Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tbs-verkrachter wellicht vrij door internetfoutje

vrouwe_justitia.jpgRechterlijke macht en internet, dat mixt niet lekker. In een stukje transparantie naar de burgers toe is ooit Rechtspraak.nl in het leven geroepen. Vonnissen van rechtszaken in Nederland zijn daar door iedereen in te kijken. Top. Maar dan moet je natuurlijk niet zo'n vonnis een dag te vroeg online knallen. Even vergeten de publicatiedatum aan te passen, whoepsie! Dat submit-foutje kan dus wel aangerekend worden als vormfout, als het even tegen zit. Nu gaat het om een verkrachter van een 13-jarig meisje die broodnodig achter slot en grendel moet in een zwaar beveiligde Tbs-kliniek, dus waar hebben we het over? Uit het vonnis: "De man heeft het meisje op zeer brute en gewelddadige wijze ontvoerd en verkracht. Hij was op dat moment geobsedeerd door rape- en geweldfilms en wilde het meisje dingen aandoen die in deze films voorkomen. Dankzij de rustige houding van het meisje is het niet zover gekomen." En ook: "Uit onderzoek bij het Pieter Baan Centrum is gebleken dat hij een autistische stoornis heeft en een zwakke identiteitsontwikkeling. Hij vertoont ‘thrill seeking’ gedrag en heeft dwangmatige en antisociale trekken." Komt hij door een vormfout vrij, dan wachten we gewoon tot de verminderd toerekeningsvatbare man met het agressieve karakter weer een tiener kapot maakt. Kwestie van tijd. Maar goed, gewoon een foutje. Kan gebeuren. We moeten van vrouwe justitia ook niet de efficiëntie van georganiseerde misdaad verwachten. Tot zover GeenStijl CrimeWatch. We antedateren!

Reaguursels

Inloggen

En dan maar gek vinden dat "gestoorde" nederlanders uiteindelijk het heft in eigen hand nemen om hun kinderen te beschermen? en die worden wel gewoon veroordeeld want HO EVEN: JE KINDEREN BESCHERMEN TEGEN EEN MEEDOGENLOZE, VERKRACHTENDE PSYCHOPAAT IS FOUT!

matias | 02-09-10 | 12:23

Zucht... justitie in nederland... Het recht dan maar in eigen hand nemen in zo'n geval. Ze maken het er naar.

snap_shootert | 02-09-10 | 11:51

Dat justitie zich zo laat bespelen met dingetjes die niets met de zaak te maken hebben. Triest!

Da was ik nie... | 02-09-10 | 09:27

Het is veel te ver doorgeschoten als deze man om zo'n flutreden vrij zou komen. Als je nou toch gewoon met de harde bewijzen kunt aantonen dat hij het heeft gedaan, dan zou je toch redelijkerwijs verwachten dat elk detail-achtig gekruidenier daaromheen een kleinere invloed hoort te hebben? Het lijkt anders te zeer dat dit soort ambtenarij hetgene is wat minstens net zo belangrijk is als een mensenleven en dat is het echt niet.

Pteranodon | 01-09-10 | 23:35

Hopelijk pakt deze onmensch de volgende keer de dochter van Vrouwe Justitia. Misschien gaat ze dan anders denken over vormfoutjes.

Mike Gaatjeniksaan | 01-09-10 | 23:22

"Een eerdere poging tot verkrachting acht de rechtbank niet bewezen. Er zou volgens de rechtbank wel sprake kunnen zijn van mishandeling of poging tot ontvoering, maar dat was niet tenlastegelegd."

Pardon???? was niet tenlastegelegd???

Officier van justitie mett hoogmoedswaanzin . . . . . .

Thickhead | 01-09-10 | 18:32

Waarom zou deze persoon vrij komen. Het vonnis is al geveld, alleen nog niet aan hem uitgereikt. Verdachte wordt door deze daad niet in zijn rechten geschaad. Case closed!

de oude nar (5) | 01-09-10 | 18:10

Waarom geven ze niet gewoon zijn naam vrij?
een 23 jarige P van E klinkt zo vaag en kan iedereen zijn

Abrahammes | 01-09-10 | 17:13

Heel zuur dit

WeesFatsoenlijk | 01-09-10 | 16:42

Feit is juist dat Nederland relatief zeer coulant is ten aanzien van vormfouten van het OM. Je komt als verdachte echt niet zomaar vrij. Maar owee, als GS een gerucht van een nietsezeggend advocaatje plaatst die in het belang van zijn cliënt wat onzin vertelt, dan leven we ineens weer in een bananenrepubliek....

Gelukkig gaat Geert Wilders echt wat aan die geruchten over vrijgelaten misdadigers doen!

griek1 | 01-09-10 | 15:07

Is het dan echt aan ons burgers,om onze dochters te beschermen?

Waarom krijgt zo'n debiel niet levenslang? En liever nog de doodstraf?

KOTSMISSELIJK VAN ZULKE FIGUREN

henkie jwt | 01-09-10 | 14:48

Ariel | 01-09-10 | 12:32
Als u al een promovendus bent, dan is dat in de weetnietkunde.
U roept maar wat. Niemand verdient verkracht te worden, ook niet bijna niemand.

Een succesvolle manier om genen door te geven? Meer kans op bevruchting?!
Abjecte nonsens. Vruchtbaarheid wordt door andere factoren bepaald, niet door seksuele dwang, halve zachte.

Dat slachtoffergedrag en dadergedrag iets met elkaar van doen hebben is juist, maar heeft werkelijk geen barst te maken met de ouders die niet voor hun kinderen vechten of wat u dan ook uitbraakt.

Le Penseur 2010 | 01-09-10 | 14:34

En toch vind ik je stukjes erg persoonlijk allemaal Quid. Teveel quasi leuk schrijverij. Slaat niet aan. Bij mij in ieder geval. Ik had hier een wat plempsel van intellect verwacht. In plaats van emmers legen. Dat is te makkelijk.

Bram de emmer | 01-09-10 | 14:20

Als ik die vader van dat meisje was had ik ook even een vormfoutje gemaakt.

latex | 01-09-10 | 13:23

Is toch allemaal helemaal normaal in dit apenland, ik kijk er niet eens meer van op. Op naar het volgend slachtoffer en dan maar en hopen dat het niet jouw kind is.

C.Mill | 01-09-10 | 13:14

Hoe kan die advocaat 's nachts nog goed slapen wetende dat hij straks een gestoorde gek vrij heeft laten komen op basis van een vormfout, terwijl overduidelijk is dat dat stuk ongeluk zijn leven lang weg zou moeten rotten achter tralies. Vrijspraak op basis van vormfouten moet per direct afgeschaft worden of in ieder geval sterk aangepast zodat zoiets nooit kan gebeuren. Diep triest dit. En dan gewoon zonder blikken en blozen verkondigen dat ze bekijken of de uitspraak nietig verklaard kan worden. Smijt die advocaat svp ook meteen in de bak. Van die gestoorde gek kun je zijn daden nog begrijpen (wat absoluut geen excuus is voor strafvermindering, gewoon levenslang opsluiten) maar dat iemand die bij zijn volle verstand is hier achter kan staan dat vind ik nog vele malen erger. Wat een verrot rechtssysteem hier.

Toontje Larger | 01-09-10 | 13:12

Mijn zusje is 13 jaar en zit op school in Ossendrecht en moet dus langs al die donkere bospaadjes fietsen.
Bedankt justitie, voor het creëren van een veiliger samenleving!

Swikkelaar | 01-09-10 | 13:12

@Bastard, aan jouw kant van de lijn had ik waarschijnlijk het zelfde willen denken over mij zelf. Maar nee, ik ben promovendus en weet heel goed waar ik het over heb, helaas zijn het niet mijn theorieën, een beginnende geïnteresseerde kan gewoon eens met Baker beginnen. Een mannetje? Wie zegt dat ik een mannetje ben? En miezerig? Goed potig ben ik niet.

Ariel | 01-09-10 | 13:10

Met het verkeerd scrijven van een datumpje is toch niet ineens de onschuld van de man bewezen?
Ieder weldenkend mens zou zo'n foutje rechtzetten en doorgaan tot orde van de dag. Een advocaat niet. Die dienst namelijk niet de rechtsgang.
Heeft die advocaat wel dochters?

Lampelul | 01-09-10 | 13:00

Ariel | 01-09-10 | 12:53
Iets zegt mij dat u eigenlijk maar een miezerig mannetje bent dat zich virtueel uitleeft door zelfreflectie toe te passen op zelfbedachte theoriën.
Maar dat is slechts een aanname natuurlijk.

Superior Bastard | 01-09-10 | 12:59

Ariel | 01-09-10 | 12:53 Het is je vergeven. Ik heb Darwin altijd nog liever dan 'Gods wil'

Understatement | 01-09-10 | 12:58

Een meisje die ... vormfout

Brasem | 01-09-10 | 12:58

helemaalnicks | 01-09-10 | 12:44 Er staat dat hij daarnaast ook dwangmatige en antisociale trekken vertoont. ik denk dat daar meer op gedoeld wordt met 'psychopatisch'. Maar je hebt een punt.

Understatement | 01-09-10 | 12:54

@Understatement True, Darwin werkt niet meer bij de mensheid, maar daarom zie je de symptomen nog wel bij individuen. Zit natuurlijk ook een beetje te trollen :)

Ariel | 01-09-10 | 12:53

Ariel | 01-09-10 | 12:32 Je kan Darwin ook iets te ver doordrijven hoor. De 'moderne' mens is al een tijdje bezig met devolueren, survival of the fittest (= best aangepaste, niet sterkste) geldt niet meer, want de mens is gewoon een ontzettend zwak wezen en wordt steeds debieler. Deze autistische idioot die in plaats van afkeer (zoals normale mensen) een verlangen om het zelf ook te proberen voelt bij het zien van die walgelijke films, is daar maar één voorbeeld van.

Understatement | 01-09-10 | 12:46

Ik heb een autistische stoornis. Hoe durft de rechterlijke macht dit als excuus op te werpen voor verkrachten. Ik huiver ervan. Autisme is geen `niet helder kunnen denken` stelletje lutsers. Dit is echt om te janken zo slecht. Hoe kan autisme in hetzelfde rijtje als psychopathisch terecht gekomen zijn, dat is te ziek voor woorden. Aan alle meisjes: Ik heb wel een autistische stoornis, en heb hier ook last van, maar wees alsjeblieft niet bang dat ik je daarom zal verkrachten. Autisme is niet hetzelfde als niet toerekeningsvatbaar.

helemaalnicks | 01-09-10 | 12:44

Ongelofelijk dat een veroordeling op een dergelijke vormfout spaak kan lopen. Zou er dan geen enkel helder licht zijn in die kringen die de invloed van dit soort verneukeratieve detailfoutjes aan de kaak wilt stellen?
Het zal niet de eerste keer zijn dat een antisociale persoon danwel psychopaat nog een keertje kan terugvallen in oud gedrag.

De Gooise Matras | 01-09-10 | 12:40

@Heau even
De natuur zit vuil in elkaar, de meeste mensen kunnen die waarheid niet aan. Iedereen komt voort uit tenminste een aantal verkrachtingen, het zit dus bij iedereen in de familie. Het is een succesvolle manier om de genen door te geven, dat blijkt ook wel dat een verkrachtte vrouw een grotere kans heeft om zwanger te raken. Bedenk daarbij dat uit een onderzoekt bleek dat seriemoordenaars veel beter dan normale mensen instaat bleken om een verkrachtingsslachtoffer te herkennen, gewoon aan de manier waarop ze liep. Er is dus iets aan bepaalde slachtoffers dat jagers aantrekt, naar mijn idee gewoon een stukje Darwin. Echter, de subjectieve persoonlijke betekenis van 'verdienen' is iets dat je toekomt als reactie op je eigen acties, in die zin verdient een vrouw of meisje het natuurlijk bijna nooit om verkracht te worden, dus oké neem ik terug.

Ariel | 01-09-10 | 12:32

FU**>*K SYSTEEM HIER IN NL

mister s | 01-09-10 | 12:25

Dit is geen vormfout. De advocaat roept dat het een vormfout is. En we weten, die roepen van alles om hun cliënten zo goed mogelijk bij te staan. Belangen van verdachte zijn niet geschaad en het verandert niets aan het vonnis.

pitcher18 | 01-09-10 | 12:24

@Ariel 12:17 Het blijft maar doorgaan... Zeg vrind, praat alsjeblieft niet over zaken waar je klaarblijkelijk geen kaas van hebt gegeten. Zoveel onzin, man man man.

Ashtrey | 01-09-10 | 12:21

@kleingrutter onzin, veel CEO's vertonen trekjes van psychopathie, in de sociologie wordt het zeker wel gezien als overlevingsstrategie. Dan hebben we het althans over een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis, psychopathie is geen diagnose. Daarnaast is er dus geen medicatie voor en heeft het ook niks te maken met psychotische of gestoorde mensen.

Ariel | 01-09-10 | 12:17

@Ariel | 01-09-10 | 12:06
Ik ben het met je eens. Ik hoop het nooit mee te maken, maar als er iemand ongevraagd met z'n poten aan mijn dochter(s) zit, dan handel ik het vonnis zelf wel af. Ik heb totaal geen vertrouwen in justitie en de rechters. Alleen had je dat ene zinnetje over een verkrachting verdienen beter weg kunnen laten. Niemand verdient een verkrachting he .... dat vind jij, denk ik, toch ook wel. Zwakke genen of niet.

laagvliegert | 01-09-10 | 12:11

Ariel | 01-09-10 | 12:06
Psychopatie is een syndroom en geen overlevingsstrategeie.

kleingrutter | 01-09-10 | 12:11

Ariel | 01-09-10 | 12:06
Met de dader heb ik nul mededogen. Maar het laatste wat dat meisje nu nodig heeft is dat haar vader de gevangenis in gaat.

John Muts | 01-09-10 | 12:11

Ariel | 01-09-10 | 12:06
Iemand met u aanspreken is niets meer dan een in mijn ogen normale gang van zaken in een geval dat men de ander niet kent. Beleefdheid, normen en waarden, en meer van die termen. Het geeft een geschreven tekst juist dat kleine beetje meer inhoud en laat (godbetert) repstec naar de ander zien.

Heau even | 01-09-10 | 12:10

@Joris
An die ARBEIT | 01-09-10 | 12:09
Mag ik alsjeblieft ge-Jorist- worden? Server doet stom....

An die ARBEIT | 01-09-10 | 12:09

@Ariel | 01-09-10 | 12:06
Vraag je afdelingshoofd eens even of je medicatie verhoogd kan worden..
B.v.d

An die ARBEIT | 01-09-10 | 12:09

Waarom krijgt een kinderverkrachter uberhaupt TBS? Gaan we er dan voor zorgen dat ze voortaan op leeftijdsgenoten vallen?

ITEACHYOU | 01-09-10 | 12:09

@Ariel | 01-09-10 | 12:06
Vraag je afdelingshoofd eens even of je medicatie verhoogd kan worden..
B.v.d

An die ARBEIT | 01-09-10 | 12:09

@Ariel 12:06
Lul toch niet zeau slap, held.

Ashtrey | 01-09-10 | 12:08

"een autistische stoornis heeft en een zwakke identiteitsontwikkeling" Gaat dit nu over de dader, of over de advocaat die fanatiek op zoek gaat naar zo'n soort pietluttig vormfoutje en zich dan waarschijnlijk een hele pief voelt als-ie daarmee zijn "client" vrij krijgt?

John Muts | 01-09-10 | 12:07

En waar vind ik deze films?

bittertand | 01-09-10 | 12:07

Dat hij net als de vorige 1080987987398 die vrij rond lopen en op verlof gaan moge branden in de Hel...

The Evil One | 01-09-10 | 12:06

@Bastard etc. fijn dat jullie mij allemaal u noemen, zo mag ik het zien.
Ik rijp voor TBS? Psychopathie is een uitstekende overlevingsstrategie. Anyway, ik blijf erbij dat je moet vechten voor je vrouwen en dochters, anders heb je gewoon zwakke genen en is Darwin de reden dat ze verkracht worden.

Ariel | 01-09-10 | 12:06

En waarom is deze "mijnheer" daardoor in zijn belangen geschaad? Het vonnis is anoniem gepubliceerd, dus zie het probleem niet zo!

stefko | 01-09-10 | 12:05

Dauntlessxl | 01-09-10 | 11:57
Leg dat de advocaat van meneer de autistische verkrachter maar uit dan, dan hoeft hij ook geen poging te doen.

Heau even | 01-09-10 | 12:02

Napeauleon | 01-09-10 | 11:58
Niet heel lekker, maar met deze spoedarts/ex-senator wil ik zeker wel eens doktertje spelen.
De Belgische politiek is NOOIT saai.

Brakke Obama | 01-09-10 | 12:01

@Dauntlessxl | 01-09-10 | 11:57
Helemaal mee eens. Allemaal geneuzel dat nergens op slaat.

Kloppstökl Sr. | 01-09-10 | 12:01

@ De_Sfinx | 01-09-10 | 11:48

Ooit was dat het geval. =(
Hoe dan ook, de personage blijft een geweldige anti-held en oplossing voor dit soort ('problemen') uitdagingen.

Rainbowwarrior | 01-09-10 | 12:00

@Rainbowwarrior | 01-09-10 | 11:41
Dat krijg je met mensen die op televee komen....

An die ARBEIT | 01-09-10 | 11:59

Brakke Obama | 01-09-10 | 11:54
Kudt! Nou heb ik dat hele stuk zitten lezen.
Die mag uw vredespijp komen roken zeker?
Lekkere tante, ráár verhaal.

Napeauleon | 01-09-10 | 11:58

Wat een onzinnig en opruiend stukje weer door een paar juridische leken. Iets als dit leidt niet tot vrijspraak of strafvermindering, dat is 1e jaar straf(proces)recht jongens....

Dauntlessxl | 01-09-10 | 11:57

Aan de andere kant, als hij 's morgens in zijn celletje al leest wat de straf is, hoeft hij wat mij betreft 's middags niet meer naar de rechtbank om het vonnis te horen.
Scheelt de rechters ook weer tijd en bespaart een hoop kosten.
Moest er nog bezuinigd worden?

domheid regeert | 01-09-10 | 11:55

Ariel | 01-09-10 | 11:43
Kan het zijn dat u Nederlandse les geeft op INHolland, èn wellicht zelfs maatschappijleer?
G.e.d.

Napeauleon | 01-09-10 | 11:53

Als advocaat kun je dan toch ook niet meer in de spiegel kijken, na een nietigverklaring?

horsteknots | 01-09-10 | 11:53

Je hebt vormfouten en vormfouten, dit is er niet één.
Dit heeft geen enkel effect (gehad) op de procedure of de besluitvorming binnen dit proces.

Dat rechtspraak.nl er is +1
Dat er eens een keer iets misgaat, nah ja, dan heeft JQ in ieder geval iets te janken.

Superior Bastard | 01-09-10 | 11:25
Ik lees je net pas maar laat dit toch staan.

Napeauleon | 01-09-10 | 11:50

Dat geldt trouwens voor alle Nederlanders, als je je keer op keer weer zo laat naaien door een de justitie in Nederland dan verdien je gewoon verkrachtte familieleden.
Ariel | 01-09-10 | 11:43
Walgelijk plempsel.

kleingrutter | 01-09-10 | 11:49

de man is niet in vrijheid gesteld.
dit lijkt om moord en brand schreeuwen voor er ook maar 1 aanleiding voor is.

2emeREP | 01-09-10 | 11:49

Rainbowwarrior | 01-09-10 | 11:41
Dacht je dat Dexter een of andere underground serie was ofzo? Iedereen en z'n moeder kennen Dexter.

De_Sfinx | 01-09-10 | 11:48

Gelukkig bestaan er lange wachtlijsten voor TBS enzolang moet ie in de bak blijven.

iq180+ | 01-09-10 | 11:46

@ indien hij vrij wordt gesproken gooien jullie toch gewoon zijn identiteit op het de site. Dan zorgen wij er wel voor dat ie niet nog een tiener te pakken krijgt

curtismay | 01-09-10 | 11:46

@Hockey | 01-09-10 | 11:39
Kunt u zeugma's vermijden? Het maakt uw tekst onnodig ingewikkeld.

rara | 01-09-10 | 11:44

Ariel | 01-09-10 | 11:43
U bent zelf rijp voor TBS zo te lezen.

Superior Bastard | 01-09-10 | 11:43

-weggejorist-

Ariel | 01-09-10 | 11:43

@ mezelf 11:34

Meerdere mensen kennen Dexter dus...

Rainbowwarrior | 01-09-10 | 11:41

Seraphin | 01-09-10 | 11:23
Dat dacht ik dus ook. Rechtbank was er al uit. Wat maakt het dan uit via welke weg dit naar de verdachte wordt gecommuniceerd? Oke niet handig maar meer ook niet dunkt mij.

Shadow112 | 01-09-10 | 11:40

En dit soort lafbekken justitie is nu precies de reden dat we een rechts kabinet nodig hebben. Dan komen de rechten van de slachtoffers eerst en dit soor criminelen niet meer vrij.

Hockey | 01-09-10 | 11:39

-weggejorist-

newedav | 01-09-10 | 11:38

Er is vast nog wel ergens een oude mijnschacht in Zuid-Limboland. Als ze hem daar nu eens op vrije voeten stellen vanwege de vormfout, zo'n 700 meter onder de grond wel te verstaan. O ja en dan niet vergeten de toegang ietwat in te laten storten.

BensDerdeZus | 01-09-10 | 11:37

TBS ... In NL denken ze nog steeds dat dit soort beesten te genezen zijn. Valse honden maakt men af. Deze mensbeesten verdienen eenzelfde lot.

laagvliegert | 01-09-10 | 11:37

Een rechte banaan, dat is pas een vormfout.

Brakke Obama | 01-09-10 | 11:36

jammer dat gezond verstand nooit een optie blijkt te zijn...

MalteseKnight | 01-09-10 | 11:35

deja | 01-09-10 | 11:33
TBS kan ook levenslang zijn. Echter in de praktijk gelooft men dat dit soort mensen nog te genezen is, helaas.

Superior Bastard | 01-09-10 | 11:35

ZwarteDag | 01-09-10 | 11:31

Maar dan omgekeerd. Eerst het hoofd naar beneden...

eerstneukendanpraten | 01-09-10 | 11:34

Superior Bastard | 01-09-10 | 11:33
hehehehehehe, kijk maar op google...

ZwarteDag | 01-09-10 | 11:34

Het ergste is dat deze 24 jarige persoon maar 5 jaar cel + tbs heeft gekregen. Hij 5 jaar, zij levenslang.

deja | 01-09-10 | 11:33

Geef 'm de kogel, veel goedkoper.

En-el Hak | 01-09-10 | 11:33

ZwarteDag | 01-09-10 | 11:31
Betonnen schoenen?

Superior Bastard | 01-09-10 | 11:33

Hier past alleen de brilleman methode, als je niet laf bent...

ZwarteDag | 01-09-10 | 11:31

Overigens mag van mij de doodstraf weer worden ingevoerd voor dit soort zieke geesten.

Voor die verkrachter ook trouwens.

Superior Bastard | 01-09-10 | 11:30

Superior Bastard | 01-09-10 | 11:25
Precies mijn gedachten.

kleingrutter | 01-09-10 | 11:29

Hahaha Johnny Quid. Dat is een goede grap want je deed het er wel om wat betreft dat linkje ;-)

kleingrutter | 01-09-10 | 11:28

Een van de smerigste woorden in de Nederlandse taal: Vormfout.
Zit op het zelfde niveau als de zin: "De man heeft het meisje op zeer brute en gewelddadige wijze ontvoerd en verkracht. "
Gast alsnog z'n straf, plus de helft er van voor de lutser die dit foutje in de vorm maakte...

An die ARBEIT | 01-09-10 | 11:27

Och, het is slechts een minder toerekeningsvatbaar verklaarde autistische man die bruut jonge meisjes ontvoerd en verkracht, what's the big deal?

Als hij nou tussen neus en lippen door had gezegd "die ene politicus moet dood", dan waren de rapen pas écht gaar geweest.

De_Sfinx | 01-09-10 | 11:27

Dexter!

très cool | 01-09-10 | 11:27

Vinden jullie Dexter ook zo leuk ?

R. Abbit | 01-09-10 | 11:25

Jammer dat het CDA de wet niet heeft aangepast, zodat dit soort dingen niet meer kunnen gebeuren.
Vrijwel alle andere partijen hebben er op gehamerd om de wet maar eens aan te passen, zodat dit soort vormfauten tot het verleden gaan horen.
Het CDA heeft 8 jaren de tijd gehad om de wet aan te passen.
Jammer, gemiste kans.
Namens dit 13-jarig meisje en alle andere slachtoffertjes: bedankt voor uw stem op het CDA.
** dader hard in vuistje lachen doet **

uitgeslapen | 01-09-10 | 11:25

Kan iemand mij uitleggen wat het tijdstip van publicatie van het vonnis afdoet aan het daadwerkelijke vonnis na afdoende bewijs? Of had de rechter na nog een nachtje er goed over nadenken nog tot een andere conclusie kunnen komen en is de uitspraak bij de waan van de dag gedaan?

Superior Bastard | 01-09-10 | 11:25

speaking of efficiëntie: die wordt alleen toegepast wanneer 'de gemiddelde belastingbetaler' het target is.
'
Makkelijke-slachtoffers-met-inkomen is de gedroomde eindeloze, makkelijke bron van inkomsten waarmee je naieve experimentjes kunt financieren. Kudtland.

Rest In Privacy | 01-09-10 | 11:25

jammer dat je door een vormfout geen hogere straf kan krijgen ...

NoMILFtoday | 01-09-10 | 11:24

nee nee nee nee nee toch hè....

Wat nou vormfout: het vonnis zou toch wel gepubliceerd worden, dus leg mij nou eens uit op welke manier de belangen van de verdachte zijn geschaad.

Seraphin | 01-09-10 | 11:23

waarisdelol | 01-09-10 | 11:20
Maar niet zo bedoelt want je ziet iets over breda en daarna gaat wordt het weer teruggekoppeld naar GS.

kleingrutter | 01-09-10 | 11:23

schrijffout: antedateren.

weesgegroet | 01-09-10 | 11:21

Voor die 2e link: even kopieren en in een nieuwe tab/venster plakken. De BredaVandaag wil blijkbaar niet geGeenstijld (vrij naar slashdotted) worden.....

LangeT | 01-09-10 | 11:21

@peetd2 | 01-09-10 | 11:15
Hebben we niet. Wij hebben een krom systeem.

Tante Kaatje | 01-09-10 | 11:20

kleur?

watsinneneem | 01-09-10 | 11:20

Kipz0r | 01-09-10 | 11:16
kleingrutter | 01-09-10 | 11:17
-
ergo vormfout, edit lol

waarisdelol | 01-09-10 | 11:20

@kapotte_stofzuiger | 01-09-10 | 11:15
Inderdaad. Toen ik de persoonsbeschrijving las moest ik onmidelijk aan Teen denken.

rara | 01-09-10 | 11:20

Tja je kunt de wet nu eenmaal niet naar willekeur aanpassen. Dan wordt het pas echt een dictatuur. Moeten we niet willen. We moeten wel willen dat die f**ing rechterlijke macht hun werk nou eens goed doen!
Maar hoe lossen we deze zaak op? Bekend maken waar en wanneer de beste man wordt vrijgelaten zodat ie kan worden gelynched misschien. Mag ook niet maar als je dat met een heleboel mensen tegelijk doet is het lastig om er voor te worden bestraft.

God Zelf | 01-09-10 | 11:19

Het kan toch niet zo zijn dat deze beest vrijkomt hè ??

The Russian | 01-09-10 | 11:19

@Angel_eyes | 01-09-10 | 11:18
Nee, reaguurder.

kapotte_stofzuiger | 01-09-10 | 11:19

de vormfout linkt naar geenstijl?

En off topic waarom de ene keer Spitsnieuws laden en de andere keer pownews?

Saturim Torbs | 01-09-10 | 11:18

@De Stramme Kabouter | 01-09-10 | 11:16
"Er staat een foutieve straatnaam in de snelheidsboete, is dat ook een vormfout?"

kapotte_stofzuiger | 01-09-10 | 11:18

Vrouwe Justitia ligt te klooien, ik stuur het ijkwezen op haar af...

MichieldeMuiter | 01-09-10 | 11:18

Uit onderzoek bij het Pieter Baan Centrum is gebleken dat hij een autistische stoornis heeft en een zwakke identiteitsontwikkeling. Hij is dus socialist?

Angel_eyes | 01-09-10 | 11:18

De tewewede link wil wel naar Breda maar gaat weer terug naar dit topic.

kleingrutter | 01-09-10 | 11:17

@ Jhonny Quid

Wat is het nut om in het artikel een link naar het artikel zelf te plaatsen (zie link vormfout)?

Rest In Privacy | 01-09-10 | 11:17

Vet man, die 2e link, gaat gewoon naar geenstijl.nl

Kipz0r | 01-09-10 | 11:16

Vormfouten dienen te worden beoordeeld op relevantie en gevolg en niet zwart-wit op het feit vormfout!
Wat is hier GVD nu belangrijker? Een veroordeling van een child-molester of een publicatiedatum uit het verleden??

De Stramme Kabouter | 01-09-10 | 11:16

wacht maar, als straks de pvda weer in de regering zit dan..............

dan...........

Capt. J.T. Spaulding | 01-09-10 | 11:16

Je eerste echte en waardevolle GS-post die eens wat bij me losmaakt Quid. Gefeliciteerd!

De Badtegelzetter | 01-09-10 | 11:15

dit meen je weer niet, zeg waarom hebben wij een recht systeem???

peetd2 | 01-09-10 | 11:15

LOL @ Quid: "We antedateren!"

Nee dus! | 01-09-10 | 11:15

"hij een autistische stoornis heeft en een zwakke identiteitsontwikkeling. Hij vertoont ‘thrill seeking’ gedrag en heeft dwangmatige en antisociale trekken."
Dat klinkt als de gemiddelde reaguurder, niets aan de hand dus.

kapotte_stofzuiger | 01-09-10 | 11:15

"Dankzij de rustige houding van het meisje is het niet zover gekomen."

Dit lijkt me eerder een vorm-fout: dit valt namelijk niet te bewijzen.

Nee dus! | 01-09-10 | 11:14

Ja, en? Dit is geen nieuws, dit is dagelijkse gang van zaken in de nederlandse rechtstaat.

illuvatar | 01-09-10 | 11:14

Rape en geweld FILM Hirsch ballin, FILMS.. geen Games dus.

Biebel | 01-09-10 | 11:13

Daarom: een 'opruimdienst'.

Met discretie verzekerd.

Nee dus! | 01-09-10 | 11:13

Vrouwe Justitia is blind en haar onderdanen ook.

kleingrutter | 01-09-10 | 11:13

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl