
Ja, we geven het toe: we hebben vaak erg
kwetsend geschreven over de hbo-scholier. Zeker de variant die een "opleiding" volgt in de mediahoek (bij voorkeur via InHolland), is vaak goed de lul geweest. Waarvoor geen sorry. Maar toch even nuance: sommige hbo-scholieren worden namelijk beestachtig behandeld. Op zich is het terecht om scholieren ook als scholier te behandelen, laten we daar duidelijk over zijn, maar er zijn grenzen. Zo is het volstrekt inhumaan om scholieren te
verplichten die vieze, giftige, waterige, calvinistische, maagkanker veroorzakende cichorei die automaatkoffie heet te drinken. Dat doe je gewoon je ergste vijand niet aan. Kijk, dat scholieren zo weinig smaakontwikkeling hebben dat ze Senseo-meuk wél lekkere "koffie" vinden, dat kun je ze niet kwalijk nemen. Maar gun ze dat leed dan ook gewoon! Hbo-scholieren zijn mensjes van vlees en bloed, zelfs degene die vrijwillig voor Windesheim hebben gekozen. Die hebben recht op de primaire levensbehoefte genaamd "redelijke koffie" (en goed onderwijs maar je kunt niet alles hebben in Nederland). Dus gaarne per direct die Senseo weer teruggeven aan de klas "Knippen en Plakken met Mediadingetjes" anders bellen we Amnesty. Wil je dat? Nee, dat wil je niet hè? Dit advies was bindend. GS-ombudsman out.
Reaguursels
Inloggen... of koffie
En dit is nieuws omdat?
@ saxion hogeschool is het al jaaaren zo. en daar kost de koffie ook nog eens veel meer. De cateraar (albron) is sowieso een mega afzetter. Prijzen zeg echt absurd.
1 euro voor een bak thee.
Op de HAN in Arnhem helaas ook geen lekkere koffie (DE)..
gelukkig werkt suiker wel tegen de slechte smaak.
in den ochtend wel lekker een bakkie nespresso ristretto om de leed wat te verzachten.
@ eigen-mening | 10-11-10 | 19:48
Ik heb Jort Kelder aan de telefoon... hij wilt z'n elitaire uitspraken terug.
Trouwens, we hebben het hier wel over de school waar RutgerT op heeft gezeten he!
De GS Budman zul je bedoelen. Of was het nou de bukman..
@eigen-mening
wil je ons wel eem student noemen(A)
Op Fontys Journalistiek in Tilburg was het jaren geleden (toen nog academie voor journalistiek en voorlichting) hetzelfde verhaal, ook daar was de thee en koffie heel duur en is de waterkoker na een dag al door een agressieve concierge verwijderd omdat 'de catering ook wat moest verdienen'
Ik zuip Nespresso.
Net een slagje te duur voor de scholier en heel veel slagen beter dan Senseo.
welke prutser drinkt er nu koffie, cola ftw!
-weggejorist-
Mijn school ook, haha.
De koffie uit de automaten laat de bekertjes smelten omdat die zo heet is, waardoor het lijkt alsof het kopje vol zit.
Eerst stonden er automaten waaruit Max Havelaar koffie kwam, TOP APPARATEN!
Nu staan ze er van ´house of coffee´. Die je oplichten, en het smaakt naar koffie dat 10 maanden geleden gezet is, wat water bij gegooid is. en KLAAR:D
en dan denk je, ik ga bij hun koffie corner koffie halen. ja, ze hebben wel 2 hele corners. zien er uit als kleine kantines. alleen dan zonder stoelen. Waar ze zeggen: De koffie vers te malen. Maar ik zie toch duidelijk de senseo schuimlaag.
Dus we blijven lekker filteren.
Rutger kom je even langs bakkie doen? =D
Koffie in Zwolle is uberhaupt niet te zuipen.
Wat een gezeik om een bak koffie..
koffie in de klas? Jezus christus. Vroeger was het wel anders. Stukken beter.
Ook mijn school, en ik neem ook al een tijdje een thermoskan koffie mee :D.
Inderdaad niet te zuipen op Windesheim.
Inmiddels is Geenstijl.nl in Delft uit de lucht op Inholland computers. :P
Ik ken de koffie! Erger nog, het is mijn klas!
Allemaal een euro inleggen voor gezamenlijke koffie, wat krijg je:
Super de Boer Huismerk-meuk, BAH! (één keer, nooit meer)
Gewoon koffie kopen bij binnenkomst. Kost een euro' tje, is prima te doen!
Krijg je er nog een vriendelijk "GOEDEMORGEN" van de koffiedames bij ook...
Haha wat leuk! Mijn school!
En ja het is waar! De kantinetafels staat vol met zelf meegebrachte koffie-apparaten en thermoflessen!
Trouwens de koffie die op school wel lekker is betaal je 1,- voor
Lekker Middeleeuws dat koffiezetapparaten verwijderen uit klaslokalen.
Kom nou toch eens met iets nieuws...
Bert, wat heb jij toch een HBO-fetish zeg.
@Reinaert
Ik kam met een mening en een stelling. Maar werd beticht deze te doen vanuit een (niet respectabele) positie als betonstorter. Dat verkeerd geschapen beeld trachtte ik recht te zetten met mijn 2e posting.
Morgen weer dikke fee toucheren dus ga me nu even daarop richten (toegift).
byebye
Senseo mag geen koffie heetten, wat een troep.
Voor mij enkel en alleen filterkoffie.
Anders niks.
Ach ja Bert, je moet wat posten.
Tjongejonge dan neem je toch gewoon een thermosflesje met koffie mee? ik vind m'en eigen bakkie troost toch het lekkerst
Reinaert | 10-11-10 | 14:02
Mee eens. Tijd voor nog een kopje koffie...
@c.onjo | 10-11-10 | 13:59
Ik heb eerlijk gezegd geen enkel idee en ik wil dat ook graag zo houden :-)
Reinaert | 10-11-10 | 13:51
Zouden die civetkatten nou ook de hele dag met een opgebolde anus rondlopen. Misschien dat ze daarom wel de hele dag op hun staart staan....
@An die ARBEIT | 10-11-10 | 13:45 &
@c.onjo | 10-11-10 | 13:47:
Koffie en toiletteren zijn - zeker in de vroege ochtenduren - kennelijk onlosmakelijk met elkaar verbonden, ik ken dat ook "ergens" van.
Zeker na een sterke bak laat het zich goed toiletteren, is mijn ervaring althans.
Maar na "de daad" toch altijd wel even netjes de klauwtjes wassen. Al was het maar om putlucht uit je koffiemok te voorkomen.
@Reinaert | 10-11-10 | 13:43
@An die ARBEIT | 10-11-10 | 13:45
Ik was mijn handen nooit maar mijn l*l altijd.
@Kopschimmel | 10-11-10 | 13:44
Je vraagt dan ook om een portie modder als je je zo opstelt. Denk je dat het iemand ook maar één seconde interesseert hoeveel jij per dag, week of maand binnenharkt?
Kom met een mening, kom met een stelling, kom desnoods met een lulverhaal maar ga niet lopen zeveren over hoeveel jij wel niet "binnenharkt". Dat boeit niet.
Reinaert | 10-11-10 | 13:43
Ik doe het meestal in de omgekeerde volgorde. Ik drink koffie om te kunnen schijten....
Schokkend verhaal dit!
@Reinaert | 10-11-10 | 13:43
Ben ik weer blij dat ik hier over het algemeen alleen zit...
* handen wassen gaat *
Windesheim muss kaputt! enzo enzo
Hmmm misschien is er ook sprake van duistere omkooppraktijken/kartelafspraken/monopoliepositie e.d. op deze hogeschool. Dit moet onderzocht worden, neeeee parlementaire enquete... nog meer ambtenaren nutteloos werk laten doen.
*Klachtencomissie van de NMa bellen doet*
@Reinaert
Er werd met modder naar me gegooid dus ik voelde me geroepen dat even recht te zetten. Kicken op mij als persoon laat ik wel aan mijn publiek over. (niet jullie nee)
@An die ARBEIT | 10-11-10 | 13:41
Ach, hoeveel mensen wassen hun klauwen na het toiletteren en lopen vervolgens linea recta richting het Senseo-masjien om daar nog een bakje te produceren?
't Is allemaal maar relatief hoor.
@c.onjo | 10-11-10 | 13:35
Met kattenstront aan je klauwen...
Doe me dan maar gewoon een bakkie Senseo.
Ok, de koffie is geen vrije markt op het Windesheim. Typisch.
@Parsons | 10-11-10 | 13:38
Er is inmiddels een commissie gevormd die een subcommissie gaat aanwijzen.
Dus over een jaar of dertien horen we hier meer van!
Ik zeg: een frituurpan achterin de klas!
Vlammetjes iemand?
Het is heel goed dat hier aandacht aan wordt besteed. Ik zag de buzz al op de twitters voorbij komen en het is inderdaad schan-da-lig wat het Windesheim hier doet.
Een vers bakkie pleur gaat boven het woonrecht.
Heeft het Europese Hof al een uitspraak gedaan?
Hoe moeilijk is het: universiteit = student, HBO = sGowlier. Wat een knijter, koffie van 40 cent is te duur... Lees ook de hilarische oplossing in de comments onder het artikel.
@Kopschimmel | 10-11-10 | 13:34
Er is dan ook niets mooiers dan zelfverheerlijking hè?
Gefeliciteerd jongen. Echt. Succesverhaal numero zoveel hier!
An die ARBEIT | 10-11-10 | 13:08
Of de koffieboon is eerst voorgekauwd door de civetkat om vervolgens het hele spijsverteringskanaal langs te gaan, waarna men in de uitwerpselen de bonen zoekt om die te vermalen tot koffie. Dan drink je echte koffie....
@Sliptong
Ik heb de luxe om met 2/3 dagen per week 4 maal modaal binnen te harken. Maar neemt niet weg dat ik kots op kleuters die denken dezelfde luxe te kunnen permitteren in een fase dat ze alleen maar geld kosten.
Op de Hanzehogeschool is dit al jaren zo. Catering bedrijf heeft daar het alleen recht op het zetten van koffie. Ze wilden zelfs eens een koffiezetter in beslag nemen aldaar :')
@D.K.Dent | 10-11-10 | 13:25
Doodgeknuffeld bedoel je? Tja, dat doen we hier ten lande ook met allerlei lieden.
Gelukkig nog steeds zonder fatale afloop, dat scheelt.
De beste oplossingen zijn de eenvoudigste, check de reactie onder het Stentorartikel:
---
Neem gewoon een thermosfles met koffie mee, daar kunnen ze niets tegen doen.
An
an - 10-11-2010 | 12:26
@Sliptong | 10-11-10 | 13:22
Nee, daar hou ik me niet mee bezig. Ik ben meer van het kleinschalige zeg maar, anders was ik allang paus of Obama geweest - maar ik ken mijn beperkingen.
En even voor de goede orde: van koffie heb ik meer verstand dan de paus van Ian Paisley en Obama van het Christendom.
Tijdens mijn studie(!)tijd was ik een trotse geheelonthouder van koffie uit automaten. Ik heb spijtig genoeg wel toegegeven aan goedkoop tapbier.
@ariedebanaan | 10-11-10 | 12:58
Zoek eens op: oorzaak brand Bouwkunde TU Delft. Was dat alleen wel een professioneel DE apparaat, waarschijnlijk hetzelfde waar zij over klagen.
@eerstneukendanpraten | 10-11-10 | 13:13
Het is in dergelijke gevallen maar net hoe hoog de nood is.
Zo'n bak dropwater kan een verademing zijn wanneer je op een warme zomermiddag je lupa tussen een je messtins en een paar naar ammoniak stinkende sokken van gisteren uitvist. Honger (of dorst) maakt rauwe (koffie)bonen zoet.
Reinaert | 10-11-10 | 13:18
nee, ook iets van geloofsovertuiging islam vs christendom ofzeau en een klein lap grond ergens in t oosten van turkije..
Maar islam is een knuffelcultuur.. was toen ook al zo... ze hebben Armeniers enkel geknuffeld en warm onthaald..
/cynisme
@Kopschimmel | 10-11-10 | 13:22
LOL. Schiet het een beetje op met de wapening plaatsen? Morgen storten of wat?
@Zuigen kreng ! | 10-11-10 | 13:21
Je moet je taalgebruik een beetje aan je opleidingsniveau aanpassen. "Effe" is zo In Holland.
@Reinaert | 10-11-10 | 13:11
Die Endlösung?
Antwoord is *Thermoskan en broodtrommel*
stelletje verwende kutblagen uit tweeverdienders/finex/ikea/senseo/renault -gezinnen.
Je voelt je heel wat he Bert, met je bachelor wijsbegeerte?
@An die ARBEIT | 10-11-10 | 13:08
Ghehe.
Iets met muggen en olifanten
Kijkt naar rechts en ziet koffiezetapparaat, tosti-ijzer en waterkoker in leslokaal staan @ Hogeschool Rotterdam. Zelfs leraren en andere medewerkers komen een bakkie drinken (met speculaasje ofzo) hier voor maar liefst 0.05 per bakkie vrijwillige bijdrage :) Is de pot leeg, zet je effe nieuwe. Is de koffie op, pak je het geld uit het potje en loop je effe naar de super..
Zo! ik als Windesheim studente ben het hier helemaal mee eens!! We willen Douwe Egberts terug ipv het koffie huismerk van de schoonmaakdienst ISS Cleaning.
@D.K.Dent | 10-11-10 | 13:17
Moet ik daaruit concluderen dat die hele Armeense kwestie eigenlijk alleen om de koffie ging? Lekker is dat.
*** Geschiedenisboekjes gaat redigeren ****
Historisch! Na het palingoproer doet nu het Senseo-oproer de Nederlandsche maatschappij tot in haar diepste gelederen trillen! Nu kunnen we het leger eindelijk ook eens buiten Afganistan inzetten! Mond dicht en studeren, sgoliertjes!
@Multiflauwekulti | 10-11-10 | 13:15
Ik moest me gisteren ook al beteugelen....
Maar mooi niet! Vandaag ben ik uitgeslapen en vol frisse, cynische moed.
Dus!?
Reinaert | 10-11-10 | 13:09
Wil je wel trakteren op een kopje lekkere Armeense koffie (die ik hoe tegenstrijdig ook bij de Turk haal) :)
Dont touch our coffee!!!
@eerstneukendanpraten | 10-11-10 | 13:11
Dat komt hier uit de automaten. Dan weer soort van soep dan weer iets wat op koffie moet lijken uit de zelfde slurf. Een collega had laatst croutons in zijn kerriekoffie.
@Superior Bastard | 10-11-10 | 13:15
Goed om te horen dat je toch met die scholieren meeleeft. Dat zouden meer mensen moeten doen. Maar om er nu zelf meteen een online-drama van te maken zou ook weer te veel eer zijn voor die scholieren, toch?
*** Nog maar eens een pad in het apparaat gooit ***
Spiegeltje? * servert down*
@ Art Vandelay Ultor | 10-11-10 | 13:14
Ja, mijn jongen. Ja. Echt waar.
@ An die ARBEIT | 10-11-10 | 13:14
Max H. belde. Of je je een beetje in zou willen houden.
Reinaert | 10-11-10 | 13:11
Het was ook slechts een suggestie mijnerzijds om een eventuele petitie te vinden.
@Multiflauwekulti | 10-11-10 | 13:13
Eg waar, ome kulti?
@eerstneukendanpraten | 10-11-10 | 13:11
Dat hele concept is toch ook opgezet om ervoor te zorgen dat arme boeren hun onverkoopbare meuk ook kwijt konden?
@Nacho_Vidal | 10-11-10 | 13:10
Als je automatenrotzooi of senseo blijft zuipen, dan doe je dat niet omdat je het lekker vindt, maar omdat je het nodig hebt.
Het nodig hebben is verslaafd zijn.
Verslaafd zijn is een beetje sneu. Vooral aan koffie en vooral aan automatenkoffie.
Dan doe je iets niet helemaal goed.
vagehond | 10-11-10 | 13:07
Vaak gethermost op survival/kamp/velddienst. De eerst kop smaakt nog een beetje lekker, de tweede naar een mix van koffie/thee en de rest smaakt naar dropwater...
@ Art Vandelay Ultor | 10-11-10 | 13:12
*bemoedigend op het bolletje van Art klopt*
Kalm, jongûh. Kalm. Eens is het ook jouw tijd om van überheerlijke koffie te genieten.
@Art Vandelay Ultor | 10-11-10 | 13:12
Ja mooi hè? En meedoen kost niets heur!
Zeiken over het weer en over de kwaliteit van de koffie is des Hollanders.
Op mijn bureau staan al een tosti-apparaat, combi-magnetron, waterkoker, frituurpan, beschimmeld koffiezetapparaat, gasfles, en koelkastje met vriesvak gevuld met perenijsjes. Ik heb nu geen plek meer voor mijn laptop en werk dus maar thuis.
@ alle studenten:
www.youtube.com/watch?v=oXunXUov6LQ
En nou niet meer zeiken. Als Ali B. het zegt is het waar.
Wat een elite toch weer, het GS-publiek. Met hun échte koggie.
*traantje wegpinken doet*
An die ARBEIT | 10-11-10 | 13:08
Beter dan die Max Havelaar meuk, wel eens gekocht, dacht dat het pak een paar jaar over tijd was! Rook naar een mengeling van erwtensoep en gedroogd gras...
@Superior Bastard | 10-11-10 | 13:09
Ik maak geen onderdeel uit van het probleem.
Hooguit van de oplossing.
Art Vandelay Ultor | 10-11-10 | 13:04
Nou nou nou
Dit interesseert me oprecht
@Koning Koe | 10-11-10 | 13:04
Back to the basics. De meeste problemen in de moderne Nederlandse samenleving vinden nou eenmaal hun oorzaak in de kwaliteit van de geserveerde koffie.
Zou Hero Brinkman ooit aan de drank gegaan zijn als de koffie in de tweede kamer goed geweest was? Echt niet hoor!
Zou Peggold ooit de Armeense genocide hebben ontkend als die Armeniërs een fatsoenlijk bakje koffie hadden kunnen zetten? Ook al niet!
Koffie is de motor van de samenleving. Leer er maar mee leven!
Reinaert | 10-11-10 | 13:06
Probeer eens www.wijwillenegtekofie.nl
@Sliptong | 10-11-10 | 13:01
Precies, alleen als er een mannetje " from the rolling mountains of Colombia " op een ezel elke ochtend je keuken in komt gesjokt met een zak koffiebonen ( en bijbehorende hernia ) op de rug, dan kan je zeggen dat je echte koffie drinkt.
Koffie op het werk is noodzaak, thuis genieten.
Ik heb dan ook geen koffieapparaat, alleen een cafetiere, koffiemolen en verse bonen. Ook een ideetje voor deze scholieren, zet gewoon een waterkoker en wat echte koffie neer.
Of neem een thermoskan mee.
@Superior Bastard | 10-11-10 | 12:59
Het ligt natuurlijk wel voor de hand om HBO'ers te bashen, mede met dank aan InHolland en de aldaar bij aankoop van één bakkie Senseo afgegeven diploma's maar eigenlijk is het ook wel een beetje pathetisch.
Ik bedoel, deze scholieren hebben duidelijk behoefte aan betere koffie dan aldaar uit de automaten stroomt en willen dat puntje dan ook duidelijk onder de aandacht krijgen (en hebben zelfs al een echte Senseo-masjien geïnstalleerd).
Het probleem is dus al gedefinieerd, de oplossing is nog niet helemaal (want heet illegale Senseo) maar het begin is er. Alles overziende vind ik wel dat wij mogen opkomen voor de zwakkeren in de samenleving en ons steentje bij mogen dragen.
Met andere woorden: waar kan ik een online petitie tekenen?
PFFFF
koffie?
Windesheim schendt veel meer dan alleen het recht op drinkwater
Noem maar op, wat wil je? Examenfraude door leraren in het nadeel van de student die daardoor van school gezet worden?? belangenverstrengeling tijdens zittingen van het college van beroep DOOR de examencommissie?? Leraren die zo verknipt zijn dat ze in therapie zitten, maar als daarover klachten van leerlingen zijn worden ze in de doofpot gestopt? Nooit gebeurd...
Nee, bij Windesheim zit wel meer mis dan de koffie hoor...
Drink dan ook gewoon niet die rommel.
Zwarte dood.
Er gaat (bijna) niets boven een caffettiere. Gewoon, simpel ende ouderwetsch. Met bronwater en topkoffie in de juiste verhouding... onverslaanbaar qua smaak en kracht.
Gaap.. kom op jongens, er is vast wat relevants te vinden..
@An die ARBEIT | 10-11-10 | 12:55
Ergo: nespresso is ook automatenkoffie. Ergo: een koffiezet apparaat is ook een automaat dus het maakt niet uit. Alleen als je met de hand het kokende water door een filtertje laat lopen heb je échte koffie.
@fuckje | 10-11-10 | 12:56:
Balsaq heeft even staan trillen op zijn benen, en nadat hij even steun heeft gezocht tegen de muur moet hij je nu toch even iets vertellen.
Meisje (toch?) toch... Koffie die in een thermosfles heeft zitten garen is ongeveer net zo lekker als een boterham met appelstroop die ene halve dag geplet in een broodtrommel heeft gezeten.
Koffie drink je vers, van verse _bonen_ wel te verstaan.
Over die peuk wil ik het niet eens hebben.
Senseo is voor tokkies.
@Multiflauwekulti | 10-11-10 | 12:55
Dan schenken we echte koffie in en bedienen we "the subject" van repliek.
Reinaert | 10-11-10 | 12:53
What else?
Ik geen enkele student of scholier die koffie drinkt.... Ik ben dan ook al volleerd natuurlijk en heb de leerplicht al 20 jaar achter mij...
-weggejorist-
Haha wat een gezeik. Lutsers.
Bij ons op het werk staan ook van die automaten met ondefinieerbare meuk. Gelukkig is er geen gezeik over de waterkoker en neem ik meerdere malen per dag een driedubbele espresso oploskoffie. Nog altijd beter dan dat opgewarmde slootwater.
En goed om te weten: Een collega maakte ooit eens een 10x geconcentreerde snelfilter drap die verdund moest worden met kokend water tot een ouderwets bakkie pleur. Niet binnen te houden!
@Superior Bastard | 10-11-10 | 12:51
Beetje ongefundeerd. Moewahaha. +1
Gewoon,
thuis op jouw manier de lekkerste koffie zetten, in de thermoskan doen, en dan in de pauze lekker buiten je bakkie doen met een peuk!
Aardige vraag voor de KvW: waaruit bestaat het crema laagje van een bakkie Senseo?
@brunswijk | 10-11-10 | 12:47
Die koffie komt uit een Senseo-Automaat..
Ergo, Senseo is ook automaatkoffie.....
Ik heb niets met zeikende studenten.
Behalve wanneer ze bij GS op de voicemail staan met het verzoek of het filmpje verwijderd kan worden.
* Maalt koffiebonen met de La Cimbali *
* Maakt expresso met de La Cimbali *
* HmmmmmT *
Je hebt koffie en je hebt senseo. Da's hetzelfde verhaal als met Grolsch: je hebt Grolsch en je hebt bier. Ik prefereer bier. Senseobier?
@Superior Bastard | 10-11-10 | 12:51
Cheap. Sgoliertjes bashen, mede mogelijk gemaakt door Douwe Sara Egberts Lee.
Superior Bastard | 10-11-10 | 12:51
Windesheim staat tot universiteit als slootwater tot koffie.
blikjegrolsch | 10-11-10 | 12:49
Echter echte koffie komt uit kaffa.....
HBO staat tot universiteit als Senseo tot échte koffie.
ach, dat is vast ook een of ander project, hoe kun je goed drammen, doe maar kijken hoeveel blogs en kranten je halen kan.
Boven de 3 = goed cijfer ofzo.
Brekend nieuws: HU Amersfoort doet hetzelfde! :-0
Ga liever lekkere muziek draaien: soundcloud.com/dondiablo/don-diablo-ft...
In de mediatheek van Windesheim kun je koffie halen voor 0,25 dezelfde kwaliteit van de andere automaten. Er is een DouweEgberts Corner waar je goede koffie kan halen.
Gelukkig ben ik er nu weg aangezien Windesheim een van de slechtste administratieve dienst heeft die ik ooit meegemaakt heb op het HBO. En dat zei mijn moeder dat het twintig jaar geleden niet veel anders was. Slechtste HBO school die ik ken.
Echte koffie komt uit een Jura. Punt.
@ PjottervanK | 10-11-10 | 12:47
Op zich een redelijke vraag. Bert is tenslotte 11+.
@brunswijk | 10-11-10 | 12:47
Een Senseo-apparaat is dan ook een soort handbediende miniatuur-koffieautomaat.
Gewoon bedoeld om je thuis ook te laten drinken wat je op school of werk ook drinkt.
Multiflauwekulti | 10-11-10 | 12:46
Hahahaha. Je weet togg, ik heb de sleutel....
Senseo is koffie voor onrendabelen. Bah, zo mogelijk nog goorder dan automatenkoffie.
De link volgend kwam ik uit op een artikeltje dat rept over "school of media".
Wat is het nou? School, of toch media?
Of moet ik dat heel erg hip en InHollands maar weer op z'n Angelsaksisch lezen?
-weggejorist en opgerot-
Mag je wel zelfgesmeerde bammetjes eten van de cateraar?
@ Drs. D. | 10-11-10 | 12:42
Mag jij daar aanzitten dan als conciërge?
Xandrino | 10-11-10 | 12:43
varkensvet, VARKENSVET. Ben je helemaal gek geworden, varkensvet....
En waar denken die studenten koffie voor nodig te hebben?
Als je jarenlang automatenkoffie moet drinken dan valt een senseo heel erg mee.
In de automaten stoppen ze ook het allergoedkoopste roodmerk dat ze kunnen vinden.
eerstneukendanpraten | 10-11-10 | 12:41
Gij zijt een man van staal...
Als yup wil je niet uren in de keuken staan met je Barista. Een Nespresso machine naast de laptop is derhalve ideaal.
eerstneukendanpraten | 10-11-10 | 12:41
Heerlijk ja, lekker varkensvet met een beetje koffie erbij, dat zit in die pads namelijk...
ik nam altijd een platvink mee naar school
Ik zweer je, ik heb net een koffie op uit een automaat hiero op de uni en dacht "wat een ranzige meuk toch hiero"...
Nepstudenten > nepkoffie.
Simpel eigenlijk hè?
@Gizzlina
-
Je haalt me de woorden uit de mond. Maar ik kan me voorstellen dat er op sommige HBO-instellingen nog wel eens van 'scholieren' wordt gesproken, gezien het niveau daar.
Ja kijk, als senseo je maatstaf is voor een lekker kopje koffie, dan ben je niet meer te redden en kun je zeker niet oordelen over de kwaliteit van andere koffie.
Ik duld godverdomme geen kritiek op de Senseo-meuk. Als ik wakker word doe ik twee pads EXTRA DARK in de dubbele padhouder en druk op een enkele kop koffie. Als ik na het nuttigen hiervan nog niet wakker ben herhaal ik de procedure nogmaals. Heeeeerlijk toch?
debully | 10-11-10 | 12:35
De koffie eh?
Al die smerige apparaten hebben van die Robusta troep. (of is het andersom)
Hoe dan ook, die smerige poedertroep. Ik kots ervan
Wee diegene die verzonnen heeft dat scholen als bedrijven gerund moeten worden.
Krijgen we scholier vs student gezeik weer. Kom op dat ligt gewoon aan je houding. Ik vind als student die meuk ook niet lekker
GEENSTEIL BOTERGEYL!!!!!!
eindelijk iemand die wel aan scholieren denkt->in de zin van koffiedrinken!
Koffieapparaat in het klaslokaal? mhh dat had 35 jaar geleden de juffrouw van klas 3 op de lagere school en dan hadden er 2 corve en die gingen die andere 5 leraren bedienen.
Inderdaad, het recht om een goed bakkie te drinken moet iedereen hebben.
Anders kun je je werk niet uitvoeren.
Maar koffie zetten zal voor de meeste studenten erg lijken op koken omdat je meer dan één handeling moet verrichten...
Gelukkig hebben we universitair opgeleide mensen die ons arme HBO-ers begeleiden in het doolhof der Nederlandsche taal en ons leren dat "degene ... hebben" tegenwoordig zonder meervouds-n wordt geschreven. Dank u.
Toen ik studeerde dronkj ik met gemak 10 'koppen' per dag. Dat was ook niet te zuipen, maargeod, je moest kiezen: bibliotheek of kantine.
Senseo is vies, maar automaatkoffie is vaak nog vele malen erger. Terecht dus.
Het artikel begint goed met "klaslokalen" en "school of.....", maar helaas daarna weer verkeerd gebruik van het woord studenten.
Zo moeilijk is het toch niet?
Wat een niveau!
God o god het is ook net Havo 6 daar. Koop gewoon je koffie, slechter dan die Senseo-meuk zal het zeker niet zijn...
REAGEER OOK