Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moslimfundi's houden jaarlijkse Theo-is-dood fuif

kinderchampagne_000.JPGJa hoor, weer zo'n feestje dat wij dus gemist hebben. Nederlandse moslims schijnen al jaren op 2 november een heuse 'Theo is dood hoera hoera'-party te organiseren en wij zijn nieteens uitgenodigd. Beetje gek. Maar gelukkig is daar de altijd objectieve en totaal geen onderdeel van zijn studieobjecten uitmakende 'onderzoeker' Martijn de Koning (nr. 6 op de lijst, antropoloog aan de Radboud Universiteit te Nijmegen). Hij nam wel deel aan de alcoholvrije braspartijen zo lezen we in De Pers: ‘Deelnemen is een groot woord, maar ik heb natuurlijk wel gepraat en gedronken.’ aldus Martijn. Reden voor zijn deelname gepraat en gedrink: ‘Achtergrondinformatie, contacten opdoen, mensen in een bepaalde omgeving zien.' Ok dan, toppie. Meten is weten enzo... Beetje jammer alleen dat De Koning de feestjes eigenlijk geheim wilde houden i.v.m. de privacy van de aanwezigen. Voor een stukje serene Mohammed Bouyeri-verering hoef je je toch niet meer te schamen anno 2010? Maar nu het toch naar buiten is gekomen wil Martijn (dr. Kromzwaard in Nijmegen e.o.) wel even kwijt echt geheel objectief in het hele gebeuren te staan: 'Het is niet mijn taak om ze te beoordelen, maar om te begrijpen.’ Tot slot nog even een klein partyreport van het laatste partijtje: "Het feestje was volgens hem een ‘rustig gebeuren’ dat hij wel ‘op het moment zelf overweldigend’ vond." De ballen en we partyflocken!

Reaguursels

Inloggen

En toch blijft de eerste zelfmoordterrorist die in Nederland een aanslag pleegde en een stuk of 7 onschuldige mensen de dood injoeg een RASECHTE Hollander. Vriend Tates op Koninginnedag, zelfmoordterrorist die een aanslag wilde plegen op het Koninklijk Huis der Nederlanden en dus aangemerkt kan worden als een terrorist. Een andere terrorist heet Volkert van der G., moordenaar van een politicus die grote kans maakte om de PM van Nederland te worden. Ook hier dus een rasechte terrorist (iets met politiek motief en zo)! Maar nee, die 5 idioten van dat feest zullen Nederland wel naar de ondergang leiden; laten we vooral daar hysterisch de aandacht op vestigen, want dat zijn immers moslims en dan is alles per definitie fout......

maimoun | 25-08-10 | 02:46

Neerlandsbloed | 23-08-10 | 22:28
Laarzen al in het vet gezet beste vriend?

kattenmepper | 24-08-10 | 07:17

Die Martijn de Koning is een hele akelige foute man...
Zeg maar een door links gekweekt kankergezwel wat steeds weer opduikt.
En dan te bedenken dat er nog HONDERDEN van dit soort randdebielen rondhobbelen in de hoogste regionen van ons maatschappelijk bestel...
Als de rechtse regering er zit moeten we maar eens wat wandelende linkse-lullen-met-vingers kritisch tegen het licht houden. Time for change !

Neerlandsbloed | 23-08-10 | 22:28

Rijkelijk vaag en innerlijk tegenstrijdig. In de Azijnbode lees ik dat de "aanwezigen geen salafisten waren" (?!). Vooral die "geheimhouding" is erg leuk. Ja, dat kennen we. Hoax van de doctorandus? Laat me raden: subsubfaculteit Antropologie bedreigd door budget cuts? Interessant nieuw subject vereist natuurlijk flink budget. U begrijpt 'm al.
LOL Kromzwaard. Valt in Eigen Zwaard.

Mr. Dr.Ir. Schuringa | 23-08-10 | 22:23

Kan me eerlijk gezegd wel voorstellen dat hij als antropoloog dergelijke bijeenkomsten bijwoont. Vroegah bestudeerden antropologen ook kannibalen zonder dat zelf te zijn.

Word er zo moe van.. | 23-08-10 | 21:54

Zeg maar: bedankt de Pers. Al 2 artikelen die we zo over konden nemen op GS. Ook die over de 1% vertrekkende ambtenaren. Maar ja, had ik ook maar niet met het "onrendabelen vervoer" met een gratis krant naar mijn werk moeten gaan.

cugel | 23-08-10 | 19:29

En dan "‘Deelnemen is een groot woord, maar ik heb natuurlijk wel gepraat en gedronken."
GEDRONKEN????!! #wtf

beastie | 23-08-10 | 19:00

Feestje is 2x gegeven en er waren maar liefst 6 (!) bezoekers (waaronder 1x met genoemde agoog als gast). Tja. NL gaat ten onder aan het moslim-fundamentalisme!
Schandalig natuurlijk (en er zullen er wel meer zijn die zulke feestjes hebben gegeven), maaruh, overdrijven is ook een kunst.

beastie | 23-08-10 | 18:57

Schoorsteenveger | 23-08-10 | 15:05
Hulde voor uw betoog!

Madame Curieus | 23-08-10 | 17:50
Dito.

jopi | 23-08-10 | 18:10

Schoorsteenveger | 23-08-10 | 15:05
Hulde voor uw betoog!

Madame Curieus | 23-08-10 | 17:50

Misschien is het epateren van de brave burger tot in alle lagen van de bevolking doorgedrongen. Proost.

niveau? | 23-08-10 | 16:32

kattenmepper | 23-08-10 | 16:11
"Vrijheidsnarcisme", wat is dat dan volgens jou? Beschrijft die term iets, verklaart die term iets, maakt die term iets helder? En 'vrijheidsfundamentalisme', wat betekent dat eigenlijk? Zijn dit neutrale, onjectieve wetenschappelijke termen, operationele definities die een hadvat bieden voor degelijk wetenschappelijk onderzoek, of zijn het gewoon platitudes, met opzet gebruikt om een moreel oordeel uit te spreken? Ik denk het laatste. De term narcisme verwijst naar een psychopathologie, de term fundamentalisme naar rigiditeit in het denken.
Je hoeft overigens GeenStijl maar een paar keer bezocht te hebben om te weten dat hier alles opgeklopt en ingekleurd wordt, opdat wij als reaguurders lekker los kunnen gaan. Mag meneer de Koning veroordelen, maar dat oordeel moet hij dan als oordeel verkopen.

Schoorsteenveger | 23-08-10 | 16:28

Heb net even een artikel van Martijn zitten lezen. Hij gebruikt de term "Vrijheidsnarcisme" Soms kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat bij GS dat wel eens een rol speelt. Het vaak voorkomend mechanisme hier:
Er wordt een bericht geplaatst een beetje uit de context en sterk vereenvoudigd.
(zoals het getal weglaten bij het artikel over Fundi feestje) Promt triggert dat de gewenste reacties "want het is het topje van de ijsberg" en meer van dat soort Pavlov reacties. Fox nieuws hanteert dezelfde methodieken.

kattenmepper | 23-08-10 | 16:11

Bukoswski | 23-08-10 | 15:54
Dat is zijn eigen blog.

Schoorsteenveger | 23-08-10 | 16:05

Schoorsteenveger | 23-08-10 | 15:50
Dank, das makkelijker! Ik wist niet dat hij een blog had (of is hij gastschrijver?), ik ga me vanavond inlezen.

Bukoswski | 23-08-10 | 15:54

Schoorsteenveger | 23-08-10 | 15:40
Nooit iets van hem gelezen, dus hierover kan ik bar weinig zeggen. Maar participerend onderzoek is inderdaad soms/ vaak controversieel. *gaat zich verdiepen: books.google.co.uk/books?hl=en&lr=... *

Bukoswski | 23-08-10 | 15:45

ze brengen het echt als of elke moslim er aan mee doet

gamb25 | 23-08-10 | 15:41

Bukoswski | 23-08-10 | 15:26
Participerend onderzoek is zo ongeveer het meest controversiële onderzoek dat je als wetenschapper kunt uitvoeren. Het vereist een ijzeren discipline, want je dient de eigen positie constant mede ter discussie te stellen. Een 'zuiver bewustzijn' dat tegelijk participeert en objectief waarneemt is naar mijn idee een onmogelijkheid.
Martijn de Koning heeft er bij herhaling blijk van gegeven niet in staat te zijn om zijn eigen positie kritisch te bejegenen. Hij kan het gewoon niet laten om te moraliseren, om standpunten in te nemen, om te oordelen, om partij te kiezen.
Dat mag hij van mij hoor, maar dan als ouwehoer, lulmuts, cultuurcriticus, filosoof voor mijn part, maar niet als wetenschapper.

Schoorsteenveger | 23-08-10 | 15:40

Schoorsteenveger | 23-08-10 | 15:18
ik begrijp uw punt en de consternatie die logischerwijs uit zn optreden volgt, doch vind ik dit een moeilijke. Want, hoe moet men anders toegang krijgen tot dit beperkte clubje randdebielen? Kunt u zich nog de antropologen herinneren die onderzoek deden over het gedrag en de organisatie van hooligans in de jaren 90? Die deden precies hetzelfde, i.e. deel uitmaken van. Zo zijn er natuurlijk nog veel meer voorbeelden te noemen, vooral binnen de antropologie. Feit is (hopelijk) wel dat hij zijn werk publiceert en dat anderen (u, ik, de overheid, de AIVD) zich hierover kunnen inlezen.

Bukoswski | 23-08-10 | 15:26

Bukoswski | 23-08-10 | 15:10
Ik beweer dat hij niet in staat is tot afstand nemen, dat hij partij is, positie inneemt en dus moraliseert in plaats van wetenschap bedrijft. Mag hij van mij, maar dan moet hij wel ophouden met zijn pogingen om zijn mening als wetenschap te verkopen.

Schoorsteenveger | 23-08-10 | 15:18

Leugens, sinds wanneer doen moslims aan 'feestjes'? Ze vieren niet eens geboorte van hun profeet, laat staat de dood van een ongelovige hond. Deze gast zuigt dit feestje uit zijn duim nadat een vrouw hem op zijn site 'leuk feestje he' heeft verstuurd. (? Ten eerste hoe weten ze dat het een vrouw is? En sinds wanneer zoeken vrouwelijke jihadisten mannen op om te zeggen dat het een leuk feestje was?) Deze gast is gewoon aandachtsgeil of heeft een dubbele agenda. Mark my words ;)

terrormannetje | 23-08-10 | 15:17

Schoorsteenveger | 23-08-10 | 15:05
wat is er moralitisch aan een distantie van de werkelijkheid. Is moralisme juist niet een oordeel trekken over iets en is het juist dat niet hetgene was Martijn laakt?

Bukoswski | 23-08-10 | 15:10

Martijn de Koning, het boegbeeld van het schip der pretentievolle moralistische menswetenschappers die het zichzelf afgeleerd hebben om met distantie de werkelijkheid in te stappen. Hij meent met 'participerend onderzoek' in staat te zijn om die distantie, eventueel achteraf, aan te brengen en uiteindelijk wetenschappelijke kennis te kunnen produceren waar we met z'n allen wat aan hebben, maar dat is een illusie. Martijn de Koning is niet in staat om de 'Pathos der Distanz' nog te voelen, want hij geilt juist op dat participeren, op het zich invreten in zijn studie-object. Hij wil o zo graag deelgenoot zijn, participant, groepslid, ingewijde, lotgenoot, want die speciale verbondenheid geeft hem het prettige gevoel kennis op te doen die voor ons verborgen was, unieke inzichten te verkrijgen die ons niet vergund zijn, lichtende en verhelderende perspectieven te openen in een discussie die door ons, simpele zielen, zo vertoebeld en verduisterd is.
Martijn de Koning vertegenwoordigt alles wat zo verachtelijk is aan de langzaam ontsporende menswetenschappen, hij is de vleesgeworden arrogantie van lieden die menen dat hun hersenspinsels bij voorbaat toegevoegde wetenschappelijke waarde hebben enkel en alleen omdat zij het ooit een diploma wetenschapper hebben gehaald.
Hij moet zich lekker voelen, die Martijn, als hij volop meefeest, volop deelgenoot is van een feestje ter gelegenheid van die perfect geslaagde moordpartij op Theo van Gogh, als hij zich committeert en dus tot op het bot corrumpeert door zichzelf wijs te maken dat hij nog steeds wetenschap bedrijft als hij zich volledig laat 'overweldigen' door het moment.
Martijn de Koning liet zich even betrappen. Maar Martijn is wetenschapper, vindt hij, en dus immuun voor kritiek. 'Deelnemen is een groot woord' weet hij ons te melden, want hij is tenslotte volleerd participerend onderzoeker die de unieke gave heeft om ergens volledig in op te gaan om er vervolgens weer even volledig afstand van te kunnen nemen, die de kunst verstaat om deel te nemen en toch niet deel te nemen, die het vermogen bezit om te participeren en tegelijk delgelijk wetenschappelijk onderzoek te doen.
We moeten nog even gespannen wachten. Want het duurt even voordat hij de opgedane ervaringen netjes en geordend in een bedje van sociologische, antropologische en psychologische spinseltjes heeft gelegd en ons weer met een gerust hart kan gaan vervelen met zijn als wetenschap verkochte gemoraliseer.
Martijn de Koning, een uiterst interessant object van onderzoek.

Schoorsteenveger | 23-08-10 | 15:05

En joop.nl geeft de media (zoals altijd) weer de schuld. Zucht.

magicpenciltrick | 23-08-10 | 14:47

Ik vind dit niet echt een boeiend onderwerp

WeesFatsoenlijk | 23-08-10 | 14:36

En de neponderzoekerT Martijn de Koning twittert maar even niet. Al urenlang niet. twitter.com/Martijn5155

Lewis Lewinsky | 23-08-10 | 14:34

Eén van de feestvierders noemt zich jihadinho. Zal wel jihad in holland betekenen. Hij of zij heeft zoveel sporen achtergelaten op de interwebs dat het een koud kunstje is voor de AIVD om hem op te sporen.
@Schoorsteenveger heeft hem wel eens genoemd in de GS-panelen, trouwens, die jihadinho.

Lewis Lewinsky | 23-08-10 | 14:32

Laat ik het over een andere boeg gooien: je zal maar de hele tijd voor geytenneuqer worden uitgemaakt terwijl je alleen maar van schapen houdt. Dat laat je toch niet over je kant gaan. Als dat dan lukt, mag dat best ieder jaar worden gevierd.

Spasshose | 23-08-10 | 14:22

Zoveelste bewijs van het ware gezicht van de islam en ALLE moslims. Er zit geen positiviteit in religie. Slecht onderdrukking van vrijheid en zelfdenkend vermogen.
Weg met die rotzooi!

ReligionSucks | 23-08-10 | 14:08

Niks mee, zolang ze het vieren zonder al te veel geluidsoverlast moet het gewoon kunnen.....

intrigant | 23-08-10 | 13:47

mocroflavour | 23-08-10 | 12:28

Piama verbrand? Of toch niet klaargekomen?

Waaligator | 23-08-10 | 13:29

Bij dat inteelt volk zit geen beschaving,en dat is in de loop van tien tallen jaren door dat linkse gespuis hier naar toe gehaald onder het mom van multiculti is mooi voor Nederigland . Hoe beschamend en vernederend is dit voor de autochtonen bevolking.

wocky | 23-08-10 | 13:25

Met dank aan de landverraders van de PvdA. Hee Cohen, incompetent stuk vreten, lees je mee?

harbi | 23-08-10 | 12:47

Ligt het aan mij of worden die radicalen gekoesterd? Alsof het een uitstervend ras is en moet worden geobserveerd zodat wij als samenleving ons beter kunnen aanpassen aan hun gebruiken?

Fokking belachelijk dat deze gast hierin toestemt... en nog meedoen ook!! Theo is vermoord omdat een of andere oetlul van een radicale groepering - ik herstel - radicale MOSLIM groepering vond dat hij een te grote mond had.
Theo had een grote mond en dat vond ik geniaal aan hem! Wij hebben allemaal het recht om een grote mond te hebben!! Opentrekken die muilen en laat je horen!!!

machete74 | 23-08-10 | 12:34

‘Deelnemen is een groot woord, maar ik heb natuurlijk wel gepraat en gedronken.’

Precies... het feit dat de beste man ergens bij aanwezig was en gewoon meedeed met wat de andere aanwezigen deden is heel wat anders dan deelnemen... zal wel toeval wezen... LOL

Shimmerknight | 23-08-10 | 12:32

Geen bewijzen. It didn't happened.

mocroflavour | 23-08-10 | 12:28

Antropologie zou bij wet verboden moeten worden.

Het CDA | 23-08-10 | 12:16

En... Martijn, heb je ze begrepen ?
Leg het ons dan ook even uit, wij willen altijd graag iets leren.
Hoewel..., ik voel me altijd een beetje boer, laag bij de grond en krom is krom en recht is recht.
Misschien heb ik wel hulp nodig ?

Pierus | 23-08-10 | 12:10

Bom erin en klaar.

Pouline | 23-08-10 | 11:55

Keihard aanpakken die lui. Hoge straf geven. 20 jaar + TBS. Ook voor onze landverrader Martijn uiteraard.

Jordert | 23-08-10 | 11:46

Weer één die geen seks gehad heeft met Monika Lewinsky.

Waaligator | 23-08-10 | 11:46

Ik wil subsidie voor een anti moslim feest. Waar kan ik die zak geld afhalen?

gozahtje | 23-08-10 | 11:36

Arme Theo.

noly | 23-08-10 | 11:19

peetd2 | 23-08-10 | 10:43 | Reageer
Smakeloos en kwetsend, een Theo-is-dood feestje, ja. Maar waarom zou het niet mogen? In de jaren 70 feestte half europa omdat franco dood was, terwijl er in spanje door een groot deel gerouwd was. Als Kim jong Il dood gaat denk ik dat ik ook een flesje opentrek. En ook sommige niet-moordernaars zien we liever komen dan gaan. Ik denk dat er op dit blog ook wel wat reaguurder rondhangen die voelen voor een feestje wanneer Job Cohen overlijdt.
Waarom moet men elkaar telkens de maat nemen? Hou die haatbaarden in de gaten, en zodra ze aanslagen gaan plannen, in de bak stoppen. tot die tijd, lekker laten feesten. zijn ze tenminste goed te vinden.

janeedantoch | 23-08-10 | 11:17

waar kan ik subsidie aanvragen voor feestjes voor iedere niet aangepaste moslim

mamma5506 | 23-08-10 | 11:13

Ik hoor net dat dit dus bullshit is en dat hij dat 'feestje' heeft verzonnen om aandacht te krijgen. Het is niet voor niets dat hij niet één persoon kan noemen die er was en de mensen die vriendje zijn van Mohammed Bouyeri vragen zich af waar dat feestje dan wel is geweest?

Democratuur | 23-08-10 | 11:00

Val dood Martijn.

SODEP | 23-08-10 | 10:53

De rechtbank Amsterdam houdt op 2 november as een Geert-is-monddood feestje na diens voorgekookte veroordeling op die dag. Mischien kunnen ze beide feestjes combineren als Fuck vrijheid van meningsuiting dag.

JoranVanderdood | 23-08-10 | 10:50

Uno: zonder drank & drugs was dat feessie het woord feest onwaardig
Duo: liever een halvegare moslimfunda "onderzoeker" (yeah right, kwalitatief onderzoek = geen onderzoek, we want figures) die je makkelijk kan tappen / volgen en die toch niets fatsoenlijks kan organiseren dan een Onbekende Vijand.
Oftewel: laat die De Koning lekker als lokaas voor AIVD dienen en hef m vooral niet op. Ik ben normaal zuinig op mijn belastinggeld, maar voor die aanstelling van dr Kromzwaard mag het wel.

Wilhelmina Kuttje | 23-08-10 | 10:46

5 idioten vieren jaarlijks een stupide feestje op 2 november en Geenstijl geeft ze aandacht. Gevolg: op 2-11-2011 zijn het er 500.
En maar verontwaardigd zijn. Negeer het toch. Ze zijn de aandacht niet waard.

niet voor de hond | 23-08-10 | 10:44

ja sorry hoor , maar dit bedoel ik dus een theo is dood party, binnenkort ook een 9/11 hoera party??? walgelijk... dat dit kan in nederland... ow ja effe vergeten alles kan en mag in nederland

peetd2 | 23-08-10 | 10:43

Dus 1 persoon zegt wat en dan is het meteen zo? Bovendien had ik de reactie van veel Geenstijl lezers wel willen weten als Theo keer op keer Geenstijl en haar reaguurders had afgezeken. Ik ben gewoon benieuwd of Theo dan nog zo'n held was geweest.

Natuurlijk is zo'n feest heel erg fout en zijn het idioten, maar ik vind de mensen( en dat zijn er weer wat) die het nodig vinden om hier weer te zeggen dat alle moslims kut zijn(Femtex) ook weer te ver gaan.

Insure | 23-08-10 | 10:41

Deus Absurdia | 23-08-10 | 10:23 U zit op de verkeerde site. Doodwensen is een links feestje - meerderheid van de lezers hier zit er voor de lol, afleiding, is rechts of heeft een gezond verstand. LOL@ "tokkie" en "kutstukkie" in èèn zin.

funkyd | 23-08-10 | 10:39

Misschien ook eens leuk omde kruistochten te gaan herdenken?

Zathras | 23-08-10 | 10:39

kriep | 23-08-10 | 10:12
"Kijk, die moslims die krijgen we het land wel uit".

Hoe kom je daar nou bij man? 1 miljoen?? Je komt een eind met defaciliteren en evt. oprotpremies, maar volgens neem je dit wat lichtjes op. Ik ben ze ook graag kwijt, maar ik hoop wel dat er alleen busjes en Opeltjes gaan rijden en geen treinen.

Vindefin | 23-08-10 | 10:38

In de VS zie hetzelfde verschijnsel; daar zie je dat de linkse (Obama) media op allerlei wijze de "ground zero mosque" probeert te promoten.
.
Degene die tegen die moskee zijn , worden daar door de media verketterd als zijnde racisten , fascisten , "islam angst ", niet-tolerant, etc.; de gebruikelijke linkse retoriek.
Eigenlijk precies zoals in Nederland waar ook de linkse media zeer sympathiek tegenover de islam staat en altijd een goed woordje heeft voor de islam en blind is voor de intolerante (en vaak gewelddadige) houding van de islam naar minderheden en niet-moslims.

pimpernel. | 23-08-10 | 10:38

Hoog tijd dat de Radboud eens doorgelicht wordt door de AIVD en dat dit soort elementen verwijderd wordt. Verder geen baan meer bij de overheid.
Misschien kan dit heerschap wel terecht als caterer of zoiets bij zijn moslimvriendjes.

meneer Q | 23-08-10 | 10:35

Magnum Force | 23-08-10 | 10:28
Ik weet het ook niet. Maar goed dat ik niet in die business zit, zou er dik van in de war raken.
Wel leuk om over te lezen en te peinzen. Sudoku-tjes gaan ook vervelen tenslotte.

zovoklets | 23-08-10 | 10:34

Volgens het originele bericht gaat het om een 'handvol' moslims. Niet groter maken dan het is.

Wazzzah | 23-08-10 | 10:31

@zovoklets | 23-08-10 | 10:02
LOLZ Lokfundi's. Er wordt wat afge-lokt langzamerhand. Niets is meer wat het lijkt.
Vindt dat meisje me nu aardig of is het een lokhetero? Wat de KGB vroeger een zwaluw noemde?
Of is er ten behoeve van die reli-fundi's een nieuw wapen genaamd lok-antroposoof ingezet?
Questions, questions

Magnum Force | 23-08-10 | 10:28

Ik hoop dat dit heerschap op een paar zwarte lijstjes staat bij diverse overheidsorganisaties.

Democratuur | 23-08-10 | 10:27

De liefde van de linkse kerk voor de islam blijf voor mij onbegrijpelijk.
.
Christenen worden door de linkse kerk verketterd , maar voor de intolerante islam moeten we begrip en tolerantie tonen.

pimpernel. | 23-08-10 | 10:25

Een varken is eerlijker dan dit linkse zooitje !

Pluto644 | 23-08-10 | 10:24

-weggejorist-

Deus Absurdia | 23-08-10 | 10:23

En als je er iets van zegt is het meteen islamofobie of moslimhaat. FF voor alle duidelijkheid ... ik heb geen hekel aan moslims maar wel aan dat gedrag. Moskee willen bouwen op ground zero en niet snappen of doen alsof dat dat niet echt etisch is. Dit soort feestjes. Intergratie aan je hoefddoek lappen. Ons opzadelen met hun gewoontens. Zelfs met ramadan dan heb je als werkgever slap personeel met concentratie stoornissen en dat is ook voor de andere werknemers niet veilig. Dan willen ze nog rustig het rooster aangepast hebben omdat ze gelijk moetten eten als de zon onder is. Wij moetten ons maar aan hun aanpassen, alsof we te gast zijn in eigen land. Dat geeft wrijving en haat. Maar nogmaal ik heb niets tegen moslims of andere gelovige (kinderen die in sinterklaas geloven enzo) maar ik heb wel een hekel aan dat ik me altijd moet aanpassen aan een ander die vervolgens een vies gezicht trek en overal scheit aan heeft.
*zo ... kots modus uit*

Jabalinero | 23-08-10 | 10:19

kriep | 23-08-10 | 10:12

Welnee, zodra de Chinezen groot genoeg zijn hoor je niks meer van moslims. Of Rusland moet weer in de picture komen ofzo.
Weet je hoeveel geld er wereldwijd in de intelligence community omgaat? Alleen de Amerikanen doen al meer dan 40 miljard dollar per jaar. Dat moet wel verantwoord worden. En wie heeft er meer motief, skills en mogelijkheden om hun eigen tegenstander te regelen dan die lui in de intel. com.?

zovoklets | 23-08-10 | 10:19

@spanarchist | 23-08-10 | 09:51
Ze worden vooral genegeerd, net zoals rechtsextremistische feestjes van 5 personen niet in het nieuws komen. Pas wanneer ze voor een camera zooi roepen zegt men er iets van, en ook dan voelt niet direct iedereen zich er zo mee verbonden dat men zich genoodzaakt ziet er duidelijk afstand van te nemen.
Of zie jij iedere keer dat een gristen iets doms roept of fouts doet berichten van 1 miljard gristenen die daar persoonlijk afstand van nemen? Dit zijn 5 extremisten die samen wat vieren en waar de AIVD hopelijk goed op zit te letten.

Nyg | 23-08-10 | 10:17

zijn er foto's. Ben benieuwd of hij alleen maar toe heeft gezien..

sapjes | 23-08-10 | 10:17

hoeveel idioten waren er dan op dat feestje?
2?, 10?, 30? 100?

vragen vragen vragen..

Deus Absurdia | 23-08-10 | 10:14

R.I.P.
Holland

Offset | 23-08-10 | 10:13

Kijk, die moslims die krijgen we het land wel uit. Met hun gedrag duurt het niet lang meer of er is een sterke meerderheid voor in de kamer. Maar hoe komen we van al die Neo-NSB-ers af? Opbouwwerkers van maken in Pakistan?

kriep | 23-08-10 | 10:12

kattenmepper | 23-08-10 | 09:42
Als er een schaap over de dam is......

Blue Leader | 23-08-10 | 10:12

Een "feestje" van enkele randfiguren waaronder een gestoorde antroposoof.
Op zich een triest iets dat ze Theo's dood zien als iets om feest over te moeten vieren. Maar gezien het aantal feestvierders niet iets om je druk over te maken.
Als het een landelijke of massale happening was........
Ik hoop niet dat de berichtgeving over dit "feestje van niks" anderen op een idee brengt.

Bazooka Joe | 23-08-10 | 10:09

Ik neem aan dat een Ridderorde wel binnen handbereik ligt, voor deze antropoloog.
Gezien de sympathiën van Hare Majesteit, vermoed ik dat dan "onderzoeker" de Koning toch op z'n minst een "Commandeur in de orde van Oranje-Nassau" ten deel valt.

McPhart | 23-08-10 | 10:04

Wanneer is de nou eens coalitie klaar?
Dan kan er eindelijk geregeerd worden:
En dus dit onkruid wieden!

max_laadvermogen | 23-08-10 | 10:03

Biels, pek en veren. Nooit meer over lullen, is deaud.

Hanxie | 23-08-10 | 10:03

Dit land is totaal verziekt.
Wat drijft deze idiote geitenharenwollensokken types ?
Jaloezie ?, afkeer van onze maatschappij ?, willen opvallen ?, totale gekte ?
Dit bewijst dat de PVV niet alleen moet gedogen, maar in het kabinet moet zitten.

070 | 23-08-10 | 10:03

Magnum Force | 23-08-10 | 09:54

Of het zijn lokfundi's van de AIVD en die onderzoeker was de enige die kwam opdagen. lol

zovoklets | 23-08-10 | 10:02

ach je hebt van die gekken. het moet niet opgeblazen worden.

Faust1 | 23-08-10 | 10:02

dat het kromzwaard z'n kop mag klieven

watsinneneem | 23-08-10 | 10:01

geen alcohol, alleen thee...

vincent S. | 23-08-10 | 10:01

kut moslims, deugen helemaal nergens voor

Femtex | 23-08-10 | 10:00

Gaz21 | 23-08-10 | 09:07
Wat is de relevantie van uw stelling?

Hölzenbein | 23-08-10 | 10:00

LOL@OscarWilde | 23-08-10 | 09:24

sjaakdeslinksesul | 23-08-10 | 09:56

Het is niet mijn gewoonte me in positieve zin over de Overheid uit te laten, maar in dit geval ga ik er toch wel van uit dat deze feestvierders bij de AIVD bekend zijn. Net als die honderden andere dwaallichten van welke ethniciteit, overtuiging of bijgeloof ook die Nederland onveilig zouden maken als ze de kans kregen.
Ik vind het wel jammer dat het gedrag van deze idioten uitsluitend is gadegeslagen door zo'n wazige antroposoof. Het lijkt me interessanter om de volgende keer een psychiater naar dat feestje te sturen. Volgens mij vindt die daar genoeg materiaal voor een flink congres.

Magnum Force | 23-08-10 | 09:54

-weggejorist-

Spasshose | 23-08-10 | 09:52

kattenmepper | 23-08-10 | 09:42
Vijf Nederlanders die een Tates-feestje organiseren. Hoe zou daar op gereageerd worden door de media, politiek en de Nederlandse bevolking? Juist, met afschuw.
Vijf moslims die een Theo is dood-feestje organiseren. Hoe wordt daar op gereageerd door media, politiek en de moslims? Juist, met het gebruikelijke zwijgen en de andere kant op kijken.

spanarchist | 23-08-10 | 09:51

't Zal met toch een fuif geweest zijn, vijf haatbaarden, een blanke schetenwapper, alleen muntthee en geen vrouwen, gezellie...

Watikjebrom | 23-08-10 | 09:51

Ja, maar die Theo was ook wel een heel erg iemand hoooooor, een beetje meningen op internet zetten en op TV meedoen met discussies....... dan vraag je er ook wel om....[/Rene Danen]

woefdrammer | 23-08-10 | 09:47

@kattenmepper | 23-08-10 | 09:42
Islamisme = Iets met topje en ijsberg.
Niet te vergelijken met eventuele (theoretische) Tates-vereerders.

Fijnstoffer | 23-08-10 | 09:46

Lol@kattenmepper. Mohammed B. was in zijn eentje...

knutsel | 23-08-10 | 09:45

Had je gedacht dat ie met een PVV-shirt, en "achterlijke cultuur roepend" uberhaupt dat feestje binnen was gekomen, stelletje lutsers? Dat ie nu nog veel informatie kan verzamelen?

Want wat wil je eigenlijk tegen die feestjes doen? Kamervragen stellen? Heel boos kijken? Of wou je een wet in het leven roepen die feestvieren om de dood van bepaalde personen verbiedt? Het is zinniger om een voet in dat soort groepjes te krijgen. zodat je ze kan stoppen als ze iets gaan doen dat echt erg is.

janeedantoch | 23-08-10 | 09:44

@ lauwebal | 23-08-10 | 09:19
Islamisering dendert voort. Linkse partijen zijn met hun multikul en islamrespect, perfecte vehikels. Als ik radicale moslim was, wist ik het wel. Lid worden, een gematigd smoelwerk opzetten, en zoveel mogelijk de grenzen opzoeken voor maximale islamisering. Den CDA/linkschmens met z’n multikulle roze bril op en z’n “internationale verdragen”-insnoering, is gemakkelijk te bedotten.

Iemand van de partijtop kan het zich niet veroorloven bij dergelijke feesten aanwezig te zijn. Maar dat zich islamisten bewegen in die kringen met lidmaatschapskaarten van linkse partijen op zak, acht ik zeer waarschijnlijk.

Fijnstoffer | 23-08-10 | 09:43

Al die afkeurende reacties van al die overgesubsidieerde moslim/marrokanen/allochtonen organisaties doen toch weer goed.

spanarchist | 23-08-10 | 09:42

Mag ik weer even de feiten onder de aandacht brengen?
Het zou gaan om 5 (ja Vijf) moslims die dat feestje bouwen.http://www.amsterdampost.nl/salafisten-vieren-feest-op-sterfdag-theo-van-gogh/
Met die onderzoeker erbij 6 oftewel 17% autochtone aanwezigheid.
Ik begrijp dat de kop " 5 moslimfundies houden feestje" niet zo sensationeel overkomt maar ik dacht dat dat het handelsmerk was van de Televaag ipv GS
Het was dus niet bepaald een Fundi love parade.
Ik wed dat er ergens in NL ook wel 5 man te vinden zij die een party willen op koninginnedag om dhr. Tates te gedenken.

kattenmepper | 23-08-10 | 09:42

Wat Fijnstoffer | 23-08-10 | 09:17 zegt. Waar zijn nou die "gematigde moslims"? Waarom houden zij die extremisten niet in bedwang?

Vogelbeest | 23-08-10 | 09:40

Ik vind niet dat je een wetenschapper het doen van veldonderzoek kunt verwijten.

jabier | 23-08-10 | 09:39

Verder best een aardige jongen, maar hij flikkert nu mooi door de mand. Hoe kun je nou met droge ogen zeggen dat 'je alleen observeert, ik wil geen oordeel vellen' over mensen die de moord op een medemens als aanleiding voor een feestje zien, en ondertussen 'wetenschappelijk gefundeerde' kritiek lopen uit te oefenen op iedereen die ook maar een beetje een kritische noot kraakt over de Islam. Hypocriet.

sjaakdeslinksesul | 23-08-10 | 09:39

Die onderzoeker krijgt vandaag een telefoontje van een hoestende man in een regenjas. Of hij heeft zelf een regenjasje, dat kan ook.

zovoklets | 23-08-10 | 09:38

Een Theo is dood-feest, een Fortuyn is dood-feest, het suikerfeest.
Wanneer hebben die moslims eigenlijk tijd om te werken?

spanarchist | 23-08-10 | 09:35

Daar gaat de transparant gepropageerde samenleving, rechtstreeks het democratisch afvalputje in, onderzoeker is al gezien voordat ie goed en wel begonnen is, immers begrip en sympathie blijven toch echt twee verschillende zaken!

william7055 | 23-08-10 | 09:33

Wat @mr_atheist | 23-08-10 | 09:16 zegt.

Tennessee Whiskey | 23-08-10 | 09:31

Er bestaat geen gematigde islam. Iedere moslim die hier niet is geweest, was of naar Mekka, ziek, of verhuist en heeft uitnodiging niet ontvangen. De oorverdovende stilte van moslims rond al deze voorvallen geeft al aan: Ze kunnen niet anders dan volgen. Als je niet meedoet ben je meteen een afvallige. De waarschuwing van bekeerden dat moslims op een dag massaal de wapenen oppakken en zich tegen de autochtonen zullen keren - de beelden van "islam wil conquer europe", sharia for Belgium" etc.
Asbest was vroeger ook een gewoon bouwmateriaal, geplaatst door hardwerkende mensen met de beste bedoeling. Dat is wat Wilders bedoelde met ik heb niks tegen moslims. Asbest is verboden.

funkyd | 23-08-10 | 09:30

Juist jah, lekker swingen op iemands graf. Iemand nog thee?

Abugreip | 23-08-10 | 09:27

WTF. Tijd voor een partycrash.

ZDEV | 23-08-10 | 09:24

Dat deed Steve Irwin ook.. 'The Muslim is a fascinating creature! Let's try to observe in it's natural, hate-mongering habitat where, together with its fellow Muslims, it fanatically plans to invade the indigenous population! It's amazing!

OscarWilde | 23-08-10 | 09:24

Mensen als de heer de Koning willen dit verschijnsel leren begrijpen, een nobel streven. Zou meneer de Koning ook zo leergierig zijn als het om mensen gaat die vieren dat steeds meer mensen in nederland zich afkeren van elke vorm van geloofovertuiging, en die van Moslims in het bijzonder? Wat een dwaas!

Dagelijkse Dosis | 23-08-10 | 09:23

Vanochtend op rtl4 journaal nog zo'n gematigde moslima die zei dat "zij" (= wij dus, de anderen zeg maar) niet bang hoefden te zijn voor de moslims die naar de moskee op 9/11 plein zouden komen.
Als ze nou had gezegd dat wij (inclusief zij=moslims) niet bang hoefden te zijn..... Wat er gebeurt is dat er gematigde moslims worden gestuurd of ze sturen zichzelf naar het Westen als dekmantel of als onnozelheid maar ondertussen nemen ze geen afstand van wat de extreme moslims doen en daar zit hem nou net de kneep. Sorry geen tijd voor mooie volzinnen.

ecologiste | 23-08-10 | 09:23

Leuk tog, moslim zijn, beetje vasten, feestjes enzo

Blue Leader | 23-08-10 | 09:21

Onkruid.
Subsidiëren die handel!

jasser | 23-08-10 | 09:19

@Fijnstoffer | 23-08-10 | 09:17 : De PvdA zwijgt ook. Of zou de partijtop daar ook zijn geweest (en na afloop nog naar een late kroeg om zich alsnog vol te gooien).

lauwebal | 23-08-10 | 09:19

Beetje naïef om te denken dat ze dit niet zouden vieren, de gemiddelde moslim was er destijds ook zeer content mee (dus zeer zeker niet alleen een handjevol losgeslagen radicalen of whatever gehersenspoeld links je willen laten geloven)

très cool | 23-08-10 | 09:19

Ik denk dat een antropoloog (en trouwens ook de AIVD) alle aanleiding heeft om bij zo'n feestje aanwezig te zijn. De goede man was daar voor veldonderzoek en denk dat het handiger is om wel zicht te hebben op zulk soort zaken dan niet. Zoals Mao als zei: "laat duizend bloemen bloeien". Dan weet je achteraf precies wie er standrechtelijk geëxecuteerd moet worden. handig toch?

jabier | 23-08-10 | 09:18

Een 'Theo is dood hoera hoera'-party.
En de gematigde moslims zwijgen zoals altijd weer als het graf.
Zouden ze misschien niet bestaan?

Fijnstoffer | 23-08-10 | 09:17

-weggejorist-

mr_atheist | 23-08-10 | 09:16

Volgend jaar in Hoek van Holland, of Arnhem?

rara | 23-08-10 | 09:16

Ik heb het altijd wel geweten, de Radboud Universiteit is de meest zieke universiteit van Nederland.

Marcus Porcius Cato | 23-08-10 | 09:15

Schandalig!

Karel Kruizenruiker | 23-08-10 | 09:12

Martijn de Koning is echt zo'n figuur die bij een lynchmob rustig met zijn cam gaat staan filmen. Bij wijze van veldonderzoek.

Fijnstoffer | 23-08-10 | 09:12

Is die De Koning niet een bekeerde mossel?

Willem VanDer Decken | 23-08-10 | 09:11

Kan wel zo zijn maar Femke weet dat het simpelweg niet waar is, dus is het simpelweg niet waar.

Bokito ergo sum | 23-08-10 | 09:09

Waarschijnlijk krijgen ze nog subsidie ook!

fuckje | 23-08-10 | 09:08

Dan ben je het laagste van het laagste. Dieper kun je niet zinken.

kleingrutter | 23-08-10 | 09:07

Abul Jabbar van de Ven was er waarschijnlijk ook, maar daar kijken we al niet meer van op.

Bella puella | 23-08-10 | 09:07

Groenlinks dan?

Gaz21 | 23-08-10 | 09:07

Laat me raden: Dr. Kromzwaard stemt PVDA?

Gaz21 | 23-08-10 | 09:07

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl