
Berichtje van uw zo geliefde censuurminister Ernst Hirsch Balin. Er komt nul komma nul inzage in de inmiddels beruchte zwarte lijst waarop websites staan die het ministerie met een druk op de knop wil platleggen. U weet wel, dat zogeheten internetfilter. Sorry. Gaat u gewoon niks aan. Hetzelfde geldt voor afspraken die worden gemaakt met internetproviders. U hoeft toch ook niet overal in gekend te worden? Wat niet weet wat niet deert. Zo blijft voltrekt onbekend welke websites binnenkort zullen geblokkeerd. Ook de technologie die de ambtenaren van Hirsch Balin hier voor hanteren blijft geheim. Zelfs de procedure waaruit moet blijken hoe websites op de zwarte lijst terecht komen c.q. worden verwijderd blijft onder de pet. Niet dat het ministerie zelf met deze informatie naar buiten is gekomen. Daar moest eerst een tijdrovende
WOB-procedure (
hier) aan vooraf gaan. Opdat de metershoge muur die momenteel om internet wordt gezet in alle rust kan worden afgemetseld. Ot van Daalen van Bits of Freedom, kom er maar in:
Nederland lijkt Iran wel: een geheime zwarte lijst met verboden sites, waarvan we niet weten hoe je erop komt, hoe je eraf komt, welke technologie wordt gebruikt en wat precies wordt afgesproken tussen de providers. Dit is volstrekt onacceptabel.
Reaguursels
InloggenYe know too much, ye know too much... Vaarwel geenstijl, jullie staan zeker op die lijst.
Hirsh Balin is in de jaren tachtig al in de politiek geweest.
Toen was hij jaren uit beeld om nu weer op te duiken.
Er moest zeker het één en ander geregeld worden.
Tja, die Ernst Hirsh Ballin is de gevaarlijkse man in de politiek op dit moment. Ik hoop echt dat hij geen ministerpost meer krijgt.
Het is een communist eerste klas. Weg met die filter, weg met het verbieden van games en uit de politiek met Ernst Hirsh Ballin.
Wilders!!!, Rutte!!! Regel eens dat deze gevaarlijke communist geen ministerpost krijgt. Dat zou namelijk elk centrum-rechts beleid in twijfel trekken. Dat is niet mogenlijk met een extreem-links (communist) in het midden.
Vergeet ook niet het debad na het uitkomen van Fitna. Waarin Wilders hem beschuldigde van valheid in geschriften (Een noute van een gesprek dat nooit op die manier had plaatsgevonden). Uiteraard geloofde iedereen eerst Wilders niet en wilden ze Wilders dus even te pakken krijgen met een onderzoek maar vervolgens wilde de kamer (Lees Ernst en Balkenende) geen onderzoek. Eigenlijk wist je toen al genoeg. Ik heb toen mijn eigen kleine onderzoekje gedaan en heb een intervieuw weten te vinden van NA die zogenaamde vergadering (en voor dat debat) waarin ze aan balkenende vroegen of hij wat wist van wat er in die film kwam (In die notulen stond dat Wilders vertelde dat ze de koran zouden verbranden of iets dergelijks) Daarin gaf hij toe wel wat berichten via de AIVD te krijgen en dat hem dat niet beviel maar hij niet wist wat er precies in zat. Dat klopt dus al niet met de notule. Balkenende loog dus in ieder geval op een van de twee momenten. Dit ging over een vergadering die had plaatsgevonden tussen Balkenende, Wilders en Ernst.
Het is een schande dat toen het kabinet niet is gevallen. Vanaf toen had je te maken met coruptie en men kon vrolijk doorgaan. Het is nu echt de hoogste tijd dat Ernst uit de politiek vertrekt.
Je moet ook geen websites hosten in Nederland.
ZUCHT... dat wordt dus wéér wachten op de eerstvolgende USB / laptop / pc die we op straat, bij het vuil, in een taxi, of in een peeskamertje zullen vinden.
Wedden dat GS ook op deze lijst staat?
hoezo heeft die gast uberhaupt nog iets te zeggen...
@Causa Sui | 22-09-10 | 10:24
3 man maar? Overload, overload, alles (en dan ook echt alles) is verboden en zou gebanned moeten worden, voor eeuwig verdwenen in EHB's Index librorum prohibitorum.
.
Abraham Lincoln zei ooit over wetgeving: "The best way to get a bad law repealed is to enforce it strictly". Vandaar ^__^
Eerder vrijgesproken " Beheerder Misdefinitie gedagvaard in hoger beroep."http://www.misdefinitie.nl/index.php?nieuwspagina=1
(27 sept) niks voor geenstijl, pownews etc?
Ziehier een van de redenen waarom ik PowNed, Greenpeace, en de Kankerstichting heb opgezegd, en alle giften nu naar BoF gaan. Prioriteiten he.
Het zal misschien een paar maand duren, maar die muur wordt ook wel gesloopt. Het gaat nl niet om staatsveiligheid oid. Dus rechter zal met het verzoek instemmen.
Hypocrisie ten top. Met een van Jole-achtig vingertje wijzen naar Iran over hun internetvrijheid en dan dit doen? Juist daarom hoopte ik op een krachtige PiratenPartij in de kamer, waardoor ehb wat directer met z'n hypocrisie geconfronteerd zou worden.
Programma-idee powned: 2 desks in een boksring, en dan mogen ehb en bof lekker tegen elkaar debatteren.
Het land wordt zo dichtgemetseld met veiligheidsmaatregelen dat je bijna de vrijheid niet meer hebt om je teen te stoten.
Moet je EHB niet kwalijk nemen, hij doet enkel wat de EU wil. Dank u wel Europese Socialistische Superstaat Overheerscher!
Kun je 'm niet opvragen met 'Openbaarheid van bestuur'?
De Fokkertjes weten meer:
frontpage.fok.nl/nieuws/405982/1/1/100...
"Het geheel doet denken aan eenzelfde filter dat in Australië al voor controverse zorgde. De lijst met geblokkeerde sites en pagina's lekte uit en bleek links te bevatten naar onder meer goksites, pornosites en sites die kritiek leverden op het filter. Omdat de lijst strikt geheim wordt gehouden bestaat ook in Nederland het gevaar dat het filter zal worden gebruikt om pagina's die de politiek onwelvallig zijn te blokkeren. Ook als die sites géén kinderporno bevatten."
wikileaks.org/wiki/Leaked_Australian_b...
Het is zeer zeer zeer waarschijnlijk dat de Nederlandse lijst voor zo een 50% (als het niet meer is) bestaat uit een selectie van de Australische lijst
Australische lijsten:
wikileaks.org/wiki/Australian_governme...
wikileaks.org/wiki/Australian_governme...
wikileaks.org/wiki/Australian_governme...
Een simpele manier om te checken wat op de NL lijst staat, is de australische lijst in je browser af te gaan (doe maar via een hidden ip voordat Hirsch Stalin's legertje je uit je huisje komt trekken). Succes!
Gaan ze eindelijk de soepsidie spons marokko.nl op zwart zetten??
Natuurlijk blijven die lijsten geheim.
Men is ook zeer goed op de hoogte dat betreffende filters makkelijk, gratis en volledig anoniem te omzeilen zijn.
Misschien een idee om te leren hoe de informatie te analyseren en te catalogiseren c.q. systematisch toe te passen.
Dan maar geen rechts kabinet. Eerst zorgen dat het CDA op 0 zetels staat. PvdA ook natuurlijk. Als we een beetje doorduwen zijn ze binnen 10 jaar kapot.
De mensen met deze agenda (de anti-democraten) weten wat van EHB.
Wat weet ik niet.
Was ook zo bij Donner. Maar toen was dat gemakkelijker te vinden.
Als de revolutie -die met zulke plannen weer wat dichterbij lijkt gekomen- eindelijk gaat beginnen, zal EHB ook wel bovenaan wat zwarte lijstjes staan, denk ik zo.
EHB, de grootste bedreiging voor een vrije samenleving.
Nederland, het Zimbabwe van 2015.
Maar waarom? Waarom heeft EHB zo'n haat naar de bevolking toe? Zijn het religieuze frustraties?
Is hij heel zijn schoolperiode gepest en wil nu nog steeds wraak nemen?
Is hij nog steeds een aanhanger van het failliete Bush, Rumsfeld en Rove regime?
Mensen worden toch niet slecht geboren? Waar is het misgegaan?
Is EHB zo geworden door te luisteren naar bange religieuzen als Donner?
Viezerikken en andere criminelen vinden altijd een manier om bij de sites te komen die ze willen bezoeken. Daar helpt geen filter tegen.
Het uiteindelijke doel is natuurlijk ook gewoon controle op het internet. Zoveel vrijheid is helemaal niet goed voor ons, burgers. Daar moet de overheid over kunnen waken.
Slippery slope.
Actie helpt wellicht nog een beetje!
www.bof.nl/2010/09/15/doe-mee-met-act...
Ballin is een heel eng mannetje die zo snel mogelijk weggeschopt moet worden.
Mensen die over proxy en no-ip beginnen snappen er geen klote van. Het is en blijft een poging tot het snoeren van een stem die niet gehoord mag worden door onze volksvertegenwoordigers. Of dat lukt of dat je er via een proxy nog wel bij kan is bijzaak.
Nu klikbaar:
cleanternet.org/
www.cleanternet.org
Filteren in plaats van opsporen en daadwerkelijk aanpakken. Zou Micha Kat dan toch gelijk hebben....
Leg liever die kinderpr0nsites plat (want daar hebben we het hier over, neem ik aan) en pak de makerts van die sites, ipv de site onzichtbaar te maken voor een piepklein deel van de wereldwijde populatie www gebruikerts.
Dan zullen deze sites wel bovenaan het verlanglijstje van Hirsch Stalin staan.
www.prisonplanet.com/
www.infowars.com/
"Zo blijft voltrekt onbekend welke websites binnenkort zullen geblokkeerd."
Brusselmans! Nee!
Overigens wat een onzin toch allemaal. Als je uit of juist in google terecht wilt komen kun je ook nergens terecht. Ga dan gewoon D66 stemmen of houd anders je mond.
En CDA'ers. Waar zijn jullie? Wanneer is voor jullie de grens bereikt?
Waar zijn de moedigen in jullie gelederen?
Of is het echt zo dat jullie de principes hebben opzij gezet voor de macht?
@Tjemig 11:03: Ik vertrouw de overheid niet. En ik vertrouw de overheid nog minder op het moment dat ze dingen in het geheim doen. Wat hebben ze precies te verbergen in dit geval, en wat zijn de redenen om dat te doen? Uiteraard moet de zwarte lijst geen index voor leuke kinderporno en doe-het-zelfterroristen worden, maar dat is gemakkelijk te realiseren zonder de hele lijst geheim te maken. Censuur is een bijzonder ingrijpend en gevaarlijk fenomeen, en iets dat *nooit* in het geheim mag plaatsvinden. Dit is bij uitstek iets waar de bevolking direct controle op haar regering moet kunnen uitoefenen.
Er zijn misschien wel redenen om een site meteen offline te halen. Maar die criteria moeten strak omlijnd zijn; vage kreten als "aanzetten tot haat" voldoen dus niet, daar valt van alles onder en we moeten niet in de situatie komen dat het OM daar in het geheim over beslist in plaats van een onafhankelijke rechter in het openbaar. Jij noemt het wachten op een vonnis, maar dat is niet aan de orde. Een rechter kan het geval snel bekijken en dan toestemming geven zonder formeel vonnis, net als bij huiszoekingen al het geval is.
Ik twijfel er nog steeds aan of er redenen zijn om snel (dat wil zeggen onmiddelijk in plaats van 2 dagen op toelating van de rechter wachten) een site offline te halen. Zelfs in het geval van kinderporno... bestrijd de gedragingen en de overtredingen, niet de platformen en de symptomen. Maar stel dat die redenen er wel zijn, dan moet er achteraf nog steeds een democratische controle op de individuele gevallen plaatsvinden. Dat vereist toetsing door de rechter, en niet op instigatie van de eigenaar van de site maar als een verplichting opgelegd aan het OM, met de bewijslast aan hun kant. Het vereist ook inzage in de lijst zodat de burger kan controleren wat er allemaal verwijderd wordt en waarom. Deze controlemiddelen doen helemaal NIETS af aan het vermogen van het OM om sites snel te verwijderen als het moet, maar ja, het is wel lastig voor ze om zich achteraf te moeten verantwoorden; ik kan me voorstellen dat ze dat niet willen. En dat simpele feit moet al genoeg zijn om die controle te eisen.
EHB moet zijn prioriteiten elders leggen. Zo'n zwarte lijst helpt namelijk niets tegen het van straat plukken van kinderen om te misbruiken en/of te vermoorden. De vraag naar KP is namelijk niet te stoppen door (openbare) bestanden wegtejorissen, het is namelijk een ziekte gedreven vraag die je niet geneest met onthouding. Daarmee is de zwartelijst niets anders dan alles wat de overheid onwelvallig is te bannen zonder vorm van een rechtsgang. Het is nog erger dan de regelgeving rondom boomkapperij, daar kan je nog een voorlopige voorziening aanvragen om de booom niet zonder proces omgekapt te zien. Dat moet ik nog met te bannen sites zien.
Hoe demissionair kan iemand zijn
seven | 22-09-10 | 10:44
Super goed verhaal. Weinig tegen in te brengen. De vraag is echter wat de oplossing is? Hij is voor revolutie, wie komt er dan aan de macht?
Als er een lijst zou zijn met sites die op slot gaan, zouden die sites dan niet even ergens een spiegeltje neer gaan zeten, hun gebruikers leren hoe ze moeten omkatten van kinderpron naar 表示できません ofzo?
Stir Glenfarclas II | 22-09-10 | 10:40
Tinus Trekveer | 22-09-10 | 10:32
Nietvoordekat | 22-09-10 | 10:29
Toch ben ik van mening dat sommige meningen met de harde knuppel de kop moeten worden ingedrukt i.p.v. met de zachte hand. Als iedereen weldenkend zou zijn zoals vele geschoolden in de Westerse wereld zou ik het absoluut met je eens zijn, maar helaas is een groot gedeelte van de wereldbevolking te onwetend of stupide. Dit soort mensen laten zich makkelijk beïnvloeden door populisten. Je ziet het over de hele wereld. Zelfs hier in onze welvarende maatschappij.
-weggejorist-
En dan nu echt belangrijk bericht:
AMBER ALERT (regio R'dam):
www.nu.nl/binnenland/2339147/amber-ale...
Dag democratie. Hello corporatisme (mag dat andere woord niet gebruiken van Godwin).
Binnenkort:
2 politieke partijen (uit 1 achterkamer).
2 automerken (uit 1 holding)
2 merken soep (uit 1 fabriek)
Competition is Sin (J.D. Rockefeller).
Werken zullen we. Werken, werken, werken en nog es werken.
Dag zieken en ouden: doei doei je kan niet meer werken dus zwaai zwaai.
We staan erbij en kijken er naar en maken er grappen over.
VVD? Mark?? Jeanine??? GL???? PvdA?????
Wanneer gaat de parlementaire democratie zien dat ze aan het verworden is tot een doekje voor het bloeden, maar dat andere krachten de agenda bepalen?
OT: waar blijft de paginagrote Amber Alert op GS?
Met een beetje technische kennis kom je overal waar je zijn wil maar dat terwijde. Laat ze gvd die verspreiders van kinderpron eens oppakken.
Tis fucking bizar dat er meer gedaan wordt aan auteursrecht online dan aan de rechten van het kind.
Christen zijn helemaal niet voor vrijheid. Althans niet de vrijheid van de ongelovige vrije burgert. Die vrijheid is namelijk eng en onzedelijk. God weet wat goed voor u is en EHB is zijn koorknaapje die het allemaal wel even zal regelen.
nog 3 minuutjes
rara | 22-09-10 | 10:59
Hoe komt u trouwens bij dat dit 'het plan' van HB is. Die man weet helemaal niets van internet, de praat keurig na wat zijn (vn PvdA) beleidsambtenaren opschrijven.
Tjemig | 22-09-10 | 11:03
Leve de politiestaat, lekker veilig achter de geraniums.
Muxje | 22-09-10 | 10:50
Ben wel heel geroerd om het feit dat je me dit allemaal probeert uit te leggen, er van uitgaande dat ik 'de eerste ben die het niet snapt'. Op het moment dat je die aanname doet maak je al je eerste denkfout. Je tweede zal ik je vergeven, maar wil er toch even op reageren.
Denk je nu werkelijk dat de sites die je nu opnoemt in aanmerking komen om op slot te gaan. Als dat zo zou zijn ging ik meteen achter je staan. Maar denk eens door, zijn er geen sites waarvan je werkelijk denkt dat die maar beter (soms tijdelijk) plat moeten. Jihaad sites, site van hooligans waar ze op eens acties coordineren. De overheid moet op dat moment de stekker er uit kunnen trekken, niet eerste even naar de rechter en tot kerstmis wachten op een vonnis, nee meteen acteren en achteraf verantwoorden.
laagvliegert | 22-09-10 | 10:53
Is niet alleen Nederland. gebeurt ook in de VS en andere landen. Een Bilderberggroep meer of minder verandert daar weinig aan, al is het waar dat de moraal van vermeend NW7-agent en nazi B. von L.B. en het Thule-Gesellschaft nog onverkort geldt in grote delen van het Haagse.
@Tjemig | 22-09-10 | 10:44
Nee, maar ik doe ook niet mijn best om die indruk te wekken door middel van het plaatsen van drogredenaties.
OT...
Niemand die zich trouwens ergert aan een P. de Leeuw, die sex grapjes maakt terwijl hij in gesprek is met 2 zieke meisjes van 12 en 15??
brrrrrr die enge nare christenkeffertjes met die vieze vingertjes aan dingen zitten.. in naam van de heere, de overheid als dienaresse gods. als die heere bestaat had hij deze dwazen allang tot zich genomen.
Hans Klok mag wel op gaan passen. Die Hirsch Ballin is onderhand een betere illusionist dan de 41-jarige windwapperhaartovernicht uit Purmerend... Die blacklist ister natuurlijk helemaal nie... Ik verdenk de ambtenaren van D'n Ouwe Ernst er ernstig van een koddig variant bedacht te hebben op deze klassieker uit John Cleese's How To Irritate People: www.youtube.com/watch?v=xJSey8HRUhU
wat is het volgende : niet twitteren , facebooken , hyven etc. van 0800 tot 1700 ?
Het is doodeng dat de staat kan bepalen welke websites ik wel of niet mag zien en dat zonder tussenkomst van een rechter.
Het gewone publiek wordt in slaap gesust met het verhaal dat het gaat om het tegengaan van terrorisme of kinderporno maar de zaak Nekschot bewijst dat de overheidstentakels veel verder gaan.
Let op uw saeck !
An die ARBEIT | 22-09-10 | 10:54
Beetje kort door de bocht he...
xD
Hoe komt die gek erbij dat dat allemaal maar mag?
@Andie 10:54
van voor?
* Giet koffie in gezicht *
@Denkt Na | 22-09-10 | 10:26
" De partij van voor de vrijheid "
What's in a name?
Babyolie, denk je nou echt dat daar baby's in verwerkt zijn?
NL als proeftuin voor de NWO.
Ik blijf het herhalen: De paps van Bea is een van de grondleggers van de Bilderberggroep. Hoeveel aanwijzingen heeft iemand nodig om 1+1 op te tellen?
Amber Alert is mooi.
Maar gaat zeker weten ook gebruikt worden om dissidenten snel te pakken te nemen.
Dissidenten staat gelijk aan iedereen met een andere mening dan de staat.
Ballin en Donner, jullie hebben gewonnen. Ik ben moe, moedeloos. Braaf laat ik het tegenwoordig over mij heen komen. ID plicht, biometrisch paspoort, bank identificatie plicht, burger "service" nummer, ov-chipkaart, kilometerheffing, gezichtsherkenning in trams, whatever. Privacy, dat is iets van vroeger.
aardappelninja | 22-09-10 | 10:39
Helemaal gek ben ik ook niet, maar ik geloof er geen zak van dat je 'zo maar' op die lijst komt. Die lijst zal heus wel geclassificeerd zijn als 'top geheim'. Maar zal zeker worden besproken in diverse wergroepen bij Justitie Bzk en EZ en de besloten kamer commissie waar alle partijen zitting in hebben, dus is het niet alleen Ernie die er over gaat.
OT: Meisje vermist in Rotterdam! nl.missingkids.com/missingkids/servlet...
@Tjemig 10:29: Ah, de eerste persoon die het echt niet snapt dient zich al aan. Kinderporno? Het begint vrijwel altijd met kinderporno, maar HB heeft zelf al gezegd dat de criteria verruimd kunnen worden. Aanstootgevende sites (Nekschot's cartoons), opruiende sites (Flitsservice), beledigende sites (Geenstijl), sites die een gevaar voor de democratie zijn (alles waar Wilders op publiceert). We hebben daarbij de toezegging van HB dat er "zeer zorgvuldig mee wordt omgegaan" en dat alleen zaken langs deze weg worden weggehaald als daar enige haast bij geboden is. Net als de zorgvuldigheid die rond de huiszoeking bij Nekschot betracht is, of bij de vele andere miskleunen van het OM.
Kortom, het is volstrekt onacceptabel dat sites weggehaald kunnen worden zonder duidelijke criteria, zonder tussenkomst van de rechter, en (mocht de weg via de rechter te lang zijn) zonder een goede controle achteraf. Dit is de zoveelste wet om het luie OM van dienst te zijn en de rechters buiten spel te zetten. Dat "moeten we niet willen met z'n allen" om het maar in CDA-termen uit te drukken. De criteria moeten openbaar zijn, de lijst moet openbaar zijn (in bepaalde gevallen zoals kinderporno zonder URLs), en nadat een site uit de lucht is gehaald moet het OM nog steeds naar de rechter om achteraf te toetsen of de censuur wel correct is toegepast. Die actie en de bewijslast zijn dus niet voor de siteeigenaar maar voor het OM, zij het achteraf.
Waarom trouwens niet wat meer informatie hier over het overheids internet dat aangelegd is. Verbindt alle overheden los van het publieke internet. En natuurlijk de trouwe bedrijven. Zie geschiedenis laatste bijvoorbeeld via een google query op Gladio en Philips.
@Watler | 22-09-10 | 10:45
Er zou onderzocht worden of er een DB-7 bij dat ongeval betrokken was, zo gaan gingen de geruchten gisteraevend al aan tafel bij de stamppot brûn'boon' te Norg...
Tjemig | 22-09-10 | 10:44
Nee, is dat een domme reactie?
Tjemig | 22-09-10 | 10:41
Het gaat er mee om dat wat hirss doet erg doorzichtig is, kinderporno stop je niet dit soort killswitches. Dit is gewoon weer een volumeknop die in de wetgeving wordt geplaatst, waarmee uiteindelijk alle kritische geluiden tegen degene die de knop beheert in de kiem kunnen worden gesmoord. Heeft nauwelijks wat met kinderporno te maken, alleen met mondige burgers die proberen zelf informatie te verzamelen om evenwichtige democratische beslissingen op te funderen.
Wanneer je dusdanig kortzichtig bent, dat je dat niet begrijpt, rest mij alleen te zeggen "Tieft toch op"
Tjemig | 22-09-10 | 10:41
politie is altijd kut, ook als je ze nodig hebt. Maar ja, waar moet je anders heen als je net beroofd bent he, zelf er iets tegen doen mag ook niet, voordeel daarvan is wel dat je de politie eerder ziet dan wanneer je ze vraagt om te komen ....
Tjemig | 22-09-10 | 10:41
Hoe weet je nou dat dit met name kinderporno zou moeten tegen gaan. Heb jij die lijst wel? Overigens kan een site met kinderporno nu al zonder veel problemen uit de lucht gehaald worden, daar heeft EHB geen rode knop op zijn bureau voor nodig.
Brekend nieuws: pliesie 010 doet er maar weer 'ns een amber alert uit. Dit keer vermist: Kaylee Geertsma uit 010, zeven jaar, 1m35 blond haar, wit-roze broek en rose shirt. Info naar 0800 6070. Dit is géén grap...
En Rutger maar ginnegappen over hoedjes met Sabine Uitslag, terwijl Fleisch een follo-up presenteert over een dodelijk verkeersongeval te Drenthe. Mooi man, dat PowNews.. daar hebben we wat aan.
rara | 22-09-10 | 10:34
nee, is u een radicale actiegroep?
Nou doe het dan maar www.turnofftheinternet.com/
ik ga buiten spelen
Italiaanse toestanden. Neem bv Beppe Grillo, luis in de pels en verbannen vd Italiaanse tv en kranten en heeft alleen nog het internet (en pleinen, zaaltjes)
En ook niet huiverig om ook voor Berlusconi daarvoor ook links aan te pakken:
In 1987 during the Saturday night TV show Fantastico 7, he attacked the Italian Socialist Party and its leader Bettino Craxi, then Italys Prime Minister, on the occasion of his visit in the Peoples Republic of China. Grillo said:
If the Chinese are all socialists, whom do they steal from?
The joke hinted at the totalitarianism of the PRC, but even more to the widespread corruption for which the Italian Socialist Party was known. As a consequence, Grillo was effectively and silently banished from publicly owned television; yet, he was vindicated a few years later when the Italian Socialist Party had to be disbanded in a welter of corruption scandals known as Tangentopoli, uncovered by the Mani pulite investigation.
Hij is een politiek actieve bn-er (komiek, acteur) uit Italië goed verhaal. Verstandige man, en hij heeft iig nog een accountantstitel wat hem enig financieel inzicht en autoriteit geeft qua politiek en financiën. Beppe is weliswaar linksig, maar iig verstandiger qua financiën en meer anti-corruptie en verspilling dan links gewoon is, beter verstandig links dan regentenlinks, of anti-democratisch autoritair rechts zoals nu Italië.
tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2010-2...
gemist? hq beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/...
EHB moet wel.
Ze weten dingen van hem.
Lees The Prometheus Deception van Ludlum (en.wikipedia.org/wiki/The_Prometheus_D...)
Prachtige novel over dit onderwerp.
Laten we dan gelijk dierenpr0n verbieden. Alsjeblieft.
*Low Orbit Ion Canon afstoft*
Ergens snap ik de ractie op dit onderwerp niet zo goed.
Veel mensen beroepen zich op hun vrijheden op het internet, waarmee zij willens en weten ook vrijheden voor onrechtmatigheden in stand houden. Maar zodra je in hun fysieke wereld komt, dan schiet de overheid in eens aan alle kanten te kort. Pedo in de woonwijk, tbs-ers waar niet op gelet wordt, buitenlanders hier te kort en daar te lang, politie is kut in alle gevallen behalve wanneer je ze nodig hebt enz enz. Nu doet de overheid iets aan, metname kinderporno, en staat ineens de boel in de fik. Tieft toch op, wat doorzichtig.
Viel Spass im NeeDDRland.
Als je geboren wordt heb je ongevraagd met een bezetter te maken die macht over je uit gaat oefenen. Uit praktische overweging wil ik dat spel wel meespelen, maar dan wel als we de spelregels zuiver houden.
Nu gaat die bezettende macht (de overheid) mensen verdacht maken zonder dat zij dat weten. De nazi's zijn dus nooit weg geweest.
Vergelijkbaar met geval vorige week: de AIVD heeft de plicht je te informeren als je afgeluisterd bent, maar doet dat zelden.
Als de overheid zich niet aan de regels houdt, waarom zou ik dat dan wel?
Nou, misschien omdat ik nog een beetje fatsoen heb en de overheid gerund wordt door maffia.
@ITEACHYOU | 22-09-10 | 10:22
De afgelopen twintig jaar hebben die sites voor veel onrust gezorgd, niet? De samenleving is niet in staat met meningen om te gaan. Heel goed dat schimmige clubs gaan bepalen wat je mag lezen en wat niet. Weg met objectieve informatievergaring. Tuttut, nergens voor nodig dat u die site bezoekt, burgertje. Er staat toch alleen maar gif op. Geloof ons nou maar. Straks gaat u nog Wilders stemmen, zo erg wordt het dan.
Hey Rutger, ipv popi jopi grapjes te maken met je nieuwe 2e kamer vriendjes, vraag eens aan EHB waar dit op slaat, laat eens zien dat je ballen hebt !
En uiteraard zendt dat dan op Pownews uit, misschien trek je dan later ook eens kijkers !!
Tjemig | 22-09-10 | 10:29
Die kinderpornoransapen zetten hun plaatjes toch niet zomaar online. Die engerds zijn zeer behendig in het verstoppen van hun materiaal. Deze killswitch zal eerder gebruikt worden om blogs van cartoontekenaars en wikileak achtige sites op zwart te zetten denk ik. EHB geeft je een vals gevoel van bescherming tegen narigheid terwijl je eigen vrijheid op zwart gezet wordt.
Godverdomme, dit is echt ongelovelijk. Dit is staatscensuur. Welke websites gaat het dan over? Alles waar de overheid het niet mee eens is ? GeenStijl, de Vrijspreker, IndyMedia, Sargasso en dat soort dingen??
Hirsch Ballin, je bent een vreselijk mannetje. En dit is dus de reden dat ik niet meer op dit soort CDA huichelarij ga stemmen. Nooit meer.
@Tjemig | 22-09-10 | 10:29
Dit gaat niet over kinderporno. Dergelijke sites kunnen nu al per direct uit de lucht gehaald worden, en elke provider zal van harte meewerken. Bent u Hirsch Ballin?
Ik vind het zeer vreemd dat juist een figuur als Hirsch Ballin, check zijn familiegeschiedenis nl.wikipedia.org/wiki/Ernst_Hirsch_Bal... , de drijvende kracht is achter dergelijke dictatoriale , facistische , totalitaire maatregelen.
Veldmaarschalk Sorry | 22-09-10 | 10:20
LOL
Blijf het wonderlijk vinden dat EHB niet van de pepermuntsabbelende refo brigade is.
@ Nietvoordekat | 22-09-10 | 10:30
Dat ze de term vrijheid in hun partij naam voeren en LOUTER TOEKIJKEN terwijl dit instelling wordt gebracht.
Dus PROEST PROEST PROEST om die term vrijheid in de naam van deze twee.
Marketing bullshit. Meer is het niet.
Zolang ernst geen eigen liedje heeft neem ik hem niet serieus;
www.youtube.com/watch?v=jmLEt5oI5i8
En woppen is niet zo langdradig hoor, gs know your facts;
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/goed-...
ITEACHYOU | 22-09-10 | 10:22 Yep dat zie je goed, wat voor jou namelijk "gif" is, is voor de ander slechts zijn mening. Wat ik niet begrijp is dat alles achter gesloten deuren gebeurd, wat is daar de reden van. Nu zal iedereen er op duiken en is het dus gedoemd te mislukken. Met hotspotshield trouwens omzeil je elke beveiliging, tenzij ze die ook op de lijst zetten natuurlijk. We zullen zien hoe ver het gaat de komende tijd. Is er al bekend wanneer het filter aan gaat?
Enneh, wat kunnen wij er als goed bedoelende reaguurders nou aan doen? behalve een beetje klagen onder zo'n stukkie.. Handtekeningen akties? duh.. EHB uitschelden? alsof dat em wat doet. Maarreh.. wat dan wel?
ecologiste | 22-09-10 | 10:29
PMS?
EHB leeft echt noog in 1812. Kan iemand die man vertellen dat zijn kabinet is gevallen. Vieze vuile engnek.
Gebrek helder doel resulteert gegarandeerd in niet onderbouwd uitsluiten van allerhande sites, eerst de 'geestelijke' (kerk)kinderporno, daarna geestvervuilend geenstijl, daarna geestdodend gokken en er hoeft geen verantwoording voor worden afgelegd, er is immers geen duidelijk doel.
Voor mensen die denken dat je met een proxy of DNS iedereen te slim af is, al het verkeer op je PC gaat via je provider. Die blokkeert IP ranges. Klaar is Ernst.
Een aantal providers zoals UPC draaien al een tijdje proef, EHB wil dat ISP's verplicht worden die lijst te hanteren. Hoe die lijst tot stand komt hebben we gezien op Wikileaks toen deze de lijst van Denemarken publiceerde, hetgeen ervoor zorgde dat Wikileaks in Australie al Verboten werd, inclusief die lijst in kwestie. Wazige clubjes kunnen zonder controle IP ranges aandragen.
Alles maakt onderdeel uit van ACTA dat nu doodleuk wordt ingevoerd. Dag Wikileaks, dag Piratebay.
Denkt Na | 22-09-10 | 10:26
Voor iemand met jouw naam denk je niet al te hard na of wel. Wat hebben de VVD en PVV hiermee te maken?
Kijk zulke dingen krijg je als een een vaag clubje (SIDN) met semi-democratie buiten je democratische kaders laat groeien. Ze mogen doen wat ze willen, onder enkele voorwaarden (uitvoerende macht zijn zonder tussenkomst van de rechter). Ongelofelijke fails die SIDN. Corrupt tot op het bot, maar wel netjes met een stropdas. Niet om geld, maar om 'het zich belangrijk voelen'.
Blah Rich Rents Sin.
Dus eigenlijk: bits of freedom komt op voor het recht op kinderporno en andere gore zooi op het internet. Wat nu als Hirsh die lijst wel geeft, zouden die pedoplaatjesverkopers dan niet gewoon een nieuw domeinnaampje aanvragen? Trouwens als je op die lijst staat heb je dat als Modavische aspergeteler snel genoeg door hoor, geen pedogluurders meer uit NL. Zodra de overheid ook maar een bitje aanraakt is daar protest tegen. Allemaal kinderloze wetboekfappers denk ik; Bits of feel dom lijkt het meer.
ITEACHYOU | 22-09-10 | 10:22
Da's gewoon onzin. Sites kunnen nu ook nog wel uit de lucht gehaald worden, dat loopt via de rechter. Allebei de kanten kunnen hun verhaal doen, en de rechter maakt op basis van het bewijs een zo rechtvaardig mogelijke beslissing. Wat je nu krijgt is dat de OvJ een knopje krijgt waarmee hij naar eigen goeddunken, zonder dat de rechter er iets mee te maken heeft, een site uit de lucht kan knallen.
Dit hoort niet thuis in een rechtsstaat.
Ernst Hirsch Ballin, channEl BirtHs sir? BlaH inch rEnts sir!
Ernst-ige zaak, een vrij medium censureren..
De oplossing is de geheime, papieren verzetskrant. Afdrukken in een achterafkamertje en s'nachts verspreiden. Wie regelt het papier en wie de inkt?
@Superior Bastard.
Netjes. 2 minuten. En ondertussen zit Brusselmans nog steeds te zoeken.
@necrosis:
*staat klaar*
misschien offtopic, waarom zetten ze ook niet al die phising sites erop. Of nog beter het opsporen van degenen die er achter zitten...
VVD = Vrijheid (PROEST)
PVV = Vrijheid (PROEST)
Wat vindt @JeanineHennis?
@ Napeauleon | 22-09-10 | 10:23
Dan komt er een geheime lijst van geheime remote desktoppers die in het geheim afgesloten moeten worden via geheime afspraken met je provider. De wet daarvoor is al (in het geheim!) in de maak.
EHB.... mmm,
is dat die met dat bruine hemd?
waar is m'n adsl nu opeens?! WTF?
@ ZDEV | 22-09-10 | 10:21
; voor het record in de root zone file en klaar is kees
instant dead
EHB bedoelt een spamfilter? zou niet misstaan op Geenstijl met die focking reclame overal
"Naast de directeur en een administratief medewerker werken er drie mensen wiens dagtaak het beoordelen van de meldingen is."
Zo, 3 man maar liefst! en dat op basis van deze verhelderende regel:
"Gebrek helder doel geen obstakel voor internetfilter"
Surfen op een PC die staat op een of ander wetteloos eiland, remote desktop?
Voor iedere kostbare (want intensief qua controle) maatregel is een kostbare oplossing te bedenken.
Kap er nou mee Ernst.
Dit kun je niet winnen.
U moet werken en niet zeuren. Internet based reseach is een waste of time.
Uw leiders leiden u wel, daar hoeft u als volk geen seconde tijd in te steken.
Voor de liefhebbers: een vid over de gevolgen van sterk bestuur: Mao
www.wanorde.nl/geschiedenis/382-china-...
Voor alle stille liefhebbers van sterk bestuur (half de narcistische reaguurders).
Democratie heeft zijn nadelen, maar houdt de auto wel op de weg door interne correctie.
@Superior Bastard 10:14
Fout!
Het comment van @niet voor de hond wordt straks tussen zijn "wangen" gepropt.
Ik verwacht een -edit:buk eens!
*grinnikT*
Voltrekt? Ik ken wel het woord aftrekt........ Waar is die sssssssssssssssssssss gebleven? Die censuur zal allemaal wel meevallen. Het is toch niet erg als de website van de KKK, White Power, Moslimextremistische partij of iets dergelijks wordt platgelegd of zie ik dat verkeerd? Of dient de vrijheid van meningsuiting zo principieel te worden verdedigd dat die mensen hun "gif" maar mogen blijven verspreiden?
Premier Rutte, van de volkspartij voor vrijheid en democratie, leest U mee??
Ernst Hirsch-Ballin is een gevaar voor de rechtsstaat. Deze verknipte jurist moet er nu per direct uitgegooid worden, en mag nooit meer minister worden of op een belangrijke positie terecht komen.
dar klinky als stichting CIS
Maar even wat technisch commentaar. Hoe denkt men die sites te kunnen blocken? Op IP-adres? Kwestie van DNS aanpassen.
Op domeinnaam? Mirrors van sites zijn zo gemaakt en via dynamische DNS ben je zo weer in de lucht. En anders heb je een adres via social media zo weer in de lucht.
Of willen ze op content en context filteren? Dan moet je brute censuur en filtering gaan toepassen op ELKE bit en byte.
En wat te doen tegen content die via secure connecties of VPNs wordt geshared?
Ik zeg dat het een dikke fail wordt. ICT en overheid, gegarandeerd een puinzooi. Kost wat, maar dan heb je ook niks.
@ Creaguurder | 22-09-10 | 10:19
Was dat niet juist al één van de peilers van XS4ALL?
nu begrijp ik waarom mijn eigen website ( http:/www.tv-zero.nl ) zo weinig bezoekers trekt, ik zal wel iets verkeerd over Ernst Hirsch Balin gezegd hebben. Daar zit het CDA achter.
vanhetgoor | 22-09-10 | 10:17
euhhh nee, dat komt waarschijnlijk door de slash die je vergeten bent (het is: )
succes!
Vrij logisch. Het internet is het enige medium waar de overheden geen controle over heeft. Nog niet. Hoe populairder sites als Wikileaks worden hoe meer overheden gaan proberen dergelijke sites monddood te maken. Dit is wel een topic die ik heel nauwlettend in de gaten ga houden. Als EHB dit voor elkaar krijgt en ook gaat praktiseren dan moeten we de straat maar op. Trutger lees je mee? Zo ja, ga dan even heul rap vanaf vandaag Ernstje stalken met je roze microfoon.
kleingrutter | 22-09-10 | 10:12
Ah zo. Probleem daarmee is meestal dat het nogal lastig is om iemand te bannen als je z'n echte IP niet weet. Tenzij je ge-user-banned bent, in dat geval moet je dus een nieuwe nick aanmaken.
Anyways, volgens mij is het volgens de wet niet illegaal om via een proxy te surfen.
Hier ligt een gat in de markt voor de Provider die hier tegenin gaat.
Het kost je even wat moeite met enkele rechtszaken tegen de staat, maar uiteindelijk zal iedereen zijn abonnementen opzeggen bij UPC en Ziggo en noem al die provider-collaborateurs maar op.
Massaal zal iedereen kiezen voor de provider , die zegt: "Fuck You EHB, wij houden internet open en alles toegankelijk voor iedereen in het vrije westen."
Eucalyptas | 22-09-10 | 10:16
Sorry , voelde een uitdaging.
Yep.
Proxy it is.
Revolutie!
-weggejorist-
In 2012 gaat toch alles plat. Valt me nog mee dat EHB dat niet in een wet heeft laten vastleggen...
Laten we allemaal CDA gaan stemmen. Dan gebeurd al deze ellende tenminste snel en dat bekort de tijd dat we in spanning zitten. O o o, wat neem ik het het CDA kwalijk dat ze de democratie niet meer dient, maar andere Wereldse Heren.
@Superior Bastard | 22-09-10 | 10:14
Ja, ga het een beetje voorzeggen.
Iran kan nog wat van Nederland leren.
In 2013 komt er een zonnestorm die het hele internet op zwart zal zetten:
www.hln.be/hln/nl/961/Wetenschap/artic...
Dus wat onze zonnekoningen allemaal bekokstoven maakt mij de pis niet lauw.
en nog bedankt, rechtsstemmerts!!
niet voor de hond | 22-09-10 | 10:12
Tussen zullen en geblokkeerd. Stop de tijd.
In beroep gaan achteraf? Hoe? Je kan als club niet meer bij je mail (want je domein is dood en via een ip address/directory kom je er alleen bij bepaalde providers nog maar bij).
Wie o wie in het Parlement gaat nu eens werk maken van de afzetting van EHB. Heeft deze man nu onderhand niet alle (A L L E) grenzen van de rechtsstaat vermalen?
-weggejorist-
Ik ken een heel leuk WOB meisje bij VWS. Lekkerste ding ooit. Ik zou bijna weer remigreren en ambtenaar worden.
Nietvoordekat | 22-09-10 | 10:09
Nee, ik bedoel meer met websites zoals Geenstijl bijvoorbeeld. Wanneer je dat gebruikt wordt je vaak gebant.
Wat Ot van Dalen zegt.
Dus GS kan zomaar op zwart gaan, zonder uitleg of verklaring.
Hoe? Simpel: DNS in bijvoorbeeld de .nl root.
Type ; voor een record en een site is wereldwijd dood, zonder enig lastig provider gedoe.
Reken maar dat ICANN dergelijke 'juridische faciliteiten' aanbiedt voor elk toplevel domain.
Kijk de contracten van de ICANN met de toplevel providers (like SIDN) er maar op na.
EHB zal de nieuwe geschiedenis boeken in gaan als Johannes de Doper (de wegvoorbereider voor een stabiele maatschappij -lees: dictatuur).
De beste censuur voor EHB is als we zijn ADSL afsluiten, hoeft hij zich nergens meer druk om te maken.
Ja maar EHB weet het zelf ook niet, die heeft van z'n leven nog nooit zelfs maar een emailtje verzonden
kleingrutter | 22-09-10 | 10:07
Is het illegaal om via een proxy te surfen dan?
Een simpel proxietje en je bent er voorbij?
Welkom in China :)
Da Buschauffeur | 22-09-10 | 10:06
Daar kun je grote problemen mee krijgen als je dat gebruikt.
zwarte lijst? Als het digitaal is, is het te lekken.
Kom op mensen, denk, als de miljoenen nota lekt, lekt die crap server van Den-Haag wel meer dan dat.
Tja als zo'n lijst openbaar wordt blijkt natuurlijk ook dat er allerlei websites op staan die alleen wat critisch zijn over bijvoorbeeld EHB of het CDA zelf.
EHB zou niet misstaan in Irak!
www.hide-my-ip.com/ lost vaak veel van dit geneuzel op
REAGEER OOK