Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moslims: Hier Pakistan, knoop in je collectebus

2euromuntje.jpg De lijnen zijn open, er kan gebeld worden mensen! Haal die flappen maar tevoorschijn in Marco Borsato’s naam. De actie voor Pakistan is he-le-maal los. Telefoonbank. Radioshow. Thema-uitzending. La la la. Terwijl ook hier de regen met bakken uit de hemel pleurt. Hollandsche luchten als decor voor een dag van saamhorigheid. Want ramp betekent rijen sluiten. Christen, moslim of atheïst, maakt geen donder uit. Vandaag doen we het SAMEN. Samenwerkende hulporganisaties. Samenwerkende BN’ers. Samenwerkende bewoners van deze godvergeten aardkloot. SAMEN Pakistan in een dag vol mediageweld uit het moeras trekken. Met een beetje steun van de collectebus die overheid heet natuurlijk. Die plempen er nog eens 2 miljoen bovenop. Maar eh, hoe samen is dat samen eigenlijk? Jort Kelder, zelfverkozen slachtoffer van hoog water, verstiert het we-are-the-world-gevoel. In een handig overzichtje showt hij dat de moslims hun broeders keihard in de blubber laten zakken. Top 3: Saudi-Arabië geeft 74.45 miljoen dollar, waarvoor de sheiks 145 minuten olie moeten pompen. Koeweit verdient z’n donatie van 5 miljoen in 38 minuten terug en Oman stuurt ook een fooi van 5 miljoen. Hele overzicht hierrr. Oftewel: De moslimwereld zegt ongezien de tyfus met jullie, Pakistan. Daarom lossen wij het wel op. Vanavond met chips en water (we houden het sober) voor de buis. Gaan we met Knevel & Van den Brink de wereld redden.

Reaguursels

Inloggen

Zouden we dan ook hulp krijgen van de oliesjeiks???

Felleke | 28-08-10 | 03:03

trouwens als nl onder water komt te staan.. dan wil ik jullie wel horen piepen wanneer je 10 euro voor een pak meel of bloem betaald..

luckynumber13 | 27-08-10 | 22:04

heel veel mensen denken dat t geld naar de regering van pakistan gaat, maar dat is niet zo.. het geld gaat naar de nl hulptroepen daar.. en als je daar familie heb (ik dus) dan wil je dat er zoveel mogelijk hulp komt:( en je hoeft t niet te storten.. maar ga dan niet zeggen dat t een kut land is want dat kan je niet weten tot je er bent geweest! en t is t btw niet!

luckynumber13 | 27-08-10 | 21:50

16+ miljoen is dan ook maar een mager resultaat.
Nog altijd 16+ miljoen teveel natuurlijk.

Courage78 | 27-08-10 | 10:23

Opzouten en helaas gewoon laten verzuipen. Ik kan er ook niets aan doen, maar het vertrouwen is bij mij helemaal weg.

fritsspits | 26-08-10 | 22:59

Geld storten hiervoor = talibandenwippers steunen.

Purpleheart | 26-08-10 | 22:42

@Parsons | 26-08-10 | 19:14
inderdaad, dat gebeurt nauwelijks. behalve dan, bijvoorbeeld, de serviers die wel raad wisten met de bosniers.
Hou nou eens eindelijk op met die domme mantra dat moslims inherent geweldadiger zouden zijn dan christenen. het heeft er geen fuk mee te maken.

janeedantoch | 26-08-10 | 22:11

Als ze het droog willen houden? Lekker pampertje om :)

Smalhout | 26-08-10 | 21:33

Een cartoontje en; Amerika, Europa Klooooootzak, Doooooood!!!! En nu Jullie ons help moet!!! Drink het maar lekker op! Zandbakamateurs!

Smalhout | 26-08-10 | 21:31

@Word er zo moe van.. | 26-08-10 | 19:54
Dan doe ik alvast aangifte wegens landverraad.

Parsons | 26-08-10 | 21:26

Als Pakistan onze deltaplannen hadden gestolen ipv atoomgeheimen waren ze nu droog gebleven....

Simon Says | 26-08-10 | 21:20

Parsons | 26-08-10 | 19:42
*Meer op giro 555 storten doet*

Word er zo moe van.. | 26-08-10 | 19:54

@MAD1950 | 26-08-10 | 19:48
Nee hoor, daar worden wapens van gekocht waarmee ze op de bezettingsmacht kunnen schieten.

Parsons | 26-08-10 | 19:49

Zojuist gelezen dat er tien miljoen is binnengekomen op giro 555. Tien miljoen voor de corrupte ambtenaren in Pakistan, na aftrek natuurlijk van wat er in Nederland voor de besturen van de liefdadigheidsorganisaties aan de strijkstok blijft hangen. Weggegooid geld, als je het mij vraagt.

MAD1950 | 26-08-10 | 19:48

@Word er zo moe van.. | 26-08-10 | 19:22
Omdat je geld geeft aan mensen die mij willen vermoorden omdat ik niet geloof. Daarom.

Parsons | 26-08-10 | 19:42

Parsons | 26-08-10 | 19:20
LOL, want?

Word er zo moe van.. | 26-08-10 | 19:22

@Word er zo moe van.. | 26-08-10 | 19:03
Landverrader!

Parsons | 26-08-10 | 19:20

@janeedantoch | 26-08-10 | 16:06
Wow!! Een blanke die een moslim aanvalt. Dat mag ook wel eens in de krant. Dat is immers schering en inslag toch?

Parsons | 26-08-10 | 19:14

-weggejorist-

trappistennat | 26-08-10 | 19:11

-weggejorist-

kalashni-love | 26-08-10 | 19:10

Heb geweaun geld gestort op giro 555. Als ik iedereen zou laten sterven met wie ik niets heb, zou ik nagenoeg alleen op deze aardbol wonen. Wel lekker rustig...

Word er zo moe van.. | 26-08-10 | 19:03

-weggejorist-

iTexas | 26-08-10 | 18:16

Ze nemen daar de koran nie letterlijk genoeg. Als ze nu alle te stenigen overspeligen op een lijn plaatsen en ruim volk inviteren om te stenigen, hebben ze gelijk een dijk. Loopt het ook niet meer onder...

Zeegeuze | 26-08-10 | 17:47

Waarom zou ik een overheid steunen die openlijk oproept om de Deense cartoons te verbieden en de maker hard te straffen? Geld pompen in Pakistan is de machthebbers nog machtiger maken. Want de eerste islamitische staat waar alles rechtvaardig verdeeld wordt moet nog gebouwd worden. Het is nu de beurt aan die o zo solidaire moslimstaten. Laat maar eens zien wat het woord van Allah inhoudt.

www.dawn.com/wps/wcm/connect/dawn-cont...

Frederico Jacobse | 26-08-10 | 17:42

Geen cent. Helemaal niets van mij gaat naar de strijkstok zieligheids machine. Naar dat klote Pakistan, dat probleem veroorzakende typhus-land. En nee, ik praat niet over de mensen die daar ECHT getroffen zijn. Maar iedereen weet dat jouw euro nooit bij dat overstroomde gezin komt, nooit. Geen stuiver naar de zakkenvullers, deze atoommacht, deze haat-machine naar India. Verkoop maar wat van dat wapen tuig en hou verder je smoel. En blijf hopen op de ramadan, daar moet de broederschap toch wel gaan blijken, toch?

Masturwasbeer | 26-08-10 | 17:31

Los van het feit dat de cijfers van Jort Kelder niet kloppen (SA doneert 105 miljoen, NL regering doneert 2 miljoen) moet deze tragedie niet gebruikt worden om te meten wie wel en niet geeft.

De cijfers die Jort toont zijn de bedragen die de overheden van die landen direct doneren en niet het volk. Saoudi Arabie is hoe je het ook went of keert een van de landen die het meest aan donaties weggeeft (90 miljard in 30 jaar) met name richting Pakistan. SA is vooral ten tijde van de oprichting en ten tijde van Generaal Mohammed Zia-ul-Haq zeer gul geweest richting Pakistan letterlijk tientallen miljarden werden er richting ZO-Azie gestuurd. Zelfs relatief arme moslimlanden zoals Turkije en Marokko doneren geld maar dat staat niet vermeld in Jorts lijst. Ook moet je natuurlijk rekening houden dat in dat soort gebieden heel veel transacties onder de tafel worden afgehandeld en dus niet voor komen in de officiele cijfers. Wat betreft de VS (en UK) valt die 155 miljoen nog te bezien, de VS is bankroet en dus geeft ze de facto geld uit die niet van haar is maar in feite van China of de Arabische Oliestaten met aan het hoofd juist ja Saoudi Arabie. De VS staat in principe alleen nog overeind omdat China en OPEC (Saoudi Arabie) niet willen dat het omvalt, vandaar dat ze 'eindeloos' geld pompen in deze - in feite - bodemloze put.

Wat betreft Koeweit moet ik zeggen dat dit inderdaad erg vreemd is. Ten tijde van Kathrina in New Orleans doneerd die landje een half miljard dollar aan de VS. Deze ramp was relatief kleiner en in een land dat 'rijker' is dan Pakistan.
www.opec.org/opec_web/en/press_room/10...

Zo zie je maar weer dat alles neerkomt op politiek.

Een ander leuk feitje is dat SA 50 miljoen doneerde aan Haitie.

Je kan veel zeggen van rijke moslimlanden maar wat betreft gulheid zit het dik in orde.

koter | 26-08-10 | 17:30

Mensen vergeten dat de totaalsom (ik heb voor de grap even 50miljoen gepakt) die Nederland of België schenkt minder dan een minuut (als ik goed gerekend heb is het voor NL 1,2 sec) werken is voor een land als Nederland of België (t.o.v. het BNP)

Dus zoveel geef je niet op als je schenkt.

smullie | 26-08-10 | 17:28

Voor mij is het Radio&TV-boycot-dag.

Willem VanDer Decken | 26-08-10 | 17:24

Hoeveel mensen hier hebben in de gaten dat alle VN hulpfondsen (in naam van een bepaalde groep mensen) druk bezig om bij mensen het laatste beetje geld uit hun portemonnee te stofzuigen? Geef die organisaties geen cent, ze misbruiken uw meelevendheid (ze vertrouwen erop dat u toch wel blijft geven tot dat uw geld op is). Wil je een voorbeeld? Het Bush Clinton fonds voor Haiti. Bush jr. kon het niets interesseren toen Katrina New Orleans veranderde in VenetiëII. Waarom zou hij zich dan in ene keer wel interesseren voor iets wat gebeurt buiten de eigen landsgrenzen? Bush zei er nog nadrukkelijk bij: "don't give these blankets, the water, just give us your Money Money Money!!!" De Clinton-Bush Fonds Promotie video's staan op Youtube:
(Clinton And Bush Join Forces For Haiti Relief)
www.youtube.com/watch?v=WEgSdlZL-tI&am...

nicknaam1 | 26-08-10 | 17:04

doe ik niet aan mee. Alleen al om die totale mediagekte eromheen. Alsof ze ons ook zouden helpen wanneer we hier naar de klote gaan. Scheinheilig gedoe van NL om altijd maar goed voor iedereen te willen zijn.

frotje | 26-08-10 | 16:54

Is er geen bankstellenfabrikant die een partij zitbanken kan doneren? Ik zie die lui daar nog steeds alleen maar zitten en hangen. Echt geen hond die wat doet. Ze staan duidelijk te wachten maar waarop?

doskabouter | 26-08-10 | 16:41

@en nu is het genoeg

U bent een engnek en stigmatiserend bezig.

Prof.Hakkabar | 26-08-10 | 16:23

op 3fm gaan ze ook helemaal los, check die hit dan, met alain clark die vorige maand nog de hele week gratis zijn nieuwe album mocht promoten omdat hij anders niet van die dingen af komt, maar ook miss ik stotter gelukkig niet als ik zing, maar jammer dat ik dan nog wel slis Montreal doet ook mee en ook neusje oosterhuis mag weer eens op de radio en terwijl iedereen lekker engels zingt loopt bange frans er het telefoonnummer doorheen te rappen, wat een belachelijke vertoning, kom op powned waar blijven jullie uitzendingen want dit begint extreme vormen aan te nemen.

john-m | 26-08-10 | 16:20

@janeedantoch
Even ter verduidelijking, zodat men hier geen misverstand over kan hebben:
Uiteraard distantieer ik mezelf daar van.
Waar het de vrijheid van meningsuiting aan gaat, houdt het op bij het direct aanzetten tot geweld.
Daarmee bedoelende, bijvoorbeeld:"Val ze aan, al die moslims!", mag niet.
Maar "Mohammad was een gore pedofiele machtswellusteling", mag dan weer wel.
Of "Verbieden dat dat boek, het is te vergelijken met Mein Kampf", mag bijvoorbeeld ook.
Wat deze knul uit jouw voorbeeld heeft gedaan gaat alle perken te buiten.
He should be fed to 'old sparky', imho.

Courage78 | 26-08-10 | 16:18

@janeedantoch
Dat spreekt voor zich...

Courage78 | 26-08-10 | 16:14

@Courage78 | 26-08-10 | 14:42
ah! kritiek op de islam. Dat doet inderdaad bijna niemand. is ook levensgevaarlijk. ik hoop dat je een gepantserd toetsenbord hebt.

over staal in je bassie, bedoel je dan zo iets? www.dailymail.co.uk/news/worldnews/art...
natuurlijk verwacht ik wel dat je je openlijk distantieert van dit soort personen. want anders ben jij natuurlijk net zo medeplichtig als een linkschmens dat is aan de moord van Pim Fortuyn.

janeedantoch | 26-08-10 | 16:06

Dit land is GVD een kernwapen natie!! Hebben de BOM. Daar is wel geld voor.

snap_shootert | 26-08-10 | 15:48

't is zwemmen of verzuipen, voor alle gezindten eender. En de winnaar is, jawel, alweer, God (Allah, Jaweh)! En zo kwam alles toch nog goed. Joepie!

Hallodag | 26-08-10 | 15:47

Alles wat de doneert is niet aftrekbaar van de belasting(voor de BN'ers wel).
Het is een grote plons wat je hoort vallen,Geen stuiver is voor dat volk,maar wel voor de Taliban hoor.De moslims geven niets,daat zijn die domme hollanders wel voor te vinden.Zeker dat spul in Den Haag geeft weer overvloedig van ons geld(wij moeten dan maar weer inleveren).

jezuz | 26-08-10 | 15:44

Weer zo'n euro-donorshow. Komen al die middenstanders weer met een te grote cheque in een te klein confectiepak vertellen dat het koffiegeld bij elkaar geraapt is. De enige reden waarom geld gegeven wordt is omdat het spotgoedkope reclamezendtijd is. Wat kan mij het schelen dat Pietje Jansen uit Schubbekutteveen met zijn installatiebureau geld doneert. Dat kan niemand wat schelen, behalve Pietje Jansen zelf. En het kan hem ook niet schelen voor wie dat geld is. Als hij maar met zijn bakkes op TV komt. Dit gedrag lijkt wel erg op de aflaat van de katholieken. doe maar een duit in het zakje en je zieltje gaat naar de hemel. Nou, als Pietje Jansen hierdoor naar de hemel gaat, pak ik een enkeltje hel! Maar goed, toch klaar zitten vanavond voor de grote hypocrietenshow.

vincent S. | 26-08-10 | 15:31

-weggejorist-

pandorra | 26-08-10 | 15:30

@Zeepstra | 26-08-10 | 11:41
Dan maar arm!

Slappehap | 26-08-10 | 15:22

ik voel nattigheid ................ allaaaaahhhh!!

steve martin | 26-08-10 | 15:19

Niets geven hoor,die Tali's kopen er toch kanonnen voor,krijgen we onze eigen kogels om de oren !

Pluto644 | 26-08-10 | 15:16

Laat ze lekker pompen (of verzuipen), hebben ze ook ff geen tijd om de rest van de wereld te terroriseren. Succes daar! *houdt hand stevig op de knip*

Viezevoozert | 26-08-10 | 14:56

@En nu is het genoeg!
'mkay..., jij gaat geen geld sturen dusch.
Voor mij geld hetzelfde hoor. ;)

Courage78 | 26-08-10 | 14:48

Als de Pakistanen beloven al die haat-scholen met de grond gelijk te maken, de onderdrukte christenen financieel en door beschermingswetten te ondersteunen, homo's te beschermen en hun kinderen niet meer naar de Taliban te sturen dan krijgen ze geld van mij.

En nu is het genoeg! | 26-08-10 | 14:46

@Watikjebrom
"Courage is niet echt hetgeen jij voor staat he?"
Die miste ik zowaar bijna.
Moed in de zin van wat ?
Ik vindt het moedig dat mensen zich openlijk kritisch durven te uiten over een haat-dragende, op een misvormd geloof geschoeide, politieke religieuze ideologie.
En dat vandaag de dag, waar je gewoon een stuk staal in je bassie kunt krijgen voor je mening.
En dat niet alleen van de haatbaarden zelf, neen meneer, ook van den aan stockholm syndrome lijdende linkschmensch.
Jawel.
Dat is moed meneer.
Ik merk wel dat het concept u vreemd is.

Courage78 | 26-08-10 | 14:42

dmenace | 26-08-10 | 11:41
Weet je dat Pakistan aanzienlijk doneerde in 1953 toen 0031 blank stond?
Helaas lees je dat niet op Geenstijl, maar het is wel zo.
--
Omdat dat vanochtend bij (ik durf het bijna niet te zeggen...) Radio538 verteld werd??
Als dat zo zou zijn, zijn wij dan nu moreel verplicht net zo veel (of meer) te doneren?? en waarom dan wel??
Als ze strategisch verspreid over het hele land 3% van hun kernwapen arsenaal laten ploffen, is al dat water ook verdampt en is er voorlopig ook geen werkloosheid meer daar.
Alle problemen opgelost

paost712 | 26-08-10 | 14:39

Ik, als ongelovige, weiger te geloven dat het daar allemaal zo slecht is...

Ja nee, geen mening | 26-08-10 | 14:38

@Watikjebrom
"Echt een positieve insteek heb jij zeg, top!
U heeft gelijk, poging twee:
♪Geeft allen, oh zo vol van vreugd, dat zij van den haatbaarden onze vrouw en manmenschen om de oren schieten mogen, dat doet den linkschmensch veel deugd♪
*doet bijpassend dansje*

"Maar even buiten dat is het een berichtje uit 2006, beetje oud he? Courage is niet echt hetgeen jij voor staat he?"
En in 4 jaartjes tijd is natuurlijk ALLES anders en zijn zij vooraanstaande burgerts die de vrijheid van meningsuiting en den westenwereld goed gezind zijn...

Als u zich ontworsteld heeft uit uw droomwereld, laat het me dan even weten...

Courage78 | 26-08-10 | 14:36

Er worden gewoon teveel mensen geboren, de natuur corrigeert zichzelf....

laardepul | 26-08-10 | 14:21

Geen ene REEDT ! Laatst zag ik nog een filmpje van een wanhopige pakistaanse moslim kutboer die indirect de schuld gaf aan de ongelovigen. "Het is te hopen dat de ongelovigen allemaal snel zullen sterven", zei die nog.
En deze losers willen onze hulp... daghetniehe...

Neerlandsbloed | 26-08-10 | 14:13

Gelukkig krijgen we Flop Cohen niet als premier. Dan hadden we nr 1 gestaan qua landen die hulp geven. En nog wel nr. 1 in de lijst van Moslimlanden!!

denoorman | 26-08-10 | 14:03

Het is vreselijk wat daar gebeurd, nog erger is het dat de Taliban hebben aangekondigd westerse hulpverleners aan te vallen als die komen om de mensen te helpen. Mijn geld gaat er niet naartoe. Het is jammer, ik vind het mensonterend. Helaas houden de Taliban de hele regio daar in gijzeling. Als de bewoners hulp willen, dan zullen ze eerst moeten afrekenen met de Taliban. Jammer genoeg willen en durven ze dat niet. Ze zitten al jarenlang in een slachtofferrol. Ik geloof niet dat er werkeliljk iets gaat veranderen in die regio. Je kunt er biljoenen inpompen, het gaat nooit veranderen.

borderliner | 26-08-10 | 14:03

ik doneer een zwemles van een halfuur.

skafloc | 26-08-10 | 14:00

Geld sturen naar een regio waar de Taliban heerst. Hoe debiel kun je zijn.

Parsons | 26-08-10 | 13:58

Als Gordon het waagt om mij te bellen met zijn nichterige galgenhumor, moet hij MIJ betalen als schadevergoeding en misschien ben ik een uurtje na zijn belletje weer voldoende bij zinnen om een eurie over maken op banknr 666. O nee, het was 555.
Voor de moslimwereld geldt overigens: nu zie je hoe ze tijdens de Ramadan hun aalmoezen geven... Moge Allah ze straffen, die gierige sjeiks. Fatwa!

Serafijn Lampion | 26-08-10 | 13:47

Petey Morris | 26-08-10 | 13:41

Ik MOET niks.

Waaligator | 26-08-10 | 13:43

Hoeveel Jantje, Pietje, of Mohammed heeft gestort interesseert mij weinig. Als je iets geeft moet het uit je hart komen. Waar mij het om gaat is dat er voor elke ramp of elke ziekte 10+ organisaties in Nederland zijn die, met overheidssteun en zeer dikbetaalde directies en werknemers, precies hetzelfde werk doen. Als het commerciele bedrijven zouden zijn zonder overheidssteun, zouden ze allang failliet zijn gegaan. Het mes moet in al die stichtingen en organisaties.

pretparkdrievliet | 26-08-10 | 13:42

Watikjebrom | 26-08-10 | 13:33

Het is in ieder geval een selectieve broederschap. In het geval van Palestina zijn het "moslimbroeders" die strijden tegen de "Zionisten", in het geval van hulpbehoevende mensen zoals in Pakistan geldt die broederschap dan weer niet blijkbaar.

Twansel75 | 26-08-10 | 13:42

Als er een land is, EEN land, dat gevoelig zou moeten zijn voor de gevolgen van overstromingen, dan is het Nederland wel. Of zijn we soms allemaal vergeten hoe veel hulp WIJ van de internationale gemeenschap kregen in 1953? Oh, maar wij waren de goeien, toch? Oh ja? Terwijl nog geen tien jaar eerder een aanzienlijk deel van de Nederlanders met de nazi's hadden gecollaboreerd. Bij lange na niet iedereen natuurlijk, maar als in '53 iedereen over ons had gedacht zoals men hier over Pakistan lijkt te denken en de collaborateurs als kenmerkend voor de hele bevolking hadden gezien, dan dobberden we nu nog in het Noordzeewater. Stelletje zeikerds zijn we toch ook he.

Petey Morris | 26-08-10 | 13:41

Help uzelf, zo helpe u Allah.

Waaligator | 26-08-10 | 13:38

Ach, dat de islambroeders zo weinig doneren aan hun broeders in Pakistan is niet zo heel vreemd: ten tijde van het Haïti-drama wisten de Arabische landen bij elkaar net zoveel te geven als Polen alleen. Het is gewoon niet zo'n geef-volkje.

Twansel75 | 26-08-10 | 13:37

@En nu is het genoeg! | 26-08-10 | 13:28
hoe kan dat nou, Genoeg? iedereen heeft toch ten alle tijden toegang tot alle informatie, die ten alle tijden klopt, net als die Pakistaanse kinder-terrorsten en vlagverbranders? Waar iedereen dus hun handelen op kan funderen, en daarom ook ten volle verantwoordelijk is van alle gevolgen van dat handelen, net als die halfverzopen keuterboeren in pakistan.

Jij bent een eng dichtgetikt mannetje. Er zijn voldoende redenen om niet te geven (bijvoorbeeld om dat meer van dat geld terecht komt bij lokale warlords, die er weer meer wapens van kopen) maar jij doet alsof iedereen daar hoofdelijk aansprakelijk is voor de wereldwijde effecten van moslim-terrorsime en fundamentalisme. Als je niet bereid bent na te denken over wat je zegt, zeg dan niks.

janeedantoch | 26-08-10 | 13:35

En nu is het genoeg! | 26-08-10 | 13:24
Dat heb ik nu al zo vaak proberen uit te leggen, maar goed als je zo'n plaat beton voor je kop hebt als jij zal je het nooit begrijpen. Het gros van de mensen daar haat ons helemaal niet want ze zijn bezig met overleven, al in het gewone dagelijkse leven. Dat idee dat ze ons haten haal jij uit een beperkte selectie van tv-beelden. Hoe kom je toch op het idee dat alle islamieten broeders van elkaar zijn? Omdat een paar Marokkanen dat in Nederland beweren? Ooit gehoord van soeniten sjiiten? Nee, kom niet aan met het verhaal dat het allemaal vrienden van elkaar zijn. Bovendien moet het geven van hulp m.i. helemaal niet afhankelijk zijn van geloof e.d., maar van hoe hoog de nood van gewone mensen is. Echt hele rare en nare ideeen houd jij er op na, egoist wou ik zeggen, maar dat is wat te zwak uitgedrukt.

Watikjebrom | 26-08-10 | 13:33

@mocroflavour | 26-08-10 | 12:08
Hoeveel heb jij gestort op de rekening van de haatbaarden?

Parsons | 26-08-10 | 13:29

Pakistan is het toch altijd zonnig?

mindeater | 26-08-10 | 13:29

Vanavond even een zender opzoeken waar niet al deze nep verhalen over Pakistan worden vertoond. Nepverhalen? Yes, want de ware gruwelijke kant van Pakistan met hun Christenvervolgingen, homo-haat, haat-demonstraties, steun aan de Taliban en aanslagen overal in de wereld wordt natuurlijk niet verteld. Wel worden beelden van kleine kindjes met grote oogjes verzameld. Zo wordt ons een verkeerd beeld van Pakistan voorgeschoteld.
*ga lekker funniest home-video's kijken*

En nu is het genoeg! | 26-08-10 | 13:28

De moslimgemeente in Leeuwarden geeft geen geld, want ze weten niet of het wel goed terecht komt. Ervaring?

bosbaan | 26-08-10 | 13:26

Courage78 | 26-08-10 | 13:15
Echt een positieve insteek heb jij zeg, top!.Maar even buiten dat is het een berichtje uit 2006, beetje oud he? Courage is niet echt hetgeen jij voor staat he?

Watikjebrom | 26-08-10 | 13:26

Wat gaan ze er eigenlijk mee doen? bootjes van papiergeld maken?

Maakjemenou | 26-08-10 | 13:26

Hebben Karimi voorheen Groenlinks en Voorhoeve van D66, zakkenvullers voor Oxfam Novib de kosten er al uit. Dan kan de rest naar de corrupte Pakistanen.

bosbaan | 26-08-10 | 13:25

@Watikjebrom | 26-08-10 | 13:15
Fijne onderbouwde reacties geef je hier zeg:
11.47: Wat een kortzichtige stupide reactie, net alsof alle Pakistanen hiervoor verantwoordelijke zijn. Je doet je nick eer aan, schijtlijster.
11.52: Met jouw kleinzielige reactie zal dat zeker zo zijn. Geef iemand niks te vreten en hij zal luisteren naar degene die hem toch iets toewerpt. Zo werkt dat simpele ziel.


Kom eens met argumenten waarom wij geld zouden moeten geven aan deze haat-mensen, terwijl de meeste van hun haat-broeders niets geven.

En nu is het genoeg! | 26-08-10 | 13:24

ik wil trouwen ook een chocolade broodje, zag dat er iemand hier een had.

jankaas | 26-08-10 | 13:24

kleingrutter | 26-08-10 | 11:55
Net zo echt als die van jou? Hopelijk geloof je die crap die je daarzelf neerplempt toch niet. Dan had je nog beter geest ipv grutter kunnen gebruiken.

Watikjebrom | 26-08-10 | 13:22

@Dostranamus
Bedankt voor de link.
Ik repost hem even op verschillende strategische plaatsen.

Courage78 | 26-08-10 | 13:15

En nu is het genoeg! | 26-08-10 | 13:05
Jij hebt gewoon de ontzettende mazzel dat je met een zilveren lepel in de mond geboren bent en dat de rest van onze maatschappij zorgt voor zulke types als jij met beperkte verstandelijke vermogens.

Watikjebrom | 26-08-10 | 13:15

Verhagen heeft al meer van mijn geld weggegeven dan ik zelf zou willen dus ik pas.

Vogelbeest | 26-08-10 | 13:13

want allah lost het wel op

Homoslim | 26-08-10 | 13:11

Ik geef geen cent aan die verzopen taliban

Homoslim | 26-08-10 | 13:10

@ecologiste 12.49; voorzitter kerk in actie : € 136.000,- per jaar. + 20 (!) commissariaten. Denk dat als de SHO wordt opgeheven, het geld wat dan vrijkomt dekkend is voor alle rampen die de komende eeuw eventueel zouden komen. Geen overheidssteun meer aan dit soort stichtingen, organisaties. Laat ze zelf de broek maar ophouden.

pretparkdrievliet | 26-08-10 | 13:09

@Levine 12:10

Een prima alternatief waarde mededhimmie. Giro 4054 tnv. Artsen zonder Grenzen.

widtvoet ® | 26-08-10 | 13:08

@Prof.Hakkabar | 26-08-10 | 12:41
"Wat heeft die godsdienst te maken met mensen in nood blubberkop dat je bent?"
Niet gaan schelden. Deze mensen hebben een gruwelijke hekel aan ons, en aan onze levenswijze. Onze vlag vertrappen, onze vlag verbranden, Westerse ambassades aanvallen, onze goederen gaan boycotten, Geert Wilders bedreigen, aanslagen all over de world plegen. En zouden ze Nederlandse waterbouwkundigen toelaten? Of gaan ze die dan weer ontvoeren en onthoofden?

"Kinderen hebben niet gekozen voor islam maar zijn zo opgegroeid. En omdat ze helaas geen andere mogelijkheden hadden moeten wij (het verlichte westen *kuch*) ze dan maar de tyfus laten krijgen ?"
Mensen zijn geen robots. Ze kunnen zelf kiezen. Deze mensen kiezen ervoor om deze haat-ideologie aan te hangen. Ze kiezen ervoor hun zonen te sturen naar Afghanistan waar ze scholen afbranden en onderwijzers vermoorden. Dat is gewoon hun keus hoor. Ze kiezen ervoor om Christelijke kerken aan te vallen, en predikanten valselijk te beschuldigen. Ze kiezen ervoor om Hindu's te onderdrukken. Allemaal hun eigen keus, ingegeven door een pedofiele seriemoordenaar die allang is weggerot.

En nu is het genoeg! | 26-08-10 | 13:05

@Arrabinekoeterine: moslims en moslimlanden hebben heel duidelijk de houding: wij samen tegen de rest van de (ongelovige) wereld. En zo'n houding lokt dan natuurlijk niet bepaald behulpzaamheid uit.
Wanneer je je arrogant opstelt ("wij zijn beter want wij geloven, jullie zijn varkens") dan lijkt me dat ook logisch.

Er zijn een aantal moslimlanden zo stinkend rijk dat ze niet weten waar ze het geld moeten laten. Nou in elk geval niet bij hun verrekkende broeders in het Verre Oosten destijds (de tsunami, weet je nog wel waar WIJ wel flink gedoneerd hebben) en ook niet nu in Pakistan.
Allah zal het wel zo gewild hebben.

Als je continu bezig bent te dreigen naar westerse landen, bommetjes hier en daar legt, terroristjes opleidt enz enz moet je niet gek opkijken dat de hand op de knip blijft.

zuichkragt | 26-08-10 | 13:04

Lossen wij het wel op? Hah, op het belastinggeld dat de regering erin pompt na krijgen ze geen cent van me...

Alcoholic | 26-08-10 | 13:02

.
Allah lost het wel op, denken de moslims.
Die allah dat blijken wij , of in ieder geval de dhimmies onder ons, te zijn.
.

donjon | 26-08-10 | 12:58

Ik vraag me af hoeveel van degenen die hier zeggen dat ze niets meer geven, meedoen aan de postcodeloterij.
Jullie geven via de postcodeloterij meer dan jullie lief is.
Ga voor jezelf even na hoe hypocriet je bent.

Dostranamus | 26-08-10 | 12:57

@Dostranamus | 26-08-10 | 12:43
Okee dan, even corrigeren ... *stelt betrouwbare inzamelingsactie voor van 72 jaar oude etalagepoppen* ;-)

Zoetwaterpanharing | 26-08-10 | 12:54

Nederlands geld naar Pakistan, dat is parels voor de zwijnen.

watergeus | 26-08-10 | 12:53

Talibanië, u krijgt...helemaal niets!

En-el Hak | 26-08-10 | 12:52


@Prof.Hakkabar 12.41
voor je iemand uit scheld voor blubberkop zou ik zeggen lees mijn comment 12.38
en ja.. je hebt gelijk dat die kindjes er niet om gevraagd hebben om moslim te worden, was het maar waar. dan zouden ze misschien een stuk minder problemen hebben ( en wij ook trouwens)

deraderendraaien | 26-08-10 | 12:50

pretparkdrievliet | 26-08-10 | 12:44
DOEKLE TERPSTRA ja daar is-ie weer is voorzitter Raad van Bestuur van ICCO dat is aangesloten bij de SHO. Subsidies van rijk (en beetje van EU) aan ICCO was 139 miljoen afgelopen jaar. 139 miljoen!

ecologiste | 26-08-10 | 12:49

@janeedantoch | 26-08-10 | 12:42

Whoosh...

rara | 26-08-10 | 12:47

*plukt een paardebloem* Ik ga geven, ik ga niet geven, ik ga geven, ik ga niet geven, ik ...ohhhh, helaas, euries blijven in de pocket.

Lievebeersbeestje | 26-08-10 | 12:46

Steilloos ten Onder | 26-08-10 | 12:33

Niet alleen thee. Ook andere spullen en geld. Ik meen iets van fl170.000

dmenace | 26-08-10 | 12:45

@Dostranamus; idd! Vergeet ook niet de bijdrage van de Postcodeloterij en de collectes aan de deur. Heb net even gekeken bij de stichtingen die aangesloten zijn bij de SHO. Weleens van "Tear" gehoord? of "Save the Children"? Heb van 5 verschillende stichtingen de jaarrekening bekeken; Directie verdiend gemiddeld € 120.000,- per jaar en het gemiddelde salaris per FTE p.j. = € 60.000,- ! Opeens weet je het; je gaat een goed doel beginnen !

pretparkdrievliet | 26-08-10 | 12:44

zoetwaterpanharing 12.33
Die 72 maagden is een leesfout. het moet zijn èèn maagd van 72.
Dat komt omdat ze van rechts naar links lezen.
Ze vertaalden een maagd van 72 naar 72 maal een maagd.
Foutje, bedankt.

Dostranamus | 26-08-10 | 12:43

rara | 26-08-10 | 12:34 | Reageer
waarschijnlijk omdat ze in 1953 slechts een handvol tv's hadden. Wel werd er een oproep tot geven in de bioscopen getoond.

www.volkskrant.nl/binnenland/article14...

janeedantoch | 26-08-10 | 12:42

Tot laters allemaal.

Sjeng de helle | 26-08-10 | 12:41

@en nu is het genoeg

Wat heeft die godsdienst te maken met mensen in nood blubberkop dat je bent ?
Natuurlijk moeten we beter controleren hoe het geld verdeeld wordt en terecht komt bij de mensen die het nodig hebben.
Kinderen hebben niet gekozen voor islam maar zijn zo opgegroeid.
En omdat ze helaas geen andere mogelijkheden hadden moeten wij (het verlichte westen *kuch*) ze dan maar de tyfus laten krijgen ?
Nee jij bent een held , een denker en vooral geen doener maar een meeloper zonder na te denken.

Prof.Hakkabar | 26-08-10 | 12:41

Ik zeg heel dat zooitje Giro 555 beweeglieden naar Pakistan sturen. Kijken hoeveel er dood wakker worden de volgende morgen. Met uitzondering van Wilfred Genee, die mag blijven.

* Altijd lachen om Voetbal International doet*

Roskoning | 26-08-10 | 12:39

@hillelujah | 26-08-10 | 12:34
Aangezien er maar ongeveer 10% van het geld in Pakistan aankomt ( ruime schatting ), zal dat wel mee vallen....

An die ARBEIT | 26-08-10 | 12:39

Het is allemaal nog veel erger dan beschreven in deze topic: Met al dat geld dat we inzamelen kopen we spullen in pakistan zodat we de lokale economie steunen... Welgodverdomme! Het spul is er dus al!!!11!one!!! maar de Pakistani zelf willen het niet geven, alleen verkopen tbv het verzachten van het leed van hun landgenoten...

Echt waar, ik geef geen CENT! Echt niet!

synchronicity | 26-08-10 | 12:39

Zonder te geven geef ik al genoeg.
--Als de gemeente geeft zit daar een deel van mijn belastinggeld bij.
--Als de provincie geeft iden dito.
--De 8 miljoen die Nederland geeft bestaat uit een deel van mijn belastinggeld.
--Europa kan geven dankzij mijn belastinggeld.
En als er verdubbeld wordt verdubbeld mijn bijdrage ook.
Dus, Marco. Verzin maar wat anders, een liedje of zo.

Dostranamus | 26-08-10 | 12:38

elke gift die wij zouden geven is met rente besmet, en die mogen ze toch niet gebruiken volgens de islamitische leer, vandaar dat het blijft hangen in de zakken van de( meestal) christelijke hulp organisaties.en aangezien de moslim meerderheid ook niks gunt aan de christelijke en hindoe minderheid, zeg ik niet doen!.
dit klinkt hard ,en dat is het ook, maar wellicht leren deze mensen dan ook om voor zich zelf op te komen en zelf hun problemen aan te pakken, dat heet ontwikkeling
en zal ze verder brengen dan de afhankelijkheid waarin ze nu gedwongen worden
door geloof fundamentalisten en zg hulp organisaties met eigen belang

deraderendraaien | 26-08-10 | 12:38

Eigenlijk zou GS een poll op de site moeten zetten hoeveel de reaguurders denken dat er wordt binnengeharkt.....

Ales | 26-08-10 | 12:38

De samenwerkende hulporganisaties achter giro 555 zijn een stel maffiosi, mijn geld krijgen ze niet. Ik ga ook een hulporganisatie opzetten om er vervolgens via allerlei legale constructies voor te zorgen dat 98% van het geld verdwijnt. Wat gelieerde BV's waarvan alle personeel wordt ingehuurd bijvoorbeeld. Een soort 1% club, maar dan ietsje meer.

beerpoes | 26-08-10 | 12:38

@En nu is het genoeg! | 26-08-10 | 12:28
weet je wat ik denk? al die mensen komen uit het kloon-vat van Marcel van Dam. Ze vinden allemaal precies het zelfde, en dat is totaal niet afhankelijk van hun omgeving, zodat je het ze allemaal persoonlijk kan aanrekenen. allemaal precies evenveel, want ze zijn namelijk precies het zelfde.

Het grootste deel is waarschijnlijk keuter boer, en heeft niet meer van de wereld gezien dan het het eigen dorp. als ze al een flauw benul hebben van de wereld om hen heen, is dat doordat anderen dat aan hen verteld hebben. Net als jij eigenlijk.

Overigns ben ik het helemaal met Jort Kelder eens. Die elites in islamitische landen moet eens van hun luie reet komen. Het bulkt daar van het geld, maar men koopt er liever met diamanten ingelegde rolls-royces van dan dat ze iets aan hun land doen. en maar janken om het westen. Maar om nou de keuterboer-bevolking het gedrag van de elite te verwijten.. vind ik een teken van achterlijkheid vergelijkbaar aan die van die moslim-elites.

janeedantoch | 26-08-10 | 12:37

Bos Hout | 26-08-10 | 12:31
Jij en ik weten dat 'berichten' bij dit soort zaken niet altijd betrouwbaar zijn.
Dat klopt!
Maar meervoudige signalen zijn wel een duidelijke aanwijzing van "Gedogen"op zijn minst, met het oogmerk om zelf buiten schot te blijven om de oprukkende invloed van de Radicale Islam te weren, die zich duidelijker manifesteert in de respectievelijke grote steden, door aanslagen en terreur( No Go gebieden) zowel als op het Pakistaanse platteland o.a. door de toename van Mardrassa's. Hier verwijs ik graag naar een uitzending van het Belgische Terzake van enige dagen terug.

Sjeng de helle | 26-08-10 | 12:37

Eenieder die geeft aan Pakistan, financiert wapentuig voor de Taliban, waar ze vervolgens onze jongens en meisjes mee om de oren schieten.
Donaties zijn nog nooit goed terecht gekomen en vaak juíst bij die misselijke regimes.
De consequenties in dit geval zullen niet te overzien zijn.

Courage78 | 26-08-10 | 12:36

@exciter | 26-08-10 | 12:34
Mag een Moslim dat geld eigenlijk wel aannemen? Ies toch haram als het van onreinen afkomt?
Eigenlijk is dit dus goed voor de meeste reaguurders hier, aangezien het geld in dat geval alleen bij die lieve Christens terecht komt...
* Aait crusefix met lijk *

An die ARBEIT | 26-08-10 | 12:36

rara | 26-08-10 | 12:34
LOL @ 1953 / TV

Napeauleon | 26-08-10 | 12:36

Hoeveel % denkt u dat er van elke Euro die wordt gedoneerd, terecht komt bij de Taliban?

hillelujah | 26-08-10 | 12:34

Geen cent, ook niet voor de aardige Paki's. Dit is namelijk Gods wil. Begrijpen wij de signalen dan niet en willen wij Gods werk teniet doen?

exciter | 26-08-10 | 12:34

Pakistan heeft in 1953 geet TV-inzameling gehouden. Waarom zouden wij dat nu dan wel doen?

rara | 26-08-10 | 12:34

En wacht de arme mannelijke overledenen nu allen 72 maagden? Dan dreigt een tekort. *stelt betrouwbare etalagepoppeninzamelingsactie voor*

Zoetwaterpanharing | 26-08-10 | 12:33

@rara | 26-08-10 | 12:29
Inderdaad ja, Paki's hadden toen nog niet zoveel te zeggen.
dmenace | 26-08-10 | 12:25 |
We kregen ook thee van ze, lekker nuttig, zal het met de financiele steun ook wel meevallen. Die we van het Britse rijk kregen.
En nu is het genoeg! | 26-08-10 | 12:24 |
LOL. Zouden ze toen al geweten hebben dat de PvdA banden had met de taliban?

Steilloos ten Onder | 26-08-10 | 12:33

ITEACHYOU | 26-08-10 | 12:20

De term "charitatieve instelling" is iets wat in het verderfelijke westen is bedacht. In Pakistan gaat de hulp naar moslims die vervolgens niet-moslims van die hulp onthouden.

Frederico Jacobse | 26-08-10 | 12:31

Bovendien gaan de Taliban weer lekker verder. Vandaag hebben ze aangekondigd dat ze ook hulporganisaties aan gaan vallen.
Dus, als die naieve mensen geld hebben gegeven wordt hun opbouwwerk grondig afgebroken door mensen van het haat-geloof.

En nu is het genoeg! | 26-08-10 | 12:31

De groeten. Zal zeker mijn eigen dood financieren?

w0kkel | 26-08-10 | 12:31

Sjeng de helle | 26-08-10 | 12:13
"Uit berichten bleek dat de pakistaanse Geheime Dienst de Taliban van informatie voorziet en voorzag, alsmede van wapentuig."
Jij en ik weten dat 'berichten' bij dit soort zaken niet altijd betrouwbaar zijn.
Hier in ieder geval het antwoord van de 'verdachte': de 73-jarige Pakistaanse gepensioneerde inlichtingenbaas, die je uiteraard ook nooit op voorhand moet vertrouwen.
www.youtube.com/watch?v=CqkQKk9S_8E

Bos Hout | 26-08-10 | 12:31

@rara
gehoLPen, lul!

rara | 26-08-10 | 12:30

Ach, als mensen stenigen je hobby is dan kunnen ze hier ook wel wat mee.

Martijn12345 | 26-08-10 | 12:30

@de aarde | 26-08-10 | 12:25
Dat had ik nou niet verwacht. Is de Aarde vrouwelijk? Dan noem ik je voortaan Gaia.
* doet Griekse humor *

An die ARBEIT | 26-08-10 | 12:30

Steilloos ten Onder | 26-08-10 | 12:23
Verrek, ja. Dus waren het toch gewoon de Britten die ons toen gehoplen hebben?

rara | 26-08-10 | 12:29

Als die hulporganisaties nu eerst eens kunnen garanderen dat het opgehaalde geld ook daadwerkelijk op de juiste plaats terecht komt, zonder strijkstok en andere graaimaffia (lees pvda) Dan zouden wellicht meer mensen geld willen overmaken, zonder cynische opmerkingen op GS.

Karel Kruizenruiker | 26-08-10 | 12:28

@janeedantoch | 26-08-10 | 12:23
Tuurlijk. De mensen daar hebben niets te maken met de demonstraties waarin Nederlandse vlaggen werden verbrand. En met de aanslagen van Pakistanen in India hebben ze ook niks te maken. En met de islamitische haatscholen hebben ze ook niks te maken he?
En met de steun van Pakistan voor de Taliban die kindertjes ophangt hebben ze ook niks te maken zeker? En met de verdrukking van Christenen in Pakistan hebben de Pakistanen ook niks te maken zeker?
En met de haat tegen homo's in Pakistan hebben de Pakistanen niks te maken, en met het gooien van zuur over een vrouw die zelf haar keuzes maakt hebben ze niks te maken?

Tuurlijk wel. Deze mensen kiezen zelf voor deze haatgodsdienst.

En nu is het genoeg! | 26-08-10 | 12:28

Moslim of religieuze hypocrisie is soms zo extreem dat de goedgelovige linksmensch er geen seconde aan twijfelt.

Stroopdoos | 26-08-10 | 12:28

janeedantoch mooi gesproken

Prof.Hakkabar | 26-08-10 | 12:27

Sjeng de helle | 26-08-10 | 12:13
Bravo! Weg met de zgn wegmetonsmentaliteit die ons wordt opgedrongen door die charitatieve organisaties omdat het hun business is. Ik zou ze de kost niet willen geven die 1e klas naar Afrika of waar ook reizen voor een conferentie over armoede of hongerbestrijding. Alleen al de 23 directeuren van goede doelen organisaties verdienden in 2008 bij elkaar 3,4 miljoen.

ecologiste | 26-08-10 | 12:27

En wat krijgen we terug?
Een buslading Pakistanen...
Goeie deal, dat...

An die ARBEIT | 26-08-10 | 12:26

die overjarige thee heeft job er mooi doorheen gejaagd

hetluis | 26-08-10 | 12:26

Steilloos ten Onder | 26-08-10 | 12:23

Oa ja. Het bedrag werd net op Radio 1 genoemd maar is me even ontgaan. Wat belangrijk is, is dat ze dus begaan waren met ons lot in '53.

dmenace | 26-08-10 | 12:25

Jackanders | 26-08-10 | 12:16
Goed plan.
Als hij zijn uitkering dan maar hier laat.

Napeauleon | 26-08-10 | 12:25

mocroflavour | 26-08-10 | 12:17
Dan moeten ze dus zorgen dat ze niet afhankelijk worden.
Men had fatsoenlijke dammen kunnen bouwen.
Pakistan is een rijk land maar men houdt de bevolking arm. Kwestie van prioriteiten stellen of rekent men standaard op hulp? Ze zullen wel lachend denken: "Die ongelovige honden geven toch wel geld als we een ramp hebben."

kleingrutter | 26-08-10 | 12:24

@Steilloos ten Onder | 26-08-10 | 12:19
Nee, geen geld natuurlijk. 2000 Kilo thee kregen we. Waarschijnlijk voor de vader van Job Cohen.
Zie ook:
www.rnw.nl/nederlands/article/pakistan...
"Volgens directeur Jaap Schoof van het Watersnoodmuseum was dat niet uniek; er was veel internationale aandacht voor de ramp in Nederland. Wél uniek is dat de dia nog onbeschadigd is. Schoof weet dat Pakistan destijds 2000 kilo thee aan Nederland schonk".

Laten wij ze 3000 liter bier, en 2000 kilo varkensvlees schenken.

En nu is het genoeg! | 26-08-10 | 12:24

Van de Pakistanen krijgen christenen geen hulp, alleen de moslims....
( radio 1 )

fuckje | 26-08-10 | 12:24

@rara | 26-08-10 | 12:22
Was het in 53 nog geen dominion van het Britse rijk?

Steilloos ten Onder | 26-08-10 | 12:23

@schijtlijster | 26-08-10 | 11:37
is het al in je beperkte brein opgekomen dat het gros van de mensen dat daar zit te vernikkelen, geen mensen heeft doodgenkuppeld? Is het al in die kut-kop van je opgekomen dat criminaliteit, vooral in landen waar de overheid niks voorstelt en corrupt is, overal voorkomt?
Zei de wereld, "ach laat die kut hollanders maar. eerst zetten ze alle joden zonder problemen op de trein en staan ze vrolijk te hitler-groeten, dan scheuren ze nog wat indo-babies in twee in die zogenaamde politionele acties, en dan is het janken geblazen als de de dijken doorbreken. dat die sukkels ergens anders gaan wonen dan onder zeeniveau." in 1953?

janeedantoch | 26-08-10 | 12:23

Waarom 2 miljoen naar Pakistan en 40 miljoen naar Haiti? Of gaat de overheid het bedrag van vandaag ook verdubbelen? Is de donkere medemens beter dan de tulband? Raar. Raar en nog eens Raar.

ITEACHYOU | 26-08-10 | 12:22

@dmenace | 26-08-10 | 11:52
Dat was in de tijd dat Pakistan net zelfstandig was, en op weg leek om een normale staat te worden. Daar is nu geen sprake meer van.

rara | 26-08-10 | 12:22

Levine | 26-08-10 | 12:10
Waarom zijn die sjeikhs niet zo barmhartig tegenover hun broeders?
Omdat ze er maling aan hebben. Het zal hun worst wezen wat er met hun "broeders" gebeurt in Pakistan.

Eens. De vraag was, waarom is dat relevant voor het Nederlandse overheidsbeleid en de mate van vrijgevigheid van particuliere Nederlandse burgers? Ik zie het verband echt niet. Dictaturen neem ik niet als leidraad voor mijn eigen handelen.

Artsen Zonder Grenzen is idd een goeie denk ik.

Levine | 26-08-10 | 12:22

ITEACHYOU | 26-08-10 | 12:17
Dit is toch zeker een grap?

Sjeng de helle | 26-08-10 | 12:21

@dmenace | 26-08-10 | 12:20
Vertel?

Steilloos ten Onder | 26-08-10 | 12:20

Tsja, vroeger was het de dominee op televee die je om je geld vroeg, nu is het Linda de Mol en Jort Kelder. Goed om te zien hoe religie terug word gedrongen, jammer dat de corruptie wel blijft hangen.

Putdeksel | 26-08-10 | 12:20

@mocroflavour | 26-08-10 | 12:17
Hebben wij geld gehad van Pakistan in 53? Waarschijnlijk niet.
Steilloos ten Onder | 26-08-10 | 12:19

Dus wel.

dmenace | 26-08-10 | 12:20

Frederico Jacobse | 26-08-10 | 12:16
Kan het niet zo zijn dat die sjeiks op persoonlijke titel miljoenen overmaken i.p.v. als zijnde landbestuurders? neem toch niet alles klakkeloos aan en denk na. Waarom zou een sjeik, die 20 miljard heeft geen 100 miljoen willen schenken ? Denk je nu echt dat die helemaal niets geven aan charitatieve instellingen?

ITEACHYOU | 26-08-10 | 12:20

@mocroflavour | 26-08-10 | 12:17
Hebben wij geld gehad van Pakistan in 53? Waarschijnlijk niet.

Steilloos ten Onder | 26-08-10 | 12:19

@bvdbos2004 | 26-08-10 | 11:45
Dat was in 2008. Aardgasbaten in 2009 lagen beduidend lager op ca. 10,2 miljard.
Dan kom ik op 103 minuten. Toch meer dan Koeweit, UAE, Indonesië, Maleisië, Iran, Quatar en Egypte bij elkaar.

ecologiste | 26-08-10 | 12:18

Vloberto | 26-08-10 | 12:16
Het is zeker triest.
Maar als ik dan op TV een of andere soepjurk weer hoor zeiken over de hulp van Allah dan zeg ik bekijk het maar.

Sjeng de helle | 26-08-10 | 12:18

Levine | 26-08-10 | 12:10
Waarom zijn die sjeikhs niet zo barmhartig tegenover hun broeders?
Omdat ze er maling aan hebben. Het zal hun worst wezen wat er met hun "broeders" gebeurt in Pakistan.
Zolang ze hun decadente speeltjes maar kunnen aanschaffen.
Ik vind AZG wel een beter idee en die hebben zich niet voor niets uit de SHO getrokken.

kleingrutter | 26-08-10 | 12:17

Hoe langer die fundi's zich met deze waterramp moeten bezighouden hoe minder fundi's ze naar Afghanistan kunnen sturen!
*dikke middelvinger naar zielige 555 reclames & andere bullshit opsteekt*

Jezweetzelluf | 26-08-10 | 12:17

Sjeng de helle | 26-08-10 | 12:13
Meneer is militair of geweest? Vergeet niet dat wij dat land zijn gaan "bezetten"

ITEACHYOU | 26-08-10 | 12:17

-weggejorist-

Clittbanger | 26-08-10 | 12:17

Het gaat hier om hulpbehoevenden mensen die afhankelijk zijn van donaties om in leven te blijven en jullie maken een stomme afweging of zij het wel verdienen.

mocroflavour | 26-08-10 | 12:17

Ik wil onze 'Willem de watermanager' wel doneren.

Jackanders | 26-08-10 | 12:16

@Sjeng de helle | 26-08-10 | 12:13 Goed gesproken! Maar toch, die zielige mensjes! Anyway, ook dit keer van mij geen cent.

Vloberto | 26-08-10 | 12:16

Lachen. Nederlanders hebben de pesthekel aan moslims, maar als het zo uitkomt zijn de moslim-landen ineens ons grote voorbeeld. Zij geven niks, dus wij ook niet.

rbrt | 26-08-10 | 12:16

stelmar56 | 26-08-10 | 12:14
De Reli broeders zitten weer met hun omarmingsgeweten te klooien.

Sjeng de helle | 26-08-10 | 12:16

De hypocrisie van moslims komt nu echt boven. De ramadan wordt gevierd zogenaamd om het lijden van honger van anderen te voelen. Nu miljoenen ook echt honger en ellende hebben, maakt een land als Saoedi Arabië een bedrag over dat een sjeik aan fooi weggeeft. Schande!

Frederico Jacobse | 26-08-10 | 12:16

@ mocroflavour | 26-08-10 | 12:08

En zakudt wordt betaald van alle buitgemaakte infidel gelden.
Laat nou zakudt de zuil van de islam zijn die het slechtste nageleeft wordt.

De islam is haat.

solidstate | 26-08-10 | 12:16

Moet ik dan geld geven aan lieden die mijn eigen mensen de dood in hebben gejaagd?
Sjeng de helle | 26-08-10 | 12:13

80% van de mensen in Pakistan zijn arm en 99% van de mensen in Pakistan hebben geen enkele politieke invloed. Dus nee, de slachtoffers van de ramp zijn niet de lieden die "jouw eigen mensen" (ken je ze) de dood in hebben gejaagd. Het zijn doosrnee gezinnen.

Levine | 26-08-10 | 12:15

Geen cent. Wat heeft Pakistan voor ons betekent in '95?

Steilloos ten Onder | 26-08-10 | 12:15

Ik snap het niet meer hoor, in China is er ook een enorme watersnoodramp en daar hoor je helemaal niks van. Niet dat ik ook maar een cent zal storten maar het valt me gewoon op.

stelmar56 | 26-08-10 | 12:14

In Afghanistan zijn 24 Nederlandse militairen omgekomen, buiten diegen die voor hun hele leven gehandicapt zijn of getraumatiseerd. Uit berichten bleek dat de pakistaanse Gehime Dienst de Taliban van informatie voorziet en voorzag, alsmede van wapentuig.
Moet ik dan geld geven aan lieden die mijn eigen mensen de dood in hebben gejaagd?
En was het niet de Pakistaan Dr. kahn die de Ultra Centrifuge geimen heeft gejat waardoor Pakistan nu een nucleaire macht is?
Loop naar de Kleaute a.u.b met je aktie!

Sjeng de helle | 26-08-10 | 12:13

@denoorman | 26-08-10 | 12:08
Eeehm... Dragen niets bij? Kijk eens naar hun BNP....

Wazzzah | 26-08-10 | 12:12

Als we nu de atoombommen in Pakistan opblazen, dan is het probleem ook opgelost, bovendien hebben we dan nog wat positieve neveneffecten:

- minder mensen op aarde, dus minder overbevolking
- taliban uitgerangeerd
- Bin laden dood
............................................................

Wat is het verschil tussen bovenstaande en die hulpbehoevenden gewoon laten creperen?

ITEACHYOU | 26-08-10 | 12:12

Hmm het giro 555 "gevoel" is er weer mensen schenken weer grote bedragen terwijl diezelfde mensen na het debacle van Haïti stellig hadden beloofd niet meer te doneren omdat de centen over aankwamen behalve bij de hulp behoevende. Einde van dit verhaal is het zelfde, wat de wereld schenkt pomp Pakistan al een tijdje in hun nucleair programma das namelijk veel belangrijker dan een paar ondergelopen stumpers helpen.
.
Nederland heeft boter op hun hoofd want de uitgaven voor rampen zijn nu al hoger dan hun beoogde doel maar we krijgen weer een pluim voor het land dat zijn inwoners het hardste uitmelkt met allerlei onzin. Dat er in Nederland armoede is interesseert de politiek geen ene fuck want daar kan je geen pluimen mee verdienen. In feite doet Nederland het zelfde als Pakistan: "laat een ander het maar opknappen" alleen bij ons doet niemand dat.
.
Ach ik verheug me nu al op de Netwerk afleveringen waarin wederom bekend word dat alle centen weer naar de verkeerde figuren is gegaan en er maar weer een duur onderzoekje moet komen wat de laatste steen bovenhaalt.

Lev | 26-08-10 | 12:11

Weet je dat Pakistan aanzienlijk doneerde in 1953 toen 0031 blank stond?
Helaas lees je dat niet op Geenstijl, maar het is wel zo.
dmenace | 26-08-10 | 11:41
U maakt een grap?

Als de regering er 2 miljoen Extra naartoe stuurt vind ik dat ik mijn bijdrage al heb geleverd.. gvd!!

jan pepernoot | 26-08-10 | 12:11

Als die gasten wat hadden geïnvesteerd in betonnen heipalen en asfalt was het er nu niet zo een teringzooi.
Kan dat volk weinig aan doen, maar ik ook niet.

frickY | 26-08-10 | 12:11

@ Koosnaampje | 26-08-10 | 11:47

Ze verlenen hulp van de goederen die door ons gestuurd zijn.
Ze zorgen dat zij degene zijn die het uitdelen en scheuren de labels van de donerende hulporganisaties eraf en doen alsof de hulp van de islam broeders
zelf afkomstig is.
Islam is oplichting en deceptie aan de lopende band.

solidstate | 26-08-10 | 12:10

Arrabinekoeterine | 26-08-10 | 12:06
Niet méér...
Beetje naar rato zou al fijn zijn.

Napeauleon | 26-08-10 | 12:10

Dacht je nou echt dat er met dat geld structurele oplossingen worden aangedragen?
Doe niet zo naief maar ga je gang en sponsor zoveel je wilt.
kleingrutter | 26-08-10 | 12:00

Je verandert het onderwerp. Het ging om de relevantie van het gedrag van despotische sjeiks (die overigens met ons geld en Amerikaanse wapens in het zadel worden gehouden) voor het Nederlandse beleid inzake humanitaire hulp voor doorsnee mannen, vrouwen en kinderen.

En nee, 555 boezemt weinig vertrouwen in. Het schijnt dat Artsen Zonder Grenzen goed werk doet. Ik zal wel een dhimmi zijn als ik daar een meiertje aan geef.

Levine | 26-08-10 | 12:10

Voor de olieproducerende landen is Pakistan niet meer magazijn voor goedkope gastarbeiders/slaven, dat heeft niks met Islamitische broederliefde te maken. Niet meer dan logisch dat ze dan zo'n lousy bedrag geven

-Tom- | 26-08-10 | 12:09

ITEACHYOU | 26-08-10 | 12:03
Moslims willen doorgaans niets hebben van de Westerse wereld of het moet kennis van kernwapens zijn en gratis geld natuurlijk. Ze zetten zich af tegen alles wat "het vervloekte Westen" doet.
Waarom zou ik dan geld geven aan mensen die deze ideologie aanhangen? Nog afgezien van het feit dat het geld niet op de plek komt waar gesuggereert wordt.

kleingrutter | 26-08-10 | 12:09

Collectebus krijgt geen knoop. Bij de laatste acties bereikte nog geen 5 cent van elke euro de getroffenen.

gruppenfuhrer | 26-08-10 | 12:08

jvlaam | 26-08-10 | 12:05
Scherp!
Lever in die OBL en cash dat statiegeld van 25 mio!

Napeauleon | 26-08-10 | 12:08

Dus de overheid heeft al 2m gegeven op 16m inwoners? Mooi, dat is 12,5 cent per inwoner. Meer dan genoeg voor die talibanaanbidders.

jan-lul-de-behanger | 26-08-10 | 12:08

Van mij krijgt dit middeleeuwse uitschot dus helemaal niks.
Allah wil dat ze kreperen dus zullen ze dat ook doen.

aalscholver | 26-08-10 | 12:08

Die moslims dragen ook werkelijk niks bij. Zelfs als ze geld verdienen met niets doen (olie). Niet werken, niets geven. Waardeloos.

denoorman | 26-08-10 | 12:08

Als we onze donaties zouden laten afhangen van de bijdrage van een ander zou er niets binnenkomen. Geef wat je zelf wilt geven en neem je eigen verantwoordelijkheid. Wat een ander (niet) doet, is voor zijn/haar verantwoording.

niet voor de hond | 26-08-10 | 12:08

Wat een ongelooflijk tendentieus stuk. Moslims betalen de zakaat. 2.5 procent van het inkomen. Dat is meer dan die 0.8 nu 0.7 van het nationaal inkomen van de NL overheid. De zakaat zijn cijfers die geenstijl niet vermeldt. Terwijl dat het fundament is binnen de islam. En ja het geld van de zakaat gaat naar Pakistan. Zoals www.islamic-relief.nl/ waar je je zakaat aan kan betalen.

mocroflavour | 26-08-10 | 12:08

toch fijn dat de mensen in pakistan wat minder zuur waren in 1953.

"watersnoodmuseum in Ouwerkerk is in het bezit van een dia waarmee in 1953 in Pakistan aandacht werd gevraagd voor de watersnood in Zeeland en Zuid-Holland. De dia werd destijds in de bioscopen vertoond om geld in te zamelen."

De discussie of geld een structurele oplossing gaat bieden wil ik niet aans aan gaan. Daar gaat het ook niet om. Er zijn daar mensen blij met een fles water en wat rijst.

Hunter S. Thompson | 26-08-10 | 12:07

Arrabinekoeterine | 26-08-10 | 12:06
+1.

Superior Bastard | 26-08-10 | 12:07

Levine | 26-08-10 | 11:55
We zitten de sheiks er niet mee dwars door Pakistani te laten creperen.
Je causaliteits-knopje staat reciprook man.
't Gaat erom dat zelfs binnen Pakistan het animo lijkt tegen te vallen, eergisteren op CNN. Lui zijn bunkerhard over elkaar, Inshallah etc.
Vinden dat, omdat Allah een bepaald gebied op 'z'n donder gaf, het geld eigenlijk naar de doorontwikkeling van de gespaarde gebieden zou moeten.
Laat ze elkaar eerst opvoeden en begrijpen dat ik wel wil helpen, maar niet als ik daar een land (+mensen) dat terreur faciliteert mee op de been help.

Napeauleon | 26-08-10 | 12:06

Wat een flauwekul - waarom zouden moslims meer moeten geven? Zouden wij meer moeten geven als het christenen waren.

Houd toch godverdomme eens op met dat religieuze denken. Wie vindt dat moslims hun geloofsgenoten meer moeten geven, of dat christenen met christenen extra solidair moeten zijn, denkt als Bin Laden of Rouvoet.

Hier in Europa denken wij in landen en volken, niet in religies.

Arrabinekoeterine | 26-08-10 | 12:06

kennelijk heb ik mijn deel al via de overheid gegeven. Dat zal door de samenwerkende gemeentes en enkele andere gemeentes wel aangevuld worden. Ontwikkelingssamenwerking en defensie zullen ook wel meedoen. Kortom, privé hoef ik weinig bij te dragen. Binnenkort start het collecteseizoen weer en kan ik mijn geld beter geven aan de Nierstichting. 95000 collectanten, een directie die niet teveel verdiend, een ziekte die iedereen kan krijgen en waar een oplossing voor nabij is. Nee, hier wordt mijn geld beter besteed dan in Pakistan. Een groot deel van hun omvangrijke defensiebudget was beter besteed aan dijken.

Verder moeten ze Osama Bin Laden maar oppakken, levert 25 miljoen op.

jvlaam | 26-08-10 | 12:05

Pakistan.. Is dat niet het land:

- Waar Westerse landen, ondanks de aangeboden ontwikkelings/wederopstandings-hulp worden weggepest?
- Waar onschuldig bewezen niet boeit (lees: gewoon gooien die steen)?
- Waar wij als niet gewenst worden beschouwd?
- Waar men kernwapens schijnt te hebben en om de zoveel tijd dreigt ze in te zetten?
- Waar geen kerk/synagoge/tempel te vinden is?
- Waar vrouwen nog minder waard zijn dan stenen (zie punt 2)?
- Waar men altijd klaagt over watertekort?

Dan mijn vraag: Waarom zouden wij de mensen daar helpen?
Laten we onze luchtmacht uitrusten met (drink)waterbassins en het goedje droppen boven heel Pakistan. Om de zondvloed van Allah (want zo schijnt hij het te willen) wat kracht bij te zetten. Ohja, eventuele bootjes die het land proberen te ontvluchten worden uiteraard getorpedeerd. Gelijke monniken, gelijke kappen he.

Nou dag.

Roskoning | 26-08-10 | 12:04

Oplichters, heel die islam kliek.
Als ze de infidel een dik bedrag uit de zak kunnen kloppen zullen ze hun eigen geloofsbroeders zelf verzuipen.

Oxfam novib en samenwerkende hulporganisaties giro 555 (SHO) zijn oplichters en linkse en islamo terroristen bankiers.

solidstate | 26-08-10 | 12:03

Jort is ook zo kortzichtig. Overigens, omdat de moslimbroeders hun medemoslims links zouden laten liggen, moeten wij dat ook maar doen? Spring van brug verhaal................................

ITEACHYOU | 26-08-10 | 12:03

gaat een regen dansje doen voor pakistan

peetd2 | 26-08-10 | 12:02

ecologiste | 26-08-10 | 11:59
Dat zou wel een statement zijn.

kleingrutter | 26-08-10 | 12:02

o vos omnes | 26-08-10 | 11:58

Ook jij moet maar niets geven. Wat is dat toch met die voor wat hoort wat mentaliteit. Hulpverlening met allerlei voorwaarden. Solidariteit is een mooi principe. En nu maar bidden dat wij binnenkort geen hulp nodig hebben.

De beste oplossing lijkt mij dat zij hun wapens inleveren voor de hulp die ze krijgen, Daar wordt iedereen blij van.

dmenace | 26-08-10 | 12:01

Levine | 26-08-10 | 11:55
Dacht je nou echt dat er met dat geld structurele oplossingen worden aangedragen?
Doe niet zo naief maar ga je gang en sponsor zoveel je wilt.

kleingrutter | 26-08-10 | 12:00

Noodhulp is salon-socialisme. Je verdient je er suf aan, je krijgt je salaris toch wel resultaat of geen resultaat. Moet je maar eens gaan kijken wat er met dat geld gebeurd. Meestal ongedefinieerde projecten met geen tijdsgrens en zo vage toetsingscriteria dat je er aan voldoet al geef je een zwerver een kwartje pr maand.

Anarki | 26-08-10 | 12:00

De mooiste donatie is alle directueren van 'charitatieve' organisaties die meedoen hun jaarsalaris laten storten.

ecologiste | 26-08-10 | 11:59

Werkelijk te pijnlijk om Radio1 aan te horen ik wil nieuws geen collectebus.
_
Hulporganisaties propaganda het nieuws is zo gekleurt dat de Regenboog zwart wit lijkt.

Trompeter | 26-08-10 | 11:59

dmenace | 26-08-10 | 11:52
Weinig overtuigend en geloofwaardig. Komt op mij over als de hoax van een paar jaar geleden alsof we door marokkanen van de moffen bevrijd waren in 1945.
Ze gaat links met de feiten om, maar we trappen er niet meer in.

o vos omnes | 26-08-10 | 11:58

hoor ik nou op radio 1 iemand zeggen dat die verbroedering zich beperkt tot moslimbroeders, en de grrrristenbroeders in de nattigheid blijven staan?

hetluis | 26-08-10 | 11:57

Pfff, je kan die mensen ook gewoon kapot laten gaan, maar zeg dat dan gewoon.

Wazzzah | 26-08-10 | 11:57

Ik snap deze flame topic niet. Ik tel toch 85 miljoen dus uit 3 landen. En wel overheden. Terwijl het overgrote gedeelte van de inwoners daar straatarm is.
Vergeet niet dat alle olie daar door het Westen wordt geregeld. En een enkele door het Westen in het zadel gehouden sheik daar stinkend rijk is.

bwahaha | 26-08-10 | 11:56

Nu even geen geld van mij voor 555.
Ik zag het filmpje van de paki mob, nee, bedankt.
Red jezelf maar.

Mac The Ripper | 26-08-10 | 11:56

Pakistaan, Pakizit, Pakizwem. Pakivang!

stadsknurft | 26-08-10 | 11:56

Ik negeer tegenwoordig alles wat met rampen te maken heeft. Het is gewoon bekend dat een groot deel van het 555 geld in de zakken verdwijnt van mensen die niet slachtoffer zijn van de ramp. Tot de tijd dat ik niet veel geld er mee kan verdienen, wil ik er niks mee te maken hebben

Echt He! | 26-08-10 | 11:55

Zie Napeauleon | 26-08-10 | 11:47
kleingrutter | 26-08-10 | 11:52

Ja laten we doorsnee kinderen in Pakistan laten kreperen om geschifte sjeiks in Saoedi-Arabië dwars te zitten.

Levine | 26-08-10 | 11:55

Watikjebrom | 26-08-10 | 11:52
Heb je ook nog echte argumenten?

kleingrutter | 26-08-10 | 11:55

@dmenace 11:52
Ah, so I see. Dank.

Ashtrey | 26-08-10 | 11:55

Anarki | 26-08-10 | 11:54

Jij moet gewoon niets doneren. Klaar.

dmenace | 26-08-10 | 11:55

@dmenace | 26-08-10 | 11:41

En ik was ene Khan nog even vergeten die informatie van NL stal wat in waarde verbleekt vergeleken wat Pakistan in 53 gaf. Dus u punt is ? Ik kan ook mierenneuken hoor.

Anarki | 26-08-10 | 11:54

74 miljoen = ongeziendetyfuszeggen?
Overdrijven is ook een kunst

dienstweigeraar... | 26-08-10 | 11:54

Stenig een wijf met giro 555

Teen | 26-08-10 | 11:53

Levine | 26-08-10 | 11:48
Zie Napeauleon | 26-08-10 | 11:47

kleingrutter | 26-08-10 | 11:52

kleingrutter | 26-08-10 | 11:49
Met jouw kleinzielige reactie zal dat zeker zo zijn. Geef iemand niks te vreten en hij zal luisteren naar degene die hem toch iets toewerpt. Zo werkt dat simpele ziel.

Watikjebrom | 26-08-10 | 11:52

Twee woorden: dikke doei

VaraKeur | 26-08-10 | 11:51

Anarki | 26-08-10 | 11:49

Hoe Nederlands... Voor wat hoort wat en als we wat geven, willen we wel zeker weten dat iedereen weet dat het van ons komt. In Amerika hebben ze daar ee complete industrie van gemaakt.

dmenace | 26-08-10 | 11:51

@dmenace 11:46
Ik kan niks vinden heur, doe es met een bron komen dan?

Ashtrey | 26-08-10 | 11:51

dmenace | 26-08-10 | 11:41
Wees eens wat concreter, met bronvermelding graag.

o vos omnes | 26-08-10 | 11:50

Dat chocolade broodje wat ik net op heb, zo lekker, mjam!

Ben Zine | 26-08-10 | 11:50

Overigens...als ze die prachtvolle kernwapens van ze nou gewoon 's verpatsen dan hebben ze toch meer dan voldoende knaken om het boeltje aan te dweilen.

Multiflauwekulti | 26-08-10 | 11:50

@Prof. Enskedeee | 26-08-10 | 11:46
LOL

NoMILFtoday | 26-08-10 | 11:50

pompen is pinnen dus...

jankaas | 26-08-10 | 11:50

Zeepstra | 26-08-10 | 11:41
De zielige kindertjes van nu zijn de haatzaaiers over 10 jaar. Laat ze zichzelf maar eens bedruipen. Wel geld voor kernwapens maar geen geld voor een fatsoenlijke dam of infrastructuur. Plus het feit dat je weet dat jouw Euro daar natuurlijk niet terecht komt.

kleingrutter | 26-08-10 | 11:49

Dijken open? Beurzen gesloten? Zoiets?

camff | 26-08-10 | 11:49

'Met deze nieuwe gift komt het totaal van de bijdrage van de Nederlandse regering op 8,6 miljoen euro'.

Zo zo.

sufkut | 26-08-10 | 11:49

@Koosnaampje | 26-08-10 | 11:47
Vraagt zich af of de Pakistaanse overheid dit bewust doet ....

NoMILFtoday | 26-08-10 | 11:49

@dmenace | 26-08-10 | 11:41

En hoe veel is er sinds die tijd weer richting Pakistan gegaan, want daar hoor ik u ook niet over ?

Anarki | 26-08-10 | 11:49

ecologiste | 26-08-10 | 11:47
om te gieren werkelijk

Randy McRanderson | 26-08-10 | 11:49

jankaas | 26-08-10 | 11:44
"Pompen voor Pakistan" houdt in dat u vanaf vandaag alleen Pakistaanse prostituees bezoekt die zo hun familie kunnen bijstaan.

Napeauleon | 26-08-10 | 11:49

Waar kan ik trouwens doneren voor het upgraden van de Deltawerken? Loopt dat via Paul de Leeuw ofzo?

Multiflauwekulti | 26-08-10 | 11:48

Omdat dat hun "broeders" zijn misschien? Moslims horen elkander toch te allen tijde te helpen?
kleingrutter | 26-08-10 | 11:44

Ik weet niet of dat hoort en volgens wie dat hoort. In ieder geval doen die totalitaire regimes die aan de lopende band mensenrechten schenden het niet.

Waarom zou je daar verbaasd over zijn? En waarom is het relevant voor het Nederlandse beleid inzake humanitaire hulp aan doorsnee kreperende mannen, vrouwen en kinderen.

Levine | 26-08-10 | 11:48

Ze kunnen beginnen met het schorten van de hulp aan de Taliban.

Anarki | 26-08-10 | 11:48

33 euro liever besteedt aan een fles Veuve Clicquot

NoMILFtoday | 26-08-10 | 11:48

schijtlijster | 26-08-10 | 11:44
Wat een kortzichtige stupide reactie, net alsof alle Pakistanen hiervoor verantwoordelijke zijn. Je doet je nick eer aan, schijtlijster.

Watikjebrom | 26-08-10 | 11:47

-weggejorist-

ecologiste | 26-08-10 | 11:47

Levine | 26-08-10 | 11:42
Heeft Kelder bedacht op één van zijn volgelopen momenten.
Oh nee...
Omdat ze lopen te gillen over de Islamitische broederschap, omdat het nagenoeg buren zijn, omdat Ramadan een periode van bezinning en hulp aan de minder bedeelden is, en omdat ze nog steeds ompleuren van de poen misschien?

Napeauleon | 26-08-10 | 11:47

Jort is weer goed bezig. Zal mij benieuwen hoeveel geld er binnengehaald wordt vandaag. Van mij en zo ongeveer iedereen die ik gevraagd heb krijgen ze geen cent.

De_Sfinx | 26-08-10 | 11:47

Ik heb al tientje gegeven aan Haïti in januari. En zelfs dat tientje is nog steeds niet aangekomen bij die arme mensen daar, zo zag ik onlangs op teevee. Bovendien: De Taliban zorgt wel voor de arme mensen in Pakistan? Toch?

camff | 26-08-10 | 11:46

GIRO 555 t.n.v. de Taliban.....

Prof. Enskedeee | 26-08-10 | 11:46

Randy McRanderson | 26-08-10 | 11:44

Overal op het internets als je eens wat verder kijkt.

dmenace | 26-08-10 | 11:46

@Teen | 26-08-10 | 11:44
Döner met varkensvlees of steen-bok?

NoMILFtoday | 26-08-10 | 11:46

Nederland verdient per jaar 14,8 miljard euro aan gaswinning. Per minuut is dat 28.158 euro. De Nederlandse overheid steunt met 2 miljoen -> 71 minuten ofwel minder dan wat Saudi-Arabie en Oman doen...

bvdbos2004 | 26-08-10 | 11:45

Goed dat Marco Borsato achter deze actie staat.
Die heeft verstand van geld.

Boomschade | 26-08-10 | 11:45

zit te denk hoe hij "pompen voor pakistan" kan interpreteren....

jankaas | 26-08-10 | 11:44

Levine | 26-08-10 | 11:42
Omdat dat hun "broeders" zijn misschien? Moslims horen elkander toch te allen tijde te helpen?

kleingrutter | 26-08-10 | 11:44

gene euro...dits reis

El Pannekoek | 26-08-10 | 11:44

Heb net mijn centjes op FCU gezet....maar denk dat dat ook in het water valt dus bijdragen voldoende voor vandaag.

Karel Kaalmans | 26-08-10 | 11:44

Redenen om niet te doneren:
- Kernwapens
- Lethargische mensen die protesteren tegen het uitblijven van hulp in plaats van zelf aan de slag te gaan
- De regering geeft al mede namens mij
- Vandaag Pakistan, morgen ...?

Maar de overweging om niet te geven omdat het moslims zijn is nog niet bij me opgekomen vanKoetsveld. Lekker een beetje Jort nablaten, makkelijk verdienen hè. En de kudde loopt je wel na.
Overigens waar staat Noorwegen op dat lijstje? Of ging het niet over olieproducerende landen?

Superior Bastard | 26-08-10 | 11:44

Een Miss Wet Burqa-contest voor het goede doel, hehe.. toppertje, die mannen van 925.

MalteseKnight | 26-08-10 | 11:44

Keurig Jort!

moe... | 26-08-10 | 11:44

Ik heb vandaag al een broodje döner naar een onzedige vrouw gegooid, dus ik heb mijn steentje al bijgedraagdt.

Teen | 26-08-10 | 11:44

dmenace | 26-08-10 | 11:41
oh ja en waar kunnen we dat dan wel lezen? wijs ons de weg met uw fakkel der wijsheid

Randy McRanderson | 26-08-10 | 11:44

Nogmaals

Heeft de Heer Borsato ook het filmpje gezien hoe twee onschuldige mensen worden doodgeknuppeld en opgehangen.
Deze Barbaren krijgen van mij geen cent!

schijtlijster | 26-08-10 | 11:44

En hoeveel minuten gas moeten wij hier voor oppompen ... en dan tijdens de koude winter klagen dat er waarschijnlijk te weinig druk is in slochteren om de gasleveringen te waarborgen ...

NoMILFtoday | 26-08-10 | 11:43

Ouch, wat een analyse van Kelder, pijnlijk, maar moet je je eigen goedgevigheid laten afhangen van wat een ander geeft?

Watikjebrom | 26-08-10 | 11:43

Ik ben even wat doneren aan mijn witte vriend. Die staat hier een stukje verder achter een deur op mij te wachten. Die donatie gaat vandaag wel gewoon door natuurlijk.

Multiflauwekulti | 26-08-10 | 11:43

Zeepstra | 26-08-10 | 11:41
Helaas, U woont in Europa?
U heeft al gegeven.

Napeauleon | 26-08-10 | 11:43

Jort Kelder..... wat een vlerk !

woefdrammer | 26-08-10 | 11:43

Neuh, na Haiti trap ik er niet meer in. En Borsato is een lul, gebruikte zijn liefdadigheidsblabla-stichting om zichzelf een renteloze lening te geven.

Bokito ergo sum | 26-08-10 | 11:43

Van mij geen cent!
Haal het maar uit die Haïti-pot die nog voor 93% nog vol zit.

vangodlos | 26-08-10 | 11:42

Huh?!?
Iran heeft besloten 4 (vier) hele minuten te pompen voor de Taliban.
Chapeau!

Napeauleon | 26-08-10 | 11:42

Waarom vindt Kelder het relevant voor Nederland dat een stel achterlijke staten gerund door ondemcratische dictators niet of nauwelijks aan humanitaire hulp doen?

Levine | 26-08-10 | 11:42

Bij mijn water zit nog wat hop en gerstemout. En de TV gaat alleen aan als ik goddomme eindelijk 's mijn DVD van It terug vind. Dát is pas vermaak.

Multiflauwekulti | 26-08-10 | 11:42

Weet je dat Pakistan aanzienlijk doneerde in 1953 toen 0031 blank stond?
Helaas lees je dat niet op Geenstijl, maar het is wel zo.

dmenace | 26-08-10 | 11:41

Wij maken hier onze eigen keuzes, hebben onze eigen standaarden. Je geeft of je geeft niet. Wat andere landen/geloven doen, zal me jeuken. Als je je daar wel wat van aantrekt lijd je aan armoe.

Zeepstra | 26-08-10 | 11:41

En hoeveel geld geeft Pakistan zelf .... en als wij wat geven is het toch van de ongelovigen die snel mogelijk moeten sterven.

NoMILFtoday | 26-08-10 | 11:40

Insjallah. Zouden de gelovigen dit nu ook als een straf zien van Allah?

IngloriousBastard | 26-08-10 | 11:40

Ik geloof niet dat religie hier iets mee te maken heeft Jort. Al zag ik nota bene bij de christelijke EO vorige week dat de eerste echte hulp ter plekke van lokale moslimclubs kwam. De politiek correcte clubs die 555-geld opstrijken waren nog met vakantie. Het is waarheid (vrij naar M. Borsato)
Maar tijdens die uitzending stond Jort waarschijnlijk voor de spiegel zijn hoogwaterbroek aan te trekken.

Bos Hout | 26-08-10 | 11:40

Geen stuiver.

Bixier | 26-08-10 | 11:40

-weggejorist-

KissThere | 26-08-10 | 11:39

Krijgen wij na al die regen vandaag ook geld van Pakistan eigenlijk?

Nee dus! | 26-08-10 | 11:39

Ok, ok, Randy is ook de beroerdste niet. Ik koop vanavond wel extra veel heroïne bij de lokale dealert. Dan steun ik indirect hun economie.

Randy McRanderson | 26-08-10 | 11:38

Teveel van mijn belastingcentjes is die kant al op

Claude Jacque | 26-08-10 | 11:38

Dat geld van Saudi-Arabië gaat natuurlijk ook rechtstreeks naar clubjes die het wahhabisme in Pakistan moeten promoten.

Voor wat hoort wat.

Art Vandelay Ultor | 26-08-10 | 11:38

Heeft de Heer Borsato ook het filmpje gezien hoe twee onschuldige mensen worden doodgeknuppeld en opgehangen.
Deze Barbaren krijgen van mij geen cent!

schijtlijster | 26-08-10 | 11:37

Ik was van plan die 2 Euro te storten, maar ben bang dat die vreselijke Marco Borsato daarmee zijn schulden gaat aflossen.

fuckje | 26-08-10 | 11:37

Steun de arme verdrinkende kindertjes in het kleine zielige Holland!!!

Chaan | 26-08-10 | 11:37

We hebben dus geen keus, er is al gegeven. Mooi hoef ik me ook niet schuldig te voelen omdat ik niets stort (had ik toch niet gedaan)

Idontgiveafunk | 26-08-10 | 11:37

Jort heeft gelijk. Het is een farce.

kleingrutter | 26-08-10 | 11:37

Alsof het niks kost!

Art Vandelay Ultor | 26-08-10 | 11:36

Pakistan? Waar legt dat dan?

Prof. Dr von Fotze | 26-08-10 | 11:36

Geen rottige rotcent van mij zal naar dat kut-land gaan.

Tennessee Whiskey | 26-08-10 | 11:34

Nee!

Kaas de Vies | 26-08-10 | 11:34

REAGEER OOK