
Het zit de pliesie ook niet mee. De Nederlandse Wout der Politie wordt tegenwoordig keihard uitgelachen ivm met het massaal bonnen uitschrijven ten behoeve van de staatskas. Heel Nederland weet inmiddels dat die arme snorren
moeten voldoen aan quota. [
TelevaagScan:] En dat leidt weer tot ongemakkelijke situaties op straat. Mensen steken lachend de middelvingers op naar de sterke arm der wet. ROFLEN over het trottoir bij alweer een prent voor stoepfietsen en moonen massaal de flitscamera's. Hé jokertjes van de politie, ga eens deaud! [Foto boven: Onbekende roodlichtterroristen op heterdaad betrapt op de beruchte dodenkruising Boelelaan/Parnassusweg in 020. Grote fotoo
HIERRR.]
Reaguursels
InloggenWaarom de beleidsmakers niet aangepakt???
LOL.
Maar waarom staat er op de eene paal "geen geluid"?
Als je blind bent zie je dat bord toch niet? En daar is juist dat geluid voor bedoelt.
Only in Amsterdam. Ja, ook wat die wouten doen.
ROFL @ "Let op! Geen geluid"
Is dat om de blinden te waarschuwen? ROFL
Applausje voor de agenten, nee echt!
Zij doen het werk omdat er teveel idioten zich niet gedragen.
De ellende zit in de kleilagen bij de politie, net als bij alle overheidsinstellingen, ziekenhuizen en sommige grote bedrijven.
Die kleilagen hebben natuurlijk ook die debiele quota bedacht om hun salaris te laten betalen!
Het licht kan toch tussentijds op rood zijn gesprongen?
Tekst ook maar even aanpassen in ons wapen.
"Zakkennrolen is onze business"
i51.tinypic.com/2vbx74x.jpg
.
Beëlzebul | 27-09-10 | 17:39
Inderdaad maar één fietsstoplicht. Tramlicht flikkert alleen als er een tram aankomt (of bijna gaat vertrekken van de halte) en is dus ook geen stoplicht. Scherp :)
Ik vind dat let op geen geluid bordje eigenlijk nog veel grappiger, daar heeft een blinde wat aan.!
Oh er staan nu nummertjes bij,vier op un rij das leuk maar er zit maar een fietserts stoplicht bij.
Het licht met tram is dat zo'n waarschuwings lamp die altijd aan/knippert of is dat ook een stoplicht?
Met een filmpje was er wel meer duidelijkheid iig.
Dat de Politie als belasting ambtenaar wordt ingezet daar ben ik het helemaal mee eens.
Maar die fiets foto faalt wel een beetje,dat rode licht kan ook op rood zijn gegaan nadat de fiets agentjes er al voorbij waren(een agent werkt tenslotte bij de belastingdienst en werkt/fietst dus niet zo snel).
@fotograaf Doet volgende keer dus filmpje insturen s.v.p.
en mij afgelopen donderdag een bon geven :@
Sinds een politieagent me ooit letterlijk vertelde dat de politie alles mag sta ik nergens meer van te kijken.
Hallo, je middelvinger opsteken mag niet, boete: 150 euro, in het kader van de veiligheid..
Bordje @ pica "Let op, geen geluid" uiteraard voor slechtzienden.
Henk Houthakker | 27-09-10 | 12:16
Viel me ook al op inderdaad, daar hebben blinden lekker veel aan xD
Goed zo, Pritt, blijf daar maar over dooreikelen. Het is in verreweg de meeste gevallen ordinaire (staats-)diefstal en heeft niets te maken met openbare orde of veiligheid.
De totaal gestoorde platvisharses die het bonnenquota-beleid heeft verzonnen verdient levenslange opsluiting in de isoleer, beter nog: levenslang dwangarbeid verrichten, zodat hij nog wat terug kan betalen.
In de tussentijd, bij een aanhouding, de boel zo veel mogelijk traineren, verder jennen, zuigen en sarren, zodat het leven van de bonnenschrijverT nog zinlediger wordt dan het al was (als dat al zou kunnen, dat is).
" Hé weer een linkje naar de Telegraaf, heeft die aandelen in jullie of zo? "
illuvatar | 27-09-10 | 10:11
.
www.marketingfacts.nl/berichten/200808...
Of bedoelde je het retorisch?
Handige Harrie | 27-09-10 | 13:16
Goed gedrag belonen met extra straf is nooit goed. Extra hoge accijns om het roken te ontmoedigen is wat anders dan extra hoge accijns omdat het ontmoedigingsbeleid effectief is en er bijgevolg minder geld binnenkomt.
-weggejorist-
Al die managers er uitflikkeren en de wouten lekker hun dingetje laten doen, dan zijn ze in no time weer onze beste kameraat.
@DANNY3960 | 27-09-10 | 11:28
Welkom jongen, over 1,5 maand mag je weer met je witte paard op bezoek komen, maar niet door rood hè?
De buitensporige boeteijver wil zeggen dat de overheid in paniek verkeert. 't Geldgebrek is kennelijk zo nijpend dat de schaamte ruimschoots wordt gepasseerd. De overheid lijkt steeds meer op een junk die almaar een stapje verder gaat om in de behoefte te kunnen voorzien.
Probleem voor de staat is dat de burger een tolerantiegrens heeft en die burger zoetjesaan erop gaat zinspelen zich te gaan verzetten tegen wat onrechtvaardig, hypocriet en onjuist schijnt. Uiteindelijk uitmondend in verzet tegen symbolen van de macht.
Mogelijke tekenen aan de wand: aanslag Apeldoorn, de damschreeuwer, de waxinewerper. Drie daders die we onder de noemer gestoord kunnen rangschikken, klaarblijkelijk ja. Tevens zijn het vaak juist wankelen van geest die gevoelens van onrust, spanning en onvrede uit de omgeving waarnemen, deze aanvoelen, er zich geen raad mee weten, ze in zichzelf versterken en tot bizarre actie overgaan.
Misschien zijn zij onbedoeld voelsprieten in de samenleving en zou de overheid er niet onverstandig aan doen deze serieus te nemen en zich te bezinnen. Zich bezinnen of men - bijvoorbeeld - door moet gaan de burger zodanig te minachten, dat hoeders van de rechtstaat erop uitgestuurd worden om geen struikrovers te vangen, doch die hoeders in te zetten als afpersers van werklui, huisvrouwen en dier kinderen voor geen ander doel de begroting te spekken.
Uiteindelijk luidt een schaamteloos cynische staat die zijn burgers de facto als wetsovertreders behandelt zijn eigen ondergang in. Op een dag wordt aan geen wet nog waarde gekend.
Schoorsteenveger | 27-09-10 | 12:50
In het geval van roken vind ik dat nog wel een goede methode.
To protect and to serve heet het in de USA. En dat klopt ook in de praktijk. Ik vraag gewoon de weg aan agenten daar en maak vaak ook een praatje. Allemaal superaardig en behulpzaam. Moet je hier eens doen. Maar als je daar echt wat flikt dan ben je ook de sjaak en heb je er al snel een gaatje bij, en terecht. Lafbekken hier kunnen alleen maar bonnetjes schrijven en verder durven ze niks.
Het doet me altijd toch weer denken aan coontje.wordpress.com/2010/09/25/en-no...
@ Kipz0r
Als ik dat zeg wanneer ik aangehouden word, kan ik dan ook zonder boete doorrijden?
Politie: Respect verdienen do je zo !!
Lokitor | 27-09-10 | 12:21
Het is het dubbele gezicht van de overheid.
Een vast quotum aan boetes -ik lees nu dat dit landelijk het geval is- betekent dat de relatie tussen het uitschrijven van bonnen en het vergrijp waarvoor die bonnen worden uitgeschreven al te los is. Als wij ons massaal goed gaan gedragen in het verkeer, dan zal het resultaat zijn dat we voor nóg kinderachtiger zaken op de bon geslingerd worden.
Is het elfde als met accijns op drank en sigaretten. Minder gaan zuipen en minder gaan roken leidt tot nóg hogere accijns, want de schatkist moet gevuld.
Verdomme, het wordt tijd voor gewoon weer een paar echte dienders aan de top die weten waar het om gaat: 99 van de 100 medewerkers bij de plisie horen op straat. Maak daar dan eens een quotum van!
Optiefen met die vergadertijgers achter hun bureau, optiefen met die belasting-inners verstopt in de berm. Ogen, oren, hart op de goede plek, faire behandeling van burgers en als het nodig is een goede dosis spierballen als het nodig is.
De politie is gefeminiseerd. Polderoverlegcultuur in plaats van met de poten in de polderklei. Dit soort types kunnen geen baan in de echte wereld krijgen, dan maar een pennenlikkerfunctie bij de plisie. Jasje, stropdasje van de Hema en overleggen maar. Powerpointjes, kopjes thee.
En dan nog roepen: 'de politie is niet je beste vriend'. Nee goh heb je het door. Vroeger nog wel. Maar de burger is het zat, de agenten zijn het zat. Respect verdien je en kun je niet afdwingen, zeker niet door je vijandig jegens de burger op te stellen. Don't shit where you eat. Er moet een frisse wind door de burelen van de sterke (verzwakte) arm. Geen briesje maar een orkaan.
Heb je geen talent of ambitie, ga dan bij de politie!
www.watbenjedan.com/
doenormaal! | 27-09-10 | 11:33
De agent op straat kan er ook niets aan doen dat er van hogerop tot zoiets wordt besloten.
Beetje oude smoes, dat van 'zijwij kunnen er ook niets aan doen'
en.wikipedia.org/wiki/Superior_Orders
Hele volkstammen hebben die k*T smoes al gebruikt ...
Het is echt van de gekken tegenwoordig met die boetes. Laatst kreeg ik nog een agent achter me aan omdat ik tegen 't verkeer in reed in Google Street View!
Ik snap heel goed dat de agenten zelf geen beleidsmakers zijn, maar het is ronduit schandelijk hoe vaak ik agenten die constant bonnen staan uit te schrijven mbt onzinnige zaken daarna zelf keer op keer de fout ingaan.
- mountainbikertjes die constant over de stoep fietsen, zelf over het zebrapad rijden, door rood etc en vervolgens weer andere verkeersdeelnemers beboeten.
- oom agent die zelf pist in de bosjes en vervolgens wildplassers beboet. Maar als je toch echt moet pissen dan kan het sommige momenten niet anders. Moet je dan in je broek plassen? dan valt het nog steeds op de grond.
- agenten die flitsen en vervolgens zelf te hard rijden
die lijst blijft maar doorgaan! het wordt tijd dat er KEIhard opgetreden wordt tegen de zwakke arm van de wet. Het gaat om VOORBEELDfuncties dus meneer AGENT als u dit leest: HOUD U ZELF AAN DE REGELS!
Het beroep politieagent is verworden tot collectant van de staat. In het oerwoud van opgedwongen regels doet iedereen zodra die zich op straat of openbare weg begeeft wel iets fout. De agent met finacieel mes op de keel van zijn meerdere wordt dan gedwongen om zijn collectebus ofwel bonnenboekje tevoorschijn te halen.
Kunnen ze niet gewoon hun dienstwapen van hun holster halen en daar een collectebus bevestigen en dan iedereen die langs loopt een eurootje in de bus doet ?
De agent is hier maar een slaafje van de baas en het is de politiek die dat allemaal dirigeerd, daar zit het probleem.
Bordje @ pica "Let op, geen geluid" uiteraard voor slechtzienden.
In de wet is een onderscheid gemaakt tussen overtredingen en misdrijven. Het is te zot voor woorden, dat politieagenten verplicht worden gesteld om relatief kleine vergrijpen hard aan te pakken, terwijl er voor het aangeven van misdrijven regelmatig geen personeel beschikbaar is, dat misdrijven regelmatig op een plank worden gegooid. De hoeveelheid onopgeloste zaken op jaar basis is ongekend.
De politieagent van tegenwoordig is niets meer als de loopjongen van de mafia. Hardwerkende burgers moeten worden uitgeknepen om hun protectiegelden te voldoen, terwijl echte criminelen, mensen die misdrijven plegen in hun privacy worden beschermd en nauwelijks het risico hebben om tegen de lamp te lopen.
.
De agent die zich willens en wetens hiervoor laat gebruiken moet zich diep schamen. Hij/ zij is ingehuurd door de samenleving om de samenleving leefbaar te houden, niet als maffiosi.
Wat een faalhazen. Respect, hoor!
@Kloppstökl Sr.: Er komt een tram aan dus alles hoort op ROOD te staan. Het sein brandt op het moment de agenten overfietsen, iets met veiligheidsmarges etc. Eerst springt alles op rood en daarna pas het sein van de tram welke aanspringt... kortom alles is DIK rood.
Degene die een foto maakt, staat stil voor het stoplicht. Heeft in de tussentijd zich verbaasd over het door het rood fietsen van de agenten. Heeft zijn telefoon (met cam) of camera gepakt en toen een foto genomen. Welk stoplicht geldt voor de agenten doet er niet toe.
Rood..... is ROOD en iets met een voorbeeldfunctie.
Een staat die de eigen landsgrenzen opheft, geen eigen munt meer heeft en het verdrag van Lissabon heeft ondertekend, verliest legitimiteit. Daarmee daalt logischerwijze het gezag van de staatsfunctionarissen, zoals politieagenten. Straks is er helemaal nergens geen gezag meer. En resteert slechts de holle rhetoriek van vrijheid en rechten, terwijl in de praktijk de anarchie heerst. Het gaat duidelijk niet de goede kant op. De Nederlandse staat verliest zienderogen aan gezag. Anarchie ligt op de loer.
Het enige relevante verkeerslicht voor de fietsers is het meest rechtse. Dat staat op rood, maar die agenten zijn al een heel eind verder. Uit die foto is niet op te maken of dat verkeerslicht al op rood stond toen de agenten doorreden. Gezien de afstand tussen dat verkeerslicht en de positie van de agenten, zou dat best wel eens groen kunnen zijn geweest op het moment van doorrijden.
Kortom, weer een hoop geneuzel als het om de politie gaat.
*Stop volgen Politie*
Goedenavond meneer, de reden waarvoor wij u aanhouden is dat uw linker dimlicht niet functioneert.
Goedenavond heer (agent) bedankt voor uw Waakzaamheid, hier is een lampensetje gaat u zich nu Dienstbaar opstellen? Als u 1 xenonlamp vervangt doet u meteen de 2-de ook, anders sta ik volgende week weer stil.
Vinden ze niet zo leuk hoor dat soort humor...
An die ARBEIT | 27-09-10 | 11:19
Oké mee eens dat had ik misschien wat anders moeten formuleren.
Wat ik bedoel is dat mensen met het hart op de goede plek en een greintje gezond verstand geen agent willen worden.
Als je dat tegenwoordig nog zou willen worden dan ben je volgens mij echt hersendood en ik geloof dat de politiek (Elite) dit bewust doet om een bepaald soort mensen als agenten te filteren.
Ze willen hersendode volgzame types hebben die alles doen wat ze word opgedragen.
@illuvatar | 27-09-10 | 10:39
Bedoelt u deze?
img235.imageshack.us/img235/6640/inspe...
@plastic zakje | 27-09-10 | 10:51
LOL, aan je reactie te zien hebben ze het op 't politiebureau onder het genot van een met "zwaailichten aan" opgehaalde babi pangang enorm om je gelachen.
An die ARBEIT | 27-09-10 | 11:19
ook de recherche en OvJ sporen in NL al lang niet meer.... Alles is prestatie gericht (promotie en dus meer geld), en mocht men een fout maken, dan de doofpot in, of men probeert je op een andere manier alsnog te naaien.
Uit ervaring.......
Ik vind het nogal hypocriet om politieagenten uit te lachen. Als je ze nodig hebt dan piep je toch wel heel anders. Deze mensen doen hun werk en doen dat vaak vanuit een idealisme om iets goeds te doen. De agent op straat kan er ook niets aan doen dat er van hogerop tot zoiets wordt besloten. Als er geen politie zou zijn dan acht ik de kans dat er bij je wordt ingebroken of dat je wordt overvallen toch een stuk groter dus houd op om die mensen uit te honen. Overigens ben ikzelf gewoon burger.
Superior Bastard | 27-09-10 | 11:17
Yep, heb m'n doopgeloftes hernieuwd en mag weer meespelen.
@plastic zakje | 27-09-10 | 11:13
Wat ik nou zo jammer vind, het zou allemaal niet nodig moeten zijn...
Maar ja...
plastic zakje | 27-09-10 | 11:14
Inderdaad dat had ik er beter neer kunnen zetten.
Foto zonder geluid? vreemd...
@endofdays | 27-09-10 | 11:12
Ja heur, agent is ook het enige wat je kan worden bij de politie...
Goed opgeleide verstandige mensen zouden nooit rechercheur willen worden ofzo heur, wat een karig loontje... Right...
Superior Bastard | 27-09-10 | 11:12
Zie 11:00
xD Verschil van mening....
DANNY3960 | 27-09-10 | 11:14
Ban voorbij?
"In verband met met" ?
/doet mierennaai uit.
@Karel Kruizenruiker | 27-09-10 | 10:49
Precies! En zolang ze dat niet doen legitimeren ze de boetequota. De platte pet moet niet zeiken, hoewel het me pijnlijk lijkt om te zien dat blijkbaar een meerderheid van de arm der wet het een prima zaak vindt om boetes te schrijven.
Onderweg naar een melding? Tuuttuuttuut...
test
endofdays | 27-09-10 | 11:12
Niet de politiek, maar de elite. Je weet wel: Bea cum suis.
An die ARBEIT | 27-09-10 | 11:10
Weet ik. Ook bij het 'wilt u stoppen met filmen' ben ik er een keer ingetrapt, maar ook dat gebeurt me geen tweede keer meer. Heb me laten informeren en dan sta je sterker tegenover zo'n intimiderende stumper.
@tup34 | 27-09-10 | 11:09
Kijk, jij snapt tenminste waar het over gaat... Uhu.
Thickhead | 27-09-10 | 11:10
Zie 11.04.
Op deze manier krijgt de politiek het voor elkaar een bepaald soort mens bij de politie te krijgen.
Alleen hersendode volgzame idioten willen straks nog bij de politie werken, goed opgeleide verstandige mensen willen geen baan als agent.
Misschien is dit wel zo gepland door de politiek.
Superior Bastard | 27-09-10 | 11:06
Ik maak me ook niet druk om een bekeuring hoor, maar wel om t feit dat ze bekeuringen uitschrijven (=omzet halen) belangrijker vinden dan criminelen pakken.
Een bekeuring is er toch om die persoon er toe te bewegen om het voortaan niet meer te doen, ipv OMZET te halen?
foto is een achtervolgings scene.
Toevallig staat op het moment van de foto het zwaailicht op uit.
@plastic zakje | 27-09-10 | 11:02
Dat bedoel ik dus, je hoeft tijdens het lopen helemaal geen verlichting op je FIETS te voeren, slechts zorgen dat ze zelf wel zichtbaar bent op slecht verlichte plekken.... Maar je kan nu dus gewoon je geld terug vragen, geen probleem.
tup34 | 27-09-10 | 11:09
De politie is dus niet corrupt?
Detail, maar dit is kruising met Buitenveldertselaan, bij de tramhalte VU.
De voetgangerslichten gelden niet voor fietsers, en waarschijnlijk is het fietslicht pas op rood gesprongen toen de fietsers er allang voorbij waren. Beetje kort door de bocht dus.
An die ARBEIT | 27-09-10 | 11:08
Ik heb het bedrag mopperend overgemaakt, maar het zal me geen tweede keer gebeuren.
@plastic zakje | 27-09-10 | 11:01
"Bezwaar aantekenen doe je alleen in een rechtstaat" .
Euhm, huh? Da's niet echt een antwoord, heb je de bekeuring aangevochten?
plastic zakje | 27-09-10 | 10:51
Een eenzame fiets met een plastic zakje wat vooruit gaat, tja.... zal wel terrecht zijn in dat geval.. xD
Ik ben blij dat er een bonnenquota is. Het is heel simpel. Iedereen die zich niet aan de regels houdt (hoe zielig het soms ook is) betaald mee aan kosten justitie en politie. Dat scheelt mij weer belastinggeld. Helaas is het nu nog zo dat dit mij niets oplevert omdat het geld naar achterlijke cultuurdingetjes worden weggesluisd, maar goede hoop dat dit snel is afgelopen.
Thickhead | 27-09-10 | 11:03
Als iedereen zich gewoon aan de regels houdt kunnen ze dat ook niet.
Waardenberg en de Jong, goeie shit: www.dumpert.nl/mediabase/198071/88915d...
ik zie geen probleem, de voorste 2 zijn politieagenten en die reageren niet.
Geen eigen rechter spelen a.u.b.
Het land der dwazen
stuurloos als een krent in de pap
doch maakt dit droef
en zalven we onze gedachten
dat onze daden ongestraft
de wieken van de molen mogen
laten draaien
laten we allen onze middelvinger buigen
en de wet gehoorzaam zijn
*Hoofd schudt om het Telegraafnapraatgehalte in de panelen.*
- Regelhandhaving en ordehandhaving zijn twee verschillende taken.
- Agenten maken niet zelf het beleid.
- Wie zich aan de regels houdt krijgt geen bekeuring, wie dat niet doet moet niet zeiken.
- Het gebrek aan respect voor agenten komt door het snel afnemende ontzag voor gezag. een trend die is ingezet in het onderwijs.
Multiflauwekulti | 27-09-10 | 10:37
De politie is er niet om OMZET te halen, punt.
Overigens stond op de beschikking wel doodleuk iets met 'fietsen zonder het voeren van verlichting', de klootzakken.
An die ARBEIT | 27-09-10 | 10:57
Bezwaar aantekenen doe je alleen in een rechtstaat. Dat hij zijn quotum wilde halen was te merken aan het feit dat hij mij niet aanpakte voor de nogal grove majesteitsschennis die ik tijdens het uitschrijven pleegde.
De volgende lutser met pet lach ik gewoon recht in zijn of haar gezicht uit.
@plastic zakje | 27-09-10 | 10:51
Dan teken je daar bezwaar tegen aan en hoef je, als je gelijk krijgt, niet te betalen.
Het bestraffen van ongewenst gedrag helpt zelfs niet bij honden. Ons strafrecht moet vanuit pedagogisch oogpunt derhalve flink op de schop. Slecht voor de schatkist, maar het streven naar een burger met volledig eigen verantwoordelijkheidsgevoel kost nu eenmaal duur.
Een goede morgen allemaal.
An die ARBEIT | 27-09-10 | 10:23
Vroeger misschien, nu nog een paar %, de meeste zijn gewoon op zoek naar n goed betaalde baan en een hele hoop vinden de macht over anderen geweldig...
De meeste jonge agentjes zijn dan ook de grootste arrogante kwallen.
Als je nu nog kiest om bij de politie te gaan werken, kies je er dus voor je mede mens zo te behandelen, want dit (bekeurings) beleid is er al jaren.
doesitblend? | 27-09-10 | 10:49
Je hebt gelijk, waar heet eigenlijk om gaat, is dat ze dus bekeuringen uitschrijven belangrijker vinden dan echte criminelen aan te pakken, en dat is dus zwaar klote.
@ruuf | 27-09-10 | 10:45
Ik zoek inderdaad nog een leuke betrekking in plaats van mijn huidige, maar politieagent..... nee dank je. Wellicht is hoofdredacteur bij POwnEd iets voor mij, 96 uur per week betaald reaguren, ben ik dadelijk nog eerder Bottehond voorbij dan Teun.
Hebt aangetekend, misschien?
@plastic zakje | 27-09-10 | 10:51
Meen je dat serieus? Dan hoop ik maar dat je bezwaar aan hebt getekend, ander ben je namelijk royaal in de maling genomen...
iemand nog een politie escorte nodig voor naar een hele belangrijke vergadering te gaan ?? kost wat, maar dan heb je wel wat.
@DrVandy | 27-09-10 | 10:48
Zoek de vaut...
@ruuf | 27-09-10 | 10:45
Ik denk dat ze weldra weer op straat zou staan, vanwege onterecht gebruik van het " wapen-rietje " .
Een quotum boeven misschien een goed idee?
illuvatar | 27-09-10 | 10:22
Precies ik denk dat veel agenten ook moedeloos worden van dit achterlijke beleid, die onderkruipsels van politici zijn hier de schuld van.
Multiflauwekulti | 27-09-10 | 10:49
Er moet gauw iets gebeuren, Multi. Waar is Geert als je hem nodig hebt? Ik hoop dat hij de agenten snel aan het werk zet: www.youtube.com/watch?v=a2ZkHnO8Owc
doesitblend? | 27-09-10 | 10:49
Zeg zwitsal, ik ben al eens -eerder dit jaar- op de bon geslingerd voor het onverlicht met de fiets aan de hand lopen. Je weet niet waarover je praat.
DrVandy | 27-09-10 | 10:48
Er zijn er anders genoeg bij die van mening zijn dat zij eventjes de wet kunnen bepalen, zelf meegemaakt.
Het is sowieso al bezopen dat het middel (bekeuren) een doel op zich wordt.
En als er ook nog eens een korting op salaris tegenover staat als men het vereiste aantal niet haalt, dan wordt wel erg bizar.
Niet gek dus dat de dappere en onverschrokken hermandad uitgelachen wordt.
Maar ze zouden er ook zelf iets aan kunnen doen... collectief NEEN zeggen tegen de idiote regels die door idiote managers worden opgesteld.
uh... iemand die een bon krijgt... heeft iets gedaan waarvoor hij een bon krijgt... ergo prima zaak, dat bonnen schrijven mits er ook voldoende FTE voor zwaardere delicten overblijven
@ Zeeschuimer | 27-09-10 | 10:47
Dat hebben ze opgehangen voor blinden en slechtzienden...
De politiek maakt meer kapot dan je lief is.
Niet de agent bepaald de regels.....
Van mij mogen ze bij de pliesie allemaal (onderaan de ladder!!) meer gaan verdienen... ALS ze weer gaan doen waar ze oorspronkelijk voor bestaan. Zorgen voor u en mijn veiligheid. Maar zo lang je nog langer bezig bent met een aangifte, dan de dader vastzit moet je echt een giga plaat voor je hoofd hebben wil je voor zo'n salaris het gezeik aanhoren dat je baas (ja, ja DE politiek) verdiend.
Dat het verkeerlicht geen geluid geeft, is ronduit schandalig! Hier gaan doden vallen!
2 en 4 op die pica geldt toch niet. Dat is alleen voor voetgangers, niet voor fietsers. Bovendien bewijst het helemaal niets want de foto kan ook genomen zijn nadat alles van groen op rood sprong.
Illuvatar zoekt werk ?Heeft volgens ons teveel tijd over en kan daarom ook bonnen uit gaan delen .
@ foto: Ik zie hier toch geen bewijs dat het fietserslicht al op rood stond toen ze het passeerden.
Agenten bashen is een beetje te makkelijk. Ernesto cs gaat over de bonnenverkoop.
Multiflauwekulti | 27-09-10 | 10:41
Petjes dragen is voor mietjes.
Sinds wanneer hoeven die dienders trouwens geen pet meer op als ze op de fiets zitten? Is dat weer het nieuwste... zie ik in hier in de stad ook steeds vaker.
Het zijn kwik kwek en kwak denk ik.
@illuvatar | 27-09-10 | 10:36
Gelukkig zijn die trams redelijk Stomp(é) van voren.
@jimbrowski | 27-09-10 | 10:35
Tja, ik had daar een passend plaatje bij gevonden, maar de link blijkbaar niet goed gecopuleerd, ik durf niet meer anders komt de Joris met zwaailamp en sirene achter me aan.
*iets met go-go-gadget lamp roept*
illuvatar | 27-09-10 | 10:33
He is ook alijd hezelfde me die burgemeesers in A'dam!
"Hé jokertjes van de politie, ga eens deaud!"
Tja, het is GS natuurlijk, en helaas, ik ben ook altijd zeer vredig, maar ik hoop nu ook, al een tijdje, dat veel van die Politieagenten, (die dus geen moeite hebben om een extreem laffe, schaamteloze belastingambtenaar te zijn, en zich absoluut niet bekommeren om veiligheid van burgers) werkelijk gewoon deaudgaan.
Daarentegen, de politie-agenten, die nog enigszins de moed hebben en het fatsoen om WEL de veiligheid van burgers te dienen, die mogen een lang leven hebben, en en passant ook de regenten en korpscheffen die dit hebben verzonnen, helemaal in de prak slaan en met pepperspray besproeien tot de deaud erop volgt.
Ik heb het helemaal gehad met de politie in Nederland, laffer zijn ze niet te vinden in de hele wereld. En dat zegt wat ...
@verraad van links | 27-09-10 | 10:34
Ook leuk:
www.youtube.com/watch?v=7lqK9TSAbHQ
250 per jaar, dat is 24 per maand dat een diender aan het werk is. Valt ernstig mee; dat haal je hier in het centrum in 2 dagen dus zijn er meer dan voldoende dagen over om boeven, verkrachters en hangjongeren op te pakken.
Oftewel... het is weer een ernstig opgeblazen zeik-verhaal. En het onderschrijft maar weer 's wat een mietjes-land we toch zijn geworden. "Oeh-oeh... de pliesie wordt verplicht om zo- en zoveel bonnen te schrijven!!1! Schan-da-lig!!". Ja, wat had u dan gedacht... dat ze aarbeienvlaaien bakten in hun werktijd?
Op het moment dat een willekeurige werkgever in het bedrijfsleven tegen zijn verse aanwas roept "jij haalt voor mij een omzet van X per jaar" lopen we toch ook niet met zijn allen te klagen en te zaniken in de krant? Of wel soms?
De politie??? Een betere naam is: Geuniformeerde Belastingdienst !!!!
@Lex Trumbauer | 27-09-10 | 10:32
Dat krijg je er ook van als je professionele darters op de tram zet als bestuurder.
*binnenkort dashboardfilmpje "tram doet nomnom"verwacht op dumpert*
Politie zijn "legale" boeven.
er zit een veel te grote managementlaag bij de pliesie, dat is het werkelijke probleem. Al die sneue omhooggevallen stropdassen kunnen niks anders dan excel-sheets beoordelen, dus daarom wordt overal maar een quotum aan gehangen. uiteraard verwachten ze wel dat de cijfertjes geleverd worden door degenen die het echte werk leveren.
Zomaar door rood rijden, en nog zonder zwaailichten aan ook. Het is een schande!
Als de politie gewoon hun werk gaat doen, dan hebben ze geen tijd voor bonnetjes uit te schrijven.
Maar ja, de politie en zelf initiatief nemen zijn nog steeds twee woorden die niet in één zin hardop gezegd kunnen worden...
@An die ARBEIT | 27-09-10 | 10:33
Dank voor tip. Dat SBS lijkt mij wel wat.
@Lex Trumbauer | 27-09-10 | 10:32
Scheelt weer een uitkering of oudedagsvoorziening.
@verraad van links | 27-09-10 | 10:30
Lees je liever berichtjes over een familie eendjes die een snelweg over is gestoken of !BREKEND!, een jochie van 12 dat een kat uit een boom redde, dan is SBS6 misschien een idee...
@plastic zakje | 27-09-10 | 10:30
Heeft Van der Laan opgedronken.
Hier door rood rijden bij het tramlicht is meermalen geeindigd in een enorme smurrie.
@Hölzenbein | 27-09-10 | 10:30
U hebt gelijk, wie kaatst kan de bal verwachten. Dank u voor het antwoord.
@Hölzenbein | 27-09-10 | 10:30
Misschien was het wel een retorische vraag, slimpie.
@Hölzenbein | 27-09-10 | 10:29
En toch ziet het er niet uit... Ongelofelijk....
@ illuvatar | 27-09-10 | 10:27
Was me nog niet opgevallen maar die link is idd wrang.
illuvatar | 27-09-10 | 10:28
Het was jouw vraag waar ik antwoord op geef dus wat lul je?
@illuvatar | 27-09-10 | 10:28
Godverdomme, en ik maar denken dat GS eigendom was van de Azijnbode. Zelfde zure toontje...
plastic zakje | 27-09-10 | 10:29
Waar is m'n 't' gebleven?
Daar had een collega in één keer 2% van z'n quotum kunnen scoren.
#gemistekans
@Hölzenbein | 27-09-10 | 10:27
Houtie, denk je niet dat ze het sarcastisch bedoelde? Hmmm?
verraad van links | 27-09-10 | 10:28
Ja het is ongelofelijk.
peetd2 | 27-09-10 | 10:28
Of 'Waakzaam en Diensbaar"
ROFL
@Hölzenbein | 27-09-10 | 10:27
Joh, je meent het! Nog even en je gaat me vertellen dat Powned een spin-off van Geenstijl is.
@Maxx! | 27-09-10 | 10:25
Caps-storing?
@Hölzenbein | 27-09-10 | 10:27
Nee, echt?
*mompelt iets van to serve and protect*... ow nee ....
Bij wegwerkzaamheden altijd achter elkaar fietsen, toch?
@Gerogia | 27-09-10 | 10:26
Ah, vandaar dat de foto is genomen aan de Boelelaan?
illuvatar | 27-09-10 | 10:11
Yep!
Wikipedia: Sinds begin 2008 is GeenStijl volledig eigendom van uitgeverij De Telegraaf
Elvos | 27-09-10 | 10:25
Wie niet luisteren wil moet maar voelen?
-weggejorist-
An die ARBEIT | 27-09-10 | 10:23
Volgens mij wil je alleen maar bij de pliesie als je vroeger werd gepest op school. Kun je tenminste legaal wraak nemen.
@Elvos | 27-09-10 | 10:25
Onrendabelenbestrijding?
@Kipz0r | 27-09-10 | 10:24
Klopt.
*bril oppoetst*
Politieagent vanaf vmbo niveau. Nuff said.
Ik zie de ondergang snel naderen. Eerst een politiebus met een te hoge snelheid, en nu dit. Nederland gaat eraan!
Staat er trouwens ook niet in de Wegenverkeerswet dat het achterspatbord van een fiets wit moet zijn????
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA www.politie.nl/Overdepolitie/
We zouden allemaal ons mobieltje altijd standby moeten zetten op filmen, en dan
elke wout die over de schreef gaat filmen en op youtube zetten.
Ik weet zeker dat je dan elke week een 2,5 uur durende complicatie in elkaar kunt zetten van al die filmpjes, en we zo de pliesie eens flink voor schut zetten met hun eigen overtredingen.
Normaal gesproken vind ik dit erg flauw, maar de huidige situatie met de pliesie is niet normaal, dus vind ik het een goede zaak... Aanpakken die heaumeaux!
WTF? Op het gele bord wordt zelfs praten en fietsbellen strafbaar gesteld? Wat een land is dit! illuvatar | 27-09-10 | 10:18
Inderdaad ,lol. Maarre ook lullig voor blinde mensen, hoe lezen die dat het geluid van de overgang niet werkt?
@illuvatar | 27-09-10 | 10:24
oeps, sorry Joris, doe ff wissen wil je? Dank u. Ik zal het niet meer doen.
jan-lul-de-behanger | 27-09-10 | 10:20
Je zou er natuurlijk ook voor kunnen zorgen dat politieagent(e) gewoon weer een nette baan wordt. Eentje die respect afdwingt, liefst met wapenstok en pistool.
-
Verder is dit natuurlijk inderdaad een lachertje. Je oogst wat je zaait. Maar volgens mij wist iedereen dit allang.
Dit beleid wordt uiteindelijk een verandering bij de pliesie. Hier gaan veel mensen niet mee accoord, let maar op.
@verraad van links | 27-09-10 | 10:17
Sinds wanneer stop je voor een rood voetgangerslicht als je op de fiets zit?
Fietsers hoeven alleen te stoppen voor verkeerslicht 1.
Licht nummer 2 en 4 zijn voor voetgangers en licht nummer 3 is een waarschuwingslamp voor de tram, waar je overigens niet voor hoeft te stoppen.
-weggejorist-
Ze achtervolgen een fietser die daarvoor een stukje over de stoep gefietst heeft.
@jan-lul-de-behanger | 27-09-10 | 10:20
Dat is dus precies de fout de veel wordt gemaakt. En bullshit...
Iemand die bij de politie gaat, doet dat vaak omdat hij/zij mensen wil helpen. Op zich een bewonderenswaardige instelling, helemaal aangezien het loon niet bepaald geweldig is.
Helaas wordt het de politie tegenwoordig onmogelijk gemaakt ook daadwerkelijk iets voor de mensen te betekenen.
Daar staat tegenover dat er bijna geen aangifte wordt gedaan, tenzij dat absoluut noodzakelijk is vanwege verzekering.
In het geval van geweld of bedreiging wordt aangifte zelfs afgeraden.
De meeste mensen hebben meer last van de politie dan van criminelen.
@jan-lul-de-behanger | 27-09-10 | 10:20
De agent is slechts de uitvoerende. U moet de pollutiek de schuld geven, de beleidsmakers die de quota opleggen, niet de boodschapper schieten maar de verzinner van de werkwijze.
Hard lachend voorbijfietsen bij een controle van de politie gaat het helemaal worden in 2010!
@illuvatar | 27-09-10 | 10:21
LOL.
Staat zijn kratje er al?
Ze mogen door rood fietsen, om die twee oudjes een dikke bon te geven!
@verraad van links | 27-09-10 | 10:19
Fijn, jij haalt Spee erbij, nu zit ik met het nabeeld van die krullenkopkabouter van Van der Toor(n) van op het netvlies. Zou best kunnen dat hij daar ook rondhuppelt, hij is circa 1 pixel groot.
Je moet al een enorme loser zijn om bij de pliesie te gaan werken. Dan moet je ook niet zeuren als je baas, je collega's, de politiek, je hond en de mensen op straat je als een enorme loser behandelen. Zoek toch gewoon een nette baan.
@illuvatar | 27-09-10 | 10:18
DDR in spe.
Mocropolitie?
WTF? Op het gele bord wordt zelfs praten en fietsbellen strafbaar gesteld? Wat een land is dit!
@Kipz0r | 27-09-10 | 10:15
Dat wordt dan krachtig remmen bij numero 4.
Ik vroeg laatst een agent, 'Hey, voel je jezelf nou niet erg lullig, met je bonnenboekje?'... Zijn antwoord: 'Ja. K*T politiek.'
Dan hebben ze door oranje gereden en staat het nu op rood, ik zie geen problemen.
Dat roodwitte schildje(tweede van rechts) staat verkeerd, doe eens bekeuren!
Topic eerder op de twitter dan op de homepage?
Hé weer een linkje naar de Telegraaf, heeft die aandelen in jullie of zo?
REAGEER OOK