
Even duimen voor Bert Koenders aub! De PvdAer zit al een tijdje op
wachtgeld en heeft dringend betaald werk nodig. Voor Bert geen burgemeesterschap of dingetje in de provincie.
Groter denken. Kansen liggen bij de VN die nog een bobo bij de
UNFPA zoekt. Ehm, de UNFPA? Das een club die zich bezighoudt met demografische ontwikkeling en gezondheid. Condooms uitdelen in sompige tentenkampen, dat soort werk. Zodat overal ter wereld veilig geneuqt wordt. Is Bert als voormalig chef-waterpomp op het lijf geschreven. Deze man kent de regio en alle landingsstrips ter Derde Wereld. Maar niet te vroeg gejuicht, want de functie wordt geopolitiek verdeeld. Oftewel, iedere lap grond met eigen postzegel komt aan de beurt. Een soort politieke stoelendans. Waarbij Nederland de slingers heeft betaald. Want check dan eens die
bijdragen! Willekeurig zo wat landen: Kiribati doet 705 dollar, Niue (huh!?) doet er 565 en Myanmar 190 (in Iris-cheques). En Nederland? Wij fleuren de boel op met een slordige 90 miljoen. Per jaar welteverstaan. Das bijna twee keer zoveel als de VS. Drie keer zoveel als Groot-Brittannië. Dertig keer zoveel als Rusland. Grootste gierigaards zijn Frankrijk, Saudi-Arabië en Marokko. Dus of die sollicitatieprocedure geschrapt kan worden. En die functie rechtstreeks naar Koenders. Omdat de UNFPA gewoon van ons is. Geen dank Bert, namens alle Nederlanders: alstjeblieft!
Reaguursels
Inloggen@illuvatar | 30-09-10 | 11:58
U hebt volkomen gelijk met de insinuatie in uw vraag
Bij deze mijn excuses voor de aanval.
*het aan oude-garde-vol-goede-bedoelingen-desillusie wijten doet*
@ J.J.K
Ben het niet vaak met links eens, maar hiermee heb je compleet gelijk. We doen alsof we alleen loos geld wegpompen, maar vergeet niet dat we 3de wereld landen al sinds de tijd van koloniën misbruiken voor grondstoffen, goedkope krachten enz. Dat misbruik vernietigd hun hele leefwereld en inkomstenbronnen en scheelt ons westerlingen heel wat meer als 5 euro per jaar.
Dat andere landen minder geven, fijn voor ze dat ze hun asociale beleid durven te vertegenwoordigen, maar ik ben blij dat Nederland tenminste nog wat doet.
Hiermee kopen de linksmensen hun schuldgevoel af dat ze zelf nooit een cent bijdragen aan onze maatschappij. Populair doen van een ander zijn geld verre van sociaal. Pak ze Geert!!
Ik zou hem zelf voordragen als hoofd testafdeling verstrekte artikelen noodhulp bij natuurrampen.
Denk dan die bootjes waarvan bekend is dat ze zinken als een baksteen na een paar minuten dobberen.
Kan ie zich eindelijk eens nuttig maken voor de mensheid.
De bobo's van de UNFPA zullen toch geen baas willen uit het land waar abortus en euthanasie actief wereldwijd gepromoot worden?
Zolang we een staatsschuld heben is het een beetje raar om zoveel geld weg te geven. En inderdaad, er moet eens wat gedaan worden aan die linkse corruptie. Ik wed dat Koenders zelf zijn poot onder het rekeningafschrift heeft gezet. Als ik 90 miljoen zou stelen kom ik een flinke tijd vast te zitten, en volgens links is iedereen gelijk. Vastzetten dus.
Bertje "Regelaar" Koenders heeft toch wel vriendjes die hij zelf in het verleden door een koude winter heen heeft geholpen? www.geenstijl.nl/mt/archieven/2007/07/...
Wat is dit ?! Bijna 20% van de VN wordt door Nederland betaald? GS: ik neem aan dat jullie een fout maken en dat dit slechts een deel is van de VN. Anders zou ik zeggen: kamervragen!
Zou Ad Melkert niks in de aanbieding hebben, vast wel.
Zompig. Van Koetsveld. Sompig is niks.
-weggejorist-
-weggejorist-
Wat is Verhagen nu aan het kopen?
Wat heeft JP gekocht?
(gekozen leiders maken carrière met onze centen toch?)
die 90 miljoen heeft Bertje er zelf nog ingefietst, voordat Woutertje KPMG (die papa dag kost hem eur.100,000 /jaar) de trekker eruit stak, het appartement van Eefje H. (meer beenruimte voor de armen) staat leeg,dus go Bertje go.
Vrome praatjes over Arbeiders en Allochtonen moeten deze baantjesmachine
in de lucht houden, welke blinde trapt nog in de smoesjes van de PvdA /VARA?
GVD!
Nederland doet in zijn eentje ruim 20 procent van het totaal?! WTFBBQ?!
Welke achterlijke mongool zegt on godsnaam 90 miljoen toe? En dan ook nog zien dat de rest m.u.v. de Zweden nog niet eens de helft doen.
Wat nou een gedoogregering, kappen met gedogen en dat soort nitwits afvoeren...
Dat wordt dus de duurst betaalde oprot premie van Nederland voor een onderontwikkelde mister ontwikkeling weggooi ventje.90.000.000,00 eurotjes voor zo'n zakkenwasser.De partij naam van deze knul klopt dan ook precies Partij Voor De Allochtoontjes.
Zijn kosten bij de VN worden ook nog op het bordje van Nederland gelegd.Opzouten met die VN en zeker met dat knulletje van Koenders.
mooi,
heeft Koenders ook weer een leuke baan, is dat kamerlidmaatschap toch een zinvolle investering geweest. En nu dan jaarrond Sintterklaas spelen.
wat schuift dat? een tonnetje of 4 in dollars?
met gratis huisvesting New York?
Proletariers aller landen: verenigt u (en doe hier wat aan)!
Alle reageerders die zo voor voortzetting zijn van exessieve ontwikkelingshulp hebben waarschijnlijk zelf een ruim inkomen. Mijn voorstel is dat deze heren en dames zelf eens extra gaan bijdragen. Een van de mogelijkheden is de belastingen voor de ruimere inkomens flink omhoog te brengen en die van de lagere inkomens te verlagen.
Marshall Islands 100,-
Dik relaxed. Als ik 150,- Euroepi overmaak, kom ik dan ook de lijst?
De shizzle!
*Grap maken wil over minder voortplanting onder kamp-volk.*
*Aan Bert Brussen denkt.*
*Grap niet maakt.*
@ J.J.K | 30-09-10 | 13:45
"Op aanspreken" is niet genoeg, is een policorterm uit het reaal van de zachte heelmeesters, een term, die ten onrechte daadkracht suggereert. Als (verhoudingsgewijs) groot per-capita-betaler mag NL het wat hardhandiger aanpakken dan 'aanspreken'. Dat dat niet van dag één op dag twee resultaat geeft is een onprettig feit, maar mag geen reden zijn om dan maar op de huidige weg door te blijven modderen. Figuren als Koenders zijn teveel 'embedded' in ouderwetse systematieken, daar gaan we de oorlog (tegen afhankelijkheid van de Derde Wereld van het Westen) niet mee winnen.
Waar stel ik, dat "dat het geld toch op de verkeerde plek terecht komt" ? Waarom die verkrampingsreflex ?
Ik kan me grosso modo in de redeneringen van uw 3e paragraaf vinden. De grote onderliggende vraag, zonder dewelke die redeneringen subiet op drijfzand komen te staan, is dus niet OF we hulp moeten geven (daar is op een enkele onderontwikkelde idioot na iedereen wel van overtuigd) maar HOE die te structureren, zodat er een veel grotere efficiency bereikt wordt. Vasthouden aan ouderwetse, niet/amper functionerende systematieken waardoor een tranentrekkende inefficiëntie in stand gehouden wordt, dát is pas onmenselijk. In de eerste plaats uit oogpunt van de ontvangers, maar zeker óók uit oogpunt van de gulle gevers.
Nog een paar bemerkinkjes :
Ben u nou werkelijk zo naïef om te denken, dat (door het 'rijke Westen' verstrekte) ontwikkelingshulp enige noemenswaardige bijdrage heeft geleverd aan de economische wederopstanding van China ? U schertst !
En v.w.b."' progressiviteit' : U denkt kennelijk, dat ik de PVV bedoel als ik het over 'rechts' heb. Is geenszins het geval. M.n. op de "sociale agenda" (waaronder de door u opgesomde issues als AOW leeftijd e.d.) is de PVV inderdaad eerder 'links' dan 'rechts' te noemen.
J.J.K | 30-09-10 | 13:45
Overbevolking is het probleem, mevrouw. Alle goed bedoelde ontwikkelingshulp heeft daar aan mee geholpen.
FrankVeer | 30-09-10 | 12:32
Tuurlijk, voorlichting hoort daar ook bij. Maar dat valt niet mee als men van huis uit heeft meegekregen dat het rampetampen met een maagd (hoe jonger hoe beter) je van allerlei narigheid (aids bijvoorbeeld) verlost.
Een dag niet de pvda gehaat is een dag niet geleefd - over de dogma's van de rechtse kerk: www.depers.nl/binnenland/513056/Welkom...
baba4oog | 30-09-10 | 12:47
Standpunt PVV voor verandering.
Stoppen met de EU.
Grenzen sluiten en bewaken.
Stop met immigranten.
Ik heb dit al voorspeld toen de man minister werd - en je hoefde niet geniaal te zijn om het te voorspellen. De Melkerts en Koendersen moeten het hebben van ondemocratische benoemingen, niet van democratische verkiezingen. Wees er maar trots op, zo'n baantje bij de vvd (vereniging van dictators) die Verenigde Naties heet! Ook voor Diederik Samson lonkt een topbaan, maar hij moet nog een aantal jaartjes multikulti en polikor zijn in de Nederlandse politiek voor het zo ver is. Nog wat meer kritiek op Israel, Diederik, da's goed voor je toekomst!
@J.J.K | 30-09-10 | 13:45
Er is helaas een klein foutje geslopen in jouw tegel.
"Ik onderken inderdaad dat niet al het geld op de goede plek terecht komt."
Moet natuurlijk zijn:
"Ik onderken inderdaad dat al het geld niet op de goede plek terecht komt."
Voor de rest geef je er blijk van dat je in een sprookjeswereld denkt te wonen.
Onze bijdrage per hoofd van e bevolking graag even aanpassen aan die van de franse bijdrage per hoofd van de bevolking.
En laat koenders maar tomaten plukken, die man heeft nu wel genoeg van mijn geld verziekt.
@ baba4oog | 30-09-10 | 12:47
Het klopt inderdaad dat de reden dat andere landen meer geven dan wij geen reden tot schenking is echter, mijn opinie is dat wij in samenwerking met andere gulle gevers onderbetalers daar politiek op aan moeten spreken.
Ik onderken inderdaad dat niet al het geld op de goede plek terecht komt. Ik wil u daarom ook vragen hoe wij met hetzelfde geld meer mensen kunnen helpen. Aangezien u excact weet dat het geld toch op de verkeerde plek terecht komt.
Er zijn bovendien op ontwikkelings vlak wel degelijk grote successen geboekt, een belangrijk succes van de afgelopen decenia is bijvoorbeeld het uitroeien van pokken. Deze ziekte was tot in de jaren 60 nog een van de meest dodelijke ziektes op deze aardkloot maar is door ontwikkelings hulp de wereld uit geholpen. De rare tegenstelling is eigenlijk dat door de massale vacinatie campagne toentertijd nu heel veel geld wordt bespaart. Doordat de ziekte namelijk is uitgeroeid hoeven Nederlanders niet meer te worden ingeent wat een uiteindelijke besparing opleverd van miljoenen. Dit is hetzelfde geval bij het slaan van waterputten, wanneer een boer in afrika zijn eigen land kan irigeren en schoon drinkwater heeft, heeft hij genoeg voedsel om van te leven en zal minder snel ziek worden wat de (door het westen gesubsidieerde) gezondheidszorg in de betreffende landen zal ontlasten. Maar belangrijker nog is dat wanneer er voedsel zekerheid is, dit zal leiden tot een afname van de conflicten in afrika. Dit aangezien een groot deel van de oorlogen beginnen als oorlogen om vruchtbare grond. Minder oorlogen zal ook leiden tot een afname van VN vredes missies en daardoor zullen wij op dat vlak kunnen besparen.
Maar belangrijker nog is dat als wij een land weten te ontwikkelen dat dit land een handelspartner wordt, wij kunnen daardoor onze hoog technologische producten afzetten in deze landen. Voorbeeld; China is nu al het land waar de afname van Luxe mercedessen het grootst is.
Over uw alinea wat betreft progressievitiet, ik weet ten eerste niet warom dit een reactie was op mijn post. Maar belangrijker nog is dat de grootste winnaar van de verkiezingen namelijk de pvv een van de meest conservatieve partijen is binnen Nederland. Progressief is namelijk synoniem voor vooruitstrevend, echter de belangrijkste standpunten van de PVV zijn er op gericht om de bestaande situatie in ons land voort te zetten. Namelijk, geen verandering van de AOW leeftijd, niet aan de hypotheek rente aftrek komen, afblijven van de studie financiering. En het afschaffen van ontwikkelings gelden is natuurlijk een conservatief standpunt, een verandering in de wereld zul je er namelijk niet mee bereiken. Je zult enkel een verandering van je huishoudboekje te zien krijgen. Als u mij een paar progressieve punten van de PVV kunt noemen, dus daadwerkelijk echte veranderingen, dan trek ik mijn vorige punt in. Echter ik verwacht niet dat u die kunt vinden in de standpunten van de PVV.
@JJK
Gezien uw plempsel zult er vast geen bezwaar tegen hebben een offer van een hele tandenstoker te brengen. Ik kan dan mijn bijdrage beperken tot de helft van een halve tandenstoker waarmee het totale budget dus zelfs wordt vergroot. Ik verbind daar wel de voorwaarde aan, dat het goed wordt besteed. Hierbij denk ik aan de bankrekening van Moegabe b.v.
@kritischelezer | 30-09-10 | 13:12
LOL. U slaat een beetje door. En dat voor een 1e plemp. Dat belooft nog wat.
En zie hier video.google.com/videoplay?docid=56332... de reden.
@J.J.K | 30-09-10 | 13:17
Dat is bezijden het gegeven (ook wel feit genaamd) dat ontwikkelingshulp zinloos is. Als in: weggegooid geld.
We strooien al ruim 30 jaar met geld in Afrika, en het heeft geen ene fuck opgeleverd.
Wat is 90 miljoen als we totaal 4,9 MILJARD aan ontwikkelingshulp uitgeven?! (bron: www.prinsjesdag2010.nl/miljoenennota/h...). Idioterie ten top! Ontwikkelingshulp? Laat me niet lachen! Water naar de zee dragen. Helpen is prima, maar dan wel zo dat het zin heeft. Leer die mensen zichzelf te redden. Daar hebben ze veel meer aan dan aan een zak rijst.
3 miljard van die ontwikkelingshulp af, 3 miljard van de EU-afdracht af. En hoppa, weer 6 miljard bezuinigd.
Ons ontwikkelingsgeld houdt de Afrikaanse dictaturen in het zadel.
Best nuttig.
@ koolteer | 30-09-10 | 11:39
Als ik uw argument volg dan kom ik tot de conclusie dat u bedoeld dat wij in Nederland knetterhard werken en Afrikanen lui zijn. Dit zou namelijk de conclusie moeten zijn van uw argument.
Bovendien heeft u het over het berooid achter gelaten worden, dit is alleszins het geval. U weet net zo goed als ik dat er zeer weinig mensen in Nederland geen 5,6 dollar kunnen missen op jaarbasis. Dit is namelijk slechts 1,13 eurocent per dag.
Het is natuurlijk ook niet zo dat er geprobeerd wordt om de arme landen op deze wereld op ons welvaarts niveau te krijgen. Dit kunnen wij inderdaad niet betalen, vandaar dat wij slechts 90milioen dollar investeren. Er wordt van niemand in Nederland omwille van de financiering van dit project gevraagd om zijn auto te verkopen of een kleiner huis te gaan bewonen. Nee het gaat hier om een offer van een halve tandenstoker per dag.
U kunt mij niet wijs maken dat u dat hard voelt in de portomonee.
@Einde van de Domheid | 30-09-10 | 10:44: ik word nu een beetje moe van al die dreigementen over wat Nederland wel allemaal niet zou overkomen als we "Nee" tegen Europa zouden stemmen, als we niet naar Afghanistan gaan, als we niet uit Afghanistan terugtrekken, als Wilders een toespraakje op ground zero gaat houden, als de PVV gaat gedogen... Er gebeurt namelijk NIETS. Helemaal NIETS. Hooguit besparen we miljarden per jaar aan integratie en ontwikkelingshulp. Maar we exporteren ook met een door de PVV gedoogd kabinet geen bos bloemen of een Edammertje minder. Kap toch eens met je domme linkse stemmingmakerij.
In 2009 was Bert zelf verantwoordelijk voor dit terrein ... moet de conclusie dus zijn dat hij zijn toekomstige baan heeft proberen te kopen?
De controleurs van de macht bij de Volkskrant laten het afweten, kritische noot moet van GeenStijl komen. Treurig.
Die bijdragen zijn stuitend. Saoedi-Arabië 500.000 en nog niets betaald.
Nou, hier valt wel wat geld te bezuinigen als ik dat zo zie.
NL betaald 2x zoveel als de USA!!!!! FCS!!!
Stop er maar mee. Geef ze 100 euri en verder niet meer naar omkijken.
baba4oog | 30-09-10 | 12:47
Poehhh,hulde!
Geen speld tussen te krijgen!
Mooi op pixels gesteld,echt dik in orde!
Zie onze ontwikkelingshulp als een luxe skybox in een groot stadion en die zijn nu eenmaal fors aan de prijs.
Bakito | 30-09-10 | 10:27
.
Het geld is op en we hebben flinke schulden. Me dunk, tijd om de luxe skybox op te zeggen.
Bert is een vuile landverrader. Beetje popie doen bij stamhoofden met onze poet.
Bertje een interessante baan en Robert (van het kansenland Zimbabwe) een aardig optrekje. Laten we nu niet gaan zeiken, iedereen is blij met de ontwikkelingshulp. www.youtube.com/watch?v=yLqlH8v41uQ
Ik denk dat deze USD 90,000,000 maar het topje van de ijsberg is. Deze USD 90 mio. moet wel gecontroleerd worden, dus een karrevracht van controleurs naar New York, de stan landen, de afrika en asie landen, alles in business class en in 5 sterren hotels/tenten, dus doe er gauw het dubbele op, plus het productiviteits verlies van ons omdat wij hier mee bezig zijn. Verdrievoudig dit maar. Uiteindeijk ongeveer a half miljard dollars.
@ J.J.K | 30-09-10 | 11:20
Je hebt de standaard gheytenwollensokkenrethoriek (3 x woordwaarde) aardig onder de knie. Een paar kanttekeningen :
- Het feit, dat er een paar andere naties zijn, die - om hen moverende redenen - nog disproportioneler bijdragen aan ontwikkelingshulp dan NL is an sich geen reden voor ons om hetzelfde te (blijven) doen. Proportionele solidariteit dient afgedwongen te worden, desnoods door zo af en toe eens flink met de vuist op tafel te rammen.
- De westerse wereld blijft te veel volharden in tot mislukken gedoemde pogingen de zich ontwikkelende naties op te leggen hun staten/economieën op eenzelfde wijze in te richten als het Westen. Ook als dat in de context van het betreffende achterstandsland niet perse de beste oplossing is. Tegelijkertijd ontbreekt het aan een zekere hard(handig)heid om de regimes, die de hulpontvangende landen besturen, met harde(re) hand te dwingen om hun onzalige feodale systemen te ontmantelen, zodat er betere voorwaarden ontstaan voor autonome ontwikkeling van die landen. Zimbabwe is daar een schrijnend voorbeeld van.
Zoals al vaker gezegd hier (maar herhaal het toch nog maar een keer) : de afgelopen decennia hebben aangetoond, dat de enorme hoeveelheden hulpgelden/goederen die 'de derde Wereld' ingepompt zijn een beroerd laag rendement hebben gehad, bepaalde onverkwikkelijke systemen mede in stand hebben gehouden. Dat leidt tot - in mijn ogen terechte - irritatie en kritiek op systeemvazallen als Koenders uit de hoek van degenen, uit wiens zak het geld komt (de belastingbetaler). De gemiddelde Nederlander heeft het hart op de juiste plaats, heeft absoluut geen probleem om de knip te trekken voor minderbedeelden in de wereld, maar ergert zich tegelijkertijd groen en geel aan de regenteske volhardendheid, waarmee old school ontwikkelingswerkers aan achterhaalde kaders en systemen van ontwikkelingshulp vasthouden. En categorisch blijven weigeren die langs de rendements-lat te leggen. Daarmee kalft de bereidheid tot het blijven bijdragen aan ontwikkelingshulp-oude-stijl (en daarmee aan het steunen van boegbeelden van die ontwikkelingshulp-oude-stijl, zoals Koenders) zienderogen af. Volkomen begrijpelijk en terecht.
Het merkwaardige doet zich voor, dat de aartsconservatieve houding m.b.t. het vasthouden aan achterhaalde structuren voor ontwikkelingshulp het hardnekkigst is onder lieden, die zichzelf nog steeds graag als 'progressief' afficiëren. Het is het zoveelste bewijs, dat 'rechts' inmiddels aanzienlijk progressiever is dan 'links'. Veel burgers hebben een schurfthekel aan dat soort gebrek aan progressiviteit. De verkiezingsuitslag voor TK2010 geeft dat pijnlijk duidelijk weer.
Geen Stijl helaas kan ik niet meer doorklikken op de gegevens "bijdragen" .
meneer Q | 30-09-10 | 12:29
Het werkt weer... Geen Stijl bedankt!
Aardappeleter | 30-09-10 | 10:17
Tussen uitdelen en daadwerkelijk gebruiken zit nog een enorme kloof. Weet jij wat ze met die dingen doen.
Geen Stijl helaas kan ik niet meer doorklikken op de gegevens "bijdragen" .
Bert Koenders, de grootste producent van glijmiddel binnen de PVDA, De man heeft het afscheidingsvermogen van een slak. Een hele enge gast. Als je die een hand hebt gegeven, moet je meteen controleren of je je portemonnee en je horloge nog hebt. Heeft dus de afgelopen jaren met ons belastinggeld een baantje gekocht.
Adalgar | 30-09-10 | 11:56
Ik dacht aan Proxima Centauri, lichtjaartje of vier. Oprotten!!
De UNFPA zou er verstandig aan doen Bertje NIET te benoemen. De nieuwe regering heeft nog een appeltje met deze uitvreter te schillen en zal, denk ik, na benoeming van Bertje, het budget brengen op het niveau van Marokko. Waar wij overigens een wingewest van zijn, zodat de helft van het budget van Marokko meer gepast zou zijn. Echter, rekening houdend met kosten van Marokkaans gespuis zou halvering van dat budget voor de hand liggen. Komen nog bij de kosten, die invoerbruiden teweeg brengen, wat mij brengt op nog weer een halvering van dat budget. Verdere halvering ligt voor de hand, omdat Marokkanen geen borrel drinken.
Schandalig dat wij meer betalen (onder Links) dan Amerika, Saudi Arabie twee van de rijkste landen ter wereld. Stuur deze cijfers maar naar Mark Rutte.
WTF... ongelooflijk dit! Nederland betaalt 5%van het budget, bijna 2000 x het wereldgemiddelde per inwoner!!!
Gelukkig hebben we al meer overgemaakt dan de bedoeling was, scheelt maar 350.00 euro of zo, is zeker de heffingsrente.
Ontwikkelingshulp helpt niet. Zinloos. Weggegooid geld.
cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?tv/nps/n...
en als het geld nu nog echt naar de arme kindertjes zou gaan dan zou ik zeggen ok, maar we weten allemaal dat het ged daar niet naar toe gaat, hoogstens naar de kapmeslui, en vooral naar de verdelers.
@beerpoes
juist, de enige correcte raectie
Zolang de pijn draaglijk is voor de slaafse burgerij: doormelken!
ik zou het ook doen, als al die sukkels willen blijven betalen en kiezen voor hetzelfde beleid, dan is dat hun eigen schuld.
En als Bertje terugkomt naar Nederland, dan komt ie met een stoomboot, met een schimmel op het dek en een mijter op z'n harses.
@De_Scherpsputter | 30-09-10 | 11:22
Hebt u nou ook verder gelezen dan de eerste zin?
Wat zeg ik? We kunnen voor die 90 miljoen per jaar álle carrièresocialisten een enkele reis Gliese 581g cadeau doen.
@ Niemands Knegt | 30-09-10 | 11:42
Voor dat geld kunnen we Koenders makkelijk de ruimte inschieten.
Filantropie van andermans geld, no thanks. Kut socialisten.
Zompig schrijven we nog steeds met een z, niet met een s...
Het is mij wel 90 miljoen waard om die verschrikkelijke Bert zover mogelijk hier vandaan te krijgen. Is ook gelukt met die verschrikkelijke Ad. Kan Sharon overigens niet iets met rijst gaan doen, hier zover mogelijk vandaan?
@lion@night | 30-09-10 | 11:35
Je deed het zelf. Jij bedankt voor die siertegel van 20 mei.
@J.J.K | 30-09-10 | 11:20
Al zijn uw argumenten redelijk steekhoudend, het heeft wat mij betreft nog steeds een te hoog 'Robin Hood gehalte'.
Stel, ik bel bij u aan en verplicht* u een deel van uw inkomen af te staan om uw buurman de mogelijkheid te geven een bijna net zo mooie tuin als de uwe te realiseren. Helaas zuipt uw buurman uw biervoorraad op terwijl hij werkeloos op de bank zit, en heeft u geen tijd meer om uw eigen tuin bij te houden omdat u geld moet verdienen voor diezelfde buurman.
Zit u dan 's avonds laat met een tevreden gevoel op uw eigen versleten bank, en geeft u graag nog een beetje extra?
*=(op straffe van deurwaarder, vrijheidsstraf, loonbeslag)
Nou moet ie die baan nog krijgen. Anders is het wel een dure baan.
@ Prof. D.A.H. Vintik | 30-09-10 | 11:32
Inderdaad.
Thanks!
VS 0,13
FR 0,03
GB 0,40
En Koenders Country 5,-
Dat is per hoofd van de bevolking.
Hoe is het toch mogelijk, dat er nog iemand op deze linkse idioten stemt.
Dit is geen socialisme, maar pure waanzin en megalomie.
Kijk naar de tv geschiedenis en zie, waar vroeger een missionaris vol trots door een Afrikaans dorp wandelde met een horde juichende kinderen om zich heen.
Die is nu vervangen door Bert "neus in de lucht" Koenders.
Je ziet hem genieten.
@lion@night | 30-09-10 | 11:31
Ja, tijd/onderwerp.
Druid | 30-09-10 | 11:29
Zijn waarschijnlijk ook de 4 landen waar het graaien het grootste probleem is.
@ Prof. D.A.H. Vintik | 30-09-10 | 11:23
Goed dat je me dwingt om het zelf uit te zoeken ;)
Ik heb 'm al.
Nu is de vraag of dat op dezelfde wijze gaat als jouw werkwijze.
Vanuit de tool neem ik aan?
wtf de 4 meest socialistische landen in Europa ,NO, SE, DK, NL brengen bijna de helft van het budget op.... idd wat vreemd verdeeld
Helaas geen verbazing, maar wel berusting bij het lezen over het zoveelste projectje dat ons geld doet verdampen. Uit zichzelf zal het niet veranderen, en door de 200(?) reacties op dit artikel evenmin. Ook de mogelijke PVV gedoogsteun wrakhoutregering, laat het wel uit z'n hoofd om hierin te snijden.
Dit soort gezwellen is het weefsel waar de EU, VN, etc. etc. uit opgebouwd zijn. De lonkende luxe hangmat na een zwaar politiek bestaan. Volstrekt ongevoelig voor mondiale economische malheur, zijn dit soort clubjes eigenlijk een soort über-prepensioenfondsen voor mislukte hogere ambtenaren.
Geen enkele politicus zal zijn eigen vangnet slopen, dus dan maar de straat op met z'n allen? Nee hoor. Te druk, niemand organiseert het, wat zullen ze er op m'n werk van zeggen, mag niet van mijn vrouw, ben eigenlijk best een beetje bang voor de overheid.... Redenen te over om er niks aan te veranderen. Ook voor mij.
@ Prof. D.A.H. Vintik | 30-09-10 | 11:23
nee, ik heb het namelijk zelden gezien.
Vandaar mijn vraag.
Van mij mag Koenders directeur bij Feyenoord worden (als hij die kanken dan ook meeneemt)
@lion@night | 30-09-10 | 11:12
Vanaf 2005 op GS en dat zou jij niet weten?
@illuvatar | 30-09-10 | 10:44 Lekker gerelativeerd, die 2 tientjes per hoofd van de bevolking...
Mag ik weer even terug relativeren? Ja? Dank u. Die 2 tientjes per jaar per hoofd van de bevolking is alleen de bijdrage aan UNFPA. Er zijn nog zo wat van de VN ontwikkelingsclubjes waar we een paar tientjes (per hoofd van de bevolking per jaar) aan bijdragen.
'Niue became the world's first "WiFi nation", in which free wireless Internet access is provided throughout the country' (bron: wikipedia)
dat dan weer wel...
vraagstaart | 30-09-10 | 10:56
Nee, 'n toelichting zou in dit kader zonde zijn van gebruikte lucht en speeksel.
Zeer goed interview met Linda Polman schrijfster van "De Crisiskaravaan" op BNR
www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx?url=h... luistert!
Feit Bruto nationaal product per persoon in NL: $39,500
Feit Bruto nationaal product per persoon in Congo; $ 300
Dus een Nederlander verdiend dus gemiddeld 131,6 keer het inkomen van een Congolees.
Kosten van een waterpomp 2200E dus $2992-
Vertel mij nu eens hoe iemand met een inkomen van $300 per jaar een waterput wil aanleggen. Het komt er eigenlijk op neer dat wanneer wij als Nederland geen steun geven we accepteren dat een groot deel van de wereldbevolking achterblijft in de middeleeuwen en om de zoveel tijd te maken krijgt met een alles vernietigende droogte, hierdoor misslukken de oogsten en het vee sterft waardoor er het jaar erna hongersnood is. Ik denk dan ook dat je beter geld kan steken in de voorkoming van rampen dan met massaal voedselhulp aan te moeten komen nadat de oogsten mislukt zijn. We kunnen er natuurlijk ook voor kiezen om onze giften hard af te kappen en daardoor grote delen van afrika de elende in te storten.
Nee wij moeten blijven geven wat we nu doen maar moeten andere landen onder druk zetten om ook meer te geven.
P.S. Bepaalde landen geven veel meer per hoofd van de bevolking. NL geeft; 5,6E PP Noorwegen; 10,38E en Luxemburg; 6,1E.
Zo! Wij zijn weer veruit de grootste betaler. Wij betalen meer dan alle permanente leden van de VN bij elkaar! Zijn wij nu een extreem dom land of zijn wij DE wereldmacht? Verwarrend...
Nog even naar onze afdracht aan andere buitenlandse-onzin kijken en we hebben de bezuinigingen zo rond.
"Alle landingsstrips ter Derde Wereld", van Koetsveld ? Dan reken jij Brazilië waarschijnlijk niet tot de Derde Wereld, want van een Brasilian landingstrip heeft Koenders vermoedelijk hoegenaamd geen kaas gegeten.
@lion@night | 30-09-10 | 11:13 Neuh, alles zelf en eerlijk verdiend. Mijn tegel van 10:35 staat ook scheef van het cynisme, ik zie dat soort gasten regelmatig helaas. Parasieten van de ergste soort.
Zo, en nu ga ik die nare smaak wegspoelen met een ijskoude Bintang aan het strand. Genieten van de zonsondergang en de wetenschap dat wij niets zijn dan stofjes in de hand van Vishnu/Allah/The Great Flying Spaghetti Monster.
*plop*
Die post moet uiteraard voor een Nederlander zijn. Eéntje die de boel ervan weet te overtuigen dat het van levensbelang is om Nederland overeind te houden met - zeg - 90 miljoen per jaar om de duurzaamheid van de bijdrage te garanderen.
Dat lijkt me meer iets voor Peter la Serpe of Dino Soerel, qua onderhandelingstechniek that is.
Zucht.. Weer het braafste jongetje van de klas. Mag hopen dat dit soort geldverdamping met het nieuwe kabinet snel afgelopen is. En die Koenders schrijft zich maar gewoon in bij het arbeidsburo.
@Einde van de Domheid | 30-09-10 | 10:58
In Zwitserland en Denemarken (al 10jaar) ging het licht niet uit toen islamkritische partijen aan de macht kwamen, stuk voor stuk landen met een hogere welvaart pp.
Daarbij, bijna overal in w-europa zitten islamkritische partijen in het parlement. sargasso.nl/wp-content/uploads/2010/09...
@ vraagstaart | 30-09-10 | 11:08
gesubsidieerd? ;)
*jaloers is*
@ Prof. D.A.H. Vintik | 30-09-10 | 11:06
dank voor link,
overigens, hoe linkt u een comment?
@grote haas | 30-09-10 | 11:08
Ja en precies die toko moet nu kijken hoe ze Nederland de komende jaren gaan matsen omdat we het zat zijn zoveel te betalen.. Dus tja.
Ik vind overigens dat we met al die poet gewoon de secretaris-generaal mogen leveren van de VN.
Overigens met al dat geld dat naar VN en andere zaken gaat. Kunnen we niet gewoon elk jaar 90 gezinnen in Nederland miljonair maken? Uiteraard enkel hardwerkende mensen loten mee.
Ziet hier gvd hardop te lachen omdat ik weet dat we hier geen moer aan kunnen veranderen.
Stuur het stukje door naar een vriend van me en wat krijg ik terug:
Je moet het grote geheel zien, levert vast veel banen en geld op.....
Te gek voor woorden!!
Waarom? Omdat het kan!
Die andere landen zien die lijst ook, dan zijn er twee reacties moglijk m.i.:
A) zo, die zijn goed bezig, wij zouden ook onze giften flink moeten verhogen.
B) Hahahahahahaha, die sukkeltjes toch, wij kunnen ons budget wel wat terugschroeven, Nederland betaalt wel.
Uitgekotst in eigen land,mag hij samen met Dhr Melkert en Mevr Herfkens vele miljoenen namens ons uitdelen.
Heel veel plezier Bertje met je PVDA vriendjes.
pseudo_psycho | 30-09-10 | 10:35
Als jij ooit begrijpend had leren lezen had je gezien dat ik nergens anders beweer. Alleen dat het ipv een grote kostenpost een sluitpost had moeten zijn. Lul.
Uhm, voordat we zeggen dat we het MEEST (gaan) betalen.
Check die Commitment-bijdragen (per inwoner) van:
Noorwegen: $ 47.78 Miljoen / 4.660.539 inw. = $ 10.25 per inwoner
Luxemburg: $ 3.7 Miljoen / 491.775 inw. = $ 7.7 per inwoner
Denemarken: $ 40.85 Miljoen / 5.500.510 inw. = $ 7.43 per inwoner
Zweden: $ 53.96 Miljoen / 9.059.651 inw. = $ 5.95 per inwoner
Nederland: $ 89.66 Miljoen / 16.515.057 inw. = $ 5.4 per inwoner
*aan het bier gaan op het strand*
Dat soort flauwekul -elkaar dik betaalde luchtbellen toeschuiven- moet ook eens stoppen. Welke baan lag er ook al weer voor Balkenende klaar? Ja ja, denk eens goed na!
Dat Nederland die VN niet gewoon koopt.
@ Einde van de Domheid | 30-09-10 | 11:01
U verdedigt het ontwikkelingsbeleid van de overheid?
U vindt het terecht dat de tekorten in de begroting worden aangevuld in plaats van gesaneerd om aan die buitensporige afdrachten te kunnen blijven voldoen zonder daadwerkelijk te weten waar het geld uiteindelijk terecht komt?
Triest.
@lion@night | 30-09-10 | 11:02
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/05/...
Toch ook wel leuk bij discussies met mensen uit andere landen.
Zijn ze tegen softdrugsbeleid: kop houden, wij zijn de baas van de wereld
Zeuren ze over Wilders: kop houden, wij zijn de baas van de wereld
Lachen ze ons uit om Cohen: kop.... sorry deze krijg je van me
Het jammere is dat immigratie in principe een moderne vorm van slavernij. Je haalt ze hierheen, laat ze klotewerk doen, betaald ze slecht want toch altijd beter dan wat ze hadden. Zichzelf vrijkopen kan door te integreren en opleiding te volgen. Toch nog een eerlijke kans. Waar het links knuffelen de overhand heeft gekregen van de WIC (we lullen altijd over de VOC) mentaliteit... Ik weet het niet.
Zou fijn zijn als het nieuwe kabinet dit kan terugdraaien...! en dan kan Bertje misschien gewoon gaan solliciteren voor echt werk!
Ik neem aan dat de 90 miljoen uit de pot van ontwikkelingssamenwerking komt.
De kop boven dit artikel moet dus zijn:
Bert Koenders koopt baan op kosten van de belastingbetaler
@ illuvatar | 30-09-10 | 10:59
in alle eerlijkheid,
het is absoluut eigen materiaal.
Als ik citeer meld ik de bron altijd.
Ze hebben wel gevoel voor humor daar bij die UN-geld-FaPArs. Ze gaan er van uit dat wij dat bedrag ook de komende jaren nog gaan betalen. Nee, nee, ze krijgen Koenders voor nop en dan niet meer zeiken.
@Einde van de Domheid | 30-09-10 | 10:58 Da's waar maar dat het ten koste gaat van onze internationale handelspositie - daar geloof ik echt niets van. Uiteindelijk gaat het om prijs-kwaliteit. En desnoods verkopen we via een omweg, tijdens de oorlog Irak-Iran heeft Nederland ook fortuinen verdiend, ondanks alle embargo's.
Bangmakerij, kortom. Van Wijers en Wientjes.
lion@night | 30-09-10 | 10:58
Nog erger dan.
Alsof Cohen dat beslist.
Wel eens een les staatsinrichting gevolgd?
lion@night | 30-09-10 | 10:50
't Is een hele leuke en helaas ook erg herkenbaar....
Zo gaat het al decennia lang, die zelfverrijking door met name PvdA en andere corrupte partijen onder het mom van "ontwikkelingssamenwerking". Snapt iedereen nu waarom zulke partijen zo fel zijn tegen 't afschaffen van die ontwikkelingshulp? Dat raakt namelijk net iets teveel partij prominenten direct in hun portemonnee en riante pensioenregelingen plus limousine-met-chauffeur.
@lion@night | 30-09-10 | 10:58
Nee hoor, het is plagiaat, het is als eens eerder gepost op GS.
*even zoekt*
-w
@lion@night | 30-09-10 | 10:50
Wat leuk, de 12-inch van 'Jij Job Cohen stemme, hij jouw geld geve'.
@ Einde van de Domheid | 30-09-10 | 10:55
Nee, eigen fabrikaat waar jij overduidelijk de satire niet van inziet.
vraagstaart | 30-09-10 | 10:54
JE snapt het dus niet.
We zijn een land van dominee's en boekhouders.
Dat geld voor links en dat geld ook voor jouw beschermeling.
Dat kost wat, en soms heb je gelijk en soms heb je niets (of minder.)
lion@night | 30-09-10 | 10:50
So true
Ook nu in het nwe acoord heeft CDA er veel uitgesleept. Ontwikkelingssamenwerking daalt met slechts 0,1%. van 0,8% naar 0,7%. is veel meer dan onze buurlanden en de rest vd wereld, het werkt aantoonbaar niet (lees de Crisiskaravaan - Linda polman , Dead Aid - Dambisa Moyo, De prijs van een slecht geweten A.J. Boekestijn, luister naar George Ayittey, . Johan Norberg etc ) maar is vooral leuk voor de cda strijkstok. www.telegraaf.nl/binnenland/7244655/__...
Ook klimaatbeleidinspanning is in praktijk pure verspilling, Zembla had daar ooit een item over. zembla.vara.nl/Nieuws-detail.2624.0.ht...
Kudt, had ik dan toch maar PVV gestemd, die willen tenminste wat doen aan dit soort nonsens. Bijna 40 miljoen meer dan de nummer 2 op de lijst. Compleet gestoord dit.
Bürt Kündürz.
Prima onderwerp wat hier op zijn plaats is.
Hopend dat Pownes er ook iets mee doet.
Want Henk en Ingrit horen nooit geen cyfers omdat die onder de pet gehouden worden.
De oplossing is echter niet zo moeilijk.
Werknemers, vraag een bijstand uitkering aan als zanger (lichte muziek).
Ondernemers, creatief boekhouden en geen winst meer maken.
Als het stemvee hier massaal aan mee doet, pas dan gaat er iets veranderen.
Nederland WAS een heeeeel rijk land, en kan dat ook weer worden.
Maar de eerste stap is UIT de EU.
Gewoon omdat het WEL kan.
@de directeur | 30-09-10 | 10:49 "Ervan uitgaande dat je inderdaad zo heet op het vuur zit zoals je aangeeft, dan ben je een ontzettende lul. "
Ik zal dat niet ontkennen, maar heb je een toelichting op je mening?
Moi2 | 30-09-10 | 10:48
Lul toch niet zo dom. Nederland doet net zo hard mee met die hele wapenindustrie en -wedloop. Een geldverslindende activiteit die economisch gezien contraproductief werkt. Bovendien is dat leger van ons kwalitatief zo slecht dat we het lachertje zijn in de wereld. Afgezien natuurlijk van de sporadische buitenlandse discotheek die we gratis verbouwen. Afschaffen dus dat zooitje.
lion@night | 30-09-10 | 10:50
Zo van stormfront geplukt?
@Moi2 | 30-09-10 | 10:48
Afhankeljik van onwikkelingshulp? Hahahaha, de dagelijkse praktijk is dat ze elkaar de tent uitvechten omdat voor macht en geloof, maar vooral macht. Die centen zouden ze helemaal niet nodig hebben, want Afrika is rijk zat aan delfstoffen. Van de centen van de onwikkelingshulp houden we alleen maar de regimes in stand die hiermee wapens en corruptie betalen.
Wordt dus inderdaad een Nederlander een Noor of een Zweed zo te zien.
Jongens, jongens wat een geld! En dat doet allemaal maar... Om moedeloos van te worden.
@Einde van de Domheid | 30-09-10 | 10:44 Ik denk dat jullie de invloed van een Wilders daarin schromelijk overschatten. In Indonesië kent geen mens 'm, behalve dan -uiteraard- de ambassadeur in Nederland.
Toen JP de Empee van zijn staatsbezoek aan China terug kwam, sloeg hij zich ook ferm op de borst over het "ter tafel brengen van de mensenrechtenkwestie in China". Nou, wat waren ze geschrokken!
In één Shanghaise krant was een artikeltje aan hem gewijd. Op pagina vier: "De burgemeester van Nederland is op bezoek geweest".
Shanghai heeft meer inwoners dan Nederland en is maar één van de meer dan zestig miljoenensteden in China.... hoezo belangrijk?
Het blijft toch grappig dat die overheden allemaal geld uitgeven dat niet van hen is. Dat is ware solidariteit. Heel nobel.
@ vraagstaart | 30-09-10 | 10:45
*zucht*
ja zeker lievvv..
Zichzelf noemende wereldverbeteraars die eigelijk maar één zaak behartigen; eigen zakken vullen en zoveel mogelijk geld spenderen aan nuttelozen reizen en trainingen onder het mom van 'kijk mij eens barmhartig en goed bezig zijn'.
@Einde van de Domheid | 30-09-10 | 10:44
Met die 'Capice? ' aan het eind bedoel je dat je het mafia-praktijken vindt?
Ofwel, wij zijn eigenlijk de baas van de wereld. Goed zo.
Maar dit is meer zoiets als die meneer met een kleine p*nis en porsche....
eentje uit de oude doos, nog maar eens en mooi on topic;
---
Cohen;
"Ik wil een Nederland waarin het niet om je afkomst gaat, maar om je toekomst."
Mohammed; "mijnheer Cohen, iek geen school, iek niet kan lezen en schrijven, ies probleem?
Cohen; "nee, het gaat om de toekomst, iedereen telt mee, dus jij ook"
mohammed; "iek vrouw meenemen mag?'
Cohen; zeker, het gaat om je toekomst, daar hoort je vrouw bij
M; "2e vrouw mag ook mee?"
C; "Ja, geen probleem"
M; "ook 3e?"
C; "Tuurlijk"
M; "alle kinderen van de 3 vrouwen ook?
C; "ja hoor, er is vast wel ergens een villa vrij voor je fokbedrijf"
M; "en als iek geen werk vinden kan mijnheer Cohen"
C; "we laten je niet in de kou staan mohammed, we VERWACHTEN dat je gaat werken, maar als het niet lukt, krijg je gewoon geld van mij".
M; "maar mijnheer Cohen, ies Nederland zo rijk, allemaal geld voor mij?"
C; "we hebben een uitgebreid autochtoon netwerk aan loonslaven, en staats financieerders, die zorgen voor mijn riante salaris en voor jouw salaris"
M; "die mensen dan niet boos worden op mohammed? "'
C; "ben je gek joh, en anders doe je direct aangifte van discriminatie. Dan pakken we hen direct op met ons SWAT team, of drukken we hen gelijk hun stempel op hun hoofd met 'racist'. En dan dimmen ze wel"
mohammed: "oké mijnheer Cohen, iek kom naar Holland!"
Cohen: "je bent welkom, en vergeet niet te stemmen op de PvdA hé?"
@vraagstaart
Ik smeek je: kappen nu!! we weten allemaal dat het zo erg is, maar we verdringen het..... tot nu toe met succes. Helaas maak jij daar nu een einde aan en zit ik hier schuimbekkend te denken aan mijn bruto naar netto salaris......
.. Nederland is altijd grootbetaler aan vage clubjes met een schimmige doch welluidende agenda. Gun van die poet eensch snel onze nutteloze sinterklaas een driedubbele balkenende, corrupte arabierenVN!
vraagstaart | 30-09-10 | 10:35
Ervan uitgaande dat je inderdaad zo heet op het vuur zit zoals je aangeeft, dan ben je een ontzettende lul. Dat zal jou verder niet boeien want dat vindt je van jezelf ook al. Ik hoop dat die 30 jaar jongere lokale bijzit nog gen condoompje van ome Bert Koenders heeft gehad.
Bakito | 30-09-10 | 10:36
Zonder defensie-uitgaven zaten we nu òf Duits òf Russisch te praten terwijl we voor dit geld helemaal niets, hoogstens extra "Azieligzoekers" terugkrijgen.
-
Ook Afrika heeft enorme schade opgelopen door dit geld. Ze zijn daar volledig apathisch geworden en volledig afhankelijk gemaakt van deze vreselijke "ontwikkelingshulp". Maar ja, in Nederland zijn er heel veel die een hele goede boterham verdienen aan "Ontwikkelingshulp" dus wat geeft het wat er met Afrika gebeurt.
Is Israel ook een ontwikkelingsland?!?!
@lion@night | 30-09-10 | 10:40 Niet verder vertellen, maar deze Afrikanen WILLEN NIET "opgeleid" worden in Afrika. Nee, liever Kota Kinabalu (Maleisië), Singapore, Bali, dat soort plekken. is het niet lief?
vraagstaart | 30-09-10 | 10:39
(Alles goed met je kies inmiddels?)
Soms moet je principieel een verschil maken. Als niemand iets doet aan een schrijnende kwestie moet je daar niet achter willen verschuilen. Dat maakt zommige dingen buitenproportioneel. (Ik vind het overigens prima dat GS erover bericht en dat dit ter discussie komt! Why not?)
Maar de zg nieuwe politiek doet exact hetzelfde. Wijers en Wintjes hebben al gewaarschuwd voor mogelijke economische gevolgen van PVV in de regering.
Dat is niet OM de punten die ze maken, maar om de manier waarop.
Dus ook het wereldwijd anti-Islamprofeet uithangen kan wel eens met een prijskaartje komen, net als landen helpen die door iedereen worden uitgemolken. Capice?
Goede morgen all.
Is toch eigenlijk al lang bekend dit?
.
OT:Te weinig blauw op straat, en dus extra geld voor de dieren polite !
Euh sorry? LOL
Eventjes relativeren: nog geen twee tientjes per werkende Nederlander per jaar. Zo is het dan toevallig ook nog eens een keer.
Alleen jammer dat dit het topje van de ijsberg der Goedbedoelde gratisgeldwegschenkverdampingsbedragen betreft waarvan de besteding op z'n minst schimmig is.
@gozahtje | 30-09-10 | 10:38 "bestuurlijke elite' noemen ze zichzelf. Herkenbaar aan veel dédain voor het kleautjesvolk dat naar aanleiding van de resultaten van enige decennia wanbestuur zich in totale wanhoop tot bijvoorbeeld een PVV wendt.
En het dan nog steeds niet snappen en Wilders als 'de aanstichter van alle kwaad" benoemen, dat is het leukste.
vraagstaart | 30-09-10 | 10:38
Mee eens. We worden met kluitjesvoetbal het riet in gestuurd door de grote mogendheden.
@Bakito | 30-09-10 | 10:36
Bij deze een mooi overzicht.
www.prinsjesdag2010.nl/miljoenennota/h...
Maar de geldnood komt wel door "vergrijzing" hoor... echt waar.
En helemaal niet omdat we miljarden Euro's per jaar weggooien.
vraagstaart | 30-09-10 | 10:39
En volledig relevant en on-topic.
Kijk Tonga dan: Die betalen voor 100$ en dat is ook nog voor de komende jaren erbij!
100$ include paymanent for 2009 and future years!
@ vraagstaart | 30-09-10 | 10:35
Je zat toch ergens in Azië?
Of ben je met privé-jet tijdelijk op excursie in Afrika?
;)
@Einde van de Domheid | 30-09-10 | 10:37 Het is je weer gelukt! Wilders in da House! En zo on topic eauk! b-r-i-l-j-a-n-t
Sinterklaas Koenders...
Kijk eens, een linkse hobby in cijfers!
vraagstaart | 30-09-10 | 10:35
Tja, Nederland is een dictatuurschap van de ambtenarij die erg goed voor zichzelf zorgt.
In Zeeland, op de Zuidhollandsche Eilanden en op de Veluwe doen ze ook aan demografische ontwikkelingen en gezondheid. Schijnt een gezelschapsspel te zijn voor het hele gezin...
@Bakito | 30-09-10 | 10:27 En dan naar FC Boerenkoolstronkeradeel pupillen-F mogen kijken?
Raar toch dat er iets in het DNA van de Nederlander zit om een grotere footprint te maken dan relatief klopt.
Wat dat aangaat doet Blondje precies hetzelfde.
Over de kosten daarvan praten we over 4 jaar, als de cijfers binnen zijn.
OK?
seven | 30-09-10 | 10:26
Heeft u ook cijfers voor defensie-uitgaven? Die zijn volgens mij twee keer zo hoog.
@ Bakito | 30-09-10 | 10:27
Treffend stukje satire.
Wat un ongelofelijke K*T zoo.i
@gozahtje | 30-09-10 | 10:29 In één keer goed. Ik besteed mijn dagen aan het van de ene party naar de andere rijden (als ik niet op mijn dertig jaar jongere lokale bijzit lig) in mijn nieuwe Landcruiser (geen diesel maar benzine natuurlijk, het mag wat kosten) onderwijl kwistig dollars strooiend naar mijn vrinden. Dat heet demografisch ontwikkelen, corruptie kun je niet snel genoeg institutionaliseren als je een Maatschappelijk Middenveld à la Nederland wilt hebben.
Wist je dat bijvoorbeeld Tineke Lodders geld krijgt om voorzitter te spelen van het Landelijk Beraad Stedenbanden Nederland-Nicaragua (2 miljoen euro per jaar)?
Ik bedoel maar. Er is nog veel zegenrijk werk te doen. *nog maar eens verkwistend gas geeft*
Het wordt ook een beetje Shakespeare: I unfap you they Bert! No more fapping for you!
@Superior Bastard | 30-09-10 | 10:11
Als je ooit een krant had gelezen wist je dat het een ministerspost is zonder portefeuille en inderdaad onder BuZa valt.
Mooi man! Vette subsidie geven, dan roepen "maar wij willen wel ons mannetje op het veurzittersfateauil heur".
Dan snel subsidie stoppen; zitten zij opgescheept met Koenders, mwahahaha! ;-)
Beste manier om 90miljoen dollar (oftewel 3 euro en 17cent) uit te geven.
Kunnen we dit niet ook doen met Doekelelele Terpstra?
@Patrick Zweedsey | 30-09-10 | 10:22
King MC - What Have I Done For You Lately?
Marathon Man | 30-09-10 | 10:27
Graaien? Welnee dat heet eerlijk delen!
vraagstaart | 30-09-10 | 10:22
U bent een UNFAP'er?
Zolang de pijn draaglijk is voor de slaafse burgerij: doormelken! Veel verder dan een boos stukje op een verloren weblog komt men tegenwoordig toch al niet meer. Ik geef die lui geen ongelijk.
@Multiflauwekulti | 30-09-10 | 10:23 Nee, I shit you not. Ik ken een aantal mensen persoonlijk die daar vreselijk veel geld aan verdienen omdat er natuurlijk, om op deze manier ontwikkelingsgeld onder de eigen vrienden te verdelen, ook nog eens een dure lokatie en opleiding verzonnen moet worden.
Overigens is dit nog niets vergeleken bij de windhandel in CO2-emissierechten, de gasten die daarmee bezig zijn (toevallig vrijwel allemaal kinderen van VN-ers, is dat nou niet grappig en toevallig?) verdienen nog meer met nog minder inspanning.
Wow... hier schrik ik echt van... wist wel dat wij veel betaalden, heel veel betaalden en dat we meer betaalden dan het gemiddelde land... maar ZO VEEL MEER??? Waarom??
Achterlijke dakhazen, NL in absolute bedragen grootste donor, hoe bestaat het. SCHANDE mevrouw de veurzitter.
Inhoudelijk behoorlijk stukkie VanKoetsveld, tenenkrommend weer dat pluche-plakkend-graai-gajes.
Maar VanKoetsveld, voor wat betreft het taalkundige onderdeel... DAT KAN BETER!!!!
Nederland heeft eeuwenlang een grote rol gespeeld op de planken van het politieke wereldtoneel. Dit alles hing natuurlijk altijd samen met onze economische en militaire vuist. Nu deze is gemarginaliseerd, moeten we andere middelen aanwenden om de wedstrijd van dichtbij te mogen aanschouwen. Zie onze ontwikkelingshulp als een luxe skybox in een groot stadion en die zijn nu eenmaal fors aan de prijs.
Multiflauwekulti | 30-09-10 | 10:13
Zoiets ja, kan ook worden ingevuld door iemand met een WSW indicatie. Snijdt het mes aan twee kanten.
lion@night | 30-09-10 | 10:21
Dank.
"Nederland besteedt ongeveer 0,8% van het Bruto Nationaal Product (BNP), vaak zelfs iets meer. Het Nederlandse BNP lag in 2007 rond de 500 miljard euro, dus dat kwam neer op zo'n vier miljard euro per jaar. In 2008 bedroeg de hulp 4,8 miljard euro, wat overeenkomt met ongeveer euro 642 per hoofd der beroepsbevolking per jaar." wiki
"Net als voorgaande jaren prijkt Nederland bovenaan het lijstje met landen die relatief het meeste geld weggeven aan arme landen. Nederland geeft elk jaar een vast percentage van het BNP (0,8 procent) aan ontwikkelingshulp. Dit jaar gaat het om bijna 5 miljard euro." www.elsevier.nl/web/Nieuws/Economie/18...
De VN is 1 van de meest corrupte organisaties die er is. Veelal incompetente worden aangenomen omdat als je echt weet waar je het over hebt je niet binnen deze cultuur past (stel je voor je zou het werk van 5 collega's kunnen doen).
Terugwerkende kracht terug vorderen, Bert kan wel ergens anders aan de slag.
Kok, Herfkens, Melkert, Koenders....
Alle salon socialisten lekker aan de (buitenlandse) geldslurf. Nom nom nom nom nom nom...
Dit is toch niet normaal meer?
DIe Koenders fraudeerd er op los met zijn oude (school)vriendjes en andere gesubsidieerde bedrijven, jat al het geld van werkende burgers en smijt ermee, zelfs islamitische warlords blijven met Koenders niet onbedeeld achter.
Sterker nog kinderen en vrouwen krijgen -niet- de medicijnen die hen beloofd zijn, de nergers met kapmessen krijgen wel hun bommen, geweren en granaten.
En veiligheid hebben -onze miljarden- toch echt niet gebracht in Afrika, sterker nog corruptie is met -onze miljarden- idioot hoog toegenomen.
En allemaal ter meerdere glorie van hemzelf. Resultaat meer afgeslachtingen onder de vrouwen en kinderen van afrikaanse bevolkingen, die de islamitische zwaarden door hun koppen hebben gekregen.
En nu krijgt Koenders naast al zijn wachtgeld ook weer een betaalde steunislamoorlogen-baantje, die wij ook weer dubbel en dwars tien keer over de kop betalen.
Het is ongekend schandalig dit.
lion@night | 30-09-10 | 10:20
Helemaal mee eens behalve dat stuk over die Ferrari....
Kappen met deze onzin, geld geven is prima maar niet altijd het tienvoudige van het gemiddelde.
@ vraagstaart | 30-09-10 | 10:22
Jij zit gewoon je best te doen om mijn humeur voor deze donderdagmorgen te verzieken, nietwaar?
Check die Saoudi's. Walmend stinkend rijk, en maar een half miljoen toezeggen en NIETS betalen. Voorbeeldige moslims, zoals de Pakistani ook ervaren.
Superior Bastard | 30-09-10 | 10:08
super LOL.
Bos Hout | 30-09-10 | 10:18
En wij plukken de vruchtjes. Stel dat die lui die nu voor een dollar per dag grondstoffen hakken ook Nederlandse vakbondslonen krijgen. brrrr....
Go Bert! Buy some dictators!
aanvulling op mijn tegel van 10:21 een saillant detail is, dat de heren en dames natuurlijk niets opsteken van die trainingen. De cursussen worden vooral met slapen doorgebracht, tenslotte wacht het nachtleven....
Janet Jackson - What have you done for me lately?
@ Hooijstra | 30-09-10 | 10:15
Hulde!
Godverdegodver! Wij, de NL belastingbetalers, zijn wel weer de gekke Henkies van de wereld als je die lijst met sponsorbedragen ziet. Bert zal die baan wel krijgen gezien de hoeveelheid geld die de belastingbetaler aan deze verplichte winkelnering heeft geschonken. Zo ook zijn goede banen geregeld voor Herfkens, Melkert, en andere PvdA-ers en linkse subsidie CDA 'dissidenten'.
check dan.. we komen onze afspraken weer eens niet na !!
we moeten nog 9 meloen betalen.
Wat de meeste landen trouwens schenken halen de kinderen van de school bij mij in de buurt binnen een week op(bij sommige een veelvoud daarvan nog wel)
Maar aan wie werd dit geld nou precies gegeven?
Dat begreep ik niet helemaal en ook niet waarvoor en bij wie dit geld tercht zou moeten komen.
Echt veel begrijp ik geloof ik niet.Ik ga maar weer eens terug naar school.
Jongens rustig..... Linksche subsidies zijn binnenkort toch over;)
O, vrienden van GS: ik zie dat Zambia 1000 euries bijdraagt. Nou weet vraagstaart uit bui-ten-ge-woon bedtrouwbare bron, omdat hij daar zelf bij is, dat datzelfde land uit deze pot graait door de demografische ontwikkeling als volgt te stimuleren:
1) medewerkers van de diverse ministeries te laten trainen in het juist besteden van het geld
2) dat kan natuurlijk niet thuis, dat moet op een exotische lokatie. Vul er maar eentje in
3) genoemde medewerkers krijgen daar 500 dollar per dag voor, plus onkosten
4) die trainingen duren minimaal drie weken
5) en voilá: per kop 10.000 USD (dus 10 keer de bijdrage van het eigen land PER PERSOON) in de zak mee naar huis om lekker demografische mee te ontwikkelen.
Overigens geldt dit niet alleen voor Zambia, vul een Zuid-Afrikaans land naar keuze in en je hebt prijs.
Bert, ouwe Sinterklaas: dit is he-le-maal jouw baan.
@ Aardappeleter | 30-09-10 | 10:17
Dan hangen we daar posters aan de waaibomen "DO NOT FUCK WITHOUT CONDOM!! Or else you will have a child that you can not afford. Capice??". Is veel goedkoper.
@ kleingrutter | 30-09-10 | 10:14
Morgen Grutt!
Ik kan er pisnijdig van worden.
Het is toch absurd dat Nederland met een begrotingstekort kampt, we continue bezuiningen moeten aanhoren, maar daar wel torenhoge, buitensporige uitgaven tegenover staan van de overheid?
Ik heb nog altijd meer recht om van mijn belastingafdracht in een Ferrari te rijden dan zo'n hufter van een Afrikaanse dictatuur. Als het dan toch in bodemloze putten verdwijnt, stuur me dan geen aanslag!
Werkelijk, te bizar voor woorden dit weer.
Fluffar88>
Switzal! waar halen ze dan water vandaan? beter dat ze 90 miljoen aan waterbronnen aanboren ipv condooms of gewoon de pikken afhakken om de problemen daar op te lossen; ga je gelijk het kleuterneuken tegen~!
Depopulatie bevorderen en landen economisch/rentebetalend nog afhankelijker maken. Da's wat deze tak van sport doet.
Hij is groter dan Sinterklaas. Die weet tenminste nog maat te houden.
Niks mis mee toch? Laten we wel wezen, het werk van UNFPA is in ons eigen belang. Hoe meer condooms er in Afrika worden uitgedeeld, hoe minder migranten Nederland zullen overspoelen.
we hebben natuurlijk geen geld nodig voor bezuinigingen. kunnen ze iedergeval weer een waterbalonnen gevecht houden met die condooms. In plaats van elkaar kapotschieten
Nou, ik heb er in principe 90 miljoen voor over om elke PvdA-er een baan in het buitenland te geven. Ja, dat is duur, maar als we ze hier voorlopig niet zien is mij dat toch wel wat waard.
Ernie praat met Bert.
Ernie: Wat ben je aan het doen Bert?
Bert: Ik wacht, Ernie?
Ernie: Waar wacht je dan op Bert?
Bert: Ik wacht op geld, Ernie.
Ernie: Je kan toch niet wachten niet wachten op geld Bert? Geld kan namelijk niet lopen.
Bert: Nee Ernie, maar ik heb de publieke zaak gediend en dan krijg je geld, daar kan je op wachten.
Ernie: Kan ik ook wachten op geld Bert?
Bert: Nee Ernie, dan moet je eerst 4 jaar geld uitgeven aan andere landen van mensen uit je eigen land.
Ernie: Maar dat geld hebben we toch niet Bert?
Bert: Nee, dat moet je gewoon maken en zeggen dat het belangrijk is.
Ernie: En nu wacht jij?
Bert: Ja.
Ernie: Bert, wat zullen we gaan doen?
Bert: Ik ga nu in het buitenland werken Ernie en dan ga ik het geld ontvangen. Wat de nieuwe Bert gaat sturen.
Ernie: En wat dan als de nieuwe Bert geen geld stuurt?
Bert: Dan krijg ik die baan niet, dus we moeten snel zijn...
Fijn voor Bertje
lion@night | 30-09-10 | 10:12
Morgen Lion!
Geldverkwisting daar is de linkschmens altijd al goed in geweest.
ik zou er geld voor overhebben als ik die Koenders nooit meer hoef te zien of horen.... bah wat heb ik een hekel aan die vent.
@ Superior Bastard | 30-09-10 | 10:11
Een stagiair ofzo die daar tussen de eerste en tweede koffieronde zo 's met een schuin oog naar kijkt en die een appelflauwte krijgt van bedragen boven de 30 euro.
de vn. soort internationale pvda. maar dan duurder.
Als je denkt dat het niet gekker kan.... dan kan het gelukkig toch! What's next? Nederland die de totale huur van de VN gebouwen in New York en Geneve voor de rekening blijkt te nemen? Eveline Herfkens die nog anderhalf miljard per jaar meepakt uit een vergeten VN-potje dat óók helemaal door Nederland wordt gevuld?
Oh... en wat die baan betreft... Bert, awwe pik, ik heb iemand nodig om mijn archief op te ruimen en een hele rits dossiers te ordenen. Het is hier een tyfusbende. Dus als je toch alleen maar aan je zak zit te krabben de godganse dag...
Kappen nou met die enorme grote bedragen aan ontwikkelingshulp!
Het wordt werkelijk met bakken de grens over geflikkerd zonder dat er gedegelijke onderzoeken plaats vinden waar al dat geld terecht komt.
90 miljoen (!) t.o.v. van een USA met 46 miljoen of het schijnheilige half miljoen van Saoedi Arabië! Godvedomme, wel voetbalclubs en enorme jachten kopen, maar ontwikkelingshulp kan er blijkbaar niet vanaf.
We kunnen ook een voorbeeld nemen aan Tonga, 100 USD voor 2009 en de komende jaren.
Budget ontwikkelingshulp dient minstens te worden gehalveerd, die 0,1% is niet genoeg. Eerst maar eens orde op zaken stellen in eigen land.
20% van de hele pot wordt door ons aangevuld... SCHANDE!!
Dat wij een minister voor Ontwikkelingssamenwerking hebben is eigenlijk te triest voor woorden. Zou eigenlijk een sluitpostje op Buitenlandse Zaken moeten zijn.
De Nederlandse Staat redt de wereld, wie redt de Nederlandse Staat.
Wat schattig, Suriname geeft ook 2.000.
En die hebben het zelf zo hard nodig.
Riep daar iemand "bezuiniging"?
Dat scheelt dus per hoofd van de bevolking 5 euro-nog-wat. Dat is 3 broden, ofwel 2,5 week ontbijt om in datzelfde hoofd van diezelfde bevolking te proppen.
"Sorry?"
-"Of u even wilt bukken.."
En dan staat onderaan de liojst ook nog doodleuk dat 2.750.000,- verliezen aan locale wisselkoersen!
Mooi stukje VanKoetsveld!
Bilderberger Koenders
u bedoeld, gekke henkie en ingrid.
En wederom het beste jongetje van de klas willen zijn terwijl de problemen in eigen land torenhoog oplopen.
Bijna 3 miljoen is al verloren door het geld te om te wisselen.
Sympathieke gozerT die Bertje. Jammer dat hij zoveel geld moet kosten, anders nam ik hem zelf in dienst als tuinlaaf.
Hopelijk is het met dit soort grappen ook gauw afgelopen.
Waar is de 9 miljoen dollar die nog niet ontvangen is?
Geert, kom er maar in..
mooi bezuinigingspostje zo te zien
opgetieft alstjeblieft!
Het blijgt een uitdeler van andermans geld.
Ja hallo, in dollars. Voor 90 miljoen dollar koop je net een Big Mac.
REAGEER OOK