Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Paus: "U bent een seculiere nazi"

hitlergroetkatholiek.jpg Zo, de paus staat er weer mooi op. De Heilige Soepjurk is koud geland in Groot-Brittannië voor het eerste staatsbezoek sinds dat schisma. Begint ie gelijk om zich heen te ranten. Even die rare Anglicanen laten zien hoe je dat nou aanpakt qua normen en waarden. Want “het uitsluiten van God en van godsdienst en de daaraan verbonden deugden” leidt tot hel & verdoemenis. Concreet voorbeeld: Adolf Hitler. Jawel, dat is nou zo’n typisch gevalletje van het Atheïstische Kwaad. Zegt de paus. Oh, en de holocaust komt ook doordat die nazi’s niet van die regelmatige kerkgangers waren. Dus knoopt u dat maar goed in de oren. Wie niet in god gelooft (en dan ook nog eens volgens de opvattingen van het Vaticaan) gaat op een zeker punt joden vervolgen. Wacht maar, drie weken zonder hostie en de rechterarm begint te trekken. Vraag terug aan Benedict. Hoe zat dat ook al weer met het Vaticaan en de nazi's? En moet je wel praten over het bloed aan de handen van atheïsten, als je zelf zaad aan je fikken hebt. Van alweer zo'n misbruikschandaal. Documenten over de seksuele tradities van de katholieke kerk staan hier. Dus laat die paus eens z’n grote waffel houden over niet-gleuvigen. Opdat hij nog een aantal van die speeches houdt. En de kerken over 10 jaar leeg staan. Update: Jamme.. ergh gelukkig: aanslag mislukt. Geen nazi's. Ook geen atheïsten...

Reaguursels

Inloggen

UPDATE: iedereen is vergeten dat de vaticaan ook nazi's naar zuid-amerika heeft laten ontsnappen. en dat ze ook hele dikke vriendjes zijn met de mafia.

het is de grootste georgaaniseerde crimineele organisatie, die godverdegodever zich ook nog eens vergrijpt aan de zwakste... maar ik vind die ouders net zo erg want die laten zich hersenspoelen.. ZIEK zijn ze

beest033nl | 19-09-10 | 21:47

Tja, hetzelfde als met doping in de sportwereld... Veel mensen zijn er tegen, maar toch gebruiken sporters. Is daarom elke sporter een junk??

En wat betreft degene die wel jongetjes/meisjes hebben misbruikt: gewoon het doppie eraf hakken

Mauz_is_waus | 19-09-10 | 16:24

@ caudillo | 18-09-10 | 20:42

Ook dit keer ben ik het met u eens. Hypocrisie is niet beperkt tot het katholicisme, maar strekt zich veel verder uit. Wel lijkt me dat hypocrisie via de kerk snel aangeleerd kan worden zodat het gedurende rest van iemands leven een handig gereedschap is om in bepaalde netwerken te overleven. De waarheid onverbloemd vertellen betekent namelijk dat men de waarheidsverteller als een ongeleid projectiel beschouwd. Of het nu waar is of niet wat de waarheidsverteller vertelt maakt natuurlijk wel uit maar het gaat vooral om de manier waarop men conceptualiseert. Want het is de bedoeling van de onverbloemde om de dingen onbevangen tegemoet te treden en van daaruit tot inzicht te komen dus geen scherm optrekken van hypocrisie waarachter belangen onderling verdragen sluiten. En nogmaals NIEMAND heeft de waarheid in pacht.
Os, quod mentitur, occidit animam.
Dogma's zijn slechts handvaten die uiteindelijk de persoon die zich er telkens weer op verlaat stompzinnig maken.

"Ave, Imperator, morituri te salutant"

ecologiste | 19-09-10 | 11:10

Die RK's kunnen ook lekker alles verdraaien.
De Katholieke Kerk heeft de Nazi's juist gesteund.

Masterbe01 | 19-09-10 | 05:02

@ecologiste | 18-09-10 | 09:05
Hallo ecologiste, goed U te zien
-
Ik spreek U niet tegen.
Ik bedoelde alleen dat het onrechtvaardig was om IEDERE RK priester maar een viezerik te vindem.
-
Dat er dankzij het celibaat wat meer engerds tussen zitten, zoals hierboven door Pteranodon geadstrueerd, lijkt mij niet onwaarschijnlijk, maar er zijn, naar mijn stellige overtuiging, ook hele brave.
-
En ja, misschien was Ratzinger niet zo'n goeie keus. Maar ja, daar gaan wij niet over.
-
Heel oud mopje:
Moos: "Sam, Sam, hejjet gehoord? De Paus is dood!"
Sam: "Maak je niet druk, man. Ze nemen toch weer een katholiek."
-
PS. Ik ben NIET RK.
En atheïsten knijpen ook wel in het donker, hoor. Er zijn andere redenen dan de religie om hypocriet te wezen. maar dat wist U al.
-
Het ga U goed.

caudillo | 18-09-10 | 20:42

Schoorsteenveger | 18-09-10 | 14:17

Teaching no preaching. Als jij op de pulpit gaat staan in de kerk zou ik zowaar naar de kerk gaan! Hulde voor deze ware woorden. Volgens mij raak je weer eens aan de kern. Love it!

ecologiste | 18-09-10 | 18:38

Hitler is katholiek opgevoed. Dus daar ging het fout.

robbie62 | 18-09-10 | 18:03

In maart 1945 deserteerde hij... Ja toen was het al bijna voorbij.

Da was ik nie... | 18-09-10 | 17:40

ecologiste | 17-09-10 | 20:41
Ach, we kunnen ons op allerlei wijzen verbonden voelen. Met elkaar, met de natuur, met de wereld, met het al. Een animistisch geloof, of een geloof in duizend goden en geesten is van een volstrekt andere orde dan een monotheïstisch geloof als het christendom of de islam. Waar alles wordt teruggebracht tot de Wil van maar één God wordt de moraal ook afgeleid van die ene God, en dan begint de ellende pas goed.
Naar mijn stellige overtuiging kun je je één voelen met de mensheid, met alles, met het Al zónder dat in die ervaring een God hoeft te figureren, laat staat één God die dit allemaal gewild zou hebben. Als je daartoe in staat bent, dan zit je op een hoger plan denk ik dan wanneer je gevangen zit in een religieus systeem dat jouw ervaren en handelen van voor tot achter, van links naar rechts en van boven naar beneden invult en vastspijkert, aan een kruis bijvoorbeeld. Vele mensen die tot christelijke helden, heiligen of martelaren zijn 'veroordeeld' zijn vóóraf lieden die in staat zijn om zich één te voelen, onafhankelijk van en geheel los van het systeem dat ze heeft geconfisqueerd en geëtaleerd. Alle deugden waarop het chtristendom zich laat voorstaan bestonden en bestaan óók los van dat systeem.
*preekmodus uitzet*

Schoorsteenveger | 18-09-10 | 14:17

Als er een christelijke reden is om de vrijheden van de Britse maatschappij te ondersteunen, dan is dat dat christenen zich in de bijbel nooit hebben bemoeid met andersdenkenden op een dwingende manier, van overheidswege. Hun organisatie was wat je tegenwoordig een sekte zou noemen. Andersdenkenden werden met rust gelaten behalve dat je je meningsuiting kon gebruiken om mensen te proberen te bekeren. Meer niet. Christenen die het van overheidswege anders zien, gaan hun boekje te buiten.

Als de Paus in zijn speeches pedofilie als een ziekte beschrijft, dan hoopt hij misschien dat mensen de kerk zielig vinden en er op die manier bij blijven. Als er echter een concurrerende kerk opstaat die het moreel wel goed voor elkaar heeft, dan heeft de RK kerk ogenblikkelijk het nakijken. Dat is waar hij bang voor is en daarom is hij tegen een pluralistische maatschappij.

Zo moeilijk is het niet om te begrijpen dat de perversie van de priesters er is, dat komt door o.a. het celibaat. Het celibaat filtert veel hetero's die op de vleesmarkt een kans maken ertussenuit zodat je verhoudingsgewijs veel andere mensen overhoudt (pedo's, homo's, verkrachters of een combinatie daarvan). Dat wordt verergerd door een arrogantie ten aanzien van psychologie, daar hebben ze bij de kerk geen kaas van gegeten dus herkennen ze symptomen van misbruik niet, weten het niet aan te pakken of maken zich er zelf schuldig aan zonder dat ze zichzelf ervan af kunnen (laten) helpen. Maatregelen kunnen dus alleen maar van buitenstaanders afkomen. Dat roept een kerk door die arrogantie zelf over zich af.

Het katholicisme is in Engeland nooit populair geweest sinds het onstaan van de Anglicaanse kerk. Vooral niet als je daarna nog eens een armada op het land afstuurt om het gedwongen te bekeren. Als je het bekijkt vanuit het weinige katholicisme, dan is Engeland inderdaad net als ontwikkelingslanden een missiegebied, maar om dan te liegen dat die kardinaal om gezondheidsredenen niet komt? Hij is gewoon geweerd om zijn onfrisse en arrogante ideeën dat Engeland wel eventjes tot het katholicisme bekeerd kan worden.

Als het argument is dat je tezamen Hitler bestrijdt, dan zal de Paus vast ook wel heel blij geweest zijn met Stalin. Als je je godsdienst nou echt een gunstig PR plaatje wilt geven, dan zou je ook goed uit de bus moeten komen als je je met normale mensen vergelijkt, maar dat lukt vaak niet...

De critici zeggen dan ook volkomen terecht:
"The British people have embraced a secular identity of their own free will, perhaps as a reaction to the ultra-conservatism of this recent papacy and the extremism that has been manifested by some forms of Islam. The secular identity of the British people is not something to criticise, but to celebrate."

Pteranodon | 18-09-10 | 13:54

Ook het zaad in Afrika blijft wederom welig tieren onder deze paus.

Pietje Bell1 | 18-09-10 | 13:50

Mike Oxlong | 17-09-10 | 13:47
bent u ook heiden,asatruer?

Verder bedoel ik die rapporten over dat gedoe met die kinderen. Heeft iemand die gelezen? www.standaard.be/extra/static/pdf/eind... jakkes

Nifelheim | 18-09-10 | 11:27

Gadverdamme,die rapporten! Is dat allemaal echt?

Nifelheim | 18-09-10 | 11:23

Dan zeg ik op mijn beurt... nergens vallen meer slachtoffers dan bij onderlinge religieuze conflincten. Het zijn dus niet de Atheisten maar de verschillende religies die elkaar bevechten. Omdat het veelal simpele zielen zijn die denken dat hun religie het beste is. Alsof de Geschiedenis niet heeft geleerd dat er altijd wel weer nieuwe vormen van Godsdienst opkomen en oude afsterven.

Nonbeliever | 18-09-10 | 10:58

Kunnen we niets iets slims bedenken om die traditionele Katholieken en fundamentele Moslims tegen elkaar op te zetten? Zeg maar haatjurken tegen haatbaarden. Als die nou flink met elkaar slaags raken, inclusief wederzijdse aanslagen en zuiveringen, roeien ze hopelijk elkaar lekker uit. Dan zijn we binnen afzienbare tijd zonder veel moeite van dat hele zooitje bijgelovigen verlost.
* gelukzalig verder dromen doet *

Magnum Force | 18-09-10 | 09:40

@caudillo | 18-09-10 | 03:55
Paus Benedictus XVI verzette zich in 2008 jaar nog tegen een VN-verklaring over homoseksualiteit en mensenrechten.
De homofobe Benedickhead houdt pedos handen boven hoofd. En de gevolgen zijn verstrekkend. In USA bijv. is seksualititeit zo bedekt. Wet T shirt night mag wel, cameltoes mag ook, als het maar bedekt is. Weirdos. In Staphorst worden ook de katjes in het donker geknepen. Daar krijg je verwrongen geesten van die makkelijk lichaam en geest kunnen scheiden en makkelijk de linkerhand niet laat weten wat de rechter doet. Het CDA is er ver meegekomen, de inquisitie ook.
Georganiseerde religies dulden geen vrijheid van mensen en daar hoort natuurlijk seksualiteit bij die het leven een zeer sterk realiteitsgevoel kan geven. Als je dat soort zaken gaat onderdrukken krijg je frustraties en een hoop ellende.

ecologiste | 18-09-10 | 09:05

dat Bennie Dictus lid van de Hitler Jugend is geweest... dat is zeker, dat Dolf atheist was, is nooit aangetoond of zelfs maar waarschijnlijk gemaakt. OK, de Nazi's hebben er minder lang de tijd voor gehad, maar gaan we door de geschiedenis het aantal dodelijke slachtoffers van gristelijk geweld optellen dan komen we aan een veelvoud van het aantal dat Hitler, Stalin en Pol Pot ensemble op hun conto hebben.

blackpeace | 18-09-10 | 08:31

Hitler was geen atheïst.
Hij heeft bij regelmaat aan zijn eigen 'uitverkorenheid door god' gerefereerd.
Ook had hij een pantheïstische overtuiging die Duitse grootsheid moest herleiden tot de Germaanse goden uit het verleden.
De man had het simpelweg te kort voor de kort om het leven zonder godheden aan te kunnen.

CynicalBastard | 18-09-10 | 08:10

Stel U een mens voor die homo's niet zo ziet zitten, ja die zelfs tégen homosexualiteit is. (Zulke mensen bestaan, hoewel hun standpunt op het ogenblik als erg incorrect wordt beschouwd.)
Vertel deze homofoob (idioot woord, trouwens!) over wat de priesters in de RK kerk allemaal gedaan hebben qua seksueel wangedrag.
En hij zal opmerken, walgend en vol verontwaardiging: "Maar dat zijn allemaal FLIKKERS!"
-
Ik denk dat iemand grote problemen zou krijgen als hij op grond van de immer in omvang toenemende schandalen, de gehele groep der homoseksuelen zou beschimpen als misbruikmakers met zaad aan hun handen. De katholieke priesters daarentegen....
-

caudillo | 18-09-10 | 03:55

99 pct van alle ellende, haat en oorlog in de wereld komt uit oude vieze boekjes.

prof.essers | 17-09-10 | 23:37

Reaguurders kennen jullie deze nog uit de jaren '80.

Popie Jopie van Pisa

Youtube

Popie Jopie van Pisa.

"En de Paus die komt naar Nederland."
"Drie dagen kussen wij zijn hand"

strikdewepstroper01 | 17-09-10 | 22:54

Bavianen hebben niets voor niets een, inmiddels ingesleten, afkeer van het verschijnsel gawd. Gelada's idem dito. Beide soorten staan erom bekend dat de harmonie binnen de groep belangrijker is dan wat het verschijnsel H. Sapiens wil opdringen. Duh.

kwajtsnet | 17-09-10 | 22:02

atheïsten staan er niet om bekend om het met kindjes te doen...

cameraman13 | 17-09-10 | 21:26

hij was toch zelf ook fout in de oorlog , 70 jaar geleden?

johnny2002 | 17-09-10 | 21:14

Het beste geloof voor de mens is GEEN!

camff | 17-09-10 | 20:52

Het blijft raar dat die mensen denken dat wanneer je een andere theorie aanhangt over het ontstaan van het leven, de aarde en het heelal je een slecht mens zou zijn. Face it Benedict: je verhaaltjesboek is al eeuwen achterhaald en de logica ervan rammelt aan alle kanten.

Ook raar trouwens dat vooral mensen die hun ideeen baseren op wetenschap slecht zouden zijn, en dat ze meer respect hebben voor mensen die in goden met 4 armen of een olifantenkop geloven, of een andere versie van hun eigen tovenaar. Natuurlijk herkennen ze zichzelf in die mensen die, ook volgens de Grote Pappa, achter wanen aanlopen.

WildPlassert | 17-09-10 | 20:43

Als er één instituut verantwoordelijk is voor de holocaust dan is het wel de katholieke kerk. Honderden jaren verkondigen dat joden schuldig waren aan deïcide en nu atheïsme de schuld geven. Ga eens dood.

Zihua | 17-09-10 | 20:43

Schoorsteenveger | 17-09-10 | 19:25

Laten we zeggen niet de eerste de beste. Zeer bedankt.
laat ik een confessie doen. Af en toe ervaar ik toch religie, maar dat is vooral persoonlijke mystiek soms met anderen maar dat heeft niets met een (bij tijd en wijle echt criminele) organisatie als de kerk te maken.
Boodschapje voor de geuniformeerde kerkdienaren:
www.youtube.com/watch?v=ZNZS_9MUanY
"Voor de rest van de soirée out is"

ecologiste | 17-09-10 | 20:41

Schoorsteenveger | 17-09-10 | 19:25
Held. Voor de liefhebbers een prachtig stukje tekst van de man, 'Why I am not a Christian':
www.users.drew.edu/~jlenz/whynot.html

Detlev Tarnowitz | 17-09-10 | 19:31

An die ARBEIT | 17-09-10 | 15:31
Ik ken het ja ;)
Weird science .

Detlev Tarnowitz | 17-09-10 | 19:26

ecologiste | 17-09-10 | 17:29
Yeah. Op tijd schoonvegen, doorspoelen, uitmesten, spinraggen verwijderen.
www.youtube.com/watch?v=2aPOMUTr1qw

Schoorsteenveger | 17-09-10 | 19:25

sufkut | 17-09-10 | 18:08

Graag gedaan. Times are always changing maar ergens ook weer niet althans zo lijkt het soms, zeker als je zo'n nope pope ziet.

ecologiste | 17-09-10 | 19:16

Wat een ongelooflijk vreselijke beerput is de kerk toch. Deze praktijken laten een schofterige poging tot het zaaien van agnst zien die we afgelopen 50 jaar niet meer hebben gezien. En nog steeds is de paus onfeilbaar en ongenaakbaar. Wanneer worden de katholieken een keer wakker?

uberdude | 17-09-10 | 18:55

Absoluut dieptepunt geenstijl:
"Update: Jamme.. ergh gelukkig: aanslag mislukt."

Bokko | 17-09-10 | 18:28

cardiff @17:21 klopt dat soort smerigheid komt overal voor maar dat is geen excuus om bepaalde misstanden niet aan de kaak te stellen !
Dat er in de katholieke kerk misbruik voorkomt dat is nu niet echt wereldnieuws te noemen.
Het zijn net mensen die katholieken ,
Het gaat er echter om dat het enige juiste wat je bij zoiets kan doen justitie inlichten ,en niet het... met allerlei commisies onder de tafel wil vegen.
Dat is namelijk denken dat je boven de wet staat.
Het is eigenlijk ook nog eens ingaan tegen je eigengeloof
Degene die ze aanbidden zei namelijk ooit al eens geef de keizer wat des keizers is .ofwel je staat niet boven de wet omdat je gelooft .eerder het tegendeel.

van de kraats | 17-09-10 | 18:22

Sinterklaas, wie kent hem niet..

ren-forrest-ren-e | 17-09-10 | 18:15

ecologiste | 17-09-10 | 17:29: zo die heb ik al een tijd niet meer gehoord, dank :)

sufkut | 17-09-10 | 18:08

Als er al een god bestaat zoals de paus pretendeerd dan zou ik me als ik hem was meer zorgen gaan maken over mezelf en vooral niet zo van de daken gaan schreeuwen wat allemaal in 'zijn' naam hoort.

sufkut | 17-09-10 | 18:07

Schoorsteenveger | 17-09-10 | 16:57
Helemaal waar en mooi gezegd.
Hier een muziekje, je kent het wel:
www.youtube.com/watch?v=nNCmaX2ZCig
Op 1: 39 zit de boodschap Don't follow leaders watch your parking meters.
Trouwens "we don't need a weatherman to know which way the wind blows".
Arg maar de vandals took de handles.
Keep on smiling beste schoorsteenveger en keep on wiping that chimney clean. Net nog weer een schare kinderen bedwelmd door CO.

ecologiste | 17-09-10 | 17:29

In mei 1981 lukte het een moslimturk wel, weet je nog? De Acda of Agda of Adga is nu bekeerd tot het houtje!!!

camff | 17-09-10 | 17:21

Wie zitten hier achter? Mohammedanen met bommen misschien? O ja, beste anti-Roomse jochies en meisjes hier. Ook Mohammed - Zijn Naam Zij etc - hield van kleine kinderen hoor!!!

camff | 17-09-10 | 17:19

Schoorsteenveger | 17-09-10 | 16:57
Applaus.

trespasser | 17-09-10 | 17:09

Best wel opvallend trouwens, als een gelovige op zijn immorele handelingen aangesproken wordt gaat deze altijd meteen in de tegenaanval en wijst dan op mensen die in zijn optiek pas echt 'slecht' zijn.
Met name datgene dat het geloof kritsich bekijkt of zelf verwerpt is de ultieme schuldige. Alsof je alles mag doen zolang je maar in (de juiste!) god gelooft.

Zouden ze niet door hebben dat jouw schuld niet minder wordt naarmate anderen grotere schulden hebben?
Het 'ja maar hij...) is een absolute drogreden die ik zelfs van mijn kiddo's (12&14) niet pik.

Altijd al ongelovig geweest maar ik denk dat ik nu maar eens een radicale militante ingelovige moet worden.
Met de kerst fijn naar het St. Pieterplein eens zien hoe de paus reageert als de ellende naar hem gebracht word in plaats van andersom.
*kotsend naar toilet rent*

paost712 | 17-09-10 | 17:07

ecologiste | 17-09-10 | 15:56
Het zal beter gaan als de goddelozen op zullen staan en het alleenrecht van de religies op de kennis van goed en kwaad zullen vernietigen. Het zal beter gaan als het onderscheid tussen gelovigen en ongelovigen niet meer als het onderscheid tussen goede mensen en slechte mensen wordt uitgelegd, maar méér als het onderscheid tussen domme mensen en minder domme mensen. Het zal beter gaan als de religies hun greep op de geest verloren hebben en niet meer in staat zullen zijn om de wraakgevoelens der minderbedeelden aan te wakkeren, te sturen en uit te buiten. Het zal beter gaan als de religies bijgevolg hun politieke macht zullen verliezen. Het zal beter gaan als de mens beseft helemaal zélf verantwoordelijk te zijn voor de morele beginselen die hij hanteert. Het zal beter gaan als wij met z'n allen ervan doordrongen zijn dat we helemaal alleen op de aarde rondhuppelen, zonder doel, en dat alle zin en onzin uit onszelf voortkomt. Het zal beter gaan als we desondanks besluiten dat het leven de moeite méér dan waard is. Het zal beter gaan als we menselijk worden.

Schoorsteenveger | 17-09-10 | 16:57

@Serafijn Lampion | 17-09-10 | 16:19
Mocht hij echt bestaan, is hij de slechtste manager ooit en een sadistische Mariafucker.

An die ARBEIT | 17-09-10 | 16:36

Wie luistert er nou naar een of andere religieuze halve zool die helemaal wereldvreemd is? Dit van een idioot die vroeger in de Hitlerjugend zat, momenteel zwaar en het dementeren is en vervolgens alle atheïsten een nazi noemt.
Ik geloof eerder in de "Invisible Pink Unicorn". Voor wie het concept niet kent:

"Onzichtbare Roze Eenhoorns zijn wezens van een grote spirituele kracht. Dit weten wij omdat zij in staat zijn tezelfdertijd zowel roze als onzichtbaar te zijn. Zoals alle godsdiensten is het Geloof van de Onzichtbare Roze Eenhoorn gebaseerd op zowel logica als geloof. Wij geloven dat zij roze zijn; logischerwijze weten wij dat zij onzichtbaar zijn, daar wij hen niet kunnen zien."

Bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Invisible_Pink_Unicorn

Darknova | 17-09-10 | 16:35

cugel | 17-09-10 | 16:32

Gleichfalls.

ecologiste | 17-09-10 | 16:33

Tsjonge en dan hebben we hier nog zo'n godwin, ditmaal het Redingwiefke uut L. dat viezepresident van de Eurocom. is, net nog Sarkozy-cosa met bruine smurrie overgoten en dan nu de eis van deze rücksichtloze Guusje Nadorst EU-style:

www.telegraaf.nl/buitenland/7683348/__...

ecologiste | 17-09-10 | 16:33

ecologiste | 17-09-10 | 16:22
Goede schrijver. Ik ga al mijn online conversaties even afsluiten en out. Ik spreek u weer. Prettige middag.

cugel | 17-09-10 | 16:32

ecologiste | 17-09-10 | 15:56
Mee eens. Het gaat je verstand te boven.

La Vie En Rose | 17-09-10 | 16:22

cugel | 17-09-10 | 16:11

Jazeker van de massamoorden in Congo, van de avonture met zij maitresse, zijn walging voor het katholicisme dat van zelfstandige mooie mensen bange onzekere wezens maakt. Later veel goeie thrillers geschreven. Zij vrouw is onlangs helaas overleden. Ik hoop echter dat hij de moed heeft om toch weer een boek te schrijven. U schrijft het trouwens goed: Jef Geeraerts.

ecologiste | 17-09-10 | 16:22

En wederom: waar maakt iedereen hier zich zo druk om?
Alle GS atheisten: ik geloof pas dat jullie van God los zijn als jullie je er ook niet meer om bekreunen. Zolang je dat wél doet, ben je er nog steeds mee bezig. En DUS heb je dan last van een paus die zegt dat seks eigenlijk niet mag. Stel je voor dat God tóch bestaat...

Serafijn Lampion | 17-09-10 | 16:19

Tresie | 17-09-10 | 16:11

Leuk dat je dr ff was. Tot de volgende keer.

Drs.. Gelul | 17-09-10 | 16:16

Tresie | 17-09-10 | 16:11
Prettig weekend.

cugel | 17-09-10 | 16:12

ecologiste | 17-09-10 | 16:07
Jef Geeraerts van de Gangreen boeken?

cugel | 17-09-10 | 16:11

-weggejorist-

Tresie | 17-09-10 | 16:11

@Woudloper | 17-09-10 | 15:54
En?
An die ARBEIT | 17-09-10 | 14:49

An die ARBEIT | 17-09-10 | 16:09

Ik had begrepen dat één van zijn voorgangers, Pius XII en de katholieke kerk steunden tijdens de oorlog de Kroatische Ustavas om Serviërs, joden en zigeuners te vermoorden. De auteur John Cornwell schat het aantal slachtoffers (anno 2000) tussen 1941 en 1945 op 487.000 Serviërs en 27.000 zigeuners. Van de ongeveer 45.000 Joegoslavische joden werden er, nog steeds volgens Cornwell, 30.000 vermoord, waarvan tussen de 20.000 en 25.000 stierven in de concentratiekampen van de Ustasa en 7.000 in Duitse gaskamers. Sjef Geraerts heeft er een pamflet over geschreven: de heilige kruisvaart.
Gevaarlijke lui die pausen. Sjef Geraerts had ik al gelezen voor de uitbraak van de Balkanoorlog en ik snapte wel dat de Serviërs zo kwaad waren. De Balkan is een kruidvat en de paus vond het niet erg om een lontje aan te steken.

ecologiste | 17-09-10 | 16:07

Werelds inzicht

Hemzelf | 17-09-10 | 16:01

De paus? Dat is toch die pooier (geestelijk vader) van die pedofiele sexclubs (kerken).

exciter | 17-09-10 | 15:59

Verdachten poging tot aanslag zijn moslims van buiten GB.
Wat een idioten. Ik dacht gisteren nog toen ik al die duizenden en duizenden mensen zag die vor de paus kwamen. Wat een idioten zijn er nog steeds op de wereld. Dat er zoveel mensen zijn in deze moderne tijd die achter zo'n schijnheilige machtsmisbruiker aanlopen. Wordt het dan nooit beter? Nee het wordt nooit beter dus. En daar komen dan die nog maffere moslims bij die de afgelopen decennia exponentieel maffer zijn geworden. Jezus nog aan toe zeg, Sommigen houden het bij sex and drugs and rock and roll maar deze vooral bij religion and abuse.

ecologiste | 17-09-10 | 15:56

Jullie zijn niet beter dan een stel haatbaarden.

Woudloper | 17-09-10 | 15:54

Simpel bekeken is het ook niet slim in een "mercedes"popemobiel naar het land te komen waar ze de "land rover" popemobiel hebben gebouwd...

Simpel Bekeken | 17-09-10 | 15:53

Jaha, de katholieke kerk heeft zich vel verzet tegen de nazi's, bijna net zo hard als tegen de pedosexuelen in eigen gelederen! Helden zijn het, echte mannen die zich er niet voor schamen een jurk te dragen!

Mijn advies aan elke man in een jurk: blaas jezelf op en neem a.u.b. geen omstanders mee!

Jolly Jumper | 17-09-10 | 15:34

@Detlev Tarnowitz
www.cebaf.gov/news/internet/1997/spook...
Voorbeeldje, misschien dat je al met het concept bekend bent, anders is dit een leuke binnenkomer.
Een band tussen fotonen, waardoor de één reageert op impulsen die aan de ander worden toegediend, ongeacht de afstand tussen beiden. Spooky indeed.

An die ARBEIT | 17-09-10 | 15:31

Lees toevallig net het boek van een lijfwacht van Hitler. En wat zie ik daar staan?
"Hitler was katholiek."

Het CDA | 17-09-10 | 15:30

Tresie | 17-09-10 | 15:18
Gelukkig heb ik een vrouw uit Ierland die ik sexueel mag misbruiken, in ruil laat ik haar mij sexueel misbruiken ;) nu ja, consenting adults.

cugel | 17-09-10 | 15:30

Je kunt de nazi's veel verwijten, maar voor zover ik weet bleven ze wel van kleine kinderen af!!! Voor mij is dit de definitieve reden om atheïst te worden!

Tora-Bora | 17-09-10 | 15:30

Wat mogen we toch blij zijn met al die religies .
Zo blijft er iets om ons over op te winden.
Maar toch allemaal tegelijk in 1 keer allemaal verbieden die zooi.
Want ze brengen allemaal alleen maar ellende.

talibagwhan | 17-09-10 | 15:27

@Detlev Tarnowitz | 17-09-10 | 15:17
Dank! Precies in mijn straatje dit. Heb al meer gelezen inderdaad, over nog niet verklaarde verbanden tussen processen die in principe niet verbonden kunnen zijn, naar ons weten that is. Even zoeken, kom zo terug.
@cugel | 17-09-10 | 15:15
Dan wordt het voortaan je ;)

An die ARBEIT | 17-09-10 | 15:25

Yep, ik ga vissie halen.
(knowhatimean, knowwhatimean, nudge nudge)
*aus*

Rammstein | 17-09-10 | 15:20

"drie weken zonder hostie en de rechterarm begint te trekken"

+10

Peppone | 17-09-10 | 15:20

-weggejorist-

Tresie | 17-09-10 | 15:20

gelukkig zet die seniele paashaas zichzelf voor lul

conqueror | 17-09-10 | 15:19

-weggejorist-

Tresie | 17-09-10 | 15:18

Tresie | 17-09-10 | 15:01
Ik heb niks met Geert. Noch met het verantwoordelijk houden van een subtantieel deel van de bevolking voor de daden van een enkeling, zoals u én ook Wilders dat wel doen.

Dat weinig vrouwen in topfuncties terechtkomen heeft te maken met slechts één karaktertrek die helaas bij vrouwen in grote mate aanwezig is. Rancune. Vrouwen kunnen slecht relativeren.

Superior Bastard | 17-09-10 | 15:17

An die ARBEIT | 17-09-10 | 15:05
Inderdaad, zo lees ik argeloos de krant, en dan blijkt plots dat alles weer op z'n kop staat:
www.depers.nl/wetenschap/508195/Zon-ze...
Wat een thriller.

Detlev Tarnowitz | 17-09-10 | 15:17

En u of je maakt niet uit.

cugel | 17-09-10 | 15:15

@De Gooise Matras | 17-09-10 | 15:10
Het zal wel jaloezie zijn ;)
Tot later D!

An die ARBEIT | 17-09-10 | 15:14

An die ARBEIT | 17-09-10 | 15:12
25 jaar maak ik nog wel mee. Ik hoop het, lijkt me spannend.

cugel | 17-09-10 | 15:14

U en je? Heel scherp Andie :S

An die ARBEIT | 17-09-10 | 15:14

@cugel | 17-09-10 | 15:06
Nu weet ik natuurlijk niet hoe oud u bent en dus of je hier iets mee kan, maar mark my words, er gaan een hele hoop wonderbaarlijke dingen aan het licht komen de komende 25 jaar. Ik ben blij dat ik het ( waarschijnlijk ) nog allemaal mee mag maken.
Vooral de stof over kwantumsuperpositie is, in de woorden van Uri Geller, mindboggling en astonishing.

An die ARBEIT | 17-09-10 | 15:12

Ratzinger is een duitser en we hebben allemaal gezien waar duitser zijn toe kan leiden.

nance | 17-09-10 | 15:11

Tresie | 17-09-10 | 15:07
Misschien heb je gelijk:
De mannenbroeders van de protestantse takken hebben hier mss ook hun invloed uitgeoefend.

cugel | 17-09-10 | 15:11

@ An die ARBEIT | 17-09-10 | 15:02
LOL
Wat heb je toch tegen die arme jongen?
DGM gaat maar eens de vrimi inachtnemen. Laters, Sunny Boy!

De Gooise Matras | 17-09-10 | 15:10

-weggejorist-

Tresie | 17-09-10 | 15:07

An die ARBEIT | 17-09-10 | 15:05
Ze zeggen dat het vacuüm bubbelt van de virtuele partikels. Heel mysterieus inderdaad.

cugel | 17-09-10 | 15:06

@Rammstein | 17-09-10 | 15:01
Ik zie ruimte voor een complot....

An die ARBEIT | 17-09-10 | 15:06

Tresie | 17-09-10 | 15:01
Wel een verschil: vrouw zijn in 0031 of in Paki land. Ik geloof dat je de voorkeur aan hier zou geven.

cugel | 17-09-10 | 15:05

@cugel | 17-09-10 | 15:00
Ben ik mee bekend, dat schrijven ;)
Maar goed, dit is een vlak waar de factor: " onthoud dat je niks weet " erg belangrijk is. Wij ervaren het als leegte, omdat er niks meetbaars is. Dat wij het niet kunnen, betekent echter niet dat er daadwerkelijk niks is ;) Maar inderdaad, naar wat we vandaag weten is ongeveer 99,99 procent van alle materie leegte.
Ach, het wijs man die weet dat hij niks weet...

An die ARBEIT | 17-09-10 | 15:05

@De Gooise Matras | 17-09-10 | 14:55
Nee inderdaad, die trend neem ik ook waar.
Ik weet niet of het kwaad kan, in de juiste mate. Ik kan het me niet voorstellen om m'n eigen kind ooit klappen te geven, maar soms zie ik grut waarvan ik denk dat een " corrigerende tik " geen kwaad kan.
Justin Bieber bijvoorbeeld...

An die ARBEIT | 17-09-10 | 15:02

An die ARBEIT | 17-09-10 | 14:59
Dogma, genoteerd.
Ik kijk weinig film, meestal lezen: papier en computer.

cugel | 17-09-10 | 15:02

An die ARBEIT | 17-09-10 | 14:59
LOL@Notorious BIG !

Rammstein | 17-09-10 | 15:01

-weggejorist-

Tresie | 17-09-10 | 15:01

An die ARBEIT | 17-09-10 | 14:57
Ja, als je weet hoeveel "leegte" er om alles heen zit is de wereld helemaal verbazend! Bill Bryson heeft een aardig boekje geschreven "a little history of nearly everything" oid. heel boeiend!

cugel | 17-09-10 | 15:00

@cugel | 17-09-10 | 14:57
Uit de film Dogma, erg goed, humor om te lachen.

An die ARBEIT | 17-09-10 | 14:59

Damn, "maken" dus.

*maar alvast aan de vrijmibeau beginnen doet*

widtvoet ® | 17-09-10 | 14:59

"En moet je wel praten over het bloed aan de handen van atheïsten, als je zelf zaad aan je fikken hebt. Van alweer zo'n misbruikschandaal."

HAHAHA PRACHTIG! Jullie halen de woorden uit mijn mond.

Rest In Privacy | 17-09-10 | 14:59

Hitler was anders geen atheist. Een voorbeeld: na de mislukte moordaanslag Valkyrie, zei hij dat hij was gered door "goddelijke interventie".

Ondertussen is die ouwe gek blind voor de daadwerkelijke bedreiging voor de wereld: moslims.

Harigeharrie | 17-09-10 | 14:58

Rammstein | 17-09-10 | 14:56
Prachtige pica! Had ik al wel eens gezien!

cugel | 17-09-10 | 14:57

@cugel | 17-09-10 | 14:50
Ach, eigenlijk zijn we een grote wolk met deeltjes, omringd en gevuld met "leegte ". Zucht, ik voel me even heel klein.
En dat gebeurt een profi-narcist niet vaak.
* Naar fles grijpt *

An die ARBEIT | 17-09-10 | 14:57

cugel | 17-09-10 | 14:53
En nu is er een aangeklede spons op teevee. Dingen veranderen. De paus zal ook een andere action-figure moeten verzinnen, de hele kerk op de schop !!
1.bp.blogspot.com/__Y8YAJUIpM8/Sq0nIke...

Rammstein | 17-09-10 | 14:56

@tipo 14:40

Mijn idee. Ook dit evenement berust waarschijnlijk gewoon op een vergissing en vergissingen zijn menselijk dus tja... wat mot je er eigenlijk mee. Mijn hart gaat alvast uit naar die arme Ali die in één van de ghetto's die mn. de Randstad zo rijk maakt dalijk scheef aangekeken wordt op straat omdat hij met vlasbaardje, zelfgemaakte slippers, -jurk en -gehaakt petje zijn bidketting strelend rare woordjes aan het bazelen is.

widtvoet ® | 17-09-10 | 14:55

@ An die ARBEIT | 17-09-10 | 14:52
Dat klopt volgens mij, maar als ik kijk naar de personen met wie ik werk, zijn degenen van allochtone afkomst tot nog toe altijd lichamelijk mishandeld en degenen van autochtone afkomst lang niet altijd.
Maar goed, dit is een hypothese die ik niet hard kan maken.

De Gooise Matras | 17-09-10 | 14:55

@Rammstein | 17-09-10 | 14:50
Dat eenden geen normen en waarden kennen, Balkenende, doe er iets aan!

An die ARBEIT | 17-09-10 | 14:54

Rammstein | 17-09-10 | 14:50
Idem bij Heer Bommel: ook een jas maar geen broek.

cugel | 17-09-10 | 14:53

@De Gooise Matras | 17-09-10 | 14:47
Het is toch ook nog niet zo lang geleden dat lijfstraffen hier ook nog aan de orde van de dag waren?
Ik heb mijn vader in ieder geval nog vaak genoeg horen preken over het feit dat ik me gelukkig mocht prijzen, aangezien hij de karwats niet meer ter hande mocht nemen....

An die ARBEIT | 17-09-10 | 14:52

@ Rammstein | 17-09-10 | 14:50
Dat het een stelletje halfnaaktlopende eenden zijn. Die zich opeens gaan aankleden voor een bezoek aan een strand cq zwembad.
Vreemde eenden in de bijt, dus.

De Gooise Matras | 17-09-10 | 14:52

Nou driewerf sieg... houzee dan maar!

Ranja Drinker | 17-09-10 | 14:50

An die ARBEIT | 17-09-10 | 14:46
In die zin, heel Duckstad loopt in de blote kont.
What does it mean ?? What does it mean ??

Rammstein | 17-09-10 | 14:50

An die ARBEIT | 17-09-10 | 14:49
De evolutie theorie als laatste verklaringsgrond: eigenlijk zijn we een groep apen.

cugel | 17-09-10 | 14:50

@Tresie | 17-09-10 | 14:43
Ergo, de mensheid is verdorven en stiekem zijn we dieren. What else is new?

An die ARBEIT | 17-09-10 | 14:49

De Gooise Matras | 17-09-10 | 14:42
Dat idee had ik wel, vandaar. Het zat hem in "tenminste".

Rammstein | 17-09-10 | 14:48

Art Vandelay Ultor | 17-09-10 | 14:46
Dat heet Apologetia in extremis. "Ja maar, hullie doen het ook." Schoolpleinretoriek.

Superior Bastard | 17-09-10 | 14:48

Tresie | 17-09-10 | 14:43

Hulde! De spiegel kan niet vaak genoeg voorgehouden worden. Gaan sommigen wel heel slecht op hier.

Drs.. Gelul | 17-09-10 | 14:48

@ Tresie | 17-09-10 | 14:43
Ik ben het met je eensch, Tresie. Kindermisbruik is niet volksgebonden. Van kindermishandeling heb ik echter het idee dat dit in de ene cultuur meer als vanzelfsprekend wordt beschouwd dan in de andere, en zodoende vaker voorkomt.

De Gooise Matras | 17-09-10 | 14:47

Hitler heeft anders wel tot zijn dood trouw contributie betaald aan de katholieke kerk dus een beetje ondankbaar is het wel van de Paus.

Simon_GS | 17-09-10 | 14:47

Tresie | 17-09-10 | 14:43
Point.

cugel | 17-09-10 | 14:46

Tresie | 17-09-10 | 14:43
Dat zijn incidenten.

Superior Bastard | 17-09-10 | 14:46

@Tresie | 17-09-10 | 14:43
Zie hier, de cultuurrelativist is gearriveerd.

Art Vandelay Ultor | 17-09-10 | 14:46

Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Beste paus, doek die pedofiele sprookjesclub van je nou toch gewoon op! Kunnen we het met z'n allen weer eens gewoon echt ergens over gaan hebben.

P.S. neem die enge woestijn-ideologie dan ook gelijk mee o.k.?
Afgesproken!

Posselmetzuremossel | 17-09-10 | 14:45

Art Vandelay Ultor | 17-09-10 | 14:39
Ja, was grappig.
Brakke Obama | 17-09-10 | 14:42
Begreep ik wel, maar ik kon het niet laten.

cugel | 17-09-10 | 14:44

Ideologie (en dus ook religie) maakt mensen ondergeschikt aan ideeën. Zodra dat gebeurt vallen er slachtoffers.

cobeer | 17-09-10 | 14:44

@Inspektor Gurkenfick 14:23

Yep. Aan de andere kant, zóveel "blanke, hardwerkende, autochtone en ongelovige mensen" zijn er nu ook weer niet (meer). Zeker niet in Nederland.

widtvoet ® | 17-09-10 | 14:44

@De Gooise Matras | 17-09-10 | 14:29
We zijn allemaal onzedelijke smeerkezen en ik kan alleen vor mezelf spreken, maar ik vind het geweldig. Zeau.

An die ARBEIT | 17-09-10 | 14:44

Brakke Obama | 17-09-10 | 14:41
Zag ik het toch goed.

Rammstein | 17-09-10 | 14:43

Rammstein | 17-09-10 | 14:41
Yep.

Superior Bastard | 17-09-10 | 14:43

-weggejorist-

Tresie | 17-09-10 | 14:43

cugel | 17-09-10 | 14:37
Nee gewoon op zijn grieks.

Brakke Obama | 17-09-10 | 14:42

@ Rammstein | 17-09-10 | 14:36
Of het nou om kleine meisjes of kleine jongetjes gaat, het blijft kindermisbruik daar verknipte gore mannen met hun tengels aan kinderen zitten.
Ik had niet het idee dat BO onderscheid maakte qua ernst, btw, maar dat kan ook aan mij liggen.

De Gooise Matras | 17-09-10 | 14:42

An die ARBEIT | 17-09-10 | 14:30
Donald Duck loopt inderdaad altijd in zijn blote reedt, behalve als hij gaat zwemmen. Vreemd vind ik dat.

Superior Bastard | 17-09-10 | 14:41

Superior Bastard | 17-09-10 | 14:39
Sure.

Rammstein | 17-09-10 | 14:41

Rammstein | 17-09-10 | 14:36
Gewoon dat de papen ook nog van de 'verkeerde' kant zijn. De straf moet uiteraard gelijk zijn.

Brakke Obama | 17-09-10 | 14:41

@widtvoet ® | 17-09-10 | 14:37
Laten we er van uitgaan dat het een vergissing is.
ps. heeft Stephan Fry een sluitend alibi?

tipo | 17-09-10 | 14:40

@cugel | 17-09-10 | 14:37
Ik was dus niet de enige die meteen daaraan dacht.

Art Vandelay Ultor | 17-09-10 | 14:39

Rammstein | 17-09-10 | 14:28
Het was dan ook cynisch bedoeld duifje.

Superior Bastard | 17-09-10 | 14:39

@koerbagh ® 14:24

Die video bewaar ik voor vannacht maar het is telkens weer even fronsen met de wenkbrauwen wanneer het om een incident met mohamedanen in de hoofdrol gaat. En dan natuurlijk gelijk weer breed uitmeten in de media zo'n futiliteitje... Tja op die manier wordt het kwaadwillende mosselbashers wel erg eenvoudig gemaakt die groep te stigmatiseren.

widtvoet ® | 17-09-10 | 14:37

An die ARBEIT | 17-09-10 | 14:27
Prima. Ben ook blij dat je het leest. Dank je wel.

Bos Hout | 17-09-10 | 14:37

Brakke Obama | 17-09-10 | 14:33
Vreemd.
Ik dacht je zien te beweren dat in kindermisbruik een "minder erg" te onderscheiden valt, door het woord "tenminste".

Rammstein | 17-09-10 | 14:36

Is er nu sprake van een oorlog?
En wie zijn 'We' in deze oorlog?

tipo | 17-09-10 | 14:35

Rammstein | 17-09-10 | 14:29
Duidelijker kan ik het niet zeggen. Veel theofielen zijn pedofielen ;-)

Brakke Obama | 17-09-10 | 14:33

vip33 | 17-09-10 | 14:29
Dat lukt die mosseljurken ook. De truc is om als man een jurk te dragen.

cugel | 17-09-10 | 14:32

An die ARBEIT | 17-09-10 | 14:30
In jouw vijver hebben alle eenden een onderbroek aan ?

Rammstein | 17-09-10 | 14:31

@widtvoet ® | 17-09-10 | 14:25
Die heeft vast stiekum zitten ICQ-en met WIlders, die dat laatste stukje CDA electoraat wil en met deze actie meteen de gedoogsteun van het SGP zou krijgen.

Warren G. Harding | 17-09-10 | 14:31

Superior Bastard | 17-09-10 | 14:27
Of op z'n Duits das Man, zoals een bekende nazi het uitdrukte.

Detlev Tarnowitz | 17-09-10 | 14:30

@Inspektor Gurkenfick | 17-09-10 | 14:27
Of het is een sprookjesboek, of het is het niet. Dus niet dit soort uitspraken doen en als waarheid verkondigen.
Donald Duck loopt ook altijd zonder broek rond. Waarom mag het ene fictieve figuur wel maatschappelijk verwerpelijke dingen doen en de ander niet?

An die ARBEIT | 17-09-10 | 14:30

Brakke Obama | 17-09-10 | 14:28
Geef gewoon eens antwoord, voor de verandering.

Rammstein | 17-09-10 | 14:29

Dat zo'n jurk het lukt om telkens weer in t nieuws te komen, petje af.

vip33 | 17-09-10 | 14:29

Inspektor Gurkenfick | 17-09-10 | 14:27
Maak je niet ongerust, Rammie kent haar klassiekers.

Brakke Obama | 17-09-10 | 14:29

@ An die ARBEIT | 17-09-10 | 14:26
Geeft niet hoor, dat is de doorsnee geloofsbelijder ook.

De Gooise Matras | 17-09-10 | 14:29

Ik herinneren mij ooit te hebben gelezen dat Hitler zijn NSDAP gestructureerd had als die van de katholieke kerk. Dat was zijn grote voorbeeld. Hitler een atheist ?? Dan had hij de katholieke kerk wel aangepakt en het Vaticaan bezet, maar daar is hij van af gebleven.

bijtertje | 17-09-10 | 14:29

Superior Bastard | 17-09-10 | 14:26
Dan nog. Ik verheerlijk in ieder geval níks uit die tijd. Laat dat duidelijk zijn.

Rammstein | 17-09-10 | 14:28

Rammstein | 17-09-10 | 14:25
Ik ben al uit mijn tent, lokken heeft geen zin schat.

Brakke Obama | 17-09-10 | 14:28

der = oder

Superior Bastard | 17-09-10 | 14:27

@Bos Hout | 17-09-10 | 14:24
De aluminiumindustrie is je dankbaar.

An die ARBEIT | 17-09-10 | 14:27

@Courage78 | 17-09-10 | 14:23
Inderdaad en alle aparte wetten voor religieuze groeperingen afschaffen, één wet die voor iedereen geldt.

De Antitheist | 17-09-10 | 14:27

Rammstein | 17-09-10 | 14:25

Hij woonde Aisha uit tussen haar negende en twaalfde jaar (daar is men het nog niet helemaal over uit), dus vandaar...

Inspektor Gurkenfick | 17-09-10 | 14:27

Ik zeg, TBS! Al is het alleen al ter bescherming van de niet zelfdenkende volgelingen.

WallyBally | 17-09-10 | 14:27

Rammstein | 17-09-10 | 14:24
Excuus, ik bedoel de spreekwoordelijke "we", de "men", der man.

Superior Bastard | 17-09-10 | 14:26

@De Gooise Matras | 17-09-10 | 14:23
Ik ben van tijd tot tijd redelijk onzedelijk ( ghehe ).

An die ARBEIT | 17-09-10 | 14:26

Brakke Obama | 17-09-10 | 14:23
Verklaar dat eens nader ?

Rammstein | 17-09-10 | 14:25

@ De Antitheist | 17-09-10 | 14:22
Oké, nog een keer. Als ik het goed begrijp, verwerpt een antitheïst religie(s), maar kan desondanks in een God geloven.
Is dat dan een passieve geloofsbelijder?

De Gooise Matras | 17-09-10 | 14:25

@Warren G. Harding 14:22

Er gaan al geruchten dat Ronny Naftaniel in hoogsteigen persoon betrokken zou zijn bij deze mislukte aanslag.

widtvoet ® | 17-09-10 | 14:25

Mooi: de katholieken en de moslims die elkaar gaan uitroeien.

cugel | 17-09-10 | 14:25

hitler was katholiek, dus lijkt me niet de slimste vergelijking ooit

OpenDeur | 17-09-10 | 14:25

w.degene | 17-09-10 | 14:00

Ik begin echt te overwegen om uit te zoeken of je juridisch sterk staat wanneer dat bolwerk van zedendelinquenten idd niet gewoon als criminele organisatie aangeduid kan worden. Het is iig een organisatie en, hoewel niet ieder lid (leuk woord in deze) zaad aan zijn vingers heeft, is het wel zo dat het bekend is bij de top van de organisatie dat er misdaden (mis-daad? Weer zo'n leuke) door haar leden zijn begaan. Ik ga maar eens naar het OM. Kijken wat die ervan vinden.

Drs.. Gelul | 17-09-10 | 14:24

Superior Bastard | 17-09-10 | 14:22
Wacht even.
Wie zijn "we" in deze ????

Rammstein | 17-09-10 | 14:24

@widtvoet ® | 17-09-10 | 14:19
Het is inderdaad een verrassing. Ik dacht toch echt even dat het de 4 horsemen aangevuld met PZ Myers of Pat Condell zouden zijn. Maar nee.
video.google.com/videoplay?docid=-8696...

koerbagh ® | 17-09-10 | 14:24

En een lulverhaal over een verijdelde aanslag de wereld inslingeren om meelij te wekken.

Bos Hout | 17-09-10 | 14:24

Knap hoe de paus het voor elkaar krijgt om de enige oorlog met weinig religieuze grond te nemen om zijn punt te maken. Bekijk 90% van alle andere oorlogen in de geschiedenis eens en vraag dan nog eens wie de extremisten zijn.

Watcher | 17-09-10 | 14:23

Ik moet toegeven dat Mohammed tenminste nog kleine meisjes neukte en geen Katholieke Koorknaap Kontjes.

Brakke Obama | 17-09-10 | 14:23

@Superior Bastard | 17-09-10 | 14:22
Mag ik?
Jaa maaaar hij heeft wel de snelwegen aangelegd!

An die ARBEIT | 17-09-10 | 14:23

Mike Oxlong | 17-09-10 | 14:15
Toe maar. Laat ik het zo zeggen, ook wat betreft het absolute kwaad ben ik een agnost.

Detlev Tarnowitz | 17-09-10 | 14:23

@ An die ARBEIT | 17-09-10 | 14:21
Dat je een onzedige, ongelovige Hiawata bent.
Je ziet, Godt straft meteen. Snelrecht heet dat, geloof ik.
;)

De Gooise Matras | 17-09-10 | 14:23

widtvoet ® | 17-09-10 | 14:19

Ja, het komt altijd weer als een shock aan als het weer geen blanke, hardwerkende, autochtone en ongelovige mensen zijn. Toch?

Inspektor Gurkenfick | 17-09-10 | 14:23

Religie = vaut
Verbieden.

Courage78 | 17-09-10 | 14:23

Waar is de pica heen? Devine intervention?

An die ARBEIT | 17-09-10 | 14:23

Hé @VanKoetsveld, waar is die pika nu opeens gebleven?

widtvoet ® | 17-09-10 | 14:22

@De Gooise Matras | 17-09-10 | 14:17

Een antitheïst kan gewoon in god geloven, dat bedoel ik. Maar een atheïst kan dus ook een antitheïst zijn.

De Antitheist | 17-09-10 | 14:22

Laten we nu toch eens ophouden met het verheerlijken van WO II. Zo mooi was het allemaal niet.

Superior Bastard | 17-09-10 | 14:22

En ja, deze x wel gelukt.

cugel | 17-09-10 | 14:22

@widtvoet ® | 17-09-10 | 14:17
Ach dat is stemmingmakerij van de Zionisten, die willen de christenen tegen de moslims gaan uitspelen !

Warren G. Harding | 17-09-10 | 14:22

Het zijn verwarrende tijden.
Maar de lachende Paus was de laatste die nog orde op zaken had kunnen stellen.
Dat was ie ook van plan, maar nog voor hij dood was, was de doodgraver al besteld.
Iedere religie (ook die van Hitler) heeft zeer onfrisse, occulte elementen. Soms overschaduwen die dan alles. Sommige mensen boeren goed met de idee dat religies op onfrisse bases zijn gebouwd

Einde van de Domheid | 17-09-10 | 14:21

Nog eens proberen door die k*dtserver te komen.

“Het uitsluiten van God en van godsdienst en de daaraan verbonden deugden” leidt tot hel & verdoemenis. "

De katholieke kerk volgen leidt tot de inquisitie en de uitroeiïng van de Katharen. Hierboven is natuurlijk al uitgebreid gediscussieerd over kindermisbruik als we het over de tegenwoordige tijd hebben.

cugel | 17-09-10 | 14:21

@De Gooise Matras | 17-09-10 | 14:15
Elke keer als ik over de drempel van een kerk heenstap, krijg ik het ontzettend heet en begint m'n haar te smeulen.. Wat betekent dat?

An die ARBEIT | 17-09-10 | 14:21

bijtertje | 17-09-10 | 14:19

gleuvigen baselen al honderden jaren, niets nieuws onder de zon dus.

neemjemoederindemali | 17-09-10 | 14:21

@Drs.. Gelul | 17-09-10

Ongetwijfeld, maar ik heb over het algemeen weinig vertrouwen in de zelf-diagnose van waanzinnigen

Mike Oxlong | 17-09-10 | 14:21

@koerbagh ® 14:15

Toch Arabieren waarschijnlijk dus. Damn, je verwacht 't gewoonweg niet.

widtvoet ® | 17-09-10 | 14:19

In de WOII hadden ALLE miljoenen duitse soldaten op hun koppelslot de tekst (groot en goed leesbaar) GOTT MIT UNS staan. Dus ook alle militairen die betrokken waren bij de holocaust. En ook op de koppels van de Hitlerjugend waar de paus lid van is geweest. Dus voelde hij zich daar kennelijk thuis. Paus Pius heeft de wapens van Hitler gezegend, maar dat mag niet verder bekend worden volgens het Vaticaan. Dus wat bazelt die namaaksinterklaas nu toch ??

bijtertje | 17-09-10 | 14:19

Had-ie ook maar niet van die domme dingen over atheïsten moeten zeggen. God straft onmiddellijk.

Schoorsteenveger | 17-09-10 | 14:19

De paus en priestertjes zijn toch zeker ook een niet gleuvige?

Stylecounsil | 17-09-10 | 14:18

Ah, de gebeden worden verhoort, aanslag op de pope is verijdelt. Een 5 tal moslim extremisten is deaur scotland yard van hun bed gelicht.

neemjemoederindemali | 17-09-10 | 14:18

@ widtvoet ® | 17-09-10 | 14:17
Elk geloof zijn eigen specialiteit.

De Gooise Matras | 17-09-10 | 14:18

"Earlier, the Pope attended a assembly of children at a Catholic college in west London."

Is dat wel ethisch verantwoord?

TM | 17-09-10 | 14:18

@Mike Oxlong | 17-09-10 | 14:12
Het is ook een vaag grensgebied tussen de twee. Ik noem me om dezelfde redenen agnost, maar ook om me te distantiëren (beetje te sterk woord dit eigenlijk) van mensen die allemaal zo zeker weten te weten dat een god niet kan bestaan.

Het laatste zal voor veel theïsten trouwens weer het bewijs zijn dat god wel bestaat en Hitchens straft voor zijn hoogmoed.

Art Vandelay Ultor | 17-09-10 | 14:18

@De Antitheist | 17-09-10

En nu uw punt?

Mike Oxlong | 17-09-10 | 14:18

brutus68 | 17-09-10 | 13:31
God zij met ons staat ook op de euro.

Hölzenbein | 17-09-10 | 14:17

The Guardian:
"Our crime correspondent Vikram Dodd reports that it is understood the five men arrested are Muslims. More as we get it."

Schoorsteenveger | 17-09-10 | 14:17

Mike Oxlong | 17-09-10 | 14:15
Daar dachten ze zelf anders over. Net als de Paus.

Drs.. Gelul | 17-09-10 | 14:17

@tipo 14:12

Zouden natuurlijk ook slachtoffers van katholiek misbruik kunnen zijn maar aan de andere kant... dat aanslagen plegen is toch idd. vooral des baards de laatste jaren.

www.bbc.co.uk/news/uk-11346001?utm_sou...

widtvoet ® | 17-09-10 | 14:17

@ De Antitheist | 17-09-10 | 14:13
Kun je een voorbeeld noemen van wat de antitheïst kan geloven, dan?
PS: je bent een tremaatje vergeten bij je nick..

De Gooise Matras | 17-09-10 | 14:17

Mike Oxlong | 17-09-10 | 14:15
Het leken wel mensen.

Rammstein | 17-09-10 | 14:17

Mijn oma zei altijd: "Liever Turks, dan Paaps."

Drs.. Gelul | 17-09-10 | 14:16

"Sky News understands the suspects are of Arab origin."
news.sky.com/skynews/Home/UK-News/Pope...
En door wie wordt de paus beschermd? Door een verwerpelijke seculiere half-nazistische staat. Toch zal Pappa Ratzi waarschijnlijk niet op z'n woorden terugkomen.

koerbagh ® | 17-09-10 | 14:15

@Brakovich | 17-09-10 | 14:04
toch jammer dat het mislukt is wat mij betreft.

snap dat dan! | 17-09-10 | 14:15

Hmm.
Niet gleuvig staat gelijk aan nazi-zijn.
Oké, ik ben om!
*hostie-ijzer weer tervoorschijn tovert en aanmeldt bij de Katholieke Kerk*
*proest*

De Gooise Matras | 17-09-10 | 14:15

Detlev Tarnowitz | 17-09-10

Moeilijke tijden of moeilijke jeugd my ass. De Nazi's waren wel degelijk gek, gestoord en -om maar eens een religieuze term te lenen- de belichaming van het absolute kwaad.

Mike Oxlong | 17-09-10 | 14:15

Ontdopen is in Belgie momenteel heel populair en vrij simpel. In Nederland kost het meer moeite. Kunnen we deze fascistische religie niet ook verbieden?

Brakke Obama | 17-09-10 | 14:14

@Mike Oxlong | 17-09-10 | 13:43

Een antitheist is heel erg anti religie, maar kan toch geloven, een atheist hoeft niet anti religie te zijn maar gelooft gewoon totaal niet. "Waar atheïsme een standpunt is inzake de waarheid van theïsme, is antitheïsme een standpunt inzake de schadelijkheid van theïsme. Een theïst die van mening is dat het geloof in God schadelijk is, is een antitheïst." Zie nl.wikipedia.org/wiki/Antithe%C3%AFsme...

De Antitheist | 17-09-10 | 14:13

Inspektor

afgerond naar boven op hele getallen schat ik je op 4 goede antwoorden

* Zich uitschrijven doet uit doopregistert*

Prof. Drs. Klavan | 17-09-10 | 14:13

@Art Vandelay Ultor | 17-09-10

In die zin is iedereen met een beetje verstand agnost. Maar ik kan mij met een gerust hart atheist noemen. Ook ik weet niet zeker of er een god bestaat maar leef mijn leven in de overtuiging dat er geen god bestaat. En daarmee kom je gelijk bij het punt waar ik het met Hitchens over had. Namelijk dat er buiten geïnstitutionaliseerde religies met dogma's en doctrines geen eenduidig godsbeeld bestaat en dat daardoor de het hele begrip "god"geen betekenis heeft. Hij heeft trouwens kanker en waarschijnlijk niet meer lang te leven.

Mike Oxlong | 17-09-10 | 14:12

Aber du! | 17-09-10 | 14:06
Correctie: moslimprutsers. Faalzandhazen.

Detlev Tarnowitz | 17-09-10 | 14:12

Als de aanslagvoorbereiders op de paus werkelijk moslims zijn, dan komen ze in ieder geval op voor millitante atheisten en misbruikte kinderen. Dat is weer een keer iets anders.

tipo | 17-09-10 | 14:12

koerbagh ® | 17-09-10 | 14:09

Ga jij nog maar een tijdje bij de Inspektor in de leer...

Inspektor Gurkenfick | 17-09-10 | 14:11

Helaas denkt de kerk niet in termijnen van jaren, maar in decennia of zelfs eeuwen. Als de boel de komende jaren leegloopt dan komt er wel weer een beweging terug over 25 jaar. Ze liggen niet wakker van een schandaal.

Generaal Pardon | 17-09-10 | 14:10

Dat er nog mensen zijn die achter één of andere homohatende radicale Duitser in een soepjurk aanlopen heb ik nooit begrepen. Dat hele zooitje is rijp voor het gesticht.

Wat ik je blief.

Parsons | 17-09-10 | 14:10

@Aber du! | 17-09-10 | 14:06
Ze vonden dat zij de enigen zijn met het recht om als man zijnde belachelijke gewaden te dragen?

An die ARBEIT | 17-09-10 | 14:10

tipo | 17-09-10 | 14:05

En waarom verbaast dit de Inspektor niet? Laat me eens raden naar de (ideologische) achtergrond van deze mensen.
1) ze woonden in Engeland omdat ze daar heen waren "gevlucht"
2) ze hebben al aardig wat Engelse taxpoet opgesoupeerd tijdens hun verblijf
3) ze hebben een iets getinte huidskleur
4) ze hangen het islamitische geloof aan

Zegt u het maar, hoeveel van de vier zou ik er goed hebben?

Inspektor Gurkenfick | 17-09-10 | 14:10

YMMMV | 17-09-10 | 14:09
U speelt graag voor god ?

Rammstein | 17-09-10 | 14:10

@tipo | 17-09-10 | 14:05
... Dus waarschijnlijk geen atheïstische extremisten, vermoed ik zomaar.

koerbagh ® | 17-09-10 | 14:09

@paus en @reliegies : GA. EENS. DEAUD!!!

YMMMV | 17-09-10 | 14:09

Ali aça is weer vrij toch?

Prof. Drs. Klavan | 17-09-10 | 14:08

Leuke alternatieve straf voor kindermisbruikers wellicht?
"De Vigilante is vandaag diep in mishandelde drugsverslaafden gedoken. Zo brengt de krant het verhaal van de verslaafde die in de wijk Jongbloed is mishandeld met een honkbalknuppel en opgesloten in een hondenhok. Drie mannen hebben de verslaafde gedwongen om hondenvoer te eten en hebben hem daarna naar Playa Kanoa gebracht, waar ze hem met hondenhok en al in zee hebben gegooid."
(de 'choller' overleefde dit creatief straffen en rende naar zijn moeder)

Brakke Obama | 17-09-10 | 14:07

tipo | 17-09-10 | 14:05
Wordt interessant.

Schoorsteenveger | 17-09-10 | 14:07

Het is godgeklaagd dat dit stuk gajes nog iets durft te zeggen over mensen die dat verrotte katholiek systeem niet aanhangen. Hou je eens bezig met de slachtoffers die jullie hebben gemaakt en nog maken en die hun hele leven naar de verdommenis zagen gaan. Ruim eerst je rotzooi op en hou voorlopig je bek.

Boy Cot | 17-09-10 | 14:06

Het schijnen moslims te zijn. Motieven invullen kan na de pieptoon.
*piep*

Aber du! | 17-09-10 | 14:06

UPDATE: Sky News reported the men were not British citizens and were undergoing questioning.

tipo | 17-09-10 | 14:05

@Biff Eagleburger | 17-09-10 | 13:59
*We* stemmen hier niet voor niets zoveel PVV.

*laarzen oppoetsen doet*

Art Vandelay Ultor | 17-09-10 | 14:05

Mike Oxlong | 17-09-10 | 13:57
Uiteraard. En dan nog, die nazi's waren zo gek nog niet. Lang niet zo gek als de paus. En dan heb ik het natuurlijk niet over de criminele uitwassen, die overigens hoofdzakelijk toe te schrijven zijn aan een moeilijke jeugd. Het waren ook moeilijke tijden.

Detlev Tarnowitz | 17-09-10 | 14:04

www.bbc.co.uk/news/uk-11346001

Kijk daar heb je het gedonder al. De paus is een ouwe l*l,maar dit is ook weer niet nodig.

Brakovich | 17-09-10 | 14:04

*arabië modus aan*
zou richard dawkins bereid zijn tot het uitspreken van een fatwa?
*snel weer uit*

snap dat dan! | 17-09-10 | 14:04

@Inspektor Gurkenfick | 17-09-10 | 13:58
Dan waren die 5 wel behoorlijk de weg kwijt. Popie Jopie is al een tijdje dood. Nu regeert Pappa Ratzi.

koerbagh ® | 17-09-10 | 14:04

@Mike Oxlong | 17-09-10 | 13:54
Nee, dat is voor mij ook een verwaarloosbaar verschil. Je gelooft of je gelooft niet. Een onderscheid dat ik in deze wel maak, is dat er mensen zijn die menen zeker te weten dat een god (of meedere goden) niet bestaat (bestaan) en dat er mensen zijn die menen dat het niet zinvol (en eigenlijk ook onmogelijk) is om hier een uitspraak over te doen. Het eerste bevreemdt mij als agnost toch altijd enigszins, omdat je dit mijns inziens helemaal niet zeker kunt weten, maar dat moet ieder voor zich weten. Ik zie het nut niet zo van de atheïstische stellingname, omdat ook die natuurlijk bewijs ontbeert.

Extremisme - en dus ook de atheïstische variant - leidt in ieder geval altijd tot dogmatische vrijheidsbeperking en dat keur ik af.

Art Vandelay Ultor | 17-09-10 | 14:03

@Biff Eagleburger | 17-09-10 | 13:59
Dat er daar genoeg levensruimte is? Huh?

An die ARBEIT | 17-09-10 | 14:02

Heilige soepjurk +100

Dus als je wel vaak naar de kerk gaat ben je een vredelievend mens?

*aan de kruistochten denkt*

Prof. Drs. Klavan | 17-09-10 | 14:02

Met 5 man een aanslag plegen op een bejaarde in een jurk. beetje overkill....

ijsklont | 17-09-10 | 14:01

In Nederland geldt een aangifteplicht ten aanzien van een ieder die kennis draagt van onder meer een verkrachting. Gezien het stelselmatig in de doofpot stoppen van kindermisbruik, zou de katholieke kerk als organisatie met criminele oogmerken derhalve verboden moeten worden in Nederland.

w.degene | 17-09-10 | 14:00

Da's trouwens een beste PDF in De Standaard... Pfffff...

TM | 17-09-10 | 13:59

Als Hitler katholiek was, wat wil dat dan wel niet zeggen over Brabant en Limburg?

Biff Eagleburger | 17-09-10 | 13:59

Redactie, willen jullie onmiddellijk dit topic verwijderen? BREAKING NEWS: er zijn in GB vijf mannen opgepakt die een aanslag op popie Jopie wilden plegen. Deze zijn door GS aangespoord of niet dan...

Inspektor Gurkenfick | 17-09-10 | 13:58

De paus is waus.

*titel van een of ander hardkore nutnummer uit een ver verleden*

widtvoet ® | 17-09-10 | 13:57

@Detlev Tarnowitz | 17-09-10

Mee eens. Maar de paus beweerd dat als je niet gelooft je een Nazi wordt, zoals Adolf Schickelgruber. Das dus evidente onzin. Ook historisch.

Mike Oxlong | 17-09-10 | 13:57

En dan te bedenken dat:
-1- Adolf Hitler van katholieke huize kwam
-2- Adolf Hitler zijn boek Mein Kampf gelardeerd heeft met christelijke noties die hij van de priesters in zijn jeugd geleerd heeft
www.nobeliefs.com/hitler.htm

Adolf Hitler en zijn nazisme valt veel te verwijten, maar niet dat hij god uitsloot in het openbare leven. Hij verwijst voortdurend naar god in Mein Kampf.

tipo | 17-09-10 | 13:57

Ik lees net dat er 5 mannen zijn opgepakt in London wegens het voorbereiden van een aanslag op de Paus. Doe es update!

Aber du! | 17-09-10 | 13:57

Zeau.. word ik door een infantiele peuterpalende sprookjesgelover ff weggezet als nazi! das lekker.
Nepsinterklaas heeft een kort geheugen als het gaat om heulen met de vijand.
De pleuris zij met hem.

diedaaroo | 17-09-10 | 13:56

Het wordt tijd dat we hier in het westen die religieuze sprookjes eens als zodanig gaan behandelen en volwassen worden.
Liefst in de rest van de wereld ook want dat zou een hoop bloedvergieten schelen maar dat is denk ik op dit moment wat teveel gevraagd.
.
Religie hoort in de donkere eeuwen, niet in deze tijd.

Kritiek caster | 17-09-10 | 13:55

Ahum, het vaticaan en de kerk waren fout in de oorlog.
Bovendien was hitler gristelijk en niet atheistisch

IkWilOokWatZeggen | 17-09-10 | 13:54

Mike Oxlong | 17-09-10 | 13:48
Dat is dus het probleem. Ik heb het eigenlijk niet over zijn persoonlijke overtuigingen, maar over zijn politiek. Hij keerde zich tegen de kerk, maar presenteerde zich als verlosser.

Detlev Tarnowitz | 17-09-10 | 13:54

@Art Vandelay Ultor | 17-09-10
Got it.

Ik dacht hele even dat je onderscheid maakte tussen mensen die niet in een god geloven en mensen die echt heel erg niet in een god geloven.

Mike Oxlong | 17-09-10 | 13:54

Haatzaai-imam,haatzaai-paus,what`s next?

Smurfin | 17-09-10 | 13:54

Het insluiten van God en van godsdienst en de daaraan verbonden jeugden.

Causa Sui | 17-09-10 | 13:53

De paus is helemaal van God los.

Ik zie meer in Popie Jopie, dat was pas een Paus!

denoorman | 17-09-10 | 13:53

En ik moet een man in een jurk die verkondigt dat zijn sprookjesheld de beste is, serieus nemen?

Wim-Lex | 17-09-10 | 13:53

En zo wordt het met de dag duidelijker dat de (door de kerk op de "Index" geplaatste) geschriften van De Sade, niet zozeer proza maar veeleer pure geschiedschrijving waren.

taxhond | 17-09-10 | 13:52

Krijgen we nu ook een filmpje met een parodie op de paus? Ik wil bowlen......

Terpetijnzeikert | 17-09-10 | 13:51

@brienenoord jezus ja wat is die fout hè - dat zie je meteen aan die rotkop, wat een bitch from hell

singelding | 17-09-10 | 13:51

@Mike Oxlong | 17-09-10 | 13:47
Dat zijn debielen die in een discussie met gelovigen gaan schreeuwen en met geweld gaan dreigen. Dan zijn ook debielen mensen willen verbieden te geloven.

Zelf weet de paus natuurlijk ook helemaal niet wat hij allemaal voor onzin verkoopt. In zijn ogen is een agnost natuurlijk al een atheïstische extremist.

Art Vandelay Ultor | 17-09-10 | 13:50

Achja, verstand komt toch niet met de jaren.

BroodenSpelen | 17-09-10 | 13:50

Niet-gleuvigen? Mannen?

jeanmondo | 17-09-10 | 13:50

@Detlev Tarnowitz | 17-09-10
Mis poes. Atheïsten geloven ook niet in de voorzienigheid, zoals Hitler deed.

Mike Oxlong | 17-09-10 | 13:48

Die Engelse koorknaapjes moeten wel heel erg goed zijn in het klokkenspel bespelen als ze die Paapse pijpekop zo kunnen laten raaskallen.

Real Opperprutser | 17-09-10 | 13:48

Volledige tekst:
www.catholicherald.co.uk/news/2010/09/...
Hij weet zijn afschuw van het secularisme leuk te brengen:
'As we reflect on the sobering lessons of the atheist extremism of the twentieth century, let us never forget how the exclusion of God, religion and virtue from public life leads ultimately to a truncated vision of man and of society and thus to a “reductive vision of the person and his destiny”.'
Zonder God kun je niet deugen, zonde God ben je een Nazi.

Schoorsteenveger | 17-09-10 | 13:48

Art Vandelay Ultor | 17-09-10

Wat is in wodansnaam atheïstisch extremisme? Ik heb de eer gehad even met Hitchens te mogen praten en geloof me, een grotere atheïst bestaat er niet. Hij noemt zichzelf dan ook een anti-theist.

Mike Oxlong | 17-09-10 | 13:47

Mike Oxlong | 17-09-10 | 13:43
Meneer Hitler had inderdaad een probleem ja: hij was atheist, maar ook verlosser.

Detlev Tarnowitz | 17-09-10 | 13:47

ik geloof niet, ga ik nu naar de hel?
Mooi, want liever Geyle neuqseks en drugs 24/7 dan de hele dag op een harp lopen te hengsten en geen sex

deafhaalchinees | 17-09-10 | 13:46

wat een ongeloveloze imbeciel is die man ook. zijn volgers trouwens ook. puik stukkie, koets.

maninhetwater | 17-09-10 | 13:45

Ratz heeft in zoverre gelijk, dat de holocaust een ongeevenaarde bijdrage aan de secularisering was.

Detlev Tarnowitz | 17-09-10 | 13:45

Afleidingsmanoeuvre van de kerk ivm die andere case.http://www.tijd.be/nieuws/politiek_-_economie_belgie/-Minstens_13_zelfmoorden_door_misbruik_Kerk-.8960263-3136.art?ckc=1 En het werkt, want wat is het nieuws over de kerk nu? Een onschadelijk godwinnetje richting arheïsten. En ondertussen verdwijnen de woorden Belgische priesters verkrachtte oa peuters 2 tot 4 jaar, anaal, oraal, vaginaal, minimaal 13 slachtoffers pleegde later zelfmoord, naar de achtergrond.

seven | 17-09-10 | 13:45

@De Antitheist | 17-09-10 | 13:36

Nee hoor, Hitler was dan wel geen Katholiek -al was ie wel zo opgevoed- hij geloofde wel degelijk in de "voorzienigheid" en de rol die deze aan hem had toebedeeld. Hij had alleen een hekel aan instituten die zijn macht konden bedreigen maar wel degelijk gelovig.

Mike Oxlong | 17-09-10 | 13:43

Bijbelverbranding organiseren ? Of steken we meteen alle kerken in de hens ?

SyntaxError | 17-09-10 | 13:42

De paus is natuurlijk een volidioot en zijn religiesprookje is voor geïndoctrineerden en zwakzinnigen, maar 'atheist extremism' is inderdaad vaak nergens goed voor.

Als iemand zich daar dan toch toe geroepen voelt, volg dan het voorbeeld van Hitchens en Harris (dat niet eens echt onder atheïstisch extremisme mag vallen, aangezien het veel meer neigt naar levensbeschouwelijk realisme).

Art Vandelay Ultor | 17-09-10 | 13:41

Ik begrijp die sado-masochistische trekjes van die Katholieken niet goed. Waren zelf zo nat als het maar kan en toch halen ze elke keer die Nazi's erbij. Je zou toch denken dat zo'n Ratzinger, die aan z'n luchtdoelgeschut geallieerden neer probeerde te schieten om zo de massamoord op joden en andere Unerwunschten nog effkes door te te laten gaan ook moet snappen dat het niet handig is om die associatie te leggen.

Valt me nog mee dat hij niet beweert dat wanneer je niet naar de kerk gaat je in een pedo veranderd.

Mike Oxlong | 17-09-10 | 13:40

Om maar bij Islam termen te blijven: de paus is nog minder dan een smerige hond!

Ironisch Naakthuisje | 17-09-10 | 13:40

@befkoning I | 17-09-10 | 13:32

Inderdaad, maar hij was wel een Antitheist. Hij was rooms-katholiek opgevoed. Hij wilde de communie niet doen maar het moest toch, daarna nam hij afstand van alle religie en liet hij in de 2e wereld oorlog een priester of pater die hij in vertrouwen had genomen, vermoorden in een bos.

De Antitheist | 17-09-10 | 13:36

Gelukkig wordt de vertegenwoordigert van GOTD wel serieus genomen als nazi en kinderverkrachtert.

jehebthetnietvanmij! | 17-09-10 | 13:36

Terry Sanderson, the president of the National Secular Society, said the pope had hardly waited to get off the plane before attacking secularism.

He added: "The British people have embraced a secular identity of their own free will, perhaps as a reaction to the ultra-conservatism of this recent papacy and the extremism that has been manifested by some forms of Islam. The secular identity of the British people is not something to criticise, but to celebrate."

_O_ @ Terry Sanderson

Behaard smaalkopje | 17-09-10 | 13:36

Rond dit onderwerp een van de weinige goede toevoegingen van Freek de Jonge:
De paus: pedofilie is een ziekte waarbij de vrije wil wordt uitgeschakeld. lijkt wel heel sterk op de definitie van (fundamentele) religie.

Het DaanMannetje | 17-09-10 | 13:36

Niet meer van deze tijd, dat "instituut". En eigenlijk ook niet van deze plaats, maar dat terzijde.

Gevoelsmatig voel ik me echter nog altijd iets beter bij de RK dan de protestantse of zelfs de islamitische.

O, heeft u trouwens al een Mohammed cartoontje getekend?

Nee dus! | 17-09-10 | 13:36

@Homoslim | 17-09-10 | 13:3
Haaaaa wat ben je leuk! Moet je niet meteen even links bashen en een godwin plaatsen, als je toch bezig bent?

An die ARBEIT | 17-09-10 | 13:36

Mannen in jurken zijn per definitie onbetrouwbaar. De paus, Arabieren, David Beckham, Kelly.

[[[Mad.doC]]] | 17-09-10 | 13:34

Head-first in de krater van een actieve vulkaan mikken gaat misschien wat ver, dus doe maar longstay-TBS dan.
Eng mannetje met z'n Ratzenkop.

Jackanders | 17-09-10 | 13:34

Gaat de paus ook wel eens met de trein?

brienenoord | 17-09-10 | 13:34

Paus Benedictus Godwin.
Hij durft wel, die hufter van een Ratzinger. Was zelf bij de Hitlerjugendt in de tijd dat Paus Pius XII het goed kon vinden met Hitler en trawanten.

Schoorsteenveger | 17-09-10 | 13:33

Ik haaat pausen....

An die ARBEIT | 17-09-10 | 13:33

@lul-ijzer | 17-09-10 | 13:32
Hij zat bij de luchtafweer bij de BMW fabrieken in München. Kan de beste overkomen.

Don Sputare | 17-09-10 | 13:33

Ik geloof dus ik leef! Ik kan hier nou weer heel ellendig over de kerk gaan praten! Maar er is lang, heeel lang geleden al iets fout gegaan. Iedereen kent hier het gevolg van en in andere delen van de wereld zijn er mensen die dezelfde fout maakten alleen het aapje een andere naam gaven!

Rechtsetterbakje | 17-09-10 | 13:32

Goed zo Koetsveld.
Hitler kon groot worden door zijn partners, waarvan het Vaticaan een belangrijke was. Hitler liet de katholieken met rust en Pacelli liet de nazi's hun gang gaan. Dat was de deal.
Bij de vlucht van duizenden nazi's naar de Amerika's was Rome ook heel behulpzaam. Zie de Ratlines-wiki en.wikipedia.org/wiki/Ratlines_(World_...)

Bos Hout | 17-09-10 | 13:32

Altijd lache met die seniele ouwe Hitlerjugend en deserteur. Vreemde vergelijking van 'm trouwens want Hitler zelfe was vrij gelovig (sla Mein Kampf er maar op na).

befkoning I | 17-09-10 | 13:32

Zullen we van het hout van de Anne Frank boom een groot kruis maken om deze brandend in de voortuin van deze Hellehond te zetten?

threewing | 17-09-10 | 13:32

Als je dat rapport ziet, is zo'n beetje alles toch wel toe te wijzen aan ene priester/pater A. Dat moet me er een geweest zijn....

Don Sputare | 17-09-10 | 13:32

kerk oude macht, staten huidige macht, internationale bedrijven macht van straks.

kungvoest | 17-09-10 | 13:32

Moet hij zeggen.
Hij zat bij de Hitler Jugend!

lul-ijzer | 17-09-10 | 13:32

"Hol em raus paus, da kommt ja Saus aus".

vrij naar: De Heideroosjes

knevelandries | 17-09-10 | 13:32

Wij zijn de nazi's, omdat we weigeren om onze kinderen te laten misbruiken?

rara | 17-09-10 | 13:31

is dat niet de bedoeling? dat de kerken binnen 10 jaar leeg zijn, en de bezoekers daarvan zijn overgefapt uuh overgestapt naar de moskee?

Homoslim | 17-09-10 | 13:31

Wat stond er toch ook weer op die riemkoppels van de nazi's, iets van "Gott Mit Uns"? Vergeetachtige man, die Ratzinger...

brutus68 | 17-09-10 | 13:31

Mwah ik weet het niet, van die hosti's kreeg ik juist altijd een enorme zin in kruistochten.

Harry Turtle | 17-09-10 | 13:31

Ik ben een beetje in de war. Is het thans verboden om aan kleine jongetjes te zitten als priester? En zo ja, waarom doen ze het dan toch?

bobdobalina | 17-09-10 | 13:30

Heeft hij een PvdA workshop ' demoniseren'. gevolgd?

Hanxie | 17-09-10 | 13:29

Volgens mij was Adolf Hitler een Antitheist.

De Antitheist | 17-09-10 | 13:29

Amen!

WasHetMaarMakkelijk | 17-09-10 | 13:28

Als ik naar mannen in een jurk wil luisteren ga ik wel naar de reguliersdwarsstraat

ijsklont | 17-09-10 | 13:28

max!!!!!!

Bunschotert | 17-09-10 | 13:28

godsammekrake | 17-09-10 | 13:25
En alle vegetariërs en mensen met honden zijn ook nazi's.

Bigi Bana Boy | 17-09-10 | 13:27

Hij is vergeten Stalin en Mao te noemen.

mocroflavour | 17-09-10 | 13:27

Geloofsidioten ook altijd. Religie is de grote oorzaak van oorlogen en achterlijkheid in deze wereld, atheïsme niet.

BlackDeathMetal | 17-09-10 | 13:27

10- Jaar!? Dat duurt me allemaal veel te lang. *helemaal klaar is met religie*

Geppie. | 17-09-10 | 13:27

Ah vandaar dat ik al jaren iedere ochtend met een tie-rip mijn rechterpols aan mijn broekriem moet vastmaken. Nu begrijp ik het.

Bigi Bana Boy | 17-09-10 | 13:26

Hij heeft wel gelijk. Sinds ik van mijn tot al niet geweldige geloof gevallen ben loop ik steeds maar te kijken naar mogelijkhedem om spoorwegen in oostelijke richtingen aan te leggen. De psychiater had er nooit een verklaring voor maar dat wordt nu wel anders...

jan-lul-de-behanger | 17-09-10 | 13:26

Adolf Hitler had een snor, moeder Theresa had een snor Dus moeder Theresa = Hitler!!
Ofwel: zo ken ik er nog wel een paar.

godsammekrake | 17-09-10 | 13:25

applaus

watsinneneem | 17-09-10 | 13:25

Dit artikeltje lijkt eigenlijk nogal op de gemiddelde reaktie van de reaguurders. Gaan jullie ons allemaal overbodig maken VanKoetsveld? :)

Oh ja, nog inhoudelijk reageren ook. Ok : de Paus kan onverkort de pot op met zijn huichelactige kul.

Was getekende,

HumanisTM.

TM | 17-09-10 | 13:25

hahaha
GOD-win

Veldmaarschalk Sorry | 17-09-10 | 13:24

Basel is een stad in Zwitserland.

pollodepiemel | 17-09-10 | 13:24

De paus hoopt zo het misbruik in de kerk op de achtergrond te dwingen.

Whopper | 17-09-10 | 13:23

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl