
Stijlloze cultuurtip! Komend weekend op het Internationale Kunstenfestival Flux/S (gekke naam met slash want postmodern): Rondjes Lopen. Een confronterend commentaar op het hedendaags hedonisme. Onderliggende context van humanistische cultuurkritiek. Subtiel spel tussen grote themas als tijdloosheid en verval. Inclusief meisje met gek mutsje. En gelukkig valt er voor de goede verstaander genoeg te lachen. Buldersalvo op 00:35. Omdat meelachen beter is. Want stel nou dat die andere tien bezoekers doorhebben dat je er ook geen ene reet van snapt. Maar goed, filmpje
hierrrr. En toegegeven, die danshipsters kennen hun
KLASSIEKEN. Gewoon over je heen laten komen. Schoonheid is nog nooit zo eenvoudig geweest. We hinkelen!
Reaguursels
InloggenDe henk en ingrids houden niet zo van dingen die ze niet begrijpen.
Wat heeft dít nu weer met de jaren '30 te maken...
-weggejorist-
en hier moet ik belasting voor betalen?
Ook zoiets. Mensen die om iets wat overduidelijk niet grappig is toch gaan lachen om te laten zien dat ze het snappen. Daarom kan ik toneel ook niet uitstaan.
-weggejorist-
Om de knuppel in het hoenderhok te gooien hebben de mannen van Geenstijl nu net het verkeerde filmpje gekozen. Ik heb er eens goed naar gekeken en ik vond het intrigerend. Volgend mij een beweking van een stuk van de
Amerikaanse choreografe Lucinda Childs, volgens mij ergens eind jaren zestig, begin jaren zeventig. Onlangs bekeek ik zomergasten waar Erwin Olaf te gast was. Hij liet prachtieg fragmenten zien van oa werk van Ingmar Bergma, Fellini en Hans van Manen. Het was een vreemde ervaring dat deze grote kunstenaars heden ten dage unaniem zouden worden weggezet als klaplopers, profiteurs en nietsnutten; een knieschot. Wat een armoede.
Lopen mogen ze van mij, liefst zo ver mogelijk. Maar NIET van centen die ze zelf niet hebben verdiend. Zoooo nutteloos dit.
Waarom klagen over rondlopende medemensen? Laat ze toch gewoon lopen. Of heb je soms liever dat ze op straat rondhangen en gaan tasjesroven, zoals hun landgenoten allemaal doen?
Poso | 11-09-10 | 16:27
Hoe je het ook wendt of keert... als er in een subjectieve sector als 'de kunstwereld' subsidies worden gegeven betekent dit impliciet dat je de titel kunstenaar moet verdienen aan de hand van b.v. je toelating aan een kunstacademie of het feit dat je een MA bent of niet. Hier zijn dus ook beoordelingscommissies mee gemoeid en daarmee is kunst tot een objectief te beoordelen vak verheven dat je blijkbaar kan leren. Een willekeurig persoon mag zichzelf tenslotte niet zomaar kunstenaar noemen en een kunstenaarsuitkering aanvragen...
Maw: je had de vergelijking veel dichter bij huis kunnen zoeken. Ook dit wandelclubje is op autoritaire wijze tot stand gekomen, het enige verschil zit hem in de maatstaf of iets per sé begrijpelijk moet zijn voor een groot publiek of niet.
-weggejorist-
Poso | 10-09-10 | 22:22
Ik dacht toch echt dat ik het er wel zo dik bovenop gelegd had dat mensen mijn knipoog naar het verleden hadden begrepen. Desalniettemin überlol dat je er zo diep intrapt.
caravaggio | 10-09-10 | 23:32
Zelfde verhaal...
Guttegut, we snappen het niet dus het is stom. Kunst is niet democratisch, je kan er niet op stemmen zoals bij Idols en dat is maar goed ook. Daarom is er subsidie, om de onafhankelijkheid van een massa onverschilligen veilig te stellen.
Zag ik het nu goed? Hinkte fatima Halsema ook een rondje mee?
Wanneer we in het leger moesten exerceren, snapte ik nooit waar dat goed voor was, maar nu weet ik het : het was KUNST
Wat is het verschil tussen een klagende rukker die zijn geld bijelkaar snurkt in een kantoorbaantje en een talentloze kunstenaar met een uitkering? Verschillen tussen mensen vind je vooral in ondernemeningzin, los van of het gaat om iemand die een bedrijf start, een toegewijde ambtenaar of een kunstenaar. Deze mensen redden zich wel, ze zoeken elkaar zelfs op. Zoals in Eindhoven.
Desolator | 11-09-10 | 10:11
Dat klopt, hij financiert het zelf.
Maar wat nu met de beginnende "Christo's", die het nog niet gemaakt hebben (lees: er geld voor hebben)?
Het moet ergens beginnen, anders gebeurt er helemaal niets....
De burger, de kunstenaar, het volk .... waarom doet iedereen toch alsof het hier homogene groepen betreft? Laat staan dat ze als groep te definiëren zijn. Ik zie hier gewoon mensen die bijelkaar komen en iets organiseren en daarbij zowel bedrijven als overheid aanspreken op een bijdrage. Ja, daar is moeite voor gedaan. Een nog al schrijnend contrast als je het tegenover die impotente lusters zet die hier maar klagen over hun belastingcentjes. Over belastingcentjes en kunstsubsidie gesproken: verreweg het grootste deel gaat naar jouw plaatselijke muziekschool. Leuk voor de buurt enzo ... of is dit ook alweer een linkse hobby?
kettinghond | 11-09-10 | 01:05
Het werk van Christo kan ik wel waarderen, hij bedruipt zichzelf en bekostigt als zijn projecten ook zelf. Ik meen ergens gelezen te hebben dat hij subsidie en sponsoring weigert.
Heren en dames, juist door subsidiëren van kunst wordt dode kunst in stand gehouden waarvan de liefhebbers de instandhouding prima uit eigen zak kunnen betalen. Echte vernieuwing komt uit de mens zelf en daar is echt geen subsidie voor nodig. Ik heb jarenlang in die culturele hoek gezeten en al die zogenaaamd geweldige nieuwe kunstenaars, muzikanten en expressieve mensen zitten nu chagrijnig en teleurgesteld in hun sociale woningbouw hok aan de uitkering met WIC aanvulling te kneuteren en zwaar aan de drank in hun gesubsidieerde culturele etablissement te jammeren over hoe slecht het wel niet gesteld is met de sector. Van subsidie krijg je middelmaat en de echte genieën krijgen daardoor geen kans.
Geweldig, jammer dat het filmpje zo kort is
In Rotterdam liep men artistiek de plomp in
www.telegraaf.nl/binnenland/7620204/__...
Rotterdam heeft duizenden uitvreters/kunstenaars, die overal op tegen zijn. Heel knap hoor!
ik mis een bal. 22 man en 2 rechthoeken met een netje en dit wordt het helemaal.
Ankerkettinghond gelijk geeft.
Te kooi!
Haha, het filmpje in dit topic is in ieder geval uitdagend genoeg om een aantal mensen tot in de nacht bezig te houden. Het doet dus wel wat.....
Ik wens iedereen een goede nacht!! Kettinghond gaat naar zijn mand.
Gegroet!!!
caravaggio | 11-09-10 | 01:09
Precies, in de frituur ermee. Friet gebakken in dure kunst, als statement. Ofzoiets.
Desolator | 11-09-10 | 01:06
ja u heeft gelijk jammer genoeg. het staat er nog . Om het in guurderstermen te zeggen: "Ik zou mijn hond dwingen er tegenaan te zeiken". ik zou als ik een hond had hem erop schoppen
Kolmkümmend | 11-09-10 | 00:57
het leuke van "Vet Ecken" van Beuys is de belachelijke ethische discussie over het instandhouden / restaureren van deze uitspatting. als er voor vergankelijke kunst veel geld is betaald wil men dit behouden. Dit doe ik graag, maar dit is pas subsidieverspilling. Arte Povra voor de eeuwigheid. Onzin.
caravaggio | 11-09-10 | 00:53
Uhm, je had het oude beeld ook kunnen laten staan, iedereen tevreden behalve Thom en zijn kunstvrienden. Want heb je ook nagevraagd wie van 010 vond dat het beeld wat er stond "amateuristisch" was?
Desolator | 11-09-10 | 00:58
Ik nam zomaar aan dat u mijn vergelijk in het juiste perspectief zou plaatsen.
Op het moment dat alle investering in geld ook een aantoonbaar resultaat in geld moet hebben (zoals uw vergelijk.... alles draait toch om geld) betekent dat voor mij een behoorlijke verarming van de maatschappij.
Met de ingepakte brug refereert u ongetwijfeld aan Christo. Het werk wat hij gemaakt, gedaan heeft is wereldwijd bekend en wordt wereldwijd gewaardeerd. Ik hoop toch niet dat u dat niet waardevol vindt?
caravaggio | 11-09-10 | 00:53
Ik ken dit verhaal niet, maar ik kan me precies voorstellen hoe dit gegaan is.
kettinghond | 11-09-10 | 00:39
Nee, dat hoef je jezelf helemaal niet af te vragen, kinderen zijn de toekomst, die gaan straks werken voor jouw en mijn oude dag, dat zie ik een schilderij, een ingepakte brug of een stel autobanden op de wand oid nog niet doen.
Kapitein Sjaak Mus | 11-09-10 | 00:47
de telefilms vind ik een juist voorbeeld van hardwerkende jonge filmers die ook nog prijzen in de wacht slepen en nu zelfstandig verder draaien. Film is so ie so het beste voorbeeld van waar subsidie toe kan leiden. neem de voormalige studentenfilm "Delicatessen"gemaakt voor een appel en een ei. Hierna is het succses gekomen. Wie weet waar het rondjes lopen toe leidt:
Kapitein Sjaak Mus | 11-09-10 | 00:47
Uw uitdaging is een "Wouterje"?
Ik denk dat zo'n vraag moeilijk te beantwoorden is omdat dat erg persoonlijk is. Dat zal voor iedereen anders zijn.
Ik wil nog wel even kwijt dat ik de "domme massa" zie als één geheel, niet de individuen in deze massa. In dit kader is het ook moeilijk aan te geven wie er in deze massa verrijkt zijn, wie de Happy Few zijn.
Wat ik doelde te zeggen met het vooral niet bij deze uitingen aanwezig te zijn is niet dat men er niet heen zou moeten gaan. Maar meer dat op het moment dat de massa zich op iets stort het meteen een commerciele aangelegenheid wordt waarmee de inhoudelijke waarde onmiddellijk teniet gedaan wordt.
Voorbeelden te over.... hoe MOJO het North Sea Jazz festival om zeep geholpen heeft door er een popfestival van te maken (levert veel meer op). Afwijkende of vernieuwende muziek zul je daar niet meer vinden.
caravaggio | 11-09-10 | 00:43
Ach, ja die Joseph met zn grote verhalen over Tartaren en dierenvet. Geloof er niks van, "allwissend bin ich nicht; doch viel ist mir bewusst und Nick und Simon sind die größte Kunstler aller Zeite" zei Goethe al.
kettinghond | 11-09-10 | 00:40
uw tegel deed me denken aan een beeld hier in 010. In een jeneverstad staat een slecht beeld ( amateuristisch ) van een "zakkendrager". de gemeente besloot dit beeld te vervangen door een professioneel exemplaar en bekostigt dit damen met VSB. de zakkendragers dragen minimaal bij aan de kosten. De beeldhouwer Thom Phukey heeft een ontwerp gemaakt wat opgebouwd was uit zakken. Het beeld was sterk en eigenzinnig. Tot de zakkendragers zich ermee gingen bemoeien. Opeens waren er 23 meningen waarvan geen 1 positief. Daarom moet je kunst niet overlaten aan het volk en het gepeupel. Smaak kun je verbeteren en ontwikkelen, maaar mensen zonder tong zullen niet ver komen
Mmm mooie mijmeringen over kunst. Ze verkopen er ook biertjes, er komen mooie kunstmeisjes en je kan spelen in een verlaten fabriek. Mooie dingen. En dat in Eindje.
@ kettinghond | 11-09-10 | 00:29
Goed gezegd.
"groep die vernieuwend kan zijn"
Heeft u hier voorbeelden van?
Wát zouden precies gemist hebben als er geen gesubsidieerde kunst zou bestaan?
Uitvoeringen, installaties, bundels, werken, performances?
Ik daag u uit drie namen te noemen die ons hebben verrijkt, die van belang waren, die iets teweeg gebracht hebben waar de mensheid weer even op kon teren en die meer waren dan door de veelgesmade massa meebetaald genot voor de Happy Few? U weet wel, die domme massa die - uw eigen woorden - vooral niet bij deze kunstzinnige uitingen aanwezig dient te zijn?
kettinghond | 11-09-10 | 00:29
Dan gaat die kleine groep maar bij een bank aankloppen om startkapitaal te vergaren, als ze het toch zo belangrijk vinden dat de massa gaat "genieten" van hun kunstzinnige uitspattingen dan zullen ze ook best wel wat risico willen nemen ipv maar een beetje op de centen van een ander hun kunsten te vertonen. Zo zou ik ook wel een bedrijf willen beginnen, slaat het niet aan, maakt niet uit, subsidie krijg ik toch wel!
En over die "enorme verarming" wil ik het niet eens hebben... Ja, Nederland zou echt inelkaar storten als we dit soort exportproducten niet meer in huis hebben...
"nick en simon"als kunst betitelen kan. Voetbal is ook kunst en zoals Joseph Beuys al zei: "jeder Mensch ist ein Kunstler allein Nick und Simon nicht.
Kolmkümmend | 11-09-10 | 00:36
Helemaal eens. Er zit veel interessantdoenerij bij, maar goed... smaak, twisten....
Desolator | 11-09-10 | 00:20
Wat me nog even te binnen schiet. Waar jij het eigenlijk over hebt is democratie. Geef de mensen waar het merendeel voor is.
Volgens mij gaat dat in de kunst niet op....
Laat 100 mensen aan een kunstwerk werken. Wat krijg je? Helemaal niets.... middelmaat, alles kapot gegaan aan concessies en onderhandeling. Kunst is doorgaans het werk van een individu. Meestal een vrije geest waar de massa, gewend aan de commerciele pulp, niet met z'n verstand bij kan. Maar de waarde van zo'n kunstuiting kan groot zijn, niet uit te drukken in het eeuwige argument: "mijn belastinggeld". Want belastinggeld is bepaald door democratie. Ik heb geen kinderen, waarom zou ik betalen aan de kinderbijslag voor andermans ettertjes? Dit zou ik mij nu af moeten vragen volgens uw redenering.
Kolmkümmend | 11-09-10 | 00:31
Zolang die lui niet gesubsidieerd worden zal dat mij aan mijn anus oxideren. Schijnbaar willen die 5% overgebleven Nederlanders genoeg geld uitgeven om ze een goede oude dag te bezorgen, prima toch?
kettinghond | 11-09-10 | 00:29
Waarbij ook gezegd mag worden dat sommige avant-garde kunst best kut kan zijn.
Desolator | 11-09-10 | 00:20
Terwijl 95% procent van de Nederlanders denkt: "Wat zingen die Nick & Simon raar."
Desolator | 11-09-10 | 00:20
En dat is nou precies waarom het gaat. Commerciele voor-de-massa kunst zal er altijd wel zijn. Het gaat juist om die kleine groepdie vernieuwend kan zijn. Buiten de begaande paden treedt.
Ik heb er niets op tegen dat Jan Smit, Nick en Simon in hun Volendamse studio weer wat in elkaar sleutelen voor het grote publiek. Lekker rijk van worden, het is ze gegund....
Maar als die kleine groep afwijkende kunstenaars geen kans krijgt betekent dat een enorme verarming... Dan rest ons nog alleen maar commerciele hapklare brokken.
Ik heb het hier niet over smaak... want dat maakt een ieder voor zichzelf uit.
@ Kapitein Sjaak Mus | 11-09-10 | 00:21
En toch wel hetzelfde...
Arty Farty!
... zowel... als.
@ Poso en Kettinghond.
Kunst in alle vormen en maten heb ik geen probleem mee, waar ik wel een probleem mee heb is dat als betrokkenen zichzelf niet kunnen bedruipen (wat Jan Smit, Nick en Simon wel kunnen) niet moeten gaan teren op 1 of andere door de belastingbetaler bijeen gesprokkelde subsidiepot. Als de gemiddelde burger echt zit te wachten op spookexercitie dan zou men die pot niet nodig hebben. Of moet ik het maar normaal vinden dat er een zooi belastinggeld gepompt wordt in 1 of andere kunstclub waarvan 98% van de Nederlanders zegt: "Wat doen die lui raar."
kettinghond | 11-09-10 | 00:06
Kunst verbieden is een slechte weg, zowel voor de maatschappij en voor de kunstenaar.
Het staat iedere kunstenaar vrij om geld van de bank te halen, een Mecaenas te interesseeren, katholiek te worden, een rijke weduwe te trouwen of aandelen uit te geven en van de opbrengst daarvan een kunstwerk te scheppen waar de meeuwen dood van uit de mast vallen.
Als daar intresse voor bestaat is er altijd een weg te vinden.
Zo niet, tant pis. Geen hond zal het missen.
ik heb ervan genoten! ook van dat laatste filmpje :)
Leuk, een volksdansje als kunst verheven. Om in stijl te blijven: raar mutsje of niet, wel lekkere tieten. Ik zou haar doen, wat zeg ik, ik zou ze alle vier doen.
Leuk stukje, Koetsveld.
Kapitein Sjaak Mus | 10-09-10 | 23:53
In dit geval (gezien wat Jeanmodo schreef) is het vergelijk zeer opvallend.
Kunst verbieden op basis van wat de staat bepaalt.... uche.. uche....
Dat is niet zo vaak voorgekomen.
@ kettinghond | 10-09-10 | 23:34
Godwin is nimmer terecht, meneer.
Wordt alleen als dooddoener gebruikt bij gebrek aan argumenten.
Kapitein Sjaak Mus | 10-09-10 | 23:20
Het Godwinnetje van vriend Poso is in dit kader zeer terecht!!!
jeanmondo | 10-09-10 | 21:49
u heeft het over u zelf neem ik aan. Ik bepaal zelf wel wat kunst is. dat maak ik namelijk. verder lijdt het geen twijfel dat uw opmerking voortkomt uit "het meehuilen met de wolven school van de minder bedeelden onder ons. En weet u nu wat goede kunst is? Dat is kunst waar mensen boos over worden, van gaan zeggen dat zusje lief dat beter kan, kunst waar subsidie naartoe gegaan is. JA JUIST SUBSIDIE . omdat er ook mensen zijn die kwaliteit herkennen. zo iets als bij een jong voetballertje wat op zijn 14e jaar al betaald krijgt. ( indirect van de gemeente ) maar goed 80% van de guurdertjes hierboven heeft ook nog nooit belasting betaald. Het zijn meer de loonslaafjes die hun geestelijke tekortkomingen botvieren op het internet. Hun bazen kopen de door hun zelf gesubsidieerde kunst . Volgt u het nog?
Poso | 10-09-10 | 22:22
Ik begrijp je verontwaardiging volkomen. Ik heb er zo'n beetje hetzelfde idee bij als ik de stomzinnige reacties hier lees. Wat een lutsers..
Het is de dictatuur van de middelmaat waar je tegen ageert. Dat heeft weinig zin.
Types als Jeanmodo behoren hiertoe en ze zitten met hun hoofd heel diep in de reet van Jan Smit, Nick en Simon, hatsikidee en holadiee.... (met een hoop bier in hun mik)
Iets wat een klein beetje uitdagender of afwijkender is gaat al veel te ver voor hun beperkte inlevingsvermogen. Maar goed..... Bob Ross heeft hier wel een markt aangeboord.
En dat is maar goed ook. Stel je toch eens voor dat dit soort kunst door de massa bezocht zou worden? Dan heeft MOJO de organisatie heel snel overgenomen en wordt de zaak gesponsored door Heineken. Resultaat: alles over-vercommercialiseerd en naar de kloten geholpen. Eigenlijk maar goed dat de domme massa gaat hossen in de après ski hut.... dat geeft vernieuwende kunstenaars de ruimte om ongehinderd hun gang te gaan.
Ik zou gvd willen dat vrouwen in dat tempo door een winkelstraat lopen!
Er is sinds Pina Bausch veel gebeurd wat ook moeilijk te volgen is, deze minimalistische stijl moet je in een groter verband zien, het is maar een onderdeel, pas dan begrijp je het beter.
Na een inderhaast bijeengeroepen scheepsraad is hier aan boord de mening bijna unaniem.
Die landkrabben zijn definitief gek geworden. Klap met de molen.
Alleen het koksmaatje vond het wel opwindend, maar die is nog maagd.
Niet van onze centen. meneer!
* schuit omvlaggen gaat naar de Kaaimaneilanden*
Oh ja. Knap van maatje Poso om zelfs uit een overgahaalde onbenulligheid als dit een Godwin te breien. Kom maar aan boord, meneer, er valt hier altijd wat te verven!
Nog 1 keer dan. 99% van de reaguurders hierboven zijn nog nooit verder gekomen dan de bank van IKEA. voor het eventuele schilderij hierboven verkozen ze een pitt-bull of een big mac. En dan de subsidie interpretatie; "mijn belastingcenten". ja natuurlijk wat dacht je dan. nederland is vergeven van de arbeidertjes. Denkt u u echt dat er van een subsidie geleefd kan worden? ik heb eenmalig subsidie ontvangen en ben nu onafhankelijk, rich and famous geh! Zoveel mogelijk subsidie naar kunstenaars en verpleegsters. en niet naar dat fucking WK! o is dat ook subsidie? welzeker guurdertjes.
@ Poso | 10-09-10 | 22:22
U stapt er volgens mij volzinnig in.
Vangt die kunstraad dan wel of geen subsidie?
-weggejorist-
jeanmondo | 10-09-10 | 21:49
Het kon maar zo eens zo zijn, dat dit nog gesubsidieerd is ook...
-
Zoals, Fred667 | 10-09-10 | 16:42 zo heerlijk mijn vader zaliger aanhaalt [dank] is dit ook al geruime tijd aan de gang... Er staan archieven vol met "Kunst", jarenlang opgekocht om z.g. kunstenaars de hand boven het hoofd te houden.
rondjes lopen linkse hobby? valt wel mee volgens mij:
www.dumpert.nl/mediabase/19283/354a4d9...
Misschien een idee om deze moderne kunst waar mensen geen chocola van kunnen maken te verbieden en een staats-kunstcommissie in het leven te roepen die kan beoordelen of iets kunst is of niet? Dit ziet er namelijk redelijk ontaard uit, en dat zouden we niet moeten willen...
Ik zou haar doen.
De dans is de minste van alle kunsten. 't Staat ergens tussen de aangeleerde capriolen van andere dieren (dansende beren, vlooiencircus e.d.) en de echte kunsten in. Al moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik nog nooit een vlo kritiek op het hedendaagse hedonisme heb zien uitbeelden.
Beats Cherso qua niveau 24/7
Ik ga de vrijdagavond vieren.
Laters.
*geen dansschoenen heeft*
@ de grote Anti | 10-09-10 | 19:48
je kunt ze altijd nog in dienst nemen als schoonmaker
;)
Na al dat rondlopen kreeg ik sterk het idee dat er gewacht wordt tot na 9/11 om pas daarna de stekker eruit te trekken want ze zijn bang dat Geert de handelsbelangen schaadt als hij echt vrij gaat praten wanneer hij zich niet meer hoeft in te houden omdat de partners hem (zo elegant mogelijk) laten vallen (freedom is just another word for nothing left to loose).
Prem is de colablikjes naar zijn hoofd nog niet waard.
Laat staan de Balkenendeworm.
@Arie Lekst | 10-09-10 | 19:59
GL-stemmer Rutger en PvdA-stemmer Weesie? Die Prem toch.
rondjes, vierkantjes en kruisjes lopen kan ook respect afdwingen .. en dat allemaal door elkaar heen
www.neatorama.com/2010/09/04/japanese-...
OT:
Goede pr van jullie mannetje in DWDD overigens...
Komt het nekschot!
Hippie meisjes zijn daarentegen niet altijd even onaangenaam.. Dat dan weer wel.
Maar de mannen in spandex broekjes op blote voeten die een lelie nabootsen terwijl ze de fur elise neurieen,wat moet je ermee?
ben nuchter | 10-09-10 | 19:30
Sttt.
Stuk interessanter dan dat eeuwige hiphopbreakdansrap gedoe van (imitatie) kansenjongeren.
En nu snel naar Flux/S
Dit soort kundstenaars zijn gewoon hippies die de ballen verstand hebben van architectuur,bouwkunde,cad en humor.. Tsja,dus dan ga je maar gewoon lekker vaag doen op een podium toch? Die hersentjes kietelen.. en shidt.
@ben nuchter 19:24 uiteraard
Dit is geen kunst, maar een kunstje. Vorige week deed mijn zoontje van 7 hetzelfde bij de gym-uitvoering.
Rondjesloopsterren op toneel, bruine sterren uit en dan weer in de kast, sterren als hemels lichaam... U moet van konten houden.
Zelf denk ik bij sterretjes altijd gelijk aan Oude & Nieuw, onze oude vrieskist en m'n Joodse maitresse.
Poso | 10-09-10 | 18:56
Ik geloof er helemaal niets van dat die 'bedrijfstak' 'kunst en kultuur' in Amsterdam zoveel opbrengt voor de belastingbetaler. Echte kunstemakers hebben ook helemaal geen Staatssubsidie nodig.
Ik vind het mooie.
iedereen zit weer voor DWDD, ga dan ook maar ff eten
@ widtvoet
nee, astronomie en sterrenkunde waren niet mijn sterkste punten. zwarte gaten hadden aanvankelijk mijn interesse maar na een blik op stephen hawking besloot ik dat daar niet mijn toekomst lag.
@ben nuchter 19:17
U heeft verstand van konten?
Het mooiste betekenisvolle rondje lopen was toch wel in Midnight Express.
We hebben zowaar een aantal heuse kunst- en cultuurkenners in ons midden!
Nederland wordt steeds slimmer ... Leidsche Onderwijsinstelling.
@ kettinghond
als lid van de veganistenbond ben ik tegen de mishandeling en foltering van preien. we mogen ze niet in een "uitzichtloze situatie brengen".
@kettinghond 19:16
Hechten ze aan kont rast daar waar de soep verdeeld wordt dan?
@ widtvoet
voor het probleem met je achterwerk denk ik wel een oplossing te hebben gevonden, we doen het op spitzen, daardoor moet je je spieren strekken en ziet de gemiddelde blubberkont eruit als "the ass of god" (als je geluk hebt)
widtvoet ® | 10-09-10 | 19:14
Dan moet je er een stronk prei in drukken.... Goed voor het contrast
@ben nuchter 19:11
Zou dat onze soepsidiekansen vergroten? Prima dan. Hoewel m'n reedt altijd zo slecht uitkomt in een legging.
@ widtvoet
maar alleen als we allebei paarse leggins aandoen, noemen we het purple haze....
Nacho_Vidal | 10-09-10 | 19:01
Pils, ijs en ijs koud.
Totdat we rondjes lopen.
Ghe.
;
@ben nuchter 19:06
Beter idee: u wast uw kuif uit terwijl ik m'n voorhuid invet. Doen we dan tegelijkertijd en op een podium. Noemen we het Kunst.
@Poso | 10-09-10 | 18:56, het BKR kennen wij allemaal, en zij ons ook.
@widtvoet ® | 10-09-10 | 19:04
Dit is maar een opwarmertje. De echte tieten moeten nog komen.
@ widtvoet
heb net mijn kuifje ingevet, als jij nu nog ff je voorhuidje wast
Zeg waarde redaktie, wordt het niet eens tijd nu op deze site vol lutsers, plebs en kultuurbarbaren voor wat flinke tieten en een goede pot bier?
*broek vol stoutjes aantrekken doet*
@Teun van het Tuinpad | 10-09-10 | 19:01
Zo het weekend mag bijna weer beginnen.
Eerst even genieten van een lekker koud pilsje
Of gaan we eerst wat rondjes lopen?
Nacho_Vidal | 10-09-10 | 19:00
Avond Nach !
Poso | 10-09-10 | 18:56
Hoera!!!!!!
ben nuchter | 10-09-10 | 18:59
Ik ben nuchter maar geen Fries.
Sorry.
Ik vergeet helemaal goedenavond te zeggen!
waar is de beau?
*Biertje opentrekt*
@ Teun van het Tuinpad
Een fries dan?
Mooi heur ja echt mooi, nou fantastisch!
*plopperdeplop*
An die ARBEIT | 10-09-10 | 18:21
bakoenin | 10-09-10 | 18:50
Jullie hebben gelijk. Morgen schijnt mooi weer te worden dus lekker erop uit en die biertjes liggen toch al koud.
Cheers!
ben nuchter | 10-09-10 | 18:55
Tukker ?
Ik ben geen Tukker meneer.
Nice try.
-weggejorist-
Teun van het Tuinpad
Rukker
ben nuchter | 10-09-10 | 18:50
Heameau !
Of gewoon krankjorum ... www.mijnwoordenboek.nl/synoniemen/kran...
Bakito | 10-09-10 | 18:28
Dat moet je alleen niet aan de staat overlaten, de staat geeft u de garantie dat er altijd enorme verschillen tussen sterkere en zwakkeren zullen zijn.
De staat bestaat namelijk uit de sterkeren.
Dierenextremisten‎ ... www.nu.nl/binnenland/2330938/aivd-waar...
Nou en, hier is een dorpsfeest, is toch veel leuker.
beetje flauw om 2 minuten uit een dansvoorstelling te laten zien en daarover te zeiken. is hetzelfde als 2 willekeurige zinnen uit een GS-topic te nemen en te beweren dat het literatuur is. ik heb als theatertechnicus 14 jaar in de moderne dans gewerkt en die dansers verrichten per dag meer fysieke arbeid dan 90 % van de lutsers hier.
Meer subsidie, opdat ze nog beter rondjes kunnen lopen!
ecologiste | 10-09-10 | 18:18
Dan loop je ook rondjes, de een vind het geweldig wat hij zegt, de ander niet, hij wint misschien 2 zeteltjes of verliest er miscchien 2 big deal.
Veganisten ?
Bakito | 10-09-10 | 18:28
Evolutionair is dat het wel.
@Poso | 10-09-10 | 17:14
Ja!
@Domtoren | 10-09-10 | 18:30
Ha! Zou Femke willen :P
Is die met die muts nou Femke Halsema?
koerbagh ® | 10-09-10 | 18:25
Het streven om het verschil tussen de sterkste en zwakste niet al te groot te laten worden, vind ik in moreel opzicht geenszins verwerpelijk.
Kolmkümmend | 10-09-10 | 18:22
Terecht. Vernieuwing en oorspronkelijkheid wordt steeds meer vervreemdend. Vakmanschap is wat lastiger te herkennen. Maar dat maakt de uitdaging des te groter.
@Bakito | 10-09-10 | 18:01
Nadeel? Het is crimineel en absoluut verwerpelijk, een misdaad tegen de menselijkheid.
kettinghond | 10-09-10 | 18:11
Onze beste Vinnie is ook een vrij ouderwetsch voorbeeld. Waar het ook meer om gaat is dat ambachtelijkheid en vakmanschap in kunst nog steeds erg belangrijk is, juist omdat zoals u opmerkt vrijwel alles al gedaan is.
@ecologiste | 10-09-10 | 18:18
Blijf je daarvoor thuis??
Goed, ieder z'n eigen. En wie weet wat voort sensatie er nog uit voort komt, een hoop gekken met een hoop gekke guns daar in de U.S of A...
I'm just saying...
@Multiflauwekulti 17:58
Intens treurig. Het bizarre was dat er in principe geld genoeg was om een kwalitatief goed en gevarieerd kultureel aanbod neer te zetten. De doelstellingen van beleid logen er ook niet om: aan ambitie geen gebrek.
Maar dan de praktijk. Veel van de mensen die uiteindelijk aan de touwtjes trokken gedroegen zich als kleine koninkjes en zaten er op de één of andere manier zelf flink financieel in (met als absolute incestkoning een ex-wethouder van de partij met die roos). Via letterlijk honderden bv'tjes en stichtingen werd het geld rondgepompt en verdeeld. Eén grote stinkende wirwar van vage konstrukties die mi. uiteindelijk geen ander doel dienden dan de reele geldstromen aan het zicht te onttrekken. En met sukces. Heb bij vergaderingen van de betreffende GR-kommissie(s) gezeten en geloof me, geen mens die er ook maar in de verste verte iets van begreep. Maar aan het eind van de dag ging men in meerderheid wél weer gewoon akkoord met de meest bizarre subsidies.
Heb destijds danook gewoon m'n rapportje ingeleverd bij degene die me daarvoor had ingehuurd en ben er nimmer meer op teruggekomen. Ze doen hun best maar. Mij wat al te veel besmet met de geur van zoetzure spuitpeop die hele kultuursektor hier in Rotterdam.
Je kunt rondjes lopen tot je er bij neervalt maar ik wacht op de speech van Geert morgen. Heeft iemand een program wanneer hoelang hoeveel sprekers welke tv etc.?
"ondertussen de biertjes koud heeft liggen"
Bakito | 10-09-10 | 18:12
Oké.
ZDEV | 10-09-10 | 18:08
Ik zou in beide categorieën er niet zomaar even tien uit mijn mouw kunnen schudden. Sorry...
Mijn reactie was meer gericht op de reacties (daar gaat ie weer) "dat kan mijn zusje ook"
Dat hebben ze ooit ook van die soepblikken gezegd, maar u ziet er nu wel de waarde van in.
An die ARBEIT | 10-09-10 | 18:11
Gezellig. Polemieken verbroederen.
@royovic | 10-09-10 | 16:41
Wat deed JIJ daar dan?
Teun van het Tuinpad | 10-09-10 | 18:10
Ik ga hem niet nog een keer vertellen.
@Bakito | 10-09-10 | 18:07
Yes, nou, dansje doen dan?
www.youtube.com/watch?v=3GwjfUFyY6M
Kolmkümmend | 10-09-10 | 18:07
Hoho.... Ik zeg niets over de vakmanschap van Vincent van Gogh. Vakmanschap in de kunst is heel subjectief. Maar in het kader van het vakmanschap waar men vaak op doelt (het realisme, "het lijkt wel een foto") is van Gogh heel erg "wild".
Waar U het volgens mij over hebt is de artistieke component van zijn schilderijen.
Reinaert | 10-09-10 | 17:35
Bochten zijn voor Job.
Kan hij zich lekker in wringen.
;)
gentle giant | 10-09-10 | 17:37
Dat vond Ome Dolf ook.
Bakito | 10-09-10 | 17:37
Nellie had volgens mij geen zolderraam.
Maar ik kan het mis hebben.
kettinghond | 10-09-10 | 17:54
Zoals ik schreef is kunst niet alleen vakmanschap maar ook om te inspireren, bijvoorbeeld met nieuwe inzichten. Abstract gaan schilderen is technisch dan geen kunst maar wel vernieuwend en inspirerend. Een soepblik twintig keer herhalen is technisch een koud kunstje (joh een pun) maar perfect voor die tijdgeest en bovendien een lange neus naar de gevestigde kunstorde. Noem mij tien kunstenaars die groot zijn geworden zonder subsidie en noem mij tien kunstenaars die even groot zijn geworden met subsidie...
An die ARBEIT | 10-09-10 | 18:03
Hoho, ik heb mijn rug geschoren en ben er helemaal klaar voor.
kettinghond | 10-09-10 | 17:54
Als je de schilderijen van Vincent van G. van dichtbij bekijkt kan je toch geraakt worden door het ongelofelijke vakmanschap van de beste man. Met een paar klodders verf een man met een paard neerzetten in een veld zoals hij doen weinigen hem na. Zonder ambachtelijk vakmanschap krijgt men taaie moeilijk te doorgronden kunst die makkelijk verward kan met pretentieuze onzin omdat de boodschap niet overkomt.
dododood | 10-09-10 | 18:00
Of bovenstaand fragment de subsidie waard is weet ik ook niet.
Maar als "kunstuiting" vond ik het best wel grappig. De bekende reacties: "dat kan mijn kleine zusje ook" zijn in dit kader eigenlijk wel afgezaagd.
Ik deel uw mening dat de massa dom is op dit gebied. En daar is niets mis mee, iedereen hetgene wat hem/haar aanspreekt. Maar het onmiddellijk afbranden van iets wat je niet aanstaat of niet begrijpt is het begin van het einde.
(Ik probeer hier overigens niet mee te zeggen dat ik bovenstaand fragment begrijp)
@Iedereen
Strik je veters, breek de tent af, het is weekend! En toch zit hier nog :S
Ik vind het mooi.
koerbagh ® | 10-09-10 | 17:50
Het nadeel van nivelleren is dat degenen die boven het maaiveld uitsteken afgeremd worden, waardoor het gemiddelde lager komt te liggen.
@kettinghond - gelukkig niet alleen mensen die meteen roepen: subsidiekraan dicht. alle kunstenaars worden in eerste instantie voor gek verklaard. Komt omdat de massa dom is. Wat blijkt na jaren... Een paar van die gekken blijken niet gek maar briljant, een groot deel inderdaad gewoon gek. Het lastige is hoe beoordeel je vooraf wie gek is en wie briljant. iemand een idee heo we er voor kunnen zorgen dat kunst blijft bestaan zonder dat 90% weggeven wordt aan gekken die gek doen onder de noemer kunst? Ik meot overigens zeggen dat bovenstaand fragment best humoristisch is. Of het een subsidie waard is weet ik niet. Dat zien we over 50 jaar wel ;-)
@ widtvoet ® | 10-09-10 | 17:51
Daar was ik al bang voor. Treurig.
Nou dezelfde uiterst belangrijke danspasjes maar nu met een koran in het midden.
ZDEV | 10-09-10 | 17:47
Over twee dingen zijn we het eens:
- over smaak valt niet te twisten
- de subsidies zijn slecht geregeld... (inderdaad, altijd dezelfde kliek)
Voor wat betreft het eerste wat je noemt. Kunst is vakmanschap.
Deze mening deel ik niet. Kunst is naar mijn idee meer gestoeld op oorspronkelijke ideeën, niet op het daadwerkelijk het kunnen uitvoeren er van. Toen Vincent vG zijn eerste schilderijen maakte werd hij nou niet meteen beticht van vakmanschap. (Dat geklodder kan iedereen, veel gehoord argument... alleen niemand deed het...) Het idee er achter is meer waard.
Vakmanschap bestaat ook bij de ambachtelijke beroepen. Fantastisch als je een kozijn heel strak kunt schilderen (respect!!) en ook als je de zigeunerjongen met de traan perfect neer kan zetten. Maar dat maakt het nog geen kunst...
Orginaliteit en oorspronkelijkheid zijn meer de maat. En dan blijft er niet veel meer over, want wie doet nu nog wat dat nog nooit gedaan is?
Tsja, ik kijk ook wel eens naar mensen die heel hard rondjes schaatsen, of hardlopen, of baantjes zwemmen.
Daar zitten dan mensen bij die heel hard juichen en aanmoedigen.
Face it, de existentie van u en mij is een tamelijk zinloos gegeven, het beste is dan ook om er als toeschouwer naar te kijken, en het als een vermakelijk geheel te aanvaarden.
Over honderd jaar zal het slecht een een streling van de wind zijn die de herrinnering aan u en mij nog levend houd.
@Multiflauwekulti 17:38
Ben er sinds de verbouwing niet meer geweest maar zal er binnenkort best weer eens komen. Deel je mening over die gevel verder volledig.
Heb me overigens een aantal jaren geleden (onder LR 1) enige tijd lichtjes verdiept in de Rotterdamse kultuursektor en hoe de hazen daar liepen... word je niet vrolijk van. Nog los van het feit dat het een nagenoeg volledig bruine bedoening is waar de skepter door enkele wereldvreemde (behalve op financieel gebied) vogels gezwaaid wordt en er idd. met geld gesmeten wordt al ware het konfetti werd het al snel duidelijk dat er voor nieuwkomers absoluut geen plek was. Eén grote incestbende.
@Bakito | 10-09-10 | 17:44
Dat moet van de linkse nivelleringsgedachte. Iedereen heeft recht op hetzelfde, geen kind mag achterblijven, dus ieder kind moet hetzelfde en niemand mag er bovenuit vliegen, daar is de juf niet berekend.
Waarom moet kunst gesubsidieerd worden? Vincent van Gogh werd ook niet gesubsidieerd, of hooguit door zijn broer even, middels een dak boven zijn hoofd en een bord eten, en hij schilderde dat waar de mensen voor wilden betalen. Hartstikke commercieel dus. Geloof niet dat dat zijn creativiteit belemmerd heeft?
koerbagh ® | 10-09-10 | 17:48
Het is een kwestie van definitie. Het hanteren van een gemiddelde norm doet mij al kokhalzen.
An die ARBEIT | 10-09-10 | 17:45
Ze heet nu Nelly de Nijs-Cooman.
@Bakito | 10-09-10 | 17:36
Dat is geen linkse gedachte. De linkse gedachte stelt het gemiddelde als norm en stelt dat een ieder die onder de norm zit opgeheven moet worden naar het gemiddelde, betaald door iedereen die boven de norm zit zodat die ook gemiddeld worden. (Behalve dan degenen die leiding aan dat proces geven, die mogen zelf bepalen wat zij gemiddeld normaal vinden als beloning, en dat heeft zelden wat het gemiddelde te maken)
kettinghond | 10-09-10 | 17:21
Dat is altijd de verdediging maar dat is natuurlijk onzin:
Kunst is vakmanschap: om te inspireren danwel om vakkundig iets te kunnen produceren. Als niemand er geïnspireerd van raakt of dusdanig weinig onder de indruk is van het vakmakschap, waardoor mensen geen geld over hebben voor een tentoonstelling of een object, dan is en blijft het gewoon hobbyisme.
Cultuur staat voor tradities en de beleving van het menselijke - in tegenstelling tot het natuurlijke. Cultuur kun je niet in je eentje maken, dat moet je delen, anders is er geen sprake van cultuur. Ook bij cultuur geldt dus dat als niemand werkelijk geïnteresseerd is in die specifieke gedachte of beleving, het puur individuele interesse is. Geen cultuur.
Het verschil zit hem in hobbyisme en professionalisme. Voor professionalisme in cultuur en kunst (over smaak valt te twisten) is er publiek die tegen vergoeding deel wil uitmaken van de uiting of de gedachte. Ben je echt fan, dan heb je er ook echt geld voor over.
Kunst en cultuur zijn levend en altijd in beweging. Dat is het mooie er van: je moet het niet willen inkaderen en ook niet over-stimuleren want dat gaat ten koste van andere cultuur en kunst met wel meer potentie.
Kunst en cultuur zijn helaas geïnstitutionaliseerd. Een select groepje subsidievreters bepaalt wat goede kunst en cultuur is. Zij regelen subsidies om hun hobby's en baantjes in stand te houden. Elite cultuur.
Of het gaat om hun smaak qua kunst en cultuur door te drammen, òf het gaat allang niet meer om de kunst maar om behoud van hun positie. En helaas is dat de cultuur in Nederland. Het wordt nog een hele kunst om die heilige huisjes omver te blazen, maar hoog tijd is het zeker.
Ik wacht nog steeds op subsidie voor figuurpoepen , maar tot heden
helaas geen geld ontvangen.
Dit heeft echt een luchtje dat andere wel subsidie krijgen en iemand die
echt kunstenaar is niet , ze hebben ook overal schijt aan.
@Bakito | 10-09-10 | 17:37
Huh?
www.youtube.com/watch?v=HNGaa5Opfmc
Chiant | 10-09-10 | 17:42
Structuren die een individu onvrij maken om zijn/haar talenten te ontplooien beginnen voor sommigen al op de kleuterschool. Helaas.
@Bakito | 10-09-10 | 17:36
Aangezien ik mijzelf als conservatief-liberaal meer rechts in het politieke spectrum beschouw, zou ik het patent op die gedachte niet alleen aan links willen geven.
Maar het is inderdaad een mooie gedachte, een groot goed.
zeg maar jansen | 10-09-10 | 17:34
Ach ja, soms mis ik Isadora Duncan. Topwijf, fantastische avonden mee gehad.
Ah, de sauerkraut mit eisbein ist fertig.
@ widtvoet ® | 10-09-10 | 17:35
Mocht u nog gaan festivallen daar (= best gezellig)... hobbel 's langs. Binnen mooi geworden, voorgevel onnodig verstierd. Duur verbouwd, pot moest leeg.
Zucht...
Teun van het Tuinpad | 10-09-10 | 17:34
Nelly is overigens met Rob de Nijs getrouwd...
@Teun van het Tuinpad | 10-09-10 | 17:34, Jesse Owens zoog!
Chiant | 10-09-10 | 17:34
Dat is een hele mooie linkse gedachte. Chapeau!
@Teun van het Tuinpad | 10-09-10 | 17:34:
Ja, hard rechtuit, da's dusch géén kunst hè?
Het gaat 'm nou net om het betere bochtenwerk. Kaf, koren, soepsidie.
@Multiflauwekulti 17:30
Heb ik niet paraat maar verbeelding heeft toch geen prijs?
Moderne dans is al 90 jaar oud. Het heet nochtans modern te zijn.
@Poso | 10-09-10 | 17:14, ik las deze week in Trouw een stukje van Jeroen van Merwijk, kan het helaas niet posten.
Linkse cabaretiers moesten Wilders aan pakken, hoe laat de Moslimtreinen vertrokken en zo, anyway, dolle pret!
@Bakito | 10-09-10 | 17:29
Nee, want dan zou je niet evenwichtig zijn in je persoonlijkheid. Ieder individu heeft zijn of haar kwaliteiten, terwijlde groep (of samenleving zo u wilt) het gemiddelde is van deze diverse kwaliteiten en daar zijn kracht juist uit haalt.
Nellie Cooman, die kon pas lopen.
60 meter ware kunst.
@Multiflauwekulti | 10-09-10 | 17:24
Heb je staande dode bomen op je erf? Soepsidie.....
@ Multiflauwekulti | 10-09-10 | 17:26
Aaaaah, maar heeft u dan wel opgelet bij de uitleg alvorens kritiek te leveren??
@ widtvoet ® | 10-09-10 | 17:28
Ah. U zocht ik. Kent u de enorme soepsidie waarmee het RoTheater volstrekt onnodig is verziekt... ehhh... herstel: verbouwd?
Ik vraag me een ding af, hoeveel subsidie hebben ze gehad ? Dubbel terug laten betalen of iedereen die wel eens huppelt ook mee laten delen in de soepsidiepot.
Sjongejonge...
Chiant | 10-09-10 | 17:24
Om een compleet mens te zijn, om alles uit jezelf te halen, moet je dus schizofreen zijn...?
Soms is kunst een synoniem van nep.
Als we gvd dan toch naar voetenwerk moeten gaan kijken, laten we dan zelf in actie komen, valen we niet in slaap.
Heren, dames, aansluiten maar..... we gaan voor een Spaanse flamenco.
Dansschoentjes aan, ja?
Rok omhoog, ja?
Stampen maar!
www.youtube.com/watch?v=OW1Bcy5khiw
www.youtube.com/watch?v=KUeeN5Z4_Ao&am...
@Poso | 10-09-10 | 17:14
Volgens mij was Leni Riefenstahl een vrij rechtse cineaste.
@ Poso | 10-09-10 | 17:14
Oh. Nagekomen bericht: ik hoef ook niemand uit te leggen wát het nou precies is wat ze zien. Dat is met deze opvoering wel ff anders.
@Poso | 10-09-10 | 17:14
Er gaat inderdaad heel weinig subsidie direct naar kunst, maar het jammere is wel dat waar het heen gaat een selectie is, gemaakt door kunstpausen die zelf bij de gratie van het uitdelen rondfladderen in een ego-hemeltje.
Nog erger wordt het daar er nu twee überkunstpausen aan toegevoegd worden, een in het buitenland residerende Turk en een Brit die gaan bekijken, vanuit een wereldomvattend kader, of kunst wel past bij de gebezigde politiek, in NL dus.
Nou.. hebben we dat eerder gehad, de Nazi's en de Communisten waren dol op een efficiënte kunst-inzet, dat heette toen propaganda, nu heet het 'invloed van politiek in ruil voor subsidie op kunstuitingen mag' , want ze zien graag veelkleurigheid, binding en eenheid. E
en soort klassiek schilderijtje zeg maar, traantje hier, zigeunertje daar en alles in stemmig bruin. Gefeli, ...
@Bakito | 10-09-10 | 17:20
Linkse mensen denken meer met hun rechter hersenhelft, terwijl het bij rechtse mensen net andersom is. www.brainquest.nl/functies-van-linker-...
@ Poso | 10-09-10 | 17:14
Dit is geen kunst. Dit is rondjes lopen en het kunst nóemen. Ja? Noemen, dus.
Mijn klassieker... dat is pas kunst. Een prachtig lijnenspel waar zelfs autohat0rs van genieten. Jong en oud... ademloos, bewonderend staan ze te staren.
De motor, haar hart... een schitterende V12 en een waarlijk kunststuk met een voor die tijd zeer vooruitstrevende techniek. Een lust voor het oog en het oor. Dát is kunst. Welnu, ik vraag u: waar blijft godverdomme mijn soepsidie!
"-zijn er eigenlijk wel rechtse cabaretiers, schrijvers, beeldende kunstenaars, filmers, ontwerpers?
-enz."
@Poso | 10-09-10 | 17:14
Theo van Gogh was leuk bezig.
@Poso | 10-09-10 | 17:14
Euh, een mooi schilderij is letterlijk en figuurlijk miljoenen waard. Rondjes lopen en daar 10 alinea's slap gelul bij verzinnen is dat niet.
Ik was erbij gisteravond. En het was best interessant. Heus waar.
ZDEV | 10-09-10 | 17:18
Stel nou eens dat alle uitingen van kunst zich zelf moeten bedruipen.... Het marktprincipe...
Dan zouden we alleen nog naar "Holland got talent" kunnen kijken.
Uiteindelijk blijft alleen nog maar de dorre vlakte van het gemiddelde plebs over.
wordt er altijd zo moe van, dat rondjes lopen, was de bar al open !?
Poso | 10-09-10 | 17:14
Creativiteit is klaarblijkelijk iets voor linkse mensen. Zou het met een wijde blik te maken hebben...?
@Poso | 10-09-10 | 17:14
Als zelfbenoemd hogepriester van het minarchisme hoef ik u het antwoord naar ik stellig aanneem niet voor te schotelen.
nou moet ze er niet doorheen gaan praten, dat vind ik nou weer minder
@Multiflauwekulti | 10-09-10 | 17:09
Dale Earnhardt for president! Yeehaaaw!
@Poso | 10-09-10 | 17:14
Ik deel uw gedachte hierover, maar vond het niet de moeite waard het te plempen. #verspilgeenenergie
Poso | 10-09-10 | 17:14
Laat iedereen lekker zijn eigen hobby, kunst en cultuur financieren.
Ik laat die hippies ook niet meebetalen aan mijn hobby's zijnde benzineslurpende V8 auto's en dure elektriciteit zuipende gadgets. Daar zouden ze van gruwelen. Net als ik gruwel van deze therapiesessies. Niet van mijn centen.
Poso | 10-09-10 | 17:14
Hulde!!
Bij het zien van de reacties hier moest ik er opeens aan denken dat de meesten toch wat linkser zijn dan ik dacht.... althans: communistisch links als prima verwoord in dat bekende liedje: "als iedereen die afwijkt voor gek wordt verklaard"
Heb ik hierom een snipper-uur genomen... Bier en tieten aub!!
Lekkere danstietjes @00:59 en @01:40. Dat is zeker geen sport-BH. Maar om voor die twee fragmenten nou de taxpoetsubsidiebeurs te trekken gaat me nou ook weer wat ver.
An die ARBEIT | 10-09-10 | 17:14
Daarom. Als we dan toch met de paplepel bezig zijn...
Als je hierdoor aan de drank raakt moet het volgens de zwangere vrouwen groep verboden worden. Op zijn minst moeten ze op toneel dan een verbodbord plaatsen anders is het sluikreclame. Help ik raak de weg kwijt.
@Poso | 10-09-10 | 17:14, ik was jou ook maar nét voor hé!
De garderobe van de Keizer is eindeloos...
*Snel nog even soepsidie-aanvraag voor deze bodemloze lingospitsvondstigpoëthique zinsbegoocheling indienen doet*
Kansloze SchYtkunst.
Ga eens iets nuttigs doen met je leven.
Subsidiekraan dicht draaien en een baan zoeken.
KUnsT omdat mijn nichtje van 3 hetzelfde kan doen.
Zolang Ter land ter zee en in de lucht wordt gefinancierd uit publieke middelen, kunnen we uitingen aan de andere kant van het intellectuele spectrum natuurlijk niet verbieden.
Dat kan ik ook....
-
Gratis, en zonder subsidie.
Kunst, met een grote QUT!
-weggejorist-
@Bakito | 10-09-10 | 17:04
Yes and no, daarna wordt er natuurlijk wel geneuqt. Ik deel mijn kennis en eten niet voor niets!
Voor niks gaat de zon op, dus..... ;)
@ gentle giant | 10-09-10 | 17:10
Met gestrekt been er in.
Letterlijk.
Eng he? Als iemand uit zichzelf moet lachen, zeker in de context van de kunst, net zo'n enge Europese comedy serie zonder lachband. *huivert*
Deze film wordt ook getoond: vimeo.com/12508390
Fijn, fijn, weer eens wat anders dan de hele avond naar voorgekookte 'kijk-belevingen' op tv kijken!
@ kettinghond | 10-09-10 | 17:03
In dat geval: "SAY NO TO DRUGS". Ook voor jou zijn er kansen zonder geestverruimende middelen. Echt.
FF een Godwin erin janken.
www.youtube.com/watch?v=G-Rz9cylQtE
@ Biff Eagleburger | 10-09-10 | 17:06
Ook geestdodend. Soms zelfs -maar zelden- coureurdodend.
als die wijven in de blote reedt hadden rondgehuppeld hadden ze wellicht nog een kudootje gescoord
Biff Eagleburger | 10-09-10 | 17:06
Yeah! Met extra gratis slechte metal. Cool.
Kudt. Ik dacht na 5-en nog even in te loggen voor het vrijmitopic. Ga ik dus alsnog chagrijnig naar huis straks.
Toch zijn het dit soort filmpjes die je naar de drank doen grijpen, daar kan geen reclame tegen op.
Kijk, dit is pas echt cultuur met rondjes. Fuckers.
www.youtube.com/watch?v=4liHfXpsQs4
Soort van nieuwe pixar: www.youtube.com/watch?v=AV_tZrQZyH0&am...
Van subsidievreters voor uitkeringstrekkers.
*trekt haren uit hoofd*
@Krelis | 10-09-10 | 16:59
of, iets specifieker:
www.youtube.com/watch?v=IqhlQfXUk7w#t=...
en toen was het nog absurde humor ook.
An die ARBEIT | 10-09-10 | 17:01
Oh. Dat zegt dan weer meer over mij dan u.... Excuses.
Hahaha....
Ik vind het wel wat hebben eigenlijk...
FreshClash | 10-09-10 | 16:57
Nee, maar wel als je anderen die er wel van houden afzeikt.
boeiend zeg.
@Bakito | 10-09-10 | 16:57
Dat jij dat er uit haalt, ik wou haar graag een maaltijd voorzetten en wat leren over kwantumfysica.
Dat jij dat er meteen uit haalt... :)
Dit is toch knapper: Japans kampioenschap door elkaar lopen : www.dumpert.nl/mediabase/1100381/9ea01...
De nieuwe culthit komt uit onverwachte hoek...:
www.youtube.com/watch?v=aCxDZRJKkqY
Over klassieken gesproken:
www.youtube.com/watch?v=IqhlQfXUk7w
@Flippo | 10-09-10 | 16:52
Bob zei wel meer.
@The Nameless | 10-09-10 | 16:54
Laat me raden: Ratten met jurken die rondjes draaien in Marokko?
Er is er ook eentje die tekent alleen maar rondjes.
Prachtig die multidisciplinaire eenheid!
Ik mis Ankie van Grunsven, hier klopt iets niet.
An die ARBEIT | 10-09-10 | 16:55
Erg seksistische opmerking. Bah.
Flippo | 10-09-10 | 16:52
Ik hou niet van ludieke kunstvormen. Ben ik nu een ongeletterde boer?
@WeesFatsoenlijk | 10-09-10 | 16:51
Dat is er blijkbaar niet.
Heet gewoon Flux/S omdat het op Strijp-S is (voormalig Philips Complex). Niks post-modern
Ik dacht dat de Taptoe Delft al was afgeschaft.
En nou is die weer terug, ik snap er niks van.
Leuk meisje, geen inhoud, maar daar kan aan gewerkt worden..
#dubbelzinnig
Dit filmpje van hetzelfde festival mag er ook zijn
www.youtube.com/watch?v=GMnKDGfpV7c&am...
Beetje weinig uitnodigend om door te klikken zo tijdens de vrijmibo.
Hinkelen... Zymcke doet het nog 1x voor, op hakken nota bene. Opdat jullie een dubbelpas nooit meer verwarren met hinkelen. Want dat is namelijk niet hetzelfde.
www.youtube.com/watch?v=s7owng8wDuU
De hele avond loop ik rondjes.
En ik uhh loop rondjes.
Ik loop alleen maar rondjes.
Ik kom iedereen tegen, ik blijf rondjes lopen en elk rondje is anders.
Ik loop urenlang rondjes. Verbaast je he?
daarom: bij de volgende kruising, rechtsaf
De choreografie zou nog iets onbenulliger kunnen, maar verder als zinloze kunstvorm helemaal goed; niks meer aan doen.
This is what the whole hep world would be doing Saturday nights if the Nazis had won the war. (No Godwin intended).
Zoals Bob Dylan al zei: "Don't criticize what you can't understand". Proleten.
potentieel terrorist | 10-09-10 | 16:50
Hoe kun je nou een hekel hebben aan hippies? U haat dus mensen die vrede, liefde en vrijheid nastreven?
@Razige Oude God | 10-09-10 | 16:48
Je bent niet de enige. Dit is ook interessant, maar voor de meesten natuurlijk weer veel te wazig.
Wat een onzinnig topic is dit. breng politiek nieuwsch dat ons land aangaat!
Het verschil met het slaapverwekkende WK schaatsen ontgaat mij volledig...
Ik weet niet wat ik meer haat. Hipsters of hippies.
Mijn God, en dat op de dag voor de Koranverbranddag. Ik denk dat de hoofdredacteur de weekendverloven heeft ingetrokken.
*ondergetekende ook bier en chips gaat inslaan*
it started badly, it tailed off a little in the middle and the less said about the end the better but apart from that it was excellent.
@Razige Oude God | 10-09-10 | 16:48
Nog 12 bier en ik zit ook op dat niveau. Heb ik ook als ik naar schaatsen kijk
Maar snappen jullie dan niet de achterliggende gedachte hierbij?
Iedereen loopt rondjes maar niemand weet waarom,
En soms als je de andere kant op wil lopen dan wordt je toch weer in de zelfde richting van de subsidiekraan gedreven.
Was dit nu zo moeilijk?
Hoe dan ook, liever dat mijn belastinggeld naar zoiets gaat dan naar wachtgeld voor politici, bijstandstrekkers, grond voor moskeeën en kerken, ontwikkelingshulp, de JSF, folders in vier talen, sociale werkplaatsen, de PO en ga zo maar door.
"Raarrrrrrrr"
/jiskefet mode
Prachtig! Maar kunnen ze het masturberen niet eens in een kunstvorm gieten?
Snel, geef ze subsidie!
Ben ik de enige die het wel interessant vindt? Kan het echt best waarderen.
triester dan de kunstenaars vind ik nog de mensen die hier naar toe gaan, een beetje interessant kijken en ja knikken, in de hoop dat iemand ze intelligent en cultureel betrokken vindt overkomen. waarom is er niemand die halverwege heel hard schreeuwt: 'GA ES WERKEN KUDTHIPPIES'
Nou Geert, kom er maar in met je knieschot!
Het is vooral leuk als die ene gaat versnellen, zag ik niet aankomen.
-weggejorist-
Als het vier wijven in bikini waren zou het wat kunnen zijn.
-weggejorist-
Tyson Gay gaat sneller.
-weggejorist-
-weggejorist-
Nutteloze bezigheidstherapie voor geestelijke verdwaalde nakomershippies.
Ik wil mijn belastinggeld terug en wel nu!
"Eén misstap en het ultieme en perfecte systeem, het grondraster van een ragfijn bewegingspatroon, ligt aan diggelen. Het vraagt het uiterste van de vijf dansers"
Goh, ik dacht nou net hetzelfde.
En wat kost die Shit?
Inpakken en wegwezen.
1 woord:
Rrraaaaarrrr.
Riverdance, maar dan zonder dance en ook zonder river.
toch knap
Kunst met een hele grote K.
De K van Kut inderdaad.
Ben er gisteravond geweest... Hele wazige vertoningen. Een kerel die bloempotten (incl. plant) lanceerde met een catapult, een man die op de muur kraste met 2 armen tegelijkertijd, een film met alleen verschillende perspectieven op een onder water gelopen McDonald's. Etcetera. Mensen, ga eens iets nuttigs doen!
Ik kende een mongool die ging vroeger altijd heel hard rondjes rond het zwembad rennen.
*plop ende slok*
Linkse Rondjes, gesponsord door uw belastinggeld.
Draai die subsidie kraan maar gauw dicht.
-weggejorist-
REAGEER OOK