Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PvdA-Wethouder: Polen zijn de nieuwe Finnen

poolseslut.jpgJa, grapjes maken over Polen is wellicht om te gniffelen, maar onze verre oosterburen zorgen wel voor veel problemen. De snelwegwandelaars uit Polen, Bulgarije en omstreken komen in rap tempo ons land binnen en poepen massaal op Nederlandse normen en waarden als verkeersethiek, nachtrust en belasting betalen. En het worden er steeds meer. De Haagse PvdA-wethouder Marnix Norder is daarom al maandenlang bezig met een intifada tegen de Oost-Europese arbeidersmigrant. Vandaag gaat hij weer los. De grootste klootzakjes van het moment. Explosief groeiende "knelpunten" (wanstaltig en crimineel gedrag, maar dan in PvdA-lingo). Gaan de Finnen overtreffen in problematiek, taalproblemen en WTF-nieuwsberichtjes (van je 1, 2, 3, 4, 5). Norder zegt zelfs: "'Laat ik het populistisch zeggen; deze stad krijgt een tsunami van Oost-Europese arbeidsmigranten te verwerken.(...) Individueel heb ik niets tegen ze, maar het zijn er zo enorm veel." Kijk, dat is nog eens lekker rabiaat rechts uit de bocht vliegen. Da's even wennen bij de reaguurders van de NCRVbode. LOL! De man heeft het over een tsunami van Tyskie-drinkers. Een invasie van goedkope stukadoors en lallende tomatenplukkers neemt het land over, zegt Marnix. Raspopulist Norder wil dat op lossen door veel budget vrij te maken om Oost-Europeanen te helpen met de integratie. Aangezien het smijten van bakken geld tegen integratieproblemen al decennialang een succesformule blijkt te zijn, wordt die methodiek nu ook gewoon weer uit de kast getrokken. Het hoeft de importpaprikasnijders geen cent te kosten, want integratie spreek je in het Nederlands gewoon uit als integratis. Als het aan Norder ligt, wordt de tsunami van Oost-Europese arbeiders opgewacht met een tegentsunami van overheidsgeld. Alstublieft, graag gedaan. Witamy, nowym holenderskim. Pieniądze mam podać linki. Ciosy pochodzą od prawej. Miłej zabawy!

Reaguursels

Inloggen

Polen zijn oké olé olé

bERBATOV | 02-11-10 | 15:59

Om de geheugens even op te frissen, het was een pools leger dat in 1634 of daaromtrent een turkse invasie van Europa wist te voorkomen.
En poolse para's vochten in de slag om Arnhem in 1944 en een poolse brigade bevrijdde in 1944 een groot deel van zuid nederland. Dus ja een rechtgeaarde Pvd A er moet wel een bloedhekel aan ze hebben. Zulke vechtjassen kunnen we hier niet gebruiken naast al die vreedzame euh finnen.

Polletje Piekhaar | 02-11-10 | 10:57

Duitsland ligt alweer voor op nederland, het idee wordt geopperd om als in canada een soort groene kaart in te voeren voor elke immigrant. Zou hier uiterst welkom zijn.

lanex | 02-11-10 | 09:19

@WildPlassert
Dat is dus het overkleine deel dat wel blijft! Die gedragen zich anders, omdat ze in NL een leven op aan het bouwen zijn. Maar de PL'ers die problemen veroorzaken, zijn in het algemeen de mensen die tijdelijk in NL verblijven.
En begrijp me niet verkeerd, die Polen zijn geen slecht volk, weet ik ook uit eigen (dagelijkse) ervaring.

PoolseLanddag | 02-11-10 | 09:16

Ook ik zie een trend... Net als een paar eerdere posters.... Polen zijn, net als de arbeidsmigranten eerder, lekker goedkope arbeidskrachten voor dat deel van Nederland dat er alleen maar plezier van heeft (the haves), en veroorzaken problemen voor dat deel van Nederland (the not haves) waar de Nederlanders die van die migranten profiteren, toch geen last van hebben. Erg? Kweenie. Denk het niet. Nederland heeft goedkope arbeidskrachten nodig... Maar niet piepen als het uit de klauwen loopt he! We hebben hier veel mooie spulletjes waar anderen best wel dol op zijn.... Pas dus maar op als je met wintersport gaat...

Stel dat er i.p.v. Finnen en andere "kuch' Scandinaviërs één miljoen Polen in ons land zouden verblijven.
Dat de meest voorkomende jongensnaam in de grote steden Jan zou zijn.
Dat leegstaande kerken weer vol zouden zijn op zondag.
Dat Geert Wilders nog gewoon in de VVD fractie zat.
Dat nooit iemand had gehoord van kopvoddentaks.
Dat Theo van Gogh en Pim Fortuyn er nog zouden zijn.
Dat Nederland nog Nederland zou zijn.

Geheimrat Schultz | 02-11-10 | 08:05

Wat een discussie!
Ik heb al vrouwen uit meer dan 50 landen gehad. Van binnen zijn ze allemaal roze.
En nee hoor, mannen doe ik niet, dus maakt het mij niet uit waar de gasten vandaan komen, als ze maar mooie vrouwen meebrengen.

acac | 01-11-10 | 23:17

Heb zelf veel ervaring met polen, stel hierbij het volgende voor : 10 polen erin,100 rifapen eruit. Dat scheelt met de uitkeringen,taalcursussen e.d.
Van de polen hebben we nog een bijdrage aan de economie. Heineken en Bols zijn u dankbaar

gekke gerbil | 01-11-10 | 22:47

vermetel&consorten | 01-11-10 | 18:55

Inderdaad. Socialisme gaat moeilijk samen met katholicisme, maar wel weer met het mohammedanisme. Hoe dat komt: in de Kerk telt een individu (denk aan het verloren schaap), maar voor Allah zijn er geen individuen, maar alleen een amorfe, slaafse, gedweee massa van gelovigen. En dat komt weer overeen met het socialisme, waarvoor individuele mensen niet tellen, maar slechts " de arbeider", of " de mens", in ieder geval: het type, de soort doet er alleen toe; mensen van vlees en bloed kunnen door ideologieen als islam en socialisme gemist worden als kiespijn.

Oome Gijs | 01-11-10 | 22:27

Tog maar even vertaald voor onze Poolse vrienden...:

Tak, żartować na temat Polska jest być może chichot, ale nasze Far wschodnich sąsiadów zajmie wiele problemów. Turystów autostrady z Polska, Bułgaria i okolic szybko stają się naszym kraju i masowy shit holenderskich norm i wartości, takich jak ruch etyki, spać i płacić podatki. I liczba ta rośnie. Haga Alderman Marnix Norder Partia Pracy, w związku z tym, spędziła kilka miesięcy w intifady przeciwko wschodnioeuropejskich pracowników migrujących. Dzisiaj idzie jeszcze raz. Największe torby kurwa chwili. Boom "wąskich gardeł" (zniekształcone i zachowań przestępczych, ale w slangu Pracy). Czy Finowie przekroczyć problemy, problemy językowe, WTF nowe wiadomości (z 1, 2, 3, 4, 5). Norder nawet mówi: "Pozwólcie mi powiedzieć populistyczne, to miasto dostaje tsunami pracowników z Europy Wschodniej do procesu .(...) Osobiście, nie mam nic przeciwko nim, ale nie jest tak bardzo". Spójrz, to niezły z wściekłe prawo zakrętu. To przyzwyczajenie się do "NCRVbode" komentowany. LOL! Rozmowy człowieka o tsunami Tyskie-pijących. Inwazji tanich tynkarze zbieraczy pomidorów i sepleniący, kraj ponad mówi Marnie. Raspopulist Norder chce rozwiązać wiele przepisów budżetowych dla Europy Wschodniej, aby pomóc w integracji. Ponieważ spalanie wyrzucanie pieniędzy w problematykę integracji przez dziesiątki lat wydaje się być skutecznym formuły, że metoda właśnie wyciągnąłem z szafy. To nie noże pieprz import kosztować ani grosza, bo mówią w języku niderlandzkim integracji, tak jak interakcje darmo. Jeśli jest Norder tsunami, pracowników z Europy Wschodniej spotkają się z tsunami publicznych pieniądze. Proszę, mile widziane. Witamy, nowym holenderskim. Pieniądze mam podać linki. Ciosy pochodzą od prawej. Miłej zabawy!

Reykjavik | 01-11-10 | 22:03

Vandaar dat hij pal naast het blok krachtwijken in Den Haag Zuidwest een kampement voor deze mensen wil neerzetten van containerwoningen. Dan wel in een natuurgebied, dat dan weer wel. Je moet ze toch ergens laten. Dat de gemeente nu al geen geld meer heeft om de verloedering aan te pakken en het beheersbaar te houden is een klein detail. Maar het is wel opnieuw hoor! Jammer Noorder!

Handboek | 01-11-10 | 21:57

elevator | 01-11-10 | 21:21
Het doel van deze vergelijking is de aandacht van islamisering af te leiden.

sjongejonge123 | 01-11-10 | 21:26

De klachten van Norder over de Polen in Den Haag zullen zijn ingegeven door zijn PvdA achterban. Die zien de tsunami aan Polen helemaal niet zitten aangezien deze hun tot voor kort succesvolle islamitische kolonisatie van Haags grondgebied belemmert.

freedom for all | 01-11-10 | 21:25

Hoe kun je nou Polen met Turken en Marokanen vergelijken ?

elevator | 01-11-10 | 21:21

Nou, we zijn gidsland af, want de duitsche minister Bruderle wil een puntensysteem voor immigranten invoeren volgens Canadeze begrippen.
Zover zijn we over 10 jaar nog niet.
Er zitten daar al meer Geerten in de regering dan hier het geval is.
Daar lopen we dus ook al mee achter.
Treurige zaak.

The eimer | 01-11-10 | 21:01

Gaan we even een mooie undercover reportage bekijken over Poolse bendes die het gemunt hebben op de Deense airbags.

Vervanmijnbed | 01-11-10 | 20:50

Napeauleon | 01-11-10 | 15:01 : nope, fout. Heeft ooit wel een COA gezeten hier maar da's alweer jaaaaaren geleden. Zit aan de andere kant van de provincie :)

Popiejopie79 | 01-11-10 | 20:43

Daar hoefde we ons toch geen zorgen over te maken werd ons verteld toen Polen, Bulgarije en Roemenie toetraden. Gelukkig zullen we met Turken natuurlijk geen enkel probleem hebben... Lang leve de EU en onze huichelachtige naieve zoniet ronduit domme en hypocriete politici!!!

NoMinister | 01-11-10 | 20:03

@ PoolseLanddag, diegene die wel blijven zijn na een generatie volledig geassimileerd. Ik spreek uit eigen ervaring.

WildPlassert | 01-11-10 | 19:56

Ze komen niet om te integreren. Die komen een paar maanden/jaar in Nederland werken en dan gaan ze weer terug. Is niet echt een nieuwe trend, hebben we al in veel Europese landen gezien. Integreren zal dus weinig effect hebben, het overkleine deel bestaat uit blijvertjes.

Wel zijn ze wat minder veilig op de weg, in de auto of erbuiten. Ze rijden wat agressiever en doorgetrokken streep snappen ze niet of zien ze niet.

PoolseLanddag | 01-11-10 | 19:46

Wild Plassert:

Dat klopt, die Morder had het ook over het zg drukmaken van Rutte over de integratieproblemen van turken en mocro,s ,, maar die zijn al 15 jaar achter de rug,,!!!.
Zie je wel , die problemen zijn allang voorbij!
Dank zij de pvda!
Nou, wat zeuren we nou allemaal?
Het gaat hardstikke goed!

The eimer | 01-11-10 | 19:43

@ The Eimer, ik ga er eigenlijk ook vanuit dat hij niet geroyeerd wordt, en dat daarmee dus het punt van schijnheilig links bevestigd wordt. Je kan links veel verwijten, maar intelligentie hoort daar niet bij.

WildPlassert | 01-11-10 | 19:34

@ WildPlassert :

Zou ik afwijzen.
Dat soort figuren en dat zijn er nogal wat, moet je gewoon laten leeglopen.
Iedere dag opnieuw, bij P&W, in de kamer, overal.
Die wereldvreemden denken zelf daar baat bij te hebben, maar als die pvda denkt met Gekke Henkies te maken te hebben , dan staan ze straks op 5 zetels en weten
meggot niet hoe dat nou allemaal kwam.
Niemand moet daar geroyeerd worden, laten prutsen die gasten.

The eimer | 01-11-10 | 19:25

@vermetel&consorten | 01-11-10 | 18:55
Je bent me voor.
Deze wel westerse allochtonen weten wat socialisme een samenleving aan doet en zij delen onze christelijke normen en waarden. Zij zullen dus nooit PvdA stemmen en zijn daarom niet welkom. En dan is er ook nog iets met het verraad aan de Poolse soldaten na de tweede wereldoorlog.

Osdorpertje | 01-11-10 | 19:20

@vermetel&consorten | 01-11-10 | 18:55
ben het geheel met je eens, echter je regeltje dat 'ze een hekel hebben aan communisten en socialisten' heeft daar (in Polen) wel een heel andere betekenis dan hier.
ik zou ze overwegend nationalistisch en patriottistisch noemen, dat wil zeggen degenen die hier werken en consumeren (prima!). het overgrote deel wat besluit niet elders te werken zijn over het algemeen de communisten, met die recentelijk gecrashte licht-debiele helft van de tweeling als voormalig Grote Leider.

Krassimir | 01-11-10 | 19:19

Schijnheilig links: moord en brand schreeuwen over een opmerking waarbij het ging over een tsunami van islamisering, dat je mensen niet met een natuurramp mag vergelijken. Maar wanneer het niet om getinten gaat mag alles gezegd worden. Conclusie, de verontwaardiging destijds was niet oprecht, maar opportunistisch, tenzij men nu héél erg rap over gaat tot het royeren van Norder.

WildPlassert | 01-11-10 | 19:13

@vermetel&consorten | 01-11-10 : Ik was net van plan een soortgelijk stukje te schrijven, maar jij bent mij al voor.
Ik ruil graag 100 Mocro's in voor 10.000 polen... ze hebben immers geen hekel aan onze westerse en vrije samenleving, dat moslimtuig wel !

Mazzeltov | 01-11-10 | 19:05

Tja, Polen, dat zijn nu net de allochtonen waar de PvdA niet op zit te wachten, want ze werken hard voor hun centen, zijn katholiek, integreren dusdanig snel dat een tweede generatie Pool niet van een kaaskop is te onderscheiden, en ze hebben een schurfthekel aan communisten en socialisten.
Met andere woorden, dit zijn CDA en VVD stemmers in spé, al zeker geen PvdA stemmers zoals de miljoen moslims die ze in afhankelijkheid hebben gebonden. Wederom een bewijs dat de PvdA enkel pro immigratie is omdat ze er stemvee mee binnenhaalt.

vermetel&consorten | 01-11-10 | 18:55

Het is allemaal begonnen met de verworpen motie van sint Job waarin vroeg dat inburgeren door de staat, ons dus, te laten betalen.
Dan komt hun 5e collonne, genosse Norder, in actie om alsnog huili huili te doen.
Dat zal dus het stereotype beeld worden in de toekomst.
Lukt dat niet dan gaan ze over op geweldadige aksies van de linksradikale zijtak van de pvda.
Geleerd van de islam en nu ook toegepast in Griekenland.

The eimer | 01-11-10 | 18:52

Als die lul van een Norder maar niet overloopt naar rechts, dit is wel een sollicitatie, maar wijs die profiteur in hemelsnaam af

Wilhelmina Kuttje | 01-11-10 | 18:50

Wordt tijd voor een gevalletje zwiterse wetgeving.

Ben je een buitenlander (Pool, of wat dan ook) en je misdraagt je, dan gooien ze je het land uit met een stempel in je paspoort en een aanteking actre je naam, dat je nooit meer terug mag komen.

Dit genoegen hadden ook enkele studenten die enkele jaren geleden studeerden in zitserland en gingen demostreren.
Voordat zij er erg in hadden, stonden ze aan de andere kant van de grens en hadden niet eens meer kans om persoonlijke zaken mee te nemen.

Daar kan Geert nog een puntje aan zuigen.

vtz | 01-11-10 | 18:44

Doe mij dan maar Polen.

Frotklob | 01-11-10 | 18:39

De PvdA heeft natuurlijk niets aan Polen......... Die werken namelijk

Hobbykip | 01-11-10 | 18:39

Een van mijn ouders komt uit Polen. Vond het altijd heel leuk om naar toe te gaan, daar waren altijd alleen maar Polen en geen Noren, Kazachen en Ethiopiërs. Wel was er een heel klein groepje zigeuners.

In Polen discriminatie niks daarvan. Het Poolse woord voor oplichten is 'Cygan' wat zigeuner betekend. In het NL zou dat dus zijn: ik zigeun jou, jij zigeunt mij.
En dan kom je weer in NL en dan is de 'negerzoen' literair afgenomen door MDI.

Misschien iets om in Nederland in te voeren. -> Ze hebben net de handtas van me oma gemarokeert.

Haal het taboe van de zieligheid weg. De woorden komen toch immers toch ergens vandaag?!

huh!? | 01-11-10 | 18:38

Laatste stukje is trouwens verkeerd:

Witamy, nowym holenderskim. Pieniądze mam podać linki. Ciosy pochodzą od prawej. Miłej zabawy!

Moet zijn:

Witamy nowych Holendrów. Pieniądze masz oddać lewicy. Ciosy pochodzą od prawicy. Miłej zabawy!

Ooit_IgorTheHorrible | 01-11-10 | 18:32

tomate ploeke? dobre!
werk al jare met die lui samen, harstikke aardige gozers.
zijn alleen nooit bij te houde, ze leven op bullet..

uiterst goud stuk weer johny

TonKolmeijer | 01-11-10 | 18:23

Briljant stukje Quid zoals gewoonlijk,
Nog een reden om de grenzen weer te sluiten.

Televaag | 01-11-10 | 18:20

Wacht maar op die tsunami van Roma in 2012!

wirbel010 | 01-11-10 | 18:19

ik vind het wel een beetje raar dat ze hier via een Pools uitzendburo tegen Poolse lonen (2 euro onder ons minimumloon) mogen werken vanwege vrij verkeer EU diensten.
Voor werkgevers leuk, minder voor onze Tokkies en andere niet-EU arbeidsmigranten...

pips | 01-11-10 | 18:17

Vanmiddag een interview met wethouder Norder op radio 1.
Hij sprak in een en dezelfde zin over ” Polen en Bulgaren en Marokkaanse en Turkse mensen” .
Alsof Oost/Europeanen geen mensen zijn.

tipo | 01-11-10 | 18:04

@Bigi Bana Boy & @strikdewepstroper01

Zo was het in den beginne ook met de Marokkanen, de geschiedenis lijkt zich te herhalen. En jullie zijn de nieuwe pvda'ers.

Gavrilo | 01-11-10 | 17:56

Widukinn | 01-11-10 | 17:36
Omdat er vrij verkeer is van personen hoeven wij er nog niet blij mee te zijn. En dat het Europeanen zijn zegt niets. Kijk eerst maar eens of er CE keurmerkje op zit.

Gavrilo | 01-11-10 | 17:51

@Widukinn
@Bigi Bana Boy

Gefeliciteerd, zie mijn postings van 14:46 en 15:19, dus u sluit zich bij mijn mening aan.

strikdewepstroper01 | 01-11-10 | 17:43

we zijn gewoon het beste af op de ouderwetse manier, grenzen dicht, uit de eu. Al dat gezeur om wat iedereen van te voren zei komt me de nek uit, bekijk 't nu ook maar.

sufkut | 01-11-10 | 17:40

@Olc32 | 01-11-10 | 17:27

You are deep down the rabbithole! De Polen kunnen in honderd jaar nog niet zo'n groot probleem vormen als de moslims. Al zouden ze er hun best voor doen om het te verpesten, het blijven Europeanen. Vrij verkeer van personen, goederen, etc.

Widukinn | 01-11-10 | 17:36

Hoppa! Eindelijk iemand die het ziet!
Jammer dat ie van de PVDA is, maar toch..
Dit wordt een nog groter probleem dan onaangepaste moslims.
En ja de Polen die werken, werken hard, tis alleen jammer dat het maar zon klein percentage is van de in Nederland aanwezige Polen. De rest trekt alweer van de bijstand/ziektewet/ww.
Vraagt het uw dichtsbijzijnde uitzendbureau maar eens.

Olc32 | 01-11-10 | 17:27

@ADO-Le-Cent
Bedankt voor de link. Bevestigd nog eens wat ik al vaker zeg.

NFC | 01-11-10 | 17:19

Hoe meer Polen, hoe beter! Van mij mogen ze alle moslims in NL vandaag nog ruilen tegen Oost-Europeanen!

Widukinn | 01-11-10 | 17:18

Het was trouwens aan de Poolse koning Jan Sobieski te danken dat Wenen, en misschien daarna de rest van Europa, niet gevallen is in 1683.

Bigi Bana Boy | 01-11-10 | 17:11

We krijgen de Balkan er straks bij in de EU en hou je hart dan maar vast. Albanezen zijn schurken de zelfs in het land van de Maffia de criminele boel over weten te nemen. God wat een tuig is dat. En we krijgen de voormalige Joego staten er ook nog bij zonder dat u iets gevraagd wordt. Wat die balletje-balletje volkeren gaan bijdragen aan de leefbaarhied van NL laat zich raden.

Bigi Bana Boy | 01-11-10 | 17:07

Ik vind dat er een enorm verschil tussen Peaulen enerzijds en andere Oostblokkers en mocro's anderzijds is. Toegegeven ze zijn vaak betrokken bij de meest absurdistische (en soms hilarische) drankgerelateerde verkeersongelukken maar voor de rest zijn het prima lui. Gristelijk, hard werkend en redelijk beschaafd. Verder is het een enorm dapper volk dat zich altijd tegen enorme overmachten (Rusland, Duitsland) verzet heeft en daar een hoge prijs voor heeft moeten betalen.
En dan heb ik de mooie Peaulse vrouwen nog niet eens genoemd. Ik hef een Wielkie glas Królewskie Pivo op de Peaulen. Liever tien Polen dan één Bulgaar, Roemeen, Nigeriaan, Ghanees of Mocro.

Bigi Bana Boy | 01-11-10 | 17:02

Vd week hoorde ik Cohen bij P&W precies hetzelfde zeggen. Hij had het over 20.000 Polen die heus niet vanzelf zouden integreren. Maar weet wel dat het vnl katholieken zijn. Dus morgen zijn dat er 40.000 en overmorgen 80.000 undsoweiter.

Gavrilo | 01-11-10 | 17:01

Valt me op dat er nergens een verschil gemaakt wordt tussen migranten die zich blijvend in nederland willen vestigen en een nederlands paspoort willen. En mensen die hier tijdelijk werkzaam zijn. Inburgering is toch zeker alleen van toepassing voor mensen die zich hier blijvend gaan vestigen en niet voor personen die tijdelijk binnen de EU in een ander land gaan werken? Denk dat de hele discussie duidelijk maakt dat echte migranten zullen moeten kiezen voor 1 bepaald land en 1 bepaald paspoort. Alletijdelijke arbeids migranten kunnen als ze werk hebben een tijdelijk werk vergunning krijgen (indien van buitend de EU)

denoorman | 01-11-10 | 17:00

als die poolen nu NL drank kopen, zie ik het probleem niet.

nieuwisanders | 01-11-10 | 16:50

@illuvatar | 01-11-10 | 15:23
Je moet hem ook van de zoeksite downloaden, niet van mozilla.com

atm0s | 01-11-10 | 16:42

Vanwege het simpele gegeven dat Polen, net als wij, af en toe flink dronken worden, maakt ze al sympathieker dan onze andere " nieuwe nederlander" groepen.
En die Norder van de PvdA is een gluiperig mannetje met een dubbele agenda.

070 | 01-11-10 | 16:42

Doe een poll hierover?!

frisenfruitig | 01-11-10 | 16:38

Kom hier veel Polen tegen die werken in de bouw en tuinbouw en bij de Jumbo als vakkenvullers. Het zijn doorgaans harde werkers (alsoook katholieke rechtse drinkers) waar ik dus geen moeite mee heb.

frisenfruitig | 01-11-10 | 16:37

@The eimer | 01-11-10 | 16:22
Der, of dem?
Laten we het maar op Danmed houden....

An die ARBEIT | 01-11-10 | 16:36

Het probleem met Polen is dat deze lieden de baantjes innemen die laten we zeggen rond het Osdorperplein ook best graag gedaan worden. Daarnaast wonen Polen ook graag op Kanaleneiland, West, Kruiskamp en in Gouda, etc. Dood in de pot voor de PvdA natuurlijk. En op de autoveiling in Utrecht is al jaren geen leuke mercedes of transit bus meer te vinden. GroenLinks begint inmiddels zich ook te roeren, want Polen zijn dan wel arm en misbegrepen, ze zijn ook wit en best wel vaak man en dus fout.
Zeg wie heeft ons eigenlijk bevrijd in '45, volgens mij waren dat de Engelsen en de Polen.. Femke? Marnix? Dibi-el? Joop?

Fred Janssen | 01-11-10 | 16:31

@ An die ARBEIT :

Ja, prachtig.
Hebben we ook nog niet gehad over die 10 miljoen negerts die volgens Kadaffi
hier naar toe zullen komen omdat er een of meertje drooggevallen is!
Tsjezus, iedereen komt hier naar toe.
Hoe doen die israelisch dat dan?
Muurtje bouwen en stroomdraadjes erop ?
Der zit niks anders op

The eimer | 01-11-10 | 16:22

The eimer | 01-11-10 | 16:15
Helemaal mee eens maar ik heb nog een beetje vertrouwen dat de PVV Turije uit de EU kan houden. Turkije er in wij er uit volgens Wilders. Nou ik kan niet wachten.

joopwil | 01-11-10 | 16:18

@The eimer | 01-11-10 | 16:06
Niet te vergeten de geweldige vinding die wij de EU noemen. Gut-a-gut wat heeft dat ons veel goeds gebracht! * braakt *

An die ARBEIT | 01-11-10 | 16:16

@ joopwil :

Ik wil niet lullig doen, maar een turkse bobo vertelde laatst dat turkije een
prima aanvulling zou zijn op de verrotte westerse cultuur.
Daar staan ze al te trappelen met 4 a 5 miljoen om onze kassen
leeg te vreten.
Dat wordt nog dringen geblazen aan de gemeentekassa,s.

The eimer | 01-11-10 | 16:15

Ben ik nou gek, of zou Rutte ervoor zorgen dat nieuwe migranten niet meteen aan onze uitkeringstiet gingen lurken? Was toch minstens eerst 10 jaar arbeid voor nodig?

Shalome | 01-11-10 | 16:13

Polen stemmen rechts... dat is het probleem

Dick Johnson | 01-11-10 | 16:13

Het zijn GEEN arbeidsmigranten.
Ze komen naar hier voor een woning, uitkering en medischediensten.
Jaaaaaa leve de EU. En dit is pas het begin man. Serviërs komen binnen kort ook.
En in 2012 hoera Roemenië en Bulgarije ook volwaardig lid van de EU.
Let op die komen ook massaal want 1400,- uitkering is beter als daar een maand salaris van 200,- en dan heb je een goede baan hoor.
Zullen we het dan maar niet hebben over 1.5 miljoen roma die alleen al naar Nederland komen, en ook nog eens dat zelfde aantal naar andere rijke landen.
En waar kunnen wij nog heen? Nergens.
Elke volslagen idioot kan dit aan zien komen. Maar niet onze beleidsmakers.
UIT DE EU, NU voor het le laat is.

joopwil | 01-11-10 | 16:11

Kunnen die Poolse dronkelappen niet het reeds aanwezige straattuig voor hun rekening nemen? Hebben ze wat te doen.

Shalome | 01-11-10 | 16:11

Real_Legend | 01-11-10 | 16:02
Kewl. Indianen altijd +1.

Krachtmeester | 01-11-10 | 16:08

Ik hoop dat het snel 2012 is en NL overspoeld wordt door het Oostblok. Is namelijk het beste medicijn tegen de pvda islamisering.

NFC | 01-11-10 | 16:08

@ An die ARBEIT:

Je hebt weinig te willen.
Iedere iddioot met 25 gevaarlijke afwijking loopt hier zo naar binnen.
Heb je te danken aan die fijne Balkellende 7 ofzo.
Genaaid zijn we.
En terugnaaien kan niet.

The eimer | 01-11-10 | 16:06

@brienenoord | 01-11-10 | 15:35
Frikkin' hilarious! * kuch*
-
Anywho, " De Pool " in het algemeen is vriendelijk, hulpvaardig, een harde werker en alcoholist.

" De Slechte Pool " in het algemeen, is klinisch gestoord, heeft een schijthekel aan Nederlanders, heeft geen respect voor andermans eigendom en is zeer agressief..... En alcoholist.

Uit ervaring kan ik zeggen dat de verdeling ongeveer 50/50 is.

Willen we dat met z'n allen?

An die ARBEIT | 01-11-10 | 16:02

@Krachtmeester | 01-11-10 | 15:28
Waarom sta ik er niet tussen? Ik ben teleurgesteld.

Strotgrondel | 01-11-10 | 15:30

Gelukkig zie ik dat je de stam van mijn vrouw wel hebt opgenomen in je lijstje.
Choctaw Nation

Real_Legend | 01-11-10 | 16:02

Google translate is link.

Überbottehork | 01-11-10 | 15:55

Die Oost-blokkers zijn zo'n beetje de enige landen die zich niet zomaar laten overnemen door moslims en slinksen,
Wees waakzaam, men probeert de aandacht van de huidige problemen af te leiden door opeens naar andere groepen te wijzen.

inktpot | 01-11-10 | 15:54

@ NFC :

Het is algemeen bekend dat polen een voorkeur krijgen in het Westland.
Hele groepen allochs zitten te bankziten en dat is geen reclame
voor de pvdallochtonen.
Vandaar dat gezeik over polski,s.
Vatjehem?

The eimer | 01-11-10 | 15:54

Leuk hè, google translate. Links = linki. Inderdaad, alleen betekent 'linki' links, als meervoud van link (url).

Blfrt | 01-11-10 | 15:51

De trend is zich al aan het omkeren "A similar phenomenon occurred in Poland after its entry into the European Union. In the first year of its EU membership, 100,000 Poles registered to work in England, joining an estimated 750,000 residents of Polish descent. Research conducted by PKO Bank Polski, Poland's largest retail bank, shows that 63% of Polish immigrants to the UK are aged between 24 and 35 with 40% possessing a university degree. However, with the rapid growth of salaries in Poland, booming economy, strong value of the złoty, and decreasing unemployment (which fell from 14.2% in May 2006 to 8% in March 2008), the flight of Polish workers is slowing. In 2008 and early 2009 people who came back outnumbered those leaving the country. The exodus is likely to continue." Aldus wikipedia. en.wikipedia.org/wiki/Brain_drain#Cent...

NotStephenColbert | 01-11-10 | 15:46

Kentekenplaat +1

Geneeskundestudent | 01-11-10 | 15:46

Polen en Bulagren staan niet bekend als moslimknuffelaars. Zou het daarmee te maken hebben?

NFC | 01-11-10 | 15:45

Nonkel Frituur | 01-11-10 | 15:33
1830 was onze eigen schuld, en fock koning Willem I. Desalniettemin passen de Vlamingen beter bij NL. De rest mag naar la douce france.

Strotgrondel | 01-11-10 | 15:44

Oh, en bij Turken en Marokkanen hebben we het over racisme. Moewhahaha. Zelfs de pvda wordt wakker. Jammer dat het smijt er maar een bak geld tegenaan fenomeen weer van stal gehaald wordt. Kom maar binnen met je knecht.

Sliptong | 01-11-10 | 15:44

Ow, je kan die polen gewoon terugsturen als ze in de fout gaan ( Norder)
Dan kan je dus ook anderen terugsturen, toch?
Weer een Wildersvliegenafvangertje.
En dat voor een pvda loser.

The eimer | 01-11-10 | 15:40

@brienenoord | 01-11-10 | 15:35
van harte. u bent de eerste met deze *hm* kansrijke grap.

Krassimir | 01-11-10 | 15:38

Dit zou - zo is ons jaren geleden toch heus door de regering verzekerd - toch zeker niet gaan gebeuren? Het zou allemaal toch juist heel erg meevallen met die oost-europese instroom? Toch?

Tabula Rasa | 01-11-10 | 15:38

Gelukkig kan Marnix Norder deze maand voor 5200 euro aan belastingpoet zo'n 5 daagjes naar Dubai om daar gebouwen te bekijken. Dan kan ie die Polen, DIE WEL WERKEN, even met rust laten.

www.kiesvrijheid.com/2010/09/haagse-we...

RL | 01-11-10 | 15:38

Idd een herhaling van de geschiedenis. En net als toen zijn zo'n beetje alle partijen voor (zowel rechtse als linkse). Alleen de SP en PVV bieden echt weerstand. Het lijkt erop dat hiermee wederom alleen maar belangen van machtige en rijke mensen gediend worden. De burger die betaald over 20 jaar wel voor de schade.

Die polen worden overigens dermate afgebeuld dat ik wel kan begrijpen dat ze zich gaan misdragen. Wat ik ervan heb gezien is puur misbruik.

F'Shizzle | 01-11-10 | 15:36

Gaat het over Noord- of Zuidpolen?

brienenoord | 01-11-10 | 15:35

Jaren geleden al meegemaakT hoe den Polen bij mijn toenmalige werkgeverT infiltreerde (en nog steeds). Magazijnmewerkers met de juiste arbeidsmentaliteit en een stevige afdronk in den avond. Of het de nieuwe finnen sijn week nie.

Detlev Tarnowitz | 01-11-10 | 15:15
Laat dat nou net de enige zijn die ik thans nog nie verorberT hep.
Vond de patatje joppie-saus wat tegenvallen, maer de Mango Red-Chili is een heus toppertje, moet gezegd.

Ashtrey | 01-11-10 | 15:34

Prachtvolk, allemaal in de krachtwijken.

JoeDaPlumbert | 01-11-10 | 15:34

@tomasz | 01-11-10 | 15:32
Norder is toch zeker geen Pool? Me dunkt dat hij heel goed begrijpt wat u schrijft. Of u de bedoeling van deze reaguurderspanelen hebt begrepen waag ik echter te betwijfelen.

Überbottehork | 01-11-10 | 15:34

@illuvatar | 01-11-10 | 15:29
Niet iedereen is gezegend met een pen als bijv. Merlot, nou en.

Mindy | 01-11-10 | 15:33

@ illuvatar | 01-11-10 | 15:27 :
Ja, een echte arbeiderspartij, die dus opkomt voor de belangen van werkend nederland in kudtbaantjes is er niet meer.
Je kunt kiezen uit groen (milieu =luxe hobby)
rechts (werkgevers en rijke lui)
christelijk ( bejaarden en boeren)
verongelijkt (SP en PVV)
En grachtengordel socialisten (D66 en PvdA)

Bisschop Gijsen | 01-11-10 | 15:33

Strotgrondel | 01-11-10 | 15:28
U weet toch zo goed als ik dat stemrecht slecht een kwestie is van hier enkele jaren verblijven of trouwen met een lokale bewoner ?
En wat onze Vlaamse onafhankelijkheid betreft : ik denk dat we nog een paar jaartjes België zullen blijven, tot het geld wéér eens op is.

Nonkel Frituur | 01-11-10 | 15:33

Ik zie hier een rechtzaakje à la Wilders aankomen. Is René Danen al op de hoogte?

baronbreekijzer | 01-11-10 | 15:32

@Napeauleon | 01-11-10 | 15:27
Is ook de bedoeling.
Daar zal het OM de komende 5 jaar haar tanden wel op stukbijten.

Prof. D.A.H. Vintik | 01-11-10 | 15:32

Nou, Polen kennen de taal niet? Eens proberen...

K*t linkse kloothommel Marnix Norder, steek maar die kl*te multiculti subsidies en integratieprojecten diep in je vadsige r**t, en rot maar eens op met dat zielig linksch gejank over arme imigranten. Jouw hulp hebben wij he-le-maal niet nodig, laffe paardenl*l !!! Wat een hypocriete stemmenklopperij ...

tomasz | 01-11-10 | 15:32

@Pastor Sippenhaft | 01-11-10 | 15:27
Da's ook waar ja, Chinezen zijn errug goklustig.

Mindy | 01-11-10 | 15:31

Ach, Oost-Blokkers: ze werken in ieder geval voor hun geld. Dat ze niet willen integreren is logisch: ze komen alleen om te werken en gaan dan graag weer terug naar huis, om vervolgens weer terug te komen voor nog meer weer, etc.

Ik ken diverse Oostblokkers (Tsjechen en Slowaken) die hier zijn voor werk (en deze gasten werken keihard leveren echt goed werk, is mijn ervaring) en zodra ze voldoende hebben om een bestaan op te bouwen in hun land van herkomst (vaak hebben ze een stuk land gekocht in hun eigen land, soms met huis erop) dan gaan ze terug. Verder draaien ze mee in de economie en kosten ze ons - wat betreft uitkeringen e.d. - niets. Dat ze zich beter zouden kunnen opstellen wat betreft geluidsoverlast, drunk'n driving etc: dat is makkelijk in de hand te werken door streng overheids (lees; politie) optreden. Dat geven ze zelf ook aan...

Vergelijking met Finnen gaat m.i. derhalve niet op (die kosten alleen maar geld, werken niet en gaan ook zeker niet terug naar land van herkomst).,

Versnapering | 01-11-10 | 15:31

@ministerofsillywalks | 01-11-10 | 15:29
Ik heb hier anders nog een catalogus met blondt vrouwtrouwvlees.

illuvatar | 01-11-10 | 15:31

@Krachtmeester | 01-11-10 | 15:28
Houd een sop. Voorlopig zijn het geweaun Peaulen.

Überbottehork | 01-11-10 | 15:30

Krachtmeester | 01-11-10 | 15:28
Waarom sta ik er niet tussen? Ik ben teleurgesteld.

Strotgrondel | 01-11-10 | 15:30

-weggejorist-

ministerofsillywalks | 01-11-10 | 15:29

@Mindy | 01-11-10 | 15:28
Ik zie het nog niet terug in uw reaguursels ;-)

illuvatar | 01-11-10 | 15:29

Ach ja de geschiedenis herhaalt zich andermaal. Kan me nog herinneren dat er ooit mensen uit gekke dorpjes werden gehaald. Totaal geen binding met de westerse waarden, maar dat maakte niet uit. Ze waren toch goedkoper dan Henk & Ingrid en ze werkten hard. We stopten ze met z'n tienen in een huis voor 3 man, geen probleem ze gingen toch weg. We stoppen ze samen in de wijk bij Henk & Ingrid. Zie nu de problemen met de nakomelingen van deze groep.

Datzelfde kan gezegd worden van de MOE-landers. Ook totaal geen binding met de Westerse waarden. Homohaters, abortushaters, noem maar op. Maar ja ze waren goedkoper dan Henk & Ingrid en ze werken hard dus ja. We stoppen ze met z'n tienen in een huis voor 3 man, geen probleem ze gingen toch weg. We stoppen ze samen in de wijk bij Henk & Ingrid. Nu nog wachten op de nakomelingen....

SP waarschuwt al jaren voor bovenstaande praktijken. Dankzij CDA/VVD zijn de Oost-Europeanen lid geworden van de EU. Want ja anders moesten werkgevers dure verblijfsvergunningen aanvragen voor mensen uit die landen.Dan verbaasd het mensen dat Henk & Ingrid PVV stemmen?

LijstG | 01-11-10 | 15:28

@illuvatar | 01-11-10 | 15:23
Waar, snap je niet. Heb 'm net opnieuw geïnstalleerd en zie alleen maar verbetering.

Mindy | 01-11-10 | 15:28

@Krassimir | 01-11-10 | 15:25
Zubrovka is des konings. Godenwater.

Art Vandelay Ultor | 01-11-10 | 15:28

Nonkel Frituur | 01-11-10 | 15:16
De meeste polen kúnnen niet stemmen, nonkel. Hoe zit het in België, gaan de vlamingen winnen? Is het nu eens afgelopen met dat zielige gezwets en gaan jullie de Walen in de pan hakken? Is het niet genoeg geweest?

Strotgrondel | 01-11-10 | 15:28

Aangezien er volgens die beste wethouder weer een complete *kuch* 'bedreigde indianenstam' *hoest* geholpen en beschermd moet gaan worden, pleit ik voor een indiaanse benaming. Uitzoeken maarrrr:
.
Atsina (GrosVentre), Arapaho, Assiniboin, Blackfeet, Cheyenne, Cree des Plaines, Crow, Comanche, Iowa, Kiowa, Osage, Pawnee, Piegan, Quapaw, Sioux Teton (Lakota), Sioux Dakota, Sioux Oglala, Wichita, Chinook, Haida, Kwakiutl, Makah, Nootka, Tsimshian, Tlinglit, Algonquin, Huron, Menomenee, Miami Illinois, Micmac, Mohawk (Irokezen), Ojibway, Potowatomi, Pequot, Seneca (Irokezen), Shawnee, Sauk en Fox, Wampanoag, Winnebago, Apache, Havasupai, Hopi, Navajo, Pima, Rio Grande of Oostelijke Pueblo's, Westelijke Pueblo's, Natchez, Chickasaw, Cherokee, Choctaw, Creek, Timucua, Yuchi, Cahuilla, Chumash, Hupa, Maidu, Miwok, Pomo, Yurok, Bannock, Paiute, Shoshone, Ute, Cayuse, Kootenai, Modoc, Nez-Percé, Spokane, Umatilla, Yakima, Blackfoot, Cree des Plaines, Piegan, Atsina (GrosVentre), Assiniboin, Crow, Sioux Teton (Lakota), Sioux Dakota, Sioux Oglala, Cheyenne, Pawnee, Iowa, Arapaho, Kiowa, Osage, Comanche, Wichita.
.
Winnebago, is dat wat? Of Irokezen? Pawnee (LOL!)?

Krachtmeester | 01-11-10 | 15:28

OT
Op RTL Nieuws: "Hyves moet gaan samenwerken met andere sites van TMG."
*Duck and cover*

Überbottehork | 01-11-10 | 15:28

@Bisschop Gijsen | 01-11-10 | 15:24
De PvdA heeft niets meer met de arbeider, die stemt namelijk op de PVV, want die erkent WEL de problemen die de PvdA steevast ontkent of als verrijking nuanceert.
Ze hebben hun achterban verraden en een groeiende doelgroep omarmt die hun oude uitgangspunten ondermijnen (seculier, arbeider). Ze steunen de kiezer die parasiteert op de originele arbeidersdoelgroep.

illuvatar | 01-11-10 | 15:27

@Krassimir | 01-11-10 | 15:25

Ga hier eens kijken in de "gordels van de grote steden". Illuminatie ten top!

Reinaert | 01-11-10 | 15:27

Zijn er ook Poolse geitenneukers?

lijn5 | 01-11-10 | 15:27

Prof. D.A.H. Vintik | 01-11-10 | 15:22
Lief!
De anode is immers positief.
Sympathiek, echt.

Napeauleon | 01-11-10 | 15:27

Mindy | 01-11-10 | 15:23
En ook voor een groot deel zwart, vergis je niet.
Check Holland 'witwas' Casino maar eens op elk willekeurig moment. Struikel niet.
Komt het toch deels terug bij de staat. Dat is ook een gedoogvorm.
Verder zijn er maar weinig Chinese restaurants die echt Chines voer op de kaart hebben. Maar het is wel lekker op z'n tijd, dat dan weer wel.

Pastor Sippenhaft | 01-11-10 | 15:27

@ Reinaert :

Het rendement van polen is ook lager.
Haal 1 mocro en 14 dagen later heb je er 20.
Gezinshereninging van 5 kinderen, 3 vrouwen, opa, oma en 3 identieke figuren zonder paspoort en een zooi gekke neefies.
En niemand is van plan aan het werk te gaan.
En dat gaat maar door.

The eimer | 01-11-10 | 15:26

@Krassimir | 01-11-10 | 15:25
Prachtig pro-Pool betoog.

Überbottehork | 01-11-10 | 15:26

Ik werk met een stuk of 6 polen samen, en buiten het idd af en toe laten crashen van een auto door overmatig alcohol gebruik doen ze prima hun werk en leren ze makkelijk de Nederlandse taal. Ze weigeren nooit werk en klagen nooit. behalven dat zijn de polen nog niet oververtegenwoordigd op dinsdag avond tijdens opsproning verzocht, dus wat mij betreft zijn het echte verrijkers in tegenstelling tot...

pistol-pete | 01-11-10 | 15:26

Art Vandelay Ultor | 01-11-10 | 15:21
Kan gebeuren, jammer man.
Vertel 't ze en ze doen er wat mee, meestal.

Napeauleon | 01-11-10 | 15:25

Geweldig zo'n multicultie samenleving toch ????

angeleye | 01-11-10 | 15:25

maanden in Polen doorgebracht. veel kanslozen, vooral in de gordels van de grote steden. de kansrijken vertrekken deze kant op. niets mis mee. in Canada en USA zijn ze massaal geïntegreerd. de goudzoekers verdwijnen vanzelf weer.
wagonladingen lekkere wijven, vooral in het zuiden, Krakow met name. niks euro-knaller achterwerken en buiken rondom: gewoon paringsgeschikt en wel onmiddelijk.
drinken, jazeker, liters, bier en vooral Zubrovka. die met het bisongrassprietje op de bodem. waarschijnllijk is dat het eutectisch recept voor het verwekken van stucadoors & fuck-fähig, willig, vrouwelijk nageslacht.

Krassimir | 01-11-10 | 15:25

@Mindy | 01-11-10 | 15:23
Zondermeer.

Art Vandelay Ultor | 01-11-10 | 15:25

@Napeauleon | 01-11-10 | 15:24
LOL

Überbottehork | 01-11-10 | 15:24

Als de Polen negerts waren was het WEL goed.
Of een zieligheidsfactor druipsnor problematiek.
Maar nee, hardwerkende blanken zijn toch geen Arbeiders?
Partij van de Arbeid?
Die naam klopt niet meer.

Bisschop Gijsen | 01-11-10 | 15:24

Tantelief | 01-11-10 | 15:17
Had je zeker net weer zo'n druktenakertje?
De zgn Whirl-Pool.

Napeauleon | 01-11-10 | 15:24

@Art Vandelay Ultor | 01-11-10 | 15:21
En net als de Polen werken ze hard.

Mindy | 01-11-10 | 15:23

@Mindy | 01-11-10 | 15:21
Atmos blijft bovenin zeuren dat ere een nieuwe butt-plugin is. Wat een aandachtvrager. Downloaden helpt niet, hij blijft zeuren.

illuvatar | 01-11-10 | 15:23

@koerbagh ® | 01-11-10 | 15:19

Mooi woord. Alles met "betuttelen" er in is trouwens helemaal hot anno 2010.

We betuttelen ons een slag in de rondte en ondertussen moeten we 18 miljard bezuinigen. Als we nou eens wat minder zouden (be)tuttelen hadden we dat geld al dubbel en dwars in de kassa. Maar goed, het tuttelen roeleert nog steeds grote tijd. En daar motten we met z'n allen voorlopig nog steeds maar mee (leren) leven.

Reinaert | 01-11-10 | 15:23

Laatst werd ik bijna doodgereden door zo'n anode.

Prof. D.A.H. Vintik | 01-11-10 | 15:22

@Tantelief | 01-11-10 | 15:17
Poolstituee? (Niets persoonlijks hoor ;)

Überbottehork | 01-11-10 | 15:22

Ik krijg echt op zo veel plekken jeuk als pvda'ers over dit onderwerp stoer gaan lopen doen.

Wat hebben we als land toch misdaan om dit kaliber bestuurders te krijgen???

Klaboesterbeer | 01-11-10 | 15:22

überlol @ illuvatar | 01-11-10 | 15:20
snel ook! haha

Pastor Sippenhaft | 01-11-10 | 15:22

Tantelief | 01-11-10 | 15:17
Mooi voor je!
Maar die Poolse dames: Die maken echt schroefdraad op de klabanus.

vetkleppert | 01-11-10 | 15:22

Welkom, nieuwe Nederlanders. Het geld geef ik links. De klappen komen van rechts. Veel plezier! (Witamy, nowym holenderskim. Pieniądze mam podać linki. Ciosy pochodzą od prawej. Miłej zabawy!)

AlfredvonSchlieffen | 01-11-10 | 15:22

@Napeauleon | 01-11-10 | 15:18
Hier geen kwaad woord over de klantvriendelijkheid van onze Chinese Nederlanders, dat zeker niet!

Maar we hadden hier in het dorp zo'n goede friettent en die is nu in Chinese handen en dat is zeker niet ten goede gekomen van de kwaliteit van de friet. That's all.

Wel hebben we hier meerdere voortreffelijke Chinees-Indische restaurants.

Art Vandelay Ultor | 01-11-10 | 15:21

@Marcus Porcius Cato | 01-11-10 | 15:20
Pools voor Jak kie bah?

Überbottehork | 01-11-10 | 15:21

illuvatar | 01-11-10 | 15:20
ROFLOL!

Napeauleon | 01-11-10 | 15:21

@Art Vandelay Ultor | 01-11-10 | 15:11
Zelf bakken dus. OT meerderen hun plug in kwijt? Opnieuw geïnstalleerd en zo te zien heeft Atmos eea vernieuwd?

Mindy | 01-11-10 | 15:21

@Tantelief | 01-11-10 | 15:17
U bent Pooldanseres?

illuvatar | 01-11-10 | 15:20

" Jak sie masz !! "

Marcus Porcius Cato | 01-11-10 | 15:20

@Nonkel Frituur | 01-11-10 | 15:16

Yup. Peaulen zijn wat dat betreft aparte figuren. Rasechte opportunisten eigenlijk, en geef ze eens ongelijk. Veur de PvdA inderdaad bepaald geen interessante doelgroep want lang niet achterlijk genoeg.

Reinaert | 01-11-10 | 15:20

@Krachtmeester

Al ben ik al jaren geleden van mijn Protestantse geloof afgevallen,
ik kies toch liever voor Rome, Jeruzalem of Moskou dan voor Mekka
en Medina.

De discussie gaat over vergelijkbare culturen die wij hier toelaten
en die kunnen en willen integreren. In dit geval de Poolse of andere
voormalige Oostblok of USSR landen.

strikdewepstroper01 | 01-11-10 | 15:19

@ymmv | 01-11-10 | 15:02
Betuttelingsracisme.

koerbagh ® | 01-11-10 | 15:19

Art Vandelay Ultor | 01-11-10 | 15:11
Sorry, hier in Castricum al 10 jaar een Chinese frietboer. Goed te hachelen, gekoeld bier per krat als je opeens zonder komt, geen 20 minuten in de rij omdat zo'n vette blonde snol vindt dat ze't te druk krijgt. Klantvriendelijkheid.

Pri-ma.

Napeauleon | 01-11-10 | 15:18

Jaja nu durft de gemiddelde pvda' er wel. Ben benieuwd of men deze stoere taal ook zal hanteren als we straks overspoeld worden door Albanezen. Ownee, dat zijn moslims en die zijn zielig. Toch maar niet doen, voordat half NL weer op zijn achterpoten staat.. Niets mis met de meeste Polen trouwens.

baronbreekijzer | 01-11-10 | 15:17

Polen kunnen ook heel aardig zijn voor nederlandse vrouwen. Ik ben er nog een beetje schraal van.

Tantelief | 01-11-10 | 15:17

Sambal bij?

Hölzenbein | 01-11-10 | 15:17

LOL @ Nummerplaat : SLU T856

Real_Legend | 01-11-10 | 15:17

De Polen stemmen niet links, dát is hetgene waar de Pvda problemen mee heeft.
Polen weten immers als geen ander wat de gevolgen daarvan zijn.
En de Pvda is enkel geinteresseerd in buitenlanders als ze stemmen opleveren.
Dus liever een zwarte die zijn hand ophoudt dan een Pool die komt werken.

Nonkel Frituur | 01-11-10 | 15:16

Zoals Rouwvoet hekelt " WAAR IS DE WINST"??

dus gewoon illegaal/onbelast/onstrafbaar veder laten gaan.. toch?

poli | 01-11-10 | 15:16

Art Vandelay Ultor | 01-11-10 | 15:11
Overal. Maar het patatje babi pangang is toch wel een mooie innovatie.

Detlev Tarnowitz | 01-11-10 | 15:15

Art Vandelay Ultor | 01-11-10 | 15:11
Dat is in Zuid Holland niet anders. Vies hè, fliet met cully?

Pastor Sippenhaft | 01-11-10 | 15:15

Typisch he, zie je ooit een chinees bij het UWV vragen om een uitkering?

Waarom kunnen die mensen geen voorbeeld nemen van zo'n chinees?

Je hebt nooit last van ze!

reaguursel007 | 01-11-10 | 15:15

@ Zware Majesteit :

Daarom kunnen we beter naar Polen moven, met salarisbehoud dan,
Kunnen we als vorsten leven, toch?

The eimer | 01-11-10 | 15:15

@Art Vandelay Ultor | 01-11-10 | 15:11

Taugé tussen de driemaal gecremeerde frites is inderdaad niks.

Rare jongens, die Chinezen. Dat dan weer wel.

Reinaert | 01-11-10 | 15:13

@Art Vandelay Ultor 15:11
De saté dan weer wel.

tipo | 01-11-10 | 15:13

Mindy | 01-11-10 | 15:09
Wat een rotstreek. Hebben ze 's nachts nummers staan roepen onder zijn slaapkamerraam? ;)

Pastor Sippenhaft | 01-11-10 | 15:12

@Mindy | 01-11-10 | 15:09
Ik moet wel zeggen dat er hier in Brabant een ware tsunami van Chinese overnames van friettenten plaatsvindt.

De kwaliteit van de friet wordt er niet beter op.

Art Vandelay Ultor | 01-11-10 | 15:11

@Krachtmeester | 01-11-10 | 15:10

Ach, Rome, daar doen we toch sinds Luther al niet meer aan?

Reinaert | 01-11-10 | 15:11

Tyskie is op zich nog wel te drinken als het niet te duur betaald wordt en je een hoop dorst hebt. Zywiec is dan al een stuk beter te hebben, maar voor echte pils moet je toch in Tsjechië zijn. Staropramen FTW!

Het aardige aan de Poolse taal is dan wel weer dat je letterlijk vertaald een "half biertje" bestelt om een halve liter te krijgen. Die gasten lachen zich de ballen uit de broek om ons fluitje.

Zware Majesteit | 01-11-10 | 15:11

Powed lag hier dood in de sloot die was zo dronken kon er niet meer uitkomen omdat de gemeente het riet niet meer wilde maaien.

Braakbal | 01-11-10 | 15:10

strikdewepstroper01 | 01-11-10 | 15:05
Quatsch. Niets is vergelijkbaar met die alles opslorpende schuldcultuur uit Rome. Hier, een mooie samenvatting:
www.youtube.com/watch?v=LKg4HLsu5gE

Krachtmeester | 01-11-10 | 15:10

@Merlot | 01-11-10 | 14:50
Toptegel, maar idd vergeet de chinezen niet. BTW onze buurtchinees is helaas weggepest door finnen..

Mindy | 01-11-10 | 15:09

@ Napoleon :

Laat ze dan maar fijn in die slums hier blijven wonen.
Kunnen daar ze intern de boel optimaliseren ( op hun eigen
creatieve wijze dan)

The eimer | 01-11-10 | 15:09

Для ofzeau Матери России

Tobi | 01-11-10 | 15:07

@De man met de hoed | 01-11-10 | 15:06
Lekker dichtbij de Ark!

Überbottehork | 01-11-10 | 15:07

@Prof. D.A.H. Vintik | 01-11-10 | 15:06
Excuus, liep een beetje achter met lezen, zie ik.

Prof. D.A.H. Vintik | 01-11-10 | 15:07

@ Krachtmeester | 01-11-10 | 15:03
In Papendrecht wonen hoofdzakelijk biblebeltzwartekousen hoor...

De man met de hoed | 01-11-10 | 15:06

"Integratiesubsidie" = betalen voor criminaliteit. De domheid van de regenten in dit land is echt verbijsterend.

Avant | 01-11-10 | 15:06

Krachtmeester | 01-11-10 | 15:05
Eigenlijk zijn wij de Lappen.... *zucht*
Dan ga ik toch voor Dooien, dat doen de polen immers.

Pastor Sippenhaft | 01-11-10 | 15:06

The eimer | 01-11-10 | 15:04
Volgens het systeem van
@Prof. D.A.H. Vintik | 01-11-10 | 15:04
Gaan ze Nederland opnieuw bevrijden.

Napeauleon | 01-11-10 | 15:06

@Krachtmeester | 01-11-10 | 15:00
Lee Towers?

Prof. D.A.H. Vintik | 01-11-10 | 15:06

Geef polen na inburgeringscursus een fles vodka als een "bonus" en dan lossen problemen zich vanzelf op.

gehaktbal21 | 01-11-10 | 15:05

@Bakito

U zegt; De Polen zijn geïndoctrineerd door het christendom.
Maar op de vrij korte termijn zullen zij prima integreren.
Geïndoctrineerd door het christendom zal de Pool weinig
problemen hebben met onze moraal, cultuur en wetten.
Geïndoctrineerd door de islam heeft de Fin voortdurend
problemen met onze moraal, cultuur en wetten.

Onlangs was er een artikel in HP de Tijd over Limburgers
die met een Poolse waren getrouwd. Zij beschouwden
het Katholieke huwelijksfeest in Polen als een thuiskomst.
Net zoals Polen hier de kerk bezoeken.

Het zijn vergelijkbare Christelijke culturen.....

strikdewepstroper01 | 01-11-10 | 15:05

Pastor Sippenhaft | 01-11-10 | 15:03
Lappen schrijft en leest wel lekker weg ja.
Al zullen wij degenen zijn die moeten lappen, dat dan weer wel.

Krachtmeester | 01-11-10 | 15:05

Polen hebben wel NL helpen bevrijden.
En dan bedoel ik niet dat ze met 3 man ergens zijn aangespoeld.

The eimer | 01-11-10 | 15:04

@De Raggende Rechter | 01-11-10 | 14:55
Mooi systeem, nog beter: 1 Pool erin, 1 fin eruit.

Prof. D.A.H. Vintik | 01-11-10 | 15:04

Krachtmeester | 01-11-10 | 15:00
Lappen ligt wel lekker in de bek!

Pastor Sippenhaft | 01-11-10 | 15:03

Pastor Sippenhaft | 01-11-10 | 14:59
Ik het het! 'Pa-pen'. Uit het land Papendrecht.

Krachtmeester | 01-11-10 | 15:03

En wat dat zuipen betreft: dat vind ik juist heel geruststellend!

vetkleppert | 01-11-10 | 15:03

illuvatar | 01-11-10 | 14:23
Hier geldt de wet van het abjecte westen: "Bij een conflict tussen westers en niet-westers kiest de progressieve intellectueel voor niet-westers."

PvdA'er Marnix Norder ziet er geen probleem in om andere westerlingen zwart te maken, maar hij kan het niet over zijn hart krijgen om even hard te zijn als die mensen een kleurtje hebben want dat voelt opeens als paternalisme, discriminatie, een westers superioriteitsgevoel en noem nog wat meer dingen op waar linkse mensen van vinden dat ze hiervoor boete moeten doen.

Lees Bart Croughs betoog op www.meervrijheid.nl/?pagina=1426

ymmv | 01-11-10 | 15:02

-weggejorist-

MH026 | 01-11-10 | 15:01

Pastor Sippenhaft | 01-11-10 | 14:59
Esten? Letten? Lappen?

Krachtmeester | 01-11-10 | 15:00

@Napeauleon | 01-11-10 | 14:53
Bedankt, zo'n map zocht ik. Slecht idee van me, dan zijn we zelf net zo goed zaadjes.

*Merlot wodkaatje aanbied*

Prof. D.A.H. Vintik | 01-11-10 | 15:00

@ Merlot | 01-11-10 | 14:50
+ heul veul!
Nouja, eigenlijk -1 want je vergat de Chinezen ;)

*een glaasje Merlot inschenken gaat*

De man met de hoed | 01-11-10 | 15:00

@StijlvolRechts | 01-11-10 | 14:57
Het blijft in de economie van europa itt tot de turken en marokkanen

illuvatar | 01-11-10 | 15:00

Als ze nou eens al die malafide uitzendbureaus die deze polen onder valse voorwaarden hierheen halen nou eens gaan aanpakken, maar gek genoeg hoor je de politiek hier weer niet over en bewijst maar weer eens hoe bar weinig ze eigenlijk weten van wat hier in dit land allemaal gebeurd.

ro8in | 01-11-10 | 15:00

Het ergste aan die metselende Litouwers is natuurlijk de vrijwillige totaalonderwerping aan Rome (lees: kalifaat 1.0).
We maken straks een tsunami aan katholisering mee. En dat moeten we niet willen.

Krachtmeester | 01-11-10 | 15:00

Wat een rottige poging van pvda- loser om de aandacht af te leiden
van de marocellende naar de wodkaPolski,s.
Het verschil is alleen dat Polski,s geen ambities hebben NL
naar hun hand te zetten.
Volgens islamregels is de grond tussen moskeeen islambezit.
We hebben er hier 640, dus nL is al weggeven aan die haatzooi.
Nooit gehoord dat de grond tussen kroegen Pools bezit zou zijn.
Ik bedoel maar.

The eimer | 01-11-10 | 14:59

Krachtmeester | 01-11-10 | 14:54
Litouwers... Hmmm... het is niet krachtig/kort genoeg. Je moet het wel iedere keer typen hè!

Pastor Sippenhaft | 01-11-10 | 14:59

Merlot | 01-11-10 | 14:50
Eensch. Helemaal niets aan toe te voegen!

vetkleppert | 01-11-10 | 14:58

Tis wel apart. Bij ons is de C1000 (supermarkt, je weet toch) verbouwd en er staat nu 6 meter stelling met Pools/Marrokaans/Turkse producten. 6 meter. En ik woon in f'ing Groningen. En nee, niet eens de stad! Gewoon een dorpje!

Popiejopie79 | 01-11-10 | 14:58

Jammer dat ze ook het verdiende geld weer terug nemen naar Polen om het daar in de economie te pompen. Als Nederland zijnde schiet je er dus precies niets mee op. En dat geld niet alleen voor de Polen.

StijlvolRechts | 01-11-10 | 14:57

Merlot | 01-11-10 | 14:50
Kolere, Lot!

Je hebt gelijk hoor maar typ je dit net allemaal even? Geen linkje?
Had je niet gewoon kunnen meegeven dat er meer Chinezen, en ook meer Vietnamezen, dan bijvvorbeeld Antillianen in Nederland zijn, en vragen waarom we ons daar niet druk om maken?

Napeauleon | 01-11-10 | 14:57

@tipo | 01-11-10 | 14:51
Precies, heeft seven nog ooit eens een statje van gepubliceerd. Alle werklieden van goede wil zitten weer terug in het thuisland.

illuvatar | 01-11-10 | 14:57

Polen zijn de nieuwe Finnen ?
Kan niet waar zijn.
Nog niet zolang geleden (in 'n vorig kabinet) zei Donner nog dat we ons echt geen zorgen hoefden te maken wanneer de grenzen naar andere landen open gingen voor onze nieuwe mede-Europeanen.
Er kunnen dus GEEN problemen zijn, want Donner heeft het zelf gezegd.
En Donner is nu eenmaal van het CDA en daar wordt nooit gelogen.

Pierus | 01-11-10 | 14:56

Het grote verschl met finnen is dat het hier wel daadwerkelijk om ARBEIDSmigranten gaat.
Dat ze al hun zuurverdiende centjes opzuipen en af en toe een paaltje uit de grond rijden daar zijn de lokal slijters, schadeherstellers, bergingsbedrijven, hoveniers etc alleen maar bij gebaat.

Novius | 01-11-10 | 14:56

De oplossing kan simpelweg worden gevonden in het systeem van de + en de - polen, ofwel 1 pool eruit en 1 erin.

De Raggende Rechter | 01-11-10 | 14:55

@pius
(Vijfenwintig jaar geleden was dat andersom.)

Zo ziet u maar dat alles een cyclus heeft, en dat er op een
gegeven moment een tegenbeweging komt. Gelukkig maar.
Zo is alles van voorbijgaande aard.

strikdewepstroper01 | 01-11-10 | 14:55

Merlot | 01-11-10 | 14:50
Daar kan zelfs de meest zure linkse lul niet omheen.
*een beetje verliefd op Merlot wordt*

Strotgrondel | 01-11-10 | 14:55

Pastor Sippenhaft | 01-11-10 | 14:36
Ik pleit voor 'Litouwers' wanneer we het over de Polen hebben.
Leen vindt het ook goed.

Krachtmeester | 01-11-10 | 14:54

We zijn er voorlopig nog niet vanaf... Europah gaat nog veel verder uitbreiden naar het oosten... Dus wij in Den Haag moeten bij Norder wat aan achterstallig in onderhoud staande woninkjes regelen voor de nieuwe aanwinsten uut 't oost'n.

klupsakee | 01-11-10 | 14:54

[email protected] Strotgrondel | 01-11-10 | 14:48
Polen zijn meer van de zelfgebrouwen jenever. ;)

Pastor Sippenhaft | 01-11-10 | 14:53

Merlot | 01-11-10 | 14:50
De vragen stellen is hem beantwoorden.


Sorry, zoveel wetenschap kan ik niet aan...

Bakito | 01-11-10 | 14:53

Straks zeggen de Polen dat de Finnen een probleem zijn voor Nederland. Voor je het weet heten we tot aan Arnhem West-Polska, en alles daar beneden Klein-Suomi...

MiaWallace | 01-11-10 | 14:53

Prof. D.A.H. Vintik | 01-11-10 | 14:42

www.antipodemap.com/
De Stille Oceaan,
Derhalve zijn het zwemmertjes, gelijk uw tozoïden, waarvan immers ook alleen de snelsten uiteindelijk succesvol zullen zijn. De rest gaat dood.

Napeauleon | 01-11-10 | 14:53

Het voordeel is dat ze iig niet kinderen baren alsof het een sport is... dus het zal wel loslopen met die 'tsunami'.

jeanmondo | 01-11-10 | 14:52

vetkleppert | 01-11-10 | 14:45
Alcohol ies haram, je weet tog...
Bovendien stemmen Polen niet op PvdA of links. Hebben reeds te lang de zegeningen van het socialisme mogen meemaken.

Aktivist | 01-11-10 | 14:52

@Is geschreven op: 14:46
Al die Spanjaarden en Portugezen en Ieren en Schotten die hier werkten zijn toch ook weer terug naar hun land gegaan?

tipo | 01-11-10 | 14:51

strikdewepstroper01 | 01-11-10 | 14:46
De Polen zijn geïndoctrineerd door het christendom en drukken de loonkosten. Ideaal voor respectievelijk CDA en VVD. De gedoognar in de tweede kamer heeft zelf een oostblokhoer en moet derhalve zijn muil houden.

Bakito | 01-11-10 | 14:51

Dopóty Džbán Wode nosi, dopóki mu się ucho nie urwie

Theo Roozenvelt | 01-11-10 | 14:51

@pius | 01-11-10 | 14:46
Jakkes, voor je het weet heb je een intrinsiek conflictueuze tweedeling.

@Strotgrondel | 01-11-10 | 14:48
Het moet wel 'geheimtaal' zijn, wodka hebben die D66-rechters zo gekraakt.

Prof. D.A.H. Vintik | 01-11-10 | 14:50

Ik zie in de komst van de Polen trouwens niet dezelfde problemen als met moslims.
Tenslotte kwamen er, tegelijkertijd met de Turkse en Marokkaanse gastarbeiders, ook Portugese, Italiaanse, Spaanse en Griekse gastarbeiders naar Nederland.
Evenveel, ietsje meer zelfs.

Hoor je wel eens over hele wijken waar alles Spaans, Portugees, Grieks of Italiaans is?
Hebben we een criminaliteitsprobleem onder Spanjaarden, Portugezen, Grieken, Italianen?
Moeten er speciale integratie- en taalcursussen komen voor Spanjaarden. Grieken, Portugezen, Italianen?
Maken derde generatie Portugese, Griekse, Italiaanse en Spaanse leerlingen het onderwijs op scholen soms zowat onmogelijk?
Proberen Spanjaarden, Grieken, Italianen en Portugezen soms met geklaag en gejengel het openbare leven van Nederland naar hun inzichten te vormen?
Hebben we soms terroristische groeperingen van Italiaanse, Portugese, Griekse of Spaanse geradicaliseerde jongeren?
Willen de busschauffeurs/ambulancebroeders die door een aantal Spaanse, Griekse, Italiaanse of Portugese scooterklootzakjes zijn bedreigd, mishandeld en bespuugd, de hand even opsteken?

En dan nu de hamvraag.
Wat is het opvallendste verschil tussen de Turkse en Marokaanse allochtonen enerzijds ---- en de al lááá''ang gelden in onze maatschappij geintegreerde Spaanse, Italiaanse, Portugese en Griekse immigranten anderzijds?

De vraag stellen is hem beantwoorden.
En dat is nou net waarom ik met de Polen eigenlijk nauwelijks serieuze problemen voorzie.

Net zoals bij de Spaanse, Portugese, Griekse en Italiaanse gastarbeiders, verwacht ik dat de Polen ---zonder dure cursus!--- al snel gebroken Nederlands zullen kwebbelen , en aansluiting gaan zoeken bij hun nieuwe Nederlandse buren.
Geheel vrijwillig en vanzelf.
En dat hun toekomstige kinderen de cultuur en het vaderland van hun ouders weliswaar niet vergeten zijn, maar toch op de Nederlandse maatschappij georienteerd zijn.

Het is kennelijk een kwestie van keuzes maken; dat al of niet geintegreerd zijn.
Helaas worden degenen die een afwijzende keuze maakten én nog steeds maken, met de meeste égards behandeld.
.

Merlot | 01-11-10 | 14:50

" They took our jobs!"

PardonmyFrench | 01-11-10 | 14:50

Pastor Sippenhaft | 01-11-10 | 14:36
De wodka. Is dat geen mooie benaming voor polen? Altijd weer die wodka.

Strotgrondel | 01-11-10 | 14:48

strikdewepstroper01 | 01-11-10 | 14:46

Vijfenwintig jaar geleden was dat andersom.

pius | 01-11-10 | 14:47

Als die Polen in Nederland een woning hebben betrokken moeten ze gelijk op hun auto een Nederlands Kenteken hebben.Ze rijden in hun auto en betalen geen wegenbelasting.Dat is zeer slecht voor de Nederlanders die dan meer verhogingen krijgen voor onderhoud van wegen,tewijl die knapen veel meer rijden dan de nederlanders.Kontrole op hun verzekering heb je dan ook.De meeste zijn niet verzekerd,met een aanrijding merk je dat pas. Geen geld vrijmaken voor hun integratie.geld het zelfde als voor die Islamiten in dit land.
De Pvda moet nu stil zijn en op de blaren zitten.

jezuz | 01-11-10 | 14:47

Ik bespeur poolarisatie.

pius | 01-11-10 | 14:46

De meeste Polen zijn katholiek dus Christelijk en zijn afkomstig uit de Europese
cultuur. Als sommige besluiten om te blijven zullen zij in der loop der tijd
weinig integratieproblemen hebben. En dat sommige te veel zuipen en herrie
maken, ja ach.

Eigenlijk niet eens zo veel moeite met Oostblokkers en de volkeren uit de
voormalige USSR republieken in Nederland.

Prima tegengewicht voor de Islam......

strikdewepstroper01 | 01-11-10 | 14:46

cultheld | 01-11-10 | 14:22
wanneer gaan ze terug zei je? en wat dachten ze over arbeiders uit t buitenland in de jaren 70-80?

Is geschreven op: | 01-11-10 | 14:46

Prof. D.A.H. Vintik | 01-11-10 | 14:42
LOL @ Arctic monkeys!
Ik spreek liever van Dooien. ZIe reaguursel van 14:42. ;)

Pastor Sippenhaft | 01-11-10 | 14:45

Typisch PVDA:
afgeven op degenen die wel de armen uit de mouwen steken.
Een hekel aan mensen die niet zielig doen.
Blinde haat tegen hen die bijvoorbeeld m.b.v. een beetje alcohol een beetje lol hebben in het leven.

vetkleppert | 01-11-10 | 14:45

Wel knap dat Norder de tsunami-uitspraak uit de Trouw heeft weten te dreigen:
www.trouw.nl/nieuws/nederland/article3...
.
In de papieren versie van Trouw staat de Tsunami-uitspraak wel.

tipo | 01-11-10 | 14:44

De kans dat je aangereden wordt door een alco-pool is een stuk groter dan dat je wordt opgeblazen door een haatbaard. En Polen scoren vaak ook nog hoger mbt anti-homo en anti-joodse sentimenten... OMG, ik haat tsunami's!

mokum4all | 01-11-10 | 14:43

@Pastor Sippenhaft | 01-11-10 | 14:42
Arctic monkeys?

Prof. D.A.H. Vintik | 01-11-10 | 14:43

Bakito | 01-11-10 | 14:38
Eerlijk is eerlijk.
Heb ik eerder een Poolse pooier de "lidl onder de loverboys' genoemd;
Ik heb dat later teruggenomen. De prijs/kwaliteit verhouding is oké.

Napeauleon | 01-11-10 | 14:43

Jaja, Carice van Houten moet natuurlijk wel haar woning van 1,2 miljoen in de Pijp kunnen blijven bewonen he?
Kom hier met die subsidie!

vagehond | 01-11-10 | 14:43

Nummerplaat verraadt werkgebied...

DijenkletserT | 01-11-10 | 14:43

@Pastor Sippenhaft | 01-11-10 | 14:36
Ik zou de grootst mogelijke tegenPool willen kiezen, net als bij de finnen.
Waar kom je de aardkloot weer uit als je in Polen begint te graven?

Prof. D.A.H. Vintik | 01-11-10 | 14:42

Napeauleon | 01-11-10 | 14:40
Dan ga ik voor "dooien".
De polen dooien toch?

Pastor Sippenhaft | 01-11-10 | 14:42

Ja, over Polen durven PvdA'ers wel zo te spreken. Maar als het over Antillianen, Finnen en Roma gaat, houden ze hun kaken stijf op elkaar. En ondertussen Wilders betitelen als 'bange man'

my anal pony | 01-11-10 | 14:42

Een PvdA-er mag natuurlijk wel spreken over een tsunami maar Geert niet. Nee nu hoor je de mastodonten van de linkse kerk niet. Vanavond ook Norder niet in P&W.

knight03 | 01-11-10 | 14:42

Ik geloof pas dat Polen een probleemgroep vormen als ik mijn flyers voor opsporing, buurtactiviteiten, Mr Mediumpapiertjes, gemeentelijke mededelingen en zo voorts mede in de taal Poolshki in de brievenbus krijg.

illuvatar | 01-11-10 | 14:41

Ja... Nu weet ik het zeker; Johnny Quid is van Pruisen aka Ace B. aka Rik v. R.

De man met de hoed | 01-11-10 | 14:41

Pastor Sippenhaft | 01-11-10 | 14:36
Zo werkt 't niet.
U dient zich zelfstandig te wenden tot een leuke woordspeling of beeldspraak die daarna misschien opgepikt wordt door anderen en die weer wat later wellicht in het Paaps-Woordenboek verschijnt.

Anders niet.

Napeauleon | 01-11-10 | 14:40

En de belastingbetalers in dit land zich maar jarenlang de kleptyfus betalen aan WW- en bijstandsuitkeringen aan die Nederlandse bouwvakkers, chauffeurs en andere makkelijk uit hun baan te verdrijven mensen.

En dan nadat je uitgeklaagd bent over dat je zoveel belasting moet betalen zwart je badkamertje laten verspijkeren door zo'n Oostblokker.

calcoff | 01-11-10 | 14:40

jan-lul-de-behanger | 01-11-10 | 14:31
Polen doen uitstekend werk in de tuinbouw. Een sector waar voorheen vrijwel geen mensen voor gevonden konden worden. Zo'n ontzettend grote bedreiging voor slands arbeidsmarkt vormen ze dus niet. Daarnaast werken er wat zwart in de bouw....... Dat ze af en toe stom dronken zijn..... het zij zo. Ik heb er geen last van.

kersenflap | 01-11-10 | 14:40

Lol @alttag

gentle giant | 01-11-10 | 14:40

Norder is een verschrikkelijke griezel en ronduit destructief voor Den Haag maar die Oost-Europeanen zijn ook bepaald geen aanwinst. Kurwa! en nou allemaal opflikkeren, ja jij ook Norder!

AndroidLouWebber | 01-11-10 | 14:40

Servië is ook al bezig met een EU lidmaatschap. Fijn hé?

onrendabeltje | 01-11-10 | 14:39

Napeauleon | 01-11-10 | 14:36
Qua asperge ergens insteken wel ja.

Bakito | 01-11-10 | 14:38

@JeanB25 14:37
Hadden Nederlanders maar dezelfde belastingmoraal als Polen. Dan hadden we heel wat minder linkse hobbies.

tipo | 01-11-10 | 14:38

Polen zijn over het algemeen zeer harde werkers, en ze nemen graag het hier verdiende geld mee naar huis, hadden we de Polen maar eerder gehad , dan waren we, van een hoop ellende met achterlijke culturen, bespaard gebleven.

sterretje | 01-11-10 | 14:38

De PVDA is heel goed in het oplossen van Geld. Uhm ik bedoel natuurlijk oplossingen met geld. Of wacht nee... uhm.

StijlvolRechts | 01-11-10 | 14:38

Misschien moet de overheid gewoon belasting gaan heffen bij deze mensen?? Dan is het ook meteen afgelopen met die lage tarieven. Aangezien deze mensen wederom op uitnodiging van de VVD & CDA (achterban met obscure bedrijfjes in het Westland) zijn gekomen, en de PvdA ze omarmt door de pogen om te vormen tot Nederlanders met gratis taalcursussen, lijkt me goed deze partijen voor eens en voor altijd af te straffen voor hun kortzichtige domheid.

JeanB25 | 01-11-10 | 14:37

So, all the Finnish are back in Finland? And all the Polish are back in Polen?
I'll just have a coke then.

MiaWallace | 01-11-10 | 14:37

Bakito | 01-11-10 | 14:34
U is prijsbewust?

Napeauleon | 01-11-10 | 14:36

Ho nou toch eventjes. Om niet weer gelijk de term Polen tot in lengte van dagen te gebruiken op GS, is het belangrijk om net als de Finnen (voorheen Marokkanen), de Polen te voorzien van een nieuwe naam.
Kiest u maar:
a) Hutu's
b) Malawi
c) Jappen
d) anders nl.....

Pastor Sippenhaft | 01-11-10 | 14:36

Toen de Polen Breda bevrijden van de Duitsers, had de vader van Norder het ook al over een tsunami van Polen.

tipo | 01-11-10 | 14:36

En toch als inwoner van Den haag..... Toegeven, je ziet steeds meer Poolse kentekens rondkarren. En ja, ik lees steeds meer (lokale) nieuwsberichten over Polen die stomdronken de bocht uitvliegen de Haagse Beek in....

Maar ik ben nog nooit lastigevallen of bedreigd door een Pool, danwel onbeschoft behandeld of met de nek aangekeken. Dit geheel in tegenstelling tot de Marokaanse medemens.

Ik zat zaterdag bij een Turkse taxichauffeur in de auto, die tot mijn niet geringe verbazing volledig losging op de Marokkaanse gemeenschap in DH.

Het zet je aan het denken..

Carpa | 01-11-10 | 14:35

Tja, die koude oorlog had ook wel wat, lekker relatief met zijn allen achter het ijzeren gordijn. grenzen waar gecontroleerd werd. Jeugd nog dienstplicht en werd daardoor nog iets van discipline bijgebracht.
Het is een beetje asociale opmerking maar veel goeds heeft de val van muur ons niet gebracht.

vandezijlijn | 01-11-10 | 14:35

En wat Bakito zegt.

vetkleppert | 01-11-10 | 14:34

@Corrina | 01-11-10 | 14:30
Integreren? Waar heb je het over? Als je met Polen mee wilt zuipen, dan ben je altijd welkom. Jij moet gewoon je rondjes betalen.

tipo | 01-11-10 | 14:34

En dan nog eens wat: Poolse weyven zijn dus wel lekker.

vetkleppert | 01-11-10 | 14:34

Over de Poolse prostituees overigens niks dan lof.

Bakito | 01-11-10 | 14:34

Heerlijk toch als anderen en met name een PvdA'er het licht ziet? Een aantal decennia, een dode bijna premier en ontelbare godwins voor Grote Geert te laat, maar goed, beter ongelofelijk veel te laat dan nooit. Nu nog de woorden 'tsunami' en 'islamamieten' in 1 zin.....

Hanz Ziezo | 01-11-10 | 14:33

@Corrina | 01-11-10 | 14:30

Peaulen zijn geen Roemenen, laat staan Albanezen. En God zij dank!

Peaulen zijn een seaurt hulpduitschers, mislukte hulpduitschers, dat dan weer wel, maar vergelijk ze ajb niet met het allerergste Balkanschorem want die vlieger gaat niet op!

Reinaert | 01-11-10 | 14:32

@robot from 1984 | 01-11-10 | 14:28
Of ze teruggaan valt nog te bezien. Dat werd ook gedacht van de Turkse (hardwerkende) gastarbeiders in de jaren 60/70.

Überbottehork | 01-11-10 | 14:32

Opzouten met die idiote PvdA malloot!
De meeste Polen werken hard, en leren uit zichzelf de taal wel als ze hier blijven.
Echter keren de meesten gewoon weer terug naar hun eigen heimat na gedane arbeid. Besteed dat geld liever om die rif makkaken uit te sodemieteren!

kersenflap | 01-11-10 | 14:32

Witamy, nowym holenderskim. Pieniądze mam podać linki. Ciosy pochodzą od prawej. Miłej zabawy!
Ik ben geloof ik niet helemaal ingeburgerd in het Pools (?)Ga eerst ff de gratis cursus doen.

Igor en Lilka betalen niet mee aan Ali en Fatima. Igor en Lilka werken hard en houden hun welverdiende centjes lekker bij zich. Daarom haat de PvdA Igor en Lilka en scheldt de PvdA hen uit voor een alcoholistische natuurramp.

tipo | 01-11-10 | 14:31

Het zijn harde werkers en ze werken bijna gratis. Dat maakt ze popie. Maar als ze klaar zijn met werken gaan ze aan de drank en je denkt dat ze constant ruzie hebben. Dat is niet zo. Het is de normale communicatievorm. Maar door hun extreem lage tarieven duwen ze de Hollanders de bijstand in. Op papier krijgen ze natuurlijk het minimumloon maar dat geld wordt voor een deel weer teruggesluisd naar de werkgevers door bemiddelaars, althans hier in de Bollenstreek. Een op papier legale Pool kost op je op die manier nog niet de helft van een Nederlandse kracht en dan verdienen ook de tussenpersonen er nog aan. In de tuinbouw zal dat wel niet anders zijn.

jan-lul-de-behanger | 01-11-10 | 14:31

Maar zij werken dus wel. En niemand heeft last van ze. Sterker nog: idereen laat ze graag verbouwen.
En dan heeft zo'n PVDA-stuk vreten opeens wel de brutale moed om onmiddellijk met commentaar te komen. In schril contrast met de fluwelen behandeling van de "verrijkers", die tot op de dag van vandaag doorgaat.
Haddden we destijds maar Polen gekregen ipv wat we nu hebben.

vetkleppert | 01-11-10 | 14:31

Dat Polen de nieuwe Finnen zijn dat ligt aan de Koran.
Stempt PVV voor de goeiste annaliese!

Einde van de Domheid | 01-11-10 | 14:31

Nu durf ik de straat niet meer op.
Polen die finnen blijken te zijn, en omgekeerd.
Ze werken wel hard trouwens, en vaak beter ook. Voor 50 tot 75% van de prijs die hollanders vragen. Begin maar niet over uitbuiting, ze zijn er dolblij mee.

Strotgrondel | 01-11-10 | 14:30

er wordt al 3 mljoen extra vrijgemaakt om de polen enzeau te laten integreren, is de grens op slot doen niet een heel stuk goedkoper?

sitostick-de2e | 01-11-10 | 14:30


Polen, Roemenen, Albanezen en nog veel meer Oost Europeanen zullen er komen.
Het is niet meer te stoppen. De taal spreken ze niet en hoe langer ze blijven, ze gaan naar verloop van tijd helemaal niet meer terug. Integreren doen ze lang niet allemaal.

Corrina | 01-11-10 | 14:30

Vreemdelingenangst/-haat is aan mode onderhevig. Net zoals de programmering op RTL4.

Bakito | 01-11-10 | 14:29

Zolang ze geen moskeen bouwen en elke paar uur in de rondte toeteren mogen de Oost Europeanen best komen. Ze kunnen nog aardig en goedkoop timmeren en schilderen ook.

knight03 | 01-11-10 | 14:29

Ja de PvdA heeft weer een nieuw gat in de hand gevonden. En als het over christelijke blankes gaat, dan mag "tsunami" natuurlijk wel.

funkyd | 01-11-10 | 14:29

Ik zat laatst op een gemeente vergadering waar de Marokkanen over de Polen aan het klagen waren! Ja ja wat dat betreft zijn ze dan wel weer ingeburgerd.

StijlvolRechts | 01-11-10 | 14:28

-weggejorist-

robot from 1984 | 01-11-10 | 14:28

[email protected] "De poen komt van links, de klappen van rechts".

Al heeft mijn schoonmaakster het over "Pozosta³o" in plaats van "linki"

Napeauleon | 01-11-10 | 14:27

Niet voor niets een Poolse dood genoemd: geschept worden op de snelweg. Maar het is vooral de PvdA die me steeds doet denken aan allerhande dodelijke ziektes. Aids. Kanker. En ook gouwe ouwe tuberculose. Funny hoe het brein werkt. Ik concludeer dat de PvdA ten dode is opgeschreven. Norders newspeak lijkt mij een hopeloze stuiptrekking.

Detlev Tarnowitz | 01-11-10 | 14:27

Polen zijn welkom, prima volk, harde werkers, betalen netjes voor hun boodschappen, maar als het muurtje staat wel weer netjes teruggaan jongens.

Überbottehork | 01-11-10 | 14:26

Stel het hypothetische geval, dat nederlandse bouwvakkers en schilders, massaal naar Engeland moeten om daar hun kost te verdienen. Ze moeten daar slapen in busjes en bouwketen, waar ze met 20 man wonen en werken 80 uur per week zwart om hun familie thuis geld te kunnen sturen. Hoeveel denk je dat onze neerlandsche bouwvakkers dan wel niet weg zouden tanken???

En stel nou dat deze hypothese niet puur hypothetisch was ( (C) H. Teeuwen )

JDulop | 01-11-10 | 14:25

En dan komen er ook nog eens 1,3 miljoen Albanezen aan. (Televaag van afgelopen woensdag)

Zaadterdag | 01-11-10 | 14:25

Norder is strafbaar ex artikel 137c Strafrecht wegens directe groepsbelediging. Welke Pool pakt die PvdA-er even aan en zet hem in de gevangenis?

tipo | 01-11-10 | 14:24

@Merlot | 01-11-10 | 14:21

Aloud verdringingsprincipe, een sociaal-economisch fenomeen dat zelfs de ouwe Marx al precies heeft omschreven. En volgens mij was 'ie niet eens de eerste.

Reinaert | 01-11-10 | 14:23

Raar dat niemand op de achterste benen staat als alle polen worden afgeschilderd als notoire dronkaards, terwijl als je spreekt over Marokkanen als notoire wetsovertreders dat je dan heel lincqkx nederland over je heen krijgt. Blijkbaar zijn Polen over het algemeen niet genoeg gekleurd om het zieligheidsgen te activeren

illuvatar | 01-11-10 | 14:23

Hoe gaat dit dan in de politie-berichten als 'licht-getint' niet meer voldoet?

"Jongeman, karpaten-kop, met Adidas trainingsbroek, sportschoenen zonder sokken, dan wel witte sokken en een blik Hollandia-bier in de hand.

Nee dus! | 01-11-10 | 14:22

daar waar de Don woont hebben de Peaulen inderdaad de criminaliteit gebracht

Don Sputare | 01-11-10 | 14:22

Van een Pool mag de wijn gewoon op tafel blijven staan bij Pauw en Witteman. Hij zal zelfs vragen om iets sterkers dan druivensap.

koerbagh ® | 01-11-10 | 14:22

Lekker makkelijk doelwit. Ze zijn blank, werken hard en gaan weer terug als ze hun geld verdiend hebben. He, dat lijken wel Nederlandse expats! Pak gewoon het schorem aan, en laat deze Polen onze economie (en die van henzelf) lekker spekken.

cultheld | 01-11-10 | 14:22

Ben benieuwd of onze reeds aanwezige eh, verrijkingen misschien ook tegen deze tsunami gaan protesteren?

Want toen in Het Jaar Fortuyn te Rotterdam aan allochtonen werd gevraagd of **zij** ook vioden dat er teveel buitenlanderts in 010 woonden was de uitslag:
1. Turken vonden dat er teveel Marokkanen en Antillianen waren.
2. Marokkanen vonden dat er teveel Turken en Antillianen waren.
3. Antillianen vonden dat er teveel Turken en Marokkanen waren.

Merlot | 01-11-10 | 14:21

Ach, Polen zijn eigenlijk best heel aardige mensen heur. Gelovig, arbeidzaam, kleinburgerlijk tot op het bot en wat dies meer zij.

Jammer dat ze een collectief alcoholprobleem hebben en het onderscheid tussen "mijn" en "dijn" niet zo goed kunnen maken. Schijnt genetisch bepaald te zijn.

Maar verder: prima menschen heur! Heul veul beterder dan die andere jeweetwel.

Reinaert | 01-11-10 | 14:21

Ze werken voor de kost en ze betalen wel voor hun drank bij mij op de hoek van de straat bij de slijter.

illuvatar | 01-11-10 | 14:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken