Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hondpeiling: CDA en PvdA in terminale fase

hondjewoef3zetels.jpg En dan koekeloeren we even naar de wekelijkse peiling van Maurice de Hond die niemand serieus neemt maar waarop de Buitenhof-generatie wel iedere zondag op Twitter deftig zit te fappen. De marginalisering van het CDA en de PvdA zet gestadig voort. Het CDA daalt met 7 zetels naar een dieptepunt van 14 virtuele zetels. Dat is bijna genoeg voor de kwalificatie 'splinterpartij'. Dan de PvdA. Het uitgelekte aanvalsplan ter bestrijding van een rechts kabinet hebben Cohen & Co eveneens een verlies van 7 zetels opgeleverd. Opportuniteit boven geloofwaardigheid wordt in Nederland met 23 TK-stoelen beloond. Dan Heert Wildurs. Diens tweedaagse bijbeltocht naar Ground Zero heeft de PVV wederom zetelwinst opgeleverd. Ondanks een overduidelijke flipflop vorige week stijgt RechtsBlond met 10 zetels naar 34. De VVD staat op een verlies van 3 zetels. De overgebleven 28 denkbeeldige zetels zijn afhankelijk van het voortdurende fietsenhokgevinger van de liberalen met de enggristelijke middeleeuwers van de SGP (sedert 1656 op 2 zetels). Pakken we nog even de progressieve brulboeien Halsema & Peggold. Alle interrupties hebben Groenlinks (12) en D66 (12) beide exact +2 zetels extra opgeleverd. Grote winnaar op links is natuurlijk Fuzzy Bear die de SP (18 +3) naar Maorijnistische hoogtes terug aan het brengen is. Doorwrochte analyses over het aanstaande faillissement van ons politieke bestel gaarne hieronder in de comments.

Reaguursels

Inloggen

@ierie | 12-09-10 | 21:53
Mijn punt is dat jij vindt dat Wilders zich belachelijk maakt, maar als er iemand zich belachelijk maakt ben jij dat wel. Dat dat niet bij je zou overkomen wist ik al wel, het was me er dan ook meer om te doen je plempsel nog eens in de schijnwerpers te zetten, omdat ik vermoed dat in de grote drukte in die draad velen je onbedoelde stukje PVV-propaganda gemist hebben. Je pesten was zeker niet mijn bedoeling, want ik hoop dat je nog lang hier je denkwereld zult etaleren. Je weet nl. het gevaar dat islam heet haarfijn bloot te leggen.

Prof. D.A.H. Vintik | 15-09-10 | 15:58

vind je het gek dat pvda daalt de partij die hard werkende mensen straft en mensen die niks doen of misdaden pleegt beloont
bovendien stottert cohen alleen maar en verliest hij elk debat
en durft niks te zeggen van de feiten
door pvda het geld in verkeerde doelen heb gestoken en nu het geld op is moet er in de zorg bezuinigt woorden antipvda.hyves.nl/polls/1139441/Waarvo...

fr12 | 14-09-10 | 13:49

Nou en? Wel kudt dat d66 nog bestaat: die partij voegt *NIETS* toe aan het politieke veld in 0031, en doet zelfs haar naam "Democraten", geen eer aan. Anders hadden ze zichzelf immers allang opgeheven.

Fred Janssen | 13-09-10 | 10:49

Door het politiek gehannes van de gevestigde orde, stappen kiezers uit pure nijd en/of teleurstelling over naar de sleutelclub van Geert Wilders !!

herodus | 13-09-10 | 08:48

@ doenormaal! | 13-09-10 | 01:01
Ik probeer het nog 1 x: GW is NIET rechts. PVV is SP + islamfobie.
GW is voor Henk en Ingrid (zegt die), niet voor bedrijven.
Geert heeft economisch een mega witte (leuke woordspeling) vlek.
Geert is protest partij die gewoon een richting verandering wil.
Niet meer en niet minder. En met vrijheid heeft PVV niets te maken.
Geert snapt het concept van vrijheid t o t a a l niet.

Denkt Na | 13-09-10 | 05:45

Weg met al die linkse mensen die vervalst altruïsme nodig hebben om zichzelf belangrijk te vinden. Stelletje losers en dommerikken, stelletje nep-hippies met identiteitsprobleem... Stelletje zwakkelingen die land naar de klote helpen. Blij dat Nederland nu eindelijk wakker word (meerderheid rechts stemmend) :-))

doenormaal! | 13-09-10 | 01:01

Prof. D.A.H. Vintik | 12-09-10 | 18:41
ja vind ik idd
en????
wereld verandert nou eenmaal, het heeft geen zin om bang onder mama's rok te kruipen en te wijzen naar men die boohoo ietwat anders is, à la geertje. beetje pestkopje op schoolplein gedrag. maar goed je hebt geen punt gemaakt, alleen mij gequoted en das leuk hoor

ierie | 12-09-10 | 21:53

Maurice de hond speelt spelletjes.

hij hoopt natuurlijk dat de rechtse kabinet niet door zal gaan en er nieuwe verkiezingen komen.
dan is het voor links beter om als kleinere partij de underdoug te zijn.

maar hij onderschat daarbij de inteligentie van de Nederlander.

Maurice je loopt achter de feiten aan in plaats van ze te beinvloeden.

Reeldutch | 12-09-10 | 20:44

Het lijkt niets uit te maken wie er aan het roer staat, uiteindelijk verliest de werkende man (m/v) altijd. Eigenlijk verdienen we allemaal een persoonlijke slaaf voor het geld dat we afdragen. In werkelijkheid neemt de dienstverlening van de overheid stevig af, behalve voor de mensen die de kantjes ervanaf lopen.

beerpoes | 12-09-10 | 20:09

Insure | 12-09-10 | 17:39
Ik denk niks. Ik stem op Geert zodat die anderen meer hun best doen om mijn stem terug te krijgen. Die 100 miljard aan de Antillen da afgelopen 50 jaar, dat zijn precies die twee dienstbodes voor iedereen. Die 3,5miljard aan Suriname bij de onafhankelijkheid in 1975, daar betalen wij vandaag de dag nog altijd de rente over want er is geen stuiver afgelost op de staatsschuld! We hadden alleen het inflatievoordeel.

Twee Jeetjes | 12-09-10 | 19:26

@ La Vie En Rose | 12-09-10 | 18:44
Sorry, mijn kinderen hebben nu mijn aandacht nodig. Gescheiden weet je wel (trouwens: scheiden is de grootste economische kapitaal vernietigingswave ooit). BTW: Like your approach.

Denkt Na | 12-09-10 | 19:03

La Vie En Rose | 12-09-10 | 18:44
Nog ff. andereN

La Vie En Rose | 12-09-10 | 19:03

Hölzenbein | 12-09-10 | 18:45
Je draait alweer oorzaak en gevolg om en bent blijkbaar horende doof geweest als je niet weet welke partijen de racistenkaart hebben getrokken. PvdA, GL en D66 en dat was nog voor Wilders met die achterlijke kopvoddentax kwam. Hij weet heus wel dat zoiets nooit ingevoerd zal gaan worden. En wilde gewoon de boel shockeren. Ik praat dat niet goed hoor. Vond het ook buiten alle proporties. Daarnaast strategisch heel dom. Enfin ik hoor hem daar niet meer over. Maar zijn tegenstanders wel natuurlijk. Evenals over die knieschoten, hetgeen een volkomen uit zijn verband getrokken verhaal is. Maar het bekt zo lekker. Iets anders hebben ze niet. Let er maar eens op.

Maar goed. Het eten is klaar.

*out*

La Vie En Rose | 12-09-10 | 19:01

Hölzenbein | 12-09-10 | 18:45
Dat mensen de achtergrond van de kopvoddentax niet begrijpen zegt meer over henzelf dan over GW.
Mensen die niet kunnen relativeren horen sowieso geen land te leiden. Maar goed, daar is vaak een schreeuwerd voor nodig om dat te laten zien..

O2Consumer | 12-09-10 | 18:59

Hölzenbein | 12-09-10 | 18:45
De PVV heeft het voorstel voor de Kopvoddentax inmiddels al lang geschrapt. de pers geeft hier geen ruchtbaarheid aan zodat de idee blijft bestaan, propaganda?
Het voorstel voor knieschoten is ook een losseflodder. Wettelijk gezien mag de politie al lang schieten op oproerkraaiers en de afgelopen jaren is ze dat ook steeds vaker gaan doen.

Weisse rose | 12-09-10 | 18:50

Hölzenbein | 12-09-10 | 18:19
Nee en met jou velen. Maar de voorstanders van de EU, dat zijn in Nederland alle partijen, uitgezonderd de SP, de PVV en de CU, zullen wel staan te juichen.

La Vie En Rose | 12-09-10 | 18:48

La Vie En Rose | 12-09-10 | 18:36
Meedje meedje meedje, WIE van de genoemde partijen heeft Wilders voor racist uitgemaakt? De PVV komt met kopvoddentax, knieschoten, en weet ik wat voor idiote ongein en stapt daar niet van af. Vind je het dan gek dat PvdA, GroenLinks en D66 de PVV uitsluiten? Ik niet.

Hölzenbein | 12-09-10 | 18:45

dewegkwijt | 12-09-10 | 18:28
Ja, zo'n uitspraak zegt iets over het inzicht en zelfreflexie van Zwetske. Ik zie al geruime tijd dagelijks emotionele, vol met wrok zittende, anderen de mond willen snoerende, naar andere wijzende, slecht tegen hun verlieskunnende, doemdenkende linkserTs op de treurbuis langs komen. En ik ben niet de enige...

La Vie En Rose | 12-09-10 | 18:44

Denkt Na | 12-09-10 | 18:34
Je wilde economische argumenten. Het economische initiatief nemen om te copieren en reproduceren daar is niets mis mee. Zowel China als Maleisië verdienen daar goed geld mee. Je spreekt over corruptie en op welke niveaus is er sprake van corruptie, deze corruptie maakt ondernemen nu net mogelijk maar is gevolg van het verlangen van de overheid om controle uit te oefenen over haar burgers.
Wat bedoel je met fairplay economics?
-Anarcho Kapitalisme
-Laissez faire
-Communisme
-Oostenrijkse School
-Keynes

Weisse rose | 12-09-10 | 18:44

@ierie | 12-09-10 | 16:56
Over 'zichzelf belachelijk maken' gesproken:
"persoonlijk vind ik t allemaal niet zo erg dat er veel wijzigt in de samenlevingen (hell, alsof ik zou willen opgroeien in de islamloze jaren '50!!! no way!), de wereld verandert toch wel continue, de katholieke kerk was op zn hoogtepunt ook behoorlijk agressief (vgl. graaf alva heeft destijds in de lage landen behoorlijk huisgehouden...) desnoods lopen vrouwen een paar decennia verplicht met hoofdoekjes om, het verkeert." www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/09/...
ierie | 12-09-10 | 00:18 | Ground Zero Speech Keert Wilders

Prof. D.A.H. Vintik | 12-09-10 | 18:41

La Vie En Rose | 12-09-10 | 18:23
Nou ja, als je een feit als onnozele opmerking afdoet is dat jouw probleem. Er lopen nauwelijks mensen in de kamer rond die beveiliging nodig hebben, aan wie ligt het dan? Aan de bedreigers? Daar vraag je toch om als Wilders zijn uitspraken doet... (duh). Nogmaals ik vind het niet goed die bedreiging maar het komt ook niet als een verrassing. Kom nou zeg.

Hölzenbein | 12-09-10 | 18:40

Hölzenbein | 12-09-10 | 18:18
Man man man. Als je de politiek een beetje gevolgd zou hebben dat zou je gezien hebben dat de PvdA, GroenLinks en D66 niets anders gedaan dan Wilders en de PVV op alle mogelijke manieren te ondermijnen, uitsluitend om de aandacht van hun eigen falen af te leiden. Als partijen een andere partij en hun leider uitmaken voor racist/racistisch en bij voortduring aangeven niet met deze partij te willen samenwerken dan vind ik het een logisch gevolg dat Wilders ook die partijen uitsluit.
Maar in de Tweede Kamer werken alle partijen met elkaar samen heur, ook met de PVV op die terreinen waar partijen het met elkaar over eens zijn en elkaars steun nodig hebben.

La Vie En Rose | 12-09-10 | 18:36

@ Weisse rose | 12-09-10 | 18:30
Lieve Schat, ik kom paar keer per jaar in zowel China als Malaysia. Geloof me als ik zeg dat het kopieerders zijn en geen innovators en geloof me als ik zeg dat staatsdeelnemingen in grote ondernemingen een groot corruptie festival is. Nee, ik wil niet in China noch Malaysia wonen. Ik geloof in fair play economics en niet in pijn in mijn keel van het likken van de juiste officials.

Denkt Na | 12-09-10 | 18:34

@Denkt niet na heb je mijn comment gelezen?
Maar wat let je om naar Maleisië (10% inkomsten belasting) te verhuizen doei. Heb je koffers al gepakt.

Weisse rose | 12-09-10 | 18:30

En dan nu

"De kreet van de week ".

Halsema: Rechts vooral goed in Wrok en Emotie.

dewegkwijt | 12-09-10 | 18:28

Ik vind het islam standpunt over verbod op woekeren trouwens ERG goed.
Waren Tilmant (ING), Heemskerk (Rabo), van Keulen (SNS) en Scheringa maar meer moslim geweest.
Zo die zit. Bashed u maar !!!

Denkt Na | 12-09-10 | 18:26

Ik ga gaaaaaaaaapen van dat inhoudsloze gescheld op links en ditto verheerlijking van rechts. Ik mis economische inhoud heren onderbuiken.

Denkt Na | 12-09-10 | 18:24

The Dominator | 12-09-10 | 17:53
@Sliptong
Hölzenbein | 12-09-10 | 18:01
Interessant maar het woord fascisme heeft na WO II een negatieve connotatie gekregen die het niet helemaal verdient.
Daarom geef ik de voorkeur om het Communisme ( in het Oostblok, Cuba, Noord Korea), Nationaal Socialisme (in Duitsland) te omschrijven met totalitair.
Bij totalitarisme wordt de heersende ideologie in een totalitaire staat gepropageerd als de enig mogelijke weg naar een betere toekomst. Het is een systeem waarbij de staat bijna volledige controle heeft op het dagelijks leven van mensen, zowel in politiek, cultureel, filosofisch, godsdienstig als in sociaal en economisch opzicht. Ook het socilistische westen heeft zich inmiddels een aantal van deze trekjes toegeëigend terwijl de Islam deze inherent vanaf de conceptie in zich draagt dit itt Christendom, Hindoeisme, Sihkisme.

Weisse rose | 12-09-10 | 18:23

Hölzenbein | 12-09-10 | 17:21
Wilde op die opmerking reageren, maar zag dat Sliptong mij voor was.
Ik sluit mij geheel aan bij de inhoud van het comment van Sliptong | 12-09-10 | 17:41. Hij begint wat fors maar dat lok je zelf uit door die onnozele opmerking van je.

La Vie En Rose | 12-09-10 | 18:23

La Vie En Rose | 12-09-10 | 18:12
De PVV sluit ook democratisch gekozen partijen uit, dus waar ligt het verschil? Of denk je dat de PVV samen zou gaan met de PvdA? Ze schuiven toch liever de bal naar de PvdA en vertellen dan dat de PvdA de PVV uitsluit. Met andere woorden dat past toch goed in het straatje van de PVV. Of heeft de PVV protest aangetekend dat de PvdA niet met haar wil? Dus net zo goed geen interesse. Wat kort door de bocht om dat alles maar op links te schuiven. Bovendien heeft de PVV volgens de verkiezingsuitslagen pas iets te melden als de VVD en de PvdA aan het woord waren toch? De twee grootste partijen. Volgens mij is dat de volgorde in een democratie. Als het CDA en de VVD zich laat inpakken door de PVV dan is dat puur hun probleem. De PvdA had daar aanschijnend geen zin in. Tenminste dat denk ik, maar ik ben niet de PvdA.

Hölzenbein | 12-09-10 | 18:18

Hölzenbein | 12-09-10 | 17:29
Zucht: een tegel om in te lijsten, houdt in dat er een lijst om die tegel moet. Wel de nog aanwezige raderen laten draaien, hè? ;)

Hölzenbein | 12-09-10 | 17:36
Nâhja, ik vond het nogal onduidelijk geformuleerd. Maar ik vat um.;)

De partijen die bij ons dictoriale trekken vertonen bevinden zich weldegelijk ter linkerzijde. Zij hebben immers een democratisch gekozen partij uitgesloten van regeringsdeelname en zijn er daarnaast erg goed in om personen die kritiek op de ongebreidelde instroom van immigranten hebben èn op de Islam en haar volgelingen het etiket racist op te plakken. Dat is een strategie om hun critici monddood te maken.

La Vie En Rose | 12-09-10 | 18:12

@Denkt Na | 12-09-10 | 13:28
Je denkt niet goed na. Alhoewel zowel China als Maleisië sterke staten zijn met totalitaire controle hebben zij op het gebied van de economie heel veel controle losgelaten wat de ondernemende geest van de bevolking in staat gesteld zich te ontplooien.
Net zoals dat eerder in Taiwan en Hongkong is gebeurd. Een sterke regering en economische ontwikkeling hoeven elkaar niet tegen te spreken.
OP het moment dat een sterke regering haar macht misbruikt om ideologische op te leggen aan haar burgers dan gaat het fout. Zoals de intolerantie van de PVDA, CDA ten opzichte van afwijkende meningen de afgelopen veertig jaar heeft bewezen.
DS 70 met bedenkingen bij immigratie
SP met bedenkingen tegen immigratie die dit liet vallen om niet buiten gesloten te worden door het establishment.
De Centrum Democraten en de Centrum Partij in de jaren tachtig die letterlijk ausradiert zijn door gewelddadige linkse criminele terroristische elementen vermoedelijk olv Wijnand Duyvendak
Fin de siecle Pim Fortuin eveneens ausradiert door linkse criminele terroristische elementen met instemming van Marian Thieme, Femke Halsema en Mohammed Rabbae die in de jaren tachtig al tegen de vrijheid van meningsuiting was door een publicatie verbod op de Duivels Verzen te eisen ook al zou hij de enige Moslim in Nederland zijn.
Het publicatie verbod van het pamflet van Mohammed Rasoel Nederland land van Naieven en Dwazen.
Een sterke regering is negatief voor een land als zij zich te intensief met de organisatie economie en werkverdeling gaat. Dit kan alleen door een toenemende taxatie op de productieven in het land ten goede van de onrendabelen. Met als gevolg een stagnatie van de economie of toenemende staatschulden wat een hypotheek legt op de toekomst van het ten faveure van de contemporaine kiezer die uit eigenbelang kiest en die, uit gebrek aan interesse, opleiding of ideologie de consequenties van zijn keuze niet kan overzien. Deze kiezer zal clientilisme stimuleren door de politicus die hem het meest beloo(n/f)d te belonen met zijn stem, zonder hierbij rekening te houden met het algemeen belang.

Weisse rose | 12-09-10 | 18:05

The Dominator | 12-09-10 | 17:53
@Sliptong
Uw definitie van fascisme is volkomen juist dominator en daar ben (was) ik ook van op de hoogte. Maar mijn vraag (aan sliptong) is simpelweg wat heeft een actieplan van de pvda met fascisme te maken? Is uit zulke opmerkingen het begrip roeptoeteren ontstaan?

Hölzenbein | 12-09-10 | 18:01

@Sliptong
@Hölzenbein
-
Definitie van het fascisme, aldus wikipedia: 'Eén partij of persoon heeft alle macht. Het fascisme is anticommunistisch, antiliberaal en extreem nationalistisch.[1] Door middel van partijmilities (in uniform), massademonstraties en verheerlijking van de leider probeerde men het volk tot een eenheid te smeden'.
-
Ik beschouw de Islam alsmede alle religies, met uitzondering van het Boeddhisme wat meer een vorm van filosofie is en geen opperwezen aanbidt, als achterhaald. Echter, de Islam is veel minder hierarchisch als het Rooms-Katholicisme. Misschien dat je even kan uitleggen hoe het fascisme en de Islam precies samen gaan, uitgaande van bovenstaande definitie? Of heb je moeite je eigen superlatief te verdedigen?

The Dominator | 12-09-10 | 17:53

Sliptong | 12-09-10 | 17:41
U begrijpt uw eigen leider niet en wat moet dat schelden alweer? Heb ik al gescholden vandaag of zijn gewoon uw argumenten weer op? "Mohamedaanse horde en linkse guerrilla", waar haalt u het in godsnaam vandaan zeg. Heeft Wilders dat gezegd linkse guerilla? Ik ben het eens dat een fascistische imam niet beschermd hoeft te worden voor zijn uitspraken maar dan komen we weer op dat gevaarlijke vlak van vrijheid van meningsuiting. Dat heeft Wilders en u aanschijnend niet begrepen of wilt u niet begrijpen. Wel zelf wat mogen blaten maar de rest moet zijn muil houden. Is dat de vrijbrief van de PVV dan?

Hölzenbein | 12-09-10 | 17:48

Sliptong | 12-09-10 | 17:21
Toegevoegde vraag: waar (op welke punten) heeft het volgens u met facisme te maken?

Hölzenbein | 12-09-10 | 17:43

@Hölzenbein | 12-09-10 | 17:21
Rot toch op debiel. Dat hij beveiligd moet worden omdat hij zegt wat hij mag zeggen is in en in triest en ligt louter en alleen bij de Mohamedaanse horde en linkse guerrilla van de wereld die geen boodschap hebben aan de rechterlijke macht maar louter en alleen middels geweld hun eigen doelen nastreven. Dat is wat er aan de hand is in deze wereld. Een fascistische imam hoeft niet beschermd te worden voor z'n uitspraken, randdebielen van een allerhande milieu aksie clubjes die oproepen tot geweld tijdens bijvoorbeeld de G8 top hebben geen bescherming nodig voor hun uitspraken. Zij hebben natuurlijk idealen en dat is blijkbaar een vrijbrief om te mogen zeggen wat je wilt.

Sliptong | 12-09-10 | 17:41

@ Twee Jeetjes

Wat lief( en naief) dat je denkt dat het onder Geertje allemaal beter wordt. Nou meid, je koopkracht gaat omlaag, de huren zullen omhoog gaan, studeren wordt nog duurder, met een beetje pech wordt je sneller ontslagen, het basispakket voor de zorg wordt nog kleiner, je moet je overal voor bijverzekeren. Er zullen forse bezuinigingen komen in de zorg en de toeslagen.

Er wordt natuurlijk wel breeduit gelachen over de PVDA aanhang maar de portomonnee van veel Wilders aanhangers is nu eenmaal wat linkser dan hun gebler. Dus dat gaat leuk worden als ze door dat "geweldige" rechtse beleid de komende jaren hun huis worden uitgeknikkerd.

-----------------------

Verder is het goed dat de beste linkse partij( SP, want echte socialisten) stijgt. Wat mij betreft mogen ze groter worden dan de PVDA. Het is leuk dat het verhaaltje van Halsema over " de auto van rutte leuk werkt" en Pechtold is al maanden/jaren een stemmentrekker.

Ik vind 14 zetels van het CDA te laag. Maxime Verhagen doet goed werk en het CDA is bereid om zijn verantwoordelijkheid te nemen. Sinds Balkenende weg is vind ik het CDA veel beter. Afgezien van de onrust in de partij uiteraard( maar die had je ook gehad als de VVD met paars plus in zee was gegaan).

Verder was het beter geweest als de PVDA in Juni was gehalveerd, dan was Cohen opgerot en dan was er misschien daar de illusie nog geweest dat er iets moest veranderen en kon er geen mooi weer worden gespeeld met het argument" In Maart stonden we in de peilingen op 14 zetels en nu 30, wat zijn we ook geweldig".

Wat dat betreft is de klap voor het CDA nog niet zo verkeerd geweest, want ik vind ze het de afgelopen tijd( vooral Verhagen) erg goed doen. Lastige prominenten heb je in elke partij.

Insure | 12-09-10 | 17:39

La Vie En Rose | 12-09-10 | 17:20
Hölzenbein | 12-09-10 | 16:45
Wat valt er veel aan uit te leggen, maar goed voor deze keer dan. Als we geen partijen hebben (let op de meervoud van partij) die met elkaar in debat gaan binnen de regering dan spreken we van een dictatuur. Volgens mij had ik dat gewoon al gezegd.

Hölzenbein | 12-09-10 | 17:36

La Vie En Rose | 12-09-10 | 17:20
Savvy, maar dan moet je het wel over de lijst hebben niet over de tegel. Wel duidelijk blijven heh? ;)

Hölzenbein | 12-09-10 | 17:29

Sliptong | 12-09-10 | 17:21
Oh, heb ik wat gemist? Waar is het fascistische actieplan dan? U bedoelt toch niet dat vodje papier van twee a-viertjes. Dat kan elke partij schrijven voor als ze in de oppositie zit. Redelijk normale reactie als je in de oppositie zit, zou Wilders ook doen. En hoe moet die dictatuur er dan komen volgens u? Ik vat hem niet echt.

Hölzenbein | 12-09-10 | 17:27

De pvda sluit de andere linkse partijtjes uit en zegt ook nog eens: neuq U gepeupel. Wij kiezen voor tweespalt creëren in plaats van oppositie voeren. Het "wij weten wat goed voor u is" gehalte is nog nooit zo sterk geweest bij de Partij van de Apaten. Uitsluiten en negeren bij een sociale en democratische partij. Hoe ironisch.

Sliptong | 12-09-10 | 17:25

@ Brusselmans

Amusant stukje!

Verbaas me over de 12 zetels die de politieke tak van de club van milieuterroristen en stinkende (ex)-krakers nog krijgt.
12 zetels voor een club die geweld en zelfs de kogel niet schuwt.
Daar zijn de PVV aanhangers lievertjes bij.

Rest In Privacy | 12-09-10 | 17:25

Het lijkt erop dat de linkse medemens heel langzaam ook door begint te krijgen dat zijn ideeën en de ideeën van ‘zijn’ partij nergens op slaan. De stap naar rechts gaat ze echter nog wat te ver (na jaren van geslaagde linkse indoctrinatie) waardoor ze nerveus van de ene enge linkse partij naar de andere overstappen. Telkens tot de ontdekking komende dat ook die partij toch net zo'n mislukte ideeën heeft als de vorige linkse partij.

DasUnterMensch | 12-09-10 | 17:23

ierie | 12-09-10 | 16:56
Dat ie niet zonder beveiliging kan heeft ie toch echt aan zich zelf te danken. Bad karma ja.

Hölzenbein | 12-09-10 | 17:21

@Hölzenbein | 12-09-10 | 16:45
Met het fascistische actieplan van de pvda lijkt me een dictatuur over links waarschijnlijker.

Sliptong | 12-09-10 | 17:21

Hölzenbein | 12-09-10 | 16:42
De VPRO is een linkse zender, maar niet echt een doorgeefluik van PvdApropaganda. W.b. de stand van de peilingen binnen het CDA: M.i. geven die Wilders alleen maar meer macht in de onderhandelingen. Voor de vorming van een kabinet maken de huidige peilingen niets uit. Zij hebben nu een meerderheid. Maar als er binnen de fractie van het CDA weer dissidenten opstaan dan heb je grote kans dat Wilders alsnog de stekker uit de onderhandelingen trekt.

Hölzenbein | 12-09-10 | 16:45
Leg eens uit wat je precies bedoelt?

Hölzenbein | 12-09-10 | 16:47
Ik overdrijf niet en het gaat niet om het formaat van de tegel maar om de lijst die er om heen moet. Snappie?

La Vie En Rose | 12-09-10 | 17:20

-weggejorist-

Lijkt me logisch... | 12-09-10 | 17:03

Andre Rieu | 12-09-10 | 13:46
Geheel eens

sjongejonge123 | 12-09-10 | 17:01

Als ik naar dat geklooi van die linkse politici kijk, vraag ik me af of ik niet te bescheiden ben tav mijn kwaliteiten

neveragain | 12-09-10 | 17:01

wilders is natuurlijk oneindig saai en zei wéér stomme dingen waarmee hij zichzelf gewoon belachelijk maakt (knipplak uit zn eigen speech) blablablabla as usual en dan: We are here in the spirit of Abraham Lincoln, the President who freed the slaves. President Lincoln said: “Those who deny freedom to others, deserve it not for themselves.”
vrijheid blijheid jah, voor iedereen behalve diegenen die het anderen niet gunnen zoals geertje geen vrijheid aan iedereen gunt (grappig he dat geertje zelf ook niet vrij is met al die beveiliging om zich heen... karma wordt dat ook wel genoemd he)

ierie | 12-09-10 | 16:56

La Vie En Rose | 12-09-10 | 16:42
Niet overdrijven heh. Zo grote tegels bestaan niet waar zo veel tekst in past.

Hölzenbein | 12-09-10 | 16:47

La Vie En Rose | 12-09-10 | 16:40
Waarom zou ik juichen, rechts of linksom de PVV komt niet langs de linkse partijen. Is ook goed zo anders zouden we een dictatuur hebben, toch?

Hölzenbein | 12-09-10 | 16:45

La Vie En Rose | 12-09-10 | 16:36
Was de VPRO niet een te linkse kerk? Overigens als de peilingen een slag in het gezicht van het CDA is dan is dat ook een slag in het gezicht van de PVV, of is de coalitie VVD, PVV, CDA van de baan?

Hölzenbein | 12-09-10 | 16:42

The Dominator | 12-09-10 | 14:52
Een tegel om in te lijsten. Hulde ende Applaus!

La Vie En Rose | 12-09-10 | 16:42

Hölzenbein | 12-09-10 | 16:10
Kan, maar hoeft niet, dus niet te vroeg juichen.

La Vie En Rose | 12-09-10 | 16:40

LOL@Brusselmans, zowel stukkie als pica.
Niet dat ik nou enige waarde hecht aan de peilingen van die slinkse de Hond, dat niet. Maar de uitslag van deze peilingen zullen wel een slag in het gezicht zijn van het CDA en m.n. van de PvdA.

Ik verwacht aankomende week bij de PO een slotoffensief van jankende bijna overleden CDA mastadonten om Verhagen alsnog te bewegen af te zien van een kabinet dat alleen gevormd kan gaan worden met de gedoogsteun van de Satan himself.

Maar dit offensief zal in het niet vallen bij dat van de PvdA. Het is al een aardig tijdje code Rood, maar er kan nog wel een scheppie bovenop. Via de staatsomroep, alle actualiteitenprogramma's, + P&W, DWDD en Pauline de Leeuw zullen zij de gehele week hun inmiddels grijsgedraaide grammofoonplaat afspelen, en nogmaals Peggolt en Zwetske Falsema uitnodigen om het volk ervan te overtuigen dat dit kabinet met gedoogsteun van een racist, de ondergang van Nederland inluidt. De VPRO bijt vanavond het spits af met 'Wilders de movie'.

Het aardige is dat zij met al dat weerzinwekkende gekrijs van het afgelopen jaar de PVV groot hebben gemaakt, een PVV die dankzij hen nog steeds groeiende is, en zij zo hun eigen ondergang hebben bewerkstelligd.

En Godt, eh ik bedoel Wilders zag dat het goed was.;)

La Vie En Rose | 12-09-10 | 16:36

Het is werkelijk te zot voor woorden dat Links - m.n. de PVDA - een aanvalsplan maakt voor een regering die er nog niet eens is en waarvan het coalitieakkoord en gedoogakkoord nog niet bekend zijn. Dit is dus slechts partijpolitiek geinspireerd: men gaat het komende kabinet niet op haar daden beoordelen en desnoods daarop bestrijden, maar gewoon: bestrijden. Dat is niets anders dan bestuurlijke obstructie. Links staat nu al een kleine 8 weken aan de zijlijn. Die tijd hadden ze kunnen besteden door hun kleinzielige en ouderwetse meningsverschillen onderling bij te leggen en te werken aan echte goede plannen waarmee ze kunnen proberen een meerderheid te halen. Immers een MINDERheidskabinet biedt juist goede kansen voor het parlement. Elk voorstel zal een meerderheid moeten halen, welke niet op voorhand door de PVV wordt gegeven. Dat zou een uitdaging moeten zijn voor links. Maar in plaats van te werken aan ideeen die met hulp van CDA of VVD zouden kunnen worden verwezenlijkt zit men op de luie dikke linkse reet niets te doen. Zeer beschamende vertoning, waarvan de prijs te zijner tijd zal moeten worden betaald. Cohen zou zich moeten schamen.
Zelden een politieke carriere in zo'n sneltreinvaart naar de afgrond zien denderen

kinkerstreet | 12-09-10 | 16:28

Kerrie Kasparov | 12-09-10 | 16:05
Nou ja, met alle respect, maar ik schat 3 maanden dan is het over and out. Dat het dan beter wordt wil ik niet zeggen maar langer houdt het geen stand. De CDA is de zwakke schakel wacht maar af.

Hölzenbein | 12-09-10 | 16:10

Hölzenbein | 12-09-10 | 15:49
Vergeet het maar, ze gaan de rit met 2 vingers in hun neus uitzingen. Deels omdat ze nu tot elkaar veroordeeld zijn, maar ook in het volle besef dat je alleen binnen deze combinatie echt zaken kunt doen.

Kerrie Kasparov | 12-09-10 | 16:05

@Hölzenbein
-
Een enigszins harde, maar heerlijke repliek.

The Dominator | 12-09-10 | 16:04

Een korte tussenstand van zaken, zo met de Hondt op de koffie ? Zag ook Halschema, en ze maakte zowel excuses voor het linksche gedrag ( dat zij als enige in links gedrag wil omzetten, ja, ja, je kan/mag niet altijd gedachteloos afzeiken, ook niet als PVV'ert), met behoud van de linksche kernwaarden natuurlijk die zij wil gaan aanwenden in een polemiek met rechts voor een oplossing van de immense problemen van Mederland maar die zij niet mag benoemen, maar wel met rechts die dat wel doet, wil mee gaan helpen. In complete contrast daarop staat het gedrag van onze nationale burgermeester Cohen, die de stropdas voor een legerpak heeft ingeruild. Waarom? Het is meer dan de linksche bolsjawieke genen die naar boven komen, hun missie is verbonden aan dat van de islamisering, nl binnen een aantal decennia de leidende bevolkingsgroep in Mederland, en zij willen dit proces faciliteren ( verlaging leeftijd moslimbruiden bijv) dmv verdediging van de in hun voordeel werkende staatschrecht ( witwassen van moslims) met beroep op de grondwet, in ruil voor hun stemmen ( daarom zullen de Arabieren ook NOOIT een moslimpartij oprichten, overname gaat altijd van binnenuit). Macht gaat inderdaad boven alles, het interesseert ze werkelijk niet, en vanuit hun visie nog te begrijpen ook, wie het volk is. Een stem is een stem, van wie dan ook in dit land, dus ook iets om es naar te kijken. Kortom, de tweespalt tussen linksch en rechts zal groter worden en de strijd ook, die ook de oorzaak is dat linksch zo groot blijft. Het wordt nog wat....

arjan7741 | 12-09-10 | 16:00

Ik voorzie een instorting van Cohen. De man is niet opgewassen tegen de hectiek van het huidige politieke tijdsgewricht. Niet dat hij dom is, maar hij heeft veel tijd nodig om te bedenken wat hij wil zeggen) Ook binnen de PvdA is er sprake van (voorzichtig) gemor. Job is niet alert genoeg. (lees: te traag van begrip)
De CDA-stemmers zijn , au fond, trouw genoeg om , als het er werkelijk op aan komt, toch weer CDA te stemmen.
Kortom; Dat Rutte-kabinet komt er wel.

xavier | 12-09-10 | 15:58

@solidstate
Niemand.
Maar ik doe het zo, en ik kan het me ook niet veroorloven om in een kroeg te blijven hangen na twaalven, dat ziet iemand en dan komen er praatjes.
Dat kost mij weer klanten snappie?
Die klanten komen ook in de kerk, etc, etc.

Maxima_Vulva | 12-09-10 | 15:57

daytripper | 12-09-10 | 15:48
Ja vooral als het door simpele zielen uitgelegd wordt.

Hölzenbein | 12-09-10 | 15:49

Kerrie Kasparov | 12-09-10 | 15:39
Ik maak me ook nergens zorgen om. Gaat niet lang duren dus dat wordt snel "niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen".

Hölzenbein | 12-09-10 | 15:49

Rechts = progressief voor Nederland
Links = destructief voor Nederland

Democratuur | 12-09-10 | 13:23

Nog simpelere en misschien in je kraam te pas komend :
rechts = progressief voor modaal +
Links= progressief voor modaal-

Wat is het leven toch simpel nietwaar ?

daytripper | 12-09-10 | 15:48

kriep | 12-09-10 | 15:40
Inderdaad, ze hebben genoeg vaste klantjes die graag hun handje blijven ophouden. Het werkende deel van de voormalige PvdA-ers stemt inmiddels PVV.

Kerrie Kasparov | 12-09-10 | 15:45

Mooi!

ristretto | 12-09-10 | 15:44

@Bergverzet | 12-09-10 | 15:19
De vergelijking "onmiskenbaar"? Straatgevechten tussen communisten en nazi's? Werkloosheid greep als een ziekte om zich heen? Laat me niet lachen, deze vergelijking raakt kant noch wal.

LiebeMan | 12-09-10 | 15:42

Jammer dat de PvdA niet verder kan zakken. Want alle graaiende ambtenaren en allochtonen stemmen er op. En daar zijn er heel veel van Pas na het uitzetten van criminele allochtonen kunnen ze weer verder zakken. Stap 1 in plan van aanpak nieuwe kabinet?

kriep | 12-09-10 | 15:40

Hölzenbein | 12-09-10 | 15:35
Geen zorgen, het gaat lukken.

Kerrie Kasparov | 12-09-10 | 15:39

@ Maxima_Vulva | 12-09-10 | 15:36

Wie zegt dat?

solidstate | 12-09-10 | 15:38

fantastich = fantastisch

Hölzenbein | 12-09-10 | 15:36

@solidstate
Je begrijpt 't niet. Door de zondagsrust mag je tot zaterdagavond 12 uur drinken.
Dan is het uit met de pret, maar je probeert dat laatste glas precies voor 12 uur naar binnen te gooien.

Maxima_Vulva | 12-09-10 | 15:36

Kerrie Kasparov | 12-09-10 | 15:33
Ben zeer benieuwd, samen met het succesvolle CDA (want zonder die kunnen ze niet regeren) en de VVD zal de PVV onze geschiedenisboeken vullen met comedy central gehalte, want de Balkenende regeringen waren ook fantastich met CDA en VVD. Moet dus lukken.

Hölzenbein | 12-09-10 | 15:35

-weggejorist-

Martje1 | 12-09-10 | 15:35

Maxima_Vulva | 12-09-10 | 15:23
lol. Dat zag ik in Amersfoort als ik uitging. Zaterdagavond tot 24 uur zopen de Spiekendarpers en Niekarkers ( Spakenburgers en Nijkerkers) zich een stuk in hun hol en gingen elkaar met fietskettingen te lijf. Als de klok sloeg ging men braaf huiswaarts om de volgende dag met een braaf gezicht (vol met pleisters) plaats te nemen in de kerkbank.

ristretto | 12-09-10 | 15:34

Hölzenbein | 12-09-10 | 15:10
Wilders nog niets tot stand gebracht?? Binnen een aantal jaar, onder bedreiging en tegen een demoniserende linkse pers in, een solide partij uit de grond stampen, die als we De Hond mogen geloven nu de grootste van Nederland zou zijn, zou ik niet niets willen noemen. Hij maakt de eerste echt rechtse regering van Nederland mogelijk. Reken maar dat er resultaten komen.

Kerrie Kasparov | 12-09-10 | 15:33

copy2devnull | 12-09-10 | 15:20
WTF?

Hölzenbein | 12-09-10 | 15:30

@ Maxima_Vulva | 12-09-10 | 15:23

Zaterdag avond ?
Ben je bezopen of zo?

solidstate | 12-09-10 | 15:28

@solidstate
Het is zaterdagavond 23.55, ik kijk op m'n klokje, "kunnen we d'r nog een nemen jongens want het is bijna zondag".

Maxima_Vulva | 12-09-10 | 15:23

@The Dominator | 12-09-10 | 14:52
Supertegel. Hulde.

Art Vandelay Ultor | 12-09-10 | 15:22

Geert FTW.

copy2devnull | 12-09-10 | 15:20

@ LiebeMan | 12-09-10 | 15:07

Ik denk dat je best weet wat ik bedoel. Wat ik niet bedoel maar wel tussen de regels door cynisch wil laten doorschemeren is het vergelijk tussen Geert en Adolf, welk vergelijk dan ook. Mocht je nou echt willen weten hoe het zit dan moet je dit maar eens lezen.

nl.wikipedia.org/wiki/Duitsland_tijden...

En waar ik dan met name op doel is het deel vanaf "De jaren 1924-1929" en "De Machtübernahme". Ik vind de vergelijking met de opkomst van het nationaalsocialisme onmiskenbaar, wat helemaal niet wil zeggen dat een en ander ook zal leiden tot facisme racisme en volkerenmoord.

Bergverzet | 12-09-10 | 15:19

Hölzenbein | 12-09-10 | 15:10
Ik vind het knap van Geert dat hij zoveel zetels haalt als uitgetreden fractielid. Laatste zin is: partijen die regeren willen wel eens zetels verliezen. Overkomt D66 iedere keer. PvdA stond twee maanden eerder in de polls nog op 14 zetels. Als de PVV gaat regeren is volgens mij de kans groter dat ze zetels verliezen.

Twee Jeetjes | 12-09-10 | 15:19

neemjemoederindemali | 12-09-10 | 15:11
Hier nog een inhoudsloze zin:
Alle partijen hebben het beste voor met 0031, alleen heeft rechtsch de domste ideeen, that's all.

Hölzenbein | 12-09-10 | 15:17

@ Maxima_Vulva | 12-09-10 | 15:08
Ben je nou een ouderling of kan je daar geen fatsoenlijk antwoord op geven?

solidstate | 12-09-10 | 15:15

Maxima_Vulva | 12-09-10 | 15:08

Aha erlebnis, vandaar dat ze te voet te kerke gaan, ze zijn nog gewoon te bezeaupen om te mogen rijden.

*veldwachter Zwart bellen doet*

neemjemoederindemali | 12-09-10 | 15:13

Kapitein Sjaak Mus | 12-09-10 | 14:58
Lees geen paragrafen uit partijprogramma's, lees liever o.a. jou op GeenStijl. Ik kijk slechts naar "hoe goed kunnen ze bakken", rest is bijzaak, wordt achteraf toch nooit naar teruggekeken. D66 wou bestuurlijke vernieuwing, lukt niet, maar Boris Dittrich maakt wel het homohuwelijk. Stond dat toen in hun partijprogramma?

Twee Jeetjes | 12-09-10 | 15:13

meneer Q | 12-09-10 | 15:03

Alle partijen hebben het beste voor met 0031, alleen heeft linksch de domste ideeen, that's all.

neemjemoederindemali | 12-09-10 | 15:11

Twee Jeetjes | 12-09-10 | 15:02
Nou ja, doorgewinterd, Wilders heeft tot nu toe nog weinig of niets tot stand gebracht. Dat in tegenstelling tot die andere twee, maar goed. Ik begrijp overigens uw laatste zin niet.

Hölzenbein | 12-09-10 | 15:10

@solidstate
Weet je wel waar die pepermunt voor dient?
Om die schrale dranklucht van jezelf en je buurmannen te smoren.

Maxima_Vulva | 12-09-10 | 15:08

Bergverzet | 12-09-10 | 15:03
Leg het eens goed uit. Ik niet namelijk.

LiebeMan | 12-09-10 | 15:07

@ Thickhead | 12-09-10 | 14:27
Das war einmal. Tegenwoordig zijn zelfs Sliedrecht en Werkendam, uitgesproken christen bolwerken, gewone plaatsen waar je zelfs op zondag een happpie buiten de deur kunt eten.
Ze organiseren zelfs Fiets em derin op zondag. ( whats in a name)

Gerogia | 12-09-10 | 15:03

@zeiksmurf | 12-09-10 | 14:59: Volgens alle politieke partijen heeft de concurrent het verprutst. Die attitude is inherent aan politiek. Wat is je punt?

Andre Rieu | 12-09-10 | 15:03

Ik herken een jaren dertig patroon in de peilingen

Bergverzet | 12-09-10 | 15:03

Even politiek correct... PVDA, D66, GROEN LINKS zijn de partijen die het beste met Nederlander voor hebben, allochtonen en autochtonen. Zo... wordt ik nou niet weggejorist????

meneer Q | 12-09-10 | 15:03

Normpje | 12-09-10 | 14:54
Vier jongens die zich vrijwillig 2 dagen in een caravan opsluiten...
Zijn ze inmiddels al uit de kast.. uhh.. caravan?

Ashtrey | 12-09-10 | 15:02

Hölzenbein | 12-09-10 | 14:54
Ze zijn alle drie doorgewinterde politici, gepokt en gemazeld. Zou me niet verbazen als ze wel wat bakken. Als de oven uitgaat, no problemo, want Geert krijgt dan nog meer zetels na verkiezingen. Alleen die regeren (kunnen) zetels verliezen.

Twee Jeetjes | 12-09-10 | 15:02

Thickhead | 12-09-10 | 14:57

Ik geloof ook dat we geen gelovige partijen zouden moeten hebben.

neemjemoederindemali | 12-09-10 | 15:00

@ Andre Rieu | 12-09-10 | 14:47
Hij moet dan zelf een stiekem pepermunt zuigende ouderling zijn waar hij zo tegen is.

Zelfhaat ?

solidstate | 12-09-10 | 15:00

@ ojédiaré | 12-09-10 | 14:12
Nope aangezien wij voor 80% van onze tijd in hotels leven is de kans dat er een dominee aan onze deur staat heel erg klein.

Gerogia | 12-09-10 | 14:59

wat hebben Blont-stemmers en Tomatenpartij-aanhangers gemeen? Precies, het is ALTIJD de schuld van iemand anders.

zeiksmurf | 12-09-10 | 14:59

@Twee Jeetjes | 12-09-10 | 14:39
Sociaal-economische paragraaf van de PVV al eens doorgelezen?
Die twee dienstmeisjes kan je vergeten. Dat wordt dus in de toekomst ook gewoon weer naar de hoeren...

Kapitein Sjaak Mus | 12-09-10 | 14:58

verraad van links | 12-09-10 | 14:42
Het mag van de wet, en dus kunnen ze er niets tegen doen, maar als ze het zouden kunnen....
Ga er eens wonen.
Geloof en politiek moet gescheiden worden.

Thickhead | 12-09-10 | 14:57

@ Thickhead | 12-09-10 | 14:18
Hou kun je het raden. Mijn kinderen hebben idd op internaten gezeten olv van gewone mensen zonder enige dwang van geloof.

Gerogia | 12-09-10 | 14:57

Twee Jeetjes | 12-09-10 | 14:48
Ja want tot nu toe hebben ze nog helemaal niks gebakken. Behalve dan wat populistisch gedoe voor een handvol islam tegenhangers in New York. Ben er eigenlijk wel benieuwd naar wat ze gaan bakken, maar heb zo'n vermoeden dat de oven heel snel uit zal gaan. Gebrek aan argumenten. Politiek is meer dan alleen moslimhaat.

Hölzenbein | 12-09-10 | 14:54

In (natuurlijk) Hoogeveen hebben vier jongens zich vrijwillig 2 dagen in een caravan opgesloten om een jongerenwerker te kunnen krijgen. Inzameling enzeau.
Over failliet van politiek en bestuurders gesproken. CDA/PvdA raad.

Normpje | 12-09-10 | 14:54

Op hoeveel zetels staan de piratenpartij en Rita nu?

neemjemoederindemali | 12-09-10 | 14:53

Geweldig hoe bij De Hond het CDA, VVD en PVV samen ALTIJD op 76 uitkomt.

Ready, Freddy? | 12-09-10 | 14:53

Van een faillissement van het politieke bestel is geen sprake. Nee, ik zou het liever de omwenteling binnen het politieke bestel willen noemen. Een omwenteling die zich enkel in een goed ontwikkelde democratie kan voortdoen.
-
Het mag duidelijk zijn dat Nederland behoorlijk 'ver-rechtst' de afgelopen jaren. Ondanks wat er graag in de linkervleugel van politiek Nederland wordt gedacht; dit vloeit niet voort uit bekende stereotypen. Maar al te vaak wordt er in het integratiedebat met woorden gestrooid die op zichzelf al superlatieven zijn; racisme en xenofobie. Woorden die slechts voortvloeien uit bestaande dogma's over de werkelijkheid.
-
Europa heeft na de Tweede Wereldoorlog een trauma overgehouden. Het is pijnlijk duidelijk geworden waartoe mensen, zelfs wanneer er sprake is van democratisch systeem, toe in staat zijn. In een soort van angst-reflex (anders is het niet te noemen), werd het debat over vele onderwerpen na WOII de kop in gedrukt. Het goed/slecht beeld van de mensheid werd nog eens verder versterkt, in de stille hoop dat, door het gebrek aan discussie, de mensheid definitief afscheid zou kunnen nemen van zijn 'extreme' roots.
-
Dogma's begonnen zich te ontwikkelen binnen het volledige politieke spectrum, waar dan ook in Europa. Hij die tegen de gevestigde ideeën rebelleerde werd gelijkgesteld met een misdadiger. Echter, de maatschappij is niet statisch. Alles is aan verandering onderhevig. En natuurlijk dient er over alles een gezonde discussie te zijn. Wil een mens iets begrijpen, dan moet er sprake zijn van causaliteit; een simpele situatie van oorzaak-gevolg.
-
Deze causaliteit bespeur ik, naar mijn mening, bij D66, PvdA, Groenlinks en de SP niet. Er wordt blind vertrouwd in mensen onder het kader van maatschappelijke integratie en gelijkheid, wat op zichzelf een prachtige gedachte is. Maar deze gedachte is niet realistisch, gezien de problemen die zich voortdoen in onze maatschappij. Men kan zelfs het vasthouden aan dit beeld en dit beeld vervolgens ook weer voorspiegelen aan de eigen achterban misdadig noemen.
-
Causaliteit bespeur ik bij CDA, VVD en de PVV weer wel. Men is bewust van de problemen in de maatschappij en zoekt een oplossing, echter vanuit verschillende standpunten. Standpunten die ik bij lange niet altijd deel, maar wél een stap in de goede richting zijn. Men is namelijk realistisch en erkent een probleem wat al lange tijd bestaat, namelijk het 'integratieprobleem'.
-
Het toeval (of is het gezond verstand?) wil dat de bevolking deze benadering steeds meer begint te volgen. Men hanteert liever geen 'afwachtende' houding meer, maar wil oplossingen zien voor reeds bestaande problemen.
-
Dit is het prachtige van de democratie. Ondanks de vele mankementen, de talrijke tekortkomingen en de onvermijdbare problemen, heeft de tijd de beleidsmakers van vroeger ingehaald. Maar de tweedeling is er: de ene groep stemmers die zich vastklampt aan socialistische/sociaal-democratische ideeën en de groep stemmers die zijn heil zoekt in liberale ideeën. Ik voorspel echter, dat de eerst genoemde groep een aantal pijnlijke concessies moet doen.
-
Men zal namelijk vroeg of laat moeten inzien dat achterhaalde en incorrecte lessen getrokken uit het verleden, op zichzelf een zwarte bladzijde in de menselijke geschiedenis zijn. Het politieke stelsel staat aan de vooravond van een interne landverschuiving; een verschuiving die niet te stoppen is.

The Dominator | 12-09-10 | 14:52

Hölzenbein | 12-09-10 | 14:45
Nee, zij gaan het moeten veranderen willen ze m'n stem terugkrijgen . . .

Twee Jeetjes | 12-09-10 | 14:48

HarleyD | 12-09-10 | 13:49

Een tegengeluid lijkt mij wel verstandig, deze reportage bezorgd je koude rillingen dus wel blijven kijken hee?
www.youtube.com/watch?v=50doursVsQo&am...

Implant | 12-09-10 | 14:48

@Maxima_Vulva | 12-09-10 | 14:39: Dat kan prima zijn. Mensen die zich anoniem/onbespied wanen, gaan soms wat verder in hun uitspraken dan in het openbaar. Laat onverlet dat ik me afvraag wat u te zoeken heeft bij een ouderlingen-avond van een GGiN gemeente? Van harte welkom hoor, daar niet van. Maar wel opmerkelijk.

Andre Rieu | 12-09-10 | 14:47

Twee Jeetjes | 12-09-10 | 14:39
Dus Wilders gaat daar iets aan veranderen? Leuk. Waar heb je dat gelezen dan?

Hölzenbein | 12-09-10 | 14:45

@bbbachstra | 12-09-10 | 14:27:
Daarbij hoef ik er bij JG niet bang voor te zijn dat ik verkracht wordt omdat ik een Westerse hoer ben. Zelfs al zouden ze mij een hoer vinden.

RedRain | 12-09-10 | 14:45

@Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 14:38
Best goed toeven daar moet ik zeggen, al is het eten niet heul goedkoop.

Art Vandelay Ultor | 12-09-10 | 14:44

Veel moslims hebben geen idee wat er in de koran staat. Die mogen dat ding slechts in het Arabisch lezen. Velen begrijpen dat niet, of zitten liever in een verlaagde Golf naar vrouwen te sissen. En moeten het zodoende hebben van de geestelijk leider. Wat dat betreft hebben ze wel wat weg van de Katholieken.
-
@Muxje | 12-09-10 | 14:29: Klopt, die mensen als 'laf' typeren was niet netjes van me.

Andre Rieu | 12-09-10 | 14:44

@Thickhead | 12-09-10 | 14:27
Je mag het uiteraard wel alleen het wordt niet gewaardeerd. Het ergste wat er met je kan gebeuren is sociale uitsluiting. Ga de boel nou niet dramatiseren.

verraad van links | 12-09-10 | 14:42

* visite heeft en verplicht zitten gaat *

Tot zo.

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 14:40

@mezelf:
*volgens.

RedRain | 12-09-10 | 14:40

Hard werken is
.
- veel verdienen
- veel belasting betalen
- nooit Het Zoet krijgen
- altijd aanbiedingen aflopen
- je kinderen gaan naar school met gekregen kleding
- begin van de maand sta je nul op de bank
- eind van de maand sta je vet rood op de bank
- allochtone huilebalkie op tv heeft mooier bankstel dan jij ooit had
- studie afgerond? de maatschappij staat helemaal niet op je te wachten
- met hoge studie het moeilijkste k*twerk mogen doen tegen zelfde loon
- alles aftrekbaar voor belasting, eerste schijf was 37,5%
- alle bealstingaftrek afgeschaft, eerste schijf was 31,5%, werd 31%, zou worden 25%, is nu 34,5%
- onder het rijden je TomTom aanraken = bekeuring
- toen je baby was had je moeder twee dienstbodes, wat heb jij nu?

Daarom stem ik op Geert Wilders.

Twee Jeetjes | 12-09-10 | 14:39

Irrelevant, ze zijn altijd irrelevant die peilingen.
Art Vandelay Ultor | 12-09-10 | 14:33
Eerste punt vind ik erg goed!

Einde van de Domheid | 12-09-10 | 14:39

Andre Rieu
Was dat maar zo.
Op een ouderlingen bijeenkomst kwam terloops het `vreemdelingen vraagstuk" ter sprake. De gemoederen raakten al snel verhit, ik schaamde me dood wat ik daar heb gehoord heb ik GW, PF, nog nooit horen zeggen.
Op het laatst meegezogen door alle emotie zei er een , "dan maar een racistisch christelijk, het kan me niets schelen.

Maxima_Vulva | 12-09-10 | 14:39

Art Vandelay Ultor | 12-09-10 | 14:38
Ik ook !
;)

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 14:38

@Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 14:36
Heh, ja.

Art Vandelay Ultor | 12-09-10 | 14:38

@bbbachstra | 12-09-10 | 14:27:
Ze verspreiden inderdaad hun geloof. Om jou, als ongelovige, te redden zodat Jehovah je zonden vergeeft en je opnieuw tot leven wekt in het Paradijs. Het verschil tussen JG en Islam is dat bij JG het geloof er is voor de gelovigen en bij Islam zijn de gelovigen er voor de geloof. Een fundamenteel verschil.
Oh, er zullen geheid JG zijn die mij een hoer vinden. Maar niet omdat ik een ongetrouwde vrouw uit het verdorven Westen ben. Maar om wie ik ben. Er zijn ook atheïsten die mij een hoer zullen vinden. Maar dat is het gevolg van de de hokjesmentaliteit van mensen - gebaseerd op persoonlijke kenmerken, niet op vooroordelen die hele groepen tegelijk in hokjes plaatsen (overigens zijn er maar weinig mensen die mij in het 'hoer'-hokje zullen plaatsen, omdat ik dat volgende de geldende sociale regels niet ben). JG staan opener tegenover mijn levensstijl en -visie dan moslims. En daar voel ik me nu eenmaal wat prettiger bij (overigens is JG nog steeds een sekte, maar dan zonder gevaar voor de samenleving als geheel, alleen gevaarlijk voor hen die er intrappen).

RedRain | 12-09-10 | 14:37

Als 'tegen Geert' je belangrijkste speerpunt is geworden, dan heb je 'regeren is vooruitzien' niet helemaal begrepen geloof ik.

Wat dat betreft is Job dan weer wel de perfecte belichaming van de PvdA *kuch* visie.

Harry Turtle | 12-09-10 | 14:36

Art Vandelay Ultor | 12-09-10 | 14:33
Eens.

Zeg eens Art, ooit weleens in de Kamer geweest ?

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 14:36

Leuk die winsten voor GL, D66 en SP, maar als men moet stemmen dan stemt een aanzienlijk gedeelte toch weer PvdA om tegengewicht aan VVD/PVV te bieden. Weg winst.

Die hele partij drijft daarop. Daarop en op de allochtone stem (dat cultiveren ze heel slim).

Art Vandelay Ultor | 12-09-10 | 14:33

Die krijgen ze binnen kort weer terug , want die slappe toespraak van Wilders zal hem zeker steen gaan kosten

Eurotokkie | 12-09-10 | 14:32

Muxje | 12-09-10 | 14:29
Luister lieverd.
Gematigde Moslims bestaan niet.

Volgend de leer ben je Moslim of niet.

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 14:32

Muxje | 12-09-10 | 14:22
Radicale islam bestaat niet, er bestaat maar 1 islam. Dat is de koran en de hadith's. Of bestaat er nog een 2e koran, met andere hadith's met een vredelievende Mo? Graag linkjes wanneer je die hebt. We moeten dus afstand nemen van islam, want die is inherent radicaal.

Mind you, natuurlijk zijn er gematigde moslims, maar dat is ondanks de islam, niet dankzij. Echter, kritiek op de islam is ONMOGELIJK. In het beste geval 'zet je hele groepen weg' (onzin argument), in het slechtste geval krijg je een fatwa aan je broek (zie lijstjes hiervan in bovenstaande plemps).

En ja, geven legitimiteit. Ik beschuldig ze niet, want het is binnen de islam zeer gevaarlijk om te roepen dat je geen moslim bent, of om de islam te beschuldigen. Hierop staat, volgens een hadith van Bukhari, de doodstraf. Islam legitimeert dus ook geweld tegen kritiek van binnenuit. Echter, opnieuw, een moslim die geen afstand neemt van de islam doet het inherent legitimeren. Dat is verder geen beschuldiging, want ik weet maar al te goed wat de gevolgen zijn van het bekritiseren van de islam. Geert Wilders heeft niet voor niets 24 uur bescherming nodig, en Theo van Gogh weet het zelfs al niet meer na te vertellen.

Anders gezegd: "het kwaad kan kwaad doen wanneer de goeden wegkijken."

La Bailaora | 12-09-10 | 14:30

@Andre Rieu 14:21: Dat punt krijg je meteen weer van mij terug. Sterker nog: ik denk dat wij zelf de islamfundamentalisten onvoldoende van repliek dienen. En dan bedoel ik met name de politiek. Dat je fundamentalisten tolereert is 1 ding, maar dat betekent niet dat je meteen maar met ze in bed moet duiken, of ieder weerwoord moet afdoen als "latent racisme".
Overigens zou ik de gematigden niet te snel van lafheid betichten. Vaak hebben die nogal wat fundamentelere familie en buren, en als je als afvallige gezien wordt kotsen ze je direct uit. Dat is nogal wat. Net als bij sommige christelijke stromingen, trouwens.

Muxje | 12-09-10 | 14:29

Vanochtend Halsema Op Buitenhof, Daar werd ik echt kotsmisselijk van, het is een spel een machtsstrijd, de politiek is hopeloos en reddeloos versplintert en verzand in doelloze discussies waar de mislukte cabinetsformatie ook een uitvloeisel van is. Links gedraagt zich als een gefrustreerde falliete middestander en slechte verliezer. Liberaal beleid is geen oplossing omdat het huidige politieke systeem niet meer functioneert in Nederland.

ENER-GY | 12-09-10 | 14:29

belangrijk verschil is ook dat binnen het christendom een biechten/vergeving cultuur is. als je toegeeft en spijt hebt. dan is er over te praten. binnen de islam heerst een schaamtecultuur met als uitvloeisel dat alles ontkend en niet benoemt wordt. hoezo? wie? ik?.... nee hoor, klopt niets van. fokking irritant die houding.

ben nuchter | 12-09-10 | 14:29

@Maxima_Vulva | 12-09-10 | 14:21: Weer zo'n opmerking die het niveau van dronken ome Cor op een verjaardag niet overstijgt. De SGP is zéér openlijk pro-Israel en anti-Islam. Niet voor niets kwam Plasterk ons op de jongerendag smeken geen steun aan de PVV te geven. Van der Staaij heeft bij PenW geopperd het minaretten-verbod over te nemen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat jij schrijft is feitelijk onjuist.

Andre Rieu | 12-09-10 | 14:28

Maar goed, het CDA in terminale fase.

Je zou ze bijna de pil van Drion geven.

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 14:27

@ RedRain 14:19. Gut laat ik nou altijd denkem dat die gasten die bij mij aan de deur komen hun geloof willen verspreiden. Maar dat is dus niet zo volgens jou. En ik denk eerlijk gezegd dat veel JG jou ook een hoer vinden alleen roepen ze dat niet.

bbbachstra | 12-09-10 | 14:27

verraad van links | 12-09-10 | 14:18
Dus in NL ben je vrij om te gaan wonen waar je wilt, alleen in de refo plaatsen moet je je wel aanpassen en op zondag mag je o.a. je gras niet maaien, of bv een leuk muziekje opzetten als je vriendin in de tuin ligt.
....... oeps, die mag natuurlijk niet in je tuin liggen, want dan komt er de week er na ook commentaar van iedereen in de gemeente, uiteraard pas als het weer slecht weer is, want alle buurmannen hadden met het goede weer andeere bezigheden achter het gordijn......

Thickhead | 12-09-10 | 14:27

Thickhead | 12-09-10 | 14:18
U heeft UW punt duidelijk gemaakt.

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 14:26

@zovoklets | 12-09-10 | 14:19: Wat jij omschrijft zie ik eigenlijk meer terug bij de nieuwkomers. Veel Surinaamse, Braziliaanse, Spaanse etc etc migranten stichten kleine kerkjes. Met name bij de Surinamers kan het er soms heftig aan toe gaan. Denk aan uitdrijvingen etc etc. In Nederland is het allemaal niet zo erg en eng als je het doet voorkomen. Nederland kent de GGiN (Gereformeerde Gemeente in Nederland) Die ken je van de zwarte sokken, hoedjes en de SGP. Ze zijn de meest conservatieve gelovigen in Nederland. Ik kom ook uit de GGiN, althans, mijn ouders.
Ben zelf van de meer liberale kant, maar toch. Ik weet waar ik het over heb.

Andre Rieu | 12-09-10 | 14:25

@wuppie84 | 12-09-10 | 13:52:

Er is mij nog nooit om geld gevraagd, althans niet van SGP-zijde. Van PvdA-zijde overigens ook niet - maar daar néémt men slechts, men komt binnen zonder kloppen of laat een blauwe brief sturen (andere tak van sport).

En dan de incestkinderen: de eerste moet ik nog zien heur! Ik ben al jaren op zoek naar een incestproductje van Hollandsche bodem waar het ook echt van af straalt, maar alle sterke verhalen ten spijt: nog steeds niets kunnen vinden. En dat terwijl ik toch echt jarenlang in beheurlijk Gristelijk-religieuze kringen heb rondgehobbeld (als innocent bystander, dat dan weer wel).

Tenslotte de vaccinaties: U denkt dat de import uit Verweggistan allemaal keurig met het vaccinatieboekje in de hand aan de poorten van het Koninkrijk verschijnt? Dream on baby!

Reinaert | 12-09-10 | 14:24

@La Bailaora 14:07: Geven legitimiteit? Ik mag hopen dat dat geen beschuldiging is. Of moeten ze hun geloof afzweren omdat een stel idiote geloofsgenoten er een potje van maken? Of moeten ze, zoals zo vaak geopperd wordt, "afstand nemen" van de radicale islam?

Muxje | 12-09-10 | 14:22

SGP ~partij van de stiekemerds.
In hun jeugd stiekem een pepermuntje wegzuigen onder de preek op zondagochtend.
Ik ken ze van nabij en velen zeggen hetzelfde als GW maar alleen in het donker en heel zachtjes, met den bijbel in de hand.

Maxima_Vulva | 12-09-10 | 14:21

Mooi hoe dit land steeds dommer wordt met Weird Guilders. Hoewel opinie van de Hond? Moeten we dus maar afwachten.

Hölzenbein | 12-09-10 | 14:21

@Muxje | 12-09-10 | 14:12: Goed, dat punt heb je. Toch klopt je vergelijking niet.
In dit land hebben de liberale Christenen (CU, CDA, Leger des Heils etc etc) een -laten we zeggen- prominente rol. De fundamentalisten worden gedoogd, maar worden altijd van repliek voorzien wanneer de liberalen menen een gevaar voor de democratische rechtsorde te zien. Hoe anders is dat binnen de Islam. Daar zijn alle gematigde types doodsbenauwd voor de fundamentalisten. En ook nog eens te laf om zich te verenigen en uit te spreken tegen het fundamentalisme. Dát is het grote verschil.

Andre Rieu | 12-09-10 | 14:21

@bbbachstra | 12-09-10 | 14:10:
Nee, maar dat is geen reëel vraagstuk. Jehovah's Getuigen hebben geen wens voor werelddominantie; ja, zij bekeren. Dat is om mensen te 'redden' voor de Wederopstanding. Het is geen oorlogsreligie als Islam. Eén der doelen van Islam is geheel de Aarde het groot Islamitisch rijk te maken. Islam heeft politieke doelen. Jehovah's Getuigen niet. Daardoor is de Islam een stuk bedreigender voor de samenleving zoals wij deze kennen dan het Christendom van de Jehovah's Getuigen.
Ik sta liever in een volle lift met Jehovah's Getuigen dan in een lege lift met één moslim. Al is het alleen al omdat JG mij niet zomaar als 'hoer' bestempelen.

RedRain | 12-09-10 | 14:19

Andre Rieu | 12-09-10 | 14:11

Bestaat een dergelijk onderscheid niet in de moslimse wereld dan?
In Nederland zijn behoorlijk wat verborgen kerkjes/schuurtjes omdat de ene 'voorganger/dominee' nog fijner wil zijn dan de andere.

zovoklets | 12-09-10 | 14:19

Wie is dat op die foto, snoop dog?

Hölzenbein | 12-09-10 | 14:19

@Thickhead | 12-09-10 | 14:08
Dus heeft de hele gemeente last ervan? Gelul, die enkele dorpen zijn al eeuwenlang refo-dorpen. Iedereen die er woont weet en accepteert dus dat het (overgrote) merendeel er niet van gediend is als je bijvoorbeeld op de dag des heren je gras gaat maaien. Wil je wel op zondag je gras gaan maaien ga dan lekker in een andere dorpje wonen. Genoeg keuze wat betreft refo-vrije dorpen.

verraad van links | 12-09-10 | 14:18

Gerogia | 12-09-10 | 14:09
Jij stuurt je kids gewoon naar een leuk internaat olv de dominee zeker?
@ meerdere hier
En natuurlijk zorgen een aantal moslims voor overlast, en veel andere mensen ook.
MIJN punt is alleen dat de SGP en aanhang ook niet beter is, en zeker niet om te regeren.
Dat een aantal dit dan opvat als een reden om dan alle dingen weer te laten zien die moslims verkeerd doen, dat weet ik ok wel, en de meeste mensen die kunnen lezen en tv kijken ook. DAT was MIJN punt echter niet.
Ik heb ook niet gezegd dat ik FAN/AANHANGER ben van moslims of welk geloof dan ook.

Thickhead | 12-09-10 | 14:18

We trekken de redenatie van de mensen die roepen dat de islam geen gevaar vormt voor het westen even door: in Iran zijn er naast de Mullah's ook gewone moslims, die geen kwaad in de zin hebben, bv. Neda en Sakineh. Zullen we dan maar meteen de sharia invoeren en de macht overdragen aan de Mullah's van Iran? Kan toch geen kwaad dan? Er zijn toch immers ook goede moslims? Of ipv de Mullah's dan maar de Taliban? Kan toch ook geen kwaad? Daar zijn toch ook aardige moslim meisje die eigenlijk naar school willen?

La Bailaora | 12-09-10 | 14:18

Toch grappig dat 2 partijen die nimmer en nooit niet in de regering zullen komen (PVV en SP) samen inmiddels 55 zetels hebben vergaard. Nederland is een echte democratie.

langsdekant | 12-09-10 | 14:17

@La Bailaora | 12-09-10 | 14:12
"bol van de hypocrisie." Sprak ooit met saudi's die regelmatig naar marokko gaan, ze noemen het het nieuwe Thailand

am*dam | 12-09-10 | 14:16

Muxje | 12-09-10 | 14:12
Zolang het andere mensen niet schaden doet.
Prima.

Wat dat betreft zijn we het eens.

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 14:16

@ ojédiaré | 12-09-10 | 14:12
Dat impliceert dat je lid bent van die kerk anders komt de ouderling niet aan je deur.

solidstate | 12-09-10 | 14:16


ojédiaré | 12-09-10 | 14:12

roflol

zovoklets | 12-09-10 | 14:15

Gerogia | 12-09-10 | 14:09
Zeker nooit zo'n doorgesnoven ouderling aan de deur gehad?

ojédiaré | 12-09-10 | 14:12

Andre Rieu | 12-09-10 | 14:05
de islam staat bol van de hypocrisie. Ik sprak gisteren avond iemand die veel in Saoudi Arabie komt en zegt dat Whisky consumptie in dat land ongekent hoog is. Je moet er alleen voor zorgen dat de goe-gemeenschap er niet achterkomt.

La Bailaora | 12-09-10 | 14:12

@Teun van het Tuinpad 14:04: Nee. Net als de echte christenfundi's de gewone christenen maar als heidense ketters zien. Er zijn ook binnen de islam verschillende stromingen, de een wat erger dan de andere. Maar mijn punt is om te laten zien dat er wel degelijk gewone moslims zijn, en dat de islam verbieden geen optie mag zijn. Vrijheid van levensovertuiging (zonder speciale privileges voor religies) is wat mij betreft een kernwaarde van een vrije maatschappij.

Muxje | 12-09-10 | 14:12

@zovoklets | 12-09-10 | 14:07: Goed dat je dat punt aansnijdt. Omtrent het TV-standpunt van de SGP bestaan veel misverstanden. Nergens staat geschreven dat het niet mág. Dat maakt de media en de liberale papegaaien ervan. De intentie is dat je met een TV de weg naar verval kunt vereenvoudigen, derhalve wordt TV-bezit afgeraden. Voorts verwar je de Katholieke ethiek m.b.t. voorbehoedsmiddelen met de rest van de Christelijke wereld. Neem de Calvinisten. Calvijn vond dat sex een manier van genieten was, en in de lijn van zijn stellingen geredeneerd is het niet verboden om voorbehoedsmiddelen te gebruiken.

Andre Rieu | 12-09-10 | 14:11

@ pica van de hond: de tandjes zijn volgens mij oorspronkelijk van Thijs van den Brink, het maatje van Andries Knevel. Klopt dat redactie?

flinkescheet | 12-09-10 | 14:11

@ RedRain 14:03. Zou jij in een land willen wonen waar Jehova's het voor het zeggen hebben?

bbbachstra | 12-09-10 | 14:10

@ Jij misschien niet, maar in kleinere gemeenten hebben veel mensen er wel degelijk last van, al EEUWEN zelfs.

Thickhead | 12-09-10 | 13:54

Ik kom vanwege mijn werk al jaaaaaaaaaaaaren in allerlei steden, stadjes en dorpen maar van Refo jeugdbendes heb ik nog nooit last gehad.

Gerogia | 12-09-10 | 14:09

-weggejorist-

meneer Q | 12-09-10 | 14:09

Thickhead | 12-09-10 | 14:06
lees mijn draadje van 14:07 maar.

La Bailaora | 12-09-10 | 14:09

verraad van links | 12-09-10 | 14:02
In die gemeenten heeft dus de hele gemeente er last van, want daar hebben die partijen de macht, en dus moeten de andere zich maar aanpassen.
Gelukkig is de grondwet er nog, waardoor je toch je (steeds meer beperkte) vrijheid hebt.

Thickhead | 12-09-10 | 14:08

Andre Rieu | 12-09-10 | 14:05

Dus iedere christen die televee kijkt, radio luistert en condoom/pil gebruikt, vloekt is geen christen?

zovoklets | 12-09-10 | 14:07

Muxje | 12-09-10 | 14:02
Die zijn er idd., ik ken er ook zo eentje, mijn (ex-) zwager. Alleen ik ken ook een hele rits anderen. En die 'gematigde' moslims doen niets om de islam te stoppen. Die trein dendert elke dag voort, islamisering gaat steeds verder, met als doel sharia. Daar doet geen enkele gematigde iets tegen. Daarom zijn zij toch onderdeel van het probleem. Zij geven de islam legitimeit (overigens zonder dat zelf door te hebben).

La Bailaora | 12-09-10 | 14:07

Bij "methode de Hond" denk ik altijd ergens anders aan

Stropdasje | 12-09-10 | 14:07

Stropdasje | 12-09-10 | 14:03
Ik zal je de linkjes naar mijn muziek-smaak besparen.

Te divers.

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 14:06

La Bailaora | 12-09-10 | 14:01
Tuurlijk is dat ook anders en willen we met zn allen niet dat het hier net zo wordt.
Ik wil alleen maar zeggen dat de gemiddelde SGP-er ook niet veel beter is, al helemaal niet goed voor ons landje, en dat er dus wel degelijk ook gewone, leuke moslims zijn.

Thickhead | 12-09-10 | 14:06

De winst- en verliesrekening is heel makkelijk te verklaren. Wilders doet gewoon wat hij zegt. Bovendien mag je best bewondering hebben voor het feit dat hij al jaren zijn eigen veiligheid en privèleven opoffert voor zijn denkbeelden en visie op onze maatschappij. Of je nu voor of tegen hem bent, het heeft wel iets weg van Robin Hood. Hij laat zich ook niet intimideren door Verhagen en anderen. Dit alles in tegenstelling tot onze andere politieke leiders die allen geboren opportunisten zijn ( allez Rutten geef ik nog een kans). En ik stem liever op een populist dan op een opportunist. Zo dat is dan weer gezegd en kunnen ze 't zich steken waar het zonlicht niet komt hahahahahahaha.

thequeenofsheba | 12-09-10 | 14:06

@Muxje: Moslims mogen geen alcohol. Wie drinkt is volgens de Koran geen moslim meer. Dat zeg ik niet, dat zeggen alle Arabisten en Imam's. Je doldwaze kei-knusse Turkse kennis ten spijt, wat hij doet is niet exemplarisch voor de islam.

Andre Rieu | 12-09-10 | 14:05

Thickhead | 12-09-10 | 13:54
SGP menschen zijn merkwaardig, maar overlast heb ik nog nooit bemerkt.
In welke vorm geven ze jou overlast dan? of die mensen in die kleine gemeenten?

Hei-kneuter | 12-09-10 | 14:05

Zolang De Hond de Internationale Socialisten niet peilt, blijft het een nikszeggende poll. Die IS spreken toch altijd namens de gansche menschheid minus een paar PVVerts?

BozeKater | 12-09-10 | 14:05

vandaar dat k blanco stem

am*dam | 12-09-10 | 14:05

@ La Bailaora 13:55. Zwak weerword. Waarom toch altijd roepen dat zij iets of juist niets doen. Natuurlijk zijn veel Islamitische landen achterlijk, dom en ondemocratisch. Vlaggen verbranden zegt me niet zoveel. Dat is voor sukkels. Boekverbrandingen spreken me ook niet aan. Of dat nou korans of bijbels zijn. Als je dat doet spoor je niet. Bij welk boek dan ook. Maar wil jij met die dominee in 1 lift staan. Of dat zo iemand ergens wat te zeggen krijgt? Het is toch gewoon een haatzaai dominee net als al die haatzaai immans. Even dom en even onzinnig.

bbbachstra | 12-09-10 | 14:04

Muxje | 12-09-10 | 14:02
Maar voor 'echte' Mossels is de man niet gewoon.

Of wel ?

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 14:04

am*dam | 12-09-10 | 13:59

Uiteindelijk zijn het de mensen die gestemd hebben die politici met zo'n onduidelijke kut-uitslag opzadelen.

zovoklets | 12-09-10 | 14:04

@bbbachstra | 12-09-10 | 13:51:
Jehovah's Getuigen mogen echter niet stemmen van hun religie, dus daar heb je alleen last van als je 's ochtends vroeg je bed uit wordt gebeld.
Nou, dat is me de overlast wel. Staat absoluut in verhouding met kransenvoetbal.

RedRain | 12-09-10 | 14:03

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 14:01
Zie je wel, Ik wist het!

Stropdasje | 12-09-10 | 14:03

Andre Rieu | 12-09-10 | 14:00
Wat heb ik nou aan een link waar ik niet op mag klikken ?

Bedankt en een fijne dag verder.

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 14:03

@Teun van het Tuinpad 13:36: Er zijn "gewone" moslims; ik ken er enkele. Bijvoorbeeld een Turkse academicus, die bidt, heeft vrouw met hoofddoekje, doet mee met de ramadan, maar tijdens de ramadan gaat hij op vrijdag gewoon een paar biertjes met z'n buren drinken. De koran moet allemaal niet zo letterlijk genomen worden. Als je een dag met hem optrekt kom je er wellicht niet eens achter dat hij moslim is. Kortom: hij is net als veel nederlandse chistenen.

Muxje | 12-09-10 | 14:02

@Thickhead | 12-09-10 | 13:54
Zeker, met al die refo-jeugdbendes die je het leven zuur maken... Dat volk woont in nog geen 10 van die dorpjes. En ja, ze hebben een 'het mag niet leuk zijn' levensopvatting. Maar het aantal mensen dat er last van heeft is echt op 1 hand te tellen hoor.

verraad van links | 12-09-10 | 14:02

priceless...

Rest In Privacy | 12-09-10 | 14:01

Stropdasje | 12-09-10 | 13:55
Op zijn tijd.

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 14:01

Thickhead | 12-09-10 | 13:54
Er last van hebben is toch wel wat anders dan wat er zo in de islamitische landen gebeurt tegen andersdenkenden. Vraag dat maar aan Sakineh, of aan Neda, of aan Salman Rushdie, Ayaan Hirsi Ali, Wafa Sultan, Soorah Hera, Kurt Westergaard, Geert Wilders, (die lijst is nog veel langer) enz... (valt het je op dat dit overigens bijna allen (ex-)moslims betreft?).

La Bailaora | 12-09-10 | 14:01

@Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 13:51: Prima, ga je toch lekker naar BZN luisteren. Hier, pak aan www.youtube.com/watch?v=Xxvws2xboYI
*Disclaimer: NIET KLIKKEN*

Andre Rieu | 12-09-10 | 14:00

We kunnen wel constateren dat het bestel zoals het nu staat niet meer werkt. Dit soort coalitie vorming is amper meer te doen. Ik zou pleiten voor een transparante coalitie vorming, dus niet dat partijen zich aan elkaar verbinden maar per vraagstuk een meerderheid in de kamer proberen te vinden.

Dus niet dat we straks de middeleeuwse regeltjes van de SGP door onze strot krijgen gedouwd waar een meerderheid in de bevolking mee oneens is.

Jaimy Fox | 12-09-10 | 13:59

@zovoklets | 12-09-10 | 13:51
Als k dat wist zat k hier niet te reaguren, Maar samenwerken nav de verkiezingsuitslag, lijkt me een aardig begin.

am*dam | 12-09-10 | 13:59

zovoklets | 12-09-10 | 13:54
Ja wel.
Als ik zwaar gedronken heb.
De Gooise Matras | 12-09-10 | 13:53
*handen vouwt*

"Onze Weesie, die in den Internet zijt..."

Stropdasje | 12-09-10 | 13:53

Dat zal best.

Al was het Hollands, dan vond ik het nog 3x niks.

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 13:59

polygamie Mormonen
bbbachstra | 12-09-10 | 13:51
Ook een hele mooie. Je vindt polygamie dus afkeurenswaardig, waarom hoor ik je dan nooit over de 'legale' polygamie in de islam?

La Bailaora | 12-09-10 | 13:57

zovoklets | 12-09-10 | 13:54
Ik denk dat Teun van het Tuinpad van Andre Hazes houdt.

Stropdasje | 12-09-10 | 13:55

@ Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 13:51

Maar er is wel weer iemand die een muzikale duit in het zakje op deze grauwe zondag doet.

De Gooise Matras | 12-09-10 | 13:55

bbbachstra | 12-09-10 | 13:51
indrukwekkend lijstje, komt zelfs met een dominee die iets wilde maar het niet uitvoerde. Indrukwekkend. Terwijl voordat hij zijn voornemen uitvoerde er al weer vele Amerikaanse vlaggen sneuvelden all around the world. En het allergrootste verschil is dat hier op koran verbrandingen veel kritiek komt, bv. van jou en zelfs van Geert Wilders himself. Vanuit de moslim wereld is het verdacht stil rondom de vlag verbrandingen...

La Bailaora | 12-09-10 | 13:55

wuppie84 | 12-09-10 | 13:52
Doen ze ook aan onthoofd dingen ?
Of stenen gooien.

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 13:55

@ Andre Rieu | 12-09-10 | 13:46
Eensch.

De Gooise Matras | 12-09-10 | 13:55

De PVDA kan wel op gaan in de PVV, goed op finnen/import zijn ze uiteraard rechts, maar wat economie aangaat toch aardig links.

Maxima_Vulva | 12-09-10 | 13:54

@ zovoklets | 12-09-10 | 13:48
Prima! Dan wordt de 2e kamer ingedeeld op basis van dagkoersen (net als ons pensioen). Zo'n stoelendans kan best leuk zijn!

wuppie84 | 12-09-10 | 13:54

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 13:51
Doe jij niet aan walsen?

zovoklets | 12-09-10 | 13:54

Bigi Bana Boy | 12-09-10 | 13:27

Gelijk heeft u, zelfs Wouter Bos is daar voor, gewoon links of rechts. Dit systeem gaat vanzelf dood

Veldwebel | 12-09-10 | 13:54

Die SGP-ers versta je in ieder geval nog.
Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 13:42
Vaak zijn die ook niet te verstaan trouwens. ...
En toch hebben we er al ruim 90 jaar geen last van. En dat kan je van de muzzelman toch moeilijk zeggen.
verraad van links | 12-09-10 | 13:45
Jij misschien niet, maar in kleinere gemeenten hebben veel mensen er wel degelijk last van, al EEUWEN zelfs.

Thickhead | 12-09-10 | 13:54

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 13:51
Het is in elk geval niet puur Hollands.

Stropdasje | 12-09-10 | 13:53

@ Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 13:47

Dank, dank.
Zullen we dan maar even samen bidden?

De Gooise Matras | 12-09-10 | 13:53

@Reinaert | 12-09-10 | 13:35
Je portemonnee dient geleegd te worden in de collectezak, eerbaarheid verdwijnt met incestkinderen en inentingen tegen rode hond, bof, pandemieen etc. kan je vergeten... Heilige boontjes zijn ook niet alles

wuppie84 | 12-09-10 | 13:52

@ necrosis | 12-09-10 | 13:47
Totdat je een activiteit onderneemt op zondag die niet in overeenstemming is met hetgeen zij juist achten.
Dan hoor je ze dus wel.

De Gooise Matras | 12-09-10 | 13:52

am*dam | 12-09-10 | 13:47

Ow? Wat is volgens jou in het belang van het land?

zovoklets | 12-09-10 | 13:51

Overigens vind ik de muziek van Rieu helemaal kudt.

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 13:51

@Ashtrey | 12-09-10 | 13:49: Dank.
@Stropdasje | 12-09-10 | 13:49: Ghe, schrijven is schrapen. Maar niet in Limburg. Waarvan akte. :)

Andre Rieu | 12-09-10 | 13:51

@ La Bailaora 13:40. Gaan we lijstjes maken? Een dominee die de Koran wil verbranden, bijna heel Noord Ierland, Begische bisschoppen en paters, Noordse broeders, dominee's die zeggen dat WK voetbal kijken voor kinderen gevaarlijk is, polygamie Mormonen, Jehova's getuigen. Nee "onze" kant bestaat slechts uit aardige mensen die goed doen. Daar wil je mee in een lift staan. Wij zijn de sympathieke helden met de witte hoed. Zij zijn slecht en zwarte hoed. Was het maar zo simpel.

bbbachstra | 12-09-10 | 13:51

De kerk staat niet bekend om haar flexibele opstelling tegenover andersgezinden. Daarom is er nou juist ook een moslimprobleem, slimpie.
uberdude | 12-09-10 | 13:46
Alleen in de kerk gaat m'n kop er niet zonder meer meer vanaf. Dat doen ze al een paar eeuwen niet meer, slimpie. Ik als kafir (geen dhimmie, nee) heb heel wat meer te vrezen van de islam, want de koran is daar heel duidelijk over.

La Bailaora | 12-09-10 | 13:51

Toch zal de PvdA nooit veel kleiner dan 20 zetels worden, dat zijn namelijk alle allochtonen van Nederland.

Ariel | 12-09-10 | 13:51

Mooi. Had de LOI toch nog gelijk dat nederland steeds slimmer wordt.

LiebeMan | 12-09-10 | 13:51

@ verraad van links | 12-09-10 | 13:46

Ah, jij ziet het glas liever halfvol dan halfleeg. Dat is prettig.
Neemt niet weg dat het nogal een aanmatigende veronderstelling is.
En nee, ik ben geen moslimfanaat, palestinadoekdrager of anderszins tuigh.

De Gooise Matras | 12-09-10 | 13:50

Andre Rieu | 12-09-10 | 13:46
U gaat voor de reactie met de meeste woorden vandaag?

Stropdasje | 12-09-10 | 13:49

Om Mark Rutte te citeren: Mooi!

koerbagh ® | 12-09-10 | 13:49

uberdude | 12-09-10 | 13:43
Ik heb liever dat ik iemand versta en niet begrijp dan dat ik iemand niet versta en daardoor helemaal niet begrijp.

Snappie ?

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 13:49

Andre Rieu | 12-09-10 | 13:46 Well said.

Ashtrey | 12-09-10 | 13:49

Extreem rechts staat nog steeds op slechts 76 (waarbij een aantal dissidenten van het CDA), m.a.w. effectief niets veranderd.

HarleyD | 12-09-10 | 13:49

Jammer. Ik wil politiek entertainment! Met een glas wijn in de hand.

Moet ik dan bier en sjips gaan kopen bij de Aldi en voetbal kijken ofzo?

zovoklets | 12-09-10 | 13:48

linda4960 | 12-09-10 | 13:08
En u dacht dat een links kabinet een andere oppositie zou krijgen. Welnee, dat is normale politiek. Ze drukken zich alleen meestal in wat bedekter termen uit.

uberdude | 12-09-10 | 13:48

Landsbelang, daar doen politieke partijen toch niet aan. of toch een paars-min kabinet PVV-VVD en GL of SP nl.wikipedia.org/wiki/Blanco_stem

am*dam | 12-09-10 | 13:47

De Gooise Matras | 12-09-10 | 13:44
Dat is geen stijl, inderdaad.

U heeft gelijk.
;

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 13:47

@La Bailaora 13:40
100% eensch, ik heb nooit problemen met zwartekousenkerkers, met name op Zondag.
Je hoort ze nooit.

necrosis | 12-09-10 | 13:47

Wat had de Partij van de Anarchie nou anders verwacht..?
Met veel bombarie een nieuwe leider introduceren die:
[A] Geen ballen heeft
[B] De persoonlijke pech heeft dat ook logopedie uit het zorgpakket verdwijnt
[C] "De boel bij mekaar houden" tot lijfspreuk verhief en nu plots ondergronds wil
[D] Als mantelzorger voor deze Haagse boogie-woogie eigenlijk helemaal geen tijd heeft.
Zelden beleefde ik zoveel leedvermaak als nu,dus hoop ik dat deze überlutser nog even aan het roer van het Titanic'je blijft staan.

R.B.Scott | 12-09-10 | 13:46

Dat eeuwige geneuzel over de politiek. De essentie van onze impasse is een overblijfsel uit de tijd dat politiek correct geneuzel nog zonder consequenties bleef. Maar de tijd en realiteit heeft de dogma's ingehaald. De minderheid betoont zich dikwijls een meerderheid als het om overlast of criminaliteit gaat. Wie hierop kritiek had, en durfde te uiten, werd voorheen nog weggezet als xenofoob. Met argumenten als 'er zijn ook blanke criminelen' of 'u wilt zien wat u ziet'
Dat echter valt niet meer vol te houden. Het multiculturele drama tekent zich elke dag af. Hiermee kunnen andere partijen niet omgaan. Die leven nog steeds in een paradigma, als zou de minderheid een verrijking zijn. Een welkome aanvulling op onze cultuur. Die mensen geloven nog steeds dat er een dag zal aanbreken dat de diversiteit zich in de vorm van gunstige synergie zal terugbetalen.
En de bevolking heeft het nakijken. Of, beter gezegd, hád het nakijken. Nu kan men kiezen voor Geert Wilders. Soms met lichte tegenzin, maar zolang hij de enige is die de problematiek benoemt zoals deze door de burgers ervaren wordt, blijft de PVV groeien.
Vaak hoor je de linkervleugel van het politiek spectrum zeggen dat de maatschappij nu eenmaal qua etniciteit veranderd is, en dat we daar maar aan moeten wennen. Welnu, het tegendeel is waar. De huidige samenstelling bevalt niet, mede omdat juist uit die groep van nieuwkomers zoveel overlast komt. Vroeger volstond het credo 'wie wil komen is welkom'. Nu zal dat veranderen in 'wie hier wil blijven, heeft zich te gedragen' En daar heeft links maar aan te wennen. Punt uit.

Andre Rieu | 12-09-10 | 13:46

La Bailaora | 12-09-10 | 13:40
Ga in dat geval maar wat burgerrechten inleveren, want als zij het voor het zeggen hebben is dit soort reaguursels ook verleden tijd. Je hele zondag ook, en de rest van de week is niet veel beter.
De kerk staat niet bekend om haar flexibele opstelling tegenover andersgezinden. Daarom is er nou juist ook een moslimprobleem, slimpie.

uberdude | 12-09-10 | 13:46

@De Gooise Matras | 12-09-10 | 13:44
Als je op 100% procent gaat zitten kan het vervolgens alleen maar meevallen.

verraad van links | 12-09-10 | 13:46


Leuk stukje Brusselmans, +1 :)

RusMor | 12-09-10 | 13:45

@ Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 13:42
Nou, niet daar waar mijn huis woont, hoor. Onverstaanbaar die gasten.

De Gooise Matras | 12-09-10 | 13:45

Goh, Brusselmans... Zeggen de peiling van die aanmatigende De Hond niet serieus te nemen, maar toch gebruiken om wat content op de zondag te kunnen brengen...

Hopla! | 12-09-10 | 13:45

28+34+14=76 Nog steeds een meerderheid voor het rechtse kabinet dus, ondanks de winst van "Fuzzy Bear".

Stropdasje | 12-09-10 | 13:45

@Thickhead | 12-09-10 | 13:40
En toch hebben we er al ruim 90 jaar geen last van. En dat kan je van de muzzelman toch moeilijk zeggen.

verraad van links | 12-09-10 | 13:45

@ Reinaert | 12-09-10 | 13:35
@ Teun

Is het niet een klein beetje overdreven om ALLE moslims van diefstal te betichten?

De Gooise Matras | 12-09-10 | 13:44

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 13:42
Ja. Luid en duidelijk. Maar om de 1 of andere reden wordt het daar geen drol beter van.

uberdude | 12-09-10 | 13:43

Het is duidelijk dat de verkiezingen weer veilig ver weg zijn. Anders zijn de peilingen nooit zo afwijkend. Zodra het potlood weer in de buurt komt verdwijnt dat weer voor een groot gedeelte. Het zou wel fijn zijn als politiek Den Haag even kijkt waar die verschuivingen vandaan komen.

uberdude | 12-09-10 | 13:42

verraad van links | 12-09-10 | 13:42
Klopt.

Ghehe.

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 13:42

Thickhead | 12-09-10 | 13:40
Die SGP-ers versta je in ieder geval nog.

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 13:42

@Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 13:40
Maar met de overeenkomst dat het allebei kudt is.

verraad van links | 12-09-10 | 13:42

verraad van links | 12-09-10 | 13:39
Met dat verschil dat General Motors ( nog ) werkt.

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 13:40

de gewone NIET extremistische moslim heb ik echt niets
Thickhead | 12-09-10 | 13:31
Die zullen er zeker zijn. Maar wie zijn dat dan? Die dame communicatie (meid van Halal) van de gemeente Amsterdam, die Turken wil laten uitburgeren? Of Izz die de steniging in Iran zat te verdedigen bij P&W? Sjeik Fawaz? Of Marcouch, die de poldermoskee oprichtte om vervolgens imam Sjeik Yasin te laten komen preken? Of de moslimmetjes die bij mij in de straat feestvierden op 9-11? Of de jongetjes die stonden te kijken bij het lichaam van Theo van Gogh en riepen 'net goed'? Of de Marocjes in de wijken van Gouda, Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Zaltbommel, Culemborg, enz...?

De kans is groot dat je met een van bovenstaande types in de lift komt te staan, het zijn er nogal wat... Nee, geef mij dan maar liever 10 sgp-ers...

La Bailaora | 12-09-10 | 13:40

Ik ben geen fan van moslims in het algemeen hoor, maar ben wel erg tegen alles waar de SGP voor staat, lees hun ideetjes maar eens goed.

Thickhead | 12-09-10 | 13:40

verraad van links | 12-09-10 | 13:10

Haha, "kaakklem", dekt precies de lading van haar hele doen en laten. Dat die ontzettend geacteerde blijheid maar van dat vieze zure linkse gezichtje geveegd mag worden bij de aankomende verkiezingen (want hare *KUCH* Majesteit laat het natuurlijk nooit zo ver komen).

Snap trouwens nog niet hoe een familielid het in zijn hoofd haalt PvdA te stemmen op het moment dat flobJob naar voren werd geschoven. Ik vrees dat er een balk in het spel was maar niemand die langs zijn/haar splinter wilde kijken om hem te waarschuwen.

Prof.Drs.Ing.B | 12-09-10 | 13:40

Maurice de Hond probeert met zijn idiote peilingen de coalitie wat schrik aan te jagen.
Maurice de Hond is namelijk PVdAert in hart en nieren. Dat is een onderdeel van het strijdplan om de democratie onderuit te halen, that's all.

ojédiaré | 12-09-10 | 13:39

@Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 13:37
Generaal Pardon, is dat niet de neef van General Motors?

verraad van links | 12-09-10 | 13:39

@ pimpernel. | 12-09-10 | 13:25

Ik vind die andere photoshop eronder van cohen nog veel sterker.

Wahahahaa

solidstate | 12-09-10 | 13:39

@ Brusselmans
Wat een amusant stukje!
LOL @ Maorijnistische

De Gooise Matras | 12-09-10 | 13:38

Thickhead | 12-09-10 | 13:31
Enne, wat pardon ?

Generaal Pardon zult u bedoelen.

De Rozen.

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 13:37

Dus hoe harder je een buitensluitende partij buitensluit, hoe meer je wordt buitengesloten. Soort karma wraak van de verneukte democratie. Toch wel weer grappig.

vriendje | 12-09-10 | 13:37

Mijn achterwerk is schoner dan ooit door het afvegen van mijn derriere met berichten over politiek..

lichtpunt | 12-09-10 | 13:37

De pvda moet nog veel meer zakken. Nog 20 zetels.
Het CDA zou nog wat zetels bij de CU weg kunnen halen.

De VVD heeft nog behoorlijk wat zetels te winnen van dhimmi66 want ik denk de helft van de d66 kiezers spijt heeft als haren op hun hoofd dat ze op het kereltje hebben gestemd.

solidstate | 12-09-10 | 13:36

Dé oplossing: Stoppen met coalities, de grootste partij alleen laten regeren. Dan stopt ook de versplintering en het stopt de mogelijkheid tot eeuwig durende coalitie-onderhandelingen.

Vogelbeest | 12-09-10 | 13:36

Thickhead | 12-09-10 | 13:31

Een 'gewone' Moslim bestaat niet.

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 13:36

@Thickhead | 12-09-10 | 13:31:

Bij die tien SGP'ers heb je aan het einde van de rit in elk geval je portemonnaie nog. En je eerbaarheid. Je gezondheid. En meer van die simpele kleinigheidjes.

En bij één enkele moslim(a) blijft dat toch altijd nog even afwachten.

Reinaert | 12-09-10 | 13:35

Dus in feite schieten we er geen fuck mee op, want nu hebben debielen van SP, D66 en GL zetel winst.

The Russian | 12-09-10 | 13:35

Het politieke bestel is al jaren terminaal, alleen wordt het nu wel heel pijnlijn zichtbaar..

dr. tikshit | 12-09-10 | 13:35

Bigi Bana Boy | 12-09-10 | 13:27
Dat gaan ze in Den Haag nu helemaal niet meer willen met de peilingen in de hand denk ik zo :-). Dat worden zeer waarschijnlijk onbestuurbare jaren.

La Bailaora | 12-09-10 | 13:34

@Denkt Na | 12-09-10 | 13:28:

Je vergeet de "grote econoom" Wouter Bos te noemen. De man die ons in zijn onmetelijke wijsheid heeft opgezadeld met gigantische schulden.

Een zwak bestuurder overigens, dat dan weer wel.

Reinaert | 12-09-10 | 13:33

PVV is niet rechts! waarom blijft iedereen dat toch zeggen.

Watcher | 12-09-10 | 13:33

Denkt Na | 12-09-10 | 13:28
laten we dan hopen, als je gelijk hebt, dat er inderdaad een kabinet van vvd cda en pvv komt
-
wat zal het dan economisch goed gaan in nederland!
moeten we wel allemaal onze vrijheid voor inleveren mag ach dat is niet belangrijk..

twitter.com/Grimbek | 12-09-10 | 13:33

Ik weet niet hoe het met u zit maar ik sta liever met 10 SGP-ers in een lift dan met 1 Moslim.
Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 13:16
PARDON? tegen de gewone NIET extremistische moslim heb ik echt niets, de gemiddelde sgp-er echter, kan en wil niet uit de middel-eeuwen komen, wil niet aanpassen en wil vooral ook bv geen gelijke rechten.
Zet mij maar in een lift met een gewonee moslim(a) aub . . . .
En een fijne middag allemaal.

Thickhead | 12-09-10 | 13:31

In pure quantumtheoretische pricinpe van onvoorspelbaarheid is er een kans in alle 11 de dimensies dat cijfers manipuleerbaar zijn, dus peillingen ook.

HonderdEnEen | 12-09-10 | 13:29

Wie denkt dat sterk bestuur een goede economie geeft heeft niet opgelet bij geschiedenis.
Mao zijn beleid was een ramp. Bush zijn beleid ook.

De staat als economische drijfkracht is per definitie zinken.
Kom niet met voorbeelden Malaysia en China: zijn kopieerders en geen innoveerders.

Geert en economie: laat me niet lachen. Rutte snapt er trouwens ook weinig van hoor (maar die snapt in ieder geval dat geld verdient moet worden).

Denkt Na | 12-09-10 | 13:28

Ik begin steeds meer bedenkingen te rkijgen tegen het Nederlandse parlementaire systeem en voel steeds meer voor het Anglo-Saksische "winner takes all" model. Wat die eeuwige colaities komen nooit tot effektief beleid van welke snit dan ook en zo rampzalig als het momenteel is heb ik het nog niet eerder gezien. Ik heb liever een zuiver rechts of zuiver links beleid dan die halfzachte compromissen en die eeuwige spanningen binnen coalities. Vroeger moest ik er niks van hebben maar ik begin toch te geloven dat die districten stelsel beter zijn. Verder wl de kanttekening dat voor onze export economie een regering er eigenlijk maar vrij weinig toe doet zolang men de staatsschuld en de loonkosten maar een beetje in de hand weet te houden.

Bigi Bana Boy | 12-09-10 | 13:27

de sp groter dan het cda, zouden dan mensen toch gaan nadenken voor dat ze zouden gaan stemmen?
-
jammer dat pelingen niks zeggen..

twitter.com/Grimbek | 12-09-10 | 13:26

Toch lievv van Job dat hij de PvdA voor me sloopt en rechts (ongewild) steunt.

Stroopdoos | 12-09-10 | 13:24

La Bailaora | 12-09-10 | 13:22
Laat die Mossels maar de lucht in vliegen.

Prima.

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 13:24

Whahaha, WHAHAHAHAHAHA, hoe hard kun je lachen als je die kop van Cohen ziet na dit resultaat van zijn geblaat in de kamer. HEERLIJK, dit is onbetaalbaar.

Eigenlijk moeten we gewoon stoppen met links- rechts gebabbel. Laten we het beestje nou gewoon bij de naam noemen:

Rechts = progressief voor Nederland
Links = destructief voor Nederland

Democratuur | 12-09-10 | 13:23

verraad van links | 12-09-10 | 13:18
Ze verraden zelfs hun schoonmoeder voor geld.

Maar daar hoef je niet links voor te zijn.

*schijnheilig moeder Mevr Teun bellen gaat*

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 13:23

Op dit moment is de PVV gewoon de beste partij ; een soort middenpartij.
En ondanks alle aanvallen en pogingen tot marginalisatie door de linkse media blijft de PVV het goed doen.

pimpernel. | 12-09-10 | 13:23

Ik weet niet hoe het met u zit maar ik sta liever met 10 SGP-ers in een lift dan met 1 Moslim.
Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 13:16
Nu al comment van de dag. Variant: liever 10 moslims in de lucht, dan 1 in de hand...

La Bailaora | 12-09-10 | 13:22

kapotte_stofzuiger | 12-09-10 | 13:16

In F beter dan in NL waar de meeste van varkensvlees is (helaas). Daarom eet ik geen shoarma meer in NL.
Ik vind het prachtig al dat arabische eten maar dat kan ook verzorgd worden door minder dan 1% van de bevolking, toch?

ecologiste | 12-09-10 | 13:20

Job Cohen is een geheim joods vriendje van Geert ;) ze werken samen om o.a. de pvda naar de klote helpen.

dutchy90 | 12-09-10 | 13:19

@Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 13:15
Laat ze kiezen: of je baan of je stemrecht.
Wedden dat het gros voor zijn/haar baan kiest?

verraad van links | 12-09-10 | 13:18

@ecologiste | 12-09-10 | 13:11
Daarom kan je ook alleen maar in Nederland en Frankrijk echt lekkere shoarma kopen.

kapotte_stofzuiger | 12-09-10 | 13:16

Itsmeagainokai | 12-09-10 | 13:15
Ik weet niet hoe het met u zit maar ik sta liever met 10 SGP-ers in een lift dan met 1 Moslim.

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 13:16

@TonieNovio | 12-09-10 | 13:14 Als niemand jouw comment leest, waarom reageer je dan nog?

lijn5 | 12-09-10 | 13:16

-weggejorist-

Itsmeagainokai | 12-09-10 | 13:15

Jammer dat we alle ambtenaren van PVDA-huize niet weg kunnen jorissen.

Dan blijft er welgeteld 1 zetel over.

Teun van het Tuinpad | 12-09-10 | 13:15

Als niemand deze peiling serieus neemt, waarom hebben we het er dan elke week weer over?

TonieNovio | 12-09-10 | 13:14

Geinig, het ligt dus aan de uitslag van de peiling of de Hond hier op GS al dan niet een linkse lul is die z'n bek moet houden of een wetenschapper die als een ziener-profeet feilloos de vinger aan de pol[l]s van deze samenleving heeft.

Mike Oxlong | 12-09-10 | 13:14

Zowel CDA als PvdA hebben zichzelf niet gezuiverd na tig wakeup calls. Dat is hun zwakte: ze dachten in hun minachting vanuit macht dat public uprising gewoon een banale beweging was. Kortom: niet opgelet op geschiedenis les vanuit de arrogantie/luiheid van de macht. Het huwelijk tussen zowel CDA als PvdA en het volk is sleets geworden en beiden willen scheiden. Het volk wil vrijheid en de CDA/PvdA de controle staat.

Denkt Na | 12-09-10 | 13:12

Mooi. VVD+PVV samen 62 zetels. Dit land wordt langzaam wakker...
.
Leuk ook dat het voornemen van de PvdA om de strijd niet langer op argumenten te voeren (waren die op of zo?) maar opportuniteit boven geloofwaardigheid te gaan stellen tot maar liefst 7 zetels minder leidt.

Dr. U.I. Loor | 12-09-10 | 13:12

Zeer goed nieuws. Dus VVD-PVV-SP heeft 80. Ik zeg doen Emile.

Inmiddels zitten we met het het op één na hoogste moslimaantal van N-Europa. Alleen op de Balkan hebben ze er veel meer.
NL staat op 5,7%, Frankrijk 6, maar Italie, Spanje Portugal hebben er gem. minder dan 1%. Ook Amerika (N en Z) minder dan 0,5%. Wij zijn zo'n tolerant land. Bestuurders jullie worden bedankt door de cijfers verborgen te houden en allee op de kwaliteit van multiculti te wijzen en de kwantiteit en de schaalprobleen te verdoezelen. Jullie hebben NL aan de rand van de afgrond gebracht allee maar door eigen belang voor julie netwerken en leuke baantjes zonder een seconde aan de toekomst van NL zelf te denken..

ecologiste | 12-09-10 | 13:11

Wat een goed nieuws op deze sombere zondag!

snap_shootert | 12-09-10 | 13:11

Wel jammer van Peggold en Kaakklem.
Maar ja, het kan niet altijd feest zijn.

verraad van links | 12-09-10 | 13:10

De tegenstellingen en haat naar elkaar wordt groter, toch treurig eigenlijk dat links al een strijdplan klaar heeft om de nieuwe regering straks gewoon onderuit te halen, dat is toch dwarsbomen van bestuur van het land, willens en wetens de boel op scherp zetten, dat is toch geen landsbelang??

linda4960 | 12-09-10 | 13:08

-weggejorist-

chiloh | 12-09-10 | 13:08

Ik denk dat zowel CDA als PvdA als vertegenwoordigers/belichaming van de huidige heersende elite beiden zullen eindigen onder de 10 zetels. Reden is simpel: mensen zijn de voor hen denkende en hun geld afnemende en hun vrijheid beperkende elite zat. En GW is een oen. Op naar echte alternatieven. De VVD is niet on safe ground either: vlak Rudy Stroink en de gang die hij aan het bouwen niet uit: die gaat komen en groot worden. Corporatisme dat de macht openlijk gaat grijpen. Wat was fascisme ook al weer? Geen democratie maar a corporate state.

Denkt Na | 12-09-10 | 13:08

faillissement?? Alle fascistische partijen verliezen terrein, alleen de uitgesproken partijen blijven over. Dit gaat allemaal de goede kant op. Nog even, en mensen weten gewoon wat ze gaan krijgen met de stem die ze uitbrengen.

helemaalnicks | 12-09-10 | 13:07

Heeft Job Cohen geen broers, zussen enz. die ook de helpende hand kunnen toesteken binnen het partijbestuur e.d. van de PVDA? Cohen doet zo'n partij goed!

saxas | 12-09-10 | 13:07

Tja, Job de messias blijkt meer Job de inhoudsloze hakkelaar te zijn.
Tot mijn genoegen krijgt ook de kiezer dat steeds meer door.

verraad van links | 12-09-10 | 13:07

Woef woef!

machete74 | 12-09-10 | 13:06

Aangezien we niet over een maand nieuwe verkiezingen hebben neem ik het maar ter kennisgeving aan.

BlackDeathMetal | 12-09-10 | 13:05

Simpel: de PVV moet in de regering. Niet alleen gedogen maar meedoen.

bbbachstra | 12-09-10 | 13:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl