Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Cursus graaien in de gezondheidszorg, deel 3

graaienindezorgcursus.jpgLieve Marja van Goudzwaard, maar liefst 26 jaar lang heeft u zich ingezet voor het CAK, de organisatie die zich inzet voor het regelen van alle financiën rond het AWBZ en Wmo. U stond midden in de wereld van gezondheidszorg, belastinggeld en begrotingstekorten voor hulpverlenend personeel, dat was helemaal uw ding. Zoveel chronisch zieken zijn opgeknapt dankzij uw inzet voor een nieuw logo, bijvoorbeeld. Uw ontslag komt hard aan, dus wij wilden iets voor u doen. Een aandenken, als het ware. Daarom krijgt u naast het wachtgeld van ons tot 2017 zomaar een ontslagvergoeding van €875.000 (compleet PDF-jaarverslag). Is toch maar belastinggeld, dat moet ergens heen. Ruim een ton voor elk jaar dat u niet werkt, dat heeft u wel verdiend. Ook namens alle patiënten met darmkanker, leverkanker, keelkanker, Aids, astma, cholera, artrose, reuma, een hernia, borstkanker, een geestelijke handicap, dementie, chronische pijn, dementie, diabetes, tyfus, lepra, epilepsie, hartaandoeningen, dwangneuroses, leukemie, chronisch zieke baby’s en kinderen, een manisch-depressieve stoornis, fibromyalgie, melaatsheid, longkanker, geamputeerde ledematen, een dwarslaesie, baarmoederhalskanker, borderline stoornis, aambeien, artritis, cystic fibrosis, hemofilie, spierziekten of stofwisselingsziekten, HARTELIJK BEDANKT!

Reaguursels

Inloggen

Het CAK is de meest incapabelle instelling ooit. Tonnen en tonnen geld worden verspild en het schijnt ze geen reet te interresseren. Geen wonder dat de gezondheidszorg zoveel kost. Opdoeken deze zooi.

Weirdone666 | 10-08-10 | 23:48

Ja goeienavond, ik werk bij het CAK. Kan je vertellen dat dit maar het topje van de ijsberg is!!! Begin '10 is trouwens ook de directeur IT weggestuurd, zal ook wel weer iets gekost hebben. En wij als medewerkers wachten tot de unitmanagers eindelijk weg moeten, ze bakken er helemaal noppes van en kosten alleen maar geld. Die van Egmond van financien is helemáááááál niks, gaat al zweten als ie zijn pc aanzet. En dan die pisnicht Linthout, ook zoon luiwammes. Gatver gatver. wie verlost ons van dit geteisem? geld opvreten van zielige burgers, dat is 't!!!! wanneer komt er nou eens een onderzoek door het ministerie?????

Kim7732 | 10-08-10 | 20:48

Dit gaat ECHT veels te ver... voor in een commerciele onderneming gaat dit i.m.o. al heel erg ver, maar soie dat is tenminste van geld dat de onderneming zelf verdiend heeft.
Echter, van BELASTINGcenten is dit gewoonweg te gek voor woorden. W.m.b. al die 'zorgmanagers' en 'zorgdirecteurs' op de keien trappen, zonder 1 cent extra. Gewoon de hoofdbroeder/zuster er weer in, 1 a 2 salarisschalen hoger dan de 'gewone' broeder/zuster. En die doen vrijwel gegarandeerd nog een betere job dan deze 'beroepsmanagers' ook.

4nonymous | 09-08-10 | 13:49

Mag toch hopen dat Rutte ,Verhagen en Wilders hier een eind aan maken

alidas | 09-08-10 | 11:42

Ik weet niet wat ik erger vind, dat mijn generatie zo ontzettend wordt uitgebuit door haar generatie, of dat mijn generatie geen kans meer heeft om zelf hun slag te slaan.
Er is een reden dat het "American DREAM" heet, nietwaar?

Pax | 09-08-10 | 11:03

RebelTegoed | 07-08-10 | 12:39
Dit heeft inderdaad niets met marktwerking te maken. Het is 100% verplichte winkelnering met de zorg in dit land. Net als in de tijd van de DDR, 'onze' grote HEILstaat. Bij een echte markt zou dit vrouwtje geen wachtgeld krijgen, en al helemaal niet zo'n vergoeding want dan zou iemand daarvoor op moeten draaien. Nu wordt de belastingbetaler gedwongen de dupe van dit soort praktijken.

Milton Friedman | 09-08-10 | 08:57

Wie keuren dit goed? Natuurlijk de bestuurders en comissarissen, maar ja die zijn ergens anders weer directeur bij een publieke instelling en krijgen dan ook weer een gouden handdruk gegund van wie weet Marja, die daar dan weer toezichthouder is. Wat maakt het uit, het is toch maar belastinggeld. En ze verschuilen zich allemaal achter het arbeids'recht' dat steeds meer een 'recht' is waarbij een grote groep een klein groepje 'intimi' moet onderhouden met belasting- en premiegeld.

Milton Friedman | 09-08-10 | 08:46

duidelijk!

pansld | 09-08-10 | 07:28

Ook de VVD is salonfaehig binnen de collectieve sector, maar in de zorg toch veel minder dan de PvdA. Het belangrijkste is dat je lid bent van een salonfaehige Partij en daarnaast altijd praat over een win-win situatie. Marja wordt er beter van, en dat belachelijke 'CAK' ook. Dat er ook grote verliezers zijn, namelijk de belastingbetalers, dat is volstrekt irrelevant binnen deze kringen.

Milton Friedman | 09-08-10 | 05:23

Wat zou er voor nodig zijn om dit in 1 keer een halt toe te roepen....

aleihcam | 09-08-10 | 01:03

Die Marja toch, vast ook lid van de VVD waar eigen zakken vullen voorop staat.

herodus | 09-08-10 | 00:01

ik heb er de kracht niet meer voor te reaguren......

havanaaan de | 08-08-10 | 20:22

Ik schaam me steeds meer belastingbetaler te zijn.

Henk Houthakker | 08-08-10 | 18:47

Wat een tuig zeg, ongeloofelijk................ Hoeveel beerputten moeten er nog open in Nederland? Ik denk dat ik ook maar eens ga solliciteren als zorg directeur.......

Hans Teeuwen | 08-08-10 | 17:23

Wat een kudt logo. Heeft vast een ton of 2 gekost.

kitspuit | 08-08-10 | 16:10

ik Hoop dat zij van dat Geld medisijne moet kopen

meatbol | 08-08-10 | 14:09

Helemaal terecht verdient! Kijk om je heen in belastinggeldverterend Nederland en je weet het zeker, een nieuw logo maken is, na een een nieuwe naam voor een afdeling verzinnen, het belangrijkste wat er is.

coosoverdoos | 08-08-10 | 13:57

Nederland heeft door massaal op rechts te stemmen gekozen vóór marktwerking en privatisering in de zorg, dus ook voor dit soort 'marktconforme' salarissen. Men was gewaarschuwd, maar vond een paar relmarokkanen belangrijker. Dan nu ook niet zeiken.

Kyokushinkai | 08-08-10 | 12:30

Wat nou PvdA? Ben niet van die partij maar het is toch echt Hoogervorst (nomen est omen) die dit deze pseudo marktwerking in de zorg heeft ingevoerd. En zie eens watvoor voorbeeld hij nu zelf geeft als baas van die belangrijke financiële instelling waar hij ook nog bovenop zijn salaris mag declareren nadat die financiële sector eerst gered mocht worden door een PvdA minister van financiën, terwijl zijn VVD voorganger bij een maffiabank mocht incasseren samen met zijn VVD vriendjes. Hoeveel belastinggeld heeft dat gekost om die sector uit te kopen? De VVD zet al jaren de norm in deze zaken en we gaan nog veel meer hiewrvan krijgen onder Wilders I.

leverworst | 08-08-10 | 10:54

Blijf deze eurotokkies aan de schandpaal nagelen.
Ben een zelfstandige en baal dat ik voor dit soort uitschot belasting moet betalen.
Zet Rutger met een carevan voor haar deur en maak haar gek,iedereen moet dit weten

H.Erman | 08-08-10 | 06:19

Mensen, als je nog werkt, kijk dan even op je loonstrookje hoe schofterig hoge belasting en (AWBZ) premie je betaalt in dit land. En niet alleen je loonstrookje, je betaalt ook nog tientallen andere belastingen, heffingen en premies buiten de inkomenssfeer om. Kijk alleen naar btw en verplichte ziektekosten premie. Daarvan moet heel die verziekte publieke sector worden onderhouden. Met Menschen (PvdA, linkse CDAers, D66 en GL), die bij de ene gesubsidieerde Stochting als bestuurder gouden handdrukken uitdelen, en bij de andere instelling zelf gouden handrukken en nog veel betere (pre)pensioen regelingen gegund krijgen . Voor wat hoort wat natuurlijk, zo gaat dat in dit land.

Milton Friedman | 08-08-10 | 02:35

vvd voor de rijke

sceptic tank | 08-08-10 | 01:42

Bestaat er zoiets als 'terug-nationaliseren' ?

azoturie | 08-08-10 | 00:46

bestuurders zijn er niet meer voor hun klanten, de klanten zijn er voor de bestuurders zodat ze wel genoeg krijgen voor hun uitzonderlijke talenten, mag ik effe een teiltje

sceptic tank | 07-08-10 | 23:43

Misschien is het goed in het kader van de openbaarheid dat de salarissen van de "redacteuren" en andere medewerkers van Geen Stijl / SN en Powned bekend gemaakt zouden kunnen worden. Gaat ook (deels) om gemeenschapsgeld in het geval van Powend.

de oude nar (5) | 07-08-10 | 23:05

Name and shame deze smerige parasieten. Qua levensvorm staan deze creaturen net boven Sytze van der V.

MoonUnit1 | 07-08-10 | 21:41

Elk restje realiteitszin is nu verdwenen in dat doldwaze Holland. Man, ben ik blij dat ik tegenwoordig mijn belasting in Canada betaal. Er is maar 1 mogelijke toekomst voor Nederland: het laatste restje rendabelen emigreert, en het hele subsidie/overheid/sinterklaas systeem valt in duigen.

mazarax | 07-08-10 | 21:22

Wat een gezeur om die paar centen. Na de eerste bezuinigingsronde op de uitkeringen en het verhoogde sterftecijfer onder de patiënten, hebben we het alweer snel terug verdient en behouden we zo onze gekwalificeerde managers.

boekanier | 07-08-10 | 20:57

Ik wens al die lui die zich verrijken met onze belastingcenten alle in het artikel genoemde ziektes toe!

Eventhorizon | 07-08-10 | 20:05

-weggejorist-

magerejan | 07-08-10 | 19:35

Er wordt door 280.000 mensen in Nederland ( waarvan 200.000 allochtonen ) geen ziektekostenpremie betaald. Zij hebben wel recht op gezxondsheidszorg hier te lande. Reken eens uit wat de verzeleraars mislopen aan premie per maand x 12.
Ook hier ligt nog een braak terrein voor de nieuwe regering.

Jan Boule | 07-08-10 | 19:23

al die arme oudjes in een verzorgingstehuis waar ze nog geen koekje bij de koffie kunnen krijgen omdat er zogenaamd geen geld voor is.
al die hardwerkende zustertjes voor het minimumloon terwijl het loodzwaar -en onderbezet- werk is.
maar wel die troela een oprotpremie kunnen geven en nog zoveel wachtgeld vind ik te belachelijk hier MOET wat aan gedaan worden anders hoop ik niet dat ik hier in NL oud word en in zo'n huis verzorgt moet worden!

seksiesasse | 07-08-10 | 18:53

Dit is nou het enige waar GS goed voor is en enige respect voor verdient. Er moet dus flink geveegd worden in de gezondheidszorg, o.a., om de dure rotte peren eruit te halen.

porcodio | 07-08-10 | 18:17

Ey exciter! Volgens mij... yep! Ik weet het haast zeker. We hebben samen op de Academie praktijkgerichte volksdisciplinatie in Delft gezeten. Leuk je hier te zien! Hoe i'st verder met je? Nog steeds single of ben je de pervert gebleven, net zo als vroegah? Mazzels!

BenBeul | 07-08-10 | 17:48

en het kabinet vraagt zich maar weer af waarom de zorgkosten zo hoog zijn?

epsilone | 07-08-10 | 17:41

Is die slet neukbaar? Dan mag iedere belastingbetaler er gratis overheen!

exciter | 07-08-10 | 17:17

Ziek gewoon

xzaz2 | 07-08-10 | 17:16

@caudillo: "OMG!" misschien? Een korte klank, kost weinig moeite om uit te spreken, stoot dankzij de "O" klinker alsnog even veel kracht uit. Minder moeilijk cliënteel kiest hier steeds vaker voor tijdens niet fatale behandelingen. Voor mij alleen maar prettig, wordt ik niet steeds met normen en waarden overtredende godslastering geconfronteerd tijdens werk.

BenBeul | 07-08-10 | 17:14

sorry effe een Ps ,

ik heb net zo'n kleine 250 posts gelezen en moet nog effe kwijt
PUNTI ik wens je veel geluk moge het je goed gaan ,ik heb je site bekeken
en begrijp je wantrouwen dat waarschijnlijk nog goed gegrond is ook.Ik ben een eenmans-leger of tewel een verdwaalde jesus ,die zich helaas nergens bij kan aansluiten omdat ik niet wil geloven in een wereld gebouwd op wantrouwen ,ik besef mijn onrealistische kijk op de wereld maar ik blijf roepen in de woestijn en hopen dat de mens gaat luisteren,en zo niet ...... och ja dan wacht ik wel op de volgende zondvloed,
Viel spass und unterhatung beim Leben ierer wahl:)

iam&u2=jawehgodallah | 07-08-10 | 17:06

Wat kan men anders zeggen dan "GODVERDOMME!"?

caudillo | 07-08-10 | 17:03

Dit soort uitwassen komt uitsluitend omdat hier de verzekering VERPLICHT is, daarom kan je supergraaien tot je er bij neervalt, heb je meer nodig, verhoog je de premie.
In nee-derland is het graaien een gewoonte geworden en het domme volk slikt alles omdat ze volkomen vergiftigd zijn door linx dat ze totaal niet meer zelf kunnen denken. Helemaal lachen zijn die domme linxe opmerkingen dat het door de privatisering komt, wakker worden het is gewoon nog verplicht door de roverheid en dus niet, niks nada privaat!

DutchWax | 07-08-10 | 17:03

wees gegroet gelijkhebbers,

En wat is nu het antwoord ?staat er een nieuwe karst T op om orde op zaken te stellen met een wanhopige pathetische daad.Mijn goedkeuring heeft ie maar geen onschuldigen meer he ... er zijn zat slechterikken .Minstens 30 jaar had ik voor dat bedrag moeten ploeteren,waar hij een 8 jaar mee op vakantie mag, ik leef in een asociale wereld en als de uwv-arts mij gaat veroordelen tot werk met zijn "arbeid macht frei "-ethos
ga ik hem vragen voor een receptje waarop staat _pil van drion _ ik ga voor niemand gdvrdm meer werken ........

iam&u2=jawehgodallah | 07-08-10 | 16:54

Kanker tyfus levercirose! Dat wijf is plotseling miljonair! Werkelijk, ik vind dit een grof schandaal.

En-el Hak | 07-08-10 | 16:53

@RebelTegoed
Ik begrijp dat je over dat ene foutje valt en je dan denkt van "WTF?", maar het woordje klagen in regel nummer zeven zou moeten luiden klachten. Mijn reactie zou hiermee duidelijk moeten zijn, hoop ik ten minste. Bedankt voor het opmerken.

Groet'n, Beul Alfons Achterafbaxlinger te Drenthe N-Holland.

BenBeul | 07-08-10 | 16:50

Marja. Schat. Waar woon je? Kom ik ff op de kovvie. Gezellig, even kletsen over normen en waarden.

ZDEV | 07-08-10 | 16:47

@BenBeul WTF?

RebelTegoed | 07-08-10 | 16:31

Beste Burgers, Olieverslaafden, Volk en toekomstige cliënten:

Voor mij zou een ontslagvergoeding eigenlijk onnodig zijn, mocht ik, mijn mede collegae uit het vak hierbij uit hun hart sprekend, voor onthalzen E 3 bonus per kop en E 1,5 per martel behandeling (zweepslagen, strekken, kietelen, voeten braden) krijgen. Gaarne met ingang van direct. Hoezo? Omdat deze taken zelfs voor een ervaren Beul vaak moeilijk te verwerken zijn, men draagt de beelden van leed immers jaren met zich mee. Sommige beelden verwijder je nooit meer uit je geheugen. Daarnaast hoor ik van menig mede beul klagen over het 'catchiness' gehalte van geschreeuw, gejammer en gekreun van slachtoffers. Een compensatie in vorm van een bonus lijkt mij dan ook ten pas. Ten slotte zijn wij niet in staat om cliënten te weigeren en vooraf uitzoeken zit er voor ons ook niet in. Bedankt voor Uw begrip!

Groet'n, Beul Alfons Achterafbaxlinger te Drenthe Nieuw-Holland.

BenBeul | 07-08-10 | 16:21

P. Pundit | 07-08-10 | 11:57
Grote klasse kerel. Je zou mijn broer kunnen zijn. Denk er helemaal hetzelfde over. Ben ook mijn levenlang bestolen en heb als ondernemer ook de stekker er uit getrokken. Heb dag en nacht gewerkt en in Rotterdam een bedrijf met 30 man personeel gehad. Ik werd bestolen door de gemeente, belastingdienst en het personeel. Nog afgezien van andere instellingen die even langs komen om te innen, Buma, Niwo, KvK, Precario enz. enz. allemaal geld waar je helemaal niets voor terug ontvangt. Ook ik heb een uitkering en werk nooit meer. Pas als een regering Nederland terug plaatst naar 1960 en alle regels afschaft die daarna zijn ingesteld ga ik er weer over denken. Laat mij nu ook maar eens een parasiet zijn, nadat ik 40 jaar lang parasieten in leven heb gehouden. Ben ik boos, ja ik ben heel boos dat ik het niet eerder heb ingezien. En nu ga ik lekker in de zon zitten.

joopwil | 07-08-10 | 16:01

Je wordt toch woest van die ongekende incompetentie van de baantjesverdelers bij de overheid. Lekkere salarissen met vangnet.

Voigt | 07-08-10 | 15:57

Als ze dat geld niet krijgt, dat welverdiende, marktconforme geld, dan verdwijnt ze met haar hele bedrijf naar het buitenland, toch? :-)

Waaligator | 07-08-10 | 15:51

Prima werk GS. Naming and shaming in optima forma. Dit kan onmogelijk zonder gevolgen blijven.

farm | 07-08-10 | 11:35
Heel goed om in dit epos op te nemen hoezeer kamerleden met nevenfuncties en duidelijk belangenverstrengeling in de zorg (dat wil zeggen, de bestuurslaag, niet dat ze zelf gouden doch van schijt voorziene washandjes hanteren) een rol spelen.

Zoals in vorige editie opgemerkt, Fleur Agema (die overigens opereert vanuit een soortgelijke betrokkenheid als Agnes Kant destijds) kan het verschil gaan maken. Roep over de PVV wat je wil, op dit terrein is alle dossierkennis aanwezig en grondige herziening van dit hele stelsel staat klaar voor het nieuwe kabinet.
Wordt nog een robbertje vechten met de VVD die het eigen risico het liefst ziet verdubbelen, maar bij de juiste onderhandeling gaat dat feest niet door.

Onmiskenbaar is in ieder geval de alarmknop die is ingedrukt. Volkswoede knippert en het geluid zwelt harder dan de sirenes op elke eerste maandag van de maand.

Kudtkip | 07-08-10 | 15:49

@Prlwytzkofsky
Ik ga mezelf maar eens herhalen. Dit gegraai is mogelijk door (nog steeds) een GEBREK aan marktwerking.
1) Aan de aanbod kant is er blijkbaar weinig concurrentie in de markt voor kundige bestuurders/managers in de publieke sector omdat deze functies via linkse vriendjespolitiek worden vergeven.
2) Aan de vraagkant kan er niet afgerekend worden als je als afnemer niet naar een beter functionerende concurrent kunt gaan.
ngen.
In een "markt" die geen markt is kan geen marktconforme beloning betaald worden. Deze beloningen zijn een indicatie van corruptie en nepotisme in de door PvdA-ers geregeerde publieke sector.

RebelTegoed | 07-08-10 | 15:41

@Specy | 07-08-10 | 15:37 : Hebben wel 100% kost en inwoning.

lauwebal | 07-08-10 | 15:39

Weet je dat mensen die in een AWBZ-instelling wonen 88% (!!!) van hun inkomen boven de 300 euro of zo mogen betalen aan het CAK???

Specy | 07-08-10 | 15:37

//Maar er is wel marktwerking, en dat werkt goed!// VVd mode off...

da wizard | 07-08-10 | 15:31

Lol @ de 2 x Dementie.

Airmen | 07-08-10 | 15:29

Wat krijgen we nou?! Maar GS - dit is toch het liberalisme ten top! "Marktconforme beloning"! Wat wilt U nou eigenlijk hiermee zeggen? Het zijn de politieke veurvaderen van Rutte dit dit hebben georganiseerd (i.s.m. een tijdelijk door verstandsverbijstering bevangen PvdA)!
Weet U wat? Als de H. Geert hier een eind aan weet te maken krijgt hij mijn stem. Kan ik makkelijk zeggen - ik weet nl. hoe dit afloopt ;D

Prlwytzkofsky | 07-08-10 | 15:06

Misschien moet de manager Compensatie Eigen Risico zich wat meer met externe klanten gaan bezighouden.
Wel kek haar trouwens, van al die gasten. Is de draagwijze vastgelegd in het Handboek Personeel? Leuk, dat unisex koppie met gel.

Stok Kickhuizen | 07-08-10 | 15:06

P. Pundit | 07-08-10 | 13:43

Geen belasting hoeven te betalen voor de 1e 10.000 euro is de grondslag van de crisis en belastingontduiking hier in Griekenland.
En dat wil jij gaan invoeren in NL?
Kom gezellig naar Griekenland, zon, zee en geen belasting voor je 1e 10.000 euro.
Oja, ook geen bijstand (zoals in NL), maar daar heb je geen probleem mee toch?

DeGriek | 07-08-10 | 14:51

ben benieuwd wat de sociale partijen hier van vinden .. Alhoewel het antwoord me al duidelijk is .. doofpotje !!!

vicecity | 07-08-10 | 14:47

Ik wordt ziek van al deze UITBUITERS.
Schamen die lui zich niet rot!!!!
Gewoon doorgaan met het publiceren van uitkeringen van deze opvreters!!
Wanneer stopt het??
Rutte doe er wat aan !!!

piet de hond | 07-08-10 | 14:35

GS ga eens gauw Rutger van vakantie terughalen doen en bij mevrouw langssturen met een bosje bloemen

SnoopSloggiSlog | 07-08-10 | 14:04

@ P. Pundit:
Ik functioneer uitstekend, ben geen parasiet...

Het ergste volk zijn de parasieten, die vieze uitzuigers. Alleen maar halen, halen, halen en niets geven.

Rest In Privacy | 07-08-10 | 14:03

Sjesus, voor wie is de UWV dan wel bedoeld? Oja, de gewone man. Die gelijk via een uitzendkraampje binnen die toko een nieuwe mindere functie in gejaagd wordt.

Mark van Leeuwen | 07-08-10 | 14:00

@ Mr. Bing
Ga functioneren dan doe je iets nuttigs
Ik heb al een apparaat dat werkt

P. Pundit | 07-08-10 | 13:51

@ P. Pundit:

Laat je opnemen in een gesticht, dan zijn wij van jou geouwehoer af..

Losert... ga werken...

Rest In Privacy | 07-08-10 | 13:47

Belangrijke tip aan alle gefrustreerden !!!
De wet is slechts geldig zolang je er in geloofd en altijd naar twee kanten verklaarbaar. Wie lang genoeg zijn poot stijf houd krijgt altijd zijn zin, vraag maar aan de echt grote jongens.
Van mij mogen ze de bijstand afschaffen maar schaf dan ook de loon en/of de inkomstenbelasting op de eerste 10.000 euro per jaar af zodat een ieder werkend mens fatsoenljjk voor zichzelf kan zorgen en hef een progressieve belasting op alles daarboven, dan wordt de welvaart tenminste eerlijker verdeeld.
Oja en nog iets, bijstandsontvangers maken geen misbruik van de wet, zij maken rechtmatig gebruik van de wetten van deze verzorgingsstaat, probeer maar eens een werkgever te vinden die een anarchist in dienst neemt.
Have a nice life

P. Pundit | 07-08-10 | 13:43

Wat precies is haalbaar en zinvol om te doen met mijn woede?

R5593 | 07-08-10 | 13:43

Hier moeten we iets aan doen.

BKNDY | 07-08-10 | 13:40

smerig volk,net de rekening binnen gehad van het cak,die betaal ik dus echt niet.

mamma5506 | 07-08-10 | 13:37

God Zelf | 07-08-10 | 12:55
Exact!

jdh1964 | 07-08-10 | 13:36

Ontslagvergoedingen nooit goed begrepen, je hebt toch gewoon salaris gehad?
Afschaffen die "arbeidsovereenkomsten voor onbepaalde tijd", net zo debiel als dat je je ex twaalf jaar moet financieren na een scheiding ( gelukkig niet meegemaakt)

jdh1964 | 07-08-10 | 13:34

Dit zijn de onderwerpen die mensen willen weten GS! Ga zo door. Kunnen we niet een wetswijziging doorvoeren die alle wachtgeldregelingen groter dan 1 jaar stop zet? Na een jaar betaalde vakantie heb je toch wel weer een baan gevonden?

En doe het dan gelijk over alle non-profit en subsidie-organisaties heen. Dan gaat het helemaal goed komen met die bezuiniging van 18 miljard.

drs. KJ | 07-08-10 | 13:33

Ach ze hebben toch nog 112 mln. een liquide middelen per 31-12-2009, dat moet toch ook op??

hans123 | 07-08-10 | 13:29

Goed salaris ,oke,maar stoppen met die bonussen,of laat degene die dit geeft er de helft aan mee betalen.Kijken hoeveel het dan wordt.

fleurtje | 07-08-10 | 13:28

Geld moet rollen, ook belasting geld. Nu moet er bezuinigd worden, dus hier gaat het mes ook wel in.

Het is toch al jaren lang duidelijk dat zowel links en rechts graaiers zijn. Als je er iets aan wilt doen begin een politieke partij...(kan je ook mee gaan graaien).

Rest In Privacy | 07-08-10 | 13:24

@God Zelf | 07-08-10 | 12:55
Of je zet gewoon de consumentenbond in?

Arend Jan B. | 07-08-10 | 13:24

Lol @Zoveel chronisch zieken zijn opgeknapt dankzij uw inzet voor een nieuw logo

Johnny Redt | 07-08-10 | 13:10

Gaan de VVD, PVV en het CDA hier nog wat aan doen of heet dit gewoon marktwerking in hun termen? Ben benieuwd.

Watikjebrom | 07-08-10 | 13:08

@ InitialG.
Vindt ik niet erg, blaffende honden bijten in de regel nooit, ik heb er zelf drie.

P. Pundit | 07-08-10 | 13:00

Waar het volgens mij in de ambtenarij al fout gaat, is wanneer burgers 'klanten' worden genoemd. Wat die gasten niet snappen is dat de burgers hun WERKGEVERS zijn! datzelfde geldt voor politici, politie, enz. kortom, voor iedereen die zijn salaris aan belastingheffen te danken heeft.

God Zelf | 07-08-10 | 12:55

@ Straatverlichting-
Aan je toon hoor ik al dat je optimaal gefrustreerd bent, ga hier vooral mee door dat is precies wat deze ziekelijke maatschappij van je verlangt.
Het ga je goed

P. Pundit | 07-08-10 | 12:52

-weggejorist-

TheHairdresser | 07-08-10 | 12:48

Zo'n marja is de zoveelste tumor op poten.

ReligionSucks | 07-08-10 | 12:48

@ DeGriek,
Ik kan leven van 50 euro per dag maar met z'n omzet nemen ze je bij de belasting niet serieus en wordt je door verwezen naar de bijstand. De belasting is liever van je af omdat de kosten hoger zijn dan de opbrengst. Zo krom zit ons systeem in elkaar dat heb ik niet verzonnen.

P. Pundit | 07-08-10 | 12:42

Een normale werknemer die verwijtbaar ontslagen wordt krijgt niet eens WW.

koerbagh ® | 07-08-10 | 12:39

Een duidelijke bijdrage
Het CAK heeft als doel om altijd een duidelijke bijdrage te leveren aan directieleden, pardon voor dat laatste, hihihi. Van Goudzwaard vervolgt: ‘Uiteindelijk wil elk directielid (pardon, hihihi) de cliënt precies weten waar hij of zij recht op heeft en dat wij daarvoor fors... (pardon, hihihi) wat daarvoor betaald moet worden. Tijdig, riant (oh pardon, hihihi) en begrijpelijk. Daar doen wij babyboomers (oh pardon, hihihi) ons uiterste best voor. Voor het CAK staat dat centraal in onze bijdrage aan de directie als (oh pardon hihihihi) gehele schakel van dienstverlening in de zorg. Onze gewijzigde naam, het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl dragen hieraan bij en niet te vergeten het nieuwe eh... bezoldigingssysteem, oh pardon, hihihi.’

Zoetwaterpanharing | 07-08-10 | 12:39

Voor alle commies die dit soort gegraai eager op het conto van marktwerking schuiven:
Dit is een gevolg van (nog steeds) een GEBREK aan marktwerking.
1) Aan de aanbod kant is er blijkbaar weinig concurrentie in de markt voor kundige bestuurders/managers in de publieke sector omdat deze functies via vriendjespolitiek worden vergeven.
2) Aan de vraagkant kan er niet afgerekend worden als je als afnemer niet kunt naar een beter functionerende concurrent kunt gaan.
Oh ja, ik zal het zelf maar zeggen. Punt 1 geldt ook voor onze incompetente topbankiers. Oorzaak: old boys netwerk van posers en recruiters die een % van het jaarsalaris vangen.

RebelTegoed | 07-08-10 | 12:39

Ik word hier onpasselijk van!

Over de ruggen van mensen die er niet voor gekozen hebben om ziek, gehandicapt of beperkt te zijn, BAKKEN met geld verdienen, vind ik hemeltergend!!!

Opknopen deze mensen!

Boris Poepnagel | 07-08-10 | 12:37

P. Pundit | 07-08-10 | 11:57

Dus eigenlijk leef je van het systeem waar je tegen bent.
Zonder dit systeem had je momenteel geen inkomen gehad of was je verzekerd geweest.
Hoe kan je tegen iets zijn, terwijl je er zo fors gebruik van maakt?

En dan het feit dat je kerngezond bent en het systeem misbruikt, maakt je, zoals meerderen hier al voor mijn zeiden, tot een parasiet die er voor zorgt dat er minder overblijft voor degene die ECHT een bijstand nodig hebben.
Een soort van Marja van Goudzwaard zeg maar....

DeGriek | 07-08-10 | 12:31

martijn6421 | 07-08-10 | 10:32

Ik geef ook meer niets aan goede doelen.
Vooral directeuren van allerlei liefdadigheids-organisaties strijken bakken met geld op!

meneer Q | 07-08-10 | 12:31

Een gemiddelde verpleegkundige zit op een 35 rooien per jaar. Tel uit je winst.
Maar dan vang je natuurlijk wel alle rotzooi trappende eikels op het hele jaar door die vinden dat ze als eerste aan de beurt zijn.

Lampelul | 07-08-10 | 12:24

Smerige graaicultuur. Er zijn gewoon teveel (semi)publieke instanties in Nederland waar het mis gaat met het beloningsbeleid.
Ziekenhuizen, zorginstellingen, publieke omroepen, gemeentes, waterschappen, uitkeringsinstanties en natuurlijk de woningbouwverenigingen.
Allemaal instanties waar een 'links lullen, rechts vullen' cultuur heerst.

En ja, het zijn niet alleen GroenLinks, D66, PvdA-ers die graaien er zitten ook VVD-ers tussen.

Captain Mango | 07-08-10 | 12:22

@-straatverlichting- 12.16
zo is het! , dit is trouwens ook zo'n sector die een goed door gelicht dient te worden

deraderendraaien | 07-08-10 | 12:21

Veel te hoog bedrag duidelijk.

@Pundit
Waarom zit je in de bijstand als je kerngezond bent, ik vermoed dat er in je bovenkamer iets niet helemaal recht zit. Straks ben je zo dement als een rietje en moeten wij voor je jarenlange verzorging tot aan je dood betalen. Aangezien je geen parasiet bent vind je het vast niet erg dat er binnenkort iemand komt om dat te voorkomen, right?

InitialG | 07-08-10 | 12:20

En CAK pagina's met mededelingen als onderstaande haat ik als de pest. We leven niet meer in 1990 goddomme! "Deze site is geoptimaliseerd voor Internet Explorer 5.5 en hoger. U maakt hier geen gebruik van! Wij kunnen de werking van deze site nog niet garanderen bij het gebruik van Mozilla Firefox. Download hier Internet Explorer". Stelletje Microsoft idioten.

Hölzenbein | 07-08-10 | 12:18

Dat de publieke sector zichzelf meer en meer privileges toekent is pervers en ook logisch. Als jij zelf mag bepalen wat jij verdient en jij kan gewoon meer geld (belasting) ophalen als jij dat nodig vindt dan doe jij dat toch ook?

Balk-in-je-oog | 07-08-10 | 12:16

P. Pundit | 07-08-10 | 12:03

Gluiperig profiterend kudtmannetje. Kerngezond en achterover leunen in de bijstand met je kudtsite.

-Straatverlichting- | 07-08-10 | 12:16

@iedereen
ik denk dat geert w hierom ook zo'n punt maakt in de formatie m.b.t zorg en ouderen
de vvd ,die hier zeker ook debet aan zijn door in te zetten op marktwerking zal op aandringen van de pvv het tij in de zorg moeten keren

deraderendraaien | 07-08-10 | 12:14

dat wil ik ook. Waar kan ik solliciteren?

sapjes | 07-08-10 | 12:11

Ik krijg er de CAK van.

Hölzenbein | 07-08-10 | 12:07

@ P. Pundit | 07-08-10 | 11:57

Netto ontvanger als in de zin van bijstandsuitkering-ontvanger?
In dat geval herzie ik mijn eerdere plempsels welke aan jou gericht waren (want dan is de moeilijkheidsgraad van totale belasting-ontduiking gedaald en daarmee de bewondering van het systeem-te-slim-af-zijn ook).

De Gooise Matras | 07-08-10 | 12:03

Ik ben een Anarchist en trots op mijn vrijheid.
Ik wens je veel voldoening in je loonslavernij het ga je goed.

P. Pundit | 07-08-10 | 12:03

Marja, de ziekte voor je!

gozahtje | 07-08-10 | 12:02

@ Lampekop | 07-08-10 | 11:51

Het ligt aan jou.
De niet-zwitsals zijn vooralsnog in de meerderheid hier.

De Gooise Matras | 07-08-10 | 11:59

@ Canis Spurcus
Als je wordt aangereden zijn de kosten altijd voor de veroorzaker van het ongeval,
denk na voor dat je iets opschrijft

P. Pundit | 07-08-10 | 11:59

en zoals gewoonlijk enkel op gs .
goed bezig!

lidlbier | 07-08-10 | 11:57

@ DeGriek,
Jaren geleden was ik een kleine zelfstandige met een jaaromzet van c.a. 2 ton in guldens. Meer dan de helft was ik al kwijt aan direkte belastingen en premies en verder nog een groot gedeelte van mijn netto inkomen aan plaatselijke lasten en onkosten. Ik heb de stekker uit mijn bedrijf getrokken op het moment dat men met de euro kwam aankakken ik was niet van plan om voor nog een bestuurslaag mee te betalen, en ben sindsdien een netto ontvanger geworden. (bijstand)
Ik betaalde tot voor kort 58 euro zorgpremie (met een hoog eigen risico) en ontving 62 euro zorgtoeslag van de staat.
Ik heb de staat geadviseerd de zorgsubsidie rechtstreeks aan de verzekeraar over te maken scheelt ze vier euro, maar dat kan wettelijk niet.
Hoe krom wil je het hebben.
Op mijn website www.ap2n.nl vindt je meer over financien.

P. Pundit | 07-08-10 | 11:57

@ Lampekop | 07-08-10 | 11:51

nee dat zijn allemaal zorgmanagers die komen kijken of ze al in beeld zijn.

nachtschilder | 07-08-10 | 11:54

P. Pundit | 07-08-10 | 11:35

Jij bént toch gewoon een parasiet? Geen belasting betalen, geen zorgpremie betalen maar wel lekker overal van profiteren. Of zeg jij als je door iemand bent aangereden eerlijk: laat mij maar liggen hier, ik betaal geen zorgpremie...

Je bent niet alleen een parasiet, je bent zelfs een crimineel en er blijkbaar nog trots op ook.Ook nog kraker toevallig? Onder het mom van het systeem deugt niet parasiteer je op datzelfde systeem en daarmee op de hele maatschappij.

Canis Spurcus | 07-08-10 | 11:53

Wauw, ligt het aan mij of trekt dit topic toch echt vooral zwitsals aan?

Lampekop | 07-08-10 | 11:51

-weggejorist-

BeSure | 07-08-10 | 11:51

Sinds Hoogervorst ervoor gezorgd heeft dat de ziektekostenverzekering voor veel mensen bijna niet meer te betalen is, en de zorg veel is minder geworden, zijn er meer bedrijven die hun zakken vullen. Bijvoorbeeld de incassobureau's. Als je na veel aanmaningen, dreiging tot beslaglegging en gerechtelijke stappen je uiteindelijk je achterstand betaald hebt, blijft dit bedrag twee tot drie maanden staan op de bankrekening van deze firma's. Dit uit angst dat je het later weer zou kunnen terughalen. Aangezien heel veel mensen dit tegenwoordig overkomt (ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen achterstand hebben in de betaling van de ziektekostenverzekering), kan ik me voorstellen dat er op deze manier aardig wat rente aan de strijkstok van de incassobureau's blijft hangen.
Misselijke praktijken.

misant(i)ropie | 07-08-10 | 11:50

Heel goed werk GeenStijl. Het wordt Hoog tijd voor Rutte en kompanen om alle cao's eens grondig door te gaan spitten.

@Bram& | 07-08-10 | 11:49

Wat een geklaag weer. We zijn toch van de kant van het graaien hier? Allemaal graaien en dan wordt de maatschappij beter. Marja is een groot voorbeeld voor ons allen. Waarom al dat middenstandersgezeur dan gelijk weer losbreekt dat snap ik niet. ieder voor zich, stelen wat je kan, dat is het devies hier. Steun dat dan ook.

vanessa sch. | 07-08-10 | 11:49

En als het CAK dan ook goed hun werk deed mag het van mij wel wat kosten. Werk zelf in de zorg en kan uit ervaring spreken dat ze zeker een half jaar achterlopen. Gaat zeker niet ten gunste van de cliënten!! Wachtgeld en bonus intrekken maar. Krijg je alleen bij 'goede' verdiensten!!

mister s | 07-08-10 | 11:47

Misschien ook wel leuk om voortaan er bij te vermelden hoe ze zo'n organisatie tegen wil en dank binnengerold zijn...

Arend Jan B. | 07-08-10 | 11:46

DeGriek | 07-08-10 | 11:39
In Nederland is het voor extreme christenen, de niet-inenters zeg maar, mogelijk zich niet te verzekeren voor ziektekosten. Zij hoeven geen premie af te dragen en krijgen ziektekosten niet vergoed. Dure ingrepen of ziekhuisopnames worden opgebracht door inzamelingen in de kerk.

Dmitri Dmitrievitsj | 07-08-10 | 11:43

OMG wat ben ik toch een kneuterboertje. Maar goed, ik kan iig zeggen dat ik het niet kado heb gekregen.

Ohm | 07-08-10 | 11:43

Is topje van de ijsberg..

Hei-kneuter | 07-08-10 | 11:41

Iets zegt mij dat dit bericht weer niet te vinden is op de Joop. Maar ik kan het niet controleren, want ik ga daar principieel nooit kijken.

Marcus Porcius Cato | 07-08-10 | 11:41

Dit heeft geen moet met marktwerking te maken. De overheid bepaald nog steeds waaraan ons belastinggeld wordt besteed en verzuimt dus om hier op toe te zien. Als ik naar de dealer stap en 50.000 voor een suzuki alto wil neertellen zegt de dealer ook geen nee. Natuurlijk kun je je afvragen of het moreel juist is om zo veel geld te incasseren maar hoeveel mensen zouden het weigeren. Zet een grote bak met geld neer en dan krijg je dit.

antilinks | 07-08-10 | 11:39

P. Pundit | 07-08-10 | 10:58

Da's mooi gezegd, van dat niet betalen, maar volgens mij is er geen ontkomen aan.
Het begint al met het kopen van eten, benzine en het betalen van de elektra, gas, etc...
Als loonslaaf wordt het al van je brutosalaris ingehouden en als zelfstandig ondernemer hou je het in NL volgens mij geen jaar vol geen belasting te betalen.

Of je moet in het buitenland wonen, als freelancer aan de slag zijn voor een Nederlands bedrijf en niets opgeven in het land waar je woont.

DeGriek | 07-08-10 | 11:39

Het is een hele goede zaak dat dat GS dit soort figuren aan de schandpaal zet. Vooral meer doorgaan!

matatwork | 07-08-10 | 11:38

@leverworst | 07-08-10 | 11:27 > Jij hebt helemaal gelijk. Nederland heeft door massaal op rechts te stemmen voor dit soort marktwerkingfundalisme gekozen, en met een rechtse regering zal het graaien alleen nog maar erger worden.
@GSpot | 07-08-10 | 11:32 > Volgens mij ben jij degene die er werkelijk helemaal niets van snapt. Doe je parlementaire geschiedenisboek maar weer eens open en zoek op welke partijen qua salarissen en nuts organisaties heel erg voor marktwerking en privatisering zijn.

Kyokushinkai | 07-08-10 | 11:38

@Johnny Quid
LOL: dementie, chronische pijn, dementie,

Dr. Plofkop | 07-08-10 | 11:38

En ik mij de %#@%@# werken.

Grolo | 07-08-10 | 11:36

@pippi kanglous | 07-08-10 | 11:24
je kan ook mensen proberen te overtuigen om hun hypotheekrenteaftrek niet op te geven bij de belastingdienst omdat ze het toch niet nodig hebben... gaat ook niet werken.
zolang er bonusregelingen beschikbaar zijn zal er gebruik van gemaakt worden.

Weer te laat | 07-08-10 | 11:36

KAMERVRAGEN!!!!

Snorry! | 07-08-10 | 11:36

Ik snap niet waarom sommige politici zoveel nevenfuncites moeten hebben. Heeft de gewone man/vrouw geen recht op deze functies? Waarom zijn deze functies voorbestemd aan politici en ex-politici? Het lijkt wel alsof een bepaalde groep mensen alles naar zich toetrekken in dit land. Ikkke ikkke...

www.skipr.nl/actueel/kamerleden-grossi...

farm | 07-08-10 | 11:35

@ Canis Spurcus
Jezus, wat ben jij ziek man, zie je nu hoe ziekmakend die premies jou maken, sinds ik niet meer betaal ben ik gezonder dan ooit en hoef gelukkig niet mee te betalen aan jouw ziektebeeld.

P. Pundit | 07-08-10 | 11:35

@leverworst | 07-08-10 | 11:27

Jij bent echt over de houdbaarheidsdatum heen. Geheel bedorven, want je snapt er niks van. Volgens mij ben je ook redacteur bij joop.nl.

GSpot | 07-08-10 | 11:32

Even verder kijken:
- er wordt netto 81.000 euri verdiend aan "incassokosten".
- ICT kosten zijn goed verspreid over diverse posten.
- ze geven meer geld uit aan externe inhuur dan aan het eigen personeel: weer een gevalletje permanent ICT drama (vgl. UWV en belastingdienst).
- ondanks inhuur is eigen personeelsomvang toegenomen met meer dan 20%: laagbetaald personeel dat werk doet dat eigenlijk geautomatiseerd had moeten zijn.

Oogst van 5 minuten kijken naar de cijfers. Ik ken CAK niet maar als ze de ICT in portefeuille had dan zou het passend zijn als de ICT leveranciers dit 875K presentje opbrengen.

AlanTuring | 07-08-10 | 11:32

spanarchist | 07-08-10 | 11:16
Ik heb, overigens niet voor mijzelf, te maken gehad met "de zorg" en vond het een verbijsterende ervaring. Niets ten nadele van de mensen in het veld die hard werken en zeer humanistisch van aard zijn, maar ik heb met open mond kennis genomen van de ongekende bureaucratie, commercie en chaos die er heerst.
God, geef mij een fatale hartaanval of de pil van Drion als het mijn tijd is en bespaar mij en mijn kinderen die hel.

Bigi Bana Boy | 07-08-10 | 11:30

De overheid heeft geen greep meer over deze instellingen, dus grijp wat je grijpen kunt.

Bataaf | 07-08-10 | 11:29

Marktwerking in de zorg werkt nu eenmaal zo. Ingevoerd door Hans Hoogervorst van de VVD. Daar krijgen we nog veel meer van in de komende rechtse jaren, wen er maar aan. En als deze mevrouw een man was geweest en ze had een Oranje Pakkie aangetrokken en met 10 anderen tegen een balletje aangeschopt dan had ze een veelvoud va dat bedrag zingend binnengetikt en kreeg ze een huldiging toe. Let wel voor een activiteit waarvan het maatschappelijk nut onbewezen is en waarvan de hele sector zowat failliet is. Ik zeg weg met die marktwerking en selectieve verontwaardiging en pas op wanneer de VVD de gezondheidszorg gaat besturen!

leverworst | 07-08-10 | 11:27

Wen er maar alvast aan mensen, ons financieel stelsel is niet meer dan een pyramide fraude waarin de ene schuld de ander moet afdekken (google maar een op Ponzi scheme).
Er komen pas betere tijden als dit systeem geklapt is.

P. Pundit | 07-08-10 | 11:25

@ Weer te laat (11:06)

Maar je kan toch ook zeggen "nee dank u wel !" "geef het maar aan iemand die het echt nodig heeft!"
Als zo'n regeling er is kan je nog altijd de eer aan jezelf houden.
Die mensen bestaan gelukkig ook nog...
Misschien tijd om voor deze mensen de "GS- Veer in de Bips" in te gaan voeren.
"T is net als bij opvoeden... belonen werkt (soms) beter als straffen..
(maar deze tante mag van mij gestraft worden !)

pippi kanglous | 07-08-10 | 11:24

Wat nog het zuurste is is dat het een ontslagvergoeding "confrorm de geldende CAO is". *zucht*

Lampekop | 07-08-10 | 11:24

nachtschilder | 07-08-10 | 11:13
Ja, en nu is een gulden 55 cent waard. Vandaar dat ze deze mevrouw wel iets meer moeten toestoppen. Andere tijden hé?

misant(i)ropie | 07-08-10 | 11:22

In de VS gooiden ze niet-verzekerden (ook waren ze halfdood) letterlijk weer de straat op. Ik ben niet voor Amerikaanse toestanden maar bewuste wanbetalers mogen ze van mij op de stoep van een ziekenhuis laten creperen. Bordje om hun nek "ik wilde zorg maar ik betaalde niet". Vuile parasieten.

Canis Spurcus | 07-08-10 | 11:22

panarchist | 07-08-10 | 11:16
De juiste marktwerking... blijkbaar toch verkeerd gegokt. Kwaliteit is omlaag gegaan en de premie een stuk omhoog.

Xinicus | 07-08-10 | 11:21

Wie keurt dit soort dingen goed? Het bestuur. Wie is voorzitter van het bestuur: Michiel van Haersma Buma ( www.hetcak.nl/smartsite.dws?id=60964 ). Dat is dus een VVD'er.

mbrb | 07-08-10 | 11:20

koyt | 07-08-10 | 10:53
Eens.
Een proeftijd van twee jaar moet je gewoon niet accepteren. Daar ben je zelf bij. Ik weet niets van arbeidsrecht, maar kan me niet voorstellen dat een proeftijd van twee jaar zelfs is toegestaan.

Eagle_Eye | 07-08-10 | 11:09
De SP heeft veel slechte ideeën (net zo veel als alle andere partijen), maar over gezondheidszorg hebben ze goed nagedacht. De zorg is dan ook een van de weinige sectoren die beter af zouden zijn zonder marktwerking. De SP is de enige die durft af te wijken van de in Nederland zo sterke religie van de markteconomie.

Dmitri Dmitrievitsj | 07-08-10 | 11:19

Volgens mij kun je alleen in aanmerking komen voor dergelijke ambtelijke/semi ambtelijke/ambtelijk-look-alike functies door lid te worden van de PvdA/VVD/D66/CDA. Je moet zo zien, het klootjesvolk speelt in de Lotto om miljonair te worden en de meer geslepen dief steelt zich een miljoen door partijlid te worden en zich omhoog te hoeren.
Ohja, had ik al gezegd dat Marja (samen met van Praet) lager dan de laagste pijphoer is?
Een hoer neukt tenminste nog voor haar geld en steelt niet van de armen, Marja en Marc zuigen alleen maar.

ZSU-23-4 | 07-08-10 | 11:19

En de vvd is de partij om deze misstanden aan te pakken?

Flodder | 07-08-10 | 11:19

@meneer Q | 07-08-10 | 10:12
Johnny?

Lampekop | 07-08-10 | 11:18

Bigi Bana Boy | 07-08-10 | 11:09
De juiste marktwerking in de zorg zorgt er juist voor dat de kosten omlaag en de kwaliteit omhoog gaan. Het probleem is dat de gezondheidsmaffia al decennia lang, o.a. via de numerus fixus die structureel te laag is, er voor zorgt dat iedere kneus met een medicijnenbul verzekerd is van een baan en een topsalaris. Meer medici zorgen voor meer concurrentie.

spanarchist | 07-08-10 | 11:16

@ Charles de Batz | 07-08-10 | 10:44

Wel wat jong, hier op pagina 4 een recentere, inclusief de lullo's die verantwoordelijk zijn voor de afhandeling van de zaken

www.hetcak.nl/public/Bestanden/Interne...

Mongoose | 07-08-10 | 11:16

Goede zaak GS om dit soort misstanden aan de kaak te stellen. Het moet afgelopen zijn met dit soort praktijken.

bacardi-cola | 07-08-10 | 11:15

@ misant(i)ropie | 07-08-10 | 11:10

ja vroeguh was de gulden een daalder waard.. ja toch niet dan.

nachtschilder | 07-08-10 | 11:13

Als we deel 3056 van graaien in de zorg hebben gehad kunnen we beginnen aan de 10456-delige Gold Box "Graaien Van De Huurders" verschenen op het label "De Woningcorporaties" een gezemenlijke productie van PvdA & CDA onder het motto: wat de banken doen op de koopmarkt kunnen wij op de huurmarkt.
Vandaag alvast een voorproefje bij de jongens van de televaag:
www.telegraaf.nl/binnenland/7349067/__...

ecologiste | 07-08-10 | 11:13

P. Pundit | 07-08-10 | 11:04

Ach, een Turkse zwitsal. Laat maar.

Canis Spurcus | 07-08-10 | 11:13

Het logo dat mevrouw ontworpen heeft is oogverblindend mooi, dat dan weer wel (Goudzwaard is goud waard, ha, ha) maar volgens mij hadden ze beter iets aan de afkorting CAK kunnen doen, die ik onbewust toch met uitwerpselen associeer (bij het uitspreken ervan tenminste). Misschien een hint voor het huidige bestuur.

aap-noot-mies | 07-08-10 | 11:12

-
en zoek ook nog is op 'zorginstelling' meavita .. die een vestiging in spanje ging bouwen waar allerlei 'prive bedrijfjes' dik inzaten.. en waar de bejaarde kopers nu de dupe zijn.

nachtschilder | 07-08-10 | 11:12

Slordig GeenStijl.
Jullie zijn vergeten dat ze ook nog steeds in een 'bederijfsauto' mag rijden.

W.v.O.N. | 07-08-10 | 11:12

-weggejorist-

Kater | 07-08-10 | 11:11

Dat is precies 7x haar jaarsalaris.
Gelukkig is van de Brink er nog. Als die gegaan zou hebben had het bedrag het miljoen overstegen.
Maar die zal wel over enkele jaren gaan "cashen".

Dostranamus | 07-08-10 | 11:11

Er is vast wel een PvdA politicus die hier principieel werk van wil maken. Met name de PvdA heeft zich druk gemaakt over de graaicultuur in de commerciële sector. Ook nu zullen ze het argument "contract is contract" vast niet accepteren. Een hoog belastingtarief op dergelijke publieke vergoedingen zal een goed plan zijn van de PvdA. De PvdA politici hebben boter op hun hoofd en verliezen hun geloofwaardigheid als ze nu niet in willen grijpen in de graaicultuur bij de publieke sector.
Wanneer je een een beetje googled op de naam van deze mevrouw dan is opvallend dat deze terugkomt bij dejoop. Op andere sites wordt ze voornamelijk in verband gebracht met incompetentie. Ben gezien deze resultaten bang dat dit dus een typische PvdA dame is en daarom verwacht ik dat de PvdA zich nog een laagje boter op het hoofd smeert.
Nutteloos reaguursel dus.

r@face | 07-08-10 | 11:10

Goh, mijn vader kreeg Fl 1000,-- (DUIZEND gulden!!) na 30 jaar trouwe dienst.
En hij was er nog blij mee ook.
Jaren 80, dat dan weer wel.

misant(i)ropie | 07-08-10 | 11:10

En wij ons maar afvragen waar onze bijdrage voor de huishoudelijke hulp van wordt betaald. Je mag al "blij " als je hulp krijgt, want stel je voor als ze op vakantie moeten een paar keer per jaar.. Betaal me groen en geel voor hulp, en dat verdwijnt in de zakken van zo'n ....... bitch... Ga je schamen wijf!!

tummie | 07-08-10 | 11:10

Marktwerking in de zorg is een uitwas van de liberale dwaalleer die ik verafschuw,

Bigi Bana Boy | 07-08-10 | 11:09

@Dmitri Dmitrievitsj | 07-08-10 | 10:51<br />
Het probleem in dit land is dat we jarenlang de ontwikkeling hebben toegestaan een secundaire parasitaire samenleving, genaamd 'de ambtenaren'. Deze mensen hebben zich jarenlang verrijkt over de hard werkende burger door salarissen te eisen die 3x boven de marktconforme liggen met daaraan gekoppeld ontslagregelingen en wachtgelden, waarde normale burger direct de WW of de bijstand in kan. Het wordt tijd dat die samenleving afgebroken gaat worden en dat ambtenaren marktconforme salarissen gaan krijgen en bij ontslag dezelfde wegen moeten bewandelen als u en ik. De SP gaat dat probleem overigens niet oplossen, die zien het liefst een ambtenarenstaat, zoals oude Communisten dat hadden.

Eagle_Eye | 07-08-10 | 11:09

*na het derde fraaie maar treurige artikel in deze reeks hoofdschuddend nog wat fakturen betaalt om vervolgens als de donder in de wagen te stappen om te gaan kijken of de zeehonden rond Schouwen die nog steeds regelmatig tegen 'm praten er wellicht iets zinnigs over kunnen zeggen*

widtvoet ® | 07-08-10 | 11:08

@ Gooise Matras
Ik heb niets anders dan gezeik met deze diensten maar ik neem het voor lief.
Ik weiger zaken te financieren waar ik moreel niet achter sta
Zie mijn website www.ap2n.nl

P. Pundit | 07-08-10 | 11:08

bonussen in het bedrijfsleven zijn doorgaans gekoppeld aan omzet en winst, maar bij dit soort instellingen is dat niet aan de orde, dus worden ze gekoppeld aan b.v. bezuinigingen of moeilijk te meten kwaliteitsnormen.
directieleden vallen niet onder de CAO en hebben daardoor meer vrijheid om dit soort afspraken te maken.
hoewel de voorbeelden duidelijk maken wat er gaande is, lijkt het me niet zinvol om de betrokken (ex-)managers hierop aan te vallen, aangezien zij gebruik maken van bestaande regelingen. alleen de wetgever kan ervoor zorgen dat dit soort bonussen aan banden gelegd worden.

Weer te laat | 07-08-10 | 11:06

Sjezes, ik kan er dus echt niet bij dat dit soort bedragen worden uitbetaald.

FrankVeer | 07-08-10 | 11:05

Iemand hier heeft wel een extragratis cursusje Nederlands verdienD...

Requiescat in pace | 07-08-10 | 11:05

@ Canis Spurcus
Ik maak er dan ook geen gebruik van want ik ben kerngezond, u bent een dombo die je alles kunt wijs maken.

P. Pundit | 07-08-10 | 11:04

@ P. Pundit | 07-08-10 | 10:58

LOL, en hulde!
Hoop dat je dit nog lang vol kunt houden zonder dat je gespot wordt door de heren belastingcashers.
Zo lang ik in loondienst ben kan ik niet onder de belasting uit (is al ingehouden voordat ik met mijn ogen heb geknipperd).

De Gooise Matras | 07-08-10 | 11:04

Het is de wet in combinatie met het ontbreken van een moreel kompas.
Mevrouw heeft duidelijk iet up gef*ckt anders wordt je niet ontslagen maar haar collega bestuurders hebben waarschijnlijk verzuimd om een case op te bouwen en dus heeft ze recht op een ontslagvergoeding. Opa Donner heeft het nog geprobeerd te veranderen maar met dank aan de PvdA (daar zijn ze weer) is het niet gelukt. Met een jaarsalaris van 127000 + extra's euro per jaar en 26 dienstjaren zit met een ernstig verwijtbare werkgever al snel op zo'n 600.000 euro nog een beetje zwijggeld voor alle blunders die onder de pet moeten blijven en voila 875.000 euro.
De echte schuldigen zijn de incompetente knuppels die er nog steeds werken.

Hansi Hintenzeer | 07-08-10 | 11:03

P. Pundit | 07-08-10 | 10:51

Niet meebetalen = wat mij betreft ook geen zorg ontvangen. U bent hier de parasiet.

Canis Spurcus | 07-08-10 | 11:02

@ DeGriek | 07-08-10 | 10:55

Nee, natuurlijk heb ik nooit een verhoging afgeslagen. Maar omdat ik in de ondersegmenten verkeer en niet in de toplagen der zorg, gaat mijn salarisverhoging gewoon netjes jaarlijks volgens de FWG, en schiet daarom ook helemaal niet op, maar dat terzijde.
Als ik meer en sneller had willen verdienen, dan had ik een andere sector dan de zorg uit moeten kiezen om in werkzaam te zijn. Datzelfde vind ik gelden voor managers.

De Gooise Matras | 07-08-10 | 11:01

@ hjdb

haha nee ergens op een hyves pagina

KissThere | 07-08-10 | 11:01

Een cardioloog, oncoloog, orthopeed, thorax-chirurg, etc etc mogen van mij heel dik verdienen (lees meer dan een miljoen per jaar).
Maak het salaris voor deze lieden gewoon pro-rato, dan zijn we gelijk van die gekke maatschapconstructies af in het ziekenhuis, en het wachtlijst probleem is opgelost.

Het is het volk wat daar omheen hangt, weinig tot niets kan, maar wel zakken loopt te vullen onder de rug van het personeel op "de vloer".
Respect voor de mensen die zich dagelijks inzetten in de verpleging en verzorging, niet voor hun managers die kunstmatige verantwoordelijkheden hebben verzonnen en tevens hun vriendenkring naar binnen hebben gehaald in de zorg om mee te delen in het -gratis geld-.

woefdrammer | 07-08-10 | 11:00

Hoppa..... cashen en vervolgens als interim manager bij een willekeurig ander door belastingcenten gefinancierd bedrijf een paar maandjes aan de slag....... en dan nooit meer werken

Cõnjo³ | 07-08-10 | 10:59

@ Gooise Matras,
Klopt het is verplicht, maar als jij verplicht wordt je eigen galg te bouwen doe je dat dan ook, ik niet in ieder geval.
Zo betaal ik ook al tien jaar geen belasting, ik weiger aan deze onzin mee te betalen.

P. Pundit | 07-08-10 | 10:58

@mzzia
Ja. Maar welke bestuurders graaien het meeste uit de staatsruif?
Juust. PvdA-ers.
Onder de noemer; " Ja, maar wij doen niets verkeerd, dit zijn regels bedacht door anderen"
Dat is nog erger.

Weeraanmelden | 07-08-10 | 10:58

Waar zit Koning zorgafbreker en duurdermaker Hans Hoogervorst eigenlijk zichzelf te verrijken tegenwoordig?

Canis Spurcus | 07-08-10 | 10:57

Internetverslaving staat niet in het rijtje.

aap-noot-mies | 07-08-10 | 10:56

Niet slecht, voor een omhooggevallen secretaresse.

Guido | 07-08-10 | 10:56

Bah, managers.

Muntstuk | 07-08-10 | 10:55

ik heb eventjes gelinkt met nuishetgenoeg.hyves.nl met meer dan 53K leden, even iedereen wakker schudderen :P

KissThere | 07-08-10 | 10:55

Dit land is helemaal naar de klote. En je doet er niks aan.

oplichter | 07-08-10 | 10:55

De Gooise Matras | 07-08-10 | 10:48
Ik begrijp wat je zegt hoor, maar heb jij wel eens een salarisverhoging afgeslagen?
Met een antwoord in de trant van: 'Fantastisch meneer de directeur, maar gezien de lage salarissen van mijn collega's en het harde werk dat zij verrichten, heb ik liever dat u mijn verhoging onder hen verdeelt.'
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Neemt niet weg dat ik het eens ben met je woorden, maar we blijven mensen die leven in een wereld die draait om geld.

DeGriek | 07-08-10 | 10:55

zoiets lees je niet in de azijnbode

nachtschilder | 07-08-10 | 10:55

verdient=verdienD

Tsjerno | 07-08-10 | 10:54

Waar is Lucy B als je haar nodig hebt? What would Chuck Norris do?

Patrick Zweedsey | 07-08-10 | 10:53

Er zijn veeeeel meer van die stichtingen die over het ziekzijn de hele dag vergaderen. De top wordt bijna altijd benoemd door bevriende politici, politieke baantjes. Vaak hebben deze mensen geen medische achtergrond. De enige woorden die ze kennen zijn intramuraal en extramuraal. Waar ze wel steengoed in zijn is, praten als brugmannen/vrouwen als een stelletje papegaaien en kippen zonder kop. Deze mensen vinden zichzelf zeer "belangrijk'' voor de gemeenschap.
Ze zien overal dingen (die er niet zijn) behalve bij zichzelf...

zaplog.nl/zaplog/article/help_daar_kom...

farm | 07-08-10 | 10:53

@ Dmitri Dmitrievitsj | 07-08-10 | 10:29 :

Dan wordt het rap tijd om deze praktijken af te schaffen. Volkomen idioot. 'Normale' werkenden krijgen een proeftijd, soms oplopend tot 2 jaar. Je voldoet niet na 2 jaar? opzouten.
.
Als je de laan uit wordt geknikkerd, krijg je volgens de kantonrechtersformule centen mee. En dan meteen solliciteren, anders geen centen.
.
Wat we hier zien is een uiterst perverse prikkel om eruit gedonderd te worden!

koyt | 07-08-10 | 10:53

@ P. Pundit | 07-08-10 | 10:51

Word je niet op de één of andere manier verplicht gesteld, dan, om een zorgverzekering af te sluiten? Die indruk heb ik altijd gehad.

De Gooise Matras | 07-08-10 | 10:53

mijnleveniseenhel | 07-08-10 | 10:49
I care. Ram deze onzin naar buiten, al was het maar om deze lui niet met opgeheven hoofd naar buiten zien te lopen maar wegglippen als een dief in de nacht. Want dat zijn ze, dieven.

dzncknmbsttnt | 07-08-10 | 10:52

Tja, armoe bij Marja - die 875K is slechts een aanvulling op de wachtgeldregeling. Geert, uitlogen die zakkenvullers!!

Hamertje Tik | 07-08-10 | 10:52

Ik heb me blauw betaald aan eigen bijdragen, altijd netjes gestort op de rekening van het CAK. Ik neem aan dat deze mevrouw de rest van haar leven haar eigen zorgkosten gaat betalen???!!!!!

Mier75 | 07-08-10 | 10:52

Kan de naam niet in een BOLD cursief en streepje worden uitgevoerd op een mega lettertype. Slaapt mevrouw vannacht lekker op een Temazapannetje...

Heerlijk dit aan de schandpaal nagelen dit, buren etc allemaal weten zij wat voor fijn mens met de juiste persoonlijkheid en inzet is gebleken.

Rest In Privacy | 07-08-10 | 10:52

@ mijnleveniseenhel | 07-08-10 | 10:49

Jij niet, in ieder geval.
Te druk bezig met je eigen leven, misschien?

De Gooise Matras | 07-08-10 | 10:52

Eagle_Eye | 07-08-10 | 10:44
Niemand, ook ik niet, zal het met u oneens zijn dat een ontslagvergoeding van negen ton exorbitant is. Maar dit soort bestuursfuncties worden meestal niet volgens een CAO betaald. Negen ton bij ontslag is veel, en er had veel nuttigs van dat geld gedaan kunnen worden. Maar als 50 bestuurders tien jaar lang 20.000 EUR per jaar te veel verdienen komt het niet in de krant. Ik praat niets goed en heb weinig sympathie voor dit soort grootverdieners (ik stem SP), maar plaats het graag in perspectief. Ik deel ieders verontwaardiging over dit verhaal.

Dmitri Dmitrievitsj | 07-08-10 | 10:51

Als iedereen stopt met het betalen van die belachelijke premies is deze narigheid snel over, maar zolang je deze zieke maatschappij blijft financieren moet je gewoon niet klagen.
Zoals ik al eerder zei: Ik ben gestopt met betalen, deze parasieten gaan wat mij betreft hun eigen broek maar ophouden.

P. Pundit | 07-08-10 | 10:51

En vanaf nu wordt er geen bonus of ontslagvergoeding meer uitgekeerd zonder mijn goedkeuring. Het moet afgelopen zijn. NU, Maintenant, tout de suite, heute nog....

Obelix | 07-08-10 | 10:50

@ KissThere | 07-08-10 | 10:43

U is creatief! Kudos voor u.

De Gooise Matras | 07-08-10 | 10:50

Pak deze mensen maar eens goed aan....!

reade romke | 07-08-10 | 10:50

Who cares.

mijnleveniseenhel | 07-08-10 | 10:49

En haar nu wel even zoals hierboven reeds geopperd een tijdje blijven volgen. Tzal nl. toch dalijk niet zo blijken te zijn dat mevrouw haar werk min of meer (op projektbasis bv.) voortzetten gaat als externe konsultant tegen een nog veel hogere vergoeding.

widtvoet ® | 07-08-10 | 10:49

@ DeGriek | 07-08-10 | 10:41

Als manager in gezondheidszorgland kun je jezelf ook afvragen of het klopt dat je zo'n grote zak geld aanneemt terwijl je anderzijds aandeel hebt gehad in de besluitvorming rondom snijden in het personele bestand (ies trend vandaag de dag).
Iets met geweten en fatsoen. En ruggegraat. Natuurlijk is het fantastisch om heul veul geld te krijgen, maar je bent wat mij betreft net zo gewetenloos als de contract-opsteller.

De Gooise Matras | 07-08-10 | 10:48

@ eagle eye: zo'n celstraf kost nl ook gratis :)

ierie | 07-08-10 | 10:48

@Of je worst lust | 07-08-10 | 10:44
Belangrijke aanvulling.

Nee dus! | 07-08-10 | 10:48

Fijn dat er nog media zijn die dit soort wantoestanden aan het licht brengen!

De Psycholoog | 07-08-10 | 10:48

KissThere | 07-08-10 | 10:34

Lekker!

MilkoDurovski | 07-08-10 | 10:47

Buiten Geenstijl hoor je er helaas nooit meer iets over. en er zal ook nooit iets veranderen tenzij de overheid eist dat dat dit soort shit afgeschaft.

Blaat1984 | 07-08-10 | 10:47

ah mooi, dan kan zij bijdragen aan revalidatiekosten die de verzekering niet dekt (grofweg de helft, dankzij NZA)

ierie | 07-08-10 | 10:46

Stuur Kutger & Kim erop af!

Frederik Vijf | 07-08-10 | 10:46

En toch moeten we niet (alleen) zijn bij de grootverdiener = graaier zijn. Maar juist bij degene die dit goedkeurt. Als mijn baas zegt, je krijgt vanaf morgen 1 milj. per jaar, dan zeg ik ook : JA graag en bedankt. Men moet degene die dit soort exorbitante regelingen vaststelt / goedkeurt aanpakken. Raad van toezicht e.d. moeten normale salarissen toestaan en als een directie meer wil verdienen, dan mogen ze dat elders gaan zoeken. Er zijn genoeg competente mensen in NL, daar hoeft echt niet zo'n immens bedrag voor betaald te worden.

Of je worst lust | 07-08-10 | 10:44

@Dmitri Dmitrievitsj | 07-08-10 | 10:35<br />
Zodra het om gemeenschapsgelden gaat, mag er buiten de CAO helemaal geen sprake zijn van bonussen of vertrekregelingen. Afspraken tussen werkgever en
-nemer dienen er in dit geval dus niet te zijn. Wanneer er 8 ton zomaar weggegeven wordt van uw en mijn centen dan is dat diep triest. Voor dat geld kan je 8 jaar lang, met 4 extra werknemers, de zorg bieden die hard nodig is. Dit is pure diefstal en dient voor de rechter met een celstraf van tenminste 8 jaar aangepakt te worden!

Eagle_Eye | 07-08-10 | 10:44

@gooise matras

zelf gevonden ;)

KissThere | 07-08-10 | 10:43

@>poep: dat mens hoeft zich niet te schamen, degenen die zoiets mogelijk maken en beslissen moeten zich schamen. Als iemand mij op een legitieme manier 9 ton geeft pak ik hem ook.

Rebrabar | 07-08-10 | 10:43

KissThere | 07-08-10 | 10:34

held!! :D

frettig-gestoord | 07-08-10 | 10:42

Dat jaarverslag alleen al: een gruwelijke opeenstapeling van bureaucratische newspeak, gebakken lucht en eigenpijpende bestuurders. Ze hebben niets geleerd...

De gelaarsde kat | 07-08-10 | 10:42

@spanarchist 10:39

En wat te denken van de salarissen in het buitenland? Je zult, wil je de juiste mensen kunnen aantrekken cq. behouden natuurlijk wel marktkonform dienen te betalen.

widtvoet ® | 07-08-10 | 10:42

directeuren bij instellingen zorg met verblijf praten niet over patienten maar over gedetineerden

KissThere | 07-08-10 | 10:42

@ KissThere | 07-08-10 | 10:34

Leuk geresumeerd, zelf bedacht?

De Gooise Matras | 07-08-10 | 10:42

Kunnen we ook de gevolgen blijven volgen van het melden van dit soort praktijken?
Of is dit al niet meer terug te draaien en rest ons niets dan achteraf roepen dat het allemaal klootzakken en kutwijven zijn?
In dat geval zou ik eens gaan kijken naar de gevallen die er nog aan gaan komen en waar wél wat aan gedaan kan worden.
En daar komt bij, iedereen zou dat geld toch aanpakken?
Degene die dit soort contracten goedkeuren moet je zien te vinden en openbaar maken, dat zijn de echte dieven.

DeGriek | 07-08-10 | 10:41

Top GS, dat deze belachelijke managements-toestanden aan het licht gebracht worden!
*kijkt uit naar de volgende reeks schaamteloos en schandalig geld cashen*

De Gooise Matras | 07-08-10 | 10:40

Maar in het bedrijfsleven zijn dit soort mensen ontzettend gewild en zouden ze minimaal het dubbele krijgen, dus eigenlijk is Marja zeer sociaal bezig.
Dat is toch altijd het geldige excuus bij dit soort uitwassen?

spanarchist | 07-08-10 | 10:39

Maar blijf vooral de alsmaar stijgende verplichte gezondheidsbelasting (verz.premie) als makke schapen betalen.
Ik ben daar inmiddels mee gestopt.

P. Pundit | 07-08-10 | 10:38

prettig om te weten waarom ik maandelijks zo'n 30k richting Apeldoorn gireer. Dat ambtenarentuig in de bovenste "managementslagen" gewoon wegsaneren. 1 jaar 70% ww en dan de bijstand. Ik krijg helemaal geen ww en mag gelijk de bijstand in als ik het bijltje erbij neergooi.

neemjemoederindemali | 07-08-10 | 10:37

In de tijd van Bromsnor en de Dikke Deur heette dit nog gewoon DIEFSTAL.

colonnecinco | 07-08-10 | 10:35

Raceplee | 07-08-10 | 10:31
Eens.
Maar het punt is dat zulke vergoedingen overeengekomen worden door werknemer en werkgever, buiten algemene regels en wetten om. Overheidsinstellingen zouden daar terughoudend mee moeten zijn.

Dmitri Dmitrievitsj | 07-08-10 | 10:35

Lijkt me toch wel een hoognodig onderwerp voor een reportage (TV) Mevrouw op zoeken en vragen 'voor wat nadere uitleg'.

Dami | 07-08-10 | 10:34

100% belasting heffen over die bonus.

FlesjeFanta | 07-08-10 | 10:34

Het nieuwe zorgstelsel!

De fysiotherapeut knijpt er tussen uit.
De logopedisten zijn sprakeloos.
De podotherapeut zit met kromme tenen.
De KNO-arts krijgt er een brok van in zijn keel, voelt zich bij de neus genomen en wordt een oor aangenaaid.
De oogarts ziet het somber in.
De neuroloog krijgt er zenuwen van.
De verloskundige zit met de naweeen.
De gynaecoloog baart het zorgen.
De uroloog voelt aan zijn water dat dit niet goed gaat.
De aneasthetist is knock-out.
De cardioloog aanschouwt het met bloeden hart.
De dermatoloog krijgt er kippenvel van.
De geriater krijgt er grijze haren van.
Voor de chirurg snijdt het mes niet meer aan 2 kanten.
De hematoloog word het bloed onder de nagels vandaan gehaald.
De gastro-enteroloog heeft er zijn buik van vol.
De internist word binnenstebuiten gekeerd.
De dietiste kan geen pap meer zeggen.
De psychiater snijdt het door de ziel.
De traumatoloog ergert zich bont en blauw.
Voor de apotheker is het een bittere pil.
De tandarts ziet er geen gat meer in.

Ohja en de patient? die is er goed ziek van!

KissThere | 07-08-10 | 10:34

Waar gebeurd en ik kan het bewijzen: CAK wil zelfs credit nota's innen. Mijn oude schoonmoeder kreeg een (terechte) credit rekening van euro -138.
Maandenlang dreigementen ontvangen dat dit betaald moest worden en vele telefoontjes naar CAK "het is toch een terugggave??" resulteerden steeds in een excuus en een nieuwe dreignota. Dat was natuurlijk voor die 875.000!!!

John Doorzon | 07-08-10 | 10:33

En de handen aan het bed maar buffelen voor veel te weinig.
Ga eens staken tegen jullie onbeschofte hufterige graaibazen!

Jackanders | 07-08-10 | 10:32

Per definitie een hekel heeft aan het strooien met ziektes, maar nu toch even uit de grond van zijn hart...... de r*tt*ge p*stpl**r*s, ch*l*r*, t*f*s k**ker, dit is slechts het topje van de ijsberg. Dat alle graaiers maar de OABBK mogen krijgen!!!

*Oost Aziatische Blauwe Blaf K*nker!*

ox | 07-08-10 | 10:32

Corruptie komt alleen voor in Zuid-Europese landen.Niet in Nederland hoor !

streknek | 07-08-10 | 10:32

Dus we hebben al 3 smerige parasieten:
Johan van Praet
Adri van den Berg
Marja van Goudzwaard

U werkt. Krijgt salaris. En daarvan gaan honderden euro's per maand naar dit soort tuig. Dat u het maar even weet.

Fijnstoffer | 07-08-10 | 10:32

Als mens met oog op mijn medemens heb ik altijd goede doelen gesteund zoals Unicef en menig ander goed doel om er in de laatste jaren achter te komen dat het geld nooit de arme mensen bereikt. Misschien 0.0001%.Ik ben er dus mee gestopt en geef ook niet meer op straat.

Door al dit soort nieuws ga ik spijtig genoeg ook niet meer geld geven aan al die jongens en meisjes die met de collectebus langs komen voor stichting kanker dit of dat, leukemie zus en zo want ik kan het niet uitstaan dat mijn goede geld bedoeld voor zieken deels in de handen van nietsnutten terechtkomt.

Door dit soort mensen lijden de goeden onder de kwaden.

martijn6421 | 07-08-10 | 10:32

niet te geloven dit... zoals al eerder vermeld hier door een reaguurder: bezuinigen in de zorg? je weet nu waar het te halen is!

deafhaalchinees | 07-08-10 | 10:31

Dmitri Dmitrievitsj | 07-08-10 | 10:29
In dat geval moeten ze ook in die arbeidsovereenkomst zetten dat het recht op die vergoeding na een bepaalde periode vervalt. Want 26 jaar is nu niet direct een korte periode te noemen.

Raceplee | 07-08-10 | 10:31

Dit begint een heel leuk feuilleton te worden. Ben zeer benieuwd hoeveel delen er te vullen zijn.

En dat is dan alleen nog maar in de gezondheidszorg.

Ga daarna voor de gein eens graven in de consultants-industrie bij gemeentes, provincies, waterschappen en landelijke overheden. Naast Harry Borhouts (GroenLinks) gaan daar nog heel veel interessante namen (en vooral nummers) uitkomen.

Nee dus! | 07-08-10 | 10:30

Het belastingvrij wegzetten van de ontslagvergoeding via een bankspaarrekening neemt een vlucht volgens het fd van 27 maart 2010.

ABN Amro en SNS Reaal kwamen vorige week als eersten met een product speciaal voor de ontslagvergoeding. Voor de zomer volgen Rabobank, Delta Lloyd en Ohra. Zie ook het overzicht gouden handdruk aanbieders . www.banksparenkeuze.nl/aanbieder-banks...

nachtschilder | 07-08-10 | 10:30

Ik snap ook niet hoe ze in vredesnaam 875.000 euro meekrijgt?? je krijgt toch 1 brutomaandloon per gewerkt jaar als je ontslagen wordt?
Ze is 26 jaar in dienst , x bruto maandloon 10.583 euro = iets van 275.000 euro . volgens www.goudenhanddrukspecialist.nl/gouden... is het zelfs maar +- 211.000

Voor de rest weet ik niet wat er gebeurd is, wellicht is mevrouw door een reorganisatie de deur uitgewipt, dan is het niet meer als terecht dat je volgens de cao een vergoeding krijgt. De schuldige is dan degene die deze mevrouw ontslagen heeft , die mevrouw kan daar weinig aan doen?
Ik denk dat iedereen die na 26 jaar ontslagen wordt dit bedrag zou aannemen..

j4son | 07-08-10 | 10:30

Damrakker | 07-08-10 | 10:26
Dat is een idee. NAW gegevens publiceren levert natuurlijk weer vervelende rechtszaken op, maar niemand kan natuurlijk bezwaar hebben tegen een onschuldig online prijsvraagje (zonder prijzen, maar voor de eer doen we het in deze gevallen ook wel).

Raceplee | 07-08-10 | 10:29

Raceplee | 07-08-10 | 10:24
Het is vrij gebruikelijk bij dit soort functies om bij het aangaan van de arbeidsovereenkomst een ontslagvergoeding af te spreken, vaak juist bedoeld voor ontslag na korte tijd.

Dmitri Dmitrievitsj | 07-08-10 | 10:29

Blad 58

Wilco van Egmond wordt binnen het CAK ook wel
aangeduid als de ‘manager van de cijfers’. “Dat klopt”,
zegt hij lachend. “Als unitmanager corporate control ben ik
verantwoordelijk voor de financiële administratie van het
CAK, waaronder het financieel jaarverslag. Het leukste
aan dit werk vind ik dat we over de cijfers heen kijken. Wat
hebben de cijfers voor consequenties voor de organisatie,
de mensen, de huisvesting en uiteindelijk de toekomst?
Hiervoor zijn we iedere dag in beweging, want de
budgetten zijn elk jaar weer anders. We vervullen echt een
spilfunctie in de organisatie en zijn het financiële geweten.”

Ga in een hoekje staan en schaam je Wilco van Egmond

Rest In Privacy | 07-08-10 | 10:29

Naar de AWBZ gaat jaarlijks 22 miljard voor in totaal 260.000 mensen, dus bijna €90.000 per persoon. De politiek heeft geen idee waar dit geld nu precies aan besteed wordt. Fijn dat beetje bij beetje duidelijk wordt dat dit geld dus wel goed besteed wordt. Prettige vakantie, Marja.

spanarchist | 07-08-10 | 10:28

Resultaat van vier decennia linksch lulle und rechtsch vulle.

william7055 | 07-08-10 | 10:27

Hang die maar bovenaan de schandpaal.

frickY | 07-08-10 | 10:27

Tijd dat er een digitale schandpaal wordt opgericht voor dit soort graaiers.
Al is het maar om de druk op de politiek op te voeren.

fail | 07-08-10 | 10:27

en haar achtertuin?

Rest In Privacy | 07-08-10 | 10:26

"Deze site is geoptimaliseerd voor Internet Explorer 5.5 en hoger. U maakt hier geen gebruik van!
Wij kunnen de werking van deze site nog niet garanderen bij het gebruik van Mozilla Firefox."

Zou het CAK hiervoor een vergoeding krijgen?

(Het moet zijn: dat heeft u wel verdienD - doch terzijde)

Dmitri Dmitrievitsj | 07-08-10 | 10:25

Kolere, daar moet tering lang voor werken zeg

Jogert | 07-08-10 | 10:25

Hoeveel "managers" zullen nu heel bang GS in de gaten houden?
Ik hoop dat PowNed er ook aandcht aan besteed in de toekomst.
Dat dat mens maar 1 van die ziektes krijgt en er geen geld is voor haar behandeling.

Service | 07-08-10 | 10:24

Ontslagvergoeding? Wat een onzin... Ik zie twee mogelijkheden, of ze heeft zelf ontslag genomen en heeft dus recht op niks, of ze functioneerde niet en is dus met een goede reden ontslagen in welk geval ze ook recht heeft op niets.
Bedrijven en instellingen die van belastinggeld worden gefinancierd, moeten géén ontslagvergoedingen betalen tenzij echt sprake is van een ontslag waaraan de persoon in kwestie niets kan doen, zoals het vervallen van een functie of zo. En in alle andere gevallen zou het zo moeten zijn dat dit echt alleen een kleine tegemoetkoming is om de periode waarin je naar een nieuwe baan zoekt door te komen. Dus ongeveer het verschil tussen het voormalig salaris en de WW uitkering, voor een periode van maximaal een jaar of twee.
Bovendien is er al sprake van wachtgeld. Het wordt tijd dat dat ook volledig wordt afgeschaft, laten ze gaan solliciteren met een hijgende UWV-hond in hun nek net als alle normale hardwerkende mensen die hun baan kwijtraken moeten doen.

Raceplee | 07-08-10 | 10:24

GeenStijl is GOED bezig. Stelletje graaiers.

ChillBill | 07-08-10 | 10:23

Zo'n ontslagvergoeding stimuleert echt om aan het werk te blijven

koetjeboe | 07-08-10 | 10:23

... en dan doen wij altijd wat smalend over Berlusconi. Nou hier kunnen we het nog net even beter.

Masturwasbeer | 07-08-10 | 10:22

Weeraanmelden | 07-08-10 | 10:19
Nee, dit is de VVD zijn schuld; dit is duidelijk marktwerking in de zorg in actie!

mzzia | 07-08-10 | 10:22

Mooi dat jullie dit kenbaar maken, goed werk.
Ik zou zeggen alles terugbetalen en een gevangenisstraf voor diefstal, maar da's vast te simpel.

cabbit | 07-08-10 | 10:22

Bluf dat GS elke dag, zolang de formatie duurt, een nieuw deel uitbrengt. Lijkt me te doen.

Wordt is tijd dat die sector keihard wordt aangepakt (heb ik het niet over de handen aan het bed).

Atlantis-95 | 07-08-10 | 10:22

Gefeliciflopstaart dan maar he!

Ranja Drinker | 07-08-10 | 10:21

Marktwerking in de zorg +1, zoals jullie allen zien.

mzzia | 07-08-10 | 10:21

@ Service | 07-08-10 | 10:18
Aangezien mevr. van Goudstaaf zich de komende jaren vaak te buiten zal gaan aan neukvakanties in Afrika met 15-jarige negertjongetjes, zou het inderdaad erg gepast zijn om deze geslachtsziektes erbij te vermelden

100%Mezelf | 07-08-10 | 10:21

Ben ik nou de enige die elke keer als ik zoiets lees er eigenlijk gewoon even op af wil? Hier moet je gewoon meteen met een underground guerilla legertje op af en flink dreigen tot ze zelf het geld afstaat. Dan worden de andere graaiers ook vanzelf bang! Ik ben voor!

ventieltje | 07-08-10 | 10:21

Goede reeks GS!

Hopelijk pakt de mainstream media dit ook op dat deze zaken bij nog meer mensen terecht komen.

MrJ | 07-08-10 | 10:21

Bezuinigen op gezndheidszorg moet, zou toch verschrikkelijk zijn als deze lieden niet kunnen blijven graaien. Op het moment dat professionele managers het overnemen weet je het al, er valt geld te halen en de zaak is ten dode opgeschreven.

grasparkiet | 07-08-10 | 10:20

Zojuist Geert hierover gemaild, hoop dat hij WOEST wordt!

fuckje | 07-08-10 | 10:20

Dank je wel.
Die 2.8 miljard bezuinigen van Rutte 1 is zo gevonden.
Wat een gore hufters.
Oplichters en zakkenvullers.
Zeker PVDA'ers?
BTW: de accountskosten zijn verdubbeld in 2009.
Why?

Weeraanmelden | 07-08-10 | 10:19

Geld maakt niet gelukkig het gemis van al die te missen werkzame jaren is onbetaalbaar, toch .....???

boekanier | 07-08-10 | 10:19

Jullie vergeten nog alle geslachtsziekten. Dus dat topic kon langer.

Service | 07-08-10 | 10:18

Even twee verplegende full time banen saneren tot 2017 en we zijn er weer...

MichieldeMuiter | 07-08-10 | 10:17

.. dat heeft u wel verdienD , JQ

Tobi | 07-08-10 | 10:17

Tja de naam zegt het al he... laat haar in de mijnen van zuid Afrika of Siberie werken, daar kan ze ook gold diggen, moet ze wel wat voor doen...

Linke Soep | 07-08-10 | 10:16

dordrecht was bekend.. maar dit slaat alles

nachtschilder | 07-08-10 | 10:16

Pagina 59 van die .pdf is leuk.. bijvoorbeeld:

&#9632; € 0,4 miljoen als vergoeding voor de extra kosten die
gemaakt zijn vanwege de verkeerde aanlevering van
brongegevens;
&#9632; € 0,3 miljoen voor het handmatig invoeren van de
formulieren van de zorgaanbieders in het kader van
Zorg zonder Verblijf;

LOL

L. Ron Hubba Hubba | 07-08-10 | 10:16

Ga zo door GS, maak er maar een lange serie van. Betaal GOEDVERDOEMME
12% premie AWBZ...

eerstneukendanpraten | 07-08-10 | 10:15

Dat zijn dus om en nabij de 87.500 douchebeurten.

widtvoet ® | 07-08-10 | 10:15

Hoeveel van die delen komen er dit jaar? 365?

Service | 07-08-10 | 10:15

Als deze ontslagvergoeding conform de geldende CAO is hebben er ergens wel een paar mensen niet zitten opletten! Waar waren de bonden toen deze CAO werd afgesloten. Lijkt me niet meer dan logisch dat ze krijgt wat haar volgens de CAO toekomt.

de oude nar (5) | 07-08-10 | 10:15

Plus bedrijfsauto, anders was het wel heel armoedig geweest.

Lucifer | 07-08-10 | 10:14

nu ook eens kijken bij defensie, de brandweer, de politie, de zorgverzekeraars (van de bekende subsidiesponzen weten we het al)..............

spekpater | 07-08-10 | 10:14

-weggejorist-

LinkerbaanBarry | 07-08-10 | 10:14

Ja bedankt Marja! Harstikke fijn dat je met een decennium op je reet zitten bijna een miljoen kan binnenschuiven, dat geeft de hardwerkende Jan Modaal echt de motivatie die hij nodig heeft om zich sochtends uit zijn bed te heisen!

sr69 | 07-08-10 | 10:14

Fuck the patients, we're only in it for the money!

Aktivist | 07-08-10 | 10:13

Schan-da-lig. Ga je schamen mens !!!

>poep | 07-08-10 | 10:12

Je zal toch patiënt zijn met chronisch zieke baby’s en kinderen.....

Dom blontje | 07-08-10 | 10:12

"Alles conform de marktwerking"

meneer Q | 07-08-10 | 10:12

ik verwacht wel een feestje van marja

Redneck | 07-08-10 | 10:11

Marja van Goudstaaf, wie kent haar niet?

100%Mezelf | 07-08-10 | 10:10

Wow.. dat zijn een hoop centjes. Gefeliciteerd Marja :(

L. Ron Hubba Hubba | 07-08-10 | 10:10

Goed bezig weer geenstijl

The schoenveter | 07-08-10 | 10:10

-weggejorist-

skytronix | 07-08-10 | 10:10

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland