Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tweede Kamer heeft lak aan Regeerakkoord

hansiepansiejajaja.jpgHallo nerds van Nederland! En dan bedoelen we ook echt ALLE nerds van Nederland. We hebben goed nieuws voor jullie ALLEMAAL. Het nieuws geldt voor witte nerds, gele nerds, rode nerds, blauwe nerds, zwarte nerds én lichtgetinte nerds. Echt voor iedereen in 0031 Nerdistan. Dus ook voor mannelijke nerds én vrouwelijke nerds. We hebben een TOPBAAN voor jullie in de aanbieding. Bijna 3500 oipo in de maand, voor 36 uurtjes werken, en daar komt nog vakantiepoet en 13de maand bij. Wat moet je daarvoor doen? Gewoon beetje relaxed SYSTEEMBEHEREN bij de Dienst Automatisering (DA) van de Tweede Kamer. Topbaantje. Kind kan de was doen en je loopt ook de kans Femke Halsema, Job Cohen en/of Alexander Pechtold tegen het lijf te lopen in een wandelgang. Oh, en trek je niks aan van dat zinnetje: De Tweede Kamer wil de positie van vrouwen, etnische minderheden en gehandicapten verbeteren. Daarom zal bij gelijke geschiktheid van kandidaten aan personen uit deze categorieën de voorkeur worden gegeven. Gewoon solliciteren. Ook al ben je een witmans met tien vingers en tien tenen. Als ze bij de Tweede Kamer zeggen "jou moeten we niet stomme binnenlander", dan gaarne even met Het Regeerakkoord wapperen. En met dit zinnetje in het bijzonder. Het kabinet beëindigt het diversiteits/voorkeursbeleid op basis van geslacht en etnische herkomst. Selectie moet plaatsvinden op basis van kwaliteit. Succes!

Reaguursels

Inloggen

een goede systeembeheerder verdient ongeveer 35-40 euro per uur. Dus 3500 is een normaal salaris voor zo iemand. gaan we daar nou over zeiken? Pak de top aan, dit is een beetje ver gezocht.

Xandrino | 08-11-10 | 12:42

Een hoop gemauw over het lage maximaal salaris wat toch wel redelijk standaard is voor een uitvoerend ICT'er in rijkoverheids dienst. Betekent dit dat in elk geval de ICT ambtenaren kunnen rekenen op de steun van de GS bevolking wanneer de CAO onderhandelingen beginnen voor een hoger salaris?

Zal wel niet, ook GS reaguurders zijn niet al te consequent.

PolarWolf | 08-11-10 | 09:25

-weggejorist-

OudRotjeknorrer | 08-11-10 | 02:25

Over functie en functieschaal valt te twisten..... want is het niet zo dat in een hierarchie een werknemer doorgroeit tot het niveau van zijn incompetentie. Hier blijft deze vervolgens zitten. Daarom zitten er zoveel lutsers incompetent op plekken waar ze niet thuis horen. Maar het graait zo lekker.

Betweetert | 08-11-10 | 00:38

De Tweede Kamer is een College van Staat, dat zich van niets of niemand iets hoeft aan te trekken.
-
Hoewel in naam geleid door de griffier, wordt de organisatie van de tweede kamer in de alledaagse harde werkelijkheid al jarenlang geleid door een directeur bedrijfsvoering, financiën, personeel en organisatie. Alleen al deze combinatie zou in menige normale arbeidsorganisatie wenkbrauwen hoog doen optrekken, zo niet in de tweede kamer, waar deze rasnepotist het al jarenlang bestaat om familie (inclusief de eigen echtgenote) en vriendjes aan het werk te houden.
-
Griffiers komen en griffiers gaan, maar dit menneke zit er nog steeds. Er is niemand bij welke politieke partij dan ook in Den Haag te vinden die het waagt om aan de positie van dit machtsbaasje te tornen, ook niet bij de PVV of de VVD. Er zijn geen prijzen te winnen voor degene die raad van welke politieke partij dit heerschap lid is.
-
Als de tweede kamer een eigen voorkeursbeleid wil voeren, dan doet zij dat gewoon. Gewoon, omdat het kan. (en omdat niemand er iets aan durft te doen)

azoturie | 07-11-10 | 23:58

@widtvoet ® | 07-11-10 | 11:32

Nou ik heb veel verhalen gehoord van mensen die er werkzaam waren, maar het was echt geen overuren draaien vanwege zware migratieprojecten tijdens het reces. Daarom zei ik ook: pingpongen.

Het kan zo zijn dat er inmiddels van die geoefende drukdoeners bezig zijn die tijdens reces extra vaak GS F5' en en daardoor u en zelfs misschien zichzelf anders doen laten denken.

P3mSy | 07-11-10 | 23:10

Och, leuk baantje voor een schoolverlater die wat met computers en blackberry's wil doen... Voor mij alvast niet: mijn aanvangsalaris bij de sollicitatie lag al flink hoger dan dit eindsalaris. Dit baantje is dus behoorlijk slecht betaald. Misschien dat de secundaire arbeidsvoorwaaren nog wat compenseren, maar de SSSSSStaat kennende, zal ook dat niet veel om het lijf hebben tegenwoordig, want wegbezuinigd. Kortom: neen, dank u.

prakkie | 07-11-10 | 22:59

3500? tja... zoweinig salaris past wel bij het werk... daarom ben ik ook geen systeembeheerder... wat wel? Niks... beetje rentenieren en zo...

synchronicity | 07-11-10 | 20:14

ik heb mijn cv al opgestuurd. Nu duimen.

Nikolai Bellic | 07-11-10 | 19:42

Die bezuinigingen op het ambtenarenapparaat moeten ineens door IT opgehoest worden of zo? En straks triomfantelijk roepen dat ze zoveel zwakbegaafden en piemellozen aan een baan hebben geholpen. Kunscht!

een of andere hassan | 07-11-10 | 17:57

Voor 3500 bruto doe ik me linkeroog nog niet eens open, kom op zeg...

Bascii | 07-11-10 | 17:11

@Wazzzah 16:26

U is niet bekend met leeftijdsdiskriminatie? Nee werkelijk. Kom nou toch.

*vette fazant en kwartetje wat minder vette duiven ontleden gaat*

widtvoet ® | 07-11-10 | 17:09

Prima en nu nog een beetje verder naar rechts en er staat ëigen volk eerst"
Ook niet verkeerd toch?

joopwil | 07-11-10 | 16:57

Ik was niet van plan om daar te gaan solliciteren.

borderliner | 07-11-10 | 16:32

@widtvoet ® | 07-11-10 | 15:00
('t gaat mij ook alleen maar om het feit dat het niet heel raar is dat de overheid nog altijd haar 'oude' beleid toepast. Het nieuwe is nog niet gemaakt, gok ik ;)

Voor homo's, ouderen en ongelovigen is niets geregeld, voor zo ver ik het kan zien- heb je een indicatie dat zij in een achtergestelde positie zitten qua werkgelegenheid? (speciaal onderwijs en kerken uitgesloten, de gelijke behandelingswet staat vol met uitzonderingen voor die takken van sport ;)

Wazzzah | 07-11-10 | 16:26

"Bij gelijke geschiktheid..." Wat een gelul, alsof er ooit twee personen precies gelijk geschikt zijn.

Harde Henk | 07-11-10 | 16:19

@widtvoet 15:49

Moet zijn "beschermT" dus.

*sigaret op arm uitdrukken doet*

widtvoet ® | 07-11-10 | 15:51

@Wazzzah

Zoals eerder reeds impliciet gesteld nu dan maar expliciet gevraagd: hebt u ook linkjes paraat naar wetgeving die specifiek de belangen van homo's, ouderen en ongelovigen met betrekking tot 't onderhavige "beschermen"?

widtvoet ® | 07-11-10 | 15:49

@Wazzaah 14:48

Artikel 3 lid 1 onder c? Van hetzelfde laken een pak. Nagenoeg. U heeft gelijk verder hoor. Ook de "positieve" diskriminatie van gehandikapten is geregeld bij wet. Ook daarin echter gaat 't weer om die "feitelijke nadelen" en "redelijke verhoudingen".

widtvoet ® | 07-11-10 | 15:00

@Wazzzah 13:53

Is het u opgevallen overigens dat onze wetgever hier een gradatie lijkt aan te brengen mbt. het verordonneren van uitzonderingsposities? Het "positief" diskrimineren obv. ras of geslacht (vrouwen of personen behorende tot een bepaalde etnische of culturele minderheidsgroep) is prima. Op vanhetzelfde kunnen homo's (hetero's), ouderen (jongeren), gelovigen (ongelovigen) etc. dan weer niet rekenen.

Grappig overigens dat ook gehandikapten niet genoemd worden in 't bewuste artikel. Op welke bepaling mot een dergelijke voorkeursbehandeling dan steunen? Gehandikapten lijken me toch maar moeilijk te vatten onder een "kulturele minderheidsgroep".

widtvoet ® | 07-11-10 | 14:34

De grote schoonmaak onder de linkse ambtenaren moet nog beginnen begrijp ik? Ik ga er vanuit dat de PVV dit op passende wijze onder de aandacht gaat brengen.

funkyd | 07-11-10 | 14:25

Volgens mij kunnen alle blanke hetero seksuele mannen nu gewoon aangifte doen bij het steunpunt discriminatie...? Als alle blanke mannen met een passend CV nou solliciteren op deze vacature en bij een afwijzing vragen wat de reden van de afwijzing is, dan leren die P&O-ers het vanzelf wel af om dit soort zinnetjes in hun advertenties te zetten.

doenormaal! | 07-11-10 | 14:10

Goed stuk maar maak het de overheid toch niet zo lastig. De overheid mag liegen (politiek correct), stelen (nivelleren) en moorden (war against terror), laat ze dan toch lekker discrimineren. Ze deden het vroeger zo goed met de dienstplicht alleen voor mannen, dus waarom niet nu discrimineren (voorkeursbeleid) naar afkomst en geslacht bij een baan bij de overheid.

Portemonnee van de A | 07-11-10 | 14:04

De linkse ambtenaren hebben blijkbaar nog niet door dat er nu een rechtse regering is. Wie schopt ze eens even wakker..

denoorman | 07-11-10 | 14:03

@Wazzzah 13:53

Mag zijn maar de ene wet is de andere niet. Pak anders de draad even op rond 12:16 (sjaakdelinksesul).

widtvoet ® | 07-11-10 | 13:58

@widtvoet ® | 07-11-10 | 12:09
In de wet staat juist wel een uitzondering:

Het in deze wet neergelegde verbod van onderscheid geldt niet, indien het onderscheid een specifieke maatregel betreft die tot doel heeft vrouwen of personen behorende tot een bepaalde etnische of culturele minderheidsgroep een bevoorrechte positie toe te kennen ten einde feitelijke nadelen verband houdende met de gronden ras of geslacht op te heffen of te verminderen en het onderscheid in een redelijke verhouding staat tot dat doel. (art 2, lid 3 - algemene wet gelijke behandeling)
www.st-ab.nl/wetten/0029_Algemene_wet_...

Wazzzah | 07-11-10 | 13:53

Op zo'n stichtelijke zondag dan toch ook maar even de wellicht hypokriete hand in eigen boezem... heb nog nooit een kerel aangenomen. Geen zwarte, geen witte, geen homo, geen hetero, geen gehandikapte, geen gezonde, geen moslim, geen agnost. Werk uitsluitend met vrouwen. En met mooie vrouwen. Ook nog eens. (Behalve m'n eigen sekretaresse dan maar dat heeft te maken met de niet te ontwijken inbreng van mevr. widtvoet.) Prima sfeer hier op kantoor en met name een sfeer waarin ondergetekende zich senang voelt. En hé, ben de overhead niet. Wie betaalt bepaalt.

*ICT uitbesteed heeft*

widtvoet ® | 07-11-10 | 13:48

Schout-bij-nacht | 07-11-10 | 13:32
In dat geval zou je moeten solliciteren op een baan in de zorgsector, het onderwijs of de dienstverlening. Daar vinden ze het helemaal geweldig als er eindelijk eens een man komt solliciteren.

my anal pony | 07-11-10 | 13:41

Schout-bij-nacht | 07-11-10 | 13:32
Echte mannen al helemaal!
*jodelend aan liaan naar Tweede Kamer slingert*

funda | 07-11-10 | 13:33

Mannen zijn in NL een minderheid. Ik zit al jaren te wachten op een voorkeusbeleid voor mannen.

Schout-bij-nacht | 07-11-10 | 13:32

'Het kabinet beëindigt het diversiteits/voorkeursbeleid op basis van geslacht en etnische herkomst. Selectie moet plaatsvinden op basis van kwaliteit'
Zoiets volstrekt vanzelfsprekends, dat daar uberhaupt discussie over is geweest. Dat er vrouwen bestaan die het prima vinden om aangenomen te worden op basis van hun sekse. Onbegrijpelijk.
*spuugt op Guusje ter Horst*

my anal pony | 07-11-10 | 13:27

He wat krijgen we nu? Geen voorkeursbeleid meer maar selecteren op kwaliteit...

Betekent dat dan zelfs ook dat kwaliteit van dienstverlening voor de overheid toch een beetje relevant gaat worden? En dat aan de overheid afgestane belastingcenten dan op sommige puntjes zelfs nog een soort van nut voor de burger gaan hebben??

Neeee, dit kan niet waar zijn. Eerst zien dan geloven.

Schout-bij-nacht | 07-11-10 | 13:27

Joden zijn toch ook een etnische minderheid?
*solliciteren gaat*

LiebeMan | 07-11-10 | 13:24

3500 voor een baan die gezien het te verwachten niveau ook gelijk je eindpunt zal zijn? Je zou wel gek zijn als je daar in trapt.

sjaakdaak | 07-11-10 | 13:17

Zo werkt de democratie, de tweede kamer is de baas...

Sparky79 | 07-11-10 | 13:11

Diversiteits en voorkeursbeleid afgeschaft? wat fantastisch ze komen tot bezinning, ik moet het nog meemaken.

lanex | 07-11-10 | 13:09

@verraad van links 12:44

Yep. Als de donder. Ondanks de haken en ogen die ook daar dan weer aanzitten moet ook mi. een dergelijk Hof er asap. komen.

www.europa-nu.nl/id/vhnnmt7l3ozx/const...

widtvoet ® | 07-11-10 | 12:56

mooie functie ik zou er perfect voor zijn :P

iter | 07-11-10 | 12:56

@Einde van de Domheid | 07-11-10 | 12:08
Het feit dat jij niet meer op rutte zou stemmen, zover je dat ooit gedaan hebt, kwalificeert hem juist wel.
Waar jij een hekel aan hebt is juist reden om er van te gaan houden.

solidstate | 07-11-10 | 12:51

Whoahahaha..! Goed gevonden, GS. Terecht ook.

Jerry Nick | 07-11-10 | 12:50

@verraad van links | 07-11-10 | 12:44
Hmm, een rommelig comment. Maar de strekking moge duidelijk zijn.

verraad van links | 07-11-10 | 12:46

positieve discriminatie IS OOK discriminatie. Stelletje racisten daar in de Tweede Kamer!

Geppie Conjo | 07-11-10 | 12:46

@Muxje | 07-11-10 | 12:37
Ja, zo'n constitutioneel Hof moet er z.s.m. komen. Maar art. 120 Grondwet moet eerst geschrapt worden. Dan kan in ieder geval de Hoge Raad al aan de slag. Dat artikel verbiedt namelijk het toetsen van wetten (in formele zin) aan de Grondwet. Bizar. Nou, geloof ik dat Kaakklem een wetsvoorstel ingediend heeft om artikel 120 voor een aantal grondrechten buiten toepassing te laten. Maar dat zal het wel niet halen - ze had toentertijd namelijk net een gewone meerderheid.

verraad van links | 07-11-10 | 12:44

@sjaakdelinksesul 12:40

Wereldkonklusie! Had 'm graag zelf getrokken. Werkelijk +1.

widtvoet ® | 07-11-10 | 12:43

widtvoet ® | 07-11-10 | 12:30
Het bewijs dat er sprake is van achterstelling is natuurlijk ook flinterdun.En dan zeker niet in functies bij de overheid, de P&O van het Rijk zijn schijnbaar de grootste racisten.

sjaakdeslinksesul | 07-11-10 | 12:40

categorieën = categorie.

Eagle_Eye | 07-11-10 | 12:38

"Daarom zullen blanke mannen bij gelijke geschiktheid geweigerd worden vanwege hun huidskleur en de aanwezigheid van een wormvormig aanhangsel". Want laten we eerlijk zijn, als je geweigerd wordt omdat er een minderheid voorgetrokken moet worden, dan is dat racistisch en/of seksistisch.

Vreemd genoeg hoor je die feministenclubjes hier nooit over, trouwens. Seksisme is helemaal toppie als het slachtoffer de pech had een man te zijn?

Nietvoordekat | 07-11-10 | 12:38

Wat zal er gebeuren als wij onze volgende vacature ook als zodanig opmaken? Dus een voorkeursbeleid op basis van etnische herkomst. Al zou ik dat nuanceren naar:<br />
"Wij willen de positie van de autochtone man verbeteren. Daarom zal bij gelijke geschiktheid van kandidaten aan personen uit deze categorieën de voorkeur worden gegeven."<br />
Lijkt me toch in zijn geheel geen foute opzet?

Eagle_Eye | 07-11-10 | 12:37

statistische (=onpersoonlijke) misstanden bestrijden met maatregelen die individuele personen raken. Blijft een lastige.
Maar goed, de vergrijzing maakt aan dit probleem heel snel een einde. En tegen die tijd moeten we hopen dat er voldoende allochtone dames zijn die een beetje handig met een computer zijn.

Mr. Eindhoven | 07-11-10 | 12:37

@Teun van het Tuinpad | 07-11-10 | 12:32
Nee, die had -onderdanig als ie is- meteen geluisterd naar Clairy.

verraad van links | 07-11-10 | 12:37

-weggejorist-

randomaccount 18 | 07-11-10 | 12:37

verraad van links | 07-11-10 | 12:36
Ja, maar damagnie van Kaakklem en Gargamel. Dan worden die weer boos.

plastic zakje | 07-11-10 | 12:37

@verraad van links 12:23: Je mag toch verwachten dat in elk geval de overheid zich aan de fucking grondwet houdt? Dat is de rol van de grondwet: de verhouding tussen burgers en de staat regelen. Dat ze dan een van de belangrijkste artikelen (*) naast zich neerleggen is ongehoord. Het is hoog tijd dat wij een constitutioneel hof krijgen.

* Belangrijk, niet vanwege het er ingefrommelde verbod op discriminatie tussen burgers, maar vanwege het principe dat iedereen voor de wet gelijk is, en gelijke gevallen gelijk worden behandeld.

Muxje | 07-11-10 | 12:37

@plastic zakje | 07-11-10 | 12:35
Of ze het land uitshovelen.

verraad van links | 07-11-10 | 12:36

@Teun van het Tuinpad 12:32

Zoveel kommotie daar niet meer gezien sinds Flipje er 'n keertje kwam buurten.

widtvoet ® | 07-11-10 | 12:36

verraad van links | 07-11-10 | 12:33
Of ongebluste kalk laten snuiven.

plastic zakje | 07-11-10 | 12:35

@plastic zakje | 07-11-10 | 12:32
Volgens mij je beter wat hete thee op ze gooien.

verraad van links | 07-11-10 | 12:33

woefdrammer | 07-11-10 | 12:28
Oké oké, ik ga straks de hele stream bekijken. :)

plastic zakje | 07-11-10 | 12:33

Dat was necro tog niet daar bij Clairy ?

Teun van het Tuinpad | 07-11-10 | 12:32

verraad van links | 07-11-10 | 12:28
Ik zag het al op Twitter: "boys"

Wellicht tref je die scooterklootzakjes het hardst door zo'n lekkere gay-woord te gebruiken.

plastic zakje | 07-11-10 | 12:32

voor dat bedrag kom ik mijn bed echt nie uit

Wiesdadan | 07-11-10 | 12:31

Dat loon is me toch wat te mager, kom met een beter bod.

Geitenwollensokjuhz | 07-11-10 | 12:31

@sjaakdelinksesul 12:16

Algemene wet gelijke behandeling Art. 2 lid 3 idd. Bizar. En strijdig met onze Gw bovendien. Maar lees die woorden mbt. de "feitelijke nadelen" en "redelijke verhouding" sekuur. Een op onderhavige funktie solliciterende afgewezen autochtone man die geen eerlijke kans gekregen heeft en afgewezen is omdát hij man en autochtoon is maakt mi. welzeker een redelijke kans voor een Rb.

wetten.overheid.nl/BWBR0006502/geldigh...

widtvoet ® | 07-11-10 | 12:30

@Reinaert | 07-11-10 | 12:28
Ja, tot die conclusie was ik ook net gekomen. :)

verraad van links | 07-11-10 | 12:29

plastic zakje | 07-11-10 | 12:25
Dan ook vooral even op de gelaatsuitdrukking van Zeurie Polak letten als van der Laan aangeeft dat een huiseigenaar meer te vertellen heeft dan een willekeurige voorbijganger.

Huuuuhhhhhhhhhh ?!?!?!!?!?

woefdrammer | 07-11-10 | 12:28

@plastic zakje | 07-11-10 | 12:27
In het gesprek met van der Laan gebeurt het.

verraad van links | 07-11-10 | 12:28

@Einde van de Domheid 12:13: Nee hoor, het gros van de mensen hier trapt daar gewoon niet in, het is namelijk een juridisch foefje. Als er zou staan: "wij geven de voorkeur aan minderheden", dan zou de overheid zich expliciet schuldig maken aan discriminatie. Dat vang je af door er "bij gelijke geschiktheid" bij te schrijven. Krijg je dan een beschuldiging van discriminatie, dan ga je gewoon een onbeladen discussie over de kwaliteiten van de kandidaten aan.

Op die manier is het huidige aannamebeleid eerder: "bij gebleken geschiktheid", en soms betwijfel ik of ze zich zelfs nog aan die norm houden.

Muxje | 07-11-10 | 12:28

@verraad van links | 07-11-10 | 12:26

Ja, dat kan. Elegant is het niet maar het kan wel.

Reinaert | 07-11-10 | 12:28

systeembeheerder? Dit is geen systeembeheer, dit is een veredelde helpdesk functie.

sufkut | 07-11-10 | 12:28

wegmetdebijstand | 07-11-10 | 12:02
misschien dan eens van onderaf de boel gaan veranderen?
Als er iets is waar hogere ambtenaren bang voor zijn dan is het wel dat ze steun vanuit de organisatie verliezen.
Helaas zijn de meeste ambtenaren bang en laf , dus ik zie ze voorlopig nog niet de problemen van binnen de organisatie-top benoemen :(

flunkerT | 07-11-10 | 12:27

verraad van links | 07-11-10 | 12:26
Mooi, hoef ik niet de hele uitzending te bekijken.

plastic zakje | 07-11-10 | 12:27

Ik wil wel. Ik kan ook wel? Maar heb kinderen is dat een probleem?
Wil dus een papa-dag met behoud van loon.

Dokus | 07-11-10 | 12:27

ZDEV | 07-11-10 | 12:24
Een systeembeheerder heeft zoiets van: "laat 'm lekker roepen" ;)

plastic zakje | 07-11-10 | 12:26

@plastic zakje | 07-11-10 | 12:25
Het is al weer voorbij. Clairy leek net op een Kapo.
*zich afvraagt of dat wel kan kan gezien haar achtergrond*

verraad van links | 07-11-10 | 12:26

@ZDEV | 07-11-10 | 12:24

Niemand reageert omdat het waarschijnlijk een feest der herkenning is. ;-)

Reinaert | 07-11-10 | 12:26

Een idee voro de bolgende realitysoap?

"The Governments next top IC specialist"?

Winnaar krijgt een contract van 1 jaar

nance | 07-11-10 | 12:25

verraad van links | 07-11-10 | 12:24
Straks maar even de stream van Buitenhof aanzwengelen.

plastic zakje | 07-11-10 | 12:25

ZDEV | 07-11-10 | 10:45
Zit ik hier te trollen en niemand die er in trapt.
*grumpf*

ZDEV | 07-11-10 | 12:24

UHT

plastic zakje | 07-11-10 | 12:23

Wat zeg ik nu weer??

plastic zakje | 07-11-10 | 12:24

ROFLOL, een schreeuwende kraker (?) @ Clairy.

verraad van links | 07-11-10 | 12:24

@Einde van de Domheid | 07-11-10 | 12:20

Nee ik snap er geen iota van.

De privé-mening van een systeembeheerder in schaal 9 BBRA is echt volstrekt irrelevant voor de organisatie heur. Dat is gewoon iemand met een uitvoerende functie en die wordt echt niet geacht een mening te hebben laat staan mede beleid te ontwikkelen.

Reinaert | 07-11-10 | 12:23

"Het in deze wet neergelegde verbod van onderscheid geldt niet, indien het onderscheid een specifieke maatregel betreft die tot doel heeft vrouwen of personen behorende tot een bepaalde etnische of culturele minderheidsgroep een bevoorrechte positie toe te kennen ten einde feitelijke nadelen verband houdende met de gronden ras of geslacht op te heffen of te verminderen en het onderscheid in een redelijke verhouding staat tot dat doel. " (art. 2 lid 3 Awgb)

Tja.

verraad van links | 07-11-10 | 12:23

Einde van de Domheid | 07-11-10 | 12:21
Juist omdat Ali B. ver over de UHT is. We zouden het beter kunnen proberen met Monsif.

plastic zakje | 07-11-10 | 12:23

@sjaakdeslinksesul | 07-11-10 | 12:21
Ja, maar daar wordt nogal snel overheen gelezen.

verraad van links | 07-11-10 | 12:22

plastic zakje | 07-11-10 | 12:18
Zo zijn de statuten niet.
Inhoudelijk waag ik dat overigens te betwijfelen, al is ie wellicht over de piek van zijn run.

Einde van de Domheid | 07-11-10 | 12:21

Het 'bij gelijke geschiktheid' maakt bovenstaande discussie natuurlijk in zijn geheel overbodig.

sjaakdeslinksesul | 07-11-10 | 12:21

"Ik hoop echt dat die problemen snel aangepakt worden want we kunnen niet hebben dat onze juweliers worden doodgeschoten." -Burgemeester van 020 over de kriminaliteit in zijn stad

Fraaie woordkeuze Van der Laan. Not!

widtvoet ® | 07-11-10 | 12:20

Reinaert | 07-11-10 | 12:14
Loyaal, maar niet als meeknikker. Want een goede medewerker moet durven zeggen dat die politiek welgevallige beslissing gewoon dom is. Doorsnee alpha-male boards nokken dan zo-iemand eruit. Who cares, zij zijn de baas. Snap je?

Einde van de Domheid | 07-11-10 | 12:20

voor de doelgroep is het een mooi salaris, voor een geschikte kandidaat is het maar zozo. maar goed, ook al moet je misschien wel aanwezig zijn tijdens al die recessen, er zal bar weinig te doen zijn. overigens vreemd dat er niet voor elke fractie een eigen systeembeheerder is, fractiemedewerkers genoeg toch? hoe worden die geselecteerd BTW?

tismaareenmening | 07-11-10 | 12:20

zovoklets | 07-11-10 | 12:16

Ik denk dat het naar een lichtgetinte gaat, puur omdat het om de overheid gaat en die wil dan natuurlijk laten zien dat hun niet discrimeren.
Ik kom daarvoor ook m'n bed niet uit.

KarelCastello | 07-11-10 | 12:19

sjaakdeslinksesul | 07-11-10 | 12:16
Ja, daaaag. Daar wor je moei van. Met pein in je ruch enzo.

zovoklets | 07-11-10 | 12:19

Einde van de Domheid | 07-11-10 | 12:16
Als je wil dat Nederland definitief niet meer mee mag doen, moet je Ali B. sturen.

*hopen doet*

plastic zakje | 07-11-10 | 12:18

widtvoet ® | 07-11-10 | 12:09
De uitzondering is als je hard kunt maken dat bepaalde groepen een achterstand hebben in die functie. Een vraag alleen, waarom ijvert niemand voor positieve discriminatie in kutbanen zoals in de bouw of vuilophaal? Altijd de baantjes waar je niet zo gek veel voor hoeft te doen maar wel lekker betaald krijgt.

sjaakdeslinksesul | 07-11-10 | 12:16

KarelCastello | 07-11-10 | 12:12
Waarom? Er zijn hele slimme negers hoor. Die komen echt niet hun bed uit voor max. 3500,- bruto na tien jaar.
Dus die job gaat sowieso naar een domme blanke of een door het uwv gedwongen lichtgetintte.

zovoklets | 07-11-10 | 12:16

En ALS de juiste man de juiste job moet krijgen.
WAAROM gaat er dan al 15 jaar een kaasje naar het songfestival om daar de eer van het land door het slijk te halen? *chargeert* Hadden we nog beter Ali-B kunnen sturen.

Einde van de Domheid | 07-11-10 | 12:16

@Einde van de Domheid | 07-11-10 | 12:07

Naar behoren je werk doen is niets meer dan dat. Gewoon doen waar je voor aangenomen bent en je integer en loyaal naar de organisatie waar je voor werkt opstellen.

Een baan is geen religie heur, zeker niet op het niveau waar we het hier over hebben.

Reinaert | 07-11-10 | 12:14

Reinaert | 07-11-10 | 12:01
Klopt , die staan op mijn payrol. Zij hebben gestudeerd dus werken ze voor mij, ik kon zelf niet goed leren( dystlect) maar kan ze wel aan het werk zetten.
dus zij 2.5K tot 3.5K ik iets meer.

stofwolk | 07-11-10 | 12:13

Trouwens, als de coalitie het voor het zeggen krijgt kan ieder IT bedrijf zich iedere 2 jaar inschrijven voor de job. Ieder clown die dan een EU minder gaat factureren dan zijn collega krijgt dan de job. Word het syteem dan beter? Nope! Goedkoper? Yup! Net als in de schoonmaakbranche krijg je dan mensonterende- en mens-uitwonende toestanden. (We wilden graag dat overheidscontract hebben, daar hadden we best iets voor over...) Who will care? WEER een grijpstuiver uitgespaard.

Einde van de Domheid | 07-11-10 | 12:13

Reinaert | 07-11-10 | 12:09
Als waterelement in je tuin staat tie ook goed.

Teun van het Tuinpad | 07-11-10 | 12:13

*ondertussen Van der Laan luisteren doet die aanzit bij Buitenhof*

widtvoet ® | 07-11-10 | 12:12

Iedereen zegt altijd dat je wel de beste persoon moet kiezen voor de job.
Maar iedereen weet ook dat je eerder een blanke kiest dan een neger..

KarelCastello | 07-11-10 | 12:12

@zeg maar jansen | 07-11-10 | 12:06

Ach, het is maar een functieomschrijving heur. Meestal zijn die dingen zwaar overtrokken en staan ze bol van de prietpraat die je vervolgens on the job toch nooit tegen zult komen.

Ik heb vroegâh meerdere malen mijn eigen functie moeten omschrijven en daar ben ik destijds behoorlijk beter van geworden. Raar hè?

Reinaert | 07-11-10 | 12:12

Terecht

Scagnetti | 07-11-10 | 12:11

Kunnen blanke mannen niet liedjes gaar schrijven.

Neder Soul en Blues 2.0

Teun van het Tuinpad | 07-11-10 | 12:10

@Teun van het Tuinpad | 07-11-10 | 12:05

Molenstenen zijn zwaar overkill. Tenzij je ze met een groepje gebruikt, dan is het wel weer efficiënt natuurlijk. En dan nog vind ik dat je ze zou moeten hergebruiken. Niet omdat ik zo'n milieufaxist ben maar gewoon omdat het kan.

Reinaert | 07-11-10 | 12:09

@Wazzzah 12:02

Volgens mij verbiedt de wet 't gewoon. Zijn niets geen moties voor nodig. Diskriminatie is strafbaar. Punt. En de wet maakt geen onderscheid tussen het diskrimineren (bv. bij sollicitatieprocedures) van allochtonen en het diskrimineren van autochtonen. Niet tussen het diskrimineren van vrouwen en het diskrimineren van mannen etc. Mag de praktijk weerbarstiger zijn, wet is wet.

widtvoet ® | 07-11-10 | 12:09

Ariel | 07-11-10 | 12:06
Het feit dat Rutte op de PVV-wagen is gesprongen is een reden om noooit meer op hem te stemmen. Wat heeft die man zich gediskwalificeert als VVD materiaal.

Einde van de Domheid | 07-11-10 | 12:08

"Het kabinet beëindigt het diversiteits/voorkeursbeleid op basis van geslacht en etnische herkomst. Selectie moet plaatsvinden op basis van kwaliteit"

Van de zotte dat dit niet altijd zo is geweest, natuurlijk pak je de beste die er is. Ongeacht of het een neger homo of vrouw is. Boeit niet. En als je als berber rochelend en met een scheef petje op je hoofd aankomt, lijkt het mij niet meer dan logisch dat je niet aangenomen wordt. Laat zien dat er ergens in je donder aanpassingsvermogen ligt. Volgens mij heb je dan als allochtoon een net zo grote, misschien wel grotere, kans om aangenomen te worden.

zwitser | 07-11-10 | 12:07

Reinaert | 07-11-10 | 10:55
En naar behoren je werk doen heeft ook voor een deel te maken met de cultuur waar je uit voort komt of de groep die je vertegenwoordigd. Een redactie van een vrouwenblad vind misschien wel betere redacteurs dan redactrices. In de samenstelling van een staf zoals bij de TK dient er ook iets van een afspiegeling van de samenleving te zijn. Niet zoals bij Spangas, maar gewoon.... normaal.....

Einde van de Domheid | 07-11-10 | 12:07

Reinaert | 07-11-10 | 12:01 Voor wat je moet kunnen, op basis van die full-time met avond en weekenddiensten job is het aan de magere kant.

zeg maar jansen | 07-11-10 | 12:06

Dat zei Rutte ook al een keer in Buitenhof, een reden om hem te stemmen. De Vuile Racisten in de kamer moeten bestreden worden.

Ariel | 07-11-10 | 12:06

Reinaert | 07-11-10 | 11:56
Molenstenen zijn daarentegen erg handig voor depressieve mensen.

Teun van het Tuinpad | 07-11-10 | 12:05

@kom hoe heet ie | 07-11-10 | 11:53
Nee, we praten langs elkaar heen.
Uw post van 11.24 bevat exact dezelfde tekst en betekenis als mijn post van 10.45, maar u begreep het woordje 'scheppen' verkeerd. Het zij u vergeven.

rara | 07-11-10 | 12:05

Dit wordt het grootste probleem voor deze regering: de neuzen van de ambtenaren dezelfde kant op krijgen. Ik werk zelf in de ambtenarij en het is echt niet zo dat ze daar nu ook ineens gezellig rechts zijn geworden. Ze gaan gewoon door met hun jaren zestig-babyboom-logica, hoor. Je hebt echt ministers nodig die heel veel druk op de ambtelijke top gaan zetten. Het nadeel daarvan is dat je je hele ministerie tegen je krijgt, en dat verlies je. Altijd.

wegmetdebijstand | 07-11-10 | 12:02

Is er al een motie aangenomen die dit verbied dan? Nee? Dan blijft volgens mij de oude situatie nog gewoon in stand.

Wazzzah | 07-11-10 | 12:02

@zeg maar jansen | 07-11-10 | 11:59

Er zijn zat mensen die het met minder moeten doen heur.

En die moeten er vaak ook nog écht voor werken eauk!

Reinaert | 07-11-10 | 12:01

Geachte heer/mevrouw/ambtenaar van de joemen riesors diepartment,

Middels deze onpersoonlijke, kille, 1.0 analoge, dode boom methode wil ik ff een shout-out geven omtrent uw syteembeheer-djop nr; 201010004.

Skills; LOI baisisdiploma computeren van euro 24,95 per maand in in 3 termijnen. (vervolg diploma in pijplijn)
Pluspunten; gehandicaptparkeerkaart (ik hoef dus geen OV-kaart ;-), zonnebankbruin, diesleksies, lui en PvdA-lid.
Hobby's; Middels morele en financiele ondersteuning de Colombiaanse Farc supporten, Greenpeace hekbestormer en meer sociale activiteiten die een duwtje in de rug nodig hebben.
Sport; In het hele land invallen bij zwemles geven aan minderjarigen wanneer zwemkootsjes uitvallen wegens moverende redenen.

Verwachtingsvol klopt mijn hertje.
De Tyfus,
Zovo.

zovoklets | 07-11-10 | 12:01

Die drie-en-een-half mille is bruto, daar blijft netto hooguit 2400 van over.

zeg maar jansen | 07-11-10 | 11:59

WTF die foto! whoehahahahaha

hexia | 07-11-10 | 11:56

Terpetijnzeikert | 07-11-10 | 11:46

PI Vught heeft geen systeembeheerders; Dat is aan de SSC's uitbesteed.

shindai | 07-11-10 | 11:56

jammer weer wel, dat wanneer je eens lekker uitslaapt tot 12 uur, de hele GeenStijl-redactie dat ook blijkt te doen. Komt er nog meer vandaag?

robterdam | 07-11-10 | 11:56

@Teun van het Tuinpad | 07-11-10 | 11:48

Ach, dat gesodemieter met die molens zuigt grote tijd. Don Quichote had er ook altijd al last van dus het is van alle tijden heur. Echt niet specifiek commusoosjalisties.

Reinaert | 07-11-10 | 11:56

@wegmetdebijstand | 07-11-10 | 11:49

Gelukkig ontsnappen er miljoenen tbs-ers en is dit de oplossing van ome Fred

KarelCastello | 07-11-10 | 11:56

compliment aan dit stijlloze artikel en ook de bijgevoegde foto.

robterdam | 07-11-10 | 11:53

@zeg maar jansen 11:48

Is ook niet te snappen want eenvoudigweg niet waar. Diskriminatie is diskriminatie. Punt. De rest is gelul. Wanneer je de één op oneigenlijke gronden (afkomst, etniciteit, sexuele geaardheid, geslacht, leeftijd etc.) voortrekt stel je de ander achter.

widtvoet ® | 07-11-10 | 11:52

En wat te denken van dat slappe tbs-verhaaltje van gister? Als de tbs'er nu nóg een keer ontsnapt, dan gaan we veel harder foei zeggen dan eerst. Waar is 'afschaffen van die onzin' gebleven? Gewoon de straf geven die bij de misdaad hoort en verder zoek je het zelf maar uit. Behandelen my ass.

wegmetdebijstand | 07-11-10 | 11:49

widtvoet ® | 07-11-10 | 11:43 Ik heb dat nooit gesnapt, dat de voorkeur voor vrouwen, zwarten, bruinen en andere anderskokenden géén discriminatie was.
Discriminatie van de gezonde Hollandse mannen van tussen de 40 en 65.

zeg maar jansen | 07-11-10 | 11:48

Reinaert | 07-11-10 | 11:40
Komnuïsten zijn inderdaad niet achterlijk, klopt.
Ze hebben alleen een verschrikkelijke klap van de molen gehad.
That's all.

Teun van het Tuinpad | 07-11-10 | 11:48

Als ik nou solliciteer als "allochtoon", ik word uitgenodigd en blijk een oer-Hollandse kaaskop te zijn, wat dan? Ik zit er toch aan te denken om als Mohammed B te solliciteren en op mijn cv te zetten dat ik systeembeheerder ben in penitiaire inrichting Vught.

Terpetijnzeikert | 07-11-10 | 11:46

Het UWV wil de positie van vrouwen, etnische minderheden en gehandicapten op de arbeidsmarkt verbeteren. Daarom zal bij gelijke geschiktheid van kandidaten aan personen uit deze categorieën geen uitkering worden verstrekt.

sjaakdeslinksesul | 07-11-10 | 11:44

@Deus Absurdia 11:27

En wanneer gelijk geschikt gebleken wordt er dus zo min mogelijk gekozen voor autochtone, gezonde mannen. Is geen diskriminatoire bepaling wat u betreft? Typisch. Wat te denken van een naschrift onder een vakature als: "Om zo goed mogelijk aan te sluiten op de wensen van onze klanten zullen bij gelijke geschiktheid van kandidaten sollicitaties van negers, homo's, Turken en Marokkanen onderaan de stapel worden gelegd." Ook prima omdat eea. pas gaat spelen bij gelijke geschiktheid?

widtvoet ® | 07-11-10 | 11:43

Alsof je begint met drie-en-een-half mille per maand, dat is het maximum wat ze er aan uit willen geven. Ik denk dat zo iemand in het bedrijfsleven meer binnen kan halen per maand.

zeg maar jansen | 07-11-10 | 11:43

@Teun van het Tuinpad | 07-11-10 | 11:37

Die ouwe heeft z'n hele systeem nog in sigarenkistjes zitten dus bezint eer ge begint.

Niet dat die communisten achterlijk zijn heur, verre van dat, da's een fabeltje.

www.welt.de/wirtschaft/article1286546/...

Reinaert | 07-11-10 | 11:40

Hallo, wat is dit nu weer ? Selectie gebeurt tegenwoordig louter op basis van bewezen kwaliteit en geschiktheid ? Wat is dat nu weer voor rare nieuwlichterij ?!? Mensen die blind, dom, gehandicapt, doof, afwezig, ziek of anderzins vrouwelijk al dan niet religieus gestoord zijn genieten toch duidelijk de voorkeur ? Ik vind dat er een zwakzinnigen-quotum moet komen voor mensen in top posities !! De leiding van de PvdA is toch ook al jaren in handen van een vrouw ? (Uhm, oh nee.. uitgerekend daar schijnt deze regel dus niet te gelden. Lees dit stukje voor de grap eens door op de Azijn site:)
www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/ar...

Marcus Porcius Cato | 07-11-10 | 11:39

Reinaert | 07-11-10 | 11:35

Ik had liever het systeem van een ouderwetse Dictator beheerd maar het is niet anders.
*Fidel brief sturen doet*

Teun van het Tuinpad | 07-11-10 | 11:37

flunkerT | 07-11-10 | 11:15
Mijn comment sloeg op het feit, dat de titel van het topic is: "Tweede Kamer heeft lak aan Regeerakkoord". Dit is dus volkomen logisch, omdat dat regeerakkoord totaal geen autoriteit heeft. Het wordt immers niet gesteund door een meerderheid van de kamer. (wel gedoogd, maar dat is iets anders).
Ook staat er dat je wel kon wapperen met het regeerakkoord. Maar zoals ik net al zei, heeft dat ding geen autoriteit.
En als je kritiek hebt op het feit, dat het personeelsbeleid van de Tweede Kamer in verband wordt gebracht met het regeerakkoord, moet je bij dhr. Pritt Stift zijn.

RiffLicker | 07-11-10 | 11:36

hond: pvda 17 zitjes, vvd 34

colonnecinco | 07-11-10 | 11:36

@Teun van het Tuinpad | 07-11-10 | 11:32

Briljant! Snel even een nieuwe nick aanmaken dan maar: "Teun van het Binnenhof".

*** Geloof in de democratie nu definitief afzweert ***

Reinaert | 07-11-10 | 11:35

Lieve Femke,

graag zou ik een gooi willen doen naar de functie van Siesteem-Beheerder.
Mijn eigen PC beheer ik als geen ander en ik ben een ster in het aan en uit doen van dat ding.
Iets met de stekker, je weet wel.
Nou, ik hoor graag van je en bij onze toekomstige vluchtige momenten van passeren zal ik lief naar je lachen.

Doei,

Teun van het Tuinpad | 07-11-10 | 11:32

@P3mSy 11:26

U denkt werkelijk dat die recesweken ook gelden voor ambtenaren werkzaam in en rondom de TK? Apart.

widtvoet ® | 07-11-10 | 11:32

Zorgen dat je aangenomen wordt en dan voor degenen, die de advertentie hebben opgesteld de BOFH uithangen: http://urchin.earth.li/~twic/cgi-bin/wiki/view.pl?page=BastardOperatorFromHell

Tux1337 | 07-11-10 | 11:32

Reinaert | 07-11-10 | 11:11
Nee, het regeerakkoord wordt niet gesteund door een meerderheid van de kamer. Het gedoogakkoord wel. Maar voor de plannen in het regeerakkoord moet de regering steeds een meerderheid zien te halen met andere partijen in de kamer. Dat was ook de reden voor de zogenaamde "uitgestoken hand", waar Rutte het over had. En ja, de regering wordt gedoogd door een meerderheid, maar dat houdt alleen in dat de PVV de regering niet zal laten vallen over een van de punten die in het regeerakkoord staan. De PVV steunt niet automatisch de plannen in het regeerakkoord.

RiffLicker | 07-11-10 | 11:31

@kom hoe heet ie | 07-11-10 | 11:24
Ehm, scheppen = creeren. Vraag maar aan God.

rara | 07-11-10 | 11:30

de server snapt leesteken niet helemaal zie ik, laat ook maar. Korte samenvatting: strekking van het artikel slaat nergens op, nu wordt gekozen op basis van kwaliteit, eerst niet.

Negentropy | 07-11-10 | 11:30

@Reinaert | 07-11-10 | 11:22
Bij Gerdi ga ik er van uit dat het probleem een id-10t error is, en stuur ik er een gewone werkplekbeheerder op af. Je moet wel weten welke calls je oppakt...

rara | 07-11-10 | 11:29

@Bos Hout | 07-11-10 | 11:25

Waarbij zich de vraag opdringt of Mariëtte überhaupt wel een moederbord heeft.

Het antwoord daarop kan me bespaard blijven overigens. Dat moge duidelijk zijn.

Reinaert | 07-11-10 | 11:29

"Vroeger" werd gekozen voor etnische afkomst of geslacht >in plaats van< kwaliteit. Nu wordt gekozen op basis van kwaliteit (en dán op basis van afkomst/geslacht bij gelijke kwaliteit, om minderheden ook een kans te geven gezien autochtonen/mannen momenteel oververtegenwoordigd zijn). Volgens mij een niet zo moeilijk te begrijpen verschil, de strekking van het artikel slaat dan nergens op denk ik.

Negentropy | 07-11-10 | 11:28

bij gelijke geschiktheid..
welk deel van die zin snap je nu niet Pritt?

Deus Absurdia | 07-11-10 | 11:27

Ik wens ze ook ERG veel succes met vinden van kwaliteit ! En blijf lekker thuis hangen in de WIA..... hehehe

Mr.C3121 | 07-11-10 | 11:27

Heel subtiel worden de vakantiedagen weggelaten, misschien een keer pingpongen of een servertje schroeven maar vooral veel lol en echte vakantie tijdens de 15 (!!) weken reces per jaar:

Kerstreces 2010
(week 51, 52 en week 1)
Krokusreces 2011
(week 8)
Meireces 2011
(week 18 en 19)
Zomerreces 2011
( week 27 t/m 35)
Herfstreces 2011
(week 42)

P3mSy | 07-11-10 | 11:26

Reinaert | 07-11-10 | 11:22
Of een virus verwijderen in het moederbord van Mariëtte Hamer. Lijkt me ook geen pretje.

Bos Hout | 07-11-10 | 11:25

@rara
Je vergist je. Werkplekbeheerders en lutsers zórgen voor de stront, systeembeheerders mogen het opruimen.

Rest In Privacy | 07-11-10 | 11:24

SvennusMax | 07-11-10 | 11:18
De Wii moet ook bespeeld worden, anders mag je er ook niet over meepraten.

Valt me tegen trouwens dat ding.

The Situation gebruik ik gewoon even als voorbeeld.

Nacho_Vidal | 07-11-10 | 11:22

@rara | 07-11-10 | 11:19

Totdat je de *kuch* bekabeling *kuch* van Gerdi Verbeet moet controleren.

Dan is de lol er opeens toch wel behoorlijk af.

Reinaert | 07-11-10 | 11:22

@Osdorpertje | 07-11-10 | 11:12
Dat is een van de mooie kanten van het vak; plotseling onder het bureau duiken van die mooie en schaarsgeklede secretaresse met als excuus dat je even de kabels moet controleren.

rara | 07-11-10 | 11:19

Bibbel | 07-11-10 | 11:15
InHolland zeker?

flunkerT | 07-11-10 | 11:18

@ Nacho_Vidal | 07-11-10 | 11:12
Op gamert.nl heb je recentelijk gepost dat je je vermaakt met een Wii.
Dat valt onder geen beding onder gamen, en valt ook niet onder computerkennis. Daarbij is jezelf vergelijken met een natte drol als " The Situation" van Jersey Shore wel weer een handicap, dus solliciteer jij maar lekker.

SvennusMax | 07-11-10 | 11:18

RiffLicker | 07-11-10 | 11:09
bedankt voor de uitleg. anders had ik het inderdaad niet gesnapt.
Helaas voor je gaan kamerleden uiteraard niet over het personeelsbeleid, daar is gewoon een HR afdeling voor, Dus je rant slaat echt als een tang op een varken.

flunkerT | 07-11-10 | 11:15

@Osdorpertje | 07-11-10 | 11:12

Ach, als die assistent onder het bureau ook een assistentE mag zijn dan zie ik het probleem nog niet zeau heur. Daar moet een vruchtbare samenwerking uit te halen zijn.

Reinaert | 07-11-10 | 11:15

Ik ben tegen positieve discriminatie, maar ik ben nog meer tegen mensen die tegen positieve discriminatie zijn en zelf wel discrimineren. Overigens is de Kamer de baas in dit land en niet het kabinet. En al helemaal als het gaat over het eigen personeelsbeleid. Dus waarom hier het regeerakkoord erbij gehaald wordt, ontgaat me.

Bibbel | 07-11-10 | 11:15

djs | 07-11-10 | 11:03
Die hele HR-laag in ons land mag wmb wel opgedoekt worden. Overbodige en incompetente functionarissen zijn het.

plastic zakje | 07-11-10 | 11:15

Lijkt aardig te betalen. Alleen is die 3469 euro als maximum van schaal 9. En dat zuigt als je op 2350 euro moet beginnen.

beenthere | 07-11-10 | 11:12

Laat die gehandicapte systeembeheerder maar eens onder een bureau kruipen om de kabels te controleren. Dat lukt hem niet. Nou in dat geval mag ie een assistent aannemen die dat voor hem doet.

Osdorpertje | 07-11-10 | 11:12

Altijd grappig die vooroordelen over systeembeheerders!

En een beetje jammer dat ze vaak ook kloppen :-( *kruipt weer z'n hol in met pizza & cola*

ex | 07-11-10 | 11:12

Op zich zou ik best de baan kunnen doen, ze noemen mij wel de alpha-nerd.

Houdt van gamen op zijn tijd en heb op zich verstand van compeuters. Maar toch lijk ik op Mike (the Situation)

Nacho_Vidal | 07-11-10 | 11:12

@RiffLicker | 07-11-10 | 11:09

We hebben dan weliswaar een minderheidskabinet maar het wordt toch wel degelijk gedoogd door een meerderheid in de tweede kamer heur.

Of moet ik dát nou allemaal weer gaan uitleggen?

Reinaert | 07-11-10 | 11:11

Ben het wel eens met het afschaffen van "positieve" discriminatie, btw.

RiffLicker | 07-11-10 | 11:09

De Tweede Kamer hoeft zich toch ook niets aan te trekken van het regeerakkoord? Het wordt immers niet gesteund door een meerderheid van de kamer. Ik weet dat het ingewikkeld is, maar ik zal het nog één keer uitleggen. We hebben een minderheidskabinet. Dat betekent dat het regeerakkoord dus niet door een meerderheid van de kamer gesteund wordt en dus ook, dat de kamer zelf bepaald welke punten in het regeerakkoord ze steunen.
Zo, hopelijk begrijpen jullie het nu wel.

RiffLicker | 07-11-10 | 11:09

@Alfa 75 | 07-11-10 | 11:04

Dat helpt je niks. Ik schrijf ook al jaren netjes bij iedere sollicitatie dat mijn opa is omgekomen in een concentratiekamp maar toch wil niemand me hebben.

Daar hebben ze gewoon een filtertje op staan, op die opa's.

Reinaert | 07-11-10 | 11:08

-weggejorist-

KarelCastello | 07-11-10 | 11:08

Alfa 75 | 07-11-10 | 11:04
Dag Tara.

Teun van het Tuinpad | 07-11-10 | 11:06

@djs | 07-11-10 | 11:03

HR Manager? Wat is dat? Wie is dat? Mijnheer Nefit?

Doe eens gewoon Nederlands schrijven! "Eindbaas personeelszaken" is veul beter.

Reinaert | 07-11-10 | 11:05

Mag ik mag ? Ik ben een lesbische negerin in een rolstoel, mijn opa was slaaf en mijn moeder een hoer...

Alfa 75 | 07-11-10 | 11:04

Meteen de kop indrukken. De verantwoordelijke HR manager direct ontslaan.

djs | 07-11-10 | 11:03

Ach, ze moeten nog even wennen. Ze leven nog een beetje in het verleden daar in de tweede kamer... Daarnaast hebben ze aan logisch denken en realiteitszin altijd al een ernstig gebrek gehad.

doenormaal! | 07-11-10 | 11:02

Dat zinnetje maakt me al jaren iedere keer kwaad. Helpt niet, weet ik, maar kan er niets aan doen.

Manny Calavera | 07-11-10 | 11:01

Gelukkig willen alle witte Nederlanders dit schijtwerk vast wel doen

KarelCastello | 07-11-10 | 11:01

stofwolk | 07-11-10 | 10:52
maar blijkbaar ben je toch te dom om te beseffen dat je daarmee een grote uitzondering bent.

flunkerT | 07-11-10 | 10:59

Er is geen apart discriminatieloket voor mij als blanke kudthollander, waar moet ik mij nu vervoegen?

Creaguurder | 07-11-10 | 10:59

Haha dikke faal.
Nu nog iets doen aan de ongelijkheid bij echtscheiding en alimentatie, kan ook echt niet meer.

k-schaaf | 07-11-10 | 10:59

@stofwolk | 07-11-10 | 10:52
Ook blij met de Audi A6 leaserT? ;-)

kapotte_stofzuiger | 07-11-10 | 10:58

Gelukkig worden de autochtonen ook bij deze regering gewoon gediscrimineerd. Je merkt toch echt wel dat de PVV gedoogsteun geeft.

Fukjoe | 07-11-10 | 10:58

@Jopie2009 | 07-11-10 | 10:56

No way baby. Ik solliciteer niet heur, ondanks dat je m'n profiel vrij nauwkeurig plempt.

*** De 386 nog eens een schop geeft en de asbak leegt ***

Reinaert | 07-11-10 | 10:57

Sowieso een schande dat er zoiets bestaat als een 'diversiteits/voorkeursbeleid'. Het blijft pure discriminatie.

die ene van daarzo | 07-11-10 | 10:57

Tja, maar op dit soort vacatures krijg je meestal shagrokende, de hele dag door koffiedrinkende, stronteigenwijze, In 1989 voor het laatst een cursus gevolgd hebbende, vijftigers aangeboden.

Jopie2009 | 07-11-10 | 10:56

@Einde van de Domheid | 07-11-10 | 10:50

Het is juist middeleeuws om vooraf te bepalen wie of wat je op een bepaalde functie neer wilt zetten. Het maakt namelijk geen ene sodemieter uit of iemand nou groen, geel, paars of zandkleurig is, man, vrouw, travo dan wel transseksueel is, hetero, homo, bi dan wel asensueel is, al dan niet met een rollator, rolstoel, stokken, kunstheupen of gewoon een houten poot loopt.

Het enige wat telt is of iemand naar behoren z'n werk kan doen.

Reinaert | 07-11-10 | 10:55

@Joris en wat kan je extra bijverdienen als joris met zn eigen account regstreeks kan inloggen? (gewoon omdat het kan)

beest033nl | 07-11-10 | 10:55

Ik denk dat ik als Bonobo met spontane Zweetlozingen ook best kans maak.

Teun van het Tuinpad | 07-11-10 | 10:53

kapotte_stofzuiger | 07-11-10 | 10:46
iemand met gezond verstand ook niet. Daar hoef je niet voor te studeren.
Ik zonder unie doe dit bedrag 2 x netto

stofwolk | 07-11-10 | 10:52

*vermomt zich als zwarte lesbische vrouw in rolstoel met spraakgebrek (de rolstoel) en pakt het boek "Windows 3.11 voor dummies" erbij.
Wat? overgequalificeerd?

Dezenaamhier | 07-11-10 | 10:52

@joris: nu al moderaten vanuit je kerk/moskee?
Andere keer en plaats dan maar, koorknaap ;-)

Brakke Obama | 07-11-10 | 10:50

Een beetje Bombay engineer verdient al beter. Blijkt maar weer dat studeren je echt niet verder helpt in NL.

stofwolk | 07-11-10 | 10:50

Reinaert | 07-11-10 | 10:46
Een onevenwichtig personeelsbestand is slechts een recept voor ondergang.
18e eeuws denken man.

Einde van de Domheid | 07-11-10 | 10:50

Dat er 'Bij gelijke geschiktheid' in de vacature vermeld staat maakt dat het laatste stukje van dit artikel nogal nutteloos is.

Kale Meester | 07-11-10 | 10:48

.. maar ik wil niet eensch werken waar den (positieve) discriminatie zuigt als een baggerschuit.

Jan Passant mk2 | 07-11-10 | 10:47

Succes. Vind maar een allochtoon, vrouw (en zijn die beide sowieso niet gehandicapt?) met:
* Een hbo denk- en werkniveau
* Drie jaar praktijkervaring
* Goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden in de Nederlandse en Engelse taal
Laten we de overige eisen nog maar even voor wat ze zijn.
Maar goed, zet er een allochtoon neer en je weet weer waarom overheids ict-projecten altijd falen.

laagvliegert | 07-11-10 | 10:47

*woordblindheid simuleert*

Bos Hout | 07-11-10 | 10:47

Voor € 3.469,57 bruto komt een academicus zijn bed niet uit.

kapotte_stofzuiger | 07-11-10 | 10:46

-weggejorist-

Brakke Obama | 07-11-10 | 10:46

Gewoon in een rolstoel naar de sollictitate gaan en halverwege het gesprek weglopen.

Bos Hout | 07-11-10 | 10:46

@Einde van de Domheid | 07-11-10 | 10:43

Geloel. Het moet overigens ook zijn "de juiste man (M/V) op de juiste plaats".

Niet de beste man, de beste man zet je op de beste plaats, da's meestal een andere.

Reinaert | 07-11-10 | 10:46

Helaas, 30% van de reaguurders is sowieso te slim:
"Een hbo denk- en werkniveau"

kapotte_stofzuiger | 07-11-10 | 10:46

Ga toch maar eens mijn CV oppoetsen.

rara | 07-11-10 | 10:46

@kom hoe heet ie | 07-11-10 | 10:43
Werkplekbeheerders en lusers scheppen de stront, systeembeheerders ruimen het op.

rara | 07-11-10 | 10:45

Systeembeheerders zijn sociaal gehandicapt. Bovendien hebben ze geen vriendin dus zijn ze geen M en ook geen V. Met een leven op pizza's en cola en zonder daglicht ben je doorschijnend met rode pukkeltjes in plaats van blank, bruin, geel of rood. De ultieme minderheid dus. Die baan zit in de pocket!

ZDEV | 07-11-10 | 10:45

@Reinaert | 07-11-10 | 10:39

lol!

CultureVulture Inc. | 07-11-10 | 10:44

3500 euro MAX!! per maand, dus aan het eind van de salarisschaal, na pakweg 10 werkjaren.

jjjj | 07-11-10 | 10:44

Systeembeheerders zijn de strontscheppers van de moderne tijd.

Rest In Privacy | 07-11-10 | 10:43

Kwaliteit wordt uitgedrukt in evenwichtige personeelsaanname. EEN enkele vrouw in een directie is niet in staat de intrinsieke vrouwelijke kwaliteit in te brengen. Zie dit onderzoek. www.ntr.nl/page/nieuws/788794 Verder is beste man op de beste plaats eenoude politieke reflex. Een recept voor herhaalfails.

Einde van de Domheid | 07-11-10 | 10:43

Eindejaarsuitkering? Van de winst?

John McClane | 07-11-10 | 10:42

En zo hoort het: selecteren op kwaliteit! Prima van Mark Rutte.

meneer Q | 07-11-10 | 10:39

Systeembeheren moeilijk? Welnee!

"Fuck the system" .

Klaar.

Reinaert | 07-11-10 | 10:39

is dat moeilijk, systeembeheren? als blanke man zonder gebreken zie ik namelijk mijn kansen

patrizio | 07-11-10 | 10:37


Deze nerd verdiend gelukkig iets meer dan een louzy 3,5k.

Willianus Wortelus | 07-11-10 | 10:37

Haha, dan hebben we straks de GS Insider!!!

Mastermattie | 07-11-10 | 10:36

Als rechtbesnaard roomblank en vooral geoefend pugilist uit ik bij deze een voorkeur voor natuurlijke selectie. Dat mag gewoon op het binnenhof heur, als tussenronde in de sollicitatieprocedure zeg maar.

Reinaert | 07-11-10 | 10:36

Hmm nee dank je, kan je steeds al die prutsers helpen met hun "hij doet het niet" problemen.

ex | 07-11-10 | 10:34

Haha, voor de duur van 1 jaar. Alsof daar kwaliteit op af komt dat nu ergens een contract voor onbepaalde tijd heeft.

anaconda75 | 07-11-10 | 10:33

Nee, ik solliciteer niet.

plastic zakje | 07-11-10 | 10:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken