Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Monumenten moeten kapot voor villa's Wim-Max

duikbrilwimlex.jpg Meer franje van oranje. Gerecycled artikel in de Volkskrant (niet geschreven door vriend van de familie Jan Hoedeman) over de strapatsen van onze Koninklijke familie. Zo willen Willem Alexander en Maxima twee monumentale boerderijen op het landgoed De Horsten wegbulldozeren om op die plaats drie kapitale villa's te realiseren. Deze 'eengezinswoningen' van circa 850 vierkante meter elk zijn niet bedoeld voor de prinsesjes, maar moeten ordinair geëxploiteerd worden. Toko's gaan tussen de 5 en 7 miljoen euro opleveren. De gemeente Wassenaar stond op het punt de zogeheten wederopbouwboerderijen op de lijst van monumenten te plaatsen. Maar Koninklijke interventie (lees: druk van RVD) kon zulks ternauwernood voorkomen. Inmiddels verzetten lokale politici en monumentenverenigingen zich tegen de sloop. Sakkerloot, stom plebs! Als Wimpie & Maxima onroerendgoedboeren willen worden dan moeten die stomme stronthutten daar gewoon voor wijken. Einde discussie. Bouw & verkoop van droompaleizen is nu eenmaal helemaal het dingetje van onze toekomstige bazen. UPDATE: Hatsjee. De RVD is ook wakker. 6 kantjes damagecontrol (PDF). Dat zal ze leren bij de Volkskrant!

Reaguursels

Inloggen

Bouw en woningtoezicht langs sturen en opknappen die handel.
Leuk voor de prinsesjes om boerinnetje te spelen.

Frankasd | 09-09-10 | 00:59

Onnozel vraagje: waar zijn die villa's nou werkelijk voor nodig? Zijn er niet voldoende paleizen? En voldoende villa's elders in de Randstad?

ljcoster | 08-09-10 | 20:34

Vive la Révolution!

Conan de Rabarber | 08-09-10 | 18:55

De monarchie is een rotte appel in de Nederlandse democratie, zo die bestaat. Als W-A koning wordt, gaan we nog lachen, vermoed ik.

weg met de monarchie!

de tandarts | 08-09-10 | 18:54

Mensen in een uitkering mogen toch helemaal geen huis kopen?

Conan de Rabarber | 08-09-10 | 18:46

-weggejorist-

SpvvD | 08-09-10 | 16:03

Yak de volkskrant. Je zou alleen al monarchist worden om die zuurbode ne haar lezers een hak te zetten.

Teuderik | 08-09-10 | 15:49

"monumentale boerderijen"? Het zijn matig gebouwde boerderijen, goedkoop van opzet, en gebouwd rond WOII.Niets monumentaals.
Door te zeggen dat het een monument is maakt men zich schuldig aan stemmingmakerij.
Bouwen die villa's. Goed voor de economie, goed voor ons.

propper1000 | 08-09-10 | 15:37

FF wat anders ... geen geluid bij de oranje garde omtrent Mocambiqeu. Toch nog ff de nodige soewarten omgeleg afgelopen week wegens onderandere de brood-prijs. Ach, gut, stupide van mij ... het is niet bij hunnie vakantie paradijs .... (alweer verkocht?? - mag NL delen in den winst??).
Ben gelukkig weg uit NL....

onlydownunder | 08-09-10 | 15:30

SUMCHOT | 08-09-10 | 14:42

Dat vind ik een gevaarlijke opmerking Sumchot,
en laten we hopen dat er niet nog zo'n
iemand is als Kars.T. Zinloze aktie.......

strikdewepstroper01 | 08-09-10 | 14:54

LEVE DE REPUBLIEK!!! En het dan gek vinden dat er steeds meer dwazen als Kars.T opstaan....(welke trouwens mijn koningendag hier verziekte)

SUMCHOT | 08-09-10 | 14:42

@ John McClane 10:22
Ja, laten we dat ouderwetse instituut genaamd monarchie in stand blijven houden.

Cor Rupteling | 08-09-10 | 14:40

Zoals de achterlijke Rus altijd
vadertje Stalin nodig heeft, zo
heeft de Hollander altijd
Beatrix en het koningshuis
nodig om te aanbidden.
Kunnen ze de tent niet
eens gaan sluiten en de
gouden koets in de Efteling
neerzetten. Dan kan het volk
er ook in rond crossen op de
zaterdagmiddag.

(Willem Oltmans)

strikdewepstroper01 | 08-09-10 | 14:02

@wolfjemidas | 08-09-10 | 12:41

Als je een monument koopt zodat het je eigen bezit wordt gelden er nog steeds regels.
Als je op jou eigen grond iets wilt slopen en daarna weer bouwen, heb je voor beide activiteiten een vergunning nodig. Als je een boom wilt kappen heb je een vergunning nodig.

Een ieder kan tegen zo'n vergunning bezwaar maken.

Je kunt die regels wellicht onzin vinden, maar zolang ze voor iedere gewone burger gelden, horen ze ook voor WimLex te gelden.

nance | 08-09-10 | 13:56

(Willem Oltmans)

strikdewepstroper01 | 08-09-10 | 13:56

Hee Geert. Maxima heeft drie paspoorten, Argentijns, Amerikaans, en Nederlands. De kinderen van Maxima hebben twee nationaliteiten: Argentijns en Nederlands. Beatrix heeft er weer drie: Canadees, Engels, en Nederlands. Kan je daar straks wat mee? Hee Geert.

rannie | 08-09-10 | 13:56

Zoals de achterlijke Rus altijd
vadertje Stalin nodig heeft, zo
heeft de Hollanders altijd
Beatrix en het koningshuis
nodig om te aanbidden.
Kunnen ze de tent niet
eens gaan sluiten en de
gouden koets in de Efteling
neerzetten. Dan kan het volk
er ook in rond crossen op de
zaterdagmiddag.

Willem Oltmans

strikdewepstroper01 | 08-09-10 | 13:55

tenminste één van de te bouwen nieuwe villa's lijkt bestemd te zijn voor de ouders van Maxima die 'dichtbij hun dochter' willen gaan wonen. Klaarblijkelijk wordt het in argentinië die ouwe nazi te heet onder de voeten.
Hun 3 andere kinderen wonen nog gewoon in Argentinië maar daar willen ze dan klaablijkelijk niet bij 'in de buurt blijven'

Of zouden de ander villa's voor Maxima's broers en zussen zijn?

Lijkt haast wel het standaardverhaal voor latijns amerikaanse importbruiden, eerst zelf een gegoede europeaan aan de haak slaan en dan de familie over laten komen.

nance | 08-09-10 | 13:53

Wat een zielepieten verhaal. Die keten zijn van na de oorlog. Ik zeg weg ermee. Er zijn er nog zat over. Waarschijnlijk willen de omwonenden gewoon geen nieuwbouw, samen hand in hand met anti-monarchisten. Geenstijl weer een vette -1.

Bokko | 08-09-10 | 13:52

ceeswing | 08-09-10 | 10:21
Na het lezen van uw stukje heb ik maar 1 conclusie!
OPZOUTEN MET DIE ORANJES!

lilluke halve hoan | 08-09-10 | 13:52

Speelt er niet een soortgelijke zaak op de plek waar Pieter van V en Christine wonen? ook oude boerderijen die wegmoeten voor nieuwbouw. Actiegroepen liggen daar dwars en nu blijken onlangs die boerderijen 'toevallig' deels uitgebrand

nance | 08-09-10 | 13:48

Boeiend. Half Nederland is een monument tegenwoordig. Je wordt gek van de kunstwerkjes en andere soort monumenten die ons jaarlijks nog vele miljoenen kosten ook.

Semper Pecunia | 08-09-10 | 13:45

@Zout water
Zeker een trouw Azijnbode lezer, lik maar braaf de hielen van Willem Het Waterhoofd.

BroodenSpelen | 08-09-10 | 13:41

Probeer zelf eens wat te verbouwen.

Dr Lambiek | 08-09-10 | 13:41

Weg met die stronthutten. Ziet er toch niet uit. Tegenwoordig moet alles op de monumentenlijst.

metdedag | 08-09-10 | 13:36

Wat een gruwelijk lelijke boerderijen, die zou ik ook niet op mijn landgoed willen.

shimmy | 08-09-10 | 13:27

Heel goed jongens van GS: de hele dag de azijnbode afzeiken, maar er inhoudelijk wel op teren. Ga eens journalistiek bedrijven ipv het quasi lollig hertypen van andermans onderzoek..

Zout Water | 08-09-10 | 13:23

Prinsje nooitgenoeg......

streknek | 08-09-10 | 13:20

O, o, o, wat een gezeik weer om het Koningshuis. Ten eerste gaat het niet om monumentale panden maar om panden die waarschijnlijk monumenten worden. Ten tweede is dit weer een goedkope aanval op het Koningshuis. Zielig hoor.

ProfNed | 08-09-10 | 13:18

Ben daar in de buurt toevallig een keer gaan kijken naar een huisje. Wat er staat is ook betreurenswaardig. Van mij mag het allemaal pleite.

Gijssie | 08-09-10 | 13:12

@lion@night | 08-09-10 | 12:05

Dat is heel betreurenswaardig natuurlijk, en ik ben er ook van overtuigd dat het koningshuis best haar eigen boontjes mag doppen, wat zeg ik, met hun geschatte vermogen zouden ze een gemiddelde provinciestad dagelijks te eten kunnen geven een een gratis PS3 voor iedereen. Echter, als ik zie dat de gemeente Zuid-Holland meer dan 65 ambtenaren per 1000 inwoners aan het werk heeft, dan gaat dat mijn verstand helemaal te boven. Zijn we zelf zo hulpbehoevend dat er zoveel voor ons geregeld moet worden? Maar goed, ik dwaal af. Punt blijft dat ze van mij met die ouwe schuur moeten doen wat ze willen en ik het koningshuis wel nuttig, maar overbetaald vind. Het bashen om het bashen vind ik nogal zinloos, helaas meent een grote groep newbie reaguurders, dat dat de veiligste manier is om zogenaamd naam te maken. En ik speel graag advocaat van de duivel, dat ook.

Biff Eagleburger | 08-09-10 | 13:09

Gewoon een Oranje charme offensief, want iedereen zal zeggen:
"Ze hebben gelijk, wat een lelijke naoorlogse babyboom wiedergutmach rommel"

KA-BOOM, gewoon platgooien en toekomstige monumentale landgoederen plaatsen. Denk aan de toekomst van onze jeug, die niet herinnerd wil worden aan de babyboom shit en zelf geschiedenis wil schrijven.

Zet hem op Wimlex
+1

ontlullen | 08-09-10 | 13:01

Jongens, als onze democratie -single handedly -gered wordt door de Koningin (nietwaard GroenLinks/PvdA/SP/CU), mag de Majesteit daar dan wat overtollig industrieel erfgoed voor haar zoonlief laten weghalen? Nou dan, niet zeuren dat is de Democratie.

Fred Janssen | 08-09-10 | 12:45

WTF?! Landgoed de horsten is gewoon hun eigen bezit. Zal lekker worden dat de gemeente gaat bepalen wat ik op mijn eigen terrein wel en niet doe.

Als ik een nieuw tuinhuisje in mijn achtertuin wil zetten zou ik ook kwaad worden als de gemeente zegt dat ik mijn oude tuinhuisje niet mag afbreken omdat zij het zo mooi vinden.

wolfjemidas | 08-09-10 | 12:41

Hallo proletariaat (cynisch bedoeld), wij laten toch geen afgunst of jaloezie de overhand krijgen, ja een Vinexwijk of moskee lijkt wel wat, staan ze dichter bij de 'mensen' kuch!
Gisterenavond de verontwaardigde Halsema show gezien op P&W?

lanex | 08-09-10 | 12:33

Opbrengst kan rechtstreeks in de Staatskas, kan oma weer onder de douche in het verzorgingstehuis.

Sacha_A | 08-09-10 | 12:28

Flikker die na-oorlgose hutten gewoon om, en laat die monumentenzorg de rambam krijgen met hun zorg(en).... om het nou wmlex of een ander is, heb een hekel aan figuren die op je eigen landgoed voor jouw gaan bepalen hoe jij er moet gaan wonen of wat je er mee doet...

Allardus | 08-09-10 | 12:27

Ze menen alles te kunnen maken en niemand heeft ze gekozen; hoe kunnen we met z'n allen dit toch accepteren? Die mensen hebben nog nooit een hand voor het gewone volk uitgestoken. Betalen ze eigenlijk wel belasting?

wirbel010 | 08-09-10 | 12:24

En hoe zit het met Drakensteyn. Gaat daar nou nog eens iemand royaal wonen? Met al die spiksplinternieuwe hekken en camera's moet het binnenkort losgaan: gpdhome.typepad.com/nieuwsberichten/20...

VaraKeur | 08-09-10 | 12:21

"Wederopbouw boerderijen" , die zijn dus van na de oorlog.
Moet zoiets ook al monument worden??
Gauw afbreken die domme gebouwen.
Opfikken is ook leuk.

poepie3 | 08-09-10 | 12:19

Als de politiek zo graag wil dat iedereen gelijk wordt behandeld dan zie ik hier wel een mooi project in om een statement te maken!

gozahtje | 08-09-10 | 12:18

Moet jij eens proberen om wat gaten in een monumentaal pand te boren. Breekt de pleuris uit.

De Zwijger | 08-09-10 | 12:14

En waarom geen leuke multiculti vinex wijk, het klootjesvolk van cohen heeft weer het nakijken.

Uw Verzekeringsadvis | 08-09-10 | 12:08

@ Biff Eagleburger | 08-09-10 | 11:50
Biff,
zie www.telegraaf.nl/binnenland/7590168/__...
daar staat dat gelverslindend Koninlijk instituut tegenover.
En dit vind ik nou een verwerpelijke situatie.
Als Koninlijke familie met rijkdom strooien terwijl landgenoten liggen te creperen.
Dat geld kan dus veel nuttiger besteed worden.

Rest In Privacy | 08-09-10 | 12:05

@ Haragha | 08-09-10 | 11:41

iemand die tot 3x toe zijn eigen reaguursel wil plempen, daarbij het woord 'bier' gebruikt en zelf dronken lijkt te zijn, daarbij bovendien klaarblijkelijk te lui is om te referen naar het juist reaguursel, neem ik überhaupt al niet meer serieus.

Rest In Privacy | 08-09-10 | 12:01

Wel of niet lelijk maakt niet uit het gaat om de beeldvorming. De toekomstige Koning heeft al een imago van vakantievieren en niets doen . Gaat hij zich ook nog bezighouden met vastgoedontwikkeling. Koning Harry Mens de Vierde.

Maar het zijn landgoed hij mag doen wat hij wil echter is hij gewoon een botte hork of snapt hij nu echt niet hoe je zoiets moet aanpakken. Richt een stichting op zoek samenwerking met een lokale ROC en sloop en bouw de woningen samen met wat kansenjongeren die je zo werkervaring en een diploma geeft en voila. Jij je villa's en de maatschappij zegt toffe peer die Willem. Maar hij verkiest liever een middelvinger naar z'n volk op te steken. Kap er dan gewoon mee en schrijf je uit als troonopvolger.

Hansi Hintenzeer | 08-09-10 | 11:59

Zijn die bastaards van Amsberg weer bezig?

Geen spatje Oranjebloed hebben ze in de aderen en wij maar buigen.

Proleet54 | 08-09-10 | 11:58

Nog even de rolverdeling doornemen: Bea doet de linten en adviezen bij formaties. Alex doet water, nageslacht en pils; Maxima doet de allochtonen en Petra doet de analfabeten. OK?

camff | 08-09-10 | 11:52

@lion@night | 08-09-10 | 11:37

Goodwill is nauwelijks intrinsiek te berekenen, ik zou bijvoorbeeld onmogelijk een monetaire waarde kunnen hangen aan onze installed base en ons klantenbestand. IMHO is een staatshoofd ook de PR-manager voor een land en mijns inziens doet Bea dat vrij aardig. Een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet zien we in de UK met Tampax Charles als beoogde troonopvolger. Wie zouden we hier dan moeten hebben? De MP? Minister van EZ? BZ? Rutte zou eventueel nog kunnen, maar dan moet-ie wel snel op de kut, anders wordt het ook niets.

Biff Eagleburger | 08-09-10 | 11:50

@Haragha
Last van de maandstond meisje?

camff | 08-09-10 | 11:49

Haragha | 08-09-10 | 11:41
waarom zou je die stronthutten niet tot een mooi zwembad-sauna-appartementencomplex kunnen omtoveren? Zo blijft het gebouw bestaan en kan het geexploiteerd worden.

polt | 08-09-10 | 11:49

De Oranjes +1.

brabant altijd -1 | 08-09-10 | 11:48

Ik persoonlijk vind dat deze gebouwen niet mooi genoeg zijn (kunnen zijn) om er monumenten van te maken. Dat iets oud is maakt het nog geen monument. Niks bijzonders aan, hebben er meerdere van. Dusss.... platgooien maar!

Pino-Noir | 08-09-10 | 11:45

@Haragha | 08-09-10 | 11:41
Hoe kan je wat Bea doet " inzetten voor het vaderland" noemen?? Dit incidentje staat tegenover een hele reeks aan belastingsgeldverslindende hobbyprojecten.
Subjectief gelul.

An die ARBEIT | 08-09-10 | 11:45

Pffff, wéér zo'n tendentieus Joop.nl verhaal. Ik dacht dat GS meer rechts georiënteerd was? We hebben het over boerderijen die zo'n 60 jaar oud zijn. Die hebben niks op een monumentenlijst te zoeken. Bij ons worden complete na-oorlogse wijken tegen de vlakte gegooid om er wat beters voor neer te zetten (lees: de verloedereraars weg te jagen). Daar is toch niks mis mee? Maar nee, onze prins heeft dezelfde ideeën en opeens is een oude stronthut cultureel erfgoed geworden. Hup, die sloopkogel ertegen en niet meer zeuren! PATS! BOEM! Lange leve ons Koningshuis!

Leute | 08-09-10 | 11:45

niks geen erfgoed en platteland in wassenaar. laat me niet lachen. gewoon de regels toepassen zoals die voor iedereen gelden. vraag me trouwens af wat over wat voor landgoed we het hebben als er project ontwikkeling plaats vindt. is het niet gewoon strook bos met wat huizen erin. zal met met soepsidies, belastingen en bestuurdersplaatsen te maken hebben dat het een landgoed is.

minimá-armezusvan.. | 08-09-10 | 11:45

Het huis van Oranje is zelf ook rijp voor de sloop!

René from the Café | 08-09-10 | 11:43

-weggejorist-

Haragha | 08-09-10 | 11:41

-weggejorist-

Haragha | 08-09-10 | 11:41

wat een domme/republikeinse zeikwijven hier weer. Snappen er weeeeeeer geen bal van.
De explotatie van het landgoed draait verlies en dat moet weer gezond worden. Dus weg met die verrote boerderijen en zet wat Villa's daar neer. Geld moet gemaakt worden.
Wel leuk trouwens, de belangen de Prins staan lijnrecht tegenover de belangen van de Koningin. Spannend Spannend...
Als het aan die kneuzen van republikeintjes had gelegen was Nederland allang en breed verpatst voor het laagste bedrag/uitgeleverd aan moffenland.

@lion@night
OMFG dat jij nog weet weet hoe je moet ademen. Ach, als je australian trainingpak maar goed zit en je Hollandia koud is. Dan kan het zeiken op mensen die zich wel inzetten voor ons Vaderland beginnen.

Haragha | 08-09-10 | 11:41

Trouwens, al die gemeenten en overheden die ieder varkenskot tot monument verklaren moesten ze eens een tijdje laten wonen in al die 'monumenten'. Er staat geen cent subsidie tegenover meestal en daar krijg je een berg bemoeizucht bij cadeau! Nee, monumentenzorg moest gaan over echt erfgoed en de rest: platgooien als het versleten is. Of niet zeiken over een dakkapel.

Serafijn Lampion | 08-09-10 | 11:39

@lion@night | 08-09-10 | 11:30
Laten we het even aankijken. een afwijkende mening is geen zonde, alleen moet 'ie dan wel met een onderbouwing komen.
En om die statement van het te onderbouwen moet je toch wel een creatief genie zijn...

An die ARBEIT | 08-09-10 | 11:38

@ Biff Eagleburger | 08-09-10 | 11:31
Dank voor de links, helder.

Mijn bezwaar blijkt ook uit die linkjes, het Nederlands Koningshuis is dus meer dan 4x zo duur als het Spaanse Koningshuis.
Het kan dus allemaal een stuk goedkoper.

Dat ons Koningshuis goodwill oplevert ben ik wel met je eens, maar mijn directe vraag in deze is dan, wat levert Nederland dat op in klinkende euro's.
Een goede pr-manager kan dat namelijk ook, hebben we geen miljoenen kostend instituut voor nodig.

Rest In Privacy | 08-09-10 | 11:37

Nou moeten we niet te hard zeuren over wat men noemt 'wederopbouwboerdijen'. Het gaat nu niet bepaald over werelderfgoed wat ze willen sleaupen. Bovendien, het wordt tijd dat Willempie zijn eigen broek gaat leren ophouden en zijn eigen geld verdienen. Als hij dat doet door toe te treden tot de onroerendgoedwereld, prima. Past prima bij het sfeertje, kan Harry Mens ook aanschuiven, net als meneer Paarlberg.

Serafijn Lampion | 08-09-10 | 11:36

Drie keer raaien wie er dan stiekem in gaan wonen.... Juist, de pa en ma van Maxima.

camff | 08-09-10 | 11:35

dat ding in mozambique staat nog steeds te koop.

polt | 08-09-10 | 11:33

Handen af van die antieke boerderijen. Die familie heeft al genoeg kapot gemaakt!

camff | 08-09-10 | 11:33

@lion@night | 08-09-10 | 11:21

14 EUR als ik het een beetje soepel bereken. En daar staat nog altijd een vrije dag tegenover.
www.trouw.nl/nieuws/nederland/article2...
&
statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?V...
En ik wil niet in herhaling vallen, maar er zijn genoeg kostenposten die veel meer opleveren, indien daar eens flink in wordt gesneden. Verder ben ik er wel - gevoelsmatig dat geef ik eerlijk toe - van overtuigd dat een koningshuis ons goodwill oplevert in het buitenland. Maar da's puur anekdotisch natuurlijk.

Biff Eagleburger | 08-09-10 | 11:31

@ An die ARBEIT | 08-09-10 | 11:24
de alarmbellen rinkelen weer!
;)

Rest In Privacy | 08-09-10 | 11:30

@Seraphin | 08-09-10 | 10:13 schreef: "Als zij hun zin zouden krijgen zaten we nu nog steeds in de jaren 50."

Je zou blij moeten zijn als je nog in de jaren 50 zat. Toen had de wereld nog een bevolkingsaantal die nog net sustainable was (iets van 3 miljard). Met onze 6,7 miljard nu is dat allang niet meer zo. We gaan keihard naar de klote. Toen kon een gezin rondkomen van 1 inkomen. Nu moeten pa en ma zich de tering werken en zit je met hyperende kinderen in de BSO. Ik kan nog wel ff doorgaan...

synchronicity | 08-09-10 | 11:29

Wordt tijd om paleis Soestdijk plat te gooien en er twee oude boerderijen neer te zetten

ijsklont | 08-09-10 | 11:28

@lion@night | 08-09-10 | 11:18
En al die stomme hoedjes.... ;)

An die ARBEIT | 08-09-10 | 11:25

@BRT020C | 08-09-10 | 11:08
Moio, mooi, Zwitsal-met-een-mening. En HOE is ze aan dat land gekomen? Hmmmm?
Van wie z'n centen is dat betaald?

An die ARBEIT | 08-09-10 | 11:24

prima actie van prins waterhoofd en zijn argentijnse hoer. maar dan wel per direct de koninklijke uitkering stopzetten. of liever gewoon meteen de monarchie afschaffen.

Demonische Eend | 08-09-10 | 11:24

@ Biff Eagleburger | 08-09-10 | 11:15
Benieuwd naar je berekening van € 7,- pj.

Als we naar de balans kijken staat daar bijna 90 miljoen.
Bedenk eens even wat we daarvoor kunnen doen, voor de bejaarden bijvoorbeeld die hun hut bijna niet meer uit komen/ mogen komen, omdat er 'geen budget' meer is.
In deze context gaat het om de wet der grote getallen; oftewel een jaarlijks inkomen voor de familie van 90 miljoen om dat hele instituut in stand te houden.

Rest In Privacy | 08-09-10 | 11:21

@R.B.Scott | 08-09-10 | 10:28:

een moskee zou anders wel een prima manier zijn om die royals ook eindelijk eens mee te laten genieten van de multi-culti.
Te beginnen met dagelijks kattengejank, parkeeroverlast en samenscholingen van ongure types.

Le Magic Prout | 08-09-10 | 11:19

De afgelopen jaren zijn al tig boeren vertrokken dan kunnen die paar gebouwen ook wel tegen de vlakte.

Sjeng de helle | 08-09-10 | 11:18

@ An die ARBEIT | 08-09-10 | 11:13
okay,'
maar dan ook zonder het royalty gebeuren.

Rest In Privacy | 08-09-10 | 11:18

Ze blijven de bevolking maar jennen.

Bataaf | 08-09-10 | 11:17

BRT020C | 08-09-10
Kort door de bocht helaas. Op privéterrein mag je niet zomaar een vuurwerkfabriek neerzetten om eens wat te noemen of monumentale bomen kappen. Dan ben je aan allerlei wetgeving gebonden. Maar voor sommige stronthutmenschen wordt een uitzondering gemaakt, dat deden ze een paar eeuwen geleden ook al.

Rechtsdoor Lul | 08-09-10 | 11:16

@An die ARBEIT | 08-09-10 | 11:01
U moet zuur kunnen proeven opdat u weet hoe zoet smaakt.

En-el Hak | 08-09-10 | 11:15

@lion@night | 08-09-10 | 11:10

Ja man, 7 hele pleuro's per jaar geloof ik en daar krijg ik een vrije dag voor terug, dus netto levert het me eigenlijk meer op. Ik word er persoonlijk niet heel erg gheyl van, maar er zijn nog genoeg mensen voor wie het wel veel betekent en dat wil en hoef ik ze niet zo nodig te ontnemen. En zoals hierboven al gezegd, op de schaal van geldverbrassing staat het koningshuis nauwelijks bovenaan.

Biff Eagleburger | 08-09-10 | 11:15

@DJS, Er is helemaal niets bij voor domme axestinkertjes, in je hok, boer.

BRT020C | 08-09-10 | 11:15

@ Rechtsdoor Lul | 08-09-10 | 11:07
lol@ponypark Hofstad!

Rest In Privacy | 08-09-10 | 11:14

Zo lang we die sinasappelmonarchie hebben zal het wel zo blijven.
Diepe zucht en nogmaals, Leve de Republiek en vlug een beetje,

steile helling | 08-09-10 | 11:13

En wie gaat dat betalen? *kuch*

Harrie Nak | 08-09-10 | 11:13

@lion@night | 08-09-10 | 11:06
Precies, maar ik zeg: Laat de Oranjes het zelf wel bliven doen tegen dat povere loontje, dan hebben we ook nog te lachen.
" Even geen cent te makken, maar dan anders ".
Leuke beelden als Bea voor het eerst in d'r leven de Aldi binnen loopt...

An die ARBEIT | 08-09-10 | 11:13

Niet om te trollen hoor, maar het zijn wel foeilelijke wederopbouwhutten.
Ik kan me voorstellen dat je ze zou willen slopen...

vagehond | 08-09-10 | 11:12

@ Biff Eagleburger | 08-09-10 | 11:07
Geen last van?
Wij dragen belasting af om die Barbie/Kent pakhuizen in stand te houden.

En dat druist volledig tegen mijn principes in.

Rest In Privacy | 08-09-10 | 11:10

@BRT020C dat land is niet van Beatrix, dat land is van ONS. Achterlijke zwitsal.

djs | 08-09-10 | 11:10

Kunnen we die hele familie Von Amsberg niet gewoon hun dubbele nationaliteit afpakken en ze over de grens met Duitsland trappen?

harbi | 08-09-10 | 11:10

Nederland zeikland en klaagland, bemoei je met je eigen zakenland, er is niets monumentaals aan deze boederijen ze zijn van na de 2e wereldoorlog, GEEN MONUMENTEN, Het is privéterrein mogen mensen zelf uitmaken wat ze er bouwen. Het land is van Beatrix, Margriet heeft het vruchtgebruik, gelijk heeft ze.

BRT020C | 08-09-10 | 11:08

tja, je kunt alles wel gaan bewaren. Buiten het T-huis op het landgoed is het verder gewoon ouwe waardeloze meuk.

Leiphuizen | 08-09-10 | 11:08

@ Superior Bastard | 08-09-10 | 11:01
thx!

Rest In Privacy | 08-09-10 | 11:08

De laatste revolutie in Nederland dateert uit de 16e eeuw. Daarna is er NIETS maar dan ook niets meer veranderd. Logisch dat de van Amsbergjes denken dat ze boven de wet staan. Het plebs knikt al 500 jaar ja en amen op alles wat de oranje roversclan uitvreet...

Aktivist | 08-09-10 | 11:07

Heb nog wel wat tips voor de shakin' moneymakers. Verbouw Paleis Noordeinde b.v. eens: op de eerste verdieping een pannenkoekenhuis en vlak bij de ingang een souvenirshop met Oranje-merchandise. Sloop ook de Koninklijke Stallen eens en maak daar Ponypark Hofstad van.
Sinds een paar jaar is het overheidsbeleid om alle enigzins redelijk waardevolle agrarische monumenten (verplicht) overeind te laten. Dat onze royale voorbeeldmenschen dat aan hun laars lappen zegt dan veel over hen.
De grootste stal heeft wel veel weg van een bio-industrieschuur: mag van mij ook weg. Maar die andere twee gebouwen slopen gaat toch echt een Koninklijke Brug te ver.

Rechtsdoor Lul | 08-09-10 | 11:07

Het is wel een hele domme zonnekoning aan het worden, ik ben niet tegen het koningshuis, maar wel tegen Wim Lex, ik zeg Constatijn als koning die heeft wel empatisch en een inlevend vermogen. Laten we een petitie beginnen ofzo, je schaamt je toch kapot met die bolle dikkerd en die argentijnse hooghartige jetsetslet.

Be de Laer | 08-09-10 | 11:07

Ja, als je van duitschen bloed bent en de kohohohohoning van hispanje eert, is minachting van de Nederlandse culturele erfenis niet zo raar.

wijsvinger | 08-09-10 | 11:07

@lion@night | 08-09-10 | 10:55

Ach, ik vind het wel een leuk stukje folklore, maar ze mogen wel eens met de moderniseringsbezem door de paleizen heen, dat wel. Ik kan me eerlijk gezegd drukker maken om miljardenverslindend ambtenarenapparaat, dan een koningshuis waar ik per slot van rekening nul komma nul (0,0) last van heb.

Biff Eagleburger | 08-09-10 | 11:07

@ An die ARBEIT | 08-09-10 | 11:00
Dat is een argument wat vaker gebruikt wordt, maar ik vind dat argument onzin.
Wanneer Bea 'iets' doet is dat meestal tijdens peperdure verkapte vakanties welke 'werkbezoeken' worden genoemd.
Het Koningshuis hebben we niet nodig om te investeren in handel.
Bedrijven die zich hier vestigen doen dat wegens andere motieven, zoals het gunstige belastingklimaat voor buitenlandse bedrijven en de infrastructuur én de nabijheid van Schiphol.
De bijdrage van Bea zal nihil zijn, 100% zeker is in ieder geval - zoals jij ook aangeeft - de kosten/baten analyse zeer negatief uitvalt.
Een goede pr-manager die Bea kan vervangen hoeft niet meer te verdienen dan een ton per jaar bij wijze van spreken.

Rest In Privacy | 08-09-10 | 11:06

wij vertellen de oranjes keer op keer dat zij meer hun eigen broek op moeten houden.... dan ook niet zeuren wanneer zij hun bezittingen rendabel willen exploiteren....

Juul | 08-09-10 | 11:06

Wie is die man met die duikbril en bolle wangen eigenlijk?
Hij kijkt vrolijk, zal ' ie wel een reden voor hebben....

An die ARBEIT | 08-09-10 | 11:05

Er komt een clubhuis met een stichting "de vrienden van opa" (Bilderberg).

toetanchamon | 08-09-10 | 11:05

Het wordt nu echt tijd voor de Republiek ! Viva Olanda !

Pluto644 | 08-09-10 | 11:02

Ach als dit soort monumenten gesloopt kunnen worden kunnen we vast ook het monument koningshuis slopen.

SuperTed | 08-09-10 | 11:01

'Koningklijke' Inteelt Parasieten. Wanneer pleuren die Oranjes nu eindelijk eens op?

Hanxie | 08-09-10 | 11:01

lion@night | 08-09-10 | 10:55
Driewerf hulde!

Superior Bastard | 08-09-10 | 11:01

@En-el Hak | 08-09-10 | 10:54
Hè bah, allemaal zuur op m'n scherm...
* Loog halen gaat *

An die ARBEIT | 08-09-10 | 11:01

Tjonge, nieuws lenen van de Azijnbode. GS nestelt zich in de armen van het media-establishment?

RobdeBruce | 08-09-10 | 11:00

@lion@night | 08-09-10 | 10:55
Je hebt gelijk dat ten eerste, maar Bea doet wel IETS. Niet veel, maar zo af en toe wil ze zich nog weleens inzetten voor doelen die ook ons dienen, door bijvoorbeeld te zorgen dat bepaalde bedrijven zich vestigen in ons kikkerlandje.
Ik zou zeggen: Kosten-baten rapport op laten maken, aftreksommetje uitrekenen en dan eens kijken wat ze eigenlijk waard is. Geef d'r dan een salaris van 2000 netto in de maand boven op de gemaakte kosten en klaar.
Zal ongeveer een besparing zijn van 90% denk ik zo....
Natuurlijk wil ik daar wel weer een percentage van, voor het bekokstoven van dit meesterlijke plan... En die boot, die wil ik ook...

An die ARBEIT | 08-09-10 | 11:00

@ Napeauleon | 08-09-10 | 10:40
Klopt, het is allemaal afgunst en jaloezie op onze macht....

Wim-Lex | 08-09-10 | 10:59

De brief van het koninklijk huis zoals bij de VK staat is erg overtuigend moet ik zeggen. Er stond een hele serie boerderijen maar nu kan er commercieel gezien nog maar 1 uit. Zoals andere reaguurders al aangeven, zo bijzonder zien die boerderijen er (mijn inziens) ook weer niet uit, de bulldozer erover, en genoeg cash innen om het landgoed een aantal jaren zonder belastinggeld te kunnen bekostigen...

germ | 08-09-10 | 10:57

@En-el Hak | 08-09-10 | 10:54
Geheel volgens pvda receptuur welke naar die zandbanken geëxporteerd is.

Sliptong | 08-09-10 | 10:57

@ De Gooise Matras | 08-09-10 | 10:50
Straks misschien wel,
als Amalia op kamers gaat.
;)

Rest In Privacy | 08-09-10 | 10:56

maxima zal wel achter die huizen plannen zitten die willempie a is daar toch echt niet bijdehand genoeg voor. er zijn al huizen in argentinie , mozambique, nu wassenaar.in argentinie woont broer van max in dat huis, en pa en ma zullen er ook wel zitten want die woonde in een huisje boven een winkeltje , dochter max heeft dit geregeld . nog even kan willempie elke dag koffie drinken in een villa die op de horsten staat met zijn schoonouders. en het klootjes volk maar zwaaien met vlaggetjes langs de weg als ze langs komen in die gouden koets. wat is die maxima toch een leuke vrouw.nou ze hebben het goed voor elkaar met onze belasting centen, afschaffen die peperdure poppenkast en wel zo vlug mogelijk. gewoon een president van de republiek nederland voor een salaris en klaar.

bekijket | 08-09-10 | 10:56

@ Biff Eagleburger | 08-09-10 | 10:49
Ik zal nooit vergeten dat ene moment dat half oud Den Haag was uitgelopen en jankend voor het ziekenhuis stond waar Bea op dat moment lag.
Ik vind het triest.
Ik kan geen enkel respect opbrengen voor dit Koningshuis. Het staat veel te ver van de bevolking af (een bewuste keuze van die familie).
Neem dan een voorbeeld aan het Spaanse Koningshuis welke veel dichter bij de bevolking staat. De Spaanse voetballers stonden gewoon in trainingspak en voetbalshirt bij de Koning na de WK finale, maar bij Bea kom je er op die wijze niet in.
Protocollen.

Het Koningshuis hier is outdated, nutteloos, een ernorme kostenpost en totaal overbodig.
Des te eerder dat hele Royal poppentheater is opgedoekt, des te beter.

Rest In Privacy | 08-09-10 | 10:55

Met zijn opleiding watermanagement zal hij zelf wel de vijvers ontwerpen. Kan schoonpapa, middels een radiografisch bestuurbaar vliegtuigje, er miniatuurtjes van kritisch volk in werpen.

wijsvinger | 08-09-10 | 10:54

WA en Max hebben behalve hun uitkering NIETS met Nederland. Dit sprookje kost ons jaarlijks 220.000.000 opgebracht door het werkende deel van ons land. Maar als WA en MAX aan de macht komen gaan ze echt los. Er zijn hielenlikkers genoeg die dit garanderen. Terwijl er geen meerderheid is voor het koninklijk huis. Onroerend goed en belastingconstructies is hun specialiteit en hoe hebben ze dat geld verworven? Wie weet dat?

Dr Lambiek | 08-09-10 | 10:53

@Napeauleon | 08-09-10 | 10:43
Tsja, sommige leven jaren op die jaren op zijn manier en houden er niks aan over, de meesten komen er, helaas, uiteindelijk minder goed vanaf...
* Klopt af *

An die ARBEIT | 08-09-10 | 10:52

*Idee voor ZKH WimmieLexie in de Ideeënbox doet*
Misschien kunnen ze hetzelfde doen met Paleis Soestdijk en bij behorend landgoed. Die ouwe schuur wordt toch niet meer gebruikt.

De Gooise Matras | 08-09-10 | 10:50

Niet te moeilijk doen over "nep"monumenten.. Maar ik ben wel van mening dat als er geld verdiend wordt aan die villa's. (En dat wordt er). Dat dat geld direct de staatskas in moet...

Neosje | 08-09-10 | 10:49

@lion@night | 08-09-10 | 10:37

Ha! Het koningshuis is een steun voor heel veel oudere mensen. Lees de Libelle maar eens. En als het daar in staat, dan is het waar.

Biff Eagleburger | 08-09-10 | 10:49

Als we in Nederland elk gebouw dat vroeger gebouwd is als monument willen bewaren komt Nederland vol met bouwvallen te staan.
De bulldozer er over.

aquarius | 08-09-10 | 10:47

@Fijnstoffer 10:37
Een vakantievilla voor Jorge, gelijk een landingsbaan aanleggen en een hangar voor zijn vliegtuig.
En een privepiloot is ook zò geregeld...

necrosis | 08-09-10 | 10:47

Die feauteau blijft hilarisch! LOL!

Ashtrey | 08-09-10 | 10:43

Trouwens, kan me allemaal niet rotten.

Bart Chabot heeft een gezwel in zijn kop, daar baal ik pas van.

Napeauleon | 08-09-10 | 10:43

Nee hoor, de oranjes zijn geen geldwolven. Het wordt tijd om de hooivorken uit de kelder te halen.

djs | 08-09-10 | 10:42

Wim-Lex | 08-09-10 | 10:36
Het went.
Niet vergeten die kelders onder die hutjes van de bouwtekeningen te laten halen he?
Nadat ze gemaakt zijn uiteraard.

Napeauleon | 08-09-10 | 10:40

Kan WimLex niet lekker gaan bouwen in Pakistan?
Daar is genoeg water om te "managen".
Doet hij ook een keer wat nuttigs.....

necrosis | 08-09-10 | 10:38

Nou, nou zo mooi zijn die 'monumentale boerderijen' ook weer niet. heb het gevoel dat op vandaag Nederland elk gebouw wat ook maar een beetje authentiek is, of ouder dan 100 jaar oud is op de monumentenlijst wil zetten!

Jimi H. | 08-09-10 | 10:38

jamaar dan wel gewoon belasting betalen en geen koninklijkroyale uitkering meer trekken.

cabbit | 08-09-10 | 10:38

Commercieel exploiteren. Wat betekent dat precies, Prins Pils?
Er 5 á 7 miljoen per stuk voor vangen, maar eerst laten bouwen op kosten van de gemeenschap, zeker?
Waarom zo diep in het vastgoed? Is watermanagement niet druk genoeg?
Of moet de papa en familie van Maxima gehuisvest worden?

Fijnstoffer | 08-09-10 | 10:37

@ Biff Eagleburger | 08-09-10 | 10:27
Het Koningshuis is een nutteloos geldverslindend instituut en kost de economie enkel geld.
Daarnaast de priveleges die zich men toeëigent zijn ridicuul.
Terecht dat het Koningshuis gebashed wordt.

Rest In Privacy | 08-09-10 | 10:37

Door dit soort kwesties is de Russische revolutie ooit begonnen. We lopen een eeuw achter op dat land.

Bakito | 08-09-10 | 10:36

Ik word zo moe van dat zeurende voetvolk....

Wim-Lex | 08-09-10 | 10:36

Makkelijk speculeren met andermans geld en zelf de winst opstrijken. Het waren boeven het zijn boeven en het blijven boeven. Misschien dat Holleeder nog een paar pandjes voor wimlex heeft, kunnen ze op hetzelfde niveau zaken doen.

casino | 08-09-10 | 10:36

nu lees ik dat de RVD stelt dat men geen winst wil maken maar dat het nu wel verliesgevend is, het is verliesgevend omdat men niet marktconform heeft gehandeld qua vraagprijzen en daar tegenover dito onderhoud heeft gesteld... dan had het er vele malen beter bij kunnen staan... maar eerlijk gezegd heeft men onder Juliana en ik meen Margriet er totaal niet naar omgekeken.als ik het goed heb hadden de kinderen van Margriet toen ook interesse om het anders en beter te gaan doen en om daar te wonen .. maar druk door de media weerhield men.. reden was omdat men de bestaande pachters eruit wilde knikkeren ten gunste van die kinderen.. jah dat was toch wel iets te zout... de bestaande pachters zijn nu allemaal op leeftijd eof al weg in sommige gevallen en het contract zou daarna vervallen..

Baron de laclou | 08-09-10 | 10:35

@Dreverhaven | 08-09-10 | 10:27,
Tot een paar jaar geleden zat er ook een goed bedrijf in de twin towers. Maar er was al een contract voor een moskee op die locatie dus hebben ze een paar vliegtuigen gecharterd.

(om even het niveau van jouw complot-theorie aan te geven)

Joost Maghetweten | 08-09-10 | 10:35

Toen de Horsten gekocht werd stonden de boerderijen nog niet op de monumentenlijst en mocht dus verwacht worden dat ze op termijn gesloopt zouden kunnen worden. Als de gemeente Wassenaar nu met plannen komt om ze alsnog op de monumentenlijst te zetten mag de eigenaar daar vanzelfsprekend tegen protesteren.
Daarentegen is het argument om daar drie villa's neer te zetten voor de verkoop omdat het landgoed niet rendabel te krijgen is volslagen kul. De familie wilde een huis met een tuin die groot genoeg was om nieuwsgierig volk op afstand te houden. Zo'n tuin is nooit rendabel; vraag maar bij de reaguurders met tuinen. Voor je privacy moet je wat over hebben. Dat er nu plotseling een lap van die tuin met oude boerderijen erop verkocht moet worden voor woningbouw met winstoogmerk is een verkeerd signaal. Die drie villa's zullen ongetwijfeld ook elk een behoorlijke tuin krijgen, zodat "het volk" nu toch weer dichterbij komt.

Als die ongetwijfeld niet meer gebruikte boerderijen bij mij in de tuin stonden én dreigden op de monumentenlijst terecht te komen, zou ik ze overigens ook slopen. Geen ambtenaren die op dienstreis even moeten komen inspecteren over de vloer a.u.b.!

Synecdoche | 08-09-10 | 10:34

Lekker lopen zeiken weer.
Krijgen ze een salaris van de staat: Niet goed.
Proberen ze op een andere manier geld te verdienen, is het ook niet goed.

Wat een gelul, al dit om iedere andere Nederlander ging dan was het niet eens in de krant gekomen. Ook lekker goedkoop om te zeggen dat de RVD dit voor hen heeft geregeld. Voor ons valt die bewering niet te controleren, maar Brusselmans heeft weer gescoord.
En verder zien die boerderijen er nou niet echt uit alsof ze geconserveerd moeten worden, eerder alsof ze rijp zijn voor de sloop. De hele monumentenzorg kan van mij ook meteen gesloopt worden.

Joost Maghetweten | 08-09-10 | 10:32

een villa voor paps Zorreguita en een villa voor mams van Oranje!

schweinhaxe | 08-09-10 | 10:32

-weggejorist-

TheHairdresser | 08-09-10 | 10:31

Overigens ben ik ook voorstander van een republiek. Eerst alle uitkeringen terugvorderen, bezit afpakken en de hele adel afschaffen.

doe nog eens | 08-09-10 | 10:30

Keauninghös is vaut.
Oranje Gleuf en nageslacht -wegjorissen- s.v.p.
REPUBLIEK !
REPUBLIEK !
REPUBLIEK !

Mijn excuses voor de caps, maar een dergelijke statement behoort samen te gaan met de nodige expressiviteit.

Courage78 | 08-09-10 | 10:29

Weg met die Ot & Sien troep en als de wiedeweerga een paar villa's neerplempen voordat er een aanvraag wordt ingediend voor het bouwen van een moskee.

R.B.Scott | 08-09-10 | 10:28

Tsja, 'WIJ' willen die clowns blijkbaar, helaas.
Overigens ben ik van mening dat Nederland weer een republiek moet worden.

vliegende knorrepot | 08-09-10 | 10:28

Waarom gaan de hanekammen en ander ongewassen werkschuw tuig deze peophutten niet kraken? De geur is alvast een enorm voordeel.

Inspektor Gurkenfick | 08-09-10 | 10:28

.. sommige dieren zijn nu eenmaal meer gelijk dan de anderen.

Jan Passant mk2 | 08-09-10 | 10:28

Maar het is lekker populair hè, het koningshuis bashen. Cheert is tegen, dus wij lopen gezellig zonder eigen mening achter hem aan, met z'n vlaai.

Biff Eagleburger | 08-09-10 | 10:27

Voor het geld dat nodig is voor het slopen van de boerderijen en het bouwen van drie villa's, kunnen ze de twee boerderijen ook opknappen en exploiteren. In die omgeving betalen idioten veel geld voor bivakkeren in de natuur, daar is geen villa voor nodig, die heb je daar namelijk al genoeg.

doe nog eens | 08-09-10 | 10:27

Papa Zorreguita (altijd -5)

Einde van de Domheid | 08-09-10 | 10:27

Tot een paar jaar geleden hadden een paar boeren daar een redelijk bedrijf. Toen is bewust het pachtcontract niet verlengd om de boerderijen te laten verkrotten.

Dreverhaven | 08-09-10 | 10:27

www.telegraaf.nl/binnenland/7588918/__...
Met foto's. Mooie karakteristieke gebouwen. Zonde om te slopen.
Wat baal ik soms van die GS cultuurbarbaren.
Stelletje narcististen (die cultuurbarbaren op GS bedoel ik).

Denkt Na | 08-09-10 | 10:27

@ James Lastig | 08-09-10 | 10:15
Vraag is in hoeverre dat onderzoek waaruit dat percentage is gekomen representatief is.
Houd zo'n onderzoek onder 55+ en dat zal de uitslag zijn inderdaad.
Onderzoekuitslagen kun je manipuleren.

Rest In Privacy | 08-09-10 | 10:26

Pri-ma!

Iedere uitkeringsgerechtigde die meer dan xx.xxx,= bijverdiende wordt toch gekort?
Laat Wim en Max alvast een beetje wennen aan het zelfredzaam-zijn.
En zet lekker die uitkering stop.

Onder die voorwaarde: láát ze.

Ouwe Gek | 08-09-10 | 10:26

Adel of niet, ze zijn gewoon grootgrond bezitters die doen en laten wat ze willen. Da's prima. En zij hebben het tenminste begrepen: De overheid is er voor ons, wij zijn er niet om de overheid te dienen.
Goed voorbeeld...

buurvanurk | 08-09-10 | 10:26

Tsjaaa, daar zou mijn schoonmoeder ook niet in willen wonen.

Dropke | 08-09-10 | 10:26

Landgoed de horsten staat nu niet bekend als vooruitstrevend, de bestaande huurders/pachters zaten weliswaar voor een relatief laag bedrag in het landgoed.. echter onderhoud en veranderingen waren niet een populair item bij de verhuurder .., een uiterst conservatief beleid waarbij panden ronduit verpauperde . Ben in meniggeen binnen geweest .. en dan schrik je van het achterstallige onderhoud. Maar nu zie je dat als de familie zelf wat wil.. het allemaal mogelijk is .. tot aan nieuwbouw aan toe .. ten gunste van (vul zelf maar in)

Baron de laclou | 08-09-10 | 10:26

Speculeren met belastinggeld ter meerdere eer en glorie?

Nu ben ik het zat. Stop maar met het koningshuis.

Vogelbeest | 08-09-10 | 10:26

Gaan die lui nu hun koninklijke relaties misbruiken om dergelijke privileges af te dwingen? Lijkt me nogal oneerlijke concurrentie.

frickY | 08-09-10 | 10:26

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat ze de ouders van Maxima in een van die villa's willen parkeren. Ach ja, hebben die ook een gezellige oude dag.*kuch*.

munchener freiheit | 08-09-10 | 10:26

Tijd: Verkeerd!
Plaats: Verkeerd!
Maar die achterlijke gewoonte om iedere geitenschuur (tot op ieder raampje) intact te moeten houden ook al wil je er met 6 kinderen in gaan wonen moet eens op de helling.

Einde van de Domheid | 08-09-10 | 10:25

De prinsesjes moeten toch een neukhonk hebben voor over een jaartje of tien...

MichieldeMuiter | 08-09-10 | 10:25

@ kleingrutter | 08-09-10 | 10:15
Eensch!
Volgens mij heeft An die Arbeit nog wat op voorraad liggen waarmee die wens in een keer uitkomt.
;)

Rest In Privacy | 08-09-10 | 10:24

Het volk heeft nu eenmaal (vanuit eigen behoefte) iemand/iets boven zich nodig.
Zelfstandigheid en vrijheid zijn helemaal geen sexy waarden in NL. Jammer.

Denkt Na | 08-09-10 | 10:23

een bouwproject van 14 miljoen.
Natuurlijk, groot begrotingstekort in NL, maar voor de Koninlijke familie gelden andere zaken.
Belastingpot blijven leeg trekken voor hun exorbitante royalties om er vervolgens wat huisjes mee te bouwen.
Land in crisis, zonder kabinet, maar hé Bea, wat moakt het uut, nietwaar?
Gewoon die kudtboerderijen tegen de vlakte, want wij zijn de Koninklijke familie en staan boven jullie, plebs.
Als wij willen bouwen, doen wij dat.

Des te eerder dat Koningshuis is opgedoekt, des te beter.
Nutteloos instituut.

Rest In Privacy | 08-09-10 | 10:23

Als deze oude stinkende boerenschuren op je eigen erf zouden staan dan zou je ook direct een sloopvergunning indienen. Dergelijke stinkhutten horen natuurlijk ook helemaal niet in de buurt van Wassenaar te staan maar in Drente. Ik geef dit keer onze kroontjesprins groot gelijk.
Dit land wordt steeds meer een land van zeikerds: als ook maar iemand iets wil dan moet de vooruitgang weer worden getorpedeerd. Zijn we soms al overgenomen door de islamieten?

langsdekant | 08-09-10 | 10:22

Ja, laten we alle oude gebouwen bewaren. Dat is echt handig.

John McClane | 08-09-10 | 10:22

Oh wat was die Maxima zo leuk toen ze net in Nederland aankwam. Jesus wat een monster heeft die Willem in huis gehaald. Bah!

George Soros | 08-09-10 | 10:22

opzouten met die oranjes, opzouten met die oranjes, opzouten met die oranjes, opzouten met die oranjes, opzouten met die oranjes, opzouten met die oranjes,opzouten met die oranjes, opzouten met die oranjes, opzouten met die oranjes enzv.

ceeswing | 08-09-10 | 10:21

Geld verdienen zou nu niet bepaald prioriteit 1 moeten zijn voor deze folkloristische regentenkliek.

Superior Bastard | 08-09-10 | 10:21

Ik zie het probleem niet.....

ijsklont | 08-09-10 | 10:21

Speculeren kun je leren!

Conan de Rabarber | 08-09-10 | 10:20

Zeg wat je wilt over de Fransen, je hebt waarschijnlijk gelijk, maar wat betreft het net niet goed scheren van koninklijke uitvreters hebben ze volkomen gelijk

Bokito ergo sum | 08-09-10 | 10:20

Ach, die arme Ranjetjes, die moeten toch ook wat verdienen? Het is toch niet alsof ze de zakken al tot de rand toe gevuld hebben m.b.v onze belastingcenten?
Offuh, heb ik de slaap nog niet uit...?

An die ARBEIT | 08-09-10 | 10:19

Wat een gelul over een paar ouwe kutschuren. De monumentenmaffia mag van mij ter plekke afsterven en ontbinden. Leve de vooruitgang.

Biff Eagleburger | 08-09-10 | 10:19

Het zijn Peophutten, geen stronthutten...

Inspektor Gurkenfick | 08-09-10 | 10:18

Laat ze toch Max zal toch ook wel poen hebben.

Braakbal | 08-09-10 | 10:16

De arrogantie ten voeten uit.
Afschaffen van het koningshuis is de enige oplossing om van dit soort machtswellustelingen af te komen. Ze dienen geen enkel nut.

kleingrutter | 08-09-10 | 10:15

boeiuh

Rest In Privacy | 08-09-10 | 10:15

@Sir EnemA | 08-09-10 | 10:13
Succes met uw dakkapelletje, omdat u de zolder als bed-and-breakfast wil verhuren. Heeft u die vergunning al aangevraagd?

kapotte_stofzuiger | 08-09-10 | 10:15

Dat is pech, stronthut weg

pim033 | 08-09-10 | 10:15

En nog steeds vind 71% van het klootjesvolk het koninklijk huis helemaal geweldig.
Wat een bananenmonarchie!

James Lastig | 08-09-10 | 10:15

Dat exploiteren van villa's vind ik wel vreemd, maar het platgooien van een paar oude onbewoonde boerderijen vind ik dan weer geen probleem.

Zlat | 08-09-10 | 10:15

Leve de republiek!

Yitsan | 08-09-10 | 10:14

*letter r zoeken gaat*

Zeeschuimer | 08-09-10 | 10:14

Kunnen die lui niet terstond uitgezet worden naar, zeg, Argentinië?
Laten ze daar maar de beest uithangen, daar is men wel wat gewend

Tobi | 08-09-10 | 10:13

He GS, doe niet zo SP. Er moet vanaf nu gewoon weer geld verdiend worden in NL.

Sir EnemA | 08-09-10 | 10:13

Wat een afzichtelijke krotten. Terecht dat die gebulldozerd worden en dat er iets mooi wordt neergezet. Geitenwollensokken dragene, muntthee drinkende veganisten moeten niet miepen over "monument dit" en "erfgoed dat". Als zij hun zin zouden krijgen zaten we nu nog steeds in de jaren 50.

Seraphin | 08-09-10 | 10:13

Verbouw die boederij, gooi hem dan in de verkoop.

Zeeschuimer | 08-09-10 | 10:13

offtopic... blokkeer die 4channers even. De Toppers sectie bij dumpert was anders altijd wel interessant maar meerdere dagen hetzelfde in de toppers lijst..

Hatsaflatsa | 08-09-10 | 10:13

Raar dat een volk zich laat strikken om de hobby's van één familie te willen bekostigen.

Stroopdoos | 08-09-10 | 10:12

Leuk he, zo'n middeleeuws staatshoofd in de 21e eeuw.
Dag burger!

kapotte_stofzuiger | 08-09-10 | 10:09

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl