Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Afscheid Dijkgraaf: 50.000 euro

jandijkgraaf.jpg Wat is het sneuste, door belastinggeld gefinancierde babyboomerbaantje denkt u? Directeur woningcorporatie? Nope. Middenmanagement zorg? Nein. Iets bij de Raad van State? Ja, ook. Lid Eerste Kamer? Bijna goed. Het antwoord is: dijkgraaf (niet Jan). Een dijkgraaf is een functie binnen het Waterschap, één van de meest zinloze bestuurslagen ever. Dijkgraaf word je als je geen burgemeester kunt worden en een oprotpromotie als commissaris van de koningin er ook niet inzit. Neem Harry Borghouts, geef hem een snor en een eeuwig dienstverband van anderhalve dag per week met wachtgeldregeling en je hebt het beeld van een dijkgraaf. Waarom is dat zo'n sneu baantje? Nou, hierom (waterspiegel) dus. Een afscheidsfeestje van 50.000 euro als dank voor jarenlang feodaal bestuurswerk in een splinternieuwe ivoren toren die destijds is gebouwd voor bijna een ton. (Destijds, zeg maar op het hoogtepunt van de crisis.) Maargoed, de 425 genodigden kregen dan wel fingerfood bij de koffie én een petit glacé. Dubbel smullen! Je stopt tenslotte maar één keer per jaar als dijkgraaf (niet Jan), nietwaar? Ook dijkgraaf worden en het volk leegtrekken? Gewoon lid worden van de PvdA, lang blijven zitten en op tijd die baantjescaroussel instappen. De koffie met petit glacé vliegt dan vanzelf uw mond in. Tot ziens maar weer burger. (Wel op tijd uw waterschapsbelasting betalen hè!)

Reaguursels

Inloggen

nu weet ik waar ik goedverdoeme waterschapsbelasting voor betaal

Fubar88 | 11-10-10 | 12:26

Rijn en Ijssel... Het moet niet gekker worden - een Dijkgraaf in Hoog Nederland! Dat loopt echt niet onder!!
Dank GS voor dit doorkijkje... als het om het eggie gaat zijn er nog MILJARDEN te besparen. Want deze 1 + 1 = 2 is overal in den Rijkschdienst van toepassing. We wachten af of JeeKaa deJ durft in te grijpen. Eerdere ervaringen stemmen niet hoopvol.

Methusalem III | 09-10-10 | 20:50

-weggejorist-

Jansen Jan Jansen | 09-10-10 | 17:08

@David85 | 09-10-10 | 15:27
Indrukwekkend voor een eerste tegel.

Prof. D.A.H. Vintik | 09-10-10 | 16:47

-weggejorist-

David85 | 09-10-10 | 15:27

Werk aan de winkel voor dit nieuwe kabinet!

Bataaf | 09-10-10 | 11:14

altijdzeuren | 08-10-10 | 19:55
Hé Zwitsal, het stukkie waarop jij reageert bewijst alleen maar waarom het hoog tijd is waarom rechts met de bezem door jouw linkse porceleinkast moet gaan.

henkojenko | 08-10-10 | 20:33

@ altijdzeuren | 08-10-10 | 19:55

Hehe, zuur he, die druiven der democratie?
Spamgraaf.

Adalgar | 08-10-10 | 20:15

-weggejorist-

altijdzeuren | 08-10-10 | 19:55

Van dat geld kun je weer een paar jute zakken met euro's vullen om je dijk mee te verstevigen. En dan is dat geld wel goed besteed.

goempert | 08-10-10 | 18:34

Even wakker worden: Zonder waterschap, toezicht op dijken en onderhoud aan polders etc. liep jullie redactie daar in 020 gewoon onder...

Veenkolonie | 08-10-10 | 18:28

Als je denkt dat Nederland het wel redt zonder watermanagement, dan heb je het mis. Bog dagelijks wordt er een stille, maar keiharde strijd tegen het water gevoerd. 'God made the earth, but the Dutch created Holland', remember? Neemt natuurlijk niet weg dat er ook daar wat minder met geld gesmeten moet worden. Sterker nog, dat er helemaal niet geld moet worden gesmeten.

Horror Skopie | 08-10-10 | 18:26

@harry pikkel
Laat maar achter in de comments, zal ik direct een leuke schnabbel overmaken!

paradoxical | 08-10-10 | 18:00

de directeur van de GGZ friesland verdiende vorig jaar 250.000 voor 10 maanden werk, daar steekt zoon dijkgraaf toch wat schraal tegen af. hoeveel patienten hadden voor dat 2 x balkende bedrag geholpen kunnen worden?

ben nuchter | 08-10-10 | 17:38

godverdomme

dutchdelightz | 08-10-10 | 17:28

@Mindy 16:58

Cheers! Stukje leverworst erbij?

widtvoet ® | 08-10-10 | 17:02

widtvoet ® | 08-10-10 | 16:52
Mooi, proost dan maar, glaasje wit gaat inschenken en out.

Mindy | 08-10-10 | 16:58

@Mindy 16:41

Over een minuut of veertig krijgt bewuste sekretaresse een extra knuffel tijdens de vrijmibeau. Er werd trouwens niet bedreigd oid. louter gescholden toen ze niet wilde doorverbinden. Beetje gestresst figuur. Kan 'm zo even niet direkt plaatsen maar WTF, probeer IRL ook immer zo direkt mogelijk te zijn... en tja dan stuit je weleens op wat weerwil. Kerel staat overigens mooi op de band. Had dat mannetje kunnen weten. Heb hier meer dan eens gemeld dat wij altijd alles tapen.

widtvoet ® | 08-10-10 | 16:52

O wat ben ik blij met Rutte 1 :) :)

casino | 08-10-10 | 16:50

Het wàs vroeger gedepolitiseerd. Toen moesten er opeens verkiezingen voor komen. Democratisch, weet je wel. Toen gingen allerlei lieden waar nog nooit iemand van gehoord had, maar die wel LID van een politieke partij waren (dat is haast niemand in NL, zoals U weet) op lijstjes staan waar je voor moest stemmen.
-
Dan krijg je dit.
-
Gewoon een ingenieur en een paar assistenten benoemen is al beter. Zelfs erfopvolging (de Graaf is de dijkgraaf) is beter (erebaantje hoeft niks te kosten, maar is probleem als de edelman er met de pet naar gooit). Maar voor de PvdA (en de andere clubs, Cda, Vvd, je weet wel) is dit beter.
-
Argh!

caudillo | 08-10-10 | 16:45

@widtvoet 16.24
Toch vind ik het eng hoor, vooralsnog werd de telefoniste uitgescholden, dat slaat toch helemaal nergens op! Afijn als jij maar weet wie het was.

Mindy | 08-10-10 | 16:41

Ons Geld!

Johnny Mieremet | 08-10-10 | 16:39

@TooledForTrouble | 08-10-10 | 15:40

JOH! Dus het valt allemaal wel mee eigenlijk? Scroll ff lekker naar mijn reactie op 15:37 en wijs de kostenbesparing daar eens aan. Overbodig, dat zijn ze.

Buck Futter | 08-10-10 | 16:34

Waarom hebben die babyboomende subsidieslurpers altijd een f*ing snor??

loonslaaf_69 | 08-10-10 | 16:32

Bruin 1 heeft weer een besparingspotentieel. Laten we dit soort lagen ruimen in plaats van Omroepkoren en -orkesten. Ik kan me daar zo over %#^%@#&!

Leute | 08-10-10 | 16:29

Ik wordt echt ziek van al die gasten in die Zelfstandige Bestuursorganen en andere net-niet ambtenaren die van ons geld aan het feesten zijn. Ik moet zuinig aan doen, maar de zelfstandig heffende clubjes hebben geen last van de kredietcrisis. Afschaffen die handel!

deropofderonder | 08-10-10 | 16:27

@Mindy 15:59

Kijk steeds minder op van bepaalde dingen. Laat ook mongolen *niet doelend op chromosoom-plusjes* lekker hun ding doen. Lamakomme!

widtvoet ® | 08-10-10 | 16:24

@De Gooise Matras 15:41

Stukje oud zeer waarschijnlijk. Weinig mensen die die bewuste link leggen kunnen. Geen probleem verder hoor. Nederland is niet zo groot. All in the game.

widtvoet ® | 08-10-10 | 16:15

@leverworst 15:37

Van belang mi. is dat het gebied waar de Waterschappen zich bewegen (en heer maar geen meester zijn) als de donder gedepolitiseerd wordt. Afstand in deze is goed. Van vitale importantie wellicht zelfs. Mag zoals medereaguurders reeds stelden nimmer onderwerp van partijpolitieke nonsense worden. Geen sluitpost of wisselgeld. Is het allemaal te belangrijk voor. Te belangrijk ook om het decentraal te (kunnen) regelen. Mot je helemaal niet willen. Ongeacht de nostalgische waarde van de huidige systematiek. Waarom nu geen centraal ambtelijk orgaan instellen dat het stokje overneemt in deze. Op afstand graag. Dat dan als voorwaarde wel. En op welke begroting een dergelijk orgaan drukt is in mijn ogen helegaar niet noemenswaardig. Mot toch gebeuren. Mot toch betaald worden. Eea. gieten in de vorm van een ZBO lijkt mij dan nu de minst slechte optie maar laat alternatieven vooral niet in de mand zitten. Zoals het nu gaat gaat het nl. verre van optimaal.

widtvoet ® | 08-10-10 | 16:08

Buck Futter | 08-10-10 | 15:37
En ook gelijk de provinciebesturen!

Mindy | 08-10-10 | 16:01

widtvoet ® | 08-10-10 | 15:20
My goodness da's wel heel bar.

Mindy | 08-10-10 | 15:59

Jezus hee, als je tienduizend van dat soort nutteloze figuren ruimt, kost dat een half miljard aan afscheidsfeestjes! Ik stel voor om dit in mindering te brengen op de oprotpremies van die gasten, anders trekken Henk en Ingrid het niet meer.

JanRap | 08-10-10 | 15:44

widtvoet ® | 08-10-10 | 15:20
WTF, echt waar?! Iemand heeft schijnbaar geen leven hier, wat een treurigheid.

De Gooise Matras | 08-10-10 | 15:41

Wat een zever, alhier!
Vergeet de verslaggever even doodleuk te vermelden dat dit feestje niet alleen een afscheid was; er stond al een netwerkbijeenkomst gepland en in het kader van kostenbesparing hebben ze dit maar met het afscheidsfeestje gecombineerd!

TooledForTrouble | 08-10-10 | 15:40

Tsja widtvoedt een ZBO is een zelfstandig bestuursorgaan wél gelieerd aan een ministerie maar met een beperkte ministeriële verantwoordelijkheid. In een wet staat omschreven hoe die verantwoordelijkheid eruit ziet en welke taken die ZBO zelfstandig uitvoert. Zie bijv de UWV bij de werkloosheidswet.

leverworst | 08-10-10 | 15:37

Dijkgraaf. Schoftentuig van het ranzigste soort. Wil verhoging van de waterschapsbelasting vanwege oliebollenvet in de riolering, maar besteedt dat geld aan afscheidsfeestjes, open dagen en exorbitant decadente kantoorpanden voor raamambtenaren:

http://www.inoverheid.nl/artikel/nieuws/1942755/oliebollen-jagen-waterschappen-op-kosten.html

http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/%29/components/actueel/rtlnieuws/2010/07_juli/03/verrijkingsonderdelen/waterschap_brabantse_delta.xml

http://www.bndestem.nl/algemeen/brabant/7338761/Gasten-vergapen-zich-aan-mooiste-werkplek-in-Breda.ece

Per direct opheffen deze overbodige belastinggeld verbrassende instantie.

Buck Futter | 08-10-10 | 15:37

@leverworst 15:12

U zult ongetwijfeld "NIET gelieerd aan..." hebben bedoeld te plempen mag ik hopen.

widtvoet ® | 08-10-10 | 15:27

Hellend Flak | 08-10-10 | 14:26

Jammer, Joris kon dat telefoonboekjespelen van jou niet zo waarderen...

eerstneukendanpraten | 08-10-10 | 15:23

Eens.

Einde van de Domheid | 08-10-10 | 15:23

Dijkgraaf.. Wat een sinecure. Hoe verkoop je dat op een verjaardag?

Rafapaz | 08-10-10 | 15:23

LOL @ reag(l)uurder die net belde naar de zaak om te vragen (nav. post 14:10) of widtvoet dan degene is die...

Jawohl rukkerT! En nu? Doe trouwens in eventueel vervolg niet meer schelden tegen de dame die de telefoon opneemt mafkeez.

*niet voornemens is hier te kappen met het delen van flarden somtijds meer persoonlijke info*

widtvoet ® | 08-10-10 | 15:20

Dit soort schorem moeten ze tegen de muur zetten inplaats een feestje geven!

baanaru | 08-10-10 | 15:16

Doorwerken jongens, niet te lang stilstaan bij dit bericht. Er moet belastinggeld verdiend worden.

Captain Mango | 08-10-10 | 15:13

widtvoet ® | 08-10-10 | 15:02
Bundelen en 1 orgaan van maken lijkt me geen bezwaar maar geen ZBO. Het zal zeker zo zijn dat in de komende jaren waterbeheer in ons land heel veel belangrijker zal worden, zowel de strijd tegen het hemelwater als het rivier en zeewater. Daar hoort een democratische controle bij. Een ZBO is een orgaan dat gelieeerd is aan een minister en daar is de democratische controle dus matig. Niet overigens dat die waterschapsverkiezingen veel voorstellen.

leverworst | 08-10-10 | 15:12

In 1 woord: SCHOFTERIG.. daar betaal ik geen waterschapsbelasting voor.

Rutte : doe er wat aan.

piet de hond | 08-10-10 | 15:07

BertBrussen | 08-10-10 | 13:33
Ga zo door; leg de arrogantie, zelfgenoegzaamheid en extreme geslotenheid van de politieke regentenklasse maar compleet bloot.

Niemands Knegt | 08-10-10 | 15:03

@leverworst 14:53

Recht u heeft mbt. uw *kuch* skepsis waar het gaat om deze vitale organen op te doen gaan in "de" Provincie. Was een stukje kaas voor de muizen van ondergetekende. (Gewoon omdat het kan.) Wat is uw mening over het voorstel de Waterschappen te bundelen en er een ZBO van te maken?

widtvoet ® | 08-10-10 | 15:02

Iets met functieomschrijvingen en sollicitatiecommissies?

leverworst | 08-10-10 | 15:01

Eerlijk delen...

gozahtje | 08-10-10 | 15:00

leverworst | 08-10-10 | 14:53

Misschien hebt u gelijk maar waarom zijn de meeste dijkgraven dan ex-gedeputeerden?

ecologiste | 08-10-10 | 14:55

Is natuurlijk niet goed, maar dit geld is tenminste niet voor hemzelf besteed maar om een feest weg te geven aan anderen. Feest veel te duur ook wel. Verder ben ik het absoluut niet eens met het bashen van waterschappen. De oudste democratische bestuurslaag van Nederland waarin heel veel expertise is opgeborgen om ons land droog en ons water schoon te houden. Het zou een ramp worden als we deze bestuurslaag zouden doen opgaan in bijvoorbeeld de provincies waarbij de cruciale waterschapsbeheerstaken worden afgewogen tegen bestuurlijke prioriteiten als cultuur en milieu...

leverworst | 08-10-10 | 14:53

Samen- en overgevat:

- depolitiseren van al dat onze waterhuishouding aangaat: is het veel te important voor
- afschaffen die Waterschappen en inruilen voor een ZBO
- fatsoenlijke salariering voor de figuren die belast met en verantwoordelijk voor eea. zijn
- niet miezen over een verlies aan demokratisch gebeuren
- meer neuqen

widtvoet ® | 08-10-10 | 14:52

eerstneukendanpraten | 08-10-10 | 14:43

U hebt een punt. Ik kom daar graag later op terug, maar heb helaas geen tijd meer. Hopelijk volgend topic.

ecologiste | 08-10-10 | 14:50

Er waren eens PvdA gedeputeerden bij de provincie N-Br. die daarna zomaar dijkgraaf werden. Hardstikke leuk joh, lekkere etentjes, leuke reisjes en het schuift ook nog wat. SAMEN schouders eronder maar privé cashen that's the spirit according to Wim Kok, Wouter Bos cs. Want je moet altijd gaan met de flows that's where the money goes. Ja ze hebben het lesje van het CDA goed geleerd.
Bedankt hè jongens en meisjes vor het kapodt maken van de welvaartstaat, mede namens alle privécashpublicpositionshavenots.

ecologiste | 08-10-10 | 14:48

Harry Borghouts is die gast die in Flevoland de ziekenhuizen kapot heeft gemaakt, in Noord Holland miljoenen heeft verloren in de Icesave-affaire en dure cursussen heeft uitgedeeld aan Statenleden. Deze gast staat samen met Eelco Brinkman in de top van de grootste graaiers en zakkenvullers.

Urf | 08-10-10 | 14:47

Diefstal, oplichting, gelijk stoppen met waterbelasting betalen zou ik zeggen.

fritsspits | 08-10-10 | 14:46

Waterschappen, praat me er niet van. De helft van alle mooie sloten alhier te V. zijn dichtgegroeid met een of andere beschermde kudTplant die krabbescheer heet. Het enig wat er nog leeft in die sloten is krabbescheer, krabbescheer, krabbescheer en 1 stel waterhoentjes. Waterschap mag er niets aan doen, want die kudTplantjes zijn beschermdT, mag niet van Femke en zeau...

eerstneukendanpraten | 08-10-10 | 14:43

@Wim-Lex | 08-10-10 | 14:01

Jij krijgt wel een zeer speciale behandeling van de grote J. Een hele volzin als edit en daar nog een weggejorist en opgerot overheen...

*rechterhandje heen en weer beweegt*

eerstneukendanpraten | 08-10-10 | 14:40

Goed lezen. De toren kostte niet bijna een ton, het openingsfeestje van die toren kostte bijna een ton!

mrfreeze | 08-10-10 | 14:40

@Superior Bastard | 08-10-10 | 14:34
Omdat de gene die de Jorisknop bedient over het algemeen niet gediend is van dat soort plempsels....
* waterschapsbelasting overmaakt *

An die ARBEIT | 08-10-10 | 14:39

@illuvatar | 08-10-10 | 14:33
bedankt voor de support

doesitblend? | 08-10-10 | 14:37

@klapperjavaan | 08-10-10 | 14:34
Hij heeft in ieder geval persoonlijk zijn zilvervloot op het droge.

illuvatar | 08-10-10 | 14:35

@koerbagh 14:27

En óf eea. al enige tijd gepolitiseerd is. Vandaar dat ik het *kuch* langs demokratische weg kiezen en benoemen van die bestuurslaag baarlijke onzin acht. Je hebt daar gewoon kundige figuren nodig (die je best eens wat beter zou mogen gaan betalen overigens).

widtvoet ® | 08-10-10 | 14:35

@metdedag | 08-10-10 | 14:33
Ja, maar ik vraag me af of dat budget voor of na het feest is vastgesteld.

illuvatar | 08-10-10 | 14:35

koerbagh ® | 08-10-10 | 14:27

Thank you, inderdaad! Heb trouwens ergens gehoord dat die onzinnige verkiezingen weer afgeschaft gaan worden? Zou goed zijn, want mensen hebben toch geen idee waarop te stemmen omdat de partijen meestal afwijken van nationale&lokale politiek, en die verkiezingen kosten gigantisch veel geld. Het politieke gedeelte van de waterschappen slaat nergens op, het gedeelte dat ervoor zorgt dat wij drooggemalen land behouden, dijken onderhouden, wateropvangruimtes creeren, enz enz enz, slaat WEL ergens op.

DeSlapendeInktvis | 08-10-10 | 14:34

An die ARBEIT | 08-10-10 | 14:33
Waarom?

Superior Bastard | 08-10-10 | 14:34

Hij is in 1943 geboren en heeft tot 1945 in het Geuzenverzet gezeten.

klapperjavaan | 08-10-10 | 14:34

Wel keurig binnen de begroting gebleven.

metdedag | 08-10-10 | 14:33

@Superior Bastard | 08-10-10 | 14:26
Vond ik niet, in een draadje als deze is zoiets ieder geval vragen om problemen...

An die ARBEIT | 08-10-10 | 14:33

koerbagh ® | 08-10-10 | 14:27

Scherp, en nog waar ook.

pius | 08-10-10 | 14:32

nog geen tijd voor het vrijmibaeu tietentopic?

doesitblend? | 08-10-10 | 14:32

Hellend Flak | 08-10-10 | 14:26

Welke lijn is dat? Hulp bij zelfdoding...

eerstneukendanpraten | 08-10-10 | 14:29

Bert: Waterschappen vormen de enige bestuurslaag in Nederland die er toe doet. Alleen jammer dat het sinds kort gepolitiseerd is. Alsof er verschil bestaat tussen socialistische natte voeten, liberale natte voeten, christen-democratische natte voeten en staatsgerechtelijk-gereformeerde natte voeten.
Schaf alle bestuurslagen af (nou ja, gemeenten kun je nog voor het ophalen van het huisvuil houden), kan makkelijk, maar waterschappen zijn heus wel een beetje nodig. Vooral voor diegenen (en dat zijn de meesten in NL) die beneden NAP wonen (ook gij, Bert).

koerbagh ® | 08-10-10 | 14:27

-weggejorist-

Hellend Flak | 08-10-10 | 14:27

Ik zeg: hoog tijd voor een dijkgravin, een soort van poldermodel dus.
(bijkomend voordeel: als het water dan aan de lippen staat dan hoef je ook niet zo hard te pompen)

illuvatar | 08-10-10 | 14:26

-weggejorist en opgerot-

Hellend Flak | 08-10-10 | 14:26

An die ARBEIT | 08-10-10 | 14:25
Dat viel wel mee hoor.

Superior Bastard | 08-10-10 | 14:26

okej, ouwe lullen moeten weg maar niet tegen iedere prijs...

Patrick Zweedsey | 08-10-10 | 14:25

@Wim-Lex | 08-10-10 | 14:01
Ik dacht dat jij meer van het watermanagement ( of biermanagement ) was, dit is toch echt spelen met vuur wat je nu doet...

An die ARBEIT | 08-10-10 | 14:25

Wat een overdreven woord trouwens, dijkgraaf. Je zegt toch ook niet broodhertog voor bakker of schooladmiraal voor leraar.

deoudererijperevrouw | 08-10-10 | 14:24

Pa Cartwright | 08-10-10 | 14:13
I dare you.

Superior Bastard | 08-10-10 | 14:23

Waterschap Rijn en IJssel zoekt nog een dijkgraaf (niet Jan).

Rwpo | 08-10-10 | 14:23

Goed zo, aanpakken die vuile hond!

geenstijlvandaag | 08-10-10 | 14:20

Mc Duck | 08-10-10 | 13:41

''Henricus Cornelius Johannes Lodewijk (Harry) Borghouts (Bergen op Zoom, 7 februari 1943) is een Nederlandse politicus voor GroenLinks, topambtenaar en bestuurder.''

topambtenaar *zucht*

Duweiknek | 08-10-10 | 14:20

Voor deze bedragen zou je inmiddels mogen verwachten dat er Evian uit de kraan komt

De Raggende Rechter | 08-10-10 | 14:20

@illuvatar | 08-10-10 | 14:17
LOL! Check nog even wat er mis ging bij de overname van D66 een aantal jaren geleden.

Mauguio | 08-10-10 | 14:19

Waterschappen, pff, linkse hobbie. Afschaffen die bende.

illuvatar | 08-10-10 | 14:19

Schandalig!!! Een regelrechte klap in het gezicht van elke waterschapbelastingbetaler!

Hellend Flak | 08-10-10 | 14:17

In plaats van een poll fucken kunnen we ook een flashlidmaatschapje van de PvdA doen, iedereen lid worden, stemming bijeenroepen, motie van opheffing steunen en omdopen tot Powned, rode kleur vervangen door rose, roos door kettingzaag.
Kunnen we Rutger dijkgraaf maken........

illuvatar | 08-10-10 | 14:17

Zeg Brussen, heb je wellicht een hintje? Dan maken we er een soort quiz van, dat is ook nog wel voor lekker veel te lachen toch?

Enfin, wáár moet ik de verschillen in de berichtgeving van 3 weken geleden zo ongeveer zoeken?
Gewoon een hintje volstaat hoor. Het moet wel leuk blijven natuurlijk.

- Edit: je wil een hint? Komtie: ophouden met janken of een ban. Zo moeilijk is het niet. -

Pa Cartwright | 08-10-10 | 14:13

@Wim-Lex | 08-10-10 | 14:01
*zwaait*

Prof. D.A.H. Vintik | 08-10-10 | 14:13

Een Johan dus...

Mauguio | 08-10-10 | 14:13

De Gooise Matras | 08-10-10 | 13:54

Of course! Mijn reactie ging puur over de zinsnede 'het Waterschap, één van de meest zinloze bestuurslagen ever'.

DeSlapendeInktvis | 08-10-10 | 14:13

Fraai topik wel eigenlijk. Voor ondergetekende dan iig. Ben een jaar of zeven geleden nl. zelf benaderd door een niet nader te noemen partij voor een plek (no. 2 jawel) op de kandidatenlijst voor de waterschapsverkiezingen hier in mijn waterschap. Bijbaantje van drol daar niet van en het verdient nog eens ruk ook maar mijn god... heb van eea. net zoveel verstand als zeg een nono als WA van zeewering.

Een totaal overbodige bestuurslaag mi. Historisch best een aardig gebeuren maar hel, die verkiezingen zijn komplete onzin. Opkomst bij die verkiezingen is danook navenant. Gewoon onderbrengen bij de Provincie (in mijn ogen ook zo'n overbodige bestuurslaag die er asap. uitgesneden dient te worden maar da's een tweede) of zelfs bij het Rijk. Dergelijke shit mot je niet decentraal willen regelen.

widtvoet ® | 08-10-10 | 14:10

Pa Cartwright | 08-10-10 | 13:57

Zie: Wim-Lex | 08-10-10 | 13:55

neemjemoederindemali | 08-10-10 | 14:09

Wat een onzinfuncties heeft die Harry Borghouts!

Bestuurslid hier, lid van raad van advies daar, wat een overbodige onzinfuncties. Gewoon een geldzuiger.

evaQ8 | 08-10-10 | 14:08

Een week geleden al op BNR. Afscheidsfeest + relatiedag, combinatie dus.

Wazzzah | 08-10-10 | 14:08

Pa Cartwright | 08-10-10 | 13:57
Het duurt natuurlijk even voordat je een nieuwsbericht omzet in een briljante blogpost.

harry pikkel | 08-10-10 | 14:05

Wim-Lex | 08-10-10 | 14:01
Ben benieuwd naar de -Edit: mea culpa.

Superior Bastard | 08-10-10 | 14:05

Van welke partij is die dijkgraaf eigenlijk?

deministerpresident | 08-10-10 | 14:04

*broek omhoog trekt*

Tabula Rasa | 08-10-10 | 14:04

- Edit: fijn, we helpen je wel even hier weg te blijven. Want zo zijn wij! -

Wim-Lex | 08-10-10 | 14:01

Misschien moeten we ondertussen eens naar Frankrijk bellen.
Of ze dat radicale kappersintrument nog ergens hebben staan.
Of we het een poosje mogen lenen, omdat ons land, net zoals Frankrijk toen, uitgeplunderd raakt door een parasietenplaag.
Svp stil liggen terwijl u geknipt en geschoren wordt, meneer/mevrouw de Parasiet.
**chop**

Merlot | 08-10-10 | 14:00

We hebben toch geld zat. En als jij er over moet lullen. Dan zal je het wel niet hebben.

Bezorgde vader | 08-10-10 | 14:00

Wat een lutsters! Gauw afschaffen die hap.

Rut Marke | 08-10-10 | 13:59

Prof. D.A.H. Vintik | 08-10-10 | 13:42
Precies!
Want dat feestje, daar profiteren Wij Allemaal van mee, vooral de Minst Bedeelden!
50.000 gedeeld door 17 miljoen dus, dat is toch helemaal niet veel voor de Sterkste Schouders van de Werkende Armen!
**Sociale Rekenkamert*

Merlot | 08-10-10 | 13:58

Volgens het waterschap was het ook nog een relatie feestje.
Natuurlijk om een commissariaatje ergens binnen te halen zeker.

deraderendraaien | 08-10-10 | 13:57

paradoxical | 08-10-10 | 13:46
Zal ik je ff mijn rekeningnummer geven? Geef je mij een paar honderd euro en dan geef ik het bij de middenstand uit. Is jouw geld niet slecht besteed.

harry pikkel | 08-10-10 | 13:56

Hoe zou het eigenlijk met die dijkgraaf in Hongarije zijn? Volgens mij deed die zijn werk ook niet zo goed.

gigi gorgonzola | 08-10-10 | 13:55

@ Harrie Nak | 08-10-10 | 13:54
LOL

De Gooise Matras | 08-10-10 | 13:55

17 September in de krant, nu al op GS! Netjes heur....
www.gelderlander.nl/voorpagina/achterh...

- Edit: nope, is nieuws van vandaag. Eerst goed alle linkjes lezen, dan pas pedant lopen doen. -

Wim-Lex | 08-10-10 | 13:55

@ DeSlapendeInktvis | 08-10-10 | 13:53
Maar dat die dure feestjes niet echt noodzakelijk zijn, dat ben je toch wel met hem eens, hoop ik?

De Gooise Matras | 08-10-10 | 13:54

De kop boven de STEM zegt dijkgraaf geeft dijk van een feest!
Heeft ie het uit eigen zak betaald dan? en als dat zo is heeft ie zeker geld als water.

deraderendraaien | 08-10-10 | 13:54

Brussen. :)

Harrie Nak | 08-10-10 | 13:54

Letten.

Harrie Nak | 08-10-10 | 13:54

Wel letter op de dT's Bussen!

Harrie Nak | 08-10-10 | 13:54

@vagehond | 08-10-10 | 13:42
In het artikel wordt gesuggereerd dat dijkgraaf een leuk PvdA presentje is. Ik stel alleen dat ook de PVV (of VVD) zichzelf van dit soort baantjes zal toeschuiven. En check het filmpje met Hernandez maar eens hoeveel kale koppen je ziet lopen!

deministerpresident | 08-10-10 | 13:53

Ah en hoe komt de klimaatcrisis de dijkgraven toch goed uit:
www.regio-achterhoek.nl/nieuws/achterh...

"Aan de economische crisis komt ooit wel een eind, maar de klimaatcrisis komt nooit tot stilstand. Ons klimaat verandert sneller dan menigeen denkt. Wanneer wij daar niet op anticiperen, staat Nederland straks helemaal onder water. Laat niemand denken dat datgene wat onlangs in Polen en Slowakije en zelfs in Zuid-Frankrijk is gebeurd, in Nederland niet zal plaatsvinden. Iets dergelijks heeft een miljoenenverlies in alle sectoren tot gevolg."

Oftewel: paniek! overstromingen! het einde der tijden! Onheilsprofetie! Geeft ons al uwen geldt en dan komt alles goedtdtdt!

ZDEV | 08-10-10 | 13:53

Als je geen verstand hebt van waterbeheer moet je je er misschien niet over uitspreken, Bert. Als inktvis weet ik dat waterschappen behoorlijk nuttig werk doen juist.

DeSlapendeInktvis | 08-10-10 | 13:53

Waterschapsbelasting bestaat om de mensen te betalen die als werk waterschapsbelasting heffen om de mensen te betalen die als werk waterschapsbelasting heffen om de mensen te betalen die als werk waterschapsbelasting heffen om de mensen te betalen die als werk waterschapsbelasting heffen om de mensen te betalen die als werk waterschapsbelasting heffen om... duidelijk genoeg?

Framoes | 08-10-10 | 13:52

funkyd | 08-10-10 | 13:39

Dat zijn toch synoniemen van elkaar?

NiceGuysFinishLast | 08-10-10 | 13:52

Dit roept om een 2e 1953. Het jaar dat die ivoren toren werd gebouwd ja!

gigi gorgonzola | 08-10-10 | 13:52

Gelukkig komen vriendjespolitiek, gouden handdrukken en zelfverrijking bij VVD-bestuurders niet voor.

Bakito | 08-10-10 | 13:50

Dijkgraven van / uit Doetinchem, die zijn het ergst.

De Gooise Matras | 08-10-10 | 13:50

@Superior Bastard 13:33

Mijn idee. Tamelijk suggestieve kop. Wat zou ons Jannetje meegekregen hebben bij PowNed?

*nog eens zoeken doet naar wat die ledenraad in hemelsnaam doet en kommuniceert*

widtvoet ® | 08-10-10 | 13:49

Nu Jan opgerot is, ruik ik een open vacature...
AFK: Ik ben even solliciteren...

Maar waar zeuren jullie nu eigenlijk over ?
Het is belastinggeld !
Dat is er toch voor om aan nutteloze- en kansloze figuren/objecten/projecten/etc te spenderen ??

AmersfoorsteKei | 08-10-10 | 13:47

Jullie vergeten wel dat dit de middenstand ten goede komt. Belastinggeld is dus niet geheel slecht besteed.

paradoxical | 08-10-10 | 13:46

Het waren drie fantastische dagen!

blikjegrolsch | 08-10-10 | 13:46

De nieuwbouw zelf Rijn en IJssel (Doetinchem) kostte 29.3 miljoen.
Festiviteiten rond nieuwbouw Rijn en IJssel: 175.000 euro.

brulaap | 08-10-10 | 13:46

* 'ik' naar boven schopt*

Pastor Sippenhaft | 08-10-10 | 13:44

Tja ... de sluis bij Harderwijk werd ook gewoon helemaal verwijderd toen de sluiswachter met pensioen mocht.

Vroeger moest je daar door de sluis, nu is er een open verbinding, waarmee direct de totale onzin van die sluis duidelijk werd.

James Lastig | 08-10-10 | 13:44

Iets minder dan 100 euro per persoon....

Gimmy Moore | 08-10-10 | 13:43

Toen afscheid nam van mijn vorige werkgever kreeg ik een pen, een bosje blommen en een foto. Goed dat ik nu dijkgraaf ben....

Pastor Sippenhaft | 08-10-10 | 13:42

@Prof. D.A.H. Vintik | 08-10-10 | 13:33
Excuus, ik gebruikte de 'rechtse' rekenmethode.

Het kostte natuurlijk slechts 0,3 cent per persoon.

Prof. D.A.H. Vintik | 08-10-10 | 13:42

@deministerpresident | 08-10-10 | 13:39

Net als de zwitsals die ieder stuk over hufters weet aan te grijpen om te jeremijeren over moslims, weet jij een stukje over geld en water te gebruiken om de aloude link Wilders=fascisme + skinheads weer eens te berde te brengen.

vagehond | 08-10-10 | 13:42

"Als je je werknemers na zoveel jaar afscheid laat nemen van hun dijkgraaf, heb je als werkgever de verantwoordelijkheid ze lekker te trakteren"

Als ik mijn medewerkers een kadootje t.w.v 50K geef gaat de belastingdienst zeker zeiken over betaling in natura.

ZDEV | 08-10-10 | 13:42

Bij deze word ik koekjesbakker.

blinde kip | 08-10-10 | 13:42

-weggejorist-

dikke.koe | 08-10-10 | 13:42

Hoe sociaal, verschillig en moreel verantwoord weer van deze GroenLinkse volksheld!
Wat komen ze toch weer heerlijk op voor zichz ... eh, de minder bedeelden!

Merlot | 08-10-10 | 13:40

Kost wel duurder dan een gemiddelde poolparty in Sjergoniesos.

James St John Smythe | 08-10-10 | 13:40

dikke.koe | 08-10-10 | 13:38
Stond geweaun online, heur. U werkt met de Commodore 64?

brienenoord | 08-10-10 | 13:39

Zo zie je maar Nieuw Kabinet, errrr kan nog genoeg bezuinigd worden. Next!

Derzug | 08-10-10 | 13:39

Nederland: La-la land.

Conan de Rabarber | 08-10-10 | 13:39

Oh en dijken zijn zwaar overbodig.
We moeten gewoon de zeespiegel omlaag brengen.

ZDEV | 08-10-10 | 13:39

Kunnen we afspreken dat "PvdA" en "geldverspillen" niet meer in dezelfde zin opgenomen worden? Ik ben zo snel door de tekst heen anders.

funkyd | 08-10-10 | 13:39

Tja, kut hè. Je hebt werkvolk en elite. Zal altijd zo blijven. En het werkvolk zal altijd tegen de elite blijven schoppen. Ook onder Bruin 1 zullen de onzintitels niet verdwijnen. Sterker nog, ook Bruin 1 zal wel weer een nieuwe bestuurslaag creeren om de kale aanhang van Geert tevreden te stellen.

deministerpresident | 08-10-10 | 13:39

Wat doen wij het dan sneu.
Als hier iemand vertrekt die 3x modaal krijgt, wordt een bloemetje en een boekenbon uitgedeeld, plus gebak voor het personeel.
Maar ja, wij moeten ook winst maken en zo, he?

vagehond | 08-10-10 | 13:38

Jan Dijkgraaf? Wie??

goeiemoggel! | 08-10-10 | 13:38

-weggejorist-

dikke.koe | 08-10-10 | 13:38

Vreemd dat het water steeds duurder wordt maar niet lekkerder.

ZDEV | 08-10-10 | 13:38

Wat is die Jan een smerig zwijn.

Michael Vail | 08-10-10 | 13:36

Geld moet rollen, gewoon een beetje de economie stimuleren.

thefonz | 08-10-10 | 13:36

Dacht ik even dat PoepNet die Jan Dijkgraaf een half tonnetje voor 6 weken overwerk en niet neuken cadeau had gedaan. Gelukkig niet dus, want zwijnen als Jan dienen gewoon te werken. Net zoals dijkgraven trouwens.

web_krijter | 08-10-10 | 13:35

Ja. Sinds de politiek zich met de waterschappen bemoeit stinkt het.

Boomschade | 08-10-10 | 13:35

Dijkgraaf Hansje Brinkers...

Hinzy | 08-10-10 | 13:34

hoorde van mn broertje, die een uitzendbaantje had bij een waterschap, over designmeubels, relatiegeschenken en verders nog een hoop dure shit. ongebruikt in de opslag, dat is. waarschijnlijk de grootste geldverspillers.

Veldmaarschalk Sorry | 08-10-10 | 13:34

Jan Dijkgraaf krijgt meer, maar verdient minder.

Superior Bastard | 08-10-10 | 13:33

Nog geen €118 per persoon.
Koopje.

Prof. D.A.H. Vintik | 08-10-10 | 13:33

In Hongarije zoeken ze nog een goeie.

brienenoord | 08-10-10 | 13:32

-weggejorist-

mindfvck.phs | 08-10-10 | 13:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken