Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Meneer Cohen. U draait en u bent niet eerlijk

cohenkoppiekoppie.jpgDat wordt strafregels schrijven vandaag voor Job Cohen. En de graffiti van het hoofdkantoor verwijderen. En de buitenboel aan kant maken. Want oh my Drees. Wat een dra-ma-tisch interview met de halfgeblesseerde aanvoerder op links. Om snel het geheugen op te frissen: PVV komt met voorstel om de macht van hare majesteit de informateur in te perken. Voorstel haalt het niet, want de PvdA heb er geen zin an. Hoppa, zo naar de prullemand, historische kans (*) verkeken. Maar wat zegt Job een paar weken later: "Nu wijst de koningin de informateur aan. Ik denk dat het verstandig is om dat nog eens goed tegen het licht te houden." Huh, wat is dat nou voor een draai? De man met meer swing in zijn achterste dan Christina Aguilera en Shakira bij elkaar legt het zelf uit. Weliswaar was de PvdA het gewoon eens met dat PVV-voorstel. Maar de uitgestoken hand werd niet aangepakt, omdat het niet voortkwam uit (proest) de juiste motieven. Jawel, Job kijkt moeiteloos in de hoofd van de collegaatjes, om te checken of de gedachten van politicus m/v wel langs zijn morele meetlat passen. In dit geval was sprake van ‘venijn en revanchisme’. Binnenkort dus een voorstel van de PvdA dat al eerder gedaan is. Maar ditmaal van de PvdA. Dus inclusief moreel gelijk en daarom zoveel beterder. Nee, Wouter Bos de Tweede heeft echt geen idee waarom de kiezer zijn partij tabee zei: "Ik zal alles doen om ervoor te zorgen dat we die mensen weer terugkrijgen. Ze passen bij onze idealen". Juistem. Wachten wij ondertussen de boze reactie van twitter-Bea af.

Reaguursels

Inloggen

Bea rules !!!

fotofuck | 11-11-10 | 14:21

Quotje uit interview Cohen:
"Hoe ziet ons land eruit na twintig jaar alleenheerschappij onder Job Cohen?
‘Dan hebben we een land met open grenzen.' "
Ja, dan hebben we Nederland dus afgeschaft. Heerlijk!! Cohen weet namelijk wel waar hij zijn kiezers vandaan moet halen...

medusa324 | 09-11-10 | 22:30

Sjah! Ik dacht even dat mijn geheugen me over dit onderwerp in de steek gelaten had. Maar gelukkig, het was gewoon een PvdA draai.

hotmint | 09-11-10 | 20:31

VanKoetsveld | 09-11-10 | 09:02
Oh ooow!

''de hoofd''

alweer een.

beernd | 09-11-10 | 18:14

Cohen is de grootste politieke flapdrol ooit. Een man zonder visie, zonder doel. Lees maar: U bent niet een leider die zegt: die kant gaan we op?

‘In grote lijnen wel. Maar ik heb geen blauwdruk: zo gaan we het doen.

Dat is hetzelfde als in de taxi stappen en op de onvermijdelijke vraag van de chauffeur waar de rit naartoe gaat antwoorden: Rij maar richten het noorden.

Waar je dan uitkomt, geen idee. Cohen heeft geen visie, geen doel. Een eerste klas drollenkoning die bovendien bij alles wat de PVV roept bij voorbaat "Tegen!" schreeuwt. Ook al stelt WIlders morgen voor om de grenzen volledig open te stellen voor alle kansloze analfabeten uit de hele wereld, dan zal Jobje toch "Tegen!" gillen. Alleen maar omdat Geert het voorstelt. En als argumentatie voor dat "Tegen!" krijg je dan kul als: Ja, maar de PVV opperde dat uit "venijn en revanchisme".

Ik ben dolblij met deze flapdrol als leider van de PvdA. Je kan je geen betere onbenul wensen dan Cohen om de PvdA binnen no time onder de 5 zetels te krijgen, de plaats waar deze linkse maatschappijvernielers thuishoren!

Jos Schmitz | 09-11-10 | 18:06

zo ontzettend zielige kinderachtige partij geworden die PVDA. Het kon na Melkert nog veeeel erger. Dank u wel meneer Job 'yes we' Cohen, iedere overgelopen kiezer komt nooooit meer terug, de PVDA wordt een echte fossielen partij

Rene Zoutketel | 09-11-10 | 17:20

Mooi interview waaruit blijkt dat Cohennus, evenals zijn partij het zicht op de werkelijkheid reeds lang uit het oog is verloren.
Uit zijn opmerking dat Wilders de rol van het staatshoofd tot een ceremoniële wil beperken uitsluitend uit rancune ivm de aversie van Bea tegen de PVV tijdens de informatie, blijkt nou juist dat Cohen rancuneus is en zichzelf wederom belachelijk en ongeloofwaardig maakt.

Tijdens eerdere debatten in het vorige kabinet heeft Wilders reeds voor bovenstaande gepleit, waar de meeste PvdAers het overigens eens zijn. Maar zij steunen nu Wilders niet, omdat hij handelt uit rancune. Lust u nog peultjes?

En aan de guurders die Wilders verwijten een draaikont te zijn: Erger dan de PvdA kan niet heur. Die hebben tijdens de formatie van het laatste kabinet Zakellende het grootste gedeelte van hun verkiezingsprogramma verkwanseld voor het pluche.
(AOW naar 67, bezuinigd op de thuiszorg en AWBZ, geen parlementair onderzoek naar de steun voor de oorlog in Irak, toch aanschaf JSF en nog even de abortuswetgeving aangepast door het verstrekken van de abortuspil door de huisarts
te verbieden.

Daarnaast heeft de PvdA het kabinet niet om een nieuwe missie naar Afghanistan laten vallen, maar omdat ze in de peilingen op nog maar 14 zetels stonden.

La Vie En Rose | 09-11-10 | 16:52

ZKH EénOog | 09-11-10 | 15:32
???

Hölzenbein | 09-11-10 | 16:46

Job Cohen heeft scheidt aan het electoraat, als het om Partij politiek gaat!

ONS | 09-11-10 | 16:40

-weggejorist-

partijvanmij | 09-11-10 | 16:10

@Hölzenbein | 09-11-10 | 14:07

Er is inmiddels allang aangetoond dat de natuur verziekt wordt OMDAT wij ons teveel met haar bemoeien.
Ik woon in de Randstad.
En ik bedoelde alles/iedereen wat/die ik ONGEVRAAGD en ONGEKOZEN via mijn belastinggeld betaal. Van de bank heb ik enkel een simpel betaalrekeningetje nodig, waar ik per kwartaal om en nabij de € 3.50 voor neerleg (niet overvraagd, hoogstens verplicht om mijn belasting te kunnen voldoen), en eventueel een gratis spaarrekeningetje. Als anderen zich dan toch ten behoeve van een bankdirecteur laten uitkleden (bijv een onnodig levensverzekeringetje laten aannaaien bij een hypotheek) door de bank, heeft die directeur dat mooi verdiend, want daar kies je zelf voor. Als ik bijvoorbeeld T-Mobile kut vindt, neem ik daar ook geen abonnement.
Graaiers bij bijvoorbeeld zorgverzekeringen, waartoe ik verplicht wordt om daar aan deel te nemen, die bedoel ik dus wel ja.

Nou, kom toch maar met al die andere dooddoeners die al 30 jaar worden rondgesmeten, want ik zie nog steeds niet wat ik mis. Ik zie inmiddels wel wat jij al gemist hebt. En dat is het verschil zien tussen opgedrongen en vrijwillige kosten.

ZKH EénOog | 09-11-10 | 15:32

Als de PvdA dit door de kamer krijgt, zullen de credits weer bij de PVV terecht komen. Wat een kinderachtig gedrag van de PvdA.

funkyd | 09-11-10 | 14:38

ZKH EénOog | 09-11-10 | 13:29
Dat moeder natuur zich zelf kan redden is al onzin. Zo lang wij mensen de natuur verpesten redt de natuur zich niet. Milieu overtrokken onzin? Waar woon jij, op de maan? En aartsluie-varkens-die-geen-enkel-economisch-en-maatschappelijk-nut-dienen bedoel je daar ook de graaiers in de banken mee? Moet ik doorgaan met wat je allemaal mist? Nee laat maar.

Hölzenbein | 09-11-10 | 14:07

@Hölzenbein | 09-11-10 | 13:26

Vertel mij dan maar eens wat voor nuttigs ik met dat andere oog zou missen.
Ik hoor het graag van je.

ZKH EénOog | 09-11-10 | 13:29

ZKH EénOog | 09-11-10 | 13:20
Op het andere oog blind zeker?

Hölzenbein | 09-11-10 | 13:26

Hoe meer ik zie en lees van die Cohen, hoe meer ik het idee krijg dat de beste man zelf ook geen flauw idee heeft hoe hij op die positie terecht gekomen is, wat hij moet doen en in welke wereld hij beland is. Een beetje als Pietertje in de pindakaas-reclame.

Eerst dacht ik dat Cohen een beetje moeite met het debat had. De man praat in plattidus zoals 'integraal', 'binden' en 'samen'. Maar uiteindelijk is het niet het taalgebruik dat hem de das omdoet, dat taalgebruik dient enkel om te verhullen dat er geen enkele inhoud achter zit.

harry pikkel | 09-11-10 | 13:20

@Prinsje | 09-11-10 | 12:57

Ach vrouwtje Piggelmee, ik ken die boekjes helaas niet, en ben bang dat ik dat helaas zo wil houden voorlopig ook.
Maar ik zal er inderdaad nooit genoeg van krijgen om zelf te mogen beslissen wat er met mijn zuurverdiende centjes gebeurd, ipv dat het wordt opgeeist door zorgstaatprekers, waarna zij het onder zowel hulpbehoevenden (niet teveel mis mee), als aartsluie-varkens-die-geen-enkel-economisch-en-maatschappelijk-nut-dienen (en daar zijn er véél te véél van) verdelen, alsmede uitgeven aan rare hobby's als kunst (kunstenaars dienen hun geld maar te verdienen gelijk alle andere ambachtslieden: aanbieden naar de vraag), milieu (overtrokken onzin), natuur (alsof moeder natuur zichzelf niet redden kan) en ontwikkelingshulp (om na ruim een eeuw is nog geen ontwikkeling te zien).

ZKH EénOog | 09-11-10 | 13:20

Cohen en PvdA-mensen denken dat ze God zijn en daarom zijn ze zo boos op mensen die zelf nadenken en bevinden. Dat tast hun eigenbeeld aan en riekt in hun overtuiging naar godslastering.

Als God echter een Cohen blijkt te zijn, vrees ik voor mijn leven. Want ik irriteer me kapot aan die man en dat gaat niet goedkomen dan.

Maar ik heb vertrouwen, veel vertrouwen, dat ik het bij het rechte eind heb en Cohen gewoon de eikel is die ik in hem zie.

NoMinister | 09-11-10 | 13:11

Glashard draaien en niet eerlijk zijn. Cohen is een nog ergere psychopaat dan Chroetsjow.

Detlev Tarnowitz | 09-11-10 | 13:06

Volkomen onbetrouwbaar die superlakei. Weg met die losers van de pvda!!!

hertog1 | 09-11-10 | 13:01

Tja, rechts of links, het maakt verder geen reet uit. Iedereen hier eet een lekkere boterham, iedereen kan normaal leven... waarom dan zo zeiken op PVV, PVDA, D66, VVD... typisch gedrag voor rupsjes nooitgenoeg. (leestip voor diegene die dat boekje niet kennen!)

Prinsje | 09-11-10 | 12:57

Als iemand met een grondige pesthekel aan de PVDA (alles wat er maar verkeerd KAN zijn aan een politieke partij is mis met deze club) vermaak ik me kostelijk met Cohen. Er is geen optreden of uitspraak van die man die de PVDA niet nog belachelijker maakt en niet nog verder beschadigt. Ga zo door Job, en blijf alsjeblieft zo lang mogelijk zitten.

brulkikker | 09-11-10 | 12:56

[Q=JobC.] ... Ik zal alles doen om ervoor te zorgen dat we die mensen weer terugkrijgen. Ze passen bij onze idealen... [/Q]

Deze regentenvisie spreekt weer boekdelen over JC en zijn partij. Dictatoriaal ook: 'ze passen bij onze idealen'. Zijn die mensen dan werkelijk alleen maar legopoppetjes die zich alles moeten laten welgevallen om de zieke zorgstaat maar in leven te houden?
En is het dan werkelijk nog nooit in ze (Job en zijn partij) opgekomen dat hun idealen misschien niet meer bij die mensen passen?

ZKH EénOog | 09-11-10 | 12:53

Bea: Hou een sop!

djs | 09-11-10 | 12:53

PVV draaimolenpartij.

Hölzenbein | 09-11-10 | 12:42

@ vanhetgoor | 09-11-10 | 09:39
Spijker op de kop wat u schrijft over Jop. Dat die man nog niet in de gaten heeft dat hij het schoolvoorbeeld is van het Peter Principle (dóórpromoveren tot het punt van totale ongeschiktheid)... een cursus introspectie zou hem niet misstaan. Eigenlijk geldt hetzelfde voor de PvdA: ooit de partij die er was om de uitgebuite arbeidersklasse te emanciperen, hetgeen aardig gelukt is. Waar blijft dan je doelgroep? Die moet je vervolgens zelf creatief bijmekaar sprokkelen: zielige buitenlanders dan maar. En over een afvloeiïngstraject voor Job: hij is 63, dus kan die best met prepensioen. Secretaris-generaal van de NAVO lijkt me een beetje te hoog gegrepen. Of anders een baantje bij de wereldbank?? Een PvdA-er die andermans geld mag uitdelen? Ook beter van niet.

JanRap | 09-11-10 | 12:33

PvdA draaimolenpartij.

Serafijn Lampion | 09-11-10 | 12:26

v=w
sorry.

noly | 09-11-10 | 12:22

Hulde voor de interviewer,Gustav Bessems,
heeft feitenkennis en schrijft,spreekt stijlvol.

noly | 09-11-10 | 12:21

Het ergste is wanneer iemand zelf niet doorheeft dat hij niet geschikt is voor de functie die hij uitoefent.

schweinefleisch | 09-11-10 | 12:20

@Prinsje
Dat zeg ik niet, ik zeg dat PvdA de mensen als gepeupel ziet vandaar ook altijd die arrogantie. Wel goed lezen he en geen woorden in mijn mond leggen ;)

Jaimy Fox | 09-11-10 | 12:04

plaspop | 09-11-10 | 11:41 Dus niemand wordt ooit aangepakt, want er zijn niet eens grenzen om te overschrijden... HHmmm klinkt als: Anarchisme.

heethoofd | 09-11-10 | 12:03

@ Jaimy Fox: ach gossie, en PVV ontfermt zich over het gepeupel?
ga terug je bed in en droom lekker verder, lutser!

Prinsje | 09-11-10 | 12:01

Dit is nou precies het probleem van de PvdA dat nu bloot gelegd wordt. Uit de hoogte en ze zijn zelf rancuneus tegenover PVV. Omdat het een PVV voorstel is willen ze het niet steunen omdat ze geen succesje gunnen aan de Blonde Leider. Als Groenlinks of D66 het had voorgesteld was het wel doorgegaan onder de zelfde voorwaarden. PvdA is een clubje dat zijn neus ophaalt voor het gepeupel en gewoon dwars gaat liggen om het dwars liggen. Bah.Losers.

Jaimy Fox | 09-11-10 | 11:50

hee plaspop, wat schets je een heerlijk paradijs! In zo'n land wil ik graag wonen!
Dank voor je bijdrage! (en eerlijk: volgens mij ben jij ook blij dat je in zo'n vrij land mag wonen!)

Prinsje | 09-11-10 | 11:44

Hoe raken we in godsnaam van die man af. Staatsgreep binnen de PVDA?

aderkalkballenbroek | 09-11-10 | 11:43

Hoe ziet ons land eruit na twintig jaar alleenheerschappij onder Job Cohen?

‘Dan hebben we een land met open grenzen. Waarin mensen zo goed mogelijk zijn opgeleid. Waarin zo veel mogelijk mensen naar de maat van wat ze kunnen aan het werk zijn – iedereen. Een land waarin mensen tot hun recht komen. Dan hebben we een land waarin we verschillen tussen mensen tolereren – tenzij ze over de grenzen heen gaan en dan moet je ze ook flink aanpakken. Een land waarin de klimaatcrisis buitengewoon serieus wordt genomen. Ja, dan hebben we zo’n land.’

Aaaaarrrrggghhhhhhh!!!! Horreur van niet geringe afmeting...

plaspop | 09-11-10 | 11:41

Sinds wanneer zijn politici eerlijk?!

rechtvoorzijnraap | 09-11-10 | 11:34

Is -banned er eigenlijk nog of is ie gebanned? Nee nou hoor je die pipo niet meer. Gebrek aan argumenten waarschijnlijk.

Hölzenbein | 09-11-10 | 11:30

@ banned

Een coalitie betekent draaien. Dus als de PVV mag draaien dan mag de PVDA dat ook.
Flutargument dus weer.

----------------------------------------

Ten eerste is Cohen niet gedraaid. Het formuleren van een motie kan een wezenlijk verschil uitmaken. De PVDA is van huis uit tegen het koningshuis geweest. De formulering van de motie was voor Cohen niet goed genoeg. Ik kan me heel goed voorstellen dat Cohen met de gedachtegang van Wilders( de koningin is iets links, dus dat moet weg) geen zin had om zo'n motie te steunen. Hoe zou rechts het vinden als links een motie zou indienen tegen een "rechtse hobby"?

Cohen heeft voor de rest 100% gelijk. Wilders voert puur revanchisme uit. Nederland had er veel meer aan gehad als het kabinet de arbeidsmarkt had hervormd, de woningmarkt, geld in onderwijs had gestoken.

In plaats daarvan voert Wilders( en het kabinet) belachelijke kortingen door op kunst van tientallen procenten. Op natuur, ook op ontwikkelingshulp. Wilders snijdt niet alleen in de hobby's om het geld. Buiten ontwikkelingshulp levert het werkelijk geen kut op. Maar het is links, dus moet er op gesneden worden. Volgens mij is ook dat de reden waarom er een sociaal leenstelsel komt voor studenten die hun master willen halen. Studenten( vaak universitaire) zijn links en daarom snijdt het kabinet daar.

Nu links in de oppositie zit krijgt het allemaal nog een wrangere bijsmaak. Bovendien stemt de PVDA nu mee met de motie van de PVV. Dus er is geen probleem. Allemaal hersenloos PVDA gebash.

CDA(KVP,ARP en CHU) is veel meer verantwoordelijk voor de huidige staat van het land. Maar die maakt onderdeel uit van de politieke samenwerking. Dus is het goed. Hypocriet.

Insure | 09-11-10 | 11:22

Dat lijkt precies op die rare draai die de PvdA een paar jaar geleden maakte over de wet op de godslastering. Dat was onder Bos, Cohen zat toen nog in Amsterdam. Het is kennelijk structureel. De PvdA is haar politieke kompas duurzaam kwijt. Om jullie geheigen op te frissen: www.depers.nl/binnenland/181603/PvdA-g...

Ivoren Toren | 09-11-10 | 11:22

Nee, PVV en VVD draaien H E L E M A A L niet!
Dubbel paspoort: was een probleem, is geen enkel probleem meer...
AOWleeftijd: moest volgens Geert 65 jaar blijven, werd na mogelijkheid om mee te regeren direct over boord gezet...
Ontslag versoepeling: Zou er moeten komen, mag nu niet eens over gepraat worden...
WW aanscherping... hoog van de toren geblazen dat dat er ging komen, mag eveneens niet over gepraat worden... Hoezo draait PvdA alleen?
Conclusie: Iedere partij draait, iedereen wijzigt zijn ideen na verloop van tijd of door overtuiging.
Als je dan toch links op goedkope manier basht, doe dan gelijk even rechts tegen het licht houden.

Prinsje | 09-11-10 | 11:12

Kan me hier nou niet echt druk om maken... Slap artikel

vies | 09-11-10 | 11:08

Cohen draait. liegt, smeedt geheime plannen, was een slechte burgemeester en woont nog steeds in zijn voormalige ambtswoning. Laat hem lekker de pvda "lijden"...

msgambler | 09-11-10 | 11:03

Überbottehork | 09-11-10 | 09:08
Psych (nix amateur) logt nu pas in. Reden lijkt me dat Cohen snel bang is: wat de boer niet kent, vret 'e niet.
Daarom roept hij ook dat PVV stemmen wint met bangmakerij. Projectie van zijn eigen emoties.
Angst spreekt ook uit taalgebruik in het interview. Veel ehh en hakkelen en "dat ga ik niet zeggen"
Mensen vallen voor het lef van PVV (minus het authentiek narcisme van clown Graus), niet voor bangelijkheid.

Wilhelmina Kuttje | 09-11-10 | 10:58

Zo kan ik me nog een interview herinneren bij Nova met die lul van een Wallage. Hij deed daar hele harde uitspraken over allochtonen die zich niet wenste aan te passen in Groningen. Toen Clairy Polak hem zei "maar meneer Wallage, dat zijn de woorden van Pim Fortuyn" antwoorde hij "ja, maar het gaat erom hoe je de discussie voerd". Met andere woorden, een socialist mag de discussie wel voeren maar een rechts liberaal niet. In dat opzicht is er in de loop der jaren niets veranderd, de PvdA linksmensch voelt zichzelf nog steeds ver verheven boven alles en iedereen.

Bedplassert | 09-11-10 | 10:54

Alleen als het de PVDA uitkomt natuurlijk.

peetd2 | 09-11-10 | 10:53

Dat is nou het verschil tussen een pragmaticus en een lul-de-behanger die enkel bezig is met meningen van anderen.

patat - generatie | 09-11-10 | 10:48

BraterEnWood is niet goed bij zijn hoofd, maar ach... Er is geen enkele linkse meerderheid geweest maar wel schelden op links. Rechtsche primaten.

Hölzenbein | 09-11-10 | 10:47

-banned | 09-11-10 | 10:30
Die breekpunt van Geert werd onder de tafel geschoven toen het nodig was. Geert is links dus hij draait als linkschmensch.

Itastijl | 09-11-10 | 10:39

Clowntje Wilders heeft problemen met Leers vanwege visumplicht? Zal wel weer draaien worden.

Hölzenbein | 09-11-10 | 10:37

Job Flop's ‘venijn en revanchisme’ is nu precies wat de PvdA van de 'heer' Bos aan het opwekken was. Het weggeven van Nederland aan EUrabia en het verraden van ooit als progressief bekend staande principes gaat vrolijk door. Bos gaat de weg van Kok, en Meester-verkwanselaar is nu zelfs een slappe Jood die standaardmatig kiest voor het wegbereiden voor het islamo-fascisme.

Fijnstoffer | 09-11-10 | 10:37

ZSU-23-4 | 09-11-10 | 10:28 Het wordt NU tijd om bij de bezuinigingen op het ambtenarenapparaat die kliek PvdA-beleidsmakers eruit te gooien. Dat levert dubbele bezuiniging op. Dan kunnen de uitvoerende ambtenaren (leraren, politieagenten, brandweer, verpleging) er wat salaris bij krijgen. En wel wat meer dan 2%, zonder dat er een lastenverzwaring ontstaat.

heethoofd | 09-11-10 | 10:35

-banned | 09-11-10 | 10:30
Het gaat en ging om draaien bannedlötser. Nogmaals, snappen die drie hersencellen van jou het nou of niet: Greet draaide al de eerste dag met zijn 65 jaar droom.

Hölzenbein | 09-11-10 | 10:33

Hölzenlötser | 09-11-10 | 10:28

Ben je nou echt zo dom of snap je niet wat een coalitie is ?

-banned | 09-11-10 | 10:30

hfakker | 09-11-10 | 09:59 Om maar even niet te vergeten dat de kosten van zo een wisselbeker hoger zijn dan van de prijzenkast...

heethoofd | 09-11-10 | 10:28

Bovendien en dat is veel erger, is dit ondemocratisch, aangezien zo niet wordt uitgevoerd waar een meerderheid voor is. Maar ondemocratisch gedrag zijn we wel gewend van de PvdA, regentenpartijtje. De PvdA naait op deze manier de kiezer.
De PvdA is een narcistische elitaire wereldvreemde oude proletenpartij geworden, de hele dag te druk met voor de spiegel staan om te zien hoe mooi en goed ze zijn en daarnaast natuurlijk zo veel mogelijk baantjes te jagen en strategische ambtenarenposities in te nemen, zodat u linksom of rechtsom toch genaaid zult worden. Goed dat ze gemarginaliseerd worden.

ZSU-23-4 | 09-11-10 | 10:28

-banned | 09-11-10 | 10:26
Nee joh, natuurlijk niet. Roteren dan?

Hölzenbein | 09-11-10 | 10:28

de vvd draait ondertussen vuistdiep in de kont van de SGP.

aprèsmoiledéluge | 09-11-10 | 10:27

Hölzenlötser | 09-11-10

De één wil 65, de ander wil 67. In een coalitie komt er dus 66 uit.
Heeft niks met draaien te maken.

-banned | 09-11-10 | 10:26

Met de paspoort affaire had Geert ook last van Den Haagisme.

Itastijl | 09-11-10 | 10:23

Greet draaide al de eerste dag met zijn 65 jaar droom. De VVD draait ook, dus niet zo zuur hier rechtschmenschjes.

Hölzenbein | 09-11-10 | 10:20

Please laat Cohen de PvdA strontkar blíjven trekken.
Entertainmentswaarde:+100.
Het gaat helemaal goed zo.

R.B.Scott | 09-11-10 | 10:19

Omdat links niet gewonnen heeft, keren ze zich nu gewoon tegen alles, cq, ook tegen alles wat goed voor ons is. Landsverraders!

Subliminal Truth | 09-11-10 | 10:18

PvdA is ook geen partij van ideeën, maar een partij van machtspolitieke spelletjes.
Al gaat het hele land naar de filistijnen, toch vinden ze hun morele gelijk belangrijker dan het belang van de kiezer.
De PvdA is een vermolmde allochtonen partij geworden, met wat randsocialisten in het midden.

ZSU-23-4 | 09-11-10 | 10:18

erich hoonhacker | 09-11-10 | 10:10
Que?
Cohen heeft destijds, naar nu blijkt, uit pure rancune jegens de PVV, tegen gestemd. Nu lijkt het er sterk op dat hij zich zó door Bea genaaid voelt dat zijn gram jegens haar zwaarder weegt dan die rancune richting Wilders.

Schoorsteenveger | 09-11-10 | 10:15

Schoorsteenveger | 09-11-10 | 09:25 Pechtold en zuiver????? Waar heb je het over.. Als de PVV morgen met een voorstel komt om de burgemeester door de bewoners te laten kiezen, dan stemt D66 tegen.... De stemmen van de PVV zijn alleen welkom wanneer die meestemmen met Pechtold c.s.

heethoofd | 09-11-10 | 10:15

Precies PvdA, ze willen niet meewerken/ samenwerken en hebben zelf geen goede ideeen...

BarneyBoner | 09-11-10 | 10:15

Hooijstra | 09-11-10 | 09:53
Cohen mag het afval uit Gouda als buurman hebben. Zijn partijgenoot annex v/h collega uit kaasstad is ze zat, maar voor Cohen telt iedereen mee en hij vindt ze heel leuk. Alstublieft, Cohen, uw nieuwe buren - rechtstreeks uit Gouda.

Shalome | 09-11-10 | 10:14

Ik zie geen verschil tussen dit 'gedraai' van Cohen en het 'gedraai' van Wilders in de kwestie over het dubbele paspoort van staatssecretaris Veldhuijzen van Zanten-Hyllner. Wilders gaf ruiterlijk toe dat hij geen motie van wantrouwen wilde indienen tegen Rutte 1, omdat hij dat kabinet wél kon pruimen. maar Grijs 1 niet. Waarom zou Cohen nu dus niet net zo'n opportunistische draai mogen maken?

Déze nickname dan... | 09-11-10 | 10:13

Bakito | 09-11-10 | 10:09
gheghe shag inderdaad

sjongejonge123 | 09-11-10 | 10:13

Cohen heeft gelijk de PVV nooit gedogen

istawa | 09-11-10 | 10:12

Is er iets mis met nadenken ?
Wilders reageert op alles vanuit pure emotie, woede meestal: ik ben genaaid en dus pak ik degene die me heeft genaaid. Net zoals een klein kind welles-nietes spelletjes speelt. Dat Cohen daarin niet meegaat en zijn eigen plan trekt lijkt me heel verstandig. Gezond verstand is niet altijd primair reageren.

erich hoonhacker | 09-11-10 | 10:10

sjongejonge123 | 09-11-10 | 10:06
Van Gogh was zelf een fervent draaier. Of rookte hij sigaretten?

Bakito | 09-11-10 | 10:09

Ach, die Job Cohen. Zo consistent als een nat vloertje bij windkracht twaalf. En zijn linkse gabbertjes maar geloven dat het allemaal wel goed komt als zij de heer Geert Wilders maar blijven verketteren. Nee boys, dat gaat jullie niet lukken. In nederland zijn de oogjes opengegaan en heus niet alleen bij het Tokkie volk. Ook mensen die er voor doorgeleerd hebben zijn het met hem eens. En links gaat ijverig door met het graven van het eigen graf. Prima, houen zo en recht zo die gaat.

Polletje Piekhaar | 09-11-10 | 10:08

@ikweetnogmeer | 09-11-10 | 09:52
Wellicht zou hij ook nog aanspraak maken op een mantelzorg subsidie en gewoon lekker thuis blijven.

deraderendraaien | 09-11-10 | 10:02

De meest overbodige partij met de meest overbodige partijlijder(pun intended) minimaliseert zichzelf in ras tempo.

Superior Bastard | 09-11-10 | 10:02

ulk | 09-11-10 | 09:57
En dat is ook waar.

Einde van de Domheid | 09-11-10 | 10:01

Herstel: primi interpares

hfakker | 09-11-10 | 10:00

Democratie heeft haar beperkingen, is slechts het minst slechte systeem, soort van op lange termijn het meest 'ongevaarlijk'.
De koningin, het koningshuis is geruime tijd op rationele gronden een stabiliteitsfactor en levert Nederland meer op dan een gekozen staatshoofd als een president.
Het aantal en het gehalte van buitenlandse bezoeken en handelsmissie heeft meer impact, zeker voor een klein land als wij, dan indien we een president zouden hebben.
Voor alle andere Primi interpari is zo'n adellijke dame (of heer) met tientallen jaren ervaring en kennis, een stuk interessanter om te spreken, dan zo'n wisselbeker.
Leve...

hfakker | 09-11-10 | 09:59

Alsof het de PVV iets uitmaakt wie er welk wetsvoorstel doet.
Als het maar overeen komt met het PVV belang is het gewoon oke hoor.
Laat Job dan maar geloven dat het belangrijk is dat het van de PvdA komt.

deraderendraaien | 09-11-10 | 09:59

Schoorsteenveger | 09-11-10 | 09:25
Dat is wat Cohen dus doet.
PvdA heeft al lange tijd het 'damn if you do, damn if you don't' probleem.
Op een of andere manier lopen ze daar altijd naartoe.

Einde van de Domheid | 09-11-10 | 09:58

Toch ongelofelijk om te zien hoe zulk soort 'volksvertigenwoordigers' in hun eigen wereldje leven waarin het kennelijk normaal is om je als een slappe zak op te stellen.

Piet Pielemuis | 09-11-10 | 09:58

@GeniusIsBorn;NotPaid | 09-11-10 | 09:35
Waarvan akte.

Er wordt hier meer en meer een richting uit gemarcheerd en ook steeds meer synchroon.

aprèsmoiledéluge | 09-11-10 | 09:58

De meest spectaculaire draai-artiest van de afgelopen tijd is Greetje zelf.
Daarbij is Job maar een amateur.

ulk | 09-11-10 | 09:57

Einde van de Domheid | 09-11-10 | 09:54
PvdA is als dat ene resterende stoomtreintje op een spoornet vol TGV's. Met wagonnetjes vol uitgerangeerde kolenscheppers en kaartjesknippers die zich niet willen laten omscholen.

Shalome | 09-11-10 | 09:57

@TisNieZoMoeilijk | 09-11-10 | 09:52
Oncapabel?
Schrijven is moeilijker dan het lijkt.....

necrosis | 09-11-10 | 09:56

Ik heb gehoord dat zijn spindoctor vorig jaar nog communicatie-adviseur bij de ALDI was. Go figure...

vincent S. | 09-11-10 | 09:56

Juxta | 09-11-10 | 09:44
Cohen beseft nu dat zeker in de huidige machtsverhoudingen het totaal geen zin heeft om het pesten van de PVV als belangrijker te zien dan het voeren van beleid.
Cohen beseft nu ook dat Beatrix niet in alle gevallen beslist ten faveure van de PvdA, en dat is rauw op het dak gevallen.
Cohen snapt nu ook eindelijk dat Willem-Alexander een brokkenpiloot is die al het slechte dat in de Oranjes huist, en dat is heel wat, niet zoals Beatrix op slinkse wijze strategisch inzet maar juist op exorbitant domme wijze aan den volke toont.
www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/articl...

Schoorsteenveger | 09-11-10 | 09:55

@ DierkMaas volgens mij is het aardige nu juist dat het gemeenste, arrogantste en smerigste en inhaligste jongetje van de klas op het schoolplein voor de neus van de Directeur & Rector totaal in elkaar getrapt is door het sukkeltje van de klas.
En nu maar huilie hiulie doen dat het allemaal zo gemeen is, inclusief een -en dan speel ik ook niet meer mee-spasme. De PvdA is deaud, lang leve de Democratie!

Fred Janssen | 09-11-10 | 09:54

Toch is dit een heel bekend en vaak voorkomend mechanisme.
In de natuur heet het big monkey small monkey.
Een vertegenwoordiger van een grotere club (alpha aap) zal nooit een idee van een lid (kleinere aap) overnemen. Dus dat idee word dan aan de kant gezet om na x tijd 'spontaan' op te borrelen in het brein van de alpha aap.
Dit keer is het wel heel erg doorzichtig. Cohem had een leuke maiden-speech maar underperformed al heel lang. Ligt het aan de spindokters van de partij. Het is een grote partij en het is jammer voor het enkele licht dat er rondloopt (Eberhard, Adriaan) maar de partij moet om te overleven sterven.

Einde van de Domheid | 09-11-10 | 09:54

@wakkere_nederlander | 09-11-10 | 09:38
LoL.
@Shalome | 09-11-10 | 09:49
Dat klopt, de vraag is alleen of hij zijn ambtswoning ook al heeft verlaten. Iemand toevallig buurman op de gracht? Hij is die man met een grachtenpand met een draaideur...

Hooijstra | 09-11-10 | 09:53

@zeg maar jansen | 09-11-10 | 09:25
Bakito | 09-11-10 | 09:24 Maar mocht ik hem aantreffen als trambestuurder dan stap ik meteen weer uit, met al dat gedraai van 'm kom je niet op je bestemming.
+++++++++++++++++++++++
Je zult Cohen nooit als trambestuurder tegenkomen.
Hij is namelijk een grote wachtgeldenverzamelaar:
Van de "universiteit" van Maastricht
Van zijn staatssecretariaat
Van zijn burgemeesterschap
Van zijn kamerlidmaatschap
+ wat ik nog over het hoofd zie en alles welvaartvast en tot de dood er op volgt.
Kijk dat kun je krijgen als je amptenaar of bestuurder bent en niet als niet-amptenaar als je op de keien komt. Zie artikel 1 van de grondwet.

ikweetnogmeer | 09-11-10 | 09:52

n9.noties.nl/peil.nl/

Kortom, hoe één oncapabel man met halfzachte woorden en een voor de gewone man geschikt uiterlijk het bestuur van Nederland bijna lam legde en op zijn minst fragiel maakte. De PvdA heeft de stijging in de peilingen enkel te danken aan Job's optreden voor de verkiezingen. De daling daarna wordt door het acteren van diezelfde PvdA na de verkiezingsnederlaag ingegeven, waardoor er nu tenminste 10 volksvertegenwoordigers in de tweede kamer zitten waar Nederland echt niet op zit te wachten.

TisNieZoMoeilijk | 09-11-10 | 09:52

Creaguurder | 09-11-10 | 09:42
Alleen mensen die kunnen tellen mogen meetellen.

Shalome | 09-11-10 | 09:50

Cohen raakt met de dag meer uitgeblust. Wat zal die zijn keuze verfoeien dat hij zijn lintenknipper-luizenbaantje in Amsterdam heeft laten schieten.

Shalome | 09-11-10 | 09:49

@ VanKoetsveld
Als een partij bezig is met het graven van zijn eigen graf moet je ze met rust laten.

Marcus Porcius Cato | 09-11-10 | 09:49

@Creaguurder | 09-11-10 | 09:42
Vergeet partij ondermijnend niet,wat dan weer een voordeel blijkt te zijn voor Nederland.

deraderendraaien | 09-11-10 | 09:46

hehe komen we er eindelijk achter dat pvv en pvda eigelijk best wel t zelfde zijn?

Juxta | 09-11-10 | 09:44

... Iedereen telt mee, volgens de PVDA.

Behalve de bevolking van Nederland en de PVV, die allemaal zo graag veranderingen willen.
Hoe kinderachtig en staatsondermijnend kan iemand nog worden?
Cohen zou eigenlijk gevierendeeld moeten worden op het plein voor obstructie en moedwillig vernielen en frustreren van de staat der Nederlanden.

Creaguurder | 09-11-10 | 09:42

Socialisme is zoooo 20ste eeuw!

zeefert | 09-11-10 | 09:42

Was deze wij stemmen toch lekker tegen tactiek al niet vooraf besproken in Vaals?

deraderendraaien | 09-11-10 | 09:41

Wouter Bos heeft het land vele miljarden gekost, daarom moest hij vertrekken. Nu is dat nog redelijk onbekend, het volk zag in Wouter Bos een keurige jongeman die zijn best deed en beschaafd zich tot het volk richtte. Maar zodra de massa door krijgt dat het Wouter Bos is geweest die met miljarden heeft lopen strooien dan zijn de rapen gaar. Daarom is Wouter Bos vertrokken.
Job Cohen is opgetrommeld om te redden wat er nog te redden viel. Maar Cohen heeft de verkeerde mentaliteit. Hij ging alleen naar Den Haag om minister president te worden en nergens anders om. Hij is niet geschikt als kamerlid. Hij is niet geschikt om te debatteren, want dan krijg je repliek! Een burgemeester hoeft alleen zijn snuit te laten zien en zalvende woorden te spreken, en er voor te zorgen dat iemand die te erg blundert zijn biezen pakt. Zelf is een burgemeester nooit verantwoordelijk, net als de koningin. Als er een mooie positie vrijkomt bij de Wereldbank, Europa of Commissaris van de Koningin dan vertrekt Cohen. Kamerlid is niet wat hij wilde zijn, beneden zijn stand en beneden zijn capaciteit.
Ik denk dat met Job Cohen het echte grote verval van de PvdA heeft ingezet. De eerste doodsteek voor de sociaal democratie was natuurlijk de miljarden die Bos in het grootkapitaal heeft gestopt.

vanhetgoor | 09-11-10 | 09:39

@Schoorsteenveger | 09-11-10 | 09:25
Kereltje Pechtold is per definitie niet zuiver hoor! die bestaat voor 99% uit huishoud bacteriën.

deraderendraaien | 09-11-10 | 09:39

Hooijstra | 09-11-10 | 09:34
Job Cohen verdient eigenlijk wel een prijs voor zijn verdiensten voor het decimeren van de PvdA. *De Loden Theepot* :-)

wakkere_nederlander | 09-11-10 | 09:38

Dit zegt alles over het niveau en betrouwbaarheid van de PvdA.
Alleen om "te pesten" worden voorstellen afgeschoten.
Vuil, smerig en nadelig voor de Nederlandse samenleving.

Boomschade | 09-11-10 | 09:37

Het artikel in de Pers is catastrofaal. Ik denk niet dat hij het vooraf heeft ingezien. We mogen God op onze blote knietjes danken dat C. niet in het Catshuis zit.

Petrus de Rewa | 09-11-10 | 09:37

Men kan beter eerst de PVDA afschaffen, misschien maken we dan nog kans op een enigszins leukere en betere samenleving.
Onze koningin legt vanzelf het loodje en Wimlex heb er toch geen zin in. Dus dat lost zich op.

En dan meteen de wet aanpassen zodat ook gewone burgers koning of koningin kunnen worden... Of juist niet!

Immers in een land waar ons wordt voorgehouden dat iedereen gelijk is aan elkaar en dat men allemaal gelijke kansen moet krijgen wordt thans al eeuwen door dit koningshuis met voeten getreden, met instemming van de Partij van de Ongelijkheid (pvda)

Maar laat die rancuneuze Cohen maar aanblijven, dat is goed voor de zetelverlaging der PVDA. Nemen ze straks Peter Rancune de Vries als fractieleider, en die maakt het helemaal af, met zijn haat en bestrijding van en jegens anderen.

Creaguurder | 09-11-10 | 09:36

@Schoorsteenveger | 09-11-10 | 09:25
Dat is puur pestgedrag van de linkse partijen jegens Grote Geert. Zij doen er alles aan het niet eens te zijn met de heer Wilders. Toch kunnen ze niet om de anderhalf miljoen stemmers van de PVV heen en zullen deze dus, wanneer dat zo uitkomt, wél in acht nemen.

Fred Fantoomvoet | 09-11-10 | 09:35

Om wiegel maar te citeren: "verndering van mening betekent dat hij nadenkt". Dus als onze beste Marky Mark mag draaien over dubbele nationaliteiten mag onze theedrinkende ex-burgemeester dat ook!

GeniusIsBorn;NotPaid | 09-11-10 | 09:35

Elatik grote achterban in Oost? Me reet. Of ligt het aan mij dat ik alleen maar lachende gezichtjes zag toen ze aftrad?

mokum4all | 09-11-10 | 09:34

De PvdA gunt, behalve zichzelf en haar doelgroep, niemand het licht in de ogen. De makers van de zielige mensen industrie, alwaar ze zélf aan de touwtjes trekken, laten zich weer eens van hun betrouwbaarste kant zien. Eigenlijk zijn zij het die hele groepen mensen uitsluiten, door ze dom en afhankelijk van de sociale zekerheid te houden. Met niemand kunnen ze samenwerken omdat ze de boel continue belazeren en bestelen. De PvdA heeft in haar statuten opgenomen dat ze het Koninklijk Huis liever vandaag dan morgen zouden zien vertrekken. Maar puur uit jennerij heeft sneue Jobje het voorstel van de PVV niet gesteund, om daar nu -natuurlijk- op terug te komen. Ik stem op alles, maar NOOIT meer van mijn leven op dit leugenachtige stelletje losers...

Dagelijkse Dosis | 09-11-10 | 09:34

PvdA is de partij van de stilstand. Links zou synoniem zijn voor progressief: ammehoela! Dat de koningin lid is van de regering is democratisch onrechtvaardig en daarom uiteindelijk onverkoopbaar naar de kiezer toe. De tijden veranderen en er liggen zoveel nieuwe kansen voor een rechtvaardiger Nederland. Wat is het toch jammer dat deze kansen telkens weer in duigen vallen door toedoen van de linkse "progressieven" die als een huilend kind aan de broekspijpen hangen van hen die ECHT vooruit willen.

wakkere_nederlander | 09-11-10 | 09:33

BeunDeHaas | 09-11-10 | 09:31http://www.at5.nl/artikelen/51786/weg-vrij-voor-terugkeer-fatima-elatik

sjongejonge123 | 09-11-10 | 09:33

Hoe ziet ons land eruit na twintig jaar alleenheerschappij onder Job Cohen?
‘Dan hebben we een land met open grenzen.'
*kotst en flauwvallen doet*

el mero mero | 09-11-10 | 09:33

Petrus de Rewa | 09-11-10 | 09:29 Voorlopig mogen de Albanezen weer Mercedesen komen stelen zonder visumplicht. #metdankaanLeers.

zeg maar jansen | 09-11-10 | 09:31

@ sjongejonge123 | 09-11-10 | 09:30
Huh? Doe eens linken die zooi?

BeunDeHaas | 09-11-10 | 09:31

Hoe is het mogelijk dat we niets meer horen over Ella en Aleid. En de affaire Bos-Wagendorp-Volkskrant? Rehwinkel-Rutte? Zoveel schandalen en toch doodstil in de media en bij de andere partijen. Ik wil die misselijkmakende kop van Job en die vleespet niet meer zien.

Normpje | 09-11-10 | 09:31

@zeg maar jansen | 09-11-10 | 09:27
Gemiddeld grachtenpand is eigenlijk altijd scheefwonen.
Maar niemand een idee of hij nog altijd hier aan de gracht zit uit te buiten dat hij ooit de minst ver plassende burgemeester van de stad Amsterdam was? Dat ondanks alle thee...

Hooijstra | 09-11-10 | 09:31

PvdA Amsterdam: Fatima Elatik mag terugkomen want ze heeft een grote achterban. Dus dan mag je wel wat vautjes maken met centjes. Geeft niet. Vast goede bedoelingen, en veel stemmen, vast van Henk en Ingrid.

sjongejonge123 | 09-11-10 | 09:30

Indertijd was Balkenende wel de laatste die Bos dit verwijt kon maken, maar het klonk aardig.

VictorF | 09-11-10 | 09:30

Fred Fantoomvoet | 09-11-10 | 09:29 Het begint al met instappen, die deur draait.

zeg maar jansen | 09-11-10 | 09:30

Dit citaat is ook mooi:
"Hoe ziet ons land eruit na twintig jaar alleenheerschappij onder Job Cohen?
‘Dan hebben we een land met open grenzen."

Petrus de Rewa | 09-11-10 | 09:29

@zeg maar jansen | 09-11-10 | 09:25
Ik zou een tram niet zo één, twee, drie als draaimetafoor aanhalen. (Alleen vooruit en achteruit gaat?)

Fred Fantoomvoet | 09-11-10 | 09:29

@Bakito | 09-11-10 | 09:24
Wat jij wilt, maar ik geef hem de sleutels van mijn auto niet!

necrosis | 09-11-10 | 09:29

Bakito | 09-11-10 | 09:27 In tegenstelling tot een tram kan een bus echt een ongeleid projectiel worden, Wouter Bus reed het laatste jaar spook.

zeg maar jansen | 09-11-10 | 09:29

@Fred Fantoomvoet | 09-11-10 | 09:25
Ah, ze zitten nog in het rouwproces, wat hun beeld vertroebelt. En zo trekken we stap voor stap de verwarde (aanname!) psyche van de heer Cohen uiteen.

Überbottehork | 09-11-10 | 09:28

Hooijstra | 09-11-10 | 09:26 De scheefwoner.

zeg maar jansen | 09-11-10 | 09:27

zeg maar jansen | 09-11-10 | 09:25
Dan nog liever Wouter Bus.

Bakito | 09-11-10 | 09:27

Petrus de Rewa | 09-11-10 | 09:25 Een politicus zal nooit spreken van verliezen, men heeft het dan over 'in het huidige politieke klimaat de wind tegen hebben, tijdelijk'.

zeg maar jansen | 09-11-10 | 09:27

Mooie draai!
'Nee wij zijn tegen!!'
En dan vervolgens: 'nee wij zijn voor, altijd geweest, maar moreel is het natuurlijk niet toe te juichen dat de PVV het voorstel in gaat dienen. Ja, dan stemmen we tegen om maar kiezers te trekken.'

Make up your mind!
De PvdA zit de PVV driewerf te zieken. Dit is geen politiek meer. Daarin gaat het om de tegenstellingen van partijen, en hoe kunnen we die overbruggen om het beste te doen voor Nederland op alle fronten. Niet om het 'ik mag Wilders niet, en hij is abject en infaam, dus stemmen we altijd tegen ook al zijn we voor!'

BeunDeHaas | 09-11-10 | 09:27

Wat wel interessant is is de vraag of de Volkskrant na het vertrek van Pieter "Bernhard was mijn tweede vader" Broertjes nu wèl kritisch over de Oranjes, hun geschiedenis en hun huidige werkwijze durft te schrijven.

Bos Hout | 09-11-10 | 09:27

BraterEnWood | 09-11-10 | 09:20
U vergeet dat we in Argentinië78 wereldkampioen hadden kunnen worden met Cruyff en Van Hanegem, als de linkse kliek niet zo politiek correct had gedaan. Schande!

Bakito | 09-11-10 | 09:26

Is hij eigenlijk al uit zijn ambtswoning in Amsterdam, of heeft meneer de regent nog even lak aan de regels?

Hooijstra | 09-11-10 | 09:26

@Bakito | 09-11-10 | 09:24
Het afwijzen van een voorstel van een ander omdat hij er zelf niet mee gekomen is lijkt mij toch een uiterst inefficiënte manier van besturen, BTW.

Überbottehork | 09-11-10 | 09:26

Kan iemand mij het principiële verschil uitleggen tussen enerzijds het accepteren van gedoogsteun van de PVV om de eigen programmapunten te kunnen doordrukken en anderzijds het accepteren van de stemmen van de PVV om de eigen programmapunten te kunnen doordrukken? Hoorde kereltje Pechrold vanmorgen op de radio blij en welgemoed de zetels van én de PvdA én de PVV optellen bij de eigen zetels inzake het verder buitenspel zetten van de Oranjes en daarbij duidelijk vrolijk en opgewekt de steun van de PVV bejubelen.
Als je mordicus tegen een situatie bent waarin die verderfelijke PVV gedoogsteun verleent past het naar mijn idee niet om te juichen als diezelfde verderfelijke PVV in individuële gevallen toevallig met jou meegaat. Dat is niet zuiver.

Schoorsteenveger | 09-11-10 | 09:25

Bakito | 09-11-10 | 09:24 Maar mocht ik hem aantreffen als trambestuurder dan stap ik meteen weer uit, met al dat gedraai van 'm kom je niet op je bestemming.

zeg maar jansen | 09-11-10 | 09:25

@Rambo John J | 09-11-10 | 09:14
Integendeel, niemand die de PvdA beter weet te slopen dan Gargamel.
Laat hem maar aanblijven tot de volgende verkiezingen, een parlement zonder PvdA zou pas historisch zijn, nu zitten ze nog in de oppositie....
*heel vals grinnikT*

necrosis | 09-11-10 | 09:25

@Überbottehork | 09-11-10 | 09:08
Het lijkt wel alsof de heer Cohen en zijn partij nog steeds niet kunnen accepteren dat ze de verkiezingen zo zwaar hebben verloren. Met het aantal fictieve zetels van de eerste polls na de aanstelling van Cohen (de gedoodverfde MP) in het hoofd denkt men daar nog steeds dat de uiteindelijke verkiezingsuitslag een soort fout is. In een aanhoudende vlaag van arrogantie proberen ze nu elke keer maar weer in de spotlights te komen met in het achterhoofd de gedachte: "Wij hebben in de afgelopen twintig jaar in zo ongeveer ieder kabinet gezeten, dus wij weten het beter". Het werkt op destructieve wijze averechts.

Fred Fantoomvoet | 09-11-10 | 09:25

@Bakito | 09-11-10 | 09:24
Met een grote behoefte aan een TomTom.

Überbottehork | 09-11-10 | 09:25

Politieke prostitutie: linkse partijen die voor stemmen een gewelddadige religie omarmen en veel ruimte geven (hoe meer ruimte voor religie, hoe minder ruimte voor vrij denken) www.nieuwreligieuspeil.net/node/4001
Linkse partijen die puur om het "tegenzijn" hun eigen ideeën over de monarch aan de kant zetten...
Socialisme / links is een politieke ideologie waarmee kinderen al worden geïndoctrineerd. Net als een bepaalde religie.

sjongejonge123 | 09-11-10 | 09:25

"Hoe komt het dat u de verkiezingen heeft verloren?
‘Ik weet niet of we die hebben verloren. Ja, we hebben een zetel minder dan de VVD.’"
Dat zijn grote schellen voor de ogen!

Petrus de Rewa | 09-11-10 | 09:25

‘Om eraan bij te dragen dat anderen tot hun recht komen. Daar haal ik de meeste bevrediging uit. Dat is de rode draad in mijn leven. Daar ben ik ook goed in.’
-
Door zelf hard te falen wekt de heer Cohen dus de illusie dat andere politici minder hard falen. Werkt super, ik schrok laatst al toen ik toch ergens een sympathiek gevoel voor Femke kreeg ;)

Jappobra | 09-11-10 | 09:24

Überbottehork | 09-11-10 | 09:21
Job is ook geen politicus. Hij is meer een bestuurder.

Bakito | 09-11-10 | 09:24

Ik bedoel is gewoon de aard van het politieke dier, is koeltoer in den haag

maraboe | 09-11-10 | 09:24

Goed stuk Koets. Een zogeheten Gouden Koets. Hef die PvdA op, het was niks, het is niks en het zal nooit wat worden

Klukkluk | 09-11-10 | 09:22

Eh doet de rechtse partijen, vvd voorop, toch ook draaien en niet eerlijk zijn?

maraboe | 09-11-10 | 09:22

Iets beters dan Job Cohen kan de PvdA en ons niet overkomen.
Hij verlost ons en zijn partij uit het uitzichtloos lijden. Een soort euthanasie zeg maar.

Kom op Job - nog twee/drie jaar en de PvdA is een spliterpartij zoals de SGP, die ook niemand meer serieus neemt!

acac | 09-11-10 | 09:21

TwitterBea, dat is Trix helemaal niet zelf. Bovendien zaten ze er wel een beetje naast met die tweet. Prins Pilsener d'n eerste heeft wel degelijk met de gemeente gesproken over de sloop van die twee monumentale boerderijtjes, en de vervangende nieuwbouw.
Nergens heeft er in de azijnbode gestaan dat Prins Pilsener d'n eerste zelf de vergunning aangevraagd heeft.
Dat mag ie namelijk niet van z'n moeder, gezien haar ervaringen met haar zoon en de woningbouw.

zeg maar jansen | 09-11-10 | 09:21

@Bakito | 09-11-10 | 09:19
Heeft u het interview gelezen? Totaal geen touw aan vast te knopen wat de beste man nou wel of niet vindt.

Überbottehork | 09-11-10 | 09:21

pvda = goor, smerig diarreetuig. Net als de rest van links. Ik hoop echt dat Greet, Mark en rattus catholicus beginnen met de grote schoonmaak. Na 50 jaar land verkrachten en 'weg met ons' boeroepen is het land moreel, financieel, sociaal, en zeker ook cultureel, compleet failliet. Zonder dat linkse tuig hadden we nu geen staatsschuld, 6-baans snelwegen, opleidingen die meetellen in de wereld, een export die niet bestaat uit low-margin doorvoer van chinese meuk, arbeidsethos, en vooral: geen tuig op straat.

BraterEnWood | 09-11-10 | 09:20

Job is het mooiste wat geert overkomen is
Makkelijker kunnen we het niet maken.

1%biker | 09-11-10 | 09:20

Het veranderen van mening is een teken van ontwikkeling c.q. persoonlijke groei. Erg logisch in een wereld die continu in beweging is. Dit in tegenstelling tot de starre, fascistische opvattingen van bijvoorbeeld de PVV of de islam.

Bakito | 09-11-10 | 09:19

@bvdbos2004 | 09-11-10 | 09:17
Leg eens uit dan? Hoe kunt u het als weldenkend mens (daar ga ik maar even van uit) met dit gedraai eens zijn? Verlicht mij eens met een antwoord.

Überbottehork | 09-11-10 | 09:19

Haha zelfs het koningshuis heeft de hekel aan de azijnbode!

wakkere_nederlander | 09-11-10 | 09:19

Socialistische partijen #linkse hobby #bah

DanteG | 09-11-10 | 09:17

Ja die koningin heeft ook nog een koets met chauffeur, ik zeg afpakken!

De Treinende Rechter | 09-11-10 | 09:17

Beknopte samenvatting interview met Cohen:
Nee! Nou ja, of toch. Ja, nou u het zegt. Da's waar. Maar toch! Oh nee, dan inderdaad niet.

Überbottehork | 09-11-10 | 09:17

En toch klopt het wel wat hij zegt...

bvdbos2004 | 09-11-10 | 09:17

Niet dollen met de swing van de ass van Shakira.
Dank.

Multiflauwekulti | 09-11-10 | 09:16

@zojammerdit | 09-11-10 | 09:09
Addendum:
JC:"Als wij dit voorstel hadden gedaan, zou de PvdA voor hebben gestemd."
MR:"Maar u hebt het voorstel niet gedaan."
JC "Nee, wij hebben het voorstel niet gedaan, maar ALS wij hetzelfde voorstel hadden gedaan dan zouden we er zeker voor zijn geweest."
MR "Mooi!"

illuvatar | 09-11-10 | 09:16



PvdA bestaat puur bij gratie van stemvolk dat hun naam niet kan lezen of schrijven of spellen, niet weet hoe stemhokjes werken, uitkeringstrekkers en kanslozen. En die moeten eigenlijk maar gewoon heel blij zijn dat ze in een land wonen waar ze dankzij een grondwet niet hoeven te creperen.

Maar om dat een stem in landsbestuur te geven, nee.

Shalome | 09-11-10 | 09:16

Job moet gewoon stoppen.... dit gaat alleen maar erger worden.

Rambo John J | 09-11-10 | 09:14

"Nu wijst de koningin de informateur aan. Ik denk dat het verstandig is om dat nog eens goed tegen het licht te houden."
Job is rancuneus tegen Bix omdat hij geen MP werd?
@VanKoetsveld
Zeer goed stukje!!
*uitprinten en inlijsten doet*

necrosis | 09-11-10 | 09:14

Onbegrijpelijk dat deze PVDA tussenpaus nog mag optreden.

Ignatius J Reilly | 09-11-10 | 09:12

Ach Cohen, net een malle oom die je niet helemaal serieus neemt als hij tegen je praat.... Wel lief maar dom

PalinforPresident | 09-11-10 | 09:12

Iedere keer als ik Job hoor of zie krijg ik flash backs naar mijn jeugd en de bijbel. Job op de mestvaalt was toen al actueel en nu nog. Deze moderne job zit letterlijk op de rokende mestvaalt die de PVDA is of liever gezegd was er nog van over is. Stront !!!!

Bigbadwolf | 09-11-10 | 09:12

Kan iemand mij een mediaoptreden van de heer Cohen noemen die hem positief in het daglicht heeft gezet sinds zijn promotie tot partijleider van de P van de A?

Fred Fantoomvoet | 09-11-10 | 09:12

Typisch PvdA, tegen een goed plan stemmen omdat het niet van jezelf afkomstig is. Zo stemmen ze ook structureel tegen alle SP plannen van die Maoisten uit Oss omdat dat de concurentie is .

Osdorpertje | 09-11-10 | 09:10

De PVV heeft een ceremonieel staatshoofd al sinds het begin van de partij op de agenda. Niet pas sinds deze coalitie vorming. Dhr. Cohen zit zoals gewoonlijk te suffen. Dat de PVDA haar idealen verkwanselt tekent de regentenmentaliteit van deze partij.

watergeus | 09-11-10 | 09:10

Job heeft natuurlijk als motief dat hij Bea wat meer rust wil gunnen en al die vervelende taken uit handen wil halen.

Idontgiveafunk | 09-11-10 | 09:10

MOOI!

zojammerdit | 09-11-10 | 09:09

Was dus toch een aktie van Bea. We wisten al dat ze een sloopvergunning had aangevraagd.

FIN4REAL | 09-11-10 | 09:08

Perfect, PvdA verdient Cohen. Ga zo door...

Manny Calavera | 09-11-10 | 09:08

Wat een raar, raar spelletje speelt die Cohen toch. Alleen als hij het zegt klopt het, als een ander ergens mee komt is het op voorhand niet goed/niet ethisch verantwoord/niet netjes/niet sociaal. Amateur-psychologen, analyse anyone?

Überbottehork | 09-11-10 | 09:08

Als je verliest en in de hoek wordt getrapt, sluit je dan aan bij het populairste jongetje van de klas.
In dit geval is dat Wilders.

Toont dit karakter? NEE!
Is het logisch en strategisch? JA!

DierkMaas | 09-11-10 | 09:07

Cohen heeft laten zien hoe goed hij is met samenwerken. Hij heeft ook laten zien hoe sportief hij is.
Een totale afgang voor hem, en voor de PvdA.

rara | 09-11-10 | 09:07

Iedere partij krijgt de leiders die het verdient.

superjan | 09-11-10 | 09:07

Ik heb getwijfeld, maar ga nu toch die Bea-tweets volgen. Leuk stukje trouwens, Koets.

plastic zakje | 09-11-10 | 09:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken