Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sletje van de NS is complete zuigtrein

nssletje.jpg131 SLT's heeft de NS besteld. De epic-fail-op-wielen wordt zelfs door het eigen personeel al 'sletje' genoemd. En terecht. Iedereen komt er in, maar heeft na de rit enorme behoefte om te douchen. Bovendien zuigt sletje als een stagiaire met doorgroei-ambities. Ja, sletje is kudt. Het is dezelfde nieuwe Sprinter die twee weken terug in het nieuws was omdat er geen WC in zit. Waardoor iedereen dus maar in het gangpad van sletje kwakt, blurpt, pist en poept. Vindt sletje stiekem gewoon lekker, natuurlijk. Het ironische is dat sletje er op het eerste gezicht prima uitziet. Aircootje, hip uiterlijk, computergestuurd, inflight information schermpjes en veel licht in de trein. Kan niet misgaan, zou je zeggen. Maar wat krijg je altijd met vrouwen die mooi zijn van buiten en überslet van binnen? Juist, misplaatst diva-gedrag. Wat een koppige, chagrijnige, nauwelijks functionerend hoerenkind van een trein is die SLT. Dat de NS zich daar ooit door heeft laten paaien. Zeker instant verliefd op die zaadvragende koplampen van het sletje. Maar goed, wat een nukken heeft het kind. Het NS-sletje laat zich lastig besturen, weigert soms zelfs maar het rangeerterrein af te komen en trekt op als een Ferrari Testarossa in een moddersloot. "Meh, geen zin", dat type. Bovendien slurpt de hoerendiva geld als een malle. Sletje heeft inmiddels al 850 miljoen euro van de NS-creditcard opgemaakt. In een jaar tijd. Forenzenfolder De Pers heeft alles eens netjes op een rijtje gezet. Kedeghedeng, kedeghedeng, genaaid.

Reaguursels

Inloggen

In Duitsland rijden de treinstellen waarvan de SLT is afgeleid rond met WC en kan je wel normaal in 2x2 opstelling voor het raam zitten. Hier zijn de remproblemen die ze in het begin hadden gewoon opgelost. De NS is er dus weer in geslaagd om een trein dusdanig op hun specificaties aan te passen dat niemand er tevreden over is. Wordt toch tijd dat er een aantal mensen hun carriere elders gaan vervolgen, want dit is niet de eerste keer dat men faalt met de materieelkeuze (bijvoorbeeld de railhopper SM90).

Rubbere Robbie | 22-10-10 | 14:15

Forens er elke dag in. Poep altijd naast de klapstoeltjes, ideaal

onrendabeltje | 22-10-10 | 11:58

Verdienen reizigers dan wel mooi spul? Of ze maken het stuk of ze bekladden het.

Mokum Kosher | 22-10-10 | 08:32

Management in Nederland kan je vergelijken met Fransen. Fransen hebben en willen geen kennis hebben van de Engelse taal. Management in Nederland heeft en wil geen kennis hebben van techniek. Techniek is vies.
Zie (onder andere) hier het resultaat

bravvour | 22-10-10 | 00:12

Heerlijk geschreven stuk.... zo lees ik ze graag. Hulde

Forens er dagelijks mee, pas 1 keer problemen mee gehad. Toen werkten de deuren niet meer en zat ik opgesloten -.-

nietsist | 21-10-10 | 23:34

Het blijft mooi om te zien hoe sletje sierlijk het opstapje uitschuift en vervolgens de deuren open doet ;)
Inderdaad een leuk exemplaar... maar dan wel voor korte afstanden en buiten de spits!

Snelbinder | 21-10-10 | 23:10

Wat had je dan ook verwacht van de NS = Neverending Storing ! ;)

celtic2b | 21-10-10 | 22:06

Vind een wc in een sprinter sowieso onnodig, ik reis elke dag met een intercity en ik ga nooit in de trein naar de wc. pure onzin, ga op het station of thuis maar. Ik heb er een aantal keer in gezeten en vind het een prima trein: veel ruimte, mooi opstapje dat automatisch openklapt als de deur open gaat, veel informatieschermen en geen zeikconducteur die met een stem van "ik moet weer" het volgende station omroept, maar een vriendelijke dame die je goedemiddag zegt. Maargoed, overal waar NS op staat zoekt met altijd een stok om mee te slaan.

KevinBeun | 21-10-10 | 22:00

Heh, wat een pokkedingen. Dat niemand er nog over is gevallen dat ze veel te klein zijn en je in de spits gegarandeerd staat als je niet op het beginstation instapt..

ghehe_wut | 21-10-10 | 21:46

Sletje is vast van italiaanse makelij...

De Treinende Rechter | 21-10-10 | 21:31

Sletje?!
*begrijpt nu, waarom er de laatste tijd steeds meer Finnen sissend langs de spoorbaan staan.*

Leeuwarder | 21-10-10 | 20:48

draait die zooi op windows, dat t zo vaak uitvalt?

respect | 21-10-10 | 20:46

Die Johnny Quid heeft toch een lekkere pen hoor

politiek corrupt | 21-10-10 | 19:41

Reis redelijk vaak met de trein maar heb echt nooit last. Verder zijn ze veiliger doordat er veel meer sociale controle is. En over die WC? Dat doe je maar lekker thuis. In je auto zit toch ook geen WC?

deja | 21-10-10 | 19:09

-weggejorist-

The Lying Dutchman | 21-10-10 | 19:05

En die dingen zitten nog zwaar KUDT ook.. GVD

Ozdorp | 21-10-10 | 19:04

ik zou d'r doen!

M.Dude | 21-10-10 | 18:51

Weten we dat ook weer. Want inderdaad, ze ogen niet verschrikkelijk slecht. Maar heb er nog nooit mee gereisd. I.v.m. stage (hey, daar reden bussen i.p.v. treinen (?!?!?) en de keer ervoor kon ik met iemand mee terug een stuk van mijn reis) zal ik volgende week dit gevaarte testen. Even een belangrijke vraag: kom ik levend thuis?

stijlloos reaguren | 21-10-10 | 18:10

scheiten doe je thuis.... dat is ook niet iets wat je doet als je op visite gaat voor 2 uurtjes. Daarom is het logisch dat er geen wc in komen.
Het meurt en trekt zwart rijdende bontkraagjes aan etc..
Plasje kan je ook wel ophouden hoor. En anders neem je niet de sl tena lady.

Reden waarom de intercity treinen (koplopers) zijn omgebouwd is dat ze maximaal 6 jaartjes nog mee moeten daarom zijn ze niet vervangen voor een nieuwer model.
Want ergens rond die tijd verliest NS een hele hoop rechten op het spoor. De zogenaamde concessie. Waarom heeft de NS dezelfde treinen (SLT) als Duitsland?
Lijkt mij simpel Deutsche Bundesbahn gaat heel veel geld stoppen in Nederland en Heeft Syntus en veolia al overgenomen. Dus als DB de laatste stoptreintrajecten krijgt toegewezen van onze regering en dus deze afneemt van de NS kan NS makkelijk het overschot van stoptreinen meteen verkopen aan de Duitsers... ze zijn uiteraard gewoon hetzelfde. ik denk dat over 15 jaar meer DB op het spoor rijd dan NS gezellig in europa één volk één land één ververvoerder. kunnen we toch nog herstarten met de Staats Spoorwegen.

Aeneas | 21-10-10 | 18:06

Syntus lint dat is pas een goede trein airco kan op standje 0 of standje -100 en ga je al niet daud door de kauw dan wel door de stoelen omja stoelen met belkelding nee we kunnen beter gewoon metaal gebruiken om dat zit lekkerde en scheeld een hoop ruimte en geld, gelukkige rijden ze bijna niet meer omja die dingen gaan binnen 2 jaar stuk kapoet etc

flask | 21-10-10 | 18:01

Volgens mij rijden deze treinstellen in Duitsland en Zwitserland zonder problemen. Misschien weer een gevalletje incompetentie bij de NS?

JoostB | 21-10-10 | 17:43

Die nieuwe treinen zijn echt de hel op aarde: komen vaker niet dan wel opdraven, zijn standaard te kort, deuren gaan niet open (of dicht), treeplankjes die blijven hangen en dan moet de winter nog komen!! Ik hou mijn hart vast!

Mede hierdoor heb ik een motor gekocht en besloten de NS niet langer meer te subsidieren. Stap liever op de motor, want dan weet ik tenminste zeker dat ik aankom op de plaats van bestemming!

Dlanor77 | 21-10-10 | 17:36

Kakken in de trein is altijd smerig, of je nou op de WC over de strepen van een ander heen stapt en op een warme bril zit, of in de gang je best doet. Trein is veevervoer.

DeRoyVanZuipensteijn | 21-10-10 | 17:29

Ik moet er niet aan denken als je in zo'n trein zit en er is een of andere calamiteit waardoor de trein een paar uur stilstaat tussen de weilanden. Heb ik wel eens meegemaakt, "aanrijding met een persoon".

matatwork | 21-10-10 | 17:24

'K rij elke dag met die sltjes van Rotterdam naar Delft en v.v. Nooit problemen mee gehad. Ik heb nu juist twee keer in een intercity gezeten met deuren die niet opengingen (die oude dubbeldekker boemels tussen Breda en A'dam met die vieze groene bankjes), echt geen specifiek SLT probleem dus.

hoi:) | 21-10-10 | 17:24

Je kunt (ouwe)hoeren wat je wilt, maar ik vind het sletje beter dan die oude Mat'64 waar, als de compressor gaat draaien je vullingen/kronen spontaan uit je bekje springen. Verder had ik NS/Alstom/Bombardier ook wel kunnen vertellen dat die fancy uitschuifbare treeplankjes na 20 keer klappen incapabel worden. Dat is met alle fancy dingen aan een (NS) slet.

qweetnietveel | 21-10-10 | 17:22

Deze krengen zijn de enigen die op Vleuten rijden. Die stoelen zitten zeer oncomfortabel voor iedereen groter dan 1.80 (En ben zelf 1.94...), maar heb al meer dan eens problemen gezien die me lieten schrikken. Vorige week reed de trein bijna het station voorbij - tijdens het stilstaan op het station ruikt iedereen een rare lucht. Hoor ik opeens de conducteur met de maschinist praten - "Ik ruik de remmen, dit is niet goed". Maar wel gewoon doorrijden...

LouCypher | 21-10-10 | 17:21

Dickstar | 21-10-10 | 16:33
Dat zijn geen Sprinters, dat zijn koplopers (ofwel ICM). in principe bedoeld als Intercity's.
Ach, in mijn hoek van het land rijden deze nog niet, wij hebben enkel de oude Sprinters, de bekende koplopers, de doedelzak-dubbeldekkers en natuurlijk de Lint 41 van Syntus. Oh, en incidenteel een DM'90 (Buffel)

Geile Markeerstift | 21-10-10 | 17:04

Overigens rijden ze hier al 4 jaar...

MacReady | 21-10-10 | 17:02

doe nog eens | 21-10-10 | 16:58
Inderdaad, na wat nukken in het begin een stel prima treinen tussen Groningen en Leeuwarden. Zelfde type, ander interieur. M.a.w. treintjes prima, NS faalt.

MacReady | 21-10-10 | 17:00

Hier in het noorden hebben wel al een tijdje nieuwe treinen. Deze zijn van Arriva, en rijden op de lijnen Harlingen-Leeuwarden, Stavoren-Leeuwarden, Groningen-Leer, Leeuwarden-Groningen, enz. Het zijn treinen van het type Spurt. En in het begin waren er nogal wat problemen. De treinen reden constant 10 minuten te laat, das grappig, want als je constant 10 minuten te laat komt zou je zeggen probeer eens 10 minuten eerder te vertrekken. Maar die problemen zijn nu verleden tijd. Ja de stoelen zijn hard, en de trein is niet altijd even schoon, maar de temperatuur is altijd aangenaam, in de winter warm, in de zomer heerlijk koel.

De treinen zijn gelijkvloers, nouja, nadat ze de perrons hadden verhoogd.. Oja, er zit ook een wc in, zo groot dat zelfs gehandicapten de wc kunnen gebruiken.

doe nog eens | 21-10-10 | 16:58

'sletje' komt trouwens van de oorspronkelijke naam van het ding: "SLET" ofwel "Sprinter Light Electric Train". Het woord "Electric" is -om begrijpelijke redenen- uiteindelijk uit de afkorting/naam/aanduiding verdwenen.

Geile Markeerstift | 21-10-10 | 16:56

Gimmy Moore | 21-10-10 | 16:45
Ik ben een drentie, kom uit Drenthe, en files ken ik alleen van TV.

En-el Hak | 21-10-10 | 16:47
Als er "iets" moet gebeuren, stop ik wel bij een tankstation.

drentie | 21-10-10 | 16:51

wat een kleute ding zeg.

onlangs, zat ik dat sletje, en jawel hoor, slechts 2 deuropeningen konden open, de anderen waren "buiten gebruik".

Ps, zoek je een toilet, dat is in het aller voorste rijtuig, direct naast de machinist / bestuurder.

Nog veel NS plezier toegewenst, ondanks de salarissen van de topbestuurders van die firma.

Joris, help ff, jij hebt vast wel een programmaatje voor deze topbestuurders van NS.

Ron6019 | 21-10-10 | 16:48

@drentie | 21-10-10 | 16:44
Zit er een toilet in uw auto?

En-el Hak | 21-10-10 | 16:47

@drentie
Voel je je nou nooit ongemakkelijk als je 's zomers in de file je ventilator voluit hebt staan?

Gimmy Moore | 21-10-10 | 16:45

er staat toch in het artikel volledig computer gestuurt, kan je dan als machinist niet met je tengels van de rem afblijven remt ie ook niet te vroeg of te laat.

ground control | 21-10-10 | 16:45

Goh, wat ben ik blij met mijn auto.

drentie | 21-10-10 | 16:44

Het is dan ook de bedoeling dat zo'n sprinter als een soort metro dienst doet. In de praktijk rijdt de slet kennelijk makkelijk een uur achtereen, van begin tot eindhalte. Aan de andere kant, zijn de toiletten in de gele rupsen, de eerbare dames, te gebruiken? Nee. Als er geen pis op de vloer ligt of stront in de pot zit, zit er wel een zwartreiziger op. Ta.

En-el Hak | 21-10-10 | 16:43

Ach, het gaat op dezelfde manier als met de aanschaf van nieuwe trams.

Er gaan geen reizigers of technici mee, alleen inkopers die zich natuurlijk eens lekker laten fêteren.

Zij hoeven in ieder geval nooit in zo'n ding te zitten, en ze hebben er ook nooit in gezeten.
Anders hadden we nu geen trams waarbij je wel tegenover elkaar kunt zitten maar met de benen in het gangpad.

Gimmy Moore | 21-10-10 | 16:34

Het schijnt dat ene 'sniper' gesolliciteerd heeft als machinist.

wijsvinger | 21-10-10 | 16:34

Het enige waar sletje goed mee overweg (haha) kan is waarschijnlijk de OV-chipkaart.

pennestront | 21-10-10 | 16:33

Paaien en slet in één zin komt me bekend voor.

kleingrutter | 21-10-10 | 16:33

Meh, ik moet zeggen dat die oude sprinters lekkerder zaten. Grote, lederen banken. De indeling van deze nieuwe dingen is wel slimmer bedacht; er passen meer mensen in. Kinderziektes gaan er wel uit. Uiteindelijk kan er niets tegen een auto op.

Dickstar | 21-10-10 | 16:33

vindt m eigenlijk wel ok, mooie trein iig en hij rijdt op mijn traject (roosendaal-den haag) vaak gewoon fatsoenlijk. dat ie geen wc heeft maakt me geen reedt uit, in de andere treinen zijn die toch te ranzig voor woorden om er ook maar aan te denken er op te gaan zitten.

Bouwvakkert | 21-10-10 | 16:33

Je kan het ook zo zien. De Nederlandse treinreiziger verdient simpelweg geen beter materieel, want men weet niet mee omte gaan. Als ik wel eens met de trein reis is het net of ik in een rijdende vuilnisbelt zit.

brutus68 | 21-10-10 | 16:32

zuigt als een stagiaire met doorgroei-ambities... lol

nogeentjedan | 21-10-10 | 16:28

Die van Oetka naar Soest-Zuid heeft ooit de hele weg de deurbel laten poink-poinken. Terwijl de digitale omroepster bij elk station riep: goedenmorgen, dit is station...... Den Dolder. Na het uitstappen wilde ik whisky én een goed toilet. Och ja, de NS. Die introduceren altijd eerst dingen en gaan dan pas denken. Pas daarna instrueren ze het personeel. Introduceert wel lekker snel.

Valentijn Schuinsmaa | 21-10-10 | 16:26

Siddhartha | 21-10-10 | 16:19

Met andere woorden de NS loopt achter met de techniek en noemt het revolutionaire vernieuwingen.

Eurotokkie | 21-10-10 | 16:24

Sprinter light train is een van de eerste treinen in jaren die door de NS gewoon van het plank wordt gekocht. Baureihe 425 was een trein die in Duitsland door Alstom en Bombardier samen werd ontwikkeld en gebouwd sinds 1999. Om hem in Nederland te moeten laten rijden moet je altijd wat aanpassen: beveiliging (ander systeem), klaptreetjes (te smal) en hippe schermpjes (gewoon beter informatie verstrekken).

Dus NS doet het volgens mij goed: koopt van de plank. Het blijkt alleen dat Bombardier en Alstom bagger op de plank hebben liggen. En reizigers kennelijk het nodig vinden om er een teringzooi van te maken.

Ecdysis | 21-10-10 | 16:23

TonyM | 21-10-10 | 16:17

Het is meer een boemeltrein.

Eurotokkie | 21-10-10 | 16:21

Ook geen enkele privacy in deze treinsletten, eh.... stellen. Als je even discreet aan je reed wilt krabben wordt dat over een lengte van 100 meter door iedereen waargenomen.

wijsvinger | 21-10-10 | 16:20

Schelden op een trein is uiterst laf want die kan zich niet verdedigen.

Bos Hout | 21-10-10 | 16:19

Deze trein heeft een aantal revolutionaire vernieuwingen, zo is de opstap gelijkvloers!! Dat is de afgelopen 170 in de Nederlandse spoorweg geschiedenis niet zo geweest, dus weer er blij mee. Verder zijn de deuren goed herkenbaar, je zult dus nooit meer mensen op stations zien die door de ramen naar binnen proberen te komen omdat ze de deur niet kunnen vinden.

Siddhartha | 21-10-10 | 16:19

mooi geschreven...

Nicolaks | 21-10-10 | 16:17

Voor een tram vind ik hem/haar er wel goed uitzien. Wat zegt u, het is een trein?

TonyM | 21-10-10 | 16:17

Door dit sletje kan je nog amper naar buiten kijken, want de rijen "stoelen" staan
nu tegenover elkaar. Leuk hoor, je ziet iedereen maar naar de grond/plafond staren...
Ook is er geen wc aanwezig, en moet bijna iedereen maar gaan staan. (weinig zit plaatsen)
Vooral handig voor al die mensen die een kruk hebben, worstel maar even door iedereen heen en vraag dan maar aan iemand om te gaan staan...
Sletje ziet er wel leuk uit, maar dat is dan ook het enige!

Frappant | 21-10-10 | 16:17

@Maurice0001 | 21-10-10 | 16:07

we moeten vooruitdenken.. overeen tijdje is de Hollandse man helemaal uitgestorven en heeft plaatsgemaakt voor de Finse man

GeniusIsBorn;NotPaid | 21-10-10 | 16:17

Kinderziektes en een paar zeurders van de NS.
"Bovendien erkennen de NS dat het personeel dat op de nieuwe sprinters rijdt aan het moderne materieel moet wennen. "Machinisten moeten het juiste gevoel krijgen hoe de treijn rijdt en hoe de trein remt". Zo gebeurt het soms dat een machinist te laat te langzaam remt en het beoogde station voorbij rijdt"
Ja zo ken ik er nog wel eentje...

Terpen-tijn | 21-10-10 | 16:16

Muxje | 21-10-10 | 16:15

alles is beter dan die groene planken die ze in die oude dubbeldekkers hebben liggen :)

Brammert | 21-10-10 | 16:16

@b2py2 15:50: Daar lijken die dingen inderdaad op gemaakt te zijn. Geen wc, kutstoeltjes en nul komma niks aan comfort in de 1e klas. (rode stoeltjes in plaats van blauwe...). Prima voor een paar haltes. Maar ik hoop dat de NS beseft dat veel mensen ook langere trajecten per stoptrein afleggen; als de keus is tussen wat langer reizen of overstappen, dan kiest bijna iedereen voor het eerste.

Die sprinters zijn voor mij een reden om weer met de auto te gaan.

Muxje | 21-10-10 | 16:15

Bovendien erkennen de NS dat het personeel dat op de nieuwe, sprinters rijdt aan het moderne materieel moet wennen. ‘Machinisten moeten het juiste gevoel krijgen hoe de trein rijdt en hoe de trein remt’, aldus de woordvoerder
------------------------------------------------------------------------------------

Oke dus bij een nieuwe wagen meteen een nieuw rijbewijs of zo.

Eurotokkie | 21-10-10 | 16:14

Lijkt m'n secretaresse wel. Altijd te laat, te duur, maar zo geil.

Superior Bastard | 21-10-10 | 16:13

geniaal stukje XD

hermherm | 21-10-10 | 16:12

Waar zouden we zijn zonder dit sletje.

Eurotokkie | 21-10-10 | 16:09

Dat van die remmen is dan wel zorgelijk..., de rest is boeien....

brutus68 | 21-10-10 | 16:07

Die stoeltjes zijn ook ontworpen voor een Taiwanees gezin.
De normale Hollandse man (met uitsterven bedreigt) pas er amper in….

Maurice0001 | 21-10-10 | 16:07

Laatste tijd wel veel geherinterpreteerde stukjes van dode bomen media hier. Overigens soms zonder bronvermelding.

De inhoud is overigens het bewijs dat men zich op termijn alleen het goede herinnert. Over het oude Sprinter (SGM) materiaal (had eerst ook geen toilet) is jarenlang steen en been geklaagd door het NS personeel. Zeker nu weer vergeten.

De opmerking over het remmen is hilarisch. Dat is nl. zowat het enige dat moeilijk is aan het rijden met een trein. Mag je toch verwachten dat een machinist dat beheerst.

En wat de kinderziekten betreft: Zolang de NS hardnekkig volhoudt treinen op eigen specificatie te laten bouwen is dat bijna onvermijdelijk.

empyrus | 21-10-10 | 16:07

Het schijnt dat deze treinen juist begrenst zijn in het optrekken tot niveau Mat'64 (die oude rammelbakken) omdat zodra ze met een volle trein ( dus ook staande mensen) vol zouden optrekken ze een slagveld van omgevallen mensen zouden.

Brammert | 21-10-10 | 16:07

Soort opgefokte metro's Die hebben ook geen plee.
Dusse altijd effe plassen en peopen voordat je met het OV gaat.

Stolker | 21-10-10 | 16:04

Vergeet er niet bij te vermelden dat deze überfaal op wielen ook de gemiddelde Nederlander niet kan accommoderen. Ondergetekende (1,95 meter) past met geen mogelijkheid op de stoelen vanwege de prehistorisch krappe beenruimte en mag dus staan al zijn er stoelen vrij.

Fapje | 21-10-10 | 16:03

jeetje mina. in dat soort spul horen hooguit wat plc's. ouderwetsch heerst, dat is tenminste degelijk, goedkoper en onderhoudbaar door iedereen. Vroeger was alles beter. Bij de NS tenminste.

sufkut | 21-10-10 | 15:59

vagehond | 21-10-10 | 15:57

Nou ga ik nooit met de trein maar de plee in zo'n tjoektjoek lijkt me geen feest van hygiene.

zovoklets | 21-10-10 | 15:58

-weggejorist-

Ed-your-service | 21-10-10 | 15:58

Ach, de treinen van Arriva hebben wel een toilet, maar die is altijd vol.
(de pot, niet het hokje..)

vagehond | 21-10-10 | 15:57

-weggejorist-

Kapitein_Schavuit | 21-10-10 | 15:54

Heeft vast iets te maken met de wijze waarop project management plaats vind in Nederland. Wij willen een trein, dat zijn ongeveer de specificaties waarmee een fabrikant mag beginnen. De eerste 50 zijn al klaar voordat de rest van de specs komen, knopje hier, computertje daar, deurtje zus en stoeltje zo. Vervolgens wijzigen we dat vrolijk nog een keer of 25 en zijn de volgende 50 treinen alweer klaar om in retro weer aangepast te worden aan de volgende 10 herzieningen......

faz | 21-10-10 | 15:54

Tja, lastig te besturen... misschien komt dat doordat die wielen zo hardnekkig op de rails blijven en het dus onmogelijk wordt om een powerslide in te zetten...

GurbGuevara | 21-10-10 | 15:53

@jullie ook hier? | 21-10-10 | 15:42
Eensch.

Nee dus! | 21-10-10 | 15:52

Ik word niet geyl van een SLT trein...

eerstneukendanpraten | 21-10-10 | 15:52

Al haperend naar de site van DePers en er uiteindelijk niet komen..

KrikkerT | 21-10-10 | 15:52

Niet het beste epistel van Quid... toegegeven...

BeunDeHaas | 21-10-10 | 15:51

zijn best comfortabele treinen voor stukkie van 20 minuten hoor!
zeikmensen bij de ns..

b2py2 | 21-10-10 | 15:50

Zo'n stagiare sletje bij HP/De Tijd bijvoorbeeld?!

vrijheid-van-spreken | 21-10-10 | 15:49

-weggejorist-

Saboteerik | 21-10-10 | 15:46

@mikeymike_nl Inderdaad, en met daarin iedere fout bij elkaar gebracht die ooit in een Metro heeft gezeten.

DierkMaas | 21-10-10 | 15:46

Als ik moet kiezen tussen de NS en m'n 18 jaar oude Opeltje dan toch maar liever dat oude Opeltje, de files neem ik maar op de koop toe.

copywriter | 21-10-10 | 15:46

Gewoon een metro dus

mikeymike_nl | 21-10-10 | 15:44

lekker zon sletje

kbor | 21-10-10 | 15:43

Oi oi, GS heeft er ook lucht van gekregen. Zelfs de juiste benaming genoemd. Zie je, zelfs Siemens en Bombardier zijn niet heilig. Dus dat gezeik over AnsaldoBreda mag ook wel eens kappen.

Kialna | 21-10-10 | 15:43

lekker belangrijk, na mijn studie ben ik nooit meer met de trein gegaan. Gadverdamme, moet er ook niet aan denken.

Dagobert D. | 21-10-10 | 15:43

Kedeghedeng, kedeghedeng, stoephoerrr, was betere laatste zin geweest.

jullie ook hier? | 21-10-10 | 15:42

pas maar op, want Sletje is nog gevaarlijk ook. Wie denkt dat het bagagerek ook als handvat dienst kan doen, komt bedrogen uit. Die spijlen zijn nl. retescherp.

DierkMaas | 21-10-10 | 15:41

er gaat niets boven blonde hollandse sletjes

iTijn | 21-10-10 | 15:39

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken