, treiteren bij feestjes, activiteiten buiten in de buurt.

Zuma | 12-11-10 | 12:15

freedom for all | 12-11-10 | 12:11
Oke, begrijpelijk. Ik vind de verwoording van het probleem erg sterk, misschien kan iemand in de kamer het eens op deze wijze verwoorden.

gozahtje | 12-11-10 | 12:14

Reinaert | 12-11-10 | 12:06

Vandaar dat het ook een internaat moet zijn, met een hekje er om, controle, en geen mogelijkheid je ergens aan te onttrekken. Maar als de (politieke) wil ontbreekt, zoals widtvoet ook al stelde, houdt het inderdaad op.

Morgan le Fay | 12-11-10 | 12:13

In dit soort situaties is men altijd geneigd om spierballentaal te verkondigen. Eendimensionaal kankeren op de aanstichters, zonder te kijken naar de achterliggende of diepere oorzaken. Dat is begrijpelijk, maar niet verstandig.


Het is beter om eens rustig met de betrokken partijen rond de tafel te gaan zitten. Met de jongeren, hun ouders, de leraren van school, de politie en vertegenwoordigers van jongereninstanties en de gemeente. Eens kijken waar de problemen zich voordoen en wat de voornaamste knelpunten zijn. Vervolgens moeten er gezamenlijk oplossingen worden gevonden en eventueel compromissen worden gesloten. Dit is mijns inzien het juiste traject.

Bakito | 12-11-10 | 12:12

gozahtje | 12-11-10 | 12:07
vertel ik liever niet uit privacy overwegingen. Ik verzeker je dat deze tekst is uitgesproken eind december 2009 tijdens een Goudse wijkteamvergadering. Iedere wijk in Gouda heeft een zogenaamd wijkteam waarin bewoners zitting nemen om zich als vrijwilliger in te zetten voor hun wijk.

freedom for all | 12-11-10 | 12:11

freedom for all | 12-11-10 | 12:02
Mooi verhaal, wie is de auteur?

gozahtje | 12-11-10 | 12:07

widtvoet ® | 12-11-10 | 12:03
Wat een toeval allemaal weer :)

Je hebt een punt hoor, had zin om even te stangen

Nacho_Vidal | 12-11-10 | 12:06

@Morgan le Fay | 12-11-10 | 12:03

Daar hebben we ook al iets op gevonden: ons regulier onderwijs. Alleen onttrekt "men" zich daar maar wat graag aan, is er vrijwel geen controle en valt de kwaliteit van het desbetreffende onderwijs ook nog eens vies tegen.

Het is niet zo moeilijk om op basis van voorliggende voorzieningen nieuw beleid te ontwikkelen hoor, kennelijk is de wil om dat te doen domweg niet aanwezig.

Reinaert | 12-11-10 | 12:06

@ widtvoet ® | 12-11-10 | 12:03
Goed bezig. Voorhoef in de puin, auw-aan-den-mond.
Sterkte, beterschap enz., usw., etc..

Multiflauwekulti | 12-11-10 | 12:05

1st Male Lesbian | 12-11-10 | 12:04
Probeer er maar gewoon in te komen. Het is toch de bedoeling dat het ooit weer uitgaat.

Nacho_Vidal | 12-11-10 | 12:05

widtvoet ® | 12-11-10 | 11:57

Je hebt ongetwijfeld gelijk - wat meteen duidelijk maakt waar de dieptrieste schoen knelt. Om uit je vel te springen.

Morgan le Fay | 12-11-10 | 12:05

freedom for all | 12-11-10 | 12:02
Uw eigen afscheidsbrief toen?

Nacho_Vidal | 12-11-10 | 12:04

@ Nacho_Vidal | 12-11-10 | 12:01
Welke maat?

1st Male Lesbian | 12-11-10 | 12:04

@1st Male Lesbian | 12-11-10 | 11:57
Die ligt inmiddels in de brandton. Ik heb nog overwogen het ding als zeil te gebruiken:
www.catamarandomrep.com/pictures/catam...

Maar ik kreeg die gele vlekken er niet uit....

An die ARBEIT | 12-11-10 | 12:03

Reinaert | 12-11-10 | 11:54

Ja, maar dat instituut bedoel ik niet speciaal; dat is voor jongeren die al echte misdaden hebben begaan. Ik bedoel vooral iets waar ook heel jonge kinderen al terecht kunnen, in de hoop er nog wat van te maken voor het definitief te laat is.

Morgan le Fay | 12-11-10 | 12:03

@Nacho Vidal 11:44

Je zal 't niet willen geloven maar heb vanochtend voor het eerst ooit idd. zo'n ding ingebracht. In m'n bek dan wel maar toch. Kudttandarts. Overigens kan iedereen weleens een foutje maken natuurlijk in zijn of haar schrijfsels maar deze Van Rossum maakt het wel erg bont.

widtvoet ® | 12-11-10 | 12:03

December 2009:
Dit moment wil ik ook gebruiken om jullie mede te delen dat dit mijn laatste wijkteamvergadering is geweest. Ik heb besloten om te stoppen met mijn activiteiten voor de Goudse wijkaanpak. Hoezeer het mij ook spijt ben ik tot deze beslissing gekomen door het steeds beter doorzien van de schrijnende tegenstelling tussen beeldvorming en harde werkelijkheid van de leefbaarheid in Gouda. Ik wil niet weglopen zonder jullie hierover helderheid te verschaffen, hoezeer mijn mening wellicht kan verschillen met die van jullie.

Wat mij persoonlijk dwars zit, is dat onze inzet voor de leefbaarheid met projecten zoals meer groen en extra speelvoorzieningen haast verspilde energie lijken als je tegelijkertijd machteloos moet toezien hoe de sociale cohesie in onze wijk in zeer ernstige mate wordt aangetast. De bijeenkomst enkele weken geleden met bewoners van het Walmolenerf hebben mij dit nog eens overduidelijk gemaakt. Deze mensen hebben al enkele jaren te maken met zeer ernstige vormen van overlast zonder dat dit mij als voorzitter in deze schokkende mate bekend was. Schijnbaar zijn de vele ernstige incidenten weg gefilterd door een bestuurlijk en uitvoerend systeem dat het in mijn ogen allang had moeten opnemen voor deze bewoners.

De overlast rond het Walmolenerf heeft mij er bovendien verder van overtuigd dat de ontwikkelingen in Gouda wat leefbaarheid betreft niet de goede kant op gaan. En het heeft mij ervan doordrongen dat de belangrijkste oorzaak hiervan in het algemeen als een taboe wordt behandeld.
De oorzaak van de verdergaande achteruitgang is naar mijn overtuiging gelegen in de groei van de Islam in Gouda. De Islam zoals deze zich in Gouda manifesteert, cultiveert een wij-zij denken, dat uitpakt als een splijtzwam in de Goudse samenleving en een tweedeling veroorzaakt die funest is voor de leefbaarheid, de sociale cohesie en de economische vitaliteit in deze stad.
Waar onze moderne, vrije, westerse cultuur uitgaat van verdraagzaamheid voor diversiteit, gelijke rechten voor man en vrouw, gelijkwaardigheid van de diverse levensovertuigingen, zien wij hoe een groeiende groep inwoners van deze stad bezig is om zichzelf te isoleren in een parallelle, islamitische samenleving die weinig tot niets op lijkt te hebben met onze moderne opvattingen, zich op sommige punten onverdraagzaam toont en zich incidenteel zelfs al het recht lijkt toe te eigenen om moderne mensen het leven zuur te maken. Er zijn weliswaar ook goede uitzonderingen maar deze bevestigen wat mij betreft de regel van de toenemende tweedeling in deze stad. We zouden ons veel beter moeten realiseren dat de Islam geen integratie van Marokkanen toestaat maar hen eerder aanspoort tot kolonisatie en islamitische enclaves nastreeft. En dit zal onvermijdelijk in toenemende mate gaan leiden tot botsingen met onze vrije, Westerse cultuur en voor nog meer onleefbaarheid gaan zorgen voor moderne mensen in Gouda.

freedom for all | 12-11-10 | 12:02

@1st Male Lesbian | 12-11-10 | 12:00

Rooibosthee (met één klontje, zoetekauwen!) en koekjes dan. Dat zal ze leren!

Reinaert | 12-11-10 | 12:02

1st Male Lesbian | 12-11-10 | 11:57
Ik heb net een nieuw pakje gekocht. Wil je die anders uitproberen?

Nacho_Vidal | 12-11-10 | 12:01

@ laagvliegert | 12-11-10 | 11:59
Liever niet met water, dat is te duur.

1st Male Lesbian | 12-11-10 | 12:00

Mag ik die van Rossum even een draai om z'n oren geven?

Hanxie | 12-11-10 | 11:59

Bij nader inzien vind ik dit toch wel een prima plan. Laat ze maar een tweede keukenhof aanleggen. Leveren ze nog iets op. Maar na 14uur per dag buffelen wel gewoon met water en brood de kerker in.

laagvliegert | 12-11-10 | 11:59

@An die ARBEIT | 12-11-10 | 11:51
We zijn allen nog in diepe rouw, onze Nel. Trouwens, zou ik alsjeblieft m'n tijgerstring terug mogen die ik bij jou heb laten liggen? Kan ik dat hoofdstuk ook weer afsluiten en praat ik niet meer met jou.

1st Male Lesbian | 12-11-10 | 11:57

@Morgan le Fay 11:45

Veel te voor de hand liggend.
Veel te veel kommon sense.
Veel te veel kans op sukces.

Vergeet 't dus maar. Bestuurders zien je aankomen met dergelijke nuchtere ideeen. U heeft van het ontwikkelen van beleid duidelijk geen kaas gegeten.

widtvoet ® | 12-11-10 | 11:57

@Alexander de Kleine | 12-11-10 | 11:55

In een land waarin je voor een paar - kennelijk foute - woorden al voor de rechter wordt gesleept denkt iedereen wel drie keer na voordat hij of zij tot daden over gaat.

Lullig maar waar.

Reinaert | 12-11-10 | 11:57

Het aloude "Geen woooorden maar da-ha-den..." zou alle praters zo langzamerhand in de oren moet tetteren. Opmerkingen als "met alle middelen bestrijden" en "keihard aanpakken" komen me de keel uit. Het probleem met Marokkanen in Gouda bestaat al vanaf begin jaren 90 dus het wordt (ook daar) tijd de woordenstroom van bijna 20 jaar eens écht in daden om te zetten.

Alexander de Kleine | 12-11-10 | 11:55

bruine kikker | 12-11-10 | 11:54
Ja, maar in die tijd bestonden Euroshopper en Schultenbrau nog niet.

Laat maar weer zitten..

Nacho_Vidal | 12-11-10 | 11:54

@Morgan le Fay | 12-11-10 | 11:45

Dat internaat is in principe gewoon voorhanden hoor. Al jaren, alleen we doen er gewoon veel te weinig mee. Wordt trouwens gerund door het Ministerie van Defensie.

Reinaert | 12-11-10 | 11:54

ruggegraatloos gezwatel van dorpsidioot. stop die bollen maar in de grond, de volgende dag is zijn ze met scooters vermalen. wat deze sufferd niet snapt dat je met niet rationeel denkend volk te maken hebt. cultureel hebben ze schijt aan onze regels en het zijn niet-volwassenen. we hebben het hier over kinderen die door de ouders niet worden opgevoed zoals wij dat wensen. als je dat accepteert dan lijd je een vreselijke nederlaag en je zwicht voor chantage (lees interview hiddema over familie petalo in het tijdschrift "geert"). een pak slaag en de rekening naar de ouders, met de mededeling dat indien het nog een keer gebeurt, de straf verdrievoudigd wordt. dan hebben ze wat te verliezen en zullen ze inzien zich te moeten aanpassen. gebeurt dat ook niet, dan terug naar het eigen land (waar dit soort gedrag overigens volstrekt onmogelijk is).

minimá-armezusvan.. | 12-11-10 | 11:54

Zuma | 12-11-10 | 11:46

Nee, ik loop niet gewoon door.
Beetje jammer dat u daar meteen vanuit gaat.
Ik zeg alleen dat ik de 4 keer dat ik in Gouda was er geen vervelende Marokaanse jongeren heb gezien.

Daarom vraag ik of er iemand uit Gouda komt die iets concreets kan noemen.

AlfaRosso | 12-11-10 | 11:54

Onze Poolse broeders hebben al eens geholpen, toen ze de troepen van de Sultan van islamitisch Turkije van voor de poorten van Wenen weggejaagd hebben.
Nog eens om hulp vragen misschien?

bruine kikker | 12-11-10 | 11:54

Eerst zien dan geloven in SoftNL anus 2010.

Nickname20 | 12-11-10 | 11:54

An die ARBEIT | 12-11-10 | 11:51
Het begint met taal zeggen ze wel eens. Maar het is goed dat je mij erop aansprak.

Voor je het weet terroriseer ik de hele boel met mijn voorraad bloembollen

Nacho_Vidal | 12-11-10 | 11:53

@Multiflauwekulti | 12-11-10 | 11:41
Ik was even wat naar den dumperdt aan het uploaden. De multitaskfunctie was even gecrashed.
*blokje Goudsche kaas uitdeelt* Ies van halalgeit van de Oosterwei.

illuvatar | 12-11-10 | 11:53

@Nacho_Vidal | 12-11-10 | 11:47
Kom op, gun mij ook wat ;)
@1st Male Lesbian | 12-11-10 | 11:48
Mijn televee doet niet aan SBS6, dan krijg ik de melding: " Ter bescherming van uw psyche is dit kanaal geblokkeerd ".
Is het gezellig daar op de camping? Een beetje bijgekomen van de dood van Nel?

An die ARBEIT | 12-11-10 | 11:51

Stuur Eric Lucassen naar Gouda.

Bigi Bana Boy | 12-11-10 | 11:51

@Multiflauwekulti | 12-11-10 | 11:41
U riep?
*keihard taaldeliquenten bloembollen planten laat*

illuvatar | 12-11-10 | 11:50

Kaas is ook gewoon een beetje eng, zie Groeten in de rimboe.

1st Male Lesbian | 12-11-10 | 11:48

borderliner | 12-11-10 | 11:26 Die bloembollen?

reageerbuis | 12-11-10 | 11:47

An die ARBEIT | 12-11-10 | 11:45
ja ja

Nacho_Vidal | 12-11-10 | 11:47

AlfaRosso | 12-11-10 | 11:42
Als u wat ziet wat eigenlijk niet hoort of potentieel niet zou kunnen horen loopt u zeker door zonder iets te zeggen, te vragen of te kijken? Ja er is zeker wat aan de hand in Gouda, zodra je je iets van zegt over wat ze niet naar normale maatststaven aan uit vreten zijn of gewoon even goed gaat kijken wat die jongens aan het uitvreten zijn (sociale controle uitoefenen).

Zuma | 12-11-10 | 11:46

Geen idee hoe het juridisch moet, maar kunnen jeugdige raddraaiertjes uit (allochtone) disfunctionele gezinnen niet gewoon naar een kostschool worden gestuurd? Naar een wellicht nog op te richten, goed internaat met eigen sportvoorzieningen en no-nonsense personeel. Verplicht leren, verplicht sporten, slechts (een deel van) de normale schoolvakanties en zo nu en dan een weekendje naar huis. Alleen al een behoorlijke opleiding en normale vrijetijdsbesteding zouden volgens mij een grote stap in de goede richting zijn. En wat de kosten betreft: we pompen er nu ook al zakken vol belastinggeld in zonder dat het merkbaar iets oplevert en bovendien kan de kinderbijslag naar die scholen in plaats van naar de ouders.

Morgan le Fay | 12-11-10 | 11:45

@Multiflauwekulti | 12-11-10 | 11:41
Het was ook eerder een vraag dan een verbetering, altijd eerst van het eigen gelijk uitgaan, uiteraard. En als we het toch over taalfouten hebben"
@Nacho_Vidal | 12-11-10 | 11:40
Hey! Plak daar eens een t achter!

An die ARBEIT | 12-11-10 | 11:45

widtvoet ® | 12-11-10 | 11:43
widtvoet (met een t) toch!

Verkeerde tampon ingebracht vanochtend?

Nacho_Vidal | 12-11-10 | 11:44

Geef ze dan ook alleen maar bloembollen te eten...

Rico Tampeloerus | 12-11-10 | 11:44

"Dat dit niet gebeurd is dramatisch." Gebeurd?

"Veel van die jongens komen uit gezinnen die de vorige probleemgroep hadden." Huh?

"Alleen met nog geen honderd agenten en straatcoaches kan het dieper liggende probleem worden opgelost." Woordje "niet" vergeten wellicht?

"Deze mensen moeten zelf de wil hebben te willen investeren in Gouda want anders ontstaat probleem na probleem." De wil te willen investeren?

"We moeten daarom een 21ste heropvoeding instellen." Iets met "eeuw" weggevallen misschien?


En er staan ongetwijfeld nog meer taalfouten en verkrachte zinnen in dit korte stukje tekst. Allejezus Huilbert. Stukje diep in de nacht op je mobiele telefoon zitten tikken toevallig na een fles Pisang Ambon?

widtvoet ® | 12-11-10 | 11:43

Zuma | 12-11-10 | 11:38
Het is jammer dat ze zelf (de ouders) na al die jaren niet bijv. geld hebben opgespaard om een nieuw leven te beginnen in Marokko. Het is ook jammer dat ze niet inzien dat het hier niet werkt met hun cultuur.

Maargoed, aangezien ze alles op hun beloop laten en het prima vinden zal het er nooit van komen.

Nacho_Vidal | 12-11-10 | 11:43

Ik woon er vlakbij, kom er niet vaak.
Er zijn inderdaad veel Marokanen, maar ik zie ze gewoon netjes lopen.

Is dit weer borrelpraat van rechts of is er echt iets aan de hand in Gouda??

Hier mensen van Gouda??

AlfaRosso | 12-11-10 | 11:42

@ An die ARBEIT | 12-11-10 | 11:39
Njet. Eerste was goed.
Heb je nog mazzel dat Illuvatar zich ff niet laat zien.

Multiflauwekulti | 12-11-10 | 11:41

rara | 12-11-10 | 11:38
Niets mee te maken. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten!

Nacho_Vidal | 12-11-10 | 11:40

Phew, ik schrok al. Ik had toch wel in de richting van theedrinken gedacht. Het recht zegeviert wederom.

pollodepiemel | 12-11-10 | 11:39

Gekneust?

An die ARBEIT | 12-11-10 | 11:39

@Multiflauwekulti | 12-11-10 | 11:35
Dan houdt je dus een gekneusd kneusje over :)

An die ARBEIT | 12-11-10 | 11:38

@Nacho_Vidal | 12-11-10 | 11:29
Ontkennen zit in hun cultuur. Voor ons ziet het laf uit, voor hun hoort het zo. Dat is een van de dingen die ze op moeten geven om hier te integreren.

rara | 12-11-10 | 11:38

Lokale CDA heeft wel door dat de huidge generatie van rotzooischoppers in Oosterwei broertjes of zusjes zijn van de vorige. Ze hebben nog niet door dat die oudere kloodtzakjes nog steeds actief zijn alleen dan buiten de buurt. Ouders zijn idd er de oorzaak van, gewoon geen goede opvoeding naar westerse maatstaven (vrouwen, homo's, werken voor geld). Grootset probleem wordt dat de huidige generatie ook weer kinderen gaat krijgen en ik ben er bang voor dat die opvoeding zo nodig nog slechter zal zijn zolang er niets veranderd in de softe aanpak.

Zuma | 12-11-10 | 11:38

An die ARBEIT | 12-11-10 | 11:34
Dat klopt. Maar dat mag helaas niet.

Vroegah heb ik ook 1 keer voor bureau HALT gewerkt. Prima werkgever. Alleen vond ik de werkzaamheden tamelijk zwaar. Alles was ARBO technisch dik in orde. We kregen lekkere warme handschoenen om de hekken die een aantal jaar daarvoor voor de konijnen in de grond waren aangebracht eruit te trekken.

Dat werkte voor mij wel. Later nooit meer iets uitgevroten.

Deze knapen verdienen nog iets zwaarder me dunkt.

Nacho_Vidal | 12-11-10 | 11:38

@Nacho_Vidal | 12-11-10 | 11:32
Niet als ze Papaverbollen gaan planten.
*zich afvraagt of Papaver wel een bolgewas is *

necrosis | 12-11-10 | 11:37

@ Boomschade | 12-11-10 | 11:36
Bloembollen planten. Dáár word je pas moe van...

Multiflauwekulti | 12-11-10 | 11:37

Ik word hier zo moe van.

Boomschade | 12-11-10 | 11:36

Geachte heer van Rossum, komt u wel eens buiten ? Leest u wel eens de krant ? Praat u wel eens met mensen in Gouda ? Heeft u op één of andere manier contact met Gouda, of uberhaupt met deze planeet ? En zo ja, hoe dan ?!?

Marcus Porcius Cato | 12-11-10 | 11:36

De nieuwe leus van het CDA te Gouda laat zich makkelijk raden "doe 's dol met een bloembol".
Stel kneuzen...
Dát is trouwens het enige dat helpt; kneuzen. Zo'n pestventje direct een enorme stomp voor z'n harses geven: "MAG NIET KUDTKINDT". En dat recept herhalen, net zolang tot 'ie braaf is. En gekneusd.

Multiflauwekulti | 12-11-10 | 11:35

Bestaan er geen reuzenbloembollen?
Zeg maar van die bollen waarbij ze gaten in de grond moeten graven met een afmeting van 2 bij 0,6 meter en pak hem beet 3 meter diep?

bennietboosmaar verd | 12-11-10 | 11:35

Als of ze dan wel in ene op het werk verschijnen, laat me niet lachen .

peetd2 | 12-11-10 | 11:34

Sterf toch met die " heropvoeding ". Retoriek die nergens toe leidt!

Gewoon die schoffies laten voelen dat er consequenties aan het gedrag dat ze vertonen verbonden zijn! Nu worden ze nooit gepakt, en wanneer dat wel gebeurt kunnen ze een paar middagen bloembollen planten o.i.d.

Dat schrikt toch niet af? Een gast van twee meter hoog en 1.80 in de schouders die met een wilde blik en een knuppel op je af komt gerend als je je misdraagt, dat schrikt af!

An die ARBEIT | 12-11-10 | 11:34

Reinaert | 12-11-10 | 11:29
De keukenhof zal met lede ogen toekijken...

Nacho_Vidal | 12-11-10 | 11:32

Mooi geschreven!
Kunnen ze niet voor straf de catering verzorgen voor de 2e kamerleden?
Je kunt een hard werkende bloembollenteler niet opzadelen met dit soort "hooligans", er blijft geen bolletje meer over voor de export.

homie | 12-11-10 | 11:32

@Nacho_Vidal | 12-11-10 | 11:27

En ik geef je op een briefje dat heel Gouda in no time baadt in één grote zee van bloemen.

Reinaert | 12-11-10 | 11:29

rara | 12-11-10 | 11:27
Kijk, dat soort nieuws doet een mens goed.

Maar ze ontkenden wel. De laffe honden.

Nacho_Vidal | 12-11-10 | 11:29

@sjaakdaak | 12-11-10 | 11:26
Wat is het verschil tussen een bivakmuts en een burka?
Als je lef hebt .... doe het dan met open vizier... idioot!

bennietboosmaar verd | 12-11-10 | 11:29

Hier kan je toch maar een ding op zeggen: facepalm.nl/

Tortasi | 12-11-10 | 11:29

Reinaert | 12-11-10 | 11:25
Niet eens zo'n slecht idee. Onze Poolse broeders komen dan echt goed van pas.

Nacho_Vidal | 12-11-10 | 11:27

Wat is er nou toch met die bloembollen? Dat is toch OORLOGsvreten?

JanRap | 12-11-10 | 11:27

@ necrosis | 12-11-10 | 11:22
Muurtjes stucen natuurlijk.

Pa Cartwright | 12-11-10 | 11:27

was er niet al zoiets als taakstraf!
daar is geen enkele van dat tasjesvolk beter van geworden!!

lokaalfaal | 12-11-10 | 11:26

TUCHT!! Keiharde tucht!!
Niks bloembollen planten. Keiharde tucht.
Ram het er maar in!

borderliner | 12-11-10 | 11:26

Binnenkort hebben we met de paar mensen die nog wél accentloos Nederlands spreken een gesprekje over bivakmutsen, knuppels en andere gerelateerde zaken in de andere rotwijk in Gouda. Ik denk dat dat beter helpt dan die apen bloembollen laten planten.

sjaakdaak | 12-11-10 | 11:26

@necrosis | 12-11-10 | 11:22

Met een fles wodka in de ene en een knuppel in de andere hand toezicht houden?

't Is maar een idee hoor maar onze Poolse broeders kennende zou 't zo maar kunnen werken!

Reinaert | 12-11-10 | 11:25

-weggejorist-

drummert1972 | 12-11-10 | 11:24

Wat is 'bikkelhard'?
Net zo als de Volkskrant bikkelhart cartoons over niet-moslim-dingen plaatst?

grote haas | 12-11-10 | 11:24

Wat voor bollen moeten ze planten dan?
Ammereetsia's ? Klotefonia's of "Vergeet mij Nietjes ?
Voor je het weet schoppen ze Maanzaad in de grond en komen er volgend voorjaar allemaal minaretten de grond uit !

bennietboosmaar verd | 12-11-10 | 11:24

Aarstulpen planten lijkt me beter

conqueror | 12-11-10 | 11:24

Van tuinieren wordt je rustig, schijnt het. Goed plan dus.

Detlev Tarnowitz | 12-11-10 | 11:23

"Waar zijn de ouders? "
Nou in het theehuis of de moskee. Zo moeilijk is dat toch niet!

Wim-Lex | 12-11-10 | 11:23

Ja, eerst bloembollen planten en dan keihard een potje Wii-en als je vervelend bent. Dat zal ze leren.

deministerpresident | 12-11-10 | 11:23

Gewoon op de bek stoempen die gasten, en vooral hard! Die softe behandeling heeft al jaren bewezen niet te werken!

gozahtje | 12-11-10 | 11:23

Als mocro's asperges gaan steken, wat moeten de Polen dan gaan doen?

necrosis | 12-11-10 | 11:22

Bloembollen laten vreten zou beter zijn

Nacho_Vidal | 12-11-10 | 11:22

Nou jongetjes, foei! Niet meer doen hoor... Anders moet jij weer tegen je ouders zeggen dat je echt niks hebt gedaan.

rechtvoorzijnraap | 12-11-10 | 11:22

DeSlapendeInktvis | 12-11-10 | 11:16
een beetje geintegreerde trekt klinkers uit de straat.

ex-prostituee | 12-11-10 | 11:22

"We moeten daarom een 21ste heropvoeding instellen."

Wa's er van die andere 20 terechtgekomen dan?

Pa Cartwright | 12-11-10 | 11:21

Yeah right, and monkeys might fly out of my butt.
CDA, tot ik de eerste relmocro's met een knuppel in de nek op straat zie liggen is dit niets dan lege retoriek!

De Stramme Kabouter | 12-11-10 | 11:20

@TheVoice | 12-11-10 | 11:17
Veel te warm...

An die ARBEIT | 12-11-10 | 11:20

De PvdA weet dat je dit soort problemen moet aanpakken met gesubsideerde buurthuizen, buurtvaders, straatcoaches, bureau jeugdzorg, gemeenschapsprojecten en PvdA-hoogleraren die de schuld geven aan autochtonen. De werkelijke reden dat de PvdA het niet willen aanpakken is omdat dat ze stemmen gaat kosten van hun islamitische achterban.

fietskettingslot | 12-11-10 | 11:19

echt, hoe durf je het serieus voor te stellen en dan te denken dat je daarmee de oorlog gaat winnen. neeneenee.

Lasvillan | 12-11-10 | 11:19

Bloembollen planten op Antarctica en als ze goed doorwerken een bakkie warme Chocomel.

Op zich niks mis met zo'n plan toch?

Reinaert | 12-11-10 | 11:18

@DeSlapendeInktvis | 12-11-10 | 11:16
Chocomel met stukjes dropkaas....

An die ARBEIT | 12-11-10 | 11:18

Hier word je zoooo moe van. Zullen we ons land maar weggeven en met zijn allen naar marokko gaan?

TheVoice | 12-11-10 | 11:17

De Goudse jeugd is toch uitermate goed geïntegreerd enzo? Bloembollen en chocomel, kan het Hollandscher?

DeSlapendeInktvis | 12-11-10 | 11:16

Een knuppel! Of meerdere knuppels! Of gewoon een frikking leger aan Ferrie's daar de buurt in en schoonvegen die handel! Met knuppels!

Het moet toch ooit een keer genoeg zijn geweest? Het is toch duidelijk dat alleen geweld tegen dit soort helpt? Die jochies verstaan niks anders!

An die ARBEIT | 12-11-10 | 11:16

Een paar mooie stichtelijke woorden van een prediker kan ook geen kwaad hoor.

Real Opperprutser | 12-11-10 | 11:16

Je blijft lachen

Kater | 12-11-10 | 11:15

Dus ze gaan HALT inzetten?
Vernieuwend hoor.

Zlat | 12-11-10 | 11:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken