Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

HaatBejaarde on rampage bij huurbaas

mijnheerswartpang.jpg Even voorstellen: Mijnheer Swart (75) uit Zaandam. Al jaren ligt hij overhoop met woningcorporatie Parteon in Wormerveer. Gezeik over betalingen. Lijkt zielig, maar het dient gezegd: Swart is een fulltime zeuropa. Hij deed namelijk vorige maand mee in het VARA-programma De Advocatenclub en werd daar - ondanks de hulp (skippen naar 16:00) van een blont juristenmeisje - ontmaskerd als jokkebrok & persistente postdichtlater. De onvermijdelijke Mr. Frank Visser adviseerde hem destijds op de zitting: "Ga toch wat leuks doen met de paar jaar u nog heeft". Dat advies heeft Opa Swart ter harte genomen: Gisteren stak hij zijn huurwoning in de fik om vervolgens een medewerker van Parteon neer te knallen... UPDATE: Opa heeft handlangers. Vanochtend vroeg is de flat weer in de fik gestoken.

Reaguursels

Inloggen

@ ecologiste | 15-09-10 | 09:07
Zolang hij/zij betaald, is de klant koning.

abom | 15-09-10 | 10:57

repulse | 14-09-10 | 20:38
ik vind het knap dat jij zo op de hoogte bent van de interne structuur van Parteon. Zij hebben geld verduisterd. Knap, dat haal ik niet uit de informatie. Het enige wat ik er uit haal is dat meneer Swart beweert 2500 euro teveel betaald te hebben. Als dat werkelijk zo is, dan kan hij dat aan de hand van bankafschriften ook bewijzen. Dat Parteon het niet opvalt dat er tussen de 10000 transacties per maand een afwijkende transactie van de heer Swart zit, kan ik mij best wel voorstellen. Maar als hij simpel met de datum en tijd van de transactie naar Parteon gaat, kunnen zij in hun gegevens kijken hoe dat in de boeken staat. Als het wel op hun afschriften staat, maar het bedrag niet te verantwoorden is in de boeken, rest hun geen keus dan het geld terug te betalen. Types als jij gaan altijd uit van criminele opzet. Mensen maken fouten, jij maakt ze hier, zij maken ze in dit geval. Dat maakt ze niet crimineel.

Morfanaion | 15-09-10 | 09:17

spuitje?

Mister Crabs | 15-09-10 | 09:12

repulse | 14-09-10 | 20:20

Kortom de klant is koning.

ecologiste | 15-09-10 | 09:07

Overigens is je vergelijking met Copernicus volledig onterecht. Hij viel het toenmalige gedachtegoed aan op feitelijk onjuistheden. Als een vergelijking met grote namen op z'n plek zou zijn, dan zou het gaan om Luther of Calvijn, die de macht ervan betichtten te spelen met de voeten van gelovigen en hun eigen gedachtegoed te verloochenen. Maar zelfs dat is hier niet aan de hand. Het systeem geeft deze man alle ruimte om zijn geld terug te krijgen, dat is hem ook uitgelegd. Hij wenst alleen het systeem niet te gebruiken maar voor eigen rechter te spelen. Dat noem ik niet grootsheid, dat noem ik grootheidswaanzin.

Morfanaion | 15-09-10 | 08:01

repulse | 14-09-10 | 20:20
och, repulsief figuurtje kan het niet op echte argumenten winnen en probeert het daarom met een persoonlijke aanval op een functioneren waarvan hij het niveau niet kent. Zwaktebod eerste klas, het feit dat je met termen als mea maxima culpa komt (voor degenen die dit niet kent, Latijns voor "door mijn grote schuld"), maakt op mij geen enkele indruk.

De man is hier niet zozeer neergesabeld door het systeem alswel zijn eigen asociale denken. Als je mijn argumentatie van 14-09-10 | 15:29 had gelezen tegenover O2Consumer, dan had je misschien enig begrip gehad waar het hier werkelijk om draait. Swart VINDT dat hij al te veel heeft betaald. Dat is nog onzeker en is aan HEM om aan te tonen. Parteon heeft RECHT op de maandelijkse huur zoals dat is vastgelegd in een overeenkomst tussen hen en Swart. Overeenkomst. Hij is akkoord gegaan. Als ik met jou een afspraak maak, moet jij er ook van uit kunnen gaan dat ik die afspraak na leef. Je kunt gaan lopen roepen dat hier een groot man in verweer is gekomen tegen een systeem maar dat is gewoon volstrekte onzin. Hier is een man opgestaan die zichzelf boven anderen verheven voelt. Dat is een groot verschil.

Morfanaion | 15-09-10 | 07:38

Wat meneer Swart gedaan heeft is niet goed te praten,maar ik snap de frustratie van de man wel.
Als we ervan uit gaan dat meneer Swart ècht € 2.500,- tegoed heeft van Parteon
en dit al 3 jaar speelt,dan vertrouw je op een gegeven moment niet meer op het systeem.
Meneer Swart kon inderdaad een procedure starten om zijn geld terug te krijgen,
maar hoe lang zal dat gaan duren?
En leeft meneer Swart nog wel als hij z`n geld via het gerechterlijk systeem terug krijgt?
Misschien wil Parteon net zo lang wachten met terug betalen tot meneer Swart er niet meer is en het terug betalen dan ook niet meer nodig is.
Meneer Swart weet natuurlijk ook dat de directeur tonnen per jaar op z`n bankrekening krijgt en is daardoor gefrustreerd.
Dus ik begrijp meneer Swart wel,maar keur zijn daden niet goed.

Smurfin | 15-09-10 | 04:32

Dit is een model inwoner van Zaanstad...
Voor wie het niet weet... daar wonen alleen maar ZEIKERDS...
En vooral in de leeftijd 50 - Schijndood

Kwatz | 15-09-10 | 03:48

@ repulse | 14-09-10 | 20:38
Falend beleid? Lol dan kan elke politici aangeklaagd worden. Wanneer dat strafbaar zou zijn, zou niemand meer dergelijke functie willen bekleden. Ongetwijfeld zie jij daar geen problemen in, maar geloof me, zo hou je Nederland niet draaiend.
Voor de rest: Nalatigheid is al strafbaar, next!

abom | 14-09-10 | 23:27

Oh wacht dit is gewoon een gebruinde bejaarde. Sorry ;-)

kut kakker | 14-09-10 | 21:20

Die Marokkanen ook altijd : ) Met z'n licht getinte huidje

kut kakker | 14-09-10 | 21:19

Okee. Ze maken een 75 jarige dakloos, en dan moet ik het stijllos vinden dat hij uit zijn pan gaat bij de pennenlikkers die dat doen? Ze zullen wel een *legale* reden hebben, hoor. Maar iemand van 75 op de keien gooien was, de laatste keer dat ik het checkte, pas echt steilloos.

Makkelijk lullen van achter een warm en droog bureau, Wooncorporatie Op De Keien te Wormerveer!

Zwavelzuur | 14-09-10 | 21:08

goed gedaan ouwe!

ytk99 | 14-09-10 | 20:58

abom | 14-09-10 | 20:30
Is niet zo moeilijk heur. Falend beleid gewoon strafbaar stellen. Een woning bouw stichting die geld bij haar klanten verduisterd, is geleid door een mnr met een criminele inslag. De desbetreffende directeur dus hoofdelijk vervolgen.
Precies het zelfde als met tbs artsen of directeuren van tbs klinieken, te vaak is het dat het mis gaat, maar er niemand verantwoordelijk is, omdat de protocollen werden gevolgd.
.
Zo zijn er nog legio aan situaties te bedenken, waarbij hoger personeel aansprakelijk zou moeten worden gehouden, maar dat nu niet is.
Als een vrachtwagen chauffeur gaat rijden met vieze spiegels, is hij wel aansprakelijk wanneer er een ongeval gebeurd, waarom de stropdas niet?

repulse | 14-09-10 | 20:38

lol !!......

Wanne ouwe gek zeg !

Grootmoeders | 14-09-10 | 20:37

@ repulse | 14-09-10 | 20:20
Lol @ "Mnr Swart is opgestaan tegen het systeem"
Wat heeft hem dat uiteindelijk gebracht? De man heeft waarschijnlijk niet meer zo heel erg veel jaartjes, waarvan hij een groot deel achter tralies mag verblijven.
.
In plaats van 'het systeem' te bekritiseren, kom eens met een goed idee om 'het systeem' te verbeteren. Kijken of het jou wel lukt om een perfect systeem te vinden, waar iedereen tevreden over is. Of krijgen we dan een systeem wat alleen maar sociaal is en hard werkende mensen het land uitjaagd omdat ze in Nederland te veel belasting moeten betalen, zodat elke burger zijn eigen account manager kan hebben bij de gemeente en de woningcorporatie.

abom | 14-09-10 | 20:30

Morfanaion | 14-09-10 | 16:17
mea maxima culpa.
Sorry, ik had moeten weten dat het moeilijker is voor mensen om verbanden en parallellen te zien, wanneer zij onder een bepaalde minimum grens functioneren.
Lees het stukje dat ik voor "an die arbeit" zal schrijven mischien dat het dan iets makkelijker voor je om te begrijpen is.
@An die ARBEIT | 14-09-10 | 16:26
Je moet het naar de tijdsgeest bezien en de impact die het(mogelijk) heeft.
Doordat Copernicus met zijn heliocentrische theorie tegen de kerk in ging, de eerste stap heeft gezet in de ontmanteling van de macht van die kerk( de eerste echte onwaarheid die door de rooms katholieke kerk moest worden erkend) heeft hij de basis van de geplaatst voor devaluatie van het christelijk geloof als geheel.
Dat de theorie pas op zijn sterfbed naar buiten kwam, doet er nauwelijks ter zaken.
.
Nu hebben we het vanmiddag al een paar keer over het systeem gehad, een systeem waarvan ik vind dat het ondergeschikt zou moeten zijn aan de mens, jij vind dat je als mens maar netjes door het stof moet kruipen voor het systeem.
wat Dhr Swart heeft gedaan verschilt niet veel van copernicus, hij is van mening dat het universum niet om het systeem hoort te draaien, maar het systeem om het universum.( Hij zal het waarschijnlijk niet zo beworden, maar dit is wel de manier waarop zijn actie zou moeten worden uitgelegd.)
.
Wie weet zullen we over een aantal jaar zien dat het systeem heeft moeten buigen voor de mens, is het systeem beter aangepast aan de imperfecties die de mens nu eenmaal heeft. Mnr Swart is opgestaan tegen het systeem, is het (nog) levende bewijs dat het systeem infaam en abject is (nogmaals dank moskovitch).
Wat gaan we doen? als echte linkse socialisten asociaal de mens de tering laten genieten ten faveure van het systeem of als liberalistisch ingestelde mensen, kijken hoe je de mens meer beschermt binnen het systeem.

repulse | 14-09-10 | 20:20

@ Tutanchamon | 14-09-10 | 17:34
Precies, meneer Swart is een terrorist. Wat is het verschil tussen een moslim extremist, die door de acties van de VS tijdens de koude oorlog en het brainwashen van al qaida, door is gedraaid en deze meneer Swart die volgens sommige doorgedraaid is door 'het systeem'?
Beide zijn het ergens niet mee eens, beide grijpen tot geweld. Beide hoor je te veroordelen.

abom | 14-09-10 | 20:17

Go he het lijkt wel of te tijden veranderen....
Dat is toch geenstijl van die man.

magic mike | 14-09-10 | 18:32

Serafijn Lampion | 14-09-10 | 16:52

Dat vergeet ik wel eens, maar er zitten ook ruwe parels tusschen dat dan weer wel.

ecologiste | 14-09-10 | 17:55

Hij kan dan 75 zijn, en echt, ik heb respect voor ouderen, maar door deze daad zijn onschuldige mensen gewond geraakt. Op tijd heeft opa de tip gekregen er nog een paar leuke jaren van te maken. Hij koos voor terreur dus sluit die ouwe gek dan maar op ook. No mercy, dat had hij ook niet voor zijn onschuldige buren.

Rest In Privacy | 14-09-10 | 17:34

Heb geen zin om alles te lezen. Maar volgens mij zal er toch meer aan de hand zijn dan dat er naar buiten komt. Daarom, Held.

maar_waarom_dan | 14-09-10 | 17:26

@ ecologiste: Hé dit is GS hoor. Daar gaan we niet serieus zitten doen. Gewoon keihard ongenuanceerd met modder smijten, dat doen we hier. Zo'n serieus verhaal, zonde van de moeite. Niemand leest hier, iedereen roept maat wat.

Serafijn Lampion | 14-09-10 | 16:52

Morfanaion | 14-09-10 | 16:08

Zucht. Ja mijnheer Swart is schuldig ja mijnheer Swart is fout, nee de edelachtbare is juist, nee de directeur werkt kei- en keihard voor die 360.000 euri.
Mijnheer Swart is nu kapodt, de kosten worden door de huurders gedragen, de echter en de advocaat en medewerkers bij justitie hebben er weer een stukje salaris aan verdiend en wij moeten ons hier weer druk maken om dit onderwerp, terwijl wanneer ze bij de corporatie even hadden gecheckt ze gezien hadden dat Swart al betaald had en OK misschien is mijnheer Swart een beetje boos e verstuur, maar wij weten niet waarom. Hij zou ee marktkoopman zijn. Dat lijkt me niet eenvoudig met al die regelgeveing en hij heeft ook allochtone buren en hij is 75. Maar dat zijn natuurlijk handicaps waar je niet op let bij de corporatie. Wel geld geven aan Vogelaarwijken voor straatcaoches die ook voorvallen zoals het nieuwst topic nu niet kunen voorkomen met huurgelden. Ik probeer het in een breder verband te plaatsen. Zo breed als ik het doe hoeft de rechter niet te doe maar hij moet wel proberen om de context te zien en dat heeft die rechter gewoon niet gedaan reden waarom hij minmaal een vete douw zou moete krijgen van zijn superieuren. Zoals de rechter nu reageert is hij hetzelfde als mijnheer Swart. Kijk en daar heb ik gewoon ongelooflijk de pest over in dat in NL hoogwaardigheidsbekleders niet verder kijken dan hu neus lang is maar wel effe willen vangen.
U bent zeker zelf ook iemand die iets met rechten doet zeker. Een prachtige branche waar steeds meer geld in omgaat. Geef mij maar Philips dat is tenminste een organisatie waar je trots op kunt zijn. Justitie in NL is een stinkend moeras.

ecologiste | 14-09-10 | 16:37

abom | 14-09-10 | 16:03
Als je mijn post van 15:24 had gelezen...
Er is zoveel geregeld, dat men door de bomen het bos niet meer ziet, en men er dus vanuit MOET gaan dat je moet pakken wat je pakken kan, want belasting betaal je toch teveel, en ga je aan andermans 'ik-moet-pakken'-gedrag ten onder. Mensen geven amper meer omdat ze willen, maar omdat het zo geregeld is. Dat is juist de tegenstrijdigheid van de linkse 'socialisten'. Geld uit andermans zak uitdelen is niet sociaal.

Morfanaion | 14-09-10 | 16:03
Klopt dat we kuddedieren zijn, en dat zoals het nu is, het boven het kunnen uitsteekt van de gemiddelde mens (waardoor de bovengemiddelde (asociale) mens, meer dan fatsoenlijk meer bijelkaar kan graaien). Dat we echt onze top bereikt hebben geloof ik echter niet.
We moeten juist nadenken over efficiency. Niet proberen elk grammetje hooi af te wegen tegen de rest, maar gewoon kijken hoe we nog een stapel hooi kunnen krijgen. We zijn in NL elke cent aan het wegen, terwijl we ons beter kunnen richten op zaken als de ontzettende belasting ('burden') van het financiele stelsel, waardoor arbeidsproductiviteit vrijwel halveert (!). In principe is elke accountant weggegooide energie, omdat het alleen maar regelt, en niet produceert.

O2Consumer | 14-09-10 | 16:29

@repulse | 14-09-10 | 16:13
Ja en? Wil je deze eenzame verdwaasde man daarmee vergelijken? Puur omdat hij weigert te conformeren? En wat heeft hem dat opgeleverd?
Zwak. Dat zij niet bogen en het hen groot heeft gemaakt, maakt je niet automatisch een held als je weigert te conformeren.
Je kan ook gewoon een koppige oude man zijn bijvoorbeeld.
Wat een vergelijking hey...

An die ARBEIT | 14-09-10 | 16:26

repulse | 14-09-10 | 16:13
Whahaha, vergelijkingen met William Walalce tot daar aan toe, maar dan ook nog een keer Copernicus en Da Vinci? Succes, maar met deze vergelijkingen neem ik jou net zo serieus als wanneer je de Televaag als bron zou gaan gebruiken voor argumenten, adieu.

Morfanaion | 14-09-10 | 16:17

An die ARBEIT | 14-09-10 | 16:08
Die zag ik nog net op de weg naar buiten.
Wees maar blij dat grote mensen als copernicus, leonardo davinci en vele als hun niet de kop hebben gebogen in het aanschouw van de heersende dictatuur. grote mensen staan voor hun principes en hun gedachtes, grote mensen hebben er voor gezorgd dat de westerse samenleving is ontwikkeld in tegen stelling tot die van de islamitische, waar oorspronkelijke denkers mensen met een mening ook vervolgd worden.

repulse | 14-09-10 | 16:13

@ ecologiste | 14-09-10 | 16:03
De heersende macht... zucht... waarom doe je er niets aan en begin je een eigen politieke partij? Met alleen stemmen zul je de wereld niet kunnen veranderen.
De meeste stemmen gelden, wanneer de meeste mensen echt een probleem zouden hebben met 'het systeem', zouden ze wel SP stemmen. Dat is niet het geval, dus accepteerd het merendeel van de bevolking de 'graai-cultuur'.
Wel treurig overigens, mensen die vallen over de enkeling die absurt veel meer verdienen.

abom | 14-09-10 | 16:10

ecologiste | 14-09-10 | 16:03
Wat verschrikkelijk kortzichtig. Als de rechter over die 2500 moet oordelen, dat moet dat door de heer Swart in de zaak worden gebracht en dan moet hij daar ook bewijzen van overleggen. Doe een studie rechten of hou op met op die zetel plaats te nemen. Ik wil best ieder in z'n waarde laten, ben wat dat betreft niet bepaald rechts. Maar we hebben in dit land nu eenmaal afspraken met elkaar gemaakt, wie zich daar niet aan houdt moet niet zeuren.

Morfanaion | 14-09-10 | 16:08

@repulse | 14-09-10 | 16:01
En wat is er mis met tijdelijk je hoofd te buigen, als je daarmee uiteindelijk je doel bereikt? Het doel heiligt de middelen enzo?
Dat onvoorwaardelijk vasthouden aan trots is ook precies hetgene wat sommige Moslims zo ontzettend vervelend en onmogelijk om mee samen te leven maakt.
Maar goed, de heer in kwestie heeft zijn trots nog en verder helemaal niks. Feli voor hem :S

An die ARBEIT | 14-09-10 | 16:08

ecologiste | 14-09-10 | 15:56 & ecologiste | 14-09-10 | 16:03
Amen!
helaas out moet, maar deze discussie met alle vertrouwen in jouw capabele handen achter laat.

repulse | 14-09-10 | 16:07

Morfanaion | 14-09-10 | 15:53
Hij heeft van de rechter niet de kans gekregen om te bewijzen dat hij gelijk had op het punt van te veel betaald. De rechter oordeelde netjes volgens de letter van de wet, maar de wet werd niet op een billijke manier toegepast.

repulse | 14-09-10 | 16:04

O2Consumer | 14-09-10 | 15:54
In die context kan ik begrip hebben voor je argumenten. Het probleem is dat een perfect systeem niet bestaat en nooit zal bestaan. Het is hetzelfde als proberen een perfecte maaltijd te maken voor 10 man. Die houdt niet van biefstuk, die houdt niet van vis, die houdt niet van kip en weer een ander moet helemaal geen vlees. Kijk je naar groente, is er ook altijd wel iemand die loopt te mekkeren. Wil je het goed doen, maak je een apart gerecht voor ieder individu, volledig naar diens smaak. Feit is, wij zijn kuddedieren, bijna allemaal, enkele kluizenaars daargelaten. Om als kudde te overleven moet je kunnen geven en nemen. Het financiële systeem is hier, net zoals de rest van ons rechtssysteem, op gebaseerd. Het is een generiek systeem. Dat betekent dat soms de een aan het kortste eind trekt, soms de ander. Dat is nu eenmaal niet anders.

Morfanaion | 14-09-10 | 16:03

abom | 14-09-10 | 15:54

De rechter moet alles afwegen at bedoel ik en niet enkel wijzen op huurachterstand, een feit dat uit zijn verband wordt gerukt. Deze mijnheer had al afgerekend. Die rechter is gewoon een lakei van de heersende macht of van de gemakzucht. Ik vind dat zo iemand een douw moet kunnen krijgen nee zou moeten krijgen. Maar al dit volk komt er mee weg. Mijnheer Swart, een arme eenling ergen zoveel hoog natuurlijk niet, want verschil moet er zijn nietwaar?

ecologiste | 14-09-10 | 16:03

@ ecologiste | 14-09-10 | 15:56
lol @ laffe directeur. Weet jij meer dan wij? Weet jij wat de directeur wel of juist niet heeft gedaan?
Het gaat jullie dus om de 'graai' cultuur! Zucht... die discussie gaat nergens over. Heb je op de SP gestemt? Alles nivileren!

abom | 14-09-10 | 16:03

An die ARBEIT | 14-09-10 | 15:47
Ik vind het logisch en in de lijn der verwachtingen dat hij zo heeft gehandeld. Ik heb respect voor de manier waarop de man zijn principes gestand houd. Dat hij wel zijn rug recht heeft gehouden, terwijl hem onrecht werd aangedaan. Natuurlijk vang je meer vliegen met stroop als met azijn, natuurlijk was de makkelijke weg geweest om te bukken.
www.youtube.com/watch?v=Z6GzD92P3X8&am...

repulse | 14-09-10 | 16:01

psycho_3 | 14-09-10 | 15:50
Hoe haal jij hier nou weer de belastingdienst bij? Dat heeft hier helemaal niets mee van doen. Het gaat hier om een woningbouwvereniging. Die heeft recht om de maandelijkse huur te ontvangen. Mannetje wenst dat niet te betalen omdat hij vindt (maar niet bewijst) dat hij nog geld van hun moet krijgen. Daarnaast is hij nog zo'n stijfkop die brieven en dergelijke gewoon negeert (waarmee je redelijkerwijs dus niet eens kunt weten of je nog wel het recht hebt om kwaad te zijn, voor hetzelfde geld is het een brief waarin aangegeven wordt dat het geld terug komt, dat weet je pas als je je post opent en leest). En uiteindelijk gaat het niet om rente, maar om het nakomen van afspraken.

Morfanaion | 14-09-10 | 15:58

repulse | 14-09-10 | 15:46

Zo is dat. In NL overheerst lafheid en achterbaksheid zodat het graaien ongestraft verder gaat. Tuurlijk moet je je hoofd koel houden maar als je een goed en dapper hart hebt dan valt het niet mee om door laffe onderdeurtjes te worden meegenomen in de doolhoven van de bureaucratie waar ze je een toontje lager willen laten zingen. Er zijn zoveel hier fan van Wilders maar de heer Swart is ook dapper geweest, helaas ook dom. De laffe directeur moet wel geschrokken zijn. Ik hoop dat hij nooit meer rustig slaapt en dat meen ik echt voor zo'n gewetenloze graaier.

ecologiste | 14-09-10 | 15:56

Morfanaion | 14-09-10 | 15:29
Ik moet je gelijk geven dat deze man nalatig was, en in elk geval niet doelmatig. Hij had hulp, en heeft die niet goed gebruikt (echter wel pas na 3 jaar! als de boel al redelijk geescaleerd is, en 'de zwabberende rechter' er bij komt), en heeft het op de verkeerde manier opgelost.
Ik bedoelde ook niet te zeggen dat Opa volledig in zijn recht stond, maar dat het een signaal is van de stand van de maatschappij, omdat dit veeel vaker voorkomt, alleen steken die mensen hun huis niet in de fik omdat ze er nog langer dan 3 jaar in moeten wonen, of zijn ze bang nog harder op hun bek te gaan, omdat ze het gewoon niet bijhouden.

Het punt wat ik probeer te maken is niet zozeer mbt de Opa, maar mbt de maatschappij (en ik denk dat Repulse dat ook (deels) bedoelt, maar ik wil niet voor hem spreken). Ik ben het ook niet oneens met wat 'An Die Arbeit' zegt, maar er kan wel degelijk een stevige nuance geplaatst worden bij de zaak 'brandende Opa'. Op het moment dat we naar de oorzaak ervan kijken (en ondertussen die Opa op de hometrainer van Nuon vastbinden) is er nog veel te doen aan het financiele stelsel, en aan de omgang hiermee.

O2Consumer | 14-09-10 | 15:54

@ ecologiste | 14-09-10 | 15:50
Hieruit maak ik op dat je het stukje niet hebt bekeken.

abom | 14-09-10 | 15:54

repulse | 14-09-10 | 15:46
zooooooooo, William Wallace, het opkomen voor de vrijheid van de Schotten. Gaan we straks ook vergelijkingen trekken met de Holocaust of gaat dat je nog net te ver?

Inderdaad, een trots mens zal niet buigen. Daarvoor is het teveel een stijfkop, maar iemand met hersens in z'n kop zal eerst kijken in hoeverre hij werkelijk en redelijkerwijs gelijk heeft in z'n handelen. Ik denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn, het is niet redelijk om jouw verplichtingen na te laten omdat een ander niet doet wat jij vindt dat hij moet doen, zonder dat je dat ook bewijst.

Morfanaion | 14-09-10 | 15:53

@ repulse | 14-09-10 | 15:46
Lol wat een gelul man. De man had gewoon zijn geld terug gekregen, wanneer hij de regels en het advies van zijn advocaat had gevolgd. Hij is gewoon gefrustreerd, eigenwijs en hij heeft er een princiepe kwestie van gemaakt... en verloren.

abom | 14-09-10 | 15:52

Morfanaion | 14-09-10 | 15:43
Rente kunt eisen? LOL als je 100% rente kunt eisen, ja dan heb je voet om op te staan, maar gezien de rente maar een fractie is aan het geledenen weegt dat niet af om rente terug te vorderen, dat in tegenstelling van de belastingdienst, die keurig je een boete van 100% oplegd.

psycho_3 | 14-09-10 | 15:50

abom | 14-09-10 | 15:37

Spijkers op laag water zoeken. Het gaat om de samenhang iets wat in de samenleving steeds meer verdwijnt vandaar dat ik liever spreek van maatschappij, zo onpersoonlijk is het geworden met dank aan de elite in dit verkeerd gecontroleerde land. Poincaré schreef dat een wijze moet ordenen en dat mag je GVD van iemand met GVD 360.000 semi-overheidsgeld voor semi-publieke taken wel verwachten.
"Le savant doit ordonner ; on fait la science avec des faits comme une maison avec des pierres ; mais une accumulation de faits n'est pas plus une science qu'un tas de pierres n'est une maison'.
Ofwel men maakt wetenschap met feiten zoals een huis met stenen, maar een hoop feiten is net zo min wetenschap als een stapel stenen een huis is.

ecologiste | 14-09-10 | 15:50

@repulse | 14-09-10 | 15:27
We zijn ondertussen een heel stuk afgedwaald. Het ging erover dat jij deze daad goedkeurde. Nu kan je het wel zwart/wit blijven zien ( de man kreeg nog geld, dus is deze actie te rechtvaardigen ) maar dat slaat natuurlijk nergens op.
Als iemand weigert jou je wisselgeld te geven, steek je niet z'n winkel in de fik. Iets met proportioneel handelen...
Helemaal omdat de situatie dus heel makkelijk tot een goed eind te brengen was geweest, als hij eerst openstaande vorderingen had voldaan.
Soms moet je even iets verder kijken dan je eigenlijk gelijk en kijken hoe je dat gelijk ook in kan cashen.

An die ARBEIT | 14-09-10 | 15:47

ecologiste | 14-09-10 | 15:41
Het zal aan de karakter eigenschap van de mens in kwestie zelf liggen, een trots mens zal niet buigen, zal kiezen op te staan tegen de tirannen en hun regels.
.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht......
.
www.youtube.com/watch?v=WLrrBs8JBQo
.
De schapen zullen hun hoofd buigen.

repulse | 14-09-10 | 15:46

Yeah opa!!! Fist in the air!! whahahaha

S. Quentin Quale | 14-09-10 | 15:45

repulse | 14-09-10 | 15:36
Hoe achterlijk dat ook lijkt, feit is dat hij een huurovereenkomst heeft getekend. Die verplicht hem tot maandelijkse betaling, daar is hij mee akkoord gegaan, dat is een vasst staand gegeven. Wat niet vast staat is dat hij 2500 terug moet krijgen, dat moet uitgezocht worden. Hem op basis van een onzeker feit uitstel van betaling geven is natuurlijk onzin, dat moet jij ook begrijpen. Anders kan iedereen dat claimen en krijgen ze straks 10 maanden geen geld, zaak op de fles, zou ff lekker zijn. Noem jij het maar lekker achterlijk, ik noem het je verstand gebruiken. Het feit blijft overeind staan. Zeker aangezien je over het teveel betaalde bedrag rente kunt eisen.

Morfanaion | 14-09-10 | 15:43

repulse | 14-09-10 | 15:27

De mens verdwijnt steeds verder uit zicht en uiteindelijk zouden de meesten van ons wel eens in een situatie als mijnheer Swart terecht kunnen komen of veel erger. De vraag is dan of we hetzelfde zullen doen.
Meerderheid van NL zei NEE in het referendum over de EU maar er wed niet op aangeslagen door baasje JPB (die de helft vangt als de corporatiedirecteur, maar straks na zijn premierschap natuurlijk wel zo'n dubbelBalkenendenorm gaat pakken, immers na het zur komt het zoet).

ecologiste | 14-09-10 | 15:41

@ ecologiste | 14-09-10 | 15:32
Je moet wel het hele verhaal bekijken he! "Hij is van mening...".
.
Er komt later nog meer he? Heb je dat ook gezien, op 22:00.

abom | 14-09-10 | 15:37

Morfanaion | 14-09-10 | 15:29
Waar de man nee op heeft gezegd is eerst betalen en dan een andere procedure opstarten om het andere geld terug te krijgen. Logisch gezien is het ook een absurde constructie om eerst de klant te dwingen extra te betalen en dan later eens te kijken of hij terug krijgt.( zijn advocaat wou daar ook een andere procedure voor opzetten) Dat systeem is achterlijk

repulse | 14-09-10 | 15:36

Tolerantie a.u.b. Niemand uitsluiten.

Waaligator | 14-09-10 | 15:34

O2Consumer | 14-09-10 | 15:24

Eén van de grootste problemen anno 2010: de transactiekosten. Efficiëntie wordt geveinsd maar zeker in de overheidswereld maar ook in de bankenwereld zit een hele hoop ruis.

ecologiste | 14-09-10 | 15:34

En nu is het genoeg met al dat begrip voor pipa zwaaiende bejaarden.
Guardia civil moet orde op zaken stellen in tehuizen.
Eerst meppen dan praten. Wegmisbruikers richt zich voortaan op scootmobiels.
Innemen die karren. Klaar

kattenmepper | 14-09-10 | 15:33

abom | 14-09-10 | 15:14
Dus wel, wanneer de stichting geld heeft ontvangen maar niet wist waar het voor was( blijkbaar niet de huur) had de stichting al netjes en eerlijk moeten wezen. Niet eerst de man dwingen om te betalen en daarna zullen we nog wel eens kijken naar het geld wat we in het andere potje hebben zitten wat misschien van u is.

repulse | 14-09-10 | 15:32

abom | 14-09-10 | 14:22

Nogmaals 18:20 op het filmpje boven, zie mijn eerdere comment.

ecologiste | 14-09-10 | 15:32

O2Consumer | 14-09-10 | 14:57
Ik zou je groot gelijk geven in het feit dat sommige mensen niet weten hoe ze dit wel moeten aanpakken, als het niet zo was dat juist in dit specifieke geval zijn advocaat had gezegd hoe ze dit moesten aanpakken. Als je dan alsnog op deze manier doorgaat, dan ben je niet zielig, dan ben je gewoon een stijfkop die vasthoudt aan zijn eigen mening, zelfs als aan alle kanten blijkt dat die ongefundeerd is.
In sommige opzichten schieten onze wetten inderdaad te kort, zeker als het aankomt op bescherming van de consument. In dit geval ben ik het daar alleen niet mee eens. Ik kan morgen tegen jou zeggen dat jij me 100 euro schuldig bent. Ben ik daarmee direct gerechtigd om iets ter waarde van 100 euro bij jou weg te nemen als jij die 100 euro niet wil geven? Daar zal niemand het hier mee eens zijn, ik zal het eerst aannemelijk moeten maken. Dat snapt iedereen, dan kan ook iedereen snappen dat Swart aannemelijk moet maken dat hij nog 2500 euro van Parteon krijgt. Daar hoef je echt niet universitair voor afgestudeerd te zijn.
Dat je repulse in zijn post van 14:23 gelijk geeft vind ik op basis hiervan ook compleet onterecht. Ook voor Swart was er hulp, in de vorm van een advocate die hem door het regeldoolhof heeft willen helpen. Hij koos om dat niet te doen, simpel zat. Dus claimen dat hij achterblijft bij de bureaucratie gaat niet op, hij had z'n gids al die duidelijk aangaf wat hij moest doen om hier uit te komen en daar ook nog bij wou helpen.
Verder geeft repulse in die post aan dat als hij betaald had, de eerste fout bij Parteon lag. Feit is, hij heeft NIET betaald, dat is al bewezen. Dat is zijn eigen stomme rotfout.

@repulse | 14-09-10 | 14:47
Dat het de insteek van die man is dat hij niets verkeerds heeft gedaan, dat ligt puur aan zijn eigen koppigheid. Door zijn eigen advocaat is hij hier op gewezen, iemand die verder aan zijn kant staat. Persoonlijk zal ik niet snel een deurwaarder op de stoep krijgen, ik bel ver voor die tijd naar rechstbijstand en zorg er verder voor dat mij niets te verwijten is. Daarmee kweek je namelijk ook bij de rechter een stuk meer begrip.

repulse | 14-09-10 | 15:01
daarom krijg je bij de winkel een bonnetje. Dat is jouw bewijs van betaling. Swart zal ook een bewijs van betaling hebben. Dat kan hij laten zien. Heeft hij dat niet, dan kan hij naar zijn bank gaan die die gegevens nog steeds moet hebben. Aan de hand daarvan kan Parteon dan weer zien dat hij gelijk heeft. Zaken moet je niet gaan verdraaien, de man zit fout, simpel feit. Dat irritante geknuffel van hij heeft het moeilijk gehad en hij begrijpt het allemaal niet, dat moet maar eens opgehouden zijn. Hij wil het niet begrijpen, dat is het probleem.

Morfanaion | 14-09-10 | 15:29

ik zeg Lynchen die gek !!!!!

klasseman | 14-09-10 | 15:29

An die ARBEIT | 14-09-10 | 15:09
Dus dan is het systeem alles overheersend en de mens niet belangrijk, dat is een erg gevaarlijke weg om verder te volgen( zoek het milgram experiment nog maar eens op over de gevolgen van de verantwoording van je eigen handelen binnen een systeem niet dragen)
.
Blijkbaar was er een mak schaap, die er voor heeft gekozen om geen mak schaap te zijn....
.
Zoals ik al zei, jij en ik weten nu genoeg van het systeem om daar staande in te blijven. Maar dat systeem zal ook verder groeien, jij en ik zullen die groei nooit bij kunnen houden. Dat is nu eenmaal een evolutionair gegeven(ligt er wel aan hoe oud we worden..)Kijk maar naar oud linksch. Later is dus de kans groot dat de maatschappij met haar systemen verder is als dat wij kunnen bevatten. Ik hoop alleen maar dat er tegen die tijd mensen zullen zijn, die wel weten wat verantwoording voor je eigen handelen inhoud en niet alleen maar roepen regels zijn regels, bevel is bevel.

repulse | 14-09-10 | 15:27

An die ARBEIT | 14-09-10 | 15:09
Het probleem is dat elke vorm van onderneming tenminste de helft van de effort verdwijnt aan accountants, financieel beheerders, boekhouders, cententellers en flappenvouwers. In het financiele landschap is het normaal dat op elke hoek de verkeerslichten geregeld worden door een verkeersregelaar, die vervolgens in de gaten wordt gehouden door een onafhankelijke verkeerslichtcommissie. Het kapitalisme is een zegen, tenzij je het doodgooit met de socialistische regelzucht van tegenwoordig. Ipv het efficienter te maken, duiken we de details in. We kunnen nog wel een organisatie oprichten die deze specifieke misstanden in de gaten houdt toch? We houden elkaar zoet, terwijl we rustig in de file blijven staan.

O2Consumer | 14-09-10 | 15:24

"Opa heeft handlangers. Vanochtend vroeg is de flat weer in de fik gestoken."
Een vuur dat oplaait, door smeulen, is niet weer aangestoken.

Peter_S | 14-09-10 | 15:24

@ repulse | 14-09-10 | 15:01
Fracties van een mega flexibel systeem.
.
Daarmee heb je de vraag niet beantwoord.

abom | 14-09-10 | 15:14

is die Mr Frank Visser niet een voormalig politie commisaris ?

Thickhead | 14-09-10 | 15:13

@psycho_3 | 14-09-10 | 14:59
Jae n dat is dus juist het onderscheid tussen mensen en andere dieren, dat je je verstand er bij houdt...
Zie mijn vrige plempsel, laatste alinea.
Het grijpen naar drastische maatregelen is voor mensen die er met hun verstand niet uitkomen.

An die ARBEIT | 14-09-10 | 15:11

@repulse | 14-09-10 | 14:47
Het systeem werkt zoals het bedoeld is: om de massa tevreden te stellen en controleerbaar te houden. Als je met massa's werkt, zullen er altijd mensen buiten de boot vallen. Dit is zo'n geval en helaas zullen die er ook altijd zijn, als we onze huidige sociale ordening en bestuursvorm in stand houden. Nu kan je je beheersing laten varen, maar daar win je niks mee, zoals de heer de Swart zo kundig heeft gedemonsteerd.
-
Is dat kut? Ja natuurlijk is het dat, maar ook een gevalletje if you can't beat 'em, join 'em. Wil je hier niet meer mee geconfronteerd worden, is het helaas een kwestie van vertrekken. Hoe ziek het systeem ook is, het is inmiddels te groot en alomvattend om nog omver te werpen. Helemaal in een land vol makke schapen als 0031.
-
En hoe ik zou reageren? Zoals gezegd, ik heb tot een jaar of 7 geleden mijn leven zwaar verneuqt en dus vaak zat dit soort dreigingen mee gemaakt. Let op, dreigingen... Ik heb nog nooit meegemaakt dat er een deurwaarder daadwerkelijk aan de deur is geweest, omdat ik altijd contact heb gehouden met de instanties die die deurwaarder stuurden. Dan heb je altijd de kans om te onderhandelen of regelingen te treffen.
Heb het ook meegemaakt dat ik degene was die nog geld ontving, in eerste instantie dus ook niet de verdere openstaande rekeningen wou betalen omdat ik GVD in m'n recht stond en van hen geld moest ontvangen. Maar me ook gerealiseerd dat als ik die rekeningen wel eerst betaalde, ik VOLLEDIG in mijn recht stond en desbetreffende instantie dus geen poot meer had om op te staan.
Zo gezegd, zo gedaan en met zo weining mogelijk rompslomp mijn geld terug gekregen...
Dat zou ik doen/ heb ik gedaan. Geen vuurwapen aan te pas gekomen ;)

An die ARBEIT | 14-09-10 | 15:09

psycho_3 | 14-09-10 | 15:01
Sorry voor de typo's, maar hoop de boodschap is duidelijk.

psycho_3 | 14-09-10 | 15:03

abom | 14-09-10 | 14:51
Net zoiets als, dat je de belastingdienst te veel betaald en het ook na tijden pas weer terug krijgt, maar als te weinig belasting betaald komt naar eens 100% boete bovenop. Kortom de wereld op zijn kop.

psycho_3 | 14-09-10 | 15:01

abom | 14-09-10 | 14:51
Heb je enig idee wat burn-outs, zelfmoorden en herstellen van fouten van het systeem kost? Weet je wie dat allemaal betaald?
.
Als ik weet dat ik te veel salaris heb ontvangen, dan zeg ik dat tegen de werkgever. Net zo goed als dat ik zeg dat ik te veel wisselgeld krijg in de winkel. Maar ik vertik het ook om in die zelfde winkel dubbel te betalen voor het gene wat ik koop, om daarna via achterlijke procedures het gene wat ik teveel heb betaald weer terug te kunnen vorderen.

repulse | 14-09-10 | 15:01

An die ARBEIT | 14-09-10 | 14:50
Ja, ik zal hem een fruitmandje sturen. Indeed als hetzelfde met hem zou gebeuren en hij zou zo reageren. Het hypocriete gelul komt van jullie, die deze man veroordelen. Deze man is met de rug tegen de muur gezet door alle administratieve regels en burocratie. Hij is/was totaal machteloos en daardoor is er iets geknapt in hem, waardoor hij op de wijze reageerde.

psycho_3 | 14-09-10 | 14:59

Morfanaion | 14-09-10 | 14:39
.."16-jarige Mocro's of 86-jarige babyboomverwekkers zijn.."
Eigenlijk waren de duitser de babyboomverwekkers, maar ja, Opa's praktijken verschillen dan ook niet zoveel.
Maar los daarvan heb je 'recht'matig gezien gelijk. Het probleem is alleen dat we zulke universele mensen verwachten in onze maatschappij, dat pieken op een bepaald gebied bijna niet meer kan, en dat dus ook geen voordeel meer is voor de maatschappij. Tegenwoordig moet je een heel batterij aan halve leugens beoordelen, omdat de verkoper je zijn troep gewoon probeert aan te smeren, en vervolgens ben je dom als je vakgebied niet in het onderhandelen ligt? Dit is niet een opzichzelf staand probleem, maar een typisch probleem van deze maatschappij. Als iemand een ander bewust doodrijdt, ondanks dat die ander door rood liep, schreeuwt men moord en brand. Maar als ditzelfde gebeurt op financieel vlak is het ineens 'recht'. Het is misschien geregeld in onze (grond)wet, maar alles daarop afschuiven is gewoon te makkelijk.
Verder wat "repulse | 14-09-10 | 14:23" zegt.

O2Consumer | 14-09-10 | 14:57

@ repulse | 14-09-10 | 14:47
Leuk hoor, dat je denkt dat 'het systeem' zo flexibel moet zijn dat iedereen zich erin kan vinden. Heb je enig idee hoeveel dat zou kosten en wie gaat dat betalen?
.
Hoezo niets verkeerd gedaan? Hij heeft bewust de huurachterstand veroorzaakt, omdat hij het niet eens was met iets anders. Hoe zou jij reageren wanneer je werkgever erachter komt dat je de afgelopen 10 jaar 100 euro teveel betaald hebt gekregen en dat je voorlopig even geen salaris krijgt...

abom | 14-09-10 | 14:51

@psycho_3 | 14-09-10 | 14:33
Hou toch op, dat valse gevoel van heldendom als je tegen het systeem ingaat. Beter versla je ze op hun eigen terrein. Dit is gewoon een buitensporige wanhoopsdaad, waardoor meer mensen buiten hem zelf ook gedupeerd zijn geraakt.
Ik hoop dat bij jouw buurman binnenkort het zelfde draadje doorbrandt, ben benieuwd of je hem dan een fruitmandje gaat brengen.
Hypocriet gelul.

An die ARBEIT | 14-09-10 | 14:50

An die ARBEIT | 14-09-10 | 14:38
Ik heb al eerder aangegeven dat de reactie van opa voor hem zelf niet zo heel erg gunstig zal uitpakken. Maar wat veel belangrijker is, is dat de reactie van opa het falen van het systeem aantoont.
.
Het systeem zou er voor moeten zorgen dat de samenleving leefbaar gehouden word voor de mensen binnen die samenleving, het systeem moet ondergeschikt zijn aan de mens, niet de mens ondergeschikt aan het systeem.
Nu neemt het systeem alle verantwoording weg van de mensen die het tot uitvoer brengen, dat is wat mij betreft de diepere betekenis van het gene wat er gebeurt is.
.
Ik vraag me trouwens af hoe jij zo reageren als er een deurwaarder aan je deur staat om je uit je huis te zetten, terwijl jij niets verkeerd heb gedaan. Want hoe je het ook went of keert dat is de insteek van de man, hij heeft niets verkeerd gedaan, heeft geld tegoed van de stichting en word gewoon ijskoud op straat gegooid.

repulse | 14-09-10 | 14:47

@ Morfanaion | 14-09-10 | 14:39
Well said.

abom | 14-09-10 | 14:41

Mensen die hier roepen dat Swart groot gelijk heeft, dat de rechter had moeten oordelen om te verrekenen en meer van dat soort onzin moeten even na gaan denken. Nergens blijkt dat die man gelijk had met z'n 2500 euro. Dat was ook niet de inhoud van de zaak waar de rechter over moest oordelen, die zaak ging alleen over huurachterstand. Die was vastgesteld en door meneer Swart erkend. Simpel zat. Verrekenen kan en mag alleen in overleg. Parteon ging daar niet mee akkoord, dus gaat dat niet door. Simpel dus, gewoon betalen en, zoals aan het eind van die aflevering Advocatenclub ook gezegd wordt, aparte procedure starten om die 2500 terug te krijgen. Swart houdt stug vol, betaalt niet, dan ga je in tegen een rechterlijke uitspraak. Als je dan je huis uit wordt gezet, moet je niet zeiken, maar gewoon incasseren. Hij kiest voor een andere manier, waarmee hij inderdaad gegarandeerd een dak boven z'n hoofd krijgt. Mensen die dusdanig doordouwen hoeven van mij niet op medelijden te rekenen, maakt mij niet uit of het 16-jarige Mocro's of 86-jarige babyboomverwekkers zijn. Verstand gebruiken of op/wegrotten.

Morfanaion | 14-09-10 | 14:39

@repulse | 14-09-10 | 14:23
Maar het gaat hier wat verder als de vraag: " Wie heeft er gelijk ".
Het gaat hier over: " Hoe krijg ik mijn gelijk ".
Doorgaans is het in de fik steken van gebouwen en neerschieten van mensen geen constructieve manier om je gelijk te halen, in west-Europa in ieder geval...
En dat de eerste fout bij de stichting, geeft geen vrijbrief om over te gaan op dit soort drastische maatregelen. Eigenlijk zijn het geeneens maatregelen, omdat dat woord impliceert dat er iets wordt aangepast aan de bestaande situatie, in plaats daarvan heeft een compleet nieuwe, nog slechtere situatie gecreëerd...

An die ARBEIT | 14-09-10 | 14:38

Aan alle reaguurders, die zo afgeven op Opa Swart, jullie betalen zeker ook zonder te morren julle bekeuring als je 1 km te hard hebt gereden?
repulse heeft groot gelijk in zijn reacties.

psycho_3 | 14-09-10 | 14:33

hoe komt die man aan een vuurwapen ?

vicecity | 14-09-10 | 14:31

An die ARBEIT | 14-09-10 | 14:04
'De mens' is helemaal niet gemaakt voor dergelijke grootschalige zaken. Zelfs een top-mens verliest door de massale anonimiteit zijn empathie, en zo gaat het hele normen en waarden principe op zijn gat. Zelfs een directeur die via zijn woningcorp. de mensen uitmelkt, vindt zichzelf een 'gezonde ondernemer', want het overzicht is allang weg.
.
Tegenwoordig draait alles om 'waar heb ik recht op', en verworden we langzaam tot graaiers, omdat geven dom en achterhaald is. Naiviteit die zou moeten leiden tot het naar elkaar toe groeien ondanks de anonimiteit, levert tegenwoordig enkel ellende op waarbij menzelf het zakje is, want tja 'hij is er zelf mee in zee gegaan'.
.
En dan ben ik blij met een soort van 'politiestaat' waarin iedereen bekend(er) is, want de honger die men vroeger had naar een eigen leven, begint vormen van individualistische obesitas aan te nemen.

O2Consumer | 14-09-10 | 14:29

Biff Eagleburger | 14-09-10 | 14:13
Dus door de opofferingsgezindheid van opa, word veel andere oudjes een hoop leed niet aangedaan.
Hulde voor opa Swart lijkt mij...

repulse | 14-09-10 | 14:26

@ ecologiste | 14-09-10 | 14:02
Verder zou de rechter een dergelijk conflict niet zomaar wegzwaaien met de opmerking "ik zou iets zinnigs doen met de jaren die u nog heeft". Het lijkt voor meneer een princiepe kwestie te zijn, zo reageerd hij ook naar zijn advocaat over het vonnis van de rechter; "dan geven we toe aan hun, terwijl zij een fout hebben gemaakt".

abom | 14-09-10 | 14:25

An die ARBEIT | 14-09-10 | 14:04
De man zal 4 jaar basisschool hebben gehad, daarna heel zijn leven als vakman aan het werk geweest. Jij en ik kunnen onszelf goed staande houden in het systeem. Als de man van allochtone afkomst was geweest, was er zat hulp voor hem geweest, maar nu niet. De reactie is die van iemand die in zijn recht staat en niet begrijpt waarom hem onrecht wordt aangedaan.
.
Het bureaucratisering proces gaat te hard voor dit soort mensen en de aankomende jaren zullen daar nog genoeg problemen mee zijn om daar beleid op te hanteren. Daarbij zul je altijd minder begaafde mensen hebben die vastlopen omdat ze het systeem niet begrijpen en het systeem hun niet begrijpt. Doe daar niets aan en mee, dan krijg je dit soort reacties.
.
Als de beste man aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan(ergo het gene wat zijn advocaat en hij zeggen) is de fout niet begonnen aan zijn kant. Hij heeft betaald, de eerste fout ligt aan de kant van de stichting.

repulse | 14-09-10 | 14:23

@ ecologiste | 14-09-10 | 14:02
Heb je een link waar dat verhaal staat? Er wordt door zijn advocaat gezegd dat het een FEIT is dat hij een huurachterstand heeft en dat is de reden dat de man zijn huis uitgezet wordt.

abom | 14-09-10 | 14:22

@kattenmepper | 14-09-10 | 14:07

Free Opa Swart!Free Opa Swart!Free Opa Swart!

*zeefdruk opstart*

Biff Eagleburger | 14-09-10 | 14:14

Nu is de vraag natuurlijk: zal die woningbouwvereniging nog een keer fucken met een ander 70+ jarige huurder van ze? Ik denk eigenlijk van niet.

Biff Eagleburger | 14-09-10 | 14:13

Ik ga toch niet meemaken dat deze Plof opa tot een anti burocratie held wordt uitgeroepen hier op GS?

kattenmepper | 14-09-10 | 14:07

@repulse | 14-09-10 | 13:38
Fine, de man is een dag ouder, kan misschien niet goed mee in het tempo en de manieren van tegenwoordig. Daar heb je b.v rechtsbijstand voor. De man is misshien wel oud, maar toch niet seniel?
-
En die kentering zal alleen plaats vinden in Utopia, aangezien het betalings- en dienstenverkeer alleen maar massaler en bureaucratischer zal worden. Dat is nu eenmaal de massa-cultuur waar we tegenwoordig in leven. Wat verwacht je anders van een instantie die duizenden, dan niet tienduizenden mensen in het bestand heeft? Dan moet je op een gegeven moment regeltjes en procedures gaan handhaven, je kan simpelweg niet iedere zaak persoonlijk bekijken.
-
Dat de man niet over zich heen laat lopen is dan misschien wel bewonderenswaardig, maar de uitvoering is simpelweg dom en zelfdestructief. Niemand is hier beter van geworden, inclusief FireGramps zelf en zijn buren.
-
Zoals gezegd heb ik zelf ook weleens in dergelijke situaties gezeten, maar gewoon dom weg zo hard mogelijk schoppen ( rekening uit principe niet betalen, brieven ongeopend terug sturen ) werkt niet. Beter kijk je waar je moet schoppen om daar met gepaste kracht je voet/wreef/scheen naartoe te bewegen. Dan krijg je uiteindelijk ( als je gelijk hebt ) je centen en een gevoel van voldoening, omdat je je niet hebt laten piepelen ;)
Als je dat zelf niet kan, schakel je iemand in die dat wel kan, DAS rekent meen ik een euro of 6 per maand....

An die ARBEIT | 14-09-10 | 14:04

La Vie En Rose | 14-09-10 | 12:51
Zo is het, het is de gekmakende bureaucratie wat mensen doet ontploffen.
Ze schuilen zich achter het zogenaamde systeem, niet in staat om zelf te denken en te handelen.

lanex | 14-09-10 | 14:03

abom | 14-09-10 | 13:23

Fout. De woningcorporatie heeft om de een of andere reden niet gezien dat die man zijn huur wel betaalde. Daar is het mee begonnen en dus niet met dat die man de huur niet betaalde.
Je moet kijken waar het begint. Zo moet je ook naar de overheid kijken en niet ineens in paniek raken als Wilders zo groot is waneer blijkt dat er de laatste 40 jaar een paar miljoen immigranten binnenkwamen en dat is maar een voorbeeld van hoe de elite zowel links als rechts honderden miljarden belastinggeld heeft weggegeven aan gelukszoekers.
Er wordt teveel weggeschoven op anonimiteit en zo werkt het nou eenmaal, zo zit de maatschappij in elkaar, of je nu door links of rechts wordt gebeten etc. etc. Gezond verstand gebruiken zou ik zeggen en verantwoordelijkheid nemen. Meelopers hebben we veel te veel en daarom krijgt de elite het in NL veel te gemakkelijk.
Dus woningcorporatie heeft de zaak verkeerd aangepakt en directeur mag best wel 260.000 euri minder verdienen. Als zo'n directeur 40 jaar vol maakt dan heeft hij inclusief pensioen meer dan 100 Swartwoningen opgesoupeerd, maar daar hoor je veel te weinig over, over de grootste diefstal aller tijden: de woningcorporaties die honderden miljarden waardevermeerdering hebben opgespaard waar de politiek haar oog op heeft laten vallen en die veilig gesteld moet worden middels justitie, media etc. De waarheid wordt gewoon in stukjes gesneden en met puzzelstukjes gedoseerd en de nodige desinformatie opgediend aan de onderdanen.

ecologiste | 14-09-10 | 14:02

repulse | 14-09-10 | 13:38
ik ben het helemaal met je eens !!!

Zuitschuip | 14-09-10 | 13:55

Yesterdays news, today here on GS

Echt He! | 14-09-10 | 13:46

Dus die vuile jonge bling bling allochtoon schoot met zijn pipa op iemand en stak de boel in brand.. Ik zeg intrekken dat pasp........ (slecht lezen modus uit) OMG het is een Nederlandse Opa. Een Benidorm Bastard met een kort lontje.
Whats next? Joyrijdende oude dames die met de scootmobiel de verkeersregelaar doodrijden? Een langzaam rijdende auto vol bejaarden die het vuur opent op een rivaliserend verpleeghuis? Ik zeg PVV kom er maar in

kattenmepper | 14-09-10 | 13:44

Gisteren NOS-journaal.
"de woning ging om elf uur de hens in"
Negert-bewoner: "Ik werd wakker van een klap en..." LOL

Koning Willem 4 | 14-09-10 | 13:42

soms kookt de pan over, bart de vulkaan of waait er een wervelwind. Meestal zie je dat ruim van te voren aankomen. Zolang er niets gebeurd is er eenmaal niets aan de hand.

sufkut | 14-09-10 | 13:42

In films mag iemand -wraak- nemen op het systeem.En nu in het echt niet,.. Wat de man heeft gedaan gaat heel ver,maar toch hoop ik dat er morgen een vergadering is bij die woningbouwverhuur.Over om hoe beter om te gaan met mensen en problemen.Maar ja,.dat zie je in films ook niet!!

gerardlenorman | 14-09-10 | 13:42

Die oudjes hebben tegenwoordig allemaal internet. De huismeesters hebben het zwaar tegenwoordig want niets is leuker dan de woningbouw te mailen met een klacht...
En maar klagen over de Finnen... die hebben het allemaal gedaan zeker.

beninhet2 | 14-09-10 | 13:38

An die ARBEIT | 14-09-10 | 13:26
Het mannetje is 75, hij komt nog uit de tijd dat de huisjesmelker ieder week langs de deur kwam om de gulden huur op te halen. Natuurlijk kan het mannetje die veranderende regelgeving niet aan. Hij heeft betaald, het zal met het verkeerde kenmerk nummer zijn geweest of iets dergelijks, maar de man heeft betaald.
.
Visser had dit in de zaak mee moeten laten wegen, een rechter die geen rechtspreekt maar alleen regeltjes gebruikt om krom te spreken. Hulde voor de man, ja zeker, want reken er maar op dat er nog duizenden oudjes zijn in het zelfde parket, vastgelopen in regelgeving, die wel hun hoofd nederig buigen, betalen en droog brood vreten.
.
Misschien dat deze man het begin van een kentering in denkwijze bij dit soort bureaucratische asociale systemen kan bewerkstelligen, dat de klant weer als klant word gezien in plaats van alleen als melkkoe.

repulse | 14-09-10 | 13:38

Denk niet dat hij snel uit zijn nieuwe onderkomen wordt gezet.

Tjemig | 14-09-10 | 13:31

@repulse | 14-09-10 | 13:18
Ook in het systeem is er een grijze ruimte, die je bereikt door op de juiste manier met dit soort ongein om te springen, zoals de juiste mensen op de juiste manier aan te spreken en aan te schrijven. Dat en goed weten wat je rechten zijn, zo kan je ze pakken op hun eigen spel. Heb zelf al fitties met de woningbouw en de N.E.M uitgevochten, beiden met succes en ik kan met zekerheid zeggen dat deze situaties zelden alleen de schuld zijn van desbetreffende instantie, deze winnen ook niks met langlopende processen en procedures.
Je flat in de fik steken en een medewerker van de woningbouw neerschieten levert je alleen maar meer gezeik op.
Jij prijst een man voor het " zich niet laten piepelen ", terwijl het enige wat hij er mee bereikt heeft is, dat hij zichzelf voor de rest van z'n leven gepiepeld heeft...

An die ARBEIT | 14-09-10 | 13:26

Dat was het .... | 14-09-10 | 13:18
Yep en dat is dus ook de reden dat ik me volkomen kan vinden in de oude baas.
Neem de beste en de liefste hond van de hele wereld, geef hem regelmatig een tik op zijn neus. Niet hard maar wel regelmatig, op een gegeven moment zal de hond bijten. Natuurlijk mag de hond niet bijten, maar hij is wat mij betreft zeker ook niet schuldig.

repulse | 14-09-10 | 13:24

@ ecologiste | 14-09-10 | 13:12
Meneer is blijkbaar gestopt met het betalen van de huur, omdat hij vind dat hij €2500,- te veel heeft betaald. Zo kom je in een situatie terecht waar je een betalingsachterstand krijgt. Wanneer dat lang genoeg speelt, en pas na toestemming van de rechter, kan men je uit het huis plaatsen. Dat zijn de regels, maar meneer vind dat die niet van toepassing op hem zijn.
Jullie lijken je niet te realiseren dat er andere, onschuldige mensen, gewond zijn geraakt en het had nog veel erger kunnen zijn. Nee, het is een zielige arme man die tot waanzin gedreven is door de woningcorporatie... Ga toch weg, een oude zeur die niet meer helemaal spoort is het, dat zegt de rechter ook (en die weet vast meer over de zaak dat jij en ik).

abom | 14-09-10 | 13:23

@Superior Bastard | 14-09-10 | 11:16
dit lijkt mij een Superior Benidorm Bastard.

Zuitschuip | 14-09-10 | 13:22

abom | 14-09-10 | 13:15
Jij wil alleen naar het eind effect kijken en daarvan uit de schuldige in het verhaal aanwijzen. Het zou wat eerlijker zijn als je het gehele verhaal mee neemt.

repulse | 14-09-10 | 13:21

Rara. Jah ... ze zijn alle drie schuldig. En .. nee .. hij mag ze daarom niets kapotschieten of af laten fikken. En inderdaad u kunt het niet volgen.

Dat was het .... | 14-09-10 | 13:21

Repulse. Jah, inderdaad. Het betrof hier de huurschuld. Maar de frustratie lag bij die man in hoge mate op het onrecht dat hem werd aangedaan. Weigeren om geld terug te betalen. Hier is deze man stapel van geworden. De bedragen hadden verrekend moeten worden. Zo simpel als wat. Bijzonder nalatig van deze advocate als zij dit niet heeft aangekaart. Mocht rechter Visser dit hebben geweten dan heeft hij een enorme blunder begaan met deze gevolgen. Tevens is de coop oplichting te verwijten. De laatste drie zouden aangeklaagd moeten worden. De man zal wel moeten boeten.

Dat was het .... | 14-09-10 | 13:18

abom | 14-09-10 | 12:56
Bevel is bevel dus..
Ja.. ik ga regelmatig tegen leidinggevenden in, zo heb ik vroeger vrachtwagens laten staan omdat ik ze niet veilig genoeg vond om aan het verkeer mee te doen. Zo ben ik na inmiddels 7 jaar moeilijk verstaanbaar gedrag jongeren in de zorg, de zorg uitgestapt, omdat Ik het niet langer verantwoordelijk vond, niet menswaardig. Ik neem mijn verantwoording, zouden meer mensen moeten doen, in plaats van verstoppen achter regeltjes en daarmee de eigen verantwoording van hun handelen afschuiven op het systeem. Het systeem kan alleen maar mensen naar de klote helpen als iedereen stompzinnig het systeem volgt.

repulse | 14-09-10 | 13:18

@ Polletje Piekhaar | 14-09-10 | 13:02
Wat overdone? Wil jij meneer als buurman hebben? Repulse aan de andere kant en dan mag ecoliste met een schietschijf rond lopen. Er zijn onschuldige in dit hele verhaal, maar dat is niet meneer Swart.

abom | 14-09-10 | 13:15

@repulse | 14-09-10 | 11:46
Dus: alle betrokkenen zijn schuldig aan het feit dat meneer de bejaarde een querulant is, en de rest van de wereld mag dientengevolge kapodtgeschoten of afgefikt worden? Ik volg u niet.

rara | 14-09-10 | 13:14

@ abom | 14-09-10 | 12:56
Kijk even bij @ Dat was het .... | 14-09-10 | 12:42
"Op 18:20 min wordt door deze advocate gezegd dat hij inderdaad EUR 2.500,- teveel heeft betaald! Had zij dat nu echt niet in de gaten dat deie woningcoop hem bestolen had. Wist die meneer Visser dat ook niet?"

Of weet u meer?

ecologiste | 14-09-10 | 13:12

Schade bij zijn huurschuld optellen en incasseren via de deurwaarder.

Osdorpertje | 14-09-10 | 13:12

Als ik het goed begrijp heeft hij 2500,- teveel betaald wat ie uiteraard niet terugkrijgt en heeft toen maar besloten zijn huur niet te betalen totdat hij zijn geld terug zou krijgen? Niet de juiste weg, maar snap het wel. Gek word je van dat soort instanties.

DeBruineSter | 14-09-10 | 13:11

Weer zo,n niet betalende tokkie gewoon onder de brug gaan wonen

jaap1423 | 14-09-10 | 13:05

Polletje Piekhaar | 14-09-10 | 13:02
Commando "bukken"?

Napeauleon | 14-09-10 | 13:05

Ja sorry, ik ben ook zo'n ouwe lul van voor de oorlog. Het is me niet helemaal duidelijk wat nou precies de aanleiding was, en de reactie van Opa was misschien wat overdone, maar de reactie's van sommige reaguurders schieten mij wel in het verkeerde keelgat. De eerste die mij in mijn gezicht durft te zeggen dat ik beter de pil van Drion kan bestellen zal merken dat Opa bij de commando's nog wat kunstjes geleerd heeft die hij nog lang niet vergeten is. En dat veel mensen stapelgek worden van de regelneven die tegenwoordig in onze maatschappij de dienst uitmaken verbaast mij niets. En ja, ik heb op Geert Wilders gestemd omdat hij in ieder geval zegt dat het een grote puinzooi is. Of hij er iets aan kan doen moeten we maar afwachten, maar zolang er leven is, is er hoop.

Polletje Piekhaar | 14-09-10 | 13:02

@repulse | 14-09-10 | 12:44
Heb je geen andere link? Mijn PC-bescherm-programmatuur hier heeft het niet zo op Dumpert....

An die ARBEIT | 14-09-10 | 12:58

@ repulse | 14-09-10 | 12:09
Wat een bullshit over eigen inbreng. Het is niet aan de verhuizers of de deurwaarder om te bepalen of iets terecht of onterecht is. Eigen inbreng is niets mis mee, maar dergelijke mensen hebben geen beslissings bevoegdheid, daar zijn andere mensen voor, zij voeren alleen uit.
Hoe vaak overrule jij jouw manager eigenlijk? Dagelijks volgens mij!

@ ecologiste | 14-09-10 | 12:40
Dat heeft hij dus niet gedaan, vandaar de betalingsachterstand. Er is een geschil over een andere betaling en hij dacht dat wel even te corrigeren door niet te betalen. Zo werkt het dus niet, en terecht.
Ik begrijp best dat het frustrerend kan zijn wanneer je tegen dergelijke bedrijven moet vechten, maar om zelf even je eigen regels te bedenken... zo werkt het natuurlijk niet, dan wordt het pas een chaos.

abom | 14-09-10 | 12:56

La Vie En Rose | 14-09-10 | 12:51
Juist, tuurlijk is het niet de perfecte goddelijke weg die de man heeft bewandeld, maar ja het is een mens en ik kan zeker wel de frustratie van hem begrijpen. Het is de rechtspraak die niet naar alle facetten heeft gekeken. Hem vastgezet in de hoek( waar hij zichzelf in heeft gemanoeuvreerd) en het dan vreemd vinden dat hij wild om zich heen slaand er uit komt...

repulse | 14-09-10 | 12:56

@repulse + @ecologiste:
Ben het met jullie eens.
De bureaucratie, het van het kastje naar de muur sturen, de onbenullen aan de telefoon en administratief medewerkers die zo zijn voorgeprogrammeerd dat hun denkkader is verengd tot de regeltjes die zij uit hun hoofd hebben geleerd. Die muren van onbegrip, het weigeren om te kijken of er bij henzelf fouten zijn gemaakt.
Heb altijd respect voor mensen die zich daartegen verzetten, al heeft opa dit keer voor een wel een erg rigoureuze verzetsdaad gekozen. De wanhoop, woede moet zo groot zijn geweest dat hij totaal is doorgedraaid. Daarbij zullen natuurlijk ook andere factoren mee hebben gespeeld. En dan ontploft de boel. Cest ca.

La Vie En Rose | 14-09-10 | 12:51

Dat was het .... | 14-09-10 | 12:42
Ja maar de rechtzaak, ging er nu niet over dat de woningbouwstichting de beste man een poot had uitgedraaid. Ook al licht de woningbouw de boel op, hebben ze maling aan hun klanten, dan nog moet je wel aan jouw betalingsverplichting voldoen. Schandalig en kortzichtige manier van doen en het laat dus ook duidelijk het falen van de rechtspraak zien.

repulse | 14-09-10 | 12:49

Op 18:20 min wordt door deze advocate gezegd dat hij inderdaad EUR 2.500,- teveel heeft betaald! Had zij dat nu echt niet in de gaten dat deie woningcoop hem bestolen had. Wist die meneer Visser dat ook niet?

Dat was het .... | 14-09-10 | 12:42

@repulse | 14-09-10 | 12:36
Boeiend... Ik heb, helemaal na het lezen van dit draadje, weinig vertrouwen in jouw beoordelingsvermogen. Veel plezier met je mening! We krabbelen!

An die ARBEIT | 14-09-10 | 12:42

@abom | 14-09-10 | 12:02
"Regels zijn regels. Meneer lijkt te denken dat voor hem iets anders geldt. Hij had gewoon een rechtzaak moeten starten ipv weigeren te betalen..."

Regel 1 je betaalt je huur en dat heeft Swart gedaan. Hier hoeft geen rechtzaak van te komen en dus hoeft de rechter, de advocaat en al die andere transactiekostenverhogende types aan mee te slurpen. Die directeur van 2x de balkenendenorm heeft zijn werk niet goed gedaan. Punt uit.

ecologiste | 14-09-10 | 12:40

ecologiste | 14-09-10 | 12:28
oh.. een kleine lunch?
*belt Nederlands Philharmonisch Orkest om de afspraak lunchmuziek af te zeggen..*
An die ARBEIT | 14-09-10 | 12:29
Jezelf inhouden moet je alleen doen als je beter kan, maar het (nog) niet wil laten zien. Op dit moment zou ik al verbaasd van je zijn als je überhaupt iets zou kunnen.

repulse | 14-09-10 | 12:36

@Krie | 14-09-10 | 12:27
Ondernemers die hun eigen toko hebben opgericht noemen zichzelf zelden tot nooit directeur. Iedere "directeur" van een club die hij niet zelf heeft opgezet en geen eigenaar of grootaandeelhouder van is, die is feitelijk een overbetaalde medewerker, met dit verschil dat dat soort directeuren vaak niet meewerken maar vaak juist tegenwerken. In het geval van directeuren van woningcorporaties, zorginstellingen en dergelijke kun je beter spreken van tegenwerkers.

koerbagh ® | 14-09-10 | 12:36

Napeauleon | 14-09-10 | 12:16

D'accord, c'est ça.

ecologiste | 14-09-10 | 12:30

@repulse | 14-09-10 | 12:26
Hoe het ook zij, ik heb me al de hele ochtend ingehouden en ben niet van plan daar nu mee te stoppen..
Verder, over je " bewust opgezette tirades " en complimenten aan het adres van FireGramps vind, zie An die ARBEIT | 14-09-10 | 11:45.

An die ARBEIT | 14-09-10 | 12:29

Drs.. Gelul | 14-09-10 | 12:12
Op RTL-nieuws zag ik een kwaaie schreeuwnegerT, die als "buurman" werd voorgesteld. Dus ik begrijp an sich wel dat opa z'n flat in de fik heeft gestoken.

Aktivist | 14-09-10 | 12:27

@koerbagh ® | 14-09-10 | 12:18
Inderdaad dat ook.
Maar als jij directeur zou zijn van Ferrari zou je volgens mij heel erg beledigd zijn als ze zeggen dat je daar een 'medewerker' bent.

Krie | 14-09-10 | 12:27

Het werd hem zeker Swart voor de ogen.

Pechvogel | 14-09-10 | 12:27

An die ARBEIT | 14-09-10 | 12:19
Als ik het er alleen maar om zou doen, zou het toch makkelijk genoeg moeten zijn om de essentie van mijn tirades onderuit te schoffelen. Dat ik ze doelbewust op een bepaalde manier neerzet om tegengas te krijgen is niet mijn armoede, maar de armoede van het gedaalde reaguurders kwaliteits peil.

repulse | 14-09-10 | 12:26

Opmerking Mr. Frank Visser is zo dom nog niet hoor. Er zijn boekjes en evt zelfs therapien met als doel je leren dingen los te laten...

synchronicity | 14-09-10 | 12:20

Rebrabar | 14-09-10 | 12:06

Met een directeur die slechts 360.000 euri wegpikt kun je slechts broddelwerk verwachten van zo'n corporatie.
www.webregio.nl/zaanstreek/lifestyle/w...

Je moet wel lef hebben om je corporatie te vernoemen naar het Parthenon. trouwens ooit hebben de Turken daar een moskee opgebouwd. Als ik zo dat plaatje zie van de woning staan daar geen Dorische zuilen maar eerder schotels op Mekka gericht.

ecologiste | 14-09-10 | 12:20

@Hoefnagel | 14-09-10 | 12:04
Niet op letten ;) ... Hij doet het er om....

An die ARBEIT | 14-09-10 | 12:19

Rebrabar | 14-09-10 | 12:15
solistische bejaarde = solo-terrorist
Had 'ie die pipa van z'n buurjongen geleend denk je?

Napeauleon | 14-09-10 | 12:19

@Krie | 14-09-10 | 12:10
En directeuren van woningcorporaties werken niet, zoals bekend, dus kan er geen bij een directeur geen sprake zijn van medewerker.

koerbagh ® | 14-09-10 | 12:18

ecologiste | 14-09-10 | 12:10
Met je laatste zin wil ik het eens zijn.
Arrogantie van de macht etc.
Ik begrijp de frustratie als je als senior-nederlander de woningbouw belt en een slechtsprekende tiener aan de lijn krijgt die je vertelt "wat de regels zijn omdat m'n computer het zegt"
De ANBO heeft daar ook loketjes voor en een rechtsbijstandverzekering kost 2 tientjes.
Deze vent is niet achterlijk maar zuinig en stronteigenwijs.

Napeauleon | 14-09-10 | 12:16

eindelijk een beetje roering in de flat tochhh????
wahahahahaaaa!!!!!!
pak hem beet!

skaik | 14-09-10 | 12:15

Iedereen kan hier mooi lullen, maar een feit is dat er steeds meer debielen bijkomen en dat de maatschappij als puntje bij paaltje komt machteloos staat, want altijd te laat is. En die steeds hardere maatschappij geeft het individu ook nog de ultieme machteloosheid en daarmee een steeds harder duwtje. Blabla hier en blabla daar, maar tegen een solistische bejaarde kan BLIJKBAAR niemand op.

Rebrabar | 14-09-10 | 12:15

Het zal niet de eerste persoon zijn die knettergek gemaakt wordt door een deurwaarder. Sommigen gaan over tot dreigtelefoontjes, dreigen met lichamelijk geweld, bedreigen van familie, zo weet ik uit eigen ervaring. Of ze in hun recht staan doet er niet toe. En degene die er gek van wordt en gekke dingen gaat doen heeft het uiteindelijk gedaan. Sterkte Opa.

jan-lul-de-behanger | 14-09-10 | 12:14

Oude mannen die dement worden doen weleens rare dingen.

Sanglier | 14-09-10 | 12:14

ecologiste | 14-09-10 | 12:10
Zal ik de lunch klaar maken?

repulse | 14-09-10 | 12:13

Ik zie gewoon een ouwe doorgedraaide sukkel die zijn woning in de fik steekt en een mens neerschiet die er wellicht geen moer mee te maken heeft. Brengt andere in gevaar omdat meneer z´n zin niet krijgt, huis in de fik, en gewelspleging. Harde fail en ik zou zeggen 8 verplichte vakanties naar Chersonissos in het hoogseizoen met meldings plicht van 1.00 snachts bij de Joker:)

Mossad | 14-09-10 | 12:12

Toch frappant. Die hele flat in Zaandam is Turks en de enige echte zaankanter nog over, blijkt een vuurwapengevaarlijke geriatrisch patient met pyromane trekken. Het kan verkeren.

Drs.. Gelul | 14-09-10 | 12:12

Wat een enorme zeikbejaarde weer.
.
Het valt me zo op (ook in die HEERLIJKE burgerlijke sneue genante programma´s van de Rijdende Rechter) dat het wel heel vaak bejaarden zijn die zo ENORM kunnen zeiken om niets.
.
En dan gaat ik toch denken... een aantal van dit soort zure zeikbejaarden moet toch OF nog een stukje oorlog hebben meegemaakt OF er in ieder geval veel van mee hebben gekregen. En dat contrast is me gewoon te groot. Zaken die gaan over leven en dood en dan fast-forward naar 2010: `De buurman zijn buksus haag helt teveel over mijn erfgrens heen´.
.
Eigenlijk is het heel triest. Maar omdat triest zijn niet altijd zin heeft lach ik er maar heel hard om.

nenny | 14-09-10 | 12:11

Er is op de directeur geschoten. Is wel een ander verhaal dan 'een medewerker'.

Krie | 14-09-10 | 12:10

Gezellig! | 14-09-10 | 12:05
Gek zeg! Alsof die directeur er werkt. Tssss.

Jan Gordelroos | 14-09-10 | 12:07
... dan denk je, ik blaas m'n buren op?

Vent is gestoord en moet weg, klaar.

Napeauleon | 14-09-10 | 12:10

Napeauleon | 14-09-10 | 11:56

Mijnheer Swart zou er beter aan gedaan hebben te relativeren. Natuurlijk kun je die man makkelijk wegzetten nu hij zijn flat in de fik heeft gestoken en anderen in gevaar heeft gebracht. Maar de bureaucratie van verhuren en rechtspreken is big business geworden en walst té makkelijk over iemand als mijnheer Swart heen. Waarom? Zij hebben graag anoniem gelijk en graaien graag anoniem van mensen van vleesch en bloed zoals mijnheer Swart. Hij had zich beter onzichtbaar kunnen maken in plaats van de strijd aan te gaan met corporatie en justitie. Je bent niets als je alleen staat. er is tunnelvisie, niet alleen bij mijnheer Swart maar ook bij de corporaties en bij justitie. Ik vermoed dat er minimaal tienduizenden slachtoffers zijn die wel hun hoofd in de schoot hebben gelegd en zo het onrecht door justitie en de corporaties in stand houden.

ecologiste | 14-09-10 | 12:10

Dat is de tweede keer al dit jaar. Gaat nog eens heel groot worden.

doskabouter | 14-09-10 | 12:09

abom | 14-09-10 | 12:02
Yep regels zijn regels, de woningbouwstichting had niet te veel huur van hem mogen afschrijven en had netjes hun excuses moeten maken.
Jouw gelul over regels zijn regels is juist het gene wat er zo verschrikkelijk verkeerd gaat in alle lagen van nederland, er is geen ruimt meer voor eigen interpretatie, de verhuizers hadden kunnen zeggen dat ze het niet deden( eigen verantwoording) De deurwaarder precies het zelfde, "Ik kan er niets aan doen, het zijn nu eenmaal de regels".
Dit soort systemen zie je ook volop binnen de zorg, het protocol past niet bij de betreffende client, maar ja het protocol moet gevolgd worden.
raar hé dat mensen die wat minder van de regels weten er niets meer van snappen, hun voeten stevig in de grond plaatsen, zich schrap zetten en vervolgens uithalen...

repulse | 14-09-10 | 12:09

Je kan het ook anders zien.
Als je altijd al een huis in de fik wilde steken en iemand neer wilde schieten, dan kan je dat inderdaad het beste doen na je 70ste. Dan hoef je immers niet meer zo lang te zitten.
Nooit doen als je net 20 bent. Kijk maar naar Joran van der Sloot. Die moet nog een tijdje.

uitgeslapen | 14-09-10 | 12:08

RepSEct....

Ik denk het bij deurwaarders- en CJIB-post, mijnheer Swart doet het gewoon.

Jan Gordelroos | 14-09-10 | 12:07

@Frappant | 14-09-10 | 12:04
Ja, 'hebt' mag ook, ik prefereer ook 'hebt' als vervoeging voor de 3e persoon enkelvoud, maar ja.

illuvatar | 14-09-10 | 12:06

Ecologiste heeft een punt, los van of opa helemaal wijs is en wel of geen gelijk heeft, die tunnelvisie van de rechtbank samen met het starre gedrag van de bouwvereniging hebben nu wel gezorgd voor wat er gebeurd is
OKE: opa heeft het gedaan en is 100% verantwoordelijk, maar anderen hebben het laatste duwtje gegeven
Als ik de rechter of de verantwoordelijke van de bouwvereniging was zou ik niet goed slapen, maar waarschijnlijk zijn die mensen zo getraind in rechtlijnig denken dat ze nergens last van hebben.

Rebrabar | 14-09-10 | 12:06

De Telegraaf heeft het in de inleiding over een neergeschoten directeur... maar in het artikel over 'een medewerker'. Wat is het nu?

Gezellig! | 14-09-10 | 12:05

"Ga toch wat leuks doen met de paar jaar u nog heeft".
*
"die u nog heeft"?

Frappant | 14-09-10 | 12:04

@repulse | 14-09-10 | 11:58
Volgens mij ben jij al aardig op weg om op je oude dag net zo'n achterlijke idioot te worden als dhr. Swart.

Hoefnagel | 14-09-10 | 12:04

Napeauleon | 14-09-10 | 11:58
Klipt.

Bakito | 14-09-10 | 12:04

@ ecologiste | 14-09-10 | 11:59
@ repulse | 14-09-10 | 11:58
Regels zijn regels. Meneer lijkt te denken dat voor hem iets anders geldt. Hij had gewoon een rechtzaak moeten starten ipv weigeren te betalen...

abom | 14-09-10 | 12:02

hetluis | 14-09-10 | 11:53
Ik luisterde mee. Die andere kerel wilde zijn punt duidelijk maken (mensen met schulden zijn daar zelf ingekomen zonder hulp van de overheid; ze komen er ook maar uit zonder hulp) maar Spekman liet hem echt niet uitpraten.
In Utreg was het vroegah ook al zo'n watje.

dosis | 14-09-10 | 12:02

LOL @ alle euthanasievoorstellen heirboven.

De Stramme Kabouter | 14-09-10 | 12:02

Wéér zo'n verbitterde ouwe lul. Waar ik woon hebben we er ook zo één rondlopen en geloof me, dat soort horror-opa's is bezeten van hun eigen ego en echt tot alles in staat. Dwangbuis om en een rubberen cel in met opa Swart en al zijn soortgenoten!

Aktivist | 14-09-10 | 12:01

Bakito | 14-09-10 | 11:52
Juist.

Superior Bastard | 14-09-10 | 12:00

toch raar dat die rechter niet gewoon dat teveel betaalde van die huurachterstand aftrekt
net zo goed als het raar is dat zo'n woningbouwvereniging dat zelf niet doet

Rebrabar | 14-09-10 | 12:00

@ illuvatar 11.53
Groene boekje 2011,sorry ik loop voor.

Jimmy Mc Clure | 14-09-10 | 12:00

@hetluis | 14-09-10 | 11:53
Daarmee wordt niet bedoeld de daadwerkelijke hulp bij schulden, maar het nu bestaande knuffelen van de schuldbezitters en het met voeten treden van de belangen van -linksmodus aan- boosaardige instellingen en nazi-natuurlijke personen die de schuldenaars onder beloftes geld hebben geleend en dat graag terug zouden willen krijgen. -linksmodus uit-

illuvatar | 14-09-10 | 11:59

"De rechter kijkt volgens de advocate echter alleen naar het feit dat de man een huurachterstand heeft". Televaag.

Kijk: tunnelvisie van justitie.

ecologiste | 14-09-10 | 11:59

abom | 14-09-10 | 11:51
Nope, maar de man werd uit zijn huis gezet, niet omdat hij geen gelijk had, maar omdat hij niet volgens de bureaucratie regeltjes heeft gehandeld. Ik snap hem wel degelijk, en kan me dus ook levendig begrijpen hoe iemand na maanden ellende en gezeur terwijl je gelijk heb breekt, zeker als ze bezig zijn je je huis uit te zetten.

repulse | 14-09-10 | 11:58

Bakito | 14-09-10 | 11:52
Gerontocide meen ik.
Geronticide lijkt me meer het middel.

Napeauleon | 14-09-10 | 11:58

ecologiste | 14-09-10 | 11:50
Lulkoek.
Mijnheer Swart maakte zijn flatje kapodt.
Jij zegt:"Ik heb teveel betaald", dat is simpelweg op te zoeken en anders helpt de bank je wel. Mensen maken fouten, ook als ze bij de woningbouw werken. Iedere deurwaarder staat je toe hem de stukken in handen te geven en is verplicht die door te nemen, óf er moet sprake zijn van een uitspraak en toen had je de kans, maar dan moet je niet je advocaat in de zeik nemen.
Lulkoek, lulkoek, lulkoek.
Die vent heeft ervoor gekozen andermans leven ondergeschikt te maken aan zijn 2.500,- huurgezeik.

Napeauleon | 14-09-10 | 11:56

hetluis | 14-09-10 | 11:53

"Rechts' in Nederland? Wanneer zijn die aan de macht geweest dan?

zovoklets | 14-09-10 | 11:56

@ repulse | 14-09-10 | 11:46
Hij heeft zelf toch ook de instelling 'fout is fout'? Waarom mag hij wel zo kortzichtig zijn en de instellingen, die nou eenmaal met procedures werken (welkom in de grote mensen wereld), niet?
Hij had gewoon die achterstand moeten betalen en via een andere weg hun fout moeten laten corrigeren. Dat was ook het advies van zijn advocaat. Het laat zien hoe dik zijn schedel is, dat hij vindt dat zelfs zijn advocaat ongelijk heeft.

abom | 14-09-10 | 11:55

dit is nog maar een begin: hoor nu hans spekman op radio 1 zeggen dat het de schuld van rechts is dat zijn 'schuldhulp' de nek om wordt gedraaid

hetluis | 14-09-10 | 11:53

Ja hoor, al die mensen zijn niet opgekomen voor de beste man die in essentie gelijk heeft, hij had al betaald. Dat de manier waarop hij het verder heeft afgehandeld, incl. ongeopend terugsturen van brieven, niet zo handig was, doet daar niet veel vanaf. De verhuizers rond lopen onder het motto van bevel is bevel. de deurwaarder onder het motto van bevel is bevel, de dame van de woningstichting, bevel is bevel. Want dat is nou eenmaal de manier waarop bureaucratie functioneerd.
Tja dat dat soort instellingen kan nog wel eens een negatief effect kunnen hebben op een oude ijzervreter, die hoogstpersoonlijk het complete verzet heeft geleid, lijkt mij evident...
(fixed)

repulse | 14-09-10 | 11:53

Terpetijnzeikert | 14-09-10 | 11:49

BIj jij de typende televee psycholoog?

zovoklets | 14-09-10 | 11:52

@ repulse | 14-09-10 | 11:36
Ik weet ook wel dat veel woningcorporaties kudt zijn, net zoals alle (semi-)overheids instellingen. Wanneer je er niet mee te maken wilt hebben, moet je maar een fatsoenlijke verhuurder zoeken of een huis kopen... maarja, dat is duur he! Voor kwaliteit betaal je.
Verder spoor je natuurlijk niet wanneer je denkt dat het normaal is om je huurflat op te blazen en iemand neer te schieten voor een betalingsachterstand. Of schiet jij ook iemand overhoop voor elke betalingsherinnering die je toegestuurd krijgt?

abom | 14-09-10 | 11:51

Swartgallig persoon ja met spierwitte tanden in zijn kunssstgebitsssss....

Het meisje van Yde | 14-09-10 | 11:51

''Ik denk wel dat het positief eindigd........'' Ik denk van niet !

Jimmy Mc Clure | 14-09-10 | 11:50

repulse | 14-09-10 | 11:49
Komt omdat je vergeet tegelijkertijd te eten.

Napeauleon | 14-09-10 | 11:50

Het systeem maakt mensen als mijnheer Swart kapodt.
Vanochtond nog op tv hoe of rechters niet eens zelf vonnis schrijven maar dit en ander werk uit handen geven wegens werkdruk en laten doen door juridische medewerkers. Jusititie is business geworden, big business. En justitie speelt eerder samen met corporaties, gemeenten, provincies, ministeries etc. dan met éénlingen zoals mijnheer Swart of zoals u en ik. Het gaat om netwerken. Ben je bij de maffia en gedraag je je dan zal de rechter je niet veroordeling. Alleen de vogelvrijverklaarden of de vrije mensen, het vrije woord zijn aas voor de rechterlijke macht.

ecologiste | 14-09-10 | 11:50

repulse | 14-09-10 | 11:46
Maar hééft 'ie ook teveel betaald?
Als dat zo is krijgt de oude baas dan een behandeling èn een nieuw behangetje?
Als 'ie gehandicapt was geweest had Meester Frank 'm nog gelijk gegeven.

Napeauleon | 14-09-10 | 11:49

repulse | 14-09-10 | 11:46
pfff bellen typen tv kijken en autorijden tegelijk werkt niet....

repulse | 14-09-10 | 11:49

Ik heb het gezien en vond het een kerel die weet dat ie ongelijk heeft maar dat eigenlijk niet wenst in te zien en deze strijd als enig doel in zijn beperkte leven ziet. Kennelijk heeft hij dat zelf ook ingezien terwijl hij naar Terminator 3 keek. Schijnt dat zijn laatste zin "I'll be back" was....

Terpetijnzeikert | 14-09-10 | 11:49

Fantastisch. De bejaarden komen in opstand. Nieuwe film na birds, ants, zombies?
"The Grey Army strikes again" . Een schitterende film met een groeiend aantal bejaarden die het recht in eigen hand nemen, haat en verderf zaaien, Uiteindelijk red Wil Smith de wereld van de ondergang door de bejaarden de finale klap toe te brengen door exploderende rollators?

denoorman | 14-09-10 | 11:49

Och; "Het is maar een incendiary."

zovoklets | 14-09-10 | 11:49

vaste hele lieve menschjes maar met dat soort advocaatjes ben je toch bij voorbaat al kansloos. <br>
<br>
Maar goed, opa heeft duidelijk een sociaal probleem en teveel tijd om zich helemaal in administratieve zaken vast te bijten (gelijk of niet, wij zullen doooorgaaaan).

sambalbaj | 14-09-10 | 11:49

Bakito | 14-09-10 | 11:45
Een nette manier om voor een spuitje te pleiten. Chapeau.

Superior Bastard | 14-09-10 | 11:48

Rancuneuze oude idoot... had ie niet kunnen springen ipv van de boel in de fik te steken en een ander neer te schieten.

DL3bier | 14-09-10 | 11:48

Laat de opa ook een spreken!

SpetterPoep | 14-09-10 | 11:48

Die man is het slachtoffer van onze harde rechtse maatschappij. Hij is onbegrepen en had meer geknuffeld moeten worden.

illuvatar | 14-09-10 | 11:48

Met gewone brandstichting wordt in veel gevallen al TBS gegeven, en nu helemaal omdat er meerdere levens werden bedreigd. Poging tot moord met voorbedachte rade op de directeur van de woningbouw. 7 jaar + tbs? (nooit meer vrij)

flinkescheet | 14-09-10 | 11:47

Hoe ouwer hoe gekker

Pieter Bell | 14-09-10 | 11:47

@ repulse | 14-09-10 | 11:36
Oh. En nog wat... De zelfbenoemde "zwakkeren" hebben niet altijd gelijk. Sterker nog... ze hebben bijna altijd ongelijk omdat ze te zeer met zichzelf bezig zijn om te zien dat de ander wel degelijk een punt zou kunnen hebben. Zie ook geriatrisch patiënt Swart met z'n "ik moet en zal gelijk hebben".
Ik zie dat verongelijkte wel vaker bij huurders en andere afhankelijken. Te vaak.

Multiflauwekulti | 14-09-10 | 11:46

rara | 14-09-10 | 11:40
Ja hoor, al die mensen zijn niet opgekomen voor de beste man die in essentie gelijk heeft, hij had al betaald. Dat de manier waarop hij het verder heeft afgehandeld, incl. ongeopend terugsturen van brieven. Doet daar niet veel vanaf. Dat de verhuizers rond lopen onder het motto van bevel is bevel. de deurwaarder onder het motto van bevel is bevel, de dame van de woningstichting, bevel is bevel.
Tja dat soort instelling kan nog wel eens een negatief effect hebben op een oude ijzervreter, die hoogstpersoonlijk het complete verzet heeft geleid...

repulse | 14-09-10 | 11:46

repulse | 14-09-10 | 11:36
Hulde aan de oude baas?
repulsive that is.

Napeauleon | 14-09-10 | 11:45

@repulse | 14-09-10 | 11:36
Ja hoor hulde, hij heeft zich effectief uit deze situatie gered, die hem nu niet de rest van z'n leven zal achtervolgen... nuhu...

An die ARBEIT | 14-09-10 | 11:45

Pittige opa! Het zal je buurman maar zijn. Die leeft volledig in zijn eigen wereld en gelooft heilig in eigen gelijk. Sneu....

Hier kunnen we Dexter dan weer niet voor bellen.

Rainbowwarrior | 14-09-10 | 11:45

De mens is er niet op berekend om ouder te worden dan 40. Dat zie je o.a. aan het wegrottende gebit, aan de onvruchtbaarheid van vrouwen na die leeftijd en aan de mentale kanker genaamd Alzheimer. De medische wetenschap zou ons het liefst het eeuwige leven geven, maar creëert als bijproduct mensen als Swart. Laat de dikbetaalde dokters het maar oplossen en laat het toch al overbelaste justitiële apparaat er in godsnaam buiten.

Bakito | 14-09-10 | 11:45

Doet me denken aan de Terminator,
'I'll be back!'

Rest In Privacy | 14-09-10 | 11:44

Gaat nog leuk worden straks met al die verontwaardigde oudjes wiens pensioentjes leeg geroofd zijn.

Als ze allemaal pistolen hebben word het nog een grijze revolutie.

Kets22 | 14-09-10 | 11:44

@Blue Leader | 14-09-10 | 11:38

Je kan zeggen wat je wilt, hij beleeft nog wat. Fik, schieten, opgesloten door de kit, opnieuw fik. Ik verwacht nu wel dat-ie door een groep 70+ commando's wordt bevrijd, met veel schieten en "sodemieter" roepen enzo.

Biff Eagleburger | 14-09-10 | 11:43

Hulde GS voor het publiceren met naam en toenaam van de verdachte! Dit soort mensen vraagt er wat mij betreft om.
Wat een sukkel om zichzelf op 75 jarige leeftijd zo in de nesten te werken.

Sydneylover | 14-09-10 | 11:43

@ repulse | 14-09-10 | 11:36
Dat doe je dus fout. Je moet schrijven, niet bellen. Aangetekend, termijnen stellen en consequenties noemen. Uiteraard nadat je hebt uitgezocht wat je rechten en plichten als huurder zijn.
En als het een kapotte lamp was en niet de electra... dan vervang je die lamp 's zelf. Dat kan natuurlijk ook nog. Kost minder dan een aangetekende en al veel minder in tijd.

Multiflauwekulti | 14-09-10 | 11:42

@zovoklets | 14-09-10 | 11:30

LOL

The Nameless | 14-09-10 | 11:42

Bejaarden, geef ze een Digitenne ontvanger een lcd tv een een doos tissues (even op Private Spice afstemmen en gassen maar!!! fapper de fap fap!!)

huismerk | 14-09-10 | 11:42

Hij heeft nou wel onderdak.

gladstoned66 | 14-09-10 | 11:42

Is dat niet die toneelspelert van man bijt hond?

kneuterzak | 14-09-10 | 11:41

@ repulse | 14-09-10 | 11:36
Probleem voor de "oude baas" is natuurlijk dat hij nu voor poging tot doodslag terecht mag staan.
"Gelijk hebben" is in Nederland niet altijd "Gelijk krijgen"
Hij heeft zichzelf dus goed bij de poot met zijn actie.

vandezijlijn | 14-09-10 | 11:41

zovoklets | 14-09-10 | 11:30
Je autoresponder staat nog aan
lol

Napeauleon | 14-09-10 | 11:41

zovoklets | 14-09-10 | 11:30
Yes! Firegramps!

An die ARBEIT | 14-09-10 | 11:40

@repulse | 14-09-10 | 11:36
Hulde, voor het in gevaar brengen van tientallen onschuldigen, en het neerschieten van een gewone medewerker? Bent u wel goed wijs?

rara | 14-09-10 | 11:40

Volgens mij was zijn bedoeling om de deurwaarder, meisje van Parteon die de uitzetting doet begeleiden, en de verhuizers op te blazen. Die waren er reeds maar eerst begonnen met de garagebox, goede keuze geweest van de mensjes dus.

Vloberto | 14-09-10 | 11:39

@zovoklets | 14-09-10 | 11:30
ROFTROL!
Uw botscript staat nog op '*standaard Marokkaanbashmodus aan*'
Het is echter een babyboomverwekker, de ware schuld van het failliet van Nederland.

illuvatar | 14-09-10 | 11:39

Triest om zo je ouwe dagen te beleven.

Blue Leader | 14-09-10 | 11:38

eigen-mening | 14-09-10 | 11:34

Goed zo. Uitademen en rustig inademen.

zovoklets | 14-09-10 | 11:37

cabbit | 14-09-10 | 11:19
Waarschijnlijk hebben velen met u die gedachte gehad.
Zou mijn dossier verloren gegaan zijn?
Een deurwaarderskantoor in Zaandam heeft meer werk dan een hoer in de EBI.

Napeauleon | 14-09-10 | 11:37

Nacho_Vidal | 14-09-10 | 11:31
I did naot shoot him, Its&#65279; bollshit, I did naot shoot him. I did naot.

Bigi Bana Boy | 14-09-10 | 11:36

abom | 14-09-10 | 11:27
Als dat normaal zou zijn, dan zouden we van het gezeik met foute facturen af zijn.
Ook al eerder gehad, ruzie met de vestia over de portiek verlichting bij mijn oude huis die niet gerepareerd werd. Na meerder telefoongesprekken ben ik idd onvriendelijk geweest. De maand daarop krijg ik een herinnering voor de huur( was wel betaald) staat in de brief negeren als je al betaald hebt. Paar weken later weer herinnering, dus weer eens bellen met de vestia, ja meneer tuurlijk meneer ik zie hier dat U al betaald heeft, 3 weken later brief van de deurwaarder. Natuurlijk word het aan het eind wel geregeld, maar de tijd die je aan de fouten van anderen kwijt bent is absurd. Dus wat mij betreft hulde voor de oude baas die zich niet liet piepelen.

repulse | 14-09-10 | 11:36

Napeauleon | 14-09-10 | 11:34

Flamer!

zovoklets | 14-09-10 | 11:36

is zielig mannn

gaarmaarwaar | 14-09-10 | 11:36

LOL om naar zo'n man te mogen kijken maar een LTSer als je met zo iemand te maken krijgt. Parteon +1

Twee Jeetjes | 14-09-10 | 11:35

Helemaal de silverlightplayer (van de maker van Bing maps' opgestart voor het blonde advocatenmeisje... wat een enorme tegenvaller. Bah Brusselmans doe voortaan eensch waarschuwen

doesitblend? | 14-09-10 | 11:34

@zovoklets | 14-09-10 | 11:30
Diepe zucht...

eigen-mening | 14-09-10 | 11:34

60 seconds of fame - 't Is 'm gegund.

Napeauleon | 14-09-10 | 11:34

@Slipsnifter | 14-09-10 | 11:30
LOL plus 1.
Als je nou ook nog een Godwin erdoorheen had gegooid had je de bonus gehaald :)

An die ARBEIT | 14-09-10 | 11:33

Ik zag hem al in die advocaten docu. Toen had tie stevig verloren....

Pjotertje | 14-09-10 | 11:33

Lol @ 'dat advies ter harte genomen'

ome louis | 14-09-10 | 11:32

Aanpakken dit soort eikels!

Nacho_Vidal | 14-09-10 | 11:31

Het is zeker omdat ik swart ben???

Slipsnifter | 14-09-10 | 11:30

Zou Hanneke G. niet een perfecte levenspartner voor hem zijn, ze hebben allebei dezelfde leeftijd, de zelfde zure levensinstelling en het zou me niets verbazen als Mijnheer Swart een oude rooie socialist is.

Karel Kruizenruiker | 14-09-10 | 11:30

Nederlands paspoort afnemen en terug sturen naar Marokko, die Vuuropa.

zovoklets | 14-09-10 | 11:30

Psychopaat.

En-el Hak | 14-09-10 | 11:29

advocatenmeisje komt er es in...

Juul | 14-09-10 | 11:29

Rare bokkelul is het om niet aan je buren te denken. Hij had beter van 11 hoog kunnen springen.

snap_shootert | 14-09-10 | 11:29

Multiflauwekulti | 14-09-10 | 11:22
Dit is het lichtend voorbeeld. Je kunt niet beter in beeld brengen waarom je niet automatisch repsect moet hebben voor grijze haren.
Vroegah, toen dosis een jaar of tien was, moest je 'u' zeggen tegen oude grijsaards. Maar dat waren toen juist de mensen die 'fout hadden kunnen zijn in de oorlog'.
En daarna hebben ook nog wel wat foute mensen rondgelopen. Oh ja, en Grijs1...

dosis | 14-09-10 | 11:28

O ja, de Rijdende Rechter, +1!

jimbrowski | 14-09-10 | 11:28

Hij had natuurlijk ook gewoon the A-team kunnen bellen....

An die ARBEIT | 14-09-10 | 11:28

@ SjiekDeFriemel | 14-09-10 | 11:21
Heb je het hele artikel gelezen? Meneer had ook ruzie met andere mensen... Blaast zijn flat op en schiet iemand overhoop. Vind je dat normaal wanneer je het niet eens bent over een factuur?

abom | 14-09-10 | 11:27

Hoe kwam die ouwe aan een blaffer?

Sabroso | 14-09-10 | 11:27

Desalniettemin zijn deurwaarders de echte parasieten van de maatschappij. Fake-invoices, 0900-nummers en personeel op LIDL-kassa niveau, man man, wat een drama om daar iets recht te zetten.

Biff Eagleburger | 14-09-10 | 11:27

M'n opa, m'n opa, m'n opa,
in heel Europa was er niemand zoals hij.

Underthegun | 14-09-10 | 11:26

Meester Visser doet dus niet aan nazorg..

Zeeschuimer | 14-09-10 | 11:26

Geriatrische mensen... hoe gaan we er mee om.

Multiflauwekulti | 14-09-10 | 11:26

Ja, dat krijg je hé.. kopieergedrag!!1

Sjonnie5724 | 14-09-10 | 11:24

Woord van de dag: querulantenwaan.

rara | 14-09-10 | 11:24

Nou ja... in de bajes kun je in ieder geval geen huurachterstand oplopen. Dat is een hele geruststelling.

Multiflauwekulti | 14-09-10 | 11:23

Goddomme. Na nauwelijks een minuut heb ik al weer voldoende gezien. Hij stuurt de dagvaarding retour met een briefje er bij en dan nog klagen "hun maken fouten, ik niet.". Ouwe dwaas. Ondertussen meerdere medebewoners duperen met zijn brandstichting... Hij is heel fijn.

Multiflauwekulti | 14-09-10 | 11:22

Jaja, een beetje meneer Swart maken! Hem lekker de swarte piet toespelen!

Wim-Lex | 14-09-10 | 11:22

@ arend66 | 14-09-10 | 11:20
Blond kont haar, lfd.

abom | 14-09-10 | 11:22

Ah, daar is het topic al. Ik vond het al zo vreemd dat hier geen aandacht aan werd besteed door GS.

jimbrowski | 14-09-10 | 11:22

Een woningbouwvereniging die zijn administratie niet op orde heeft - as usual - en een bewoner die het gore lef heeft dit niet te accepteren. Ziedaar: de vuurhaard.

SjiekDeFriemel | 14-09-10 | 11:21

Levenslang geven. Dat is om en nabij voor deze heer een jaar of 3 tot 5. Met kissie de bajes uit. Eens wat anders.

Jansen en Jansen | 14-09-10 | 11:21

Triest... mag niet natuurlijk, maar... triest.

madakantognie?! | 14-09-10 | 11:21

Ha, ik zag dat programma toevallig. Rare vent, bleek op de zitting pas dat hij inderdaad zijn post ongeopend had teruggestuurd en niks tegen zijn advocaat had gezegd. Daar sta je dan.

JaNeetoch | 14-09-10 | 11:21

-weggejorist-

abom | 14-09-10 | 11:21

Blont? Is dat een combinatie van blond en kont? En hoe werkt dat dan?

arend66 | 14-09-10 | 11:20

ach heeft ie in iedergeval kost en inwoning tot zijn dood hahahha, alleen jammer dat wij er voor op draaien

Grundlickgeit | 14-09-10 | 11:20

Deel Drie | 14-09-10 | 11:15
Ja die laatste jaartjes in een tochtig celletje zullen bol van de spanning staan.

Ashtrey | 14-09-10 | 11:20

Je zou er maar boven wonen met je kleine kids.
Meervoudige poging tot doodslag..

Ad Telenooie | 14-09-10 | 11:20

D-Fens!

Biff Eagleburger | 14-09-10 | 11:20

Jammer dat de brand in het deurwaarderskantoor mislukte. Een brand in een flat stichten is alleen maar asociaal.

cabbit | 14-09-10 | 11:19

De man heeft gelijk. Echte Nederlanders horen niet te betalen voor zo'n prutflat.

zedenmeester | 14-09-10 | 11:18

Nee dus! | 14-09-10 | 11:13 : *torrent zoeken gaat*

fart majeur | 14-09-10 | 11:18

Een opa tot het uiterste gedreven. Maar dan door zijn eigen gekheid. Zielig...

haatbaard | 14-09-10 | 11:17

Wat een Swart Kijker

Pieter Pan | 14-09-10 | 11:17

Verhuis dan gewoon. Sukkel.

Vogelbeest | 14-09-10 | 11:17

mag je tegenwoordig ook al niet meer intern bbq-en?? Waar gaat het heen met deze wereld!!1!!

Beau ter Ham | 14-09-10 | 11:16

Dit lijkt me nu typisch een witte, leeghoofdige, ordinaire, rechtse man. Niets voor jou Hanneke? Ook qua leeftijd.

Superior Bastard | 14-09-10 | 11:16

Die hadden ze al een tijdje geleden op moeten sluiten. Wat een mafkees zeg!

Zlat | 14-09-10 | 11:16

Naja, je kunt niet zeggen dat zijn laatste jaartjes zonder spanning verlopen.

Deel Drie | 14-09-10 | 11:15

Benidorm Basterds zeker gezien...

De Regeering | 14-09-10 | 11:14

Mr. Frank Visser, het zal eens niet... Maf mannetje :P

Nlz® | 14-09-10 | 11:14

Dat wordt levenslang. En terecht.

Superior Bastard | 14-09-10 | 11:14

Waarschijnlijk paar psychische stoornissen...

GoedenMorgenDezeMorg | 14-09-10 | 11:14

Opa heeft altijd gelijk ja !

Fulltime Realist | 14-09-10 | 11:13

De ouderen van tegenwoordig..

Shadow112 | 14-09-10 | 11:13

Toch wel enigszins benieuwd naar het "Falling Down" verhaal hierachter.

Nee dus! | 14-09-10 | 11:13

Wat een swartgallig persoon zeg.

Nietvoordekat | 14-09-10 | 11:13

Opsluiten en het sleuteltje weggooien.

kleingrutter | 14-09-10 | 11:13

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl